أخر الاخبار

رواية صراع احفاد السيوفي لعنه الحقد والكبرياء بقلمي رنا احمد الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر

 رواية صراع احفاد السيوفي لعنه الحقد والكبرياء بقلمي رنا احمد الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر 


رواية صراع احفاد السيوفي لعنه الحقد والكبرياء بقلمي رنا احمد الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر 

البارت السادس😍😍😍😍😍😍

في غرفة صقر كان يستعد للنوم ليسمع صوت طرقات الباب لياذن بالدخول وهذا لما يكن الارعد ٠

صقر : اونكل رعد اتفضل حضرتك ٠

رعد: هو عزالدين مش هنا ولا ايه ي صقر٠

صقربابتسامه: لا ي عمي نايم مع فجر النهارده كنت عايزه في حاجه حضرتك٠

رعد بجمود: لا ي صقر انا عايزك انت يجوز بنتي ٠

صقر بقلق: خير ي عمي ٠

رعد: اسمع ي صقر انا شوفت كتير في حياتي يعني مش من السهل يضحك عليا٠

صقر بقلق: ماعاش ولا كان الي يضحك عليك ي عمي ليه بتقول كده٠

رعدبحده: ايه الي خلاك تتطلب ايد سمر مني وتتجوزها بالسرعه دي انا سبت كل حاجه تمشي عادي لاني عارف انكم ميلاين لبعض من زمان بس الموضوع مش داخل دماغي ٠

صقربارتباك: عمي انا

ليقاطعه رعد بحده 

رعد بحده: اوعي تفتكرانك هتتضحك عليا ي صقر تحكيلي ايه الي حصل والا ساعتها هتشوف وش رعد السيوفي التاني الي هو من وش ابوك بكتير٠

بدا صقر بقص كل شيء علي رعد بخصوص موضوع سمر وايضا كل شيء بخصوص موضوع اياد لتحل الصدمه الشديده علي رعد مماسمع ٠

صقر : هو ده كل الي حصل ي عمي انا خوفت اقول حضرتك علشان متتعبش وخلاص سمر بقت مراتي يعني الموضوع ده انتهي وبالنسبه ل اياد انا حكيت لحضرتك الي حصل البت شكلها غلابنه وهو بيقول انه مش فاكر حاجه ولا عارف ده حصل ازي 

وانت عارف بابا خاف للكلام يتنطور وتبقي فضيحه فضغط علي اياد انه يتجوزها واتجوزها وقعدها في شقه المعادي ٠

رعد بصدمه: كل ده يحصل وعزالدين ميقولش ٠

صقر: من فضلك ي عمي لو فكرت انك تقول لبابا بلاش موضوع سمر انا مش عايز حد يعرف ابوس ايدك ي عمي متعملهاش حاجه ولا تجبلها سيره انك عرفت متسكرناش قصاد بعض ي عمي ارجوك٠

رعد: بتحبها اوي كده حتي بعد كل الي حصل ٠

صقر بارتباك: حتي لو مبحبهاش دي بقت مراتي واكيد هعمل اي حاجه علشان احميها٠

رعد باعجاب ب صقر: متخفش مش هقول لحد متنساش انها بنتي برضو وانا مستحيل اشوه صورتها قدام حد يلا هسيبك انا انا كان لازم اعرف الحقيقه ورغم القهره الي انا فيها الي اني متاكد انك هتصونها وتصون شرف عمك يلا تصبح علي خير ٠

صقر بابتسامه: وانت من اهله ي عمي ٠

ليرحل رعد ويترك صقر في تفكيره فيما يحدث :٠

*********************************

في غرفه عزالدين السيوفي :٠

كان عزالدين وزهره يستعدون للنوم ليقاطعهم صوت هاتف عزالدين وهذا لما يكن الا رعد٠

عزالدين: ايوه ي رعد انت كويس ٠

رعد بحده : انا كويس بس انزلي تحت في الجنينه عوزك٠

عزالدين بقلق: حاضر نزلك حالا٠

ليغلق عزالدين الهاتف ٠

زهره بقلق: في ايه عزالدين ماله رعد ٠

عزالدين بقلق: مافيش عايز يتكلم معايا هنزل اشوفه نامي انتي٠

ليرحل عزالدين تحت قلق زهره من هذه المكالمه٠

***********************************

في جنينه الفيلا:٠

كان يقف رعد ينتظر عزالدين بغضب شديد لياتي اليه عزالدين مسرعا بقلق٠

عزالدين بقلق : مالك يرعد فيك ايه ٠

رعد بمراره وغضب : ابدا ي عزالدين مفيش اي حاجه خالص كل الحكايه ان اننا مبقاش ليا في حاجه سعادتك بقيت الكل في الكل٠

عزالدين باستغراب: رعد انت بتقول ايه قصدك ايه فاهميني ٠

رعد بغضب: اوي تفتكر ان علشان كبرت ولاحكايه مرضي دي هتخليك تلغيني وتحس نفسك كبير عائله السيوفي مش هيحصل يعزالدين مش هيحصل ٠

عزالدين بزعيق: انت اتجننت ولا ايه بتقول ايه ايه التخاريف دي ٠

رعد بغضب: دي مش تخاريف دي الحقيقه الي انت بقيت عايشه فيها ومصدق نفسك ليه خبيت عليا موضوع اياد ليه معرفتش بيه٠

عزالدين: كل ده علشان موضوع اياد اهدي طيب محدش يعرف اصلا وانا مكنتش عايز اقوللك لانك مش عايزك تتعصب٠

رعد بغضب: لا والله ياخويا كتر خيرك الصراحه خايف اتعصب ولابقيت خلاص سعادتك الكل في الكل وبتحل كل حاجه لوحدك ٠

عزالدين بغضب: لا دانتا اتجننت رسمي بقي ايه الي بتقوله ده٠

رعد بحده: لازم تعرف يعزالدين ان كنت شايل عائله السيوفي دي علي كتافي قبل سعادتك ماتظهر فيها ولاخر مره هقولك يعزالدين اوعي تفتكر نفسك خلاص بقيت كبير عائله السيوفي فاهم ٠

ليرحل رعد بغضب شديد تحت نظرات عزالدين المندهشه من تغيره لهذا الحد ٠

لم يلاحظوا ذلك الذي يراقبهم بخبث ومكر وهذا لم يكن الا 

(اسر جاسر السيوفي) 

اسر بمكر: دي احلوه اوي الشياطين الكبار وقعوا في بعض ده كده تمام اوي ٠

ليمسك هاتفه ليتصل علي فؤاد الاسيوطي ليرد فؤاد سريعا٠

فؤاد : ازيك ي اسر ٠

اسر بمكر: تمام ي فؤاد باشا بس كنت عايز اقابل سعادتك ٠

فؤاد : وانا كمان ي اسر عايز اقابلك بس وصلني معلومات يمكن انت معندكش علم فيه دي معلومات طازه٠

اسر بخبث: اه قصدك خناقه عمي رعد وعزالدين بس ايه ده انت مجند حد غيري هنا ولا ايه٠

فؤاد بمكر: عيب عليك ي اسر اعداء السيوفي كتير ويتمنوا يخدموا ٠

اسر : عندك حق ي فؤاد باشا بكره هكون عندك محتاجين نتكلم شويه٠

فؤاد : فعلا هستناك محتاج اشوف مين الي كسر تقاليد عائله السيوفي بانه يتحالف مع الاعداء ضدهم ٠

اسر بمراره : الي شوفته مكنش قليل ي فواد باشا ٠

فؤاد بمكر: حتى بعد ما خفيت وبقيت قادر تمشي ٠

اسربغضب : حتي بعد مبقيت قادر امشي لان الحكايه مش كده وبس الحكايه روحي الي اخدوها مني وحرموني منها٠

فؤاد بمكر: عندك  حق علي العموم هستناك بكره ي وحش سلام٠

اسر : سلام ي فواد باشا٠

ليغلق اسر التلفون ويتحدث بمكر وخبث :٠

(نهايتك قاربت ي ولاد عمي) 

********************************

في فيلا الشر (فيلا فؤاد الاسيوطي) :٠

خالد باستغراب: كنت بتكلم مين ي رافت ٠

رافت بابتسامه خبث: كنت بكلم اسر وجيالنا هنا باليل ٠

ماريا بدهشه: ازي بس ي رافت طب مكده ممكن يعرفك ٠

رافت : اطمنوا مستحيل يكونوا عرفوهم ان ليهم عم اسمه رافت اصلا٠

خالد : قصدك انهم مستحيل يكونوا حكولهم اي حاجه عننا وعن الي كان بينا زمان وهروبنا ٠

رافت بشرود: مستحيل انا عارفهم كويس يخافوا علي اسماهم وشكلهم اكتر من اي حاجه هيقوللهم ايه عمكم كان بيحاول يقتل اخوه كان بيتاجر في المخدرات والسلاح مستحيل المهم ان اسر هيبقى معانا النهارده هنتكلم ونتفق علي الخطه الجديده واهم حاجه ان فاتن وادم سافروا علشان نبقي براحتنا ونستعد للي جاي لتلمع عيناه بخبث ومكر ليتحدث بغضب علشان محسش ان الي عملناه علشان نهرب ونوصل للي احنا فيه علشان نحقق انتقامنا منهم يروح علي الفاضي لتلمع عيناه بخبث وحقد دام للسنوات ٠

فلاش باك :٠

(اثناء محاكمه رافت وخالد وسميحه وتفيده ومختار) 

في وزاره الداخليه مكتب اللواء سليم الانصاري ٠

سليم : برافو عليك يعزالدين ٠

عزالدين : كله كان بتوجهات سعادتك يفندم ٠

سليم: انت تستاهل كل خير ي عزالدين وعلشان كده معلش هاتعبك معايا شويه٠

عزالدين : خير سعادتك ٠

سليم: في في اسبانيا جماعه بتاجر في الاعضاء خليه كبيره ومحدش غيرك يعزالدين هعتمد عليه يخلصلي القضيه دي ٠

عزالدين : تمام سعادتك اعتبرالقضيه دي انتهت ٠

ليسافر عزالدين الي اسبانيا لانهاء هذه القضيه ٠

في مكتب مديريه الامن :٠

مدير الامن: سليم ان بعفيك من التحقيق في قضيه رافت السيوفي والي معاه٠

سليم باستغراب: ليه سعادتك ٠

مدير الامن : انا شايف انها محتاجه للواء كبير زي اكرم المنفلوطي هو ده الي هيقدر يطلع منهم الاعترفات بسهوله ٠

سليم بحده: احنا معانا كل الادله الي تتدخلهم السجن فورا مش هنستني اعترفات منهم ٠

مدير الامن : معلش ي سليم انا شايف ان اكرم المنفلوطي هيقفل القضيه دي زي ماحنا عايزين ٠

سليم بزفر: تمام سعادتك ٠

في مكتب اكرم المنفلوطي :٠

اكرم : دي مشاء الله القضيه خلصانه اصلا مش محتاجه حاجه ٠

حسين الشناوي: بقولك ياكرم القضيه دي هيطلعلنا منها ملايين الملايين ٠

اكرم بخبث: قصدك ايه يحسين ٠

حسين بمكر: يعني سميحه وتفيده ومختار كده كده هقدر اطلعهم علشان سنهم وعلشان مفيش عليهم اي حاجه كل حاجه كانت باسم ورافت وخالد توقيعاتهم علي كل حاجه٠

