القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية حلال الأسد البارت الثامن عشر بقلم أسماء حبيب رواية حلال الأسد الفصل الثامن عشر بقلم أسماء حبيب

 رواية حلال الأسد البارت الثامن عشر بقلم أسماء حبيب 

رواية حلال الأسد الفصل الثامن عشر بقلم أسماء حبيب 

رواية حلال الأسد الجزء الثامن عشر بقلم أسماء حبيب 

رواية حلال الأسد البارت الثامن عشر بقلم أسماء حبيب 

رواية حلال الأسد الفصل الثامن عشر بقلم أسماء حبيب 


««💥 Part 18 💥»» 

ايات وبتكمل بحرقه وبدموع ،،،، عملتلك أي علشان تعمل فيااا كدا لما كنت هتمووت اديتك حته من جسمي لو كنت طلبت عنيه كنت هدهملك يا كاليين ليي كدااا لييييييييييييي.

اسد وبيبلع ريقه وبيبص لحلا ألي دموعها خانتها ونزلت...

اسد بسرعه وجاي يمسك اديها،،، حلا انا هفهم....

وهنا حلا راحت ضربه أسد بالقلم ودموعها بتنزل بشده حست بألم شديد في قلبها،،،،، ط طلقنييييي.

اسد بصلها بصدمه وكانت الصدمه لاكبر لما سراج مسك ايد أيات بغضب وزعق في وشها،،،،،  مقووولتليييش لي انك ليكي حبيب يا أيااات ومييييين أسسسسد،  وانتَ يا اسد اقصد يا كاليين انتَ أزااااي اقدرت تخدعنه كدا!، ط طيب انا مششش فاهممم لي مش قولتلنااااا، و الكلام ألي قااالته أيااات دا صح ولا أي فهمناااا!!؟؟

اسد وبيبص لحلا ألي بين ادين الدكتور عبد الكريم ومنهاره من العياط وبتبص لأسد بحزن شديد مخطلت بالضيق...

أسد وبتنهيده عميقه حزينه جداً،،،، ايييوه صح كلام أيات بس انـ...

حلا اول ما نطق الجمله دي طلعت تجري من الجنينه لجوه الفيلا واسد وراها بس الدكتور عبد الكريم مسك اسد من ايده،،،، ازاي تعمل كدا يا اسد وانا ألي استأمنتك علي بنتي!

اسد بسرعه،،، والله انتم مش فهمني بس بالله عليك سبني اكلمها وأكيد هتفهموااا كل حاجه.

طلع اسد عند حلا ألي اترمت علي السرير وقعده تعيط بحرقه...

اسد بهدوء،، حلا ممكن تسمعيني انا م...

حلا بصتله بسرعه،،، انتَ كدااااب كدبت عليا يا أسد، قولتلك صرحني بكل الحقيقه لي يا أسد عملت كدااا طيب اي ذنب أيات تتعذب سنيين وانتَ اصلا ولا هنااا، لييي هو القلب لعبه بين اديييك يا أسد تعذيب الناس عندك لعبه، ط طيب انا أي ذنبي اني اتجوز واحد كداب وغشاش بعد ما خلاص حبيتك بجد وقولت اني لقيت شريك حياتي ألي هيحافظ عليا ويحبني ويشلني في عنيه بس حصل عكس كل توقعاااتي ، اسد خلاص انتَ تطلق....

اسد بسرعه حط ايده بسرعه علي بوء حلا،،،، ابداً يا حلا انا فعلا حبيتك وهشيلك في عنيا لأخر العمر ولو حد فكر انه يقرب منك غيري ممكن اقققتتله لاني مستحملش ابداً يا حلا، انا اه مقولتلكيش كل الحقيقه بس علشان قولت انه ماضي وانتهي بس رجع انفتح من جديد، انا يا حلا أسد مش كالين.

أيات وسراج كانوا بسمعوا الحوار لان سراج كان عايز يفهم ألحوار كله...

أيات بدهشه ،،،، يعني انتي مش كالييين..

