رواية ملوك العشق الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر والاخير بقلم رنا احمد
![]() |
رواية ملوك العشق الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر والاخير بقلم رنا احمد
البارت الحادي عشر من ملوك العشق احفاد الحديدي
في فيلا الحديدي ..😍😍😍🤗🤗🤗🤗
كانت تقف بخوف وقلق من هياتهم أما هو فكان يكتم ضحكاته بصعوبه فهو قد علم ماذا ينون فعله .
شهد بمكر/منوره ي عروسه .
شمس بخبث/ب ت ي عزه جهزتي البانيو ومليتيه المياه الدافئه .
عزه بضحك /كله جاهز ي خالتي .
حور بخبث/وانتي ي بت ي مهره جهزتي اليفه الخيش ي بت .
مهره بمرح/كله جاهز ي معلمه .
لتنكمش الأخري برعب وهي تمسك في يد أسر .
سهي بخوف/أسر هو فيه ايه انا خايفه.
أسر/متخافيش ي سهي دي طقوس عاديه ي عني مفيش حاجه .
شهد بتوعد /يلا ي عروستنا الحلوه مفيش وقت .
سهي بخوف/يلا فين ي انطي .
حور بقرف/انطي اسمها شهد ي اختي وبعدين علي فين دي انتي ناسيه انك عروسه والليله دخلتك ي عني لازما نعمل معاكي الواجب .
شمس بتوعد/وهيبقا احلي واجب متقلقيش ي حبيبتي احنا عارفين انك ي كبدي امك ميته فقولنا لازما نكون مكانها علشان ننصحك في ليله زي دي يلا ي حلوه .
أسر/روحي معاهم ي سهي متقلقيش مفيش حاجه .
لتذهب سهي معاهم بقلق.
شهد بمكر/وحدددددددوه .
مهره وعزه بضحك/لا اله الا الله .
لتذهب ذلك المسكينه الي قدرها .
من داخل جناح أسر ...
كانت تجلس سهي داخل البانيو وهي تصرخ وتتحرك بحركات عشوائيه اثر بودره الهرش الذي وضعوعها داخل المياه أما هم فكانوا في عالم آخر من الضحك والمرح ليتوعدون لهذه بالمزيد .
في الخارج ..
كان يقف رعد باستغراب وهو يسمع لذلك الصوت وهو يرا أسر يقف علي أعتاب الغرفه يكاد يموت ضحكا ليتحدث بحده .
رعد بحده/أسر هو فيه ايه بيحصل جوه .
أسر بضحك/ههههه متقلقش ي رعد دي سهي مراتي ي عني بيعملوه معاها الواجب .
رعد بغضب/وانت قاعد تتضحك كده ومن امتا اصلا رجاله الحديدي بيعملوه كده في بنات الناس دي حاجه بين وبين مراتك والمفروض مراتك متتكشفش علي حد حتي لو كانوا حريم .
أسر بعدم فهم/قصدك ايه عاد مش فاهمك .
رعد بحده/مش فاهم ايه مانت سامع اهو وطبعا مستنيهم يخرجوا بالبشاره مش كده ي سيد الرجاله.
أسر بغضب/الله ي خربيتك قصدك ايه لا طبعا مش الي انت فاهمه خالص ليه شيفني مش راجل علشان أخليهم هما يعلموا كده موضوع الجوازه ده طويل ي ابن عمي هفهمك عليه بعدين .
رعد بتنهيده/ماشي ي أسر ماشي .
حازم بهيام/اه ي اني شكلي كده وقعت في سيد ولا حد سما عليا .
رعد باستغراب/مالك ي زفت انت كمان فيك ايه .
حازم بحب/انا بحب وواقع لشوشتي .
أسر بسخريه/واقع لشوشتك ودي مين الي ربنا وبيتهم وعائلتهم كلها داعت عليها دي .
حازم بتذمر/ليه انشاء الله ي سي أسر ده انا مز والبنات كلها بتجري وريا.
رعد يزهق/انا طالع أنام قبل ماتشل منكم .
حازم /خدني معاك ي رعد صباحيه مباركه مقدما ي عريس سلام .
ليسرع حازم الي الاعلي ليبتسم أسر علي أبناء عمه لتتلاشي ذلك الابتسامه سريعا وهو يرها تقف أمامه بدموع والم لينظر إليها بغضب ليتذكر ماذا حدث عندما كانوا سويا .
فلاش باك ..
كانت كالعصفوره بين يديه كانوا غارقين سويا في بحور عشقهم لنتذكر سريعا ماحدث لتنفضه سريعا من عليها لتتحدث بغضب شديد .
سما/اوعا تفتكر اني هقبل اكون كده ي أسر مجرد جسم بتاخد متعتك منه بحكم أن مراتك لا ي أسر مش سما انت ضيعت كل حاجه بينا ي أسر وصدقني ههخليك تندم .
ليقترب منها بهدوء مريب .
أسر/انتي بالي انتي عملتيه دلوقتي ضيعتي كل حاجه وصدقيني هتندمي لما تعرفي الحقيقه وساعتها عمري مهقبلك تاني في حياتي خليكي فاكره كويس اوي كلامي .
ليسرع من أمامها بغضب كافي لإحراق العالم بأكمله لتسقط هي أرضا بدموع غزيره .
باك ..
كانت تنظر لاثره بوجع والم عميق لتتدعي الله ان تعدي من ذلك الازمه فهي أصبحت لا تعلم شيئا ..
😍😍😍😍😍😍🤦🤦🤦🤦
في شركه مازن ب لندن ..
كانت تقف سمر وهي تتفحص مكتبها الخاص .
سمر باستفزاز/مش بطال الديكور كله زفت ده ديكور شركه في لندن المفروض تكون من أكبر الشركات.
مازن بغيظ/معلش اكيد متلقيشي بالمكان الي انتي عايشه فيه جنب الجاموسه هناك.
سمر بغيظ/انت بتتريق عليا ي محترم انا سمر سليم الحديدي اهلي علموني مردش علي امثالك المهم اني هشتغل هنه وكل حاجه هتبقا بحساب وانا الي هتتم علي كل حاجه .
ليقترب منها بخبث لتنظر إليه بفزع وارتباك .
سمر /واه عاد ابعد احسالك انت متعرفنيش واصل فاهم .
/تعرفي انك حلوه اوي وانتي متعصبه خالي بالك علشان شكلي كده هحبك .
قالها بهمس قاتل وتركها سريعا وهي تحاول أن تستوعب ماذا قال .
😍😍😍😍🤦🤦🤦🤦🤦🤦
في فيلا السفاح ..
كانت تجلس زهره أمامه بارتباك وهي تحتضن صغيرها ليتحدث هو بحده افزعتها .
/ي ترا ي زهره تحبي سيف ي عرف كنتي بتشتغلي ايه قبل ميتجوزك.
ليضغط بقسوه علي ذلك الجرح الذي تحاول مدويته سريعا فماذنبها هي أن أهلها قد توفوا وأصبحت يتيمه ولم يكون أمامها سواء الرقص .
زهره بنبره مهزوزه/اكيد متمناش أنه ي عرف ابوس ايدك انا عمري ماذيتك في حاجه بلاش تعرفه.
السفاح /تمام ي بقي تخليكي معايا علشان قسما بالله لو طلعتي بتلعبي بديلك انتي ولا جوزك لالي الي شيلاه علي دراعك ده هخليكي تشوفيه وهو بيتباع أعضاء.
لتبكي هي بدموع وجنون وفزع من حدوث ذلك .
/لا ابوس ايدك الا ابننا اطمن احنا مستحيل تخونك ابدا مستحيل.
السفاح بنبره شاكه/اما نشوف ي زهره ..
🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦
في فيلا الحديدي. ..
في غرفه زين وشهد ..
زين /بقا كده ي شهد الي علمتوه في البت دي عاد .
شهد بضحك/ههههه ده احنا ظبطناها احلي تظبيط البت ي حول الله عماله تهرش لحد دلوقت ..