اكرم بطمع: بس انت عارف هروبهم بكل حاجه من الاول والاخر مش هاخد فيه اقل من 50 مليون جنيه ٠

حسين : واكتر وحياتك لو عوزت ٠

اكرم بطمع تمام : خرجلي بس انت سميحه وتفيده ومختار وانا هظبط خالد ورافت ٠

حسين بخبث: تمام ٠

وبالفعل قام حسين بالطعن في الإجراءات بخصوص سميحه وتفيده ومختار بانهم كبار في السن ولا ليس عليهم اي تهم فكل شي كان باشراف خالد ورافت وبالفعل تم تبرائه سميحه وتفيده ومختار من التهم المنسوبه اليهم ٠

من داخل زنزانة خالد ورافت :٠

اللواء اكرم بخفوت: ها عرفتوا هتعملوه ايه ٠

خالد: تمام سعادتك ٠

رافت: تمام سعادتك والفلوس اتحولت لسعادتك لحسابك الي قولت عليه ٠

اكرم بخفوت: وصلتني المهم بعد ما المسلحين يهجموا علي عربيات الترحالات ويهروبكم هيسبلوكم عربيات هتوصلوا بيها علي البحر المتوسط هتلاقوا سفينه مستنياكم هنااك هتوصلوكم اوبرص وهيسلوموكوا الباسبروتات باسماءكم الجديده وبعدين كل واحد يسافر البلاد الي عايزها تمام ٠

خالد :تمام٠

رافت : تمام ٠

حسين : وانا هحصلكم بماريا وتفيده هانم وسميحه هانم ومختار بيه ٠

خالد ورافت : تمام ٠

ليرحلوا اكرم وحسين ٠

خالد: يااااه احلى بنك سويسرا ده الي محدش يعرف عنه حاجه كا زمانهم اتحفظوا عليه وصادروا كل الي فيه زي معاملوا مع كل املكنا ٠

رافت: ايوه وان احنا قدرنا نعمل توكيل لحسين علشان كده قدر يساحبهم ٠

وبالفعل نجح اكرم وحسين في مخطاطتهم في بالفعل استطاعوا خالد ورافت الهروب وبالغعل استطاع اخذ حسين ماريا وسميحه وتفيده ومختار الي الخارج للحاق برافت وخالد ٠

في فيلا السيوفي :٠

كان يذهب عزالدين بغضب ذهابا وايابا ممما حدث ٠

ممدوح : خلاص اهدي ي عزالدين اهدي ٠

عزالدين بغضب: اهدا ازي بس يبابا بعد كل الي عملناه يهربوا عادي كده٠

رعد بغضب: تفتكر مين الي هربهم ي عزالدين ٠

عزالدين بغضب: مفيش غيره الكلب اكرم الي يبيع ابوه علشان الفلوس٠

رعد باستغراب: اللواء اكرم الي مسك القضيه مكان اللواء سليم٠

عزالدين بغضب: ايوه ي رعد هو ده سمعته زي الزفت بس معروف عنه انه بيخلص القضايا الصعبه في ثواني وبيجيب المعلومات من بوق الاسد زي مبيقولوا علشان كده بقي للواء في السن الصغير ده٠

رعد بغضب: طب وبعدين هنعمل ايه هنسبهم يهربوا كده بعد كل الي عملناه ٠

عزالدين بغضب : هنقلب عليهم الدنيا لحد منلاقيهم ام اكرم ده حسابه معايا انا لتلمع عينان عزالدين بخبث وكره ٠

وبالفعل حاولوا عائله السيوفي بالبحث عنهم في كل الدول بنفوذهم وسلطلتهم لكن كانوا بارعين في الاختفاء والتخبي بواسطه حسين المنشاوي الذي كان له علاقه بمجرمين عالمين ساعدوهم علي مواصله الهرب وبالفعل قام رافت باستخدام باسبوره المزور باسم فؤاد اللاسيوطي وكذلك خالد باسم العدواي وقاموا بعمل شركه الاسيوطي في ايطاليا وتزوج حسين من ماريا ولكن بعد كل هذه السنوات لم ينسَوا انتقامهم من عائله السيوفي ٠

نرجع للوقت الحالي:٠

************************************

في فيلا الشر (فيلا فؤاد الاسيوطي) كان يجلس كلا من اسر ورافت و(فارس /خالد) 

خالد: منورنا ي اسر ٠

اسر : شكرا مستر فارس ٠

رافت: اسر بجد ابداعت لحد دلوقتي في كل الي خططناله ٠

اسر بغضب: كان لازم أنجح بعد الي حصلي وانتقم منهم علي كل الي حصل ٠

خالدبمكر: فعلا هما طول عمرهم كده يتسببوا في اذي الناس ٠

اسر : هو صحيح انتوا علقتوكم بيهم ايه سر العدواه دي ٠

رافت بغضب: دمرولنا حياتنا زمان كنا اصحاب وشركاء لفوقلنا قضايا كتير لمجرد انهم طمعوا في كل حاجه وهربنا من البلد بسببهم زي مانت شايف كده ٠

اسر بغضب: نفسي الي بيحاولوا يعملوه معايا علشان ابويا ميعرفش حاجه في الشركه دي بس علي مين انا مصحصح اقوي ليهم ٠

خالد بخبث: برافو عليك ايوه كده اوعي تثق فيهم زينا ليكلوك ٠

رافت بمكر: سيبونا بقي من سيرتهم دي وخلينا في كلامنا والي المفروض نعمله٠

اسر بترقب: خير ايه الي هيحصل ٠

لتقاطعهم مجي سميحه اليهم ٠

سميحه باستغراب: مين ده ي فؤاد ٠

رافت بغمزه : ده اسر ي ماما اسر جاسر السيوفي ٠

لتتطلع له سميحه بنظره لهفه لحفيدها الذي جشعها وطمعها مناعها من فرحاتها بيهم والتواجد معاهم ٠

رافت: دورنا الجاي اننا نحاول نمضيهم على بيع اكبر قدر من شركاتهم لينا ٠

اسر : تمام بس انا هحتاج حد يساعدني من جوه الشركه ٠

رافت: اطمن هتلاقيه موجود وهكلمك ساعتها وهقولك كل التفاصيل٠

اسر : تمام هستاذن انا بقي وعلي معادنا لانهم فاكرين ان طلعت مع علي صاحبي بطائرته الخاصه لرحله فلازم امشي٠

خالد: تمام ي اسر علي معادنا ٠

رافت بخبث : تمام وهكلمك ابلغك بكل التفاصيل ٠

ليرحل اسر تحت نظراتهم المراقبه له ٠

لتنزل ماريا الدرج ٠

ماريا باعجاب: بجد واضح انه ولد شاطر وهينفعنا ويحققلنا الي نفسينا فيه٠

رافت بمكر: انا اختياراتي مستحيل تبقي غلط ٠

لتلمع عيناه بخبث وانتصار ٠

في عربيه اسر:٠

كان يمسك هاتفه ويطلب الرقم لياتيه الرد سريعا :٠

عزالدين: ها عملت ايه ٠

اسر: كله تمام ي عمي كله مشي زي مانت خطط بالظبط انت وعمي رعد هما رافت وخالد وسميحه وماريا وكلهم يعمي ٠

عزالدين بخبث: كنت متأكد ان علاء ورامي الي جاولك علشان يعرضوا عليك الانتقام مننا كنت متاكد ان وراهم حد كبير وكنت حاسس انهم هما المهم انت خالي بالك من نفسك وارجع بسرعه٠

اسر : حاضر ي عمي متقلقش ٠

ليغلق عزالدين الهاتف ٠

رعد : خير ي عزالدين اسر قالك ايه ٠

عزالدين بشرود: هما ي رعد هما ٠

رعد بصدمه: معقول بعد السنين دي كلها ولسه فيهم الانتقام والوساخه طب منبلغ عنهم البوليس ٠

عزالدين بحده: لا مش هيحصل تاني احنا غلطنا لما سبناهم يعيشوا بعد الي عمله زمان اصلا ولازم اوقع اكرم باعترافهم بانه هو الي هرابهم زمان ٠

رعد باستغراب: يعني هنعمل ايه ٠

عزالدين بخبث : الخطه القديمه المواجهة المباشره ٠

لتلمع عيناهم بخبث ومكر فدائما هم كالروح الواحده ٠يتبببببببع

لم يعلمون انهم اتوا لهلاكهم اي نعم هما من اساسوا دائره الانتقام لكن هذان التوأم هما من اغلقوها بالماضي وقادرين علي اغلقها في الوقت الحالي ترقبوا المواجه بين اولادالسيوفي واعضاء دائره الانتقام لتتولد ملحمه من نوع اخر٠

بارت كبير اهو يارب اشوف تفاعل بقي يفرحني كده 😍😘🌷💕💕💕💕💕

دمتم في رعايه الله وحفظه 💗💗💗💗💗❤️❤️❤️❤️💞💞


البارت السابع :٠

في صباح اليوم التاني :٠

كانوا جالسون بصمت علي طاوله الطعام ولكن عزالدين كان شارادا في كل ما يحدث وظهور هذا الخطر من جديد ليزعم علي تنفيذ هذه الخطه باطرارا لتوحيد هذه العائله وتحصيناها لمقاومه اي خطر٠

لتتدخل منار وفاطمه وعبير وهند ٠

منار بعفوياتها المعتاده: صباح العسل وحشتوني يولاد الذينه٠

رعد بابتسامه : موني نورتي الدنيا كلها ٠

منار بابتسامه: منوره بيك ي قمر ٠

حازم بمرح وغمزه: ايه ي فاتنه الاسكندريه الحلاوه دي ٠

منار بغرور : ده العادي بتاعي يزوما ٠ 

عزالدين بابتسامه:اسكندريه كلها نورت يمنار ٠

منار بابتسامه: منوره بيك يكبير٠

رعد بابتسامه: حمدالله على السلامه يروح ابوكي ٠

هند وهي تعانقه بحب: الله يسلمك يروح هند ٠

عدي بمرح: عامل ايه ي سيد والله قطعت بينا ٠

هند بغيظ وهي تعدل نضارتها الطبيه: احترم نفسك ي ابني انت وبطل كلمه سيد دي الي كل شويه تقولهالي دي ٠

ادهم بغمزه: بس ايه الحلاوه دي ي هند٠

هند بابتسامه: حبيبي يدومي تسلملي يارب ٠

هاجر بغيظ وغيره : استغفرالله العظيم يارب ٠

لتجلس هند لتناول الافطار معاهم ويرحلوا منار وبناتها للاستراحه٠

عزالدين بحده: فيه موضوع مهم عايز اتكلم فيه٠

الجميع بقلق: خير ٠

عزالدين : خير انشاء الله انا قررت ان سعادتكم لازم تتجوزوا بقي انتوا خلاص مشاء الله رجاله داخلين علي الثلاثين سنه يعني كفايه كده٠

