expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية وقعت في حب مجنونه بقلم رنا سعيد الفصل الحادي عشر حتى الفصل العشرون والاخير

 رواية وقعت في حب مجنونه بقلم رنا سعيد الفصل الحادي عشر حتى الفصل العشرون والاخير

رواية وقعت في حب مجنونه بقلم رنا سعيد الفصل الحادي عشر حتى الفصل العشرون والاخير

الحادي_عشر

جنا وبدون قصد فتحت مكتب مالك من غير ماتخبط

جنا:صباح الخ

وفجاء سكتت من الصدمه من الابيحصل قدمها كانت جاسمين بتحضن مالك وقبلته من رقبته وبتقترب تقبله من شفايفه وجنا دموعها نزلت علي خديها ومسحتها بسرعه وكانت لسه هتمشي بس ايد مسكتها

وجنا لفت وشها وكان مالك

مالك بغضب بعصبيه:انتي ازي تفتحي باب المكتب كده من غير ماتخبطي اي قلت الذوق دي

جنا بقوه وبحده:اسفه مكنش قصدي

مالك بغضب:اتفضلي روحي علي مكتبك ومدخليش حد غير لما تقوليلي

جنا بحده:تمام

وجنا ذهبت واعقدت علي مكتبها


:اي الجميل ماله اعقد مبوز ليه كده

جنا ببتسامه:سيف اخبارك اي

سيف:الحمدالله بخير وانتي

جنا:تمام سيف عايزك في موضوع مش انت صاحب الشركه هنا برضوا

سيف:ايوه موضوع اي بقا

جنا:صحبتي عايزه تيجي تشتغل هنا معايا

سيف:تنورنا

جنا بفرحه:يعني اقولها تيجي

سيف ببتسامه:ايوه ولو عايزه تيجي من بكرا كمان تيجي

جنا:تمام

سيف:بس لو جات هتكون سكرتيرتي الخاصه عشان انا محتاج سكرتيره

جنا بتفكير:طب ينفع اجي انا اكون سكرتيرتك الخاصه وهي تيجي مكاني

سيف:قولي لي مالك الاول وشوفي هيقولك اي ولو وافق

يبقا تمام

جنا بفرحه:تمام هقوله النهارده

سيف ببتسامه:ماشي انا رايح مكتبي عايزه حاجه

جنا ببتسامه:لا شكرا ربنا معاك ومعانا

سيف:يارب

وسيف مشي

جنا:سبحان الله في فراق بينك وبين مالك كبير اوي

وفجاء جاسمين خرجت من مكتب مالك وبصت علي جنا من تحت لفوق ومشيت

تليفون الاراضي رن

جنا بجديه:الو يامستر مالك

مالك:تعالي عايزك

جنا:اممم جايه


وجنا ذهبت عند مالك وخبطت علي المكتب واستاذن لها بدخول

جنا بجديه:حضرتك طلبتني نعم

مالك ببتسامه جانبيه:ومالك بتقوليها من غير نفس كده ليه

جنا بجديه اكثر:نعم

مالك وقام واقف ولف حواليها

مالك ببتسامه جانبيه:بس اي الشياكه دي ياارض تهدي ماعليكي هدي

جنا بضيق وبحده:حضرتك طلبتني نعم حضرتك عايز اي

مالك بضيق من اسلوبها وبااستفزاز:هو الجميل غيران وزعلان من الحصل من شوي ولا اي

جنا بضيق اكثر وبعدم فهم وبحده:اقصدك اي

مالك ببتسامه خبيثه:اقصدي يعني علي الجاسمين عملته من شوي

جنا بضيق وبحده:حضرتك انا ليه اغير او ازعل دي خطبيتك وانتوا حريين مع بعض

مالك واعقد علي كرسي وببتسامه جانبيه:امممم اومال مالك مضايقه كده ليه مني

جنا بحده:وحضرتك اضايق ليه منك

مالك ببتسامه خبيثه:اممممم المهم

جنا بحده:نعم

مالك:في حفله النهارده لكل الشركه معمولها في قصري عشان كسبت الصفقه جديده ومهمه فابلغي كل الشركه بالحفله دي وقوليلهم الحفله هتبدا الساعه ٩ تمام

جنا بحده:تمام عن اذنك

وجنا ذهبت من مكتب مالك

وبلغت المواظفين بالحفله وراجعت تاني مكتبها

وبعد فتره جاء وقت ذهاب المواظفين من عملهم

جنا:مستر مالك انا عايزه اكون سكرتيرة سيف وجنه صحبتي تكون سكرتيرتك حضرتك موافق

مالك قام من علي المكتب وبعصبيه:اي ال انتي بتقولي دها

وجنه مين دي

جنا:انا قولت لي سيف ان صحبتي تيجي تشتغل هنا وهو وافق وقالي هتيجي وتكون سكرتيرته الخاصه وانا قولتله انا اجي مكانها وجنه تيجي مكاني حضرتك وهو قالي اقولك انت

مالك بعصبيه:لا مش موافق


جنا:بس ليه حضرتك

مالك بعصبيه اكثر:ملكيش فيه ويلا اتفضلي امشي بقا

جنا بضيق والدموع اجمعت في عينها من اسلوبه:تمام

وجنا مشيت وراكبت مع سائق بتاعها

وبعد فتره

جاء وقت المساء

احمد:جنا يلا اجهزي عشان نروح حفلة مالك

جنا بصدمه:بابا انت رايح

احمد:اها ما مالك اتصال بيه وعزمني

جنا:بابا بس انا مش قدرها اروح

احمد:بس مالك كده هيزعل منك

جنا:بابا مش رايحه انا طالعه انام عن اذنك

وجنا طلعت علي اوضتها

وبعد فتره

في قصر مالك

جاسمين:مالك الحفله حلوه اوي

مالك ببتسامه:بجد

جاسمين:اها والله تحفه اوي

وفجاء احمد الشرقاوي داخل عليهم

مالك وذهب يستقبله

مالك وحضن احمد:ازيك يادكتور احمد

احمد:الحمدالله بخير ياحبيبي اومال فين هيثم 


مالك:واقف هناك اهو اتفضل

احمد:تمام ماشي

مالك بحراج:عمو احمد اومال انسه جنا مجتش معاك ليه

احمد ببتسامه:جنا

وفجاء صوت قاطعه

:انا اهو يامستر مالك


#الثاني__عشر


مالك بحراج:عمو احمد اومال انسه جنا مجتش معاك ليه

احمد ببتسامه:جنا

جنا بمقاطعه

جنا ببتسامه خبيثه:انا اهو يامستر مالك

مالك ببتسامه وفجاء اختفت ابتسامته لما لقها جنا مسكها في ايد شاب غريب

احمد بستغرب:مش قولتي مش جايه

جنا ببتسامه خبيثه وبصه علي مالك:لا ماانا قولت اجي احسن اغير جوا

وهيثم جاي عليهم هو وسيف

هيثم ببتسامه وحضن احمد:احمد حبيبي اخبارك اي

احمد ببتسامه:بخير ياحبييي

هيثم ببتسامه:بنوتي جنا صغيره واحشني تعالي في حضن عمك ياجوجو

جنا وحضنت هيثم

سيف وحضن احمد وببتسامه:اخبارك اي يادكتور

احمد ببتسامه:بخير ياحبيبي

هيثم وبعيد عن حضن جنا

سيف بهزار:وانا مليش حضن ياجنا

مازن بنرفزه:طبعا لا مفيش

سيف بستغرب:وانت مين عشان تتدخل


مازن:انا خطبيها

جنا ببتسامه:اها نسيت اعرفكم دها خطيبي وحبيبي مازن

ودي جنه صديقتي واخت خطيبي مازن

الكل اتصدام حتي احمد بس ماعدا جنا وجنه الا مش اتصدموا

احمد وكان لسه هيكلم

جنا:بابا عايزك ثانيه لوحدينا

احمد:ماشي عن اذنكم

واحمد وجنا ذهبوا في مكان بعيد عنهم

احمد بنرفزه:نفسي اعرف اي الحصل جوه دها

جنا:بابا دي تمثيليه احنا عملينها عشان في واحده جوه من المواظفين بتعقد تضايقني الاهي مخطوبه وانا لا فاقولت اعمل انا كده واقول الانا اتخطبت فانا قولت اضايقها شوي زاي ماضايقتني

