القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وحش الصعيد الفصل الأول حتى الفصل الحادي عشر والاخير بقلم نور الشامي

رواية وحش الصعيد  الفصل الأول حتى الفصل الحادي عشر والاخير بقلم نور الشامي 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

رواية وحش الصعيد  الفصل الأول حتى الفصل الحادي عشر والاخير بقلم نور الشامي 



رواية وحش الصعيد  الفصل الأول حتى الفصل الحادي عشر والاخير بقلم نور الشامي 


اقتباس ناااار 

في بيت عاصم كان يمدد علي الفراش عاري الصدر وبجانبه زينب شبه عازيه وجسدها يمالئ بالكدمات وتبكي بشده فنهض عاصم وارتدي ملابسه ونظر اليها بخبث ثم تحدث بسخزيه مردفا: حاسس انك مش مبسوطه بس ليه اكده علشان باخدك غصب عنك ولا علشان حاجه تانيه يا بنت النجار

زينب ببكاء شديد : هتفضل حابسني اكده لحد امتي انت بتكرهني بتعذبني ليه حرام عليك انت خدت مني كل حاجه

عاصم ببرود:  لسه مخدتش منك حاجه اي المشكله اني جربت منك خمس ست عشر او عشرين مره غصب عنك دا جزء بسيط من عقابك رجعي داكرتك كده لوره وانتي تعرفي انا بعمل معاكي اكده ليه ولسه هعمل متخافيش هخليكي اهنيه لمزاجي وبس حتي الموت مش هسمحلك تحصلي عليه و

وفجأه دخل الحارس الخاص فنحدث عاصم بحده مردفا:  مالك يا مرسي انت اتجننت عاد


اقترب مرسي من عاثم وهمس في اذنه ببعض الكلمات فأنصدم عاصم وذهب بسرعه وووو

--------------------------*-------------------


دخل عاصم احدي الغرف ثم تحدث بابتسامه مردفا: حبيبتي وحشتيني تعالي في حضني

فألتفت عاصم ولكنه لم يري احد حتي سمع صوتها وهي تغني بصوتها العذب الرقيق مردده


"حبيبي وانا بين ايديك بحس بشوق ونار وانا وياك ... ولما بكون في حضنك انا برتاح ..برتااح سيبني معاك ...خلينا نعيش انا وانت حبيبي لبعض يومين .. نبعد لبعيد عن كل الناس احنا الاتنين ...انا بيك مجنون ولا عمري هكون غير ليك ..... بحس ان ال شايفه قصادي ملاك ملااااك اوصف اي .. كاني في احلي حلم حلمته معااك معااك نبعد ليه ....خلينا نعيش انا وانت حبيبي لبعض يومين .. نبعد لبعيد عن كل الناس احنا الاتنين .. انا بيك مجنون ولا عمري هكون غير ليك .....خلينا نعيش انا وانت حبيبي لبعض يومين .. انا بيك مجنون ولا عمري هكون غير لييك 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

انتهت الفتاه من اغنيتها والتفتت فوجدت عاصم ينظر اليها وعلي وجهه ابتسامه فركضت تجاهه واحتضنته بقوه ثم تحدثت مردفه: زعلانه منك جووي اكده تزعجلي وتجولي انك هتطردني عايز تطرد مرتك


نظر عاصم اليها فظهرت سماح فتحدث بابتسامه وهو يسحبها اليه اكثر مردفا: متزعليش يا جلبي مكنش جصدي وبعدين انتي صوتك كان عالي جوي وعارفاني مبحبش الصوت العالي وبعدين انتي كنتي بتاكلي اي

سماح بسعاده:  انا بحبك جووي يا عاصم خليك معايا بجا انهارده 

عاصم بضيق:  مجدرش يا سماح والله انا لازم امشي علشان عندي شغل كتير جووي وكمان لازم احاسب ولاد النجار علي ال عملوه في رماح امبارح انا حاسبت الحراس ال ضربوه بس لسه


ابتعدت سماح عنه ثم تحدثت بضيق مردفه:  عاصم انا معاك في كل ال بتعمله علشان عارفه انك من حجك تنتجم لأبوك وامك ولأمل ال حالتها كل يوم بتسوء بسببهم وعارفه كمن ان زينب غلطانه وانها وافجت علي ال عملوه اخواتها زمان وساعدت في ال عملوه في امك الله يرحمها بس متنساش انها في النهايه واحده ست وبجالها هنا سنتين وانت بتعذبها وتغتصبها كفايه يا عاصم بلاش تلمسها بجا اعتبرها غيره مني انا ببجا حاسه بنار وانت كل ليله بتروحلها وتبجي معاها حتي لو غصب عنها


ابتعد عاصم عنها وتحدث بحده : سماح احنا مش هنخلص بجا من الموضوع دا انا جولتلك مليون مره الموضوع دا منتهي وانتي معايا من وانا صغير وعارفه اني هعمل اكده واكتر وزينب دي تستاهل اكتر من ال بعمله مليون مره متنسيش ان هي ساعدت اخواتها علشنيوصلوا لماما الله يرحمها وانا لازم اعرفها يعني اي واحده حد يغتصبها ويعذبها مش هسيبها مهما حوصل حتي مش هخليها تنتحر علشان ترحم نفسها من العذاب ال هي فيه 

سماح بعصبيه: لحد امتي هتفضل كل ليله تجربلها لأماي يعني

عاصم بغضب شديد:  لحد ما انا اقرر ومش عايز ولا كلمه في الموضوع دا ماشي ولا ال هنعيده نزيده كل مره اتفضلي روحي شوفي امل وحاولي تخليها تخرج بجا من اوضتها 

سماح بضيق: امل مش هتخرج انت شايف الجصر شكله اي اللون الاسود هو ال مسيطر علي البيت كله اختك بتخاف من اللون دا وانت مش راضي تغيره 

عاصم بعصبيه:  مش هغيره غير لما انتجم من كل عيله النجار وجتها بس هغيره روحيلها وحاولي تاخديها وتخرجوا شويه والحرس تحت هيكونوا معاكم لازم تطلع من الجو ال هي فيه دا 

سماح بضيق:  ولو سألتني فين ماما هجولها اي

عاصم بضيق :  جوليلها لسه بس هايجي جريب جوي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

القي عاصم كلماته ثم ذهب من الغرفه ومن الببت بأكمله اما في احدي الشقق ظهرت الفتاه التي كانت تبكي في مصنع عاصم وبعد دقائق ظهر رأفت وتحدث بعصبيه مردفا:  يعني اي انا بعتك لييه علشان تجوليلي ال بيوحصل عن مهاب السيوفي هو عنده اكبر مصانع في البلد وكل صفقه بنحاول ناخدها هو بياخدها انا عايز هو بيعمل اي وباعتك علشان اكده 

رشا بخوف:  محدش يجدر يجرب لمكتبه مكتبه عليه حراس كتير جوي ومحدش بيجرب منه غير اتنين 

رأفت بدهشه : هما مين دول

رشا:  واخد من حراسه اسمه مرسي والتاني شريكه في مصنع من المصانع ال عنده وبيجولوا عنده شركه في اسكندريا هو ومهاب بيه

رأفت بعصبيه:  اسمه اي يعني ملوش اسم

رشا بقلق:  رماح الشهاوي


الفصل الاول

وحـش الصعيد


وقفوا جميعا امام جثته يصرخون بشده من بشاعه المنظر فأقترب احدي الرجال بجانب الجثه والتقط الورقه الموجوده بجواره ثم قرأ ما عليها مرددا : اول انتقام انتظروني قريبا امضاء " وحش الصعيد "


فنظر الي الجميع ثم تحدث بحده مردفا : مش عاوز صوت عاد اكتموا كلكم والحريم يطلعوا بره يلا مش عايز اهنيه غير الحج محمد والحج يحيي وادم ورأفت


خرج الجميع من الغرفه ما عاداهم فتحدث يحيي بقلق مردفا : ازاي دا حوصل واي الورجه دي يا سالم يا ابني


اعطي سالم الورقه ليحيي وانصدم عندما قرأ المكتوب ثم نظر الي الحج محمد وتحدث بتوتر مردفا:  يعني اي انا مش فاهم حاجه 

محمد بحده : تصريح الدفن هيطلع انه موت عادي ومحدش هيعرف بال حوصل اهنيه

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

نظر  اليهم ثم تحدث بعصبيه مردفا: محدش هيعرف كيف انا عايز اعرف مين ال جتل عمي انتوا اتجننتوا عاد ومين ال عايز ينتجم مننا هو اي ال بيوحصل اهنيه

يحيي بحده : مالك يا ادم اعمل حسابك انك بتتملم مع اعمامك وكبرات الصعيد ازاي تتكلم معانا اكده واذا كان ال اتجتل عمك فهو اخونا واحنا هناخد بتاره

رأفت بضيق:  هتاخد بتاره كيف يا ابوي اذا كنتوا مش عايزين تبلغوا البوليس ولا تعرفوا مين ال جتل عمي

محمد بعصبيه:  ال قولناه هيتنفذ وتفهموا الحريم ال بره ان دا ال هيجولوه واخواتكم البنات ميطلعوش بره البيت من دلوجتي فااهمين 

سالم بضيق: ماشي يا ابوي


اما في مكان اخر وبالتحديد في احدي الغرف المظلمه التي تشبه بيت الرعب في ديكورها واثاثها ظهر شاب يرتدي تيشرت اسود وبنطلون اسود ذو عيون بنيه وشعر اسود كثيف في الخامسه والعشرون من عمره تقريبا كان يقف امام صنبور المياه يغسل يده التي تمتلئ بقطرات الدم وبعدما انتهي جفف يده وخرج من غرفته ظل يسير في فيلته ببطئ ينظر الي كل غرفه موجوده حتي توقف عند احدي الغرف وفتح الباب فوجد فتاه تجلس علي الارض وغرفتها تشبه ساحه المعركه كل شي في الارض فأقترب منها ولامس شعرها ثم تحدث بجديه مردفا : جاعده اكده ليه الوجت اتأخر


نظرت الفتاه اليه ثم تحدثت بصوت خائف متقطع : فين ماما يا عاصم هتيجي اهنيه امتي

عاصم بضيق : هتيجي جريب جووي هتفضلي جاعده اكده تستنيها لحد ما تيجي يا امل

امل بخوف : انا بخاف اطلع من اهنيه انت حياتك كلها لونها اسود مش هطلع من اهنيه غير لما ماما تيجي


نظر عاصم اليها ثم اقترب منها حملها ووضعها علي الفراش وخرج من الغرفه واكمل سير في الفيلا بهدوء حتي خرج الي الحديقه الخاصه بالفيلا ودخل الي احدي الغرف الصغيره الموجوده فيها فوجد امرأه في الاربعينات تقريبا من عمرها مقيده بسلسال طويل قوي في قدميها وعندما رأته نذرت اليه بخوف وابتعدت من امامه فنظر اليها بسخريه وتحدث بخبث مردفا: بعدتي ليه اكده هو انا موحشتكيش عاد ولا اي تعالي جاري


نظرت السيده اليه بخوف ثم تحدثت بصوت متقطع :سيبني بالله عليك بلاش تجربلي بجا حرام عليك هتفضل حابسني اهنيه لأمتي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

نظر اليها عاصم ثم تحدث بسخريه مردفا : هو انتي مش عاجبك الحابسه اهنيه ولا اي دي الف واحده  تتمني انها تبجي مكانك اهنيه يا زينب

زينب ببكاء : انا اكبر منك بكتير جووي اعتبرني زي امك


تلاشت علامات السخريه من علي وجه عاصم ثم تحدث بصوت مرعب يشبه فحيح الافاعي مردفا : اوعي تنطجي الكلمه دي مره تانيه علشان مجطعش من جسمك حتت وارميهم للكلاب وانتي عارفه اني ممكن اعمل اكتر من اكده ومتخافيش مليش مزاج ليكي انهارده


خرج عاصم من الغرفه وصعد الي غرفته وجلس علي الفراش وكلمه زينب تردد في اذنيه حتي تذكر

فلااااش باااك

كان مقيد بالاحبال وزوجته علي الارض وهم يتناولون علي اغتصابها وهي تصرخ بشده حتي انتهوا فأقترب احدي الاشخاص منه وتحدث بسخريه مردفا : مرتك حلووه جوي يا منصور مكناش نعرف انها بالحلاوه دي


نظر منصور اليه وتحدث بغضب شديد مردفا : جسما بالله لهجتلكم يا محمد هجتلكم كلكم وهخليكم تتمنوا الموت وانتوا عايشين

يحيي بسخريه : مش لو طلعت من اهنيه حي


نظر منصور الي زوجته الملقاه علي الارض مغشي عليها وجسدها شبه عاري امام ثلاثه رجال ليس لهم اي حق غي ان يروا وجهها وفجأه اخرج يحيي مسديه وقلل ان يطلق الرصاص تحدث يحيي بسخريه مردفا : جولي اي امنيتك جبل ما تموت

منصور بغضب شديد : متفكروش انكم بعد موتي هتعيشوا بسلام انا عندي ابن ربيته علي الشرف والمرامه وانه ياخد حجه وميسبهوش ولو بعد مليون سنه وصدجوني مش هيرحمكم

تحدث محمد بضحك : ابنك ال عنده تسع سنين هيجتلنا احنا وبعدين هو فين ابنك دا ال هربته هو واخته

منصور بغضب : وحش الصعيد افتكروا الاسم دا كويس جووي علشان هتسمعوه كتير جوي


وفجأه اطلق يحيي عدت رصاصات جعلت منصور جثه هامده ففاقت زوجته وعندما رأت زوجها ووضعها هكذا سحبت السلاح منهم واطلقت رصاصه علي رأسها اصابتها ووقعت غارقه في دمائها كل هذا وسط هذا الطفل الذي كان ينظر الي ما يحدث من الخارج

فلاااش باااك


فاق عاصم من شروده واصبحت عيونه باللون الاحمر من شده غضبها ثم تحدث مردفا : هجتلكم كلكم هعرفكم مين هو وحش الصعيد


الفصل الثاني

وحـش الصعيـد 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

في الصباح استيقظ عاصم ودخل ليأخذ حمام دافي ثم ارتدي ملابسه عباره عن تيشرت باللون الاسود وبنطلون باللون الاسود ومشط شعره وخرج من الغرفه فوجد حركه غير طبيعيه امام غرفه امل فذهب بسرعه ووجدها تكسر كل شئ امامها ولا احد يستطيع السيطره عليها فأقترب منها وقيد يديها ثم تحدث بعصبيه مردفا: واجفيين تعملوا اي ادوها الحجنه بسرعه خلوها تهدي


