أخر الاخبار

رواية صراع احفاد السيوفي لعنه الحقد والكبرياء بقلمي رنا احمد الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر والاخير

 رواية صراع احفاد السيوفي لعنه الحقد والكبرياء بقلمي رنا احمد الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر والاخير 


رواية صراع احفاد السيوفي لعنه الحقد والكبرياء بقلمي رنا احمد الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر والاخير 



البارت الحادي عشر 😘😘🌹🌹🌹🌺🌺🌹🌹😘😘

في فيلا السيوفي كانوا مجتمعون علي الغداء ليقاطعهم دخول عدي وسليم وحوكشه. 

حوكشه: مسامسا عليكم يغالين.

ليتطلعوا اليه جميعا في صدمه ليتوجه ناحيه عزالدين.

حوكشه بمرح:شكلك انت الكباره بتاعهم الف مسا عليك يسطا.

رعد بهمس وصدمه: اسطا نهارك اسود ومنيل عزالدين السيوفي يتقالوه يسطا.

عزالدين بحده: مين ده.

حوكشه: محسوبك حوكشه خناقه تلاقي ضرب تلاقي دايس معاك في اي حاجه.

عدي برعب: ده حماده يبابا ابن عمو طارق.

عزالدين:مش ممكن ده حماده.

سليم بذهول: علي ماظن يعمي.

عزالدين: طب خلاص اقعدوا اتغدوا.

حوكشه بمرح: كلك زوقك ي كبير هتتردلك انشألله.

يتتطلعون اليه الجميع في صدمه من جرأه هذا الطفل فمن يستطيع انا يحادث ملك الموت بهذه الطريقه.

حوكشه بغمزه للفتيات: الله اكبر علي الحلويات الي هنا ايه ده مصنع حلويات.

روئ بضحك: شوف الواد عنده كام سنه وبيعمل ايه.

حوكشه بغمزه ل روئ: والله العظيم من ساعه مادخلت وانا عيني عليك انت ي عسل.

روئ بضحك: والله الواد ده بيفهم ههههههه.

عاصم بغيره:متتلمي بقي وتسكتي احسلك وانت ياض انت خليك في اكلك.

عزالدين بغضب: يريت كلكم تسكتوا وتحترموا الاكل.

ليلتزموا جميعهم الصمت 

*****************************************

في فيلا الشر فيلا فواد اللاسيوطي.

خالد بمكر:حبايبك هنا.

رافت باستغراب: تقصد مين.

خالد: طارق وصفاء.

لينتفض رافت من جالسته بغضب لتذكره مافعلوه به في الماضي.

رافت بغضب:عرفت ازي.

خالد: حبيابنا الي في المطار بلغوني انهم وصلوا النهارده انت ناسي انا احنا عطينهم كل اسامي حبايبنا علشان نبقي عارفين لو حد منهم جيه.

رافت بغضب ومكر: يااااااه دول الباقي كوم ودول كوم تاني خالص انتقامي منهم هيبقي غير.

خالد بخبث: بصراحه عندك حق بعد كل الي عملتوه معاهم وهما طلعوا زباله وخاينين.

رافت بغيظ: علشان كده حسابهم هيبقوا اني احرقهم حايين علشان اشفي غليلي منهم. لتلمع عيناه عيناه بخبث وشر 

**************************************

في شركه السيوفي:

تحديدا مكتب صقر كانت تقف سلمي بارتباك تبحث عن ملفات مهمه ليقاطعها دخول سليم المكتب ليتساقط كل مابيدها وتقف برعب وخوف.

سليم بحده: انتي بتعملي ايه هنا.

سلمي بارتباك:انا انا صقر بيه طلب مني ملف مهم كنت برور عليه.

سليم بحده وشك: طب اتفضلي واياكي تتدخلي المكتب وصقر مش موجود فاهمه.

سلمي برعب: حاضر وتسرع سريعا الي الخارج برعب وخوف.

ليقرر سليم محادثة صقر 

سليم: صقر انت بعت السكرتيره دي الي اسمها سلمي تتدور علي ملف في مكتبك.

صقر: لاطبعا ي سليم انت عارف مبحبش حد يدخل مكتبي وانا مش موجود خير في حاجه.

سليم: لاي يصقر مفيش حاجه.

صقر: ماشي انا شويه وجايلك سلام.

سليم: سلام ي حبيبي.

ليغلق سليم الهاتف ويتحدث بغضب البت دي لازم اعرف ايه وراها عمري مرتحتلها لازم اكشفها لازم لتلمع عيناه بخبث ومكر.

***************************************

في شقه دلال:.

كانت تجلس كالموتي بوجه شاحب وسخونه شديده وترتعش لانها كانت تعاني من حمي شديدة ليفتح اياد الباب ويدخل ليراه ذلك المنظر ليصعق بلهفه لم يستطيع اخفاها.

اياد بقلق: دلال مالك فيه ايه.

دلال بتعب: تعبانه اوي ي اياد اوي.

ليحاول اياد قياس درجه حرارتها ليصعق من علو حراررتها.

ليتحدث بخوف: انتي ازي سايبه نفسك كده قومي علي المستشفي ليصطحابها اياد علي المشفي للاطمنان عليها.

في المشفي:

كان الطبيب يفحص دلال ولكن هي كانت شارده في ذلك الخوف الذي يملا اياد كانت تفكر هل من المعقول ان يكون قد احباها بعد كل ما حدث لتفوق من شرودها علي صوت اياد.

اياد بحنان:انشاءآلَلَهّ هتبقي كويسه دي حمه هتاخدي الدواء وتبقي كويسه.

دلال بدموع وتعب: انت بتعمل معايا كل ده ليه بعد كل الي عملته.

اياد بجمود: انتي كنتي مريضه وانا تربيتي تمنعني ان اسيب شخص مريض من غير مساعده علشان كده لما رنيت كتير ومردتيش كان لازم اجي وبعدين انا لازم امشي انتي هتفضلي هنا وبليل هاجي اخدك ليرحل اياد سريعا قبل ان ينكشف امره ولكن تتطلع له دلال بابتسامه هادئة لتمتم بخفوت 

(اوعدك ي اياد اني هكفر علي الي عملته وهعيش عمري كله افكر ازي اسعدك)

*************************************

في جنينه الفيلا:

كانت تجلس زهره مع مراد.

زهره بحب: مش مصدقه اني انا وحبيبي هنكون مع بعض في مهمه واحده.

مراد بقلق: وانتي متتصوريش انا قلقان ازي من المهمه دي.

زهره: ليه بس ي باشا تقلق وانت معايا برضو يباشا.

مراد بابتسامه حزن: مش يمكن بعودك علي عدم وجودي معاكي.

زهره بقلق:قصدك ايه ي مراد.

مراد بارتباك: لا ابدا يحبيبتي مفيش حاجه خالص.

زهره بحزن:مراد صارحني يروحي فيه حاجه مخبياه عليا.

مراد: ابدا ي زهره مفيش حاجه خالص انا هروح اجيب عصير فرش كده ليرحل مراد سريعا تحت نظرات زهره القالقه ليقاطع تفكيرها هاتف مراد لتاخد الهاتف لتري المتصل.

زهره: ده جلال دكتور اونكل رعد اناهرد ليكون عايز يقول حاجه ضروري بخصوص اونكل رعد لتفتح الخط سريعا ليكاد يتوقف قلبها مما تسمع.

جلال بغضب: ي سلام اخيرا رضيت عليا ي سي مراد انا مش فاهم انت بتعمل في نفسك كده ليه مصمم تتدمرنفسك ليه حرام عليك ي اخي ليه مش قادر تقدر حجم المصيبه الي انت فيها وان عندك سرطان في المخ نحمد ربنا بقي اننا اكتشفناه بدري وانت مصمم تاجل كل حاجه يريت تجيلي علشان نبدء في العلاج واجرات العمليه وهقفل قبل ماسمع ردك الي بيعصبني ليغلق جلال الهاتف ولم يكن يعلم انه تسبب في الم اشبه بالموت لهذه العاشقه التي تترجي الوقت تترجي الزمن ان يتوقف ولا يوخذ منها سعادتها البسيطه ف روح زهره متعلقه بمراد لتمتمع بدموع غزيره والم ليس له علاج وهو الم الروح والقلب (علشان كده مكنتش عايز تقولي ي حبيبي نرجع بس من المهمه دي علي خير وبعدين انا بنفسي الي هبقي جنبك لحد متتعالج غصبن عنك لتدعو ربها ببكاء يقطع القلب يارب يارب انا ماليش غيره مقدرش اعيش من غيره اشفاهولي يارب يارب) لتقوم بارجاع الهاتف كما كان لحتي لا يلاحظ مراد.

***************************************

في شركه فواد اللاسيوطي:.

كان يجلس رافت مع احد العملاء الهامين جدا لصاحبها مايكل.

رافت: بجد مايكل قررتوا بيع الشركه.

مايكل بجديه: نعم مستر فؤاد سنعرضها في مزاد علني.

رافت بطمع: مايكل بس شركتكم ماشيه كويس وتعتبر من اهم الشركات ليه كده.

مايكل: محتاجين سيوله كتير وعلينا ديون لازم تسدد.

رافت بخبث: طب انا عندي حل تاني غير المزاد ده.

مايكل: خير مستر فواد.

رافت بطمع: انا مستعده اديكم كام شركه من شركاتي قصاد شركتكم ديل يعني.

مايكل: عرض مميز مستر فواد بس لازم اسال بقيت شركائي وهرد عليك.

رافت بخبث ومكر: تمام.

ليرحل مايكل ليتحدث رافت بمكر وطمع اه لو الديل ده مشي لهبقي كسبت صفقه العمر لازم استغل احتاجهم للفلوس واخدها منهم دي شركه كبيره وليها وزنها ليبتسم بخبث ومكر.

***************************************

في غرفه المكتب الخاص ب رعد وعزالدين:.

مروان: هوده الي حصل ي عمي مش عارف اعمل ايه.

رعد بغضب: وساخته وصلت لحد كده عايز بنت اخوه في ايه.

اسر بزهق: وبعدين بقي احنا هنفضل متحاصرين كده وقلقنين ولا ايه.

عزالدين: هو عايز يضربنا بيها عايزنا نروح كلنا لغايه عنده عايز يكسرنا.

رعد بغضب شديد: قسما بالله ما الموضوع ده يتم ويفكر يقربلها اوي يقرب من اي حد تاني من ولادنا لهقتله بايدي.

مروان: اهدي ي عم رعد بس لما نفكر هنعمل ايه.

رعد بغضب: نهدي ايه ي مروان ده لازم نخلص منه وجوده هو وشله الزفت بتعاته هنفضل عايشين في قلق وخوف طول ماهما عايشين علي وش الدنيا وانا مش فاهم عزالدين رافض نبلغ عنهم ليه.

عزالدين بتنهيده: قولتلك مليون مره ان حبسهم مش هو الحل مش هو العقاب لازم نعذبهم الاول قبل ما نموتهم.

اسر: عمي عزالدين معاه حق لازم الاول نعذبهم نضمن منين ي عمي رعد انهم لو دخلو السجن ميخرجوش منه زي المره الي فاتت يلاقوا ناس وسخه مستعده تبيع ضميرها علشان الفلوس ونبقي احنا مكسبناش حاجه.

عزالدين بتنهيده: مروان انسي موضوع رنا ده احنامستحيل نخاطر بحياتها وانا هتصرف قولهم انها سافرت مثلا رحله للمدرسه بتاعتها لاي مكان توهو وانا هتصرف يسياده المقدم.

مروان بابتسامه: سياده المقدم البركه فيك ي سياده اللواء. 

ليبتسم عزالدين لتذكره كيف كانت الاء تخشي دخول مروان كليه الشرطه لخوفها الشديد عليه في حين كان عزالدين والجميع يحاولون اقناعها لكن هي كانت تخشي ذلك كثيرا فقرر عزالدين بعد تصميم مروان للالتحاق بكليه الشرطه وبالفعل يقوم عزالدين بالتحاق مروان بكليه الشرطه ولكنه خفي عن الجميع هذا الموضوع 

وبالفعل دخل مروان كليه الشرطه واصبح ك عزالدين في كل شي يقوم بمهمات في الخفاه واصبح امتداد لعزراييل ملك الموت 

(عزالدين السيوفي).

************************""**""*********

في غرفه جاسر ونيرمين.

كان جاسر يجلس يتابع بعض ملفات عملياته ليقاطعه صوت طرقات الباب لياذن بالدخول وهذا لم يكن الا فجر.

جاسر: تعالي ي جاسر ي حبيبي اتفضل.

فجر بابتسامه:ازيك ي بابا عامل ايه.

جاسر بابتسامه: الحمد لله ي حبيبي شكلك عايز تقول حاجه.

فجربارتباك: بصراحه انا بفكر اتجوز يبابا.

جاسربفرحه:بجد ده احلي خبر سمعته في حياتي.

فجر بابتسامه: ربنايخليك ليا ي بابا.

جاسر: ودي مين ست الحسن والجمال الي وقعت الشيخ فجر السيوفي.

فجربارتباك: سلمي ي بابا سكرتيره صقرهي انسانه محترمه جدا صدقني.

جاسر بحنان: يابني انت اكتر واحد بثق في اختيراته اما انها سكرتيره احنا ميفرقش معانا الكلام ده انا لما اتجوزت والدتك كانوا ناس بساط وعمك رعد كمان حتي عمك حازم لم حب جميله اتجوزها علطول مهاموش انها بنت بواب احنا مش كده يابني.