زين بغمزه /بس مكنتش اعرف انك شريره كده ي شهد قلبي بحبك ي شهدي .
شهد بعشق/بموت فيك ي زين الرجال ..
في غرفه شمس وسليم ..
سليم /ارتاحتي انتي كده مش كده .
شمس بتشفي/الا ارتاحت البت دي كسرت قلب بنتي وخادت منها جوزها وديني مناسيباها الا لما اطفشها من هنا .
سليم /ربنا يستر .
في غرفه ليث وحور .
ليث بضحك/ههههه حرام عليكي ي حور تعملي كده في عروسه ابنك .
حور بغيظ /عروسه في عنينها قسما بالله مهخليها تتهنا بالواد لحظه واحده ويانا ي هي في البيت ده خطفت الرجاله .
في غرفه رعد ومهره ..
كانت تقوم بتعديل الكنبه لنوم عليها ليقترب منها رعد بهدوء .
رعد /مهره انتي هتنامي علي السرير وانا الي علي الكنبه يلا روحي .
مهره /لا ي رعد من فضلك خليك علي سريرك انا مجرد ضيفه هنا وهياجي الوقت وامشي .
رعد بحزن/ارجوكي كفايه احساسي بالذنب والي انا فيه متعمليش كده .
مهره بثبات/قبل متتكلم في كل ده دلوقتي أنا قررت اني اعمل حاجه صح واساعدك رغم الي عملته فيا وهخرج حبيبتك من السجن وكده دوري في حياتك انتهاء .
لم يعلم لماذا شعر بالضيق والوجع من فكره بعدها ماذا حدث فهي ستجلب له اسعد ماتمناه في حياته وهو خروج رحمه من السجن والعيش سويا لكن لا ي علم ماذا حدث هو بالفعل يتمنا خروج رحمه لكن ليس علي حساب بعد مهره عنه ماذا حدث لك ايه القلب الحائر من تريد مهره ام رحمه 🤔🤔🤔🤔
في غرفه أسر ..
كانت تجلس بوجع من جسدها الذي أصبح عباره عن كتله دماء من أثر ذلك البودره لتتحدث بغضب .
/عجبك كده ي أسر شايف الي عملوه فيا ناس بيئه .
أسر بغضب /اتلمي ي روح امك دول اهلي والزمي حدودك احسالك .
لتحاول الاقتراب منه بخبث ودلع .
/حبيبي انا مش هتقوم تغير هدومك ونام في حضن بعض زي اي اتنين متجوزين .
أسر بخنقه/هو انا هفضل افهم فيكي قد ايه أنها مجرد تمثليه مفيش فايده ولا ايه انا رايح اخد دش.
سهي بتوعد/ماشي ي أسر وحياتك عندي لخليك زي الخاتم في صباعي أما اهلك والي عملوه فيا انا هعرف ازي ارده كويس انتوا لسه مشافتوش مين هي سهي الصياد.
🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤔😍😍
في مكان ما ..
كانوا يقفون سيف وشريف يتحدثون .
شريف /أنت ايه الي مخليك حاسس أنه شاكك فيك .
سيف بقلق/دي حاجه مش محتاج ذكاء انا حاسس بكل كلامه هولسه مش مقتنع ب فكره خروجي انا اهم حاجه عندي مراتي وابني .
شريف /اطمن ي سيف مش هيحصلهم حاجه صدقني اسمع خف اي حاجه اليومين دول متحاولش تسأله عن أي حاجه فاهم .
سيف /حاضر بس فيه حاجه مهمه لازم حضرتك تعرفها اتفضل .
شريف باستغراب/مين ده .
سيف /ده دكتور أشرف بيشتغل مع السفاح وانا متاكد أن هو ليه دخل في كل عمليات تجاره الاعضاء الي بيتاجر فيها السفاح .
شريف بغموض/تمام كده كل حاجه هتوضح والسلاح هيقع وتعيش انت ومراتك وابنك بأمان .
سيف بتمني /يارب ..
😍😍😍😍😍😍😍😍
في جنينه فيلا الحديدي ..
كانت تقف سما بحزن وشروده ليقاطعها ذلك الصوت .
عمر بهمس/عامله ايه ي سمر .
سما بخوف وصدمه/عمر ايه الي جابك هنه امشي بسرعه ل حد يشوفك امشي .
عمر /همشي بس انا زيك كل حاجه هنخلي أسر يلف حوالين نفسه .
سما /انا خلاص ي عمر صرفت نظر عن الموضوع ده مش هينفع .
عمر بحده/قصدك ايه ي سما مش فاهم .
سما/اقصد أن أسر ميستهلش مني كده وانا مش هعمل كده انسا الي قولتهلك وروح دلوقتي.
ليسير عمر بغضب شديد لتلفت بصدمه عندما سمعت ذلك الصوت .
/وعملالي فيها شريفه مش كده .
يتتتتتبع ..
😍😍😍😍😍😍😍
تفتكروا عمر هيسكت ..
مين الي سمع سما .....
رعد هيختار مين رحمه ولا مهره ...
صوره اشرف هتكون ليها يد في معرفه حقيقه سيف .
سمر ومازن ماذا سيحدث معهم ...
سهي هل ستنجح في مخططها ...
انشاء الله انا مش هنزل البارت الي جاي الا لما تشاركوا معايا كل الاسئله دي وتجوبوني عليها لاني محبطه اوي من الرويه دي وده سبب تأخيري فيها كل التعليقات ملصقات وتم مع انها روايه مليانه بالشخصيات فهستنا رايكم وخيالكم معايا في الي هيحصل علشان انزل بعد كده دمتم في رعايه الله وحفظه .
عشق احفاد الحديدي ..
بقلمي رنا احمد ...
البارت الثاني عشر من عشق احفاد الحديدي ملوك العشق 🥰😍😍🥰.
في جنينه فيلا الحديدي ..
كانت تقف الأخري بقلق ورعب وغيظ أيضا فذلك الحيه هي اخر شخص كانت تتمناه أن يراها في ذلك الموقف لتتحدث بقوه مصتنعه.
سما/اخرسي قطع لسانك أن اشرف من أهلك ي خاطفه الرجاله .
سهي بسخريه/ههههه لا ي شيخه امال ايه الي انا شوفته ده مشهد رومانسي جميل بس الي عيزاكي تعرفيه أن أتصور صوت وصوره مفاجاه حلوه مش كده .
سما بغضب/انتي واحده واطيه وزباله ومش سما سليم الي تتهدد واصل فاهمه .
سهي بمكر/ايه ده ي عني معندكيش مشكله لو التسجيل وقع في ايد أسر مثلا بلاش أسر ولا حتي دكتور سليم توتو معتقدش ساعتها هتقدري تقفي قدامهم زي كده .
سما بخوف تجاهد لاخفائه/اوعي تفتكري أن انك بالي بتعمليه ده هتقدري تكسبي أو تنفذي الي انتي عايزاه جوازك من أسر مش هيستمر كتير قريب اوي هرميكي بره وارجع ليا جوزي وحبيبي من تاني .
سهي/هههههههه اما انشوف ي حلوه مين الي هتتطلع بره ومين إلي هتفضل هناوهتفضل مراه أسر الحديدي علي العموم الفيديو الجميل ده هيفضل معايا اكيد هنحتاجه سلام ي حلوه .
سما برعب ودموع/يارب استرها معايا يارب ده تبقا مصيبه لو بنت الحرام دي ورته ل حد استر يارب .
🥰😔🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في لندن شركه مازن ..
كان يقف مازن وهو يستقبل أحد رجال الأعمال الكبار الذي تقوم العلاقه بينهم علي العمل .
مازن بابتسامه/اهلا وسهلا ي شيخ رابح .
رابح /اهلا بيك ي مستر مازن .
سمر بعمليه/كل العقود جاهزه ي افندم .
رابح بإعجاب/ي سلام صحيح المصري اصلي .
مازن بغيره وعصبيه/اظن نشوف شغلنا علشان نخلص ي مستر رابح اتفضل .
