أخر الاخبار

رواية مجنونة قلبي الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر العشرون والاخيره

 رواية مجنونة قلبي الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر العشرون والاخيره


رواية مجنونة قلبي الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر العشرون والاخيره


الفصل السادس عشر 

في صباح يوم جديد ملي بالاحداث الجديدة كانت الاسرة كلها مجتمعين مع بعض وفجاة اجي تلفون ل محمد 

محمد: عن اذنكم ارد علي التلفون 

بعض وقت دخل محمد علي وشوا الصدمه والحزن 

الجد: خير يا محمد في حاجه 

محمد: هو يابوي الحقيقه ان صديق عمري اتوفي في حادث عربية 

الجد: لاحول ولاقوة الابالله ربنا يرحمه 

محمد: انا لازم انزل القاهرة دلوقتي 

الجد: واجب انك تقف جمبهم 

محمد: يالا يا زينب حضري الشنط عشان ننزل القاهرة 

زينب: حاضر يا محمد 

الجد: طب وزينب والاولاد يروحوا معاك ليه انزل انت اعمل الواجب مع عيله صحبك وهما يستنوا هنا 

محمد: مش هينفع يابوي احنا وهما جران وغير كده شريكي في الشركة وكنت سايبها ليه عشان يديرها بس دلوقتي الشركه مفهاش حد لازم انزل واظبط امور الشركة 

الجد: ربنا معاك يا ولدي 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

جهزوا الشنط بتاعتهم ونزلوا يودعوا العيلة كلهم زعلانين انهم هيسبوهم 

الجد: متتاخرش علينا يا ولدي 

محمد: ان شاءلله يا بوي في اقرب وقت 

عماد: استنه اوصلكم يا عمي 

محمد: مفيش داعي احنا هنسافر بالعربية 

عماد: توصل بالسلامة ياعمي خد عماد تغريد من ايدها لبعيد 

تغريد: انت جبتني هنا ليه 

عماد: هتوحشيني خدي بالك من نفسك وكل يوم طمنيني عليكي 

تغريد: حاضر 

عماد: اوعي تنسي تكلمني اول متوصلي 

تغريد: والله حاضر 

عماد: طب مفيش هتوحشني 

تغريد: تؤتؤ مفيش 

عماد: كده طب انا زعلان 

تغريد: يختي بطه 

عماد: ماشي يا تغريد 

تغريد: اي ده انت سامع بابا بينده عليا ايوه انا جايه اهو 

عماد: بقا كده ماشي 

محمد: سلام عليكم 

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

عده ساعات وصلوا القاهرة روحوا الشنط بيتهم وراحوا عند بيت صديقه 

زينب: ميادة 

ميادة: شوفتي يا زينب سابني ومشي انا كنت حاسه قلبي كان حاسس انو مش هيرجع قلتله خليك معانا النهارده قال عندي شغل ومشي بعدها بساعة لقيت التلفون بيرن رديت لقيت واحد بيقولي البقاء لله مصدقتش ونزلت علي المستشفى وبدعي ربنا ميكنش هو 

زينب: هو في كمان احسن من هنا ادعيله بالرحمة واتماسكي عشان بنتك دي البقاء والدوام لله وحده كلنا هنمو،، ت ادعيله ربنا يرحمه وتتقابلوا في الجنة 

ميادة: يارب يا زينب يارب 

عده كام يوم علي وفاة حسين صديق محمد وهما كانوا معاهم مكنوش بيسبوهم لحظة وهما اتقبلوا انوا هو مبقاش موجوده معاهم وحاولوا انها يتعايشوا مع الوضع الجديد ويدعولوا بالرحمة 

يوم بيفوت ورا يوم لحد ما عدا شهر علي نزولهم القاهرة محمد مشغول بالشغل ومالك معاه وزينب وتغريد مع اسرة حسين

