حماتي جوزتني عيالها التلاته الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول
![]() |
حماتي جوزتني عيالها التلاته الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول
عصام
انتي طالق يا منال انا مش هسيب
روحيه يا امي مهما أن حصل يلا بينا
يا روحيه من هنا ، وحماتي قالت
حماتي
انت فاكر نفسك اي امشي وريني هتعيش
برا ازاي ، وطبعا علشان توحه بتفكر في مصلحتها
وبس قالت ليا
توحه
انتي اي الاول راح والتاني ساب البيت امشي
البيت دي من هنا يا حماتي احسن دي وشها
وحش
ياسر
ابدا يا توحه لازم تدوقي من الكأس اللي
روحيه داقت منه اسمعي يا امي
البت دي لازم انا اتجوزها مينفعش تمشي
من هنا ، وانا استغربت من طريقته وقولت لنفسي
منال
المفروض
أنه كان هيرجعني لمحمد ليه عمل كده
وكنت مستغربه وحماتي قالت
حماتي
يلا كله علي فوق مش عايزه اشوف حد هنا
دلوقتي ، وكلنا طلعنا وانا طلعت علي شقه
عصام وفتحت ليا روحيه ودخلت الشقه وقولت
منال
والله ما عارفه اقولكم اي انا عارفه ان كل
ده بسببي ، وهي قالت ليا
روحيه
لا مش انتي السبب احنا اللي كنا بنسمع
كلامها في كل حاجه حماتي دي لازم حد يقف
قدامها ويقولها لا
منال
طيب انتو هتروحوا فين دلوقتي أنا عارفه أن
مش ليكم مكان ترحوا ، ولقيت عصام
خارج من الاوضه وبيقولي
عصام
لينا رب اسمه كريم أنا اسف والله
كان نفسي اكون معاكي للآخر بس متخافيش
ياسر اكيد هيقف جمبك
منال
ياسر عايز يتجوزني وانا مش فاهمه ازاي بعد
ما كان عايز يقف معايا يكون عايز
يتجوزني دلوقتي
عصام
خليكي مع ياسر والله مش هتندمي وفي الوقت
ده لقيت الباب بيخبط وفتحت روحيه وكان
ياسر وقال
ياسر
خد يا عصام ده مفتاح شقه جدك امك متعرفش
أنه معايا خدته وعيش هناك لحد ما نشوف
هنعمل اي
عصام
أنا مش عايز اعملك مشاكل مع امك والله بس
فعلا هاخدو لأن مليش مكان اروحه
ياسر
وانا هفضل جمبك لحد ما نشوف هعمل اي مع امك وانتي يا منال عايزه تروحي ل محمد ماشي
بس مش وقته امي لسه مكتبتش الشقه
ب اسم ابوكي خلينا كده مفهمنها أن
أنا هتجوزك لحد ما تكون في حاجه ب اسمكم
منال
والله انا ما عارفه اشكركم ازاي انتو فعلا
ناس كويسين وربنا يهدي مامتكم ، وانا
بعدها خرجت وروحت شقه محمد وفتحت ليا
أمه واول لما شافتني قالت
الام
انتي اي اللي جابك هنا تاني عايزه اي مننا
بعد ما روحتي لأختي ، وانا قولت ليها
منال
طيب ممكن ادخل ونتكلم جوا ، وفعلا
دخلت ولقيت محمد جوا اول لما شافني قالي
محمد
جايه ليه يا منال عايزه ايه ثاني بعد كل اللي حصل ده ، وانا قولت ليه
منال
والله كل اللي حصل ده كان غصب عني وانت عارف خالتك كويس اوي وقدر تعمل ايه مع اهلي ، ولقيته قعد وقالي
محمد
انا ممكن ارجع لك او اتجوزك يا منال خلاص انا هتجوز الاسبوع الجاي ، وانا اتفجأت وقولت
منال
معقول انت عايز تتجوز يا محمد ده انا قولت ربنا عمل كل ده علشان انا اكون ليك في الاخر انت عايز تسيبني ، ولقيت أمه بتقولي
الام
ابعدي عن ابني بقى ونسي انا مش عايزاه يدخل في مشاكل مع خالته اخرجي بقي من هنا
منال
انا غلطانه ان لسه حاطك في قلبي لحد النهارده يا محمد
محمد
انتو عيله كل اللي بتفكروا في الفلوس وبس امك باعتك علشان الفلوس وجايه دلوقتي فاكراني هاشتريكي امشي اطلعي بره مش عايزه اشوف وشك ثاني ، ومشيت من عندو وانا
عامله اعيط ولقيت حماتي فاتحه الباب و دخلت
عندها وقالتلي
الحما
كنت عند محمد بتعملي ايه هو انت فاكره عشان ابني طلقي كده خلاص انا قولت ياسر هيتجوزك يعني هيتجوزك، وانا اتفجأت من كلامها وقولت
منال
وهو انتي عرفتي منين ان انا كنت هناك ،
حماتي
من امه يا حبيبتي اتصلي بيا وقالتلي متخليكيش تروحي هناك ثاني خلي عندك دم وانسي
