رواية عشقت عمدة الصعيد الفصل الحادي والعشرون حتى الفصل الثلاثون والاخير بقلم نورهان أشرف
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رواية عشقت عمدة الصعيد البارت الحادي والعشرون حتى الفصل الثلاثون والاخير بقلم نورهان أشرف
![]() |
رواية عشقت عمدة الصعيد الفصل الحادي والعشرون حتى الفصل الثلاثون والاخير بقلم نورهان أشرف
عشقت_عمده_الصعيد
البارت الحادي والعشرون
____
اربع آلاف كومنت ونزل البارت الجديد
لا اريد في الدنيا سوي انت ولا لم اعشق احد غيرك لذلك اتمنى ان تبقي معي الى اخر العمر
كانت تجلس جوري بجانبه في السياره والابتسامه لم تفارق محياها كانت تشعر بالسعاده بالغه لا تعرف هذا بسبب انه بدا يعود مره ثانيه الى نفسه القديمه ام انه ياخذها الى مكان بعيد ولكن شعور جميل ان يا خطفها حبيبها نعم فهي اعترفت بينها وبين نفسها انها لم تعشق غيره نعم تعلم انه كان من قبل شاريها من اخوها ولكن الان لا لقد تغيرت الاحوال واصبح حبيبها فهي تعلم من نظرات عينه انه يعشقها ولكن تعلم أيضا انه لا يريد ان يقول لها بسبب ذلك المرض ولكن اخرجها من ذلك الشرود صوت فهد الذي تحدث
بحب: بتفكري في ايه
جوري بابتسامه: مفيش حاجه بس كنت عايزه اسال ممكن الانسان يتغير
هنا ظهرت ابتسامه على وجه فهد لانه قد فاهم ما ترمى إليه وقال: ممكن يتغير بس لازم يلاقي حد معاه واقف في ظهره بيسندوا
ثم تنهد قائلا: انت كل يوم في المدرسه عشان تشوفي الدروس بتاعتك وتبقى مع المدرسين فهمت منهم ولا ايه على فكره لو ما فهمتيش انا ممكن اغيرهم عادي جدا
جوري بابتسامه: لا بالعكس أنا بفهم منهم كويس جدا بس انا عايز اسالك سؤال انت ليه ماخلتش الدروس بعد اليوم الدراسي ليه حاططها في اليوم الدراسي
فهد بهدوء :عشان الحاج محمدي مش هيقبل ان احد يدخل بيته من المدرسين هو شايف كده كده انا تعليمك ملوش لازمه فبلاش كمان نجيب مدرسين الفتره دى المهم دلوقتى عايزك تنجحي وتبقى كويسه
جورى بابتسامه :باذن الله
ثم اكملت بتساؤل واخذني على فين
فهد بضحك: مش قلتلك خطفك
جوري بفضول: لا انا عايزه اعرف بجد انت واخدني اصل الفضول هيقتلني
فهد بجديه: هنروح نشوف بيت بتاعي اللي في اخر البلد عشان هننقل فيه وكمان هاخدك فى عصر قديم جدا
جوري باستغراب لانها لم تفهم شئ: ليه ما احنا قاعدين في بيت العيله وعصر اى ده بقا
فهد بجديه: اول حاجه ملوش لازمه وبعدين احنا لازم يبقا لينا حياه خاصه على الاقل عشان انت تبقى واخده راحتك وانا كمان منبقاش خايفين من حاجه وكمان عشان ابعدك شويه من ضغط الحاج محمدي
جوري بتساؤل: فهد هو انت زعلت من تدخل والدك في حياتنا على فكره انا مش زعلانه لاني شايفه ان ده حقه
فهد بقوه :انا عارف ان ده حقه بس انا كمان من حقي انى اكون مرتاح نفسيا عشان اخف انا زهقت من حكايه الرعب اللي انا عايش فيها ده و عشان كدا واخدك النهارده عشان تشوفى اى رايك ولو مش عجبك هشوف مكان تانى بس متاكد مليون المئه انك هتحبي اصل عرفت انك بتحبي الآثار
نظرات له جورى بستغراب اكبر لا تعلم كل يوم تكتشف منه جانب اكبر من قبله ولكن اخذت الصامت سبيل لم يمر اكثر من 10 دقائق وكانت تتوقف سياره فهد امام قطعه من الجنه هذا ليس بيت عادي حيث كانت الاشجار تلتف ومن حوله و مساحه كبيره خضراء والبيت في منتصفها والاجمل من هذا تلك البحيره الصغيره التي يسبح فيها تلك الطيور التي تتميز بلونها الجميل والصافى وتلك الورود التي تنتشر في كل مكان
فنظرت له جوري بصدمه وقالت :التحفه الفنيه دي بتاعتك انت متاكد ان ده بيتك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فهد بابتسامه: اه بيتي ايه رايك فيه
جوري بصدمه :ده تحفه بكل ما تحمله الكلمه من معنى بجد شكله حلو قوي
هنا امسكها فهد من يدها وهو يقول بسعاده الحمد لله انه عجبك تعالي في افرجك على بقي البيت متاكد ان هو كمان هيعجبك
دخلت جوري الفيلا وجدته مصنوع على الحضاره الفرعونيه التي أعطيت للمكان رونق خاص به جلس فهد على كرسي من يراه يظن انه لاحد ملوك الفراعنه فتحدثت
جوري بصدمه: انت زي قعدت عليه أنت عارف الكرسي ده شبه كراسي مين
هنا ظهرت ابتسامه ساخره على وجه فهد وقال :هو مش زي هو حقيقي
هنا شهقت جوري بصدمه :قصدك تقول ايه قصدك تقولي ان ده كله اثار
فهد بجديه: اه كل اللي حواليك ده اثار حقيقي مئه في المئه وكمان في منهم مصنوع من الذهب ومطعم بقطع من الحجار الكريمه
جوري بصدمه :بتهزر صح قولي انك بتهزر يعني انت عندك متحف وتقول عليه بيت
فهد بابتسامه: بصي البيت ده محدش دخلوا خالص حتى امي وابويا لان محدش يعرف مين صاحب البيت ده من اصلا انا لما اشتريت البيت دوت كان عباره عن قطعه ارض صممتها بالطريقه اللي تعجبنى وكنت عايزه احسن حاجه من بره هو عامل زي الجنه حته من الجنه بس لما جيت ادخل البيت محبتش ان هو يكون زي اي بيت عادي لا حبيتها يكون مختلف وفى الوقت ده حصلت حاجه غريبه كان في ناس بتنقاب عن الاثار في البلد هنا ساعتها انا عرفت الموضوع ده ولقيتهم اكتشفوا ثلاث مقابر لثلاث ملوك طبعا المقابر ده كان فيها كل حاجه تبع الملك ومن حظي ان المقابر دي كانت كامله فخدتها اخذت منها الحاجات اللي عجبتني والباقي سلمته بس الى اهم من ده كله انى مقولتش لحد عن الموضوع ده غيرك
جوري بصدمه :انت ممكن يتقبض عليك انت عارف يعني ايه انت واخذ حضاره مصر ارجوك يا فهد روح سالم الحاجات دي كلها بدل ما يحصلك مشاكل
فهد بجده: على فكره في حاجات هنا انا اشتريتها يعني مش كل ده مسروق بس عاوز اقولك على حاجه مش انا لوحدي اللي بيسرق هنا مش انا لوحدي اللي بياخذ حاجه مش من حقي بس على الاقل انا واخذ حاجه وحطها في مكان نظيف محدش بيدخل عليها في ناس كثير بيبعوا خير بلدي بس انا لا واخدهم لنفسي لوحدة ولا انتي مش بتشوفيش الاثار اللي طلعت ده الاثار اللي طلعت اكتر من إلى موجودة وبعدين يا جوري ما تخافيش المكان هنا محدش يعرفه لانه يبعد عن البلد ب 10 كيلو وهى ما بين بلدين يعنى حته فى صحراء انا اشتريتها و باعمل فيها اللي انا عايزه هنا
هزت جوري راسها في بتعب من ذلك الفهد الذي كل يوم تكتشف فيه سر اكبر من قبله فهو عمده الصعيد واصبح هو سارق الصعيد ايضا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في المساء كان يجلس عبد الرحمن على الكرسي ينتظر ذلك او الخبر الجيد الذي جلبه له ياسين كما يقول لم يمر الكثير من الوقت وكان يترك ياسين الباب قام عبد الرحمن من مجلسه كالطفل الصغير الذي جلب له والده بعض الحلوى دخل ياسين من باب الشقه وفي يده الجرائد
عبد الرحمن بتساؤل :عملت ايه ياسين لقيتها ولا لسه
لم يرد عليه ياسين بل اعطاه الجريده على الصفحه التي ينتشر فيها ذلك الخبر وتحدث بجديه: ما تقلقش يا عمي انا غسلت عار العيله كلها وقتلته هي و المفضوح اللي كانت نائمه معه اما الزباله الثاني اللي هربت عشانه خليته هو اللي يلبس الجريمه عشان نخلص الدنيا من حبه زباله
هنا جلس عبد الرحمن براحه على الكرسي وقال بهدوء :كده اقدر امشي بين الناس و انا رافع راسي بس قبل ده كله عشان ارفع راسي فعلا بجد اروح اعترف اني غسلت عاري
ياسين بصدمه: قصدك ايه يعني
عبد الرحمن بجدية :هاروح على اعترف انى قتلتها انت ملكش ذنب اصل عاجلا او اجلا البوليس هيعرف ان مش الزباله هو اللي قتلها وانت يا ابني غسلتلى عاري و اكيد مش هرد جميلك انى ادخلك السجن ولا عشان خاطري ولا عشان خاطر اي احد لذلك اتاكل انت على الله روح البلد وخد مرات عمك معك وانا لي رب اسمه الكريم
هنا نظر ياسين الى عمه بصدمه وقال :عايز تلف حبل المشنقه حوالين رقبتك ليه هو وسخ وهي وسخه وهم الاثنين يستاهلوا اللي حصل لهم
عبد الرحمن :عارف يا ولدي بس انا مش هادخل حد السجن في قضيه هو ما عملهاش اسمع مني ياسين واصيه عمك يا ولدي ولا مش عايزني انام مرتاح في تربتى هز ياسين راسه بايجاب اللي تؤمر به يا عمي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في المساء كان يعود كل من فهد وجوري الى المنزل كانت تجلس زهره تنتظرهم
زهره بتساؤل :كنت فين يا فهد انت وجوري لحد دلوقت انا قلقت عليك يا ابني وتليفونك كان مقفول
فهد بجديه: ما فيش امي كنت باوري جورى بيتنا الجديد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
زهره بصدمه: بيتكم بيت ايه بالضبط هو انت هتسيب البيت ليه ايه اللي حصل
فهد على نفسك جديته: مفيش حاجه حصلت بس انا عاوز اعيش براحتى انا ومراتي على الاقل مراتى تعرف تاخذ حريتها اكثر
قال ذلك وصعد الى الغرفه دون ان يقول اي شيء جديد ث زهره لا جوري وقلت
#البارت_٢٢
#عشقت_عمده_الصعيد
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اول حاجه احب اقولها الموضوع بيت من اثار ده مش موضوع اوفر لا في بيوت فعلا كده في مصر بالدليل على كده البيت اللي اكتشف من شهرين اللي هو بيت القاضي اللي عايش في الخارج كان فيه اثار اثار من حضارات مختلفه زي الحضاره الفرعونيه والحضاره القبطيه وكمان ايام الخديوي وكمان لو حد في كليه اثار عارف اكيد ان اللي اكتشف من اثار مصر ولا حاجه بالنسبه للاثار اللي تحت الارض ثالث حاجه ودي اهم طبعا كلكم عارفين الصعيدي الصعيد مصر مليان اثار وفي بيوت كده فعلا فيها ده غير ان في ناس بيتنقب عن الاثار وبيدوا الناس فلوس ومحدش يعرف عن الموضوع دى حاجة والموضوع ده كبيره بس طبعا موضوع البيت من الاقصر ممكن اكون انا ما قلتش ان هو البيت كله اثري لان ما فيش كده طبعا بس في قطع منه اثار وعلى فكره لو دخلنا بيوت ناس غنيه ومعهم هنلاقي الحاجات دي فعلا لان في ناس عندها هوايه تجميع الاثار
البارت طويل لو جبتوا ٩٠٠فوت هنزل الساعه ٩واحد قده او اكبر منه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
حضنى هو مكانك الوحيد عشان كدا اوعى تسبه لان ده الملجاء الخاص بيك
جورى بهدوء :انا مبقتش فاهمه حاجه بس كل الى انا عارفه انى تعبت من كل حاجه حسه انى غبيه أو هبله
زهره بسخرية:يعنى اى مش عارفه حاجه ده انتى إلى بتتحكمي فى كل حاجه ثم أكملت برجاء ونبي يا جوري وغلوتى عندك لو انتى فعلا بتحبنى بلاش تخليه يسيب البيت اروجوكى يا جورى وانا والله هكلم عمك يسكت خالص وميتكلمش معاكوا فى اى حاجه خالص بس خليكم هنا وحياتى عندك يا بنتى
جورى ببكاء:والله يا ماما انا قولتله انى مش عاوزه اسيب البيت بس انا مش عارفه هو ماله
هنا مسكت زهره يد جوري حتى كادت ان تقبلها وتحدثت بدموع: امانه عليكي يا بنتي ما تخليهوش يسيب البيت ده انا مليش غيره هو واخوه لما هو يسيبني هاعمل ايه
هزت جوري راسها وقالت حاضر يا امي هاكلمه صعدت جوري الى الاعلى اخذت تتنفس لكي تتحكم في نفسها حتى تحدثه بكل هدوء وما ان دخلت الغرفه حتى وجدته يقف امامها فسندت على الباب بظهرها كان يقف وهو ينظر داخل اعينها بقوه كانه يقرا ما بين السطور وانفاسه اخذت تضرب صفائح وجهه
فتحدثت جوري بتوتر: مالك واقف كده ليه
فهد بتساؤل: عاوز اعرف انتي اللي مالك من ساعه ما خرجنا من البيت وانت ما بتتكلميش خالص واكله سد الحنك ولا اى
جوري بسخريه: هو ده بيت طب ما تقول عليه متحف
هنا ضحك فهد بسخريه اكبر: تصدقي انك اوفر متحف يا بنتي هو عشان في كم حته اثر يبقى متحف وبعدين فيها ايه لما واحد بيحب حاجه ويحب يقتنيها انا مش شايف ان ده عيب
هنا هزت جوري راسها بملل وقالت: صدقني انا مش عايزه اتكلم في الموضوع ده لان الموضوع اصلا لوحده مستفز وانت تفكيرك غريب بلاش نتكلم في الموضوع ده احنا نبقا ساكتين احسن ايه رايك
هز فهد راسه وقال: تمام هاا تحبي ننقلي امتى الاسبوع الجاي ولا الاسبوع ده
جوري بجديه: انا مش عايزه انقل ولا اسيب البيت مش عايزه اروح في حته
هنا ابتسم فهد بغضب وقال: اللي انا اقول عليه هو اللي هيمشي تمام
جوري بسخريه: ليه ان شاء الله حضرتك ملك ولا ايه بالضبط
