رواية روح الصقر الحلقه الرابعه بقلم الكاتبه آيه أمير
رواية روح الصقر الحلقه الرابعه بقلم الكاتبه آيه أمير
روح كانت في مكتب صقر وكانت هتخرج بالملفات لمحت طيف الصقر راحت قالت ( مين هنا حد دخل في المكتب ولا اي يا ماما اي المكان اللي شكله ملبوس ده )
صقر دخل عليها وقرب منها
صقر ( بتعملي اي هنا )
روح ( شوفت خيال حد دخل هنا ولما دخلت لقيت دول في الأرض أي دول )
صقر بص علي الملفات بصدمه و شدهم منها بسرعه ( ولا حاجه ملفات شغلي )
روح ( هو انت عايش في الأماكن دي ازاي ياعم الحج ده ولا كأني عايشه في بيت العفاريت ياشيخ )
صقر بحده ( وبعدين بقا في طريقه كلامك دي قدرتي تفتكري حاجه ولا لا )
روح ( ياعم دماغي شكلها نايمه خالص مش عايزه تشتغل معكش حاجه تشغلها )
صقر ( معايا شكوش اي رأيك اجيبه ادق علي دماغك يمكن ترجع تاني لوعيها )
روح ( الله فكره جنان بشوف دايما في المسلسلات ان لو واحده فاقده الذاكره يضربوها علي دماغها عشان تفتكر )
صقر ( ما انا بقولك الحل اهوه )
روح ( هو انت كئيب ليه لما كنت بتتولد الناس كانت بدل ما تزغرط كانوا بيصوتوا ولا اي )
صقر ( لا نزلت من بطني امي وانا في أيدي السلاح فا خلي بالك من حياتك ولو سبق و لقيتك دخلتي هنا مش عايز اقولك انا هعمل فيكي اي لو مستغنيه عن روحك خشي هنا انا لو بموت في المكتب ده إياكي تخشيه فهمه )
روح ( تكك نيله هخش الجنه مثلا ياخي)
وخرجت من المكتب وهيه بتقول في سرها ( اخرتك علي ايدي انا مش طايقاك لكن لازم اتعامل معاك وأيدي تبقي في ايد واحد ملوثه في الدم لكن كله عشان شغلي يمشي )
صقر حط أوراقه في الخزنه بسرعه وقفل الخزنه
صقر ( لو كانت بصيت في الورق كان زمانها ميته دلوقتي)
نروح في مكتب انور
الباب كان عمال يخبط انور ( ادخل)
الباب يرجع يخبط انور بعصبية ( ما قولت ادخل )
لكن الباب خبط مره تانيه قام انور وهو متعصب وفتح الباب شاف رزان واقفه وحاطه أيدها علي وشها
رزان ( لو ناوي تهزق هزق بسرعه قبل ما اشيل ايدي من علي وشي احسن مش هقدر اشوف شكلك وانت متعصب وافضل اضحك و هتبقي كارثه كبيره )
انور مقدرش يمسك ضحكته هو اه زعلان منها لكن افعالها المجنونه تخلي اي حد يضحك و يصفي
انور( خشي )
دخلت رزان و كان هيقفل الباب وقفه صوتها وهيه بتقول
رزان ( اه يا قليل الادب انت عايز تقفل الباب يا واطي و الشيطان يبقي ما بينا و الشيطان شاطر وانا انثي مزه اوي)
انور بص حواليه بسخرية ( هو فين المزه دي بس عشان مش شايف )
رزان بغيظ ( نعم نعم ياخويا )
انور ضحك عليها ( عايزه اي )
رزان ( قولت اجي اتكرم و اصالحك )
انور ( انتي عيله يا رزان بجد )
رزان ( بقا كل دي عيله ياعم الحج )
انور ( اه )
رزان ( ياعم دي طفوله متأخره متيجي نعيشها سوا )
قربت رزان من المكتب وقعدت علي المكتب ( اقف يا مجرم عنك اعترف انت اللي قتلتها صح )
