أخر الاخبار

رواية عشقت عمدة الصعيد الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون بقلم نورهان أشرف

رواية عشقت عمدة الصعيد الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون بقلم نورهان أشرف 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

رواية عشقت عمدة الصعيد البارت الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون بقلم نورهان أشرف 


رواية عشقت عمدة الصعيد الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون بقلم نورهان أشرف 


 البارت_الحادى_عشر

عشقت_عمده_الصعيد


الحياه رحله لذلك عليك أن تختار رحلتك لكى لا تندم على رحلتك


كانت تقف جورى أمام المرايا تضع النقاب على واجهه ولكن قطعها دخول فهد الذي نظر لها عبر المرايا بجديه


ممكن تنزلى القطعه التانيه من النقاب


جورى بهدوء:حاضر ثم نظرت له بستغراب هو انت لبس اسود كدا ليه 


فهد بسخرية:اى وحش 


جورى بهدوء:لا بس بسأل 


فهد :طب يلا ننزل الاول ونتكلم فى العربيه


بعد مرور ربع ساعه كنت تجلس جورى بجانب فهد فى السيارة والصامت يعم المكان 


جورى بملل :انا زهقانه انت وخدنى تخرجنى ولا تركبنى العربيه انا زهقت اكتر 


فهد بسخرية:انتى لسانك ده اى عاوز قطعه 


جورى بسخرية:شكرا يا خفيف بس انا بتكلم بجد ثم أكملت بتسال بقولك اى احكيلى عن حياتك  كدا نكسر الملل ده


فهد بهدوء:عاوزه تعرفي اى ثم اكمل بسخرية وبعدين ده انتى اقعدتى تفتشي فى حاجاتى وعرفتى كل حاجه عنى


جورى بملل:انت ليه مش مصدقنى أن لقيت الورق من غير قصدى وبعدين عاوزه اسالك سوال انت ليه وافقت من غير ما ترفض يعنى المفروض ترفض تقول لا مش هيحصل وده عكس إلى حصل انك وافقت.


هنا اوقف فهد السياره أمام الكورنيش وتحدث بهدوء:بصي يا جورى انا هعتبرك صديقه ليا وهحكيلك كل حاجه ثم أكمل بسخرية حته هقولك انا ليه اتجوزتك


جورى بابتسامه :كلى أذان صاغية 


هنا رجع فهد بظهره على الكرسي وتحدث بهدوء:كنت زاى اى طفل بيحب لبس الشرطه وجيش و لدى كان دائما يقول يا حضرة الظابط يوم ورا يوم وانا نفسي اطلع لنور وانا ظابط وحقق حلمى وفعلا لم دخلت الثانويه العامه كنت بعمل كل حاجه عشان انجح ودخول الكليه من اوسع أبوابه وفعلا ده الى حصل بس مع ده كله هنا ظهرت ابتسامه على واجهه وهو يتذكر طفولته مع بنت عمه :كنت نواره شريكه معايا كنت واقفه جانبي عارفه لم تحسي أن روحك مربوطة بحد هى كنت كدا روحى المربوطه فيها ولم دخلت الجيش ساعاتها روحت وقولت انا عاوز اتجوز نواره ثم أكمل بضحك ساعاتها امى فضلت تزغرط و ابويا فرح بس قالى لم تخلص دراسه انت لسه بتبدأ حياتك وانا بدرس فى الجيش كنت بعد الساعات و الدقائق عشان اتخرج و تجوز نواره  ولم اتخرجت حبيت الشغل بطريقه غريبه حبيته حته انى نسيت موضوعى انا و نواره لحد ما لقيت ابويا بيقولى انا كلمت مرات عمك على موضوعك انت و نواره ساعاتها بدأ الحب يولع فى قلبي تانى مفيش شهرين وعملت الحادثه الى كسرت عينى وخلتنى ذليل و مكسور ساعاتها قولت خلاص بلاش جواز وفعلا فسخت الخطوبه مع نواره بس لقيت عندى مشكله كبيره جدا امى ماسكتنى انا عاوز اشوف عيالك نفسي اجوزك وفرح بيك وفضلت كدا اقعدت افكر اعمل اى أو أنهى الموضوع ده ازاى ملقتش غير حل واحد بس انى اتجوز واحده وإخلاص من الموضوع ده بس لم لقتى الورق لقيت مشكله عندى اكبر لم يمر شهرين وابويا يقول عاوزين عيل هعمل اى لو امى خدتك وكشفت عليكى هينكشف كل حاجه ولو قولت انك مش بتخلفى هتبقا مصيبه اكبر لان ابويا هيقولى اتجوز واحده تانيه وساعاتها  هتنكشف كل حاجه 


جورى بتسأل:طب ليه مروحتش لدكتور من الاول


فهد بسخرية:انا اصلا مش مقتنع انى هخف وانتى سمعتى الدكتور قال اى بس مفيش مشكله نجرب ولو سالتنى ليه مجربتش قبل كدا هقولك معرفش 


ظلت تنظر جورى إليه بستغراب هل فعلا احبها مثلما يحدث في الروايات ام يلهوى معاها لا اكثر ولكن اخرجها من تلك الصراعات صوت فهد الساخر :اوعى تكونى فكره انى حبيتك لا تبقي بتضحكى على  نفسك مش اكتر لانى عمر ماهحب حد غير نواره

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

جورى بسخرية اكبر :وانت مين قالك انى بحبك بص يا فهد انا وانت عاملين صفقه مع بعض انا هساعدك وانت هتسعدنى اه كل واحد هيساعد التانى بطريقه غير عشان كدا مش ولا انا هاحبك ولا هاتحبنى قالت ذلك بسخرية 


لانها اقسمت برب العباد ان تجعله يقع فى عشقها لكى تكسره بطريقه اكبر نعم هى لا تكره ولكن لا مانع أن تنتقم لكرامتها الذي دعسها فهد تحت قدمه


عكس فهد الذي يفكر هل هى ملاك لتلك الدرجه ام أن تحت كل ذلك خبث كبير


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى شقه عبد الرحمن ولد مها كان يجلس على الكرسي بحزن وكسرها على حاله لا يعلم لماذا تفعل هذا معاه لماذا تكسره دائما كسرت راسه لدرجه انه غير قادر على أن يمشي في الشارع كيف والجميع يعلم أن ابنته هربت من ام رحمه ولدتها كنت تشعر أن الحياه توقفت فى تلك اللحظه التى خرجت فيها مها من البيت لا تشعر باشي سوي القرف من نفسها نعم لأنها هى من ربتها لا تعلم أن كل ذلك بسبب طمع ابنتها قطعهم صوت طرقات على الباب بطريقه قويه


قام عبدالرحمن من على الكرسي بكل كسره وحزن بادى على تعبير واجهه وجد ياسين ابن اخوه يقف بكل قوه وجبروت


هنا ارتمه عبدالرحمن على صدر ابن اخوه واخذ يبكى كالطفل الصغير عبدالرحمن ببكاء:قسمت وسطى وكسرت ضهرى مش هعرف امشي فى الشارع تانى جلبتلى العار يابنى عمك بقا ملطخ بطين يا ياسين


هنا تحدث ياسين بقوه:محدش يقدر يلطخك بطين يا عمى هغسل عارى وعارك 


هنا تحدثت رحمه بسرعه وخوف على ابنتها :لا يا ياسين بلاش دم 


ياسين بغضب:امال عاوزنى اعمل اى يا مرت عمى  لازم اغسل عارى وعار العائله احمد ربنا أن الموضوع موصلش البلد عشان لو كنت العائلة عرفت كنت كلها جات عشان تقتل الفاجره دى 


هنا نظر عبد الرحمن الى رحمه بغضب:ياسين عنده حق وده الصح ثم نظر الى ياسين بجديه اعمل الى انت شايفه يا ياسين و اهم حاجه عندى دلوقتى انى أرجع تانى ارفع راسي وسط الناس 


ياسين بقوه:متخفش يا عمى هترفع راسك وسط الناس 


ونظر إلى الفارغ يقسم أنه سوف يقتلها 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى المساء عاد كل من جورى و  فهد بعد يوم طويل 


جورى بتعب : انا هموت ودخل انام تصبح على خير


فهد بابتسامه:وانتى من أهل الخير 


ام فهد ذهب لكى ياخذ شور بعد ربع ساعه كان يجلس بجانب جورى على الفراش ينظر لها بتدقيق شديد وكأنه يحفظ معالم واجهه لا يعلم لماذا يحب ينظر إلى واجهه لماذا يريد أن ينظر إلى واجهه دائما لا يعرف لكن رأى معالم واجهه تتغير بسبب أحد خصل شعرها على واجهه فازحها بهدوء واخذ يلف تلك الخصله على إصبع يستنشق رائحه شعرها التى تشبه اسمها رائحه الورد الجوري ولكن تذكر جملتها


(:وانت مين قالك انى بحبك بص يا فهد انا وانت عاملين صفقه مع بعض انا هساعدك وانت هتسعدنى اه كل واحد هيساعد التانى بطريقه غير عشان كدا مش ولا انا هاحبك ولا هاتحبنى قالت ذلك بسخرية)


فشعر بالغضب من نفسه هو يحب نواره فقط واخذ يكرر تلك الجمله داخل نفسه حته نام من كثره التعب 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


بعد مرور اسبوع عاد كل من فهد و جورى الى الصعيد ولكن تلك المره غير لا يعلم لماذا يشعر بفرحه لماذا يشعر بذلك الشعور الغريب 


جورى بطفوليه :انا عاوزه اركب حصان 


فهد بمرح :ازاى بس والنقاب 


جورى بحزن مصطنع:ارجوك يا فهد نفسي اركب حصان 


لا يعلم لماذا رق قلبه وتحدث بهدوء:تمام بكره هخدك نركب حصان فى المزرعة القبليه يلا بقا ندخل البيت


عند دخول البيت كنت زهره تقف على باب المنزل بكل فرحه 


زهره بحب : حمدالله على السلامه يا جورى 


فهد بمرح:على فكره انا إلى ابنك مش جورى


زهره بحب :جورى دى بنتى فعلا وبعدين انت هتغير ولا اى


جورى بدلال :قوليله ونبي يا مامى أصله بغير منى 


فهد بسخرية :تمام ياختى


هنا نظرات زهره الى ابنها بستغراب كيف له ان يتغير بتلك الدرجه اكيد فى شئ جعلت ابنها يتغير بتلك الدرجه الغريبة كيف تحولت نظرات الحزن التى فى عينه الى نظرات امل تلك النظرات التى قتلت فى عينه بعد تخلى عن بدله الجيش 


ولكن اوقف كل ذلك صوت حبيبه زوج فارس التى تحدثت بهدوء:اذيك يا فهد عامل اى


فهد بابتسامه: الحمدلله يا حبيبه امال فين محمد 


حبيبه بتعب :نايم الحمدلله ثم نظرات الى جورى بترحيب :اذيك يا قمر والف مبروك ورغم انى عارفه انها جات متاخره 


جورى بابتسامه: الله يبارك فيكى وبعدين ولا متاخره ولا حاجه 


حبيبه بابتسامه شكلنا هنكون أصحاب 


جورى بحب :شرف ليا ياقلبي طبعا 


زهره بمرح :طب اى رأيكم ندخل جوا ونتكلم براحتنا


حبيبه و جورى فى صوت واحد:يلا


فى المساء اجتمع  الجميع على طوله السفره بكل حب وفرحه ومرح محمدي بفرحه لانه عاد  فهد القديم : اى إلى مغيرك كدا ولا سفريت مصر بتغير اوى كدا


فهد بهدوء:لا ابدا مفيش جديد 


ام جورى تجلس على السفره لا تفعل شي سوي انها تضع الكثير من الماكولات البحريه أمام فهد مم جعل زهره ترفع حاجبها بستغراب


زهره:اى يا بنتى كلى انتى عامله تحطى اكل لفهد وخلاص


جورى بهدوء:حاضر يا ماما بس هو فين العصير الى عملته


زهره:هناك يا روحى 


قامت جورى وجلبت كاس و واضعت لفهد


فارس بمرح الى حبيبه : شايفه بتهتم لفهد ازاى ثم نظر بهدوء:ممكن عصير يا مرات اخويا 


جورى بابتسامه: اكيد اتفضل وجلبت له كاس هو الآخر 


ما أن ارتشف فارس الكاس حته  كاد ان يستفرغ كل ما فى حلقه فارس بتسال :اى البتاع ده


جورى بشرح:ده حفنة كبيرة من الجرجير.

حبة خيار متوسط.

كوب أناناس.