هنا امسكها فهد من وجهها وتحدث وهو يصر على اسنانه: لا مش ملك ان جوزك ايه رايك دي حاجه احسن صح اللي انا قوله هيتنفذ عشان كدا هننقل بكره تمام
جوري بغضب: خلاص عادي جدا انقل انت لوحدك وانا مش هنقل انا قاعده هنا
هنا ماسكها فهد من يدها وسندها على الباب واخذ يتنفس بغضب بالقرب من وجهها وتحدث بقوه: شكل موضوع اني باخد رايك في الحاجه دوت مضايقك صح بصي انا هنا اللي اقول وبتحكم في كل حاجه انتي هنا عليك تقولي حاضر وبس اكثر من كده لا فاهمه
حركت جوري راسها بوجع فكيف تقول لا امام ذلك المتجبر ترك فهد يدها واخذ يتنفس رائحتها بقوه كانه يحفظها بعد عده ثواني نفرها على الباب مره اخرى واتجه الى الفراش ام جوري كنت تشعر انها داخل دوامه لا تفهم فيها شيء ولا تقى فيها اي شيء كل ذلك بسبب ذلك المتجبر كانت تظن انه اصبح مثل الخاتم في يدها كما يقولون ولكن فى الحقيقه انها هي اصبحت لعبه بين يديه يتحكم فيها ويحركها كما يريد كانت تنصب له الفخ ولكن هي من وقعت فيه هنا اصادرت ضحكه ساخره منها وهي تقول داخل نفسها قال اديله قال وذهبت ركضه الى الحمام لكي تمسح دموعها لتفيق نفسها من تلك الغفوه الحالمه التى كانت فيها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عن فهد كان ينام على الفراش وهو يشعر بقوته نعم هو المتحكم الوحيد الان ولم يترك لها زمام الموار اراد ان يثبت لنفسه انه الاقوى ولكن قلبه مجروح و موجوع على دموعها التي تنهمر ولكن ماذا عليه ان يفعل هي من ترفض ان تقول كلمه نعم تلك الكلمه المريحه بالنسبه له
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عن زهره دخلت غرفه محمدي وهي تبكي كان يقرا في كتاب الله في اغلق الكتاب وتصدق وهو نظر اليها بستغرب: مالك يا زهره هو فهد في حاجه
هنا نظرات له زهره بغضب ولا اول مره منذ تزوجته: ابني هيسيب البيت هيسيب البيت بسبب تحكمك وبسبب كلامك شفت اخر اللي انت بتعمله هيوصلنى لايه ان اخسر احد من عياله
محمدي باستغراب: يسيب البيت ليه هو في ايه وبعدين هو انا عشان باقوله عايز حته عيل هيسيب البيت ليه ان شاء الله هنا نظر لها بغضب: لتكون مراته مبتخلفش هو مش عاوز يقول
هنا هزت زهره راسها بصدمه: ده كل اللي همك ان هي مابتخلفش لا البنت بتخلف بس هم اللي مش عاوزين دولوقتى وبعدين انا باتكلم في ايه وانت بتتكلم فيه خلفت ايه وهباب ايه باقولك ابن هيسيب البيت يعنى هقعد لوحدي البيت هيفضى عليا صوت ابني مش هيبقى فيه
هنا تحدث محمدي بقوه: احسن برده وعلى فكره ابنك مش هيدخل البيت دوت غير لما يكون شايل ابنه على يده وانا اللي هاقوله كده وهو خارج بكره
هنا توسعت اعين زهره بغضب: انت ايه اللي بتقوله ده انت واعى انت بتقول ايه
محمدي بقوه: اه وده اللي عندي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في غرفه نواره كانت تجلس على الفراش تقلب في تلك الديكورات والصور التي بعثتها لها حسام بملل ولكن قطعها دخول والدتها وهى تحمل علبه سوداء اللون ملفوفه بشريط احمر وتوجد عليها ورده حمراء اللون
نواره باستغراب: ايه اللي انت جايباه ده يا عزه انتي بقيتي رومانسيه ولا ايه
عزه بسخريه: لا مش انا اللي جايباه ده خطيبك اللي بعتها ثم اكملت بتسأل تعالي افتحيها نشوف فيها ايه
قامت نواره بملل واتجهت الى تلك العلبه فتحتها وجدت نفس الفستان التي راته فنظرت لامها بصدمه: ده نفس الفستان اللي عجبني ممكن فعلا يكون عملوا عشان خاطري
هنا ضحكت عزه بسخريه: على راي المثل خذي اللي بيحبك ومتخديش اللي بتحبيه
هنا ظهرت ابتسامه على وجه نواره وقالت: بس في الاخر القلب وما يريد ياما
هنا نظرت لها عزه بغضب فامع كل ما يفعله حسام مزالت تحه فهد لا تعرف ماذا يوجد في عقل ابنتها ولكن قطع كل ذلك صوت هاتف نواره الذي يضيء باسم حسام فاتجهت اليه نواره بهدوء: ازيك يا حسام
حسام بمرح: ايه رايك الفستان عجبك ولا عايزه في اي تعديل ن
نواره بجديه: لا الفستان حلو جدا بجد شكرا مش عارفه اقولك ايه
حسام بحب: مفيش ما بين الاحبه شكر يا نواره انت حبيبتي وكمان يومين هتبقى مراتي يبقى مفيش ما بيننا شكرا
لم تعرف ماذا ترد عليه نواره ولكن
قالت بهدوء: اكيد مش هيبقى في ما بيننا شكر المهم انت عملت بدلتك ولا لسه
حسام بهدوء: اه هابعتلك صورتها دلوقتى
نواره بابتسامه: تمام هاقفل انا عشان ماما بتنادي علي
اغلقت الخط دون حتى ان تنتظر رده تحت نظرات عزه الساخره التي قالت: انا مندتش عليك
نواره بتنهيده: وانا مفيش حاله اتكلم معه
عزه: والله يا بنتي انا مش فاهماكى انت بتعملي ليه كده في ريح قلبك وريح نفسك عشان الموضوع خلاص انت يومين وهتكوني مراته عشان كده لازم تتعودي
هنا تحدثت نواره بهدوء وهي تتجه نحو الفراش: باذن الله بعد اذنك يا ماما عشان هنام وياريت تقفلي النور
نظرات لها عزه بغضب: كده
كادت ان تقذفه بالفاظ على دماغها ولكن حاولت ان تهدئ من نفسها وقالت: ماشي يا نواره ماشي يا بنت بطني
قالت ذلك وخرجت من الغرفه تركت نواره وحيده في غرفتها تتذكر طفولتها مع فهد التي كانت مليئه بالحب والرومانسيه الحالمه كما كانت تقول او من وجهه نظرها
فلاش باك كانت تاتي تلك الطفله الصغيره وضفائر تطاير حولها تجلس على ركبته دون ان تقول شيء
فتحدث فهد بابتسامه: نورتي زعلانه ليه
نواره بحزن: بابا زعقلي يا فهد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هنا وضع فهد قبله على راسها وقال: متزعلش يا قلبي قال ذلك وهو يقبل يدها
نواره بابتسامه: انا مش زعلانه بس بشرط
فهد بمرح: قولى يا نورتى
نواره: عاوزه لعبه كبيره فهد بمرح من عيني ياض يا عيني عادت نواره من
الفلاش باك والدموع تنهمر من عينيها نورتك هتروح يا فهد منك ادام عينك وانت مش بتعمل حاجه بس هقول ايه ما انت عايش حياتك ربنا يهنيك يا حبيبي يا ضيا عيني
قالت ذلك وهي تمسح دموعها من على خدها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فيه الصباح اليوم التالي يستيقظ فهد من النوم بهدوء في اخذ يتحسس الفراش بجانب لم يجد جوري فقم من على الفراش مفزوع وجدها تخرج من الحمام وهي تجفف شعرها
فهد بهدوء: كويس انك صحيتي بدري اندهى الخدام عشان اجهز الشنط
جوري برجاء: فهد ارجوك افهم بلاش نمشي
فهد بهدوء: اللي انا اقوله يتنفذ تفضلي انزل للخدم قولي لهم يجهزوا الشنط
هزت جوري راسها بتعب تقول بهدوا: اللي عاوز حاجه يعملها لنفسه
هنا تحرك فهد بغضب تجاه وهو يقول: اللي انا اقوله يتقال على حاضر انزلى وقولهم يجهزوا الشنط تفضلي
ارتدت جوري النقاب والدموع تنزل من عينيها تزامن ذلك مع نزول زهره التي وجدتها بتلك الحاله
زهره بتسال: انت راحه فين
جوري بدموع: نازله نده حد من الخدام يجي يسعدنى عشان نجهزا الشنط
هنا صعدت زهره بسرعه الى غرفه محمدى وتحدثت له بغضب: ادخل قول لابني ميسبش البيت عشان لو ساب البيت انا هامشي معاه
هنا تحرك محمدى بقوته وجبروته المعتاد واتجه الى غرفه ابنه دخل وجدوا يرتدي ملابسه على عجل فتحدث بهدوء: امك بتقول انك هتسيب البيت وتمشي
فهد بهدوء: اه في حاجه
محمدي بقوه : البيت ده مش هتدخل الثاني غير و انت معك ابنك يعني البيت ده محرم عليك قال ذلك وخرج من الغرفه وترك فهد ينظر الى اثر ببرود حتى انه لم يرف له جفن
بعد مرور ساعه كان ينزل فهد و جورى على السلم امام زهره التى تنهمر دموعها بقوه
زهره:فهد وحياتي عندك يابنى بلاش تسيب البيت
هنا نظر فهد الى ولده بقوه:لا يا امى انا خلاص اتفقت انا و الحج
نظرات زهره الى محمدى بغضب وقالت:خلاص انا همشي معاك مش هسيبك
احمر اعين محمدى ولكن اخذ الصمت مواقفه فتحدث فهد بهدوء لا يا امى ده بيتك وانتى هتفضلى فيه وانا باذن لله هرجع قريب
قال ذلك وخرج من المنزل تحت انهيار امه و برود ولده
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد مرور ساعه كان يدخل فهد بيته وهو يجر شنطه هو وجوري بكل قوه وهدوء عكس جوري التي تنظر الا البيت باستغراب هيا لا تحب ذلك المنظر نعم هي تحب الاثر ولكن تريد ان يكون في مكانه الطبيعي ليس في ذلك المكان او في بيتها صعدت الى الغرفه الخاصه بها خلف فهد الذي كان يجر شنط بهدوء عندما دخلت الغرفه شعرت انها في حقبه زمنيه اخرى تشعر في ذلك البيت بالغرابه ان كل غرفه مصنوعه حسب طراز معين لا توجد غرفه شبه الاخرى هذا الشيء يشعرها بالغباء كده انت كمل فرجه على تلك الغرفه ولكن اوقفتها يد فهد الذي حملها واتجاه بها الى الفراش ارح جسدها على الفراش واخذ يقبلها قبلات هادئه واحده تلو الاخرى يقبل وكانه لايصدق نفسها انها تحت يده اما عن جوري فكانت تشعر بالقرف لا تعرف ما سبب فهي تعشقه كما تقول ولكن تشعر بشعور غريب بعد مرور نصف ساعه كان ينام كل من فهد وجوري كل واحد يعطي ظهره الى الاخر فاجورى توجد ابتسامه على وجهه انه لم ياخذها ولم يتم الزواج اما هو فيشعر بالقرف والخزي من نفسه نعم هو يعلم انه لم يتحسن الى القدر الكافي ولكن كان يظن انه عندما يفعلها معها وتتجاوب معه يكون ا افضل من ذلك الخزي اللي هو فيه الان فقام من على الفراش واتجه الى الحمام بكل قوه رغم ضعفه الداخلي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
#البارت_الثالث_العشرين
#عشقت_عمده_الصعيد
دخل فهد الى المرحاض بكل غضب و قهر من نفسه ماذا كان يظن انه عندم يخرج تعصبيه من ولده فى ذلك انه يكون اقوى فتحدث بغضب من نفسه:غبي انت غبي عاوز اى يعنى استفدات اى لم عملت كدا فى نفسك ليه عارفتها قد اى انت ضعيف و مكسور يا غبي انت مجرد انسان غبي قال كل ذلك وهو ينظر الى المرايه بغضب فاخذ يضرب يده فى المرايه حته اصبحت قطع صغيره تتناثر على الارض ويده تنذف بشده كانه يعاقب نفسه
ام عند جورى كان تجلس على الفراش وهى تلف جسدها بالغطاء والابتسامه على واجهه كنت تشعر انها تحلق فى السماء نعم هى تحبه وتريده ان يخاف ويكون افضل من قبل ولكن ايضا تريد ان يكون هذا برضها وحبها التام له
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ام فى غرفه زهره كنت تجلس فى غرفه فهد وهى تبكى مثل الطفل الصغير هى لا تملك سواء اطفالها لا تعشق فى الدنيا سواهم فهد هو ابنها الاول لم يبعد عن حضنها يوم واحد والان ترك البيت بسبب ولده الذي من المفترض انه يرفض ان ابنه ان يترك المنزل ولكن قطعها دخول محمدى الذى جلس على الكرسي بهدوء:مالك قعده تعيطى ليه اى الر حصل لده كله يعنى
هنا رفعت زهره عيونها ببكاء:على اساس انك مش عارف صح اذا كان انت الى قولتله يمشي انت بتعمل معاه كدا ليه عاوز منه اى
محمدى بجديه:اقعدى ساكته يا زهره انتى مش فاهمه حاجه
زهره بوجع:انت الى مش فاهم انت الى مش عارف حاجه حس بيا انا ام ابنى بقاله٣٣سنه فى حضنى يجي النهارده يمشي وبسبب مين بسبب ابوه لا يا محمدى انا مش هسكت على كدا
محمدى بقوه:وانتى فكرنى مبسوط يعنى ان ابنى ساب البيت لا بس هعمل اى يعنى عاوزنى امسك فى ديله زاى العيال الصغير وقعد زعلان على نفسي لا يا زهره وابنك مش هيرجع البيت ده غير يا مراته حامل يا يتجوز واحده تخلف حته عيل انا مش عاوز اموت ومشوفش ابنى معاه عيل يا زهره زاى اخوه انا متكلمتش على انه اتجوز من غير ما يقولى لكن كله الى الحفيد يا زهره
هنا نظرات زهره له بغضب وقالت:ماشي يا محمدي وانا تنسانى لحد مابنى يرجع تانى فى حضنى
محمدي بصدمه: انتى بتقولى اى يا زهره
زهره بقوه: بقول اللى هيحصل يا محمدى
هنا تحدث محمدي بغضب لوفكرنى هزعل وقولك لا ونبي ارجعى تبقي غلطانه يا زهره لا خليكي فى واضه ابنك بس الى انا قولته مش هرجع فيه
قال ذلك وتجاه الى الخارج بقوته و جبروته المعتاده ام زهره تبكى بشده
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ام عند فهد كان يخرج من الحمام ويلف الفوطه حول خصرها ويده مازالت تنذف فنظر إلى جورى بقوه كانه لم يحصل شيء كنت مازالت تلف المفرش على جسدها فنظرت له بخوف وقامت من على الفراش واتجهت إليه بسرعه وتتحدث بخوف:مال ايدك اى إلى حصل