فجر بفرحه وهو يقبل يد والده: ربنا يخليك ليا يبابا.

ليرحل فجر سريعا تحت ابتسامه جاسر الهادئه.

*********************************

كان يخرج مروان من غرفه المكتب ليصادم للمره الثانيه بهذه العنيده عبير.

عبير بتذمر وهي تتضع يدها علي جبينها بالم.

عبير بغضب والم: هو فيه ايه يابني انت مش تفتح.

مروان بابتسامه: تعرفي انك بتبقي حلوه وانتي متعصبه.

عبير بغيظ:لا والله بجد انا مش قادره اصدق كميه البرود الي انت فيها دي وراسي وخدي الي خبطت فيهم دول هاعمل فيهم ايه سعادتك.

ليقترب عليها مروان بهاله اربكاتها ليقبل خدها وجبينها بكل رقه لتتحطم حصونها بين يديه ليتمتم بهمس كده هيخفوا ليغمز لها ويتركها في حاله لا يرثي لها.

*********************************

في فيلا الشرفيلارافت السيوفي ٠

خالد:يعني بجد ممكن الشركه دي تبقي بتاعتنا.

رافت بطمع:ممكن طبعا انا مستحيل اسيبها تروح من ايدي دي لولا انهم محتاجين سيوله للولا هيبعوها دي شركه كبيرة اوي وشغاله.

خالد بخبث: ايوه بقي داحنا ساعتها نبقي ملوك السوق هنا.

ماريا:حسين كلمني قالي نخف العب في مل حاجه فيه للواء جديد جيه الداخليه بس ايه عمره مخسر قضيه ولو شم الي عملنا زمان هيجبنا هيجبنا.

خالد بزهق: ي ساتر جوزك ده مجبش خبر عدل ابدا.

رافت: كده كده هنهدي كل حاجه اليومين دول لحد ماخلص من موضوع الشركه دي مش عايز اي غلطه.

ماريا: عندك حق ي رافت لازم نهدي العب شويه احنا مصدقنا خلصنا من الي حصل زمان انا هطلع اشوف بابا وماما.

لتذهب ماريا الي الاعلي.

خالد بتنهيده: وانا هخرج اشم شويه هوا واجي.

رافت بسخريه: هتروح تشم هواء ولا هتروح لست كرستين بتعتك.

خالد بخبث: هروح ل كرستين طبعا مانتا عارف انابحبهاقد ايه وهي كمان كفايه انها واقفه معايا من ساعه ماجيت.

رافت بسخريه: روح ي حنين روح.

ليرحل خالد ويظل رافت يفكر في القادم.

***********************************

من داخل فيلا السيوفي:.

كان يدخل عزالدين بسيارته للداخل ولم يلاحظ ما يتربص بيه ويراقبه بعيدا لينزل عزالدين من السياره متوجها الي داخل الفيلا 

ليبتسم الاخر بخبث ومكر ليطلق رصاصه من مسدسا كاتم للصوت 

تسقط عزالدين ارضا غارقا في دمائه ليبتسم الاخر بمكر وانتصار.

****************************************

في منزل كريستين: ٠

يدخل  خالد بحب وهو ينادي علي كرستين وظل يبحث عنها حتي جحطت عيناه بالصدمه الشديده مماراه يتتتتتتتتتتتبع. 

تري من الذي اطلق الرصاص علي عزالدين ومالذي راه خالد لتحل عليه هذه الصدمه الشديده 🤔🤔🤔🤔🤔

دمتم في رعايه الله وحفظه 🌺🌺🌹🌹🌹🌹🌹♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


البارت الثاني عشر 🤗🤗🤗🤗🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

في بيت كريستين كان يقف خالد بصدمه شديده مما يراه فكان المشهد كالاتي كريستين تجلس تتحدث بكل اريحيه مع عدوه اللدود الذي كان دائما يخسر تحديه معاه كان دائما يستطيع التغلب عليه والاطاحه بكل خططه.(رعد السيوفي)

خالد بصدمه شديده: ايه الي انا شايفاه ده . 

رعد بابتسامه استفزاز: هاي خالد تصدق ي راجل وحشتني اوي جيت علشان اشوفك ملقتكش بس بصراحه كريستين قامت بالواجب. 

كريستين باعجاب ل رعد:اوووه رعد انت كتير جذاب.

رعد بابتسامه استفزاز:تسلميلي ي غاليه.

خالد بغضب شديد وكره: انت ايه ي اخي انت ايه ورايا ورايا في كل حته انا عمري مكرهت حد قد مكرهتك.

ليقوم رعد ليقف امامه ويحدثه بغضب.

رعد بغضب شديد:القلوب عند بعضها ي خالد انا كمان عمري م كرهت حد قدك انت والوسخ التاني الي مستعد يبيع ابوه علشان الفلوس.

خالد بكره: انت جاي ليه ي رعد.

رعد باستفزاز:ابدا وحشتني قولت اجي اشوفك انت عارف انت غالي عندي قد ايه ي خالد.

خالد بغضب:ايه مش خايف عليهم مش خايف علي نفسك.

رعد بخبث ومكر:انت اصغر كتير من انك تقف قصادي وتتحداني ولا نسيت اني كنت دايما بكسب كل التحديات زمان.

خالد بغضب شديد وكره:عمري مانسيت ابد علشان كده صممت اني اهرب باي طريقه وباي تمن علشان انتقم منك ولانسيت ان القضيه الي لفاتهالي كانت ظلم.

رعد بحده:في دي عندك حق فعلا بس ده كان اقل رد علي الي عملته في حازم اخويا ولانسيت انت الي عملت في نفسك كده لما قررت تتدخله في وسط الحرب الي كانت بيناولم قررت تقتلني علشان بت متسواش.

خالد بغضب:انت جاي هنا ليه وعرفت بيتي منين.

رعد بسخريه:عرفت بيتك منين ده بقي انت عارف مش صعب عليا ام جاي ليه فجاي علشان اخدك معايا رحله اتمني تعجبك لم يكمل رعدباقيه كلامه الا ومروان واسر يخدؤرن خالد بحقنه مخدر ليسقطت خالد فاقت للوعى.

رعد بحده:يلا بسرعه عالعربيه منضمنش ممكن حد يجي.

كريستين: رعد خدني معاك مصر انا ماليش حد هنا لكن ليا اصحاب بمصر هنزل اعيش معاهم الي شغالين معاه لو عرفو بالي عملتوه هيقتلوني.

رعد:متخافيش ي كريستين انا هحميكي وانتي هتيجي معايا. 

وبالفعل تذهب كريستين مع رعد ويراحلوا جميعا الي مصر بطياره رعد الخاصه للخلاص من اول الاعداء ومعرفه كيف حدث كل ذلك.

(كريستين)هي فتاه ايطاليه والدتها مصريه لذلك تجيد العربيه بطلاقه توفت والدتها وتركها والدها وتزوج فتاه من عمرها واقعها الحظ في يد خالد كانت دائما تشعر بالخوف معاه من غموضه في كل شي واوقع القدر مره ثانيه في طريق رعد لخلاصها ممن لحق بها.

*******************************************

في بيت اشبه بالمهجور يدخل هذا الشخص الذي استطاع ان ينفذ اول مخطتاته بمحاوله قتل عزالدين ليتحدث بغضب شديد وغايه في الانتقام دامت لسنوات.

(خلصت من اول واحد واحد ولسه الباقي واهم بعد عزالدين رعد بعد العبه الوسخه الي لعبوها علينا ودفعنا احنا تمنها لوحدنا خرجواعادل منها زي الشعره من العجينه وطلعوه بطل قومي حتي الباقين قدروا يهربوا واحنا بس الي روحنا كبش فداء انا ومحمد الله يرحمه 30 سنه راحت من عمرنا هو مات بحسرته وانا ضاع عمري هدر بس ورحمه امي وابويا لدفعهم التمن غالي اوي.

ليظهر منتقم جديد لعائلة السيوفي وهذا لم يكن الا (لويس)

************"********"""""""""************

في  احدي المستشفي الخاصه:. داخل غرفه العمليات

كانت حاله من الارتباك تسيطر علي الجميع حاله من الخوف والقلق يفاعلون مابوسعهم لانقاذ حياه هذا الغافي (عزالدين السيوفي)

خارج غرفه العمليات:.

كانت جميع عائله السيوفي يقفون بخوف ورعب ودموع لاتتوقف علي قلب عائله السيوفي ويعتبر اهم اعمدتها كانوا لايصدقون ماروه كانوا دائما يرون عزالدين القوه الشموخ الهاله المربكه والطاله الخاطفه للانفاس صعقوا خوفا ورعبا من رواه غارق بدمائه لا يعلمون ماذا حدث.

زهره بدموع غزيره:الحمد الله يارب علي كل شي بس انا مش عارفه ايه الي بيحصلنا ده.

صقر بدموع:اهدي ي ماما بابا انشاء آلَلَهّ هيبقي زي الفل احنا ياما مرينا بازمات ودايما ربنا سبحانه وتعالي بيقف معانا ويقوينا.

سالي بخوف:اهدي ي عزالدين عمي عزالدين هيبقي كويس.

عزالدين بوجع:انا حاسس ان ابويا هو الي بين الحياه والموت.

هاجر بحنان:اطمن ي ادهم انشالله عمي هيبقي زي الفل.

ادهم بتوهان:مصدقتش الي شوفته ي هاجر طول عمري بشوفه زي الجبل اول مره احس اني اتكسرت.

هند بحنان:انشاء الله عمي هيبقي زي الفل ي عدي.

عدي بخوف:انشاء آلَلَهّ ي هند.

نور بهمس:مراد ابوك فين.

مراد:بابا سافر ايطاليا ي ماما بيخلص صفقه مهمه.

نيرمين بحب:اطمن ي جاسر انشاء الله ربنا هيبقي معانا ويقوملهنا بالسلامه.

جاسر بحزن:ربنا يسترها ي نيرمين ربنا يسترها.

عاصم بخوف:اهدي يرؤي اهدي ي حبيبتي.

رؤي بدموع: مش قادره ي عاصم حاسه اني هموت مش قادره.

ليخرج الطبيب ليهرولوا له سريعا برعب وخوف.

صقربخوف: طمنا ي دكتور الله يخليك.

الدكتور بابتسامه:اطمنوا ابوكم زي الحصان احنا قدرنا نخرج الرصاصه اينعم الوضع كان صعب بس الحمد الله ربنا سترها معانا كام ساعه انشاء الله وهيبقي زي الفل.

لتعل عليهم الفرحه والسعاده والارتياح لياخدوا انفاسهم اخيرا بعد ليله خاطفه للانفاس.

****************************************

في عربيه مروان:.

رعد: مروان وديه المخزن القديم وتمم علي الوضع كويس.

مروان:حاضر ي عمي وهنعمل ايه في رافت اكيد هيدور عليه.

رعد:ودي تفوتني برضو هاخد تلفونه طبعا وابعتله رساله اقوله انه سافر مع كريستين يغيرو جو وشويه وهيرجع واقفل التلفون خالص.

اسر باعجاب:معلم ي كبير ولله استاذ.

ليلاحظ اسر عبوث وجه رعد عندما راي رساله من مراد تخبره بتعرض عزالدين للطلق ناري واخباره بعنوان المشفي.

رعد بغضب ورعب: مروان اطلع بسرعه علي المستشفي التخصصي وخود انت الزفت ده علي المخزن زي مقولتلك.

اسر برعب:مالك ي عمي خير حاجه حصلت.

رعد برعب وخوف:عمكم عزالدين اضرب عليه نار وفي المستشفي.

اسر ومروان بخضه:ايه طب وهو عامل ايه.

رعد بشرود: كويس اعملوا الي قولتلكم عليه بسرعه.

ليذهب مروان ب خالد الي المخزن ثم يذهب الي البيت لاخد بعض الاشياء وياخذ اسر كرسيه ويتركوا كريستين ويذهبوا سريعا الي المستشفي.

****************************************

في فيلا الشرفيلا فوادالاسيوطي:.

كان يجلس رافت يحادث خالد ليدفع بالتلفون ليتحدث بغضب.

رافت بغضب شديد:راح فين الزفت ده تلفونه مقفول مقفول.

ليدخل حسين بغضب شديد 

حسين بغضب وزعيق: انت عايز توصلنا لايه بالظبط قولتلك ابعد عن عائله السيوفي وانت مفيش فايده فيك.

رافت باستغراب:انت هتستعبط عليا ولاايه عايز تقنعني ان مش انت الي ضربت عليه نار.

رافت بدهشه: عزالدين اضرب بالنار.

حسين بغضب:انت عايز تقنعني انك ملكش دعوه بالي حصل.

رافت بزعيق:لا ماليش دعوه بالي حصل انت فكرك ان عزالدين انا بس الي عدو ليه لا ده ليه اعداء كتير جدا يتمنوا موته ده هو كان مسمينه وهو في الداخليه ملك الموت.

حسين بغضب:قسما يالله ي رافت متكون انت الي عملت كده وتكون بتلعب عليا انا بقي الي هقفلك لان مش بعد كل ال عملتوه علشانكم هتودوني في داهيه ودمرولي حياتي.

