رواية وقعت في حب مجنونه بقلم رنا سعيد الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس والسادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر
![]() |
الفصل الاول
الشاب:تاخدي كام وتقضي معايا ليله
الفتاه ببتسامه سا"ذجه:نعم مش فاهمه تقصد اي حضرتك
الشاب واقتر"ب منها:متخا"فيش هد"يكي مبلغ كويس جدا
مقابل ليله دي
الفتاه بستغرب:مش فاهمه تقصد اي حضرتك وبتكلم علي اي
الشاب واقتر"ب منها اكثر وبحه مثيره:هفهمك انا دلوقتي اقصدي اي عشان شكلك هتغلبني معاكي
الشاب اقتر"ب منها اكثر وسحبهامن خصر"ها واقترب من اذنيه وبهمس وبحه مثيره:صدقني هبسط"ك اوي انتي بنفسك هتطلب"ي مني بالمزيد
فجاء شاب اقتر"ب من شفت"يها وهي"قبلهم الفتاه دفعته بعيد عنها وبتمد ايدها تفتح الباب وتخرج من المكتب لكن شخص فجاء هو فتح الباب وداخل
الشاب:الله يخر"يبتك اي الاعملتوا دها مش هي البنت دي الاقصدي عليها دي واحده التانيه
وفجاء دار وشه ناحيته الفتاه:احنا اسفين ياانسه كان سوء تفاهم بس وهو مش قصده حاجه و"حشه وحضرتك تبقي مين
الفتاه:انا جنا احمد الشرقاوي
الشاب:اها تمام احنا اسفين حضرتك صدقني انا كنت قايل لي مالك ان يختبر واحده انا بحبها فافكرك انتي معلشي جت فيكي بقا فااحنا اسفين لي حضرتك مره التانيه
جنا ببتسامه:حصل خير
مالك ببرود:احم احم استاذه جنا طبعا انتي عارفه ان ابويا و ابوكي صحاب من زمان بس هم مش صحاب بس هم اكتر من الاخوات فاطبعامفيش الكلام دها هنا الابوكي عشان صحاب ابويا هغفرلك اي غلطه هتعمليها لا دها بالعكس اها انا ممكن بسماح مره اتنين ثلاثه بس مش اي غلطه بعديها يعني ممكن من سبب غلطه تخليكي تخسري عملك هنا وطبعا بعد اصرار ابويا ان ادربك علي الشغل فالازم تكوني ملتزمه عشان انا اصلا بكره ادرب النساء علي الشغل وبخلي سيف صديقي هو الابيدربهم بس ابويا صر عليه ان ادربك بنفسي فالازم تكوني ملتزمه معايا في كل حاجه عشان انا بكره الاهمال مفهوم ودلوقتي سيف هياخدك وهيوريكي مكتبك
جنا:تمام حضرتك اي اومر تانيه
مالك ببرود:لا يلا ياسيف خدها وريها مكتبها
سيف ببتسامه:حاضر يلا اتفضلي حضرتك
وسيف اخذ جنا وريها مكتبها
في مكتب مالك
مالك:مش تقولي ان مش هيه ماانت مراقب كل حاجه عندك في الاب توب
سيف:انا كنت في الحمام جيت ببص علي الاب توب لقيتك معايا واحده التانيه روحت جتلك جري والله
مالك:المهم البت دي مش جايه النهارده عشان بتقول مامتها عملت حادثه وهي معاها دلوقتي
سيف:تمام طب انا رايح بقا مكتبي
مالك:ماشي
في مكتب جنا
جنا بضحكه:زاي مابقولك كده انا كنت هموت علي نفسي من ارعب لما لقيته اقرب كده انا مش عارفه انا دفعته ازي بعيد عني
المتصل:________________
فجاء التليفون الارضي تباع المكتب جنا رن
جنا:طب سلام بقا ياجنه يبقا اكلمك بعدين
جنا قفلت معاها
جنا:الو السلام عليكم
مالك:وعليكم السلام تعالي ياانسه جنا عايزك في مكتبي ضروري
جنا:حاضر
مالك قفل السكه مع جنا
جنا:ياترا عيزيني في اي
جنا قامت وذهبت له وتاركت الباب واستاذن له بدخول
جنا:نعم حضرتك
مالك:انسه جنا انا عايزك
الثاني
تاركت الباب المكتب واستاذن لها بدخول
جنا:نعم حضرتك
مالك بجديه:انسه جنا عايزك الملف دها تقريء كويس اوي ولوفي حاجه واقفت معاكي ومش واضحه تعاليلي المكتب وانا هشرحلك مع ان بظن اصلا كل حاجه واضحه فيه
جنا:تمام اي اوامر تانيه
مالك:لا اتفضلي روحي علي مكتبك وبطلي رغي في تليفونات شوي عشان دها مكان عمل مش سنتر المكالمات
جنا بتفكير:هو عارف منين الانا بكلم كتير في الموبايل
مالك ببرود:متفكريش كتير عرفت منين عشان متتعبش عقلك دها في حاجات تافهه
جنا بستغرب:انت عرفت منين الانا بفكر في كده انت بتقراء الافكار حضرتك
مالك ببرود:شي ميخصكيش اتفضلي يلا علي مكتبك
جنا بغيظ:حاضر
جنا غادرت من المكتب وذهبت الي مكتبها
جنا لنفسها وببص في السقف والحوائط الشركه:هو اكيد حططت كاميرات هنا بيراقب فيها العمال عشان كده عرف ياذكيه وانتي من غباءك رايحه تسالي عرفت ازي وضربت دماغها بيديها وقالت غبيه ياجنا غبيه
فجاء التليفون الاراضي رن
جنا:الو
مالك ببتسامه جانبيه:خلاص عرفنها انك غبيه بطلي بقا الكلام كتير واقريء الملف الادتهولك
جنا بذهول:حاضر
مالك قفل السكه
جنا بتفكير:يالهوي انسان مستفزا وبارد فعلا خسرت جمالك فيك يااخي
:قوليلي ياانسه جنا الشركه عجبكي
جنا بخضه:حضرتك بكلمني
:انت شكلك مش هنا خالص اها بكلمك ومالك اتخضتي كده ليه
جنا:لا ابدا يامستر سيف بس كنت بفكر في حاجه في حضرتك جت فجاء فااتخضت بس
سيف بضحكه:ماشي قوليلي الشركه عجبك
جنا:اها طبعا يامستر سيف
سيف:بقولك اي مابلاش مستر سيف دي طول مابنكلم لوحدينا وقولي سيف علي طول احسن بما انك يعني مش غريبه وطلعتي بنت الدكتور احمد الشرقاوي
جنا:انت تعرف بابا
سيف:اها يابنتي ومين ميعرفش الدكتور احمد الشرقاوي
جنا:لا مش قصدي كده اكلمت معاها يعني قبل كده واتعرف عليك وانت اتعرفت عليه يعني
سيف بضحكه:اها اتعرفت عليه وهو اتعرف عليها بابكي كان بيجي عند خالي هيثم ابو مالك وانا كنت بشوفه انا ومالك فااتعرفنا عليه وكده وبقينا انا ومالك صحاب ابوكي اسالي كمان ابوكي
جنا ببتسامه:تمام يامستر سيف
سيف ببتسامه:قولنا سيف بس من غير مستر دي
جنا ببتسامه:ماشي ياسيف
:كده ارتحت انت لما قالت ليك سيف من غير مستر
الثالث
سيف:مش قولنا سيف بس من غير مستر
جنا ببتسامه:ماشي ياسيف
:كده انت ارتحت لما قالت ليك سيف من غير مستر
سيف:مالك
مالك ببرود:تعالها عايزك في مكتبي
