روايه وحش روضته انثي البارت الخامس عشر بقلم ميفو السلطان حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

روايه وحش روضته انثي البارت الخامس عشر بقلم ميفو السلطان حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات


روايه وحش روضته انثي البارت الخامس عشر بقلم ميفو السلطان حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

استيقظت ليان لتجد نفسها في احضانه وتذكرت ما فعله بالامس لتشعر بغضبها يتصاعد وظلت تاكل في نفسها.. طب اعمل ايه دلوقتي عايزه اقوم وخايفه ماهو قلي اقوم الاقيكي متهببه في حضني. حضنك قطر يا زفت انت ليك عين تتعصب عليا.. طب اقوم انا عايزه اقوم وخايفه.. منك لله ربيتلي الرعب اكتر مابترعب...
كانت تتشنح وترتخي وهيا تفكر ليحس بها يوسف ويستيقظ لتسَمعه يقول.. بتاكلي في نفسك عالصبح ليه ماتصطبحي بتفكري في ايه. 
لتدفعه وتقوم وانت مالك افكر في اللي افكر فيه ماتقوم وتحس علي دمك بقه انت البعيد جبله. 
ليهتف بتحذير ارجعي في حضني انا لسه مافقتش وعدي يومك. 
لتهتف ماتبس بقه انت ايه جبله اشتريتني.. عبوشكلك ايه القرف ده.. 
ليهتف محذرا مش هكرر كلامي...
لتشعر بالخوف لتتذمر وتشتمه لتعود اليه وتنام في احضانه لياخذها في احضانه ويشدها اليه ويمد يده من تحت برنسها يتلمسها لتصرخ ليهتف اشششش اهدي مفيش حاجه ظل فتره هكذا يتلمسها بحنان ويقبل راسها وهيا مشتعله ومستكينه ليريحها ويهتف حبيبي نصبح عليه بقه.. ليتلمس شفتيها لتبعد وجهها ليهتف يا بنتي بقه بطلي ماتطلعيش زرابيني سيبيني اهدي من عملتك السوده ليهتف بصيلي لتتنهد وتنظر اليه لينظر اليها بحب.. بحبك وبموت عليكي قلبي هيفرفر والله.. اعمل ايه عشان القمر يحس بيا والله عشقك مكلبش في قلبي.. طب يا ليو مازن زباله وانا واحد معقد اعمل ايه طيب. قلب حبيبي طيب وهيسامحني مش كده.. باين اهوه وشو غلبان وطيب وهيسامحني.. كان وجهها يلين فهيا تعلم انها لن تستطيع ان تصده رغم وجعها لينزل يتلمس وجهها بحب لتتململ بين يديه ليهتف.. اثبت يا قمري ماهسيبش الحلوين .. لتستكين فهيا تخاف منه ليبدا في تقبيلها والتفنن في مغازلتها وهيا مستكينه.. ليهمس حبيبي قمر وقلبو قمر.. ويوسف بيعشق القمر.. ليقبلها انا بحبك حب مالوش وصف.. هتهبليني يا قلب يوسف وانت قلبك بيدق وقمر كده ليقبل قلبها ويهمس قلبو يا ناس عسليتي هتسامحني صح عشان انا غلبان اهوه وعاشق لجمال القمر.. خسي بيا بقه وقولي سماح دانت كتكوت وعسليه ومافيش من قلبك الطيب ليتلمس شفتيها خلي دول يقول سماح الواد يوسف داب والقمر ساح وانا قلبي ولع يا لهوي عيونك هيموتوني ايه ده.. لينهال عليها يجتاحها بحب وعنفوان ورغبه جامحه وهيا تتجلد وقلبها سينفجر ليتعمق في قبلاته لتبدا في التوهان وهو يتوه في منحنياتها والسعاده ستشق قلبه من جمال حبيبته ليهدا اخيرا. اروح فين باللي جوايا قلبي هيقف وانت قمر كده. حبيبي عسليه تتاكل اكل وبدا في مداعبتها ليهتف هتفضلي سايحه كده َكتير هدوس واهيص والله واعرفك مين اللي مابيعرفش..ليمرر اصابعه في فتحه برنسها ليهمس اوريك يا قمر مابعرفش ازاي دا قلبي داب وداب وانا هموت واوريه..

لتنتفض.. لتسترد وعيها وتدفعه وتهب سريعا وتصرخ بطل بقه ايه ده انت ايه يا اخي حرام بقه..هو انت بتلعب.. 