ليتركه حسين ويرحل ليتمتم بغضب وخبث 

انت فعلا لازم تروح في داهيه وتموت خالص علشان اخلص منك طول مانت عارف كل حاجه هتفضل خطر عليا لازم تموت لتلمع عيناه بخبث ومكر.

****************************************

في المستشفي التخصصي:

من داخل غرفه عزالدين.

كان يجلس رعد وهو يمسك يداه ويبكي بحرقه وخوف علي توامه وروحه ف عزالدين ورعد جسدين في روح واحده.

رعد بدموع:فوق ي عزالدين فوق انا من غيرك ولا حاجه انامقدرش اعيش من غيرك ابدا حاسس اني ضايع قوم ياخويا انا مشهقدر علي كل ده لواحدي انت سندي ي عزالدين سندي وسند عائله السيوفي كلها.

ليفتح عزالدين عيناه ببط شديد ويتحدث بتعب.

انا هفضل دايما جنبك ي رعد عمري مهسيبك قولتك احنا زي ماجينا الدنيا دي مع بعض هنسيبها مع بعض.

رعد بفرحه مملوه بالدموع:عزالدين حبيبي حمدلله علي السلامه الحمد لله انك بخير كنت متاكد ان ربنا هيستجيب لدعاي ويرجعك ليا بالسلامه.

عزالدين بتعب:انت كنت فين من انبارح.

رعد بارتباك:انا كنت في ايطاليا بخلص شغل وجيت علطول.

عزالدين بخبث وشك:متاكد.

رعد بغيظ وزفر لان عزالدين دائما يفهمه.

رعد بزفر:بصراحه كده لا انا روحت جيبت خالد وجيت لان كفايه كده القلق الي احنا عايشين فيه.

عزالدين:كنت متاكد انك هتعمل حاجه بس مكنتش متصور انك جنون لدرجه دي.

رعد بزفر:الي حصل حصل خلاص قولي انت المهم تفتكر مين الي عمل كده.

عزالدين بتعب:احنا اعدائنا كتير ي رعد ممكن اي حد يكون الي عملها.

رعد بشك:انا شاكك في شهد.

عزالدين:لا مقعتقدش معندهاش الجراه تعملها.

رعد بسخريه: لا ي راجل بقي الي خلت بنت اختها تتدمن وتلبس اياد مصيبه زي دي هيبقي صعب عليها تقتل.

عزالدين بتعب:ولله عندك حق بس انا مش عارف ليه حاسس انها مش هي.

رعد بتساول:يعني البوليس لما يجي يحقق معاك مش هتتهمها.

عزالدين:لاطبعا ولاهتهم احد لاني فعلا مش شاكك في حد وبعدين قوم يلا روح وخودهم كلهم معاك لاني بجد مش قادر اتكلم.

رعد بحب:حاضر يحبيبي ليقبله في راسه بحب ويرحل.

وبالفعل بعد محاولات مستميته من رعد استطاع ان يقنعهم بالرجوع جميعاً الي الفيلا والرجوع ل عزالدين في الصباح الباكر.

*****************************************

في بيت بسنت:.

كانت تتحدث عليا بالهاتف بخفوت مع رامي.

عليابخفوت:رامي ازي بس اقابلك في ساعه زي دي.

رامي بخبث:يروحي بقولك وحشاني هوانا موحشتكيش ولاايه.

عليا:يروحي طبعا وحشتني بس ازي هنزل في وقت زي ده هقول لماما ايه.

رامي بزعل مصتنع:لا يروحي لووحشتك بجد هتعملي اي حاجه وتجيلي لكن بقي واضح اني مش فارق معاكي اصلا.

عليا بحب:ازي تقول كده لا طبعا هتصرف واجيلك في المطعم بتاع كل مره.

رامي بمكر وانتصار:ماشي يروحي هستناكي بحبك.

عليا بحب: وانا بموت فيك.

ليغلق رامي الهاتف ل يتحدث بمكر وانتقام والله وجيتي في ملعبي ي قطه وهعمل فيكي الي ميتعملش لتلمع عيناه بخبث وشر.

****************************************

في فيلا الشرفيلا فوادالاسيوطي:.

رافت:ازيك ي كوهين.

كوهين:كويس خير ي رافت بيه.

رافت بخبث:عايزك في مصلحه.

كوهين بطمع:انت عارف طالما الفلوس موجوده انا جاهز.

رافت بمكر:اطمن الي انت عايزه هتاخده واكتر كمان.

كوهين بتساول:مين.

رافت بخبث:حسين المنشاوي.

كوهين باستغراب:غريبه دانا اعرف انكم صحاب اوي.

رافت بزهق:بقي بيتكلم كتير وبيذهقني وبيتحشر في الكبيرهوالصغيره وانا ماليش خلق.

كوهين:تمام جهز فلوسك واعتبره حصل.

رافت بمكر:اشوف جثته بعيني تاخد فلوسك.

كوهين:انت سامع عني كويس ي رافت بيه انا بخلص علطول مبقعدش بقي اجيب الجثه اوريهالك والكلام ده انا بخلص وبتاوي في ساعتها مبعرضش حياتي للخطر مهما كان التمن عاجبك علي كده تمام مش عاجبك خلاص.

رافت:خلاص ي كوهين خلصني منه بس والي انت عايزه هتاخده.

كوهين:كده تمام سلام ي كبير.

رافت:سلام.

ليرحل كوهين وظل رافت يفكر.

*********************************

في فيلا السيوفي:.

كانت تجلس كريستين مع حوكشه.

حوكشه بمرح: وانتي مرتبطه ي عسل.

كريستين بضحك: لا.

حوكشه بمرح وغمزه:تعجيني ي عسل محسوبك برضه لسه.

لتدخل جميع العائله وينصدموا من كريستين.

حازم بغمزه:الله مصلي علي النبي ايه القمر ده.

عدي باعجاب:ده قمر منور ي عمي دي جات منين دي.

سليم بشرود:يلهوي ياما ايه الصاروخ ده.

ادهم بغمزه:صاروخ دي قاعده صواريخ بحالها.

جميله بغضب:قاعده صواريخ ايه ي لماما ي حوش يشويه غجر.

حازم بتذمروهمس: اهي ظاهرت علي حقيقيتها بنت عثمان البواب.

نور بغيظ وتساول:انتي مين ي حبيبتي انتي.

حوكشه ببراءه مصتنعه:انا هقولك ي ماما نور انا قاعدت ادردش معاها واجيبها يمين وشمال قارت بكل حاجه  قالتلي انها هي صحبه  

عمي رعد.

نور بغيظ وغيره:نعم ياخويا صحبه مين ده ليلتها هي وهو سوده غلي دماغهم.

روئ بضحك: رعد اخويا ده مش سهل ابدا هيفضل دنجوان والله.

سالي باشمزاز:عاديه خالص مفيش اي حلاوه.

سمر بتزمر:والله عندك حق ي سالي.

هند بضحك: بطالوا غيره وغل بقي دي البت طالقه صاروخ ولله.

نور بغيظ:البت دي تقعد في الاوضه الي فوق متتحكرش غير لما رعد بيه يشرف تمام.

كريستن بابتسامه:متتعبيش حضرتك انا عارفه اوضتي هطلع انامي لاني لازم اصحي بدري اعمل التمرينات بتاعتي تصبحواعلي خير.

نور بغيظ:ي خرابي ياني البت دي هتنقطني.

ليتتطلعوا جميعهم عليها بابتسامه.

***********************************

يحل المساء في المستشفي التخصصي:.

كان يدخل ذللك الغامض المتنكر بزي دكتور وهو يبحث بعيناه يمينا ويسار ليري رقم غرفه عزالدين ليتسحب في هدوء ليدخل لتشعر بيه للممرضه سريعا ولكن يقوم بتخديرها قبل ان تصدر اي صوت 

ويتحدث بغضب وانتقام ومكر(دمرت حياتي كلها وقضيت عليها سنين عمري راحت علي الفاضي وحان وقت انك تموت بقي علشان اشفي غليلي منك وانتقم الانتقام الي يرضيني لتلمع عيناه بخبث ومكر ليخرج حقنه الهواء من جيبه ليقترب من المحلول بخبث وانتصار ولكن فجاه يصدع النور في اركان الغرفه ويري من يمسك يده وينظر له نظره مرعبه كفايله باحراقه 

يارب البارت يعجبكم 🌹♥♥♥♥♥♥😍😍😍😍😘😘😘😘😘

دمتم في رعايه اللهوحفظه🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌹🌹


البارت الثالث عشر♥♥😘😘😘🌺🌺🌺😘😘

في المستشفي التخصصي:. 

كان يقف رعد بطاله مرعبه وهو يضغط علي معصم من امامه بحده ليزيل القناع الذي يتخفي من خلاله بحده لتحل عليه الصدمه الشديده ليتمتم بغضب شديد انتي. 

شهد بدموع: رعد ارجوك  اسمعني. 

ليضغط رعد علي فكها بكره وغضب ليمانعها من الحديث. 

ليتحدث بخفوت وغضب امشي قدامي وان فتحتي بوقك هجيب  خبرك سامعه لتوامي له برعب شديد لتنصاع اليه ليقوم باخرجها خارج المشفي بعيدا ليذهبوا بعيدا ليلقيها رعد ارضا ليتحدث بغضب شديد.

رعد:عمري متخيلت ان جواكي الشر ده كله انتي ايه ي شيخه شيطانه.

شهد بقهره ودموع:انا واحده معملتش حاجه في حياتها غير انهاحبت

رعد بغضب:اوعي تجيبي سيره الحب انتي واحده مريضه نفسياولازم تتعالجي انتي واحده مجنونه.

شهد بغضب ودموع:ايوه مجنونه مجنونه باخوك فيها ايه زهره احسن مني زهره عمرها مهتحبه قد مانا حبته عمرها مهتبقي عندها استعداد تديلو عمرها كله.

رعد بتريقه: لا ي شيخه وانتي الي قلبك عليه اوي علشان كده عايزه تقتليه مش كده.

شهد بجنون:ايوه لاني استحملت كتير ومفيش فايده سنين وهومعاها وانا بموت لوحدي بموت من القهره والغيره لو هتسمي حبي حب قاتل انا مستعده للقتل طالما مش معايا ميبقاش مع غيري.

رعد بحده:علشان كده خليتي بنت اختك تتدمن وخليتي اياد يبقي ممسوك في قضيه زي دي انتي واحده زباله ايه رايك لما نور تعرف الموضوع ده لم تعرف انك عملتي كده في بنتها اكيد هي هتقتلك بايدها بس انا مش هسمح انها تعرف حاجه زي دي وتحس بالقهره والكسره انا هجزلك بكره اول طائره علي لوس انجلوس تروحي تعيشي هناك واياك اعرف انك رجعتي تاني او بتحلولي تقربي من اي حد من عائلتي قسما بالله ي شهد انا الي هقتلك بايدي سامعه كل علشان خاطر نور لولا كده كنت راميتك بقيت حياتك في السجن اظن كلامي واضح علي الله ميتنفذش.

ليتركها ويرحل بغضب شديد.

****"***********"""""""""***************

في جنينه الفيلا كانت تجلس فاطمه بهدوء تتفحص بعض المجلات ليقاطعها سليم.

سليم بهدوء: هتفضلي تتهربي مني لحد امتي.

فاطمه بارتباك:اتهرب ليه انت قصدك ايه.

سليم:قصدي انتي فهماه كويس انا يمكن صح عندي اخطاء كتير صحيح عرفت بنات كتير في حياتي لكن انتي مختلفه من ساعه مشوفتك اول مره وانا حاسس انك الانسانه الي هتغيرني للاحسن الي هحس فعلا اني فخور وطاير من السماء وهي مراتي ارجوكي لوانتي حاسه باي مشاعر ناحيتي ارجوكي متموتهاش وصدقيني انا والله مكدبت في اي حاجه ابدا.

ليرحل سليم ويتركها في حيرتها فهي ايضا مياله ل سليم لكنها تخاف من شخصيته المعروفه عنها انه يميل للبنات بشكل كبير.

***************************************

في غرفه صقر وادهم:.

كان يجلس صقر بشرود فيما حدثا لوالده فهو يعلم ان عائله السيوفي لها الكثير من الاعداء لكنه لايعلم انها تصعد لهذه الدرجه الوصول الي القتل.

ادهم باستغراب:مالك ي صقر.

صقر بتنهيده: هو كل الي حصل ده ميخليش الواحد دماغه تشت من التفكير.

ادهم:عندك حق ده الواحد كان قلبي هيبقف بس للحمد لله ربنا سترها ابوك جبل.

صقر بابتسامه:عندك حق والله قولي انت اخبارك ايه انت وهاجر.

ادهم بشرود:مخبيش عليك ي صقر حاسس اني اتسرعت.

صقر باستغراب:ليه بتقول كده بس.

ادهم:مش عارف عندي احساس انها مجرد تعود مش حب ابدا.

صقر:طب اسمعني ي ادهم لو حاسس بكده انهي الموضوع دلوقتي متجرحاش ماشي.

ادهم ببتسامه هادئه:انشاء الله ي حبيبي.

*************************************

في فيلا الشرفيلافوادالاسيوطي.

كان يجلس رافت يتابع بعض الملفات ليقاطعه دخول علاء.

رافت:ها عملت ايه.

علاء:كله تمام سالت عن الشركه لقيتها ممتازه بس فعلا عندها تعسر الفتره دي فهتقرر تبيعها.