الزنجبيل الطازج


فارس بقرف:انت بتشرب العصير ده ليه هى بتهددك بحاجه يابنى


فهد بقرف من طعم العصير الغريب ولكن ماذا يفعل مع تلك المتجبره  التى  تسير خلفه كانه طفل :بلعكس ده طعمه جميل جدا قال ذلك وهو ينظر الى جورى بابتسامه بارده  


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

#روايه_عشقت_عمده_الصعيد

#البارت_الثانى_عشر

الحياه امتحانات على كل إنسان أن يجتاز امتحانه منا من يرسب ومنا من ينجح ولكن ليس الرسوب فشل بل إنك لم تفهم الحياه جيدا لذلك يجب عليك أن تضع حلمك امامك لكى تحقق احلامك وتناجح وتصبح الاول انت لست ضعيف بل انت افضل من الجميع


هنا نظرات لهم جورى بضيق على فكره العصير طعمه حلو جدا وبعدين ده مفيد جدا الجسم ده غير أنه بيريح الأعصاب 


فارس بقرف:اى إلى طعامه حلو انتى شربتى


جورى بابتسامه:اه ثم قالت بهدوء حته لو مش مصدق انا هشرب دلوقتى ادام عينك


قالت هذا واخذت كاسات فهد وارتشفت منها بهدوء ما ان دخل ذلك العصير فمها حته انها كدت أن تستفرغ ما فى حلقها فعلا طعامه سي للغايه 


فارس بمرح:شفتى أن طعامه مقرف 


جورى بقتضاب بلعكس :ده حلو جدا


هنا نظر فارس إلى فهد بمرح:مراتك دماغها ناشفه يا فهد 


هنا نظر لها فهد بهدوء:انت هتقولى ما انا عارف


كل هذا يحدث تحت انظار زهره التى بدأت تشك فى كل شىء نعم فهد بدأ يتغير لا والكثر من كل ذلك يستمع الى كلام جورى كيف ومات حدث كل هذا فاهى قبل سفرهم با يومين استمعت إلى صوت صراخ فهد فى واجه جورى 


ام محمدي بدأ ينظر إلى جورى بنظره مختلفه كيف لا وابنه بدأ يعود مثل قبل


بعد انتهاء واجبه الغداء كنت صعدت جورى لكى تاخذ شوار لانها اصبحت لا تفكر غير وهى تاخذ شوار داخل حوض الاستحمام

عند خروجها وجدت زهره تجلس على الفراش تنتظرها


جورى بابتسامه :خير يا ماما حضرتك عاوزه حاجه او فهد 


زهره بهدوء:لا محدش عاوز حاجه انا بس جايه اتكلم معاكى


جورى بهدوء:خير يا ماما فى اى


زهره بهدوء:بصي يا جورى انتى لم جاتى البيت ده انا اعتبرتك بنتى لانى واخده عهد على نفسي انى اعمل مرات ابنى على أنها بنتى انا ربنا مدنيش بنات عشان كدا انا بعملك انتى وحبيبه على انك بناتى 


جورى بستغراب :اى لازمه الكلام ده كله يا ماما


زهره بهدوء:لازمه انك مش بتعملنى على انى ام فيه انك بتقولى ماما بالاسم بس 


جورى بحزن :ربنا يعلم انى بحترمك وبحبك على انك امى بظبط 


زهره بحزن هى الاخر على حاله تلك الفتاه اليتيمه و كوبة واجهه بحنان:ادام انتى بتعملنى على انى امك قوليلى اى إلى حصل معاكم فى مصر خال فهد يتغير بطريقه دى


جورى بتوتر :مفيش حاجه


زهره بهدوء: كدابه يا جورى فهد الى تحت ده مش فهد الى راح معاكى مصر فهد اتغير


جورى بهدوء:حضرتك عاوزه اى


زهره بهدوء:عاوزه اعرف اى إلى غير ابنى وخاله فهد الى كان كره حياته و اى إلى حصل فى مصر المره دى وخاله يرجع فهد القديم تانى 


جورى بتوتر شديد:مش هينفع اقول صدقنى انا وعدته


زهره بهدوء:انتى هتخافى على ابنى منى انتى هيكون قلبك على ابنى اكتر منى تبقي غلطانه ده ابنى إلى كبر فى بطنى قوليلى يا جورى وحيات اغلى حاجه عندك وحيات حبيبك النبي قولىلى يا جورى 


جورى بهدوء:فهد عنده مشكله كبيره عمل حادثه وهو فى الجيش خالته مش عارف يتجوز اى ست عند نسبه عجز جن*سي بنسبه ٦٥٪ ومكنش عاوز يتعالج 


زهره بصدمه :امال متجوزك ازاى 


جورى بتوتر اكبر :فهد اتجوزنى عشان حضرتك كنتى على طول بتكلمى على موضوع الجواز وده كان بيتعبه نفسيا جدا و ملقش حالته لحد عشان ميكونش نقص ادمك ولا ادام ولده بس هو كان بيتعب نفسيا اكتر لم يلاقي حد متجوز و مخلف وهو مش عارف


زهره بتسأل:وانتى عرفتى ازاى 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

جورى بتوتر :كنت بحط هدوم ليه فى الدولب لقيت درج كان مفتوح والورق طلع منه اخدت صوره ليه وبعت لدكتور واحنا لم نزلنا مصر 

روحنا لدكتور ودلوقتي احنا ماشين على علاج مع الدكتور وهو قال نسبه العلاج كويسه مش قوليله


عند انتهاء حديث جورى وقعت زهره على الارض واخذت تبكى على حال ابنها 


حاولت جورى تهداتها :أهدى يا ماما والله الدكتور قال النسبه كويسه وان شاء الله هيخف وهيكون كويس 


زهره بضيع اهدا ازاى بس يبقا ابنى تعبان وميقولش ليه يعنى ده ابنى و حته من قلبي 


جورى بتوتر:ابوس ايدك يا ماما أهدى فهد لو عرف ممكن يقفل دماغه وميرضش يكمل العلاج ده غير أنه ممكن يسيب البيت ويمشي عشان كدا ابوس ايدك أهدى 


هنا بدأت تمسح زهره دموعها كاطفله صغيره :لا انا كويسه مفيش حاجه ومش هقول حاجه لحد بس امانه عليكى طمنينى وقوليلى الدكتور قال ممكن يخف يعنى هيرجع طبيعى


جورى بابتسامه:اه والله هو قال كدا ده حته قال إنه هيكون احسن من الاول كمان بس انتى أهدى يا امى 


هنا انحنت زهره على يد جورى حته انها كدت أن تقبلها وتحدثت بشكر:ربنا يخليكي يا بنتى انتى من النهارده بنتى فعلا ربنا يعلم انتى كبرتى فى نظرى قد اى والى انتى عاوزه كله انا مستعده اعمله عشان خاطرك 


جورى بابتسامه:انا معملتش حاجه يا امى قالت ذلك وهى تضم زهره لها ام زهره اخذت تبكى على ابنها وعلى ذلك الحمل الذي كان يحمله بين قلبه ولم يتكلم


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


فى غرفه نوم فارس وحبيبه كنت تداعب حبيبه صغيرها بحب تحت أعين ذلك العاشق الغيور


حبيبه بستغراب مالك يا فارس انت بتبص لمحمد كدا ليه


فارس بغير :الواد ده من ساعت ما جاه وانا مش عارف اقعد معاكى خالص ثم أكمل بتفكير اى رايك نودى عند ماما ثم اكمل بغمزه ونقضي النهارده سهر حلوه


هنا ضمت حبيبه محمد الى حضنها :لا يا خويا انا مش بعرف انام ومحمد مش فى حضنى 


فارس بغمزه:وده المطلوب انك متناميش


هنا ضيقت حبيبه عينيها بغضب:قليل الادب


فارس بحب :طب بزمتك فى احسن من قله الادب وبعدين هو حد يشوف المانحين دى وميبقش قليل الادب يا مانجه يا عسل انتى 


هنا هزت حبيبه راسها بملل:انا مش هتكلم ولا هقول حاجه 


فارس بغمزه خبيثه:مش لازم تقولى ولا تعلمى لانى انا إلى هعمل كل حاجه يا مانجه


هنا هزت حبيبه راسها بقل حيله ولكنه تعشقه بكل ما فيه هو حبيب قلبها ونبض روحها ماذا يفعل القلب مع من يحب


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى غرفه فهد كان يجلس على الفراش بتعب 

وفجاه وتفكير لا يعلم لماذا وافق على كلامها لماذا اصبح يشعر تجاه بشعور غريب لماذا يشعر بسعادة لاهتمامها به كل تلك الليالي الغريبه تدور داخل فهد وفجاه صعدت جورى بجانبه وهى تمد له العلاج وتحدثت بمرح:يلا يا حج 


فهد بغموض:قلبي مش مرتاح الاهتمام ده كله حساس انك مسكه العلاج فى ايد و سكينه فى ايد تانيه


جورى بتوتر :سكينه اى هو انا عملت حاجه


فهد بتحذير:لا انا حبيته اقولك انك لو عملتى اى حاجه صدقنى انتى بس الى هتخسري مش انا


هنا ابتلعت جورى رقها بتوتر وتحدثت:هو انا عملت اى وبعدين احنا متفقين على كل حاجه يبقا ياريت تتعمل مع بعض بطريقه احسن من كدا قالت ذلك و اعتطه العلاج ونامت على الفراش بتوتر وخوف عكس فهد الذي ينظر لها بتركيز يعلم أنهم متفقين ولكن لماذا يشعر بشيء خط كل تصرفاتها غريبه من يراها وهى تتعمل معاه يظن أنها تعشقه حد الموت حته أنه شك فى نفسه و تصرفاتها غريبه جلس يفكر و يفكر 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى غرفه زهره و محمدى كان يجلس محمدى بسعاده ولكن تغير معالم واجهه عند دخول زهره والزعل بادى على واجهه 


محمدي بستغراب :مالك يا زهره واشك متغير كدا ليه


زهره بهدوء:مفيش حاجه انت إلى شكلك متغير


محمدي بسعاده:انتى مش شايفه فهد اتغير ازاى ثم اكمل بابتسامه: بصراحه البنت إلى اتجوزها دى ربنا يباركلها رجعته تانى


زهره بحزن :فعلا ربنا يبارك لها 


محمدي بتسأل:قولى مالك يا زهره انتى عمرك ما خبتى عليا 


زهر بتاعب:مفيش حاجه يا محمدى انا بس تعبانه شويه مش اكتر من كدا ثم ذهبت تجاه الفراش و هى تقول أنا هنام وقوم كويسه


قالت ذلك لتهرب من محمدى تعلم انه لو نظر الى عينيها سوف يعلم كل شئ وده أن تفتح فمها 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

انتهاء اليوم بحلوه و مره انتهاء اليوم ليبدأ يوم جديد بمواقف جديده واحداث مختلفه


فى الصبح استيقظ فهد من النوم على إثر و قوع شي وجد جورى تجلس على الارض أمام الدولاب تقلب فى ملابسها 


فهد بستغراب :انتى بتعملى اى يا بنتى


جورى بسرعه:انت قولتلى هنروح نركب خيل وانا بجهز نفسي يلا انت كمان ادخل خد شور عشان ننزل بسرعه انا عاوزه الف المزرعه كلها


فهد بستغراب:انتى عامله ده كله عشان تركيب خيال 


جورى بهدوء:اه يلا انت كمان قوم 


فعلا لم يمر الكثير من الوقت وكان ينزل فهد هو و جورى من على الدرج وجدو حبيبه فى واجهتهم حبيبه بابتسامه: صباح النور انتوا رايحين فين


جورى بابتسامه:رايحين نركب خيل اى رايك انتى كمان تيجى معايا انتى و فارس 


حبيبه بسعاده: والله فكره حلوه ثم نظرات الى فهد برجاء :ونبي يا فهد كلام فارس خاليه يوافق عشان نروح معاكم 


فهد بملل:حاضر من عينى يا ستى


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

بعد مرور ساعه كان يساعد فهد جورى أن تصعد إلى الحصان جورى بخوف:انا خايفه يا فهد


كدا أن يتحدث لول صوت فارس الساخر :امال عامله فى ركبيت حصان درجه اول ليه 


جورى بضيق طفولى :انت مالك يا نوتي انت


هنا نظر فارس إلى فهد بسخرية:اقسم بالله انت متجوز طفله انا مش عارف انت اتجوزت واحده صغيره ليه مش تختار واحده على قدك


فهد بمرح هو الآخر:اعمل اى قليل البخت يطلعله العضم فى الكرشه 


هنا ضيقت جورى عيونها بغضب طفولى:انا كرشه


فارس بمرح:بس يا بابا ثم نظر الى مراته بغمزه وهو يقول لفارس انا هروح عند شجره المانجه عشان اكل مانجه مش عاوز اشوف كلب هناك


هنا تحدثت جورى بغباء:,انا كمان عاوزه اكل مانجه


هنا نظر فارس إلى أخيه بغمزه خدها عند شجره الفراوله يا شبح عاوز لم اجى القى فرواله صغيره انها حديثه بغمزه


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


#عشقت_عمده_الصعيد

#البارت_الثالث_عشر

تلك الشفايف التي تتحدثين بها هي ملكي  وهي من حقي انا لذلك اعلم اني اراقب كل حرف وكل كلمه لكى ؤدبك بطريقت


انهي فارس حديث واتجه الى حديقه المانجه اما عن جوري نظرت الى فهد بابتسامه وقالت :ما فيش هنا فرع من فروع النيل


فهد با بتسامته التي بها قادر على ان يخطف قلب اي انثى :في تعالى هاوريك 


قال ذلك وركب الخيل خلفها


جوري بتوتر: انت قاعد وراء ليه 


فهد بهدوء: انت ناسيه انك اول مره تركبي خيل عشان كده لازم اكون وراكي عشان اسند ظهرك قال ذلك وهو يحرك الخيل واخذ يركض بكل سرعه 


جورى بخوف: لا لا ارجوك والنبي واقفه وقفه ده بيجري بسرعه اوى


فهد بابتسامه :امال عامله نفسك  بتركبي خيل من سنين ليه ثم أكمل بطمنينه أهدى ما تخافيش انا سنداك لحد ما نوصل لحد البحيره 


