expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية سدره البارت السادس والسابع والثامن والتاسع بقلم الكاتبه نعمه شرابي جميع الفصول كامله

 رواية سدره البارت السادس والسابع والثامن والتاسع بقلم الكاتبه نعمه شرابي جميع الفصول كامله

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

رواية سدره الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع بقلم الكاتبه نعمه شرابي جميع الفصول كامله


رواية سدره البارت السادس والسابع والثامن والتاسع بقلم الكاتبه نعمه شرابي جميع الفصول كامله

الفصل 6من سدرة

🍀🍀🍀🍀🍀🍀

ماجد.. جيبتى فستان الفرح ولا لسة


سدرة.. لاء لسة احنا جبنا بس بتاع الخطوبة ولوازمه وبدلة فارس ولوازمها


ماجد.. طيب فستان ىالفرح انا جبته اون لاين من باريس 

وهيوصل بعد شهر باذن الله وبدله فارس معاه هديه منى لكم


مش قولتم  لون الفستان بتاع الخطوبة اية

سدرة.. اللون بنفسج في ابيض يا دكتور

ماجد.. احسنتى الاختيار زوق 

 سدرة..شكرا يا دكتور لحضرتك كثير والله حضرتك انت كلك ذوق والله يا دكتور ماجد.. طيب يلا عشان مش تتاخري وبابا مش يقلق عليك ماجد اخذنا انا وفارس في السياره ذهبنا الى البيت ظللت طوال اليوم طول الليل افكر في ما حدث عند  الصائغ قمت بالاتصال علي نورا وقصصت عليها كل ما حدث

 نورا.. انت مجنونه يا بنت ايه اللي حصل يعني خالاص مع فارس شخصيته ضعيفه قوي كده ما لوش اي تاثير ازاي واحد رايح يجيب شبكته ويخلي واحد ثاني  ينقي بداله وانت ازاي تنساقي وراء ماجد سدرا.. مش عارفه مش عارفه يا نورا حصل كده ازاي انا لما لقيت عينيه راحه على الاساور رحت عليها بصيت لقيته ركز على نفس الاساور اللي قريبه من الدبله وهو اللي جاب الطقم وقال كان شاريه قبل الخطوبة عشانى مقدرتش اكسفة

ونورا.. والله غبية وغبية قوى كمان 

اما نشوف اخرتها مع ماجد المتيم

سدرة.. يا ستي متقوليش كدا فارس هو قلبي وبس وكل حياتى

نورا .. طيب يا اخرة صبرى خدى بالك من تصرفاتك ومن ماجد شكله مش هيجيبها لبر بعمايله دى

لم انم طوال الليل من التفكير في ماجد وماحدث ومر اسبوع بين المذاكرة ومكلمات فارس للاطمئنان عنى

الي ان جاء يوم كان فية الدكتور ماجد يراقب علينا في تلك المادة وعندما دخل وقام بتوزيع الورق بيننا وقف امامى