هنا نظر لها بقوه : مفيش حاجه
جورى بتسأل ساخر:اى إلى مفيش حاجه انت ايدك بتنذف
فأخذت تفحص يده واتجهت إلى الحمام لتجلب علبه الإسعافات الأولية بسرعه وجلست تحت قدمه تدوي جرح يده ولكن لا تعلم انها تدوي جرح قلبه وليس يده وتدور جرح كرامته أيضا
ام عن فهد كان ينظر لها وهولا يعرف ماذا يفعل معاها فاهى دائما تكون معاه وجانبه وهو دائما من يحتاج لها نعم هو متاكد ان الله معاه ولكن ضعفه هذا مهين فتحدث بهدوء كأنه يريد لها ان تضع دواء أيضا على جرح قلبه :اى بتحبنى
نظرات له جورى داخل عينه وهى تقول بكل دلال و اغراء:لا بساعدك عشان انت جوزى وانا ملكك
قالت ذلك وهى تقوم من تحت راجله وتجهت الى الحمام بكل برود
وتركته ينظر فى إثرها بستغراب كان يظنها انها سوف تصراخ بحبه فى كل مكان لكن تلك العنيده لان تفعل ذلك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
قد مر يومين ولم يحدث أى شىء جديد كنت جورى تتعامل مع فهد بكل برود ولكن مع ذلك تساعده فى كل شىء ام عن زهره مازالت على مواقفها ام فارس عندم عاد هو زوجته من شغله الذي فى القاهره حاول أن يتحدث مع فهد أكثر من مره ولكنه لا يرفض ام عند نواره قد استسلامت للامر الواقع وانتهاء الأمر حسام شخص جيدا بي كل المقياس
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ام حسام كان يشعر بسعادة غامرة لان حبيبته سوف تكون ملكه
ها هو اليوم المنتظر لد حسام انه يوم الزفاف المنتظر كان يجلس مع الناس فى الخارج يحتفلوا بتلك الفرحه المنتظره
ام فى الداخل عند النساء كنت تجلس نواره على الكرسي وبجانبها امها و زوجه عمها التى تاخذها فى حضنها و تحاول أن تخفف عنها وبجانبها الكثير من الناس يغنوا
*يابوا اللبايش يا قصب *عندنا فرح واتنصب
يابو اللبايش يا قصب*جابوا القميص على قدها*نزلت تفرج عمها*جال يا حلاوه شعرها
تسلم عيون اللي خطب*يابوا اللبايش يا قصب*عندنا فرح واتنصب*
والجميع يرقص بحب و فرح
ده الفستان

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى فيلا فهد كان يرتدى بدلته الرسميه بكل هدوء فنظر إلى جورى التى تجلس على الفراش بكل برود برفعت حاجب:مالك قعده كدا ليه
جورى ببرود:عاوزنى اقوم ارقص ولا اى
فهد بسخرية:لا تقومى تلبسي عشان نروح الفرح
جوري بغيره :مش عاوزه اروح
تنفس فهد صعدا حاول أن بظبط نفسه :لا هتقومى يلا انا جبتلك فستان قومى البسي عشر دقائق وتكونى جاهزه قال ذلك وخرج من الغرفه كدت أن تقذفه بتلك الكاسه التى فى يدها ولكن تحدثت ببرود : ماشي يا فهد الى انت عاوزه قالت ذلك واتجهت إلى الحمام بعد مرور عشر دقائق كنت تنزل من على السلم كالاميره بذلك الفستان الجبار

جعلت من فهد يشعر بغيره شديدة نعم لا يظهر منها شيء ولكن يكفي تلك العيون الساحره التى تقدر على خطف قلبه فتحدث بغضب:انتى مش منزله البرقع ليه
جورى بهدوء النقاب ده مفهوش برقع وبعدين انت إلى جايبه ويلا عشان متتاخرش على الفرح
بعد مرور نصف ساعه كان يدخل كل من فهد و جورى الى الفيلا بكل هدوء أشار فهد الى جورى لكى تدخل عند النساء وقال بهمس:مترفعيش النقاب عن واشك
هزت جورى راسها بهدوء ودخلت
ام فهد فاذهب إلى ولده وقبل يده بكل ادب واحترام ورحب بالجميع جلس جنب فارس الذي تحدث بهدوء:اى مش ناوى ترجع البيت تانى امك عامله كان حد مات
فهد بهدوء:قريب بس مش دلوقتي يا فارس
فارس بتسأل:طب ليه مش عاوز ترجع دلوقتى اى المشكله طب حد زعلك ولا حاجه
فهد بهدوء: المشكله فيا انا عشان كدا مش هرجع غير لم تحل كل مشكلى
ام عند جورى دخلت الى الفيلا وجدت حماتها تجلس هى و حبيبه بجانب العروس فتجهت بكل هدوء إلى حماتها وقبلت يدها بكل حب
نظرات لها نواره بستغراب ولكن علمت أنها زوجه فهد من ترحيب حبيبه لها
حبيبه بابتسامه:جورى وحشنى اوى
جورى بابتسامه:وانتى كمان يا بيبه ثم نظرات الى حماتها بتسأل:اى يا ماما مش عاوزه تكلمنى ولا اى
زهره بهدوء:لا ليه يعنى
دخلت جورى داخل أحضانها وتحدثت بحب وحشتنى يا ماما اوى
زهره بهدوء:وانتى كمان واحشنى يا جورى سلمى على العروسه
نظرات جورى بغيره إلى نواره وهى تقارن نفسها بها:الف مبروك
نواره بابتسامه بارده:الله يبارك فيكى
حركت جورى راسها وجلست بجانب حماتها وهى تنظر إلى نواره بغيره
بعد مرور ساعتين كانت تجلس نواره على الفراش بكل توتر تفرك يدها بقوه كانها تنتظر حكم ولكن قطع كل ذلك دخول حسام الى الغرفه بهدوء :مالك يا نواره قعده كدا ليه
نواره بتوتر :اصل
حسام بهدوء:متخفيش يا نواره انى مش هجبرك على اى حاجه انا مش من الرجاله إلى بتفرض نفسها لا انا لم اتجوزتك كنت بفكر انى اعمل عائلة إلى انا اتحرمت منها مش عشان السرير ومش عقرب منك غير لم تكونى انتى مستعده لده
هنا ارتمت نواره داخل أحضانه بكل راحه فعلا تشعر معاه بشعور غريب وجميل أنه راجل فى افضل صوره
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
دخلت جورى الى الفيلا وهى تخلع حذائها بغضب وتقول بغيره:حلوه نواره
هنا نظر لها فهد نظرات ثاقبه كانه يكشف ماذا بداخلها فظهرت ابتسامه خبيثه على واجهه
وقال
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
#البارت_الرابع_العشرون
#عشقت_عمده_الصعيد
دخلت جورى الى الفيلا وهى تخلع حذائها بغضب وتقول بغيره:حلوه نواره
هنا نظر لها فهد نظرات ثاقبه كانه يكشف ماذا بداخلها فظهرت ابتسامه خبيثه على واجهه
وقال بمرح :عاوزنى اقول اى اه هى حلوه لا يا جورى انتى احلى منها مليون مره عينى مش شايفه غيرك انتى
نظرات جورى داخل أعينه وتحدثت بدلال :بجد
هنا استنشاق فهد عبير رائحته وتحدث بهدوء:انتى شايفه عكس كدا انا من ساعت ما شوفتك وانا تأكدت أن كل الى كان قلبك ولا حاجه كان وهم مش اكتر من كدا
جورى بسعاده :بجد يا فهد
فهد بعشق:عندك شك فى كدا
جورى انا مبقتش فاهمك خالص
فهد بهدوء وهو يقترب منها ويقبل شفايفها بحب :مش مهم اهم حاجه انى انا فاهم
هنا اغلقت جورى عيونها بهيام: وانا من حقي انا كمان اعرف انت عاوز ايه و بتفكر في ايه
فهد بحب :طول ما انا معك ما تفكريش في اي حاجه فكري في انا وبس
جوري بتساول :يعني انت برده مش زعلان انا نواره تجوزت
فهد بضحك: احلفلك بايه أنه ولا فارق معي قال هذا و هو يا ضاع قبله اخرى على شفايفها تحدث بحب :نواره لو كانت فارقه معايا كنت ممكن اقلب الفرح في دقيقه على فكره وصدقيني نواره كانت هتبقى اكثر واحده مبسوطه في لحظه دى بس مينفعش لازم نواره تبدا حياتها زي ما انا لما بدات حياتي من جديد
قال ذلك وهو يعني الكلمه عن حق هو يعني انه بدا حياته من جديد بالفعل معاه لكن جوري كان تتفهم ذلك ولكن الخوف متربص في قلبها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عند فارس وحبيبه كانت تجلس امام المراه وهي تزيل تلك مساحيق التجميل التي على وجهها
وتحدثت بتساول :هو فارس وجوري مش ناويين يرجعوا البيت ولا ايه
فارس بهدوء: انا كلمته بس هو قالي ان قريب هيخلص مشاكله وبعدين انا لما كلمت بابا قالي ان هو محرم عليه دخول البيت لحد ما يخلف و يكون معاه عيل يا اما كده يا اما مش هدخل البيت ده تاني
حبيبه بصدمه: ايه اللي انت بتقوله ده فارس انت عارف يعني معنى الكلام ده هو العيال بتيجي بسهوله كده هيقول لها احملي هتحمل يقولها اولدى هتولد اذا كان عمي رجل متعلم وفاهم ازاي يقول كلام ده
فارس بهدوء: والله يا حبيبه انا مش فاهم حاجه ابويا بيقول ان هو من حقه يشيل عيال فهد و فهد شايف ان من حق ان محدش يتدخل في حياته بس كل اللي اقدر اقوله ربنا يسهل الامور وجوري تحمل لان دي الحاجه الوحيده اللي ممكن تخلي فهد يرجع البيت تانى يا اما كده يا اما بابا ممكن يقفل دماغه ان لازم فهد يطلقها جوري
هنا تحركت حبيبه من على الكرسي بصدمه : فهد يطلقها ليه هو الطلاق سهل اوى كده ثم نظرت الى فارس بتساؤل :فارس هو عمي لو قالك تطلقني هتعمل ايه هتسمع كلام ابوك وطلقنى فعلا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هنا توسعت اعين فارس بصدمه: ايه اللي انت بتقولي ده يا حبيبه انتي اتجننت اطلق مين ولا طلقك ليه اصلا
حبيبه بهدوء: ممكن عشان انت ما بتحبنيش انا عارفه ان انت مجبور على الجواز و مكنتش عايزني وكنت بتحب واحده ثانيه في مصر بس عشان خاطر ابوك اتجوزتني عشان كده بسالك لو عمي قال لك طلقني هتطلقني يا فارس
هنا ضمها فارس الى حضنه بخوف شديد عليها وقال: اه ما كنتش باحبك وقلبي مكانش ليكى بس لما عشيرتك وعرفتك عرفت اني اخترت غلط في الاول وان ربنا مااردش ان اكمل فى الغلط انا لو لفيت الدنيا دي كلها مش هلاقي ده ضفرك حبيبه انت مش واحده عاديه بحبك وانتي نور عيني وام ابني حبيبتي ده انت بنتي
هنا نظرت حبيبه داخل عيون فارس بتساول: يعني بجد بتحبني يا فارس بجد قلبك بدا يدقلي
هنا مسح على شعرها وتحدث بهيام حبيتك من اول يوم شفتك فيه على فكره بس ممكن كنت مغمي عيون بحب الثانيه بس ربنا يعلم اللي من يوم ما شفتك وانا قلبي ملكك مش مالك حد تانى مش
هنا ارتمت حبيبه داخل احضان فارس والدموع تنهمر فاهو تعشقها حد الموت كنت تتمنا أن قلبه يدق لها وها قد حدث فعلا
ام عن فارس اخذ يقبلها بكل غرام وعشق فاهو لم يعشق غيرها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
قد مرت الايام حته أنه مر شهرين لم يحدث فيهم شئ جديد فيهم كان فهد يوظب على كل شيء يخص علاجه كان يصنع التمرين وكنت تقف جورى جانبه فى كل لحظه لم تتركه
ام عند حسام و نواره بدأت نواره تقترب منه يوم عن يوم تشعر براحه معاه نعم لم تحبه ولكن تكفي الراحه التى تشعر بها معاه يكفى أنه احترام واعده لها
فى الصباح استيقظ فهد من النوم براحه غريبه برغم من اليوم هو مواعيده مع الطبيب ولكن هو يشعر براحه غريبه حته أنه لا يهمه التقرير الطبيه هو يشعر أنه فى افضل حال نظر الى جورى التى تنام بجانبه على الفراش بكل حب و واضع قبله على واجهه وتجاه الى المرحاض فى خلال ساعه كان يخرج من الفيلا ويترك جورى مازلت نائمه
بعد مرور ست ساعات كان يجلس امام الطبيب الذي ينظر إلى الاوراق بسعاده غريبه
هنا ابتلع فهد رايقه بتوتر :خير يا دكتور التحليل بتقول اى
الدكتور بابتسامه كبيره : التحليل بتقول انك بقيت فى احسن حال نسبه زادت وبقت ٦٠٪ ودى حاجه عظيمه جدا اه مش عاليه جدا بس على الاقل تقدر تقيم علاقة كامله
فهد بسعاده بلغه:انت متاكد
الدكتور بضحك: طبعا حته لو مش مصدقنى ممكن تاخد التحليل وتروح لى اى دكتور تانى وتسمع هيقولك اى
فهد بفرحه حته أنه كاد أن يرقص من السعادة:لا طبعا بس يعنى انا مش مصدق يعنى اقدر اعيش حياه طبيعيه مع مراتى
الدكتور بابتسامه:اه طبعا ونسبه كمان ممكن تكبر لم الموضوع يزيد او تخالى بالك من الدوايه
خرج فهد من غرفه الطبيب وهو لا يصدق ما يقول هل فعلا تحولت النتيجه من ثلاثين في المئه الى 60 في المئه هل اصبح يمكن له ان يفعل علاقه كامله مع زوجته وحبيبته لا يصدق ما تسمعه اذنه اتصل ب جوري بسرعه
فهد بهدوء :جوري ادخلي اوضه الهدوم هتلاقي فستان في دولابي هتلاقي علبه البسي إلى فيها وجهزي
جوري باستغراب: ليه هنروح فين
فهد بحب: مفاجاه
اغلق الهاتف دون ان ينتظر منها اجابه فهو سوف ياخذها لكي يفعلوا شهر عسل ويقسم انه سوف يعترف بحبه لها اليوم قبل غدا لكي تكون زوجته امام الله والناس وتكون ام لاطفاله لا يصدق انه الحياه سوف تضحك له مره اخرى
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ام عند جورى اخذت تنظر إلى الهاتف بستغراب صوت ملئ بالفرحه والسعادة كانه طفل الصغير ولكن نفذت ما طلب فى خلال ساعات قليله وجدت فهد يدخل الفيلا بحب و فرح
جورى بستغراب:فى اى مالك
هنا ضمها فهد الى حضنه واخذ يشم رائحته بكل حب وهيام وتحدث بسعاده:واحشنى واحشنى