سيف ببتسامه:طب ليه ماتصلتش بيه بدل ماتخرج من مكتبك
مالك:عملت كده بس هترد ازي وانت مش في مكتبك وكمان اظهر نسي موبيلك كمان
سيف ببتسامه:خلاص حصل خير ياكينج
مالك:وانتي ياانسه جنا الملف دها الامعاكي تخلصي قرايها النهارده يعني مش هتمشي غير لما تخلصي قرايها وبعد كده هجلي المكتب وتشرحلي كل الافهمتي مفهوم
جنا بغيظ:مفهوم
مالك:يلا ياسيف
وبعد فتره من العمل جاء وقت انتهاء العمل ومرواح العاملين
جنا:يانهاري كله مشي ومفيش الانا ومستر مالك وسيف
سيف:انتي لسه مخلصتيش
جنا:لسه فضلي صفحه
سيف:طب محتاجه اي مساعده
جنا:لا دها في كاميرات هنا ولو مستر مالك عرف انك بتساعدني في حاجه بعيد اذا مارفدني من الشغل
سيف بضحكه:ماشي طب سلام بقا عشان ماشي
جنا:يبختك سلام
جنا رجعت قرات اخر صفحه وبعدها راحت عند مكتب مالك
جنا:خلصت يامستر مالك
مالك:بطيء اوي علي فكره وانا مش بحب كده فابدل الرغي الابترغي مع كل شخص شوي التزامي بشغلك عشان تخلصي بداري وتمشي مع بقت العمال
جنا بضيق:حاضر
مالك:قوليلي بقا فهمتي اي من المشروع الامعاكي
جنا:فهمت ان
وبدات تحكي ليها كل حاجه
مالك:طب تمام عايزك بقا المشروع دها تشتغلي عليه كويس اوي وهستلموا منك الاسبوع جاي تمام
جنا:تمام اقدر امشي بقا
مالك:اممممم
جنا:ماشي سلام عليكم
مالك:وعليكم السلام
جنا قامت وبتفتح الباب والباب مش بيتفتح
جنا:مستر مالك الباب مش بيتفتح
مالك قام من علي كرسي وذهب يشوف الباب
مالك:فعلا مش بيتفتح
فجاء ضرب ايده علي الحيطه
مالك بعصبيه:قولتلهم يغيروا كالون الباب دها عشان بيعلق شكلهم مش غيروا وربي لوريهم بس لما اخرج
مالك جاي يتصل بشخص فونه فصل الشاحن
مالك:هاتي موبيلك هعمل مكالمه
جنا:موبيلي برا علي مكتبي مش معايا هنا
مالك بزعيق وبصوت عالي بينادي علي شخص يجي يخرجهم:عععععععممممممممم عععععععععللللللللييييييي
جنا بخضه من صوته:مفيش حد برا كلهم مشيوا
مالك ضرب المكتب بيديه
وفجاء الكهرباء فصلت والمكتب بقا ضلمه
جنا خافت وطلعت تجري علي مالك وحضنته بقوه
جنا بخوف ودموع:مستر مالك انا خايفه انا عندي فوبيا من الضلمه متسبنيش يامستر مالك
مالك بحنيه:اهدي طيب متخافيش
وبعد عنها رجعت هي حضنته تاني
جنا بدموع وجسدها بيرتجف:م ت سبني ي يا م مستر مالك ا ا ان انا خ خايفه اوي
مالك:اهدي انا هجيب الكشف الا في درج المكتب هنوره خليكي بس هنا ثانيه
جنا:ح حاضر
مالك جاب الكشف
مالك:كده تمام اهو متخافيش المكتب بقا منور شويه
جنا بخجل من الاعملتوا:تمام
مالك وراح اعقد علي كرسي
جنا بخجل:طب هنخرج ازي
مالك:استني كمان ساعتين لما عم علي يجي ونكلموا يكلم حد يجي يصلح الباب ويفتحلنا
جنا:طب وافرد عم علي مجش
مالك:لا جاي عشان انا قولتلوا يجي بعد ساعتين ينضف المكتب بتاعي بعد ماامشي
جنا:تمام
وعدي نصف الساعه والجو حر والكهرباء فصلها والمكيف مقفول ومالك وجنا جسدهم وجهيهم بقا مليان عرق
مالك قام واقف ومشي بضع خطوات اتجاه جنا وبداء يفك زراير قميصه ويقترب من جنا
جنا بخوف من اقتربه منها وهي بقت بتبعد وهو يقرب:ا ان انت هتعمل اي
لحد ماالتصقت في الحيطه وهو حواطها بيديها
جنا بخوف وبتوتر:ا ا ابعد لو سمحت احسن مااصوت والم عليك الناس
مالك بضحكه وقلع قميصه ورمه قميصه في الارض:هههههههههه صوتي
مالك اقترب منها اكثر وو
الرابع
مالك قام واقف ومشي بضع خطوات اتجاه جنا وبداء يفك زراير قميصه ويقترب من جنا
جنا بخوف من اقتربه منها وهي بقت بتبعد وهو يقرب:ا ان انت هتعمل اي
لحد ماالتصقت في الحيطه وهو حواطها بيديها
جنا بخوف وبتوتر:ا ا ابعد لو سمحت احسن مااصوت والم عليك الناس
مالك بضحكه وقلع قميصه ورمه قميصه في الارض:هههههههههه صوتي
مالك اقترب منها اكثر ومال بجسمه عليه ومد ايده واخذ علبة المنديل من علي كمدينو وبعد عنها واخذ يمسح عرق وجه بالمنديل
مالك بضحكه:مالك خايفه كده ليه انا كنت بس هاخد علبه المنديل مش اكتر
جنا بخجل وذهبت واعقدت علي الاريكه وبتفرك في ايدها من التوتر والخجل
فجاء الكشاف فصل كهرباء والمكتب راجع ضلمه تاني وجنا طلعت تجري علي مالك وحضنته بقوه
مالك حس برعشه في جسمه من قربها
جنا بخوف: م مستر م مالك متسبنيش
مالك اخدها واعقد علي الاريكه واعقدها جمبيه واخدها في حضنه
وعد من الوقت اكثر من ساعتين
جنا وهي في حضن مالك:مستر مالك هو عم علي مجش ليه
انا متهيالي عد اكتر من ساعتين
مالك بنوم وبيتواب:مش عارف ياانسه جنا
جنا وبعدت عن حضنه:انت عايز تنام
مالك بنوم:بصراحه اها نعسان اوي مطابق بقالي يومين في الشغل ومنامتش
جنا وقامت من علي الاريكه:اتفضل نام هنا طب شوي عقبال ماعم علي دها يجي يفتحلنا الباب
مالك بنوم:حاضر
مالك ونام علي الاريكه وجنا ذهبت اعقدت علي كرسي
ومالك راح في نوم عميق وجنا بعد خمس دقايق مره واحده خافت وطلعت تجري علي مالك ونامت في حضنه
وعدي الوقت وعم علي لا ياتي الي المكتب وجنا ومالك نيامين في نوم عميق
في الصباح
العمال جاؤء الي عمالهم وعم علي جاء وجاب المصلح وفتحوا الباب وعم علي داخل وشاف مالك عاري الصدر وجنا نايمه في حضنه
عم علي بصوت عالي وبصدمه:استاذ مالك لا مستحيل
والعمال فجاء اجتمعوا كلهم وداخلوا مكتب مالك وشافوا
المنظر واتصدموا
سيف فجاء داخل الشركه
سيف بستغرب:هم مالهم مجتمعين عند مكتب مالك كده ليه
سيف وذهب ليهم وادخل المكتب واتصدام لما شاف مالك وجنا نايمين في حضن بعض
مالك فجاء فتح عينه وبيبص حولها شاف العمال مجمعين وفجاء بيبص جمبيه لقه جنا نايمه في حضنه فجاء قام بسرعه ولبس تشيرته