عدي بغمزه ومرح: ايه ي كبير شوفتلنا عرايس من ولاد رجال الأعمال اصحابك الي بيجوا في الحفلات دول الي زي القمر كده ومزززز٠

عزالدين بحده: وانا هشوف عرايس بره ليه انشاء الله وانا عندي هنا عرايسي الحلوين ٠

مراد بقلق: قصدك ايه ي عمي ٠

عزالدين :  كلامي واضح وصريح انتوا هتتجوزوا بنات اعمامكم وخلانكم ٠

ادهم بغضب: يعني ايه يبابا الكلام ده هو احنا في زمن كام للكلام ده٠

عزالدين بغضب : انت في زمن عزالدين السيوفي فاهم والموضوع اصلا منتهي مراد هيتجوز زهره وسعادتك هتتجوز هاجر وعزالدين هيتجوز سالي واسر هيتجوز رحمه وعدي هيتجوز هند٠

عدي بغضب: اللهم صلي علي النبي واشمعنا انا انشاء الله الي هقع في سيد٠

هند بغضب: احترم نفسك يبتاع انت مين قال اصلا اني موافق اتجوزك ده بعدك ٠

عدي بسخريه:يسلام لا يبت انا الي واقع في دباديبك ٠

عزالدين بغضب شديد: بس اسكتوا انا قولت كلمه ومش هتتكرر ومش عايز اعتراض من حد فاهمين ٠

ليرحلوا الشباب بغضب وتذمر وتهلل اسارير الفتيات بفرحه عارمه للحصولهم علي احباهم ٠

***********************************

في فيلا الشر فيلا فؤاد الاسيوطي :٠

كان يجلس رافت وخالد سويا للتفكير فيما من المقرران يحدث ٠

خالد: احنا مستنين ايه ي رافت مناخد منهم الشركتين الي ماضين عليهم بالبيع لينا ٠

رافت بغضب: هتفضل طول عمرك غبي و متهور زي مضيعت كل حاجه زمان بخلافك مع رعد علشان حتت بت متسواش وخليت كل العيون علينا كده اهدي احنا هنستنا ليه ناخد شركتين بس لما ممكن ناخد املاكهم كلها٠

خالد بغيظ: انت هتفضل طول عمرك تحسسني ان انا السبب في كل حاجه حصلت ٠

رافت بغضب: مش هو ده الي حصل ولا ايه ده حتي اختك الهبله معرفتش توقعوه فيها ٠ 

لتنزل ماريا الدرج بغيظ ٠

ماريا بغيظ: يسلام يسي رافت منتا عارف ان رعد مكنش في دماغي اصلا واني كنت بعمل كل ده علشان الشغل الي بينا٠

رافت باستفزاز: لا وانتي الصادقه انتي كنتي هتموتي عليه وهو الي بينفضلك يحلوه٠

خالدبغضب: متفوضنا بقي من السيره الزفت دي ونشوف هنعمل ايه٠

رافت بجديه: انا زرعت عيون في الشركه هتساعدنا كتير وتساعد اسر كمان ٠

خالد بتساول: ده حد موثوق فيه ي رافت ٠

رافت بمكر: عضو جديد انضم معانا من عائله السيوفي نفسها ٠

خالد : بجد مين ٠

رافت بخبث : مروان سيف السيوفي ٠

خالد باندهاش: مروان ابن سيف الي كان متبنيه ابوك ٠

رافت بخبث: هو ٠

خالد : وده خلاص بقى من عائله السيوفي ٠

رافت بكره: مانت عارف غلاوه ابوه عند ابويا كانت عامله ازي مهي مجايب سي رعد بلوه من ضمن البللوي الكتير الي طول عمره بيبلنا بيها٠

خالد بمكر: وده دخلتله من انهي سكه ٠

رافت بخبث: من سكه الحق والمستحق وان ابوه كان زيه زي الباقيين بالظبط لازم يكون عنده كل الصلاحيات هو اصلا شغال في بنك كبير ورافض يشتغل في الشركه الا ايه مش عاوز ياخد فلوس من عائله السيوفي الي حاسس ان ابوه مالوش فيها وراسم الدورايه دي عليهم وهما مصدقين علي الاخر بس هو بيفكر ازي ياخد منهم كل الي يقدر عليه لانه شايف ان ابوه زي زيهم بالظبط ولازم يبقي ليه في كل حاجه بعد الي عمله طول عمره علشان عائله السيوفي تفضل واقفه علي رجليها٠

خالد بفرحه: قشطا طبعا ده هيسهلنا كتير اوي ٠

رافت بكره: طبعا كتير لما يبقي مروان واسر معانا هنضرب الضربه الي تقضي عليهم بسهوله ٠

لتلمع عيناه بخبث وحقد والرغبه في الانتقام دائم لسنوات٠

**************************************

في فيلا السيوفي :٠

تحديدا غرفه صقر :٠

عدي ببكاء مصطنع : اه ياني عليك يعدي يمانتا صغير وحلو ي عدي أخراتها تقع في سيد٠

مراد بغيظ: متبس بقي يابني صدعتنا من ساعتها ٠

صقر: انا مش عارف انتوا مكبرين الموضوع كده ليه ٠

عزالدين بغيظ: مكبرين ايه ي صقر بس انت بتقول ايه ٠

صقر: ايوه مكبرين بابا عنده حق انتوا فاكرين انه اختركم ليهم كده وخلاص لا طبعا لانه عارف كل واحد فيكم ٠

ادهم باستغراب: قصدك ايه ي صقر ٠

صقر وهو يسرح في سمر فمهما حدث هي حبيبته ومعشوقه طفولته وزوجته ٠

صقر بشرود: بابا عارف ان ادهم بيحب هاجر بس غروره مانعه يعترف بده اما بقي مراد وزهره ف مشاءالله محدش مش عارف انهم بيحبوا بعضهم من زمان دول الجيران شاهدين على حفلات عيد ميلادها الخاصه الي هو كان بيعملهلها اما عزالدين فبيحب سالي بكل حاجه فيها هدؤها وطيبتها الزايده لكن خجله وتردده مانعه يعترف بده اما اسر ورحمه فهم الحب الحقيقي بجد ويمكن بالاكتر من ناحيه رحمه الي بتحب اسر طول عمرها حتي وهي عارفه علاقته بسما الله يرحمها وحتي بعد الحادثه وهي مستعده تعمل اي حاجه علشانه اما بقي عدي وهند ليقاطعه عدي بغيظ٠

عدي بغيظ : ايه هتقول اننا وهي دايبين في بعض دانا وهي مبنطقش بعض ٠

صقر بضحك: وهو ده الي هيظهر الحب الي جواكم الي بتحاولوا تتدروه كل واحد فيكم مبسوط من جوه بس عنده حته غرور منعاه من ده ٠

ادهم بابتسامه: ايه ي عم صقر الرومانسيه دي كلها ٠

عزالدين بضحك : ايه يابني لخصتنا في كلمتين كده ببساطه ٠

ليقاطعهم دخول عزالدين ٠

عزالدين: يريت تكونوا فكرتوا صح علشان انا معنديش مجال لاي كلام فارغ فاهمين بكره هتروحوا كل واحد فيكم بخطيبته تروحوا تجبولهم الشبكه من المحلات بتاعتنا طبعا يختاروه الي هما عيزينه والمحلات هتبعتلي الفواتير علي الشركه وانت ي صقر معاهم طبعا مفهوم ٠

الجميع :مفهوم٠

عدي بهمس وغيظ: الا البسها الشبكه ال دانا هلبسها الكلابشات في ايديها وهبايتها في القسم انشاء الله ماشي ي هند يبنت رعد اما وريتك مبقاش انا عدي السيوفي ٠

ليرحل عزالدين ويتركهم في حديثهم ٠

*************************************

في شقه دلال :٠

كانت تجلس دلال تتابع التلفاز ليقاطعها هذا النسر الغاضب اياد٠

اياد بغضب: هو سعادتك فاكره نفسك في بيت ابوكي هنا ولا ايه٠

دلال بغيظ: طب ليه الغلط يابن الناس بس ٠

اياد بغضب : غلط وانتي لسه شوفتي غلط دانا هولع في الي جابوكي ٠

دلال : بقولك ايه اتكلم علي قدك وافتكر انك بتكلم مراتك ٠

اياد بغضب شديد: بت انتي لو جيبتي السيره دي  كلمه مراتي دي ننطقتيها تاني لكون موريكي الي عمرك مشوفتيه٠

دلال بسخريه: يعني مرات هاني شاكر ياخويا دانتا حتته ظابط لاراح ولا جيه فيه منك كتير٠

اياد بغضب وهو يدفع بالطعام علي الطاوله ٠

اياد بغضب: اتفضلي اطفحي ال صمم اني اجبلك اكل كمان بالسم الهاري يبعيده٠

دلال بغيظ : انشاء الله انت يبعيد٠

ليرحل اياد بغضب شديد٠

لتتحدث دلال بكره شديد انت لسه شوفت حاجه دانا هلف عليكم واحد واحد وانتقم ل سما اختي الي قتلوتها ولاحد فيكم اتحاسب كل ده علشان ولاد ناس علوي بس جيه وقت الحساب والحساب علي ايدي انا يولاد السيوفي لتلمع عيناه بكره ورغبه في الانتقام ممان حرومها من اختها الوحيده ٠

**************************************

في جنينه الفيلا فيلا السيوفي :٠

كانت تجلس فاطمه بشكلها الهادي تقرا في احدي الكتب ليقاطعها صوت سليم ٠

سليم بتساول: مين حضرتك ٠

فاطمه بارتباك: انا فاطمه ٠

سليم باعجاب: مش ممكن فاطمه بنت طنط منار٠

فاطمه: ايوه ٠

سليم باعجاب: بس بجد زي القمر ٠

فاطمه بعبوث: عيب كده الي انت بتعمله ده المفروض تغض بصرك ٠

سليم باسف: انا اسف بجد مقصدتش٠

فاطمه بارتباك: ولا يهمك عن اذنك ٠

سليم: استني بس كنا قاعدنا مع بعض شويه٠

فاطمه : اسفه مبقعودش مع شباب من غير ميكون معانا حد كبير من اهلي عن اذنك ٠

لترحل فاطمه وينظر لها سليم باعجاب كبير٠

بهدوها والتزمها استطاعت ان تفعل مالم تستطيع ان تفعله ملكات جمال العالم عندما اطاحه بحصون هذا القلب المغرور المتبلد ٠

(سليم جاسر السيوفي) ٠

*********************************

في غرفه عزالدين وزهره:٠

زهره بحماس : بس بجد ي عزالدين فاجتني بقرار النهارده ده٠

عزالدين : ايه رايك ٠

زهره بفرحه: مبسوطه جدا طبعا مشاءالله ولادي الاربعه هيتجوزوا دي امنيه حياتي ٠

عزالدين بشرود: كان لازم اعمل كده ي زهره علشان اطمن واحس ان العائله كده هتبقي في امان لما يبقوا ايديهم في ايدين بعض ٠