رافت:تمام يبقوا اكيد هيوفقوا علي العرض بتاعنا دي تبقي ضربه العمر لو الصفقه دي تمت ادم اخوك فين.

علاء:ادم راجع النهارده كان اخر يوم في الاختبارات بتاعته وماما كمان هتيجي.

رافت:ماشي روح انت الشركه وبلغني باي حاجه جديده ماشي.

علاء:ماشي يبابا.

ليذهب علاء الي الشركه.

سميحه:عملتلي ايه في موضوع نزولي مصر.

رافت بغضب:ماما انتي ليه مصممه انك تعرضي نفسك للخطر وخلاص.

سميحه بضيق:هو فيه خطر اكتر من الي احنا شوفناه السنين الي فاتت دي.

رافت بحده:واديني عايش علشان انتقم من كل الي عمل فينا كده وعيشنا السنين دي.

سميحه بندم:احنا الي عملنا كده في نفسنا محدش عمل كده غيرنا احنا الي دمرنا نفسنا لما طمعنا في كل حاجه وانت بتعمل كده في ولادك دلوقتي بتشربهم من نفس الكاس الي شربتك منه زمان لحد مهتلاقيهم هربنين زينا طول عمرهم وعايشين دائما خايفين.

رافت بسخريه:لا يشيخه بقي احنا دلوقتي السبب في الي احنا فيه السبب هما عزالدين ورعد هما الي دمروا حياتنا وقضوا عليها وانتقامي منهم هيكون اشد من اي حاجه كنت هعملها زمان ليرحل من امامها بغضب شديدلتشرد هي بندم فيما صناعه.

****************************************

في جنينه الفيلا:.

فجر:بابا انا قررت طبعا اجل موضوع سلمي دلوقتي خالص علشان الظروف.

جاسر:طبعا ي فجر لازم معلش هنعمل ايه في الظروف وانشاءالله يومين كده ونروح نخطبها.لياتي سليم.

سليم بمرح:ايه ي جاسر انت هتتجوز علي نيرمين ولا ايه.

جاسر بابتسامه:مش انا ي غبي وبعدين امك الي في القلب ي حمار ده فجر اخوك.

سليم باستغراب:لا والله العظيم بجد.

فجر:ايوه ي سيدي بجد انت تعرففها كمان.

سليم باستغراب:بجد مين.

فجر بإبتسامة:سلمي.

لينتفض سليم بغضب شديد.

سليم بغضب شديد:سلمي مين سكرتيره صقر.

جاسر باستغراب:ايوه هي ي سليم مالك.

سليم بغضب:دي واحده زباله ي بابا.

فجربغضب:اخرس قطع لسانك دي بنت متبريه واخلاقها عاليه.

سليم بسخريه:لاوالله دانت الي اهبل وعلي نياتك ي خساره كنت فاكر انك اذكي واحد فينا اقول احناكلنا طايشين وسعادتك الي العاقل الي فينا جات حتت بت متسواس مليم لعبت بيك الكره.

فجربغضب: انت الي علشان وسخ شايف كل الناس وسخه زيك شايفها زي البنات الي تعرفها.

سليم بحده:لا تصدق اقسم باالله هما انضف منها بكتير علي الاقل هما واضحين لكن هي الي شمال وعملالي فيها شريفه حاولت معايا كتير ومش انا بس ومروان.

لتدوي علي وجه صفعه قويه من فجر بغضب شديد لقلبا قد تحطم.

جاسر بغضب شديد: فجر انت اتجننت بتمد ايدك علي اخوك الكبير.

فجر بمراره:انت مش سامع بيقول ايه علي الانسانه الي هتبقي مراتي.

سليم بمراره وغضب:ماشي ي فجر بس والله العظيم لدفعك تمن القلم ده غالي الي مرضيتش اردوهلك في وجود بابا بس هديك القلم الي اكبر منه لما اكشفلك حقيقه الهانم بتاعتك الي مديت ايدك علي اخوك الكبير علشانها بس اعرف بعد ماكشفهالك علي حقيقتها انسا ان ليك اخ ليرحل سليم بالم ومراره شديده لعدم ثقه اخيه فيه تحت نظرات فجر القلقه من ان يكون مايقوله سليم صحيح.

***************************************

في المستشفيالتخصصي:.

رعد باستغراب:عزالدين انت بتعمل ايه.

عزالدين:زي مانت شايف كده هخرج.

رعد بعصبيه:تخرج فين بس ي عزالدين انت بتهرج انت لسه تعبان.

عزالدي:لا انا هتعب اكتر لوفضلت هنا لازم اخرج قولي انت روحت فين صحيت من النوم ملقتكش.

رعد بارتباك:ابدا كنت واقف بره هروح فين يعني.

عزالدين بشك:ماشي يلا هاجي معاك ل خالد علشان بعده كده عندنا سفر.

رعد باستغراب:سفر هنروح فين.

عزالدين بخبث:هقولك كل حاجه.

وبالفعل قد راحلوا من المشفي بعدما قام رعد بايفاقه الممرضه وايقناعهابعدم الحديث مع اي شخص فيما حدث.

***************************************

في المخزن القديم:.

كان يجلس خالد وهو مكبل الايدي والارجل فكان في حاله لا يرثي لها.

ليدخلوا رعد وعزالدين بطالتهم وهيبتهم الخاطفه للانفاس.

رعد بسخريه:منورنا ي خالد باشا حقيقي منورنا.

خالد بغضب: انهي المهزله دي ي رعدا حسالك.

عزالدين بتنهيده:سابك من رعد وخليك معايا انا.

خالد:معقول عزالدين باشا شخصيا بنفسه جيالي مخصوص.

عزالدين بابتسامه استفزاز:شوفت بقي انت غالي عندي قد ايه ولم تقول علي كل حاجه هتبقي غالي اكتر.

خالد بارتباك:حاجه ايه قصدك ايه مش فاهم.

رعد بحده:جري ايه انت لسه فيك نفس العاده الزباله بتاعه زمان انك متقدرش ذكاء الي قدامك علشان كده كنت دايما بتفوق عليك. 

خالد بغضب: انا معرفش حاجه وعلشان تبقوا عارفين ان العقوبه سقطت من علينا يعني خلاص مبقاش فيه حاجه نخاف منها كل الي بنعمله دلوقتي ازي ننتقم منكم وندمركم زي ماعملتوفينا زمان.  

عزالدين بشفقه:تصدقوا انتوا صعبانين عليا والله ايه الي انتوا بتعملوه ده خاتوا ايه من الطمع والفلوس ايه الي كسبتوه مش فاهم.

رعد بسخرية: متتعبش نفسك ي عزالدين دول الكلام خساره فيهم اسمع بقي ي سي خالد بزوق بالعافيه كده هتحكيلي عن الفيلم الي عملتوه زمان وازي هىربتوا من السجن احسن والله تلاقيك لابس قضيه احلي من بتاع زمان فهمني طبعا ومش كده وبس انت هتقولي رافت باشا بيخطط لايه بص احنا انتقامنا مش معاك انت انت كل الخلاف كان بينك وبيني انا يعني سعادتك كده لو حكيت علي كل حاجه هتتطلع من هنا علي البلد الي تعجبك بشويه فلوس حلوين كمان ايه رايك.

لتلمع عيناه بطمع فهو يري ان الصفقه تستحق التفكير يري ان رافت دائمابتحديه اليهم سيكون الخاسر ويقتنع ان انتقامهم الاساسي من رافت وسميحه وليس منه هو ليقرر بيع كل شي مقابل المال.

****************************************

في فيلا السيوفي:.في صباح اليوم التالي.

كانوا جالسون جميعهم علي السفره للافطار:.

عزالدين بابتسامه:منورنا ي كريستين.

كريستين: مرسي مستر عزالدين.

ادهم بهيام:هي منوره البيت بس ي بابا دي منوره مصر كلها.

عدي بغمزه: عندك حق والله ي ادهم دي فاضلها فولتين وتنور.

حازم بهيام:اه والله ده الواحد قلبه مبسوط وطاير كده من اول مدخلت البيت.

حوكشه بمرح:والله عندكم حق ي معلمين.

جميله بغضب:الهي يجيلك وجع في قلبك انت وهو متتلموا بقي.

روئ بضحك:بصراحه البت موزه.

رحمه بتذمر:مش اوي كده ي خالتوا.

حوكشه بمرح:الله فيه ي ابله خلي البساط احمدي مش كده الست بتقول كلمه حق الله.

روئ بغمزه ومرح:تسلملي ي حوكشه.

حوكشه بغمزه:عيون حوكشه والله ي عسل انت.

عاصم بغضب:لم نفسك ياض انت لقوم اوريك شغلك.

رعد باستغراب:مالك ي فجر فيك حاجه وفين سليم.

فجر بارتباك:لاي عمي ابدا وسليم خرج احنا كنا مع بعض كلنا بنصلي الفجر جماعه النهارده.

رعد بفرحه:الحمد لله انشاالله هنصحي علطول مش هنفوت الفجر جماعه ابدا.

حازم بغمزه لكريستين: دانا هصحي من النجمه والله.

ادهم بهيام:وانا معاك ي عمي.

عدي:وانا معاكوا الا الصحيان بدري كله فوائد.

جميله بغضب:لاوالله تصدقوا الدمعه هتفر من عيني انا عارفه انتوا عايزين تصحوا بدري ليه ي شويه صيع علشان البت الملزقه دي.

زهره بضحك:اهدي يجيمي مش كده علي البت.

ليظالوا يتحدثون ويتسامرون وكلامنها يشرد في افكاره.

***************************************

في مستشفي العيون الخاصه ب سالي.

كانت تجلس سالي تتفحص هذه الطفله الصغيره للتاكد بالفعل بانها ستحتاج الي ادوات طبيه من الخارج.

سالي بابتسامه:اطمني ي حاجه انشاالله هعملها العمليه وهتبقي زي الفل.

الام بدعاء:ربنا يوفقك ي بنتي ويرزقك دايما ويجعلك سعيده العمر كله يارب.

فعلا يحجه هي تستاهل كل الدعاء ده واكترلانها ملاك.

وهذا لم يكن الامعشقوها وحبيب طفولتها عزالدين.

سالي بعشق:عزالدين نورت المستشفي.

عزالدين بعشق:المستشفي منوره بيكي انتي ياحلي دكتوره عيون.

سالي بخجل:عزالدين ايه ده كله.

عزالدين بابتسامة: ده قليل عليكي كمان عمي سيف بعتلك الشيك ده هوقالي انك نسيتيه.

سالي بابتسامه:فعلا كنت محتاجاه بابا حبيبي ربنا يخليه ليا.

عزالدين بغمزه:هوبس.

لتتطلع له بخجل:وانت كمان طبعا.

ليبتسموا لبعضهم البعض.

***********************************

في شقه دلال.

اياد بابتسامه: عامله ايه دلوقتي.

دلال بحب:الحمدلله ربنا يخليك ليا ي اياد.

اياد بدهشه:ايه الي خلاكي تعملي كده ي دلال.

دللال بارتباك: ظروف ي اياد اوعدك انها هحكيلك عليها في الوقت المناسب وساعتها هتعرف انه كان غصبن عني بس دي اجمل حاجه حصلت في حياتي لاني قابلتك انت الي رجعتلي روحي ي اياد خلتني احس اني عايشه.

ليتتطلعوا لبعضهم البعض منهم من ينظر بعتاب ومنهم من ينظر بامل في السماح.

****************************************

في شركه السيوفي:.

كان قدم رتب سليم المخطط الذي من خلاله سوف يثبت حقيقه سلمي ل فجرليذهب الي سلمي.

سليم بخبث:ازيك ي سلمي.

سلمي بسعاده:الحمدلله ي سليم بيه.

سليم بمكر:ايه رايك اعزمك النهارده علي العشاء.

سلمي بفرحه ودهشه:انا.

سليم بمكر:ايوه انتي بصراحه عايز اشكرك علي مجهوداتك في الشركه واعتزرلك علي الي عملته انبارح.

سلمي بهيام:طبعا موافقه.

سليم بابتسامه انتصار لنجاح مخططه:تمام هعدي عليكي باليل ونتعشي في اي مطعم بره.

سلمي بهيام:اتفقنا.

ليرحل سليم بانتصار اما هي فكانت كالمغيبه ولما لا وسليم جاسر السيوفي تتهافت النساء عليه من وسامته الطاغيه.

***********************************

في جنينه الفيلا:.

كان يجلس كلا من زهره ومراد.

مرار بقلق:بقولك ي زهره ايه رايك لو كتابنا كتابنا قبل منسافر المهمه.

زهره باستغراب وقلق: ليه ي مراد.

مراد:ابدا كنت حابب نروح المهمه دي مع بعض واحنا متجوزين في مشكله.

زهره بابتسامة:لا يحبيبي طبعا مفيش مشكله انا معاك في اي حاجه عاوز تعملها.

مراد بفرحه:روح مراد ربنا يخليكي ليا يارب هكلمهم كلهم في الموضوع ده النهارده.

زهره بابتسامه:ماشي يروحي.

لتتحدث زهره في نفسها كل الي انت عايزه هيحصل ي مراد احنا فعلا محتاجين نكون متجوزين علشان نكون اقوي من كده وترابطنا ببعض يخلينا قادرين نواجه اي حاجه والهم علاجك ي حبيبي.