مالك بزعيق وبعصبيه في العمالين:يلا كل واحد يروح علي شغله
كلهم خرجوا برا ماعدا سيف
مالك:مالك بتبصلي كده ليه
سيف:ابدا ولا حاجه
سيف مشي وذهب الي مكتبوا
مالك فجاء بص علي جنا
مالك بنرفزه وبيهز في دراعها:انتي يازفته قومي يلا
جنا بنوم:عم علي جه
مالك بنرفزه اكثر:قومي يلا يازباله
جنا مره واحده قامت واستغربت من تهزيقوا ليها
جنا قامت واقفت:نعم اي زباله دي حضرتك
مالك بحده:انتي مرفوده
جنا بستغرب:ليه هو انا عملت حاجه
مالك بسخريه:لا لاسمح الله ماعملتيش انتي انسانه شريفه ومحترمه
جنا:طب عايز ترفدني ليه
مالك فجاء اقترب منها وضربها بالقلم بااقص قوته
جنا نظرت اليها والدموع في عينها وبزعيق:انت ازي تمد ايدك عليه انت مش معني انك مديري تجرء و تمد ايدك عليه انا ماسمحلكش انت ولالعشره زايك
مالك فجاء ضربها القلم تاني باقص قوته علي وجهه
مالك:القلم تاني دها عشان صوتك عالي عليه اما الاول عشان انتي زباله وقذره استغلتي ان نايم عشان تستغلني وتنامي في حضني والله واعلم عملت اي تاني وانا نايم ماانا هستنا اي من واحده قذره زايك وطبعا انتي بقا فرحانه عشان العمال شافونا وانتي نايمه في حضني صح
ما اي واحده مكانك هتفرح اصلا لان نايمه مع كينج
جنا واقفه مصدومه من الابيقولوا
جنا بااحتقار:طب اسمع بقا ياكينج انت ازبال انسان شافتوا في حياتي وحكايت نمت في حضنك دي انا عندي فوبيا من ضلمه فاخفت وجريت نمت في حضنك يااستاذ يامحترم
وانا بقا الا مقبلش اشتغل في شركة واحد زايك
وفجاء مشيت وفتحت الباب واخدت موبيلها وشنطتها من علي مكتبها وطلعت تجري علي برا
مالك في مكتبوا واخد المكتب ذهابا وايابا وبيفكر في الحصل امبارح وفجاء طلع يجري تاني علي برا وراكب سيارته ومشي بسرعه وكان هيخبط فتاه والفتاه وقعت في الارض ونزل يشوفها
مالك بصدمه:انتي
الفتاه فجاء قامت وكانت هتمشي
بس مالك مسك ايدها
مالك:انسه جنا عايزك ثواني
جنا:مفيش بينا الكلام عن اذنك
مالك:لا في وكتير كمان
جنا كانت لسه هتمشي
مالك بتسرع:انتي لوسيبتي الشركه دلوقتي العمال هيكلموا عليكي بالوحش وانا عن نفسي هطلع نفسي بريء قدامهم
وقول انتي الاقربتي مني والكلام دها
جنا واقتربت منه:بس مش دي الحقيقي
مالك ببتسامه جانبيه:عارف
جنا بغيظ:اومال هتقول كده ليه
مالك:ارجعي شغلك تاني واحنا نثبت انا وانتي الا مش هحصل بينا حاجه لكن لما تسيبي الشغل هتثبتي الاحنا فعلا حصل بينا حاجه وطبعا انا هضطر اكدب واقول الانا رفدك عشان انتي بنت مش كويسه واستغلتي ان الباب اتقفل علينا وانا نمت شوي وانتي استغلتي الانا نايم وقربتي مني
اسف هضطر اكدب بقا عشان سمعتي
جنا بغيظ:منك لله اكبر كدب فيكي يامصر
مالك:قولتي اي
جنا بتفكير:
الخامس
مالك:ارجعي شغلك تاني واحنا نثبت انا وانتي مش هحصل بينا حاجه لكن لما تسيبي الشغل هتثبتي الاحنا فعلا حصل بينا حاجه وطبعا انا هضطر اكدب واقول الانا رفدك عشان انتي بنت مش كويسه واستغلتي ان الباب اتقفل علينا وانا نمت شوي وانتي استغلتي الانا نايم وقربتي مني
اسف هضطر اكدب بقا عشان سمعتي
جنا بغيظ:منك لله اكبر كدب فيكي يامصر
مالك:قولتي اي
جنا بتفكير وبغيظ:اممممم موافقه
مالك ببتسامه جانبيه:طب يلا طيب اركبي معايا ونرجع الشركه
جنا بتعب:لا انا هروح بابا دلوقتي هتلاقي قلقان عليه وقليل اذا مابلغ الشرطه دلوقتي
مالك ببتسامه:متقلقيش انا اتصلت بدكتور احمد وقولتلوا
كل حاجه حصلت
جنا بتوتر:قولتلوا اي
مالك ببتسامه جانبيه:قولتلوا الباب المكتب بتاعي اتقفل علينا وفضلنا اعقدين جوا لحد ماعم علي جاب النجار الصبح وفتحلنا وقولتلوا الانتي هتفضلي معايا النهارده لحد معاد مرواحك من الشغل
جنا برتياح:تمام
مالك واقترب من السياره وفتح ليها الباب في المقعد الامامي جمبيه:اتفضلي
جنا ذهبت وراكبت ومالك لف ناحيه تانيه وراكب وساق
وبعد فتره قليل من الوقت وصلوا الشركه
مالك واقف في واسط العاملين وجنا واقفه معها
مالك بحده:طبعا الاشافتوا جوا دها من شوي مش زاي الافي دماغكم انسه جنا انا وهي اتقفل علينا الباب والكهرباء فصلت فاانسه جنا عندها فوبيا من ضلمه فاكانت بتبكي وبتترعش وكانت هتموت فاخدتها في حضني فاانسه جنا نامت في حضني وانا كنت نعسان فاخدتها في حضني ونمت دها كل الحصل بس لو الكلام دها طلع برا الشركه دي ساعتها كلكم هتشوفه وش من الكينج انتم مش بتحبه تشوفه فهمتوا
الجميع بخوف:فاهمين
مالك:انسه جنا عايزك
مالك ذهب المكتب وجنا ذهبت خلفه
جنا ببتسامه:شكرا
مالك ببرود:بتشكرني علي اي
جنا:علي الاقولتوا برا يعني
مالك:تمام
فجاء الباب خبط
مالك:ادخل
سيف:مالك احنا دلوقتي في مشكله
مالك:مشكله اي
سيف:سكرتيره الخاصه بتاعتك مش هتجي تاني هي لسه مكلمني دلوقتي
مالك:ليه
سيف:هتجوز
مالك:تمام
سيف:هنعمل اي
مالك:هات سكرتيره غيرها
سيف:ماشي
مالك بتفكير:ولا استنا مجبش حد انا هجيب
سيف:تمام عن اذنك هروح اكمل شغلي
مالك:اممممم
سيف خرج من المكتب
مالك:انسه جنا تقبلي تشتغلي سكرتيرتي الخاصه
جنا:لا
مالك:ليه
جنا:عشان انا مش حبه اشتغل كده
مالك:مؤقت بس عقبال مانجيب واحده يكون واثقين فيها
جنا بتفكير:ماشي
مالك:طب روحي بقا اعقدي علي المكتب بتاعت السكرتيره ومدخليش حد غير لما تقوليلي
جنا:اممممم عن اذنك
جنا قامت وذهبت الي مكتبها جديد
جنا وموبيلها رن
جنا بحب:الو صباح الخير يابابا
المتصل:_______________
جنا:الحمدالله بخير اها الباب اتقفل علينا ويدوبك من شوي جابوا النجار وفتحه لينا الباب
المتصل:____________________
جنا:طب سلام بس دلوقتي بابا
