أعلان الهيدر

2023/08/15

الرئيسية زهرتي الجميله الحلقه الثانيه بقلمي شروق خالد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

زهرتي الجميله الحلقه الثانيه بقلمي شروق خالد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 زهرتي الجميله الحلقه الثانيه بقلمي شروق خالد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


الماذون السلام عليكم ورحمه الله وبركاته


 الجميع لم ينطق السلام 


جمال وعليكم السلام اتفضل يا مولانا 


الماذون يجلس ويطلب منهم البطايق ويسال على العروس


 مجدي لم ينطق باي كلمه 


جمال وهو يقول لمحمد روح يا محمد هات البطاقه من فوق من زهره وتعالى بسرعه ما يتاخرش


 محمد وهو يجري ويطلع على السلالم وينده على زهره زهره يا زهره يا زهره هاتي البطاقه  الماذون تحت


 البنات وهم في الاوضه فوق وهم يرقصون مع زهره يلا يا عم اهو العريس وصل وكلها ساعات وتمشي من هنا ولا تفتكرينا في اي حاجه


 زهره وهي تبتسم عليهم 


منى وهي تقول لها يلا زهره 


محمد عايز البطاقه بتاعتك اخلصي بسرعه يلا 


زهره.. ثواني بس اديني هجيبها وتفتح الدولاب تخرجها من شنطه اليد وتعطيها الى منى


 منى وهي تفتح الباب اهي يا محمد يلا اجري على بابا تحت وحاسب لا تقع


 محمد وهو يجري ويدخل على غرفه ويعطي البطاقه 


لابوه جمال ويعطي البطاقه الى الماذون


 الماذون وهو ينظر اليهم ملكهم يا جماعه ليه كده حزانه هو النهارده مش فرح ولا ايه


 جمال وهو يبتسم لا ابدا النهارده فرح بس هو الاب زعلان على فراق بنته عشان كده هو حزين 


الماذون وهو يضحك عليه اكيد طبعا كل بنت بتكون حبيبه ابوها وصعبه جدا البعاد عنها ما تزعلش قوي كده هي دي سنه الحياه كل واحده بياجي وقتها وتروح بيت جوزها


 مجدي وهو يبتسم ابتسامه صغيره ولا يتكلم الماذون يتم من كتب الكتاب 


عمار وهو حزين ويفكر في ملك انا هقول ايه لملك دلوقتي هقول لها اتجوزت حبيبه اخويا وهي هتقول ايه عليا هتقول علي خاين وغدار وانا اللي مواعيدها ان شاء الله اخر السنه دي نتجوز اعمل فيك ايه يا اكرم اعمل ايه 


يفوق على كلمه الماذون بارك عليكم وبارك عليكم وجمع بينكم في الخير


 النساء بره في البيت تسمح كلمه الماذون وتزغرد بصوت عالي جدا ويشغل الموسيقى والاغاني ويرقصوا 


زهره وهي تسمع الزغاريد منى مبروك يا حبيبتي الف الف مبروك


.....في المطار 


اكرم..يمسك يدها يلا يا حبيبتي الطياره هتفوتنا وانت مستنيه حد ملاك وهي هتنظر خلفها وتسيب يده وترجع الى الخلف انا اسفه يا اكرم انا مش هقدر اسافر معاك وتسيبه وتجري بعيد


اكرم ....يسقف خلاص يا ملك كل حاجه انتهت اللعبه اللي انت لعبتيها اتقلبت عليك ما حدش طلع خسران فيها غيرك انت


ملك... تقف وتلتفت لي يعني ايه اكرم ...يعني انا قلت كل حاجه لعمار

اكرم بصوت.. عالي بقول لك ايه يا ملك انت اللي وراء الورطه دي انا كنت بحب زهره وكنت خلاص هتجوزها انت اللي قلتي لي وانت اللي لعبت في دماغي وجيت على اخر لحظه قلت لي بحبك وعملت فيها الانسان البريئه الخجوله انك بتحبيني من قبل ما تقابلي عمار وانا الغبي اللي صدقتي جايه ده دلوقتي تقولي انك مش هتسافري معايا لا يا حبيبتي انا والله ارجع ثاني واقول كل حاجه لعمار بقول لك انت انك انت كنت بتلعبي على الطرفين علي وعلي عمار انت فاهمه ولا مش فاهمه ولما مش قد اللعبه يا حبيبتي ما كنتيش لعبتيها انت فاكره نفسك من اول ما تلعبيها انت الكسبانه وتكرهي اخويا فيا لا يا حبيبتي انا دلوقتي مش عايزك عارفه ليه علشان انا حميت اخويا منك وهو دلوقتي كتب كتابه على زهره وعمره في حياته ما هيلاقي  انسانه زي زهره ويخرج التليفون من جيبه ويفتحه


 ويوريها صور لعمار وهو يمسك يد مجدي وعليها منديل انا كده اطمنت ان اخويا انه خلص منه ما تخافيش انا باقي هقول كل حاجه لاخويا على التليفون وقايل له ان انا عملت ده كله وان زهره  ملاك من السما وضحيت بحبي ليه عشان خاطر انقذه هو سلام يا قطه ويلبس النظاره ويمسك الشنطه ويمشي الى الطياره 


ملك... وهي تصرخ بصوت عالي منك لله يا اكرم منك لله وتقع على الارض انا عملت ايه في نفسي انا كده خسرت الاثنين خسرت الاثنين هرجع تاني العيشه اللي كنت فيها لا مستحيل ارجع تاني مستحيل

........................ في البيت عند زهره يمشي الجميع بعد الزفاف 


مجدي... ينظر الى عمار بقول لك ايه هو كل شهر زمن او شهرين بالكتير وبنت هترجع لي تاني انت فاهم ولا لا والغلط دي لازم يتصلح وانا عمري ما اامن لبنت معاكم 


جاسر...تمام يت مجدي اللي انت عايزه هيكون


عمار وهو ينزل راسه حقك عليا يا عم وكل حاجه انت عايزه انا انفذها لك وانا اسف مره ثانيه ليك انتى وزهره 


جمال ايه يا جماعه اللي انتم بتقولوه ده حد اعصابكم مش كده 


مجدي بغضب ..بقول لك ايه يا جمال لحد هنا وكفايه وانا نفذت اللي انت قلت عليه عشان خاطر الناس وكلام الناس ينظر  الي عمار لكن بعد شهرين من دلوقتي هو هيطلق البنت انت سامع ولا مش سامع 


عمار حاضر يا عمي


 جمال وهو يصرخ فيهم هم الاثنين كفايه بقى حرام عليكم فضحتونا وسط الناس 


وانت يا واد يا محمد روح قول زهره يلا خليها تروح مع جوزها


 محمد وهو يجري على فوق ويدق الباب


 منى وهي تسلم على زهره وتبوسها في خدها مع الف سلامه يا حبيبتي ربنا يتمم لك على خير واشوفك دايما ان شاء الله مبسوطه



الحلقه الثالثه من هنا


بداية الروايه من هنا



اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات



لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.
close