اسد لفلها،،، ايوه انا مسميش كالييين انا اسد الوكيل وهدني اسد الوكيل، انا ليا شركه في امريكي تابعه لشركتي الي هنا في مصر، مكنتش عايز المنافسين ألي في امريكا يعرفوا اسمي الحقيقي لان فيهم ناس مس سهله ولما كنت هناك كونت كااالين من خمس سنين اتقابلت بأياات في حفله وقعدنه مع بعض وتكلمنا كتير بس مكنتش اعرف انها مصريه وكمان بقينا صحاب وانا مكنتش اعرف انها بتحبني بس انا بجد مشفتهاش غير صديقه بسسس كنا في يوم بنتقابل عادي تعبت في اليوم ده وكنت عايز متبرع بالكلي لانهم كانوا لازم يستأصلوها بسبب تعبي الشديد وهنا ايات اعترفتلي بحبها ليا وفي عز تعبي كنت مصدوووم لاني مفكرتش ان الموضوع يطور معاها كدااا، وتبرعتلي بالكلي بسسس انا مكنتش بحبها لدرجه اننا نتجوز وخفت يا أيات تتعلقي بيا أكتر طلبت ان بعد العمليه اتنقل مستشفي تنيه بسرعه علشان مش اكسر قلبك مش كنت عيزك تتعشمي بزياده بس بعد ما خفيت دورت عليكي كتير علشان اشكرك بس مش عرفت ليكي بعدها طريق دورت كتير جداً يا أيات بس ملقتكيش مكنش ذنبي انك حبتيني يا أيات.

أيات سكتت وسراج نزل بضيق ممزوج بالغيره والغضب..

ايات،،، فعلا انا غلط اني مش كنت حافظت علي قلبي بس خلاص انا ل...، سراااج.

سراج كان طلع من الفيلا بعد مستأذن الكل وقبل ما يطلع زياد مسكه،،، اهدي يا سراج ومتكنش متسرع، اكيد أيات مكنش ذنبها برضوا.

أيات من بعيد،، سرااااج استني ياااسراج.

زياد قبل ما يرجع،، اسمعها يا سراج  ، اسبكم انا.

أيات جريت ووقفت قدامه،،، سراج بالله عليك ما تزعل انا عارفه اني غلط بس اتعلمت من غلطي والله يا سراااج بحبك بجد وبقيت جوزي خلاص  حب حلال مش حب كله غلط في غلط وانا دفعت تمنه غالي اويي اويي وربنا عوضني بيك يا سراج مش انتي قولتلي انك هتاخد بأيدي و وتساعدني ها والله يا سراج بحبببببك والله العظيم اوعي تسبني يا سراج بالله عليك ما تسبنيش، ولو عايز تعاقبني عاقبني حقك بس اوعي تبعد عني...

سراج واقف ساكت بس دماغه هتتشل من التفكير مش عارف ياخد قرار وخايف ياخد قرار ويندم عليه....

أيات بهدوء،،، انا قبل كدا لما شفتك في المستشفي قولتلك متقولش لبابا اني عمله عمليه دا لانه بيخاف عليا من ماما بعد ما انفصلوا انا كنت علطول مع ماما هناك في امريكا مكنتش فهمه حاجه كنت هبله اوي يا سراج مكنش في حد مفهني حاجه وماما اصلا عرفه مقبلاتي بكالين ودا كان عادي هناك علشان كدا بابا مكنش عايزني ادني معاها ومكنتش فهمه كدا من لاول وبعد ما خرجت من المستشفي نزلت علطول مصر وعشت حياتي عادي وكنت لوحدي خالص انا وبابا بس يا سراج لا صحاب ولا قرايب، لحد اما قابلت حلا وهي الي رجعتني لعقلي وفهمتني حجااات كتير كنت غيبه عنها ياسراج اناااا غلط بس ياسراج كانت غلطه غبيه وندمت عليها ودفعت تمنها كمان ب بس انا مقدرش اغصبك عليا يا سراج ولو عايز ننفصل ت تمام مش هجبرك عليا...

ايات جت تمشي سراج شدها لي،،، انتي غلطي اه بس انا هسمحك المره دي بس لوووو عرفت انك خبيتي عليا حاجه تاني يا أيات ه...