قال ذلك وهو يميل على رقبتها لا يعرف لماذا يحب ان يشتم رحيقها فعلا كلما يقترب منها يتاكد ان اسم جوري ليس من فراغ بل بسبب تلك رائحه الورد الطيبه التي تنبع منها لا يعرف اين تاخذه الدنيا ولكنه على يقين انه سوف يكون اسعد انسان على وجه الكره الارضيه لا يعرف هل هذا بانه سوف يشفى من مرضه  ام لانه بدا يتعود على وجود تلك الجوري 


في غضون دقائق كان يقف الخيل امام احدى فروع النيل ذات المياه الصافيه تقسم انها اذا ضاقت في المياه لرات التربه 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

جوري بنبهار :تحفه فنيه ايه الجمال ده فعلا باحبك اتنين سواء يا هنائي في حبهم الميه والهوى طول عمري جنبها 


هنا ضحك  فهد وتحدث: بمرح الله عليك يا فنانه


جوري بطفولي: انت بتتريق على على فكره انت نوتي 


هنا نزل فارس من على الحصان وتحدث بمرح: تمام انا نوتي شوفي بقى مين اللي هينزلك من على الحصان


هنا تحدثت جوري بفخر وعنجها: لا ده الموضوع سهل اوي وبسيط على فكره قالت ذلك وهي طنط من على الحصان بس بشكل خطا حتى انها كادت ان تكسر قدمها لول يد فهد التي التقطتها بين احضانها جعلت من فهد يسبح في تلك السماء الصافيه  اما عن جوري نظرت الى تلك الملامح القاسيه لا تعلم هل تلك القسوه بسبب مرضده ام انه قاسي حقا ولكنه عكس القسوه بل هو لين جدا معها لا تعلم لماذا هذا القلب اللعين بدا يدق بكل قوه هل هي تحبه هنا  شعرت بالتوتر فبدات تفرق بين احضان فهد 


وتحدثت بتوتر :انا اسفه ما كنتش اقصد


فهد على نفسه ابتسامته :ما فيش حاجه ثم النظر الى وجهها بعد ان رفع النقاب عنه وتحدث بابتسامه: انت شبه مين 


جوري بخجل: انا شبهه تيتا  جدت امي اصل هي من اصل تركي بس كمان مش تركى أو لا تركي ايطالي 


فهد باستغراب: ايه ده يعني على كده فيك ثلاث عروق مصري و تركي و ايطالي


جوري على نفسه خجلها :اه


هنا تحدث فهد بسرحان:  بس احلى ما فيكي الجدعنه المصرى


هنا  ابتسمت جوري وقالت بخجل: امال انت بقى شبه مين الحاج محمدي مش شبهك خالص اه في من ملامحك كثير بس مش شبه شخصيتك وفارس ده في حته ثانيه


فهد ببعض الغيره :ماله فارس هنا اشتمت 


جورى رائحه الغيره فتحدثت بهيام وحب لكي تشعل نار الغيره في قلب فهد: فارس ده اي واحده تتمناه مرح وحنين وطيب واهم من ده كله رومانسي


هنا لم يعرف لماذا اشتعلت غيرته فضمها الى حضنه بقوه ومال عليها وهو يخلع عنها نقابها وتلك الطرحه حتى انه اصبحت بدون طرحتها وشعرها يتطاير يمين وشمال وتحدث بهدوء: بصي يا جوري انا راجل واكره ان امراتي تتكلم عن اي راجل ثاني وانا واقف معها حتى لو كان الراجل ده اخويا لان ده ضد مابدى عشان كده خلي بالك من كلامك اختتم جملته وهو يقبلها بكل عنفوان و وغضب حته أنه جرح شفتها بتلك القبله  كانه يؤدبها عما فعلت وعمه تحدثت اما عن شعور جوري لا تعرف لماذا بدات تتطاير الفراشات داخل معدتها تشعر انها تحلق في سماء بعيده ولكن تقسم انها تجرب معه اشياء لم تجربها من قبل


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


اما عند فارس كان يحضن حبيبه وهو يقبلها بكل عشق وغرام  كانها ليست امراته بل عشيقته فبعدته حبيبه عنها وتحدثت بغضب: ينفع كده تكسفني قدام قدام فهد


فارس بحب: اعمل ايه ده انا ما صدقت بعدت عن ابنك اللي واخذك مني انا بحس انه بيقسمنى فيكى


حبيبه بحب: يا فارس انا لو باحب احمد فانا باحبه عشان هو ابنك عشان هو حته منك وبعدين هو في احد بيغير من ابنه


هنا سبح فارس في كوبين القهوه خاصته وتحدث بغرام: اه بغير بغير على حبيبتي وروحي وبنتي يا حبيبه انا بموت فيكى 


حبيبه بحب: وانا والله باحبك 


هنا غمز فارس بطرف عينه وتحدث: بقله ادب وسفاله هو احنا هنقضيها اليوم كله كلام يا مانجا ولا اى


ضايقت حبيبه اعيونها بتساؤل: وقالت عاوزه اعرف ايه حكايه المانجه معك وليه كل ماتشوف خلقتي تقولي يا مانجا 


فارس بغمزه :عشان كل ما ادو الشفايف دي بقع في حبك ثاني يا مانجا قال ذلك وهو يميل عليها مره اخرى ويقبلوها بجوع كانه انسان صائم منذ ثلاث ايام والان وجد الطعام


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


اما عند نواره كانت طلبت من عمها ان تذهب الى الحديقه القبليه التي كانت تشاركها كل لحظات السعاده التي بينها وبين فهد تتذكر عندما كانت تجلس امام البحيره و يصتدون معا و ركوب الخيل وكثير وكثير من الذكريات عند هذا اتجه الى تلك البحيره التي كانت الشاهد الاول على حبه ففي تلك المكان قال لها فهد ولاول مره كلمه احبك ولكن عندما ذهبت الى البحيره وجدت اخر شيء يمكن لها ان تتوقعه وجدت فهد مع جوري ويقبلوها بكل حب وغرام وجدته في وضع رومانسي من يراه يقسم انهم زوجان عاشقان لبعضهم البعض هنا  انهمرت الدموع من عينيها كالمطر كيف لها ان تتحمل كل ذلك فكيف لها ان ترى حبيب قلبه يقبل أخرى هنا علمت ان الله لا يريد بها شر واقسمت ان تعيش حياتها مثلما يفعل فهي ليست اقل منه بل هي افضل منها فهي من صانه حبها له اما هو هو خائن لم يعرف الحب طريق الى قلب


فاتصلت بسرعه بذلك العاشق حسام 


حسام بسعاده: عامله اى يا قلبي واحشنى ربنا يعلم اني كنت لسه هاكلمك بس الظاهر ربنا كان عارف وحبي يفرح قلبي وخليكي انت تكلمينى


نواره بهدوء: حسام انا مستعده ابدا معاك  من جديد و هاسيبلك قلبي ياريت تكون قادر انك تغير احساسي و شعوري 


حسام بفرحه : خليكي واثقه في يا نواره خليك واثقه انا عمري ما هزعلك واني مش هيبقى فى هدف  ليا فى  الدنيا دي غير انى اسعدك نواره انتى حلم جميل قوي كنت هاموت ويتحقق عشان كده انا بطلب منك انك تساعديني فكري في يا نواره دائما بيقولوا لما تفكر في احد كتير قلبك بيقع في غرامه عشان كده خلي قلبك يقع في غرام يا نواره ويعلم ربنا انا عمري ما هاعمل حاجه تزعلك ده انت نورت القلب والعقل يا نور


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

اما عند فهد فقام من على جوري وهو ينظر اليها لا يعرف لماذا كان يريد ان يقبله ولا يعرف ايضا لماذا يشعر ان تلك القبله هي التي دبت الروح داخل قلب اما جوري في اخذت تفرك يدها بتوتر وقالت بخجل: انا انا انا عايزه اروح عند شجره الفراوله 


قالت ذلك وهي تقوم من موضعها وقبل ان تتحرك كان يمسك فهد يدها ويجلسها بجانبه و تحدث وهو ينظر الى البحر :المكان ده قلت في الاول مره لنواره اني باحبها يعني المكان ده اعترفت في لاول مره بالحب


هنا اشتعلت نيران الغضب في وجه جورى ولكن حاولت انت تدريها وتحدثت بتساؤل: بوستها زي مابستنى


فهد بهدوء: نواره دائما كانت بنتي اللي بيخاف عليها من اي حاجه حتى كنت باخاف اقرب منها لاحسن ازعلها  ربنا يعلم ان عمري ما قربت منها اه اه كنت باكلمها بحب وبعملها بحب بس عمري ما استبحت حرمه  جسدها عمري ما حسيت ان جسمها  ملكى  وقبل اي ده كله نوره ماكانتش حلالي عشان قرب منها هنا نظرت له جوري وقالت


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


#عشقت_عمده_الصعيد

#البارت_الرابع_عشر

اذا كنت تعتقد أن الحياه انتهت عند ذلك المطاف فتذكر صبر سيدنا ايوب و هدوء نبي الله ابراهيم وتأكد أن كل هذا ليس سواء بدايه لحياه جديده 

جورى بهدوء  : امممم طب اشمعنا قربت منى لانى حلالك


فهد بهدوء: مش عارف  بس انا لم قربت منك حسيت انى عاوز اعمل كدا


جورى على. نفس هدوها: فهد انا عاوزه اسالك سوال انت ليه مقولتش على تعبك لى اهلك 


فهد بسخريه: عاوزنى اقول اى انكم كنتوا فاكرين انكم جايبين راجلين دلوقتي  بقتى جايبه راجل و مراء 


هنا اقتربت جورى من فهد واخذت تربط على يد فهد بحنان: بإذن الله هتخف وهتبقا احسن من الاول 


فهد بهدوء: كل شويه بحس ان فى حاجه  غريبه نظراتك الى بتدنى الطمأنينة  هى نفسها الى بتزرع فى قلبي الخوف بس خالى. بالك يا جورى انا قولتلك كل حاجه عنى قولتلك حاجه  مقدرتش اقولها لى امى قولتلك  وانا مش عارف انا قولتلك  ليه بس كنت حساس انى عاوز اقول


جورى بتسال: انت مديق انك قولتلى 


هنا نظر لها فهد بهدوء: انا مش عارف بس كل الى عارفه انى امنتك على سر ممكن يدمر حياتى وعلى حاجه  قادره انها تخليني  اموت نفسي لو انكشفت 


جورى بابتسامة: باذن لله  مش هيحصل حاجه  والحياه هتضحكلك 


هنا ظهرت ابتسامه ساخره: الحياه دائما  ضددى فى كل حاجه  مش هتيجى المره دى تضحكلي عارفه يا جورى انا اخر مره حسيت ان الحياه بتضحكلى لقتها كنت بتلهينى عن حاجه  تانيه  اهم و اقوه لقتها بتاخد من رجولتى قال ذلك وراسم ابتسامه وتحدث  بهدوء  : المهم قوليلى انتى كنتى ثانوى اى


عند تلك الكلمه زالت الابتسامة  من على واجه جورى وتحدثت بحزن: ادبي 


فهد  بابتسامة هداء: متزعليش  على فكره انا حولت ورقك ل مدرسه  هنا وكلمت مدرسين كمان عشان يسعدكوا و لو احتاجتى اى حاجه اطلبي بس وانا تحت امرك 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

هنا لم تصدق جورى ما استمعت فدخلت داخل حضنه بسرعه وتحدثت بحب بجد انت احسن انسان فى الكون كله


فهد بابتسامه: بجد يا جورى انا انسان كويس 


هنا شرحت  جورى بايدها كالاطفال:بص انت كلمتنى فى الاول بطريقه واحشه وعملتنى كانى زباله 


هنا تذكر فهد تلك الكلمات الرخيص التى قاله له فى أول لقاء وتحدث بحزن من نفسه و خزى :انا اسف يا جورى انا عارف انى جرحتك بس والله انا كنت حاسس نفسي مش راجل عشان كدا كنت بحاول اقلل منك عشان احس انى القوه


جورى بابتسامه:بس بعد معرفت السبب اكتشافت انك انسان طيب جدا و غلبان 


فهد بتسأل:يعنى انتى شايفنى انسان كويس 


جورى بابتسامه:طبعا والى يقول غير كدا يبقا كدب بص يا فهد الحياه صعبه لدرجه ان فى ناس بتفهم فى أول المشوار وفى ناس بتقع فى النص بس الى عنده صبر هو إلى يكمل للاخر 


هنا نظر لها فهد وتحدث بكل هدوء:انتى كل لحظه بتكبر فى نظرى عن الاول بكتير وبحس نفسي صغير جدا قدامك 


هنا ظهرت تلك الابتسامه على واجه جورى واخذت تنظر إلى البحيره التى امامها تفكر ماذا عليها تفعل فى القادم هل تفعل مثلما تخطط وتفكر ام تفعل ما يجبرها عليه قلبها لا تعرف ولكن هى سوف تترك كل شيء بين يد الله لأنه تثق أن الله سوف يختار الافضل لعباده

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


عند فارس كان يجلس بجانب حبيبه التى تاكل المانجه بجوع شديد كانها لم ترى مانجه من قبل


فارس بملل :انا عاوز افهم حاجه واحده انتى اى بظبط معجونه من اى


حبيبه بتسأل:مالك بس يا فارس هو انا عملت اى


فارس بسخرية:لا مفيش حاجه ياختى كل معمل مع امك جوا رومانسي تبقي انتى الخزوق الى موجود يا بت هو انتى مش زاى بيت الستات إلى بتحب الرومانسيه يابت خالى عندك حبه من الاحمر حسي بمن يحترق شوقا ليكى يا بت