اقتربت احدي الممرضات منها ثم اخرجت حقنه وغرستها في يديها فأرتخي جسدها حتي كادت ان تقع علي الارض فحملها عاصم ووضعها علي الفراش ونظر الي الممرضين ثم تحدث بغضب شديد مردفا: انا بدفعلكم ليييه علشان تتحسن مش علشان تفضل اكده انتوا بتعملوا اي هنا كل يوم حالتها بتسوء اكتر عن اليوم ال جبله

الممرضه بخوف: يا مهاب بيه لازم انسه امل تروح مصحه نفسيه صدجني العلاج في البيت صعب ممكن تأذي نفسها في يوم من الايام

عاصم بغضب شديد: امل هتتعالج اهنيه مش اخت مهاب السيوفي ال تتعالج في المصحه فاااهمين

الممرضه بخوف: حاضر يا بيه اوامرك هتتنفذ


القي عاصم كلماته ثم خرج من الغرفه وظل يسير ببطئ حتي توقف ناحيه احدي الغرف ووقف امامها لدقائق وخرج من الفيلا واخذ سيارته وذهب اما في بيت النجار كان الجميع في حاله حزن شديده فتحدث محمد بخوف مردفا: هنعمل اي يا يحيي تفتكر ان ال جتل اخوك ابن منصور بس منصور احنا جتلناه هو ومراته من زمان جوي وابنه واخته اختفوا من وجتها

يحيي بقلق: لع يا محمد اكيد مش هو بس انا لسه فاكر كلام منصور وجتها وهو بيجولنا وحش الصعيد هو ال هينتجم مننا بس مين ابنه دا وازي عرف يدخل اهنيه ويجتله ويخرج ومحدش يشوفه و


وفجأه قاطعهم دخول الحارس وهو يتحدث مردفا: يا بيه مهاب بيه بره

يحيي بلهفه:  جاين حالا يلا يا محمد جوم بسرعه


نهض محمد ويحيي وخرجوا بسرعه فوجدوا عاصم يجلس علي الكرسي واضعا قدم فوق الاخري فاأقترب يحيي منه ومد يده بالسلام فنظر عاصم اليه ثم تحدث بجديه مردفا: انت عارف اني مش بسلم يا حج يحيي انا جاي اجدم الواجب واشوفكم لو محتاجين حاجه

محمد بضيق:  شكرا يا مهاب بيه كفايه انك تعبت نفسك وجيت

يحيي: انت فكرت في موضوع الشراكه ال بينا

مهاب بخبث : لسه بفكر يا حج يحيي

ادم بضيق:  نورت يا مهاب اتفضل اجعد

عاصم ببرود: مش جاي علشان اجعد يا ادم جيت اعمل الواجب وهمشي علشان ورايا شغل البقاء لله شدوا حيلكم

ادم بضيق : شكرا يا مهاب طول عمرك صاحب واجب

عاصم ببرود:  لو احتاجتوا حاجه انا موجود

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

القي عاصم كلماته واسنقل سيارته وذهب فتحدث ادم بعصبيه مردفا: انتوا اي حكايتكم بجا جولولي اكده ومشاريع اي ال عايزين تشاركوه فيها وعني لسه دافنيه مبجلناش ساعه وازاي هتعملوا عزا وعمي اتجتل 

يحيي بعصبيه: اكتم بجا وبعصبيتك انت وولاد عمك اكده هتخربوا الدنيا فوج دماغنا كلنا جبر يلمك 

ادم بغضب: فهموني اي ال بيوحصل طول ما احنا اكده مش عارفين ال بيوحصل مش هنعرف نتصرف وعمتي فيين لحد دلوجتي بجالها سنتين مختفيه وانتوا مش بطلتوا تدوروا عليها انتوا ازاي اكده

محمد بغضب: ادم اتكلم زين وصوتك ميعلاش وعمتك احنا مش ساكتين وبندور عليها في كل مكان بس البوليس جال انها ممكن تكون ماتت بس بجا وحضروا نفسكم للعزا

ادم بجديه:  لا انا ولا ياسر ولا رأفت هنحضر عزا


القي ادم كلماته وذهب وهو يشعر بالغضب الشديد اما في مكان اخر وبالنحديد في احدي المصانع وقف عاصم ينظر الي العمال وهم يباشرون اعمالهم حتي قاطعه صوت احدي الفتيات العاملين وهي تتحدث بخوف وتوتر مردفه: مهاب بيه بعد اذنك كنت عايزه طلب

جاء الحارس ليبعدها عن عاصم ولكن اشار له بالابتعاد وتحدث ببرود مردفا: جولي عايزه اي

الفتاه بتوتر: عايزه سلفه علي المرتب علشان محتاجه الفلوس ضروري جوي وهمضي عبي اي حاجه او تجدر تطلب الطلب ال يعجبك بس انا محتاجه الفلوس ضروري بالله عليك 


نظر عاصم الي الفتاه ثم تحدث بجديه مردفا: روحي للحسابات وخودي الفلوس وبعدها عارفه هتروحي فين صوح

الفتاه بسعاده : عارفه يا بيه


ذهبت الفتاه من امام عاصم فأقترب الحارس منه وتحدث بضيق مردفا: مهاب بيه اسف بس انت ال ادتني الحج اني اتكلم ليه عملت اكده


نظر عاصم الي الحارس ثم تحدث بسخريه: عارف ان دي واحده ولاد النجار بعتينها ليا علشان تجدر تدخل بيتي بس هما غبين محدش يجدر يدخل بيتي والفلوس ال هتاخدها دي هتدخلها السجن مش بيتي

الحارس بابتسامه: اوامرك يا بيه هتتنفذ


ذهب الحارس وظل عاصم واقفا ينظر الي العمال حتي لفت انتباهه احدي العاملات التي تجلس امام المكنه دموعها تنزل بهدوء فظل يراقبها لبعض الوقت ثم اقترب منها ببطئ حتي وصل اليها وعندما رأته مسحت دموعها بسرعه ونهضت من علي الكرسي وتحدثت بلهفه: خير يا بيه حضرتك محتاج حاجه

عاصم ببرود : مش جولت مليون مره المشاكل الشخصبه ملهاش علاجه بالشغل صوح ولا لع

الفتاه بخوف:  والله يا بيه ما عملت حاجه 

عاصم بحده: اومال بتبكي ليه اكده في الشغل انتي مش جاعده في بيتكم ماشي

الفتاه بحزن وخوف:  حاضر يا بيه


وفجأه جاء رأفت وتحدث بضيق: مهاب بيه اسف اني جيت من غير ميعاد بس عايز اتكلم معاك شويه


التفتت الفتاه الي مصدر الصوت ثم تراجعت عدت خطوات للخلف وحاولت ان تقف خلف عاصم فنظر اليها بدهشه ثم نظر الي رأفت وتحدث بجديه مردفا : اتفضل يا رأفت اتكلم محدش اهنيه لا بيسمع ولا بيشوف حاجه 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

نظر رأفت الي العمال ثم وجه نظره الي الفتاه وتحدث بضيق:  طيب نجدر نتجابل انهارده بليل يره الشغل

عاصم ببرود:  ماشي تعالي انهارده الييت الساعه 11 بليل اكون فاضي

رأفت:  ان شاء الله شكرا


ذهب رأفت من المصنع فنظر علصم الي الفتاه التي بدأ علي وجهها علامات التوتر والارتباك ثم ذهب الي مكتبه رفي المساء في بيت النجار بدأت وقف محمد ويحيي ليأخذوا واجب العزاء ووقف ادم وياسر ورأفت في الاعلي ينظرون الي الجميع كلا منهم يدور بباله سؤال ما حتي قاطع حاله الصمت صوت ادم وهو يتحدث بضيق مردفا:  وبعد ال عملنا تفتكروا ان دا الصوح

رأفت بسخريه:  هو يستاهل اكتر من اكده مليون مره

ياسر : متنساش ان ال بيموت دلوجتي هو اجرب واحد للوحش زي ما فهمنا

ادم بعصبيه:  بس احنا لحد دلوجتي منعرفش مين هو الوحش احنا منعرفش غير الشخص ال شوفناه خارج من الدار وال نعرفه ان الوحش هو الجتل عمنا

رأفت:  كل خاجه هتظهر انهارده


في بيت عاصم كان يمدد علي الفراش عاري الصدر وبجانبه زينب شبه عازيه وجسدها يمالئ بالكدمات وتبكي بشده فنهض عاصم وارتدي ملابسه ونظر اليها بخبث ثم تحدث بسخزيه مردفا: حاسس انك مش مبسوطه بس ليه اكده علشان باخدك غصب عنك ولا علشان حاجه تانيه يا بنت النجار

زينب ببكاء شديد : هتفضل حابسني اكده لحد امتي انت بتكرهني بتعذبني ليه حرام عليك انت خدت مني كل حاجه

عاصم ببرود:  لسه مخدتش منك حاجه اي المشكله اني جربت منك خمس ست عشر او عشرين مره غصب عنك دا جزء بسيط من عقابك رجعي داكرتك كده لوره وانتي تعرفي انا بعمل معاكي اكده ليه ولسه هعمل متخافيش هخليكي اهنيه لمزاجي وبس حتي الموت مش هسمحلك تحصلي عليه و

وفجأه دخل الحارس الخاص فنحدث عاصم بحده مردفا:  مالك يا مرسي انت اتجننت عاد


اقترب مرسي من عاثم وهمس في اذنه ببعض الكلمات فأنصدم عاصم وذهب بسرعه وووو


الفصل الثالث

وحـش الصعيـد


انصدم عاصم عندما سمع كلمات مرسي وذهب بسرعه واستقل سيارته وخلفه حراسه اما في احدي الشقق الصغيره وقف هذا الشاب امامهم بكل قوه وجبروت وهو يتحدث ببرود مردفا: هتعملوا اي عاد هتجتلوني يعني عادي يلا اجتلوني


وقف ادم امامه ثم تحدث بعصبيه مردفا: مستعجل ليه اكده علي الجتل متخافش هتموت بس جبل ما تموت لازم تجولنا عن كل حاجه ومين هو الوحش انطج يا رماح  وجولنا مين الوحش 


نظر رماح اليهم ثم تحدث بضحك مردفا: اجولكم اي مين هو الوحش طيب وبعد ما اجولكم هتاخد منكم اي

رأفت بضيق:  ال انت عايزه هتاخده صدجني مش هنتناقش معاك في حاجه

رماح وهو ينظر لياسر ويتحدث ببرود:  مسمعناش صوتك يعني يا ابن النجار ما تتكلم وتجول رأيك اي في ال بيوحصل دا هتوافج علي ال هطلبه ولا لا

ياسر بشك: هوافج بس علي حسب ال هتطلبه 

رماح بضحك: طول عمرك ذكي يا ابن النجار طيب هجول بجا انا عايز اي هو طلب واحد بس انا عايز روح اعمامكم يحيي ومحمد و

وفجأه قبل ان يكمل حديثه تلقي لكمه قويه من ادم فوضع رماح يده مكان اللكمه ثم نظر الي ادم واعتدل في وقفته وتحدث ببرود مردفا: طلبي مرفوض صوح وطلبكم مرفوض والضربه دي انا مش هحاسبك عليها دلوجتي

ادم بغضب للحراس: ظبطوه خلوا رماح بيه يعرف اي ال بيوحصل لاي حد بيوجف جدام ولاد النجار

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

اقترب الحراس من رماج وظلوا يسددوا له الضربات واللكمات القويه حتي وقع علي الارض من شده الضرب فنظر اليه ادم وياسر ورأفت وتركوه وذهبوا فظل رماح علي الارض يحاول النهوض ولكن لم يستطع وفجأه دخل عاصم وخلفه مرسي واقترب من رماح ثم تحدث بلهفه مردفا: رمااح جووم اي ال حوصلك

رماح بألم شديد: عاصم ازاي تيجي اهنيه دا خطر عليك ممكن حد يشك فيك

عاصم وهو يحاول ان يسند رماح: ال عايز يشك يولع بجاز وسخ جوووم والله ما هسيلهم هخليهم يتمنوا الموت علي ال عملوه فيك .... مرسي اسند معايا رماح بسرعه خلينا ناخده من اهنيه واطلب الحكيم خليه يروح علي بيتي بسرعه

مرسي:  حاضر يا بيه


اقترب مرسي من رماح وحملوه الي السياره ثم ذهبوا بسرعه وصلوا الي القصر واقترب الحزاس وحملوا رماح ووضعوه في غرفه عاصم وفحصه الطبيب وضمد جروحه وطلب منهم ان يرتاح فجلس عاصم بجانب رماح وتحدث بضيق مردفا: انت تعبان جامد صوح

رماح بابتسامه: متخافش طول ما انت جاري يا اخوي مستحيل اتعب

عاصم بحده : انا هتصرف معاهم هخليهم يندموا علي الساعه ال اتولدوا فيها صدجني اي حد مد يده عليك هجطعهاله يلا ارتاح دلوجتي وانا هجوم

رماح بابتسامه : تصبح علي خير


خرج عاصم من غرفته وترك رماح ليرتاح ثم ذهب الي احدي الغرف وفتح الدولاب واخرج بعض الملابس وارتداها وذهب اما في بيت النجار كان الجميع في حاله هدوء منهم النائم ومنهم الذي يفكر وفجأه استيقظ الجميع عندما سمعوا صوت طلقات ناريه في الخارج فنهض ادم ونزل بسرعه فوجد الجميع يقف امام البوابه وشخصين من الحراس علي الارض مصابون بأكثر من طلقه في يديهم واخر مصاب بطلقه في قدمه فأقترب ادم منهم وتحدث الي الحراس الواقفون مردفا: ازاااي دا حوصل

الحارس بخوف: والله ما نعرف يا بيه واحد مخبي وشه فجأه لجيناه جدامنا جاين نضرب عليه نار طل السلاح ال معانا بجا من غير رصاص وهو ضرب التلاته دول في ايديهم ورجليهم ورمي ورجه ومشي ومعرفناش نلحقه البوابه كانت مجفوله علينا ومنعرفش اي ال حوصل ولا ازاي

ياسر بعصبيه:  اطلبوا الاسعاف بسرعه ووريني الورجه دي 


اخذ ياسر الورقه من الحارس وانصدم عندما قرأ المكتوب عليها فتحدث محمد بضيق مردفا: اي ال حوصل مكتوب اي