جورى بستغراب:فى اى يا فهد ده انا كنت لسه معاك ده انا كنت نائمه فى حضنك
فهد بحب وهو يقبل راسها و واجهه :بتوحشنى وانتى معايا بتوحشنى وانتى جوا حضنى بتوحشنى فى اى حته انا بموت فيكى
جورى بستغراب:انت فيك اى متغير كدا انت روحت لدكتور النهارده هو قالك اى قالك انك خفيت صح قول انك خفيت قالت ذلك واخذت تصراخ بجنون و فرح حته انها اخذت ترقص كالمجنونه
ام فهد فلف يده حول خصرها وتحدث بعشق ها هنسافر ولا انتى عاوزه تفضلى هنا
جورى بمرح:مين ده انا جاهزه يلا بين
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ام عند نواره كنت تقف فى المطبخ تحضر الطعام بسعاده لا تعرف لماذا ولكنه تشعر بسعاده غريبه ام عن حسام كان يستند على باب المطبخ وهو يرها بهذا المنظر فتحرك بهدوء و هو يضع يده حول خصرها بحب:واحشتنى
نواره بخجل: شكرا
حسام بحب :اقفلى على الاكل احنا هنخرج مع بعض نروح اى حته
نواره بهدوء:تمام دقيقه وكون جاهزه
قالت ذلك ودخلت الى الغرفه لكى تحضر نفسها
بعد مرور ساعه ونصف كانوا يجلسون فى أحد المحلات التى توجد على النيل كنت تجلس نواره بسعاده فتحدث حسام بحب :اى مبسوطه
نواره بهدوء :اه الحمدلله
حسام بتسأل:طب اى رايك فيا يعنى احنا بقينا متجوزين بقالنا شهرين اى رايك فيا
نواره بهدوء:بص يا حسام انا اه مش هقول انى وقعت فى حبك بس انت انسان محترم جدا معايا ده غير أنك بتحول تعمل اى حاجه عشان تخلينى مبسوطه ودى حاجه تخلى اى واحده مبسوطه فى حياتها
حسام بهدوء:مش مهم اى ست عندى انا المهم عندى انتى وبس
نواره بابتسامه:وانا دلوقتي بقيت بحس معاك بشعور احسن من الاول قالت ذلك وصعدت ابتسامه على واجهه بكل فرحه وسعاده
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى المساء كنت تدخل جورى الغرفه المحجوزة ليهم فى شرم كنت تدخل جورى بحب وفرحه ولكن قطع ذلك يد فهد التى رفعت جورى وحملها وتجاه بها الى الفراش جورى بابتسامه:بتعمل اى
فهد بحب:بعمل حاجه هموت وعملها من ساعت ما شوفتك
قال ذلك وقذفه الى الفراش بكل حب واعتليها بحب:انسي كل حاجه ومتفكريش غير فيا
قال ذلك وبدأ ينثر القبلات على واجهه وبدوا مع بعض رحله جديده من الحب والغرام والعشق رحله اكتملت الى اخر خطوه جعلت من فهد يشعر أنه ملك جعلت من فهد يعيد ثقته مره اخرى بنفسه
بعد مرور نصف ساعه وهذا كان أنجز كبير بنسبة كبيره لفهد كنت تنام جورى داخل احضان فهد الذي يضحك مثل الغبي حيث يشعر بسعادة لا مقارنة لها ولكن قطع كل ذلك صوت جورى التى تحدثت بهدوء:طلقنى يا فهد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
#عشقت_عمده_الصعيد
#البارت_الخامس_العشرين
هنا نظر لها فهد بصدمه لم يتوقع أن تقول هذا وفى هذا الوقت تحديدا فنظر لها بستغراب:انتى بتقولى اى
كنت تتحدث بلسانها ولكن قلبها يرفض كل ما يحدث فهى تعشقه إلى حد الجنون انسان مرح لطيف وهى تحبه ولكنها تريده أن يقولها يقول إنه يعشقه كما هى تعشقه فتحدثت بقوه:طلقنى
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هنا صدرت ضحك فهد فى ارجاء الغرفه وتحدث بهدوء: والمفروض دلوقتى اقول اى اقول اه تحت امرك يلا بينا على المأذون عشان اطلقك صح
جورى بهدوء:احنا اتفقنا على كدا ولا انت ناسي
هنا اعتلها فهد وهو ينظر داخل لعيونها بكل حب :مين إلى يطلقك ده انا اموتك ومطلقيش انتى بتاعتى انا ملكى انا ملكيش حد غير انا فاهمه انتى مراتى وحبيبتي و نور عينى انتى وقعتى عمده الصعيد فى حبك عشان كدا مش هتقدرى تسبي غير على موتى أو موتك بس حته الموت مش هيفرق معانا
هنا نظرات له وهو يعتليها بصدمه وصدرها يرتفع بشكل غريب:انت بتقول اى
نظر فهد داخل عيونها الجميله وتحدث بكل الحب الذي فى العالم:بحبك انا بحبك انتى ليه مش فاهمه كدا
جورى بدلال :بس احنا هنطلق
فهد بقوه:انتى الفهد وقع فى عشقك يعنى مش هتخرجى من عرينى تانى انتى ملكى قطعه من قلبي ونصي التانى انتى إلى اتخلقتى من ضلعى ليا وعمرك ماهتكونى لغيري
جورى بحب :وزهره الجوري وقعت فى حبك قالت ذلك وكنت سوف تقبل خده ولكن الفهد لم يترك لها مكان بل انقض عليها يقبلها بكل عشق وغرام يرسم اجمل اللوحات الفنية على جسدها يعزف اجمل المقاطع لكى تصبح زوجته وتصبح أخيرا جورى الفهد كما يقول
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ام عند حبيبه كنت تنام على صدر فارس تشعر بشعور غريب جدا وجميل تشعر انها تملك الكون بين يدها كيف لا وحبيبها اعترف اخيرا انه يعشقها
فارس بحب وهو يضع قبله على راسها :مالك بتفكري فى اى
هنا نظرات له حبيبه بحب :حسه انى بملك الدنيا دى كلها حسه نفسي انى طيره فى السماء انا مش عاوزه حاجه تانيه من الدنيا غيرك انا مستعده اموت دلوقتى وصدقنى هكون اسعد واحده فى الدنيا
هنا وضع فارس يده على شفايفها وتحدث بغضب:اى إلى انتى بتقولى ده يا حبيبه
حبيبه بهدوء:بقول الى حسه بيه انا مليش غيرك يا فارس واكيد لم أحس بحبك ليا مش هحتاج حاجه من الدنيا يا فارس
فارس بحب :بس انا لسه عاوز عاوزك انتى بقولك اى انتى هتفضلى معايا وفى حضنى لحد اخر يوم فى عمرى يا حبيبه
حبيبه بابتسامه:بعشقك
فارس بسعاده:وانا بعشق امك قال ذلك وهو يضع قبله على شفايفها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ام عند زهره كنت تجلس فى غرفه ابنها دخل محمدى الغرفه وجدها تجلس وهى تنظر إلى صوره فهد المعلقه على جدران
محمدي بهدوء: لدرجه دى بتحبي
زهره بهدوء: هو في ام ما بتحبش ابنها اكيد بحبه ده ابني اللي ربيته وكبرته
محمدي بسخريه: يعني بتحبيه اكثر مني
زهره بسخريه: لا طبعا باحبك انت اكثر بس باحب ابني وزي مابقبلش ان حد يجي جنبك ما بقبلش احد يقرب من عيالى
محمدي بهدوء: طب قومي يا زهره وتعالى نرجعه اوضتنا مينفعش اللي انت بتعمليه ده احنا مش صغيرين على الكلام ده
زهره بستغرب :وابنى مش صغير على انك تطرده من البيت ومن صغيرين و تحرمه من دخول البيت عشان حته عيل انت تعرف ايه عن الفهد
محمدي بجديه :طب قولى اللي انا معرفوش وفتحي عينى على الى مش فاهمه
زهره بسخريه :مش مهم مش مهم اي حاجه يا محمدي اهم حاجه الحفيد الى هيشيل اسم العائله صح إلى هيخلد اسمك مش ده الى انت عاوزه م بس انا عايزه اسالك سؤال يا محمد لو انا مكنتش با خلف كنت هتتجوز عليا
محمد بصدمه: اى اللي انت بتقوليه ده يا زهره هو بعد ابنك عنك اثر عليك للدرجه دي
زهره بسخريه: بتهرب من الموضوع ليه يا محمد قول الحقيقه قولي انك كنت هتتجوز وتخلف
هنا انظر لها محمد بغضب وخرج دون ان يقول شيء
تحت نظرات زهره الساخره
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في صباح اليوم التالي يجلس فهد وهو ينظر الى وجودي بكل حب فهو لم ينام الامس ظل طول الليل يجلس بجانبها يحفظ علامات وجوها عن قرب بكل حب وعشق حتى انه اخذ ورده واخذ يحركها على وجه جوري بكل حب وعندما يزيل الورده يضع قبله رقيقه على واجهه
جعلت من جوري تستيقظ من النوم على تلك الورده التي تمشي على وجهه وفتحت اعينها بهدوء وهي تنظر الى فهد وتقول بابتسامة : صباح الخير
فهد بسعاده: صباح النور يا قلبي نمتى امبارح كويس
جوري بتعب: مش قوي وانت
فهد بهدوء:انا مانمتش امبارح اصلا
جورى بتسأل :ليه
فهد بحب :هو في احد يبقى قدامه والقمر والنجوم ويسيبهم وينام
جوري بسعاده: انت بقيت شاعر
فهد بحب: اللي يبقى معاكى لازم يبقا افضل شاعر قال ذلك وهو يضع قبله بسيطه على تلك الشفايف الكارازيه
جوري بهدوء :هو انت جايبني هنا عشان ننام ولا ايه انا عايزه اخرج ونتفسح
فهد بحب: هو فى احسن من كدا فسحه قال ذلك وهو يغمز بعينه
هنا ضيقت جوري أعينها بغضب طفولى :انا عايزه اخرج انا وانت نجري ونلعب نتحرك نعمل اي حاجه
فهد بضحك :هو ده منظر حد يجري ويلعب
هنا قرصته جوري من خده وقالت: ده انت لسه قمر و صغير يا قلبي ثم أكملت بغناء حبيبي عسل وكمان تفاح
هنا ضحك بقوه وهو يقول: اقسم بالله باعشقك
جوري بحب :وانا كمان بعشقك ومامش بعشق حد قدك ولا زيك المهم دلوقت يلا قوم عشان نخرج
فهد بخبث :طب ما تقومي هو انا ماسكك
هنا كدت أن تنزل جورى من على الفراش ولكن تذكرت انها عاريه لا يستر جسدها سوي تلك الملايه فنظرت له بغضب: يا قليل الادب
ولكن كانت هي اكثر ذكاء فاخذت ذلك الروب الذي كنا مرمي على الارض وركضت بسرعه الى الحمام
وفهد يركض خلفها وكان يقول لها بعلو صوته: استني بس ادخل ناخد شوار مع بعض
ولكن اتاه صوت جوري الغاضب من خلف الباب وهي تقول: بس يا سافل
صدرت ضحكات فهد اكثر من الاول بكثير لايصدق تلك السعاده التي يعيشها مع تلك الجوري يخشى ان يكون كل ذلك حلم لا اكثر او كل ذلك كذبه فاخذ يقرص نفسه بقوه لكى يتأكد ان كل ذلك حقيقه وانه مع حبيبته جوري في شرم الشيخ يقضوا شهر العسل الخاص بهم
بعد مرور نصف ساعه كانت تسير كل من جوري وفهد على شاطئ البحر بكل حب فذهبت جوري وماسكت بعصي ورسمت قلب على الرمل وحرفها وحرف فهد كانها تعترف بحبه بطريقه غير مباشره في حملها فهد واخذ يلف بها وهو يقول بعشق: وانا كمان على فكره بس انا مش بتكسف انى قولها وبقولها قدام اى حد انا بحبك
هنا نظرت له جورى وانا كمان بحبك ثم أكملت بابتسامة: انا بافكر في حاجه
فهد بتساؤل: قولي يا بتاعت الفكر
جوري بهدوء: ايه رايك اخلع النقاب
هنا تحدث فهد بغضب غيرها شديده: لا طبعا انا مقبلش بكده النقاب هيفضل على وشك لحد اخر يوم في عمري وعمرك
جورى بتساؤل: وليه يعني انا ممكن اخلعه وعادي وبعدين مش كل الناس بتلبسه
فهد بهدوء :انا واحد باحب مراتي تكون لي وبعدين انا ما اقبلش انا اي احد تاني يسحر بجمالك لانك ملكى انا لوحدي وبتاعتى
وجورى بتسامه: يعني انا جميله في عينك
فهد بعشق: انت اجمل واحده شفتها في حياتي محدش يقدر يقول غير كده
جوري بحب: وانت احلى واجمل راجل شفته
كده انا يحملها فهد ولكن تراجعت جوري الى الخلف و اخذت ترشه بالماء وتلعب معه مما جعل فهد يركض خلفها لكي يبدا جوله جديده من المرح والحب والعشق
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
#البارت_السادس_وعشرين
#عشقت_عمده_الصعيد
في المساء تحديدا في غرفه جوري وفهد كانت تقف امام المراه وهي تضع مساحيق التجميل على وجهها تحضر نفسها الى زوجها وحبيبها لا تصدق ما يحدث معها هل فعلا قد وقعت في حب المتجبر وهو ايضا وقع في حبها هل اصبحت تعشقه اللي ذلك الدرجه وهو أيضاً يعشقها هل حقا انه يشعر تجاهه بنفس الشعور لو احد كان اتي لها وقال انها سوف تقع في حب شخص قاسى الى هذه الدرجه كانت قالت انه مجنون ولكن قد حدث بالفعل و وقعت في حبه وفي تلك اللحظة بدات تحرك يدها على منحنيات جسدها بكل سعاده وهي تنظر الى ذلك الفستان الذي يعتبر جلد اخر على جلدها كيف يغدقها بكل تلك الملابس الفاخره والحب الجام ولكن تذكرت عيشتها الاولى مع اخيها وحبيبها الاول هنا الظهر الحزن على ملامحها فهي لا تعرف اي شيء عنه
كل ذلك يحدث امام ذلك الفهد الذي ينظر الى سعادتها بحب بالغ ولكن عندما ظهر الحزن على ملامحها ذهب لها وهو يلف يده على جسدها بحب وميل على كتفها وبدأ فى وضع قبلات رقيقه وهو يتحدث بهمس: مالك يا جوجو بتفكري في ايه
جوري بانتشاء وشعور غريب يسير داخل جسده وقالت بتوتر: فهد انا عايزه
فهد بحب :عايزه ايه يا قلبي انت شاوري على اللي انت عايزاه في دقيقه هيكون عندك من غير متفكرى
جوري بضعف :انا عايزه اشوف مازن اصله وحشني اوى
هنا اعتصر فهد جسدها بغيره وهو يقول: متقوليش ان حد وحشك غير انا بس اللي وحشك انتى فاهمه
هنا ظهرت ابتسامه على وجه جوري وقالت: انت بتغير ولا ايه
هزه فهد راسه وقال بطفوله : ايوه بغيرلا انا نقصان ولا ضعفان ولا مسطول ولا سكران ولا زايغ من عيني الضيّ ولا حد احسن مني في شيّ بس بغير
هنا صدرت ضحكات جوري الرنانه وقالت: ده مش انت إلى كتبه ده شعر هشام الجخ .