ومثلت انها بتعيط

احمد:خلاص اهدي ماانتي الا بيجيليك عرسان ومش بتوافقي

جنا:بابا ممكن متقولش لحد خالص حتي عمو هيثم علي انها كدبه واحنا مش مخطوبين

احمد:ماشي

جنا ببتسامه وحضنت ابوها:ربنا يخليك ليها يابابا ياحبيبي

احمد ببتسامه:ويخليكي ليها ياجوجو يلا ندخل جوه بقا

جنا ببتسامه خبيثه:يلا

وجنا داخلت جوه الحفله وذهبت عند جنه ومازن واحمد ذهب عند هيثم

جنه:قوليلي عملتي اي مع ابوكي

جنا بتصطنعه الزعل:هيقول ليهم كل حاجه الاحنا مش مخطوبين

مازن:ماانا قولتلك منعملش تمثيليه الزفت دي

جنا بفرحه:بابا وافق يجماعه هيهيهيه

جنه بفرحه وبضحكه:بجد

جنا بضحكه:ايوه بجد

مازن ببتسامه:وربنا انتي مجنونه ياجنا علي فكره مالك عينه علينا من اول ماجيتي و تحسي كده عمال يبص عليكي كده بضيق وزعل ياجنا والله العظيم مالك دها مليون في الميه بيحبك ومش بيحب جاسمين دي بصي كده جاسمين عمال تكلمه وعينه برضوا علينا احنا وخصوصا نظرته ليها انا عمل زاي الاهيقوم يضربني علقه ماخدهش حمار هههههههه قول عليه ياالرحمن ياالرحيم

جنا وجنه ضحكوا عليه بصوت عالي

جنا بخبث:عن اذنكم ثانيه

جنه ومازن:رايحه فين

جنا:تعالوا معايا وتعرفوا

جنه:يلا

جنه ومازن وجنا ذهبوا عند بتاع السماعات


جنا:عايزك تشغل الاغنيه دي للااخر ممكن

شاب:امممم

واخد منها الاغنيه علي التليفونه وشغلها وكانت اغنيه

رومانسيه حب مؤثره

مازن ببتسامه:فهمتك

جنا ببتسامه خبيثه:يلا طيب نرقص

مازن:يلا

جنه:بتوفيق

جنا ومازن ذهبوا علي الاستيج

وبدؤا يرقصوا سلو وكان هم بس الاعلي الاستيج بيرقصوا والناس بتتفرج عليهم والشباب بتصفر ليهم

جاسمين:راقصهم حلو اوي بصراحه كابلز لايق علي بعض خالص احنا عايزين نرقص زايهم كده لوحدينا يامالك

مالك بغضب وقام من جمبيها وذهب عند بتاع السماعات وقاله يقفل الاغنيه واخد المايك وطلع علي الاستيج

وجنا ومازن بطلوا راقص وكان لسه هينزلوا من علي الاستيج بس مالك واقفهم

مالك ببتسامه خبيثه:اسف عشان اقطعتكم عن الراقص بس لازم اقول كلمتين لي ضيوفي تحيا ليهم

مازن ببتسامه خبيثه:عادي ولايهمك يلا ياحبيبتي

جنا ومازن نزلوا

مازن:شوفتي مش بقولك بيحبك تاني دليل اهو قفل الاغنيه علينا من غيرته عليكي وانا برقص معاكي انتي مااخدتيش بالك واحنا بنرقص كان بيبص ازي

جنا بضحكه:والله يامازن انا لها اخلي يقول حقي براقبتي بس اصبر بس

جنه وجات عليهم

جنه ببتسامه:كنتم حلوين اوي وانتوا بترقصوا مع بعض وصحابكم كان اعقد مولع من الغيره كان بين علي وشه اوي

مازن بضحكه:هههه لسه بقولها اهو

وفجاء سيف جاي عليهم

سيف:هاي

الجميع:هايات

سيف:جنا دي انسه جنه بقا الاقولتلي هتيجي تشتغل معانا مش كده

جنا ببتسامه:ايوه هي

سيف ببتسامه:تمام ازيك ياانسه جنه انا سيف صاحب مالك وشريكه في الشركه

جنه ببتسامه:اهلا وسهلا

سيف باعجاب:حضرتك احنا واقفنا الانتي تيجي تشتغلي معانا طبعا حضرتك بقا تنورنا بكرا

جنه ببتسامه:انشاء الله

سيف ببتسامه:والف مبروك ياجنا والف مبروك يااستاذ مازن

مازن ببتسامه:الله يبارك فيك


سيف:وامتا الخطوبه انشاء الله

جنا بتوتر

مازن ببتسامه:قريب انشاء الله وحضرتك طبعا لازم تكون موجود

سيف ببتسامه:اها اها طبعا عن اذنكم بقا

وسيف مشي وسيبهم

جاسمين بضيق:مالك انت هتفضل ببص علي جنا وخطيبها كده طول مااحنا اعقدين

مالك لايوجد رد ومركز عينه علي جنا

جاسمين بضيق وبعصبيه:مالك انا بكلمك علي فكره

مالك بنرفزه:نعم

جاسمين بغضب:انا بكلم فيك من بداري ولا انت معايا خالص وطول الحفله عينك علي جنا وخطيبها هو في اي بالظبط يامالك

مالك:لا ابدا باحبيبتي

جاسمين برقه:مالك ماتقوم نرقص علي الاغنيه الشغاله دي حلو اوي ورومانسيه جدا يلا بليز

مالك ببتسامه خبيثه:يلا

مالك وجاسمين قاموا رقصوا سلو علي الاغنيه

مازن بضحكه:الحقي دها راقص معها عشان يخليكي تغيري

جنا بضحكه:ههههههههههه عادي

جنه بضحكه وكانت بتقلد احمد حلمي في الاغنيه:ماانا عادي اهو ههههههه

مازن بضحكه خبيثه:يالهوي ياجدعان دها حتي وهو بيرقص مع جاسمين عينه عليكي برضوا ياجنا

جنه:الحب ولع في دره

مازن بضحكه:ولع ولع

جنه:لفي كده اقفلك السوسته بتاع فستانك عشان اتفتحت

جنا بتفكير وبضحكه خبيثه:لا مازن هو يفلقها مش كده يامازن

مازن بضحكه خبيثه:طبعا ياقلب مازن لفي كده

جنه ببتسامه:دها انتي طلعتي مش ساهله ياجنا ههههههه

جنا ولفت لي مازن يقفل ليها السوسته:هههههههه

مازن اقترب منها وقفل ليها السوسته ومالك عينه عليهم

ومالك اقترب منهم ومعها جاسمين

مالك ببتسامه صفرا:نورتي الحفله ياانسه جنا انتي واصدقاء

جنا ببتسامه:مرسي

جاسمين:الف مبروك سمعت انك اتخطبيتي


جنا واقتربت من مازن واتشعلقت في كتفه:الله يبارك فيكي

اعرفك دها خطيبي

جاسمين ببسامه:اها ماانا عارفه بصراحه راقصكم كان حلو اوي علي الاستيج

جنا ببتسامه:مرسي

وبعد فتره

الجميع مشيوا من الحفله

في الفيلا جنا

في اوضته جنا اخدت شاور وذهبت في نوم عميق

فجاء تصحا علي صوت فتح شباك اوضتها

جنا وقامت من علي سرير

جنا بصدمه:انت

مالك:ايوه انا انتي ازي تفكري تتخطبي لغيري فهمني وازي تخلي غيري يلمس جسمك ويفلقك السوسته انتي ملكي انا وبس ياكنزي فاهمه ملكي انا

مالك وقلع قميصه وبقا عا”ري الصدر وبيقترب من جنا وشدها من خصر”ها لي والتصقت بصد”ره

جنا بخوف:ااب بعد ي امالك انت هتعمل اي


مالك ببحه مثيره:انتي ملكي ياجنا فاهمه وانا هثبتلك دلوقتي الانتي ملكي انا وبس

مالك ور”مها علي سرير واقتر”ب من شفت”يها وقبل”هم بعنف

وبعد عنها لما حاسه انها بحاجه للتنفس

مالك وبيقتر”ب من لبسها يقط”عوا

جنا بدموع:لا مالك ابعد الله يخليك متعملش فيه كده

مالك بصوت مخيف:انتي لسه شفتي حاجه

وبيقترب منها اكثر وو


الثالثه__عشر


مالك ورمها علي سرير واقترب من شفتيها وقبلهم بعنف

وبعد عنها لما حاسه انها بحاجه للتنفس

مالك وبيقترب من لبسها يقطعوا

جنا بدموع:لا مالك ابعد الله يخليك متعملش فيه كده

مالك بصوت مخيف:انتي لسه شفتي حاجه

وبيقترب منها اكثر وو

جنا بصوت عالي وقامت من نوم بفزع:لأ لأ لأ لأ مممااااللكك

جنا وبتحاول تاخد نفاسها:بسم الله الرحمن الرحيم الحمدالله

الا كان حلم

وفجاء موبيله رن وقرات الاسم وبصت في الساعه

جنا بستغرب:معقول حد يرن في الوقت دها الساعه ٣ بليل

يااستاذ مالك

مالك ببتسامه خبيثه:واحشتني ياجاسمين هعمل اي بقا وفي اي الساعه ٣ او ٤ حتي طب مااحنا بنكلم كل يوم لحد