ايات اترمت بين دراع سراج،،، اببببداً والله مش هيحصل ابداً ابدااااااً ههههه مبسووووطه اوي انك سامحتني يااااسراج بحبببااااااااااك يااااسرااااااج.

سراج ببعضها بهدوء وضحكه خفيفه،،،،، كدا هتفضحينا في المنطقه هههههه.

أيات،،،،، مش مهم المهم اني مش خيفه اقولها بقولها من قلبييي، ميهمنيش الناس تسمع انا عايزه قلبك بس ألي يسمعها يا سراج.

سراج بحب وحنان،،،، سمعتها من زمان اوي يا أيات بس كنت بمنع لأحساس انه يدخل قلبي بس دلوقتي دخلها و كمان يا ايات بحباااااك اوي اوي كمان.

ايات،،، ربنا يديمك ليا طول ما انا عيشه.


نرجع لأوضه حلا...

اسد وبيحط ايده علي كتف حلا بس حلا بعدت عنه،،،، اسد ابعد عني لوقتي.

اسد بحزن،،، لسه يا حلا مش مصدقاني.

حلا بدموع،،، اطلععع بره يا اسد قولت.

اسد قربها لي وبصت ليه بعيون كلها دموع،،، عمري ما كنت اتوقع اني اكون سبب دموعك يا حلا بس عيزك تكوني عرفه اني حبيتك بجد ومن قلبي ولو مكنتش بحبك مكنتش اتقدمتلك. 

حلا غمضه عيونها بخزن،،،  طيب اطلع بره. 

اسد بحزن وضيق لانها مش مصدقاه  خرج ونزل وكان الكل زاقف بتوتر.

سيف جاب الجاكت لاسد يلبسه لان القميص كان مقطوع من وري،،،، ها يا اسد فهمت انا فهمتهم هنا كل حاجه.

اسد لبس  الجاكت بسرعه وخرج من غير ولا كلمه...

سلمي،،،، سيف هو أسد قلك حاجه.

سيف بهز راسه بأسف،، لاء يا سلمي، بس صدقيني اسد ملوش ذنب.

ايه،،، تعالي يا سلمي نطلع نقنعها.

سلمي بتبص للسلم،،، احم مش هعرف يا أيه ناديها بقي.

سيف راح شايل سلمي،،، لو سمحتي يا ايه شدي الكرسي لفوق.

ايه بأبتسامه،،، حاضر.

..

حلا قعده في اوضتها وضمه رجليها ومغمضه عنيها بتفتكر الحلم الي شافته...

حلا وبتتمشي في وسط زرع اخضر ومسكه قط في اديها وبتشوف بير وكان اسد طالع منه...

حلا بصدمه،،، اي يا اسد الي خلاك تدخل البير ده!؟

أسد،،، مش مهم، انا كنت جيلك يا حلا.

حلا بضحك،،، ههههه من البير ده يا أسد غريب انتَ اوي.

اسد وبيمسك اديها تعالي يلا معايه.

حلا بفرحه،،، هنروح فين.

اسد وبيشاور علي بيت بعيد،،، هنروح هناااك.

حلا،،، لاء يا اسد مش عايزه.

اسد،،، اسمعي الكلام يا حلا.

حلا بتأفئف،،،، طيب طيب.

وهما مشين طلع ثعابين عليهم...

حلا برهبه وخوف وبتستخبه وري اسد،،،، الحق يا أسد تعااابيييين.

القط كان ماشي جمب وهنا في تعبات لف عليه..

حلا بصراخ،،، لااااااااء.

اسد بسرعه بيدور علي اي حاجه لقي خشبه كبيره راح يجبها وحلا بتجري وراه بس اسد قبل ما يمسكها اتلعبك في حجر وكان هيقع في بير عميق بس متمسك بلارض بالعافيه،،، حلااااا ساااعديني.

حلا وبتتلفت بخوف لقت حبل بتشده وقبل ما ترميه لاسد علشان تساعده لقت ثعبان جاي عليها وكبير اوي، حلا مكنتش تعرف هتعمل اي بتتلفت حوليها القط بتاعها الي التعبان لافف عليه وهياكله واسد ألي بيستغيث بيها وعيقع  والتعبان الي بيقرب عليها و...