انور ( انا برئ يابيه مش انا اللي قتلتها )
رزان ( شكلك مش ناوي تعترف بالذوق )
انور ( يابيه بقولك انا اللي قتلتها )
رزان ( بردوا مصمم علي الانكار )
انور ( يخربيت اللي دخلك شرطه يابيه )
رزان ( هههههههه شكلك هتيجي بالتعذيب مش كده تحب اكهربك ولا ارميك من الشباك ولا اقطع ايدك )
انور ( خليكي حنينه ده انا قاتل غلبان )
دخل عزام من غير ما يخبط رزان ( خش يا متهم انت كمان جنب اخوك )
عزام ( انا لسه مدخلتش هنا ده مش انا )
رزان ( هههههه بقولك خش احسن استعمل معاك أساليب التعذيب )
وقف عزام جنب انور و بصوا لبعض
عزام ( مقولتش ليه انها هنا مكنتش جيت )
انور ( انا لو كنت اعرف مكنتش نزلت من بيتي اصلا )
رزان ( بتقول اي يا مجرم منك لي )
ومسكت السلاح اللي محطوط علي المكتب
رزان ( سلم نفسك يلا يالا منك لي )
عزام ( المخدرات اللي معايا مش معايا )
رزان ( هههههههه )
عزام ( بس يا مجنونه)
وخرج عزام رزان قامت قربت من انور ووقفت قدومه
رزان ( انت لسه زعلان)
انور( لا خلاص يلا روحي)
رزان فضلت تنطط وي وصلها انور لحد البيت )
نروح عند روح
روح كانت في اوضتها دخل عليها صقر وفي الوقت ده كانت بتسرح شعرها صقر وقف بص لها وسرح فيها لفيت روح ( هو مش في بيت تخبط عليه ولا انت نظرك ضعيف ومش شايف الباب يا شحط انت )
صقر بعصبية ( ده بيتي و ملكي واي مكان اخشه فهو ملكي انا )
روح ( وانا مش ملكك و في بنت موجوده في البيت يعني المفروض تخبط يفرض بلبس )
صقر ( واي يعني بردوا )
روح قربت منه و مديت أيدها عشان تضربه مسك أيدها جامد و جاب أيدها ورا ضهرها روح كانت قادره تدفع عن نفسها لكن كانت عامله نفسها ضعيفه عشان ميكتشفش من حركاتها أنها ظابط شرطه )
صقر بحده ( متخلقش اللي يفكر يمد ايده علي صقر لسه ولا يفكر اقطع ايده ونفسه من الحياه )
روح ( وريني اخرك اي يا ابليس )
صقر بعصبية و صوت حاد ( انا ماليش اول عشان يبقي ليا اخر وبلاش تقفي في وشي انا مبحبش استعمل اسلوب الضرب و القوه مع ست )
روح ( لا عندك مبادئ اوي وانت اصلا واحد قاتل )
صقؤ بغضب ( وانتي تعرفي اي عن القاتل ده هاه شوفتي ربع اللي انا شوفته طالما متعرفيش حاجه اياكي تتكلمي عشان ممكن اقطع لك لسانك فهمه )
روح شديت نفسها منه جامد ووقفت في وشه بقوة ( لا مش انا اللي اتهدد انا اقول اللي انا عايزه اقوله )
صقر ( انتي هنا في مملكه صقر والبسي عشان ناوي اخدك معايا مشوار مهم )
روح ( علي فين )
صقر ( ملكيش أنك تسألي ربع ساعه و تبقي جاهزه)
وخرج و سابها راح غير هدومه ولبس بدله وهيه لبست فستان و جهزت نفسها و خرجت صقر بحده ( يلا )
وركب بيها العربيه وقف قدوم فندق
روح ( جايين هنا ليه )
صقر ( زعيم عصابه أروبا جاي هنا وانا عايز اتعامل معاه في صفقه واللي بتجيب رجليه واحده ست هتمثلي انك مراتي ماشي )
