رواية روح الصقر الحلقه السادسه بقلم الكاتبه آيه أمير
![]() |
رواية روح الصقر الحلقه السادسه بقلم الكاتبه آيه أمير
روح كانت مش عارفه تعمل اي هيه دلوقتي في أيدها كل حاجه نزلت دموعها ملقتش غير الرد ده عليه )
صقر ( طب انتي ليه بتعيطي دلوقتي يا حياه )
روح ( و المفروض اعمل اي هاه افرح عشان حبني مجرم و قالي علي مشاعره المفروض الرد علي مشاعره اي انت متعرفش انت صعبت عليا الأمور ازاي )
صقر ( انا بحبك يا حياه و هتجوزك )
روح اتصدمت اكتر مبقتش عارفه تقول اي ولا حتي تعمل اي حاسه عقلها وقف ومش قادره تجمع حتي ولا كلمه )
صقر ( انا عمري ما حبيت في حياتي انا معرفش ده حصل ازاي )
روح ساكته مكانتش لاقيه رد تمشي ورا مشاعرها ولا تمشي بالقسم اللي اقسمته في تحقيق العدالة )
صقر ( انتي عارفه أن برضاكي او غصب هتبقي ليا صقر مافيش حاجه تقف قدومه ولا عمره يسمع كلمه لا )
روح ( يعني ناوي تجوزني غصب )
صقر ( لو حكمت اعمل كده هعمل كده )
روح ( متعرفش ان الجواز بالغصب يبقي باطل ولا صح انت واحد مجرم اصلا هتفهم الكلام ده ازاي)
صقر ( حياه انا ليا طاقتي و بتنفذ الصقر قالك بحبك دي ذات نفسها حاجه كبيره اوي)
روح ( مش هتتغير كبريائك اكبر من مشاعرك )
صقر ( عشان عايزك وبحبك )
روح رجع ظهر عليها التفكير مشاعرها بتقولها تقول ( اه وانا كمان بحبك )
لكن عقلها بيقول ( لا يا روح انتي هنا عشان خاطر تقبضي عليه مش تحبيه يا روح )
صقر ( بتفكري في اي )
روح بصيت في عينه سرحت ( انا كمان بحبك )
صقر مكنش مصدق نفسه حضنها ولف بيها ( اوعدك تكوني اسعد واحده معايا )
روح ( ازاي وانا وسط الخطر يا صقر )
صقر ( متخفيش انا معاكي)
روح ( انا محتاجه قعد لوحدي )
وطلعت روح اوضتها ورمت نفسها علي السرير ونزلت دموعها ( اي اللي انا عملته ده طب و مهمتي اعمل فيها اي وقول لباسم اي انا فشلت وقلبي سيطر عليا و خلاني احبه اقوله انا مش قدها و مطلعتش قد المسؤولية و مشاعري اللي سيطرت عليا انا مش عارفه اعمل اي معقول احب مجرم من غير ما احس ازاي يا روح انتي هنا عشان خاطر المهمه هتقدري بعد حبك لي تحققي العدل طب ازاي وانتي قلبك بقا معاه يعني هيعيش بوجوده و يموت في غيابه لا يا روح انتي غلطي غلط كبير اوي)
ونزلت دموع روح من كتر الحزن و الحيره مش عارفه تعمل اي و مرت ايام علي روح و صقر وهما حبهم لبعض بيزيد اكتر و كل ما حبها يزيد خوف روح يزيد اكتر )
روح ( انت رايح فين يا صقر )
صقر ( بلاش تسالي في شغلي يا حياه )
روح ( مش انت قولت انك بتحبني يبقي ليا فيه )
صقر ( ورايا شغل. )
وخرج صقر من الفيلا راح مكان تسليم صفقه
عادل ( البضاعه تمام اوي )
صقر ( دايما الصقر شغله تمام )
عادل ( الفلوس اهيه)
خد صقر منه شنطه الفلوس
عادل ( مش هيبقي اخر تعامل المره الجايه عايز شحنه سلاح كبيره اوي اقتحم بيها السوق )
صقر ( تمام )
وخد عادل البضاعه صقر ركب عربيته وهو ماشي لاقي ضرب نار جامد عليه وهو في العربيه فضل يسوق جامد و العربيه التانيه اللي بتضرب عليه نار بتقرب منه
صقر ( هههههههه اللعب مع الصقر مستحيل )
وفضل يسوق بأقصي سرعه جت رصاصه في دراعه وهو بيسوق قدر صقر يهرب منهم رجع الفيلا وهو ايده بتنزف روح لما شافت كده جريت عليه
روح ( حبيبي مالك انت كويس حصلك اي )
صقر ( ههههه ده خربوش صغير وحاجه بسيطه مش الطلقه دي اللي تأثر في صقر يا حياه )
روح نزلت دموعها ( انت ليه بتقاوح بالشكل ده مافيش حاجه اسمها خربوش حتي الخربوش بيوجع وانا عارفه وجع ضرب النار كويس )
صقر باستغراب ( و عرفتي منين يا حياه وجعه )
روح ظهر عليها التوتر ومكانتش عارفه ترد سيطرت علي نفسها ( بسمع كده وزي ما بشوف في تلفزيون مش كفايه دماغي العطلانه دي يا خويا اكولها لوز دي يمكن الذاكره ضعيفه و محتاجه تقوي شويه )
صقر ضحك عليها ( ههههه تصدقي فكره )
روح جابت علبه الاسعافات الاوليه و بدأت تعقم له الجرح
روح ( الرصاصه دخلت وخرجت متقلقش )
صقر ( يابنتي انا بطل )
نروح عند مارك
الشخص ( قدر يهرب هو خد رصاصه بس علي ما اظن مش هيه اللي هتنهي حياته)