********************************

في غرفه عدي:.

كان يقف في غرفته يجهز شنطنته للسفر للمهمه جديده لتلاحظه هند لتتطرق الباب لياذنلها بالدخول:.

هند بقلق:انت رايح فين ي عدي.

عدي:عندي مهمه في سيناء.

هند بقلق: سيناء يعني مفيش غير سيناء الي تروحها.

عدي بابتسامه:ايه خايفه عليا.

هند بارتباك: لا مش لدرجه دي يعني ده مجرد سوال يعني.

عدي بغمزه:بس انا حاسس انه اكتر من سوأل بس العموم متنسيش انك في اوضتي يعني ممكن اعمل حاجه كده حاجه كده وهتتقفشي معايا في الاوضه وهتبقي فضيحه عمي رعد بجلاجل.

هند بارتباك وخجل:يقليل الادب.

لتهرول سريعا الي الخارج تحت ضحكات هذا الذي يشعر ولاول مره بالحب اتجاهها لتنهار حصون هذان العاشقان تحت مسمي الحب.

******************************************

يحل المساء:٠

في احدي المطاعم الفاخره كان يجلس كلامن سليم وسلمي.

سليم بمكر:عجبك المكان.

سلمي بسعاده:تحفه اوي المكان بجد.

سليم بخبث:المكان ده مبجبش فيه غير الغالين عليا وبس.

سلمي بفرحه: مش مصدقه نفسي معقول سليم بيه بنفسه بيقولي كده.

سليم بمكر:انتي بنادمه جميله ي سلمي فيكي حاجه مختلفه عن كل البنات.

سلمي بخجل:مرسي ي سليم بيه بجد انت حد لطيف اوي وجنتل.

سليم بمكر:وانتي كمان ي سلمي اووووه ده فيه ملف في شقتي مهم جدا نسيت اخلي صقر يمضي عليه وعمي عزالدين مسافر بكره بدري وعايزه.

سلمي:خلاص انا هخده واخلي صقربيه يمضي عليه الصبح بدري واجبهولك لحد الفيلا ل رعد بيه كمان.

سليم بخبث:مش عايزه اتعبك معايا.

سلمي:تعب ايه بس تعبك راحه.

سليم:طب يلا الشقه قريبه من هنا.

سلمي:يلا.

ليبتسم سليم بانتصار لنجاح مخططه ليرسل رسالة الي فجر 

(الخضره الشريفه بتاعتك معايا في الشقه ساعه واحده وتجي تشوف بنفسك) ليرحلوا الي الشقه.

******************************

في شقه سليم:.

يدخل فجر كالاعصار الغاضب ليتفحص الغرف ليصل الي غرفه النوم لتحل عليه الصدمه الشديده فكانت سلمي تنام شبه عاريه في احضان سليم فكان لايصدق م راه فهذه هي من قرر ان يتزوج بها ولم يصدق اخيه.

سليم بابتسامه انتصار:نورت وشرفت ي شيخ فجر.

*******************************

في المخزن الملحق بفيلا فواد الاسيوطي:.

كانوا يجلسون بخوف ورعب من هذا المكان الغريب.

صفاء برعب:انا خايفه ي طارق ايه المكان ده.

طارق بقلق:متقلقيش ي حبيبتي اكيد هنعرف فيه ايه.

ليدخل هو بطلته المرعبه الخاطفه للانفاس ليصعقوا برعب منا يرون.

رافت بهدؤء ما قبل العاصفه:اهلا اهلا نورتوني والله.

صفاء وطارق برعب وخوف:رافت.

يارب البارت يعجبكم ♥♥🌺🌺😍🤗🤗🤗🤗


البارت الرابع عشر 😍😍😘😘😘😘😘😘😘😘

في شقه سليم: 

كان يقف فجر في صدمه كبيره ممايراه. 

سليم بانتصار: ايه رايك بقي في البنت المودبه الطاهره الي ضربت اخوك الكبير بالقلم علشانها اهي جبتها شقتي وسريري باقل مجهود الصراحه علشان تعرف اني عندي حق ودلوقتي اتفضل معايا وانتي ياختي يلا طريقك اخضر ولو فكرتي تظهري في اي مكان احنا فيه همسح بيكي الارض هدفنك مكانك سامعه اما بقي الي مسلطك علينا انا هعرفه وقريب اوي وحسابه معاياهيبقي عسير.

لترحل سلمي سريعا من الشقه بخيبه امل بعد ان وقعت في فخ سليم بمنتهي السذاجه اما فجرفكان كالمغيب لايدري ماذا حدث لم يكن يتوقع ان في اشخاص مثل الافاعي يتلونون بكل الالوان.

********"**********************************

في شقه تسنيم واحمد:٠

كانت تجلس تسنيم بشرود ليقاطعها اولادها التوام كرم وكريم.

كريم:مالك ي مامي.

تسنيم بابتسامه:مفيش يروح مامي تعبانه شويه بس.

كريم بمرح:قول عايز ايه علشان يفرحك واحنا نعمله يجميل.

ليدخل احمد ليبتسم علي اسرته الجميله البسيطه.

احمد بمرح وغيره: اوعي ياض انت وهو سمسم دي بتاعتي انا بس.

لتبتسم تسنيم بحب: ربنا يخليك ليا ياحمد.

كريم بمرح:تراني اتاثرت لحظه ابكي ايه دول ياخواتي روميو وجوليت.

كرم بغمزه:يابني ابوك ده مش سهل.

احمد:طب يلا ياخويا انت وهو علشان رايحين عند جدو رعد.

الاطفال بفرحه: ايوه بقي ثواني وهنبقي جاهزين.

ليهرولوا سريعا للذهاب لفيلا السيوفي.

احمد باستغراب:مالك ي تسنيم فيكي ايه.

تسنيم بحزن:حاسه اني بقيت عند ابويا وامي ماليش لازمه ي احمد.

احمد بدهشه:ايه الكلام ده قصدك ايه.

تسنيم بدموع:زمان اتحرمت من ابويا اربع سنين ولما لقيت بابا وبقينا عايشين مع بعض امي مستنتش وجابت مراد وسمر وهند وفضلت انا برضو ماليش وجود ولا كاني ليا اب.

ليحتتضنها احمد بحب.

احمد بعشق:ايه الي بتقوليه ده يروحي طبعا لا انتي عارفه عمو رعد بيموت فيكي وبيحبك اكتر من اي حد في الدنيا دي وبعدين انا مش كفايه ولا ايه.

تسنيم بحب:ربنا يخليك ليا ي احمد دانتا الحب كله والله ربنا يخليك ليا ي حبيبي.

********************************

في فيلا السيوفي:.

كانوا جالسون يتحدثون بمرح وعفوياتهم المعتاده.

مراد بارتباك: بابا وعمي عزالدين وعمي عاصم كنت عايز اخود رايكم في حاجه.

عاصم بابتسامه:اتكلم ي مراد يحبيبي.

مراد بقلق:احنا مسافرين انا وزهره للمهمه لقبرص وكنت عايز نكتب كتابنا قبل م نسافر.

رعد باستغراب: وليه الاستعجال ده ي مراد متستنوا لما ترجعوا.

مراد بقلق:معلش ي بابا انا حابب ان زهره تبقي مراتي قبل منسافر.

عاصم:انا معنديش مانع ي مراد بس نسال زهره الاول.

زهره بخجل:انا موافقه ي بابا.

صقر بابتسامة:مبروك ي مراد مبروك ي زهره.

مراد وزهره:الله يبارك فيك ي صقر.

رعد بابتسامه:ممبروك ي حبايبي.

مراد وزهره:الله يبارك في حضرتك.

عدي بغمزه لهند:وانا كمان ي عمي عندي مهمه وعايزه اتجوز العسل دي قبل مسافر.

حازم:خلاص ايه رايكوا نعمل كتب كتاب ليكم كلكم مره واحده علي الضيق كده لحد مترجعوا وبعدين نبقي نعمل فرح كبير.

عزالدين باعجاب:والله فكره مش بطاله خلاص نعزم الناس علي بكره نعمل كتب الكتاب ليكم كلكم  مبروك ي ولاد.

الشباب بفرحه:اللله يبارك في حضرتك.

البنات بخجل:الله يبارك في حضرتك.

لينظروا لبعضهم البعض نظرات الحب والعشق الحقيقي بينهم.

***************************************

في فيلا الشر فيلا فواد الاسيوطي:.

في المخزن القديم كانوا يجلسون هذا الاثنان برعب حقيقي من هذا الوحش الكاسر.

رافت بغضب وكره:نورتوتي يااااه كنت مستعد ادفع عمري كله علشان الحظه دي.

طارق بغضب: سيبنا نمشي ي رافت الي بينا انتهي من سنين.

رافت بغضب:انت بالذات صوتك ميطلعش مش عايز اسمع نفسك ي ندل يواطي بعد كل الي عملته علشانك بعد صحوبيتنا السنين دي كلها تبيعني علشان واحده حقيره زي دي.

صفاء بغضب:الحقير ده هوانت انت احقر انسان شوفته في حياتي بنادم زباله فاكر انه يقدر يشتري الناس كلها بفلوسه.

رافت بغضب وهو يمسك خصلات شعرها بين يديه.

رافت:الحقير ده الي كان هيعملك بنادمه يزباله كان هيعيشك في فيلا يتربيه الحواري بس فعلا انتي مش المفروض تعيشي في النظافه انتي اخرك الزباله ي زباله ليدفعها بعنف.

رافت بغضب: اتحالفتوا مع رعد وعزالدين عليا وروني بقي مين هينقذكم من ايدي ومن الي عملوه فيكم هوريكم العذاب الوان لينظر لهم بغضب وكره شديد.

*************************************

في شقه كنزي عاصم السيوفي وزوجها اشرف.

كنزي:يلا يحلا يلا ي هنا.

لياتوا توامتها الجميلات اصحاب الثمانيه عام.

حلابمرح:صباح الفل.

هنا بمرح:صباح الورد.

كنزي بحب:صباح الفل علي جميلات قلبي يلا اجهزو بقي علشان رايحين عند جده.

حلا وهنا بسعاده هنلبس في ثواني ليهرولوا سريعا الي الداخل.

لياتي اشرف.

ليعانق كنزي من الخلف بعشق:حبيبي انا عامله ايه.

كنزي بحب:الحمد لله ي حبيبي كويسه يلا بقي علشان رايحين الفيلا.

اشرف باستغراب: ليه خير.

كنزي بابتسامه:ابدا بقالنا كتير مروحناش وثانيا كتبت كتاب اخواتي كلهم بكره.

اشرف بابتسامه:بجد ربنا يتمملهم علي خير يارب زهره ومراد فعلا ليقين علي بعض.

كنزي:فعلا مراد بيحبها من زمان وبيغير عليها من الهواء الطاير بيفكروني ب بابا وماما.

اشرف بمرح:لا طنط روئ وعمي عاصم دول مفيش منهم ابدا في العشق.

كنزي بضحك:عندك حق يلا احنا بقي علشان نجهز.

اشرف بعشق:يلا يروحي.

*****************************************

في المخزن القديم:.

رعد:ها ي خالد بيه فكرت في كلامنا ولا لسه.

خالد بطمع:فكرت وقررت بس مش قبل ماالشيك ابو50 مليون جنيه قدامي ساعتها بس هفكر.

عزالدين بخبث:ومالوا عنيا ليكتب له عزالدين شيك بالمبلغ.

عزالدين:اتفضل ي سيدي الشيك.

لينظر له خالد بفرحه وطمع.

خالد:كده تمام.

رعد بنفاذ صبر:ها خلصنا مش فاضيلك احنا.

خالد:تمام حسين المنشاوي هورا كل حاجه.

ليقاطعهم دخول كوهين ومعه حسين.

رعد بخبث:اهلا اهلا حسين باشا نورتنا والله ده لسه كنا بنجيب في سيرتك خالد كان لسه بيقول ان انت الي هربتهم زمان من السجن.

حسين بغضب:كداب كداب الي عمل كده هو اللواء اكرم هوالي اتفق وقبض الفلوس واتفق مع عربيه الترحيلات انا كنت مجرد مساعد له مش اكتر ليفاجاهم دخول اللواء امجد.

اللواء امجد:كنت متاكد ان اكرم وراء كل حاجه حصلت برافو عليك ي عزالدين كل حاجه خطط ليها طلعت صح.

عزالدين:تلميذك سعادتك.

امجدبحزم: اقبضوا عليهم.

خالد بغضب: احنا التهمه سقطت من علينا معليناش اي حاجه.

امجد بمكر:دي لعبه لعبناها عليكم علشان تصدقوا وتخرجوا من جحوركم بس واضح ان حسين بيه نسي القانون نسي ان في القضايا الي زي دي مينفعش الحكم يسقط ابدا يلا خودهم.

ليذهبوا حسين وخالد الي مكانهم المناسب.

عزالدين:لوسمحت ي امجد بيه انا عايزه اقبض انا بنفسي علي اللواء اكرم.

امجد بضحك: رغم انك خرجت من الخدمه ومش عارف ايه الي هيحصل فيك بس انا موافق والي يحصل يحصل بقي وده اذن النيابه بالقبض عليه.

عزالدين باستغراب:حضرتك مجهز اذن النيابه قبل متتاكد من كلامي.

امجد بابتسامه:عمرك مخيبت ظني ي عزالدين همشي انا وهستناك تجيلي باكرم ماشي.