ماجد.. عامله ايه يا سدرة في الامتحانات

سدرة .. بخجل كبير الحمد لله يا دكتور

ماجد ..فارس مش راجع معاكى المادة دى

سدرة.. آه يا دكتور راجع معايا 

جلس مكانه يراقب الجميع ومن وقت للاخر ينظر إلى وهو لا ينزل عيونه 

عنى حتى توترت من الموقف وسط زملائي وخجلت منهم

انتهي الامتحان وعندما قمت لتسلم الورقة طلب منى ماجد ان انتظرة

بغرفته بالجامعة

ذهبت سريعا من امامة الي نورا

نورا.. يخرب بيته اية ده هو اتجنن

سدرة.. والله مش عارفة ارد اقولك اية

نورا.. طب روحى اما نشوف اخرتها معاه

سدرة.. انا مش عايزة اروح تعالي معايا

نورا... انا وانا مالي يا اختي هو انا سدرة

ذهبت الية وقمت بالاستاذان لدخول

ماجد..تعالي يا سدرة اقعدى

اية انتى اخبارك اية مع فارس حلوين مع بعض في حاجة ناقصاكم

سدرة.. اه اه اه اه الحمد لله بخير لاء كل حاجة كامله شكرا لحضرتك يا دكتور

ماجد.. مش عاوز اسمع كلمه شكرا دى

مرة ثانية انا بعمل لاخوايا الصغير وخطيبته اللي هى 

سدرة.. طيب حضرتك تامرنى باى شئ عندى مذاكرة كتير لسة عاوزة انجزها

ماجد.. مادتى هي اللي جاية مش كدا

سدرة.. اه بعد بكرة بإذن الله 

ماجد.. خلاص تعالي اتغدى عندنا بكرة واراجع لك  اللي انت مش فاهمها

سدرة.. لاء شكرا وعشان ميصحش

ادخل بيت عريسي قبل اى ارتباط رسمي

ماجد.. خلاص  قولي لست زينب ماجد عازم نفسة علي الغدا عندكم بكرة

سدرة.. تشرف وتانس يارب يا دكتور

بعد اذنك

ماجد.. اتفضلي سدرة ممكن رقم فونك

سدرة. .بلجلجة  اه اه اه طبعا 

خرجت وانا لا استوعب الحوار الذى دار

وماذا يريد منى ماجد وكيف ساتصرف

مع امى واقول لها طلبه

نورا.. بت يا سدرة انت يا بت روحتي فين

سدرة.. مش عارفه شوفي يا نورا حصل وحكيت لها كل ما حدث

نورا.. يخرب بيته ده لاجئ خليكى معاه للاخر اما نشوف اخرتها 

رن هاتفي وكان

فارس.. حبي عملتي ايه انا برة مستنى حبي علي نار يلا متغبيش علية

سدرة.. حبيبي حاضر طالعة انا ونورا عشان ناخدها في سكتنا

نورا..لاء روحوا انتم انا مش عزول 

سدرة.. يلا يا اختي مش واقتك انت كمان

خرجنا ورميت بعينى وجدت فارس يسند على سيارته ويلبس نضارته الشمسية وتى شرت ابيض وبنطلون جينز ازرق وحذاء رياضي ابيض اللون اخذ عقلي بجماله 

اخذ يطرقع باصابعه امام وجهي حتي انتبهت له

فارس.. حبي اية اللي واخد عقلك يتهني به يا رب

سدرة.. هو انت طيب يلا انت خت عقلي وقلبي وروحي وكيانه

فارس.. الله الله ع الكلام الجميل 

نورا.. احم احم احم شكلي طيشة في وسطكم اروح انا

سدرة و فارس.. هههههههههههه

فارس .. يلا اركبوا 

ركبت بجوار فارس وجلست نورا في الخلف وانطلق بالسيارة حتى بيت نورا

فارس.. هه ياقلب فارس من جوة تحبي

نتغدى فين نريح النهاردة من المذاكرة

ومن الفجر هنطلع التله نراجع ونذاكر 

سدرة.. بس مش هينفع نخرج من غير ما اقول لماما وبابا

فارس.. امسك يدى وقبلها يعنى هاجى اخدك واقولك هنتغدى من غير ما ناخد الاذن انا استاذنت الاستاذ شحاته وماما زينب وهما وافقوا

سدرة.. بجد يا فارس مايحرمنيش منك أبدا ولا من حبيبي اللي ما يفوتهوش واجب ابدا

ماجد.. انت حتة مني يا سدرة لازم احافظ عليكى حتي من نفسي

سدرة.. يخليك لي يا قلب سدرة


الفصل 7 من سدرة

💞💞💞💞💞💞💞

فارس.. انت حتة مني يا سدرة لازم احافظ عليكى حتي من نفسي

سدرة.. يخليك لي يا قلب سدرة

وبعدما انهي الغداء ذهبنا إلى البيت وطلبت من امى ان تجهز غداء غدا من اجل ماجد ولم تعلق امى وحمدت الله

سدرة.. الوووو يا قلبي وحشتنى لاء لسة مش نمت مستنية حبي

فارس... حبيبي اللي مجنني بموت فيك يا حبي وحشاني موووت هستناكى قدام البيت بعد صلاة الفجر هطلع من الجامع عليكي مش هرن عشان مش نزعجهم