الفجر مش كده ياجاسي

جنا بضيق وغمضت عينها:وانا مش جاسمين علي فكره انا جنا يا مالك

مالك ببتسامه خبيثه:جنا انا اسف رنت عليكي بالغلط

جنا بضيق:عادي سلام عشان قفلت مع خطيبي عشان ارد عليك فكرتك عايز حاجه مهمه

مالك بضيق:لا مش عايز حاجه

جنا ببتسامه خبيثه:طب سلام ياقطه

مالك بضيق:اي قطه دي يابت انتي خدتي عليه اوي

جنا ببتسامه:اي هترفدني من الشغل

مالك ببتسامه:دها في احلامك

جنا ببتسامه:يبقا استحملني بقا

مالك بتوهان:استحملك لحد اخر يوم في عمري بس انتي متبعديش بعيد عني

جنا بصدمه:انت بتقول اي

مالك بضحكه:لا مش بقول بس انتي هبله اوي علي فكره

جنا بغضب:انا هبله اومال انت تبقا اي

مالك بضحكه:انا كينج العبقري انتي بقا هبله سهل يضحك عليكي من كلمه واحده

جنا بغضب:انا

مالك بضحكه:ايوه عشان انا بقولك هستحملك وكده وكنت بهزار اتصدامتي واحستك لو قولتلك كلام تاني هتقوليلي بحبك

جنا بزعل:انا ممكن اسالك سؤال

مالك:اسالي ياستي

جنا وبدون وعي:هو انت ليه ديما بتحاول تضايقني بكلامك دها هو انا عملتلك حاجه وحشه او اذيتك حتي هو انت عايز مني اي يامالك بالظبط ليه راجعتني الشركه بعد مارفديني ليه كنت مضايق وعمال تبص عليه انا ومازن

بضيق وغيره ليه قفلت علينا الاغنيه واحنا بنرقص ليه

انا عايزه افهم ليه يامالك دلوقتي

مالك بضحكه:انتي مجنونه صح انتي شاربه حاجه يابنتي

انا هبص عليكي انتي ومازن بضيق ليه وقفلت الاغنيه عشان اقول لناس كلمتين تحيا ليهم فوقي ياجنا انا عارف اقصدك اي اقصدك الا انا بحبك صح لا دها وهام ياجنا وانتي عايشه انا بحب خطيبتي جاسمين ومن زمان كمان وخلاص كلها شهرين وبكتير وهتكون مراتي ياجنا افهمي بقا

روحي نامي ياجنا وطلعي الافكار دي من دماغك وعلي فكره بلاش لعبتك انتي ومازن وصحبتك علي انه مازن خطيبك لعبتكم اكشفت علي فكره

جنا بصدمه:انت عرفت ازي

مالك بضحكه:الحفله فيها كاميرات يابنتي وكل حاجه متسجله الصوت والصوره سلام ياجنا ومتفكريش كتير

ومالك قفل السكه

جنا وفضلت تبكي شويه وبعدها نامت

صباح جديد علي ابطالنا

جنا كالعاده قامت اخدت شاور وراتدت بنطلون جينز اسود ضيق وتشيرت اسود ومدخله جوه البنطلون وجاكيت طويل قماش خفيف لحد كعب رجله ومفتوح وكوتش ابيض بكعب

وشعرها منسدل علي ظهرها وضعت مكياج بكثره علي وجهه واحمر شفاه كانت جميله جدا جدا

واخدت موبيله وشنطتها سوداء ونزلت

جنا ببتسامه:صباح الخير

امها وابوها:صباح الورد

جنا:انا ماشيه علي الشغل سلام

احمد:سلام ياحبيبتي

حنان:سلام ويبقا طمنيني عليكي لما توصلي

جنا:تمام السلام عليكم

احمد وحنان:وعليكم السلام

جنا مشيت وراكبت مع السائق وذهبت عند صحبتها جنه واخدتها معها وبعد فتره وصلوا الشركه

جنا وذهبت اول حاجه عند سيف وخبطت واستاذن لها بدخول

جنا:السلام عليكم

سيف ببتسامه:وعليكم السلام ازيك ياجنا

جنا:الحمدالله تمام

سيف ببتسامه:اهلا ياانسه جنه انتي هتكوني سكرتيره الخاصه

جنه:تمام

جنا:طب انا هروح بقا عند مالك عشان ميقوليش انتي اتاخرتي وانت عرفه بقا ياسيف

سيف:تمام

جنا وذهبت عند مالك واستغربت لما لقيت سكرتيره جديده اعقده مكانها

جنا وبتخبط علي باب مكتب مالك

سكرتيره:انتي ياانسه انتي مش شايفني اعقدها

جنا بغضب:لا مش شايفكي اعقدها اصل انا شايفكي هواه عندك مانع

سكرتيره:انتي واحده مش محترمه علي فكره وانا هتصل دلوقتي بمستر مالك

سكرتيره:الو يامستر مالك عايزك دقيقه برا في واحده كانت بتخبط علي باب مكتب حضرتك وانا بكلمها راحت قليلت ادب معايا

ومالك خرج من المكتب وشاف جنا واقفه

مالك:فين البنت دي يا اميره

اميره وشاورت علي جنا:هي دي

مالك بصدمه:ج جنا

جنا بحده:ايوه انا شتمتها ومستعده اشتمها قدامك تاني لو مش مصدق

اميره:حضرتك عيب كده انا مش راضيه اغلط فيكي عشان خاطر مستر مالك

جنا بضحكه:بجد عشان مين مستر مالك هههههه انا بقا مستعده اغلط فيكي قصده واقصد الاجابوه كمان

مالك بصوت عالي ومخيف:ج ججججننننننا

وضربها بالقلم باقص قوته لدرجه وقعت في الارض من سبب القلم والعمال كلهم اتلموا عليهم

مالك بصوت عالي وبعصبيه:انتي م

جنا وقامت من الارض وبضحكه:اي هترفدني ياريت لو راجل بجد ياريت ترفدني بس انت بقا مش راجل يامالك ولا فيك ذره من الرجوله حتي يابن هيثم الشافعي

مالك وضربها بالقلم تاني باقص قوه وقعت في الارض تاني

ومن اثر الضربه وشها ورام وسنانها جبت دم والدموع نزلت من عنيها من شدت الوجع واغم عليها

وسيف وجنه طلعوا من المكتب علي صوت مالك واتصدموا من المنظر لما لقه جنا مااغم عليها في الارض جنه وجريت علي صحبتها بس قبل ماتقرب ليها مالك شالها

جنه بدموع:انت عملت فيها اي يامفتري

مالك مردتش عليها ومشي

سيف:انت رايح فين بيها يامالك

مالك لايوجد رد واخد جنا وراكب الاسانسير

ونزل وراكب السياره ولسه هيتحرك بسياره

سيف واقف قدم السياره بتاع مالك

سيف:مالك انت رايح فين بيها انت اتجننت يامالك

مالك بغضب شيطاني:ابعد من وشي دلوقتي ياسيف

سيف:لا مش هبعد غير لما تقولي وخدها ورايح فين

مالك بغضب وبعصبيه:بقولك ابعد ياسيف ابعد

سيف وبعيد عن العربيه عشان عارف وقت غضب مالك محدش يقدر يقف قصده ومالك مشي بالعربيه باقص سرعه

جنه وجريت علي سيف

جنه بدموع:مستر سيف قولي مالك واخد جنا علي فين انا خايفه عليها اوي

سيف:متخافيش مالك عمره مايذيها انا واثق من كده

عند مالك مالك اخد جنا في شقه وقلع قميصه وبقا عاري الصدر

مالك وجاب كوباية مايه ودلقها علي وشها جنا

جنا فاقت وبصت علي مالك وخافت وقامت واقفت

جنا:انا فين

مالك وبيقترب منها:انا مش راجل صح انا بقا دلوقتي هوريكي انا راجل ازي غصب عنك وعن الخلفوكي

جنا وضربته بالقلم

مالك بعصبيه:اها يا بنت********

وضربها بالقلم باقص قوه وقعت علي سرير ومالك اقترب منها ونام فوقها وبيقترب من شفايفها

جنا بخوف:مالك ابعد انت هتعمل اي

مالك ومركز علي شفايفها:مش انا مش راجل انا بقا هوريكي الامش راجل دها هيعمل فيكي اي

جنا بخوف ودموع:انا اسفه انت الراجل وسيد الرجاله كمان

مالك واقترب اكثر من شفايفها وقبلهم بعنف لدرجه شفايفها ورامت وجابت دم مالك وبعد عن شفايفها وضعه ايدها علي تشيرت بتاعها

جنا بخوف وبدموع اكثر:انت هتعمل اي ابعد الله يخليك

مالك بضحكه شيطانيه:هقطع تشيرتك الحلو دها عشان اشوف الحاجات الحلوه

جنا بزعيق وبدموع وبتحاول تبعده بس مش قدره عليه: انت واحد زباله وسخ انت اقذر انسان شوفته في حياتي يامالك انا بكرهك يامالك بكرهك

مالك:تؤ تؤ القلوب عند بعضها اسكتي بقا وخليني اركز

مالك واقترب من تشيرت ويقطعوا و

جنا بصريخ:مممممممماااااااااااللللللللللللك لاااااااااااااااااااا


الرابعة_عشر


مالك واقتر”ب منها اكثر

جنا بزعيق وبدموع وبتحاول تبعده بس مش قدره عليه: انت واحد زبا”له و”سخ انت اقذ”ر انسان شو”فته في حياتي يامالك انا بكر”هك يامالك بكر”هك