ايه وبتهز حلا،،، ياااا حلا فوقي.

حلا بخضه،،، اييييه خضتيني.

سلمي،،،، اي يا حلا بس مالك كدا!

حلا وبتمسح العرق الي علي جبنها،،،، مش عرفه يا سلمي خيفه لي وقلبي واجعني.

نجوه وبتخبط عليهم،،، ممكن ادخل..

حلا وفتحتلها بسرعه،،، اتفضلي طبعاً اتفضلي..

نجوه دخلت قعدت ومسكت ايد حلا بحب،، شوفي يا بنتي انا مش هغصبك علي حاجه ابداً ابداً، بس انا الي جايه اقولهولك ان اسد بيحبك وبيحبك اوي اوي كمان ومش جايلك وفي نيته غش ولا الكلام ألي أقال ده، ابني بيحبك وكانت لهفته متتوصفش يا حلا، انا جايه بس اقولك فكري كويس بس مش اكتر وانا معامي في اي قرار هتخديه لأني وثقه فيكي.

حلا بقلق شديد وحسه بنغزه في قلبها ووجع ،، استر يا رب....

ايه وسلمي ونجوه بقلق،، مالك يا حلا؟؟؟!

حلا بدموع،،، معرفش.


«« اسد وبيسوق العربيه بغضب وبيخبط الدركسيون بضيق،،، لييي يا حلا بس لي يا حلاااا مصدقتنيييش.

موبيل أسد رن...

اسد بضيق،،، ايوه يا سييف؟!

سيف،، انتَ فين يا ابني..

اسد قفل الخط وشطانه متملك منه.....وقاعد يلف بالعربيه وبيحاول يفرغ غضبه بأي وسيله، لحد اما وقف في مكان ودخل دسكوا سهر..

النادل بخبث،،، تشرب اي حضرتك.

اسد بضيق،،، ولا حااااجه.

النادل حط ازازه بيره قدامه،،، انا بقول روق دمك الدنيا مش مستهله يا كااابتن.

اسد مسك لازازه وكسرها،،، قووولت مش بشششرب.

لقي شخص جه نحيته،،، طيب روق دمك بس اهدي مالك بس اهههده خالص.

اسد بحزن،،، مبقتش تحبني خلاص كدا الموضوع انتهي، دا انا ملحقتش افرررح.

الشخص ده بسعه اشر للنادل بحاجه يحطها في الميا،،، لو سمحت هات كوبايه ميا.

النادل،،، اتفضل.

الشخص ده،،، اشرب طيب مياا وههدي كدا يا عم.

اسد شرب  الميا وحس انه دايخ بدأ اسد يهلوس بالكلام واشبه بأنه ساكر....

الشخص ده جهز الورق واده لي أسد وخلاه يمضي وهنا اسيل ظهرت.

اسيل بجديه،،،،، مضي يا عماد.

عماد،،، اه تمام انا هبدأ اجهز كل حاجه والسفينه الي في المينا هتتحرك.

اسيل وبتبص لأسد بسخريه الي قاعد تايح ومرهق ومش حاسس بحاجه،،، تمام وانا هستلم فلوسي امتي.

عماد،،، اتحولولك تقدري تستلميهم حالاً، بس عايز اسألك علي حاجه كدا.

اسيل،،، ها انجز.

عماد،،، اي ألي عرفك انه جاي هنا!

اسيل،،، هههههههههه ضحكتني هههههه.

عماد،،، انا بسأل سؤال مش بقول نكته!؟!

اسيل،،، انا درسه اسد وعرفه عنه كللللل حاجه من اكل شرب زوق دماغه دي مفصصاها، كان بيجي من خمس سنين هنا طبعاً قبل ما يعمل نفسه الشيخ اسد ههههه لمل يتعصب اوي بيجي هنا لا بشرب ولا حاجه بيكسر وبس.

عماد،،، تمام انا ماشي.

اسيل،،، oK.

عماد خارج ومعاه العقود وهنا الموبيل رن....

عماد،،،( Hello Mister Jack ) 

مرحباً مستر جاك..


جاك روبرت بجديه،،،(!Is everything okay) 

هل كل شيئ علي ما يرام؟!