جنا قفلت السكه
جنا:رايحه فين ياقمر
البنت:داخلها مكتب مستر مالك
جنا:طب استني هنا لما قولوا الاول
البنت:تمام
جنا:اسمك اي طيب
البنت:اسمي ملك
جنا:تمام
جنا اتصلت بمالك:مستر مالك واحده اسمها ملك من العاملين عايزه تتدخل ليك ادخلها
مالك:------------------
جنا:اتفضلي ادخلي
سيف ببتسامه:انتي بقت انتي سكرتيره
جنا:اها شفت بس سكرتيره مؤقته لحد ماجابوا سكرتيره تكونوا وثقين فيها مستر مالك قالي كده
سيف بضحكه:اها تمام طب عن اذنك هدخل لي مالك
جنا:في بنت اسمها ملك معها جوا استنا لما تخرج وبعد كده ادخل
سيف:اممممم شكلك لسه مفطرتيش لحد دلوقتي
جنا:قول ماتغدتش من امبارح
سيف:يانهاري انتي لسه ماكلتيش حاجه من امبارح طب انا اطلبلك اكل حالا
جنا:لا الله يخليك انا هطلب لنفسي
فجاء البنت خرجت من المكتب ومالك خرج بعديها
مالك:سيف انا همشي بقا هروح القصر انام شوي عشان تعبان وهجيلك علي العصر كده تمام
سيف بخضه:مالك
مالك:مفيش بس جسمي تعبان شوي ودماغي وجعني فااروح اريح شوي
سيف:ماشي الف سلامه عليك ياحبيبي
مالك:الله يسلمك وانتي لو حد اتصال بيكي وعايز معاد مع شركتنا ولا حاجه قولي لي سيف علي طول وهو هيقولك تعملي اي تمام
جنا:تمام
مالك وخرج من الشركه
سيف:طب انا رايح مكتبي بقا عايزه حاجه
جنا:لا شكرا
بعد فتره من الوقت مالك واصل القصر
مالك:السلام عليكم
الام والاب:وعليكم السلام
الام عبير:كده يبني مجيش القصر بقالك ثلاث ايام
مالك وذهب عند ولديها وحب ايدهم ودماغهم
مالك:اسف بقا شغلي يا امي اليومين دول بس مضغوط شوي
عبير:ربنا معاك
هيثم:جنا عملها معاك اي يامالك
مالك:كويس يابابا انا طالع انام بقا
ومالك طلع نام
في شركه مالك الشافعي
جنا وبتاكل سندوتش:اها والله لسه في شركه ماروحتش
المتصل:-------------------------
جنا:اها بليل يبقا نخرج سوا كده ياجنه
المتصل:-----------------
جنا:طب سلام بقا عشان مستر مالك جه
مالك:في حد اتصال
جنا:اها وقولت لي مستر سيف
مالك:تمام
مالك داخل المكتب وطلب سيف وبعد ثواني سيف خبط علي الباب وداخل
سيف:عامل اي دلوقتي
مالك:بخير الحمدلله
سيف:مالك في حفله النهارده تباع الشركه محمد السيوفي
وطبعا عزمك ولازم تروح كمان عشان هتعملوا عقد جديد علي المشروع الا تفقتوا عليه
مالك:تمام
وبعد فتره من العمل جنا ذهبت الي منزلها
جنا جريت علي ابوها ومها حضنتهم
جنا:وحشتوني اوي حاسه بقالي سنين ماشفتكمش
احمد بضحكه:وانتي كمان يابكاشه
حنان بضحكه:غيري هدومك بقا عقبال ماحضر الغدا
جنا ببتسامه:تمام عن اذنكم هطلع اغير هدومي
وجنا طلعت فوق ولسه هتدخل الحمام تغير هدومها موبيلها رن
جنا بتبص في الموبايل لقيته رقم غريب
جنا:الو السلام عليكم
المتصل:وعليكم السلام
جنا بستغرب لانه الصوت الشاب
جنا:مين حضرتك
المتصل:---------------------
جنا بصدمه:م مستر مالك
السادس
جنا:الو السلام عليكم
المتصل:وعليكم السلام
جنا بستغرب لانه الصوت الشاب
جنا بستغرب:مين حضرتك
المتصل:انا مالك مديرك في الشغل
جنا بصدمه:م مستر مالك
المتصل:ايوه انا المهم عايزك النهارده في حفله معايا بما انك يعني سكرتيرتي الخاصه
جنا بستغرب:حفلة اي
مالك:حفلة يتم فيها عقد الشغل ولازم تكوني موجوده
جنا بضيق:امممم الساعه كام
مالك:الساعه ١٠
جنا:تمام
مالك:ماشي هلاقيكي قدام الشركه الساعه٩:٣٠ تمام
جنا:ماشي
مالك:سلام عليكم
وقفل السكه
جنا بضيق:طب استنا حتي ارد السلام واقفل واحد مغرور
جنا داخلت اخدت شاور ونزلت تحت في الصالون عند ولديها
حنان:اخرتي كده ليه في نزول
جنا:مالك كان بيكلمني وبيقولي عيزيني معها في حفله يتم فيها عقد الشغل اها ماانا نسيت قالكم انا بقت سكرتيرة مالك الخاصه مؤقت عقبال مايجيب سكرتيرة يكون واثق فيها
احمد:تمام وانتي مرتاحه في الشغل
جنا:اها الحمدالله
وعدي اليوم وجاء معاد الحفله
جنا ارتدت فستان قصير لحد راكبه لونه احمر وبيلمع وبحملات رفيعه وضيق وكان لايق وجميل جدا علي بشرتها البيضاء وشعرها الاسود منسدل علي ظهرها وتضع في عيونها الخضراء كحل وماسكرا خفيفه وتضع مكياج خفيف
علي وجهه الابيض كانت جميله جدا وكانت ترتدي صندل لونه اسود بكعب لانها قصيره كانت جميله جدا
وذهبت مع سائق بتاعها الي الشركه
وبعد فتره واصلت ونزلت من السياره وكان مالك وسيف واقفين منتظرينها قدام السياره السوداء تباعهم
جنا وذهبت ليهم
جنا ببتسامه:جت في معادي الساعه دلوقتي ٩:٣٠ بالظبط
مالك:تمام
سيف باعجاب واضح وبهزار:اي الجمال والحلاوه دي الله واكبر عليكي قمر ١٤ ياجنا انا بفكر اجي اخد معاد مع دكتور احمد باقص السرعه
جنا ببتسامه:مرسي ياسيف
سيف بضحكه:اسمي طالع منك زاي العسل
جنا ببتسامه ولسه هتكلم بس مالك قاطعها
مالك بضيق:يلاوا عشان منتاخرش
جنا راكبت في المقعد الخلفي وسيف و مالك راكبوا في المقعد الامامي ومالك هو سايق السياره
جنا وفجاء الموبايل بتاعها رن وضعت الهاند فري في اذنيه
جنا:الو ياجنتي
جنه:فينك يازفته
جنا:انا في الشغل ياجزمه قديمه
جنه:في الشغل ازي يابت دلوقتي
جنا بضحكه وبدون وعي:يبت رايحه حفله مع مالك عشان هيتم فيها عقد الشغل ولازم اكون موجوده يبنتي انا شخص مهم في حياة كل انسان ههههههههههه
جنه:وانتي فين دلوقتي
جنا:في العربيه مع مالك وسيف وفي طريقنا للحفله
جنه:تمام وبتقولي دلوقتي مالك وهو موجود معاكي في السياره يانهاري
جنا:يالهوي تصدقي دها انا نسيت هعمل اي دلوقتي
جنه بضحكه:معرفش سلام ياقطه
جنا:بقا كده ماشي ياواطيه سلام
وقفلت السكه
مالك بحده:بظن المفروض يكون في احترام شوي ياانسه جنا ومترفعيش الالقاب