ياسر بحده: عدت وسأنتقم امضاء " وحش الصعيد "


انصدم الجميع من محتوي الرساله ونظر محمد ويحيي الي بعض بتوتر ثم تحدث يحيي بعصبيه للحراس: اوعي تتصلوا بالاسعاف شيلوهم وطلعوهم فوج واطلبوا الحكيم خليه يجي وهو والممرضين جوله الحج يحيي محتاجك وهو هيفهم يلا

ادم بعصبيه: ليه لازم يروحوا المستشفي

رأفت بتفكير : دول التلاته ال ضربوا رماح صوح

ادم بشك:  ايوه هما ال ضربوه

ياسر بحده: دا رد فعل طبيعي من وحش الصعيد علي ال عملناه

محمد بغضب: الله يخربيتكم انتوا عملتوا اي 


قصي رأفت لهم ما حدث وفجأه صفعه يحيي علي وطهه وصفع ادم وياسر وتحدث بغضب شديد مردفا: انتوا اي مش بتفكروا خاالص الله يخربيتكم هتودونا كلنا في داهيه واخواتكم البنات ممكن يعمل فيهم حاجه

ياسر بعصبيه: محدش يجدر يجرب منهم مهما حوصل

محمد بغضب:  هيجرب يا غبي عمتكم لحد دلوجتي مش عارفين عنها حاجه واحتمال كبير تكون معاه والله اعلم بيعمل معاها اي انتوا هتجتلونا كلنا

ادم بحده: طول ما انتوا مخبين عننا كل حاجه محدش مننا هيسكت فاهمين


مر الليل علي الجميع بسرعه اما في بيت عاصم فجلس علي مائده الفطور وبيده هاتغه يشاهد بعض الفيديوهات من داخل بيت النجار ومن داخل احدي المصانع الخاصه به كان يراقب كل شئ بهاتفه وهو في بيته حتي قاطعه صوتها الحاد وهي تتحدث مردفه: جولتلكم مليون مره ان البيه مش بيحب الجهوه غير ساده بس كلامي شكله مش مسموع

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

رفع عاصم نظره ليري صاحبه الصوت فوجد امامه فتاه في العشرينات من عمرها تردي جلباب باللون الازرق وحجاب بنفس اللون وتمسك بيديها سكين واليد الأخري ساندوتش صغير تأكل فيه بعد كل جمله فنهض عاصم وذهب تجاه المطبخ وعندما دخل وقفوا الجميع احتراما له فنظر عاصم اليها ونحدث بحده مردفا: صوتك عالي جوي ليه اكده مش جولت مليون مره مبحبش الصوت العالي


نظرت اليه احدي الخادمات الكبيره في السن ثم تحدثت بخوف مردفا: اسفين يا بيه هي متعرفش حاجه معلش اخر مره سماح هبله بس 


نظر عاصم الي الفتاه التي مازالت تأكل في الساندوتش الخاص بها بلا مبالاه فنظر اليها عاصم وتحدث بعصبيه مردفا: انا جولت اي هو انا بكلم نفسي


نظرت الفتاه اليه ثم نهضت بسرعه من علي الكرسي وخبأت الطعام وتكدثت بلهفه مردفه:  اسفه يا بيه مخدتش بالي والله اسفه

عاصم بحده: مخصوم منك اسبوع ولو ال حوصل دا اتكرر هتطردك من اهنيه فاهمه ولا لع

سماح بدموع : فاهمه يا بيه 


خرج عاصم من المطبخ ثم دخل الي غرفه امل فوجدها مازالت نائمه من تأثير المهدأت والمنومات فخرج ودخل الي غرفه رماح ووجده اصلا مازال نائم فدخل الي احدي الغرف المغلقه وتحدث بابتسامه مردفا: وحشتيني يا حلوه تعالي في حضني ووو


 💃💃💃💃💃💃


الفصل الرابع

وحـش الصعيـد


دخل عاصم احدي الغرف ثم تحدث بابتسامه مردفا: حبيبتي وحشتيني تعالي في حضني

فألتفت عاصم ولكنه لم يري احد حتي سمع صوتها وهي تغني بصوتها العذب الرقيق مردده


"حبيبي وانا بين ايديك بحس بشوق ونار وانا وياك ... ولما بكون في حضنك انا برتاح ..برتااح سيبني معاك ...خلينا نعيش انا وانت حبيبي لبعض يومين .. نبعد لبعيد عن كل الناس احنا الاتنين ...انا بيك مجنون ولا عمري هكون غير ليك ..... بحس ان ال شايفه قصادي ملاك ملااااك اوصف اي .. كاني في احلي حلم حلمته معااك معااك نبعد ليه ....خلينا نعيش انا وانت حبيبي لبعض يومين .. نبعد لبعيد عن كل الناس احنا الاتنين .. انا بيك مجنون ولا عمري هكون غير ليك .....خلينا نعيش انا وانت حبيبي لبعض يومين .. انا بيك مجنون ولا عمري هكون غير لييك 


انتهت الفتاه من اغنيتها والتفتت فوجدت عاصم ينظر اليها وعلي وجهه ابتسامه فركضت تجاهه واحتضنته بقوه ثم تحدثت مردفه: زعلانه منك جووي اكده تزعجلي وتجولي انك هتطردني عايز تطرد مرتك


نظر عاصم اليها فظهرت سماح فتحدث بابتسامه وهو يسحبها اليه اكثر مردفا: متزعليش يا جلبي مكنش جصدي وبعدين انتي صوتك كان عالي جوي وعارفاني مبحبش الصوت العالي وبعدين انتي كنتي بتاكلي اي

سماح بسعاده:  انا بحبك جووي يا عاصم خليك معايا بجا انهارده 

عاصم بضيق:  مجدرش يا سماح والله انا لازم امشي علشان عندي شغل كتير جووي وكمان لازم احاسب ولاد النجار علي ال عملوه في رماح امبارح انا حاسبت الحراس ال ضربوه بس لسه


ابتعدت سماح عنه ثم تحدثت بضيق مردفه:  عاصم انا معاك في كل ال بتعمله علشان عارفه انك من حجك تنتجم لأبوك وامك ولأمل ال حالتها كل يوم بتسوء بسببهم وعارفه كمن ان زينب غلطانه وانها وافجت علي ال عملوه اخواتها زمان وساعدت في ال عملوه في امك الله يرحمها بس متنساش انها في النهايه واحده ست وبجالها هنا سنتين وانت بتعذبها وتغتصبها كفايه يا عاصم بلاش تلمسها بجا اعتبرها غيره مني انا ببجا حاسه بنار وانت كل ليله بتروحلها وتبجي معاها حتي لو غصب عنها


ابتعد عاصم عنها وتحدث بحده : سماح احنا مش هنخلص بجا من الموضوع دا انا جولتلك مليون مره الموضوع دا منتهي وانتي معايا من وانا صغير وعارفه اني هعمل اكده واكتر وزينب دي تستاهل اكتر من ال بعمله مليون مره متنسيش ان هي ساعدت اخواتها علشنيوصلوا لماما الله يرحمها وانا لازم اعرفها يعني اي واحده حد يغتصبها ويعذبها مش هسيبها مهما حوصل حتي مش هخليها تنتحر علشان ترحم نفسها من العذاب ال هي فيه 

سماح بعصبيه: لحد امتي هتفضل كل ليله تجربلها لأماي يعني

عاصم بغضب شديد:  لحد ما انا اقرر ومش عايز ولا كلمه في الموضوع دا ماشي ولا ال هنعيده نزيده كل مره اتفضلي روحي شوفي امل وحاولي تخليها تخرج بجا من اوضتها 

سماح بضيق: امل مش هتخرج انت شايف الجصر شكله اي اللون الاسود هو ال مسيطر علي البيت كله اختك بتخاف من اللون دا وانت مش راضي تغيره 

عاصم بعصبيه:  مش هغيره غير لما انتجم من كل عيله النجار وجتها بس هغيره روحيلها وحاولي تاخديها وتخرجوا شويه والحرس تحت هيكونوا معاكم لازم تطلع من الجو ال هي فيه دا 

سماح بضيق:  ولو سألتني فين ماما هجولها اي

عاصم بضيق :  جوليلها لسه بس هايجي جريب جوي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

القي عاصم كلماته ثم ذهب من الغرفه ومن الببت بأكمله اما في احدي الشقق ظهرت الفتاه التي كانت تبكي في مصنع عاصم وبعد دقائق ظهر رأفت وتحدث بعصبيه مردفا:  يعني اي انا بعتك لييه علشان تجوليلي ال بيوحصل عن مهاب السيوفي هو عنده اكبر مصانع في البلد وكل صفقه بنحاول ناخدها هو بياخدها انا عايز هو بيعمل اي وباعتك علشان اكده 

رشا بخوف:  محدش يجدر يجرب لمكتبه مكتبه عليه حراس كتير جوي ومحدش بيجرب منه غير اتنين 

رأفت بدهشه : هما مين دول

رشا:  واخد من حراسه اسمه مرسي والتاني شريكه في مصنع من المصانع ال عنده وبيجولوا عنده شركه في اسكندريا هو ومهاب بيه

رأفت بعصبيه:  اسمه اي يعني ملوش اسم

رشا بقلق:  رماح الشهاوي


نظر رأفت اليها ثم تحدث بصدمه مردفا:  نعم مين انتي بتجولي اي 

رشا بتوتر:  رماح الشهاوي هو الوحيد ال بيجدر يدخل مكتب مهاب بيه


لملم رأفت اشياءه وتحدث بلهفه قبل ان يخرج من الشقه مردفا:  روحي علي شغلك وانا هتصل بيكي بليل 


القي رأفت كلماته ثم ذهب بسرعه اما في احدي المكاتب الكبيره جلس ادم وهو يشعر بغضب شديد ثم تحدث بعصبيه مردفا:  يعني اي دا انا مشغل عندي شويه بهااايم جولولي انا بدفعلكم ليه ازاي صفقه زي دي تروح بعد ما خدناها امده الشركه هتضيع وهتوقع


تحدث احدي الموظفين بخوف : يا ازم بيه والله ما نعرف دا حوصل ازاي بس جاتلنا رساله علي الايميل امهارده ولازم حضراتكم تشوفوها

ياسر بضيق:  وروني الرساله دي


اقترب المرظف منه ثم اعطاه جهاز اللاب توب الخاص وفتح الرساله وانصدم ياسر عندما قرأها فتحدث ادم بضيق مردفا: مكتوب فيها اي


ادار ياسر الجهاز فنظر ادم وقرأ محتوي الرساله "" عدت وسأنتقم " امضاء:  وحش الصعيد " 


اشار ادم للموظفين ان يخرجوا ثم تحدث بعصبيه مردفا:  وبعدين في ال بيوحصل دا ميين وحش الصعيد واي علاجته بينا علشان ينتجم مننا بالطريجه دي محدش مننا اذي حد جبل اكده حتي لو اذينا حد متوصلش لطريجه الانتجام دي

ياسر بضيق:  بس هو شمله مش عايز ينتجم مننا احنا هو عايز ينتجم من عيله النجار مش من ولاد النجار يعني السر عند عمامك وهما مش راضين يجولوا حاجه

ادم بضيق: دلوجتي لازم مهاب السيوفي يوافج علي الشراكه ال بينا علشان نحاول نعوض الخساره دي والشركه متبوظش اكتر من اكده و

قاطعهم دخول رأفت وتحدث بلهفه مردفا: تعرفوا رماح الشخاوي يبجي مين

ادم:  مين يعني

رأفت بحده:  يبجي شريك مهاب السيوفي الوحيد واحنا فاكرين انه صاحب الوحش بس لا دا كمان صاحب مهاب وهو الوحيد ال مسموح ليه يدخل مكتبه و


وفجأه سمعوا صوت صراخ شديد من الخارج ووو


💃💃💃💃💃💃💃 


الفصل الخامس 

وحش الصعيد


خرج ادم وياسر ورأفت بسرعه من المكتب فوجدوا كل شئ يحترق والجميع يصرخ ويركض بسرعه فأخذ ادم هاتفه واتصل بالمطافي وحاولوا مساعده الناس حتي يخرجوا من المكان وبعد ربع ساعع وصلت المطافي واخمدت الحريق وجاءت الشرطه ثم تحدث الظابط مردفا:  في حد شاكين فيه

ياسر بضيق:  لع احنا ملناش اعداء

الظابط بشك:  بس الحريق دا شكله بفعل فاعل

ادم بحده:  احنا مش شاكين في حد واكيد حوصل ماس او غلط مفيش حد ممكن يعمل معانا اكده

رأفت:  احنا مشهوربن اهنيه في الصعيد والكل عارف اننا ملناش اعداء فيااريت المحضر يتجفل علي اكده

الظابط بشك:  ان شاء الله


ذهبت الشرطي فدخل ادم ورأفت وياسر الي الشركه مره اخري ووجدوا كل شئ احترق وجمله مكتوبه علي الحائط محتواها " عدت وسأنتقم " امضاء: وحش الصعيد

فتحدث ادم لحده مردفا:  ازاي الظابط مشافش الكلام دا هو مييين دا واي ال بيوحصل 

ياسر بضيق : دا رد الوحش علي ال عملناه في رماح كنت فاكر انه لما ضرب رصاص علي الحراس دا بس من الواضح ان رماح غالي عليه جوي بس اي علاقه رماح المنشاوي بـ مهاب السيوفي يبجي الوحش اكيد صاحب مهاب السيوفي كمان وبهدين في حاجه غامضه في حياه مهاب السيوفي احنا لازم نعرف اي ال بيوحصل بالظبط علشان اكده مش بس بيتنا هيتخرب لع وكمان الوحش دا هيخلص علينا واحد واحد

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

اما في بيت عاصم نهض رماح من علي الفراش وهو يشعر بتعب ثم دخل الي المرحاض واخذ حنام دافي وارتدي ملابسه ومشط شعره وخرج فنتبه لصوت سماح في غرفه امل فدخل رماح وعندما رأته تحدثت سماح بضيق مردفه: رماح تعالي شوف امل بجولها تيجي غلشان نخرج شويه بس هي مش راضيه


اقتري رماح من امل ثم تحدث بابتسامه مردفا: حبيبتي الحلوه مش راضيه تجوك ليه عاجبك الجاعده اهنيه


انتبهت امل الي صوته ثم تحدثت بخوف مردفا: اي ال عمل فيك اكده هما هيجتلوك زي بابا عملوا فيك اي