سدرة.. ماشي يا قلبي هتلاقينى مستنية

 وفي الصباح ذهبت انا و فارس عشقي

الي التله وقضاينا الوقت في المذاكرة حتى رن هاتفي برقم غير مسجل

الووو أيوة مين حضرتك

ماجد.. انا دكتور ماجد 

سدرة اه اهلا يا دكتور

ماجد.. بعد ساعة هكون عندكم


اه طبعا تشرفنا بزيارتك ماما في انتظارك  

تشرف وتانث حضرتك  هيكون فى انتظارك انا وبابا وفارس

ماجد ..بإذن الله

استقبلنا ماجد انا وفارس امام البيت ورحب به ابى وامى واخواتي وقمت بتجهيز السفرة انا واخواتى وامى 

وبعد الغداء جلسنا انا وهو وفارس في حديقة البيت  وطوال الوقت ينظر الي 

وكانه مشتاق الي حبيبته وجدت بعيونه 

نظرة لم اراها بعيني فارس حب اشتياق 

ولع كان من وقت لآخر يختلس النظر لي

وتنهد كانه يعانى من قله حيلته

عدت الامتحانات ومرت الايام وجاء يوم شبكتى انا وفارس وكتب الكتاب

وذهبت الي الفندق الذى سيقام به الفرح مع فارس بالسيارة واقيم الحفل وتم كتب الكتاب واصبحت ملكا لفارسي ولكن زوجة مع ايقاف التنفيذ

اخذنى فارس بعد انتهاء حفل الزفاف في السيارة وفي طريقنا لقضاء شهر العسل

وجدنا شيءكانه شجرة تقف امام السيارة توقف  فارس علي الفور وترجل من السيارة فاذا بفاروق يقف امامه

 فلاش باك

فاروق... عمى شحاته انا بحب سدرة وهتجوزها 

شحاته.. يا ابنى سدرة في التعليم وبعدين بنتي دكتورة ولازم تتجوز دكتور او راجل معاه مؤهل جامعي وبعدين ما تاخذنيش يا ابنى انت معاك دبلوم وشغال نقاش

الشغل مش عيب بس هتتعب في حياتك 

مع واحده ممكن تحسسك انها اعلي منك

فاروق.. وانت بقا ناوى تجوزها للواد السنكوح اللي اسمه فارس ..ده علي جستي يوم ما يحصل

شحاته.. يا ابنى عيب كلامك ده وبعدين فارس اتقدم لها قبلك وفارس دكتور محترم وبيحبها وهى بتحبه ما تظلمش 

نفسك يا ابنى وشوف مستقبلك وكل شء قسمه ونصيب ربنا يهديك يابنى

عودة

فاروق.. مفكر نفسك هتقدر تاخدها مني يا ابن الاكابر سدرة لي لوحدى ومحدش هياخدها منى غير الموت

كنت ارتعش وخائفة علي فارس من فاروق امسكت بيد فارس وطبع قبله علي جبينى فارس.. اوعى تخافي طول ما نا معاكي وترجل من السيار وبصوت جهور

فارس.. عاوز اية يا فاروق واية سدرة بتاعتك دى انت اتجننت ولا عقلك طار

سدرة. مراتى ويوم ما تقرب منها يكون يوم موتك انت فاهم اكلك بسنانى

فاروق... هههاهههاههااى ولا تقدر يا ابن الاكابر واخرج مسدس من خلفة 

اترعبت ونزلت من السيارة وجريت علي

فارس اقف امامه كى افديه بروحى

فارس .سدرة حبيبتي اركبي العربية

ومتخفيش ده حته حشرة افعصها تحت رجلي روحى اقعدى في العربية ومتنزليش مهما حصل مفهوم

سدرة.. لاء مش هسيبك

فاروق.. بعدى يا دكتورة هشوف فارس بيتحدانى الزاى تعالي افعصنى زى ما بتقول ونشوف مين الفايز