ميادة: والله مش عارفه من غيرك كنت هعمل اي ربنا يخليك ليا 

زينب: انتي اختي انا ربنا مرزقنيش باخوات بنات انتي اختي 

ربنا يديمك ليا 

ميادة: ويديمك ليا يارب 

زينب: البنات اتاخروا 

تغريد: حد بيجيب في سيرتي 

زينب: هههههه علي راي المثل جبنا سيرة القط جي ينط 

تغريد: شكرا يا ست ماما انا قردة وتنسيم اي 

زينب: تسنيم غزاله 

تنسيم: شكرا يا طنط ربنا يخليكي 

تغريد: هو انتي ام مين فينا 

زينب: تسنيم 

تغريد: ايوه انا كنت حاسه انك مش ماما بحسك مرات بابا 

زينب: هههههه بطلي دراما 

تغريد: انا المفروض اخد اوسكار في التمثيل 

تسنيم: حصل اوي 


في الليل تغريد في اوضتها وبتكلم عماد 

عماد: عامله اي علي فكره وحشتيني اووي مكنتش عارف انك هتوحشيني كده لما تغيبي عني انتي طولتي اوي 

تغريد: والله بابا مشغول دايما في الشغل 

عماد: يعني انتي مش عايزه تنزلي 

تغريد: لا والله مين قال كدا انا عايزه انزل النهارده قبل بكره 

عماد: ليه عايزه تنزلي 

تغريد: بطل لماضة 

عماد: قولي ليه 

تغريد: عشان اشوف فرحة وحبيبه وحشوني اوي 

عماد: بس كده 

تغريد: لا وكمان عمي علي وطارق ومرات عمو وجدي 

عماد: وانا 

تغريد: انت اي 

عماد: موحشتكيش 

تغريد: انتي واخد تفكيري وقلبي عشان كده مش بلحق توحشني دايما في بالي 

عماد: ما احنا بنعرف نقول كلام حلو اهو 

تغريد: تصدق انا غلطانه 

عماد: لا خلاص خلينا زي ما كنا 

تغريد: عايزه اشوفك يا عماد متيجي انت 

عماد: انتي عارفه انا مشغول اد اي في الفرع اللي هنا لو كده كنت جيت 

تغريد: يعني كده متقدرش تيجي عشاني 

عماد: يحبيبتي انتي عارفه اني مشغول 

تغريد: خلاص يا عماد تصبح على خير 

قفلت التلفون في وشه ونامت 


#رواية_مجنونة_قلبي

#البارت_السابع_عشر


✨🦋تاني يوم الصبح صحيت تغريد علي صوت تلفونها ردت من غير متشوف مين 

تغريد: عميلنا العزيز نود اخبارك اننا نواجه مشكلة في الشبكة برجاء المحاولة غدا وشكرا لسه هتقفل الخط سمعت صوت عماد 

عماد: طب استني متقفليش 

تغريد: عايز اي انا زعلانه منك 

عماد: اهون عليكي تزعلي مني 

تغريد: مش هرد عليك بس وانا زعلانه منك 

عماد: خساره كنت عاملك مفاجأة بلاها بقا طالما زعلانه 

تغريد: مفاجأة ليا انا 

عماد: خلاص بقا مش زعلانه 

تغريد: بهزر مبتهزرش يا رمضان انا اقدر ازعل منك بردو 

عماد: انتي زعلانه خلاص 

تغريد: لا لا مش زعلانه اي هيا المفاجأة ونبي عشان خاطري انا حبيبتك يالا قول 

عماد: عشان اصريتي بس هقولك افتحي الشباك 

تغريد: شباك اي 

عماد: شباك اوضتك يا تغريد مالك كده 

تغريد: اهااا ثواني طيب قامت تغريد فتحت الشباك لقيت بلونات علي شكل قلوب حمرا طايره في السماء وبصت تحت لقت عماد واقف وماسك بوكيه ورد وبوكس كبير محطوط علي الارض 

تغريد: انت هنا بجد انا مش مصدقه نفسي اكيد بحلم صح 

عماد: لا مش بتحلمي انا هنا بجد 

تغريد: بس ازاي 

عماد: عشانك اعمل ايه حاجه وحشتيني يا عمري 

تغريد: وانت اكتر يا نور عيني 

عماد: مش هتنزلي تاخدي هديتك 

تغريد: هنزل اهو ثواني 

عماد: هتنزلي كده بهدومك دي 

تغريد: كانت ناسيه انها لابسه بجامه بنص وبنطلون لحد بعد الركبه 😳اي هو انا طلعت كده بص بعيد 

عماد: اهو غيري وانزلي طيب 

تغريد: خلاص ماشي دخلت وقفلت الشباك وبتكلم نفسها غبيه هحط عيني في عينوا ازاي دلوقتي غبيه 


غيرت تغريد هدومها ونزلت كان عماد قاعد مع مامتها  في اوضة الصالون وبيتكلموا مع بعض 