حبيبه بسخرية:شوقا اى يا بتاع شوقا بقولك اى يا فارس انا زهقت تعال نروح احسن اصل احمودى واحشنى 


فارس بسخرية:ياشيخه يجي ويحط عليكى انتى و احمودى يا وليه خالى عندك حبه من الاحمر ولا اقولك انا اصلا مشوفتش عندك منه اصلا يلا نقوم ياختى يا بتاعت حمودة يلا


ركب فارس الجواد و نظر الى حبيبه بسخرية :ابقي تعالى جرى يا بيبه قال ذلك وذهب بالحصانة الى المنزل 


هنا توسعت اعين حبيبه بصدمه واخذت تركض خلف الحصان وهى تقول يعلوا صوتها :فارس استنا. يا فارس انت يا راجل انا مراتك استنا يا فارس 


ام فارس فاخذ يضحك عليها بعلوا صوته 

عليها ويقول بسخرية:قولى لى احمودى يجى يا خدك ياختى 


حبيبه بتريقه:اهون عليك يا فاروسه ده انا بيبه حبيبتك 


اوقف فارس الحصان وتحدث بأمر :اركبي يا آخره صبرى


ركبت حبيبه خلفه واخذ تقرصه من خده بطريقه مضحكه 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى المغرب كانوا مزال فهد و جورى يجلسون أمام البحيره يجلسون معا ولكن كل واحد تفكيره فى منطقة بعيد عن التانى

فهد بهدوء:يلا باين نروح


جورى بهدوء:يلا 


حمل فهد جورى  وركب خلفها على الحصان وذهب الى المنزل 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

ام فى شقه مها كنت كنت تجلس امام تامر بصدمه :انت بتقول اى يا تامر انت اتجننت عاوزنى انام مع واحد


حسام ببرود:يا حبيبتي انا مقولتش كدا انا عاوزك بس تسعدنى مش اكتر من كدا وبعدين دى مره واحده ناخد فيها الصفقه وبعد كدا محدش هيقرب منك تانى


مها بصدمه: انت اتجننت يا تامر انا مينفعش اعمل كدا 


تامر على نفس بروده:اعتبر انك نائمه معايا


هنا علمت مها انها رمت نفسها فى التهلكه علمت أنها دمرت نفسها بنفسها حته أن عادت إلى أهله  سوف يقتلوها لكى يغسلوا عارهم بايدهم  هنا نزلت الدموع منها كانها امطار 


ولكن تحدث تامر بابتسامه ؛هكلم الراجل هيجى بليل عشان كدا جهزى نفسك قال ذلك وخرج من الشقه وترك مها تندب حظها 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


ام عند نواره كنت تجلس مع امها تنتظر ماجى حسام


لم يمر الكثير من الوقت وكان ياتى حسام 


حسام بابتسامه: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته


عزه و نواره فى نفس الوقت: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته


حسام:انا كنت جاي اتكلم مع حضرتك ان عاوز نتجوز انا و نواره خلال شهرين 


عزه بستغراب:بس كدا بسرعه 


هنا نظر حسام إلى نواره بحب:اصل عندى امتحان مهم جدا ولازم ابقا جاهز فى اقرب وقت


هنا نظرت عزه إلى نواره وفهمت ماذا يقصد فتحدثت بهدوء:هكلم عماها وتقدر تكلمه لكن انا متكلمش معاك فى الحاجات دى


حسام بحب :تمام وانا هستنا راي عمها


قال ذلك وهو ينظر إلى نواره بحب وعشق جارف

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


ام عند جورى تحديدا فى غرفتها هى وفهد كنت تنام على الفراش تفكر ولكن قطع تفكره خروج فهد من المرحاض وهو عاري الصدر ونقط المياه تنزل على صدره بغراء يلف الفوطه حول خصرها جعل من جورى تتحدث داخل نفسها :الله يخربيت جمالك يا شيخ اموت واعرف امك كنت بتتوحم فيك على اى هو فى حد بالجمال ده 


فارس بسخرية:عيب على فكره افكارك الوحشه دى انا ابن ناس وبعدين شرف الولد زاى عود الكبريت 


هنا توسعت اعين جورى من الخجل وقالت 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


#البارت_الخامس_عشر

#عشقت_عمده_الصعيد

من حبي فيك يا جارى يا جارى من زمان بخبي الشوق ودارى ليعرفه الجيران


عند تلك الكلمه توسعت اعين جوري وقالت بصدمه على فكره انت قليل الادب ايه اللي انت بتقوله ده ثم اللي بيفكر في الحاجات دي هو اللي بيقول كده 


هنا نظر لها فهد بسخريه وغمز بطرف عينه وقال طب والله نفسي بس هنقول ايه حكم القوي هنا قامت جوري من على الفراش بدلع وقالت :هاروح اجيبلك طبق الجرجير يا روحى


قبل خروجها امسك فهد من يد جورى وقال بخبث بقولك اى انا سمعت ان موضوع شور الزوج و الزوجة مع بعض حلو اوى اى رايك نجرب الموضوع ده واحنا إلى نقرر حلو ولا لا أنهى ذلك بغمزه من طرف عينه 


هنا توسعت اعين جورى أضعف مضاعفه وبعدته بقوه وخرجت من الغرفه راكضه تحت صوت ضحك ذلك المختل


ذهبت جورى الى المطبخ وهى تضع يدها على قلبها وتسب فهد بفظع الشتائم جورى بصدمه: يخربيتك ويخربيت البيت إلى جنب بيتك انت كدا وتعبان أمل وانت سليم هتعمل اى 


هنا صدح زهره المستغربه: فى اى يا جورى مالك


جورى بتوتر :لا مفيش حاجه يا ماما 


هنا ضيقت زهره عيونها بتسأل امال انتى نزلتى ليه وبتشتمى فهد ليه


جورى بتوتر :اصل اصل


زهره بضحكه:اصل اى قولى


جورى بزعل طفولى:أصله قليل الادب اوى يا ماما 


زهره بفرحه :هو خف 


جورى بابتسامه:يا ماما الموضوع لسه فى الاول و اكيد هياخد وقت عشان كدا ارجوكى الكلى توتر واتاكدى انا فعلا لو خاف هقولك على طول بس اهم حاجه انك تبطلي توتر 


زهره بابتسامه:طب انتى نزله ليه

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

جورى بابتسامه:ابدا نزله اعمل العصير الى الدكتور قال عليه 


زهره بحنان ام :انا لسه عامله دلوقتى افتكرتك نستى عشان كدا انا عملته وكنت هتصل بيكي تيجي تاخدى


هنا نظرات لها جورى بحب ومسكت يدها وقبلتها بسعاده:ربنا يخليكي لينا يا ماما


زهره بابتسامه: ويخليكى يا قلبي 


حملت جورى الصينيه وصعدت الى العالى وصعدت حمرت الخجل إلى واجهه وهى تتذكر ذلك المتبجح الذي يجلس في الغرفه 


دخلت الغرفه واخذ تنظر إلى الغرفه  بحذر لكى تراى اين يجلس ذلك المتبجح ولكن فى لحظه وجدت يد شخص تلتف حول خصرها جعلت من جورى تصراخ ب أعلى صوتها 


فهد بمرح : يخربيتك فضحتنا هههههههه


هنا تحدثت جورى بتسأل:انا عاوزه افهم انت مالك النهارده انا مش مطمئنا ليك خالص 


فهد بتسأل:ليه بس فى اى


هنا التفت جورى داخل أحضانه وحركت يدها على واجه بابتسامه:يعنى انا عاوزه افهم انت عمال تضحك وتهزر وحسه انك رومانسي سيكه ودى حاجه غريبه عليك.


فهد بابتسامه ساحره:اصل الدكتور قال لازم ابقا رومانسى وانسه الموضوع وانا بحاول اعمل كدا اى رايك مش كدا احلى بكتير


لفت جورى يدها على رقبت فهد وهى  على نفس ابتسامتها :اممم لا بصراحه احلى بكتير جدا بس انا عاوزه اقولك انك فى كل حالتك كويس 


فهد بسخرية:كويس بس 


جورى بهدوء:اه ثم أكملت بسخرية:يلا خد اشرب العصير ده 


فهد بملل:انتى اى مش بتزهقي


جورى بهدوء:خلاص يا فهد لان ده جزء من العلاج ولا انت عايز الدواء ميعملش مفعول 


هزء فهد راسه بملل وتحدث بهدوء:حاضر يا دكتوره بس صحيح هتروحى المدرسه بكرا تمام


جورى بفرحه:اكيد

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

ام فى شقه مها كنت تجلس بجانب ذلك الراجل وهى تشعر بقرف من نفسها بسبب يد ذلك المقرف الذي يتحسس جسدها بشكل مقرف ومن ذلك التآمر الذي يتحدث مع الراجل عن صفقاته دون أن يتحدث هنا ظهرت ضحكه ساخره على وجه مها كيف له ان يتكلم وهو من جلب ذلك المقرف لكى يفعل معها علاقه كيف يتكلم وهو تخل عن رجولته من أجل بعض المال هنا صدح صوت تامر المبتسم:بقولك اى يا مها ما تقومى ترقصي ثم نظر الذلك المدعو ذكى مها هانم احسن واحده ترقص


هنا لعق ذكى شفته وتحدث :طب ما تقوم تورنى يا مها هانم ولا انتى مش عاوزه تورنا


تامر بابتسامه:لا طبعا ازاى ثانيه واحده قال ذلك وشغل الهاتف على الاغانى و اوقف مها ولف الوشاح على خصرها وتحدث بهمس افردى واشك شويه و ظبطى الراجل عشان نخلص الموضوع بتاعنا


قال ذلك ونسحب من المكان ام عن مها ظلت ترقص وتتذكر ما فعلته فى حياته من شر للجميع كيف كنت غبيه وتركت بيت ولدها من أجل واحد من أشبه الرجال كيف تركت مازن ذلك الراجل الطيب وذهبت خلف المال ولكن أوقفها يد ذلك الحقير التى اخذت تداعب جسدها بكل قرف حته انها قربت على أن تستفرغ كل ما فى جوفها من كثره القرف والاشميزاز من نفسها ومن ذلك الحمقاء


بعد مرور ساعتين  كان يدخل تامر الغرفه وعلى واجهه ابتسامه خبيثه 


وجد مها تنام على الفراش والدموع تنهمر من عينيه لا يستر جسدها سوي ملايه 


تامر بملل:مالك  فى اى وبدا يقترب منها


 مها بقرف:ابعد عنى انا قرفانه منك ومن نفسي


تأمر بسخرية:ليه هى أول مره بقولك اى يا مها بلاش تعملى دور الشريفه لان الدور ده مش ليق عليكى


مها بصراخ:انت حيوان 


تامر بابتسامه:عارف بس انتى مجبره تستحملى كل حاجه وانتى حطه جزمه قديمه فى بوئك لانك مش هتعرفي ترجعى بيتك تانى اصل هترجعى تقولى اى تقولى انا بقيت زباله ولا انا سبت البيت عشان واحد و رجعت عشان خلنى انام مع واحد غيره بصي يا مها انتى معندكيش حل غير انك تستحملى وانتى ساكته لان معندكيش حل غير ده انك تكون ساكته مش اكتر من كدا 


مها بصراخ برااا انا بكرهك وبكره نفسي عشان غبيه براااااا واخذت تبكى بشده 

تحت انظار تامر الساخر


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

انتهاء ذلك اليوم بكل شيء فيه بحلوها ومره وبدا يوم جديد على جميع ابطالنا يحمل السعاده الى قلب تلك المسكينه التى لم تري السعاده ابدا فى حياتها سوي القليل


استيقظت جورى فى الصباح وبدأت فى تحضير نفسها بسرعه ونشاط وبعد أن انتهت من وضع النقاب على واجهه ذهبت إلى ذلك الغافي 


جورى بهدوء:فهد اقوم يلا 


فهد بنوم:عاوزه يا جورى فى اى


جورى بملل :انت يا حج قوم بقا عشان نلحق المدرسه


فهد بملل:طب واسعي عشان اجهز 


قامت جورى بجانبه بعد مرور ربع ساعه كان ينزل كل من جورى و فهد من على السلم فى نفس الوقت كان ينزل فارس الذي انفجر فى الضحك مما جعل فهد ينظر له بستغراب :فى اى يا بنى بتضحك على اى


فارس بضحك:اصل شكلك انت و جورى كأنكم اب وبنته


فهد بملل :ملكش فيه وبعدين انت ناسي انت بتتكلم مع مين


فارس برفعت حاجب:مين يعنى  يا فالح


فهد بسخرية:العمده يا خويا


فارس :بملل:ده انا نسيت الموضوع ده 


هنا تحدثت جورى بطفوله:يعنى انا هقول لفارس يا صعلوك زاى الفيلم


هنا انفجر فارس لمره ثانيه وتحدث بسخرية:اقسم بالله بنتك قال هذا ونزل على الدرج


ام فهد تحدث بسخرية:صعلوك اى انتى من ايام الابيض والاسود اوى يا بنتى الحاجات دى اتلغت من زمان 


جورى بحزن:اى ده بجد ثم تذكرت المدرسة ونزلت على الدرج وهى تركض وتمسك يد فهد 


ام على السفره كان يجلس محمدى على الكرسي الراسي وبجانبه زهره والى الجانب التانى فارس و حبيبه زوجته 