عزالدين بابتسامه:تمام سعادتك بس طبعا عايزين السريه التامه علي القبض علي خالد وحسين علشان نعرف نوقع الباقي.

اللواء امجد:تمام ي عزالدين عندك حق.

ليرحل اللواء امجد.

كوهين:محتاج مني حاجه تاني ي عزالدين بيه.

عزالدين بابتسامه:شكرا اوي يكوهين علي كل الي انت عملته معانا.

كوهين:الي عملته ده قليل اوي قصاد الي انت عملته مع ابويا زمان هو وصاني علي سعادتك انت وعائلتك كلها.

عزالدين:فيكتور سعادني كتير ي كوهين خادمني مليون مره قصاد الخدمه الي انا قدمتهالوا فيكتور كان اخويا ي كوهين واحنا جنبك لو احتجت حاجه احنا جانبك.

كوهين بابتسامه:حاضر يعزالدين بيه.

ليرحل كوهين.

رعد:طب هيعاملوا ايه مع رافت.

عزالدين:اكيد هجمعوا كل المعلومات ويطلبوا من شرطه ايطاليا انها تسلمه لمصر.

رعد بحزن:هو الي وصل نفسه لكده.

عزالدين بمكر:يلا انت روح عقبال ماقبض علي اكرم باشا واجي لينظرو لبعضهم نظره ماكره لم يفهمها غيرهم.

وبالفعل تم القبض علي اكرم وبالفعل قد اعترف بكل شي وتم سجنهم تحت حراسه مشدده.

******************************************

مساء اليوم الثاني:.

كانت فيلا السيوفي تمتلا بالاقارب والاصدقاء كان احتفال بسيط للغايه.

وبالفعل تم عقد قران جميع احفاد السيوفي عزالدين وسالي وادهم وهاجر وعد وهند ومراد وزهره واسر ورحمه.

سليم بغمزه لفاطمه:عقبالنا ي عسل.

لتبتسم له فاطمه بخجل.

مروان بابتسامه ل عبير:زي القمر النهارده.

عبير بخجل:ميرسي.

وبالفعل مراه اليله بخير وقد سافر مراد وزهره الي قبرص وعدي الي سيناء.

*****************************************

في قبرص في شقه زهره ومراد.

كانت تقف زهره وهي تفرغ مافي الشنط ليعانقها مراد منوالخلف بعشق لتنهار حصونها بين يديه وهو يغرس راسه في عنقها.

زهره بارتباك: مراد ابعد مش كده.

مراد:توتو دانا مصدقت انك في بقيتي مراتي وقاعدين في شقه واحده والشيطان شاطر وكده.

زهره بارتباك: قصدك ايه ي مراد.

لينظر لها مراد نظره تفهمها جيدا لتعطي له الموافقه ليحملها بشوق ولهفه ليبدؤا حياتهم الزوجيه سويا لتصبح زهره زوجه مراد شرعا وقانونا.

***************************************

في شركه فواد الاسيوطي:.

كان يجلس بفرحه شديده بانتصار لشراء هذه الشركه.

مايكل بابتسامه: مبروك مستر فواد. 

فواد بمكر: الله يبارك فيك مايكل انا كتبتلك الاربع شركات الصغيرين باسمك. 

مايكل: تمام مستر فواد كده الشركه بقيت مللكك تقدر تتصرف فيها براحتك. 

فواد بانتصار: تمام مايكل دي شركه كبيره وتستاهل فعلا.

مايكل:تمام مستر فواد مضطر استاذن بقي لاني مسافر.

فواد بابتسامه مكر:تمام مايكل.

ليرحل مايكل للسفر ويبتسم رافت ابتسامه خبث وانتصار لنجاح مخططه في شراء هذه الشركه.

ليمسك مايكل هاتفه ويتصل لياتيه الرد سريعا.

عزالدين:خير.

مايكل:كله تمام ي عزالدين بيه بلع الطعم وافتكر انه كسب اللعبه وخسر كل حاجه.

عزالدين بخبث:تمام ليغلق عزالدين الهاتف تحت نظرات رعد الذي دائما يعجب اكثر واكثر بذكاء اخيه ومهارته.

*******************************

في قبرص في المكان المخصص لاجتماع الخليه.

ليتابعهم بصمت وترقب مراد وزهره للهجوم في الوقت المناسب.

وبالفعل قد بدا رئس الخليه باظهار المخدرات ليقوموا زهره ومراد بالهجوم عليهم.

زهره بغضب:نزل سلاحك انت وهو احسالك.

مراد بغضب: نزل سلاحك انت وهو.

ليبدء ريس الخليه لكن بحركه غدر سريعه يصوب النار اتجاه مراد لتصيب مراد في البطن ليسقط ارضا اما زهره فكانت كالاسد الغاضب علي ما حل بحبيبها لتوقعهم ببراعتها المعتاده ليصبحواجثث هامده لتتصل سريعا بالاسعاف للانقاذ حبيبها.

زهره برعب ودموع:مراد رد عليا ي حبيبي الاسعاف جايه دلوقتي.

مراد بتعب:متقلقيش عليا انا زي الفل.

زهره بدموع:بحبك ي مراد بحبك اوي اوعي تسبني. 

مراد وقد بداء ان يغيب عن الوعي: انا جنبك وهفضل جانبك  العمر

كله ليغيب مراد عن الوعي لتصرخ هي بكل قواتها بخوف ولهفه.

مرررررررررراد.

**************************************

في شركه الاسيوطي.

يدخل علاء لمكتب رافت كالاعصار الغاضب.

علاءبغضب:مصيبه ي بابا مصيبه.

لينتفض رافت.

رافت بقلق:مصيبه ايه اتكلم.

علاء:شركه مايكل الي لسه شارينها شركه خسرانه واقعه خالص عليهاديون قد كده ولازم ندفعها والاهنتسجن لاننا دلوقتي اصحابها.

ليسقط رافت علي الكرسي من اثر الصدمه ليتحدث بغضب 

رافت بغضب شديد:يعني ايه بعد كل الي عملته دانا دفعت فيها قد كده شقي السنين الي فاتت دي كلها راح لا رافت السيوفي مش هيخسر تاني لا مش بعد كل الي عملته ليخرج كالاعصار متوجها الي الفيلا.

********************************

في فيلا الشرفيلا فواد الاسيوطي.

كانت ماريا واضعه سميحه الممبنجه في البانيو لاغرقها.

ماريا بكره:انتي لازم تموتي كفياكي اوي كده وبعدها ابنك رافت طول مانتوا عايشين حياه اخويا وجوزي هتبقي في خطر لازم نخلص منكم علشان ناخد كل ده الي احنا اصلا السبب فيه وعلشاننبقي في امان.

وبالفعل تنجح خطتتها بقتل سميحه بكل شرها وخططها لتموت سميحه وينقلب السحر علي الساحر لتلمع عيناه بخبث وانتصار لنجاح خططتها.

************************************

في المخزن القديم الخاص بفيلا فواد اللاسيوطي.

صفاء بقلق:يلا ي طارق حاول مصدقنا نلاقي حاجه اكيد ربنا بعتلنا السكينه دي مع الخادمه لسبب.

طارق بتعب:بحاول اهو يروحي.

ليدخل رافت كالاعصار.

رافت بغضب شديد:انتوا السبب انتوا السبب في كل الي انا شوفته وعيشته هنتقم من رعد وعزالدين بس هنتقم منكم انتم الاول لتلمع عيناه بخبث ومكر.

رافت بخبث وغضب:وانتقامي هيكون منك انتي يحلوه ليتجرد رافت من كل معاني الانسانيه ليعتدي عليها بوحشيه امام هذا النسر الجارح مما يحدث امام عيناه وصوت صراخها باسمه تهتز له القلوب ليستطيع فك قيؤده من شده غضبه ليمسك بالسكينه بغضب شديد ليطعنها في ظهر رافت بكل غل وكره وانتقام.

ليصرخ طارق بغضب وهو يطعنه بالسكين:موت بقي ياخي موت جواك كره يكفي العالم كله الي زيك لازم يموت من زمان لازم يموت.

لتصرخ صفاء بخوف ورعب من ذلك المنظر.

*********************************

في فيلا السيوفي:. 

كان يتحدث رعد وعزالدين فيما يجب ان يحدث للقبض علي رافت  ليقاطعهم هاتف عزالدين لينتفض سريعا مما سمع. 

عزالدين بذهول: انت بتقول ايه متاكد من كلامك ده ليغلق عزالدين الهاتف وهو ماذل لا يصدق ما سمعه. 

رعد بقلق: في ايه ي عزالدين ايه الي حصل. 

عزالدين بشرود وذهول: طارق قتل رافت. 

رعد بخضه شديده: ايييييييه. 

.😘😘😘🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


البارت الاخير 🌺♥♥♥♥♥🌹🌹🌹♥♥♥😍😍😔😔😔

في فيلا السيوفي:. 

رعد بصدمه: ايه الي حصل ي عزالدين ازي ده حصل. 

عزالدين بشرود: كان خاطفهم عنده وحاول يعتدي علي صفاء طبعا طارق مستحملش فاقتله. 

رعد بدموع: حتي موته وسخه رغم كل الي عمله ي عزالدين مكنتش اتمني تكون دي نهايته ابدا. 

عزالدين بحنان: هو الي عمل في نفسه كده ي رعد هو السبب. 

رعد: عندك حق ي عزالدين هو السبب مكنش نقصه حاجه علشان يعمل كل ده. 

عزالدين بحنان: اهدي ي رعد اهدي احنا لازم نسافر ايطاليا نشوف ايه الي هيحصل. 

رعد بشرود: ماشي يلا. 

لتقاطعهم نور ببكاء شديد الحق مراد ي رعد مراد  بيموت. 

رعد بخوف ورعب: انتي بتقولي ايه ابننا ماله ي نور. 

نور ببكاء شديد: زهره لسه مكلماني قاللتلي انه اتصاب في العمليه 

وبين الحياه والموت في المستشفي. 

عزالدين بخوف: رعد روح انت ل مراد وانا هسافر اخلص انا وصقر الي ورانا في ايطاليا. 

لينظران لبعضهم البعض بان كل شي سيكون علي مايرام. 

ليذهبا عزالدين وصقر الي ايطاليا ويذهب رعد ونور والاخرين الصغير الي قبرص.

**************************************

في شقه رامي:.

رامي بخبث:اتفضلي يروحي علشان تتفرجي علي شقتنا الي هنتجوزفيها.

عليا باعجاب:الله جميله اوي يرامي.

رامي بخبث:ولسه هتبقي اجمل يروحي بعد الي هتشوفيه دلوقتي.

عليا بارتباك:قصدك ايه ي رامي.

رامي بغضب وكره:ابدا ي حلوه هتشوفي حاجه هتبسطك اوي هتخلي امك تعيش مزلوله طول حياتها هتتدفعي تمن الخطه الوسخه الي عملتها امك زمان علي جدي هدفعكم التمن غالي اوي.

ليقوم بالاعتداء عليها بوحشيه ولكن لم يكن يعرف انها الخطه الذي ستوقع بيه الي الجحيم ليدخل اياد بكل قوته ومعه قواه للقبض علي رامي متلبس بالاعتداء علي عليا.

اياد بكره: اهلا اهلا ي رامي باشا.

فلاش باك:.

في فيلا السيوفي:٠

كان يجلس عزالدين في جنينه الفيلا ليقاطعه هذا الصوت المالوف بالنسبه له بسنت.

بسنت:ازيك ي عزالدين بيه.

عزالدين:اهلا ي بسنت ازيك اتفضلي.

بسنت بارتباك:كنت عايزه من حضرتك خدمه ي عزالدين بيه.

عزالدين:قولي ي بسنت خير.

بسنت بخوف:فيه شاب كده بيلف وراء علياء بنتي انا مش مرتحاله خايفه يكون حد من الموضوع القديم وبيحاول ينتقم مني في بنتي.

عزالدين بانتباه:اسمه ايه الشاب ده.

بسنت:اسمه رامي حسين الشناوي.

عزالدين بخضه:بتقولي مين.

بسنت بخوف: انت تعرفه ي عزالدين بيه.

عزالدين بحده:دا ابن ماريا.

بسنت بفزع:ماريا بنت مختار يبقي احساسي صح عايزين ينتقموا من بنتي.

عزالدين:انا لازم اقعد مع عليآ بكره تجبيها وتجيني علشان اقولها علي الخطه.

بسنت بدموع وخوف:حاضر.

عزالدين: متخافيش ي بسنت زي مقدرت احميكي زمان هحميكي انتي وعليا دلوقتي.

وبالفعل اتت بسنت ب علياء وشرحها لها عزالدين الخطه في وجوداياد وبالفعل وافقت علي التمثيل علي رامي عندما علمت بنيته في الانتقام من والدتها.

باك:٠

رامي بغضب شديد:انت اتجننت انت متعرفاش انا ابن مين.

اياد بحده: انا مبتتدهدش ولا يهمني يروح امك خدوه.

لتاخذه القوه تحت صراخه وتذمره وغضبه اما عليا فكانت متشبسه برعب في احضان والدتها اما بسنت فكانت تحمد الله انه انقاذها هي وابنتها من ذلك المجرم.

*************************************

في ايطاليا:٠

كان يجلس طارق في عالم اخر لم يصدق ماذا فعل وماذا حدث لكنه مقتنع تماما بما فعل ليحافظ علي شرفه وعرضه مثل اي رجل كان سوف يكون بمكانه.