زهره بقلق: مالك ي عزالدين شكلك مش مظبوط ٠

عزالدين بقلق: لا ابدا بس انتي عارفه اني بحس دايما اني مسؤول عن العائله ٠

زهره بحب : حبيبي قدها وقدود طول عمرك شايل العائله ي عزالدين انشاء الله ربنا هيامنا ويامن ولادنا والعائله هتفضل طول عمرها واقفه علي رجلها بينا احنا وولادنا ٠

عزالدين: يارب ي زهره يارب ٠

******************************

في غرفه سالي ورحمه :٠

كانت تجلس سالي في فرحه عارمه وهيام لم تكن تستوعب ماحدث هل بالفعل ستتحقق أمنياتها الوحيده الغاليه وهي الزواج من عزالدين ليقاطعها صوت رحمه ٠

رحمه بهيام: يااااه يسالي مش قادره اصدق الي حصل هتجوز اسر معقول٠

سالي بشرود: والله ولا انا قادره اصدق ي رحمه الي احنا فيه ٠

لتتدخل عليهم زهره وهاجر ٠

زهره بغمزه: ايوه ايوه علي الحب يناس٠

سالي بغيظ: لاوالله يبتاعه مراد انتي هو الحب علينا احنا بس ولا ايه٠

هاجر بضيق :استغفرالله العظيم يارب بطالوا بقي دول لسه مبقوش محللين لينا يعني مينفعش نفكر فيهم كده حرام ٠

رحمه بغيظ: انتي يشيخه هاجر احنا عالم منحرفه ياختي ملكيش دعوه بينا سبنالك انتي الاحترام يبتاعه ادهم٠

زهره بضحك : مشاءالله عليكي ي رحمه نسخه من امي الست رؤى انحراف بالظبط٠

ليتضحكوا جميعهم ضحكتهم الساحره

*******************************

في بيت شهد اخت نور :٠

كانت تجلس شهد بشرود في الماضي ليقاطع تفكيرها جرس الباب لتفتح شهد الباب وهذه لم تكن الا (دلال) ٠

دلال : ازيك يابله شهد ٠

شهد: ازيك ياختي ادخلي ٠

لتتدخل دلال الي الداخل ٠

دلال : اظن وصلك انه كل تمام وعملت الي قولتي عليه و زياده ٠

شهد: وصلني والي اتفقنا عليه هتاخديه ولوان المفروض متاخديش حاجه المفروض اني مش بنتقم لوحدي انتي كمان بتنتقمي لاختك ٠

دلال: عندك حق فعلا بنتقم وده بيبرد ناري لكن برضو لازم اطلع باي مصلحه يعني انا هعيش منين يعني ٠

شهد: ماشي ياختي هتاخدي متخافيش ٠

دالال: هو مش كفايه كده الي عملتيه ولا لسه ٠

شهد بغيظ: انا صحيح ورط ابنه في قضيه زي دي اتسجلت في حياته طول العمر وخليت بنت اخوه تتدمن علشان ازل فيها براحتي وهو اي حاجه تبرد ناري ٠

دلال بتساول: والغريب في كل ده اني حاسه انك لسه بتحبيه٠

شهد بغيظ : وهو ده الي مموتني اني بعد كل ده لسه روحي فيه بعد ماكسر قلبي وكرامتي لتشرد شهد فيما حدث :٠

فلاش باك :٠

في فرح عزالدين وزهره٠

كان عزالدين يقف في الجنينه يتحدث في الهاتف لتقلطعه شهد٠

شهد بدموع: مش قادره اصدق الي انا شيفاه ي عزالدين٠

عزالدين بنفاذصبر: هوانتي مبتزهقيش ي شهد مفيش فايده٠

شهد بقهره ودموع: مفيش فايده في قلبي الي مستحيل يحب غيرك  ي عزالدين قلبي الي مشايف غيرك وانت عامل تتدوس عليه بدم بارد٠

عزالدين بغضب: لانه ميلزمنيش لان قلبي انا مشغول بحبيبتي زهره انسيني بقي وابعدي ي شهد انا مستحيل احبك مستحيل ٠

ليرحل عزالدين ويترك هذا القلب الذي يموت ببطي يموت بنار العشق ٠

باك:٠

لتتحدث شهد بغضب وقهره السنين :٠

ولسه ي عزالدين وحياه حب السنين دي كلها لدمرك واكسر قلبك يحبيبي لتلمع عيناه بدموع ٠يتتتتتتبع 

ليس الطمع والكره فقط هم ما يولدوا الانتقام الحب ايضا احيانا يولد الانتقام عندما يكسر القلب وتتالم الروح وتنازع من أجل البقاءفيكون انتقامها اشد انتقام (انتقام نار العشق) 

يارب البارت يعحبكم 😊😘😘😘😘😘😘😘❤️❤️❤️

دمتم في رعايه الله وحفظه 💓💓💓💓🙏🙏🙏


البارت الثامن :٠💕💕💕💕😘😘😘😘♥️♥️♥️♥️

في شركه السيوفي :٠

صقر: الورق ده لازم يتمضي النهارده ي فجر الصفقه دي مهمه ٠

فجر: تمام حاضر مانا فضلت انبارح طول اليوم في الشركه بخلص الورق بس كلمت سليم وعدي يجبوالي ورق من البيت علشان اخلي عمي عزالدين وعمي رعد يمضوه مره واحده ٠

صقر: تمام احنا قدمنا ساعتين ونروح مشورنا ٠ 

فجر بضحك: والله مقادر اصدق معقول العيال دول هيتجوزوا ويتلموا والله مقادر اصدق٠

صقر بضحك : طبعا يابني ده فرمان صدر من عزالدين السيوفي شخصيا  واخواته يعني لازم يتنفذ ٠

فجر بضحك: عندك حق والله عقبالي انا كمان ٠

صقر باستغراب: ايه ده الشيخ فجر اخيرا بيفكر في الجواز ٠

فجر: ومفكرش في الجواز ليه انشاء الله مش بنادم يعني ٠

صقر بهدؤء: مقصدتش بس حاسس ان فيه في دماغك حد معين٠

فجر : بصراحه ي صقر فيه ٠

صقر : مين ٠

فجر: سلمي ٠

صقر باستغراب: سلمي مين٠

فجربارتباك: سلمي السكرتيره بتاعتك٠

صقر بصدمه: السكرتيره بس دي مش شبهك خالص ي فجر٠

فجر بحده : قصدك ايه في ان هي سكرتيره وانا فجرالسيوفي٠

صقر بغضب: اكيد طبعا لا مقصدتش كده خالص وانت عارف انا اقصد في لبسها مكياجها كده يعني٠

فجر: انشاء الله انا هكون سبب في هديتها وبعدين هي بتعمل كده في سبيل شغلها وانا لما اتجوزها هخليها تتحجب وهبطلها كل ده ٠

صقرباستغراب: بصراحه ي فجر مش عارف اقولك ايه الي يريحك انا معاك في اي حاجه ٠

فجر بفرحه : ربنا يخليك ليا ي صقر ٠

لتتدخل في هذا الوقت (سلمي) ٠

سلمي : السلام عليكم ٠

صقروفجر: وعليكم السلام ٠

صقر : خيري سلمي ٠

سلمي :الورق ده لازم يتمضي حالا ي مستر صقر ٠

صقر بهدؤء: تمام ٠

ليقوم صقر بالامضاء علي الأوراق ٠

اما فجر كان في عالم تاني سارح مع هذه الفتاه الذي يزداد إعجابه بها كل يوم ليلاحظ صقر هذه النظرات ليبتسم بهدوء علي ابن عمه الذي كان من المستحيل ان يصدق انه يقع في يوم من الايام في الحب ٠

(سلمي هي سكرتيره صقر فتاه جميله منذ ان راها فجر وهو معجب بهذه الفتاه محتشمه بعض الشيء لكن من وجهة نظر الشيخ فجر هي تحتاج الي تغير) 

***************************************

في فيلا الشر فيلا فؤاد الاسيوطي :٠

يدخل حسين بفرحه كبيره الي الداخل ٠

حسين بسعاده: عندي ليكم خبر بمليون جنيه ٠

خالد :خير ٠

حسين: العقوبه سقطت من عليكم ٠

رافت بصدمه: بتقول ايه ٠

حسين : زي مسمعته كده انتوا ناسين ان اتحكم عليكَم بالمؤبد غيابي وانتوا هربنين من اكتر من ٢٥سنه يعني العقوبه سقطت ٠

خالدبفرحه وصدمه: مش ممكن مش قادر اصدق ي رافت معقوله هنقدر نرجع مصر٠

حسين بغضب: نعم ترجعوا مصر ازي انتوا عيزين تودوني في داهيه بعد كل الي عملته علشانكم ٠

ماريا: قصدك ايه ي حسين ٠

حسين بغضب: قصدي ي هانم عزالدين ورعد الي متاكد انهم لسه منسواش الي حصل لو شافونا هيفضلوا يدوراو ورانا وساعتها انا الي هروح في داهيه لما يثبتوا ان انا الي ساعدت في هروبهم ٠

خالد بعبوث: دي الحكايه عدت من حوالي 30سنه مين الي هيقعد يدور ورانا والكلام ال فارغ ده ٠

حسين بغضب شديد : انتوا عارفين كويس ان عزالدين ورعد مهما كبروا وعدت السنين هيفضلوا زي مهما مش سهل التغلب عليهم ٠

رافت بغضب: لابقي سهل ي حسين واكتر من الاول وجود اسر ومروان معانا اكبر ضربه هتكسرهم وتقضي عليهم انا مش هقبل ان احنا نقع زي زمان ابدا ٠

لتلمع عيناه بخبث وانتقام ٠

***********************************

في بيت بسنت :٠

كانت تجلس بسنت تتابع التلفاز لتتدخل البيت هذه الملاك الجميل وهي عليا بنت بسنت ٠

عليا بابتسامه : عامله ايه يست الكل يقمر٠

بسنت بحب : الحمد الله يقلب امك بخير ٠

عليا بحب : يارب دايما ي ماما يعسل انتي ٠

ليقاطعها صوت هاتفها لتبعد قليلا عن والدتها بارتباك لتفتح الخط سريعا ٠

عليا بحب : رامي وحشتني اوي ياحبيبي ٠

رامي بمكر: وانتي اكتر يروح رامي هشوفك النهارده٠

عليا بحب: معتقدش النهارده ياقلبي بس انشاء الله اكيد هشوفك بكره٠

رامي بخبث : ماشي يروحي هستناكي بحبك ٠

عليا بعشق: وانا اكتر يروحي سلام٠

لتغلق عليا الهاتف ليبتسم رامي في خبث وكره والله لوريكي يبنت بسنت والي عملته في جدي زمان هطلعه عليكي انتي وهخليها تبكي بدل الدموع دم ليشرد في فكرته الاجراميه٠