مازن بغيره/شكل شغلك هنا هيخسرني كتير اوي .
سمر بتحدي/خلينا في الشغل ي مستر مازن .
مازن بغضب/ماشي ي اختي اتفضلي .
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في فيلا الحديدي ...
في غرفه رعد ..
كان يقف أمامها بحيره فماذا تقول هل تريد مساعدته ل خروج رحمه ومقابلها أن تبتعد هي ظل يحدق بها لتتحدث هي .
مهره/مالك ي رعد ساكت كده ليه اظن المفروض تكون مبسوط اني هساعدك تخرج حبيبتك وتنتقم من ابويا كل الي انت عايزه هيحصل ي رعد .
رعد بلهفه/وهتبعدي عني هتسيبني .
مهره بحرج /اكيد دوري انتهاء ل حد كده ولا عاوز تفضل تعذب فيا علطول هخرجلك حبيبتك مش ده الي انت عايزه .
رعد بخفوت /مظبوط بس ازي .
مهره بجديه/تفهمني كل حاجه وبعدين نعرف هنتصرف ازي لازم تنفذها باي تمن .
رعد بجديه /حتي لو كان التمن ابوكي .
مهره بثبات /حتي لو كان ابويا زي ماظلم يدفع التمن.
رعد بخوف من بعدها/تمام .
🥰🥰🥰🥰🥰🥰❤️❤️❤️❤️❤️
من داخل جنينه الحديدي 🤗🤗.
كانت تتمرن عزه ليسرع إليها حازم .
حازم بمرح /ايه ده بتتدرب من غيري ي سيد .
عزه بغيظ/ اووف وبعدين بقا مش قولتلك بلاش كلمه سيد الي انت ماسك فيها وبعدين لازم ادرب علشان اغلبك انشاء الله .
حازم بتحدي/ده انتي مصممه بقا ماشي هتشوفي حازم لما يبدع بيعمل ايه بس خودي ساتر وجهزوا هزيمتكم من دلوقتي ي زوزو سلام .
ليرحل سريعا لتسرح هي في دلعه لها لتبتسم لتعترف لذاتها انها قد وقعت في عشق ذلك المجنون .
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🤗🤗🤗🤗
في غرفه أسر ..
كانت تنظر بزهق من ذلك العصابه الذي اتفقوا عليها أن يسقوها من المر مايكفيها.
شهد بمكر/كلي ي حبيبتي كلي ده وكل هيرم عضمك .
سهي بضيق/اكل زي ي انطي دي سمنه بس وبعدين انا عامله دايت.
حور بسخريه/دايت ليه ي اختي هو انتي عايزه ابني يتجوز عضمايه ولا ايه هو انتي فيكي اصلا علشان تخسي كل ي اختي انتي لسه عروسه جديده .
أسر/متسبيها ياما براحتها وبعدين احنا عرسان جداد مش كده .
شهد بمكر/تقصد ايه عاد انت بتتطردنا ي ابني اختي ولا ايه .
حور يزهق/يلا ي شهد ي اختي شكلهم مش طيقنا يلا.
سهي /الحمد لله كنت هاكل الاكل ده ازي بس .
أسر /ده اكلنا عادي لازما تتعودي .
ليقاطعهم طرقات الباب لياذن ل طارق بالدخول لتسير بوجع والم وهي تراه معاها فماذا حدث هل بالفعل قد حدث ذلك هل أصبحت هي زوجته تنام باحضانه لتتغط علي يده بالم لتتدعي الثبات للتحدث بمرارة .
سما/عايزه الفيزه بتاعتي ي أسر لاني عايزه اشتري شويه حجات .
سهي بغيظ/طب متروحي لوالدك وتاخدي منه ولا لازم أسر .
أسر بحده اخرتها/سهي سما مراتي ومسؤله مني انا فاهمه.
سهي بمكر/انا مقصدش انا بس بقصد انك تسببها براحتها مش يمكن تكون عينها علي حد تاني مثلا .
قالت لذلك وهي تغمز ل سما بمغزا ليلاحظها أسر ليثيره الشك لماذا ذلك السكوت من جهة سما ماذا فعلت لها تلك الحيه ليقسم لقتلها إذا تأكدت انها قد اذت أو دبت الخوف في قلب صغيرته ...
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🥰🥰🥰🥰
في فيلا شريف صفوان ..
كان يجلس شريف وهو يمسك ذلك الصوره لذلك الشخص الذي من الواضح أنه يخفي وراءه الكثير لتقاطعه نور وهي تنظر له بقلق من هياته الهادئه المريبه بعض الشئ .
نور باستغراب/مالك ي شريف ساكت ليه كده ايه الي شغلك كده .
شريف بنبره مهزوزه /خيط مهم جديد في القضيه الي حكتلك عليها .
نور بفضول/خيط ايه موضوع السفاح برضه .
شريف/هو فيه قضيه شغلاني غيره الفتره دي بس اعرف الدكتور ده وراء ايه هو الخيط الي هيوصلني لكل مصايبه .
نور بتذكر/ايه ده قصدك دكتور أشرف .
شريف بانتباه/انتي تعرفيه .
نور بتذكر/ايوه ده الدكتور الي ولدني بس طبعا انتي متعرفوش لاني ولدت وانت مسافر بس ماله ده ي شريف.
شريف بتنهيده/عرفت أنه الدراع اليمين ل السفاح وبيساعده في تجاره الاعضاء وخطف اطفال وتهريبهم للخارج كمان .
نور بصدمه/معقوله .
شريف /طبعا انا واثق في كلام سيف .
نور بلهفه /سيف سيف مين ي شريف.
شريف/قصدي غريب اسمه الحقيقي سيف هو الي قالي علي كل المعلومات دي .
لتسرح نور في ذلك الحديث اشرف ويخطف اطفال وسيف مهلا مهلا حقا لتتسع عيناها بصدمه فهل من المعقول أن يكون بالفعل هذا قد حدث ..
🥰❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🥰🥰
في اكاديميه رعد ..
كان يقف رعد بثبات أمام مديره ليتحدث المدير بنبره جاده .
المدير/جهز نفسك ي رعد لانك هتسافر الفتره الجايه اليونان .
رعد /تمام ي افندم الرحله هتكون امتا .
المدير/بعد بكره ي رعد جهز نفسك من دلوقتي تمام.
رعد /تمام حضرتك ..
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في فيلا الحديدي ..
كانوا يقفون مراد وليلي بضحك ليقاطعهم سليم بترحيب.
سليم بابتسامه/منورنا ي جماعه والله .
مراد/بنور ي دكتور سليم .
سليم /معلش كان نفسي اقعد معاكم بس معلش عندي عمليات كتير عن اذنكم .
ليلي بتنهيده/هتفضل مركز عليه كده كتير ي مراد .
مراد بوجع للماضي/مش سهل انسي ي ليلي انك كنتي بتحبيه زمان كل ما بشوف سليم بفتكر .
لتقترب منه بعشق وهي تعبث بخصلات شعره الناعمه .
ليلي بعشق/مكنش حب ي مراد صدقني انت الحب كله انت جوزي وحبيبي وأبو بنتي انتوا الي ليا ي مراد ربنا ميحرمني منكم واصل .
مراد بعشق/ولا منك ي روح قلبي .
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في غرفه مهره ..
كانت تمسك بطنها بتعب شديد يلاحظها رعد ليسرع إليها بقلق .
رعد بقلق/مهره مالك فيكي ايه .
مهره بالم/مش عارفه ي رعد وجع في بطني فظيع .
رعد بقلق/طب استني هكلم عمي سليم حالا.
مهره/مش مستهله ي رعد انا هبقا كويسه .
رعد بقلق/لا طبعا ثواني بس ..
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في فيلا مازن ب لندن ..