رماح بضيق:  اهدي يا حبيبتي انا بس عملت حادثه بسيطه

امل ببكاء وخوف:  لع هما هيجتلوك ويبعدوك عني انت وعاصم ابعدرا عنهم يا رماح ابعدوا عنهم هيجتلوكم


اقترب رماح منها ثم احتضنها بقوه وتحدث مردفا: اهدي يا حبيبتي انتي اخت عاصم الغرباوي ومرت رماح الشهاوي مينفعش تخافي من حاجه مهما حوصل ويلا جومي اتمشي شويه مع سماح مينفعش تفضلي جاعده اكده

امل بخوف:  عاصم فين هيجي معانا

رماح: لع يا حبيبتي عاصم وراه شغل انتي هتروحي مع سماح ومعاكم الحرس

امل بخوف:  وانت تعالي معانا متجعدش اهنيه لوحدك علشان هيجوا يجتلوك

رماح بابتسامه:  متخافيش يا حبيبتي محدش يجدر يجربلي وبعدين انا ورايا شغل وهروح لعاصم يلا سماح هتساعدك علشان تغيري هدومك واتفسحي معاها وهاتي ال يعجبك

امل: ماشي


اقترب رماح منها وقبلها علي رأسها ثم خرج من الغرفه وذهب الي طريقه للمصنع اما في بيت النجار جلس محمد  يشعر بالضيق الشديد فتحدث يحيي بعصبيه مردفا:  مينفعش امده لازم تحاول تصرف انهارده الشركه اتحرجت بكره الله اعلم يمكن حد من ولادنا لاقدر الله يوحصله حاجه او احنا وهو مستني وعايز يجتلنا لازم نراجب رماح

محمد بغضب:  ادم وياسر ورأفت لازم يهدوا شويه ال حوصل امبارح هما السبب فيه اي ال خلاهم بروحوا يضربوا رماح ويحاولوا يجتلوه هو صاحب الوحش وكمان صاحب مهاب السيوفي وامده مهاب هيرفض الشراكه ال بينا

يحيي:  جوم نروح لمهاب المصنع بتاعه ونسأله علي موضوع الشراكه مهاب لو موافجش يشاركنا خصوصا دلوجتي هنخسر كتير جووي


نهض يحيي ومحد ليذعبوا الي المصنع اما عند عاصم. كان يتجول في المصنع ويشاهد العمال وهم يقومون بعملهم حتي لفت انتباهه هذه الفتاه التي كانت تبكي قبل ذالك فأقترب منها ووجدها تحاول ان تتهرب من نظراته حتي قاطعه رماح وهو يتحدث مردفا: مهاب مالك

نظر عاصم اليه ثم تحدث بصوت منخفض مردفا:  انا شاكك في البنت ال قاعده هناك دي عايزك تخلي حد من رجالتنا يجيب كل المعلومات عنها

رماح : انهارده بلبل هنكون عارفنا عنها كل حاجه و

وفجأه قاطعه ثوت محمد وهو يتحدث بابتسامه مردفا: ازيك يا مهاب بيه

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

نظر عاصم اليهم بضيق ثم تحدث مردفا:  اهلا وسهلا خير

يحيي بأرتباك:  ازيك يا رماح بيه اخبارك اي

رماح بحده: الحمد لاه كويس جوي

محمد:  مهاب بيه احنا كنا جاين علشان نتغج علي موضوع الشراكه ال بينا

عاصم بحده:  مفيش شراكه بينا بعد ال ولادكم عملوه في رماح انا كان ممكن اتصرف واخليهم يندموا علي اللحظه ال مدوا ايدبهم عليه بس جولت المسامح كريم وعملت اعتبار ليكم وكمان رماح جالي خلاص ومعملش حاجه بس عايز تفسير لكل ال حوصل دا ومين وحش الصعيد ال ولادمم بيجولوا عليه ورماح ماله ومال كل دا

يحيي بتوتر: يا مهاب بيه والله دا كان سوء تفاهم وادم وياسر ورأفت لسه صغيرين ومتهورين في واحد اسمه وحش الصعيد بيحاول يأذينا والشركه اتحرجت انهارده وبيجولوا هو السبب وادم جاله معلومات ان رماح بيه صاحب وحش الصعيد دا علشان اكده عملوا ال عملوه

رماح بحده:  والمعلومات دي بجا جاتلكم منين دا لو كان فيه حد اسمخ وحش الصعيد اصلا لكن دي شكلها خرافات في دماغكم

يحيي بضيق:  احنا اسفين يا رماح بيه بالنيابه عنهم وصدجني ال حوصل دا مش هيتكرر تاني

رماح:  خلاص ال حوصل حوصل و


وفجأه جاء مرسي بسرعه وهمس في اذن عاصم ببعض الكلمات فأنصدم عاصم ونظر اليهم بغضب وووو


الفصل السادس

وحش الصعيد


انصدم عاصم عندما سمع كلام مرسي ثم نظر الي محمد ويحيي بغضب شديد فنظر اليه رماح وعلم ان هناك شئ حدث فتخدث بحده مردفا: بعد اذنكم عندنا معاد مهم جووي وبكره ان شاء الله ابجوا تعالوا هنا ونتكلم في موضوع الشراكه دا 


القي رماح كلملته ومسك يد عاصم وذهبوا بسرعه اما في البيت كانت امل تكسر كل شئ تطوله يديها وتصرخ بشده ولا احد يستطيع الاقتراب منها فتحدثت سماح بعصبيه مردفه : اطلبوااا مهااب بيه  ورماح بيه بسرعه واجفين تتفرجوا علي اي

الخادمه بخوف:  يا سماح جولنا لمرسي والله يبلغهم وزمانهم جاين البيه هيجتلنا لو عرف ال حوصل

سماح بغضب شديد:  ازاي صوره زي دي تبجي محطوطه اكده الله يخربيتكم مهاب بيه هيجتلنا و


وفجأه دخل عاصم ورماح ووجد الغرفه كلها شبه محطمه وصوره كبيره علي الارض وامل تصرخ بشده ولا احد يستطيع السيطره عليها فأقترب عاصم منها ومسكها بقوه ثم اشار لبعض الخدم ان يذهبوا وترك اثنين فقط من الخدم والطبيبه وتحدث مردفا: اهدي يا حبيبتي اهدي انا جيت مش هيوحصل حاجه

امل بخوف وبكاء شديد : هو هيجتلنا زي بابا هيجتلنا انا شوفته هيجتلنا


نظر رماح الي الصوره وانصدم عندما وجدها صوره يحيي فنظر الي الخدم بغضب وتحدث بعصبيه مردفا:  اي داااا احنا جولنا اي جبل اكده ازاي صوره زي دي امل تشوفها احنا مشغلين عندنا شويه بهايم


نظرت الخادمه اليه ثم تحدثت بخوف مردفه:  والله يا بيه كنا بنظف الاوضه وامل عانم كانت خارجه مع سماح منعرفش انها هترجع بسرعه اكده

عاصم بعصبيه:  ليلتكم سودا

ثم وجه نظره للطبيبه وتحدث بعصبيه مردفا : واجفه اكده ليه تعالي ايديها اي حاجه تهديها

امل ببكاء:  لع خليهم يبعدوا عني مش عايزه حد خليهم يبعدوا عني 


اشار عاصم للجميع بالنصراف عادا رماح وسماح الذي مازالوا وتقفين وظل بجانب امل يهديها حتي نامت بين احضانه فوضعها علي الفراش وخرجوا من الغرفه وحمل معه الصوره ثم اعطاها لسماح وتحدث بحده مردفا:  الغلطه دي من الاحسن انها متتكررش تاني مفهموم ولا لع

سماح بتوتر:  اسفه يا عاصم انا هتكلم مع الشغالين بس هما ملهومش ذنب كانوا فاكرين اانا مشينا من اهنيه ميعرفوش اننا هنرجع بسرعه اكده 

عاصم بحده: تمام


القي عاصم كلماته وذهب وخلفه رماح اما في بيت النجار جلسوا الجميع علي مائده الطعام كلا منهم يفكر في شئ ما حتي قاطع صمتهم صوتها وهي تتحدث بحده مردفه: الواكل مش عاجبكم ولا اي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

نظر ادم اليها ثم ابتسم وتحدث مردفا: بنت عمي الحلوه اخيرا جات تشوفنا

ياسر بابتسامه:  حمد لله علي سلامتك يا سالي


نهض رأفت من علي مائده الطعام وحضنها ثم قحدث بابتسامه مردفا:  وحشتيني جوي اكده تسيبي اخوكي كل الفتره دي

سالي بابتسامه: معلش يا اخوي بس انت عارف الدراسه


جاء محمد ويحيي ليقتربوا منها فأبتعدت عتهم بسرعه وتحدثت بضيق مردفا : عاملين اي

محمد بابتسامه:  الحمد لله يا بنتي انتي عامله اي 

سالي بضيق:  طول ما انا بعيده عن اهنيه وانا زينه

يحيي:  ولحد امتي يا سالي وهتفضلي بعيده عن اهنيه دي دارك ودي بلدك ومينفعش تفضلي جاعده بعيده عننا 

سالي بحده:  مش هجعد اهنيه ولا هعيش معاكم ومتكرهونيش في عيشتي في اليومين ال جاعداهم

ادم بعصبيه:  سالي مالك بتتكلمي اكده مع اعمامك ليه احترمي نفسك شويه

سالي بضيق: معلش يا ادم اتعصبت شويه مكنش جصدي

ياسر بحده : علي فكره انتي هتفضلي جاعده اهنيخ انا سيبتك براختك لكن خلاص فرحنا كمان كام شهر مش هتفضلي جاعده بعيده طول عمرك ولا هنتجوز واجعد في مكان وانتي في مكان

سالي بضيق : بس انت جولتلي اني مش هاجي غبر جبل الفرح باسبوعين

ياسر بعصبيه:  غيرت رائي واحنا جبل الفرح بشهر اهه انا وادم ورأفت جدمنا ميعاد الفرح شويه ورأفت موافج

سالي بضيق:  ماشي ال انتوا عايزينه انا طالعه


صعدت سالي الي غرفتها وهي تشعر بالغضب والضيق الشديد حتي دخل عليها محمد ويحيي فتحدثت سالي بحده مردفه:  خير

محمد بضيق:  هتفضلي اكده لامتي يا بنتي احنا عملنالك اي لكل دا

سالي بعصبيه شديده:  عملتوا اي انتوا جتلتوا ابن خالتكم عموا منصور واغتصبته مراته وعذبتوا بنته الصغيره ال مكنتش كملت اربع سنين وسيبتوها في الشوارع الله اعلم اي ال حوصلها وابنه ال شكله مات ولا اتجتل ولا اي ال حوصله امل دي كانت صاحبتي وانتوا دمرتوا حياه صاحبتي وعيلتها علشان طمعكم في مرات وورث عموا منصور جتلتوه واغتصبتوا مراته وخلتوها تجتل نفسها وعياله الله اعلم عايشين ولا لع كل دا وبتجولوا انكم معملتوش حاجه

يحيي بضيق:  غلطنا وخلاص احنا كنا نسينا انتي كل مره بتحاولي تفكرينا بيها ليه

سالي بغضب:  ابعدوا عني انا بكرهكم يلا برااا


خرج محمد ويحيي من الغرفه فجلست سالي تبكي بشده اما عند عاصم كان يقف امام غرفه زينب ينظر اليها بسخريه وهي جالسه علي الفراش شبه عاريه وتحاول ان تغطي جسدها وهي تبكي بشده فتحدث ببرود مردفا: انا بجول ان كفايه عليكي اكده ولا اي رأيك


نظرت زينب اليه بعيون تمتلئ بالدموع ثم اقتربت منه وتحدثت بلهفه وبكاء مردفا:  انت هتسيبني بجد هتخليني امشي من اهنيه

عاصم ببرود:  انا لسه بفكر وعندي شروط

زينب ببكاء:  موافجه والله موافجه علي اي حاجه هتجولها مهما حوصل بس سيبني امشي بالله عليك

عاصم : هفكر وهبجي اجولك

ثم سحبها اليه من خصلات شعرها وقبلها بشده علي شفتيها ودفعها بعيدا وخرج فأنصدم عندما وجد وووو


الفصل السابع

وحش الصعيد


انصدم عاصم عندما وجد امامه سماح فتحدث بحده مردفا : انا جولت كام مره مش عايز حد يجرب من اهنيه

سماح بعصبيه :علشان تعمل ال انتي عايزه صوح علشان تجرب منها براحتك انت مبسوط معاها جوي اكده ولا بتحبها ولا بتعمل اي بالظبط بس اكيد مبتحبش واحده معديه الاربعين يبجي اي بجا فهمني

عاصم ببرود:  افهمك اي 

سماح بغضب:  فهمني انت بتعمل اي بالظبط سيبها بجا انا زهجت من كل ال بيوحصل دا انتجم براحتك بس متجربش لواحده وتجولي انتجام خلاص كفايه عليها اكده حرام عليك يا عاصم بجالها اكتر من سنتين هنا سيبها بجا وارحمني انا كمان مفيش اي واحده تجبل تشوف جوزها كل ليله مع واحده

عاصم بضيق: خلاص انا كده كده كنت هرجعها 

سماح بعصبيه:  عرغها الحجيجه خليها تشوف ابنها مره واحده في حياتها وتعرف انه لسه عايش 

عاصم بغضب: انتي هبله ولا شكلك كده دا ابني ابن عاصك الغرباوي وحفيد عيله الغرباوي الوحيد جولتلك جبل اكده كانت تنزله وانتي رفضتي وجولتي انك هتربيه جايه دلوقتي عايزه تديها ابني

سماح بحزن: والله ابدا دا ابني بس انابجول علشان حرام هي فاكره لحد دلوجتي ان ابنها مات وهي بتولده مالك ابني وهيفضل ابني لحد اخر يوم في عمري بس هي ام

عاصم بغضب شديد:  تتحرج بجاز وسخ هي كانت هتجتله وهو في بطنها وكمان جالتلي انها لو ولدته هتجتله عايزاني اجولها انه لسه عايش لع ولو اتكلمتي تاني في الموضوع دا يبجي انا من طريج وانتي من طريج

سماح بفزع:  خلاص خلاص مش هتكلم فيه تاني 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

القت سماح كلماتها وذهبت فأشار عاصم لمرسي ثم تحدث بحده مردفا: مرسي انت عارف هتعمل اي صوح

