القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية فرسان الصعيد البارت التاسع بقلم رنا احمد عماد

رواية  فرسان الصعيد البارت التاسع بقلم رنا احمد عماد 

رواية  فرسان الصعيد البارت التاسع بقلم رنا احمد عماد 

بارت 9....

في قصر حامد ..


كانت تقف وهي تنظر ل أخيها برعب شديد ليتقدم رعد بغضب جحيمي.


/اه ي كلب ي نجس بقا هي دي اللعبه داخل في وسطينا علشان كده .


فرحه بدموع ورعب/اهدا بس ي رعد افهم ابوس ايدك .


رعد وهو يصفعها بغضب ليصرخ/افهم ايه ي فاجره مانا شوفت كل حاجه طب انا هشرب من دمك .


سليم بحرقه عليها /بطل غباء وافهم واوعا تمد ايديك عليها تاني ولا لا .


رعد بحده وجنون /انت ايه ي اخي ايه البجاحه دي عايزني اشوف عايز تبوس اختي والمفروض اعمل ايه طب انا هولع فيك .


اسد بحده وهو يمسك رعد /ايه الي انت بتعمله ده فيه ايه.


رعد بغضب جحيمي/تعال ي سي اسد شوف الواطي الي انت كنت دائما تقول ده اخونا بيطعنا في ضهرنا ي اسد .


سليم بحزن شديد/عمري معمل كده ي رعد صدقني .


اسد بتنهيده عاليه/روح انت ي رعد انا مش عايز حد يحس بحاجه ولا ابوك الحكايه مش ناقصه .


رعد بغضب جحيمي وهو يمسكها من شعرها /انا مش رايح في حته قبل ماخلص علي الفاجره دي هي والكلب ده .


سليم وهو يأخذها بغيظ شديد من بين يديه /قولتلك متمدش ايديك عليها فاهم .


رعد وهو يمسكه بغضب /انت جنس ملتك ايه جايب البجاحه دي منين .


اسد بحده وغيظ/كفايه بقا ي رعد انت مش فاهم حاجه خالي الليله دي تعدي وبعدين هتفهم كل حاجه أخرج بقا انا مش عايز حد يحس بحاجه .


رعد بغضب /ماشي أما اشوف اخرتها معاكم .


اسد بحده /كده برضه ي سليم ده كان اتفاقنا .


سليم بحزن وخجل /انا اسف ي اسد معرفش عملت كده كيف سمحني بس دي برضك مرائتي غصبن عني ي عني مش بايدي.


فرحه بدموع ورعب/هنعمل ايه دلوقتي ي اسد رعد مش هيسكت انا خايفه جوي .


سليم وهو يحتضنها بحنان /اوعاكي تخافي واصل وانا موجود متخافيش مفيش حد يقدر يمس شعره منك .


اسد بسخرية /تصدق انك بجح بجد علي راي رعد امشي بقا ي سليم خليني اشوف هعمل ايه عاد في المصيبه دي .


سليم باشتياق /ي عني تبقا مراتي واتحرم منها كده ده ميرضيش ربنا واصل .


اسد بجديه /معلش ي سليم كل حاجه تخلص قريب وتتجمعوه في بيت واحد اوعدك .


سليم بابتسامه/هتوحشيني ي نبض قلبي.


ليرحل سليم لتنظر فرحه بدموع ورعب ل اسد .


/هنعملوه ايه عاد دلوقتي ي اسد .


اسد وهو يحتضنها بحنان/ولا يهمك من حد واصل انتي كنتي مع جوزك حلالك متخافيش ي حبيبتي رعد لازما يعرف كل حاجه الماذون وصل اطلعي انتي فوق مع البنات يلا .


******************.

في الاعلي في غرفه الفتيات .


كانوا يرقصون بسعاده كبيره ليسير حامد وهو يمسك الدفتر ليلتزموا جميعا الصمت وينظرون أرضا احتراما له .


حامد بجديه /يلا كل واحده فيكم تمضي جنب اسم جوزها .


لتتدون كلا منهما اسمها بجانب اسم زوجها ليصبحون ازواج في شرع الله.


رباب وهي تختضنهم بسعاده /الف مبروك ي بناتي .


شذا بمرحها المعتاد/بقولك ايه عاد ي خالتي وزتين كده الله يباركلك علشان هموت من الجوع وانا عارفه اني جوازك من ابنك هيسد النفس .


رباب بضحك /ههههه هو انتي كنت تتطولي ي بت عقبالك ي فرحه ي بتي .