كان يسير بداخل الفيلا وهو يبحث عنها بعيناه فهو يعترف أنه قد اهانها اليوم أمام الجميع ولكن ذلك من غيرته عليها فهي بالفعل قد كسبت التحدي ونجحت في تغيره فعشقها أصبح هو المنقذ بالنسبه له ليسرع الي غرفتها لارضائها ومصارحتها بعشقه لها لكنه توقف في محله عندما سمع ما أطاح بكل ذلك الي القاع ..
كانت تتحدث سمر في الهاتف مع جدها .
سمر/ايوه ي جدي صالح الخطه ماشيه تمام كل الي اتفاقنا عليه بيحصل انا وعدتك اني اغير مازن ودلوقتي بس اقدر اقول اني نجحت في علاجه احلي حاجه أن مازن ميعرفش اني دكتور نفسيه انا فعلا نجحت ي جدي مازن مكان بالنسبه الي اول حاله انجح فعلا في علاجها كده ي جدي بلغ عمي شريف انا كده هرجع وكسبانه كل حاجه ..
ليسير الي داخل الغرفه بعيون حمراء كالدماء وهو ينظر لها بغضب افزعها فقد احيه مازن الذي دفنته من جديد .
/حسابتيها غلط خالص ي دكتوره هترجعي ليهم خسرانه كل حاجه حتي شرفك هتخسريه مش مازن شريف صفوان الي يكون علاج ل واحده فاشله زيك .
لتصعق وهي تبتعد خوفا من هياته فهي لم تكن تحسب حسبان هذا ابدا ...
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في فيلا عمر ..
كان يسير بغضب وغيظ فحدث لم يكن في الحسبان فهو يعشق سما كان يشعر وكان ذلك سيقضي علي علاقتها باسر وتكون إليه ليقاطعه صوت طرقات الباب ليفتح ليتفاجي بذلك الواقفه ب غرور .
سهي بشر/خليك معايا هتكسب انا عارفه انك بتحب سما كان باين اوي في عينك هنعمل ديل مع بعض انت عايز سما وانا عايزه أسر قولت ايه .
عمر/طبعا معاكي بس قوليلي اعمل ايه بالظبط وانا معاكي .
سهي بشر/هقولك هخليك تتبسط أسر مقربش ل سما ي عني لسه زي ماهيه انا هخليك تاخدها قبل أسر .
عمر بتمني/ياريت اكون اول راجل يلمسها بس ازي.
سهي بمكر/هقولك ....يتتببببع .
مازن هينجح في الانتقام من سمر ...
تفتكروا سهي هتعمل ايه في سما وهتسلمها ل عمر ازي ...
مهره فعلا هتقدر تنقذ رحمه وتبعد عن رعد ...
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
البارت الثالث والرابع عشر من عشق احفاد الحديدي 🤗🤗
في لندن في فيلا مازن ..
كان يقترب منها بكره وغضب ووجع فبعد ماشعر بأنها الحياه بالنسبه له بعدما شعر بحبها وقرر تجاوز الماضي معاها تتطعنه ذلك الطعنه فهو لن يقبل بأن يكون مجرد حاله بالنسبه لها لم يشعر بذاته الا ويد تتدفعه أرضا لتسرع سمر بالهروب الي الخارج لتقوم بغلق الغرفه عليه بالمفتاح جيدا ليصرخ بغضب شديد وجنون .
/داده سعديه افتحي الباب افتحي اوعي تفتكري انك هتهربي مني ي سمر هدفعك التمن غالي .
سمر بدموع واعتراف حقيقي/انا بحبك ي مازن اقسم بالله بحبك من اول لحظه شوفتك فيها حاولت اعمل كل الي اقدر عليه علشان تخليك تنساها ونكون مع بعض انا عمري مهجرحك زيها عمري ي مازن ده انتي بقيه الهواء الي بتنفسه .
سعديه/صدقها ي مازن صدقها ي ضنايا سمر فعلا بتحبك .
مازن بوجع/برافو عليكي ي دكتوره انتي فعلا غيرتيني بس للاسوا .
سمر بدموع/مازن قسما بالله انتي عندي اغلي من روحي صدقني .
سعديه /ي بنتي الحاج صالح كلمني وعرف كل حاجه وجاي بنفسه .
سمر بلهفه/جدي خليه ياجي هو ده الوحيد الي هيقدر يطلع مازن من الي هو فيه ويخليه ي صدقني .
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا الحديدي ...
في غرفه رعد .
كان يقفون جميعهم بقلق علي مهره أما سليم فكان يبتسم لهم بسعاده ليتحدث بابتسامته الساحره.
سليم /مبروك ي زين ي اخوي هتبقا جد مبروك ي رعد ي ابني .
كانت كلماته كالصدمه كان زين وشهد ينظرون لبعضهم بسعاده أما رعد فكان في عالم آخر فهل يعقل ماذا يحدث كانت في البدايه مجرد انتقام ليس اكثر وهي الآن أصبحت زوجه وام لابنه وايضا حبيبه أما هي كانت تتضع يدها علي بطنها بتفاجي هل هي بالفعل تحمل في احشائها طفل منه هذا لم يكن أبدا في الحسبان لينظروا الي بعضهم نظره تحمل الكثير عتاب لوم صدمه وعشق أيضا .
حور بسعاده/مبروك ي مهره ي بنتي ربنا يتمملك علي خير ي يارب .
سليم /طب يلا نسيبهم مع بعض بقا يفرحوا بالضيف الجديد .
ليسيروا جميعا الي الخارج ليتحدث رعد بارتباك .
رعد/انا عارف انك مكنش نفسك ده يحصل بس ده قدر ربنا ملناش دخل فيه .
مهره بتنهيده/عارفه ونعم بالله وده مش هيغير حاجه من الي كنا متفقين عليه .
رعد بوجع/ازي ي عني احنا دلوقتي جيالنا طفل في الطريق ارجوكي اهدي وفكري شويه .
مهره بحزم /رعد انا عمري مهنسا الي عملته فيا فأرجوك كل الي ليك عندي علشان اخلص ضميري هو اني اخرجلك رحمه غير كده ملكش اي حاجه عندي ي رعد لاني عمري مهنسا انتقامك مني .
رعد بوجع/تمام ي مهره الي انتي عايزاه انا هنفذه لاني عارف الي عملته فيكي مش سهل خصوصا انك ام ابني .
قالها سريعا ورحل قبل أن ينكشف أمره لتشهق هي ببكاء حاد .
/سمحني ي رعد سمحني انا عمري مهحب غيرك ابدا بس غصبن عني ي رعد مش قادره انسا خليك معايا ي رب خليك معايا ..
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في غرفه أسر ..
كان يذهب يمينا ويسارا بغضب وغيظ فذلك الغبيه اين ذهبت في ذلك الوقت وفوق ذلك قد تركت الخاتم ذلك الخاتم الذي به جهاز التصنت الذي ي عرف من خلاله اين ذهب لتتدخل سريعا بابتسامه ماكره .
سهي /وحشتني اوي ي أسري .
أسر بغضب من ذلك اللقب الذي خاص بمعشوقته.
/انتي كنتي فين لحد دلوقتي بقولك ايه احنا صحيح الي بينا تمثيل بس خليكي فاكره انك شايله اسمي يعني تتلمي كده بدل مانتي عارفه غضبي هخليكي تتمني الموت كل لحظه .
لتقترب منه بدلال وهي تعبث بخصلات شعره الناعمه .
/ايه ي روحي اهدا مش لدرجه دي انت ناسي أن النهارده عيد ميلادك ولا ايه كنت بجبلك هديه بس هديه بالملايين غير هديتك البسيطه دي .
أسر بشك /قصدك ايه.
سهي بخبث/شحنه معدات جايه من المانيا هندخلها من شركه الشحن بتاعتك والمكسب فيها مش اقل من 3مليون لأن كل المستثمرين أصحاب بابا هيدفعوا فيها ايه رايك ي قلبي مش هديه حلوه .
أسر بخبث واخيرا قد وصل لما يريده .
/طبعا دي صفقه العمر طبعا موافق دي هتكون امتي .