فهد بحب :عندك حق هو شعر هشام الجخ بس شعر بقلب اللي يقوله مش بلسانه ولا بكتابته وانا قلبي بيقولها قبل لساني
جوري بسعاده: كل مره بكتشف فيك حاجه جديده
فهد بحب: طب اللى اكتشفتى بيكون كويس ولا وحش
هنا اخذت جوري تحرك انفها على انفه وهي تقول: كل مره بيكون احلى من اللي قبله على فكره
كدا أن يقول شيء ولكن ابعد جورى واخذ يلف حوله هو يصفر ويقول : اى الجمال ده انا كده ماقدرش
جوري بحب: بجد عجبك هنا
قال فهد :بعترفلك عجباني بعد الكلام ده هاقول ثاني
هنا مسكت جوري ريموت الكنترول وشغله الاغاني ونظرت الى فهد بابتسامه: تقبل ترقص معايا
لم يحب أن يرد عليها فهد بالكلام لكن رد عليها بالفعل حيث ضمها الى حضن فارحت جورى راسها على صدره فاخذ يتمايل معها على الاغاني بكل حب وهيام يستنشق عبير رائحتها بكل عشق شغوف تيقن فعلا ان حبه لنواره لم يكن حب من الاثاث كان مجرد مشاعر كثيره متخبطه هو يشعر معها انها والدها وهي تشعر معه انها ابنته لكنه لا يرتبط بالحب بصله فالحب الحقيقي هو الذي يشعر مع جوري تلك الصغيره التي اخذته الى مكان بعيد مكان لا يوجد فيه سواه هو وهي مكان مليء بنغمات العشق والحب والجنون
ابعدته جوري عن صدره وهي تقول: بحبك
هنا لم يقدر فهد على قطع السكوت اكثر من ذلك في اخذ يقبل تلك الشفاه المطليه باللون الاحمر التي تجعله يذهب الى بعيد عن الدنيا تجعله في مكان ملئ كل شيء جميلد
جوري بحب: باعشقك
هنا حملها فهد وهو يقول بخبث :مش باحب اتكلم كثير باحب اعمل اكثر
هنا صدحت ضحكات جوري مره اخرى فوضعها فهد على الفراش ومال عليها بكل حب وغرام وهو يقول: كنت عايزاني اخليكي تطلعي من غير النقاب عشان كل الناس تشوف جمالك يا شيخه حرام عليك ده انا شفتك قلبي ضاع عايزه كل الناس يحصل فيها اللي حصل فيا اتق الله
هنا صعدت ضحكات جوري مره اخرى فمال عليها فهد وهو يقول: يخربيت جمال ضحكتك قال ذلك وهو ينزل بشفايفه عليها ويقبلها بكل حب وهيام لا يصدق انه الان مع حبيبته يذهبوا معا الى مكان بعيد ليس فيه السوي نغمات والعشق والشوق الشديد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عند نواره كانت تقف امام المراه وهي تعدل من زينتها لقد قررت انها سوف تتمم الزواج اليوم فهي نعم لم تعشق حسام ولكن يكفي ان قلبها بدا يدق له ومعنى ذلك ان بدات تقع في عشقه كانت تنظر الى كل ما حضرته بابتسام تلك الورود المتناثره على الفراش و تلك الشموع التي تعطي راحه نفسيه كل تلك الاشياء قد حضارتها ب نفسها لحسام وعندما وجدت صوت مفتاح داخل الباب اغلقت الانوار وذهبت خلف الباب
اما عن حسام فتح باب الشقه بهدوء دخل وجد الدنيا مظلمه وقبل ان ينضي النور شعر بيدين يضعون على صدره بكل حب وحنان
هنا علم ان زوجته قد رضيت عنه واصبحت تقبله فى حياتها والاكثر من ذلك عندما وجدها تريح راسها على ظهره وهي تقول: وحشتني تاخرت ليه
كدا ان يغمى عليه ويفقد الوعى صريع تلك الكلمات البسيطه نعم ثلاث كلمات بسيطه لدى البعض ولكن لديه هو اجمل واحلى الالحان في حبيبته قالت انها تفتقده لا يصدق ما يسمعه اذن تحدث بهدوء و اسف: انا اسف مش هتاخر عليكى ثاني
قال ذلك وهو يمسك يدها ولفها لكي تقف في مقابلته وجدها ترتدي فستان من اللون الابيض الشفاف الذي يظهر اكثر مما يخفي تحدث بابتسامه: انت عامله فى نفسك كده ليه
نواره بهدوء: عشان عايزين نحتفل مع بعض
هز حسام راسه ودخل وهو يمسك يدها الى غرفه النوم وجد ذلك المنظر البديع في واجهه ظهرت توسعت ابتسامته اكثر واكثر وهو يقول: بحبك
قالها وهو يظن انها كمان تريد ان تقولها
فتبسمت بخجل وقالت :وانا كمان
هنا علم حسام انها بدات تشعر معه بشعور الحب ولكن لست متاكده منه ولكن هذا الشيء يسعده معنى انها بدات تشعر معه بالحب انه اصبح له مكان في قلبها فضمها الى صدره بكل عشق واخذ بيطرب اذانه باجمل اغاني وكلمات الحب التي قادره على جعل اي امراه تعشق الرجل فخذات نواره تتمايل معه على كلمات الحب التي يقولها كانه يقول اجمل الاغاني فبعدها حسام راسه عن صدره وهو يقول: بتوحشيني وحشاني اوى لدرجه مش عارف اقولها ازاي
فانزلت نواره راسها بخجل هنا لم يقدر حسام على كبت شعوره تجاهه في حملها واتجها بها الى الفراش لكي يذيقها من الحب اضعاف واضعاف
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد ليله حميميه مليئه بالشوق والحب كانت تنام جوري على الصدر فهد وهي تحرك يدها عليه بكل سعاده فامسك فهد يدها وقبلها بحب : مالك بتفكري في ايه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
جوري بابتسامه :باقولك ايه يا فهد ايه رايك نرجع البيت العائله تانى
فهد بهدوء: مش هينفع يا جورى ابويا حرم علي دخل البيت لحد ما ادخل بعيل غير كده مينفعش مايعرفش ان انا مكنتش راجل اصلا ولسه بدأت اخف
جوري بهدوء لكي تخفف حدت الموقف: متزعلش بس انت إلى غلطان انت مقولتش لحد انك كنت تعبان فاكيد محدش يعرف كل اللى فيك
فهد باحب: مش مهم اي حاجه دلوقتى وما تتكلميش في اي حاجه دلوقتى انا عايزه اقضي معكى احلى شهر عسل
قالت جوري الغضب اي امراه مصريه :ليه ان شاء الله هو انت مش هتجبني شهر عسل تانى ولا ايه
فهد بضحك: يا قلبي احنا حياتنا كلها عسل
جوري بردح: لا يا حبيبي انت مش هتضحك علي بالكلمتين دول انا كل سنه في نفس اليوم ده نيجي هنا عشان نحتفل مع بعض
فهد بتساؤل: من عيني بس عايزه اسالك سؤال
جوري بابتسامه: اتفضل كل اذان صاغيه
فهد :انت مش زعلانه عشان معملتش فرح زي اي بنت وملبستش الفستان الابيض
جوري بيضحك: ازعل ليه في بنات كثير قوي لابسه الفستان الابيض وتطلقت في بنات كثير لابسه الفستان الابيض وكانت حياته مش حلوه انا ملبستش الفستان الابيض بس انا باحبك وانت بتحبيني واحنا حياتنا الحمد لله كويسه يبقى مش مهم اي حاجه ثانيه
هنا لم يقدر فهد على التعبير بالكلام فبدا يعبر لها بقلبه وجسده
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
انا عند مازن كانت حالته الماديه تستقر اكثر من الاول بكثير فاصبح الان ليس معه مليون واحد بل اصبح معه ثلاثه مليون جنيه اي انه قادر على استرجاع اخته وحبيبته وان يعوضها عن كل ما حدث معه عند هنا قطعت شروده عفاف وهي تدخل عليها غرفه المكتب بهدوء وابتسامه جميله قد ودت بقلب ذلك لماذن
عفاف بهدوء وخجل :استاذ مازن في احد مستنيك بره
هنا نظر لها مازن وقال بحب: عفاف انا باحبك
هنا توسعت اعين عفاف من الصدمه وبتلعت رايقها بتوتر فاعى تشعر انا اكسجين قل في ذلك المكان الى حد الجحيم
فتساءلت بضعف: انت بتقول ايه
مازن بحب: بقولك باحبك اى الغريب فيها انا باحبك تقبلي تتجوزيني وتكوني امراتي
هنا ركضت عفاف الى الخارج الغرفه بسرعه حتى انها لم تاخذ شنطتها وذهبت الى المنزل وهي تشعر أنها طيره فهي تعشقه منذ اول يوم راته فيها ولكن دائما تقنع نفسها أن ذلك عمل لا اكثر ولكن قد حدث وقع في حبها ذلك الرجل الطيب الشهم الجدع الذي وقف بجانبها وهي وقفت بجانبه
اما عن مازن فنظر إليها بفرحه ولكن نقصه بسبب أخته فاقسم أنه سوف يذهب غدا الى الصعيد لكي يطلق اخته من ذلك الفهد ويرجعها الى حضنه مره اخرى لكي يعوضها عن كل العذاب التي راته مع فهد فهو يعلم ان فهد تزوجها لكي يعذبها لا اكثر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في صباح اليوم التالي كان يجلس محمدي على الكرسي يظهر من الشرفه يتامل خلق الله ولكن قطعه دخول الخادمه وهي تقول بادب: محمدي بيه في واحد تحت عايز حضرتك بيقول انه اخو جورى هانم و عايزك في حاجه مهمه
نزل محمدي بسرعه الى الاسفل وجد مازن يلبس هدوم جيده مما اثبت له ان فعلا جوري ابنت ناس فتحدث : خير يا ولدي كنت عايز ايه
مازن بجديه: حضرتك انا جاي اخد اختي
محمدي بيتسال: ليه في ايه حصل حاجه بينها وبين فهد
مازن على نفس جديته : لا بس انا جايه طلقها لان هارجع الفلوس تاني لفهد باشا
هنا نظر له محمدي بستغرب: فلوس اى
مازن هنا توتر مازن :اصل جورى كلمتنى وقالت انها مش مرتاحه وانا جاى أحدها وارجع المهر و الحاجه الى دفعها فهد باشا واخد اختى قال ذلك وهو يفتح تلك الشنطه وانا النهارده قاعد في أوتيل اول ما اتصل بيا وتقولي انا اختي جاهزه عشان اجي اخذها
هاجى على طول بعد اذنك
قال ذلك وترك محمدى يقف بستغراب فاهو لا يفهم اى شي محمد يقف
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
#البارت_٢٧
#عشقت_عمده_الصعيد
هل للسعاده ان تدوم دائما هل هذا يمكن ام ان السعاده مجرد حلم بسيط لكي تستيقظ على الكابوس الاكبر
نزلت زهره من على الدرج ونظرت الى محمدي الذي يجلس بتساؤل: مالك قاعد كده ليه
محمد بغموض :ابنك اتجوز مراته ليه يا زهره
زهره بسخريه :طب ما انت اللي مجوزه هي مش حبيبه انت اللي اختارتها
هنا دب محمدي عصيته في الارض وتحدث بغضب: انا مش قصدي على الحبيبه انت عارفه انا قصدي على مين
زهره بتوتر :اقصدك جورى طب ما فهد قالك أنه اتجوزها عشان بيحبه
نظر محمد داخل عينيها كانه يكشف كذبها وتحدث بسخريه: عيب بعد السنين دي كلها تفتكريني عيل عبيط او غبي هتضحك عليه بكلمتين على العموم اخوها كان لسه هنا وجاي عشان يطلقها من ابنك ده لو في حاجه انت وابنك مخبينها ياريت تقولها قبل ما تكشف وانتم لاثنين تنسوا اني موجود في الدنيا دي
قال ذلك وصعد الى غرفته بسرعه اما زهره نظرت الى طيفه وهي لا تعلم ماذا عليها ان تفعل هل تتصل بابنها وتخبره ام ماذا ولكن قد حسمت قرارها انها سوف تتصل به وتخبره ما حدث
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما في مدينه شرم الشيخ كانت تنام جوري في حضان فهد بكل حب وغرام ولكن استيقظوا على صوت الهاتف الخاص ب فهد الذي نظر الى الهاتف بغضب وهو يقول: من السماج اللي بيتصل دلوقتي
جوري بنوم: رد بقى يا فهد عشان عايزين ننام
وضع فهد قبله على راسها وهو يقول بحب: تمام يا قلبي نامي انتي بس
ثمنظر الى الهاتف وجد رقم والدته فدب القلق في صدره خوفا ان يكون حدث لهم شيئا فرد بسرعه فهد بهدوء: السلام عليكم خير يا امي في حاجه
زهره بخوف: الحقني يا فهد اخو جوري جاء هنا وسب لابوك مليون جنيه وقال ان هو جاي عشان يطلقها منك وابوك شك فى حكايه جوازك منها وعايزك تيجي البلد بسرعه
هنا توسعت اعيونه فهد من الصدمه فقد نسي اخو جوري و تحدث بسرعه: خلص يا امي انا في شرم الشيخ انا وجوري هنيجي على طول مسافه السكه
زهره بهدوء: تمام بس امانه عليك تعال بسرعه لانه ابوك متعصب جامد
فهد بهدوء :حاضر مسافه السكه باذن الله
اغلق فهد الهاتف تحت نظارات جوري المستفهمه: خير يا فهد هننزل البلد ليه
فهد بسرعه وهو يقوم من على الفراش ويتجه الى الحمام: اخوك راح البلد لابوي وسب له فلوس وبيقولوا انه هو عايزه يطلقك منى
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هنا شعرت جوري بمشاعر مختلطه منها السعيد ومنه الحزين سعيده لان اخوها قد تذكرها وتذكر ان له اخت تريده وتريد وقفته بجنبها وحزين لانها تعشق فهد وتحبه فظهرت ابتسامه على وجهها
تحت اعين فهد الذي نظر اليها باستغراب :انت مبسوطه من ايه ولا ليه
جورى بسعاده: اخويا افتكرني يا فهد عارف يعني اي افتكرني
هنا اقترب منها فهد بقوه وهو يمسكها من ذراعها محدش هيقدر ياخدك منى انا مش هطلق واخوك لو فكر يعمل اي حاجه صدقيني هقتله
هنا توسعات عيون جوري بصدمه وقالت بخوف: انت بتقول ايه تقتل مين ولا ليه ولا عشان ايه انت مين انت عشان تقتله
هنا اشتم فهد عبيرها بسكر وقال بقوه: انا باحبك انت النفس اللي بتنفسه وانا قلتلك و هاقولها انت دخلت عرين الفهد يا جورى ودخلت برجلك وانت راضيه يبقا مش هتخرجي منه غير برضايا موافقتي وانا مش هخليك تخرجي منه لانك بتاعتي واظن ان ده ابسط حقوقي
هنا بعدت وجوري عنه وهى تقول: لا يا فهد انت متقدرش تعمل اي حاجه في اخويا ومش معنى ان موفق عليك وحبيتك واعترفتلك بحبي لكي انك هتدوس على لا انا جوري مش اي احد انا مش واحده ضعيفه ولا مكسوره الجناح عشان تعمل اللي انت عايزه فيها لا