تغريد: السلام عليكم 

عماد: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 

زينب: مش هتسلمي علي عماد يا بنتي ده جاي علي شانك 

تغريد: اكيد يا ماما ازيك يا عماد عامل ايه 

زينب: تشرب اي ي بني 

عماد: مفيش داعي يا مرات عمي 

زينب: ميصحش انت اول مره تيجي عندنا لازم تشرب حاجه 

عماد: طب أعملي واحد قهوة 

زينب: احلي فنجان قهوة مشيت زينب تعمل القهوة 

عماد: وحشتنى 

تغريد : باصه في الارض ومش بترد عليه 

عماد: مكسوفه ليه علي فكره انا مشوفتش حاجه بس شكلك كان باين انك لسه صاحيه من النوم عشان كده قولتلك هتنزلي بهدومك مكنتش عامل انك هتتكسفي كده 

تغريد: بجد 

عماد: وحياتك عندي مش هتشوفي جبتلك اي 

تغريد: اه عايزه اشوف 

عماد: امسكي البوكس ده ليكي والورد ده كمان جبتلك الشكولاته اللي بتحبيها 

تغريد: ربنا يخليكي ليا 

عماد: ويخليكي ليا 

زينب: انا جيت وسعي بقا يا تغريد خليه يدوق القهوة بتاعت مامتك حلوه ازاي 

عماد: تسلم ايدك يا مرات عمي 

عده وقت وهما بيتكلموا وعماد قام وقال طب استاذن انا بقا وابقي سلميلي على عمي ومالك 

زينب: هتروح فين خليك قاعد معانا هنا 

عماد: لا يا مرات عمي انا هقعد في الشقة بتاعتي اللي هنا وهروح اشوف الشغل دلوقتي 

زينب: خد بالك من نفسك وابقي تعالي نشوفك 

عماد: ان شاءلله 

زينب: وصليه لحد الباب يا تغريد 

تغريد: حاضر يا ماما 

مشيت تغريد مع عماد لحد ما وصل العربية 

عماد: عايزه حاجه

تغريد: عايزه سلامتك خد بالك من نفسك 

عماد: حاضر وانت كمان ابقي كلميني 

تغريد: ماشي 

عماد: يالا يا بنوتي انا همشي 

تغريد: مع السلامه وابقي طمني اول متوصل باي 

عماد: باي 

عده أسبوعين وعماد لسه في القاهرة بيعد من وقت للتاني علي بيت تغريد عشان يشوفها ويطمن عليها وفي مره كان هناك وكان قاعد هو وعموا ومالك بيتكلموا 

عماد: عايز اخد رايك في حاجه يا عمي 

محمد: اتفضل يا بني 

عماد•••••••••


#رواية_مجنونة_قلبي

#البارت_التامن_عشر 


انا اتكلمت مع جدي وهو موافق علي اللي قولتهوله وقالي خد راي عمك الاول فانا جيت عشان افاتحك في الموضوع 

محمد: خير يابني موضوع ايه 

عماد: بصراحه يا عمي كنت عايز اقولك اني حابب الفرح يكون آخر الشهر 

محمد: اي اخر الشهر بس ده قريب اوي واحنا متفقناش علي كده احنا اتفقنا يكون بعد سنة او اتنين عشان تبقا دخلت الكلية 

عماد: يا عمي انا عارف اننا اتفقنا علي كده بس بعيده قوي وانا هخليها تكمل تعليمها وتبقي احسن دكتوره كمان بس عشان علاقتنا تبقا حلال قدام ربنا 

محمد: والله يبني مش عارف هقولك اي انا عارفه انك هتقف جمبها وانك بتحبها 

عماد: متقولش حاجه يا عمي دلوقتي انا هسيبك تفكر لبكره وتاخد راي تغريد وبكره ابقا اعدي عليك اشوف رايك 

محمد: ان شاءلله خير يابني 

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻

في صباح يوم جديد صحي عماد وراح عند بيت عمو عشان يعرف قراره اي 

عماد: صباح الخير يا عمي 

محمد: صباح النور يابني هههه مستعجل اوي عشان تعرف قراري 

عماد: بصراحه يعمي انا معرفتش انام الليل 

محمد: بس يا بني انا فكرت في الموضوع وانا بصراحه مش موافق بنتي تبعد عني بالسرعة دي 

