القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حين تقع في الحب البارت الحادي والتسعون بقلم ندى على

اعلان اعلى المواضيع

رواية حين تقع في الحب البارت الحادي والتسعون بقلم ندى على 

رواية حين تقع في الحب البارت الحادي والتسعون بقلم ندى على

 ال91

سلوي بصدمه :هطلقني يا احمد 

احمد بسخريه :وهفضل معاكي ليه يا سلوي انتي بتحبي غسان اللي متجوز ومعاه طفلين وبيعشق مراته جوزك اللي قدملك كل شيئ كويس كل حاجه حلوه انا قدمتها ليكي يا سلوي قدمت حب قدمت تضحيه انتي بقي قدمتي ايه قدمتي خيانه ليا 


سلوي ببكاء:خيانه علشان حبيت خيانه يا احمد 


احمد بغضب :بصتك ليه وانتي علي ذمتي خيانه انا بقيت بقرأ الكلام في الزفته اللي انتي كتيه فيها ودموعي بتنزل انتي كتبه في غسان اشعار وانتي عمرك ما قولتي كلمه ليا حلوه يا سلوي وقابل ودبوقتي عمله دور الضحيه فوقي يا سلوي من اللي انتي فيه فووووقي 


سلوي ببكاء:علشان خطري يا احمد بلاش تطلقني انا فعلا بح..


احمد بمقاطعه :بس بس بس انا سمعت الكلمه دي كتير اووووي وكله كذب فاكره يا سلوي لما قولت ليكي بحبك كنت صادق من جوايا كنت فعلا عاشق ولما انتي كذبتي وقولتيها انا كنت طاير من الفرحه انك بتحبيني مكنتش اعرف انك بتكذبي ويوم فرحنا لما شوفتك بالفستان الابيض عيني دمعت لولا الشاب جبني اتحرجت اعيط من الفرحه وانتي كانت عينك علي غسان بررت من عندي وقولت يمكن مكسوفه مني او حاجه بس مكنتش اعرف العشق اللي جواكي ليه بس خلاص 


سلوي بعياط شديد :احمد اديني فرصه 


احمد بدموع :انا اديت كتير وضحيت كتير واكبر ضاحيه ان هسيبك رغم كل الحجات اللي الغلط اللي عملتيها في حقي رغم كدا بعشقك وهفضل اعشقك وزي ما انتي عشقتي غسان من بعيد انا هعمل زيه وهعشقك من بعيد بس صعب عليا ارجع يا سلوي 


سلوي بترجي :اهلي يا احمد لو عرفو لاء يا احمد علشان خطري بلاش تسبني علشان خطري طريقك هو طريقي 


احمد بسخريه :ماتقلقيش الطريق دا انتي اللي قفلتيه وانا هقول الغلط مني انا مش مرتاح معاها مش قادر اديها حقوقها وكرهتها رغم انها طول العمر بتتمني ليا الرضا ارضي رغم انها حبتني من طرف واحد وانا اكتر واحد عارف الوجع دا بس انا مش قادر اكمل معاها ودمعه منه نزلت حلو كدا 


سلوي قربت منه هو رجع :احمد راجع نفسك يا احمد والله انا بحب..


احمد بغضب:بلاش تحلفي علشان ثقتي فيكي راحت انتي هنتي رجولتي قدامي يا سلوي الوحده اللي جوزها يشوفها بتحب واحد غيره معناه ايه مش مالي عينها مش مكفيها فا روحي يا ستي للإنسان اللي يريحك وكمل بتحذير ووجع الصبح يا سلوي مش عاوز اصحي تكوني موجوده اتمني الرساله توصل ودخل الحمام 


وسلوي انهارت في البكاء بشده


******************

في الصباح 


نور صحيت علي صريخ حبيبه بشده قامت فتحت عينها بكسل وغمضتها تاني وفتحت بفزع 


نور بسرعه وهي بتدور علي حاجه تلبسها :ايوا انا متجوزه ومخلفه وبنتي بتعيط يعني مش طالعه من مسلسل حب للإيجار ولا حاجه ولبست هدومها وراحت جري عليها اشتالتها بس بس يا حببتي عرفه انك جوعتي وراحت قعدت علي الكنبه اللي في الاوضه وبدأت ترضعها 


غسان طلع من الحمام وهو لابس بدلة جذابة جداً وريحة برفانه جميلة جداً 


نور بستنشاق :يااااه علي الحلوه علي الصبح ايه الشياكة دي يا حضرت الرائد علي فين العزم علي الصبح كدا وسايب الحياه علي البت مراتك دي 