هنا تحدث فهد بغضب: احنا مش هنتكلم مع بعض دلوقتي لا هنجهز عشان ننزل البلد قومي يلا اتفضلي جهزي الهدوم قبل عقبال ماخلص قال ذلك وهو يتجه الى الحمام
اما عن جوري نظرت اليه بغضب فبدل ان ياخذها في حضن ويطلب منها ان تبقي معه لا يريد أن يجبرها على ذلك غبيي انت يا فهد تظنني ضعيفه ولكن يعلم الله انى سوف اكثر ذلك الكبرياء و سوف اجعلك ترى من هي جوري
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما في شقه نواره استيقظت في الصباح على نغمات الموسيقى الهادئه التي جعلها حسام تدب في ارجاء الغرفه وجدته يدخل من باب الغرفه وهو يحمل صينيه الفطور بكل حب ورومانسيه حالمه
فنظرت اليه بخجل وهي تقول: تعبت نفسك ليه انا كنت ممكن اقوم اعمله
حسام بابتسامه :ولا تعب ولا حاجه وبعدين ما انت على طول بتعملى كل حاجه من يوم جوزنا عشان كدا خدى اجازه النهارده
هنا ظهرت ابتسامه على واجه نواره : ربنا يخليك يا حسام
حسام بابتسام:الدعوه الصح ربنا يخليك لي دي اجمل بكتير
هنا صعدت الحمره الخجل الى وجه نواره وقالت :ربنا يخليك ليا
حسام بحب: ويخليكي
ثم مسح على وجهه برقه هو يقول: انتي كويسه
نوره بهدوء: اه الحمد لله كويس
حسام بابتسامه :طب قومي افطري يلا عشان نجهز و نسافر عشان نقضي شهر العسل عشان احنا ماروحناش
نواره بتسأل: مش مهم عشان شغلك
حسام بابتسامه :متخافيش انا اتصلت بيهم وانتي نائمه و اخذت اجازه اه مش كبيره هم اربع ايام بس هيكون شهر عسل كويس ولا انتي ايه رايك
نواره بابتسامه: اي حاجه منك حلوه
هنا وضع حسام قبله رقيقه على شفتيه وهو يقول :لا انت كل حاجه منك حلوه
حسام بحب :ي نورت قلبي انتى
هنا ظهرت ابتسامه على وجه نواره وهي تحمد ربنا انها وافقت على الزواج من حسام فهو شخص لطيف وجيد وحنون ومراعي لها في كل الاوقات وهذا ما تحتاجه اي زوجه في الكون
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد مرور ست ساعات كان يدخل فهد وجوري المنزل فاوقفه صوت شعيب الغاضب وهو يقول :واقف عندك يا فهد انا منسيتش الوعد اللي انا قطعته واليمين اللي انا قسمته انك ولا انت ولا مراتك هتدخلوا البيت دوت غير لما تكون هي حامل
هنا تحدث فهد بصوته الجمهور: مراتي حامل يا ابويا
هنا توسعات اعين جوري من الصدمه اين حامل ومتى حملت هل يكذب لكي يدخل كدت ان تقول انه كذب ولكن قطعه هذه المحمدي وهو يدب بعصاه على الارض وهو يقول: ماشي ادخل يا فهد ادخل عشان انا عايزه اتكلم معك على اللي حصل واللي هيحصل ادخل عشان عايزه افهم كل حاجه
خطا فهد اول خطواته داخل منزل والده وراسه مرفوع في السماء فهو يشعر باكتماله ويشعر بثقته الكبير بنفسه ما الداخل حتى نظرت زهره له بصدمه كيف لا جوري ان تكون حامل وابنها ليس مكتمل الرجوله ولكن اشارت لها جوري براسها انها سوف تفهمها كل شيء دخل كل من فهد و فارس و ومحمد الى غرفه بالمكتب لكي يتحدثوا عن سبب زواج فهد من تلك الفتاه وماذا يريد اخوها اما في الخارج تجلس كل من حبيبه وزهره وجوري فتحدثت
زهره بهدوء: قومى يا حبيبه جيب لي جورى حاجه تاكلها وتشربها ما سمعتيش فهد وهو بيقول ان هي حامل
حبيبه بفرحه: الف مبروك يا قلبي والله فرحتلك من عيني يا ماما عشر دقائق و هاعمل لها احلى صينيه غداء عشان البيبي لما يجي يلعب مع احمد تبقا صحيته حلوه
هنا ظاهره ابتسامه خفيفه على وجه في جوري وهزت راسها وقالت: ربنا يخليك يا قلبي
وضعت حبيبه قبله على راسها ودخلت الى المطبخ فنظرت زهره الى جوري بتساؤل: هو انتي حامل فعلا
هزت جوري راسها بنفي وهي تقول: لا مش حامل بس فهد دخل على خلاص وبقيت مراته
هنا ظهرت ابتسامها على وجه زهره وقالت: يعني ابن خف
حركات جوري راسها وهي تقول: اه خف وبقى كويس جدا كمان بس انا مش حامل
هنا رقعات زهره زغروطه قويه وهي تقول: مش مهم اى حاجه المهم أن ابنى خف وبقا راجل دى اهم حاجه فهد خلاص رجع ثاني زي الاول مش مهم عندي حاجه ثانيه ولا عايزه عيل ولا عايزه تيل اللي عايزه ابني بس
هزت جوري راسها بهدوء فتحدثت زهره: انت ناويه تعملي ايه
جوري بتفكير :مش عارفه بس اكيد هافكر في الاحسن لنا كلنا هنا مسحت زهره على راسها وهي تقول وانا واثقه فيك يا جوري
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في غرفه المكتب كان يجلس فهد امام والده بكل قوه وجبروت لا يهمه اي شيء فهو يعلم انه في موضوع ثقه فتحدث والده
بهدوء: هتكلم وتقول ايه اللي حصل ولا ايه
فهد بجدية:. هيكون اى اللى حصل واحد اتجوزت اخته وقدمت ماهر وشبكه عادي جدا مش هو برده قال حضرتك كده قال فهد بكل الثقه لانه يعلم ان مازن راسه مرفوعه في السماء ولا يمكن ابدا انه يضحى برجولته وشرفوا
فتحدث محمد بقوه: اه هو قال كده بس انا مش داخل في دماغي الحكايه دي
قال فهد بثقه : والله حضرتك انا مش عارف هو جاي لي اصلا وبعدين هو مش سايب رقم تليفونه دحضرتك ياريت تتصل به عشان نعرف هو عايز ايه
هز محمدي راسه بجديه وانا مواقفه
بعد مرور 30 دقيقه كان يدخل ماذن من باب البيت وعندما وجد اخته امامه ذهب اليها بكل حب وفرحه وهو يتحسس وجهه ويقول: جوري وحشتيني عامله ايه يا قلبي ما تقلقيش انا جاي اخذك من هنا هعوضك على كل حاجه و هاخليك تنسى اللى شوفتيها هنا من ذل والمهانه والقرف
هنا التوسعت اعين حبيبه بسخريه : انت بتقول اى يا راجل ذل وقرف اى انت اهبل يلا
كدا أن يرد عليها مازن لول يد أخته وهمسها فى اذنه : متقولش اي حاجه من الاتفاق اللي حصل وانا اوعدك ان هارجع معك
هز راسه بسعاده اشارات له حبيبه ان يدخل الى المكتب الخاص بمحمد وما كدا ان يدخل حتى خرج فهد وهو ينظر اليه بغضب فهو يشعر انه يريد ان ياخذ روحي ويرحل
دخل مازن اما فهد اخذ ينظر الى جوري بنظرات قويه كانه يقسم لها انها لم يتركها مهما كلفه الامر ودخل وصفع الباب خلفه بكل قوه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
#عشقت_عمده_الصعيد
#البارت_الثامن_العشرين
انا من صناعت العشق بيدي انا من خطوته اول خطوات الحب والعشق لذلك انظر داخل عيني سوف تجدهم ينبضون بكلمات الحب والعشق لك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
كان يجلس امام الجميع وهو يضع رجل على الاخره ويتحدث بقوه لا مثيل لها وغرور: تفضل يا استاذ مازن قول حضرتك عايز ايه
هنا نظر له ماذا بحقد ماذا يريد ان يقول هل يريد ان يقول انه باع اخته من اجل المال هل يريد ان يقلل من قيمته مازن بتوتر وهو ينظر الى محمدي وتحدث بهدوء: بقول انا عايز اطلق اختي
هنا رافع فهد حاجب: ليه
الصك مازن على اسنانه وهو يقول: كده انا عاوزه اطلق اختي شايف ان اختي مش مرتاحه وانا حر
هنا تحدث فهد بسخريه وهو يضع قدم على الاخرى: والله مش انت اللي تقول هي مرتاحه ولا لا المفروض هي اللي هتقول كده.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هنا صدح صوت محمدي وهو يقول بجديه وهو ينظر الى مازن: بص يا ابني انت بتكذب ومش عايز تقول الحقيقه وده واضح جدا لان مفيش حد هيطلق اخته لان هو عايز يطلقها وابني مش راضي يقولي الحقيقه برده لانها اكيد بيكذب في حاجه مخبيها بس ماشي انا هامشي معكم في الكدبه زي ما انتم عايزين وهقول ان انا مصدقكم معا ده محصلش والكلام اللي انتم بتقولوه ميدخلش على عيل صغير بس مش مشكله احنا هندى اختك وهي اللي تشوف عايزه تطلق ولا لا
هنا توتر فهد بقوه اما مازن فنفخ صدره وهو يشعر بالراحه فهو يعلم ان اخته تريد الطلاق وتريد الفرار من ذلك الفهد المتجبر لا يعلم انها وقعت في عشقه ندى محمدي على جوري وما ان دخلت حتى نظر اليها بهدوء :بصي يا بنتي انا مش هقول ان انا حبيتك لا انا من ساعه ما دخلت البيت ده وانا قلبي مش مرتاحلك حاسس ان في وراكي حاجه بس مش مشكله انت دلوقت مراتي ابني وام حفيدى اللي في بطنك اخوك جاي وبيقول ان انت عايزه تطلقي وجوزك بيقول ان هو مش هيطلق انت عايزه اي
هنا نظارات جوري الى فهد ومازن كل منهم ينتظر قرارها فتحدثت جوري بهدوء: معلش يا حاجه محمدي ممكن اخد يومين افكر
هنا ظهرت ابتسامه ساخره على وجه محمدي وهو يقول كنت فاكرك هتقولي انك مش عايزه تطلقي بس مش مشكله حقك برده انك تقول انك عايزه تفكري معكاكى النهارده بالليل وبكره بالليل هاخذ منك القرار بس خلي بالك انتي لو طلقتى العيل اللي في بطنك ده مش هتاخديه العيل ده هيترب هنا في بيت ابوه وجدو تفضلي اخرجي
مع تلك الكلمات شعر فهد بقلبه يوقف اكثر من مره هل تريد الطلاق هل تريد الفرار ولكن لن يحدث ذلك يقسم انه سوف يقتلها قبل ان تبعد عنه خطوه اما مازن يشعر بالتوتر فماذا تريد ان تفكر فهو يريد لها الفرار لكي تترك ذلك المتعجرف المتكبر الذي ينظر الى الجميع كانهم حشرات تحت قدم فاق الجميع من كل ذلك على صوت محمدي وهو يقول بجدية: بكره الساعه خمسه هنستنى قرار اختك يا استاذ قال ذلك خرج من الغرفه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عند جوري كانت تقف في الشرفه وعلى وجهها في ابتسامه فهي لن تترك فهد
مهما حدث فهي تعشقه وتحبه حد الجنون ولكن تريد ان تعلموا درس انها ليست تحت امره هي تحبه لذلك تفعل ما يريد لا لانه يجبرها على ذلك ولكن قطع كل ذلك دخول فهد الغاضب وهو يمسكها من يدها ويدخل بها في الغرفه ويتحدث بغضب:عاوز تفكري في ايه بالضبط اللي عايزه تفكر فيه عايزه تسبيني
تحدث جوري ببرود وقالت: ده حقي وده الاتفاق اللي اتفقنا عليها
يقف امامها بصدمه هل بعد كل هذا تريد ان تتركه وترحل هل بعد ان عشقها واصبح لا يريد ان تكون سوي معاه هل تريد ان ترحل دون حته ان تنظر له
جورى بقوه: مالك مصدوم ليه ولا من اى ده حقي وبعدين احنا اتفقنا على حاجه وانا نفذت اى الغلط انك انت كمان تنفذ
فهد بصدمه: انتى بتقولى اى يعني عشان خفيت تطلقي
جوري بسخريه: حقي انى اطلق وشوف حياتى وبدا من جديد ابدا حياتى بطريقه الى تعجبنى
فهد بقوه: وانا مش هدفع فلوس تانى
جوري بسخريه: ولا يفرق معايا ببصله اهم حاجه امشي من هنا ارجع حره تانى وبدا من جديد
هنا نظر لها فهد بنكسار: بس انا حبيتك
هنا نظرات له جورى بسخريه وقالت: انت عمرك ما حبيت حد غير نواره عشان كدا انا بقولها بهدوء طلقنى يا فهد
هنا عاد جبروت فهد اكبر من ذي قبل وتحدث بقوه: لايا جورى انتى هتفضلى هنا لان انتى مكانك هنا معايا هتفضلى هنا بمزاجك او غصب عنك قال ذلك ونقض عليها يقبلها بكل عنف كانه يفراغ فيها غضبه ولكن لاول مره ترفع جورى يدها وصفعته بقوه وقالت:
انا مش كرسي او كنبه عشان ده يبقى مكاني هنا لا أن لو هافضل هنا هافضل هنا عشان انا عاوز افضل هنا افهم بقى وغرورك وتكبرك ده مش فارق معي
هنا ننظر لها فهد بابتسامه مجنونه وهو يقول لها :يعني هتفضلي معي صح قولي انك هتفضلي معي وجنبي
نظرات وجوري باستغراب:عاوزنى اكون معاك
ضمها فهد الي حضنه وهو يقول: ماقدرش اتخيل حياتي من غيرك في الاول كنت فاكرك هابقى عادي معك مش هتحركي في شعري بس اللي بشوفه دلوقتي انا حياتي وقفه عليك جوري انت لو بعدت عني حياتي هتقف عندك عمري كله هيقف عند اللحظه دي مش هاعرف حتى اتحرك يمين ولا شمال صدقيني روحي هتروح معك جوري انت لو سبتيني انا هاموت نفسي انا باحبك قوي
هنا رفعت جوري يد فهد وضعت قبله حنايا عليها وهي تقول: والله انا لو لفيت العالم كله مش هلاقي حد زيك انا باحبك على فكره ومقدرش استغنى عنك معك رقم مازن
فهد بحب وفرحه :اه
جوري: طب ممكن تتصل بيه
اتصل فهد بي مازن فاجابه مازن بسرعه: الو
جوري بهدوء :ازيك يا مازن
مازن بفرحه: حسمت قرارك هتيجي معي
جوري : انا اسفه مش هينفع مازن انا حبيت فهد ومبقتش اقدر استغنى عنه ومقدرش ابعد عن حياتي لان هو حياتي المره الاولى انت بعتني وانا كنت رافض لقرار ورغم ذلك كملت البيع واخدت فلوس المره دي انا اللي عاوزه اكمل البيع الاخر لاني والله ما اقدر اعيش من غيره انت اخويا وسندي وظهري ولو فهد عمل اي حاجه هتكون اول واحد الجأ ليه بس انا مش هاقدر ابعد عن فهد