مالك:تؤ تؤ القلوب عند بعضها اسكتي بقا وخليني اركز

مالك واقتر”ب منها

جنا بصريخ:مممممممماااااااااااللللللللللللك لاااااااااااااااااااا

مالك قام واقف ولبس قميصه تاني وجنا قامت وعدلت نفسها واعقدت تبكي علي سرير

مالك بضحكه:مالك خايفه ليه متخافيش دي بس كانت مجرد تهو”شيه عشان تغل”طي في الكينج تاني وانتي بقا عايزه تترفدي من الشغل الصح انا يستي اريحك انتي مرفوده عشان انا كمان مش عايز واحده قل”يله الاد”ب والتر”بيه معايا في الشغل

جنا بدموع وبقهر:منك لله يامالك منك لله انا بكر”هك يامالك بكر”هك

مالك بضحكه:هو انا قولتلك حبني يلا اقومي عشان هنمشي

جنا وقامت ومشيت معه ونزلوا من العماره

مالك:يلا اركبي عشان تمضي علي استقالتك وتاخدي حاجاتك وتمشي عشان مش عايز اشوف وشك تاني

جنا وراكبت العربيه معه وراكبت في المقعد الخلفي

مالك:حد قالك ان السائق بتاعك تعالي اركبي جمبي هنا

جنا:بس انا مرتاحه هنا


مالك بعصبيه:بقولك تعالي اركبي هنا انا مش السائق بتاع حضرتك

جنا وقامت ونزلت وراكبت جمبيه ومالك مشي بالسياره

وهم ماشيين فجاء العربيه عطلت في طريق الصحاري

مالك ونزل يشوفها

مالك وحاول يتصال بسيف بس مفيش الشبكه جايه هنا

جنا ونزلت من العربيه وبتمسح دموعها

جنا:العربيه مالها

مالك وخبط كوتشه العربيه بعصبيه برجله

مالك:العربيه اتعطلت الكوتشه اتخرم

جنا:طب اتصل بسيف يجبلك عربيه غيرها

مالك:مفيش الشبكه هنا

جنا:طب اي الحل

مالك بعصبيه:ممكن تسكتي شويه وخليني اركز

جنا والدموع بدات تجمع في عينها:ح حاضر

وسيبته ومشيت واعقدت علي صحراء في مكان بعيد عنه شوي واعقدت تبكي فيه بصمت

مالك وجه اعقد جمبيها

مالك:جنا اسف


جنا وبصت لي ومسحت دموعها:علي اي

مالك:عشان اتعصبت عليكي وكده

جنا ببتسامه وجع:عادي ولا يهمك

وبصت قدمها تاني بسرحان ومالك فضل ببص علي وشها

الورام بطريقه بشعه بسببه

مالك:هتقولي اي لاابوكي وامك علي وشك دها

جنا وبصت عليه:متخافش مش هجبلهم سيره الا انت عملت كده

مالك بستغرب:اومال هتقوليلهم اي

جنا:هقولهم اي حاجه بقا وخلاص

مالك بستغرب اكثر:طب وليه مش هتقوليلهم علي الحقيقي

جنا بتوتر:عشان بابا ميزعلش منك ويحصل خلافات بينكم

وابوك كمان هيزعل منك وانا مارضش اسباب زعل بين الناس

مالك ببتسامه:شكرا

جنا وبتحاول تبتسم بالعافيه عشان وشها بيوجعها

جنا:العفو

مالك ولحظ دها

مالك:وشك بيوجعك صح

جنا مردتش

 

مالك:انا اسف بس انتي غلطتي في حقي ياجنا واي شخص لو مكاني هيعمل اكتر من كده بس انا عايز اعرف انتي ليه عملتي كده انا عارف ومتاكد ان دي مش شخصية ولا اخلا’ق جنا بنت دكتور احمد الشرقاوي

جنا مردتش

مالك:مردتش ليه

جنا بتعب وبعياط زاي الاطفال وارتمت في ح’ضنه

ومالك استغرب من حركتها دي

في مكان اخر

جنه:حاول اتصل بيها تاني يامستر سيف انا قلقانه عليه اوي

سيف:حاضر

وسيف اتصل

سيف:مغلق

جنه بدموع:انا خايفه احسن من الحيو”ان دها عمل فيها حاجه

سيف بضيق:طب ممكن متغل”طيش في مالك عشان منزعلش من بعض

جنه بضيق وقامت واقفت ومشيت من مكتب سيف 


في مكان اخر

مالك بستغرب:مالك بتعيطي ليه دلوقتي

جنا وبعدت عنه:وشي بيوجعني اوي مش قدرها اتحمل الوجع وبصريخ اعااااااااااااا

مالك بندم وقام واقف وذهب عند عربيته

مالك واتصل بسيف وشبكه بقت حلو

مالك:الو ياسيف

سيف بعصبيه:انت فين

مالك:ابعتلي عربيه بسرعه في العنوان دها——————-

سيف بستغرب:ليه

مالك بنرفزه:العربيه اتعطلت بينا واحنا راجعينا

سيف:تمام دقايق وتلاقي العربيه عندك

مالك:تمام

ومالك قفل السكه واتجاه ناحيت جنا

وفجاء واقف مصدوم ووووو


كمان بارتين 

الخامسة_عشر والسادس عشر 


مالك واقف مصدوم شاف جنا مرميه علي الارض وايدها بتنزف دم والدم غرق الارض

مالك بصدمه:جناااااااااااااااا

وطلع يجري عليه ومالك اعقد علي الارض

مالك بخوف:ج جنا فوقي

وفجاء بيبص جمبيه شاف سكينه مرميه جمب ايد جنا

مالك وفهم ان جنا كانت بتنتحر ومالك اقلع قميصه بسرعه وقطعوا ورابط ايد جنا عشان يوقف النزيف

وفجاء عربيه جايه عليهم والساءق نزل منها

السائق:استاذ مالك انا احمد و استاذ سيف هو

مالك بمقاطعه وشال جنا من الارض وراكبها في المقعد الخلفي وراكب جمبيها وضع راسه جنا علي رجله

مالك بعصبيه:يلا امشي بسرعه علي اقرب مستشفي تقبلك

والساءق مشي بيهم وبعد فتره واصل المستشفي

ومالك نزل وشال جنا وطلع يجري بيها علي المستشفي

والممرضين وكل الافي المستشفي بيبصوا عليه بانهبار واعجب واضح علي جسمه وعضلاته المفتوله لان كان عاري الصدر

مالك بعصبيه:عايز دكتوره بسرعه

الممرضه:هروح انادي دكتور اهو


مالك بعصبيه اكثر:انت مش بتسمعي حلو بقول عايز دكتوره مش دكتور

الممرضه بخوف:ح حاضر

والممرضه ذهبت ونادت علي دكتوره والدكتوره جت جري

الدكتوره وشافت جنا

دكتوره:هاتوا ترواللي بسرعه

وجابوا ترواللي وضعه جنا عليها

ودكتوره اخدت جنا غرفة العمليات

ومالك ذهب معهم وفضل واقف قصد غرفة العمليات

في مكان اخر

حنان بخوف:انا قلبي واكلني علي جنا اوي يااحمد حاسه انه جرالها حاجه

احمد:بعيد الشر ياحنان تلاقي دلوقتي بتشتغل ومطلعه عين مالك

حنان بخوف:لا لا قلبي مش ماطمن يااحمد انا هتصل بيها واشوفها

احمد:ماشي

حنان وبتتصل بس لايوجد رد

حنان بخوف:مش بترد يااحمد انا قلبي حاسس يااحمد اني بنتي جرالها حاجه صدقني انا عايزه اروح الشركه دلوقتي لي بنتي

احمد:هتروحي فين ياحنان اصبري انا هتصل بسيف

واخلي يطمنك عليها عشان انتي ترتحي وتطمني ان مفيش حاجه انشاء الله وبنتك بخير

حنان:يلا بسرعه طيب رن يااحمد

في مكان اخر في المستشفي

وبعد فتره دكتوره خرجت

مالك وجري عليها

مالك:خير يادكتوره جنا عامله اي دلوقتي

الدكتوره ببتسامه:اسمها جنا هي بخير دلوقتي بس هي ممكن تفوق في اي وقت عشان لسه مافاقتش هي حاولت تنتحر صح

مالك:ايوه ينفع ادخولها دلوقتي

الدكتوره:ايوه

 


مالك:تمام

الدكتوره:عن اذنك

الدكتوره مشيت ومالك داخل واعقد علي كرسي جمب جنا

ومسك ايدها وباسها

مالك بدموع:كده ياجنا عايزه تسيبني وتمشي عايزه تسيبي مالك حبيبك ياجنا انا اسف ياجنا عارف اني جرحتك كتير