مرسي بجديه:  عارف يا بيه اوامرك هتتنفذ حالا بعد اذنك


ذهب مرسي ودخل عاصم الي المطبخ فوجد سماح جالسه تبكي بشده وبجانبخا احدي الخادمات فأشار لها بالخروج ثم اقترب منها وتحدث بضيق مردفا: خلاص بجا متزعليش انتي عارفه اني بتعصب بسرعه

سماح ببكاء: انت عايز تسيبني وجولتلي لو اتكلمت تاني كل واحد في طريج

عاصم وهو يحتضنها ويتحدث بضيق: خلاص يا حبيبتي متزعليش مكنش جصدي اجول اكده انتي عارفه انا بحبك ازاي متزعليش بجا

سماح وهي تمسح دموعها: يعني مش هتسيبني

عاصم بابتسامه:  مستحيل اسيبك متزعليش بجا ويلا تعالي ننام علشان انا تعبت جوي انهارده

سماح:  ماشي يلا


اما في بيت النجار كان كل شخص في غرفته منهم النائم ومنهم الذي يفكر ومنهم الذي يعمل وغطفجأه انفزع الجميع عندما وجدوا صوت طلقان ناريه قويه من الخارج فنهض الجميع ونزلوا الي البوابه وعندما فتحوها انصدموا مما شاهدوا وركض ادم وياسر ورأفت فوجودا زينب مغشي عليها علي الارض وملابسها ممزقهوعلي جسدها بعض الكدمات الشديده فأشار ادم للحراس ان يديروا رؤسهم وخلع جاكيته ووضعخ عليها ثم حملها وصعدوا بها الي احدي الغرف فأقتزب محمد ويحيي منها وتحدث بلهفه مردفا : زينب جووومي انتي كنتي فين واي ال حوصلك 


وقف ولاد العم الثلاثه ينظرون الي بعضهم بصدمه فوجدت سالي ورقه في ملابسها واخذتها فنزعها ياسر منها وقرأ محتواها 

"عدت وسأنتقم " امضاء: وحش الصعيد "


جاء ياسر ليتحدث ولكن دخل الطبيب وقام بفحصها وبعد الانتهاء تحدث بضيق مردفا: لازم ابلغ البوليس

يحيي بعصبيه: اختي مالها انطج

الطبيب:  هي اتعرضت للأغتصاب واكتر من مره ومن الواضح انها اتعرضت للعذاب النفسي والجسدي لفتره طويله


انصدموا الجميع عندما سمعوا كلمات الطبيب فتحدث محمد بحده مردفا:  لع محدش هياخد خبر بال جوصل دا لع

الطبيب بضيق: ال انتي عاوزينه بس لازم تجيبولها دكتور نفساني ولازم تخلوا بالكم منها بعد اذنكم


القي الطبيب كلماته وذهب فتحدث ادم بعصبيه مردفا: لع لحد اهنيه وبس انا مستحيل اسكت اكتر من اكده انتوا اي محدش فيكم عنده دم جولوا اي ال بيوحصل

محمد بتوتر:  بس بجا بس اسكت و


قاطعه صوت زينب وعي تتحدث بهمس مردفا: ادم .. ياسر... رأفت

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

اقترب الثلاثه منها وتحدث ادم بلهفه:  عمتي انتي كناي فين ومين ال عمل فيكي اكده


نظرت زينب الي مكمد ويحيي ثم تحدثت ببكاء شديذ وصراخ: طلعوهم برا هما السبب هما السبب في كل ال بيوحصل دا هما السبب

رأفت بعصبيه:  اطلعوا برا واجفين ليه مش شايفين حالتها

يحيي بحزن:  زينب طمنينا عليكي بس

زينب بصراخ:  جووولت برااا اطلعوااا برا انتوا السبب اطلعووا برا

ياسر بعصبيه: اننوا مسمعتوش هي بتجول اي يلا برا


خرج محمد ويحيي من الغرفه فنظر ياسر اليها وتحدث بحزن مردفا: عمتي مين ال عمل فيكي اكده

زينب ببكاء: اوغي تسمعوا كلامهم لو فضلتوا معاهم هتتاخدوا بذنبهم بلاش تتحدوا عاصم

رأفت بعدم فهم:  مين عاصم دا

سالي بحده: وحش الصعيد هو عاصم


التفت الثلاثه اليها وتحدث رأفت بحده:  وانتي عرفتي منين ان وحش الصعيد اسمه عاصم

سالي بتوتر:  من الورجه ال كانت جمب عمتي

ياسر بضيق:  عمتي احنا مش فاهمين حاجه ازاي مش عايزنا نوجف جصاده بعد كل ال عمله فيكي وعمامي عملوا اي فيه علشان يعمل معانا كل دا

زينب بتعب: اوعوا توجفوا جصاد عاصم اوعدوني دلوجتي اوعوا توجفوا جصاده مهما حوصل اوعوا ادم بضيق:  حاضر يا عمتي حاضر

زينب بتعب:  ياسر انت ورأفت اوعدوني

ياسر بضيق:  اوعدك يا عمتي

رأفت بحزن:  اوعدك يا عمتي


نظرت زينب الي سالي ثم تحدثت بحدطزن وتعب:  سامحيني وجوليلهم يسامحوني اوعي تخلي حد يجرب لأمل يا سالي امل وعاصم مش لازم يوحصلهم حاجه


انتفض ادم من مكانه وتحدث بفزع مردفا: امـل مين امـل الغرباوي

ياسر بصدمه: عاصم الغرباوي هو وحش الصعيد


اقترب ادم من عمته ثم تحدث والدموع في عيونه بتوسل: عمتي امـل فين وعاصم مش امل وعاصم ماتوا صوح امـل ماتت من زمان صوح هي ماتت

رأفت بتوسل: عمتي عاصم وامل فين هما لسه عايشين

ادم ببكاء: ابوس ايدك قوليلي امل وعاصم فين


جاءت زينب لتنحدث ولكن فجأه وجدوا دم يسيل من يديها فأنصدموا جميعا والتفظت زينب انفاسها الاخيره وووو


الفصل الثامن

وحش الصعيد


انصدم الجميع عندما وجدوا زينب تلفظ انفاسها الاخيره ويديها تمتلئ بالدماء فغطي ادم وجهها فنظر ياسر الي سالي بحزن وغضب شديذ ثم تحدث مردفا : بعد ما ندفن عمتي هتجولي كل حاجه انتي تعرفيها من غير مناقشه كتير

سالي بخوف: معرفش حاجه

رأفت بعصبيه: لع تعرفي تعرفي كل حاجه وتعرفي مكان عاصم وامـل وهتجوليلنا مكانهم فين

سالي بحده: مستحيل اجولكم مستحيل

ادم بغضب شديد:  يا غبيه عاصم وامل كانوا زي اخواتنا مفكره اننا هنعمل فيهم حاجه جوليلنا هما فين

سالي بغضب: مستحيـل اجولكم عمامكم هيجتلوهم وهيجتلوا امل 

ادم بعصبيه: ليييه هيجتلوهم ليه هما كانوا زي ولادهم هيجتلوهم ليه انتي مجنونه جوليلنا فين عاصم وامل

سالي بغضب:  لو هموت مش هجول

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

مرت هذه الليله والخزن يعم قلوب الجميع حتي عاصم الذي كان يعلم جيدا ان زينب ستنتحر فور وصلوها وفي الصباح تمت مراسم الدفن وسط حزن الجميع اما في مكان اخر وبالتحديد في احدي الارضاي الزراعيه وقفت سالي تنظر اليها بعيون تمتلئ بالدموع ثم تحدثت ببكاء وهي تحتضنها مردفه : كنت فاكره انك مش هتيجي تشوفي انتي وحشتيني جوي يا امل

امل بابتسامه: انتي الوحيده ال مش بخاف لما بشوفك من عيله النجار وانتي الوحيده ال ببجي مبسوطه لما بشوفها

سالي بسعاده:  جوليلي انتي عامله اي وعاصم عامل اي وسماح ورماح

امـل بابتسامه:  الحمد لله كلنا زين

سالي بضيق:  امـل انا عايزه اشوف ابن عمتي وعاصم

امـل بتردد  : هوريهولك يا سالي تعالي بليل وهتشوفيه

سالي بابتسامه:  شكرا يا امـل يلا روحي دلوجتي علشان محدش يشك في حاجه


ذهبت امل وسالي كلا منهم في طريقه اما عند محمد ويحيي جلس علي الكرسي وعلي وجهه ابتسامه خبيثه ثم تحدث لأحد الحراس مردفا: متأكد من كلامك دا 

الحارس:  طبعا يا بيه ست سالي جابلت ست امل في الاراضي الزراعيه ولما راجبتها ودورت لجيت ان ست امل متجوزه رماح بيه وجاعدين الايامدي في بيت مهاب بيه في الجصر بس لحد دلوجتي وحش الصعيد معرفش عنه حاجه ولا اعرف هو مين

محمد : هندخل جصر مهاب ازاي صعب جري ولو عرف ان احنا ال عملنا اكده هجيتلنا في النهايه دي مرت صاحبه

الحارس:  انا يا بيه اعرف ناس تعرف تدهل وتعمل كل المطلوب بس هياخدوا فلوس كتير جوي

يحيي :  مش مهم ال يطلبوه هياخدوه بس يخلصونا ويعملوا المطلوب

الحارس:  بليل كل حاجه هتكون جاهزه يا بيه متجلجش 


كانت سالي تستمع اليهم وهي تشعر بالخوف الشديده فركضت بسرعه وحاولت ان تخرج من الفيلا ولكن الحراس منعوها وقالرا لها ان هذه اوامر محمد ويحيي فصعدت الي غرفه المكتب ووجدت ياسر ورأفت وادم يجلسون مع يحيي ومحمد فتحدثت سالي بعصبيه مردفا:   انا لازم امشي من اهنيه انتوا حابسيني ليه

ياسر بضيق:  مين حابسك امشب براحتك

سالي بغضب:  اعمامك حابسيني انا لازم امشي

ادم:  في اي يا عمي ما تسبوها تخرج براحتها

يحيي بضيق:  لع مش هتمشي انهارده بكره تعمل اي ال هي عايزاه لكن انهارده محدش فيكم هيخرج من اهنيه

رأفت بدهشه: ليه بجا احنا كمان محبوسين

محمد بحده :  لع بس محدش هيخرج منكم انهارده مهما حوصل واعتبروه امر مننا

سالي بصراخ:  انا لازم اخرج مش هجعد اهنيه لازم اخرج

ادم بدهشه:  سالي اهدي اي ال حوصل خلاص مش مهم تخرجي انهارده

محمد بعصبيه:  سالي مفيش خروج وكل التليفونات ال هنيه مش هتشتغل كمان احنا خدنا الخطوط ال فيها 

سالي بصراخ : انا همشي من اهنيه همشي غصب عنكم

ياسر بحده:  هو في اي ما تفهمونا اي ال بيوحصل و


وفجأه مسكت سالي احدي الاسلحه ووضعتها علي رأس يحيي ثم تحدثت بغضب شديد:  اقسم بالله هجتلك وانت عارف اني اعملها خلي الحراس يفتحوا البوابه


انصدموا الجنيع عندما وجدوا سالي هكذا فتحدث يحيي بقلق:  خلاص هيفتحوا البوابه


اشار يحيي للحراس ان يفتحوا البوابه فسحبت سالي احدي مفاتيح السيارات وركضت بسرعه ومعها المسدس واستقلت السياره وذهبت فركض خلفها ياسر وادم ورأفت بالسيارات اما عند امل كانت جالسه في غرفتها تنظر الي احدي البومات الصور وفجأه سمعت صوت من بلكونه غرفتها فنظرت بخوف وقبل ان تستطيع الخروج ظهر ملثم ووضع المسدس علي رأسها ثم تحدث بحده مردفا: مش عاوز نفس احسن ليكي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

نظرت امل اليه بخوف شديد ودفعته بقوه وجاءت لتخرج ولكن كان هو اسرع واطبق عدت رصاصات اصابتها ووقعت غارقه في دماءها وهرب بسرعه فأنفزع الجميع من صوت الرصاص وضرب الخراس رصاصه في قدم القاتل فرقع علي الارض ولم يستطع الهروب اما في غرفه امل دخل عاصم ورماح وسماح وبض الخدم وانصدموا عندنا وجدوا امـل غارقه في دماءها فأقترب عاصم ورماح منها وتحدث عاصم بلهفه مردفا: امل استحملي بالله عليكي الحميم هيجي

رماح بصراخ:  اطلبوا الاسعااف بسرعه امل استحملي

امل بتعب شديذ وهي تلفظ انفاسها الاخيره : عاصم متسيبش حج ابوي وامي مهما حوصل و

وفجأه فقدت امـل حياتها فأنصدم الجميع وصرخ رماح وهو يحتضنها فنهض عاصم ووقف ينظر الي جميع من حوله بصدمه هل حقا هي رحلت تركته وبسبب هؤلاء مره اخري كان غير مستوعب  ما يحدث امامه حتي شعر انه لم يستطيع السيطره علي نفسه وسيفقد توازنه فأقتربت منه سماح وتحدثت ببكاء مردفه: هما السبب يا عاصم امـل ماتت بسببهم امـل ماتت خلاص


نظر عاصم حوله فوجد رماح يبكي بشده وجميع الخدم يبكون كثيرا فأقترب مرسي منه وتحدث بحزم مردفا: عاصم بيه رد علينا انت زين


نظر عاصم اليه والي الجميع بعيون تائهه وفقد توازنه ةوقه في الارض مغشي عليه فأنصدم الجميع وووو



💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞


الفصل التاسع

وحش الصعيد


فتح عاصم عيونه ببكئ شديد فوجد رماح وسالي وسماح يقفون حوله فأقترب رماح منه وتحدث بدموع مردفا: انت لازم تجوم مينفعش تتعب اكده

عاصم بحزن شديد: ال انا شوفته دا صوح ولا كنت بحلم امـل ماتت بجد

رماح بدموع: جوم علشان تاخد عزاها يا عاصم يلا انت ال هتدفنها وانت ال هتاخد عزاها 


وضع عاصم يده علي عينيه وانفجر في البكاء فأشار رماح للجنيع ان يخرج وبقي هو معه اما عند سالي فدخلت الي احدي الغرف وابدلت ملابسها وارتدت جلباب باللون الاسود ثم اخذت سيارتها وذهبت الي الفيلا فأقترب منها ياسر وتحدث بحده مردفا:  كنتي فين واي ال عملتيه دا


