روايه بائعه السعاده البارت الثالث عشر بقلم ميفو السلطان حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

روايه بائعه السعاده  البارت الثالث عشر بقلم ميفو السلطان حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

دخل سليم مبتسما ليجد زوجته تتقترب منه وتخبطه علي كتفه ايه مابيتش هناك ليه ماكنت تبات واجي اجبلكو لمون... نظر اليها ايه يا حياه كل شويه خناق انا تعبت.. وتنهد وتركها فوقفت قصاده قصدك ايه.اه مانا نكد صح انما الصفرا التاني تتمايع عليك تنح وتيجي تتزهقن عليا ما اه ماهي سابت . قال مش اانت يا بنت الناس اللي عايزه تبعدي يبقي خلاص بقه سيبيني براحتي.... (دانت عيل كياد اقسم بالله 🙄🙄🙄) اسيبك براحتك خلاص هتروح للهانم وتكملو قصه حبكو.. هز كتفه بعدم حيله..

 فهبت اليه والقهر في قلبها وشدته طب اسمع بقه يا امور طالما هتموت عالصفرا دي انا بقه مش هخليك تتهني بيها انا بقه هعذبك وهفضل مراتك (يا بت يا مفقوسه🤣🤣🤣) وهقعد علي قلبك وابقي شوف هتروحلها ازاي يا بتاع سوزي.. وتركته ودخلت الحمام ليصفق سليم بيده.. والا ونولتها يا واد يا سليم... (معلم لا معلم ايه 😂 😂 😂 استاذ) ... ظلت حياه تتقلي عالجمر في الحمام كالمجنونه.. يعني ايه بعد ده كله تيجي الصفره دي تاخده مني دا بعدها اسيبهولها يا قهرك يا حياه. وعندما تدخل عقلها فصرخت اسكت خالص بلا عقل بلا زفت اكن انا اطلع في الاخر الهبله وتيجي العقربه تاخد الواد اللي حيلتي.. من قله الرجاله.. جلست بغلب اه من قلتهم اصله قمر وحنين ومز عالاخر وهموت عليه.. بحبه يا رب اعمل ايه. صحيح عمل عملته السوده بس غصب عنه متربي مع عقارب لا و جاينلي بيتي ياخدو الواد بتاعي طيب يا سليم .. انا بقه انكد عليهم وعليك يقوم يزهق ويرجعلي (ست مصريه اصيله مننبع نكد😎😎😎) خرجت غاضبه وعزمت ان تريه العذاب وترجعه لها يتررجاها كما كان (ربنا يشفيكي يا قلب امك.. مانت. هبله اصلا والامور ما راحش في حته اصلا 😂😂😂) اتجهتت الي غرفه الملابس ولبست قميص بيتي حريري يظهر جسدها وعليه روب قصير ووضعت برفان وعندما خرج من الحمام تسمر مكانه... يا ليلتك اللي مش معديه لابسه ايه دي😳😳 يا سوادك يا سليم (مش انت اللي بدات شوف بقه الست لما تحطك في دماغها😀😀😀) .. اتجهت بلا مبالاه الي السرير وكانت كقطعه من المرمر الاصلي رائعه الجمال وبدات تعد الوسائد وهو متصنم واتجهت بغضب للسرير خلعت روبها وهنا احس سليم بانه سيجن من جمالها طب اروح فين اهرب ازاي دلوقتي 🙄🙄🙄🙄.. واندست في السرير وظلت مستيقظه من الغيظ.. ظل هو علي الكرسي لا يجرؤ ان يقترب.. ويأكل في نفسه.. تستاهل مش انت اللي شعللتها اشرب بقه.. (نح يا حزين نح😂😂) كانت تتقلب وهنا قام واندس بجوارها وهو ينظر اليها كانت مستيقظه ومتوجسه .وهو جسمه مشدود وحاسس ان قلبه هيقف . ولكنها من قهرها لم تستطع الصمود اكتر قامت وصرخت عليه.. وانت بقه ناوي تركب اريل.. فصعق وقال ارريل😳😳.... اه ماهو الست هانم معرياها عالاخر وانت مبسوط مش بنت عمك دي وشرفك وعرضك والا ايه بالضبط فاتحينها بحري.. وانا كنت محرج عليا البس الضيق وايدك ورحلك وهدوَك والا هو فيه خيار وفقوس.. نظر مذهولا خيار وفقوس 😳😳فنظر اليها ليزيد الطين بله بس هيا مش مراتي لسه عشان اتحكم فيها.. قطبت.. مش مراتك لسه 😳😳مش مراتك لسه.. نهار ابوك عاصم اسود انت عايز تتجوز عليا يابن عاصم.. دانت ليلتك مش معديه وانقضت عليه وظلت تحاول ضربه