ليستغفر ربه ويهم ان يقوم لتصرخ.. بس بس سيبالك الحته اشبع بيها دا عيشه طين وحرقه اعصاب لتتجه بسرعه الي دولابها وتنتقي ملابسها وتسرع الي الحمام. 
ليركن يوسف علي السرير.. عيشه طين واي طين يا قلبي.. طب ايه هعمل معاها ايه دي..طب تديني فرصه اصالح واتزفت مش اكل فيها كده لتخرج بعد قليل وتقف تهندم ملابسها وهيا ترمقه بين الحين والاخر بنظره غاضبه لتنتهي وتشد حقيبتها وتستدير لكي تخرج...
ليهتف بتحذير .. الاقيكي معتبه باب القوضه مش هقلك هعمل ايه..
لتلتفت بغضب ماتعدي يومك بقه انت ايه انت فاكر نفسك مين..
ليهتف جوزك يا ليو جوزك مش سوسن ولا قرني. 
لتهتف والله ماراده عليك. كل روحك شالله تفطس.. 
ليقول.. طب يلا كده علي جوه غيري الزفت اللي لبساه ده ماشي..
لتستغفر ربها.. انت يابني كنت اشتريتني جاريه لسعادتك.. حد قالك سوق العبيد رجع دا ايه المصايب دي ربنا حدف عليا ايه بس.. اعقل كده وشوف حالك وسيبني بحالي..

ليهتف اشوف حالي مانا حالي كله باظظ قدامي اهوه عايزاني اعمل ايه ابقي جوز الهانم.. خشي ولمي نفسك عالصبح..

لتصرخ.. انت بقه عيل ماعندكش دم وجبله ومخلوع ها اقول تاني ويلا من هنا بقه عشان هنزل شغلي لتتجه الي الباب وقبل ان تخرج سمعت صوت فستانها يتمزق عن اخره لتصرخ بشده وتلملم نفسها وتستدير ليشدها اليه ويداعب جسدها العاري من الخلف ليقول.. انا هحرمك تنطقي والكلام بحساب بعد كده.. انت مصممه تطلعي عفاريتي عندك اعاقه في فهم اللي قدامك افهمك ازاي اهبد راسك القمر دي..انت غبيه. اعمل ايه في دماغك انت عايزه تهيجيني اقوم راشقك في الحيطه واطينها بزياده بتحربي عشان اقلب عفريت.. 
لترتعش وتصرخ.. مش عايزه اتزفت علي دماغك ولا اقرب منك من اساسه.. ومش عايزاك ايه بقه حس وروح شفلك سحليه تحبك..
لهتف بغلب.. انت مسخره يا ليو اشوف غيرك ازاي انا عيوني مابتشفش الا حبيبي القمر اللي هموت عليه.. ليشدها ويداعبها من ظهرها لترتعد وتهمس بطل بقه..
ليقترب منها.. ليه يا لي لي.. ابطل ليه مش القمر مش عايزني يا قلبي خايف من ايه يا روح يوسف من جوا..
لتدفعه وتخبطه وتهتف انت واحد رخم وقليل الادب ابعد بقه مالك بهدومي مالك بيا انا حره وهبقي حره. 
ليضحك والله طب يا حره. انت كلك بتاعتي ملكي مفيش حته تتشاف وانا نش راضي يوسف مس سوسن ولا جوز الست يوسف هيلم كتكوته في دقيقه.. خمس دقايق تلمي نفسك وحالك المتبعتر وتبقي قدامي لابسه ومقفله الفتحات ماشي عايزه تبيني ياختي اما ارجع بينيلي كلك ان شالله تقلعي بلبوص هفرح وهعيش.. ليهتف بقوه يلا..
لتهرب من امامه وهيا تبرطم وتشتمه ليجلس.. دا ايه الغلب ده.. لا حرقه الدم كتير عليا.. اهدي يا يوسف اما نشوف اخرتها..ليقوم ويلبس.. 
لتخرج بعد قليل ووجهها احمر وعيناها دامعه ليعلم انها كانت تبكي. ليتنهد ويتجه اليها ليهتف طب عيونك دي ليه كده يا لي لي ليشدها اليه لتطرق بوجهها ليتنهد طب اعمل ايه طيب ماتبطلي معيله بقه اديني فرصه اصالحك طيب.. بتقلبيني في ثانيه يا لي لي انا طبعي صعب سيبيني اطلعلك الحلو اللي جوايا بتهبليني ليه بس..
لتهمس بطفوليه.. انا ماليش دعوه ولا جيت جنبك عشان تعرف انك مش كويس ومتوحش.. ابعد بقه..