جنا بضيق:انا اسفه يامستر مالك مش هعيدها تاني
سيف بهزار:جنا هي صحبتك دي مراتبطه
جنا بستغرب:ليه
سيف بهزار:عشان بدور علي عروسه
جنا بضحكه:لا مش مراتبطه
سيف بضحكه بهزار:طب كويس يبقا عرفني عليها بقولك ماجيبي رقمها
مالك بضيق:بطل بقا هزار شوي ياسيف
سيف بخبث:وانت مضيق ليه
مالك بتوتر:لا مش مضيق بس انا دماغي صدعت منكم انتوا الاتنين يلاوا وصلنا انزلوا
كلهم نزلوا وداخلوا مكان الحفله والبنات عنيها منزلتش من علي مالك وسيف
مالك:ازيك يامحمد
محمد:نورت الحفله ياكينج اتفضلوا
مالك وجنا وسيف اعقده علي تربيزه
فجاء بنت جاءت عليهم
البنت:هاي مالك هاي سيف
مالك وسيف:هاي جاسمين
جاسمين بحب:اخبارك اي يامالك
مالك ببتسامه:تمام وانتي
جاسمين برقه:الحمدالله بقالك اسبوع مش بتجي نادي قلقتني عليك
مالك:كنت مضغوط في الشغل شوي فاكنت مش بقدر اجي
اتفضلي اعقدي
جاسمين ومسكت ايدها
جاسمين:تعال نعقد علي ترابيزه لوحدينا عشان عايزك في الكلام كتير
مالك ببتسامه وبص علي جنا:ماشي
مالك وذهب مع جاسمين واعقده علي ترابيزه اقصد سيف وجنا
جنا بغضب وبغيره واضحه:مين جاسمين دي
سيف بستغرب من غضبها:ليه ومالك غضبانه كده ليه
جنا ببتسامه بتوتر وبكذب:لا ابدا اصل اضيق لما انا قولت اسمه من غير لقاب فاانا ا ضيقت لما لقيت دي بتقول اسمه من غير لقاب وهو ساكت فاضيقت وقولت طب ليه بيضيق لما اللاقيني قولت اسمه من غير لقاب فكرتها بقا حد من العاملين زاي انا كده بس اظهر طلعت صحبته
سيف بخبث:اها امممم دي يستي بكون خطبيت وحبيبت قلب مالك وبكون بنت محمد السيوفي الاحنا جاين الحفله بتاعته دي
جنا بزعل وبصت علي مالك
جنا بخنقه:طب احنا هنعقد في الحفله دي كتير
سيف:معرفش والله ياجنا
فجاء اغنيه اشتغلت ومالك وجاسمين قاموا وبيرقصوا علي سلو وجنا ببتبص عليهم بغيره وضيق
سيف:تحبي ترقصي معايا
جنا بتفكير:ماشي
وسيف وجنا قاموا وبيرقصوا سلو
وسيف بيلف جنا وراحت عند مالك وجاسمين راحت عند سيف وسيف راقص مع جاسمين
جنا فضلت بصه علي مالك ولسه هتنزل من علي الاستيج بس مالك مسك ايدها وراقص معاها
مالك:مالك كنتي بتبصلي كده ليه
جنا لا يوجد رد منها
فجاء الاغنيه خلصت ونزلوا
ومالك ومحمد اتقفوا علي المشروع
مالك:تمام اتفضلي امسكي الملف دها ياانسه جنا
جنا مسكت الملف
جاسمين وجت حضنت مالك
جاسمين:انت هتمشي
مالك ببتسامه:ايوه
جاسمين:طب خليك شوي عشان خاطري
مالك:جاسمين معلش لازم امشي بقا
جاسمين:ماشي ولما توصل القصر يبقا كلمني تمام
مالك ببتسامه:تمام
مالك وجنا وسيف مشيوا وراكبوا السياره ومالك واصل جنا
مالك:اتفضلي انزلي ياانسه جنا
جنا:شكرا
وجنا نزلت وداخلت الفيلا وطلعت علي غرفتها علي طول واخدت شاور وارتدت بيجامه لونه اسود ونمت علي سرير
وفجاء قامت واعقدت علي سرير
جنا بضيق:طب وانا مالي ليه بفكر كتير خاطب مش خاطب انا ليه مضيقه وزعلانه وغيرانه ليه وليه ماكنتش قدره اشوفهم مع بعض ليه ميكونش انا لا لا اكيد لا دي مجرد اوهام
فجاء موبيلها رن وكان مالك
جنا بغضب وبعفويه:بترن ليه يامستر مالك ها روح رن علي حبيبت قلبك وخطبيتك جاسمين زاي ماقالتلك رن عليه لما توصل وكانت بتقلدها ولا استنا يمكن اتلخبط ودوست علي رقمي غلط ومفكريني جاسمين مش كده سلام يامستر مالك
مالك بستغرب:ا
السابع
جنا بغضب وبعفويه:بترن ليه يامستر مالك ها روح رن علي حبيبت قلبك وخطبيتك جاسمين زاي ماقالتلك رن عليه لما توصل وكانت بتقلدها ولا استنا يمكن اتلخبط ودوست علي رقمي غلط ومفكريني جاسمين مش كده سلام يامستر مالك
مالك بستغرب:اا
فجاء جنا قفلت السكه
جنا بغيظ:احسن كده ان قفلت في وشك خلي بقا خطبيتك تنفعك
جنا بتفكير ولنفسها:يخريبتك اي الانتي عملتي دها دها اكيد بعد الاعملتوا دها هيرفدني هو انا مالي يكلمها ميكلمهش
يالهوي هيقول عليه اي دلوقتي
فجاء موبيلها رن وكام مالك
مالك بعصبيه:انتي مجنونه انتي ازي تفقلي في وشي واي الكلام الاهبل دها الانتي قولتي
جنا بغيظ:مش دي الحقيقه
مالك بستغرب:حقيقة اي ومين الا قالك الكلام دها
جنا بغيظ وبضيق: حقيقة انك خاطب جاسمين سيف الا قالي
مالك ببتسامه جانبيه وبخبث: ويخصك في اي اذا كنت خاطبها او لا
جنا بتوتر:م ميخصنيش في حاجه
مالك ببتسامه جانبيه:المهم يبقا هاتي الملف الانا نسيته معاكي في الحفله هاتي بكرا
جنا بغيظ:تمام
مالك وقفل السكه
جنا بضيق وبغيظ:واحد بارد ومستفز
جنا وبترن علي شخص
جنا:الو ياجنه
جنه:اي يابنتي رجعتي من الحفله
جنا:ايوه وياربتني ماروحت
جنه بضحكه:ليه
جنا بغيظ:الاستاذ طلع خاطب
جنه بعدم فهم وبضحكه:استاذ مين واضحي اكتر
جنا بضيق:مالك طلع خاطب بت اي جمدا بصراحه عيون اي شعر اي بصي بصراحه فرسه😹😹
جنه بخبث:ودها يهمك في اي
جنا بتوتر:م معرفش ليه حاسه اني مضيقه وزعلانه وغيران اووي
جنه بخبث:القطه بتحب مديرها
جنا ببتسامه:قصدك اي
جنه بخبث:يعني انتي بتحبي مالك ياجنا
جنا بزعل:حتي لو بحبه مش هينفع ياجنه هو خاطب وبيحب جاسمين يعني انا مليش وجود في حياته
جنه بزعل علي صحبتها:يبقا طلعي من دماغك ومتفكريش فيها كتير
جنا ودمعه نزلت منها:تمام
جنه:بقولك ياجنا متقولي لي مديرك دها يشوفلي شغلانه معاكي
جنا بفرحه:بجد هتجي
جنه: ايوه
جنا:تمام هقوله بكرا تصباحي علي خير
جنه:وانتي من اهله
وجنا قفلت السكه
وبعدها فضلت تفكر شوي ونمت
صباح جديد علي ابطالنا
حنان:جنا قومي اتاخرتي علي الشغل
جنا قامت وبفزع:اي اتاخرت
وبتبص في الساعه
جنا وحطت ايدها علي دماغها:يالهوي فعلا اتاخرت ربع الساعه