مازن بهدوء ووجع: تمام يا روحي وصدقيني على طول هتلاقيني واقف جنبك
جورى بحب :شكرا يا مازن
اغلقت جوري الهاتف وهي تنظر داخل اعين فهد الذي ينظر لها بحب: وتقولها مالك بتبصلي كده ليه
لم ينطق فهد بحرف او كلمه بلا وضع قبله على شفايفها وهو يقول بحب ا:نت اى بظبط انا كل يوم بحمد ربنا انك موجوده في حياتي ربنا يخليكي ليا ويديمك في عمري يا عمري
جوري باحب: يديمك ليا يا نور عيني ثم اكملت برافعت حاجب و بغضب: بس انت ليه قلت اللي عمى ان انا حامل انت عارف ان كده كدبه اكبر من الاول وهتبقا مشكله لو عرف ان انا مش حامل هنا مسح فهد على شعرها وهو يقول مش مشكله هنقول اى حاجه المهم دلوقتى انك معايا ومش هتسبنى
قال ذلك وهو يقبلها لكى ينسوا كل شيء ولا يفكرو سوي فى حبهم
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ام عند نواره كنت تنظر إلى المعابد الفرعونية بصدمه حسام بابتسامه :اى رايك
نواره ببلهاء :رأى اى ده تحفه انا بجد مبسوطه كنت دائما بقراءة عن الفرعنه بس اول مره اشوف العظمه بتاعتهم على الحقيقة
هنا لف حسام يده على خصرها وتحدث بحب:انا تحت امرك شوفى انتى عاوزه اى وانا اعملك إلى انتى عاوزه كله
نواره بابتسامه :ربنا يخليك ليا يا اجمل حسام فى الكون
كدا أن يقبلها حسام ولكن أوقفته نظرات نواره
فتحدث بابتسامه:خلاص انا اسف
أكملوا اليوم فى مرح و حب
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ام فى غرفه شعيب كان يجلس على الكرسي ينتظر دخول زهره ولكن لم يحدث فتحته الى الغرفه التى بجانب غرفه فهد دخل إليها بكل غضب
شعيب :انتى مجتيش الأوضه ليه
زهره بهدوء:واجى ليه ولا عشان اى
شعيب بسخرية:على اساس انك كنتى حلفه متدخليش الأوضاع غير لم ابنك يجى وابنك جاه ودخل البيت بس طبعا بعد ما استغقلنى
زهره بغضب:انت عاوز اى محمدى
محمدى بغضب اكبر :عاوز افهم كل حاجه مش عاوز ابقا غبي وانا متاكد وعارف انك عارف و افهمه كل حاجه بس بتحولى تكدبي عليا
زهره بغضب لكى تخفى الحقيقة:مفيش حاجه بس انت إلى شكاك زياده عن اللزوم مش اكتر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
#عشقت_عمده_الصعيد
#البارت_تسع_والعشرين
🌺🌺💃🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في صباح يوم الثلاثاء يستيقظ فهد على يد جوري التي تحركها بكل رومانسيه فهد بابتسامه: غريبه سبقتيني النهارده و صحيتي بدري
جورى بحب: لاني باحبك مقدرتش انام امبارح مش قادره اقفل عينى عنك
فهد بحب: عارفه يا جوري انا لو لفيت العالم كله مش على هلقي واحده زيك
جوري بابتسامه: وانا لو لفيت العالم كله برده مش هلقي حد زيك اه ممكن تبان قاسي من بره بس اللى شفته باين قد ايه انك طيب وغلبان وحنين بجد انت مش هتتكرر ثاني بجد نفسي عيالي يكونوا شبهك
هنا ظهره ابتسامه حزينه على وجهه فهد وهو يقول ا:حنا كنا فين وبقينا فين يا جوري انا مكنتش مصدق انى ممكن ارجع راجل ثاني دلوقتي انت بتقولي عيال عيال ايه وبتاع ايه انا مش حاطط الواحد في المئه ان انا اخلف انا رضيت بالى إلى حصل احنا كنا فين وبقنا فين و لو انتي مش راضيه ممكن نتبنا اى طفل عشان تحس باحساس الان
هنا وضعت جوري قبله على شفايف فهد وهي تقول بابتسامه: ومن قال اني ممكن اقبل بكده بس انا كمان واثقه في ربنا زاى ما كنت واثقه فيه انك هتخف وربنا حققلي حلمي واثقه في ربنا برده اني هخلف بس وحتى لو مخلفتش مش فارق معي كثير اهم حاجه عندي دلوقت ان انا جنبك ومراتك
فهد :بتحبنى للدرجه دي يا جوري
جورى بابتسامه: واكثر من الدرجه دي فهد انا كنت حاسه نفسي مش عايشه وبقيت عايشه في حضنك و معك فانا مش طالبه من ربنا حاجه غيرك انت
هنا مال على وجهه واخذ يقبلوها بكل حب وهو يبتسم لها بكلمات العشق المتيمه ويقول وهو ينظر داخل اعينها: بتحبني
جورى بابتسامه :لو محبتكش انت هاحب مين اكيد باحبك باحبك قد كل حاجه حلوه عملتها معي وقد كل حاجه حلوه هتعملها معي
فهد بهدوء: نسيتي اللي حصل هنا مسحت جوري على راسها وهي تقول اللي فات مش فاكراه واللي جاي انا شايفه معك احسن لاني باحبك ولا بيحب بيسامح وبيغفر وانا مسامحاك وغفرتلك يبقى لازمته اى ان احنا نتكلم فيه
هنا قبلها فهد من شفتيها وهو يقول: باحبك قد الدنيا كلها ثم سحر فى وجهه وهو يقول جوري ايه اكثر حاجه بتحبها فيا
جوري وهى تحرك يده باحب على شعره: كل حاجه انت كلك تتحب
وهنا ضحك فهد وهو يقول: تمام يا ستي مع انك ما قلتيش حاجه معينه بس انا هاقولك انا باحب فيك اى باحب فيك كل حاجه كل كلمه وكل حرف كل نظره كل نفس بيخرج منك بيكون لي حياه ثانيه والجديده
جوري بابتسامه :يعني للدرجه دي بتحبني
فهد باعشق :واكثر من الدرجه دي انا باحبك لدرجه ما حدش يقدر يتوقعها ولا يتخيلها لانو لو توقعها هيحسدونا وأكمل بغناء اخاف من عيون الناس لا ويحسدوني عليك يا حبيبي
هنا ابتسمت الجوري بخجل وهي تقول دول هيحسدوني عليك يا انت
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في الاسفل كان يجلس محمدي على الكرسي الرئيسي في السفره وهو ينتظر نزول فهد وزوجته ولكن لم يمر الكثير وكانت تنزل جوي على السلم وهي ترتدي ملابس المدرسه الخاصه بها فانظر لها محمدي بغضب وهو يقول: انت لابسه كده و رايحه على فين
هنا نظره جوري الى فهد كانها تطلب منه المساعده فرد فهد ببرود وجديه: رايحه المدرسه ولا لبس مش واضح عليه
محمدي بغضب: وازاي والعيل اللي في بطنها افرض لواحد زوقها او عمل فيها اي حاجه
فهد بهدوء وتريس: والله انا عارف انا باعمل ايه ودي امراتي ولا في بطنها ابني وانا حره فيه و ده اللي عندي
محمدي بغضب: انت وواقف ادام اوامر ابوك يا فهد
فهد بهدوء انا مش بعصي اوامر حد انا باقول اللي عندي انا حره في قراري قال ذلك وهو ماسك يد جوري وهو يقول: يلا يا قلبي عشان نروح المدرسه هزت جوري رأسها بابتسامه وخرجت خلف فهد امام اعين محمدي التي تطلق الشرار فتحدثت زهره بهدوء :ما تدخلش في حياتهم و خليهم هم حرين وهم عارفين هم بيعملوا ايه
محمدي بغضب: طب والعيل اللي في بطنها
زهره على نفسه برودها: والله العيل اللي في بطنها هي امه وهو ابوه وهم فهميني هم بيعملوا ايه في بلاش ندخل في حياتهم ونضايقهم
في ذلك الاثناء كان ينزل كل من فارس وحبيبه وهي تحمل احمد ذلك الطفل الصغير محمدي بغضب: تعال شوف يا فارس اخوك عمل ايه
فارس بستغرب: في ايه يا بابا هو عمل ايه
محمدي بغضب: خذ مراته يوديها المدرسه وهي حامل
هنا تحدث فارس بهدوء: بابا دي امراته وهو حر فيها ولا في بطنها ابنه احنا محدش فينا يقدر يتكلم هو شايف الاحسن والافضل لهم هنا نظر محمدي بقرف وهو يقول ماركوب بياخدكم كلكم قال ذلك وصعد الى غرفته تحت انظر فارس المستغرب هو وحبيبه وزهره
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في سياره فهد كانت تجلس جوري وهي تنام على كتفها فهد وعلى واجهه ابتسامه فهد بتساؤل: مالك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
جوري: مش مصدقه حاسه ان ده كله حلم وخايفه اصحى منه بجد مش مصدقه ان ده كله حصل فى حياتي ده كله انا بحبك اوى يا فهد
فهد بحب:وانا بعشقك يا قلبي المهم دلوقتي عايزك تدخلي للمدرسين بتوعك تاخذي دروسك بس انت عارفه اسامي البنات اللي اتكلموا معاكى
هنا نظرات وجوري باستغراب: ليه يا فهد انت هتعمل ايه
فهد بقوه: محدش يقدر يتريق على امراته العمده واللي هيعمل كده لازم يعرف هو عمل ايه
جوري: فهد خلاص هما اكيد ميقصدوش كدا واكيد انت. مش هتعمل اى حاجه امانه عليك عشان خاطري
فهد بقوه : لازم يكونوا عبره لمن يعتبر عشان لو حد فكر يقل منك تانى هقتله
جوري برجاء: ارجوك يا فهد اسمع مني بلاش تعمل اي حاجه تؤذي الناس دي دول غلابه اوقف فهد سيارته دون ان يتحدث امام باب المدرسه وهو يقول بهدوء: يلا يا جوري انزل يا حبيبتي عشان تلحقي تبدئي الدروس بتاعتك
نظرت له جوري بهدوء و ذهب الى المدرسه
اما عند فهد اغلق السياره واتجه الى مدير المدرسه دخل بكل قوه وجبروت لايناسب سوي غيره استقباله مدير المدرسه بترحيب: اهلا بحضرتك يا عمده اهلا بك
جلس فهد وهو يضع رجل على الاخرى و تحدث بهدوء: لما امراتي تتهزق في المدرسه من حبه عيال ده يبقى اسمه
هنا ابتلع المدير ريقوا بتوتر فهو يعلم انه كان رجل جيش وماسك عمده ولكن له سلطته فتحدث بهدوء :طبعا غلط يا فندم شوف حضرتك عاوز تعمل ايه واحنا نعمله
فهد بقوه :اللي انا عاوزه ان العيال دول يتدبوا عشان يكون عبره لمن لا يعتبر عشان لو حصل ده ثاني لا مراتي مش هيحصل كويس وده اللي عندي
المدير بهدوء :تمام اللي حضرتك تؤمر به يا فندم شوف اسمهم اى واحنا ممكن نعمله احنا بس عاوزين اسماء البنات
تحدث فهد بهدوء وهو مازال على جلسته هو يقول :مرتى متعرفش اسماءهم بس هتيجي وهتوصف لك شكلهم وبناء عليه هياخدو اسبوعين رفض من المدرسه ده غير ان هم ينقصوا فى اعمال السنه لو كانوا في اولى او ثانيه ثانوي
هزء مدير راسه ف خلال دقائق كانت تجلس جوري بتوتر امام المدير فهي لا تريد ان تظلم هؤلاء الفتيات وبعد ان قالت إنها لا تعرف الفتيات لأنهم يرتدون النقاب ولا ترهم ام الفتيات في نظرت لهم جبرها بحزن وقالت بهدوء انا معرفش انهى واحده فيهم لانى مشفتش غيرها عينهم
هنا نظر فهد بابتسامه فهو يعلم ان زوجته طيبه القلب وبرغم ان الفتيات يقفون امامها لا تريد ان تؤذيهم اما الفتيات بعد ان كانوا يقفون متوترين تحولت النظرات الى احترام فتحدث فهد بقوه تمام ماشي انا امراتي ما تعرفهمش بس الموضوع ده لو حصل مره ثانيه ساعتها هيكون ردى مش كويس قال ذلك وامسك يد جوري بيده لكي تلحقه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ام عند مازن كان يجلس على مكتبه بحزن فدخلت عليه عفاف بابتسامه :مالك بس يا مازن فيك اى
مازن بحزن :اختى مقبلتش تيجى معايا يا عفاف
عفاف بهدوء:بص يا مازن الست غير الراجل الست لم بتحب بقلبها مش بتفتكر كل حاجه لا بتنساء اى حاجه ومش بتفتكر بقي حاجه
مازن بهدوء:بس انا كنت عاوز أسعدها
عفاف بحب :المساعده انك تكون جانبها
هنا نظرا له مازن بابتسامه فاهو كل يوم يريد جزء جديد منها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد مرور ثلاث ايام كان عادي فيها حسام ونواره الى ارض الوطن مره اخرى كان يشعر حسام بتغيير كبير في نواره فهو كان يشعر انها اصبحت تحبه بدلالها وجمالها الاشياء تجعله متاكد انها تحبه ولكن تبي ان تعترف بذلك
حسام بهدوء وهو يمسح على شعرها: مالك يا نواره فيكى ايه
نواره بتعب : مش عارفه والله يا حسام بس تعبانه شويه مش اكثر
حسام بحب: معلش يا قلبي نامي دلوقتى و انا نازل الشغل و اتصلت بماما عشان تيجي تقعد معك شويه
نواره بتفهم: ربنا يخليك والله يا حسام مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه
حسام بابتسامه: انت اللي ربنا يخليك لي يا نورت حياتي وعمري كله المهم دلوقتى متعملش اكل خالص انا هاجيب اكل وانا جاي هنا حضنته نواره وضمته الى صدرها وهي تقول ربنا يخليك يا حسام
حسام بابتسامه :ويخليك يا عمري
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عند جوري كنت تنام على الفراش بتعب فهي لا تعلم لماذا حالتها بتسوء كل يوم عن قبل فدخل فهد الى الغرفه بقوه وجد جوري تنام على الفراش بالتعب فهد برفع حاجب:
مالك فيكى ايه بقلك كذا يوم مش متظبطه
جوري بيتعب: مش عارفه والله يا فهد بس فعلا انا تعبانه جدا
فهد بهدوء: طب مانجيب الدكتورة تطمني عليكى
جوري :لا ملهش لازمه انا هابقى كويسه
فهد بسخريه: اه واضح جدا
قال ذلك واخرج هاتفه واتصل بالطبيب ونادها على امه دخلت زهره الى الغرفه وهي تقول،: خير يا فهد في ايه
فهد بهدوء :معلش يا امى بس عايزك تقعدي مع الدكتوره وهي بتكشف على جوري ممكن
زهره بهدوء: من عيني يا ابني اللي انت تؤمر بيه بعد مرور ساعه كان يقف
