روايه وبرغم من قسوتها احببتها البارت الثاني والثالث والرابع بقلم الكاتبه اربسيما روبيل
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
روايه وبرغم من قسوتها احببتها البارت الثاني والثالث والرابع بقلم الكاتبه اربسيما روبيل
![]() |
روايه وبرغم من قسوتها احببتها البارت الثاني والثالث والرابع بقلم الكاتبه اربسيما روبيل
البارت الثاني
الممرضه يادكتوره ايه الي بيحصل
غرام بتوتر المريض هيدخل في غيبوبة هاتي الانعاش بسرعه
وتكهربه عدده مرات
وتنتهي العمليه
في الخارج
تأتي عائله ريان
بيبرس بتوتر ايه الي حصل يا احمد
اروي (الام) ببكاء ايه الي حصل لابني يا احمد قولي يالاااا
احمد بتوتر مع معرفش ياهانم أنا كنت بكلم ريان باشا وفجاءة سمعت صوت غريب ولما اتعقبت مكان الباشا بتليفون وصلت لقيت العربيه مقلوبه وهوا جواه طلعتو وجبتو علي المستشفي وهوا جواه في قوضت العمليات
وتخرج غرام
اروي ببكاء ايه الي حصل لابني يا دكتوره
غرام بابتسامه لطيفه ابن حضرتك تخطي مرحله الخطر هوا بس اسبوع ويطلع من المستشفي نكون اطمنا عليه
وتذهب
اروي ببكاء وسعاده الحمدلله يارب الحمدلله
جاسر (الاب) وهوا يحتضن اروي خلاص يا اروي ريان بقا كويس
اروي ببكاء أنا عايزه اشوفو
بيبرس بهدوء هروح استأذن الدكتورة ياماما واجيلك
اروي ماشي ياحبيبي روح
في مكتب غرام
تسمع غرام دق علي الباب
غرام ادخل
ندي بابتسامة ازعجتك
غرام بابتسامه ندي تعالي ادخلي
ندي ببكاء أنا انا اسفه اوي ياغرام
غرام تحتضنها بحزن بس ياحبيبتي ماتبكيش هي دي العاده ماهم كدا طول عمرهم أنا اتعودت خلاص
ندي ببكاء بس انا السب
غرام بمقاطعة مافيش حد السبب السبب أن مهدي بيه ومراتو كدا طول عمرهم
ندي ببكاء ياغرام بابا وماما ماك
وفجاءة ينفتح الباب ويدخل بيبرس
ندي وهي تمسح دموعها بغضب شديد انت ازاي تدخل من غير متستاذن
بيبرس بغرور أنا ادخل وأخرج في أي وقت وأي مكان
ندي ووشها احمر من الغضب انت انسان مستفز اطلع بره
بيبرس بقولك ايه يابت انتي انتي مين عشان تكلميني كدا
غرام بغضب دي اختي اخت صحبت المستشفى
بيبرس ببرود ماشي أنا بردو ادخل وأخرج في أي وقت علي العموم أنا كنت جاي اخد اذن عشان ادخل لريان
ندي متديلوش اذن ياغرام
غرام ببرود لا ماينفعش اتفضل ادي الاذن تقدرو تدخلو تشفو بس ممنوع الكلام
بيبرس بهدوء تمام يا دكتوره
ويذهب
ندي بغض ايه الوقحه دي بيدخل من غير اذن ويخرج من غير اذن
غرام عادي ياندي مش مشكله
ندي بحب هوا انتي ليه طيبه
غرام بغضب أنا مش طيبه فاهمههه أنا مش طيبهههه ماشيييييي
ندي ببكاء ماشي ماشي انا انا اسفه وتقوم لتذهب وتوقفها غرام
غرام بهدوء ندي ندي
ندي ببكاء ن ن نعم
غرام بهدوء تعالي
ندي تذهب لعندها
غرام تأخذها في حضنها
غرام بغضب من نفسها انا اسفه ياحبيبتي
_ الله الله علي حب الاخوات يسلام لو عندي اخت زيك مش جموسه زي هدير
غرام بابتسامه جانا تعالي
جانا بمرح لا ياعم أنا مروح عشان أنا قطعت اللحظه
ندي بضحك لحظه ايه ياهبله تعالي
جانا بمرح ايه دا مافيش لحظات يا خساره
غرام بابتسامه ندي زعلت مني وكنت يصلحها
جانا بمرح وانا زعلانه ممكن تصلحيني
غرام بابتسامه اه طبعا تعالو اصلحكو انتو الاتنين وتأخذ الاثنين في احضنها
_ الله الله البنت العاطله هنا
( وها قد أتت العقربه طبعا غرفتوها عايزه اقلكو أن العقربه دي مطوله معانا شويه )