ليهتف بغلب..اكني متوحش يا غلبك يا يوسف. والله قلت عيله بس بعشقها.. قلبي والله انت طب اراضي القمر طيب.. حبيبي والله يا عمري قلب يوسف بيدق هيموت عليكي..اعمله ايه طيب يا عسليه اللي قلبي ده يأشر عليه والله هعمله بس قلبي يعقد يعرف ان مالوش الا حضني. 
لتهتف بغضب.. بطل بقه انت مابتزهقش..
ليتنهد ويقبلها ويهتف ولا العمر كله. ليخبطها علي راسها
.ليتجه الي الباب.. ويهتف حصليني..

لتهرع وراءه وينزلا لتتجه الي عربتها ليشدها الي عربته لتكظم غيظها ويأخذها ويجلسها عنوه لتنزوي في جانب العربه وتنظر امامها ليندفع بالعربه ليصلا الي الشركه ليخرجا من العربه ليتجه اليها ويمسك يدها ويتخلل اصابعها باصابعه لتنهره ليهتف.. اسمعي عشان عملتك السوده امبار ح هنخش مع بعض وهنخرج مع بعض والاقيكي راسمه السعاده علي وشك ماشي.. بدل ما الم المهندسين واخليكي تقليلهم انا بعرف والا ما بعرفش.. لم ترد عليه ليهتف ايه القطه كلت لسانك..
لتهتف ماتبس بقه انت ايه برخامتك دي مابتزهقش..
ليشدها اليه.. ازهق. دانا قلبي والع بس حبيبي يحن لترتبك ليبتسم بشده ويشدها.. طب ايه نسيت اصبح ليقترب منها ويقبلها بشده لتحاول ان تضربه ليظل لفتره لا يحس الا بشفتيها وجمالهم ليبتعد اخيرا.. هموت يا بنت الايه. شفايك هتموتني وربنا.. ليمسك يدها يقبلهم.بحب قمر يا ناس. ليخرج ليذهب اليها ويخرجها ليدخلا ليضغط علي اصابعها لتبتسم ليصلا كل الي مكانه لتتركه وتذهب الي مكتبها لتجلس وتريح اعصابها.. طب اعمل ايه دلوقتي دا واحد قادر جيت احرق قلبه بهدلني طب اعمل ايه.. ليدخل عليها جمال وسميه لتهتف سميه مالك يا ليان بيكي حاجه..
لترتبك ليان.. لا لا مفيش. 
لتقطب سميه حاجبها لا فيه انت امبارح ماكنتيش طبيعيه وحزينه دانتي ماعداش اسبوع علي فرحك عامله كده ليه انت زعلانه مع يوسف..
لم تحتمل ليان الكلام واجهشت بالبكاء لتحتضنها سميه طب بس بس اهدي طب..مالك يا قلبي قوليلي..
لتنهار ليان وتحكي لها كل شئ..
لتنصعق سميه.. يانهار ابوه اسود ابن الكاالب يعمل فيكي كده.. طب وبعدين يا قلبي دا قادر قوي وكمان جاي يقعد معاكي هو فاكر ان مالكيش حد يقفله. 

لتصرخ ليان.. ايوه يا سميه ماليش حد يوقفله انا لوحدي وابن عمي وحلني الوحله دي.. حبيت واحد وعشقته وخلع قلبي.. لا وراجع عايزني وبيقلي اسف وانا المفروض ابقي مؤدبه واسمع الكلام طالما قال اسف انا موجوعه اوي.. قتلني وراجع يقلي كيفي نفسك انا مش هسيبك مهما حصل يا سميه انا بخاف منه.. بترعب منه مش عارفه اقوله لا. بحبه مش هنكر بس نفسي ابعد انما هو راعبني بيتصرف كاني كنبه والا كرسي اسمع واقول حاضر.. يحب فيا براحته ويتحكم فيا ويلمسني براحته وانا اتخرس ماتكلمش.. دا حتي ماسابنيش انقهر علي حالي شويه.. لا ازاي يوسف بيه خلاص قرر انه حبني وعايزني يبقي اخرس ومانطقش مقهوره مش عارفه هعيش كده ازاي اوطي له واسكت نفسي من خوفي دانا امبارح نمت في حضنه مكلبشه فيه من رعبي وامرني مانطقش والصبح ماقمش من جنبه ولا اتحرك عشان هيسود عيشتي.. انا تعبت تعبت.. دا حب... منعول ابو ده حب.. انا نفسي اموت من وجعي لا ليا اب ولا ام ولا اخ يقفله ويقله اتقي الله فيها.. انما يطعن ويقتل براحته ويرجع ياخدني في حضنه براحته وانا في الحالتين مانطقش.. يا رب تعبت اروح فين مش هقدر عليه دا جبروت وعارفه اني هبله وهتصالح بسرعه وهو مش هيسيبني وهستسلم ليه من غلبي عشان بخاف بس موجوعه حتي لو سامحته موجوعه نفسي يسيبني شويه من غير خوف انا ماعرفش اعيش خايفه دا جبروته معدي .. ولما رفعت القضيه سود عيشتي كان هيقتلني.. دا مجنون..