فارس فهد فى متوترين خارج الغرفه حيث كان فارس متوتر علي ابن اخيه ام فهد كان خائفا على جوري فهو متاكد انه لا يوجد طفل خرجت الطبيبه بهدوء وخلفها زهره التى تزغرط بطريقه غريبه مما جعل فهد ينظر لها بستغراب فهد: خير يا دكتوره في اي
دكتوره بابتسامه: مبروك المدام حامل
هنا ظهرت ضحكه على وجه فهد واخذته زهره داخل حضنها وهي تقول بفرحه مبروك يا قلب امك مبروك يا فهد اما فارس يشعر كانه الغبي في تلك الحاله اما محمدي فكان يقف ينظر لهم بغضب وقال
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
#البارت_الثلاثون
#الاخيره
#عشقت_عمده_الصعيد
لا يعني ان البدايات السيئه ان النهايه تكون اسوء بل العكس تماما اذا كانت من البدايه سيئه في النهايه افضل لان الله يرى ما لا تراه اعيون البشر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في وسط تلك الفرحه والمرح اللامتناهي صدح صوت محمدي وهو يقول بغضب : مالك متفاجاه ليه يا زهره مش المفروض ان مرات ابنك كانت حامل من اول يوم دخلت فيه البيت
هنا شعرت زهره بالغضب لانها وضعت كل من فهد وجوري في موقف لا يحسد عليه بسبب غباها فتحدثت بهدوء: اهبس اصلا الدكتورة بتقول ان حالتهم كويسه
فانظر محمدي بجديه الى فهد وهو يقوله: خلاص مع الدكتوره يا فهد وتعال على غرفه المكتب انت وامك
هز فهد راسه بجدية و اتجاه لكي يصرف الطبيبه في خلال عشر دقائق كان يجلس محمدي على كرسي مكتبه بكل قوه وجبروت وامامه فهد الذي يشعر بالسعاده غامره حتى انه لا يهمه اي شيء سوى فرحته وفرحت زوجته فتحدث محمدب بقوه : هتحكى كل اللي حصل من الاول لاني مش مصدق اي حاجه من كلامك امك وهى عمال تلف وتدور وانت نفس الحكايه هتقول ولا ايه
هنا يتحدث فهد بجديه قوه: عايزني اقول ايه عايزني اقولك اني كدبت عليك ومراتى مكنتش حامل اه كذبت كذبت عشان ادخل بيتي ثم نظر الى والده بغضب انت تعرف ايه عني كنت دائما بتزرع فيا اني فهد القوي اللي مش ضعيف صح طب تعرف ان انا كنت بقلي خمس سنين بحارب لوحدى مكنتش بقدر اتكلم عشان مبنش نقص قدامك عارف الحادثه اللي حصلتلي من خمس سنين اثرت على في ايه وسط كلكم ما كنتم مشغولين بنفسكم كنت انا بحارب نفسي عشان ابقا كويس قدامك ومكونش الضعيف انا لم سبت بنت اخوك كنت سايبها عشان مش عاوز بقى ضعيف قدامها ولما اتجوزت جوري هينتهي وكسرتها وقليه منها ورغم كل ده هي ساعدتني روحنا للدكتور عشان يرجعنى راجل تانى كنت بتعالج وهي واقفه جنبي وفاظهرى وبتساعدني وفي نفس الوقت كانت بتحاول تحسسني ان انا مش نقص حاجه بس برغم ده كله انت كنت بتقل من قيمتها ورغم ده كله هي ساكته وما بتتكلمش وما بتقولش حاجه لانها شايفك في مقام ولادها بس ده كله مش فارق معاك اللي فارق ان هي مش عاجباك اوني سبت بنت اخوك عشان خاطرها بس انا مسبتش بنت اخوك عشان خاطرها انا سبت بنت اخوك عشان مكانش هينفع اتجوزها اصلا لان ولا هي كانت هتقبل بي وانا مش راجل ولا حضرتك كنت هتفرح بيا لما اتكشف وعشان كده انا مبحبش حد يجي جنب جوري لان جوري في حته ثانيه جوري غير الكل
هنا تحدث محمدي باسف: انا اسف يا ابني مكنتش اعرف اللي حصل ده كله ثم اكمل بابتسامه الف مبروك يابنى
فهد بهدوء :الله يبارك فيك يا بابا ثم نظر الى امه بستغرب وقالها :انت مش متفاجئه ليه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ظهره بابتسامه على واجه زهره :جورى حكيتلى كل حاجه على فكره هي بتحبك جدا وغلبانه
فهد بحب :وانا بموت فيها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عند نواره كانت تجلس بجانب امها بتعب فتحدثت عزه بقلق :مالك يا بنتي فيكى ايه
نواره بتعب : تعبانه يا ماما مش قادره اقوم من مكانة حاسه انا بطني تعبانه جدا ومش طايقه الاكل خلاص وكل ماكل معدنى تقلب عليا
هنا نظرت عزه بابتسامه: مش يمكن تكوني حامل
نواره بسخريه :حامل ازاي اذا كان حسام تمام الجواز من اسبوع
عزه بسخرية: فيها ايه طب انت عارفه امراه عمك حملت في ابن عمك من ليله الدخله يعني الموضوع عادي
نواره بسخريه: لا ما تقلقيش مفيش بيبي ولا حاجه الا فهد وامراته عاملين ايه
هنا نظرت لها عزه بغضب: هو انتي مش هتنسى بقا
نواره بابتسامه: والله انا ماقصدي حاجه انا اي نعم مش باحب حسام الحب اللي هو بس برده فهد بقى بالنسبه لي عادي انا بسال عليه لان هو في مقام اخويا وعايزه اعرف هو وامراته عاملين ايه كويسين مع بعض ولا ايه
عزه بجديه :اه كويسين جدا كمان عرفت ان مراته حامل وعشان كده انسى بقى
هنا صدرت ضحكات نواره وهي تقول: والله يا ماما انا ناسيه مابقتش افكر في الموضوع ده لان اللي ربنا كاتبه هو إلى هيكون وربنا مش بيعمل حاجه وحشه البني ادم فينا بالعكس ده بيختار الخير وانا مرتاحه مع حسام جدا انسان طيب وحنين ده مش بيستخسر فيا اي حاجه
هنا نظرت له عزه بهدوء الى ابنته وهي تقول: طب الحمد لله وانا يا بنتي مش عاوز حاجه في الدنيا دي غير سعادتك اى حاجه غير كده لا
هنا نامت نواره في احضان امها وهي تقول: ادعيلي يا امي ادعيلي كثير قوي
هنا وضعت عزه قبله على راس ابنتها وهي تقول: بدعيلك يا روحي والله بدعيلك يا حبيبتي امك
________
اما عند عفاف كانت تجلس في غرفتها تنتظر دخول اخيها لكي ياخذ موافقتها على الزواج من مازن لاتعرف لماذا اراد والدها واخيها ان تجلس في الغرفه فهي احب ما على قلبها ان تجلس امام مازن وتشاهد عيونه وهي تقول بكل سعاده وافق كانت تريد ان يتقدم اليها بطريقه رومانسيه حالمه ولكن لم يحدث ذلك للاسف الشديد ولكن لا يهم اهم شيء ان مازن بجانبها قطع شرودها دخول اخوها في غرفته وهو يقول بتريقه : بصي هو انا مش جاي اسالك انت موافقه ولا لحسن انتى عينك فاضحكى فجيت اقولك الف مبروك
عفاف بابتسامه :الله يبارك فيك
اخذها اخوها فى أحضانه وهو يقول: مش انتي الكبيره بس صدقيني يا عفاف لما بتكوني معايا ظهري بيتشد وبحس أن ورايا الف راجل
ثم اكمل بيضحك ممكن عشان انت شبه الرجاله فعلا هنا أبعدت عفاف عن حضنه وهي تقول لها مش هارد على فكره
اخوها بضحك: طب يا ستي ما تتكلميش هاخرج بقى ليهم اقول حضرتك موافقه او الف مبروك يا روح اخوكي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما في غرفه حبيبه هى فارس كان يجلس فارس على الفراش بستغراب حدثته حبيبه بسخريه :مالك قاعد كده ليه
فارس بضحك: انا مش فاهم اي حاجه
حبيبه باستغراب: ايه اللي مش فاهمه
فارس بهدوء : مش جوري دخلت البيت ده عشان هي حامل ازاي امى بتزغرط لما عرفت ان هي حامل انا حساس بحاجه غريبه
حبيبه بجديه :والله انا مش فاهمه حاجه برده بس نرجع ونقول كل واحد في عنده حته اسمها الخصوصيه في حياته مش لازم يكون كشفها لكل الناس
فارس بابتسامه: عارفه يا حبيبه انا كل يوم بفرح جدا اني اتجوزتك بجد كل شويه بكتشف فيك حاجه غريبه وحاجه اجمل من اللي قبليها هو
هزت حبيبه راسها وهي تقول: والله انا كل مواهب بس البعيد كان اعمه
هنا صدحت ضحك مازن فى الغرفه وهو يقول: لسانك ده عاوز يتقطع
هنا تحدثت حبيبه بدلال اهون عليك يا فروستى
فارس بسخرية: دلوقتى فروستى مش كان اعمى
حبيبه بحب :انتى كل حاجه حلوه فروستى و حياتى
فارس بحب : ربنا يخليكي ليا يا بيبه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في غرفه فهد كان يدخل الغرفه وهو على وجهه علامات الغضب وجد جوري تجلس على الفراش وهي تتحسس بطنها بكل سعاده وفرح فتحدثت بحب: شفت يا فهد مش انا قلتلك ان ربنا هيقف جنبنا
هنا نظر لها فهد بغضب وهو يقول:انتى قولتى حالتي لامي يا جورى هى دى الى سر بينا
هنا ابتلعت جوري ريقه بتوتر : فهد والله العظيم والدتك هي اللي خلتني اقولها
فهد بغضب: كدبتي ليه
هنا قامت جوري من على الفراش والدموع تنهمر من عينيها: ارجوك يا فهد انا اسفه بس انساه ب كل اللي حصل احنا خلاص هنبدا حياه جديده انا وانت وابننا عشان خاطري يا فهد انت كل حاجه فى حياتى خلينا نبدا من جديد مع بعض
فهد بغضب مصطنع: لا انت كدبت يا هانم وانا قلتلك انا مابحبش الكدب
هنا امسكت جوري وجه وخذت تقبله بكل حب وهيام وابتعدت عنه وهي تتنفس بسرعه وهي تقول: بحبك و اسفه وما تزعلش اهون عليك تزعل منى
هنا ظهرت ابتسامه على وجه فهد:مش زعلان منك انا قولتلهم كل حاجه وبعدين انا مش عايز اي حزن يجيء ما بيننا عايزها تنتهي حلو
جوري بابتسامه: يعني بتحبني
فهد بسعاده :قد الدنيا
هنا وضعت جوري يد فهد على بطنها وهي تقول: هتحبه اكثر مني
فهد بجديه :عمري وبعدين انا لو هحبه يبقا علشان هو جاي منك اه كنت نفسي ان هو يجي بس كان نفسي ان هو يجي منك انتي اكثر حاجه عشان كده عمري ما احبه واكثر منك
هنا نظرت جورى داخل اعينه وهي تقول: حسه أن ده كله حلم وان مفيش من اي حاجه من دي حصلت وانى لسه زاى مانا
هنا قرصهاء فهد من خدها وهو يقول: عمره ما كان حلم اللي ما بيني وما بينك اكبر من اي حاجه يا جوري انت الدم اللي بيمشي في عروقي انت النفس اللي بتنفسه غنت جوري بصوتها العذب وهي تقول بتوصفني بتكسفني، تقول مالك أرد مفيش و رغم كسوفي صعب أقول ماتوصفنيش تقول حسن القمر جنبي
يضيع و ما بينا فرق كبير و خد الورد من خدي بقى بيغير تقولي الليل على شعري على شعري بقى بينام كلام ماسمعتهوش عمري ولا في دنيا ولا في أحلام وصوتي بتسمعه غنوه
عيوني بسحرها قاتلاك وأنا لو حلوه، أنا حلوه عشان وياك
هنا اتحدث فهد بهمس وهو يقول باحبك
هنا دخلت جوري داخل الحضانه وتقول بسعادها: وانا بموت فيك
بعد مرور ثمان اشهر كانت تنام جوري على الفراش بجانب فهد ولكن منذ صباح وهي تشعر بتعب غريب في بطنها ولكن الان اشتد تعب بطريقه غريبه حتى انها اصبحت لا تتحملها فاخذته تحرك فهد بغضب وهي تقول لها :فهد قوم الحقني انا بموت
فهد بنوم مالك بس يا روحي فيك ايه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
جوري بصراخ :باقولك الحقني انا باموت شكلي باولاد واخذ تصرخ بجنون
اما فهد اخذ يتحرك داخل الغرفه كانه نحلها لا يعرف ماذا عليه ان يفعل ولكن أوقفه صراخ جوري مره اخرى وهي تقول: نادي ماما روح عند ماما
ذهب فهد بسرعه الى غرفه والده ووالدته وخذ يطرق الباب بجنون فتح له محمدى الباب وهو يقول بنوم: عاوز اى يا فهد
فهد بسرعه :جوري بتولد وعايزه ماما
اتجه محمدي الى غرفه جورى كانه هو من سوف يولدها ثم تذكر انه يجب عليه ان يقظ زوجته وذهب الى غرفته وجد فهد يقظ امه وخرجوا بسرعه الى غرفه جوري التي بدات تسب فهد بافظع الشتائم بعد مرور ساعه كان يقف فهد امام غرفه العمليات ينتظر خروج المولود وجوري لايهمه المولود بقدر ما تهمه تلك المجنونه التي في الداخل ولكن اخرجه من خوفه صوت
فارس الساخر: ما تقلقش كده كده خارجه والولد هيبدا ياخذ حقك ومش هتعرف حتى تاخذ بوسه مشبك
هنا نظرت له حبيبه باخحل ولكن قطع صوت والده الغضب وهو يقول :اتلم يا حيوان
كدا أن يرد فهد ولكن أوقفه صوت ذلك الصغير الذي خرج من بطن امه الى الحياه هنا ظهرت ابتسامه على واجه الجميع وبعد عشر دقائق كانت تخرج الممرضه وهي تحمل ذلك الصغير فذهب له محمدي بسعاده واخذ يأذن فى أذنه بكل فرحه حته كدا يبكى من سعادته كانه اول حفيد له ام فهد فاخذ يسأل عن جورى:امال جورى فين
الممرضه بهدوء: متقلقش هى كويس كمان شويه هتروح غرفه آلافاقه
هز فهد راسه لم يمر دقائق وكان يدخل مازن هو و عفاف التى بطنها امامها ويتحدث بتسال :امال فين جورى
فهد بجدية : متقلقش هى ولدت وكمان شويه هندخلها
بعد مرور ساعه كنت تجلس جورى على الفراش بتعب ولكن سعدتها كبيره جدا كل من تحبهم معاها وفى ظهره فنزلت دمعه من عينيها عندم وجدت اخوها و فارس و محمدي يريدون أن يحملوا الصغير هنا مال فهد على اذنها وهو يقول بفرحه :مالك
جورى بسعاده:حسه نفسي مش على الارض انا طيره فى السماء
هنا قال فهد بابتسامه :انا بموت فيكى يا ام حمزه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تمت بحمد الله اعملوا متابعه ليا ملك الروايات
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