عماد،،،،(Yes, Mr. Jack, I will bring the body to the ship, and it will be up and running at five in the morning.  )

نعم سيد جاك، سوف اقوم بجلب الجثمان الي السفينه وسوف يتم التحرك عند الخامسه صباحاً.


جاك روبرت،،،(  Good, but beware of the so-called Aseel, as I am not comfortable with her at all. )

جيد، ولاكن احظر من المدعوه اسيل فأنا غير مرتاح لها ابداً.


عماد،،،،،( Don't worry sir, everything is fine. )

لا تقلق سيدي كل شيئ في احسن حال.


جاك روبرت،،،،(. okay goodbye ).

حسناً الوداع.


عماد حرك العربيه وطلع علي المستشفي ونزل ودخل مكتب ريم.....

ريم،،، اهلا يا عماد.

عماد،،، ها كل حاجه جاهزه.

ريم،،، اه تعاله معايه.

خرجت من المستشفي وراحه مكان اشبه بمخزن مليان باشخاص مهلوسين كلياً ومربطين.

عماد،،، يا ساتر ههههه هو انتي عملتي فيهم اي يا بنت ههههه.

ريم،،، حقنه بس خلتهم بالشكل ده،  نقص هرمون الدومابين في جسمهم بيخليهم محلوسين ومجنين زي ما انتي شايف كدا. 

عماد،،،  انا مش فاهم لما جاك عايز ياخد اعضاء الناس دي لي مش كان ياخد لاعضاء انا مش فاهم!. 

ريم،،،  انا كنت فهمه في ألاول كدا بس هو طلع مش عايز اعضئهم دا عايز يعملهم آله لصلحه. 

عماد،،  بصي وضحي انا مش فاهم حاجه. 

ريم،،،  عايز ياخد الهرمونز الي في جسمهم طبعاً الجسم خلياه بتتجدد وحورات كتير بتتعمل بالهرمونز ألي هيمتصه من جسمهم. 

عماد،،  بقولك انا مليش دعوه هو ياخد الي هو عايزه المهم احنا معانه فلوسنا. 

ريم،،،، معاك حق،  بس العربيات موصلتش لي لحد دلوقتي! 

عماد،،،  زمنهم علي وصول... 


كانت الساعه ٨ الصبح واسد بيفوق ويلاقي نفسه قاعد في الكازينو...

اسد بصدمه،، اي ده ازاي انا جيت هنا ا ان....

النادل،،، صباحك فللل يا بيه.

اسد مسكه من هدومه،، انا متأكد اني مشربتش هو اي ألي حصل انننطق.

النادل وببعد ايد اسد بزهق،،، جري اي يا بيه دنتي قعدت تشرب وكمااان تهلوبس بأسم وحدا تممم اه فتكرت حلا وصدقيني وحجات غريبه كدا يا بيه.

اسد مسح علي شعره بتوتر وخرج وركب عربيته وكان مروح..

«««في فيلا أسد الوكيل كانت عناصر الشرطه موجوده واول ما اسد نزل اتخض مكنش فاهم حاجه،،، هووو في اي هنا؟!

جم عساكر يمسكوه الضابط،،، سبوووه.

اسد بضيق،، هو في اي انا مش فاهم أي حاجه!.

الضابط،،، حضرتك يا أستاذ اسد في قناه التصدير بتاعتك في المينا اتحرقت سفينه بس اكتشفنه ان فيها اشخاص مخطوفين وتقريباً متعاطيين مخدر واهالي الناس حاليا قلبين الدنيا ومطلوب القبض عليك.

سيف،،، يا باشا والله احنا ما طلعنه حاجه!

الدكتور عبد الكريم،،، طيب مش ممكن تشابه ولا حاجه!

الضابط بأحترام،،، للأسف انا نفسي كنت شاكك وتأكدت من ده بالورق ولادله كاها ضدك يا أستاذ اسد.

سراج،،، يعني لازم اسد يكون موجود مش ممكن تعملو تحقيق و....

الضابط،،،، للأسف كل حاجه مثبته عليه ولازم يجي معانه..

أسد بضيق،،، بس انااا معملتش حاجه خالص.

