رواية اسير الحب بقلم نورهان الفصل الاول والتاني والثالث والرابع جميع الفصول كامله
![]() |
رواية اسير الحب بقلم نورهان الفصل الاول والتاني والثالث والرابع جميع الفصول كامله
الفصل الاول
هتدفع كام
مليون جنيه وعايزها من غير اي حاجه
هريدي:اتفقنا بكرا تيجي تاخدها ولا عايزها دلوقتي
عز:لا بكرا تكون العروسه جاهزه
انعام :جهزى نفسك بكرا العريس هياخدك وهتعيشي في قصر عز باشا حظ
ريناد ببكاء :حرام عليكي اللي بتعملي فيا انتي وعمي
انعام :حرمت عليكي عيشتك دا احنا بنختارك الصح
ريناد:بعتوني بكام
انعام:لا لا خساره معاكي الكلام بكرا تمشي غصبن عنك ونرتاح
اعرفكم بنفسي
انا ريناد 18سنه اهلي اتوفه في حدثه وانا عايشه مع عمي ومرات عمي كنت تقربيآ خدمه عندهم
نرجع
انعام :ها قالك هيجيب الفلوس إمتا اوع البت تطلع من البيت قبل ما تاخد الفلوس
هريدي:لا الفلوس هتيجي بكرا
في قصر عز
عز :بكرا هتيجي اللي تساعدك ي أسر ترجع زي الاول ي حبيبي
اسر:أنا قولت مش عايز اتجوز بدل ما اموتها وتشيل زنبها
عز:دي ملاك شوفها بس الاول واللي انت عايزو هيحصل
صباح يوم جديد
انعام:يلا يبت ابو العريس برا انجزي
ريناد بصوت منخفض:حاضر
عز:اتفضل المليون جنيه
هريدي بفرحه:تسلم يباشا
عز:يلا يبنتي
العربيه وقفت ادام قصر جميل
ريناد بدهشه :هو دا القصر
عز :اه اتفضلي
في القصر
اسر:أنا قولت مش عايز حد
عز: اهدا بس دي بنت غلبانه
ريناد بتعيط ع حالها وقطعها صوت تعالي اوريكي اوضتك
ريناد:تمام
اسر :خليها تطلع هنا
عز :ماشي ي ابني بس براحه عليها
اسر: هو أنا هاكلها
ريناد طلعت وايدها بترتعش
ريناد:نعم
اسر و عيونه كلها شرار :قربي
الفصل الثاني
في القصر
اسر:قربي
ريناد بخوف :ح حاضر
اسر بص في عيونها الخضره سحرته
اسر بصوت حنين:اسمك اي
ريناد بتوتر:ريناد
اسر:عايز اعرف وفقتي تتجوزي واحد مريض زيي ليه
ريناد بتبلع ريقها :أ أنا اتجوزتك علشان عمي عايز كدا
اسر:يعني اي مش فاهم وبابكي فين
قطعهم صوت داده امنة :الاكل جاهز ي أسر بيه وعز باشا مستنيك تحت
اسر:تمام يلا ي ريناد وهنرجع نكمل كلامنا
آمنه لنفسها هو أسر بيه هادي كدا ليه هي البت لحقت تسحره يختي
عند هريدي
احنا لازم ناخد الفلوس دى ونمشي من هنا
هريدي نمشي ليه
انعام:البت مش هتستحمل عذاب اسر وهترجع واحنا مش ناقصين دا غير لو عرف المصيبه اللي حصلت
هريدي :عندك حق لازم نشوف مكان في اسرع وقت
في القصر