عارف وحاسس بيكي وصدقني انا لما بجرحك انا من جويا بتوجع اكتر منك عايزه تعرفي ليه عشان حبيتك ياجنا حبيتك من اول مره شوفتك بيها وانا قلبي دق ليكي وكنت بحاول ابعد عنك وقول لا انا مش بحبك وبحب جاسمين لكن كل مره قلبي يثبت العكس ويطلع كل يوم بيعشقك وبيحبك يوم عن يوم اكتر من الاقبله تعرفي النهارده لما ضربتك بالقلم انا ضربتك مش عشان بس غلطتي فيه لا عشان كنت مضيق منك عشان خليتي راجل يمثل انه خطيبك غيري ويلمسك كمان كنت زعلان ومضيق منك اوي ياجنا فكل دها اجمع اقصد عيني وحصل الحصل دها و تعرفي لما اخدتك معايا شقتي كنت عايز اعرفك الا انتي ملكي وبس ملكي مالك الشافعي تعرفي انت اها مجنونه شوي في تصرفتك بس بعشقك وبحب جنانك اوي وفجاء مالك ضحك اوقعت في حب مجنونه ومالك وباسه ايدها بحبك يامجنونه

جنا:وانا كمان بحبك

مالك وساب ايدها

مالك بصدمه:ان انتي فوقتي

جنا وفتحت عينها ببطيء:ايوه فوقت من اول ماداخلت

مالك:يعني سمعتي كل حاجه

جنا ببتسامه:ايوه

مالك بزعل:بس انا زعلان منك

جنا:ليه

مالك:كده عايزه تمشي وتسبيني

جنا بدموع:ماعشان انا يامالك تعبت من الحياه بجد انت شخص الوحيد الا قلبي دق ليك واحبك وانت ديما بتجرحني

وبتعذبني معاك فاملقتش غير الحل دها عشان ارتح من عذابك دها

مالك ومسك ايدها وباسها:اسف ياحبيبتي اسف بجد طب تعرفي انا كنت اموت نفسي لوجرالك حاجه انا مكنتش اعرف ان بحبك اوي لدرجادي ياقمر انت

جنا ببتسامه:قمر اي بقا هو دها شكل واحده قمر

مالك وباسه ايدها:انتي قمر في كل حالاتك يامجنونه

جنا بغضب:اي مجنونه دي بقا

مالك بضحكه:هو انتي زعلتي كده ليه يامجنونه

جنا واخدت بالها انه مش لبس حاجه من فوق وعاري الصدر

جنا بضيق وغيره:اي بقا دها انشاء الله


مالك بستغرب:اي في اي

جنا بغيره:مش لبس حاجه ليه يااستاذ ولا انت فرحان بعضلاتك دي قدام الممرضين والدكاتره

مالك بضحكه:انتي غيرانه يابيضه

جنا بزعل ولفت وشها ناحيه التانيه ومالك لاحظ دها ومسك وشها ولفه لي

مالك:انا بهزار معاكي انا اقلعت القميص بتاعي عشان قطعتوا عشان اربط ايدكي و اوقف النزيف

جنا بغيره:طب ممكن تتصل بقا بسيف يجبلك لبسا عشان مستحيل اخليك تخرج وانت كده

مالك بضحكه:حاضر

وفجاء الباب الغرفه اتفتح

وكانوا جنه وسيف وحنان واحمد

حنان وطلعت تجري علي جنا وحضنتها بخفه

حنان بدموع:كان قلبي حاسس انه جرالك حاجه ياحبيبتي

جنا ببتسامه:انا بخير اهو ياماما

حنان وقامت واقفت وبحده:بنتي مالها يامالك وشها مليان كدمات كده ليه

مالك بتوتر:اصل

وفجاء الدكتوره وداخلت عليهم


الدكتوره ببتسامه:عامله اي ياانسه جنا دلوقتي

جنا ببتسامه:الحمدالله تمام يادكتوره

الدكتوره:طب احنا هنعمل محضر عشان حاولتي تنتحري

الجميع بصدمه ماعدا مالك وجنا:تنتحر


يتبع…


السادسة_عشر


الدكتوره:طب احنا هنعمل محضر عشان حاولتي تنتحري

الجميع بصدمه ماعدا مالك وجنا:تنتحر

مالك وقام واقف

مالك بعصبيه:مفيش محضر هيتعمل مفهوم ولا انتي متعرفيش مين الكينج

الدكتوره بخوف:خلاص مفيش حاجه هتتعمل

مالك ببتسامه جانبيه:شطوره بتسمعي الكلام اهو

الدكتوره وذهبت عند جنا وبتفحصها

الدكتوره:هي كويسه وتقدر تخرج دلوقتي

مالك:تمام

والدكتوره خرجت من الاوضه

احمد وقرب من بنته وباس دماغها

احمد بزعل:ليه عملتي كده ليه هو احنا واحشين معاكي انا وامك عشان تعملي كده

جنا بندم:انا اسفه


حنان:وعايزه تنتحري ليه بقا ومين الاعمل في وشك كده

جنا بتوتر:بصراحه في عصابه طلعت عليه وانا جايه ادخل الشركه وخطفتني وفضلوا يضربه فيه وانا اتصلت بمالك وجيه انقظني

احمد:شكرا يبني عشان انقذت بنتي من العصابه

مالك ببتسامه:العفو

حنان:شكرا يامالك مش عارفه جميلك دها هنودي فين

مالك:العفو ولا جميل ولا حاجه احنا قرايب مش كده

احمد:اها طبعا ياحبيبي

جنه وقربت من جنا وحضنتها بخفه

جنه ببتسامه وقربت من ودان جنا

جنه:انتي مؤلفه شاطره اوي

جنا ببتسامه:عارفه

جنه وعدلت نفسها واقفت كويس

جنه:الف سلامه عليكي كده قلقتني عليكي انا كنت هموت عليكي من الخوف وامك اتصلت بمستر سيف و مستر سيف قالها الانتي مع مالك في الشغل وكده بس امك وابوكي مرتحوش غير لما جم الشركه عشان يشوفكي وفي الوقت الا جم فيه سائق السياره جه وقال ان مالك اخدك علي المستشفي عشان انتي تعبانه وقالنا العنوان وكده

جنا:امممم الله يسلمك

سيف:الف سلامه عليكي ياجنا

جنا:الله يسلمك يلا بقا نمشي عشان انا اتخنقت من المستشفي

وبعد فتره جنا مشيت هي واسرتها ومالك وسيف وجنه رجعوا الشركه

جنا:ياماما كفايه اكل بقا شبعت

حنان:ماشي يابكاشه

حنان:طب انا نزلها بقا واسيبك ترتحي شوي

جنا:ماشي

وحنان نزلت وجنا مسكت تليفونها ورنت علي مالك

جنا برقه:الو

:الو

وكان صوت بنت


جنا بستغرب:مين معايا مش دها رقم مالك

البنت بضحكه:انا جاسمين خطيبته

جنا بضيق:طب اومال فين مالك وتليفونه بيعمل معاكي اي

جاسمين بضحكه:شي ميخصكيش

وفجاء باب مكتب مالك اتفتح

مالك:بكلمي مين من تليفوني

جاسمين:دي جنا بترن عليك وانا ردت عليه

مالك واخد منها الفون

مالك:الو

جنا بضيق وغيره:الاستاذ شكله مش فاضي مش كده

مالك:ايوه ياانسه جنا سلام بقا

وقفل فيه وشها السكه

مالك بعصبيه:اخر مره القيكي بتردي علي حد من الفوني تاني فاهم

جاسمين بدلع:فاهمه

مالك:جايه ليه

جاسمين:واحشتني قولت اجي اشوفك

مالك:امممممم

جاسمين:انت عامل اي طمني عليك

مالك:الحمدالله تمام

جاسمين بدلع:يارب ديما ياحبيبي

مالك:طب انا هقوم اروح بقا عشان تعبان

جاسمين وبتصطنع الخوف:الف سلامه مالك يابيبي

مالك:تعبان ودماغي مصدعه محتاج انام شوي يلا قومي عشان امشي

جاسمين برقه:امممم طب انا هسبقاك بقا ولما توصل البيت طمني عليك تمام

مالك:تمام

جاسمين وذهبت ومالك ذهب عند مكتب شيف

مالك:انا همشي ياسيف خد بالك من الشغل كويس

سيف:ماشي ليه

مالك:تعبان ودماغي مصدعه ومحتاج انام اوي

سيف:ماشي ياحبييي الف سلامه عليك


مالك:الله يسلمك

ومالك مشي وراكب سيارته وبعد فتره واصل قصره

وطلع فوق واخد شاور ونام علي سرير ورن علي جنا

مالك بحب:الو

جنا بغضب:نعم

مالك:بقولك الو تقوليلي نعم اي مفيش الو ياحبييي ياعمري ياحياتي كلام من دها مش نعم

جنا بغضب:دها الاعندي

مالك بضحكه:لا دها كده الجميل زعلان بقا

جنا بزعل:ايوه زعلانه منك

مالك بضحكه:ليه

جنا بزعل طفولي:عشان قفلت في وشي السكه

مالك بضحكه:اها عشان كده

جنا:ايوه

مالك بضحكه:انا قفلت عشان كانت جاسمين اعقدها

جنا:وجاسمين اصلا كمان ترد علي تليفونك ليه

مالك:انا كنت في الحمام ولما جيت زعقتلها

جنا بفرحه:بجد

مالك:اها والله

جنا:طب انت فين دلوقتي

مالك:انا في القصر ونايم علي سرير كمان وبكلمك

جنا:اها تمام

مالك:انتي عامله اي دلوقتي

جنا:الحمد الله بخير

وفجاء الباب خبط علي جنا

جنا:ادخل ثانيه خليك معايا

والباب اتفتح

جنا:بابا تعالها

احمد:عامله اي دلوقتي

جنا:الحمدالله بخير يابابا

احمد:ديما ياحبيبتي طبعا انتي بتحبي تروحي الافراح والحفلات مش كده


جنا:اها طبعا

احمد:طب بعد بكرا خطوبتك مالك وجاسمين وجاتلنها كارت دعوه من ابوها اهيه

جنا اخدت الكارت دعوه وشافته واديتوا لابوها تاني

احمد:انا نزل بقا

جنا وهزت رسها لي بمعني ماشي

واحمد نزل وجنا تليفون وقع من ايدها

مالك وسمع كل حديثهم

مالك:ج جنا


السابعة_عشر


مالك:ج جنا ردي عليه

جنا بدموع بصمت وقفلت تليفون ومالك فضل يرن وهي تكنسل عليه وفي الاخر وضعته علي المشغول