*********************************

فيلا السيوفي :٠

تحديدا غرفه صقر عزالدين السيوفي :٠

كانوا يجلسون الشباب ٠

عدي بغيظ : خلاص ادبسنا في الجوازه دي يعني ٠

صقربنفاذصبر: هو انت مبتزهقش من الكلمتين ٠

احمدبضحك : ياه شمتان فيكم اوي الصراحه هيعلموكم الأدب ٠

ادهم بغيظ : يعلموا مين يابا داحنا هنوريهم النجوم في عزالضهر٠

عدي بغيظ :وكله كوم والي عملالي فيها احمد زويل بابحاثها دي بنت رعد هربيها ٠

ليدخل مراد بضيق شديد ٠

صقر باستغراب: مالك ي مراد فيك ايه ٠

مراد بارتباك  : مفيش حاجه ي صقر٠

عدي بقلق: مفيش حاجه ازي دانت شكلك مش طبيعي خالص٠

مراد بارتباك: مفيش حاجه ي عدي عادي تعبان من الشغل شويه٠

عدي بغيظ:المهم يلا علشان نمشي تلاقيهم مستنينا علشان نخلص من المشوار ده ٠

الجميع : يلا ٠

ليقاطعهم دخول هذا مسرعا الي الداخل في حاله خوف٠

الحقوني ابوس ايديكم اعتبروني عمكم النهارده وانقذوني ٠

وهذا لما يكن الا (حازم السيوفي) 

احمدبتساول : مالك يحازم بتجري كده ليه ٠

حازم بخوف : العاصفه العاصفه هبه عليا وكاد ان يكمل حديثه ليقاطعهم دخول هذه العاصفه وهذه لما تكن سوا(جميله) وهي ترفع الشبشب في يدها ٠

جميله بغضب : ورحمه ابويا يحازم منا سيباك ٠

مراد وعدي وهم يحاولن منعها للوصول لحازم٠

ادهم: اهدي بس يجميله مش كده ٠

جميله بغضب: اهدي ايه بقي الباشا بيخوني وقفشته مع واحده في الشقه وتقولي اهدي ٠

صقر بدهشه : ينهار اسود في الشقه يحازم ٠

حازم بخوف : صدقيني يجميله ده انا كنت بعلمها ٠

جميله بغضب: نعم ياخويا بتعلمها ايه في الشقه انشاءالله٠

حازم بارتباك: السواقه ٠

ليتتطلعوا له جميعا في دهشه٠

جميله بغضب : نعم ياخويا وسوقت ايه انشاء الله في الشقه٠

احمد وعدي بضحك وهو يضربون ايديهم ببعض ٠

احمدوعدي بضحك: ساق الهبل علي الشيطنه ٠

ليضحكوا جميعا علي دعباتهم ٠

فجر وهويضع عينه ارضا: اهدي يمرات عمي ادعي ربنا يهديه ويغفرله ٠

جميله بغيظ : مرات عمي تصدقي يالا انت بالذات كلامك بيخنقني٠

جميله ببكاء مصطنع : ايوه ماهو ابوايا لوكان عايش كان زمانه وراك شغلك ٠

احمد وصقر وعدي بنفاذ صبر : يوووووووووووووه٠

عدي بنفاذ صبر: يادي موال ابوكي محسسانا ان ابوكي كان مساعد وزير الداخليه ده ابوكي كان بواب ٠

لتقذفهم جميله بالشبشب ماهوالبواب ده لوكان عايش كان زمانه ربا اشكالكم ٠

******************************

في الجنينه الخاصه بالفيلا:٠

عزالدين: المهم ي اسر انك تخلي بالك من نفسك ٠

اسر : متقلقش ي عمي انا مظبط كل حاجه ٠

رعد بغيظ: ياما نفسي اولع فيهم بجاز وسخ ٠

عز الدين يتوعد : انشاءالله هانت ي رعد هانت ٠

اسر: عمي هنعمل ايه في الورق بتاع بيع الشركتين الي مضوا عليه احمد وفجر من غير ميخدوا بالهم٠

عزالدين : سيبوهم ي اسر خليهم يفرحوا شويه وبعدين هياخدوا الضربه القاضيه الي تقضي عليهم ٠

اسر بصدمه: بصراحه مش قادر اصدق ان فيه اخ ممكن يكره اخواته كده ٠

رعد بغيظ: ماهو تربيه العقربه الي اسمها سميحه لازم يطلع كده ٠

اسربتنهيده : يومين وهقابلهم ونعرف ايه الي نويين عليه ٠

عزالدين : المهم انك تخلي بالك كويس دول مش ساهلين ابدا انا حياتك عندي اهم من اي حاجه فاهم ٠

اسر بحب : فاهم ي عمي متقلقش ٠

لياتوا الشباب والبنات لاصطحاب اسر معاهم ٠

عدي بغيظ: يلا ي سي اسر علشان نروح نجيب الشبكه٠

لتقوم رحمه سريعا بتحريك كرسي اسر تحت نظرات الحب الذي لاتنتهي لتشعر ان قلبها كاد ان يتوقف عندما لاحظت نظراته هو ولها الذي تشعر ولاول مره انها مليئه بالحب ٠

صقر باستغراب وقلق: مالك ي سمر شكلك مش طبيعي ٠

سمر بتعب: تعبانه ي صقر دايخه وتعبانه اوي ٠

صقر بشك وخوف: تعبانه ازي يعني ومن امتي ٠

سمر باستغراب: مالك ي صقر تعب عادي يعني زي اي حد في ايه ٠

صقر بحده: لا مش زي اي حد يهانم انتي فاهمه قصدي كويس بس صدقيني لوده حصل فعلا سعاتها مش عارف هعمل ايه بجد اما مبقتش قادر استحمل ٠

سمر بوجع ومراره: اه فهمتك عندك حق تشك بس انا مستعده نروح للدكتور دلوقتي علشان تتطمن وترتاح ٠

صقر بالم: بكره الصبح مش هينفع نسيبهم دلوقتي هنقولهم رايحين فين ٠

سمر بألم ووجع: حاضر ي صقر الي يريحكك٠

ليتباعوهم بالم ووجع وقهره٠

******************************

في فيلا السيوفي :٠

كانت تنزل الدرج هذه المجنونه بسرعه كبيره لتصددم بمروان ٠

عبيربغضب وغيظ : مش تفتح ياعمي٠

مروان بغضب: اعمي انا الي افتح ولاانتي الي نازله مش شايفه قدامك٠

عبير بغيظ: انت غلطان وهتبجح كمان انا عمري مشوفت كده ٠

مروان بغيظ: انا الي عمري مشوفت جنان كده بنات تافهه٠

عبير بغيظ: انا تافهه طب ماشي انا هعلمك في الكام يوم الي قاعداهم هنا الأدب يبقي عن شكلك ملقتش الي يربيك ٠

لتتركه بغضب وترحل لييطلع لاثارها بانجذاب شديد لهذه الشخصيه المجنونه لو يكن يعلم ان هذه المشاده بينهم هي اول شراره العشق بين المغرور مروان والعنيده عبير٠

**************************************

في غرفه نور ورعد ٠

كان يجلس رعد بشرود فيما يحدث لتقاطعه نور :٠

نوربقلق: مالك ي رعد فيك ايه ٠

رعد بخوف : انا مش عارف احنا هنترتاح امتى بقي من كل الشر الي حولنا ده ٠

نور باستغراب وقلق :قصدك ايه ي رعد فاهميني٠

رعد بخوف: رافت وخالد وسميحه بيحاولوا يدمروا فينا من بعيد لبعيد ٠

نور برعب : سميحه ورافت رجعوا تاني لحياتنا وبعدين ي رعد وبعدين ٠

رعد : اهدي ي نور اهدي ي حبيبتي ٠

نور برعب: اهدي ايه ي رعد اهدي ايه انت نسيت هما عملوفينا ايه زمان انا مش حمل ان اي حاجه تاني تحصل لولادي ي رعد ٠

رعد وهو يحتتضنها بحب: اهدي يروحي اهدي اوعدك انه مش هيتكرر وولادنا هيبقوا في امان صدقيني ٠

لتلمع عيناه بغضب شديد والتوعد لكل من  يحاول المساس بعائلته فانه يكون هالك لا محاله فغضب رعد السيوفي يعني الموت والهلاك لكل من يحاول ان يتحداه٠

****************************

في فيلا الشر فيلا رافت الاسيوطي :٠

خالد بزفر: وبعدين ي رافت احنا هنسمع كلام حسين ونفضل هنا ٠

رافت بشرود :هو عنده حق وانت عارف طول ماحنا بعاد عنهم احنا في امان ٠

خالدبغضب: يعني ايه ي رافت نبقي قادرين نرجع مصر ونفضل عايشين هنا علشان خايفين منهم٠

رافت بخبث:اهدي الحلو كله جاي واحنا الي هنكوش علي كل حاجه 

خالد بغضب :امتي بس ي رافت الواحد زهق٠

رافت بخبث:لما يموتوا كلهم ٠

خالد بصدمه: يموتوا كلهم قصدك ايه ٠

رافت بخبث ومكر: بعد بكره عاملين حفله خطوبه ل احفاد السيوفي في الفيلا ٠

خالد بترقب : والي هيحصل ٠

رافت بمكر: تخيل لما تسمع بعدها علطول مصرع عائله السيوفي باكملها نتيجه انفجار مسوره غاز ادت الي مصرعهم حرقا ايه رايك عنوان تحفه ٠

خالد باعجاب: يخربيت عقلك دي فكره مالهاش حل ومستحيل حد يشك في حاجه ٠

رافت بكره: وطبعا لما يموتوا كلهم ساعتها رافت السيوفي يظهرمن جديدويبقى هو الوريث الوحيد لكل ده ونكوش علي كل حاجه ٠

خالدباعجاب: معلم والله معلم ٠

ليبتسم رافت بشر:

معلش بقي يولاد اخواتي هخرجكم من الدنيا قبل متدخلوها ٠

لتلمع عيناه بكره وانتقام ٠

😘😘😘😘🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿


البارت التاسع ♥️♥️❤️❤️😍😍😍😍😍

في محل المجوهرات :٠

سالي باعجاب: واوووو جميله اوي السلسه دي ي عزالدين صح ٠

عزالدين بابتسامه: حلوه فعلا شكلها شيك ٠

سالي بحب: خلاص هخودها علشان احنا الاتنين حبانها سواء٠

ليبتسم لها عزالدين ابتسامه حب ٠

زهره بقلق: مالك ي مراد فيك ايه ٠

مراد بارتباك: مالي ي زهره مانا كويس ٠

زهره بحزن: لا ي مراد انت مش كويس مش مبسوط علشان جوازنا٠

مراد بعشق: انتي بتقولي ايه دانتي روحي وانتي عارفه كده كويس 

زهره بحب: وانت روحي ي مراد واغلي مافي حياتي كلها ٠

مراد بخبث: بقولك ايه ومحدش واخد باله كده متجيبي بوسه٠

زهره بخجل: مراد بطل قله ادب ٠

مراد باستغراب: يبنتي انتي متاكده انك بنت عمتو رؤى مش مصدق٠

زهره بضحك شديد: عندك حق انا متربيه زياده تربيه عاصم السيوفي بقي٠

مراد بضحك: ده علي اساس ان عمي عاصم مشاءالله الادب واخد حده معاه دول هما الاتنين نسخه واحده علشان كده بيموتوا في بعض٠