نظرت سالي الي اعمامها وصعدت الي غرفتها يدون ان تتفوه بحرف واحد اخذت حقيبه ملابسها ةنزلت فتحدث ادم بضيق:  رايحه فين


نزعت سالي خاتم خطوبتها ووضعته علي المكتب صم تحدثت بحده مردفه:  من انهارده انا مليش عيله وهتبري من عيله النجار كلها تنسوا ان عندكم بنت اسمها سالي والا جسما بالله العظيم لهيكون اخر يوم في عمري وهجتل نفسي فورا

رأفت بعصبيه:  اي ال حوصل لكل دا في اي

سالي بغضب شديد:  اعمامك جتلوا مرت رماح

ادم بحده:  مين دي مرت رماح

سالي بغضب شديد:  امـل اخت عاصم


نظر الجميع الي محمد ويحيي بصدمه وشعر ادم بدوار شديد في رأسه كاد ان يفقد توازنه فأسنده ياسر ووأفت فتحدثت سالي بغضب شديد مردفه:  لو فضلتوا معاهم يبجوا تنسوا ان عندكم بنت عم انا هروح اجعد في بيت مهاب مع عيلته وعلشان ابجي جار رماح وال مش عاجبه فيكم يولع ربنا يستر من ال هيعمله فيكم عاصم واها علشان متخافوش رماح عنده اخوات بنات وجاعدين هناك يعني هجعد معاهم علشان محدش يتكلم سلام يا ولاد النجار


القت سالي كلماتها وذهبت من الفيلا فنظر ادم الي محمد ويحيي وتحدث بغضب شديد:  انتوا جتلتوا امـل بجد موتوها مرتين وانتوا عارفين ان من وجت ما كنا صغيرين وانا بحبها ولما عرفت انها ماتت كنت هموت وراها بجالي عشرين سنه عايش بتعذب ولما عرفت انها لسه عايشه جتلتوها

يحيي بعصبيه:  كان لازم تموت اخوها اغتصب عمتكم وكان السبب في موتها وجتل عمتكم وحرق الشركه بتاعتنا عايزين اي تاني

ياسر بغضب:  لييييه عاصم عمل كل دا ليه اما عارفه من وجت ما كنا اصغار هو مستخيل يظلم حد انتوا عملتوا في اي وهو فين

محمد بعصبيه:  هو بيكرهنا ومنعرفش ليه احنا معملناش فيه حاجه

رأفت بغضب:  مستحيل عاصم يجتل حد او يعمل كل دا من غير سبب وهو فين عاصم كل الرسايل ال بتجيلما مكتوب فيها عدت وسأنتقم هينتجم مننا ليه لازم يكون في سبب

يحيي بعصبيه:  بس بجا مفيش سبب ولا في حاجه واحنا منعرفش هو بيعمل اكده ليه بس وعد مش هسيبه مهما حوصل لازم اعرف هو فين 

رأفت بغضب شديد:  جسما بالله العظيم لو عاصم حوصله حاجه بسببكم لأنا ال هجتلكم بجد

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

اما عند عاصم تمت مراسم الدفن ولكن لم يقبلوا العزاء وفي المساء ارتدي عاصم ملابسه عباره عن تيسرت باللون الاسود وبنطلون باللون الاسود وخرج من غرفته حتي دخل الي احدي الغرف فوجد سالي جالسه بجانب لبنه الصغير وهو نائم فتحدثت بدهشه مردفه : رايح فين يا عاصم

عاصم ببرود: مش هتأخر شويه وهاجي خليكي اهنيه متخرجيش

سالي بقلق:  عاصم ولاد عمي ملهومش ذنب في حاجه والله بلاش هما

عاصم بضيق:  متخافيش محدش فيهم هيوحصله حاجه وعد 


القي عاصم كلماته وذهب من القصر بأكمله ثم استقل سيارته وذهب ووقف امام فيلا النجار واجري بعض الاتصالات الهاتفيه وبعد دقائق خرج الخدم من البيت بأكمله اما في غرفه ادم كان غارقا في نوم عميق فدخل عليه احدي الاشخاص الملثمين وتحدث بحده مردفا:  جوووم من اهنيه بسرعه


انفزع ادم عندما وجده امامه واخذ مسدسه فمسك الملثم يده بقوه وتحدث بجديه مردفا:  يا بيه الاوامر ال عندنا انك لازم تخرج من اهنيه فورا بلاش نستعمل مع حضرتك العنف

ادم بعصبيه:  انت مين

المثلم:  مفيش وجت اتفضل اطلع معايا


ذهب ادم مع الحارس الي خارج الفيلا وفعل الحراس مع ياسر ورأفت مثلما فعلوا مع ادم فتحدث ياسر بضيق مردفا:  انتوا مين

الملثم:  دي اوامر الوحش خليكم اهنيه


وفجأه سمعوا الثلاثه صوت انفجار شديد داخل الفيلا واختفوا الملثمين انا في داخل الفيلا نهض يحيي ومحمد بفزع وحاول كلا منهم ان يخرجوا من الفيلا حتي استطاع يحيي الخروج فوقفوا ينظرون الي البيت بصدمه وهو يشتعل بالنيران وعربات المطافي تحاول اخماد الحريق ولكن دون جدوي حتي صرخت احدي الخادمات وتحدثت بلهفه مردفه:  محمد بيه جوه مش عارف يخرج


انصدم الجميع عندما سمعوا كلام الخادمه وحاول ياسر ورأفت وادم الدخول ولكن رجال الشرطه منعوهم وبعد فتره من الوقت حتي استطاعوا ان يخمدوا الحريق وجاءت رجال الشرطه واخرجوت محمد وهو مصاب بحروق شديده في انحاء جسده ولكنه مازال علي قيد الحياه فجاء رجل عجوز واقترب من ياسر واعطاه ورقه وذهب بسرعه فنظر ياسر الي الورقه وقرأ محتواها

" عدت وسأحرق كل شئ " امضاء:  وحش الصعيد " 


وفجأه سمعوا صوت ضحكات عاليه فألتفتوا الجميع وانصدموا عندما وجدوا احدي الخادمات هي من تضحك فأقترب يحيي منها وتحدث بغضب شديد مردفا:  انتي بتضحكي علي اي جبر يلمك

العجوز بضحك:  دورك جاي يا يحيي انت كمان هتموت بعد اخوك دورك جاي بس متخافش اخوك مش هيموت دلوجتي لازم يتعذب الاول زي ما عذبتوه زمان

ادم بلهفه:  بتتكلمي عن مين

ياسر بعصبيه:  يلا بسرعه خلينا نلحج عمك الاول في المستشفي


ذهبوا الجميع الي المستشفي تحت انظار عاصم الذي كان يجلس في سيارته يشاهد كل ما يحدث من بعيد ثم اسنقل سيارته وذخب الي قصره وعندما ذهب وجد صوت صراخ شديد في الاعلي فصعد بسرعه ودخل الي احدي الغرف المغلقه ثم فتح باب اخر داخل الغرفه ودخل غرفه اخري ووجد رماح ومعه امل ووووو


💕💕💕💕💕💕💕💕💞💞💞💞💞💞💞


الفصل العاشر

وحش الصعيد


نظر عاصم اليهم ثم اقترب من امل وتحدث بجديه مردفا:  اهدي يا جلبي اهدي خلاص متخافيش كل حاجه خلصت

رماح بضيق:  عملت اي يا عاصم

عاصم بخبث:  اثبت للكل ان امل اتجتلت وماتت واندفنت كمان


فلااااش باااك

بعدما علمت سالي بخطه محمد ويحيي وذهبت بسرعه لتنقذ امل اتصلت بعاصم واخبرته بكل ما حدث فرتب عاصم كل شئ واتفق مع الحارس الذي اجره محمود ويحيي لقتل امل ودفع له مبلغ كبير وتم تغير الخطه واثبت للجميع ان امل ماتت حتي الخدم الموجودين في البيت واخرجوا من البيت جثه احدي الحراس الذين كانوا يحريوا محمد ويحيي وهو من تم دفنه


فلااااا باااااك

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

نظر عاصم الي امل بابتسامه ثم احتضنها وتخدث بجديه مردفا:  انهارده انتجمنا من تالت واحد في عيله النجار الاول عمهم الكبير وبعدين زينب وانهارده كان محمد هيعيش طول عمره يتعذب فاضل يحيي دا عجابه معايا جامد جووي

امل بابتسامه:  ماما هتيجي امتي

عاصم بابتسامه:  هتيجي جريب جووي يا جلبي متخافيش بس خليكي اهنيه متخرجيش نهائي وسالي وسماح هيجعدوا معاكي علطول 

امل:  ماشي يا اخوي

عاصم:  يلا يا رماح لازم نروح نطمن علي ولاد النجار في المستشفي 


اما في المستشفي كانوا الجميع امام غرفه العمليات يتنظرون خروج الكبيب وبعد دقائق خرج فأقترب منه يحيي وتحدث بلهفه مردفا:  جولي يا حكيم اي ال حوصل اخوي زين صوح

الطبيب:  لع للأسف الحروج بتاعته كانت جامده جدا وتجريبا شوهت جسمه ووشه ومفيش عمليه تجميل هتجدر تجمل كل دا هو حالته خطيره لسه ربنا يشفيه


الفي الطبيب كلماته وذهب فجلس يحيي علي الكرسي وهو يشعر بالحزن الشديد فنظر ادم الي اولاد عمه وتحدث بعصبيه مردفا:  ها مش هتجول اي ال حوصل برده بعد كل دا ولا لا

يحيي بحزن:  مش وجته يا ادم

ياسر:  اومال وجته امتي يا عمي بعد ما نموت كلنا

رأفت بعصبيه:  هما مش هيسكتوا غير لما نموت كلنا و

قاطعهم حديث عاصم وهو يتحدث بحده مردفا:  يحيي


نهض يحيي عندما وجد عاصم ثم تحدث بضيق مردفا:  اهلا يا مهاب بيه اتفضل

رماح بحده:  مش جاين نفضل يا حج جابن نطمن عليكم ونعمل الاصول ونجولك ردنا علي الشراكه ال بينكم

يحيي بلهفه:  خير ان شاء الله

عاصم ببرود:  طلب الشراكه مرفوضه انا مجدرش اشارك ناس عملوا كل الجرايم دي

يحيي بأرتباك:  جرايم اي يا مهاب بيه

عاصم بحده:  كل دجيجه يوحصل خريجه وجتل وضرب دا غير انكم ال جتلته امل مرت رماح ومن انهارده مفيش شراكه بينا فيه عداوه وتار

يحيي بتوتر:  لا والله مين جال اكده احنا مجتلناش حد صدجني 


نظر رماح اليه بغضب شديد وفجأه لكمه علي وجهه بقوه فوقع علي الارض من شده اللكمه فأقترب ياسر وادم ورأفت من عمهم ليسندوه ثم تقدم ادم ناحبه رماح وتحدث بضيق مردفا:  انا مجدر وضعك بس مينفعش تعمل اكده ومش هحاسبك علشان عارف ان الحج علينا لو عايز تحاسب حد حاسبني انا


نظر رماح الي عاصم فتخدث عاصم بضيق مردفا:  تارنا مش معاك يا ابن النجار تارنا مع عمك وبلاش تتدخل في حاجه لا انت ولا ولاد عمك

رأفت بحده:  ازاي يعني انت جولت دلوجتي تارك مع عيله النحار ازاي عايزنا نسيبكم تجتلوا عمي 

عاصم بعصبيه:  دا تار يازلبن النجار وتارنا بيتلخد فيا تجتلونا يا هنجتل عمك مهما حوصل وبلاش انتوا توجفوا جصادي بالتحديد علشان انتوا محدش فيكم ليه ذنب ومش عايز اذيكم 


القي عاصم كلماته وجاء ليذهب فمسك ادم رأسه وكاد ان يقع فأقترب عاصم منه وتحدث بلهفه وهو يسنده مردفا:  انت زين جووم اي ال حوصلك


نظر ادم اليه بتعب ثم تحدث مردفا:  انا زين شكرا

عاصم بابتسامه:  تمام خلي بابك من نفسك


القي عاصم كلماته وذهب هو ورماح غدخل ادم احدي الغرف ودخل خلفه ياسر ورأفت فتحدث ياسر بلهفه:  ادم انت زين

ادم بابتسامه:  انا لجيت عاصم

رأفت بلهفه:  مين هو يا ادم

ادم : مهاب هو عاصم الغرباوي انا متأكد عاصم كان فيه جرح في يده من وهو صغير بسبب انه وجع من علي الشجره وانت شوفت الجرح دا وكمان هو خاف عليا لما تعبت انا متأكد ان دا عاصم بس مش لازم حد يعرف ان دا عاصم مهما حوصل حتي هو

رأفت بحزن:  بس هو وحشني جوووي كان نفسي اجعد معاه زي زمان

ياسر بحزن:  يا ريتنا نجدر نعمل اكده بس للأسف مينفعش


اما عند يحيي جلس علي الكرسي حتي جاءه اتصال هاتفي فتحدث ثم اغلق الهاتف وذهب بسرعه اما في قصر عاصم وصل الي الثصر هو ورماح فوجد حركه غير طبيعيه فنظر الي سالي وتخدث بضيق مردفا:  اي ال حوصل مالكن اكده

سالي بخوف:  عاصم سماح مش لاجينها معرفش هي فين ولا راحت فين

عاصم لغضب:  انتوا اتجننتوا راحت فين عاد والحرس ال بره بيعملوا اي بيلعبوا ليلتهم سودا


خرج عاصم الي الحرس وصرخ عليهم وطلب ان يبحثوا في كل مكان علي سماح اما في مكان اخر وبالتحديد في احدي المناطق المهجوره في شقه تشبه بيوت الرعب كانت سماح مقيده بالاحبال تنظر الي المكان بخوف حتب تذكرت حديث عاصم عندمت قال لها في اخدي المرات عندما تشعر بالخوف تتذكره وتغني فأغمضت عيونها ورددت كلمات الاغنيه 


"" لانك معايا ... لانك معايا في كل لحظه وكل ثانيه ومش بعيده ... ومش بعيده ولو بعيد دايما عليا ... حبيبي معاك .. حبيبي معاك انا بنسي كل الدنيا ديا ... لحظه لوقاك ... لحظه لوقاك روحي بترجع تاني ليا ... وباك انا بنسي العالم بنسي الناس ... وانتي معايا مش عايز حاجه تانيه خلاص .. جمبك انا كل الدنيا ذي متشغلنيش .. مش عايز حاجه منك غير انك متسبنيش ... ايدي في ايديكي ... ايدي في ايديكي  ولهفتي بتبان عليا ... وبشوف حاجات ... وبشوف حاجات كتير حلوه عايشاها ليا ... وياك انا بنسي العالم بنسي الناس جمبك انا كل الدنيا دي متشغلنيش .. مش عايز حاجه غير انك متسبنيش وو