غسان بتركيز :اجتماع مهم في الشركة 


نور بغيره :ااااه الشركة وانا بقول الاناقة دي كلها مستحيل تكون راحه القسم ايوا ايوا رايح الشركة يا حبيبه اللي كلها ستات مستنيه اشارة من البرسفور بتاعنا 


غسان بهدوء قعد جنبها :ايوا مالي انا بأم البنات انا راجل رايح اشوف شغلي مالي انا بالعالم بقااا ولا هو نكد علي الصبح وخلاص 


نور بوفع حاجب :انت ومالك بالبنات اقسم بالله يا غسان انت لولا بس خايف علي سمعتك لكنت جبتهم معايا هنا 


غسان بيهز راسه :ايوا ايوا نكد يعني طالبه معاكي خناق علي الصبح وبعدين انا ابص او مبصش انتي مسكتي عليا حاجه 


نور بغضب :وتبص ليه اصلا هو انا بمنع ايه عنك علشان تروح تبص برا 


غسان بغيظ :لا حول ولا قوة الا بالله يابنتي هو انا قولت ببص انا بقول ابص او لاء دا معناه ان مش ببص والله 


نور بغيره وتحذير :ياويلك يا سواد ليلك يا غسان لو شميت ريحة خبر انك ضحكت لحد بس احتمال ابات 4 ايام في التخشيبه علي زمت التحقيق علشان مش لقينك 


غسان بخوف مصطنع :حاضر يا كبير اي اوامر تانيه 


نور باست خده برومانسيه :لاء يا قلبي بسلامه 


غسان بزهول حسس علي دماغها :ماهو يا متخلفه يا اما انفصام في الشخصيه بصي سلام وقام من مكانه مشي قال لو شميت خبر انك بصيت وضحك يلا لما تبقي تشمي بقااا علي مهلك احلي حاجه في علاقتي بيكي يا نور ثقتك الزايده فياا دي وحط ايده في جيبه لقي الفون مش معاه طلع تاني 


نور وقفت في نص الغرفه وبطنها وجعتها بشدة صرخت بوجع :اااااااااه 


غسان بخوف وهو داخل الغرفه :في ايه اهدي بتصرخي ليه 


نور بعياط وهي بتشد علي ايد غسان :بطني 


غسان شالها بقلق عليها وحطها علي السرير :حسه بإيه ايه الوجع اللي انتي حسه بيه وفين 


نور بوجع :حسه بشد جامد في بطني من الجنب ومش قادرة اتنفس من الوجع واتكلمت عادي وجع بيروح وبيجي كل فتره 


غسان حضنها وهي نامت علي كتفه بوجع :مش قادره يا غسان انا مش عرفه اتاقلم من غير ماما نفين ونسمه مش عرفه انا عاوزه اروح ليهم تاني القاعده في الجمالية احسن من هنا مليون مره هناك العيله جنبي الاكل ليه طعم جميل غير هنا الضحك والهزار هناك بيكون احسن من هنا رمضان هناك ليه طعم مقدرش اتأقلم هنا انا عوزه ارجع 


غسان بهدوء:طيب اهدي انتي بس علشان بطنك وهنرجع تاني علشان انا برضو مش مرتاح ان اسيب ابويا وامي واعيش لوحدي يمكن هما وافقو علشان مش عوزين يزعلوني لكن اكيد زعلانين من جواهم هنرجع دلوقتي كمان لو تقدري 


نور بفرحه رغم وجعها :ايواا اقدر اقدر عوزه ارجع البيت وحشني وشقتي وحشتني اووي والنوم علي سريري وحشني يلا انا هقوم اجهز حجاتنا ونمشي وكملت برجاء وانت مش ضروري تروح الشغل علشان خاطري 


غسان ابتسم ليها وباس خدها :حاضر مش هروح الشغل النهارده تولع الشركة وكل حاجه المهم مراتي القمر متزعلش ابدا 


نور بعشق :ربنا يخليك ليا انا فعلا محظوظه بيك يا غسان احيانا بقول معقول انا مرات الرائد غسان العصبي والصعب اللي ديما الناس بتخاف تتكلم معاه اللي كان عامل رعب لكتيبه كلها احيانا بقول لو الدنيا كلها وقفت في وشي علشان اسيبك هقف انا في وشها علشان ابقي معاك انا بشكر ربنا انك ملكي يا غسان 