مارك ( الرصاصه الجايه تبقي في دماغه مش صقر اللي يعلم عليا )
نايا ( ههههههةهتخسر قدوم صقر يا مارك )
مارك ( مش مارك اللي يخسر من صرصار زي ده )
نايا ( خلاص احنا ممكن نخلص منه بطريقه تانيه )
مارك ( ازاي )
نايا ( هههه نقوم عليه الحكومه و بذات الظابط باسم انت عارف باسم بيكره صقر ازاي)
مارك ( نعمل اي )
نايا قالتله علي الخطه وابتسم مارك بخبث شديد وضحك بسخريه وتحدي / جميل اوي )
نروح عند رزان
راحت رزان عند انور المكتب
انور ( النهار باين من أوله )
رزان ( اخص عليك اخص يا انور )
انور ( هههههه جايه ليه يا مصيبه )
رزان / هههههه قولت اجي ارخم عليك شويه ممكن )
انور ( لا مش ممكن )
رزان ( انا قولت أنه ممكن )
وقعدت رزان فوق المكتب وأنور ضحك عليها / بتعملي اي يا مجنونه )
رزان مسكت ملف ( اي الملف ده شكله معفن اوي )
و رميت الملف علي الارض
انور ( الله يخدك ملف مهم )
رزان ( ولا الملف ده شبهك اوي )
ورميته هو كمان انور ( انا عملت اي في دنيتي عشان يحصل فيا كده )
رزان ( هههههه اكيد كنت بتدعي بالخير كتير اوي عشان كده عرفتني)
انور ( قصدك انا عملت سيئه في حياتي عشان اتعاقب عليها بالشكل ده )
رزان رميت كل الملفات علي الارض ( طب اهوه يا رخم)
انور ( يابت اكبري بقا شويه كده )
رزان( الله الله علي الاهانه يا استاذ يا محترم)
انور ( يابت هو انا قتلت لك قتيل بتعملي فيا كده ليه )
رزان ( هيه روح هترجع امتا بقا وحشتني اوي)
انور ( مش عارف يا رزان قريب إن شاء الله)
رزان ( انا جيت اطمن عليك يلا سلاموز)
ومشيت رزان و انور فضل يضحك عليها جامد
بعد مرور يومين
نروح عند روح
روح ( واد يا صقر انت يا واد هو انا مش بنادي عليك يا منيل علي عينك )
صقر ( ههههه عايزه اي يابت )
روح ( بت ما تبتك )
صقر ( ( وبعدين معاكي )
روح ( هو انت ممكن تحكيلي ليه بقيت مجرم )
ظهر علي صقر الحزن وخد نفس عميق اوي )
روح ( شكلها قصه حزينه احكيلي )
قعد صقر وروح قعدت جنبه
صقر ( قصتي بدأت من لما كنت صغير )
نروح فلاش باك ونرجع تاني
قبل عده سنوات كان صقر طفل عنده ١٠ سنين دخل عليهم راجل وهو غاضب )
الراجل ( هو انا مش قولتلك تسكتي لسه مصممه ان الواد ده ابني انا قضيت معاكي ليله حلوة و خلاص ليه وجع الدماغ ده مش ابني )
فاتن( انت عارف أنه ابنك يا نصر )
نصر ( لا مش ابني لو قولتي الكلمه دي تاني هقتلك فهمه )
فاتن بحزن ( لا هقول و قول يا نصر عشان هو ابنك ولي حق عليك)
نصر ( يبقي هقتلك يا فاتن )
فاتن / ابنك مالوش ذنب خده في حضنك حسسه بحضن الاب اللي محروم منه من ساعه ما اتولد )
نصر خنق فاتن وفاتن كانت بتاخد نفسها بصعوبه كبيره فاتن ( انا هموت مش قادره ابعد عني )
في الوقت ده دخل صقر وكان مصدوم من المنظر واقف في حاله صدمه نصر فضل يخنق فاتن وقعت فاتن ميته لسه نصر كان هيمشي وقف قدومه صقر وضرب أبوه في قلبه بالسكينه و مات ابو صقر و فاتن )
نرجع من الفلاش باك
صقر ( شوفته بيقتل امي كان لازم اقتله )
روح اتصدمت من قصته و نزلت دموعها علي حاله
صقر ( الظلم موقفش لحد.كده دخلت السجن وكان سجن الاحداث و فضلت لحد ١٨ سنه فيه )
روح اتصدمت اكتر ( كل ده حصل فيك)
صقر ( واكتر من كده تعرفي انا شوفت اي في السجن وكانوا بيعملوا فيا اي )
روح خدت صقر في حضنها كانت حزينه عليه
صقر ( انا بحبك تجوزيني )
روح اتسعت عينها )
صقر ( قولتي اي )
روح ( موافقه )
ومريت الايام و صقر جهز يوم كتب كتابهم وجاب المأذون
روح كانت في اوضتها ومش عارفه هيه صح ولا غلط
روح ( انا بعمل اي )
رن تلفون روح وكان باسم
باسم ( عملتي اي يا روح )
روح ( ها)
باسم ( روح انتي في مهمه ولازم تقبضي عليه )
روح ( انا عارفه اني في مهمه يا باسم ولازم اقبض عليه انا الرائد روح )
في الوقت ده سمع كلامها
ياتري مين سمع كلامهم
نروح في بيت باسم عند مراته انهار
انهار كانت قاعده حزينه و لقيت الباب بيتكسر عليها و بيضرب عليها نار
وبكده خلص الجزء ده
تفتكروا مين ضرب نار عليها
و مين سمع كلام روح
بقلمي أية أمير