زهره بضحك: عندك حق يلا اختار معايا بقي ٠

مراد بابتسامه: يلا ٠

هاجر بغيظ: فيه ايه ي ادهم من ساعه ماجينا ماسك موبيلك ومش مركز معايا خالص ٠

ادهم: وهركز معاكي ليه انا مبفهمش في الحجات دي اختاري انتي٠

هاجر بغيظ: واختار انا ليه بقي انشاء الله مش المفروض كل حاجه نختارها سواء٠

ادهم بنفاذ صبر: خلاص هختار معاكي الي انتي عيزاه خلينا نخلص٠

رحمه بقلق: انا شاكلي اختارت حجات كتير اوي ي اسر٠

اسربابتسامه ساحره: اختاري الي انتي عيزاه براحتك خالص٠

رحمه بابتسامه: كفايه كده دانا كده هخلي عائله السيوفي تفلس٠

اسر بضحك: مش لدرجه دي انتوا جايلوكوا فرمان من عزالدين السيوفي بنفسه انكم تاخدوا الي انتوا عاوزينه والي تحبوه٠

رحمه بعشق: انا خلاص خدت اغلي حاجه في الدنيا انت ي اسر مش عايزه حاجه تاني ٠

ليتتطلع لها اسر بحب ٠

ليتحدث اسر لنفسه: هانت ي حبيبتي هانت واعيشك اجمل ايام حياتك لما تعرفي اني بمشي واعوضك عن كل حاجه ٠

عدي بغيظ : متخلص ي سيد وتختاري بقي علشان زهقت ٠

هند بغضب: قولتك مليون مره بلاش كلمه زفت سيد دي ٠

عدي بغيظ: ماحنا بقالنا ساعه واقفين ومختارتيش حاجه ٠

هند بغضب: وانت مالك وبعدين هو انا قولتلك تعالي معايا ايه الي جابك٠

عدي بغيظ: اصلي مش قادر اعيش من غيرك فجيت جري عليكي دانا مخنوق اساسا ٠

هند بغيظ: خلاص طالما مخنوق روح شوف حاجه اعملها وحل عني٠

عدي: مينفعش لازم اشوفك هتاخدي حجات بكام هو مال سايب ٠

هند بعيظ: ده علي اساس ايه انشاء الله سعادتك هتدفع تمنهم من جيبك ٠

عدي : لابس برضو هفضل موجود ٠

هند: اوووووف خلاص تقف ساكت لحد ماخلص٠

ليتتطلعوا لبعضهم البعض بنظارات قاتله ٠

سمر بحزن : ايه رايك في دول ي صقر ٠

صقربحده: اختاري الي انتي عيزاه انا مش فايق لاي حاجه ٠

سمر بمراره: صقر هي العلاق بينا هتفضل كده علطول٠

صقر بدهشه: هو سعادتك مش مقدره الي انتي عملتيه ولا ايه ايه البرود ده٠

سمر بحزن: لامقدره ي صقر ومقدره اوي كمان انا غلطت بس مستنياك تسامحني٠

صقر بسخريه: لا والله مستنياني اسمحك ده بجد انا كرامتي ورجولتي عمرها متسمحلي اني اسامحك ابدا ٠

لتتطلع له بحزن شديد٠

*****************************************

في غرفه زهره عاصم السيوفي:٠

كانت تجلس زهره بشرود من حاله مراد الغريبه هي تعلم كل العلم ان مراد يعشقها منذ طفولتهم لكن ما السر وراء هذا التغير ليقاطعها دخول ولدتها رؤى ٠

رؤى باستغراب: مالك ي زهره يحببتي٠

زهره بقلق: مفيش ي ماما انا كويسه٠

رؤى باستغراب: ده منظر واحده كويسه قولي ايه يروحي الي مضيقاك بس ٠

زهره بقلق: مراد ي ماما مراد٠

رؤى باستغراب : ماله مراد٠

زهره: مراد الفتره دي مش كويس ابدا فيه حاجه بيحاول يخبيها عليا بس مش عارفه ايه هي ٠

رؤى : قربي منه حاولي تحسسيه انك جنبه وهو هيقولك علي جواه٠

زهره بزفر: فكرك محاولتش ي ماما مانا بحاول بس هو طبعا انتي عارفه طبعه ودايما يزعق وخلاص ٠

رؤى بابتسامه: بس انتي بتموتي فيه مهما حصل ولا ايه٠

زهره بعشق : طبعا يماما طبعا بس هو نبقى قاعدين كده يروح مصدع ودماغه توجوعه اوي وقالوا ارتاح شويه من الشغل مفيش فايده٠

لينقبض قلب رؤى لهذه الجمله تحديدا للتتذكر ٠

رؤى في نفسها: ينهار اسود معقوله بيصدع ودماغه بتوجعه اوي ليكون ورث سرطان المخ من رعد استرها يارب استرها ده رعد كان يموت فيها انا لازم اكلم عاصم ونشوف حل لازم٠

لينقبض قلبها بشده علي مراد ٠

******************************

في فيلا الشر فيلا فؤاد الاسيوطي :٠

علاء : بابا كل حاجه خلصت والصفقه تمت بنجاح٠

رافت: تمام جهز نفسك انت ورامي علشان تروحوا الحفله الي عملينها الحفله السنويه الي عملنها لشركات للسيوفي٠

علاء: لادي اتلغت لانهم عاملين حفله خطوبه لاحفاد السيوفي وعزمنا عليها٠

رافت بغضب: لا طبعا الحفله دي محدش يروحها ٠

علاء باستغراب: ليه ي بابا مش انت الي قولت لازم نبقي قريبن منهم ومعاهم في كل حاجه ٠

رافت بارتباك: الا الحفله دي بالذات فاهم ٠

علاء باستغراب: فاهم ٠

رافت بحده : روح شوف وراك ايه في الشركه ٠

ليرحل علاء تحت نظرات رافت المتوعده ٠

**************************************

في غرفه رنا حازم السيوفي :٠

كانت تستعد هذه الجميله للذهاب الي جامعتها لتقاطعها دخول والدتها جميله٠

جميله بابتسامه: ايه القمر ده الي علي الصبح ٠

رنا بابتسامه: ربنا يخليكي ليا ي جيمي ٠

جميله بضحك: روح جميله خالي بالك من نفسك علشان خاطري٠

رنا : ايه ي جوجو مش هتبطلي الخوف ده ٠

جميله : لاطبعا مش هبطل اخاف عليكوا انتي واخوكي نور عنيا ي رنا٠

رنا بتذمر: البيه ابو ثانويه عامه الفاشل ده ولا هينفع اصلا ٠

جميله بضحك: يبت انتي مش هتبطلي تحوطي نقرك من نقره ٠

لتحتتضن رنا والدتها بضحك وسعاده٠

*************************************

في غرفه سمر رعد السيوفي:٠

كانت تستعد للذهاب مع صقر الي المستشفي لتقاطعها والدتها نور٠

نور باستغراب: رايحه فين علي الصبح كده ٠

سمر: رايحه المستشفي مع صقر علشان ارتاح بقي ٠

نور برعب : ينهار اسود عايزه صقر يعرف انك مدمنه ٠

سمر بقهره ودموع: خليه يعرف علشان انا تعبت من نظرات الاتهام كل شويه مش فارق معايا والي يحصل يحصل بقي ٠

لترحل سمر الي الخارج تحت نظرات نور التي تحمل الخوف والقلق٠

*****************************************

في غرفه صقر وادهم :٠

صقر بقلق: ادهم انت رايح النهارده المستشفي ٠

ادهم: اه ي صقر بس مش دلوقتي الساعه ٢ بس بتسال ليه ٠

صقر بارتباك: لا ابدا بسال عادي ٠

ادهم بشك: صقر انت كويس فيك حاجه ٠

صقربقلق: ايه يابني ده سوال عادي انا كويس وزي الفل٠

ادهم بشك: يارب دايما ي حبيبي ٠

صقر بابتسامه مصتنعه: ربنا يخليك ليا يارب انا همشي انا بقي ٠

ليرحل صقر تحت نظرات ادهم القالقه ٠

بجانب سياره صقر كان يقف صقر بانتظار سمر لتاتي سمر ٠

سمر : معلش اتاخرت عليك ٠

صقر بحده : ساعه علشان استني سعادتك ولا ايه٠

سمر بكسره: معلش انا اسفه ٠

صقر: اتفضلي اركبي ٠

لتركب سمر السياره ولترحل هي وصقر ولكن لم يلاحظوا هذا الوقف الذي يتابع المشهد من شباك غرفته وهذا لم يكن الاادهم ٠

ادهم بغموض:يتري في ايه ي صقر انت وسمر وليه ي صقر بتسال عليا المستشفي انا لازم اشوف في ايه ليزعم علي الذهاب الي المستشفى لتاكد من شكوكه ٠

************************************

في فيلا الشر فيلا فواد الاسيوطي :٠

مروان: وايه هي الخطه الجديده ٠

رافت بخبث: هنخلص منهم كلهم ٠

مروان باستغراب: ازي بقي ٠

خالد بمكر: موته انما ايه حكايه مستحيل حد يكشفها ٠

مروان بفرحه : بجد بس ازي ٠

رافت بخبث: مش مهم ازي لانك مش هتعرفها دلوقتي هتعرفها وقتها وهنشوف هتنفذ ولا لا علشان تثبت تعوانك معانا ٠

مروان بمكر: دي امنيه حياتي لما اخلص منهم كلهم واكوش انا علي كله٠

رافت بمكر: هتتحقق الامنيه دي زي مانت عايز بالظبط اطمن ٠

مروان: تمام بس امتي بقي ٠

رافت بحده: قولتلك هتعرف كل حاجه في وقتها متستعجلش ٠

مروان : تمام وانا هستنا وابقوا بلغوني بالي هتعملوه سلام٠

ليرحل مروان تحت نظرات رافت وخالد الصائبه٠

خالد: انت شاكك فيه ي رافت٠

رافت بمكر: اكيد لازم اختبره ومن الاختبارت دي بنت جميله حلوه هيجبهلنا لحد هنا ٠

خالد باستغراب: بنت مين ي رافت ٠

رافت بمكر: رنا حازم السيوفي هنعمل بيها احلي شغل ٠

خالد باعجاب: ينهارد اسود علي دماغك سم ٠

رافت بمكر: ولسه يباشا هتشوف اكتر ٠

لتلمع عيناه بخبث ومكر ٠

***********************************

في مستشفى الدكتور هشام الحديدي ل مراض النسا٠

هشام : اتفضلوا اتفضلوا ٠

صقر بابتسامه: شكرا حضرتك معلش مراتي تعبانه شويه يدكتور دايخه ومعدتها تعبانه ٠

هشام : انتوا متجوزين من امتي ٠

كان صقر سيجيب لتقاطعه سمر سريعا ٠

سمر: احنا مكتوب كتابنا بس ي دكتور٠

ليرمقها صقر بنظره ناريه مملوه بالغضب الشديد ٠

دكتور هشام: طب اتفضلي معايا ٠

سمر : معلش ي دكتور انا عايزه التحليل ده٠

لينظر لها هشام باستغراب شديد ٠

سمر بمراره: معلش ارجوك ي دكتور ٠

هشام: حاضر اتفضلي معايا ٠

ليقوم هشام بالكشف علي سمر تحت نظرات المتعجبه من ذلك التحليل ٠

هشام بارتباك: مفيش مجرد التهاب في معدتها بس مش اكتر ٠

صقر بشك : حضرتك متأكد ي دكتور ٠

هشام بارتباك : طبعا متاكد من كلامي ٠

صقربتساول: طب وهو ايه التحليل الي طلبته ده ٠

هشام بخجل : معلش هي الي هتقولك علي التحليل ده مش انا ٠

ليتركه صقر ويخرج للخارج فكانت سمر تنتظره بالخارج٠

سمر بمراره:ها اتاكدت بنفسك ولا لسه ٠

صقر : بلاش نظره العتاب دي انتي عارفه اني من حقي أشك ٠

سمر بقهره: عندك حق وخود ده بقي علشان ترتاح من باقي شكوك٠

صقر باستغراب: ايه ده ٠

سمر بوجع : ده تحليل يخليك ترفع راسك في السماء ي صقر قدام كل الناس وقدام اي حد التحليل ده بيثبت اني لسه بنت ي صقر اطمن مراتك زي الفل مفيش راجل لمسها قبلك كله الي انت شوفته ده كان غصبن عني ٠