سهي بانتصار/بكره ي روحي انت بس تبلغ فرع الشركه الي هناك أنهم يستلموا منهم البضاعه وينقلوها ل هنا واحنا علينا ناخد الفلوس علي الجاهز .
أسر بمكر/تمام انا هبلغهم .
سهي بخبث/تمام ..
😍😍😍😍😍😍😍
في جنينه فيلا الحديدي...
كانت تجلس سما بوجع فلقد استنزفت كل طاقتها فهي تريد أسرها نعم فهو ملكها هي فقط ليقاطعها عمر لتنفيذ خطته الشيطانيه .
عمر بخبث/سما عامله ايه .
سما بحده/عمر وبعدين معاك احنا مش هنخلص بقا ولا ايه مش قولتلك ابعد عني .
عمر بكدب/انا فعلا بعدت ي سما وندمت علي كل الي قولته وجاي اعتزرلك واقولك أن الي حصل خلاص اتنسا كأنه محصلش.
سما بسعاده/بجد ي عمر انت فعلا بنادم مفيش منك شكرا اوي .
عمر بانتصار ل نجاح مخططه/العفوهوده الي كان المفروض ي حصل عن اذنك ..
ليرحل عمر وهو يبتسم فقد أطلق اول سهم من سهامه ..
😍😍😍😍😍😍😍
في غرفه حازم ..
كانت تجلس وهي تنظر له بمللل لتتحدث ب غيظ .
شهد بغيظ/جرا ايه يالا متخلص وتقول عايز ايه .
حازم بعصبيه/جرا ايه ي امي هو انا بخترع مبقالي ساعه بقولك عايز اتجوز عزه مالك .
شهد /شكلك بتحبها ي واد ي حازم.
حازم بغيظ/لا ي أما عايز اتجوزها علشان تغسلي هدومي قولتي ايه بقا ي حاجه.
شهد /سيب ياد الموضوع ده عليا انشاء الله البت دي من نصيبك .
حازم بسعاده/ربنا يخليكي ليا يا غاليه ...
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍.
في لندن في فيلا مازن ...
كانوا ينظرون لبعض نظرات استفهام كلا منها يريد أن يعرف فيما يفكر كل من الاخر ليتحدث صالح بجديه .
صالح /اسمع ي مازن ي ولدي انت حفيدي ي عني اغلي من عندي من الدنيا كلها.
مازن بسخرية وجع/اه علشان كده بعتلي ست الدكتوره سمر علشان تعالجني مش كده فاكره اني محتاج علاج لا ي جدو انتوا حسبتوها غلط خالص انا دلوقتي وجعي اكتر بكتير من الي فات.
صالح باندفاع/علشان بتحبها .
مازن بوجع/ارجوك ي جدي خودها وارجع مصرانا خلاص مبقاتش قادر اسيب هناولا قادر استحمل اي حاجه ....
سمر بدموع /بس انا بحبك ي مازن والله العظيم بحبك .
صالح بحزم/خلاص ي سمر خلاص ي بنتي كفايه ذل ل حد كده يلا بينا نرجع بلدنا احنا كده عملنا كل الي نقدر عليه معاك ي مازن سلام ي ولدي .
سعديه بضغط/وانا جايه معاك ي حاج صالح .
مازن بانكسار/وانتي كمان هتسبيني ي داده .
سعديه بدموع /انت ابني الي ربته ي مازن لكن اول مره اشوافك قاسي كده هي بتحبك وانت بتحبها ي يبقا ليه ي ابني تعذبها معاك .
صالح بغضب/خلاص ي سعديه الكلام خلص ل حد كده هو عارف احنا فينا لما يعوزها يجي يطلبها من بيت ابوها دي بنت سليم الحديدي يلا بينا ..
لترحل وهي تنظر له بدموع ليضغط علي يده بغضب فهو بالفعل قد تأكدت من عشقها له لكن مسامحتها ليست بذلك السرعه لكن لن يضيعها ابدا من يده .....
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا السفاح ...
كانوا يجلسون علي مائده الطعام ليتحدث السفاح بمكر.
/مش كنت بتقول انك نفسك تشتغل معايا في الشغل إياها ولا غيرت رايك .
سيف بلهفه واخيرا سيقع السفاح وينتهي ذلك الكابوس .
/انت عارف اني مكنش نفسي بس خلاص مبقتش قادر اهرب منك وبعدين مراتي وابني لازم اخاف عليهم .
السفاح بخبث/تعجبني علي العموم الشحنه هتيجي بكره في البر الغربي .
سيف/والميعاد .
السفاح/الساعه 12نص اليل .
سيف/طب والشحنه الي كان المفروض ناخدها من عائله الحديدي .
السفاح /سيبك من دي دلوقتي ممكن السيوله متكفيش خلينا في الشحنه دي هي الأهم .
سيف/والشحنه دي فيها ايه .
السفاح /شحنه سلاح ومخدرات جايه من البرازيل كده اظن انك عرفت كل المعلومات الكافيه .
سيف بقلق/قصدك ايه مش فاهم .
السفاح ب شر/هيكون قصدي ايه قصدي انك عرفت كل المعلومات .
سيف بقلق /تمام ..
😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في مديريه الامن ..
كانت تجلس رحمه وهي تنظر له بشك ف رعد ليس بالطبيعي شاردا فكان للقائهم مذاق خاص لكن هذا ليس رعد حبيبها.
رحمه بقلق/مالك ي رعد فيك ايه .
رعد بتنهيده عاليه/مفيش ي رحمه انا كنت جاي اقولك أنه خلاص هتخرجي من هنا .
رحمه بلهفه وسعاده/بجد ي رعد ازي بس اوعا تكون اذيه نفسك .
رعد بحزن /لا اذيه واحده متستهلش الي عملته فيها.
رحمه/قصدك مهره معلش انا بنفسي هقابلها وافهمها وهي اكيد هتفهم وبعدين انتوا العلاقه بينكم مش كانت علي الورق بس .
رعد بجديه/لا مش علي الورق بس ي رحمه مهره حامل وهي الي هتساعدنا نخرجك من هنا مقابل حياه ابوها الي هيدخل مكانك ويدفع تمن الي عمله .
رحمه بدموع/حامل انت حبيتها ي رعد مش كده .
رعد بدموع وجع/غصبن عني ي رحمه صدقيني غصبن عني مش عارف ده حصل ازي .
رحمه بثبات مصتنع/الحب مش بأيدينا ي رعد كل الي طلباه منكم انكم تخرجوني وشكرا اوي ل حد كده وربنا يسعدك ي رعد ويهنيك .
رعد /وانتي .
رحمه بابتسامه حزينه/انا متقلقش عليا هبدء حياتي من جديد واكيد هلاقي الي يفهمني ويحبني ب جد .
💔💔💔💔💔💔💔💔ودي تضحيه رحمه وما اجمل معاني الحب التضحيه ....
😍🤗🤗😍😍😍😍😍
في أحدا المخازن ..
كان يقف شريف وهو ينظر يمينا ويسارا ليقاطعه صوته المألوف .
سيف/شريف باشا .
شريف بخفوت/سيف خير ايه الموضوع الي صممت تقابلني دلوقتي علشانه .
سيف/الشحنه الي كنا مستنيانها هتوصل واخيرا السفاح هيقع تحت أيدينا ..
شريف /قصدك ايه ..
كانوا يتحدثون لما يعيروا من يراقبهم ليبتسم بانتصار فقد وقع سيف في الفخ وتأكد السفاح من خيانته ليرسل رساله سريعا الي أحد رجاله يخبره بحجز زهره وابنها في أحدا المخازن ليقسم ب نهايه سيف وشريف صفوان ...
😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا الحديدي ...
كانوا يجلسون سويا وهي تنظر له بغرور لاستفزازه
حازم بغيظ/قولت ايه ي سيد .
عزه بغيظ/تصدق بالله كل مانفسيتي تصفا منك ترجع توقفها تاني .