حنان:طب قومي طيب جهزي نفسك طيب احسن ماتتاخري اكتر من كده
جنا:تمام
وقامت واخدت شاور وارتدت جيبه لونها اسود قصير لحد اركبه وقميص ابيض وصندل بكعب اسود وشعرها منسدل علي ظهرها وضعت مكياج خفيف علي وجهه وضعت برفانها الانوثي كانت في غايه الجمال
جنا ونزلت تحت في الصالون
حنان:خدي سندوتشات دي معاكي افطري بيها وانتي في العربيه
جنا وباست امها:ماشي اومال فين بابا
حنان:ابوكي راح المستشفي عشان عنده عمليه جراحيه
جنا ببتسامه:تمام سلام
جنا ومشيت وراكبت السياره مع سائق بتاعها
وبعد فتره واصلت الشركه
ولقيت الاسانسير متعطل واخدت السلم جري
وخبطت علي مالك ومالك استاذن لها بدخول
جنا وبتنهج:صباح الخير يامستر مالك اسفه علي التاخير
مالك ببتسامه سخريه:مالسه بداري ياانسه جنا
جنا بغيظ وبجز علي اسنانها:اسفه
مالك:ومالك بتقوليها من تحت اسنانك كده ليه
جنا بضيق وبهدوء:انا اسفه علي التاخير كده حلو
مالك ببتسامه جانبيه:يعني المهم هاتي الملف وتاني مره تجي بداري
جنا:حاضر اتفضل
مالك واخد الملف منها:يلا روحي بقا علي شغلك
جنا:حاضر
وجنا ذهبت علي شغلها واعقدت علي المكتب
وفي واحده جت وكانت هتفتح مكتب مالك وجنا فجاء جت لانها كانت في الحمام
جنا:استني عندك ياانسه
فجاء البنت لافت وشها
جنا بصدمه:انتي
البنت برقه:ايوه انا جاسمين وانتي عايزه اي
جنا:استني متدخليش المكتب الا لما قول لي مستر مالك الاول
جاسمين بسخريه:انتي مين انتي عشان تمنعني ادخل لي مالك
جنا بحده:انا سكرتيرة مستر مالك ومش هتدخلي غير لما قوله الاول
جاسمين:واي رايك بقا الانا هدخل
جاسمين ولسه هتفتح الباب جنا مسكت ايدها واقفت قدام المكتب
جنا بحده:وانا بقولك مش هتدخلي غير لما قوله
جاسمين بصوت عالي وبعصبيه والمكتب اتلم عليهم
جاسمين:انتي مجنونه يابنتي انتي زاي تمنعني ان ادخل انتي متعرفيش انا مين
جنا بصوت عالي وبعصبيه:متغلطيش لوسمحتي دها شغلي ولازم مدخلكيش غير لما قوله حتي لوكنتي بنت مين
جاسمين بعصبيه وبصوت عالي:انتي واحده قليله الادب وعايزه تتربي
ولسه هتضربها بالقلم بس شخص جاء ومسك ايدها
: اخرسي انتي شكلك الا عايزه تتربي مش هيه
#الثامن
جاسمين بعصبيه وبصوت عالي:انتي واحده قليله الادب وعايزه تتربي
ولسه هتضربها بالقلم بس شخص جه ومسك ايدها
: اخرسي انتي شكلك الا عايزه تتربي مش هيه
جاسمين وبصت خلفها
جاسمين وبعدت ايدها عنه و بعصبيه:انت ازي تجراء وتمسك ايدي كده ياسيف وعشان مين دي
سيف بنرفزه:احترم نفسك ياجاسمين انتي هنا في شركه محترمه وهي مغلطتش فيكي دي شغلها وبتنفذه
فجاء مالك فتح الباب المكتب وخرج منه
مالك بهدوء:في اي صوتكم عالي ليه
جاسمين وجريت عليه وحضنته وبدموع مزيفه:البنت دي مش كانت راضيه تتدخلني عندك يامالك وفضلت تزعق فيها وانا مش راضيه اعملها حاجه وبكلم معها باسلوب حلو وهي بكلمني باسلوب وحش خالص يامالك
وكانت هتضربني بالقلم حتي اسال العمال يامالك هي غلطانها مش انا
مالك وبعده عن جاسمين وذهب واقف قصد جنا
مالك بعصبيه:انتي ازي تجريء وتعلي صوتك عليها وكمان مدخلهش مكتبي وكمان كنتي هتضربيها بالقلم انتي مرفوده فاهمه مرفوده
جنا وبتحاول دموعها متنزلش:دها هي الاكانت هتضربني بالقلم وكمان انا مرضتش ادخلها غير لما اقولك الاول بس هي مش راضيت وكانت عايزه تتدخل بالعافيه وفضلت تهين فيها والله
فجاء جاسمين ضربتها بالقلم باقص قوه:القلم دها عشان انتي واحده كدبه صدقني يامالك هي قليلة الادب انا ملقتش سكرتيره اعقدها وكنت هدخل لقتها جايه وبتقولي مش هتدخلي وقليلت ادب معايا تعرف لو قالتلي بااذوق ان مش هينفع ادخل غير لما اتقولك كنت وافقت بس هي مش فهمتني كده هي العيب عليها هي يامالك مش انا
مالك بعصبيه اكتر:معلشي ياحبيبتي اظهر انا شغلت الناس غبيه معايا ومش بتفهم
جنا بصت عليه بدموع:الله يسامحك بس انا قبل ماامشي من هنا هقولك كلمه واحده انا مش غلطانه ولا غبيه وانا بس كنت بعمل شغلي مش اكتر
وذهبت ناحيت مكتبها واخدت شنطتها ومشيت ودموعها علي خدها
سيف:جنا استني
سيف بعصبيه:علي فكره يامالك انا جيت وشوفت جاسمين الاكانت عايزه تضربها بالقلم وانا مسكت ايدها عشان متضربهش وانا واثق ان جنا مش غلطانها عن اذنك
وسيف مشي وداخل مكتبوا
مالك وداخل مكتبوا ومع جاسمين
مالك:قوليلي كنتي جايه ليه بقا
جاسمين بدلع:واحشتني وجايه اطمن عليك
مالك ببتسامه:وانتي اكتر تشربي حاجه
جاسمين برقه:لا انا ماشيه بقا عشان خارجه مع صحابي
مالك بستغرب:علي الصبح كده
جاسمين:اها هنقضي اليومين انا وصحابي في الغردقه كده
مالك ببتسامه:تمام خلي بالك من نفسك
جاسمين وقامت وهو قام واقف وحضنته وباسته من خده
جاسمين:انا ماشيه بقا سلام هتوحشني
مالك ببتسامه:وانتي اكتر
جاسمين ومشيت من عنده وهو اعقد يفكر في جنا
سيف فجاء داخل عليها
سيف:تعال معايا عايزك
مالك:عايز اي
سيف:تعال معايا دقيقه
مالك:امممم
مالك ومشي مع سيف وذهبوا علي غرفته كاميرات المراقبه
مالك بستغرب:جايبني هنا ليه
سيف:تعال شوف حبيبت قلبك الا مش غلطانه
مالك واتفرج علي فيديو كاميرا المسجل بين جنا وجاسمبن
سيف:شفت مين الاغلطان
مالك بصدمه وندم:يعني جاسمين هي الا غلطانه مش جنا
سيف:ايوه اديك انت شفت بعينك في كاميرات المراقبه اهيه مش معني انك بتحب واحده يبقا ديما هي الصح لازم تتاكد من حقيقه قبل ماتحكم علي الطرف تاني
مالك وخرج وذهب الي مكتبوا
مالك وشد في شعره:غبي يامالك غبي ليه عملت معها كده ليه وانت كنت متاكد من جواك الا هي مش غلطانه
سيف وداخل المكتب