في مكان اخر

جنه:اتفضل الملف اهو

سيف:تمام

جنه:اي اومر تانيه

سيف ببرود:لا

جنه:تمام عن اذنك

سيف:امممم

في مكان اخر

جنا نزلت تحت وكانت ترتدي تشيرت بنص كام لونه كشمري وفي قلب ابيض من نص وبنطلون برمودا لونه اسود

وضعت مكياج خفيف علي وجهه واحمر شفاه كانت جميله جدا وضعت شعرها فورمه ونزلت قصتين علي وجهه

جنا واعقدها بتتفرج علي شاشة تليفزيون علي كرتون توم جيري

جنا بضحكه:ايوه كده اديلوا علي وشه ياجيري ههههههه

ماما اعمليلي كوبايه عصير فرواله

حنان:حاضر

جنا:تسلميلي ياقمر

احمد:يبنتي هاتي فيلم او حاجه بدل الكرتون دها

جنا بتذمر:لا انا عايزه الكرتون

احمد بضحكه:طفله والله ياجنا

جنا بضحكه:طب انت عارف اني طفله اهو سيبني بقا اتفرج براحتي كده


احمد:ماشي ياطفله اتفرجي براحتك

جنا وباست ابوها من خده:حبيبي ياعم احمد

في مكان اخر

في قصر مالك

مالك:انا تحطني علي المشغول ياجنا صدقني ماانا معبرك يامجنونه

مالك ونام علي السرير بس تليفونه فجاء رن

مالك:الو ياجاسمين

جاسمين:حبيبي عامل اي دلوقتي

مالك بضيق:تمام

جاسمين:ماتيجي نخرج حتي تغير جوا

مالك:مليش نفس اخرج سلام بقا عشان عايز انام

جاسمين:نوم الهنا ياحبيبي سلام

ومالك قفل السكه

ونام علي سرير وبيقلب في الفيسوبك شاف صحفة جنا عشان عليها صورتها بعتلها طلب صداقه وبعتلها رساله علي المسنجر وابتسام بخبث وبعدها نام علي طول

في مكان اخر

جاسمين:مش عارفه بقا بيعملني كده يانعمه

نعمه:شوفي يمكن عملتي حاجه ضيقتي

جاسمين:لا والله ماعملتش حاجه

نعمه بخبث:يبت

جاسمين بضحكه:قلب البت

نعمه:ماتيجي نلم الشله ونخرج احنا مع بعض

جاسمين:فعلا بدل الملل دها

في مكان اخر

جنا وطلعت غرفتها وفتحت الفون ونت لقيت رساله جايلها


من مالك علي المسنجر ولقيت طلب صداقه منه وعرفته انه هو عشان حطت صورته

جنا وفتحت رساله وبدات تقراها

جنا:بقا انا تحطني علي المشغول ياجنا ماشي ياجنا و اوعي تنسي تيجي خطوبتي تمام عشان هزعل منك لو مجتيش انا عزمتك بنفسي اهو واي رايك في كارت دعوه شكله جميل صح عشان بس في اسم الملكه بتاعتي جاسمين هانم سلام يامجنونه

جنا خلصت قراءتها من الرساله وداخلت علي الفيسوبك

وداخلت علي صفحته وفضلت تقلب فيها وشافت صوره لي كتير حلوها واخدتها اسكرين وشافت صوره هو وجاسمين مع بعض وافقين اقصد البحر ومالك وخدها في حضنه

جنا اضيقت من الصوره دي وقفلت الفيسوبك

جنا بغضب:طب اي رايك بقا الا انا مش هقبل طلب الصداقه بتاعك يااستاذ مالك

وفجاء الباب خبط

جنا:ادخل

وامها الا داخلت

حنان:قومي البسي يلا لبسا غير دها

جنا بستغرب:ليه

حنان:مالك تحت وعايز يطمن عليكي

جنا بصدمه:مالك

حنان:ايوه


جنا:طب قوليلوا نايمه

حنان:قومي يابت عيب كده عليكي الراجل جاي لحد الفيلا وقوله نايمه قومي يابت

جنا بضيق:حاضر

حنان:انا نزلها خمس دقيق والقيكي نزلتي ماشي

جنا:ماشي

وحنان نزلت وجنا قامت غيرت لبسها ونزلت

جنا:السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مالك واحمد بصدمه وووو


الثامنة_عشر


جنا:السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

احمد ومالك بصدمه:جنا

جنا كانت ترتدي شورت جينز قصير لحد نصف فخذيها لونه ابيض وتشيرت لونه اسود بحملات و مدخله جوه شورت

وتضع في وشها ميكب ثقيل ملغبط وعملها شعرها زاي الاطفال كانت تشبه الاطفال بالظبط وماسكه مصاصه في ايدها وماسكه عروسه في ايدها

جنا بضحكه وبصوت طفولي:ايوه جنا

احمد بضحكه:اي الانتي عملها دها عيب عندنا ضيوف ياجنا

جنا بضحكه وبتمص المصاصه وبصوت طفولي:عامله اي يابابي

احمد بضحكه:ولا حاجه المهم مالك جاي يطمن عليكي

مالك وبيحاول يكتم ضحكته:عامله اي ياجنا دلوقتي

جنا بصوت طفولي:بخير يااونكل مالك انت اخبارك اي

مالك واحمد بستغرب:اونكل

احمد بضحكه: ههههههههههه

جنا بصوت طفولي:بابا انا عايزه شكولاته

مالك بستغرب وفي ودان احمد:عمي بنتك شكلها فقدت عقلها لازم تجبلها دكتور


احمد بضحكه وفي ودان مالك:لا انا بنتي مجنونه شوي هي علي طول كده معانا بتمثل دور الطفله بس انا استغربت شوي لما لقتها عملت كده قدامك بس اظهر كده اخدت عليك بسرعه يامالك

مالك بخبث:امممممم ايوه بقا كده

وفجاء فون احمد رن

احمد:طب عن اذنكم ارد علي تليفون

مالك وجنا:اتفضل

واحمد مشي وفضل جنا ومالك بس في الصالون

مالك:بقا انا تحطيني علي المشغول ياجنا

جنا بصوت طفولي:انا يااونكل

مالك بعصبيه ومسك دراعها:بت اتعدلي انا مش بحب الدلعه دها

جنا وبتمثل انها بتعيط زاي الاطفال:انت وحش يااونكل

مالك بضيق وبغضب اكثر:جنا متعصبنيش كلمني عدل

جنا بغضب:عايز اي يامالك اقصدي ياكينج

مالك:بتحطيني علي المشغول ليه

جنا بضحكه استهزاء:وانت جاي هنا عشان تقولي كده

مالك بضيق:جوابي

جنا:مزاجي كده يامالك

مالك بغضب جحيم وبيجز علي اسنانه:بت

جنا بضحكه وجع:ياراجل

مالك ومسكها من دراعها وبعصبيه:جنا بتحطيني علي المشغول ليه

جنا ببرود:عشان انت متلزمنيش

مالك ببرود:متاكده

جنا بغضب وبعصبيه:ايوه متاكده عيزيني اسيب رقمك عندي ليه ها وانت ملك واحده تانيه اها وبحق الف مبروك

مالك ببرود وببتسامه خبيثه:الله يبارك فيكي اوعي مجيش بقا الخطوبه ازعل منك بجد وغير كده كلامك صح احسن انك حطتيني علي المشغول عشان جاسمين بتغير عليه اوي