حازم /عزه انا بحبك ومش عايز غيرك من الدنيا اول مره اتقابلنا فيها حسيه بحاجه غريبه رغم حناقتنا وعندنا في بعض الا انك قريبه مني وادينا طلعنا قرايب وانا راجل مش بتاع لف ودوران وعايزك ليا في الحلال قولتي ايه .
عزه بعشق/طبعا موافقه ي حازم حازم انت غيرتني خالص طلعت البنت الي جويا الي اتولدت علي ايدك وبقيت ملكك هتفضل نقوي بعض وهنفضل جنب بعض طول العمر .
حازم بعشق/بعشقك ي عزه .
عزه بخجل/وانا كمان ي حازم...
😍😍😍😍😍😍😍
في غرفه رعد...
رعد بوجع/خلاص جاهزه .
مهره بقوه/ايوه جاهزه انا بعمل حاجه خير وربنا اناشالله هيكرمنا ..
رعد /مش مضايقه ولا حزينه أنه والدك .
مهره بحزم/طبعا حزينه انا عارفه أنه عمره مهيسمحني علي الي هعمله بس ربنا زعله أشد وغضبه عليا هيبقا كبير لم يكون في أيدي انقذ بنت بريئه ومنقذهاش .
رعد بالم/وبعدين .
مهره بمراره/هتكون معاها تخلصوا من الكابوس ده وتنطلق وطبعا مش محتاجه اقولك أن الي في بطني ده ابنك ومن حقك تشوفوه في أي وقت يلا علشان منتاخرش .
رعد بوجع/يلا بينا .
😍😍😍😍😍😍😍😍
في الداخليه ...
كانوا يجلسون أسر وشريف وهم يتحدثون فإنه قد حان الوقت لانتهاء من كل شي.
شريف/اتاكدت من الكلام ده ي أسر مش يمكن تكون بتوقعك.
أسر بغرور/جرا ايه ي شيطان مش أسر الحديدي الي توقعه انا طبعا اتاكدت من كل كلمه لاني غيرت النشاط لأن الخاتم الي فيه جهاز التصنت مش دايما هيكون معاها لاني لاسف كان نفسي احطه في الدبله بس كان هيبان فستخدمت جهاز التصنت اللاصق ولزقته علي جلدها مستحيل تشعر بيه ده عباره كان خط أنها هي تاخد بالها منه ده شبه مستحيل وطبعا جمعت كل التسجيلات واتاكدت من الشحنه ومن كل المعلومات مع ابوها والي اتاكدت منه أنها شحنه مخدرات وطبعا متقلقش ي كبير ده انا أسر الحديدي .
شريف بتنهيده/تمام ونخلص من موضوع السفاح ده وكلما نرتاح من الكابوس ده بس تقريبا اشرف هو ده الي في أيده الحل......
😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا الدميري ....
كان يجلس بسكر علي البار الخاص بيه لتسير هي لداخل وهي تنظر بياس لأبيها .
مهره /عامل ايه ي بابا ..
الدميري بسكر/هههههههه مهره انتي لسه فاكره ابوكي ..
مهره بحزن/والله ي بابا انا عمري منسيتك انت الي طول عمرك ناسيني زي ماكون مش بنتك .
الدميري بزهق/بقولك ايه انا مش فاضي الاسطوانه بتاعتك دي عايزه ايه .
مهره /رحمه .
الدميري باستغراب/رحمه مين قصدك ايه .
مهره بحده / رحمه الي كانت بتشتغل عندك الي دخلتها السجن.
الدميري بغضب/تستاهل دي بت حراميه سرقت فلوس من شركتي وكان لازم تاخد جزائها .
مهره /لا مش هو ده الي حصل ي بابا الي حصل هو عادتك انت كل حاجه تحب تاخدها بالعافيه والبنت الغلبانه دي استقويه عليها ودخلتها السجن ل مجرد أنها شريفه مش كده .
الدميري بغيظ/كان لازم اعمل كده كان لازم ادخلها السجن دي اخره الي تفكر تعاند عمار الدميري وتقوله لا خلتها عبره لمن يعتبر .
الظابط بحده/واحنا كمان هنخليك عبره لمن ي عتبر اتفضل معانا ي عمار بيه .
عمار بجنون/ايه الي انتي عملتيه ده بتبيعي ابوكي ي مهره .
مهره بحزن/انت الي عملت في نفسك كده ي بابا ودي لازم تكون اخرت كل ظالم .
وبالفعل يقوموا بالقبض علي الدميري والإفراج عن رحمه ...
😍😍😍😍😍😍😍😍
في عياده الدكتور أشرف ..
كان يجلس وهو يتابع بعض ملفاته ليقاطعه الشيطان بطلته الخاطفه الأنفاس ليتحدث بثبات .
/معلش ي دكتور أشرف هنعطلك معانا شويه .
اشرف بارتباك/شريف بيه خير في حاجه سعادتك .
شريف /موضوع قديم لازم نتكلم فيه .
اشرف بخوف/انا ماليش دعوه ي شريف بيه مليش دعوه السفاح هو الي قالي لخطف سيف ابنك هو الي قالي .
شريف بصدمه عارمه وصراخ/سيف انت بتقول ايه سيف يبقا ابني ازي اتكلم لدفنك هنا.
اشرف برعب/ايوه مدام نور خلفت توأم مازن وسيف وانا اخدت سيف وودوته ل سفاح مدام نور كانت مخليه عليك أنها حامل في توام علشان تفرحك بيهم بس انا اقنعتها أن سيف مات بس الحقيقه ان السفاح هو الي خطفه ..
شريف بصدمه/ايه ي عني سيف يبقا ابني .
😍😍😍😘😘😘😘😍😍
في جنينه عائله الحديدي ..
كانت تجلس وهي تنظر بدموع لذلك الهديه للعيد ميلاد معشوقها فهي لم تستطيع أن تحتفل معه ككل عام ليقاطعها رنه التلفون لترد .
/ايوه ي عمر .
عمر بكدب وهو يمثل التعب/سما الحقني بسرعه بموت ي سما كريزه الكلا جاتلي تأني مفيش حد اقرب منك ي لحقني ارجوكي بسرعه .
سما بقلق/اجاي ازي بس ي عمر .
عمر /تعبان ي سما الحقيني بموت .
سما بطيبه/خلاص ي عمر انشالله هتبقا كويس انا جايه بسرعه اهو .
عمر بمكر/هههههههه والله ووقعتي في أيدي ي حلوه واخيرا وهخليك تموت من قهرتك علي مراتك ي أسر .
😍😍😍😍😍😍
البارت الاخير من عشق احفاد الحديدي 🤗🤗🤗
في مقر استلام الشحنه ..
كانوا يقفون سهي وجمال والدها بسعاده وانتصار وهم يروون الشحنات تصل إلي الميناء ليبتسموا بمكر لكن لا يعلموا ماذا ينتظرهم ..
😍😍😍
أسر بمكر/اي خدمه ي عمي شركتي تحت امرك .
جمال /تسلم ي أسر ي ابني ده العشم .
سهي بخبث/تسلملي ي أسري .
ليقاطعهم المقدم احمد صديق أسر..
احمد بخبث / معلش ي أسر باشا هنفتش احنا ونريحك من المهمه دي ي سياده المقدم .
سهي وجمال بصدمه /مقدم .
أسر باستفزاز /تخيلوا كنتوا فاكرين ايه أن من السهل تتضحكوا عليا ده انا أسر الحديدي الي العب علي عشره من عنيتكم كل الي فات كان تمثيل علشان توقعوا في الفخ واقبض عليكم وتشرفوا في السجن واهو حصل .
احمد /تمام ي أسر باشا شحنات مخدرات اكبر شحنه مخدرات في تاريخ البلد داه انتوا هتشرفوا معانا سنين طويله اوي .
أسر /اقبضوا عليهم .
سهي بدموع /أسر ده انا مراتك تعمل فيا كده .
أسر بضحك/هههههه مراتي انا اتجوز واحده زيك احنا متجوزناش اصلا ي حلوه المأذون كان واحد من رجالتي مش انتي الي يتكتب اسمك جنب اسمي ابدا فاهمه ..