غسان بص ليها بعشق شديد :وانا بشكر ربنا ان مراتي اجمل بنت في الدنيا ان في يوم من الايام البنت اللي حلمت بيها  اتجوزتها والبنت اللي قلبي اختارها هي اللي في يوم ام ولادي 


نور بحب :بحبك 


غسان باس شفايفها برقة :وانا بعشقك يا نور عيوني وكمل بخبث يلا قومي بقاااا علشان مش عاوز اتهور عليكي مع ان نفسي اتهور بصراحه 


نور بخجل :ليه وعلي ايه انا هقوم اجهز الهدوم بتاعتنا وانت صحي الاستاذ عاصي وخلي بالك من حبيبه 


غسان :ايوا هكون الداده بتاعتكم النهارده يعني  


نور :جرب بقااا اللي انا بعاني منه كل يوم وقامت فتحت الدولاب وبصت لغسان بس تعالي هات الشنط من فوق الدولاب علشان مش طايله 


غسان قام جبها ليها بضحك علي طولها:150 سم يا ناااس 


نور بغيظ :احسن ما اكون 190 سم وضربت كتفه وبعدين بطل تتريق عليا انا ام لولد وبنت دلوقتي 


غسان بضحك :اجمل 150سم ينااااااس 

وحبيبه عيطت 


غسان راح شالها وطبطب علي ضهرها بحنان ونور جابت الهدوم وبدأت تحطهم في الشنط وهي بتبص لغسان بحب 


عاصي خبط علي الباب :ماما ادخل 


نور :ادخل يا عاصي تعالي 


عاصي وهو داخل :بقولك قولتي لجوزك علي الجم...وابتسم بخوف الله انت هنا بتعمل ايه 


غسان برفع حاجب :بعيد عن كلمة جوزك هفوتها بمزاجي ايه الموضوع بقااا 


عاصي بص لنور بهمس:اسكتي وكمل بصوت كنت عاوز اخرج اروح الملاهي وقولت لماما تقول لحضرتك


غسان بشك :امممم تعالي اقف قدامي بسرعه 


عاصي راح قدامه بخوف :نعم 


غسان بص في عينه بشدة علشان غسان ظابط ومتعلم ازاي يعرف الانسان اللي قدامه بيكذب او لاء  :كنت عاوز ايه وقول بسرعه 


عاصي بخوف من نظرته:كنت عاوز ارجع الجماليه 


غسان :وليه الكذب من الاول 


عاصي :كنت خايف ترفض 


غسان :حتي لو هرفض خليك جريئ واللي انت عوزه قوله علطول واوعي تكذب حتي لو التمن ايه انت فاااهم 


عاصي :حاضر يا بابا 


غسان:يلا روح البس علشان هنرجع الجماليه 


عاصي بفرحه :والله انت احسن اب فيكي يا مصر وجري علي الاوضه بفرحه 


غسان بغموض:الولا دا بيحب الجماليه اووي كدا ليه في ايه هناك شدة كدا 


نور :هيكون في ايه يا غسان هو متربي هناك اكيد متعود هناك علشان كدا 


غسان :يمكن المهم خلصتي 


نور :لسه هدومك انت وعاصي بس انا حبيبه هدومنا خلصت اهي هقفل الشنطه واجهز هدومكم 


غسان بص لحبيبه :روح بابا اللي ساكته وهاديه دي اللي بحبها قد عيوني دي 


نور ابتسمت عليهم واتمنت لو قدرت تعيش مع بابها زي ما بنتها بتعيش دلوقتي 


نور في نفسها بحب :ربنا ما يحرمنا منك ابدا يا حبيبي 


*******************

عند عمر 


محمد وقاسم كانو قعدين قدام مكتب عمر بيشربو شاي ومكتب عمر مقابل للبحر والسفن علطول 


محمد بيبص لقي بنت ملكة جمال جايا عليهم وفي ايدها اوراق 


البنت :اهلا محتاجه اتكلم مع قبطان منكم 


قاسم :بس احنا مش 


محمد بمقاطعه :اتفضلي انا تحت امرك معاكي القبطان محمد ودا المساعد بتاعي وشاور علي قاسم اتشرف بإسمك قاسم برق بصدمه منه 


البنت :اتشرفت بحضرتك اسمي تولين لسه ماتجرخه السمه اللي فاتت وحابه ان حضرتك تمضي ليا علي الاوراق اللي تثبت ان متخرجه 


محمد مسك الاوراق بصطناع الاهتمام :ايوا ايو اكيد طبعاً همضي عليهم قاااااسم كوبايتين شاي واحد ليا ووحده للهانم بسرعه 