جورى بابتسامه: صباح الخير 


الجميع بابتسامه:صباح النور


ولكن نظر محمدى الى ملابس جورى بستغراب:انتى رايحه فين يا بنتى


فهد بابتسامه:رايحه المدرسة بتاعتها


محمدي بتسأل:طب ازاى افرض لو هيا حامل يابنى ده كده غلط عليها وعلى الجنين


كدت أن تتحدث زهره ولكن أوقفها صوت فهد الجاد :لا يا و حج هى مش حامل واحنا تأكدنا من كدا وبعدين هى بقالها شهر مش بتروح المدرسة وده غلط عليها لأنها فى الثانوية العامه 


محمدي بهدوء:خالص يبقا بلاش الثانويه هى خلاص اتجوزت والست ادام اتجوزت المفروض تبقا ملهاش غير بيتها و جوزها وبعدين انت عاوز الناس تقول اى تقول العمده رايح يوصل مراته المدرسه يابنى إلى انت بتقوله ده مش هينفع ابدا لان ده مشكله وفضيحه ليك 


فهد بهدوء: وبرضو فضيحه لو خلفت وعدى مع اخوها انا وعدته انها هتكمل يبقا اى الغلط وبعدين يا حج كلام الناس ولا بيقدم ولا بياخر 

 قال ذلك وهو يمسك يد جورى وقال بابتسامه انا رايح اوصل جورى 


وقبل أن يتحرك أوقفه صوت محمدي بهدوء :تمام بس صحيح احنا بليل هنروح عنظ بيت عمك عشان العريس عاوز يتكلم في موضوع الجواز 


فهد بهدوء: تمام 


قال ذلك وترك القصر وخرج


،🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى سياره فهد كنت تنظر له جورى تعلم انه حزين من اجل حبيبته فتحدثت بابتسامه:انت ممكن تروح تطلب أيدها وتعمل فتره خطوبه سنه لحد ما تخف 


فهد بابتسامه:جورى نواره بنت عمى وربنا يتمم لها على خير 


تلك الكلمه التى قالها فهد جعلت من جورى تشعر انها تطير على السحب من السعاده ولكن دب سوال غريب ماسبب تلك السعادة التى تشعر بها 


ام عن فهد لا يعرف سبب تلك الجمله التى قالها ولكن هو شعر أنه يريد أن يقول ذلك


فى خلال دقائق كنت تتوقف سياره فهد امام المدرسه الخاصه بجورى نزلت جورى من السيارة بكل سعاده وفرح ام فهد كان يشعر بفراغ شعور غريب للغايه لم يشعر بذلك الشعور من قبل  


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

#البارت_السادس_عشر

#عشقت_عمده_الصعيد

الفرق بين الحب و العشق هو نفس الفرق بين البحر و النيل الحب هو البحر الذي تغوص فيه ام العشق هو تلك المياه التى لا تقدر على أن تحي بدونها هذا فرق بسيط جدا على الحب و العشق


حرك فهد السياره وهو لا يعرف إلى اين يذهب هو يشعر  بفراغ غريب لم يشعر فيه من قبل فتلك يجد شي افضل إلى أن يعود إلى المنزل وينام على رجل امه مثل الماضي قاعد بسرعه غريبه الى المنزل وأخذ يبحث عن أمه كاطفل صغير وجدها تقف فى المطبخ تحضر الطعام فقبل راسها وتحدث بحب :بتعملى اى يا ست الكل 


زهره بابتسامه:بحضرا الاكل يا قلب امك


فهد بهدوء:طب انا عاوز اتكلم معاكى


هنا اتسعت ابتسامت زهره أضعاف مضاعفه كيف لا وابنها بدا أن يعود مثل السابق وتحدثت بابتسامه:يا سلام ده من عينى ثانيه واحده 


بعد مرور عشر دقائق كان يجلس فهد على الأريكة وهو يضع راسه على رجل امه و زهره تتحسس على رأسه 


فهد بهدوء:انا مش عارف اول مره احس انى مش عارف انا بعمل اى اول مره احس انى مش فاهم نفسى


زهره بهدوء:ليه بس


فهد بشرح :حاسس نفسي عبيط و تائه فى الاول كنت حاسس انى بحب نواره ومقدرش استغنا عنها بس دلوقتي حاسس انى


قال ذلك وصمت فظهرت ابتسامه على واجه زهره وقالت بهدوء:انك بتحب جورى صح


فهد بهدوء:مش عارف بس حاسس انى متلخبط حاسس انى مش فاهم نفسي يا امى


زهره بابتسامه:ليه بتقول كدا بص يا فهد الوحد فى حياته الوقت كتير بيحس شعور ويطلع العكس تماما انت حسيت انك بتحب نواره بس ده طبيعي لان من وانت صغير. ابوك زارع جوك أن نواره بنت عمك وان ده حقك فا اكيد من وانت صغير عندك شعور انها ملكك بس نسيت أن الجواز مش كدا ابوك غلط فى الموضوع ده اه عمك كان بيعمل نواره  وحش عشان كان نفسه فى ولد وده محصلش بس ده مكنش يديه أنه يعمل نواره كدا وانت كنت حاسس ان نواره بنتك لانك لم كنت بتعملها كنت بحس انها بنتك مش اكتر من كدا حبك ليها كان حب الهوى والى يقول غير كدا كداب لكن انا بشوف فى عينك تجاه جورى نظره تانيه جميله فيها لمعه 


فهد بسخرية:هو الحب بقا بيجي على طول كدا


زهره بابتسامه:بص يا فهد الحب أنواع فى نوع من اول نظره وفى حب تانى اسمه حب تعود حب من اول نظره ده اهو الحب الحقيقي لكن حب التعود ده لا لان لو جاه حد تانى ودخل حياتك وتعودت عليه هتنسا الشخص الأول 


هنا توسعت اعين فهد بصدمه :ماذا هل وقع فى حب جورى هل أصبحت تتحكم فيه كيف هذا هو تزوجها لأجل شئ 


قلبه بدفع؛وفيها اى لم احب ده حقى


عقله بسخريه:انت عبيط حب اى وكلام فارغ اى الحب ده اخر حاجه ممكن تفكر فيها بذات مع جورى


هنا نظرات زهره بابتسامه فاهى علمت فى ماذا يفكر فتحدثت بهدوء:بص يا فهد خالى الحياه تمشي زاى ماهى عايزه وشوف فى الاخر اى إلى ممكن يحصل وخليك واثقه أن ربنا هيقف جانبك على طول.


قامت زهره من مكانها وتركت فهد يفكر مع نفسه لكى يجد القرار الصح فى تلك المعضله


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى ذلك المحل الذي افتتحه مازن مع ذلك الراجل كان يقف فى وسط المحل يبيع كثيرا من الجهزه الكهربائي وبعد الانتهاء كنت جلبت

تلك الفتاه التى تدعى عفاف كنت اتات بطعام الغدا


مازن بابتسامه:بجد تسلم ايدك الاكل تحفه


عفاف بخجل :شكرا بس انا إلى عاوزه اشكرك انك شركتنا فى المحل بس عاوزه ازود نسبه بتاعتنا فى المحل


مازن بهدوء:بنسبه قد اى 


عفاف بهدوء:يعنى مش اربعين فى المائة انت ربنا يخليك بتدينا حقنا وزياده كمان وانا عاوزه ازود النسبه عشان اخواتى كمان .


مازن بهدوء:تمام وانا هشوف الموضوع ده وهكالمك وقولك ينفع أو لا 


عفاف بتوتر :تمام وانا هستناك


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


بعد الظهيرة كنت تخرج  جوري من المدرسه بفرحه غريبه كنت تظن أنه تكره الدراسة ولكن عندم تغيبت تلك الفتره القصيره وشعرها انها سوف تترك الدراسة جعلتها تشعر أن لا شيء افضل من الدراسة خرجت من المدرسه وجدت سياره فهد تقف أمام باب المدرسه فتجهت لها وبفرحها كبير على واجهه : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فهد وهو يغلق الزجاج وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ارفعى النقاب انا خليت الزجاج اسود عشان تقعدى براحتك فى العربيه عشان اكيد اقعده طول اليوم مشلتيش النقاب من على واشك


جورى بابتسامه:لا انا خلعته فى الحصص إلى فيها سيدت 


هنا شعر فهد بغضب وغيره هل راى أحد جمالها هل احد نظر الى تلك العيون التى تشبه البحر لا يعلم لماذا شعر بالغيره ولكن مجرد تلك الكلمات البسيطه جعلت نيران تشتعل فى قلبه


فاخذ بصراخ عليها بغضب:انتى ازاى ترفعى النقاب عن واشك 


هنا توسعت اعين جورى بغضب وتحدثت بهدوء:ممكن تبطل زعيق وتتكلم بهدوء انا رفعت النقاب ادام ستات زاى مش رجاله


هنا شعر فهد بالغضب يزداد أكثر و أكثر من مجرد التخيل فقط فامسكها من يدها واخذ يعتصرها بغضب بصي يا جورى انتى لو رفعت النقاب تانى برا البيت فاهمه ولا لا


هنا نزلت الدموع من عيون جورى وتحدثت بهدوء :بعد اذنك انا عاوزه اروح 


هنا قد فهد السياره بغضب وغيره هنا وفى تلك اللحظه تأكد أنه بدأ يحب جورى 


بعد مرور نصف ساعه كنت تنزل جورى من السيارة واتجاهات الى غرفتها دون أن تتحدث مع أحد ام فهد ذهب إلى ولدته وقص على كل شيء


زهره بهدوء:انت غلطان المفروض بطريقه احسن من كدا لكن الطريقه بتاعتك دى غلط وممكن تضيع جورى منك لانها لسه صغيره وكمان لو عاوزها تحبك قرب منها لديها احساس انها مهمه عندك لكن الطريقه بتاعتك دى متنفعش 


فهد بهدوء:طب انا اعمل اى دلوقتى


زهره بهدوء:فكر تلات مرات قبل ما تتكلم معاها متخلهاش تزعل منك فاهمنى يافهد


حرك فهد راسه بهدوء وكان يريد أن يصعد الى اعلى لكى يعتذر الى خجل ولكن أوقفه صوت ولده الذي تحدث بهدوء:فهد اطلع اجهز عشان نروح بيت عمك 


هزا فهد راسه بيجاب وصعد إلى الأعلى 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى غرفه فهد كنت تجلس جورى تبكى على الارض لا تعرف لماذا يفعل معاها هذا هى تقف بجانبه وهو يرد الجميل هكذا ولكن تذكرت جمله ولدتها انها لا تتحدث عن خير فعلته أو كما تقول اعملى الخير و ارميه البحر 


قطع تفكيرها دخول فهد الى الغرفه فمسحت دموعها وقامت من على الأرض وكدت أن تخرج من الغرفه ولكن أوقفها يد فهد 


كوب فهد واجهه بين يده وتحدث بأسف:انا اسف متزعليش يا جورى


جورى بهدوء:حاضر بعد اذنك.


فهد بابتسامه:جورى انا عارف انى ديقتك وزعلتك بس امانه عليكى تسمحنى انا اسف اعتبرنى عيل وغلط


هنا رفعت جورى عيونها فى عيون فهد :انت هزقتنى وانا خوفا منك يا فهد 


ضمها فهد الى حضنه وتحدث بحب:انا اسف يا جورى وحياتى عندك لو كان ليا عندك خاطرى 


جورى بحزن:بس انت هزقتنى


قبل فهد راسها وتحدث بأسف:انا اسف ياجورى متزعليش منى ثم أكمل بكدب انا خوفا عليكى انتى عارفه ان ممكن البنات يغيروا منك ويعملوا فيكى حاجات مش كويسه عشان انتى احلى منهم


هنا نظرات لها جورى بصدمه


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


#عشقت_عمده_الصعيد

#البارت_السابع_عشر


________

لا يعنى الوقع فى مشكله انتهاء العالم لا بل اجعل لديك ثقه في الله واعلم أن الله سوف يقف بجانبك اجعل ثقتك فى الله كبيره


جورى بصدمه :انت فكرنى هبله 


فهد بهدوء:انتى عاوزه اى يا جورى انا اعتذارتلك عاوزه اى تانى 


جورى بهدوء :انا مش عاوزه حاجه ثم أكملت بجدية انت كنت عاوز اى 


فهد :ابدا هجهز عشان نروح عند بيت نواره عشان نتفق على كل حاجه 


هزت جورى راسها وهى تنظر داخل اعين فهد كانها تريد أن تعرف هل هو موجوع أو حزين هل يشعر بوجع ولكن لم يظهر اى شئ على واجهه بل ظلت علامات واجهه كما هى مما جعل جورى تشعر بخطب ما بداخلها 


ام فهد كان يريد أن يجيبها عن تلك الاسال التى يراها فى أعينها ولكن ماذا يقول هل يقول إن حبه لنواره كان خيال و واقع في حبها هى ماذا يقول لذلك تحرك إلى الحمام لكى يحضر نفسه دون أن يقول اى كلامه 


بعد مرور ربع ساعه كان يرتدى ملابسه ويخرج من الحمام وجد جورى تجلس على الفراش حته انها لم تكلف نفسها وترفع انظارها له هنا ارتسمت ابتسامه حزين على واجه فهد يكره ضعفه امامها ويكره نفسه لم يكن يوم انسان ضعيف ولكن معاها يتغير ويصبح انسان اخر ولكن أخرجه من كل ذلك صوت طرقات على الباب وصوت الخادمه يرتفع :فهد بيا الحاج منتظر حضرتك تحت