فرحه بحزن وارتباك /تسلمي ي أما .


**************.

بعد انتهاء الفرح ..


كان يقف سليم خلف القصر وهو ينظر بدمع واشتياق لها يعلم ما تمر به وحدها يريد أن يعلن للعالم كله أنها زوجته ملكا له .


صقر بسخرية /ايه ي سليم مستني الدخله ولا ايه مخلاص الفرح خلص .


سليم بكره وضيق /بقولك ايه ابعد عن وشي انت واختك .


صوفيا بغضب وغيره ودموع /ايه ي سي سليم مستني ست الحسن ولا ايه ده انت مش عملي حساب خالص .


صقر بخبث واستفزاز/سبيه ي صوفيا خليه يشبع منها .


سليم بغضب جحيمي/فرحه ملكي فاهم ولا لا والي يفكر يقرب منها ادفنه تحتي ابعد عني ي ابن الدميري علشان انت مش قدي .


صقر بنظره خبيثه/هنشوف قسما بالله لندمك ي سليم ودموع اختي هدفعك تمنها غالي اوي .


ليسير سليم ليركب سيارته ويرحل بغضب فهو بقلبه مايكفيه من هموم .


******************.

في الجنينه ..


رعد بغضب /بقولك ايه قسما بالله ي اسد لو مقولتش كل حاجه دلوقتي لهتشوف غضب عمرك مشوفته .


اسد بجديه /فرحه تبقا مرات سليم ي رعد .


رعد بصدمه /بتقول ايه.


اسد بجديه/الي سمعته وانا بنفسي شهدت علي عقد جوازهم وكل حاجه كانت بموافقتي .


رعد بصراخ وجنون/اختي متجوزه في السر بنت حامد القناوي تتجوز زي بنات الشوارع وبموافقتك انت ي سبع الرجاله انت عايز تجنني ي اسد.


اسد بجديه /اسمعني كويس وانت تعرف انا عملت كده ليه لان الي جاي صعب ومحتاج مساعدتك فيه .


ليقص اسد له كل الحوار الي دار بينه وبين سليم وفرحه ومعرفته ب صقر وتخطيطه .


رعد بحده /بتقول ايه ي عني صقر ده مش جاي البلد علشان شغله .


اسد بحده وضيق من صقر لمعرفته السابقه به /مستحيل صقر ده واحد مدلع دخل الشرطه بواسطه من أبوه مستحيل يقبل أن يشتغل في الصعيد ده جاي ل خطه معينه هو عارف أن سليم بيحب فرحه وطبعا كرامه أخته وجعها بس الي فهمته أنه بيكره سليم وانا كان لازم أمن اختي فرحه تعبت واتوجعت كتير اوي ي رعد في وقت هي اخترتنا وضحت بالراجل الوحيد الي حبته في الوقت الي احنا مقدرناش نقف قصاد ابوك علشانها لكن دلوقتي لازم نقف قدام قرارات ابوك الي كلها غلط ونوعيه من صقر ده تعبان ي اخويا مفيش منه امان .


رعد بتنهيده عاليه/عندك حق ي اسد .


******************.

في غرفه فرحه ..


كانت تجلس فرحه بدموع وارتباك ليرن هاتفها باسم معشوقها .


فرحه بدموع /نعم ي سليم  .


سليم بعشق /فرحه ابوس ايديك دموعك دي بتقتلني احنا مغلطناش محبكيش مكسوره كده .


فرحه بدموع ووجع/انا زعلانه علي الي وصلنا ليه ي سليم احنا غلطنا في ايه ي عني احنا حبينا واتجوزنا علي سنه الله ورسوله.


ليدق الباب لتهمس بخوف .


/سليم اقفل هكلمك تاني ادخل .


رعد بابتسامه ساحره/ايه ي عروسه بتعيطي ليه عاد.


فرحه وهي تسرع الي احضان سليم بسعاده .


/ربنا يخليك ليا ي اخوي ربنا يخليك ليا انا اسفه ي رعد اسفه جوي .


رعد وهو يقبل يدها بحنان/متتاسفيش ي حبيبتي انا الي اسف اني موقفتش جنبك مكنتش ليكي الاخ الكبير الي يحميكي .


فرحه بابتسامه وهي تقبل يده/متقولش كده ي اخوي ربنا يخليك ليا.


سليم من الهاتف فهو لم ينهي المكالمه واستمع لكل شي .


/ايه أن شاء الله اجبلكم اتنين ليمون .