عز:تعالوا ي ولاد
أعدت ريناد وأسر
عز:حطي الاكل ل اسر ي ريناد ادامه
ريناد: حاضر ي عمي
اسر افتكر مراته و مسك الاكل من ريناد وقعه كله ع الأرض بصوت مرعب مش عااااااايز اشوف حد
عز طلع الفون بسرعه
عز:ألو ي دكتور اسر تعبان جدا لازم تيجي دلوقتي
الدكتور :حاضر بس حاول تهدي
عز:اسر هنعمل اللي انت عايزو بس اهدا
اسر:مش عااااااايز اشوف حد ادامي
عز اخد ريناد وطلعو
ريناد ببكاء وخوف:هو بيعمل ليه كدا
عز :هو تعبان بس شويه وانتي لازم تساعدي يعدي المرحله دى الا بقي رد فعلي مش هيعجبك
قطعهم صوت آمنة الدكتور وصل
عز :اتفضل ي دكتور
الدكتور ادله حقنه مهداء
الدكتور:هو هيفضل نايم شويه علشان يرتاح وبلاش يتعرض ل اي حاجه تفكره بالماضي
عز:شكرا ي دكتور
ريناد واقفه مصدومه يعني يارب اخلص من عمي ومراته اجي لعذاب أشد هنا
وفجاه وقعت واغم عليها
آمنة :ريناد ريناد فوقي ي بنتي ي عز باشا ريناد اغم عليها مش بتفوق
عز:اطلبي الدكتور بسرعه
اسر بيفوق وسمع حركه غريبه
الحراس بيوصل الدكتور للباب
في القصر
أسر للحرس :في اي الدكتور كان هنا ليه
الحرس :ريناد هانم اغم عليها وحالتها صعبه و الدكتور قال لازم تتنقل المستشفى
أسر بزعل ع ريناد: أنا عايزه اروح معاها جهزلي العربيه والسوق علشان اروح معاها
عز:تروح فين انت مش هتطلع من هنا
اسر:لو سمحت ي بابا أنا عايز اشوفها مهما كان دي في قصرنا مينفعش يحصلها حاجه
عز:من امتا الحنيه دي
اسر بسرح: ها لا لا عادي اصلا ابقي طمني بالفون
عز :لا ممكن تيجي معانا عادي ع فكره يلا
في المستشفى
عز:دكتور بسرعه
الممرضه اخدت ريناد والدكتور دخل
أسر:يارب دي شكلها بنت غلبانه يارب تكون بخير
الدكتور خرج
أسر:ها ي دكتور عامله اي
الدكتور:اسف مقدرناش ننقذ الجنين بس المدام بخير
اسر وعز بصدمه :جنين!!!!
الفصل الثالث
الدكتور:اسف مقدرناش ننقذ الجنين بس المدام بخير
اسر وعز بصدمه جنين!!!!
أسر بقي يكسر كل حاجه ادامه
اسر بصوت مرعب :كلكم زبا*له كلكم زي بعض
الدكتور اخد أسر وادله حقنه مهداء
عز:هو أنا ناقص هريدي الكلب بيضحك عليا ويقولي بنت بنو*ت والله لشرب من دمك انت السبب في أن ابني يتعب تاني اطمن بس ع اسر وحسابي معك عسير
ريناد بتفوق
الممرضه :حمدالله ع سلامتك ي مدام
ريناد:هو اي حصل أنا جيت هنا ازاي
الممرضه : أسر بيه جابك هنا وكنتي فقده الوعي بس للاسف مقدرناش ننقذ البيبي
ريناد بصدمه:بيبي !!!