غرام بغضب هدير مش تستاذني قبل ما تدخلي اخرجي بره خبطي علي الباب ولو قلتلك ادخلي ادخلي ولو قولت ماتدخليش ماتدخليش
هدير بشر كدا يابنت عمي
غرام ببرود ايوا كدا يالا اطلعي بره
هدير بغيره وشر لأن هذه المستشفي ملك غرام وأنها هي تعمل عند محامي كبير وأنها تكون متدربه تحت يده ماشي يا.... يابنت عمي
وتخرج تدق علي الباب
ندي هتدخليها
جانا لا ياغرام متدخليهاش
غرام لا هشوف هي عايزه ايه ادخل
وتدخل هدير
هدير علي العموم بابا عايزك النهارده بليل
غرام تمام هبقا اجيلو أنا ريحه اشوف المريض الي في قوضت ٦٠٣ اخبارو ايه ماشي ياندي
ندي ماشي
وعلي جه أخري
بيبرس يالا ياماما ندخل
ويدخلون
اروي ببكاء ريان ابني حبيبي
ريان متعيطيش ياماما أنا بخير
اروي ببكاء كان ممكن تسبني اه ياحبيبي
ريان خلاص ياماما انتي بتتعبيني بعياطك دا
اروي خلاص خلاص مش هعيت
وتدخل غرام
غرام ممكن تخرجوا دقيقتين اطمن علي المريض
اروي اه اه طبعا يالا
ويغادرون
وينظر ريان لغرام بإعجاب شديد ياالله ما هذا الجمال هل هي بشر ام ملاك
ويكون في مياه علي الارض وعندما تقترب غرام من ريان تتزحلق وتقع علي ريان
_ الله الله علي الوضع الغرامي
اقبل يا ادمن بليز
روايه وبرغم من قسوتها احببتها البارت الثالث٣
الكاتبه اربسيما روبيل
تقوم غرام وتقول غرام بصدمه هدير
هدير بخبث اه ياست غرام وايه بقا الوضع الرومنسي الي انتي فيه دا
غرام بغضب هديييير انتبهي لكلامك كان في ميه علي الارض وانا اتزحلقت وبس إنما هتغلطي هتلاقي مني رد فعل ميعجبكيش
هدير بخبث وانا هتوقع ايه من واحده وس*خه زيك
غرام تضرب هدير كف
غرام بغضب وهي ترجع يد هدير للخلف وتقول بغضب شديد هدييييير أنا انضف منك فاهمه ثم تجز علي أسنانها وتقول لو اضجراتي وقولتي كلمه تانيه وغلطي في حقي وعد مني هتندمي اوي فاهمه وافتكري انك وقعتي مع غرام المهدي الي مابترحمش فاهمه
هدير بخوف فاهمه فاهمه
تترك غرام يدها وتقول غوريييي غوري من وشي
تغادر هدير
ريان بصدمه انتي ازاي قويه كدا
غرام بسخريه عشان الي حصلي يخليني اعمل اكتر من كدا
ريان بصدمه يااااه لدرجادي
غرام لدرجادي دقيقه واحده
غرام بصراخ انتو يابهااااايم يالي هناااا
الممرضه ن نعم يا دكتوره غرام
غرام بغضب مين الي ساب الميه دي علي الأرض كدا
_ أنا يادكتوره
تنظر له غرام بحزن هوا رجل عجوز ومريض وهوا يعمل عامل نظافة
الرجل أنا هنضفها يا دكتوره ويجلس علي الارض لينضف غرام تنزل وترفعو من الأرض
غرام بابتسامه لا أنا هنضف
الرجل ازاي يابنتي أن
غرام بمقاطعة أنا الي هنضف وخد دول وتعطيه خمس الاف جنيه وتقول وروح البيت ومتشتغلش في حته ومرتبك هتخدو وزياده أنت بتاخد قد ايه
الراجل الف جنيه يابنتي
غرام من النهارده هيبقي خمس الاف جنيه
الراجل شكرا ليكي يابنتي
ويغادر
ريان في سره أنا مش فاهم حاجه هي طيبه ولا قاسيه لازم اعرف ايه الي حصلها
غرام بجمود أنا عملت اللازم ودلوقتي أنا هامشي بس ممنوع الكلام كتير عشان متتعبش
ريان بلامبلاه تمام
وتغادر غرام
ريان يتصل بااحمد
ريان بغضب الو يا احمد
احمد بخوف الو ياباشا
ريان بغضب الي حصلي دا ماكنش صدفه دي كانت حدثه مدبره عايزك تعرف مين وراها
احمد بخوف ح حاضر ياباشا يلازم اي خدمه تاني
ريان بتذكر اه صح فكرتني خد الاسم دا (................