فتح فهد الباب بهدوء وتحرك تجاه الأسفل دون أن يقول اى شئ ام عن جورى رفعت راسها ونظرات إلى طائفه وتحدثت بهدوء:انت عاوز منى اى بظبط فكرت اجرحك لقيت بجرح نفسي بسكينه بارده ولم قولت ابدا من جديد لقيتك قاسي انت مين وعاوز اى انت حبيبي ولا عدوى انت جوزى ولا قاتلى انا مبقتش فاهمك ولا فاهمه نفسي ولا بقيت فاهمه حاجه خالص 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى الاسفل كان ينزل فهد من على الدرج بهدوء وجد امامه كنت تريد أن تصعد إلى الاعلى وتحدث بهدوء:بعد اذنك يا ماما طلعى  اكل ل جورى  عشان مكلتش من الصبح 


زهره بابتسامه:حاضر يابنى متقلقش انا هقعد عندها انا و حبيبه 


فهد بهدوء:تمام 


خرج إلى الخرج وجد ولده يجلس فى العربيه ينتظره 


محمدى بهدوء:يلا عشان نروح جبل الراجل 


فهد بلغه الصعيديه:حاضر يا حج قال ذلك وصعد إلى السيارة وتجاه بسرعه إلى بيت عمه 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى غرفه جورى كنت تجلس فى الشرفه تنظر إلى السماء بكل هدوء تفكر فى كل ما حدث معاها لو احد قال لها من خمس شهور أن كل هذا سوف يحدث معاها كنت قالت إنها مجنونه أو مريضه نفسيا ولكن يا سخريه القدر حدث كل شيء معاها فى ليله وضحاها ولكن قطع كل ذلك صوت زهره التى دخلت الى الغرفه بتلك الابتسامه الحنونه 

:لو هتفضلى قاعده كدا وتندبي على الى فات يبقا مش هتعرفي تتحكمى فى إلى جاي لو زعلت على الى راح حياتك هتقف بس انا عارفه انك قويه الست إلى تدخل حياه واحد وتغيرها ١٨٠درجه تبقا ست كقويه ومش ضعيفه 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

جورى بتعب:انا تعبت من كل حاجه مبقتش قادره أكمل انا ضعيفه جدا مش معنا انى بحاول يبقا انا قويه لا انا أضعف مما يكون


زهره بابتسامه هداء: بصي يا جورى الحياه عامله زاى الامتحان ممكن يكون سوال صعب بس اتاكد أن السوال إلى. بعده هيكون اسهل بكتير


جورى بسخرية:انا من ساعت ما جئت على الدنيا دى وانا كل سوال اصعب من السوال الى بعده  


زهره بهدوء:يبقا احمدى ربنا لان اكيد ربنا سيلك حاجه احسن المهم دلوقتى قومى كلى 


جورى بتعب:مليش نفس يا ماما 


زهره بهدوء:قومى يا جورى كلى يلا يا حبيبتي انتى مكلتيش حاجه من الصبح قالت ذلك وجلبت الطعام إلى الشرفه واخذت تطعمها بايدها هنا ظهرت ابتسامه على واجه جورى وتاكدت أن الله توقعها فى كل هذا لكي يعطيها ام حنون مثل تلك


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

ام فى قصر عبدالله كان يجلس كل من محمدي و فهد امام حسام 


حسام بابتسامه:يا عمى انا عاوز نقدم معاد الفرح كفايه شهرين بس


محمدي بستغراب:وليه السرعه دى يا ابنى ده جواز مش حاجه سهله


حسام بهدوء:واى لازم التأخير يا عمى انا و نواره عاوزين نعمل الزوج 


هنا ارتفع صوت محمدي المتسال:وادام انت وهى متفقين اتكلمت معايا ليه انا بنت اخويا قلت منى واتفقت معاك من غير ما ترجع لكبير البيت يبجا هى مش عامله احترام الكبير البيت 


هنا صدح صوت عزه التى نظرت الى حسام بغضب وقالت بهدوء:مين جال  كدا يا حج جطع لسان إلى يقلل يقيمه حضرتك هنا تحدث فهد بهدوء :بص يا مرات عم بنتك بناتنا قبل اى حاجه وإذا كان غلطت لما اتفقت الغلط عليكى برضوا لانك كلمتنا وانتى عارفه كدا كويس بس مش مشكله ثم أكمل حديثه وهو ينظر الى حسام بهدوء تمام يا استاذ حسام احنا معندناش مانع انك تقدم معاد الزوج بس قبل ده كله بنت عمى هتروح البيت إلى هتجعد فيه ونشوف كل حاجه فيه ولو حبت تغير حاجه هنغيرها وقبل ده كله البيت يتكتب باسم بنت عمى قبل اى حاجه عشان نحفظ حقها 


بعد مرور ساعه كان يعود فهد هو و ولده الى المنزل وجد كل من حبيبه و ولدته يجلسون فى الاسفل أخذا يجوب بنظراته شمال ويمين يبحث عنها ولكن لم يرها فتحدثت زهره بهمس :هى كلت ونامت متقلقش عليها


حرك  راسه بيجاب واستاذن وصعد إلى الأعلى 


دخل إلى الغرفه وجدها تنام على الفراش كانها ملاك نزل من السماء لكى يبث الراحه فى قلبه فجلس بجانبها على الفراش وتحدث بحب :انا اسف يا جورى مكنتش اقصد بس اعمل اى خايف لحسن تسبنى فى يوم كل متعمل معاكى كويس افتكر التفاق احس ان روحى بتروح منى اعمل اى كان فين دماغى لم وافقت على شرط زاى ده كان فين بس اعمل اى مكنتش اعرف انى هقع فى حبك مكنتش عارف انك هتاخدى قلبي وتبعدى عنى اسف يا جورى اسف يا قلبي على الى عملتها كله

كل هذا تستمع له جورى وهى لا تعرف هل فعلا وقع فى حبها ام أنه تخيل لا اكثر بسبب زوج نواره حبيبته 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

ام عند نواره كنت تجلس على الفراش تفكر ماذا كنت تنتظر منه هل كنت تنتظر منه أن يرفض ويقول إنه ملكه هل كنت غبيه لتلك الدرجه ولكن لا يهم سوف تبدأ من جديد مع حسام هو ليس سئ بل جيد للغايه جلست تصلى وتدعوا الله أن ينتزع عشق فهد من قلبها ويزرع فيها عشق حسام 

نواره بدموع:يارب ريح قلبي يارب يارب انا تعبت من الحب ده حسه أنه لعنه على قلبي تعبت يارب سعدنى يا رحمن يا رحيم سعدنى وريح قلبي 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى صباح اليوم التالى استيقظت جورى من النوم وجدت فهد يرتدى ملابسه وعلى واجه ابتسامه هداء :قومى يلا أجهزى عشان تروحى المدرسه عشان بعد كدا عندنا يوم طويل 


لم ترد عليه جورى بل ذهبت إلى الحمام بكل برود مما جعل فهد يحك راسه بحرج ولكن ماذا يفعل مع تلك المتمرده الذي تزوجها ولكنها يعشقها بكل شي فيها 


بعد مرور نصف ساعه كنت تنزل جورى من على السلم بكل برود حته انها لم تمسك يد فهد مثل الايام السابقة 


فارس بمرح :انا حسدتكم ولا اى يا جدعان 


فهد ببرود:بقولك اى يا فارس انا مش طايق نفسي عشان كدا وحيات ابوك اوقعد ساكت مش ناقصه قرف هيا 


فارس بصدمه:قرف هو انت رجعت تانى وانا الى افتكرت انك اتغيرت لكن طلعت على الله حكايتك على الاخر 


لم ينظر له فهد حته بل تحرك  تجاه السفره وما كدا أن يسحب لجورى الكرسي الخاص بها إلى وجدها تذهب الى كرسي اخر جعلت من فهد يريد أن يشعل النار فيها فاهى احرجته امام الكل هنا  صك فهد على أسنانه بغضب ولكن حاول أن يكتم ذلك الغضب وجلس على الكرسي بكل غضب


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


#البارت_التامن_عشر

#عشقت_عمده_الصعيد


ابتسم فانت ميت


زهره بابتسامه: اى يا جوجو عامله اى دلوقتى


جورى بابتسامه هى الاخر : الحمدلله يا ماما احسن بكتير 


زهره بغمزه :اهم حاجه تعملى زاى ما قولتلك


جورى بهدوء:اكيد يا ماما


فهد بنظره تسأل:تعمل اى يا ماما


زهره بهدوء:مفيش قولتها انها غلطانه ومكنش ينفع ترفع النقاب ادام حد وان انت الصح 


فهد بانتشاء وشعور بسعاده لان امه تقف بجانبه:قولها يا ماما و عارفيها انهم غلطانه 


فارس بستغراب:هو فى اى يا جدعان انا مش فاهم حاجه


زهره بسخرية:ده الطبيعى يا قلبي 


فارس بحزن طفولى :شكرا يا امى و إلى كنت فكرك امى 


هنا تحدثت حبيبه بهمس :خليك كدا دائما كسفنا ادام الناس 


هنا توسعت اعين فارس وتحدث بسخرية:فى اى يا جاعدن هو كل واحد عاوز يهزق حد يجي عندى عشان يقل منى ولا اى


فهد بسخرية اكبر :طب اسكت عشان شكلك مش حلو خالص 


نظرا لهم محمدى بشزار وتحدث بغضب:انا حاسس انى قاعد مع عيال صغيره فى اى يا فهد انت وفارس انتوا نسيتوا انكم بغال ولا اى ثم أكمل بجدية:اى يا فهد هو مفيش حاجه جايه فى السكه ولا اى انتوا بقالكوا كدا شهرين 


هنا ابتلعت جورى رايقها بتوتر هى و فهد ولكن تحدثت زهره بهدوء:فى اى يا حج دول لسه متجوزين 


شعيب بسخرية فى اى يا زهره إذا كان انا انتى حملتى ليله الدخله و حبيبه فى أسبوع الفرح يعنى مش حاجه غريبه او جديده


فهد بابتسامه:بس انا ماجل الخلفه شويه يا حج احنا لسه فى أول الجواز ممكن بعد سنه او سنتين 


شعيب بصدمه سنه او سنتين اى يا فهد اخوك الصغير خلف وانا من حقى اشيل عيالك على أيدى و يكبروا ادام عينى انا مش ضمن اعيش سنه او سنتين 


فهد بهدوء:بعد الشر عليك يا حج بس اصل جورى لسه بتدرس وانا كمان مش عاوز اخلف دلوقتى  لانى مش عاوز اتحمل المسؤولية دلوقتى


شعيب بسخرية:ملكش دعوه خلف انت وانا الى هربي وبعدين دراسه اى وسخم أخبر اى الست ملهاش غير جوزها و عيالها 


هنا نظرات له زهره بغضب:اى يا محمدى انت كل شويه تقول نفس الكلام وبعدين احنا مندخلش فى حياتهم 


هنا تحدث محمدي بسخرية وهو ينظر الى جورى:اى انتى كمان مش عاوز تقولى حاجه 


هنا نظرت جورى الى الارض وهى تقول لفهد :هتاخر على المدرسه 


هز فهد راسه واستاذن وقام من مكانه هو و جورى 


بعد خروجهم نظرا محمدى الى زهره بهدوء و جديه:بصي يا زهره انا متجوزك من ٣٢ سنه عمرك ما صوتك تترفع عليا مش هتيجى النهارده وتعملى كدا عشان خاطر مرات ابنك


زهره بابتسامه هداء : يا محمدي انا بقولك لان انت اتعصبت من غير سبب


محمدي بسخرية:غير سبب اى وبتاع اى ابنك بيقولك مش عاوز يخلف دلوقتى عاوزنى اقوله اى اه يابنى براحتك احرمنى من انى اكون جد عشان خاطر مراتك تكمل تعليمها


زهره بهدوء:لا زعق واعمل إلى انت عاوزه يا محمدي الكلام مش كدا خالى نفسك هادى لان لو اتكلمت كدا مش هتخليهم يخلفوا وبعدين انت نسيت أن جورى دى الى خلت ابنك يرجع تانى زاى الاول ارجوك يا محمدى فكر فى تصرفاتك وبلاش تدخل فى حياتهم لان الموضوع ده سخيف وممكن فهد يعاند معاك و يمشي ويسيب البيت


قالت ذلك وأشارت إلى حبيبه لكى تذهب خلفها ام فارس استأذن وترك المكان وجلس محمدى يفكر فى كل شيء

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


ام فى سيارة فهد كان يحاول أن يقترب من جورى حيث أخذ يتحاج ب اى شئ لكى يقترب منها ولكن جورى ظلت على صامتها فتحدث فهد بغضب من سكوتها:انتى عاوز اى بظبط انا اعتذارتلك وقولتلك اسف عاوزه اى تانى وبعدين انتى مراتى ومن حقي عليكى انك تسمعي الكلامى من غير ما تقولى اى حاجه غير حاضر لكن انتى مقولتيش كدا انتى مش عاوزه تعترفي انك غلطانه

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

جورى بصدمه:انا إلى غلطانه صح ماشي يا فهد انا إلى غلطانه وانت مش مطلوب منك تستحمل اغلطى صح يعنى انا المذنبه وانت الراجل الكويس صح 


فهد ببرود:انتى ليه مش عاوزه تعترفي انك غلطانه قال ذلك وهو يقف السياره أمام المدرسه نزلت جورى من السيارة دون أن تتحدث أو تقول شي 


مما. جعل من فهد ينظر لها بغضب 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