وفجأه قلطعه صوته الحاد وهو يتخدث بسخريه مردفا : واه واه دي وراثه بجا في عيله الغرباوي اصل كلهم اكده صوتهم حلو حتي جوزك 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

التفتت سماح فوجدت يحيي يقف امامها فأخذت نفس عميق وتحدثت ببرود مردفا:  وكمان الوساخه طبع فيكم يا ولاد النجار اصل كلكم اكده زباله الا جولي صحيح انتوا ازاي كبرات الصعيد بوساختكم دي

يحيي بغضب:  الزمي حدودك واتكلمي زين بدل ما اعدلك انا

سماح بعصبيه:  مش مرت عاصم الغرباوي ال حد يهددلها وانت متجدرش تلمس مني شعره واحده 

يحيي بعصبيه:  اخزسي وجرلي مين عاصن وهو فين


وقفت تنظر اليه بعيون غاضبه ثم تحدثت بعصبيه مردفا: مفكر حالك انك لما تخطفني اكده هتعرف مين الوحش انت غبي جووي عيله النجار كلها اغبيه لو كان في تار بينكم وبين الوحش زمان بعد خطفك ليا هيكون التار اتنين انت ليه متعرفش هو ممكن يعمل فيك اي

يحيي بسخريه: هيعمل اي انا عملت اكده علشان اشوف هيعمل انتي بجا مرت الوحش 

نظرت اليه الفتاه بأستحقار ثم تحدثت ببرود مردفا: تعرف انا من وانا صغيره وانا معاه واتعلمت منه حاجات كتير جووي اولهم اني مخافش من حد مهما حوصل انا عايزه اعرف انت واخوك الوسخ بتحاربوا في مين مستحيل تجدروا عليه حتي لو عرفتوا هو مين الوحش من وهو صغير متربي علي الانتجام منكم وصوره الحج منصور ابوه والحجه امه مش بتفارج خياله لحظه واحده هتموتوا هتموتوا

يحيي بعصبيه: يا حرااس اعملوا شغلكم معاها خلوها تعرف مين هما عيله النجار وخلي ابن الغرباوي يعرف احنا هنعمل اي في مرته


جاء الحراس ليقتربوا منها وهي تتراجع للخلف وقبل ان يضع يده احدي الحراس عليها تلقي رصاصه في يده فأنصدم الجميع وووو



💕💞💞💕💞💕💞💕💞💕💞💕💞💕💞


الفصل الحادي عشر

وحش الصعيد


وفجأه انطلقت رصاصه اصابت يد الحارس قبل ان يلمس سماح وانطفأ الضوء فصرخ يحيي علي الراس حتي يشعلوا الضوء مره اخري وفجأه وجدت سماح شخص ما يسحبها بسرعه من المكان وعندما خرجت انصدمت عندما وجدت رأفت هو من اخرجها ثم تحدث بجديه مردفا:  العربيه ال هناك دي فيها ادم وياسر روحي بسرعه ليهم ومتجلجيش هما هيوصلوكي لجوزك بسلام


القي رأفت كلماته ثم ذهب بسرعه فركضت سماح حتي وصلت الي السياره وترددت في الدخول فنزل ياسر وتحدث بضيق مردفا:  متجلجيش احنا هنوصلك لجوزك اركبي

ادم:  متخافيش يا سماح اركبي


ركبت سماح معهم السياره وانطلقوا بسرعه الي قصر مهاب وعندما وصلوا الي القصر اوقفهم الحراس فتحدثت سماح بجدبه مردفه:  افتحوا البوابات


اطاع الحراس اوامر سماح ودخلوا وعمدما وصلت سماح نزلت بسرعه وركضت الي الداخل فأقترب منها مهاب واحتضنها بقوه ثم تحدث بلهفه مردفا:  كنتي فين انا كنت خايف عليكي جووي و


وفجأه انصدم عندما وجد ادم وياسر امامه فأبتعد عنها وتحدث بغضب مردفا:  اي ال جابكم اهنيه

سماح:  هما ال انقذوني ورأفت هو ال خرجني من هناك وادم وياسر جابوني لحد اهنيه


نظر رماح الي عاصم فتحدث ادم بضيق مردفا:  انت للدرجادي مبجيتش تحبنا ونسيتنا يا ابن الغرباوي


ابتسم عاصم عندما نطق ادم هذا الاسم هو علم جيدا ان ادم كشف حقيقته من وقت ما كان في المستشفي فتحدث ياسر بحزن: لحد دلوجتي احنا منعرفش اي ال حوصل بينكم بس احنا ملناش ذنب جولنا ال حصل

عاصم بحده للخدم:  حضروا العشا للضيوف

ثم وجه كلامه لأدم وياسر: اتفضلوا اجعدوا


جلس ادم وياسر ورماح وعاصم فنظر عاصم اليهم وقصي لهم كل ما حدث بالتفصيل واغتصاب والدته واخبرهم ايضا بأبنه من زينب فأنصدم ادم وياسر وتحدث ادم بحده مردفا:  كل دا حوصل واحنا منعرفش حاجه

رماح بضيق:  عاصم حكي ليكم كل ال حوصل بس ياريت متدخلوش دا تار واحنا مش عايزين حد فيكم يوحصله حاجه

ياسر بحزن:  انا مش هتدخل وهحاول اساعدك يا عاصم 

ادم بتوتر :  هو انا ممكن اشوف امل


نظر عاصم الي رماح ثم تحدث بضيق مردفا:  لو رماح وافج انا موافج

رماح بضيق: موافج جوم معايا


نهضوا الجميع ودخلوا الي امل فوجدوها جالسه علي الفراش تشاهد التلفاز وبجانبها سالي وعندما رأتهم انصدمت وركضت لتختبأ خلف عاصن فتخدث عاصم بابتسامه مردفا:  متخافيش يا حبيبتي دا ادم وياسر مش فاكراهم


نظرت امل اليهم من خلف عاصم ثم اقتربت منهم وتحدثت بحده : اي ال جابكم اهنيه يا ولاد النجار


انصدن رماح وعاصم من قوتها فتحدث ادم بحزن مردفا: والله ما محدش فينا كان يعرف ال حوصل صدجيني واحنا هنساعدكم

امل بضيق:  عارفه انكم هتساعدونا ومش هتنسوا اننا كنا اصحاب

عاصم بجديه:  كفايه اكده يلا امل نامي بجا يا حبيبتي


خرجوا الاربعه من الغرفه وتركوا امل في غرفتها وبعد دقائقه خرجت سالي خلفهم فتحدث عاصم بضيق:  سالي يلا علشان هتروحي مع خطيبك

سالي بحده:  لع مش همشي من اهنيه

ياسر بضيق:  متخافيش يا سالي احنا خلاص عرفنا كل ال حوصل

سالي بحده:  مش همشي من اهنيه هفضل جار امل

ادم:  خلاص براحتك احنا هنمشي

عاصم بضيق:  شركتهم اسبوع بالظبط وهتكون اتصلحت انا مجدرش اذيكم

ادم:  شكرا يا عاصم احنا هنمشي سلام

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

القي ادم كلامته وذهب هو وياسر من القصر فثعد عاصم الي غرفته ووجد سماح جالسه علي الفراش فأقترب منها عاصم وتحدث بحزن مردفا:  سامحيني يا جلبي مل ال حوصلك دا كان بسببي انا لو مكنتيش مرتي مكنش حد جربلك

سماح بابتسامه:  انا احلي حاجه حوصلتلي في حياتي اني مرتك ونفسي افضل معاك لأخر نفس فيا مجدرش ابعد عنك ومستعده اموت علشانك يا عاصم والله انت متعرفش انا بحبك ازاي

عاصم وهو يحتضنها:  عارف يا جلبي وصدجيني هخلي يحيي الكلب دا يندم علي كل حاجه عملها فيكي وانه اتجرأ يجربلك


اما عند يحيي كان يقف علي درجات السلم وبصرخ علي رأفت بشده فتحدث ادم بضيق مردفا:  اي ال حوصل

يحيي بغضب:  رأفت هرب مرت وحش الصعيد بعد ما خلاص كنا هننتجم منه

ياسر بعصبيه:  تنتجم من مين بعد كل دا واحنا من امتي بنتجم من الحربم يا عمي 

يحيي بغضب:  ما هو اناجم في عمتكم

ادم بعصبيه:  عمتي كانت علطانه وال عمله غلط مخدش جال انه صوح بس من كتر الوساخه ال سمعناها عنكم مبجناش عارفين ندافع عنكم

يحيي بتوتر:  سمعتوا اي

رأفت بعصبيه:  انكم جتلترا عمي منصور ال هو المفروض ابن خالتكم  واغتصبته مرته وجتلته بنته وشردته ابنه وسرجتوا فلوسه كلها مش دا ال حرصل انتوا ليه عملتوا اكده حرام عليكم لييه اكده كل دا علشان الفلوس وعلشان طمعتوا في مرته 

يحيي بأرتباك:  محوصلش مين ال جال اكده سالي البنت دي طول عمرها بتكرهنا كلنا

ياسر بغضب:  ميمحلكش تتكلم نص كلمه علي بنت عمي وخطيبتي دي انظف واحده في العيله الوسخه دي كلها الحمد لله اننا مطلعناش زيكم 

يحيي بعصبيه : اطلعوا بره البيت من دلوجتي ملكومش مكان اهنيه روحوا بجا اجعدوا في الشارع مدام مش مصدقين اننا معملناش حاجه انا هسحب منكم كل حاجه اطلعووا بره يلا


نظرالثلالثه الي بعضهم وجاءوا ليخرجوا ولكن قاطعهم صوته الحاد وهو يتحدث مردفا:  انت ال هتطلع بره يا يحيي


التفت الجميع الي مصدر الصوت فوجدوا رماح امامهم فتحدث يحيي بغضب:  انت كمان هتطلع معاهم بره

رماح بسخريه: انا واجف في ملك ادم وياسر ورأفت وساالي النجار ودا الورج ال يثبت ان البيت وكل الاملاك بأسمهم


اخذ يحيي الورق من رماح وانصدم عندما وجد امضته حقا موجوده ولكن كيف فصرخ يحيي وتحدث بغضب شديد مردفا:  ازاي دا حوصل انتوا خدعتوني لع انا هطالب بالتزوير

رماح بضحك:  طالب براحتك بس دي امضتك الحجيجيه ولو عايز تعرف دا حوصل كيف يبجي دور علي الوحش الاول وبعدها هتعرف 

ادم بدهشه:  يعني دلوجتي البيت دا بجا بأسمنا

رماح:  مش البيت بس لع البيت والشركه والارض والمصنع كله بجا بتاعكم مبروك


نظر رماح الي يحيي بسخريه وجاء ليذهب ولكن فجأه انطلق عدت رصاصات اصابته ووقع غارقا في دماءه ووووو


💕💞💕💞💕💞💕💞💕💞💕💞💕💕💞


الفصل الثاني عشر

وحش الصعيد 


انصدم الجميع عندما وجدوا رماح يسقط علي الارض غارقا في دماءه ففر يحيي هاربا من المكان وحملوا رماح وذهبوا بسرعه الي الميتشفي واتصلوا بعاصم بوصل بسرعه ومعه امل وسماح وسالي وقفوا الجميع امام غرفه الفحص في انتظار احد يطمأنهم حتي خرج احدي الاطباء وتحدث بحزن مردفا:  مهاب بيه اتفضل ادهل معايا

امل بلهفه:  انا عايزه ادخل اشوفه يا حكيم

الطبيب: معلش يا مدام بس مينفعش حد يدخل جوه غير  مهاب بيه بس 


اشار عاصم لأمل ودخل الي غرفه الفحص واقترب من رماح فمسك رماح يده وتحدث بتعب شديد مردفا:  مش عاوزك تضعف مهما حوصل ولازم تاخد بتار اهلك كلهم مش بتاري انا بس

عاصم بحزن شديد :  لع انت هتجوم ومش هيوحصلك حاجه انت اخوي وصاحبي واغلي واحد عندي والله انت اغلي من روحي انت ال بتساعدني في كل حاجه انا مجدرش اعيش من غيرك يا رماح والله انت الوحيد ال مش هستحمل بعده خليك معايا

رماح بتعب شديد:  خلي بالك من نفسك يا عاصم ومن امل اوعي تسيب بتارك وابجي سلملي علي الحجه ولو تيجي جولها ان رماح كان مستنيكي زي ما انت وامل كنتوا مستنينها بالظبط  واننا خدنا بتارها ونفذنا قسمنا

عاصم بحزن:  انت ال هتجولها يا رماح متسبنيش بالله عليك

رماح وهو يلفظ انفاسه الاخيره:  خلي بالك من نفسك يا عاصم وو

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

وفجأه اغمض رماح عيونه وفارق الحياه فنهض عاصم بصدمه ودخلوا الجميع فأقتربت امل من رماح وتحدثت بلهفه مردفه:  رماح ماالك هو نايم ليه جوم يلا 

نظر ادم الي ياسر ورأفت بحزن فأقترب ياسر من امل وتحدث بحزن مردفا:  امـل رماح مات خلاص

امل بصراخ:  لع انت بتجوول اي لع

رأفت بحزن:  امل لازم تبجي جوويه


وقفت امل تصرخ بشده وتتحدث ببكاء مردفا:  جووووم يا رماح متسبنيش بالله عليك انت كمان جوووم انت مينفعش تموت يلا بجاا جووم مش انت بتجول انك بتحبني صوح طيب بلاش انا جوم علشان خاطر عاصم انت علطول بتجول انك متجدرش تعيش من غيره سيبته وسيبتني ليه


اقتربت سماح اليها وهي تبكي ثم سحبتها وتحدثت ببكاء مردفا:  خلاص يا امل رماح مات

امل بصراخ شديد:  لع هو مينفعش يموت لع عاااصم


التفت الجميع ليروا عاصم ولكن فجأه اختفي من المكان فنظرت امل وتحدثت بفزع مردفه:  هيموت الحجوه بسرعه وو