سدرة..فاروق الجواز مش غصب وإنا وفارس بنحب بعض من زمان

ارجوك ابعد عننا وسيبنا في حالنا

وانت ان شاء الله ربنا يوفقك ويبعت لك احسن منى ميت مرة

فاروق.. لاء يا سدرة مش انا اللي يتقال لي لاء فاهمة

فارس ... شيل ياض الشجرة دى خلينا نعدى وارمي الزفت اللي في ايدك دى

وامسك فارس يدى واركبنى السيارة

متنزليش امسكت هاتفي واتصلت علي ماجد كان اقرب من استغيث به ففارس قرر الوقوف امام فاروق

وانتظرت الرد واثناء رد ماجد كان فاروق

يتشاجر مع فارس وخرج من المسدس طلقتين سمعنى ماجد وانا اصرخ ماجد سدرة سدرة سدرة ردى علية اية حصل جريت علي فارس وفي يدى الفون الحقنا اسعاف بسرعة في اول البلد وجريت لأجد فارس غارق في دمه اخذته في احضانى فارس متغمصش افتح عيونك متسبنيش 

عشان خاطرى اوعى تسيبنى انا ماليش غيرك فارس وحياتى عندك  فارس فارس 

خليك معايا اوعي تسيبنى متستسلمش

فارس.. سدرة انا بحبك

سدرة.. ما تتكلمش عشان خاطرى اوعى تسيبنى فارس خليك معايا ركز في عيونى

حبيبي انا جمبك مش هسيبك استحمل

اتي ماجد بسيارتة علي اقصى سرعة

فارس.. حبيبي فوق وتلفت حوله لعله يلقي عرف شجرة كي يحمله علية

وفي هذة اللحظة اتى الاسعاف وقبل أن يحمل فارس تكلم فارس وطلب منهم

ان يتكلم معى ومع عمه ماجد

فارس.. س س س سدرة حبيبتى ارجوكي

اسمعي م ك ك ك ك كلامى 

سدرة.. متتكلمش عشان خاطرى يا فارس

انت مش هتسيبنى فاهم مش هتسيبنى

فارس.. اسمعيني مفيش وقت

ماجد... ما تتكلمش يا فارس الإسعاف فين

فارس.. ثوانى بس سدرة ان جرى لي حاجة اوعي تسيبي شقتنا اوعي يا حبي

عمى خلي بالك من سدرة وان مت خليها تعيش حياتها وتخلينى ذكرى حلوة ليها

دكتتتتتور


سدرة 8

بقلم نعمه شرابي

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂

سدرة.. متتكلمش عشان خاطرى يا فارس

انت مش هتسيبنى فاهم مش هتسيبنى

فارس.. اسمعيني مفيش وقت

ماجد... ما تتكلمش يا فارس الإسعاف فين

فارس.. ثوانى بس سدرة ان جرى لي حاجة اوعي تسيبي شقتنا اوعي يا حبي

عمى خلي بالك من سدرة وان مت خليها تعيش حياتها وتخلينى ذكرى حلوة ليها

دكتتتتتور

دكتور ارجوكم ارجوكم الحقوني يا دكتور فارس حبيبي رد علي فارس ارجوك رد علي فارس مش تسيبني لوحدي يا فارس ارجوك يا فارس  مش تسيبني اعمل حاجه يا دكتور ماجد اسعاف اسعاف اسعاف الحقونا الحقونا ارجوكم وجاء الاسعاف وحمل فارس و ركبت السياره مع دكتور ماجد كى نلحق فارس ذهبنا جميعا الى المستشفى دخل فارس غرفه العمليات وقاموا باجراء عمليه لفارس وجلست مع ماجد امام غرفه العمليات اتصل  ماجد على ابي و امي و على اخواته جلست انا على الارض امام غرفه عمليات وانا اضم قدمي إلى ووضعت رأسي علي قدمي وانهرت بالبكاء

ماذا فعلت كي لا افرح بيوم زفافي وانهارت دموعي عندما تذكرت دخول فارس لي في غرفة التجميل بالفندق