لترحل سريعا الي الخارج تحت نظرات صقر الصادمه مما سمع ٠

**************************************

في فيلا السيوفي :٠

تحديدا غرفه مكتب عزالدين يتابع بعض الملفات لتقاطعه صوت طرقات على الباب ليسمح عزالدين بالدخول لتتدخل سمر بدموع ٠

عزالدين بقلق شديد :مالك ي سمر فيكي ايه يحبيبتي٠

سمر ببكاء: عمي عزالدين انا عايزه اتكلم معاك ي عمي ٠

عزالدين بقلق : اتكلمي يروح عمك قولي فيكي ايه بس٠

لتشرد له سمر ما حدث من ادمانها للمخدرات عن طريق عامر شاب مدمن من شلتها حاول ان يقنعها كثيرا ان تتدمن المخدرات وبالفعل اقناعها بات تجرب اول مره وبالطبيعي تعودت علي الامر كانت تعطيه المال مقابل المخدرات ولكن اخر مره صمم ان تذهب الي شقته لجلب المخدرات ولكنها تفجات به يهددها بالسلاح ليجبرها علي خلع ملابسها والتوجه معاه الي السرير كانت كالمغيبه ولكنها فاقت عند اقتحام صقر للشقه وفهمت ماذا يحدث ٠

عزالدين بصدمه شديده: مدمنه انتي تعملي كده ي سمر انتي ٠

سمرببكاء شديد: انا اسفه ي عمي انا اسفه ٠

عزالدين بصدمه: بس صقر مقاليش اي حاجه ٠

سمر بدهشه: معقول مجبش لحضرتك سيره ٠

عزالدين : لا مقاليش بس قوليلي انت محستش ان عامر ده حد مسلطه عليكي ٠

سمر بتذكر: ايوه كان في وحده بيكلمها ويقولها تمام بس مكنتش فاهمه تمام علي ايه افتكرت انها حاجه تخصه٠

عزالدين : اسمها ايه الست دي ٠

سمر بتذكر: اسمهااسمها ايوه شهد اسمها شهد ٠

عزالدين بصدمه شديده: شهد معقول انتقامها مني يوصلها لكده٠

لتلمع عيناه بخبث ومكر ٠

************************************

في شقه شهد :٠

كانت تجلس شارده فيما حدث في الماضي ليقاطعها جرس الباب 

لتفتح لتعتيليها الصدمه الشديده لاتصدق من الذي يقف امامها فهو معشوقها نعم معشوق الروح الذي ملكته قلبها ورحها لسنوات ولايمكن ان يسكنه احدا غيره ٠

شهد بعشق وهيام: معقول عزالدين مش مصدقه نفسي ٠

عز الدين بحده: لا هو عزالدين الي انتي بتعملي كل المحاولات علشان تدميره هو وعائلته٠

شهد بارتباك: ادمر ايه انت بتقول ايه ٠

عزالدين بغضب: بقول الي سمعتيه ومش فاهم انتي ليه بتعملي كده اناعرفت موضوع سمر واياد عمري متخيلت انك وصلتي للوساخه دي٠

شهد بغضب ودموع: ايوه عملت كده كان لازم اعمل كده علشان اوجع قلبك ولو شويه من الوجع الي انا شفته لما كسرتلي قلبي بدم بارد ولا همك حاجه فاكر ي عزالدين فاكر دانا حتي اختي كرهتيها لانها بقت من العائله دي ولاد اخواتي ميعرفوش ان ليهم خاله اصلا عزالدين بغضب: وقفي الهبل ده احسالك انتي مش قدي ٠

شهد بزعيق لا مش هوقف حاجه ي عزالدين ولسه كمان لم تظهر فيديوهات ابنك وهو في السرير مع السنيوره وصوره بنت اخوك وهي بتتدمن حاجه اخر حلاوه افتكر انها مرات ابنك يعني ابنك كمان هينوبه من الفضيحه جانب٠

عزالدين بحده: عايزه كام وتديني الصور والفيديوهات دي ٠

شهد وهي تنظر في عيناه بحب: فلوس الدنيا كلها متغنينيش عنك وانت عارف٠

عزالدين بشك: قصدك ايه ٠

شهد : نتجوز وساعتها الفيديوهات وصاحبتهم هتبقي مللك ايديك عزالدين يتنهيده: وانا موافق ٠

لتتطلع له بفرحه شديده وتلمع عيناه بفرحه وانتصار٠ 

اتمني البارت يعجبكم ٠

دمتم في رعايه الله وحفظه ٠

❤️😘😘😘😘😘😘😘😘😘♥️♥️♥️♥️♥️♥️

البارت العاشر♥️🌸🌸💓💓💓💓💓🌹🌹🌹🌹🌹

في غرفه زهره وعزالدين:٠

كانت تجلس زهره وهي تقرا احد المجلات ليدخل عزالدين ٠

زهره بابتسامه: حبيبي وحشتني اوي٠

عزالدين : انتي اكتريروحي٠

زهره بقلق: مالك ي عزالدين فيك حاجه٠

عزالدين بارتباك: مفيش ي زهره انا كويس جدا ٠

زهره بشك: اول مره احس انك بتكدب عليا ي عزالدين ٠

عزالدين بعشق : معقول هكدب علي روحي يزهره صدقيني مفيش حاجه٠

زهره بشك: ماشي ي عزالدين ماشي لترحل زهره بشك ٠

اما عزالدين فيظل يفكر ماذا يفعل ٠

****************************************

في جنينه الفيلا :٠

كانت تقف سمر بعيون دامعه شارده فيما يحدث لتتفاجي بمن يحتتضنها من الخلف بكل حب وحنان ٠

صقر بعشق: بحبك ٠

سمر بفرحه ودموع: وانا بموت فيك ي صقر والله سمحني ي صقر ٠

صقر بحب: هش مش عايز اسمع كلمه عن الي فات خلاص انسي كل حاجه حصلت اهم حاجه اننا مع بعض٠

سمر بحب: ربنا يخليك ليا ي صقر يارب ليحتتضنوا بعضهم البعض بكل الحب والعشق الذي بينهم من سنوات٠

عدي بصريخ مصتنع ٠

عدي: يلهههههوي يشرفك الي راح في الارض ي عمي رعد تعالي شوف بنتك بتعمل ايه٠

صقر بغيظ: يابني خضتنا انت طلعت منين ياخي ٠

عدي بغمزه: طلعت من مكان مطلعت ياخويا هو ده الي همك ايه قله الاداب الي انا شوفتها دي٠

لياتي سليم مسرعا٠

سليم: سمعت كلمه قله اداب لازم اعرف فيه ايه ٠

صقر بغضب: انتوا اتجننتوا انتوا الاتنين ولا ايه واقف مع مراتي شويه ايه خلاص هتعملويلي فيها مراقبين ٠

سليم بغيظ لعدي: يعني ملقتش الادول المكتوب كتابهم وتتكلم تعالي اكيد هنشوف الاهم في حته تانيه ٠

ليرحلوا سويا تحت ضحكات صقر وسمر المصحوبه بعدم فائده من هذان الاثنان ٠

************************************

في غرفه المكتب الخاصه برعد وعزالدين ٠

رعدبصدمه: انت بتقول ايه ي عزالدين تتجوز شهد ازي ٠

عزالدين بغيظ: زي الناس ي رعد مانا حكيتلك كل حاجه اهو ٠

رعد بغضب: عمري مكنت متخيل ان البنت البريئه دي يطلع منها مل الشر ده ٠

عزالدين بشرود: عمري متخيلت ان الحب ممكن يوصل لكل الاذيه دي ٠

رعدبغضب: ده حب مريض بيقضي علي صحبه ويموته ٠

عزالدين بتنهيده: المهم اننا معنديش حل تاني روح بنتي وابنك تحت ايديها ٠

رعدبحده: نبعت اي حد يقلب الفيلا من فوق لتحت احنا هنغلب يعني٠

عزالدين: فكرك هي ممكن تكون شيلاهم في البيت مستحيل ابدا٠

رعد بغيظ: يعني ايه مفيش غير الحل ده ولا ايه ٠

عزالدين بزهق: انا معنديش ٠

رعد سريعا : بس انا عندي ٠

ليتطلع له عزالدين بنظره يفهموها جيدا ليبتسموا لبعضهم البعض بخبث ومكر٠

**********************************

في فيلا الشر فيلا فؤاد الاسيوطي:٠

كان يجلس رافت بشرود فيما حدث في الماضي ليقاطعه صوت هاتفهه ليرد سريعا ٠

مروان : خير عمال تكلمني من الصبح كده ٠

رافت بمكر: عايزك في مهمه خاصه جدا٠

مروان : مهمه ايه٠

رافت بمكر: رنا بنت حازم٠

مروان بقلق: مالها ٠

رافت بهبث : عيزها٠

مروان بحده: نعم قصدك ايه ٠

رافت: اهدي بس انا مش وسخ لدرجه دي بس هي دي الي هتجبلي الي انا عايزه لحد هنا٠

مروان بضيق: والمطلوب ٠

رافت بمكر: تثبت ولاك لينا ٠

مروان بارتباك: تمام اعتبره حصل ٠

رافت بمكر: تمام حلو اوي كده ٠

ليغلق رافت الهاتف بانتصار ٠

لتاتي له سميحه والدته٠

سميحه: كنت بتكلم مين ي رافت ٠

رافت بمكر: ده مروان ي امي ٠

سميحه بقلق: العيال دول انا شاكه فيهم مش مرتحالهم٠

رافت باستغراب: قصدك ايه ٠

سميحه : قصدي ليه ميكونوش بيلعبوا من ورنا وبيستغفلونا علشان يوقعونا٠

رافت بمكر: اطمني يامي انا مش هكرر الغلطه الي غلطها زمان ٠

سميحه: علي العموم انا كده كده عايزه انزل مصر ٠

رافت باستغراب: ليه ي امي ٠

سميحه بغضب: علشان زهقت من القاعده هنا وقرفت سنين وانا عايشه هنا خلاص لازم ارجع مستحيل اسيب ولاد نريمان عايشين في العز والفلوس واحنا مرمين هنا ٠