عماد: بس يا عمي 

محمد: من غير بس انت قولتلي افكر في الموضوع وانا فكرت واديك عرفت قراري 

عماد: اللي تشوفه يا عمي 

تغريد: 😂😂😂حرام عليك يابابا 

محمد: بت انا قولتلك تعالي ولا اتكلمي شوفوا زعل ازاي

عماد: قصدك اي 

محمد: قصدي اني موافق وانهاردة هنزل الصعيد كمان 

عماد: بتتكلم جد 

محمد: شكلي هغير رايي 

عماد: لا وعلي اي 

محمد: طب يالا جهز نفسك عشان ننزل كلنا الصعيد 

عماد: انا جاهز انا كنت هنزل النهارده 

محمد: واحنا كمان جاهزين وكنا مستنيينك تيجي 

عماد: انتوا متفقين بقا 

محمد: ايوه بس مقلناش لحد اننا هنرجع انهارده خليها مفاجأة 

عماد: طب جاهزين اننا نمشي 

محمد: اه يالا تغريد روحي هاتي شنطتك واندهي مالك 

تغريد: حاضر يا بابا 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

بعد عدت ساعات كانوا وصلوا الصعيد وكلهم مبسوطين انهم رجعوا وفرحوا اكتر لما عرفوا ان الفرح بعد شهر وماجدة بتحاول تبين نفسها انها مبسوطه بس الحق،،، د باين فى عيونها وكلهم عارفين نيتها اي 

ماجدة: ريم تعالي عايزكي 

ريم: خير يا ماما في ايه 

ماجدة: دلوقتي مفيش امل انك تتجوزي لا عماد ولا علاء 

ريم: بس انتي عارفه اني بحب عماد 

ماجدة: ما انتي لو شاطرة كنتي وقعتيه في حبك الا لا طول عمرك غبيه 

ريم: وانا اعمل اي يعني انتي كنتي بتقولي اعمل ده كنت بعملوا انا مالي دلوقتي 

ماجدة: وانا اللي قولتلك خلي علاء يفركش الخطوبة ولا غبائك 

ريم: انتي عارفه اني كنت مجبورة 

ماجدة: خلاص اللي حصل بقا قدامك فرصه واحده 

ريم: اي هيا 

ماجدة: مالك ابن عمك محمد هو لسه ميعرفش عنك حاجه ودي نقطة لصالحنا 

ريم: بس يا ماما انا مش عايزه اعمل كده 

ماجدة: زي ما بقولك اعملي يا اما انتي لا بنتي ولا اعرفك 

ريم: حاضر يا ماما زي ما انتي عايزة 

ماجدة: تعالي نقعد معاهم بره قبل محد ياخد باله وزي ما قولتلك 

ريم: حاضر يا ماما 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

كلهم مجتمعين وبيخططوا للفرح وهيعملوا اي ومبسوطين 

الجد: ربنا يتمم فرحتكم على خير يا ولادي وعبالك يا مالك انت وريم 

مالك: ربنا يخليك يا جدي

ريم: ميرسي يا جدي 

اجي الليل ومالك كان قاعد في الجنينة لوحده 

ريم فرصتك دلوقتي ممكن اقعد معاك شويه 

مالك: اتفضلي 

ريم: بتفكر في ايه 

مالك: بفكر في الحب واد اي هو جميل لما يبقا مع شريك يفهمك شوفتي علاقة عماد وتغريد وفرحة وعلاء واد اي هما مبسوطين ببعض 

ريم: عمرك حبيت قبل كده 

مالك: محبتش لان مفكرتش قبل كده كله تفكيري كان في دراستي واني ادخل الكلية اللي بتمناها 

ريم: واديك حققت حلمك ليه مش بتفكر 

مالك:  لاني ملقتش لسه الانسانه اللي تشاركني حياتي 

ريم: واي هيا مواصفات شريكتك 

مالك: مفكرتش قبل كده لان مش بالشكل اهم حاجه الثقة والحب بينا انها تفهمني اهتم بيها وتهتم بيا حاجات كتير 

ريم: ربنا يسعدك وتلقيها عن قريب 

مالك: وانتي احكيلي بقا 

ريم: احكيلك اي 

مالك: بتتمني اي 

ريم: بتمنه اي تصدق عمري ما حد قالي بتتمني اي عمري معملت حاجه انا بتمناها واخده حريتي وبطل براحتي بشوف اصحابي وكده بس كل حاجه ماما بتقررها انا كنت حابه اطلع رسامه ويبقا ليا معرض رسومات بس ماما قالت لازم تجيبي كلية هندسة 