رعد بغيظ شديد/جرا ايه يالا انت ايه الي حشرك وسطينا انا مش عارف هي بتحب فيك ايه .


فرحه بابتسامه وسعاده/بحبكم كلكم ربنا يخليكم ليا يارب .


*****************

في غرفه الفتيات ..

كانت تجلس معاهم رباب تشردهم الي حياتهم الجديده فهي تعتبرهم بناتها بالفعل .


من امام الغرفه .


اسد بزهق /فيه ايه ي أما هي الحصه دي مش هتخلص ولا ايه.


رعد بضحك/ههههه مستعجل اوي ي اخويا .


اسد بغيظ /اوي ي اخويا .


رباب بابتسامه/فيه ايه ي واد انت عامل صداع ليه .


حازم بابتسامه/ايه ي أما الراجل عايز عروسته .


رباب بابتسامه/يلا انت وهو كل واحد ياخد عروسته خلوا بالكم منيهم ي ولاد دول بقوا كيف بناتي .


******************.

في غرفه رعد وشذا ...


كانت تجلس شذا بارتباك وخجل ليقترب منها رعد بابتسامه ساحره.


/تصدقي مكنتش اعرف انك حلوه كده .


شذا بدلع ودلال/طبعا علشان اعما مبتشوفش .


رعد بضحك /ههههه تصدقي مش لايق عليكي الدلع واصل هههه.


شذا بغيظ شديد/ليه عاد مش بت كيف البنات ولا ايه.


رعد بابتسامه وهمس /ده انتي طلعتي ست البنات كلهم وشكلها ليله عنب باذن الله.


شذا بخجل /رعد .


رعد وهو يحتضنها بحنان/رعد خلاص تاه جواه عيونك الحلوين دول .


*****************.

في غرفه اسد وفاطمه .


كانت فاطمه تقف علي السرير بخوف من ذلك المجنون.


فاطمه بقلق /بقولك ايه عاد اهدا كده .


اسد بابتسامه خبيثه /اهدا ايه بس ده النهارده ي قاتل ي مقتول بس انتي سبيلي نفسك .


فاطمه بخوف ورعب /اهدا ي مجنون الحقيني ي ام احمد.


اسد وهو يمسكها بابتسامه وعشق /مفيش ام احمد خلاص امانك وحمايتك بقيت انا انا وبس .


فاطمه بعشق وهيام /بحبك ي اسد بحبك جوي .


اسد وهو يقبلها بعشق/وانا بعشقك ي روح اسد.


******************.

في غرفه حازم وفله ..


كانت تقف فله بدموع لم يستطيع حازم تفسيراها .


حازم بحزن شديد/ايه ي فله انتي مش عوزاني لدرجه دي شكلي اتسرعت .


فله وهي تمسك يده بدموع /بالعكس أنا بعيط لاني مكنتش عارف قيمتك كويس كنت هضيع نفسي وهضيع من ايدي راجل يتاقل بالدهب سمحني ي حازم سمحني .


حازم بسعاده لا توصف وهو يقبل يدها /ده اسعد يوم في حياتي بحبك ي فله من زمان بحبك بحب عندك معايا وتحديكي ليا طول الوقت واوعدك اني هخليكي اسعد ست في الدنيا .


******************.

صباحا ..

من امام الدار التي تعمل بها فرحه لتسرع الي سياره سليم وهي تنظر يمينا ويسار .


فرحه بغيظ شديد/انت مفيش فايده فيك مش ناوي تجيبها ل بر .


سليم بعشق /لا مش ناوي اجيبها ل بر واصل تعالي بقا معايا عندي مفاجاه.


***********.

في تلك الفيلا التي لم يعلم بها أحد.


كانت تسير فرحه بسعاده لا توصف وهي ترا صورها التي تملأ الفيلا بأكملها .


فرحه بسعاده/ايه ده ي سليم .


سليم وهو يقبل يدها بعشق/دي فيلتك ي روح قلبي جاهزه من زمان لاني كنت واثق انك هتكوني ليا مهما طال الزمن مليتها بصورك ومحدش يعرف عنها حاجه لاني دي خاصه بالملكه بتاعتي وبس بعشقك ي فرحه .


فرحه بابتسامه وعشق وهمس /وانا بعشقك ي روح فرحه .


ليحملها سليم الي الاعلي ليبدوا حياتهم بعد ذلك العناء ترا ماذا سيكون القادم لهم جميعا 🤔🤔🤔


البارت العاشر من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا


إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close