فارس.. بسم الله مشاء الله قمر يا قلبي

النهاردة هتبقي حلالي ودنيتي وهتكونى  كلك ملكي والحلاوة دي هتبقي كلها تحت امرى بكل حلاوتها تحمرت وجنتي اية ده تفاح امريكاني يا ولاد لو مش خوفي من ربنا كنت قطفته حالا.. سدرة.. اتلم يا فارس ويلا عشان ننزل رد بابا ...وبعدين يالا يا سدرة نروح ..فارس.. اية هو ده انا قتيل النهارده دى ليلة العمر يا حمايا هو انت سمعت اية بالظبط . بابا سمعت كل حاجه يا فارس فارس يادي الفضائح يا اولاد طب يلا يا عم عشان نلحق نكتب الكتاب  واخذ اميراتي حبيبتي ونقضي شهر العسل همس فارس في اذني هيبقى احلى شهر عسل في حياتي مش هتخرجي من الاوضه تبسمت بابا يلا يا اخويا خلينا نلحق الماذون امسك فارس يدي واشبك صوابعنا ببعض  وذهبنا الي المأذون وقال بارك الله لكما وعليكما وعندما سمع فارس كلمه المأذون اخذنى احضانه وظل يلف بي وقال بحبك بحبك بحبك بحبك ونزلت دموعي ودموع فارس الذى خطف شفتاي في قبله عذبة اذابت قلبي وجلست مع فارس قلبي في كوشة العرس

ولم يترك يدى اتي الجميع للمباركة وكنت انا وهو في قمه السعادة وكان يخطف قبله من وقت للاخر حتى وجدت مؤدى الدى چي اتي له واعطاه الميك وجدت فارس يجذبنى الي احضانه واشغل الدي چي اغنية هادئة ورقصنا اسلو و هو يتملكنى بين احضانه ويهمس لي بحبك

وامسك فارس الميك وغنى لي الحب كله بصوته الجميل فكان صوته رائع عذب فارس بحبك كتير يا سدرة قلبي 

بحبك وبصوت عالي في المايك بحبببببببببببببببك يا سدرة قلبي

وحملنى باحضانه وأخذ يلف بي وانزلنى ليأخذ شفتاى بين شفتاه في قبلة انستنا من حولنا حتى سمعنا الصفير ومن يقولون هههاهههاههاهاهاها.. فارس انزلنى رحموكي مني يا سدرة دانا كنت هقطعك

يلا كفاية عشان نمشي مشورنا طويل وانا مش متحمل بعد اكتر من كدا

نظرت للارض فارس.. لاء النهاردة بالذات مش عاوز كسوف وهقطف التفاح والفراوله دول بتوعي انا بحبك كتير

سدرة..وانا كمان فارس انت كمان اية قوليها انا جوزك حلالك حبي بعشقك

سدرة.. وانت حبيبي وبح قطع الكلمه في قبله شغوفة وبعدها قال هانت ساعة ومش هسيبك تتحركى من جمبي حتي ودعنا الجميع انتبهت علي ماجد ...طمني يا دكتور فارس عامل اية طمني جريت علية طمنى ارجوك فارس ف ااارس عااامل ايية الدكتور.. احنا عملنا اللي علينا والباقي على ربنا ادعوله هو دلوقتي في العناية المركزة وممنوع من الزيارة تقدروا تتفضلوا عشان الوقفة هنا غلط لم اقدر علي الوقوف واحسست بالدوار وكانت يدى ماجد هى من انتشلتني قبل ان اصل الي الارض وحملنى وادخلنى الي غرفة واتى الطبيب .. متقلقوش يا جماعة اغماءة عادية هتخلص المحلول وتبقي تمام بإذن الله ماجد ..تقدر تروح يا دكتور ولا هتفضل هنا ...لاء تقدر تروح وياريت كلكم تروحوا ملوش لازمة حد يفضل هو ولا بكرة الصبح علي ما يفوق بس انتم ادعوا له..ماجد..يااااااااااارب معاه ومعانا