بكل قوتها َوهو يضحك وهيا تغتاظ اكثر حتي قلبها وثبتها وقال مش انت الللي عايزه كده.. فنظرت اليه بقهر ولم تتكلم.. فكان مشتعلا من منظرها وجمالها.. فحن قلبه لها. فهمست هتسيبني وتروحلها وتتجوز عليا صح... زفر بقوه لمرأي الدموع في عينيها وقال طب انت هبله. وبتصدقي اي حاجه اعملك ايه حد يبقي معااه نجمه عاليه قمر كده وهيموت عليها ويبص لحته صفيحه مصديه.. فنظرت اليه بحنان(في ثانيه البت نخت 🤣🤣) يعني مش هتتجوزها ولا بتحبها.. فقال وهو هيمان وهيا بين يديه وقلبه يرجف انا مافيش حد غييرك جوايا.. ظلت تنظر اليه ببلاهه وسعاده ثم صرخت وزقته ماتحترم نفسك انا اصلا زعلانه ومالكش دعوه بيا و ده بس بس عشان شكلي قدام الناس..(احياه النبي ايه يا محنووو 🤣🤣🤣🤣) بس طالما مابتحبهاش خلاص مش هتخانق يلا نام..ورفعت صباعها في عينه نام من سكات واياك تفكر فيها بقلك اهوه بت ملزقه وصفرا واستدارت ووضعت المخدات ونامت سعيده.. كان هو مبهوت منها.مصعوق من تقلبها السريع . هز راسه متجوز مجنونه اقسم بالله البت دي مش طبيعيه.. يا غلبك يا سليم طب انام ازاي بمنظرها ده.. نام يا سليم واتخمد انت تستحق الولعه اتخمد انت اللي شعللتها ...في الصباح ذهب سليم لعمله تاركا حبيبتته بمفردها لتستيقظ لتجد نفسها بمفردها.. (مفردها حرقاها شويه 🤣🤣🤣) اغتاظت.. وتوعدت لسوزي ولبست وتجملت ونزلت وبدات تتصرف كانها سيده المنزل ولا تدع لسوزي اي مجال لتغبظها وكانت تهتم بفريده وتداعب روح فكانت سوزي وملك يحترقان من منظرها وحبهما لبعض حتي جاء سليم فقامت اليه وقبلته علي خده بعمق وحشني يا سولي.. (سولي عايش في قلب الروبه اه والله هيتهبل قريب😁😁)كانت قد اعدت المائده. جلست بجواره تداعبه وتطعمه في فمه وهو علي وجهه ابتساَمه بلهاء وماعتش شايف بقه 😂 😂 من ايده فقاطعتهم سوزي انا زهقت انا هنزل البسين هتيجي يا سولي فنظرت اليها حياه بغل وقالت هنيجي كلنا وصعدت ولبست شورتا قصيرا جدا وبادي حمالات يظهر جسدها بسخاء وقالت يانا يانتي يا بومه.. كلو الا الواد اللي حيلتي تاخديه واقعد محصوره ونزلت اليهم واقتربت من سليم ليقف قلبه وهيا تقول تعالي يا حبيبي علمني العوم وبدا هو في النزول وهو متخشب وهيا تتدلل عليه وليس في دماغها الا سوزي ومعاها واحد بيجيب دخان من كل كته.. زادت من دلالها فضغط علي خصرها وقال حياه وحياه ابوكي كفايه ماعتش قادر.. فنظرت ببلاهه وقطبت ايه تعبتك.(معلش بنتنا بقره) . قال اه بولع والله بولع وشدها اليه وظل يدور بها وهو مغمض العينبن هنا نظت سوزي بحقد. وتركتهم وخرجت من المياه لتتركهم في دنيا تانيه ظل سليم يداعبها وهنا كانت سعيده للغايه انها بين يدي حبيبها وعندما لاحظت ان سوزي خرجت مغتاظه ظلت تضرب في المياه بسعاده وعندما اقترب اكثر زقته وقالت.. ايه ده انت خدت عليها اوي... انا طالعه وخلي الهانم تنفعك.. نظر اليها ببلاهه وركن علي حائط البسين لا يصدق انها كانت بين يديه ثم تحولته بسرعه شديده لمجنونه شقيه فهز راسه بتنهد وظل يسبح ليهدي من روعه وليصبر نفسه علي ما هوا قادم.صعدت حياه حجرتها وظلت تتراقص وتغني وتتنطط وتقول لسه هتشوفو مني انا اه زعلانه ومقهوره بس يمين بالله اللي يجي عالحته بتاعتي القمر لاجيبه نصين(.يا شرس انت يا شرس 😂😂) . دا سولي الحته الشماال ..هو ماله بيحلو كل شويه كده يا غلبك يا حياه..... بس لا اجمدي كده طلعي عينه الاول فقطبت وقالت طب ولما يطفش يا حلوه ايه الحل.. فردت بهدوء طب هطلع عينه نص ونص وبعدين احطه في قلبي... بحبه يا نااااس (البت لسعت والحمد لله😅😅😘).. 