عند مها كنت ترتدى ملابس أقل شيء يقال عليها انها ملابس داخليه و تجلس فى أحضان أحد الراجل التى أصبحت لا تعرف عدادهم و تحتسي الخمر كانها مياه 


مها :اى يا اخبار المنقصه بتاعت الغردقه يا روحى


الراجل بسكر:متخفيش يا روحى المنقصه دى بتاعت الشركه بتاعتكم هو انا أمته كدبت عليكى فى حاجه 


مها بابتسامه:ربنا يخليك ليا يا روحى بجد مش عارفه اشكرك ازاي يا قلبي


هنا لعق الراجل شفته بقرف :انتى عارفه تشكرنى ازاى يا قمر 


هنا امسكته مها من قميصه واخذت تجره خلفها لكى يفعلوا ما حرمه الله من أجل المال 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

ام عند نواره كنت تجلس على الفراش أمام ولدتها التى جلبت لها بعض الجواهر لكى تختار لها ما تحب


نواره بملل:شوفي يا امى انتى عاوزه اى وانا معاكى فيه 


عزه بصدمه:يا بت ده داهبك  الى هتخرجى بيه من بيت ابوكى ازاى يبقا مش مهم 


نواره بتعب نفسي:مليش نفس يا امى


هنا امسكتها عزه من كتفيها واخذات تهزه  بغضب:انتى اى غبيه لدرجه دى وبعدين ادام انتى مش قادره تنسي عاوزه تظلمي راجل تانى معاكى ليه يا بت بطنى انتى عاوزه اى بظبط قولى فهمنى عشان ابقا عارفه


نواره بدموع:مش هعرف انساه بين يوم وليلة وقبل ما انساه عاوزه اعرف فسخ الخطوبة ليه ليه قبل الجواز با اسبوع اى إلى حصل


عزه بسخرية:الى حصل زمان احنا ملناش علاقه بي وادام انتى قولتى انك عاوزه تبدى من جديد انسي وانا هكلم خطيبك عشان يخدك و تخرجوا مع بعض عشان تتعودا على بعض 


قالت ذلك وخرجت من الغرفة وتركت نواره تفكر في سوال واحد لماذا تركها قبل الفرح باسبوع واحد 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


فى الظهيره كنت تخرج جورى هى وأصدقائه من باب المدرسه وجدت فهد يستند على السيارة بطوله الفرع 


تحركت جورى من جانبه وفتحت باب السيارة حته دون أن تقول شي


مما جعل فهد ينظر لها بستغراب ولكن دخل إلى السيارة دون أن يتحدث هو الآخر ولكن قاد السياره بطريق اخر غير طريق المنزل مما جعل جورى تخرج عن صمتها وقالت بستغراب:احنا رايحين فين


فهد بسخرية:يالا ده انا قولت القطه كلت لسانك بس مفيش مشكله انا هكون احسن منك احنا رايحين مطعم نأكل برا وبعدين هنروح ملاهى عشان تغير جوا


هنا توسعت اعين جورى بصدمه وقالت بصدمه بتهزار صح قول انك بتهزار صح


فهد بضحك :لا مش بهزار انا بتكلم بجد 


جورى بابتسامه:يعيش فهد باشا المحمدي يعيش يعيش هنا صدرت ضحكه فهد وتأكد أنه فعلا تزوج من طفله 


بعد مرور ربع ساعة كان يجلس كل من جورى و فهد فى أحد الشهيره 


فهد بابتسامه:اى هتطلبي اى


جورى بتفكير :انا هاخد مكرونه رد صوص  و كرات اللحم مع بطاطس محمره


قال فهد الطلبات إلى الندل وجلس بهدوء :بصي يا جورى مش معنا انى خايف عليكى ده غلط لا انا خايف عليكى لان ده حقي انا جوزك 


جورى بهدوء ودلع طفولى:انت برضوا غلط يا فهد انت زعقتلى جامد 


فهد بابتسامه :وانا قولتلك اسف يا جورى 


جورى هى الاخر بابتسامه:وانا كمان اسفه


ولكن قطعهم صوت شاب :اى ده فهد باشا انت فين يا راجل واختفت مره واحده كدا زاى ثم نظر الى تلك الفتاه التى تجلس امامه هى دى  اختك الصغيره ولا اى

_______



#البارت_التاسع_عشر

#روايه_عشقت_عمده_الصعيد


 الفات كوم والى جاي يوم تانى


فهد بجديه :لا دى المدام يا سيف باشا


ابتلع سيف رايقه بتوتر وتحدث برفعت حاجب مش انت قولت انك فسخت الخطوبه مع نواره 


فهد بهدوء:فعلا دى مدام جورى مراتى غير نواره ثم تحدث بهدوء كان نفسي اقولك تعال اتفضل معانا بس اسف مش هينفع لان دى قاعده عائلة ومش هينفع تقعد معانا  على التربيزه 


هنا ابتلع سيف رايقه  وتحدث :فعلا مينفعش وبعدين انا قاعد مع صحابي ثم نظر الى جورى بهدوء:اتشرفت بمعرفتك يا هانم 


قال ذلك وذهب  وجلس على الطربيزه الخاص بها أخذا ينظر إلى جورى والى ملابسها الغريبه وتحدث بسخرية داخل نفسه :نهار ابيض دى بت باين عليها فى ثانوى مراته ازاى يعنى أخرجه من ذلك صوت صديقه 


عمر بهدوء:اى يابنى بتسلم على مين 


سيف بعدم تصديق :عارف الراجل الى قاعده هناك ده


نظر عمر إلى المكان الذي يشير إليه سيف بستغراب ماله ده واحد و بنته 


سيف بسخرية:لا دى مراته يا خويا


عمر بصدمه:انت بتقول اى يا انت اتهبلت دى البت لبسه هدوم مدرسه مراته اى وبعدين انت مين إلى قالك


سيف بسخرية:لان الراجل الى هناك ده فهد المحمدى كان ظابط فى الجيش ليه شأنه و رأنه وكان طلع مهمه وبعدين اتصاب واقعد فى البيت والجيش حب يكفاه على مجهوده عينه عمده فى البلد بتاعته 


عمر بضحكه :طب ماهى معروفه يا عبيط البت دى تبقا مراته عشان فى البلد بيتجوز البت صغيره لراجل كبير


هنا حرك سيف راسه برفض لا فى حاجه تانى يعنى مش اتجوزها عشان كدا


عمر بستغراب:وانت مالك بالموضوع ده كله 


حك سيف راسه بهدوء:مش عارف بس عندى فضول عشان افهم


هز عمر راسه بستغراب من ذلك السيف الغريب الذي لا يقدر على أن يمسك فضوله 


ام على الطربيزه الخاصه ب فهد كان يجلس بتوتر من تلك الكلمه التى قالها ذلك السيف كيف يقول انها أخته الصغير كيف يقول هذا هل لتلك الدرجه جورى صغيرة عليه نعم هى صغيره فاهو ضعف عمرها هى ١٨عام الفرق١٣سنه فرق كبير للغايه


شعرت جورى به فتحدثت بتساؤل اى انت جايبنى عشان تسرح ولا اى 


فهد بابتسامه:لا بس كنت بفكر أمته معاد الدكتور 


جورى بهدوء :لسه بدرى فاضل اسبوعين 


فهد بابتسامه:انتى حافظه ولا اى.


جورى على نفس الابتسامه :طبعا 


هز فهد راسه بهدوء وبدأ فى الأكل


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى المساء عاد فهد و جورى الى المنزل حيث كنت تحمل جورى الكثير من الأعراض والعاب 

فارس بضحك ولكنه جارح فهد :اقسم بالله كل ما اشوفك معاها بحس انها بنتك مش مراتك 

هنا تحدثت حبيبه بهيام :وفيها اى لم يعمل الراجل مراته على أنها بنته بلعكس ده احسن ليه وليها أنه يعملها كدا عشان تحس معاه بدفاء وحب 


فهمس فارس فى اذنها :طب بذمتك انا مش بحسسك بدفاء وحب يا جاحده


كل ذلك تحت انظار فهد الغاضب و جورى الخجوله


التى صعدت إلى غرفتها وهى تحمل الالعاب الخاصه بها ام فهد فنظر إلى فارس بغضب وتحدث بقوه :بقولك اى يا فارس انت بعد كدا تحترم نفسك في الكلام معايا ومش معنا انى بهزار معاك تقعد تستخف دمك لا يا فارس اوع تنسا انى اخوك الكبير قال ذلك وصعد إلى الأعلى ولكن أوقفته زهره بابتسامه:اى مش عناكب معانا ولا اى


فهد بهدوء : لا أكلت انا و جورى برا بعد اذنك يا امى 


وأكمل طريقه دون إضافة كلمه اخرى 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

ام حبيبه نظرات الى فارس بمرح :شكلك زباله الله اكبر 


قالت ذلك وذهبت هى الاخر 


اما فارس اخذ يضرب كف فى كف 


مر اسبوعين دون حدوث شيء جديد فهد يعمل جورى طبيعى جدا ويحاول أن يكسب ثقتها وايضا ثقته في نفسه وها هو اليوم المنتظر لد فهد فاهو اليوم الذي سوف يذهب فيه إلى الطبيب استيقظ فى الصباح بكل نشاط و حيويه وتجاه الى الحمام لكى يذهب له وهو بكل طاقته خرج من الحمام وتوجه الى غرفه الملابس دون أن يجعل جورى تستيقظ وقبل أن يخرج من الغرفه كنت أفقت جورى من نومها فتحدثت بتسال:اى يا فهد انت رايح بدرى اوى كدا ليه وبعدين مخلتنيش  أقوام عشان اجهز عشان اروح معاك ليه


فهد بهدوء ملوش لازمه يا جورى انا هروح لوحدى اعمل تحليل وأجهزة كل حاجه وبعدين اروح لدكتور 


قامت جورى من على الفراش وتوجهت له بهدوء:طب تمام انا هروح معاك عشان متكنش لوحدك


فهد ببرود :لا انا عاوز اكون لوحدى و فارس هو إلى هيوصلك المدرسه النهارده 


جورى بتوتر:طب انت ليه مش عاوز تخدنى


كوب فهد واجهه باين يده وتحدث بهدوء :متخفيش يلا مع السلام قال ذلك وغادر المكان وترك جورى تقف فى الغرفه واحدها تشعر بشيء غريب


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

بعد مرور خمس ساعات وبعد الكثير من التحاليل و الفحوصات الطبية كان يجلس فهد امام أمام الطبيب بكل توتر مثل القاتل الذي ينتظر حكم الاعدام


فتحدث الطبيب بجديه: استاذ فهد اكيد حضرتك ان الحياه مفهش ياس وان ربنا خلق الانسان عشان يحاول و يحاول مره واتنين و تلاته 


هنا ترقرقت الدموع فى اعين فهد لا يعرف هل هذا بسبب كلام الطبيب ام بسبب تلك الأحلام التى بدأ فى أن يصنعها مع نفسه بينه وبين جورى


فتحدث بصدمه وغضب :يعنى اى يعنى التعب ده كله والدويه دى كلها إلى فضلت اخد فيها ده كله معملش حاجه ادام انت دكتور فاشل إدتنى امل ليه خلتنى احلم ليه ادام انت مش بتفهم فى حاجه إدتنى امل ليه


الطبيب بهدوء: استاذ فهد افهم الموضوع كبير ومش من اول شهر هتبقى كويس فى ناس قعدت سنه واتنين وفى ناس قعدت تلات و ست سنين كمان


فهد بسخرية:و كمان تلات سنين او سته ترجع تقولى استحمل تانى وهتخف انت دكتور كداب ومش بتفهم


الطبيب على نفسه هدوء :انا عارف ان حضرتك متعصب و حزين عشان كدا انا مش هكلمك بس الى هقدر اقوله انت ضعيف من حواء بص يا استاذ فهد انت معندكش ثقه فى نفسك وانت لو عاوز ترجع زاى الاول يبقا لازم يبقا عندك ثقه كبيره في نفسك ثقه انك هتقدر. وانك هتعمل لكن لو انت ضعيف من حواء عمرك ما هتخف ولا هتكون كويس بلعكس هتفضل تعبان دى ممكن النسبه تقل اكتر من الاول بكتير


كتب الطبيب عدت أدوية و وضعها مع التحاليل وتحدث بهدوء:لازم تكون انت عاوز تخف عشان فعلا تسعدنى وتساعد نفسك 


ام عن فهد تحرك من مكانه كأنه لم يسمع اى شئ مما يقال 


عاد فهد الى المنزل دون أن يتحدث مع أحد بل كان واجهه اسود  فصعدت جورى خلفه 


وبعد أن دخل جورى الى الغرفه خلفه تحدثت بتسال 


جورى :اى يا فهد اى إلى حصل عند الدكتور قالك اى ما ترد انت ساكت ليه


فهد بغضب: برا


جورى بصدمه :انت بتقول اى يا فهد


فهد بصراخ بقولك برااا اطلعى برا قال ذلك وهو يخرجها من الغرفه استند على الباب وهو يبكى بدموع مثل الاطفال  :عاوزنى اقولك اى اقولك أنه قالى انى مش هبقى راجل عاوزنى اقول اى جلس يبكى مثل الطفل الصغير حته نام من كثر البكاء

جورى بغضب:بقولك طلقنى انا اى إلى يخليكى استحمل أنى اعيش معاك انا واحده لسه صغيره فى عز شبابي من حقي اعيش حياتى مع واحد كامل مش واحد ناقص واحد معيوب 