مالك: احيانا مش كل حاجه بتحصل زي ما احنا عايزين بس يمكن ده الاحسن 

ريم: انا مش وحشه بس عمري ملقيت ماما بتقولي تعالي نصلي او مضايقة تيجي تسالني مالك وتهون عليا كله هما منظرها قدام اصحابها والناس عمرها مقالتلي لبسك ده يكون محترم متلبسيش ضيق انا مش وحشه 

مالك: انتي طيبه وقلبك ابيض بس عايزه حد ياخد بايدك لطريق الصحيح لازم تبداي من عندك متخليش مامتك تاثر عليكي حابه تتغير غيري انتي من نفسك ابداي صلي واتقربي من ربنا وبعدها هتلاقي نفسك اتعودتي تعملي الصح وهتبعدي عن كل حاجه تغضب ربنا 

ريم: طب هتقف معايا وتساعدني 

مالك: اكيد طبعا

ريم: طب ممكن بكره تروح معايا عشان استري لبس واسع انا من زمان حابه اختمر كنت بشوف الناس اللي لابسه الخمار اد اي شكلهم جميل بيه 

مالك: حاضر هروح معاكي وربنا يثبتك 

ريم: شكرا بجد هروح انام دلوقتي تصبح على خير 

مالك: وانتي من اهلو 

عده الايام وباقي اسبوع واحد على الفرح ريم اتغيرت اوي وبقت تلبس واسع واتقربت من بنات اعمامها وبقت اغلب الوقت معاهم ومبقتش تفكر في عماد واكتشفت انها مكنتش بتحبوا وابتدت تتعلق بمالك وبتحب تحكيله وتسمع نصايحه ليها 

تغريد: بنات عندي ليكم مفاجأة 

قولي بسرعه في اي 

تغريد:•••••


#رواية_مجنونة_قلبي

#البارت_التاسع_عشر

عااااااا مش مصدقه 

فرحة: في اي يا مجنونه 

تغريد: فساتين فرحنا هتبقي من تصميم اكبر مصمم ازياء 

فرحة: طب ما انا عارفه 

تغريد: ومش تقولي ليا 

فرحة: انا قالي علاء 

حبيبه: انتوا هتتخانقه خلاص 

ريم: يالا علي النوم عشان بشرتكم 

تغريد: اوامرك يا باشا 

ريم: مش عارفه من غيري كنت هتعملوا اي 

تغريد: مش عارفه الصراحه هههههه 

ريم: طب اسمعوا الكلام وناموا يالا 

تغريد: تصبحوا على خير 

وانتي من اهلو 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

عدة الايام وهما بيجهزوا للفرح واجي يوم الفرح البنات كانت مع الميكب ارتست في الاوتيل والشباب كانت في اوضة تانية اجي الليل والشباب راحت عشان تاخد البنات القاعة 

عماد: والله وكبرت يا علاء لسه لما كنا بنلعب مع بعض 

علاء: ربنا يخليكي ليا يا خوي 

عماد خد علاء بالحضن مبروك عليك 

علاء: ومبروك عليك انت كمان 

مالك: وانا ماليش في الحضن ده ولا اي 

عماد: لا ازاي تعالي عبالك انت كمان 

مالك: عن قريب ان شاءلله بس نخلص منكم انتوا الاول 

علاء: طب يالا نروح عند البنات 

مالك: متستعجلش قوي 

علاء: لما تحب هتعرف شعوري 

عماد: طب يالا يا عم الحبيب 


علي الجهة التانيه عند البنات (هنزلكم صور الفساتين بدال مكتب) 

ريم: ربنا يسعدكم 

تغريد: عقبالك ياقلبي انتي كمان 

حبيبه: هو لو اخوكي يتشجع شويه 

ريم: اخوها مالوا 

تغريد: 😉😉مش علينا يا بت دانتوا بتبقوا بتبصوا علي بعض وعنيكم بطلع قلوب 

فرحة: نفس حالتي زمان 

تغريد: 😂😂😂😂معلش معلش 

ريم: انا مش عارفه انتوا بتتكلموا علي ايه 

تغريد: خلاص يا بنات شايفين اتكسفت ازاي 

ريم: دول اجم يا بنات 

حبيبه: تامر معاهم 

ريم: ايوه 

فرحة: طب في حاجه ناقصه انا متوتره اوي 

تغريد: تعالي اقعدي جمبي 

ريم: ده طبيعي بس مش لازم تتوترا المفروض تبقوا مبسوطين انكم بقيتوا مع اللي بتحبوهم وتفرحوا معاهم باليوم ده 