وفجأه فقدت امل وعيها فأقترب ادم منها وحملها وذهب الي اخدي الغرف الاخري حتي يفحصها الطبيب اما عن ياسر ورأفت فذهبوا بسرعه ليبحثوا عن عاصم اما في مكان اخر وبالتحديد في احدي البيوت الصغيره المتهالكه جلس يحيي وهو يشعر بالخوف الشديد فدخل احدي حراسه وتحدث بخوف مردفا: الحجنا يا بيه رماح بيه مات

يحيي بخوف:  الوحش هيجتلني زي ما جتلت صاحبه ومهاب كمان هبجتلني وو

وفجأه تلقي ضربه قويه علي رأسه من الخلف فوقع علي الارض فاقد وعييه وبعد ساعه تقريبا فتح يحيي عيونه فوجد نفسه علي الارض ويقف امامه عاصم فأقترب يحيي بتثاقل من عاصم وتحدث بخوف مردفا :مهاب بيه احميني من الوحش وانا هعملك كل ال انت عاوزه 


نظر عاصم اليه بعيون غاضبه ثم ركله بقوه في بطنه فوقع علي الارض  فأقترب منه عاصم ومسكه من ياقت قميصه ولكمه بقوه علي وجهه ثم تحدث بغضب مردفا:  انت عارف انت عملت اي انت جتلت روحي خدت مني اغلي واخد علي جلبي انا هخليك تتمني الموت وعايز تعرف مين هو الوحش يا ابن النجار انا الوحش انا ال انت واخواتك الاوساخ جتلوا ابوه واغتصبتوا امه وجتلتوها انا ال جتلت اخوك وحرجت اخوك التاني واغتصبت اختك وانتحرت بسببي مش بس كده انا كمان عندي ابن منها انت مش مكفيك ال عملته كمان حاولت تجتل اختي بي انت غبي امل لسه عايشه وروحت متجرأ وجتلت رماح جسما بالله العظيم لهخليك تلعن الساعه ال عملت فيها اكده


انصدم يحيي عندما سمع كلمات عاصم وجاء ليهرب ولكن وقف الحراس امامه فأقترب عاصم منه وظل يسدد له اللكمات ثم اخرج مسدسه وتحدث بفضب شديد مردفا:  انا مش هخلص عليك انا هخليك تلعن الساعه ال عرفتني فيها

 ثم اطلق رصاصه اصابت قدم يحيي اليمني فصرخ بشده من الالم فتحدث عاصم بحده:  دي علشان ابوي ال جتلته

ثم اطلق رصاصه في قدمه الشمال وتحدث بحده مردفا:  ودي علشان امي ال اغتصبتها وجتلتها

ثم اطلق رصاصه في يده اليمني وتحدث مردفا:  ودي علشان امل ال بجت تخاف من كل حاجه 

ثم اطلق رصاصه في يده الشمال وتحدث مردفا:  ودي علشان سماح ال خطفتها وكنت عايز تجتلها


قبل ان يطلق رصاصه في رأسه صرخت امل وتحدث بحزن : لع يا اخوي انا كمان لازم اخد بتاري


نظر الجميع الي يحيي الملقي علي الارض يصرخ بشده من الالم فتقدمت امل من عاصم واخذت منه السلاح ثم اقتربت من يحيي وتحدثت بغضب شديد مردفه:  طول عمزي سايبه اخوي لحاله ياخد بتارنا لحاله ويتعذب لحاله وانا كنت جبانه مكنتش جادره اياعده بس انهارده لع

يحيي بتوسل وصراخ : سيبوني اعيش ابوس ايديكم اااه


نظرت امل اليه بغضب شديد واطلقت رصاصه اصابت يحيي في رأسه ففارق الحياه في نفس الوقت فأشار عاصم للحراس ليخرجوا جثه هذا الحقير من المندل وسط نظرات ادم وياسر ورأفت وسالي ثم صعد الي غرفته  واغلق الباب وفتح احدي الصناديق الصغيره وأخرج منه شريط من الحبوب وورقه وقلم وكتب بعض العبارات عليها وطبق الورقه واخذ شريط الحبرب بأكمله كانوا جميعهن في الخارج يطرقون الباب بشده حتي فقد عاصم وعييه ووووو

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

الفصل الجاي هو الفصل الاخير عايزه توقعات مش تم وملصقات ولو لاقيت تفاعل كبير وكومينتات فيها توقعاتكم هنزل الفصل الاخير انهارده

💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕


الفصل الاخير

وحش الصعيد


ظل ادم ورأفت وياسر يطرقون علي الباب بشده ولكن لا من مجيب فصرخت امل علبهم ليكسروا الباب وعندما دخلوا توقعوا ان عاصم نائم ولكن انتبه رأفت للورقه التي بجانب عاصم فأخذها وقرأ محتواها بصوت عالي نسبيا مردفا


" الي اختي حبيبه قلبي وزوجتي التي ملكت عقلي منذ اول لحظه رأيتها واصدقاء طفولتي ادم وياسر ورأفت وسالي وامي التي اقسمت لها انني سأخذ ثأر كل من رحلوا عنها .... اليوم نفذت قسمي واخذت ثأري حاربت كثيرا لمده تزيد عن 15 عاما حاولت جهدي لأجمع اكثر مبلغ من المال والجاه والسلطه انتقمت من كل شخص أذي عائلتي وحرمني منهم وفي كل خطوه فعلتها كنت افقد جزء من روحي توقعت كل شئ سئ ولكن الشئ السئ الذي لم اتوقعه ان اخسر اعز ما املك صديق عمري ورفيق حياتي سامحوني جميعا فحقا لم اتحمل المقاومه اكثر من ذالك اليوم اعترف ان وحش الصعيد استسلم سلاما لكم جميعا الوداع "" 


انتهي رأفت محتوي الرساله ونظر الي عاصم بصدمه فأقتربوا منه جميعا وحاولوا افاقته ولكن لم يستطعوا فتحدثت سالي بصراخ مردفه:  اطلبوا الاسعاااف بسرعه

ياسر بحده:  لع مفيش وجت شيلوه معايا بسرعه لازم يوصل المستشغي في اسرع وجت ممكن


اقترب الثلاثه منه وحملوا وذهبوا بسرعه ليصلوا الي المستشفي في اقرب وقت وفي المستشفي امام غرفه الفحص وقف الجميع بقلق ينتظرون خروج الطبيب حتي خرج فتحدثت سماح بلهفه مردفه : يا حكيم عاصم زين صوح

الطبيب: حالته مش مستقره هو اتأخر جوي لحد ما وصل للمستشفي متأخر وحاليا هو حالته خطيره

امل بصراخ:  انت بتجوول اي اخوي لازم يعيش بأي طريجه فاهم

ياسر بحده:  انت لازم تتصرف بأي طريجه

الطبيب بخوف:  ان شاء الله بعد اذنكم


ذهب الطبيب من امامهم وجاء ادم ليتحدث ولكن فجأه قاطعهم صوتها الحاد وهي تتحدث بغضب مردفه : عااااصم ورماح فييين

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

التفت الكل الي مصدر الصوت فوجدوا امامهم سيده في الخمسينات تقريبا من عمرها وخلفها فتاه تقريبا المساعده الخاصه لها وتحمل طفل صغير فركضت امل تجاهها واحتضنتها بقوه وهي تتحدث ببكاء مردفه:  رماح مات يا ماما وعاصم حالته خطيره جووي


نظرت السيده اليها ثم تحدثت بحده : هتفضلي اكده لأمتي يا بنت الغرباوي انتي مرت رماح الشهاوي واخت عاصم الغرباوي لازم تكوني جويه فاااهمه ولا لع

امل وهي تمسح دموعها:  فااهمه


اقتربت سماح منها وقبلت يديها ثم تحدثت بحزن مردفه:  حمد لله علي سلامتك يا خالتي

السيده وتدعي كوثر:  الله يسلمك جاه الوجت ال تاخدي فيه ابنكم يا سماح


نظرت سماح اليها ثم الي الصغير واقتربت منه وحملته ثم قبلته علي يده وجبينه وتحدثت بدموع:  وحشتني جووي يا ملاكي


اقترب ادم ورأفت وياسر وسالي من كوثر وترددوا كثيرا قبل ان يقتربوا منها فهم يعلمون من هي جيدا هذه خاله عاصم وامل الذي يعتبروها مثل والدتهم بالتحديد ومن يوم وفاه اختها وزوجها وهي اقسمت انها لم ترجع الي الصعيد الا عندما ينتقم عاصم لشرف عائلته وهذا هو اليوم الذي نفذ عاصم وعده فيه فأقترب ادم منها وقبل يديها وتوالي الاربعه علي تقبيل يديها فنظرت كوثر اليهم ثم تحدثت بحده مردفه:  ارفعوا دماغكم يا ولاد النجار انتوا نسيتوا انكم زي عاصم وامل ورماح وسماح بالنسبالي

ادم بحزن:  والله ما كنا نعرف حاجه يا خالتي صدجيني

كوثر:  عارفه ومصدجاك يا ادم انتوا تربيتي انا وانا عارفاكم عايزه ادخل اشوف عاصم

ياسر:  انا هدخلك


ذهبت كوثر مع ياسر ودهلت الي غرفه عاصم وطلبت من ياسر الخروج ثم اقتربت من عاصم ولامست وجهه وقبلته علي جبينه ثم تحدثت بدموع مردفه:  جووم يا عاصم انا رجعت مينفعش تبجي ضعيف بعد كل دا يلا يا عاصم جوم يا حبيبي علشان خاطري انا وعلشان خاطر رماح انت وعدته انك هتخلي بالك من نفسك


فتح عاصم عيونه ببطئ ثم تحدث وعيونه تمتلئ بالدموع مردفا:  خالتي ياريتني كنت روحت وهو فضل عايش

كوثر بدموع:  الله يرحمه محدش مننا مستحيل ينسي رماح دا حبببنا كلنا بس لازم تنفذ وصيته وتجوم تخلي بالك من اختك ومرتك وادم وياسر ورأفت وسالي هما كمان دلوجتي بجوا لحالهم ملهومش اهل جوم يا عاصم انت لازم تبجي جوي


نهض عاصم بتعب واحتضن خالته ثم تحدث ببكاء مردفا:  انا تعبت جوووي يا خالتي 

كوثر بدموع:  سلامتك من التعب يا عيون خالتك صدجني مش هسمح لحد يضايجك تاني ولا يتعبك تاني وبعدين جوم شوف رماح الصغير علشان انت وحشته جوي بجالك سنه مشوفتش ابنك جوم شوفه

----------------------------------------------------

-----------------------------------------------------

بعد مرور سنه في قصر الغرباوي كانت صوت ضحكاتهم تملئ المكان علي هذا الصغير المشاغب الذي لم يترك فرصه الا ويفتعل فصل في احدي اعمامه او والدته وعمته فأقترب رأفت منه وتحدث بابتسامه مردفا:  رماح حبيبي حرام عليك اكده عذبت ماما معاك

الصغير ببراءه:  معملتش حاجه والله يا عموا والله والله

ياسر بضحك : والله والله اي انت بتكذب صوح

رماح بزعل طفولي:  انا زحلان منكم كلكم عشان انتوا نش بتحبوني


اقترب ادم منه ثم حمله وتحدث بضحك مردفا:  دا احنا بنموت فيك يا جلبي انتي متزعلش

سالي بضحك:  رماح تعالي نلعب انازوانت وامل وماما يلا

رماح بسعاده:  ايوه يا عمتوا يلا نلعب

كوثر بابتسامه:  عاصم ساكت ليه يا حبيبي

عاصم بسعاده:  مبسوط يا خالتي اناي عارفه اني بحب اشوفكم كلكن اكده وانتوا متجمعين

ادم بتذمر:  طيب ما تغني اهتك كل شويه تجولي اني صوتي وحش ومش بعرف اغني زيك انا متجوز طفله والله

عاصم بضحك:  لع انا نسيت الغنا من زمان

سماح وهي تغمز له:  علشان خاطري

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

نهض عاصم من مكانه وجلس بجانب سماح ثم تحدث بابتسامه:  انا اجدر برده حبيبتي تطلب مني حاجه ومعملهاش

امل بضحك:  الله الله علي الرومانسيه طيب يلا غني بجا


نظر عاصم الي سماح وبدأ يردد كلمات الاغنيه بصوته العذب الرقيق مردفا


""من دنيا تانيه انا ولا اي ... احساسي مش عارف اوصفه ... قدام حبيبتي اخبي ليه ما هيجي يوم وتعرفي ... فارس احلامك اسمحيلي ادخل ايامك وابقي من سكان احلامك ... اعشقك واسرح في كلامك ...فارس احلامك واحلي دنيا انا عيشت فيها عايشه انتي اميرتي فيها جايه كل العبن عليها .... انا بتحسد جمبك علشان اجمل انسانه قابلتها ... كلمه بحبك مقولتهاش .. وليكي انتي بس اااه انا قولتها ... فاارس احلامك اسمحيلي ادخل ايامك وابقي من سكان احلامك اعشقك واسرح في كلامك .........


انتهي عاصم من تردد الاغنيه وبعدما انتهي صفق له الجنبع واشادوا بروعه صوته فغمز لسماح وهمس في اذنيها بصوت رقيق مردفا:  انا بحبك


نظرت سماح اليه بصدمه فمن النادر ان ينطق عاصم بهذه الكلمه فتحدثت بسعاده مردفه:  احلف اكده

عاصم بضحك:  والله بحبك وبموت فيكي وبعشجك و


قاطعهم صوت رأفت الحاد وهو يتحدث بتذمر مردفا:  يعني اكده ادم اتجوز امل وياسر اتجوز سالي وانت اتجوزت سماح وانا هعمل اي بجا وسطكم اكده


ضحك الجميع علي حديث رأفت فتحدثت كرثر بابتسامه:  انا هختارلك احلي عروسه في العالم

رأفت وهو يحتضنها:  احلي خاله في العالم كله


نهض عاصم وهو ينظر اليهم بسعاده وهم مجتمعون ثم ذهب الي المقابر ووقف امام قبر رماح وتحدث بابتسامه مردفا:  كل ال اتمنيته اتحجج يا رماح والكل عايش بسلام واجتمعنا مره تانيه وفي كل دجيجه حاسس انك معايا وحش الصعيد انتهي وكله بسبب تضحيتك انت وحشتني جووي ويوم ما نتجابل هكون مبسوط علشان عملت كل ال اجدر عليه سلام مؤقتا  يا صاحبي لحد ما نتجابل

امضاء " عاصم الغرباوي

النهايه


اللي عاوز رواية عشقها المستحيل يدخل هنا


رواية مرايا الحب من هنا


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

تعليقات

التنقل السريع
    close