روح فرحت عشان هتقدر توصل لمعلومات اكتر لكن مثلت العصبيه
روح ( انت عايزني انزل أقابل مجرم )
صقر ( يلا قدومي انا مش باخد رأيك ده أمر )
ونزلت روح مع صقر
صقر ( ادلعي كده )
دخلوا الفندق قعدوا في المطعم علي طاوله رئيس عصابه أروبا )
مارك ( نورت صقر باشا )
صقر اتكلم بغرور ( انا بنور اي مكان بكون فيه ..دي حياه مراتي )
نايا ( والله انت كتير وسيم مكنتش اعرف انك وسيم كده)
روح رفعت حاجبها وبصيت لها ( جوزي وسيم اوي وعشان اختارني بردوا )
صقر بص لها باستغراب نايا ( هههههه بس انتي مش رايقه عليه خالص )
مارك كان عمال يبص علي روح بإعجاب شديد و عينه هتاكل روح وكان صقر شايف كل ده و عامل نفسه مش شايف حاجه )
مارك ( زوجتك حلوة اوي )
صقر مسك في ايد روح وداس عليها جامد بصيت له روح بغضب وقالت بصوت واطي مسموع لصقر ( هصوت واقول انك خطفني يا ابليس )
صقر ( لمي الدور بلاش تقفلي مع البنت )
روح ( بت مين دي ملزقه خالص)
صقر ( هههههههه انتي مفكره نفسك مراتي بجد ولا اي)
روح سكتت فتره الكلمه دي خليتها حسيت بحاجه غريبه اوي وبصيت في اتجاه تاني و سرحت الكلمه دي كركبتها بس افتكرت انها ظابط الشرطه وهو المجرم اللي مفروض تحقق العداله وتقبض عليه )
مارك ( انا ليا شرف كبير اشتغل مع واحد زيك ليك سمعتك في المافيا ومحدش قدر يقف قدومك)
نايا كانت عينها علي صقر وبتقول في سرها ( بجد ده مز اوي لو حبيت أوصله همحيكي من طريقي مدام حياه )
وبصيت علي حياه بغضب شديد و مارك كان بيفكر في بنفس طريقه نايا و بيقول في سره ( محظوظ مراتك صاروخ لو حبيت اوصل لها ووقفت في طريقي همحيك من طريقي )
صقر ( نتكلم في الصفقه )
مارك ( عايزين نهرب شحنه سلاح و مخدرات كبيره من هنا لي اروبا )
صقر ( اعتبره حصل )
مارك ( معاد الصفقه امتا )
صقر ( هقولك قبلها بيوم )
مارك ( تمام )
نايا بدلع ( انا اوضتي في الفندق رقم ٢٠٥ لو حابب نتكلم في شغل )
صقر ( يلا بينا يا حياه هكلكم علي قبل المعاد بكام يوم )
قامت روح معاه هيه كانت سامعه كل كلامهم بس كانت في عالم تاني مارك قام وقف وسلم عليها مارك ( ابقي خلينا نشوف المدام معاك علطول)
صقر هز دماغه ومشي بيها رجعوا البيت صقر كان مستغرب سكوت روح ( انتي كويسه )
روح ( هو بتاجروا في الحاجات اللي بتأذي الناس كده عادي وكمان نايا و مارك وانتو ازبل من بعض )
صقر كان مستغرب منها وفي نفس الوقت كان في حاجه غريبه خليته يغير لما شاف نظرات مارك ليها كل روح اوضتها و ابتسمت بخبث ( نجحت في خطتي )
نرجع الفندق عند مارك و نايا
نايا ( عاجبتك مش كده )
مارك ( اوي اوي )
نايا ( وانا عاجبني صقر معايا اقولك نعمل اي )
مارك ( اي )
نايا قالت هتعمل اي ( و كده انت تاخد حياه و انا صقر
مارك ( ننفذ انهارده )
نايا ( وماله السرعه حلوة )
تفتكروا نايا و مارك خططوا لي اي
وبكده خلص الجزء ده
بقلمي أية أمير