فهد بغضب انتى بتقولى اى انا اقتلك واشرب من دمك انتى فاهمه ولا لا هقولك يا جورى انتى بتاعتى انا بس مش بتاعت حد تانى 


قال ذلك وهو ينهال عليها بصفعات حته انها عرفت فى دماها فأخذها فهد داخل أحضانه واخذ يصراخ:جوررررررى جوررررررى


استيقظ فهد من ذلك الحلم وجد نفسه ينام على الارض حلف الباب و اذان الفجر يصدح فى كل مكان فاستغفر ربه عن هذا الحلم المزعج وذهب لكى يدى فرض الله


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

ام فى شقه مها كنت تنام فى أحضان ذلك الراجل الذي لا تعرف عداده وفجاه وجدت الباب يكسر عليها و ياسين ابن عمها امامها


ياسين بقرف:هجتلك يا فجره يا خاطئه هجتلك واغسل عارى وعار العائله كلها


مها بصدمه وتحاول أن تضع الملايه على جسدها لكى تستر نفسها :ابوس ايدك يا ياسين اسمعنى ونبي


ياسين بقرف :وجتك خلاص يا بت عمى قال ذلك وهو يبصق عليها بقرف وفجاه


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


#البارت_العشرين

#عشقت_عمده_الصعيد


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

خرجت تلك الرصاصه القاتله وردت في صدر مها لكي تنهي حياتها التي كان دائما فيها انسانه ظالمه لم يعرف الحق له طريق مها كانت عباره عن درس قاسي لكل سيده تكره اي انثى وتعاملها باشمئزاز و تقلل من قيمتها فقط من أجل جمالها اما عن ياسين لم يطرف له جفن  وينظر الى ذلك الذي يجلس بجانبها يقسم انه كدا ان يفعلها على نفسه وخرج رصاص ايضا لكي يغسل عار عمه والعائلة و قبل ان يخرج من الغرفه ندي على هؤلاء الرجال التي جلبها معاه من الصعيد وهم يمسكون ذلك الشوال الذي يوجد فيه تامر 


ياسين بقوه: خروجه من الشوال و حطوا يده على المسدس عشان اتصل بالبوليس عشان نجولهم على الحادثه


نظروا الرجال الى الجثتين بقرف وبصقوا عليهم وفعلوا كما قال ياسين اما عن ياسين كان ينظر اليها بقرف لم يتمنى يوما ان يرفع مسدسه امام واجه سيده لكن هي من فعلت هذا بنفسه هي من جلبت العار الى العائله بسبب  قرفها  اين كان عقلها عندما فعلت ذلك بنفسها خرج من الغرفه وقلبه ينقسم الى نصفين لا يصدق انه فعل هذا مع ابن عمه ولكن هي منا أجبرته على ذلك 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


ام في غرفه فهد كان يجلس امام شروق الشمس ينظر له بسخريه على حاله يمكن بعد عتمت الليل ياتي الشمس الى حياته هو الاخر ولكن اخرجه من ذلك


صوت جوري الهادئ: اكيد الشمس تطلع في يوم مش معنا الدنيا ظالمه  أن هي هتفضل كده على طول لا هتنور وهتبقا احسن من الاول


فتحدث دون ان ينظر لها:انتى  بتقولي كدا و خلاص انتى مش عارفه حاجه 


جوري بجديه :انا كلمت الدكتور امبارح بعد ما جئت وقفلت  بعدها على نفسك وقالى اى إلى   حصل 


فهد  :قالك ايه قالك انى مبقتش نافع وبقيت بايظ خالص و منفعش اكون راجل اصلا


  جورى بهدوء:مين إلى قال كدا  مش معنى انك مخفتش من اول شهرين كده خلاص ممكن تخف بس اهم حاجه يكون عندك صبر وأمين بربنا   اصل الحياه مش بتقف على اول امتحان صعب بيجي لا الواحد بيدخل امتحان والثاني والثالث لحد ما يكسب و إلى بيكسب الى  بيكون قوي وقادر ان هو يكسب فعلا 


فهد بصراخ : بس انا خسرت جامد جدا و امتحاني صعب ومش اي احد يقدر يعرف إلى انا بحس بيه انا  راجل عايش زاى اى حد  بس الفرق انى مش كامل زيهم حاجه وحشه ومهينه مش كدا   فاهمه يعنى اى بحاول اظهر انى  عادي وانا اصلا  نفسيتي تحت الارض بس بحاول اكذب على نفس


جورى بتسأل: طب ولو كانت رجلك اتقطعت في الحادثه او يدك اكيد كنت زعلت او اضايقت او ممكن تموت نفسك  خليك واثق في ربنا ومؤمن بالقضاء والقدر عيب لما تكون بتصلي ومش عارف ان  ده قضاء وقدر الحياه اختبارات يا فهد وانت لازم تعدي الاختبار بطريقه اللي بتحبها وكمان الطريقه اللي ترضى ربنا بيه لكن طول ما انت نفسيتك مكسوره وما عندكش ثقه في ربنا عمره ما هتخف قالت ذلك وخرجت من الغرفة ولكن عادت مره اخرى قالت  بهدوء:اقعد فكر مع نفسك وانا هاروح مع فارس بس عاوزه لما ارجع تكون احسن من كدا وثقتك فى  ربنا اكثر من كده 


خرجت جودي من الغرفه وتركت فارس ينظر الى السماء وهو يفكر في القادم ولكن  اخذ قرار ان يبدا حياته من جديد بحلوها ومره وسوف تعود  ثقه في نفسه قبل اي احد قام فارس من مكانه واتجه الى خزانته واخرج وذلك الترنج الذي يستخدمه في رياضيه واخذ يرتديه على عجله لكي يعود مره اخرى يمارس النشاط الطبيعي له من الركض


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


عند جوري كانت تركب السياره مع فارس دون ان تتكلم فانظر لها فارس باستغراب: مالك واكله سد الحنك ولا ايه ولا يمكن فهد قالك ما تتكلميش مع حد 


ردت جورى بهدوء: لا ابدا مفيش 


فارس بحب :على فكره انا عايزه اشكرك 


جودي باستغراب: تشكرني على ايه 


فارس بابتسامه :على انك بتحاولى دائما تخرجي فارس القديم وترجعى فارس اخويا القديم بدل   بارد إلى في البيت  ثم اكمل بهدوء على فكره فارس شخصيته مكنتش كده خالص فارس كان شخصيته قويه بطريقه غريبه حتى كان بيمشي كلامه على بابا بس من ساعه ما اقعد من الجيش هو شخصيته اتغيرت بقا   بارد ومش بيقولي اللى هو عايزه  بيسكت كانه خائف من حاجه 


جوري بابتسامه: لا ممكن يكون هادي بس عن الاول 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فارس بضحك :قصدك تقولي ان هو عقل لا  متخافش  فهد زي ما هو بس الفرق اللي أن فى حاجه  اتكسرت جوا انا  لما ابص في عنيه وركز بحس ان المكسور بحس ان في حاجه غلط مش هو ده فهد القديم مش هو ده فهد الحقيقي بتاع زمان اللي كان جوه جبروت لا واحد مكسور وحزين 


جوري بهدوء: لا والله هو كويس والله انت بس بطل تشوفه بنظره دي صدقني هتشوفوا زي ما هو


اوقف فارس السياره امام المدرسه وقال: اتمنى ثم اكمل بمرح خدتى المصروف من بابا ولا لا اصل لو مخدتهوش انا ممكن اديك عادي هنا قذفته  جوري بالشنطه وقالت رزل على فكره قالت ذلك ونزلت من السياره و دخلت  الى مدرستها


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


اما عند فارس كان يركض في الجنينه بكل قوه ونشاط وهو يضع الهيدفون داخل اذنه تحت نظرات زهره الفرحه بعود ابنها إلى طبيعته حتى ذلك التارينج  الذي لم يلبسه منذ ان صنع ذلك الحادث الاليم الذي شعره فيه انها فقدت ابنها الغالي


ولكن قطع كل ذلك صوت محمدي الاتي من خلفها وهو يتحدث بفرحه :مالك عماله تبصي كان حاجه غريبه بتحصل قدامك 


هنا ظهرت ابتسامه على واجه زهره وقالت بحب: ما فعلا حاجه غريبه ابن اللي كنت قربت انسه أنه موجود  ابدا يرجع خطوه خطوه 


نظره شعيب هو الاخر بحب ولكن قال بغضب: بس لو يسمع كلامي و يقدم موضوع الخلفه دوت وما يخليش مراته تروح المدرسه الاحسن بقى شكلنا بقى وسط الناس وحش مرات  العمده بتروح المدرسه وانا هزت زهره رأسها بملل وقالت: فظيع انت فظيع انت مش بتزهق


محمدي بهدوء :هو حد بيزهق من  حقه


زهره بهدوء :بس ده مش حقك تدخل فيه  و ارجوك يا محمدى ما تدخلش في الموضوع ده قالت ذلك واتركت محمدي واحده 


عندما رات ان ابنها يدخل إلى القصر في اتجاهات اليه بابتسامه: صباح النور يا فهد 


فهد بهدوء وهو يجفف عرقه :صباح الورد يا امي 


زهره على نفس ابتسامتها: شكلك النهارده احسن بكثير من امبارح ممكن اعرف ايه السبب لو مش هيضايقك


فهد على نفس ابتسامتها: لا مش هضايقنى بس اكتشفت ان الحياه مش مستهله و هاعيش الحياه بالطريقه اللي بتعجبني هنا ابتسمت زهره وتيقنت ان جوري قد قالت ما في قلبها وجعلته يفيق من تلك الغفوه التي ينام فيها

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

اما عند نواره كنت خرجت هي وحسام لكي تنطقي فستان الفرح نواره بهدوء: مش عاجبني ولا فستان


حسام بهدوء: طب ايه الحاجه اللي انت عايزاها وانا ممكن اكلم اي احد يعملهالك


نواره :مش عارفه بس عايزه اكيد حاجه مختلفه يعني تصميم بسيط ويكون هادي  ميكونش اوفر تكون حاجه رقيه هنا اخرج حسام صوره لفستان كان يريدها ان ترتدي له  منذ ان راها 


وقال لها بهدوء: ايه رايك في ده


نظرت لو نوره باستغراب كيف علم انها تريد فستان مثل هذا تتحدثا بهدوء: اه عاوزه زي ده بالضبط


حسام بهدو:ء سهله تديني اليومين واجيبلك اخوه


نواره  بسخريه: مش هتقدر الفساتين دي مش بتتعمل هنا.


حسام  بحب: اديني يومين و هاجيبلك اخوه 


نوره بهدوء: المهم دلوقتي خدنى بقى روحني البيت  عشان تعبت 


حسام بحب: من عيني

صورت الفستان


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


في الظهيره كان يجهز فهد نفسه لكي يذهب الى المدرسه لكى يجلب جوري من المدرسه فدخلت عليه والدته وابتسامتها لم تفارق وجهه رايح فين


فهد بهدوء: هاجيب جوري من المدرسه


والدته بجدية: لا ملوش لازمه انا قولت لخوك يجبها هو 


فهد بجده :لا انا إلى هروح اجبها قال ذلك وهو يخرج من الغرفه 


ام فى المدرسه كنت تجلس فى الحديقه الخاصه بالمدرسة وهي تفكر فى فهد فى كل دقيقه 


ولكن اتها صوت ساخر من خلفها :بصوا يا عيال دى مرات العمده


فردت عليها فتاه أخرى :ياختى حلوه مرات العمده بتدرس معانا يا عيال 


فتاه بسخريه اكبر :يا بنات متقوليش مراته دي بنته ده انا ابويا بيقول انها اتجوزت  العمده عشان الفلوس 


هنا  تحركت إليهم والدموع  تترقرق في عينيها :على فكره انتوا مش محترمين لانك بتتكلموا بكل قله زوق على أساس انكم كويسين  طب حته احترم وجودي قالت ذلك خرجت من المدرسه كانت تظن ان فهد لن ياتي اليها ولكن كذبت نفسها وعندما وجدته يجلس في السياره بالبدله الرسميه التي يرتديها فنظرت اليه باستغراب: انت رايح مشوار ولا ايه


فهد بجديه : لا انا جاي اخذك عشان هنخرج مع بعض شويه ثم نظر الى دموع التى فى  عيونها وقل باستغراب: مالك بتعيطي ليه 


جوري بكذب لا مش بعيط ولا حاجه ده اكيد في حاجه دخلت في عيني 


فهد بسخريه :هو انتى مش عارفه ان الكذب حرام


هناء قالت  جوري بدموع : عاوز اى  يا فهد 


فهد على نفس برودها:  قولي ايه اللي حصل وبطلي كذب قصت على فهد كل ما حدث دون ان تكذب في شيء


هنا  تحدث بغضب لو كان المفروض حد يتحاسب  على فرق السن فهو انا مش انتى وما تخافيش انا هارجعلك كرامتك قصاد للناس كلها  وانا اسف اني حطيتك في الموقف ده 


جوري بسخريه: ما تعتذرش على حاجه انت  ملكش ذنب العيب مش فيك العيب في الناس اللي دماغها مقفله ومش بتشوفه غير من وجهه نظرها هي ثم اكملت بابتسامه هتاخدني ونروح على فين 


فهد بضحك: هخطفك تقبلي


جوري على نفس ابتسامتها: طبعا


🌺🌺🌺🌺🌺


من الفصل الحادي والعشرون حتى الفصل الثلاثون والاخير من هنا

 

تابعو صفحتي ملك الروايات 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close