...................) وهاتلي كل المعلومات عنها من ساعه متولدت وعايز معلومات عن عيلتها
احمد تمام حاضر خلال ٢٤ ساعه هتكون كل المعلومات عندك
ريان هوا دا عشمي بردو
في مكان آخر مجهول يتكلم علي الهاتف مع شخص
مجهول ١ عملت الي قلتلك عليه
مجهول ٢ عيب عليك ياباشا كلو تمام ريان دلوقتي في المستشفي
مجهول ١ تمام اوي ابقي عدي عليا عشان تاخد بقيت حسابك
مجهول ٢ تمام الساعة ٥ كويس
مجهول ١ كويس ويغلق الخط
مجهول ١ نهايتك على أيدي يا بن الهلالي عشان انت جيت علي حاتم الدمنهوري وبكره تشوف ستوووووووووووووووووووووووووووووووب
( حاتم الدمنهوري ٢٧ سنه شاب مغرور عنيد لا يتقبل الخساره اناني لدرجه كبيره ولكنه حتما وسيم فهو يملك عيون سوداء وشعر بني وذقن بنيه وهوا شرير من اشرار الروايه حسا اني هشلكم باشرار الروايه بس اصلي أنا بتشل فقولت اشلكو معايا وبعدين هوا انتو لسا شوفتو حاجه )
وفي مكان اخر اول مره نراه
شخص يبكي
_ ماما متسبنيش عشان خاطري مليش غيرك
=اسمعيني يابنتي عايزه اقولك حاجه قبل ما اموت أنا خلاص رايحه اقابل ربي
_ لا ياماما متقوليش كدا عشان خاطري
= يا ب يابن يابنتي أنا.... انا مش امك
_ ايه ا ا ا ا ا ازاي م م م م مش امي
= بصي يابنتي أنا كنت ماشيه في الشارع ولقيتك محطوطه في سله وانا ماكنتش بخلف وجوزي ماكنش عارف يسيب ثروتو لمين قررت اخدك اربيكي بس قبل ما اعمل كدا دورت علي اهلك لغايت معرفت هما مين
_ ه هما مين
= اهلك ناس اغنيه بردو يابنتي وهما عيله (.............)