لتقطب سميه جبينها وتصمت فتره ثم تقول.. مفيش الا حل واحد..
لتهتف ليان.. قولي بسرعه ايه والنبي..
لتقول سميه.. تطفشي منه.. (يا شتات الشتاات😎😎) 
لتبهت ليان.. اطفش.. اطفش ازاي.. انت اتجننتي. 
لتهتف سميه.. لا ماتجننتش اطفشي علي بره(اسكتي يا سميه جتك نصيبه تاخدك 😞😞😞) انت معاكي فلوس احجزي اي بلد وروحي ومن البلد دي روحي بلد تانيه وساعتها ماهيعرفش يجيبك وتمشي كل حاجه بالتليفون واظن الاستاذ علي مش هيفتن عليكي او ماتقوليش مكانك ليه..
لتصمت ليان لفتره.. وتهتف بخوف.. يوسف لو عرف هيقتلني
لتقول سميه.. اما يبقي يعرف تكوني فص ملح وداب.. بصي انا هحجزلك بكره وانت معاكي فلوس تتصرفي كل حاجه بتمشي بالفلوس سافري وهاتي شقه واقعدي عايزه تشتغلي اشتغلي مش عايزه خلاص. 
لتهتف ليان.. بكره طب ويوسف..لا يا سميه اخاف دا لو عرف هيموتني لا ماعرفش اعمل كده. 
لتتذمر سميه يادي زفت وهتقعدي يذل فيكي.. ما قلنا مش هيعرف بكره هحضرلك كل حاجه وانت جوازك شغال متهيالي يبقي خلاص اعملي الصبح انك عيانه واستموتي واول ما يخرج تقومي لامه هدومك وتهربي وماهيعرفش اصلا الا اما يرجع انك مش موجوده ويوسف بيشتغل لمتاخر اتشجعي..
لتهتف ليان... طيب بس انا خايفه. 
لتهتف سميه.. استعيني بالله وماتخافيش هو يستاهل حد يبقي معاه نعمه زيك ويعمل فيها كده..(اسكتي يا سميه منك لله هتطينيها 🙄🙄🙄) 
لتظل ليان طول اليوم تفكر لتاتي السكرتيره وتخبرها ان يوسف ينتظرها لتذهب اليه لياخذها ويركبا العربه ويذهبا الي الشقه كانت صامته سرحانه لم تبدي اي اعتراض ليستعجب يوسف وما ان دخلو حتي ذهبت الي غرفتها وقفلت عليها ليحس يوسف ان بها شئ ليمر الوقت وكان قد طلب اكل ليخبط عليها.. ليان تعالي عشان تاكلي..
ليسمعها تقول.. مش عايزه سيبني في حالي..
ليستغفر ربه ويتحكم في غضبه ويهتف بقلك اخرجي مش هكررها تاني واظن انت عارفاني..
لتخرج وتنظر اليه بغضب.. نعم هو الاكل بالعافيه مش عايزه اتسمم انت مالك. 
ليشدها من يدها ويهتف.. الاكل مالوش في الزعل كلي وخشي ازعلي براحتك. 
لتصرخ فيه انت ايه يا اخي هو كتمه نفس وخلاص ربنا ياخدني وارتاح عشان تشوفلك زفته تانيه تتحكم فيها وتذل براحتك..
ليقترب منها ويشدها اليه.. بلاش تطلعي غبائي واياك اسمعك تدعي علي نفسك.. فاهمه انا ماستحملش حاجه تقربلك واشوف غيرك ازاي وانت راشقه في قلبي.. ليقبل راسها ويتنهد.. كلي اي حاجه وخشي..
لتجلس قهرا وتبدا في نبش الاكل وتاكل القليل وهو ينظر اليها لا يحيد بنظره عنها. 
لتصرخ.. بطل بقه تبصلي هو ايه اعصابي اتحرقت انت عايز تقهرني وخلاص..
ليبتسم.. ده كله عشان ببصلك.. طب يا قلبي مش هبص ولو ان ده صعب.. عيوني..
لتنظر اليه غير مصدقه بروده لتضع همها في الاكل لتقوم بعد قليل
ليهتف ماتقعدي نسهر شويه. 