 كانت ملك وسوزي في تلك الاثناء تاكلان في نفسهما فهتفت سوزي يا مامي شفيلك صرفه في الزفته دي مش عارفه اقرب من سليم غوريها في داهيا.. هنا هتفت ملك لا ماهو مش عارفه الاقيلي صرفه لازم اكلم عاصم.. وهنا اتصلت بعاصم وسمع منها واشار اليها طالما واقع لشوشته كده يبقي هيا اللي هنقطع بيها رقبته.. فقال لها اسمعيني كويس واللي اقوله يتنفذ ساعتها سليم هيبقي تحت جزمتي اخد منه اللي انا عايزه ردت عليه باهتمام وقالت انا كلي اذان صاغيه قول وبدا بسرد خطتهم الشيطانيه.. قررت سوزي انا تمثل التعب علي سليم وطلبت منه الذهاب للطبيب فامتثل وابتسم وهوا يري زوجته تاكل نفسها اراد ان يخفف من نشفان راسها وخرجا معا وكان كل ذلك تمثيل وتحت عين ووعي سليم ثم طلبت منه َمعلش يا سليم ممكن بس ناكل بيتزا هموت عليها فاشتري هو لها وطلبت منه ان تفتحها وظلت تاكلها في السياره وسليم يتمهل في العوده وَا ان دخلا حتي بدات سوزي الكلام لامها اسكتي يا َماما (جوز عقارب يا حفيظ.. كملي يا مرضعه ابليس ياللي ماتكسبي😎😎) الحمد لله الدكتور طمني وطمن سليم كان قلقان فرفع سليم 🙄حاجبيه واكملت تلك الحربايه واكلني بقه شويه بيتزا ايه وكانت تتكلم بدلع كان سليم رفعها الي السماء وهنا احست حياه بالوجع والقهر وانها ببعدها عنه وعدم قبولها مساَمحته قد فقدته فاحست بالوجع الشديد ونزل عليها الوجوم وسليم ينظر اليها واحس برجفه في قلبه واقترب منها ليقبلها ولكنها لم تاخذ رد فعل وظلا هكذا والقلق ينهش قلبه علي حبيبته فهناك شئ يؤلمها... كان قد انهي طعام العشاء ولم تاكل حياه الا القليل وظلت جالسه معهم بصمت وتحاول ان تستجيب وهو يريد ان يخطفها ويصعد بها ليري ما بها ولكنه تجلد بالصبر.. ما ان جاء ميعاد النوم حتي ابتدا الجميع بالذهاب وجاءت سوزي وقبلت سليم لتقول له شكرا عاليوم الجميل ده تحت مراي ومسَمع من حياه التي يتمزق قلبها اشلاء. وتركتهم وصعدت... دخلت والقهر يكلبش فيها وقالت خلاص يا حياه اتكتب عليكي الهم طول عمرك.. ولبست بيجامه حريريه رائعه كانت جميله حتي في حزنها ودخل سليم ليخيم الوجوم علي المكان ليقترب منها وهيا ترتب ملابسه وشدنا وقال.. فيكي ايه مالك.. نظرت اليه وتصنعت البرود هيكون فيه ايه مفيش حاجه (يادي مفيش بتاعه الستات احياه النبي ياخويا لما تقلك مفيش اعرف انك عملت مصيبه هتجيب اجلك 😏😏😏) فقلق اكتر انت مش شايفه شكلك... احست ببعض الغضب وماله شكلي.. معلش استحمله شويه تعالي علي نفسك وزقت يده ودخلت الي الحمام لتذرف الدموع علي حبيبها التي تظن انها فقدته (ماهو كان موجود يا فوزيه كنت سيبيه يمسكها😅😅) ظل سليم ينتظرها والقلق ينهش قلبه وعندما خرجت واتجت الي السرير لم تهتم حتي بترتيب المخدات ونامت من سكات ليقترب منها ويحركها فنظرت اليه غاضبه.. عايزه انام ينفع.. فصرخ بها فيه ايه يا حياه ماتنطقي عامله فيها امينه رزق ومحسساني اني عامل عامله وانا ماعرفش هنا طفح الكيل.. وقمت لتجلس وتصرخ به لا عيب عليك عَمله ايه يا راجل لا دانت حليوه ومابتعملش حاجه.. قطب وقال دا الموضوع كبير بقه.. فهتفت الموضوع كبير من زَمان وانا خلاص كنت فاكره ان َممكن يبقي ليا فاضل مكان بس خلاص يا سليم انت حر وروح ربنا يهنيك وسيبني بحالي ونزلت منها دموعها واستدارت لتنام فشدها مره اخري انت عايزه تجننيني مكان ايه ويسعدني ايه انت مجنونه يا حياه هنا قامت من عالسرير وانتفضت اه مجنونه اني بحب واحد زيك يعمل فيا مابداله وانا لسه بحبه يقهرني ويرجع يعيشني في دنيا حلوه وانا برضه بحبه واخرتها خلاص ماعتش قادر يصبر لحد ماغور في داهيه عايز يرجع حبه القديم وماشي يتصرمح َمع الهانم وبياكلها بيتزا..