_ ايه مش معقول
وتموت المراءه
_ أنا لازم اروح لاهلي دلوقتي
وتذهب
في بيت المهدي يسمعون دقات علي الباب فتفتح ندي وتري فتاه في اوقل العشرينات وجميله جدا تملك عيون عسليه وشعر طويل بني وشفايف مملؤه وجسد منحوت
_ مش دا بيت المهدي
ندي باستغراب ايوا مين حضرتك
_ أنا عشق المهدي
ندي بصدمه ايه
روايه وبرغم من قسوتها احببتها البارت الرابع ٤
عشق بحزن عارفه انك مستغربه بس انا هفهمك كل حاجه انتي مين بقي ندي ولا غرام
ندي بصدمه ا ا انا أنا أنا ندي
عشق بابتسامه مش هتقولي لأختك تدخل
ندي بصدمه اختي اختي ازاي
عشق هفهمك
ندي اتفضلي
الام بصراخ من الداخل مين ياندي
وتتفجاء بعشق
الام انتي مين يابنتي
عشق ببكاء أنا بنتك الي رمتيها في الشارع يا..... يا ماما
الاب من الخلف بصدمه ايه ا ا ا ازاي
ندي تتصل بغرام وغرام تجيب
غرام الو ياندي في حاجه
ندي في مصيبه تعالي بسرعه
غرام بقلق ط طيب انا جايه سلام وتألق الخط
غرام بصراخ يا نورا يانورا
نورا نعم ياغرام
غرام بقلق أنا هامشي عشان في مصيبه في البيت خدي بالك من المستشفي
نورا بقلق حاضر بس ابقي طمنيني عليكي
غرام بقلق حاضر حاضر وتغادر
في بيت المهدي
غرام تصل وتترق علي الباب فتفتح ندي
غرام بقلق ف في ايه ياندي
ندي ادخلي وانتي هتعرفي
وتتفجاء بعشق
غرام بتوتر م مين حضرتك
عشق بابتسامه لطيفه أنا اختك يا غرام
غرام بصدمه ايه أن انتي بتقولي ايه
عشق أنا اختك الي اترمت في الشارع أنا اختك الكبيره
غرام بصدمه ا ا انا مش فاهمه حاجه م مين الي رماكي في الشارع
عشق ببكاء وسخريه صدقي لو قولتلك مين مش هتصدقي
غرام بسخريه لا هصدق لاني تقريبا عرفت بتتكلمي عن مين عن مدام المهدي صح
عشق ببكاء صح ياغرام صح
ندي باستغراب وصدمه ب بس ما ماما م مش ممكن تعمل كدا
الام ببكاء لا أنا الي عملتها ياندي
الاب بصدمه ايه انتي بتقولي ايه انا بنتي الكبيره ماتت
الام لا بنتك هي عشق و انا الي رميت عشق في الشارع
غرام ببكاء عملتي كدا ليه
الام ببكاء كل دا بسبب الوكيل بسبب ابوكي ياغرام أنا هحكلكم أنا كنت حامل وبعدها حصلت بينا مشكل فا بوكي قرر
فلاش
الاب بصراخ خلي في علمك انتي هتولدي وتديني بنتي وهطلقك
الام اسمعني متظلمنيش
الاب الكلام انتهي سلام
ويغادر
الام بغضب عايز تطلقني بعد مولد بنتك الي مستنيها طيب صدقني لاحرمك منها
وتحس بوجع في بطنها وتصرخ ويأتي الجيران ويطلبون الإسعاف
وفي المستشفي تولد الام وتتفق مع الممرضه أنها تقول إن الطفله ماتت وأخذت الطفله وذهبت الي مكان مقطوع وتركت الطفله علي الرصيف
الام ببكاء انا اسفه يابنتي لازم اعمل كدا عشان متعشيش مع مرات اب وانا مش هقدر اصرف عليكي انا اسفه وتركت معها ورقه مكتوب عليها عشق حبيبت ابوها
باك
تأخذ الام صعفه علي خدها من الاب
الاب بغضب وصراخ عملتي كدا لييييه حرامتي اب من بنتو لييييه ليييييه حرام عليييييك انتي مش بني ادمه انتي شيطانه ثم يتكلم بهدوء مش انتي كنتي خايفه اطلقك
عشق وندي وغرام لا يابابا لا
الام عشان خاطري يامهدي بلاش
الاب انتي طالق
الام ببكاء لا لا ليه كدا
الاب يرميلها شنطه ملابسها ويقول اتفضلي خدي هدومك وبرا ماشوفش وشك تاني
الام يامهدي اسمعني
الاب اعملي الي بقولك عليه والا بلتلاته