الضابط،،، استاذ اسد انا عارف حضرتك بس ألي موجود معانه منقدرش ننكره وتقديراً ليك مش هنخدك في البوكس هنسيب معاك عسكري وتيجي ورانه تمام.

سيف،،، شكرا يا باشا، يلا يا أسد..

الضابط مشي وعربيات البوليس اتحركت واسد جاي يركب لقي حلا بتجري عليه وبتعيط،،، انتَ عملت اي يا أسد بس.

اسد،،، صدقيني يا حلا انا معملتش حاجه خااالص.

حلا،،،، مصدقاك يا أسد.

سيف،،، مش وقته لازم نتحرك.

اسد دخل ومعاه ومشيوا وحلا راحت معاهم ودخلوا والضابط وري اسد العقود ونصدم من توقيعه الي عليه!

اسيل دخلت عليهم وبتمثل بحزن،،،، اسسسد.

اسد بضيق وزعيق،،، اطلعيييي بره.

اسيل بحزن،،، وانا ألي جايه اطمن علي ابن عمي كدااا.

سيف،،، احنا عمنا اتوفي وملووش عيال انتي استحاله تبقي منننااا ابداً ملكيش دعوه بينا.

الضابط،،، لو سمحتم مش عايز مشاكل هنا.

اسيل قربت من اسد وبتمسل الحزن وبهمس شديد،،،، مبروووك عليااااا ههههه علشان تعرف وتعرف اخوك ازاي تطردني ويضربني الي يجي علي اسيل لازم يدفع التمن غالي وممكن تروح حياته معااه.

اسد برق بصدمه ومقدرش ينطق....

اسيل،، انا عرفه ان بنا مشاكل بس انا قولت اقوم بوجبي، عن ازنكمم.

اسيل خرجت بنصر وهنا راحت زنزانه كان فيها عماد...

عماد اول ما شفها،،، انتي ازاااي تغدري بينا هاا مش قولتي ان الناس دي من الشارغ وكمان محدش يعرف حاجه غييرك دا انا هوديكي ف...

اسيل،، هشششش كامه تنيه وهخليك تعفن في السجن.

عماد،،، تقصدي أي!

اسيل،،، يعني تقول ان أسد هو الي وري الحكايه في ألاستجواب وانا هبعتلك محامي يطلعك منها زي الشعره من العجين فهمت.

عماد،،، وضمنك منين!

اسيل،،،، اظن ان مش قدامك حل غير ده وريم وفقت كمان.

عماد بضيق،،، مااااشي.

اسيل خرجت بس مكنتش وخده بلها من حلا ألي كانت بتراقبها وسمعت حورخا كله.....

اسد اخد حبس لمده اربع ايام علي زمه التحقيق....

سيف،،، متقلقش يا اسد، ان شاء الله في حل.

أسد،،،، مكنتش اعرف ان اسيل تعملها.

سيف بضيق،،، دي تعمل اكتر من كداااا، بس هنلاقلها حل ان شاء الله.

العسكري،،، يلا يا بيه...

حلا والكل كان مروح كانت بتفكر في حل وانها أزاي تكشف اسيل؟!


العربيه وقفت قصاد الفيلا وهنا لقوا البواب مضروب بالنار حلا صرخت وسراج انصدم وسيف قلق علي سلمي ألي جوه والدكتور عبد الكريم خاف علي معتصم وسلمي..

جريوا علي جوه وولقوا سلمي وقعه علي لارض جمب الكرسي وبتعيط بحرقه والداده مقتوله والدم مغرق ألارض...

سيف جري علي سلمي،،، فييي اي يا سللللمي.

حلا وقفه وبتدعي ألي في دمغها ميكونش حصل...

سلمي بعياط،،،، ن ناااس جم وانا كنت في لاوضه وسمعه ضرب نار خرجت بالكرسي لقتهم قتلوا الداده ووو شيلين معتصم وكان بيعيط وانااااا كنت عجججزه اعمل حاجه اول مرررره احسن اني عجزه.

حلا بصراخ،،،، معتصاااااااااام لاااااااااء.

اللهم_صلي_علي_الحبيب_محمد 🌺


البارت التاسع عشر من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا


إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا



تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close