لتنظر اليه بعدم تصديق.. انت مش طبيعي صح.. اكيد بيك حاجه.. لا كده كتير..
ليشدها.. مجنون بحبيبي ليحملها ويذهب بها الي حجره المعيشه لتصرخ لا بقه اوعي انت ايه ده..
ليجلس ويجلسها علي قدمه لا هنسهر حبيبي مايقعدش ياكل في روحه كتير لوحده يتعب وانا قلبي مايتحملش.. ليشدها اليه لتتنهد بغلب وتنام في حضنه.. ليظل يداعبها ليهتف اوعدك يا قلبي كل حاجه هتبقي قمر زيك كده حبيبي قلبه ابيض وهيرضي ويسامح ليرفع وجهها ويتلمسها بحب مش كده حبيبي طيب وقمر ليتلنسها بشفتيه ويدلك جسدها وحشاني موت وقلبي بياكلني..
لتتململ وتحاول ان تشد نفسها فهو يحرقها بكلامه ولمساته ليهمس حبيبي يقعد مؤدب عشان مش هسيبه.. وما اقدرش اسيبه.. مش حبيبي برضه ليرفع عيونها لينظر اليهم نظرات خلعت قلبها صب فيها عشق صارخ لتتوه في عيونه ليبتسم بهيام.. قمري انت يابو قلب ابيض انا ازاي ماكنتش حاسس بالقمر ده.. حبيبي جنه هموت واعيش فيها عيونه كلها حنيه وطيبه كان يهمس ويتلمسها وهيا تتوه من عشقه وليس لها حيله.. ليهمس قلبي يا ناس انت ازاي جميله كده جايه من عالم لوحدك.. حب وطيبه َحنيه ليقبلها قبله اذابتها ليهمس
لي لي حاسس ان العشق اللي جوايا هيجنني كانت قد انتهت وتراخت وعيونها تتلمس الحب في عينيه ليهمس قولي بحبك يا يوسف نفسي اسمعها واحس بيها عارف انها موجوده.. بتحبي يوسف يا قلب يوسف. كان يمرر اصابعه علي شفتيه لتهز راسها وهيا مغيبه ليهمس قولي بحبك يا يوسف..
لتهمس بحبك يا يوسف.. هنا لم يستطع ان يتحمل لينهال عليها ويدخل معها في وصله من العشق صرخت لها قلوبهم من شده احتياجهم لبعض ليحس انه سيتجاوز ليشدد علي جسدها ويحتضنها ويظل يمسد عليها.. قريب خالص كل حاجه هتبقي كويسه وليان هتسامح يوسف ويوسف هياخد ليان في حضنه واعيش مع حبيبي العمر كله تجبلي نونو قمر كده عايز بنوته قمر زيك وواد جامد زيي كده وحبيبي يقعد كده قمر في وسطينا عسليه.. قط قمر كده.. متجوز كتكوت يا ناس يا هناك يا يوسف حبيبك كتكوت يتعشق عارف اني صعب يا قلبي بس قمري طيب وحنين وبيسامح مش طيب والنبي عارف ان اللي جاي دنيا وعشق اخد حبيبي واحطه في عيوني واسعده.. بس قلبي يبطل يعمل حركات هبل مايقلبنيش قلبتي جاز يا لهوي على قمري.. بس لما بقلب حبيبي بيقلب كتوت ببقي عايز اقرقشه من جماله.. كيوت ومؤدب وعسليه .. . عارف انك موجوعه بس ماقدرش اعمل غير كده.. اني احطك جوايا مالكيش مكان تاني ماقدرش ابعد بعدك فيه موتي.. ربنا يهديكي يا قلبي..ليظلا فتره هكذا..
ليرن جرس الباب.. ليقبلها ويتركها ويذهب لتستعيد بعض من رباطة جأشها كان قد احضر بعض الحلويات لياتي بها ويضعها وينتقي احدها ويقترب منها ليعطيها اياها لتهتف مش عايز..
ليبتسم.. هو انا كل اما اقلك حاجه تقولي مش عايزه يا قلبي وترجعي تاخديها.