جنا بضيق وبعصبيه:مااااالك انا بكرهك اوي انت واحد مستفز وبارد

وجنا ومشيت بعض خطوات


مالك بضحكه:وقسما بالله انتي مجنونه بوشك المبهدلها بالمكياج زاي الاطفال دها

جنا واقفت وبصت عليه بضيق من فوق لتحت وكملت مشيت تاني

مالك بضحكه:خوفت انا بقا منك كده بقا صح

جنا وكملت طريقها وطلعت علي فوق ولا اكانه الكلام ليها

واحمد داخل

احمد:معلش اتاخرت عليك بس كانت مكالمه ضروريه

مالك:عادي ولا يهمك انا اقوم امشي بقا

احمد:وقسما بالله ابدا ماانت ماشي غير لما تتعشا معانا

مالك:عمي بس

احمد:انا حلفت خلاص

مالك ببتسامه:ماشي ياعمي

وحنان حضرت العشا ونادت علي جنا نزلت

حنان:اي دها يبت الاعملها دها انتي مش اتعقلي بقا

جنا بضحكه وبصوت طفولي:انا لسه صغيره ياماما لما اكبر شوي يبقا اعقل

احمد بضحكه:يخريبت كده انتي هتفطسني من الضحك عليكي يبخت الاهيخدك هتموتي من الضحك بجد

جنا وبصت علي مالك ومالك كمان بص عليها وعينهم جت في عين بعض بس مالك وجنا نزلوا عينهم بسرعه في نفس الوقت

حنان:اقصدك الله يعين الاهيخدها هيخد طفله بجد

جنا بضحكه:طفله طفله عجبني وطلعت لسانها

حنان بضحكه:ربنا يصبرني عليكي ياطفله يلا اتفضل كل يامالك متكسفيش احنا برضوا اهلك

وجنا اعقدت جمب حنان

وبعد فتره خلصوا اكل ومالك مشي

وعده اليومين من غير احداث جديده

وجاء مواعد خطوبته مالك وجاسمين

جنا واعقدها بتعيط في الغرفه ومطلعه صورة مالك في تليفون وبتعيط وفجاء الباب خبط

جنا ومسحت دموعها:ادخل

حنان وداخلت


حنان:يلا البسي عشان نمشي علي خطوبته مالك

جنا بوجع:لا مش هروح روحي انتي وبابا وانا اعقد هنا

حنان:انتي مالها عينكي حمرا ليه انتي كنتي بتعيطي ولا اي

جنا:لا دها هي عيني بتوجعني شوي

حنان:اممممم طب قومي يلا البسي طيب

جنا:مش قدرها اروح ياماما عن اذنك بقا انا عايزه انام

حنان:انتي بتحبي مالك صح

جنا اتصدامت من السؤال وو


كملوها 1200 لايك وهنزل الاخيره بعد العدد ميكمل 


التاسعة_عشر قبل الاخيره 


حنان:انتي بتحبي مالك صح


جنا اتصدامت من سؤالها


حنان:ردي بتحبي عشان كده مش عايزه تروحي صح


جنا بتوتر:لا ان انا مش بحبه ان انا بس تعبانه ومش قدرها اروح


حنان:انتي كدا”به ياجنا وعينيك الحمرا دي عشان كنتي بتعيطي عشان هيخطب غيرك صح


جنا بتوتر اكثر:لا انا عيني بتوجعني وانا مش بحبه صدقني


حنان:لو مش بتحبي تعالي يلا معانا واثبتي انك مش بتحبي وهو مجرد كان مديرك في الشغل وبس مش اكتر


جنا بضيق:حاضر هيجي بس عشان اثبتلك الا انا مش بحبه ولا في دماغي حتي


حنان:ماشي يلا قومي البسي


حنان نزلت وجنا قامت داخلت الحمام اخدت شاور


وبعد فتره جنا نزلت


حنان ببتسامه:بسم الله ماشاء الله اي الجمال دها


جنا كانت جميله جدا شعرها عملها فورمه وقصتين نزلين علي وجهه ومكياج ارتست علي وجهه كانت جميله جدا


والفستان لونه احمر بيلمع وبكب وطويل وضيق كان مناسب جدا مع بشراتها البيضاء وصندل بكعب لونه اسود كانت جميله جدا


احمد ببتسامه:قمر ١٤ واقف في واسطينه مش كده ياحنان


جنا ببتسامه:شكرا شكرا


احمد:يلاوا نمشي عشان كده هنتاخر


حنان:يلاوا


واحمد وحنان وجنا راكبوا العربيه ومشيوا


وبعد فتره واصلوا وداخلوا القاعه


هيثم ببتسامه:اهلا وسهلا وانا بقول القاعه نورت ليه


احمد ببتسامه:ربنا يخليك


صفاء ام مالك:انتي جنا صح


جنا ببتسامه:ايوه


صفاء وحضنتها وباستها من خدودها


صفاء:بسم الله ماشاءالله بنتك قمر اوي ياحنان


هيثم:دها كلمه قمر قليله عليها ياصفاء قولي قمرين ثلاثه اربعه


جنا ببتسامه:شكرا


جنا وفجاء شافت جنه واقفها مع سيف


جنا:طب عن اذنكم هروح اسلم علي صحبتي


حنان:ماشي


جنا وهي ماشيه خبطت في شخص


جنا وبترفع عينها:مالك


مالك ببتسامه وبص عليها من فوق لتحت


مالك بضيق:انا نفسي اعرف انتي معندكيش عين تشوفي بيها وانتي ماشيه


جنا بغضب اكثر:وانت برضوا معندكش عين تشوف بيها وانت ماشي


مالك بغضب جحيم:يبت طو”لت لسان مش عايز احسن مااقص لسانك دها واخليكي تعيشي خر”سه طول عمرك


جنا بغضب:لو را”جل اعملها كده


مالك ببتسامه استفزاز:انتي بتستفز”ني يعني بس اي القمر والعسل والجميل الواقف قصدي دها


جنا بضيق:انت مش خايف احسن ماجاسمين تسمعك وانت بتعا”كس فيه كده


مالك بضحكه:لا


جنا بضيق:امممم


جنا كانت هتمشي بس مالك مسك ايدها


مالك بض”عف:جنا استني عايزك في حاجه ضروريه


جنا:اي


مالك بض”عف اكثر:مش هنا عشان الناس


جنا:اومال فين وحاجه اي


مالك برا”غبه بيها اكثر:تعالي بس


ومالك مسك ايد جنا وطلع بيها الغرفه وقفل الباب


جنا:انت جايبني هنا ليه


مالك ولون عينه اصبح داكن بشده


مالك برا’غبه اكثر:محتا”جك ياجنا محتاج حضن”ك محتاج حا’جات كتيره


جنا بخوف:مالك انت بتقول اي


مالك واقتر”ب منها:بقولك محتا”جك


جنا بخوف اكثر:مالك انا جنا فوق


مالك واقلع جاكت البدله وفك زراير قميصه ور”مها علي السر”ير واقتر”ب منها واقطع فستا”نها وجنا بتصرخ عشان يبعد عنها وهو ولا كانه هنا


في مكان اخر


جنه:اومال فين جنا ياطنط


حنان:جنا ما راحتلك قالتلي انها تسلم عليكي


جنه:لا مش شوفتها


حنان:شوفيها هتلاقي واقفها في اي حته


جنه:اممممممم


في مكان اخر


مالك فاق وبعيد عن جنا بعد مااغتصب”ها بو”حشيه


جنا قامت واعقدت علي سرير وغطت جس”مها با”لغطاء ومسكت الغطا”ء بيد”يها وبك”اءت وبصت علي السر”ير بقهر وبكسره وسر”ير مليان د’ماء بكثره لانها فقدت عذ”ريتها بسببه


جنا بدموع وبصريخ:ليه عملت كده ليه منك لله انت خلتني اخسر اغلي شي في حياتي انا دلوقتي من سببك بقت مش بنت عارف يعني اي يامالك مش بنت


مالك واخد القميص والجاكت بتاعه وداخل الحمام


وبعد فتره خرج من الحمام


مالك بوجع وندم:جنا انا اسف صدقني انا مش عارف عملت كده ازي


جنا بصريخ:كلمه اسف دي هترجعلي اغلي حاجه خسر”تها رد


مالك نزل وقفل الباب وراها


وجنا فضلت تبكي وبعد فتره مالك راجع وداخل ليها


مالك:اتفضلي البسي الفستان دها شبه بتاعك بالظبط عشان محدش يشك في حاجه


جنا بصدمه من ردت فعله البا”رده ووو


العشرون_والاخير

وقعت_في_حب_مجنونه 

رنا_سعيد


جاسمين:انا مش شايفه مالك خالص ولا جنا كمان موجوده

جاسمين وجاتلها فكره وبصدمه

جاسمين:يالهوي ياملك لو الا في دماغي طلع الصح

ملك:اقصدك انه مالك اخد جنا مكانك يانهار ابيض لو حصل كده فعلا

فلاش باك

جاسمين:انتي عارفه دلوقتي الانا مش بنت وحامل كمان

ومالك لو عارف الا انا مش بنت هيقتلني قوليلي اصرف ازي

ملك بفرحه:طب انا عندي فكره

جاسمين:فكرة اي قولي بسرعه

ملك:مش انتي خطوبتك عليه بكرا صح

جاسمين بضيق:ايوه

ملك وطلعت حاجه من شنطتها:طب بصي خدي الحبوب


دي حطي واحده منها بكرا في كوبايه عصير لي مالك واديها لي يشربها

هو ساعتها يفقد الوعي ويبقا مش حاسس باي حاجه

وقربت من ودانها وقالتلها الكلام

جاسمين بضحكه:اها ياسافله بس انتي جبتي الحبوب دي منين وبتعمل معاكي اي

باك

ملك:انتي غبيه ياجاسمين ازي تسيبي مالك كده لوحده ماانتي عارفه الا هيحصل دها لو طلع مع جنا فعلا وعمل معها حاجه يبقا انتي راحت عليكي يابيضه