سهي /هههههههه الي مكتوب علي اسمك هتضيع منك وتكسرك ي أسر .
أسر بأمر/اقبضوا عليهم يلا .
ليأخذ اسر منهم كل متعلقاتهم ليعلن تلفون سهي عن رساله ليفتحها أسر ليصعق مما سمع.
😍ايوه ي مزه خطتتنا ناجحه تمام وسما بقت عندي هنا وهاخد منها كل الي عاوزه وهقضي علي أسر وفي الاخر هتكون ليا برضه ههههه.
أسر بغضب /اه ي ولاد الكلب ماشي ي عمر الكلب انا هدفنك بالحياه .
ليسرع أسر الي فيلا عمر لانقاذ معشوقته ..
😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا شريف صفوان ..
كان يسير شريف بتوهان بعدما قبض علي اشرف واعترف له بأن سيف يكون ابنه وسرد له كيف حدث كل ذلك كيف أخفاه عنه نور ذلك السر ليتتطلع إليها أيضا ليراها شارده ليعلم أنه تفكر فيما هو أيضا ي فكر به ليقترب منها بخطواط ثابته.
شريف/شكلك كده بتفكري في الي بفكر فيه مش كده.
نور بارتباك/قصدك ايه ي شريف .
شريف /سيف مش كده .
نور بلهفه واضحه/سيف انت عرفت حاجه .
شريف/عرفه السر الي انتي كنتي مخبياه عرفت أن سيف يبقا ابننا ي نور .
نور بدموع وسعاده/ايه انا كنت حاسه من كلامك بجد مش قادره اصدق ي شريف أن ابننا عايش مش قادره يلا نروحلوا ي شريف يلا .
شريف /ليه خبيبتي عليا سر زي ده ي نور .
نور بدموع/مكنتش عيزاك تتوجع ي شريف انا كنت مخبيه عليك اني حامل في توام ولما عرفت أن سيف مات قولت بلاش تتعرف علشان متتوجعش والله العظيم هو ده كان قصدي ي شريف صدقني .
شريف بحنان/مصدقك ي نور مصدقك .
ليقاطعهم صوت طرقات عاليه ليفتح شريف سريعا لينصدموا من هيئه سيف الواضحه .
سيف بخوف ورعب/الحقني ي شريف بيه الحقني واضح ان السفاح عرف كل حاجه وكان عملنا فخ وقصاد ده خطف مراتي وابني ابوس ايدك ساعدني .
نور بدموع/متقلقش ي قلب امك هنرجعهم متخافش .
سيف بدهشه/امي حضرتك قصدك ايه .
شريف بحده/مش وقته الكلام ده بعدين هتفهم كل حاجه المهم خلينا نقدر نوصل ل زهره والولد دلوقتي .
سيف/انا عارف موبايل زهره مفتوح فيه جي بي اس وعرفت أنهم في المخزن القديم الغربي.
شريف بقلق/طب يلا بسرعه مفيش وقت نبلغ القوات بسرعه لازم نلحقهم يلا ..
نور بدموع/يارب خليك معانا يارب ..
😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا عمر ...
كانت تقف سما بخوف علي باب الفيلا وهي مفتوحه ليناديها عمر من الداخل وهو يدعي المرض لتسير هي بارتباك ل داخل ..
سما بقلق/عمر الف سلامه عليك .
عمر بشر/الله يسلمك ي سما شكرا انك جيتي وجبتي الدواء معاكي بس معلش ممكن تجبيلي ماء من المطبخ.
سما بخوف/حاضر هجيبها وامشي علطول .
لتسير سما الي الداخل ليسرع إليها عمر لينظر لها بوقاحه .
عمر بشر /والله ووقعتي في أيدي مزه .
سما برعب/قصدك ايه ي عمر انت عايز مني ايه ده جزائي أن خوفت عليك .
عمر بشر/طول عمرك ملاك ي حبيبتي بس غلطتك الوحيده أن مقدرتش حبي وفضلتي أسر عليا وهدفعك تمن الي عملتيه غالي اوي .
سما بدموع وصراخ/أسر الحقني ي أسر .
عمر بخبث/توتو ليه الصويت ده ده لسه بدري ي روحي .
أسر بغضب /الصويت ده هيطلع عليك لما اخد روحك ي روح امك .
سما بلهفه/أسر حبيبي .
عمر بغضب/مش هتقدر تاخدها مني ي أسر .
كاد عمر بأن يصيب أسر بمطوه تكون معاه دائما لكن سلاح أسر كان الاسرع ليطلق أسر رصاصته لتسقطه أرضا غارقا في دمائه لترتمي سما بدموع الي أحضانه لياخذها ويسير الي الخارج بعدما أبلغ احمد صديقه بما حدث ليأخذوا جثه عمر وتقيد القضيه دفاع عن النفس.
😍😍😍😍في جنينه فيلا الحديدي ..
كانت تجلس في أحضانه كالطفل الصغير..
سما بدموع /انا اسفه ي أسر انا اسفه قسما بالله كنت فاكره أنه تعبان كنت فاكره اني بعمل خير انا اسفه ي حبيبي.
أسر بندم وعتاب لذاته/انا عارف ي نور عيني انا اسف انا السبب انا السبب بس خلاص ي نور عيني خلصنا من الكابوس سهي عمرها ماكانت مراتي ي سما انا اسف ي حبيبتي اسف انا ظابط ي سما انا عارف اني خبيه عليكي صدقيني محدش ي عرف الموضوع ده خالص سهي وأبوها تجار مخدرات كان لازم اعمل كده علشان اقبض عليهم انا اسف ي عمري اسف .
سما بتوهان/ي عني مرقبتش منها ولا لمستها.
أسر بضحك/هههههه هو ده كل الي همك من الي قولته .
سما وهي تستمع باحضانه/انا ميهمنيش اي حاجه من الي قولتها غير انك ليا مش عايزه حاجه تانيه .
أسر بعشق/بحبك ي سمايا ..
سما بحب/وانا بموت فيك ي أسري ..
😍😍 واجتمعوا اول ملوك العشق أسر وسما ...
😍😍😍😍😍😍😍
من أمام مديريه الامن ...
كانوا يقفون مهره ورحمه وكان رعد ينظر إليهم من بعيد ف رحمه أصرت علي الانفراد بمهره للحديث معاها..
رحمه /انا مهما قولت وعملت مش عارفه اشكرك ازاي علي الي عملتيه.
مهره بأسف/للاسف مفيش داعي الشكر ده واجب عليا انا بعد الي ابويا عمله معاكي انا اسفه .
رحمه /الحمد لله علي كل شي المهم انك تبتدئ حياتك مع رعد .
مهره بصدمه/رعد انا الي اعرفه انكم بتحبوا بعض .
رحمه بحزن/ده الي انا كنت كمان فكراه بس مكنش حبه ابدا علي الاقل من طرفه ولا مكنش حبك انتي دلوقتي ايوه ي مهره رعد بيحبك اوي خليك معاه اوعي تسيبيه وربنا يخليكم ابنكم يارب .
مهره /وانتي هتعملي ايه .
رحمه /متقلقيش عليا انا هتصرف اسافر انا وامي ل خالتي في السعوديه اعيش هناك واشتغل وربنا هيسهلها مع السلامه ي مهره .
مهره /مع الف سلامه ي رحمه لو احتجتي اي حاجه احنا موجودين .
رحمه /ربنا يخليكم ليا .
ليقترب منها رعد بلهفه .
رعد بترقب/مهره اوعي تقوليلي انك حكايتنا كده انتهت ارجوكي مش هقدر .
مهره بحب/لا دي لسه بتبدتي معنا احنا وابننا الي جاي .
رعد بسعاده/بعشق ي مهره .
مهره بحب/وانا بموت فيك ي رعد ..
😍😍😍وها قد اجتمعوا ملوك العشق مهره ورعد .
😍😍😍😍😍😍😍😍
في المخزن الخاص ب السفاح ..