لتهتف وتقوم غاضبه عشان انت ماتعرفش الا الجبر ماتعرفش يعني ايه بني ادمه مش عايزه. مفيش الا يوسف بيه واللي عايزه يوسف بيه.. انما زعلي وقهري في الارض.. يوسف يقول يوسف يقرر يوسف يعمل مفيش حد تاني مفيش معاك الا نفسك ودماغك وقراراتك تطبطب وتدلع وانا اتراضي عشان يوسف قال وعايز.. اقعدلك زي الهبله وانت عارف اني هبله َهسكت واقول حاضر وطيب. افتح بقي ليه وانت بتحسس وتملس وانا انخرس ومافتحش بقي.. لان يوسف بيه عايز كده.. يوسف بيه جبروت وليان الكتكوت تنخرس قطع وعمل ما بداله صور وهان وضرب واعتدي ويرجع تاني.. ايه ده دا ليان طلعت مش كلبه فلوس.. يبقي خلاص ليان تفضل حبيبه يوسف عادي ماخدتش في ايدك دقيقه حتي تسيبني انقهر علي حالي.. سيبني بقه يا اخي انا بكره نفسي وبكرهك.. لتستدير وتذهب..
ليمسكها من ضهرها ويحتضنها..كل اللي قلتيه وارد بس اللي في ايدي اني اطبطب واحب واراضي ماعرفش اعمل غير كده ماعرفش اسيبك لنفسك تبعدي.. انت مش هتبعدي عني يا ليو بروحك اموت نفسي واموتك.
لتدفعه يبقي تموتني عشان ارتاح تعبت مقهوره تعبت وتركته واندفعت للحجره.اروح فين منه بقه تعبت ودا عايز اقعدله ويجيب عيال ولما يقلب اقلب ومانطقش وابقي كتكوت للبيه يقلب براحته واحده هبله وخوافه تقعدله تقول حاضر وطيب هيلاقي هبل زيي فين. اصلي طيبه والبيه عصبي فاستحمل بقه واعيش خايفه طول عمري مرعوبه يزعل وانفذ من سكات انما ابقي بني ادمه حره لا ازاي مايمشيش مع البيه الجبروت.. ليه توجعني ماتسيبني شويه ازعل واطين عيشتك سيبني شويه اغضب وابقي ليا قيمه واقولك لا وانا مش خايفه منك. سيبني يبقي ليا شخصيه بدل ضعفي انا واحده خوافه ومهزوزه وضعيفه.. نفسي احس بالامان مش الخوف. لا ودا جبله ويقلي ماعرفش اعمل الا كده كانت تاكل في نفسها طب اخرج اموته عيل بارد برود.. ماعتش طيقاه بقه انا اصلا.. ربنا ياخدك..
لتسمع صوته.. الله يسامحك يا قلببي
لتنظر اليه باندهاش لتراه يتجه الي السرير ويستلقي عليه لتصرخ انت بتعمل ايه. ولا كاني اتكلمت ولا كلامي عبرته.. انت بتعمل ايه انطق 
ليهتف.. ايه يا قلب يوسف هنام..
لتصرخ.. قوم قوم بقه انا علي اخري .. اتخمد في اي حته.. والا اقولك خليك اشبع بيها انا هغور. 
لتسمعه يهتف بحزم..لفي براحه كده وتعالي نامي.. ماهتناميش بعيد عني وتعالي من سكات عشان لو قمت هقلبها حاجه تانيه مش هيبقي نوم وبس ليغمز عينيه لتقف متلبكه.. ليهتف بحزم وشده اتحركي بدل ما اقوملك كفايه الطين اللي حدفتيه عليا بره.. ..
لتحس بالخوف ولكنها تشجعت وهتف وانا بقلك لا اهوه واخبط راسك في الخيطه مش هنام جنبك هو ايه ده انت جبتني جاريه من سوق النخاسه وانا مش هخاف خلاص و... و.. واتنيل ماتبصليش كده.. هو ايه فيلم رعب.. مش هعبرك ومش هخاف واتفدق مش هنام في زفتك انا.. لتنهج بعنف وقلبها يرجف وتبتعد..
ليظل ينظر اليها ليقترب بهدوء
لتهتف ايه بتقرب ليه انا نش خايفه منك ومش هنام في حضنك ومش هسمع ملامك واتفلق بقه هاه يلا..
ليصل اليها ويشدها من وسطها اليه ويضغط عليهم بشده لترتجف.. سمعيني كده يا قلب يوسف الهبد اللي هبدتيه مش هتعملي ايه ليحاوطها بيد واليد الاخري تداعب وجهها وعنقها ليكمل مش خايف يا قمر ايه خدت حبوب الشجاعه يا كتوت.. ليضغط علي وسطها.. يلا سمعيني كده تاني اللي قلتيه بس تبصيلي كويس هاه..
لتبلع ريقها وتهمس.. لا مش هقول ابعد انت بقه..
ليهتف لا وحياه الغالين.. دانت هتنطقي وتقولي مش هتعملي ايه ليرفع وجهها وتبصيلي كده كويس مش خايف يا مز انت..