خلاص يا سليم انا تعبت وانت اعمل مابدالك تحبو بعض تاكلو بعض براحتك انا خلاص يأست منك... هنا تقدم منها وهتف وخبط علي راسها انا نفسي اعرف دماغك دي متركبه ازاي.. بس اللي متاكد منه ان فيه شويه لا شويه ايه فيه هبل زايد اخذها في احضانه وشدد عليها وكانت تحاول ان تبعده بعنف الا انه احكم قبضته حولها .. يابنتي صرمحه ايه وزفت اييه ودتها عالدكتور فقاطعته واكلتو بره وانبسطو ربنا يهني سعيد بسعيده.. فاقترب بها اكثر والتصق بها والله ماطفحت حاجه دا قعدت في العربيه تتحايل وكلتها في العربيه واحنا بنسوق انا برضه يا حياه انا برضه بعد دا كله دانا اتمنالك الرضا ترضي بصه بس يا قمر والقمر مش مَعبرني وواجع قلبي احست بالخجل فرفع وجهها ثم قال بحبك والله بحبك مش كفايه بقه الا فعلا تعبت وقلبي بيصرخ من جوه... فحاولت تركه فهتف يمين بالله مانا سيبك الا اما تقليلي انت لسه بتحبيني..مع اني سمعتها بس سمعتها وانت زعلانه. فاطرقت وقالت لا مش هقول يا بتاع سوزي يا طفس.. فقال طب بزمتك انا كده فزغدته وقالت اه وابو كده وعينك يندب فيها رصاصه وعلي اخر الزمن تيجي العقربه تاخد الواد بتاعي اللي حيلتي.. فصدحت ضحكته وقال بجد يا حياه انا الواد بتاعك اللي حيلتك... فادركت تهورها واطرقت فهتف بهمس والله بحبك ولا اقدر افكر في حد غيرك ويومها روحي تفارقني.. بحبك يا مغلباني وماعتش قادر ابعد عنك ونفسي اسمع كلمه بحبك هموت يا حياه... فردت عليه وهوانا كنت بطلت أحبك اصلا..هنا صرخ عاليا يا حلاوتك يا واد يا سليم وحملها للاعلي وظل يدور بها .. وانزلها وقال والله تبت وندمت وهموت. فنزلت دمعه من عينيها وقالت مش عارفه ياسليم مش قدره لا اقرب ولا ابعد كل اللي اعرفه اني مش عايزه اسيبك بس مش عارفه ارجع زي الاول. اخذها في حضنه وقال.. كفايه دلوقتي عليا كده كفايه انا راضي انك معايا وبرضاكي وهتحاولي كفايه عليا القمر بتاعي يرضي عليا وانا بقه عليا الباقي.. فنظرت اليه بطرف عينها متوجسه يعني ايه فضحك لا يا قلبي دي حاجه كده مالكيش فيها انا اللي هعمل كل حاجه.. واخذ يدها وقبلها وقال تعرفي يا حياه ان وجودك في حياتي نعمه اه والله حاسس اني بني ادم وله احساس وشعور.. خبطته اه ويوم ماتحس تروح للصفرا دي.. فضحك انا مابشفش لا اصفر ولا اخضر انا بتاعك كلك علي بعضك مش انا الواد اللي حلتك برده يا مز انت يا بوغمزتين عسل فخجلت وهتف يا بت ماتحمريش كده قلبي هيقف وحضنها واستسلمت لاحضانه واخذها في حضنه لاول مره بكيفها دون اجبار لتنام في هدوء داعيا ان يشفي جروح قلبها ويطبطب علي قلبها.. ويكمل مابينهما من ود ليعيشا في سعاده ولكن البشر هكذا لا يتركون احدا سعيدا فالشر اصبح في عاالمنا متوغلا ولا يقف له احد فيفرد قلاعه علي الجميع الي ان تاتي اراده الله... 












🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹



اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات



لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا




إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close