سيف:هتعمل اي بعد مرفدها
مالك:مش عارف ياسيف
سيف:لازم ترجعها تاني وترجعلها كرامتها قدام العاملين الانت وجاسمين هانم مسحتوا بي كرامتها الارض
مالك:سيف سيبني دلوقتي بعد اذنك
سيف:ماشي ياصاحبي
في مكان اخر جنا اعقدها علي كورنيش البحر
جنا سرحانه ودموعها علي خدها
:جنا
جنا بصت خلفها وبصدمه:مالك
التاسع
جنا اعقدها علي كورنيش البحر ودموعها علي خدها
:جنا
جنا بصت خلفها وبصدمه:مالك
مالك بندم:انا اسف
جنا ولفت وشها اقصد البحر
مالك وجه اعقد جمبيها ومسك وشها بايدها:انا عارف انك زعلانه مني ودها من حقك انك تزعلي بس انا اسف بجد
انا ال
جنا قاطعته وبدموع:حبك لي جاسمين كان عميك عن الحقيقه مش كده وانا بقا المفروض اسامحك صح بعد ماكسرتلي قلبي بكلامك انت وهي اسفه مش هقدر اسامحك
مالك بستغرب:قلبك
جنا بدموع وبصريخ:ايوه قلبي الا حبك من اول يوم شافك فيه وهو مبطلش دق لي اسمك كل حاجه جوايا عايزك وانت مش حاسس بيه بس هتحس ازي وانت بتحب واحده غيره هتحس ازي يامالك وفضلت تبكي
مالك بصدمه ومسك وشها بايدها الاتنين وبيمسح دموعه:كل دها في قلبك ومخبياه عني بس تعرفي انتي مجنونه فعلا
جنا بستغرب:ليه
مالك ببتسامه:عشان بتصدقي اي حد بيقولك اي حاجه وخلاص
جنا بعدم فهم:ازي
مالك ببتسامه:عشان انا بحبك انتي ومش بحب جاسمين ويلا ارجعي معايا الشركه بقا
جنا بصدمه:انا
جنه:جنا جنا
جنا بوجع:اي فين مالك كان هنا فين
جنه: سلامت عقلك مفيش حد هنا انا الاوقفه هنا من بداري وبكلم فيكي ولا انتي هنا خالص
جنا بدموع:انا اتخيلت الاهو هنا وكان بيكلمني وقالي انه بيحبني
جنه بيزعيق:فوقي يابنتي مالك مجاش هنا ولا هو بيحبك فوقي بقا هو بيحب خطيبته جاسمين ياجنا لحد امتا هتفكري فيه انسي بقا خلاص مش كفايه الاعملوا في الشركه هو وخطيبته ولسه بتحبي فوقي ياجنا ويلا نمشي
وافتحي صفحه جديده من حياتك بقا وانسي مالك وانسي اصلا الانتي اشتغلتي في شركاته فين جنا المجنونه القويه الامفيش حاجه بتهزها ولا حد يقدر يقف اقصدها فين جنا دي مش جنا الضعيفه الا حتت بت ملهش لازمه ضربتها بالقلم و دلوقتي جايه تعقد علي كورنيش وتعيط انتي نسيتي انتي بنت مين انتي بنت دكتور احمد الشرقاوي بنت اشهر دكتور في العالم نسيتي يعني لوروحتي اشتغلتي في احسن الشركه فيكي يامصر غير شركة مالك هيقبلوكي علي طول فوقي بقا لنفسك ياجنا فوقي ياحبيبتي
جنا بقوه وبتمسح دموعها:عندك حق فعلا يلا نمشي عشان انا جعانه اوي بصراحه وعايزه اكل واقرء رواياتي عشان وحشوني اوي بصراحه
جنه بضحكه:ايوه بقا دي جنا الاعرفها بتقريء روايه اي دلوقتي
جنا بضحكه:خلصت روايه حلم الملاك وبقراء دلوقتي اوقعت في حب مجنونه وانا حبيت صعيدي بس البطله الا في اوقعت في حب مجنونه بحسها بتشبهني انا بالظبط بجد تسلم ايد الكاتبه رنا سعيد رواياتها تحفه😹😹
جنه:ههههه طب يلا نمشي بقا
وجنه وجنا ذهبوا كل واحده رواحت فيلاتها
جنا بهزار:يااهل الدار هل يوجد احد في الفيلا
حنان بضحكه:نحن هنا في المطبخ
جنا وذهبت للمطبخ
جنا بهزار:اخص علي الرجاله الابتقطع بصل في المطبخ
احمد بضحكه:تعالي يابكاشه
جنا بهزار:معقول دكتور احمد الشرقاوي هنا بنفسه في المطبخ وبيقطع بصل
احمد بضحكه:ههههههههه وفي اي
جنا بهزار:فيها كتير
احمد بضحكه:ماشي ياستي بدل ماانتي واقفه كده تعالي سعدينها عشان في ضيوف جايلنها النهارده وكمان اي الارجعك بداري من الشغل كده بعتقد لسه بداري علي معاد رجوعك
جنا بضحكه:اسكت هو انت متعرفش الانا سيبت الشغل
احمد:سيبتي الشغل ليه
جنا بتفكير:الشركه مش عاجبني ومش مرتاحه فيها ومخنوقه كده منها
حنان:الشركة مالك الشافعي مش عجبكي الا اي شخص يتمنها بس يشتغل فيها مش عجبكي انت اصلا لو جابنيلك اي مش بيعجبك العجب
جنا بهزار:ولا صيام في رجب هههههههه انا طالعه اغير لبسي وانام شوي عن اذنكم وانت اقطع البصل كويس يادكتور احمد ههههههههههه
احمد ببتسامه:ماشي ياجنا ماشي
وجنا طلعت فوق وغيرت هدومها ونفضت اي تفكير من دماغها ونمت
وجاء وقت المساء
حنان:جنا اصاحي الضيوف تحت اصاحي
جنا بنوم:وانا مالي ياماما ومال الضيوف انا عايزه انام
حنان:يبت اصاحي عمك هيثم وابنه مالك تحت و
جنا قامت بسرعه وبخضه وقاطعتها:م مالك
العاشر
وجاء وقت المساء
حنان:جنا اصاحي الضيوف تحت اصاحي
جنا بنوم:وانا مالي ياماما ومال الضيوف انا عايزه انام
حنان:يبت اصاحي عمك هيثم وابنه مالك تحت و
جنا قامت بسرعه وبخضه وقاطعتها:م مالك
حنان بستغرب:ايوه مالك وانتي مالك اتخضتي كده ليه
جنا بتوتر:لا اابدا مفيش حاجه
حنان:طب قومي البسي يلا عمك هيثم عايز يسلم عليكي
جنا:امممم
حنان:انا نزلها والبسي وانجزي كده بسرعه
جنا:حاضر
حنان نزلت وجنا اخرجت لبس من دولابها وكان عباره عن
فستان قصير لحد راكبه ومنفوش وبحملات ولون ابيض وفي ورود لونها احمر واخرجت صندل بكعب لونه احمر
وداخلت الحمام واخدت شاور
وبعد فتره خرجت من الحمام وكانت تبدو كالاميرات بفستانها واقفت قدام المرايا ومشطت شعرها وعملته فورمه
ونزلت قصتين علي وجهه وضعت مكياج خفيف علي وجهه واحمر شفاه كانت وضعت برفانها الانوثي كانت في غايه الجمال
وراتدت الصندل واخدت موبيلها ونزلت تحت
وهي نزلها من علي سلالم وماتجاه ناحيت الصالون فجاء خبطت في شخص
جنا:مالك
مالك ببتسامه جانبيه:مالك كده حاف من غير مستر
جنا بضيق:مستر مالك دي في الشغل مش هنا في فيلاتي
وابتسمت وكملت ماشيه ومالك مسكها من ايدها
مالك ببتسامه جانبيه:فين الحمام ياجنا
جنا قلبها دق من سمع اسمها من بين شفتيه من غير انسه