رافت : ي امي ماحنا معنا فلوس إلى انتي بتعوزيه بيجيلك لحدعندك ليه مصمه علي كده استني لما نخلص منهم وبعدين نكوش علي كله ٠

سميحه بشر: موت ي حمار الخطه الهبله دي لو نفذتها مش مضمون نتيجتها وبعدين دي الحفله دي هتبقي مليانه ظباط من اولها لاخرها وهتبقي متامنه علي الاخر الي انت بتعمله ده هيوديك في داهيه وخلاص ٠

رافت بكره: بس هي دي الموته الي هتشفي غليلي منهم وانا خلاص رتبت نفسي على المشهد المبهج ده ومستنيه بفارغ الصبر٠

سميحه بحده: مش وقته وبعدين من قال اني هسمحلك تعمل كده في ولادي واحفادي٠

رافت باستغراب: ولادك ٠

سميحه بغضب: ايوه ولادي واخواتك ولا نسيت جاسر وحازم ورؤى والاء نسيتهم ٠

رافت بشروغضب: وهما كانوا فين اخواتي لما رعد وعزالدين لعبوا عليا العبه الحقيره دي ودخلوني السجن فضلوا واقفين يتفرجوا عليهم الي انتي عاماله تقولي ولادي دول ولا اتاثروا بالي حصل فينا اعتبره ناريمان امهم ي سميحه هانم ناموا في حضنها وعاشوا معاهم ولا سالوا في الي عملوه فينا ولسه بتقولي ولادي انا النار الي جوايا هتحرق عائله السيوفي كلها ومش هتخلي حد سامعه سامعه مش هتخلي حد ليرحل رافت من امامها بغضب شديد تاركها تفكر بندم فيما فعلت في اولادها٠

****************************************

في وزاره الداخليه قسم المخابرات يدخل مروان وهو يقدم التحيه العسكريه فهوالمقدم(مروان سيف السيوفي) ٠

اللواء روؤف: خير ي مروان ايه جابك من غير متكلمني ٠

مروان: محتاج اطلع سيادتك علي حاجه مهمه جدا حصلت ٠

روؤف بقلق: خير حد فيهم شك في حاجه ٠

مروان: متهيالي سعادتك لانهم طالبين مني اختبار علشان اثبت ولائ ليهم صعب اوي٠

روؤف باستغراب: اختبار ايه ٠

مروان: رنا بنت عمي حازم ٠

روؤف: مالها ٠

مروان: رافت طالب مني اني اجبهاله لانه هيقدر يجيب بيها حد معين لحد عنده بس انا مش عارف مين الحد ده ومعرفتش اعمل ايه علشان كده جيت لسعادتك ٠

روؤف : قولت لعمك عزالدين ٠

مروان : لا جيت لحضرتك علطول علشان تقولي اعمل ايه ٠

روؤف: طيب روح لعمك عزالدين وقوله عزالدين خبره كبيره لازم نستفيد منها بس طبعا خود بالك تمام ٠

مروان: تمام سعادتك ٠

ليرحل مروان لاخبار عزالدين بما حدث ٠

***************************************

في وزاره الداخليه قسم مكافحه المخدرات :٠

في مكتب اللواء امجد كان يجلس كلا من مراد وزهره٠

اللواء امجد بابتسامه: طبعا مبروك علي الخطوبه ٠

مراد وزهره بابتسامه: الله يبارك فيك سعادتك ٠

اللواء امجد: طبعا جمعتكم النهارده علشان فيه مهمه جديده ٠

مراد:خير سعادتك ٠

امجد : فيه خليه في قبرص اكتشافنا انها بتاجر في المخدرات بقالها فتره طويله وبكميات مهاوله بس للاسف محدش قادر يمسك عليهم حاجه علشان كده رشحتكم انتوا الاتنين المهمه دي سوا٠

مراد باستغراب: احنا الاتنين ٠

زهره بفرحه: قشطا اوي ٠

لييتطلعوا اليها بنظرات ناريه ٠

زهره باسف : اسفه مقصدش٠

امجد : ايوه ي مراد انتوا الاتنين٠

مراد بضيق: انا ممكن اخلصها انا لوحدي ليه اعرضها للخطر٠

زهره بتذمر: هو سعادتك مش واخد بالك اني ظابط شرطه ولا ايه٠

مراد بغضب: لا عارف وواخد بالي متخافيش واسكتي بقى ٠

امجد : مراد انتوا الاتنين محتاجين بعض مينفعش حد لوحده وده الملف الي فيه كل المعلومات اتفضلوا ٠

لترحل زهره بغروراما مراد فكاد سيفقد عقله بسب افعالها ٠

***********************************

في فيلا السيوفي :٠

كانوا يجلسون جميعا يتحدثون ويتفقون علي تجهيزات الحفل ليقاطعهم جرس الباب ليفتحوا ويدخلون (طارق وصفاء) 

عزالدين بابتسامه: منورين الدنيا ٠

طارق بابتسامه: ربنا يخليك لينا ي عزالدين عمري الواحد مهينسا الي عملته معانا ٠

رعد بابتسامه: متقولش كده ي طارق انت كمان سعادتنا كتير الي حصل ده كان لازم يحصل ٠

طارق بخجل: معلش احنا جاين ليكم في موضوع سخيف شويه٠

عزالدين: قول علطول ي طارق خير احنا بينا الكلام ده ٠

طارق: طبعا انتوا عارفين لما وليد سافر الجامعه الامريكيه هناك وجاب فيها امتيازات عاليه فضل هناك وبعدين بكام سنه سيف كمان حصله ومبقاش عندنا غير حماده الصغير ٨ سنين فلاسف يعني احنا مضطرين نسافر لان صفاء محتاجه عمليه بره ومعلش يعني لوكنت هتقل عليكم انكم تخالوا حماده عندكم الاسبوعين دول بس ده نسمه وهادي جدا مش هتحسوا بيه ٠

رعد بعتاب: ده كلام ده ي طارق ده ينور واحنا هنشيله في عنينا بس هو فين ٠

طارق : عنده جده في السيده زينب وانت عارف ان ابويا راجل كبير ومش هيقدر عليه والعنوان اهو ليعطي طارق رعد العنوان ٠

رعد: عدي سليم ٠

عدي سليم: نعم ي عمي ٠

رعد : خودوا العنوان ده ورحوا هاتوا حماده٠

عدي سليم: حاضر ي عمي ٠

ليذهبوا عدي وسليم لجلب حماده ويرحل طارق وصفاء بعد انا شاكروا عزالدين ورعد علي هذه الخدمه ٠

في السيده زينب :٠

كان يسيران عدي وسليم للوصول الي هذه الشقه ليقفوا امام العماره ليروا طفل يهرول سريعا الي الخارج ليمسكه عدي ٠

عدي: قولي ي حبيبي فين شقه جد حماده ٠

الطفل بخوف: قصدك حوكشه ٠

عدي وسليم باستغراب: حوكشه ٠

الطفل بخوف: ايوه حوكشه وهو الي بيضرب العيال هناك اهو ٠

لييتطلعوا بصدمه الي هذا المنظر فكان يجلس حماده وتحته اثنان من الأطفال يسدد لهم اللكمات ويوبخهم باسوا الالفاظ٠

عدي بصدمه: هو ده حماده الي زي النسمه ٠

سليم بصدمه: هو ده الي هادي متسمعلوش حس٠

ليتوجهوا ناحيته ٠

عدي بصدمه : انت حماده ٠

حوكشه بغضب: مسميش حماده اسمي حوكشه ماشي ي شبح ٠

سليم بصدمه : شبح ايه الواد ده ٠

عدي بزفر: من غير دخول في تفاصيل تعالي معانا ٠

حوكشه : اجي معاكم فين لامواخذه ٠

سليم: تيجي معانا لبيت اعمامك هتقعد عندنا لحد مااهلك يرجعوا من السفر٠

حوكشه : طب ابقوا بالحاليح ٠

سليم وعدي: لحاليح ايه لحاليح دي ٠

حوكشه اوووف: دانتوا جاهله اوي طب البرانص٠

عدي بصدمه: برانص ٠

حوكشه بزهق: لا دانتوا هتتعبواني معاكم اقصد اللالومنا الكتاكيت اللحيح البرانص الفلوس٠

عدي وهو يحاول ان ينال منه لكن سليم يمنعه بضحك شديد٠

عدي بغيظ: متنتنيل قول فلوس من الاول جاتك البله ٠

سليم بضحك شديد: يلابس علي الفيلا وهناك هتلاقي كل الي انتوا عايزه ٠

حوكشه بزفر: ماشي ي برنس ليمشي اماهم وهو يمشونا خلفه بتعجب من هذا الطفل ٠

************************************

يحل المساء في (بيت شهد) كانت تجلس هي والماذون والشهود لاتمم زوجها هي وعزالدين ليقاطعهم جرس الباب لتفتح لتبتسم تلقائيا لهذا الوجه المحبب بالنسبه لها ٠

شهد بعشق: اتاخرت ليه ي قلبي كده ٠

عزالدين بزفر: كنت مشغول شويه جهزتي كل حاجه وجيبتي الشهود 

شهد بحب : جهزه كل حاجه وكله تحت امرك ٠

عزالدين بحده: مش عارف ليه صممتي انك تجيبي الشهود انتي مش فاهم ٠

شهد بمكر: علشان انامش ضمنا انت ممكن تعمل ايه او تفكر ازي ٠

عزالدين بزفر : ماشي يلا خلينا نخلص مش فاضي٠

لتدخل شهد بفرحه عارمه الي الداخل وبالفعل يتم عقد قران عزالدين وشهد٠

شهد بفرحه مش مصدقه ي عزالدين أننا اتجوزنا حاسه اني بحلم.

عزالدين بخنقه : فين الفيديوهات والحاجه ٠

شهد بتزمر: فيديوهات ايه بس دلوقتي في ليله زي دي ٠

عزالدين بغضب : بقولك ايه مفيش حاجه هتحصل من الي في دماغك غير لما تجيبي الحاجه انتي شرطي جوازنا واهو حصل كملي بقي بقيت اتفاقنا ٠

شهد بزفر :حاضر كله يهون علشان خاطر عيونك لتذهب شهد لجلب الفيديوهات والصور الي عزالدين .

شهد : اتفضل ي سيدي .

عزالدين: متاكده انك مش عمله نسخه منهم .

شهد بعشق: وحياتك ما عامله.

عزالدين : تمام استاذن انا بقي علشان مش فاضي.

شهد بغضب: عزالدين انت بتهزر احنا بعد متجوزنا عايز تسبني في ليله زي .

عزالدين بضحه استفزاز: اتجوزنا اه تصدقي نسيت اقولك معلش عندي انا دي بالبطاقه دي اتجوزتي عزالدين لكن للاسف ليزيل رعد العدسات اللاصقه بالون الازرق لتوضح عيناه العسليتان لتحل عليها الصدمه الشديده وتمتم بصدمه عارمه رعد.

رعد بخبث: برافو عليكي كده الجوازه باطله يروحي لاني رعد مش عزالدين سلام يحلوه تعيشي وتاخدي غيرها .

ليرحل رعد ويتركها في صدمتها .

اتمني البارت يعجبكم 😍😍😍😍😍


تكملة الرواية من هنا



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close