لترتعش وتهتف بهمس لا خايفه..
ليهتف طب بتهبدي ليه ونازله رط وعايزه تقلبيني.. بتعملي كده ليه اعقلي يا قلب يوسف وافهمي يوسف.. انت مالكيش عقل بتعملي كده ليه..
لتهمس.. عايزه اغيظك وخايفه وانت قليل الادب ومش بتسكت.. اسكت بقه وسيبني..
ليشدها اليه ليهتف.. طب نعيده بقه من تاني وحبيبي يقلي هنام ازاي. 
لتهتف بغلب.. هنام في حضنك..
ليهتف وايه..
لتهتف وهحضنك واحط ايدي علي صدرك..
قمر يا قلب يوسف وايه اخر حاجه..
هبوسك واقلك تصبح علي خير..
ايشدها ويهمس حطي ايدك حوليا لتمتثل له ليهمس قلبي هيقلي ايه..
لتتنهد.. وتهمس.. بحبك يا يوسف..
ليهتف بصيلي في عيوني..
لتنظر اليه وترتجف وتهمس بحبك يا يوسف..
ليشدد عليها.. قلبي يا ناس هموت وربنا وانا بعشقك يا روح يوسف من جوا ليمسك يدها ويضعها علي قلبه.. قلب يوسف اهوه بيدق نار هيولع عشان بيحب القمر.. قلبي يا ناس وهو عسليه هموت عليك يا قلب يوسف اروح فين يا رب مش قادر بحبه وهموت عليه. 
ليقبلها بحنان ويحملها ليذهب بها للفراش ووتضطر ان تذهب لتنام بجواره وتتطرف السرير لتحس به يلتصق بها ويشدها اليه لتتزمر وتشتمه ليشدد عليها ويهمس نامي مالكيش مكان تاني نامي يا قلب يوسف..ظل يوسف يتلمسها بحب وقلبه يتمني قربها كانت لمساته حنونه يمسدها بحنان لترتخي ليشدها اكتر ويهمس.. نفسي ادخلك جوا قلبي تحسي جواه ايه..وماليش غير اني اعمل كده والله ماهعرف الا كده. 
لتستسلم وتنام بغلب شديد وكبر في داخلها العزم علي الهرب منه فهو لا يترك لها طريقه اخري تتنفس به..
في الصباح احست بشئ علي وجهها لتفتح عينيها لتجد يوسف قريبا منها يقبلها قبلات متفرقه لتبتعد عنه وتدفعه. ليضحك يوسف ويهتف.. انت مابتزهقيش يا قلبي ليشدها اليه ويخطف قبله حالمه من شفتيها لتنفعل بشده وتحاول ان تبعده ليهتف.. مابلاش تستقوي عليا انا مخي جزمه.... صباح الخير يا قلبي.. قمر وقايم قمر وهو كوم امرات يلا يا قلبي قومي عشان نروح الشغل..
لترتبك وتهتف.. لا انا تعبانه روح انت. 
ليقطب جبينه.. يلا بلاش دلع قومي يلا قعده البيت وحشه
لتهتف بتذمر.. هو جمله تعبانه ماعدتش عليك بقلك تعبانه
ليقترب منها ويشدها ويقول بمرح طب يلا بقه ونشوف الكلام ده بعدين. 
لتصرخ فيه وتنهار مره واحده من تحكمه .. انت ايه يا اخي بقلك تعبانه هو انا عبده عندك كل حاجه عافيه بقلك تعبانه هو ايه.. انا مش موجوده قدامك.. ماليش قيمه خالص.. ارحمني بقه ايه الذل ده..
ليبهت من رد فعلها.. ليقترب بهدوء طب اهدي انا ماقصدش حاجه.. ليقترب اكثر ليحتضنها ويهتف بحب.. تعبانه مالك.. اجبلك دكتور..
كان حنونا مما جعلها تحس بالوجع لتهز راسها..
ليهتف.. انت فيكي حاجه من امبارح.. مالك يا قلبي. 
لتصرخ.. لا مفيش.. كويسه اوي.. بس واحد دبح قلبي ومكمل دبح عادي ما تاخدش في بالك. 
ليتنهد.. والله لو اقدر اشيل وجعك واحطه جوايا كنت عملت.. بس مش عارف.. انا بحبك يا ليان ونفسي تهدي وتدينا فرصه.. ادينا فرصه يا قلبي والله بحبك وبعشقك..
لتنظر اليه وتدمع عيونها وتصمت لا تعرف ماذا تقول ليقترب منها ويرفع وجهها.. طب خلاص همشي واسيبك براحتك وابقي اطمن عليكي..