قاسم بصدمه :انت بتقول ليا انا كدا 


محمد ميل علي جنبه بهمس:اظبط البت وهروق عليك بس اخلص بقااا 


قاسم :تمام يا حضرت القبطان ثواني والشاي يكون جاهز 


محمد :اتفضلي ادخلي المكتب علشان نعرف ناخد ونيدي في الكلام كدا 


تولين ابتسمت ودخلت علي المكتب قعدت ومحمد قعد مكان عمر 


تولين بصت علي الاسم اللي قدام المكتب بستغراب:حضرتك اسمك محمد بس اللي مكتوب هنا عمر ازاي 


محمد بتوتر :ا ايوا ايوا ومثل الحزن عمر دا اخويا الله يرحمه مات السفينه غرقت بيه في نص البحر 


البنت بصت علي الصوره اللي ورا اللي هي صورة عمر بحزن :ودي صورته 


محمد بص وراه وقال في نفسه :الله يحرقك يا عمر هطير البت مني طيب حاطت خلقتك في وشنا ليييه 


محمد بحزن :لاء دا اخويا الكبير غسان 


تولين :ايوا ايوا ربنا يخليه ليك 


محمد :سيبك منهم احكيلي عنك انتي مرتبطه متجوزه مخطوبه كدا يعني 


تولين :كنت مخطوبه بس سبنا بعض 


محمد بتمثيل :مين الحيوان اللي يسيبك دا انا لو منه اعيش عمري اصلي لله حمدوشكر عليكي 


تولين ببتسامه :فعلا انا حلوه اوي كدا 


محمد بتركيز  :طبعاً جميل انتي عمله عمليلات تجميل قبل كدا 


تولين :لا لا مش بعمل الحجات دي 


مجمد :واو كله طبيعي الله الله انشاء الله ايدي في البن 


قاسم جايب الشاي ولسه هيدخل :ماشي يا محمد الكلب بقا انا الشغيل بتاعك حلو حلو ولسه هيدخل كان عمر وصل ودخل 


محمد بغيظ:وقت اهلك دلوقتي دا انا خلاص بعرفها مكان بيتي حيوان من يومك 


تولين :ازايك يا قبطان غسان 


عمر بستغراب بيلف حوليه :السلام عليكم مين دي يا محمد وغسان مين 


تولين بصت لمحمد 


محمد بهمس:من يوم موت عمر وهو عنده صدمه 


تولين بحزن :البقاء الله في القبطان عمر الله يرحمه ويصربكم علي فراقه 


عمر بصدمه :اناااا موت امتي 


تولين قامت :يلا سلام يا حضرت القبطان محمد اشوفك مره تانيه 


عمر بتبريق :قبطااان محمد قااااسم هو في ايه 


قاسم بغضب:انا الشغيل هااااا علشان تظبط البت تضيع سمعتنا احنا 


عمر بزهول:هو في ايه يا جماعه فهموني بس 


قاسم بغيظ:البت دي ايجة عوزه تمضي علي حجات كدا مش عارف ايه يسكت الاستاذ محمد لاء قال انه القبطان انك موت دي مكنتش قاعد انا وانا الشغيل بتاعه كل دا علشان يظبط البت 


محمد بغضب :خلاص كان فاضل تكة والبت تعرف بيتي برقم فوني وارتبط بيها تيجي انت في الوقت داااا ليه وانت يا عم قاسم مكنش قدامي فير ان اعملك شغيل المهم حصل خير 


عمر لسه مزهول :طيب بقولكو ايه اسمع بقاا يا حضرت القبطان انت تاخد الشغيل بتاعك وتروحو علشان ورايا شعل ووداهم عند الباب وقفل 


محمد بصدمه :احنا اتطردنا صح 


قاسم :تقريبا 


محمد انجچ قاسم من ايده بمرح :يبا يا شغيلي هلينا نشوف لينا اي حاجه نتسلي بيها 


عمر بستغراب :يعمي انا ميت دلوقتي ...حسبي الله فيكم يا بُعده وكمل شغله 


****************


عمد يمني قامت علي رنة المنبه علشان شغلها 


يمني بكسل وهي مغمضه عينها  :انا عوزه انام الجو بارد وانا هموت وانام مين يسيب الدفي دا ويروح يعد في المستشفي في البرد ...قومي يا يمني قومي يلا انتي شبة مخطوبه دلوقتي وضحكت ايوا امبارح انا بقيت محجوزه دخل ماهر عليها وفي ايده شويه مايه 