كانت تجلس بدموع وهي تحتضن صغيرها برعب ليتحدث هو برعب وشر .
/بقا المحروس جوزك بيضحك عليا فاكر أنه هيقدر يشتغلني ده انا هخليه يتمنا الموت وميطلوش .
شريف بغضب وكره/انا الي نخليكم اتمنا الموت ومش هطوله ..
السفاح بمكر/ههههه اهلا اهلا بالغالي شريف صفوان بنفسه في المخزن بتاعي اكيد ده حلم .
شريف بسخرية/لا دي حقيقه والواقع هيكون ابشع كتير من الحلم .
ليسرع سيف بلهفه وهو يحتتضن زوجته وصغيره.
شريف بقوه/انا عارف انك نفسك تنتقم مني من ساعه مقتلت عتمان وامير وضيعتلك صفقت عمرك مش كده ..
السفاح باستفزاز/ههههه بس الصراحه كان انتقامي اقوي وأوجع بكتير حبيه أكسرك كنت مستني اللحظه دي من زمان علشان اقولك علي الي عملته فيك سيف يبقا ابنك خطفته زمان وحرمتك منه دوقته المر والعذاب الوان علشان اكسر شريف صفوان وادمره ..
سيف بصدمه/ايه ابويا علشان كده ماما قالتلي قلب امك ي عني انا ابنكم مش ممكن انا كنت فاكر اني هعيش عمري كله بدور علي اهلي ومش هلاقيهم .
السفاح باستفزاز/اوووه بجد مشهد صعب بس كنت عايز تقبض عليا بتهمه المخدرات والسلاح ي شريف بيه هتقبض عليا دلوقتي بايه اني خطفت زهره وابنها ميتهيليش أن ده الي انت عاوزه .
شريف بمكر الشيطان/اكيد مش ده الي عوزه الي عوزه اهو..
لم يعلموا ماذا يقصد الا عندما اطلق شريف رصاصته في ذلك الحائط الزجاجي الذي يراه يعتقد أنه باب لكن مهاره الشيطان كانت كافيه لكشفه ليتحطم الحائط لتظهر كميات كبيره من السلاح والمخدرات ليبتسم الشيطان بمكر
شريف بانتصار/شوفت بقا أن هعمل الي انا عايزه .
السفاح بغضب/مش بالسهولة دي .
ليقوم السفاح بحركه مفاجئه ليطلق الرصاصه لتصيب شريف ليرد شريف الضربه بمهاره لتصيب رأسه لتسقطه أرضا غارقا بدمائه .
لتقوم القوات بالاقتحام .
سيف بخوف/بابا بابا انت كويس .
شريف بتعب/متقلقش عليا ابوك الشيطان يلا مش بالساهل يقع ..
ليقوموا القوات باخذ جثه السفاح ونقل شريف سريعا الي المستشفي. .
😍😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰😘
بعد مرور شهر في فيلا الحديدي ..
كان يجتمع الجميع بسعاده وبالخصوص صالح وهو يرا جميع عائله الحديدي مجتمعه واضاف إليهم حفيده سيف ..
زين بترحيب/منورنا ي جماعه والله .
شريف بابتسامه/ربنا يخليك ي زين منوره بيكم .
صالح /بقولكم ايه عاد احنا مش فاضيين للكلام ده احنا عندنا افراح ومش اي افراح دول احفاد الحديدي سما وأسر ورعد ومهره وحازم وعزه وسمر كمان جيالها عريس وانا شايف أنه زين جوي .
سمر بصدمه/عريس مين ده ي جدي .
مازن بابتسامه ساحره /انا طبعا .
لتبتسم بسعاده من بين دموعها فها هو معشوقها يبتسم إليها بعشق لينظروا شمس وسليم لبعضهم البعض واخيرا اطمنوا علي بناتهم وشهد وزين أيضا قد اطمنوا علي اولادهم وحور وليث أيضا ...
كانوا الجميع ينظرون لبعض بسعاده اما ملوك العشق فقد نظراتهم غير كفيله بملي الحب والعشق في ذلك العالم...
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في فرح احفاد الحديدي. ..
كانت الانوار والافراح والزغريط تملأ أرجاء فيلا الحديدي ...
في غرفه الحوريات ...
كانوا بالفعل كالحوريات الذين ينتظرون ملوكهم كان شهد وحور وشمس وليلي اماهتهم بالفعل وبالأخص مهره الذي كانوا يهتمون بها أكثر لفقدانها والدتها كانوا يجلسون أمامهم وهم يستمعون لنصائهم .
شهد /اسمعوا ي بنات اجوازكم دول هما سندكم في الدنيا .
حور/وامانكم كمان الحضن الي بتجروا عليه وقت الضيق.
شمس/اوعي صوتك ي علي عليه فاهمه لما تلاقيه متعصب استنيه لما يهدأ وبعدين عتبيه .
ليلي /ربنا يكرمكم ويسعدكم ويرزقكم بالزريه الصالحه.
الجميع /امين يارب ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في غرفه الملوك ..
نعم كانوا كال ملوك بحلتهم الكلاسيكيه وووسامتهم الساحره كانوا يجلسون مع شريف وزين وليث وسليم ليأخذون هم أيضا النصائح ..
زين /اسمعوا كويس مراتك هي حضنك فاهم عمرك مهتلاقي راحه الي فيه.
ليث/الست عامله زي الطفل لو عملتها كده هتفضل حبيبتك طول عمرك .
سليم /اوعا تمد ايدك عليها فاهم لأنها عمرها مهتنسا .
شريف/لو فضلت تعيط وتنكد سيبها تهدأ هي بنفسها وترجعلك زي العيل الصغير ..
زين /فاهمين الكلام ده كويس .
الشباب /فاهمين ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في غرفه أسر وسما ...
أسر بسعاده/اخيرا بقيتي في حضني ي قلبي مبروك ي سمايا ..
سما بخجل/الله يبارك فيك ي حبيبي بموت فيك ي أسري بموت فيك.
أسر بعشق/وانا بعشقك ي روحي ..
في غرفه مازن وسمر ...❤️❤️❤️❤️❤️
سمر /سمحتني بجد ي مازن ..
مازن بهمس/بذمتك ده وقته ده انا مصدقت بقينا لوحدنا وبعدين والله سمحتك وبموت فيكي ..
سمر بعشق/وانا بموت فيك ي مازن ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في غرفه حازم وعزه ..
حازم باستفزاز/الف مبروك ي سيد .
عزه بغضب/سيد برضه .
حازم بعشق /احلي سيد والله العظيم بموت فيكي ي عزه .
عزه بحب/وانا بموت فيك ي حازم ..
❤️❤️❤️❤️❤️في غرفه رعد ومهره ..
رعد بغيظ/ي سلام ي عني كل واحد من منهم زمانه هايص وانا هقعد كده علشان المفعوص ده .
مهره/هههههه معلش ي حبيبي الدكتوره محزره من اي علاقه في الشهور الاولى من الحمل .
رعد بعشق/كفايه عليا انكم معايا وكنتي اجمل عروسه النهارده ..
مهره بعشق/ربنا يخليك لينا ي رعد.
رعد بحب/وانا بموت فيكم ي اجمل حاجه في حياتي.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️وها قد اجتمعوا ملوك العشق 🥰😍😍🥰😍😍🥰😍🥰😍😍🥰
في المدافن ..
كان يقف وهو ينظر لقبورهم بدموع نعم فقد اشتاق إليهم كثيرا كان يتمنا أن يكونوا معه الان.
صالح بحزن/وحشتني اوي ي صابر وحشتني اوي ي بدران كان نفسي تكونوا معايا النهارده وانا بجوز احفادنا انا كده خلاص اطمنت علي العائله وشكلي كده هجلكم قريب ربنا يرحمكم يارب ليشرع في قرائه الفاتحه لهم .🥰🥰🥰🥰🥰🥰
تمت بحمد الله .....
دمتم في رعايه الله وحفظه ..
عشق احفاد الحديدي 🤗😍
بقلمي رنا احمد ...