حبيبه: عبالك يارب ياقلبي 

فرحة: افتحي الباب اكيد هما 

ريم: حاضر حطي الطرحة على وشكم يالا 

فرحه: اهو يالا 

ريم: مبرووك ليكم 

عماد: فين تغريد

ريم: مش هيشيله الطرح من علي وشهم غير لما يتم كتب الكتاب 

علاء: وده ليه بقا 

ريم: هو كده انا هركب معاكم في العربيه ومالك مع تغريد في العربيه واخت تامر معاهم في العربيه عشان نضمن انكم مش هتشيله الطرح 

عماد: بس انا مش هعمل كده 

ريم: خلاص هروح انا والبنات في عربيه وانتوا في عربيه مش كده يا مالك 

مالك: اه كده 

عماد: بكره دورك ييجي ماشي 

ريم: موافقين على كلامي والا اي 

عماد: امري لله 


ركبه كلهم العربيات زي ما قالوا واتحركوا وصلوا القاعة كان الكل في انتظارهم اول مدخله الورد نزل عليه كانت القاعة متزينه بطريقة جميلة كل واحده اجي ابوها خدها وباسها فوق راسهم والماذون كان مستنيهم ابتدوا يكتبوا كتاب حبيبه الاول وانتهوا على جملة المأذون الشهيرة" بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"قام عماد رفم الطرحه من عليها وباس راسها مبروك عليا انتي 

حبيبه: يبارك فيك 

تامر اخدها من ايدها وراحوا يقعدوا في المكان المخصص ليهم 


ابتدوا في كتب كتاب عماد وانتهاء المأذون برفع المنديل وقول جملته الشهيرة "بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير" قام عماد شال الطرحة وباسها على راسها وشالها ولف بيها 

مبروك عليا انتي ياقلبي 

تغريد: يبارك فيك 


اخر حاجه كتاب فرحة وعلاء انتهوا علي جملة المأذون الشهيرة "بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير" شال الطرحة وباس راسها مبروك عليا انتي 

فرحة: اللي يبارك فيك 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

عده وقت في الفرح كلهم بيرقصوا علي الاغاني ومبسوطين اجي وقت رقصت العريس والعروسة كلهم نزلوا من علي المسرح مفضلش غير كل واحد وعروسته اشتغلت اغنيه اليساا 

مكتوبه ليك اني انا اللي تعشلها 

مكتوبه علي اسمك حياتس كلها 

.......................) 

رقصوا علي الاغنيه لحد ما خلصت 

محمد: يالا يا ولاد كفايه كده كل واحد ياخد مراته علي البيت يالا علاء: احسن حاجه قولتها من ساعة ما عرفتك 

محمد: انت بالذات مش هتروح 

علاء: انا بهزر معاك ياعمي

محمد: هههههه خلاص عشان النهاردة فرحك بس مش هتكلم 

بعد وداع ودموع كتير كل واحد راح على بيته 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

عند عماد وتغريد 

عماد: مالك قعدتي ليه كده 

تغريد: هقول دلوقتي 

عماد: ادخلي غيري هدومك عشان نصلي يالا 

تغريد: حاضر 

دخلت غيرت هدومها ولبست اسدال وعماد اتوضاء وصلي بيها امام بعد ما صلوا ودعوا دعاء الزواج لقي تغريد بتعيط 

عماد: مالك بتعيطي ليه 

تغريد : صوتك في خشوع رهيب في القرآن حلوه أوي 

عماد: كده بتخديني عليكي 

تغريد: انا آسفه 

عماد: ضمها لحضنوا عمرك متتاسفي انا خوفت عليكي بس 

تغريد: ماشي 

عماد: قومي نامي 


#رواية_مجنونة_قلبي

#البارت_العشرين_والاخير 


بعد مرور اربع سنين 

اتغيرت حاجات كتير منها ريم ومالك اتجوزوا وام ريم سافرت تانى لما ريم موفقتش ترجع معاها وحبيبه اتخرجت وبقت ام لطفلين وفرحة كمان اتخرجت وبقا معاها طفل والنهاردة حفلة تخرج تغريد 