وشريط حياتها مر ادامها وافتكرت اللي حصل وفضلت تصوت والدكتور جه اخدت مهداء
الدكتور:أنا مش فاهم حاجه هو في اي
عز:أنا عايزك تروح بيت هريدي عم ريناد وتجبهولي القصر عقبال ما اسر يفوق واجي
الحرس:اومرك
أسر بيفوق : أسر أنا عايز ارجع القصر وعايز ريناد
عز بخوف:ي ابني حرام لو موتها احنا نفهم براحه
أسر بجبروت :ارجع القصر واشوفها
عز :ربنا يستر
في القصر
أسر اعد في غرفته مستني ريناد ترجع
ريناد وصلت
عز:خديها ي آمنه ع غرفة أسر
آمنه بخوف ع ريناد بتبلع ريقها:ح حاضر
في غرفه أسر
أسر بصوت مرعب:ليه عملتي كدا ليه طلعتي زيها
ريناد ببكاء وانهيار :كلو كان غصبن عني صدقني
أسر:احكي قبل ما اموتك عندي فضول اعرف بس كدا كدا هقتلك علشان خدعتي اسر بيه
ريناد ب انهيار:ه ه هحكي
فلاش باك
في يوم الساعه 12بليل
مرات عمي: انزلي اشتري حاجات للبيت
ريناد: الوقت متاخر
انعام: شدت ريناد من شعرها عشر دقايق تكون الحاجات دي ادامي
ريناد ببكاء :حاضر
مجموعه شباب بعربيه :الحلوه رايحه فين وقربوا من ريناد وشدوا العربيه وبعدين اغتص*بوني
باااك
أسر بضحك: المفروض اني اصدق بقي وطلع المسدس
ريناد ببكاء:بتعمل اي والله دي الحقيقه
أسر:هقتلك بس ي حلوه
وفجأه عز سمع صوت ضرب نار وكله جري ع غرفه أسر
وفجأه عز سمع صوت ضرب نار وكله جري ع غرفه أسر
عز :فين ريناد انت ماسك المسدس ليه واي صوت ضرب النار دا
أسر بيبص ع البلكونه وساكت مش قادر ينطبق
عز جرى ع البلكونه شاف ريناد واقعه ع الأرض
نزل بسرعه واخد ريناد ع المستشفى
الدكتور: في نزيف جامد ومحتاجه عمليه دلوقتي
عز:اعملها العمليه فوراً
في القصر
أسر لنفسه أنا ظلمتها أنا ليه عملت كدا لولا أنها جرت قبل خروج الرصاصه من المسدس كانت ماتت دلوقتي ويمكن تموت من الواقعه أنا غبي هي هتكذب ليه اكيد دا اللي حصل معاها
عز :فين هريدي يعني مجاش قصري
الحرس:قلبنا عليه البلد كلها مش موجود
عز:ازاي يعني اخد الفلوس وهرب أنا عايزو من تحت الارض
الحرس:اؤمرك
آمنه:البنت دي تعبت كتير وباين عليها غلبانه ربنا يشفيها وفجأه الفون بيرن
آمنه:نعم ي أسر بيه
أسر: ريناد عامله اي
آمنه:في العمليات
أسر بخوف : عمليات!هي تعبانه لدرجه دي
آمنه:اه الدكتور قال حالتها صعبه
أسر قفل وكسر الفون أنا ليه عملت فيها كدا أنا شكلي حبتها لا لا أسر بيه مستحيل يحب تاني خبط ايده في الحيطه جامد وبصوت مرعب لااااااااا أسر مش هيفتح قلبه لحد
في المستشفى
ريناد بتفوق من البنج :هو أنا لسه عايشه
آمنه :حمدالله ع سلامتك يبنتي
ريناد ببكاء:أنا مموتش ليه أنا مش عايزه اعيش
آمنه:متقوليش كدا يبنتي بعد الشر عليكي
ريناد:معلش سيبني لوحدي دلوقتي
عز دخل
عز:حمد لله ع السلامه الحمدلله أننا اطمنا عليكي هنروح القصر وهبعتلك حرس لو عوزتي اي حاجه لحد ما الدكتور يكتبلك ع خروج
ريناد :شكرا
في القصر
أسر بلهفه : ريناد عامله اي هي مش معاكم ليه
عز:مالك ملهوف عليها كدا ولا كانك انت اللي كنت هتموتها
أسر بستغرب من قلبه:ها لا بس بطمن عادي
عز:ابعتلها حد لحد ما تخرج من المستشفى
أسر:أنا هروح اشوفها
عز:تمام شوف السوق وروح
في المستشفى
أسر بيفتح باب غرفه ريناد مش موجوده ع السرير
نزل بسرعه
أسر:فين مدام ريناد مش في الغرفه ليه
الممرضه:احنا اسفين ي فندم داخلنا لاقينا الغرفه فاضيه
أسر:ازاي دا حصل
وفجاه فون أسر بيرن
أسر:ألو
مجهول :مراتك معايا ولو مش هتنفذ اللي هقولك عليه هموتها
وهيكون شكلك وحش اوي لما كل الناس تتكلم ع أسر بيه مراته اتخطفت ومامت وهو مش قادر يعمل اي حاجه وتخسار اسمك اللي هو رأس مالك
هو مين المجهول دا وعايز اي شكله موضوع كبير هنعرف في بارت جديد