لتهتف لا هنام خليك في حالك. 
ليضحك.. مانت حالي يا قلبي.. ليقترب من وجهها. طب ايه هتوحشيني وانا مش قادر كده..
لتتذمر وتصدر همهمات تدل علي سخطها
ليقترب من شفتيها ويهتف.. لا خلاص انا هطيب نفسي بنفسي.. لينزل علي شفتيها يلتهمهم بشده لتحس ان انفاسها ستزهق ليظل فتره بينهل من جمالها اما هيا فكان قلبها يان وجعا لانها سترحل عنه ولن تراه مره اخري لتستكين بين يديه تخطف من الزمن جرعه حب تكفيها لايام الوحده القادمه ليحس هو باستكانتها ولا يصدق انها لا تقاومه ليتعمق اكثر ويشدها اليه ولا يجروء علي ان يتركها فهو لم يتوقع منها ذلك.. ظل هكذا فتره ليفقد هو تحمله ليحاول ان يعبث بملابسها لتنتفض فجاه لتبعده ولكنه لم يتركها فصرخت ليستفيق ويحاول ان يسيطر علي نفسه ليضمها اليه بشده.. لتنفجر في البكاء من قهرها وحبها له ليشدد عليها ويهمس لها بكلمات الحب.. لتستجمع نفسها وتحاول ان تبعده.. ليتنهد ويهتف.. اهدي.. ماتحاربيش اللي جواكي انت عايزاني زي ما انا عايزك ليه بتعذبينا ليه.. كانت دموعها تنزل علي ما ستفعله وحست انها ستترك روحها ليقوم هو ويتركها لتنخلع قلبها لتهتف بقوه وحب يوسف لينظر اليها لتندفع اليه بقهر لتحتضنه بسرعه وتجهش بالبكاء ليشدد عليهاليهدئها ويمسد عليها.. هشششش خلاص يا قلبي اوعدك كل حاجه هتتحسن.. حبيبك بيقلك وبيوعدك..اهدي طيب والله كل حاجه هتبقي كويسه. 
لتتنهد وتبعد نفسها وتركن علي جنبها تصطنع النوم..
ليقبلها ويهمس.. بحبك ويقوم ويتركها لمصيرها. 
ما ان حست انه رحل حتي قامت وجهزت شنطتها بسرعه وكلمت سميه لتخبرها ان طيارتها جاهزه بعد ساعتين.. لتقوم ليان وتكمل حالها وتكلم علي وتخبره انها مسافره وستتواصل معه وستترك له كل شئ امانه حين تعود.. لتعلم ان مازن حضر اكثر من مره وتم طرده من الشركه وان مصيره السجن لتحس بالشعور بالذنب لانه ابن عمها.. عمها الانسان الذي احبها في الحياه فعلي الاقل تكرم ابنه ولكن وجعها ارغمها ان تتركه ينال مصيره لعله يتبدل ويقوم نفسه..
ظلت واقفه تاكل روحها لتهتف يلا يا ليان هو ماسابليكيش حاجه تعمليها غير كده وجلست تخط له رساله تنتحب وتنعي حبها لتتركها وتترك دنيا تمنت فيها الامان ولكن للاسف لم تجده ولم يفهمها حبيبها لتشرد ليان عن حبيبها بلا رفيق ولا حبيب.. 
ركبت ليان الطائره متوجهه الي فرنسا وتركت كل شئ.. تركت قلبها ورحلت بلا قلب.. تركت حبيب ظنته حبيبا دائما ليتحول حبيبها مصدر وجع دائم.. هربت ليان من نفسها الضعيفه لانها تعلم انها ستستسلم له وتصبح خانعه له ولن تقوي علي البعد ولكن وجعها كان اشد واقوي ويوسف لم يعطيها مساحتها وعاملها كتحصيل حاصل او هكذا ظنت.. كان قلبها ينزف دما وكلما علت الطائره كلما ذاد الوجع لتسيل دموعها.. لتهمس. هتوحشني اوي.. اعمل ايه غصب عني انت ما ادتنيش فرصه اعالج نفسي.. انا مش حاجه تتاخد غصب ان عندي مشاعر وموجوعه منك وما عرفش امتي قلبي هيرتاح... انا ماعرفش اقعدلك تحب فيا وانا اتراضي انا تعبانه وانت مفهمتنيش انت سبب البعاد . يا رب ريح قلبي وصبرني علي بعده..
ننط عالنكد هوب هوب هوووب 😂😂😂😂 













🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹



اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات



لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا







إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close