تغريد: يالا يا عماد هنتاخر كله بسببك 

عماد: بسببي انا ليه 

تغريد: مس عارفة تسرح للبنت لحد ما اجهز 

عماد: وانا هعرف منين قولتلك اندهي فرحة 

تغريد: طب انت وخارج اندها ممكن 

عماد: حاضر يا حبيبتي اهدي كده بلاش التوتر ده 

تغريد: حاضر يا حبيبي بس اندها بسرعه 

عماد: بس طالعه قمر 

تغريد: شكرا حبيبي 

عماد: شكرا انا ماشي 

تغريد: هههههه هههههه 

جهزوا كلهم. وراحوا الحفلة مع تغريد وكلهم مبسوطين بيها انها قدرت تحقق حلمها 

محمد: مبروك يا قلب ابوكي 

تغريد: يبارك فيك يا بابا من غير دعمكم ليا مكنتش هوصل لكده وخصوصا عماد وقف جمبي كتير اوي واستحمل معايا 

عماد: انا جنبك دايما في اي وقت 

تغريد: ربنا يخليك ليا 

عماد: ويخليكي ليا 

تغريد: امسك بنتك عشان وقت استلام الشهادة دلوقتي 

عماد: هاتيها 

طلعت علي المسرح واستلمت الشهادة مسكت الميك واتكلمت 

تغريد: اقسمت القسم انا بشكر كل حد مبسوط اني وصلت للمكان ده وبشكر اهلي علي دعمهم ليا وزوجي اللي مسبنيش ولا لحظة وكنت كل ما اتعب يقعد جمبي يذاكرلي كان اكبر دعم ليا وبقوله قدامكم كلكم انا بحبك وعمري محبيت حد غيرك ولا ادك ولا هحب كل يوم بحبك اكتر وعمري مندمت علي زواجنا ولا هندم بالعكس كل يوم بحس ان ده احسن قرار انا اخدتوا وشكرا 

كلهم سقفوا ليها بحرارة 👏👏👏👏👏

خلصت الحفلة وعماد خد تغريد 

تغريد: رايحين فين 

عماد: مفاجأة 

تغريد: طب والبنت

عماد: هتفضل مع جدتها تعالي يالا 

تغريد: هههههه يالا

عماد: هغمضلك عيونك لحد ما نوصل 

تغريد: اوكي 

ربط عيونها بشريط اسود واتحركوا بالعربية 

تغريد: قربنا نوصل 

عماد: ايوه قربنا اهو 

تغريد: قدامنا اد اي 

عماد: وصلنا اهو استني انزل وانزلك 

نزل فتحلها الباب ومسك ايدها وبعدها فكلها الرباط مع علي عيونها 

تغريد: عااااااااا جميل خالص 

عماد: كنت متاكد ان المكان هيعجبك المكان كان علي البحر وتربيزة متزينه وعليها انواع كتيره من الاكل والورد في كل مكان وشموع حولين الورد 🌹تعالي ناكل قبل ما الاكل يبرد 

تغريد: تصدق انا جعانه اوي 

عماد: طب تعالي 

عده وقت اكلوا وعماد مسك ايدها وابتدوا يرقصوا مع بعض 

تغريد: انا بحبك اوي يا عماد 

عماد: وانا بحبك يا قلب عماد 

تغريد: عمري مكنت اتخيل اني احب حد كده بس حبيتك اكتر من نفسي وكل مشكلة حصلت معانا كانت بتقوي علاقتنا اكتر وحبنا هو اللي مخلي دنيتنا احلي مفيش حاجه احلي من الحب والسعادة عمرها مكانت بالفلوس او لبس من اغلي الماركات السعادة انك تبقي جمب اللي بتحبهم حتي لو في كوخ 

عماد: كلامك صح ياقلبي 

تغريد: عماد قولي شعر 

عماد: من عيوني ✨🦋يا قطعة من قلبي قلبي احب قلبك.. قلبك الذي ينبض خلقك لك ولم يخلق لغيرك والله جمعنا سويا وسكنت قلبي وانا سكنت قلبك ✨فنحن خلقنا لبعض لاموني على حبك فعشقتك وادمنتك فهل يوجد للادمان علاج سوا التعاطي ✨🦋

تمت

بقلم_دودو

😊✨🦋وبكده الرواية خلصت اتمنه رايكم بلاش تم ✨🦋دمتم في رعاية الله وحفظه ✨🦋نلتقي قريبا ان شاءلله


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هناااا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close