اتى ابي وعمار وظابط المباحث وقابلهم

ماجد وقص عليهم ماحدث وطلب من الظابط انا اذهب الية غدا لانى في حاله لا تسمح لي بالكلام وعندما افقت تقرب ماجد منى ..انت كويسة ياسدرة.. أمأت براسي ايوة.. ماجد.. طيب يلا نروح والصبح نيجى انتفضت من علي الفراش استحاله اسيب فارس وامشي عشان خاطرى يا دكتور سيبنى معاه وإنا مش هعمل حاجة هقعد ساكته عشان خاطرى ماجد..مش هينفع قعادك زى قلته تعالي غيرى هدومك واوعدك نرجع سوا مش هنغيب سدرة..بس انا هدومى في الشقة وفي العربية ..ماجد ..هنروح الشقة غيرى ونجى وانا كمان اغير الهدوم كلها دم يا سدرة ومش هينفع نقعد بها كدا وكمان انت لسة بفستان الفرح  يالله وهنرجع طوالي مش هنتتاخر مسافة السكه 

ذهبت مع ماجد إلي البيت وكان الجميع بانتظارنا وكل واحد بسؤال غير الاخر ماجد هى مش هتقدر ترد عليكم دلوقلت اما تروق هترد علي الجميع ولاء هاتي ..


انا مش شايفه تفاعل يا جماعة هسحب الرواية لو مفيش تفاعل


والله العظيم التفاعل وحش اوي اوي والتعليقات قليلة ياريت تفاعل كتير وتنشر الفصل العاشر 

سدرة الفصل التاسع 9

بقلم نعمه شرابي

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

ذهبت مع ماجد إلي البيت وكان الجميع بانتظارنا وكل واحد بسؤال غير الاخر ماجد هى مش هتقدر ترد عليكم دلوقلت اما تروق هترد علي الجميع ولاء هاتي ..مفاتيح شقة فارس واطلعي مع سدرة تاخد سور وتغير هدومها يلا ياسدرة ودخلت شقتي وكانت اول مرة اراها ودخلت غرفة النوم وجدتها مزينه والسرير علية ورود حمراء ومكتوب علية بعشق سدرة القلب ومنية الروح جلست ابكى امام السرير دخلت ولاء ارجوكى يا سدرة انا مش متحمله يلا عشان هاجى معاكي هساعدك تغيرى الفستان يلا حبيبتي وقامت ولاء بفك زراير الفستان واحضرت لي ملابس مريحة اخذتها ودخلت الي الحمام وملئت البانيو وجلست به وظللت مده طويله حتي انتبهت علي ولاء سدرة سدرة انت كويسة.اه الاء دقايق وخارجة واردتديت ملابسي وخرجت وارتديت حجابي وقلت لها يلا ولاء مش هقدر استني كتير آه ولاء ثوانى اجيب غيارات لفارس واخذت ملابس لفارس  ولاء اتصلي علي دكتور ماجد شوفية خلص ولا لسة ماجد انا خلصت يلا بينا عمار.. ولزومه اية سدرة تروح معاك  يعنى اية حضرتك انا مراته ومقدش اسيبه عمار ...اه مراته على الورق يعنى اية ونظرت الي ماجد ..ماجد تقصد اية يا أبيه بالكلام ده حتى لو مراته على الورق حقها تكون جمبه ولاء يلا يا سدرة انا معاكى بعد اذنك يا عمى وتوجهنا الي المشفى وذهبت إلي الطبيب المباشر وسالت عن حاله فارس ..والله يا مدام ادعوا له الحاله غير مستقرة بيطلب وحده اسمها سدرة كل شوية ..انا سدرة حضرتك لو ممكن ادخل له مش هتكلم هشوفه بس ارجوك يا دكتور انا مراته

حاضر هدخلك بس بعد المرور ما يخلص ومش تطولي عشان غلط علية اوك

 ماجد اية الاخبار ياسدرة طمنيني...سدرة الحمد لله بيفوق من وقت للتانى وبيطلبنى والدكتور هيدخلنى له بعد المرور يارب يارب قومه لي بالسلامة يارب مش تضر قلبي فيه ولاء تعالي نصلي الفجر في الجامع علي ما المرور والنبطشية تتغير وتدعي له..سدرة يلا حبيبتي..ماجد خدونى اصلي معاكم.

