القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية جوزي ظابط البارت الخامس بقلم فتاه بالخمار تجملت

رواية جوزي ظابط البارت الخامس بقلم فتاه بالخمار تجملت 

رواية جوزي ظابط البارت الخامس بقلم فتاه بالخمار تجملت 

 البارت 5

وفتحت الباب ولقيت حسام

انا بدهشه= حسااام!!!

حسام: فاكره هتعرفي تدوري ع حل شعرك يبنت الك*لب عاوزه تستغفليني وتمشي(وضربني بالقلم)

= حرااام عليك بقا طلقني وسبني امشي انا بكرهك ي اخي غور بعيد عني

: تااااني بتنطقي كلمه طلقني دي 

● وقفل باب الشقه وزقن*ي جوا ونزل ض*رب فيا بالحزام فوقت تاني يوم الساعه ١٠ ملقتهوش جريت ع الباب لقيته مقفول بالمفتاح دخلت اجيب مفتايحي ملقتهاش وانا بدور هو جه

:بدوري على دي(المفاتيح)

= حسام كفايا او لحد كدا مديت ايدك عليا وهنتني سبني امشي بقا انت عاوز مني اي تاااني ي اخي ترضا حد يعمل كدا ف اختك

: ششششش متجبيش سيرت حد من اهلي ضفر اصغر عيل بعيلتك يالي هاتي شنطتك دي وتعالى ورايا

= على فين انشاء الله انت ازاي اصل... (قاطعني)

: قوووولت اخرررررسي( بصوت عالي اوووي)

● بصراحه كان نفسي اموت نفسي قبل ما يحصلي كل الذل والاهانه دي ياريت كنت قادره اعرف حد من اهلي نصيحه لكل بنوته اوعي تختاري ف يوم من الايام حد غير اهلك صدقيني والله ملكيش غيرهم مفيش حاجه بدوم جوزك نفسه لو عملتي اي  حاجه ممكن يطلقك بيستك او صاحبتك ممكن تبعد عادي معا اختلاف مراحل الحياه ربنا يسعد كل شخص ف حياته بالحلال 

= طب عاوزه اخش الحمام 

:غوري من وشي( كان واقف قدامي اووي)

● طلعت من الحمام لقيته بياخد كل الفلوس وبيقفل الشبابيك وبيقولي يالا ورايا بالشنط نزلنا واحنا ف العربيه وبعيط

: انا مش عاوزه شكوه من امي نهائي تسمعي كلامي واياكي ترفعي عينك فيها او صوتك يعلى قسما بالله هكون شنقك صاحيه او دافنك صاحيه

=حاضر( مش قدامي حل غير اني اتقبل الواقع)

: يالا انزلي وصلنا

● اول ما دخلنا مامته استقبلته ابني حبيبي وبصتلي من فوق لتحت وقالت

_ اهلا يابنت البندر سيبي يختي الشنطه اللي ف ايدك دي زاطلعي جهزي لسيدك الاوضه خدي معاك جردل وخيشه عشان تسيقي الارض ولا متعلمتيش كدا ف الزريبه اللي جايه منها مانتي ليكي حق بتاكلي بالشوكه والسكينه هيكون بتعرفي تمسحي ازاي كفايه عليكي الاحمر والاخضر اللي كنتي بتحطيه انتي هتفضلي نتنحه غووري من وشي

= حاضر ي ماما

 _ كتك مو غوري ( وزقتني)

بعد ما طلعت وانا ع السلم وسمعتهم

: احم ماما ممكن بس متهزقيهاش قدامي دي مهما يكون مراتي يعني واختارتني عن اهلها

_ اسكت انت غلبان  ومتفهمش حاجه سبهالي اللي زي مراتك دي محدش فهمها قدي

:خلاص اللي تشوفي ي حبيبتي انا ماشي خلي بالك منها ماشي

_ ماشي يبني ربنا معاك

● طلعت لقيت شقه ريحتها معفنه كأنها بقالها قرن نتنضفتش فضلات حيوانات وقرف وحصير مرمي وكراكيب كتيره وابشع منظر ولا عارفه انضف ولا عارفه ابدا منين قلعت الدريس بتاعي وكنت لابسه بجامه شورت وكت وقفلت الباب ودخلت المفتاح وبدات اشيل ف الكراكيب ولقيت فجاه صوت حماتي 

_ ايه المنظر دااا اتحشمي يبت 

= اا مام ماما ( وجىيت ع مكان الدريس خدته وحطيته عليا

_ انتي ايه اللي عملاه ف نفسك دااا مش عارفه ان دا بيت عيله ولا اهلك كانوا بينزلوكي كدا طبعا مانتي تربيه ش...

= كملي يطنط اظن لو حمات بنتك هي اللي بتهين بنتك كدا حضرتك مش هتسكتي صح بس ربنا قال كما تدين تدان

● سابتني بكل هدوء ونزلت شويه والباب خبط

= مين

: انا ي هناء افتحي

= خش وقفلت الباب وبلف ضهري

: خدي بس اقولك ( وشدني من دراعي عليه) اي البجامه والحلويات دي

= بس ي حسام وسع 

: اي وسع دي يبت اي موحشتكيش 

= بقولك وسع انا تعبانه ومش طايقه نفسي ولا طايقه حد

: متتظبطي لظبط ميتين اهلك انا اما اعوزك متقوليش لا وزقني لورا

= اه انت بتزقني كدا لي انت خدت ع الاهانه فيا

: ايوه اذا كان عجبك

= لا مش عاجبني ي حسام ( وسبته ودخلت اوضتي )

● وراح دخل وقلع وقالي هخلي كلامي يعجبك وعدت ليله زي اي اتنين متجوزين غصب عني صحيت وهي مامته بتقولي فوووقي يختي

: اي دا ماما ( كان بملابسه الداخليه )

_ اي يحبيبي خليك نايم انا بصحي المخموده دي نامت عليها حيطه ورانا شغل

= اي دا حضرتك جيتي هنا ازاااي ( وبداري ف نفسي منا كمان ببجامتي ومكسوفه منها ازاي تخش علينا كدا)

_ انا اخش اي مكان يعجبني قومي يالا الساعه بقت ٩ هتتخمدي اي تاني

=حاضر

● نزلت ومكنش في فطار لحسام نزلت بالاسدال وطلبت منها فطار قالتلي لا حسام هيفطر هنا طلعت قولتله قام زعق فيا ونزل معايا وبحطله الفطار وقام طبق العسل وقع مني واهله كلهم قاعدين عمامه واخواته وحريم ورجاله وعيال بس غصب عني والله

: انتي مسطوله بروح امك( وضربني بالقلم )

= مكنش قاصدي

_ انتي يبت مش فالحه ف حاجه خالص غير انك تلبسي المحزق والعريان تعالللي انا هعلمك ازاي تتعملي معا جوزك واعلمك ازاي تمسكي الطبق

وخدتني و...


البارت السادس من هنا


بداية الروايه من هنا


جميع الروايات الكامله من هنا



تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close