جنا بستغرب:ليه
مالك ببتسامه جانبيه:هيكون ليه يعني ياغيبه هم الابيدخلوا الحمام بيدخلوا ليه
جنا بغضب وبعصبيه:ماسمحلكش تغلط فيها لوسمحت
مالك ببتسامه جانبيه:هدي اعصابك شويه مش كده وفين الحمام
جنا بضيق:ادخل كده هتلاقي الحمام في وشك علي طول
مالك ببتسامه:ماشي ياقمر بس الفستان دها طلع فيكي شبه الاطفال بظبط شكلك بيضحك الصراحه ههههههههه
وسيبها ومشي
جنا بضيق وكملت ماشيه: ظريف انا شبه الاطفال وماله طفله طفله عجبني
جنا وسلمت علي هيثم وحضنته:ازيك ياعمو هيثم اخبارك اي
هيثم ببتسامه:بخير ياحبيبتي ابوكي بيقولي انك سيبتي الشركه ليه مالك مضيقك ولا حاجه
في الوقت دها مالك واصل واستمع لحديث ابوها
جنا وبصت علي مالك
جنا بكدب:لا مالك شخص كويس وعمره مضيقني بس انا مش مرتاحه في الشركه وحاسه بخنقه كده
هيثم ببتسامه:ماشي براحتك يابنتي
وجنا اعقدت ومالك كمان
هيثم:احنا جايين النهارده نعزمكم علي خطوبة مالك يوم الجمعه الجايه
احمد ببتسامه:الف مليون مبروك احنا طبعا جايين من غير عزومها
جنا بصدمه وبوجع:بس مش حضرتك خاطب جاسمين
مالك ببتسامه:لا انا لسه رايح خاطبها النهارده والجمعه الجايه هلبس الشباكه بتمنها تشرفنا مع دكتور احمد
جنا بوجع:بس سيف قالي انك خاطبها انا مش فاهمه حاجه
مالك ببتسامه:سيف كان بيهزار معاكي
جنا بوجع اكثر:اها اها الف مبروك
جنا وموبيلها رن
جنا:عن اذنك
جنا وخرجت وذهبت الي حديقه الفيلا
جنا واعقدت علي الارجوحه
جنا بدموع:الو
جنه:انت بتعيطي
جنا بدموع اكثر وقفلت التليفون وفجاء شخص اعقد جمبيها
:بتعيطي ليه
جنا ومسحت دموعها
جنا وبصت جمبيها:مالك اي الاجايبك هنا
مالك:جاي اقولك ارجع الشركه
جنا بحده:لا مش راجعه
مالك:ليه
جنا بوجع:انت بتسالني ليه
مالك ببرود:ايوه بسالك ليه كان سوء تفاهم حصل وانا بعتذر عن الحصل وعرفت الانتي مش غلطانه وخطبيتي هي الاغلطانه وانا بعتذر برضوا بنيابه عنها
جنا بوجع وقامت واقفت:وانا مش قبلها الاعتذار ولا راجعها الشركه بعد اذنك
مالك ومسك ايدها:استني
جنا بوجع ولفت ليه:نعم
مالك:انتي ماضيه علي عقد انك هتعقد سنه في الشركه ومش هتسيبها الا في حالة المدير هو الاطردك منها ولو مش نفذتي الشرط هتدفعي ١٠ مليار جنيه
جنا بصدمه:بس انا مش ماضيه علي كده خالص
مالك وطلع ملف
مالك:بصي اهو مش دي امضتك
جنا بصدمه:ايوه
مالك ببتسامه جانبيه:هترجعي ولا هتدافعي ١٠ مليار
جنا بتفكير:بس انت طردتني يبقا كده خلصانه
واخدت منه الملف وقامت بتقطيعوا
جنا ببتسامه:وبكده قطعت الملف يعني كده خالص مفيش وراق بح خالص
مالك ببتسامه:دها تقليد الاصل معايا قولتي اي هترجعي ولاهتدفعي
جنا بتفكير:هرجع انا ماقدرتي ادفعهم بس انا مش عايزه اغرم بابي مبلغ علي الفاضي
مالك ببتسامه جانبيه:شطوره ومتنسيش تيجي خطوبتي بقا
جنا وكانت هتمشي بس مسك ايدها
مالك ببتسامه جانبيه:مقولتليش كنت بتعيطي ليه
جنا ولفت لي مالك:بظن حاجه متخصكيش
مالك وشدها من خصرها لي والتصقت بصدره وجنا شهقت
مالك ببتسامه جانبيه:القطه لسانها بقا طويل عليه اوي
جنا وبتحاول تبعده عنها بس مش قدرها:ابعد بس كده لوسمحت
مالك وبيشد اكثر عليه:لا مش هبعد الا لما تقوليلي كنتي بتعيطي ليه
جنا وداست علي رجلها بكعب صندل وقدرت تبعد
مالك بوجع ومسك رجلها:اها يبنتي ال
جنا بحده:اي هتغلط دي حاجه بس بسيطه عشان تفكر تقرب مني تاني
مالك باستفزاز:انا عارف انتي كنتي بتعيطي ليه
جنا بتوتر:ل ليه
مالك ببتسامه جانيبه:انا عارف كل حاجه ياجنا بين علي وشك وعينكي اوي
جنا بتوتر:ط طب عن اذنك
وجنا كانت هتمشي بس مالك شدها من خصرها لي وظهرها التصق بصدره
مالك وهمس في اذنيه:عشان انتي بتحبني
جنا بتوتر اكثر منه ومن قربه ليها بشكل دها:ع عشان بحبك
مالك وقبلها من رقبتها:ايوه وبتعشقني كمان
جنا واتفاجات من قبلته ليها
جنا بضعف وبتوتر:ب بعد اذنك سبيني
مالك ببتسامه جانبيه عشان حس بضعفها وببحه مثيره:انتي غيرانه من جاسمين عليا مش كده
جنا وفاقت علي اسم جاسمين وضربته بكعبها تاني في رجلها ومالك اتوجع
جنا بغضب:انا احبك انت واغير من جاسمين عليك كمان مين جاسمين دي عشان اغير منها دي عن اذنك ويبقا متحلمش كتير يا بتاع جاسمين
وسيبته ومشيت
مالك ببتسامه جانبيه:وربي مجنونه
مالك داخل جوه والتفت عليها ومش لقها عرف الاهي طلعت اوضتها
هيثم:احنا هنمشي بقا
احمد:خليكم اعقدين شوي هو انتوا لحقته اعقدوا معانا
هيثم ببتسامه:احنا اعقدين كتير اهو لازم نمشي بقا
احمد:ماشي
وهيثم ومالك مشيوا
وجنا كانت بتبص عليه من الشباك غرفتها وعلي وجهه الدموع
وبعد فتره مالك وهيثم وصلوا القصر
وكل واحد من ابطالنا راح في نوم عميق
الصباح جديد علي ابطالنا
جنا صحيت واخدت شاور وراتدت سليبته لونها ازرق
وبنطلون سليبته مقطع من عند راكبتيها وتشيرت سليبته لونه ابيض وضعت شعرها منسدل علي ظهرها وضعت مكياج خفيف علي وجهه واخمر شفاه وراتدت كوتش ابيض
وضعت برفانها الانوثي كانت جميله جدا
واخدت شنطتها البيضاء وموبيلها ونزلت تحت
حنان بستغرب:رايحه فين كده علي الصبح
جنا ببتسامه:رايحه الشغل
حنان بستغرب:مش انتي سيبتي
جنا ببتسامه ومسكت خدود مامتها:من فكرت وقولت مش هلاقي احسن من شركة مالك الشافعي عن اذنك بقا
وباست خدود امها ومشيت
وراكبت مع السائق الخصوصي بتاعها
وبعد فتره واصلت الشركه
والعمال استغربه لما شافوا في الشركه
وجنا وبدون قصد فتحت مكتب مالك من غير ماتخبط
جنا:صباح الخ
وفجاء سكتت من الصدمه من الابيحصل قدامها ودموعها نزلت علي خديها ومسحتها بسرعه وو