وبعدها طلعت علي شقتي وتوحه نزلت عند حماتي وقالت ليها
توحه
انا موافقه يا حماتي ان ياسر يتجوز منال بس انا برده لازم اضمن حقي انا عايزه شقه اللي فوق تكون باسمي ما انتي ممكن تعملي في زي ما عملت في روحيه ومشيتيها من البيت
حماتي
ده انا مكتبتش شقه باسم عيالي هاكتبها باسمك انت يا روحيه ولا ايه
توحه
بس من حقي برده وحق عيالي حماتي ولا ايه
وفي الوقت ده حماتي قالت ليها
حماتي
انت عارفه ان ياسر متلكك لك على غلطه وانا لو قلت لي طلقها هيرميكي في الشارع من بكره
خليني ساكته بقي احسن واقعدي وكلي عيش
توحه
اسكتي يا حماتي مش انا عرفت برده مين اللي عمل كده في ابراهيم ولا انتي فاكره أن مصدقه
أنه راح قداء وقدر ، وفي الوقت ده
حماتي قامت وقفت وقالت
حماتي
انتي بتقولي ايه وجبتي الكلام ده منين
وروحيه بدأت تفتكر يوم عزاء ايهاب وكانت
حماتها بتتكلم في التلفون بعد ما اختها مشيت من عندها وقالت
#فلاش باك
حماتي
ايوه يا واد يا محروس عايزك في حاجه كده
بس مش عارفه هتقدر تعملها ولا لا وهو قالها
محروس
عيب عليكي يا ست الكل هو حد كان عرف ان انا اللي عملت في ابراهيم زمان
حماتي
طيب بس أخرس ما مشفهومش وهما بيتقفوا زمان شوفهم دلوقتي ، وهو قالها
محروس
تحت امرك عايزه تعملي اي وفي مين بالظبط
حماتي
في محمد ابنه اللي عملنا زمان عايزين نعمله
دلوقتي بس ربنا يستر بقي والواد ميروحش هو كمان
#رجوع
توحه
وبعد اذنك يا حماتي أنا سجلت ليكي كلامك
الحلو ده ولو فكرتي تقلي معايا متعرفيش
أنا ممكن اعمل معاكي اي ، وفي الوقت
ده حماتي قالت ليها
حماتي
انتي فاكره نفسك ب تذلني انتي مش فاهمه
حاجه هو انتي فاكره أن أنا السبب في أن جوزتي
يحصله حاجه والله ما حصل ، وكلنا نزلنا
وبعدها توحه قالت
توحه
خالص يا حماتي انا هروح وأسلم التسجيل النيابه
ونشوف بقي رايهم اي ، وفعلا مشيت وياسر قال
ياسر
هو فيه اي يا امي أنا مش فاهم حاجه ،. في الوقت ده حماتي قالت
حماتي
الحق مراتك لازم ترجع وانا هعمل ليها
كل اللي هي عايزه روح هاتها والله هي فاهمه غلط بس كانت
راحت توحه القسم وبلغت وتم القبض عليها
وبعدها روحت البيت وياسر قالها
ياسر
هو انتي جايه دلوقتي بعد ما عملتي كده في امي انتي بجحه اوي
توحه
وانا مالي هو انا اللي كنت قولت لامك تعمل
كده ، وانا كنت وافقه وجه عصام وياسر قال
ياسر
انتي طالق ومش عايز اشوف وشك تاني امشي
من هنا ، وبعدها مشيت ورجع عصام البيت
وراح القسم وهو وياسر وبعدها حماتي اول لما شافتهم قالت
حماتي
والله انا ما عملت حاجه فيه انا كل الموضوع بس ان كنت مسلطه بنت علي ابراهيم بس هو راح قبل ما تعمل كده وكنت عايزه نفس الكلام ان في بنت تروح لمحمد وتوهمه ان هي بتحبه وفي الاخر تسيبه بس والله
ياسر
الانتقام وحش اوي يا امي شفت وصلك لحد فين
الام
والله يا ابني انا ندمانه على كل اللي انا عملته بس ارجوك خليك جنبي انتم عيالي اللي ما ليش غيرهم ، وفعلا البوليس اتاكد من كلام
حماتي وخرجت ورجعت البيت واول لما شافتني قالت
حماتي
حقك علي يا منال انا اذيتك كثير اوي والله يا بنتي انا ندمانه على كل حاجه انا عملتها وعليكم السلام
منال
مسامحاكي يا حماتي بس مش لازم نرد السوء ب سوء اختك غلطت زمان بس مكنتيش
عملتي زيها علشان عيالك
حماتي
اللي انتي عايزه يا بنتي عمله ليكي شوفي
عايزه اي ، وفي الوقت ده ياسر قالها
ياسر
أنا عايز اتجوزك يا منال واوعدك انك عمرك ما هتندمي ، وفعلا وافقت عليه وربيت عياله
وبعدها بكام شهر روحيه كانت حامل وكنا
عايشين مع حماتي وكانت اتغيرت وبتحبنا اوي
تمت
إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا
رواية صغيره بين يدي صعيدي كامله