جاسمين بضيق:ياريتني ماكنت سمعت كلامك يارب استرها

باك

جاسمين وضعت حبايه لي مالك في كوبايه العصير

جاسمين بدلعه:اتفضل ياحبيبي

مالك واخد منها العصير:شكرا

ومالك شرب كوبايه العصير كلها

جاسمين:طب انا هسيبك دقيقه بس هروح الحمام واجي ليك بسرعه ماشي

مالك وبداء يشعر بحاجه غريبه:حاضر بس متتاخريش عليه ياقمر مالك وبيقترب منها بس انتي مالك حلوها كده ليه

جاسمين بضحكه دلع:حاضر ثانيه وهتلاقيني عندك

باك

جاسمين:انا هروح اشوفه يمكن يكون واقف في اي حته في القاعه

ملك:اممممم وانا كمان هروح ادور معاكي

في مكان اخر

مالك:انا عارف انك مصدومه بس صدقيني انا مش عارف دها حصل ازي وربنا مااعرف دها حصل ازي صدقيني

جنا بصريخ:اومال انا الا اعرف يامالك


مالك واقترب واعقد جمبيها علي السرير

مالك بوجع:جنا انتي عارفه الا انا بحبك وعمري ماافكر اذيكي ابدا بس الحصل دها كان غصب عني والله ماعارف حصل ازي انا بحبك ياجنا وانا هصلح غلطتي دي واجوزك

جنا بدموع:هتجوزيني بعد ماخلاص خدت الا نت عيزوا

مالك بعصبيه وبوجع:جنا اقولتلك الحصل غصب وربي غصب انا كنت هعمل ازي الا مش في وعي واي خدت منك الا انا عيزوا دي انتي عارفه الا انا بحبك ومش بفكر بطريقه دي ابدا انا بحب روحك الحلوه ياجنا بحب شخصيتك

بحب كل حاجه فيكي ياجنا يلا بس انزلي وشوفي انا هعمل اي دلوقتي انا محضر ليكي مفاجاء حلوها وهتعجبك اوي صدقيني

جنا:طب اطلع برا يلا عشان عايزه اقوم عشان البس

مالك:حاضر

ومالك طلع برا ونزل وهو نزل سمع جاسمين وهي بتكلم مع شخص وبتحكي لي كل الحصل معها من اول ماصحبتها اديتها الحبوب

جاسمين:وانا دلوقتي مش لقيها وخايفه اوي احسن مايكون مع البت الا اسمها جنا دي

مالك سجل ليها كل حاجه

مالك:بكلم مين ياجاسمين

جاسمين بتوتر:كنت بكلم صحبتي

مالك ببتسامه:اممم يلا طيب عشان نلبس الدبل

جاسمين ببتسامه:بس انت كنت فين

مالك:كنت واقف مع صحابي انت الا كنتي فين

جاسمين ببتسامه:انا كنت واقفه مع صحبتي برضوا

مالك:امممم حصل خير

ومالك وجاسمين واقفوا علي الاستيج

وجنا نزلت واقفت مع صحبتها جنه وسلمت عليها


جنه:انتي كنتي فين

جنا:كنت هنا يعني هكون فين

جنه:ماشي ياجنا

علي استيج

مالك:طبعا النهارده خطوبتي علي الا انسه جاسمين ولا اقول المدام جاسمين

الجميع اتصدام من كلامه

جاسمين بصدمه:اي الانت بتقوله دها

مالك:بقول الحقيقه شغال يبني الشاشه دي عشان كله يسمع تسجيل المدام جاسمين وهي بتحكي مع عشقيها عشان كانت عايزه تخدعني الكل طبعا مستغرب من كلامي وعايز يعرف كانت عايزه تخدعني ازي يلا اسمعه

والتسجيل اشتغل وكان مالك مسجلها فيديو صوت وصوره

الجميع اتصدام وجاسمين واقفها مصدومه

محمد ابو جاسمين طلع وضرب بنته بالقلم

محمد:ياخسرت تربيه فيكي فاالاخر فضحتني وجابتلي العار

يلا انزلي وامشي قدامي انا هسفرك عند امك مالك انا اسف يبني علي الا بنتي كانت عيزها تعمله معاك اسف بعتذر معرفتش اربي بنتي كويس

مالك ببتسامه:حصل خير

ومحمد اخد بنته ومشي ومالك نزل تحت وراح عند احمد ابو جنا

مالك:عمي تسمحلي اطلب ايد بنتك جنا واجوزها حالا

احمد بضحكه:ومالك مستعجل كده ليه وكمان غير كده ناخد رايها الاول

احمد واقترب من جنا

احمد:موافقه تجوزي مالك وحالا دلوقتي

جنا بخجل ونزلت راسها في الارض:موافقه

الجميع السقف وصفار ليهم

وفجاء الماذون داخل عليهم

مالك:تعال ياحضرت الشيخ

الماذون داخل واعقد

بارك الله لكم وعليكم وجمعا بينكما في الخير

هيثم ببتسامه:الف مبروك ياولاد

والجميع بارك ليهم

سيف واقترب من اهل جنه

سيف:وانا عايز اطلب ايد جنه ياعمي واجوزها حالا زاي مالك

حسن:معنديش مانع بس ناخد رايها الاول

سيف:هي اكيد موافقه مش كده ياجنتي

جنه بغيظ:لا مش موافقه

حسن:يبقا علي خيرت الله يلا اكتب كتاب الاتنين دول ياشخينا

والماذون كاتب كتاب جنه وسيف

مالك واعقد علي راكبته

مالك ببتسامه:تقبلي مني الختام المتواضع دها ياملكتي

جنا ببتسامه ومدت ايدها لي ولبسها الختام والكل سقف وصفار ليهم

ام مالك:وانتي ياجنا اتفضلي لبسي الدبله دي

وجنا اخدت الدبله ولبستها في ايد مالك

والجميع سقف ليهم

مالك:عمي انا عايز بكرا اعمل لي جنا فرح في القاعه فرح مصر كلها تحكي بي انه احلي فرح اتعمل في مصر ومحدش يعرف يعملوا تاني

احمد ببتسامه:موافق

سيف:وانا كمان برضوا ياعمي فرحي بكرا عيزوا يكون مع مالك

حسن:تمام علي خيرت الله

وعده اليوم وكل اسره رواحت علي فيلاتها

في اليوم التالي جنا وجنه في الكوافير

جنه ببتسامه:بسم الله ماشاءالله طالعه زاي القمر بفستانك دها ياجنا

جنا ببتسامه:وانتي طالعه اجمل واحلي بفستانك دها ياجنتي

سيف ومالك وصلوا

مالك بنبهار:بسم الله ماشاء الله تبارك الله في الجمال الاواقف قصدي دها انتي جميله اوي انا بقول نروح علي القصر احسن

جنا ببتسامه خجل:مالك بس بقا

مالك ببتسامه:انتي مكسوفه


اما عند سيف وجنه

سيف ببتسامه:اي الحلاوه دي يبت يخريبت حلاوتك الزياده دي بقولك ماتيجي نهرب من الفرح ونروح علي فيلاتنا علي طول

جنه:هههههه لا لا ياظريف دها النهارده فرحي ولازم ارقص كده وابسط

سيف بغيره:نفسي كده ترقصي وانا اولع فيكي فاهمه

جنه بضحكه:انتي بتغيري يابيضه

سيف:وربنا بس لما نروح ياجنه اعرفك تقولي كلمه دي ازي تاني

جنه:يالهوي خوفت انا منك كده صح هههههههه

سيف:ماشي يلا بس نمشي من هنا ونزفت ونروح الفرح

وسيف اخد جنه ومالك اخد جنا ومشيوا وصلوا القاعه

والجميع بارك ليهم

وبعد فتره من راقص البنات والشباب راقصوا سلو

وكل واحد اخد عروسته ومشي

سيف:خلصتي ياجنتي عايز ادخل تعبت من الواقفه حرام عليكي

جنه بخجل:ادخل

سيف داخل

سيف:انتي معلمه في شياكه والاناقه نظره منك اقوه باقه

انتي معلمه

جنه وضحكت:حمو بيكا بيغني ياناس

سيف واقترب منها:هههههههه بس اي العسل دها

جنه وبتبعد:اهدي كده يامجنون

سيف وبيقرب اكثر:حاضر

سيف وشالها ورمها علي سرير وطفا النور


في مكان اخر

مالك:جنا صدقتي الانا كان غصب عني وجاسمين هي الاكانت السبب اديكي انتي سمعتي وشوفتي بنفسك كل حاجه

جنا:مالك خلاص حصل خير ياحبيبي

مالك ببتسامه خبيثه وقرب منها وطفا النور

مالك:بحبك

جنا:وانا بموت فيك

النهايه


بداية الروايه من هنا

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close