صفاء بدموع وحسره: هنعمل ايه ي طارق قبضينا علينا في بلد غريبه لعرفين فيها حد ولا عرفين هنعمل ايه.

طارق بشرود وصدمه: ربنا معانا وعالم بالي احنا فيه وهيقف معنا انشالله.

ليدخل عزالدين وصقر.

عزالدين:طارق ايه الي حصل فاهمني.

طارق بذهول:كنا خرجين من المستشفي بعد معملنا الفحصوات جات قدامنا عربيه جيب كبيره وخطفونا فجاه لينا نفسنا في مخزن قديم وفجاه لينا رافت داخل علينا بعنيه الي مليانه شر وانبارح دخل علينا زي المجنون واعتدي علي صفاء محستش بنفسي غير وانا بمسك السكينه واغرزها فيه ومش ندمان لو رجع بيا الزمن هقتله تاني وتالت لانه انسان ندل وواطي وكان لازم يموت.

عزالدين:طب اهدي انا هتصرف هما هيعتبروها دفاع عن النفس ويخرجوك من هنا.

طارق بتعب:انا اسف ي عزالدين انت ساعدتني كتير انت ورعد ومهما كان ده اخوكم بس ده الي كان لازم يحصل.

عزالدين بتنهيده:اطمن ي طارق احنا مش زعلانين منك هو الي عمل كده في نفسه و لازم تكون دي نهايته.

المحامي هشام الفيومي باستغراب:مش ممكن عزالدين السيوفي.

عزالدين بدهشه: هشام الفيومي مش ممكن.

هشام بابتسامه:ازيك ي عزالدين عامل ايه.

عزالدين:الحمد لله بس انت بتعمل ايه هنا اول مره اعرف انك بقيت بتشتغل هنا.

هشاام:انا محامي للجاليات العرب هنا في ايطاليا٠

عزالدين:دانت ربنا بعتك لينا نجده والله شوفلنا حل في القضيه دي بتاعه طارق.

هشام:انا فعلا كنت متباعها جوه ولقيت انه هيخرج كدفاع عن النفس بس هيترحل علي مصر فورا هو والجثث لما يجي حد يستلموهم.

عزالدين باستغراب:جثث هي مش جثه واحده.

هشام:لا والده رافت كمان اتقتلت.

عزالدين بصدمه:ايه ازي ده حصل.

هشام:البوليس لما هاجم الفيلا لما واحد من حراسه رافت شاف الي حصل وبلغ بالي شافه وطارق بيقتل رافت ولما فتشوا الفيلا لقوا جثه سميحه في البانيو ولقوا الي اسمها ماريا في مكان الحادثه وطبعا بالكشف قدروا يعرفوا ان هي الي عملت كده.

عزالدين بكره:اكيدماريا اخت خالد مهي الشله الوسخه كلها اكيد كانت مع بعضها.

عزالدين:طيب ي هشام عايزك انت تخلصلي كل حاجه وطبعا بحكم اني اخو رافت يحقلي استلام جثته هو ووالدته.

هشام بتاكيد:اكيد ي عزالدين كده هيتم بالافراج عن طارق وترحيل ماريا لمصر لمحاكمتها هناك وانت بحكم انك من عائله السيوفي واخو رافت وسميحه هانم تعتبر والدتك وانت كده ليك الحق انك تستلم جثاثهم.

وبالفعل قام هشام بعمل كافه الاجرات لازمه وبالفعل تم الافراج عن طارق بعدم تم اثبات واقعه الخطف والاعتداء علي صفاء وبالفعل استلم عزالدين الجثث في توابيت وذهبوا جميعا الي مصر.

*********************************

في قبرص:٠من امام غرفه العمليات.

كانت تجلس زهره بدموع عزيره لاتتوقف علي معشوقها الذي يكاد قلبها ان يتوقف عن النبض من كثره قلقها وخوفها عليه ليقاطعها دخول نور ورعد وعزالدين.

نور بلهفه ودموع:زهره ايه الي حصل مراد فين.

زهره بدموع:جوه ي مرات خالو جوا لسه مخرجش من العمليات.

رعد بقلق:ايه الي حصل ي زهره.

زهره بدموع:اتصاب ي خالوا في المهمه الزفت الي كنا فيها.

عزالدين بقلق:اهدوا انشاء آلَلَهّ هيبقي زي الفل.

الجميع:يارب يارب.

ليخرج الطبيب ليهرولوا اليه سريعا.

رعد بقلق:خير ي دكتور.

الدكتور:ولله مخبيش عليكم الحاله صعبه بس الحمد الله احنا عملانا الي علينا والباقي علي ربنا ادعوله.

نور بدموع:ابني ابني ي رعد.

زهره بدموع: مراد حبيبي يارب يارب انا مليش غيره اشفوهولي يارب لتسقط زهره ارضا من كثره الالم ليجلسون جميعا يدعون الله ان يشفي مراد.

*****************************************

في مصلحه السجون.

كان يجلس لويس مع صديقه خليل.

خليل:كتر خيرك ي لويس من ساعه مخرجت منستنيش ابدا.

لويس:انساك ازي بس ي خليل هي عشره يوم دي سنين.

ليلاحظ لويس خالد وحسين.

لويس بتساول:خليل هما الاتنين المساجين دول جم امتي.

ليتطلع لهم خليل.

خليل:اه دول لسه جاين اول انبارح بس بتسال ليه.

لويس بكره:بكرهم كره العمي علشان هما يخرجوا ويعيشوا احنا مواتنا ودفعنا التمن ولازم يدفعوه هما كمان.

لويس:هوانا لوطلبت منك خدمه حتي لوصعبه تعملهلي.

خليل: رقبتي ي لويس دي لوفيها اعدام انت اخويا.

لويس بمكر:الاتنين دول.

خليل:عيزني اعملك فيهم ايه.

لويس بخبث:هقولك.

من داخل السجن اثناء تناول الطعام.

كان ينظر خليل الي أصدقاءه بمكر لتنفيذ مااتفقوا عليه.

خليل بمكر:الاكل ده مش عاحبني يرجاله مش زي كل يوم.

الرجل الاول بخبث:فعلا ي كبير مش زي كل يوم.

الرجل الثاني بمكر:فعلا ي كبير الاكل النهارده يقرف ده المفروض يترمي.

خليل بخبث:انا بقول كده برضو لياخذ الطعام ويدفعه في وجه خالد.

خالد بفضب:ايه يحيوان انت وهو الي عملتوه ده.

خليل بخبث: اسفين ي ريس.

حسين بحده وغضب:اسفين ايه دانتوا شويه بهايم وحمير.

خليل بغضب:لا بقي دانتوا عيزين تتربوا ليغمز الي رجاله بنظره يفهموها جيدا ليخرجوا المطاوه من جيبوهم لتشب معركه طاحنه  بينهم لتتنتهي بنجاح مخطاطهم بسقوط خالد وحسين غارقين في دمائهم ليحدث خليل بغضب شديد محدش يبلغ الالما يخلصوا خالص سامعين.

الجميع بخوف ورعب فهم يعلمون كم هو شر خليل:فاهمين.

وبالفعل يقوم بتخبائه المطوه وقد علم العسكري فاسىرع الي  وكيل النيابه  ليخبره بما حدث وبعد كل التحريات وبعد رعب الجميع من خليل وعدم نطاقهم بحرفا واحدا عما حدث تم حفظ القضيه وناسبها الي اشتباك ادا الي موت. 

( ومات خالد وحسين ودفعوا ثمن مافاعلوه من ظلم وتدميرحياه الاخرين بدون وجه حق) 

*************************************

في قبرص من داخل مستشفي مراد.

زهره بدموع :ايه ي حبيبي متفوق بقي مش كفايه كده علشان خاطري فوق انا محتجالك اوي.

رعد بقلق:طمنا يدكتور الله يخليك ليه مفاقش من انبارح.

الدكتور بحزن:للاسف ي رعد بيه من الواضح ان مراد دخل في غيبوبه.

نور بدموع ووجع:اه ي ابني كان مستخبيلك كل ده فين ي قلب امك.

رعد بدموع:طب يعني الغيبوبه دي ممكن تقعد قد ايه.

الطبيب:الغيبوبه دي ممكن تكون من الورم الي في المخ ضاغط علي مركز المخ.

رعد بخضه:وارم ايه الي في المخ.

الطبيب للاسف: مراد عنده سرطان في المخ ي رعد بيه.

رعد بخوف ودموع:سرطان مخ اكيد انا السبب اكيد ورثه مني انا اكيد.

الطبيب:انا انشاءآلَلَهّ هعمله عمليه استئصل الورم ده وانشاءالله خير.

ليرحل الطبيب فيدخلون زهره ونور في نوبه بكاء شديده اما رعد فشعر ان الزمن يعود من جديد فورث مراد منه سرطان المخ كما ورثه هو من والدته ليشعر كما ان الحياه توقفت والنفس ايضا توقف ليقاطعه رنه هاتفه وهذا لم يكن الا عزلدين.

رعد بدموع:ايوه ي عزالدين.

عزالدين بقلق:مالك ي رعد مراد فيه حاجه.

رعد بدموع هيستيريه:مراد بيموت ي عزالدين مراد عنده سرطان في المخ خده مني ي عزالدين ودخل في غيبوبه مش عارف هيخرج منها امتي يرتني كنت موت من زمان وارتاحت.

عزالدين بقلق وحده:بعد الشر عليك ي رعد انشاالله هيبقي كويس بص لنفسك وانت تعرف مانتا عندك من صغرك ومحصلش حاجه اكيد ليها حل انشاءالله هيبقي كويس.

رعد بخوف:انشاءآلَلَهّ المهم انت قولي عملت ايه.

عزالدين:انا خلاص رجعت مصر وكل حاجه تمام.

رعد:طب انا هجيلك مش هينفع اسيبك لوحدك في الظروف دي.

عزالدين بصراخ:لا طبعا انت اتجننت تجيلي فين خليك جنب نور وزهره ومراد مانا كلهم معايا هنا انا هخلص كل حاجه واجيلك.

رعد بتنهيده:ماشي ياخويا ربنا معاك يارب خالي بالك من نفسك.

عزالدين بحب: ربنا معاك يحبيبي خليك قوي انا واثق ان ربنا هيقف معانا.

رعد بدعاء:يارب ي عزالدين يارب.

ليغلق عزالدين الهاتف ويدعي رعد الله ان يقف معاهم ويمرؤن من هذه الرحله الصعبه بسلام.

(وبالفعل قام عزالدين بمعاونه سيف وعاصم وجاسر وحازم وجميع عائله السيوفي بدفن رافت وسميحه في مقابر السيوفي ورغم كل ما فعلوه الا عزالدين اصر ان يقوم لهم عزاء كبير يليق بعائله السيوفي اما روئ والاء كان يبكون بحرقه علي والدتهم علي طمعها وجشعها الذي حرمهم من ان يعيشوا حياه اسريه سعيده وليس ذلك فقط ساعدت في بنيان رافت كنسخه منها تماما وهذه كانت النهايه المتوقعه لهم بعد كل هذا الحقد والكره والشر.

(وبعد المحاكمه حكم علي ماريا بالاعدام شنقا لثبوت قضيه القتل العمد اليها وحكم علي اكرم بالسجن المؤبد وحكم علي علاء بالسجن خمسه عشر عاما لتورطه في اعمال مشبوهه مع رافت اما فاتن وادم قرروا العيش في مصر بامرمن رعد وعزالدين ووعداهوهم بمساعدتهم دائما فهم مهما كانوا ينتمون لعائله السيوفي.

*****************************************

بعد حوالي سنه:. 

في مستشفي مراد. 

كانت تجلس هذه الجميله بوجه شاحب كالموتي وحسد هزيل للغايه تنظر الي مراد بكل ترجي ان يفيق من هذه الغيبوبه الجميع قد فقد الامل ان يعود مراد مره اخري الي هذه الحياه الا هذه العاشقه الذي لديها كل الثقه في الله وفي حبيبها ان النهايه ستكون غير ذلك. 

في غرفه الطبيب المعالج ل مراد. 

عزالدين بوجع: خير ي دكتور رعد ونور وكل عائله السيوفي في دنيا    غير الدنيا فانا جيت لحضرتك اتمني يكون فيه اي امل. 

الطبيب بحزن: للاسف ي عزالدين بيه انا مش شايف اي امل احنا بقالنا سنه علي الحال ده حتي بعد م عملنا عمليه استصال الورم الي علي المخ وبرضو مفيش اي جديد انا بقول كفايه كده. 

عزالدين بدموع: كفايه ايه ي دكتور قصدك ايه. 

الطبيب بحزن: احنا لازم نشيل الأجهزه وكفايه كده احنا كده بنعذبه. 

عزالدين بقهره: يعني مفيش حل تاني ي دكتور. 

الطبيب: للاسف لا ي عزالدين بيه. 

من داخل الغرفه:. 

يدخل عزالدين والطبيب لترفع زهره راسها لهم بالم ووجع  لتتفاحصهم ولكنها تصعق حيما تري الدكتور يتوجه ناحيه الاجهزه يحاول ازلتها لتهرول مسرعا باتجاه كالاسد الغاضب لتمسكه بحده. 

زهره بغضب ودموع: انت بتعمل ايه انت مجنون انت بتعمل ايه. 