وبعد الصلاه قرات له قرآن بنية الشفاء

الي ان اتت الساعة الثامنه صباحا توجت انا وماجد وولاء الى غرفه العنايه المركزه وهناك طلبت من الطبيب الدخول الى فارس دخلت الى فارس ووجدته وهو وهو محاط بالاسلاك بكت عيني وأن قلبي ولا اتحمل منظر فارس في هذا الوضع تقدمت نحو السرير وامسكت يد فارس وقبلتها وانا نزلت دموعي على يديه تكلم فارس سدرة حبيبتي اوعى تسيبيني يا حبيبتي اوعي تسيبي شقتنا في بيت العيله ولا شقتنا في العماره الجديده ما تنزليش عن حق فارس يا سدرة انا كتبت كل حاجه باسمك عاوزك تكوني قوية وحياه حبي لك ما تيأسي ولا تستسلمي يا  يا سدرةحافظي على نفسك من عمي عمار اسمعي كلام ماجد عشان خاطري يا سدرة..سدرة..  عشان خاطري انت  ما تتكلمش يا فارس  الدكتور مانع عنك الكلام فارس  قوم يا فارس من النومه دي عشان خاطري اتمسك بالدنيا اتمسك بها عشان خاطري عشان حبنا عشان حلمنا اوعى تسيبني يا فارس خليك معايا حافظ على  وعدك لي عشان خاطري .فارس حبيبتي انا حبيتك حب ما حدش حبه لواحده دائما افتكري حبي لك يا سدره حبي حبي سدرة ما تتكلمش يا فارس عشان خاطري عشان خاطري عاوز اكلم ماجد احضنيني يا ساره حبيبتي حبيبتي وحشتيني وضعت قبله على شفتي فارس خرجت كي ادخل له ماجد ..ماجد حبيبي انت عامل ايه دلوقتي يا فارس كويس انك فتحت عيونك ده سر سدرة باتع يلا شد حيلك عشان تقوم لنا بالسلامة ..فارس.. عمى اسمعنى كويس مفيش وقت ارجوك متسيبش سدرة ولا تتخلي عنها عمى عمار مش هيسيبها في حالها انت مش شوفت كان بيبص لها الزاى واحنا في الفرح عمى عمار هو اللي ادى المسدس ل فاروق عشان يخلص علينا انا وسدرة فاروق اعترف بده بعد ما ضرب علية نار اتجوز سدرة يا ماجد عارف أنك بتحبها واتخليت عن حبك عشانى ..ماجد ..يا إبني انت هتبقي بخير وهتعيش معاها احلي ايامكم مش تتكلم كتير الكلام غلط عليك..فارس.. عمى اتجوز سدرة متسيبهاش ان سيبتها عمار هيدمر حياتها ..ماجد.. عمار ميقدرش يقرب لكم طول ما انا عايش ..فارس..اوعدنى يا عمي تتجوز سدرة ومتتخلاش عنها.. ماجد.. اوعدك بس بطل كلام طالع اجيب سدرة لك..دخلت لفارس.. مسك يدى وضغط عليها وقال.. اوعديني تتجوزي ماجد من بعدى وولاء اختي امانه في رقبتك اوعي تسيبيها..سدرة.. انت بتقول اية يا فارس حرام عليك مش تتعب قلبي وياك متتكلمش عشان متتعبش ..فارس اوعديني اسمع كلمه وعد منك عشان خاطرى يا حبيبتي اوعدينى نزلت دموعي وقلت اوعدك يا قلبي ..فارس.. سدرة قربي شفايفك من شفايفي وقربتهم والتهمهم فارس بشفتيه ظل يقبلنى حتى توقف مرة واحده ونظرت لوجه مبتسم ودموع علي وجنتيه ندهت فارس فارس لم يجاوبني فاااااااااااااارس حبيبي متسبنيش فااااااااااارس وظللت اصرغ باعلي صوتى حتي دخل الطبيب وماجد وولاء وسمعوا الطبيب يقول البقاء لله

لم اشعر بنفسي ووقعت بالارض عندما وجدتهم يوجهون الصاعق الي قلبه وسمعت بكاء


تكملة الرواية من هنا


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close