الام ببكاء ح حاضر حاضر وتغادر
في المستشفي
تأتي ندي وتسأل نورا عن غرام
نورا مش عارفه ايه الي حصل بس هي طلعت تجري وهي بتقول أن في مصيبه
جنا بصدمه مصيبه مصيبه ايه
نورا صدقيني مش عارفه
جنا طيب طيب شكرا وتذهب وهي ذاهبة الي الخارج يأتي شخص ويدخل
وهوا مازن العمري لكي يزور صديقه ريان وتخبط به
جنا بغضب مش تفتح انت اعمي
مازن بغضب أكبر انتي الي عاميه ماشيه اخلطي في الناس
جنا بغضب وهي تبعدو عن طريقها اوعي كدا يلا مش نقصاك
مازن بغضب انتي بتقوليلي يلا طب امشي يابت
جنا بغضب بت أما تبتك وتوعية كدا بقا وتبعدو عن طريقها
وتغادر
مازن لنفسه بغضب ماشي أنا هعرفك مقامك
ويدخل لريان
ريان مازن تعالي
مازن بمرح ايه ياعم ريان انت هتعمل فيها عيان قوم وبطل استعباط
ريان ابطل استعباط ايه بس ثم يتكلم بجديه الحادثه دي كانت مقصوده وعايزك تعرف مين الي وراها
مازن ومين قلك اني معملتش كدا أنا دورت وعرفت مين الي عمل كدا
ريان بفضول وغضب مين الي عمل كدا
مازن حاتم الدمنهوري
ريان بغضب ياابن الكلب بس لما أخرج من المستشفي هعرفو مقامو
مازن محاول تهدات ريان اهدي ياريان ومتعصبش نفسك لما تخرج نبقي نتصرف
ريان بهدوء تمام
مازن بهدوء طيب انا هامشي أنا ماشي سلام
ريان سلام
في بيت المهدي
تأتي جانا وتخبط وتفتح ندي وتتفجاء بعشق ويحكو لها ما حدث وعن طلاق الام من الاب
جنا طيب غرام فين دلوقتي
ندي ببكاء شديد مع مع مع مع مع مع معرفش ه هي اخدت شن شنتطها ونزلت تجري
جنا طيب اهدي وانا هدور عليها
وتغادر
ويمر أسبوعان وكانت غرام تمكس بلمستسفي وخرج ريان من المستشفي وفي هذان الاسبوعان تغيرت اشياء كثيره علم ريان كل شيئ عن غرام وعلم بطلاق والدتها من والدها وكان حبه يزيد ويزيد لدرجه انهو صار يعشقوها مهلا دخل أشخاص آخرون الي روياتنا وسنعلم من هم ( بصراحه دخلهم الروايه مايبشرش بلخير سوري عارفه اني هشلكم بس اهدو عل رزقكو ) ونأتي الي فتاه حزينه جالسا علي كرسي امام البحر الذي تعشق منظره
طبعا عرفتوها نعم انها غرام ويأتي ريان ويجلس بجوارها
ريان بلوطف الجميل مالو
غرام بابتسامه مسطنعه ريان بيه اهلا اخبار حضرتك ايه دلوقتي
ريان بلاش تمسلي انك بتبتسمي أنا عارف انتي بتفكري في ايه
ياغرام مامتك غلطتت بس لازم تتسامح عارف ان ابوكي وامك طول عمرهم بيظلموكي بس صدقيني هما اتغيرو محتاجين وقفت بناتهم جنبهم انتي بقالك اسبوعين غايبه عن البيت واكيد اخواتك خايفين علمي وبعدين ياستي انتي عندك واحده بلطجيه اتخنقت مع اخويا
غرام بضحك هههههههههه قصدك ندي ندي دي مشكله
ريان ضحكتك حلوا خليكي بتضحكي كدا علطول
غرام بخجل حاولت إخفائه مرسي ثم تابعت بحزن يعني انت رايك اسمحهم
ريان ايوا ودلوقتي حالا يلا روحي
تحضن غرام ريان وتقول وهي تبتسم شكرا شكرا ياريان انت ادتني ثقه في نفسي شكرا اوي سلام وتذهب وهي تركد
ريان وهو يبتسم اتمني اكون رجعتك الملاك البريئ تاني ياغرام ومش هسمح لحد انو بجرحك طول ما أنا عايش عمر ما دمعه هتنزل منك ابدا
وانتهي البارت
ياتري هل سيدوم قلب غرام البريئ وطيب ام سيرجع لما كان هوا عليه ؟
وهل ستدوم سعاده غرام أما أن للقدر رائ اخر ؟
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
تعليقات
إرسال تعليق