عزالدين بدموع: اهدي ي زهره يبنتي كفايه كلهم فقدوا الامل من زمان مفيش غيرك انتي الي لسه مصممه كفاية ي زهره كفايه ي بنتي احنا كده بنعذبه. 

زهره بوجع وصراخ: انت بتقول ايه ي خالوا بتقول ايه انت عارف انت بتتطلب مني ايه بتتطلب مني اني اتنازل عن روحي اتنازل عن قلبي الي بينبض لتهرول سريعا ناحيه مراد وتمسك يده مراد مش مجرد جوزي ولا حبيبي ده عمري كله لو عيزني اقتنع انه مات يبقي اما كمان لازم اموت ليقف الكلام فجاه في حلقها وتتجمد مكانها من الصدمه عندما شعرت بيد مراد وهي تتضغط علي يداها كانه يعطيه الاشاره انه بجانبها دائما ولن يتخلي عنها ابدا مهمهاحدث وايضاعزالدين والطبيب قد لاحظوا هذا الشي وكانوا يقفون بصدمه شديده واخيرا يظهر صوت مراد الذي افتقده الجميع لفتره طويله. 

مراد بتعب وخفوت: قولتلك مليون مره انا مستحيل اسيبك ابدا مهمها حصل. 

زهره بدموع وفرحه وهي تقبل يداه بحب: حبيبي انا كنت واثقه انك مستحيل تتخلي عني كنت واثقه ان ربنا هيقف معانا كنت واثقه. 

فكان عزالدين يقف بدموع الفرحه الشديده علي ابن اخيه الذي قد فقدوا جميعاً الامل في رجوعه الي الحياه ولكن الله قادر علي كل شي فيفوق مراد لترجع الحياه مره اخري لعائله السيوفي. 

****************************************

في فيلا السيوفي:.

كان يجتمعون جميعهم بفرحه عارمه للرجوع مراد اليهم بعد مكانوا فاقدين الامل.

نور بدموع الفرحه وهي تحتضن مراد:حمد الله علي السلامه يقلب امك الف شكر يارب انك رجعتهولي بالسلامه.

مراد وهو يقبل يداها:ربنا يخليكي ليا امي وميحرمنيش منك ابدا.

رعد بحب:الحمد لله ي حبيبي انك رجعتلنا بالسلامه.

مراد بحب:ربنا يخليك لينا ي بابا ي سيد الكل.

عدي بمرح:ايوه بقي احنا لازم نحتفل برجوع مراد لينا بالسلامه ونتجوز بقي.

لتتعالي ضحكاتهم عليه.

منار بضحك:والله عندك حق ياض ي عدي احنا فعلا محتاجين نفرح.

عزالدين بابتسامه:والله عندكم حق محتاجين نفرح فعلا وكفايه تاجيل كده.

امير زوج منار:والله عندك حق ي عزالدين لازم نفرح.

ليهرولوا سليم ومروان سريعا الي امير ليتتطلعوا الجميع لهم باستغراب.

سليم:عمو امير انا طالب منك ايد فاطمه.

مروان:وانا طالب منك ايد عبير.

لييتطالعوا جميعا اليهم في صدمه وتخجل الفتيات كثيرا مما سمعوا.

امير بابتسامة:انا طبعا معنديش مانع ابدا ي ولاد بس ناخد رأي البنات الاول انتوا ايه رايكم ي بنات.

عبير وفاطمه بخجل: الي تشوفه ي بابا.

منار بمرح:يلههوي علي محن البنات الي تشوفه ي بابا سيبك منهم طبعا موافقين ي امير وفرحهم هيبقي مع اخواتهم كمان.

لتتعالي الفرحه والزغاريط في انحاء الفيلا وينظر كلا منهم الي معشقوته بنظره حب وعشق.

اياد بمرح:مشاء لله كده كل احفاد السيوفي هيتجوزوا معدا الشيخ فجر. لياتي فجر.

فجر بابتسامه:وفجر كمان اتجوز ي خفيف.

لليتطالعوا اليه جميعا بصدمه عارمه ممايرون.

فكان فجر يمسك يد كريستين بتملك وكانت كريستين ترتدي لبسا محتمشا للغايه وحجابا جميلا يزين راسها فكانت مثل الاميرات.

فجر بابتسامه:احنا كنا في مشيخه الازهر كريستين اشهرت اسلامها هناك وبقي اسمها خديجه وكتابنا كتابنا هناك كمان.

لتتعالي الفرحه والتصفيق والصدمه والدهشه ايضا من هذا القرار لكنهم واثقون في فجر واختياره وطبعا كل هذا بتخطيط رب العالمين الذي من المؤكد له حكمه في ذلك وهو هدايه كريستين.

********************************************

في فيلا السيوفي:.

فرح احفاد السيوفي:.

كانت الفيلا منظمه بشكلا راقي وانيق  للغايه يليق بعائله السيوفي فكانوا الشباب كالفرسان كانوا شديدان الوسامه والهيبه فكان كلا منهما ينتظر اميرته المتوجه. 

اما الفتيات فكانوا كالاميرات يرتدون فساتينهم الجميله الانيقه المرصعه بحرافيه شديده وفي نفس الوقت كانت محتشمه للغايه فكانوا كالورد الجميله. 

اما الاباء والامهات فكانوا كلامنهما ينظر للاخر لما يصدقوا هذه اللحظه لم يستوعبوا ان قد مر العمر لهذا الحد وهم يروؤن اولادهم وبناتهم كالشموع المضيئه من كثره جمالهم وسعادتهم واهم من هولاء هم هذان التؤمان الذان ينظرون لبعضهم البعض بفخر بعائلتهم الجميله. 

رحمه بعتاب: كده برضو ي اسر تفضل واجع قلبي كده طول المده دي. 

اسر بحنان:معلش ي قلبي محدش كان يعرف ده كان اتفاق بيني وبين اونكل عزالدين واونكل رعد لما جيولي حسين ورامي علشان يحاولوا يوقعوا بيني وبين العائله لما عرفوا كل تفاصيل الحادثه بتاعتي كان لازم اجريهم لحد ماعرف مين دول وعايزين مننا ايه علشان كده خبيت ان العمليه نجحت عن الكل علشان الخطه تنجح والحمد لله ربنا نجانا.

رحمه بعشق:بعشقك ي اسر.

اسر بحب:وانا بموت فيكي يروح اسر.

اياد بحنان:مالك ي دلال.

دلال بارتباك وحزن:حاسه اني مستهلكش ي اياد.

اياد بحب:انا سمحتك خلاص ي دلال واطمني بابا ظبط كل حاجه ومحدش عرف حاجه وبعدين مش كفايه انك روحتي للواء ابراهيم من وريا علشان يرجعني الوزاره لتتتطلع له بصدمه عارمه.

دلال بدهشه:انت عرفت.

اياد بابتسامه: طبعا عرفت مازن قالي انك روحتي للواء ابراهيم وقالتيلوا علي كل حاجه واني معملتش كده وانه يرجعني الشغل.

دلال بحزن:كان لازم اعمل كده المذنبه الحقيقه هي انا منها لله بقي الي استغلت قهرتي علي اختي.

اياد بحب:بس انسي كل حاجه اهم حاجه اننا مع بعض.

لتتطلع اليه دلال بحب وعشق.

كريستين بارتباك:فجر انت مش ممكن تندم في يوم من الايام علي قرارك ده.

فجر بابتسامه:انا بحبك اوي والله مش عارف امتي وازي بس اهو الي حصل وعمري مهندم اطمني.

كريستين بقلق:حتي بعد معرفت كل حاجه وانك مش اول راجل في حياتي.

فجر بحنان:حتي بعد كل ده انتي مش ذنبك كل الي فات المهم الي جاي وانا وانتي هنبتدي الي جاي سواء انشاء بطاعه ربنا وحياتنا انشاء الله هتبقي احسن.

لتتطلع له بنظره فخر وتحمد الله علي انه رزقها هذا الزوج الصالح وهذه العائله المترابطه الجميله.

مراد بقلق:مالك ي زهره فيكي ايه.

زهره بشىرود:مالي ي مراد مانا زي الفل.

مراد بمرح وبغمزه:مالك خايفه ولا ايه.

زهره بضحك:لا ي راجل هخاف من ايه انشاء لله.

مراد بمرح: يعني دخلتنا بقي وبتاع.

زهره بغضب:وحياه امك مخلصناها في قبرص ولا نسيت.

مراد بغمزه:بس كانت ليله عجب والله.

لتشرد زهره لتتحدث مع نفسها هي صحيح كانت ليله ي مراد بس اترتب عليها عمر بحاله.

لتتدخل شهد الفيلا بقدمين مرتبكه ليلاحظها رعد ليتوجه بغضب اليها.

رعد بغضب:انتي ايه الي جابك هنا انا غلطان اني مببلغتش عنك ووديتك في ستين داهيه.

شهد بحزن:اطمن ي رعد انا عرفت غلطتي وندمت عليها وصدقني انا خلاص مسافره بكره ومش هرجع هنا تاني بس ارجوك سيبني اسلم علي اختي لاخر مره واحضر فرح ولادها.

رعد بتنهيده:ماشي بس قسما بالله لو فكرتي تعملي حاجه لاهنسا انك خاله ولادي وواريكي شغلك.

شهد:حاضر.

لتاتي لها نور بفرحه شديده.

نور بفرحه:شهد وحشتيني اوي ي حبيبتي عامله ايه يروحي.

شهد بابتسامه: الحمد لله ي حبيبتي بخير الف مبروك ي قلب اختك.

نور بفرحه:حبيبه عمري ربنا يخليكي وبعدين دول ولادك زي ماهوم ولادي بالظبط تعالي اعرفك عليهم دول مشوفكيش من سنين.

شهد بارتباك:حاضر بس عاوزه اقولك سمحيني ي نور.

نور باستغراب:علي ايه ي شهد.

شهد بحزن ودموع:علي كل حاجه ي نور علي كل حاجه لتلمع عيناه بخوف ورعب شديد عندما تري من يقف ويتخبا بخبث وهو يصوب النار علي عزالدين لتصرخ بكل قوه وخوف ورعب عزززززززالدين.

ليتتطلع اليها عزالدين والجميع لم يفهوا شيئا الاعندما راوه شهد وهي غارقه بدمائها بين زراعي عزالدين ليلمح سيف لويس وهو يحاول الهروب ليطلق بسلاحه رصاصه لتصيب راسه ببراعه لتوقعه قتيلا.

رعد بصراخ:حد يبلغ الاسعاف بسرعه.

نور ببكاذ:شهد حبيبتي متخافيش ي قلبي الاسعاف جايه حالا متخافيش.

عزالدين بفزع:شهد متخافيش هتبقي كويسه.

شهد بابتسامه مملوه بالدموع:سمحني ي عزالدين سمحني انا عمري محبيت حد غيرك ولا قدك سمحني علي كل حاجه سمحوني كلكم علي كل حاجه لتلتقط انفاسها الاخيره وتودع الحياه هذه العاشقه المتيما عشقا في حبيبها لتختار نهايه حياتها مقابل استمرار حياته هو.

نور بدموع وصراخ:ششششششششششهد.

***************************************

بعد مرور عشره اعوام:٠

كان يدخلون بهدؤء شديد كالفئران الذي تهرب الي جحورها.

زين بضيق:عجبكم كده قولتلوكم مناخرش كده.

شهاب:يعم البليستيشن كان جامد مكنش ينفع قبل منغلبيهم كلهم.

فارس بمرح: اه والله ده احنا علمنا عليهم كلهم.

نادر بخوف:داحنا شكلنا احنا الي هنتعلم علينا.

ليلمحوا صقر ومراد وعدي وسليم.

صقر بغضب مصتنع:كونتوا فين سعادتكم لحد دلوقتي.

نادر بخوف:والله يبابا كنا عند تامر صاحبنا بنلعب بليستيشن.

مراد بغضب:هوانتوا مفيش فايده فيكم ولا بتذاكروا ولازفت.

شهاب بمرح:متفكك بقي ي مراد باشا وخلي البساط احمدي.

سليم بضحك:شايفين حوكشه عمل فيهم ايه شويه شويه يقلولكم ي زميل. 

فارس بمرح: حبيبي انت ي سليم  باشا ي عسل. 

سليم بضحك: قلب ابوك انت والله ي فارس. 

مراد بغضب: يلا اتفضلوا علي فوق اتوضو وصلو العشاء وعلي المذاكره اما اشوف بقي هتعملوايه اتفضلوا. 

ليذهبوا باحترام الي غرافهم 

اما الشباب نظروا لبعضهم البعض لينفجرون ضاحكين لتذكرهم انهم دائما كانوا يفعلون ذلك الشي لكن هم كان يقعون في يد مالا يرحم عزالدين السيوفي. 

لم يلاحظوا مان يراقبوهم بفرحه شديده وهولاء لم يكونوا سواء  رعد وعزالدين الذين يتتطلعون يفخر لعائلاتهم لينظرون لبعضهم بحب شديد فكانوا دائما واقفين جانبا لبعضهم البعض ماروا بازمات كثيره لكن دائما كانوا ك اليد الواحده فارتفعوا بعائله السيوفي الا الاعلي وكان دائما شعارهم (عائله السيوفي لن تنتهي ابدا)

(تمت بحمد الله)😍😍😍😍♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

 

بداية الروايه من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close