ماهر بخبث راح حطهم علي وشها :يلااااا النهار طلع في صحيااان يلا 


يمني بغضب :حيووورووووان اطلع برااااااا يا ماهر زفت باااااااباااااا شيل ابنك عني احسن هقوم احدفه من البلكونه 


ماهر بسماجه :ريحي نفسك ابوكي مش هنا ابوكي نزل يجيب البطاقه بتاعته علشان كانت ضاعت واحنا قي البلد يعني مفيش غيري انا وانتي 


يمني بتحذير :ولااااااا انا مش عوزه اتخنق عليك اطلع برا بحترام احسن ما هفرج عليك العماره كلهاااا 


ماهر بخبث قرب منها وبسرعه ضربها بالقلم وقفل الباب بالنفتاح وطلع جري 


يمني بغضب :افتح يلااااا افتح يلاااااا ولاااااااا اخلص يا زفت ورايا شغل ولاااااااا 


ماهر ببرود:صوتي زعقي موتي مش فااااااتح 


يمني قعدت علي الارض بغيظ:والله يا تور بما بايا يجي لقول ليه علي عمايلك البارده دي اصبر عليا بس 


ماهر من برا :انا ماهر مش صابر يا بيبي ركزي 


يمني بغيظ:يلعن ابو شكلك عيل رخم وخطرت في بالها خطة اهدي عليا يا ماهر الكلب 


وراحت عند الحمام في شباك بيوصل للمطبخ راحت طلعت علي كرسي ورفعت نفسها لفوق وعدت بس ايجت تبص لقت ان اللي تحتها فاااضي 


يمني بغضب:يا حماااااار ولااااا الحقني يالاااااا 


ماهر راح عند المطبخ بصدمه ومات من الضحك :انتي ايه اللي جابك هنا ..يس تصدقي شكلك حلو اوووي من فوق كدا خليكي شويه 


يمني بعياط :والله يا تور يا انسان براس كلب لعلمك الادب راح ماهر جاب كرسي ووقف قدامها ايد يمني محشوره جوا 


ماهر نزل صرب فيها بالقلام براحه بس بسماجه :1،2،3،4 اضرب اضرب اضرب 


يمني بعياط:يا تور يا بقرة يا زباله ابعد والله لقتلك يا ماهر الزفت بس اصبر عليا 


ماهر نزل ببرود راح فتح التلاجه وجاب ازازه مايه بارده 


يمني بخوف :ولااااا انت هتعمل ايه الحو بارد مش هستحمل حراااام عليك 


ماهر جاب ازازه المايه ورشها عليها مع صويت يمني 


يمني بغضب شديد:ربنل يهدك يا زباله بس اصبر عليا انزل بس 


سمير وصل البيت بستغراب :ماهر ولااا انت فين 


يمني بشر:والله لخليه يجيب احلك يا واطي 


ماهر بخوف :طب رالعمل راح بص ليمني ويمني خافت وراح زق يمني لورا وقعت في الحمام بعياط 


******************

عند نورهان 


نورهان كانت نايمه وفاتحه بوقها ومنظرها يضحك موت وفرحه عماله تاكل في صباعها وبعد وقت كبير فرحه جاعت وعيطت اوووي 


نورهان بفزع ونوم  :بس يا اسمك ايه بطلي عياط ماما زمانها جايا .....ونامت تاني 


فرحه عيطت اكتر 


نورهان قامت بفزع :يختااااااي دي فرحه بنتي اللي بتعيط يا لهوووووي انا نسيت ان متجوزه وقامت اخدت فرحه وشالتها لحد المطبخ وراحت عملت الرضعه بتاعت فرحه 


نورهان :يا فرحه انتي كسوله اوووي بصراحه المفروض تكبري وتعملي الحجان دي لنفسك بقاااا الله 


وجرس البيت رن 


نورهان :بابا جيه بابا وصل وراحت فتحت الباب واتصدمت من اللي واقف علي الباب 


نورهان بصدمه مش متوقعه :........


ياتري مين اللي واقف علي الباب ؟؟.   


المهم انا عوزه اقول ليكم متتصدموش من عمايل ماهر في يمني انا بيتعمل فيا امر وامر من كدا والله مره الكائن اخويا فتح حجبي علشان الكوبايه بتاعتي عليها ورد وهو لاء فعااااااادي😂😂😂😂😂


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من أولها هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا


إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا

ادسنس وسط المقال
ادسنس اسفل المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS