القائمة الرئيسية

الصفحات

الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس رواية وقعت في حب مجنونه بقلم شهد محمود ألف الأول والثاني والثالث والرابع والخامس

الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس

رواية  وقعت في حب مجنونه بقلم شهد محمود

ألف الأول والثاني والثالث والرابع والخامس 

 ❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس

رواية  وقعت في حب مجنونه بقلم شهد محمود

ألف الأول والثاني والثالث والرابع والخامس 

 

الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس

رواية  وقعت في حب مجنونه بقلم شهد محمود

ألف الأول والثاني والثالث والرابع والخامس 

 


البارت_الاول


استيقظت حور من النوم على صوت والدتها وهي تقول: بت يا حور قومي يا زفته


حور: ايه يا ماما في ايه


ام حور و هي اسمها الاء: لاء ولا حاجه ياختي الساعه 3:30 العصر وانتي لسه نايمه


وبعدين قومي يلا عشان ننضف الشقه


حور: ليه يا ماما


الاء: علشان خالتك جايبالك عريس وهيجي هو واهله النهارده


حور: عريس ايه يا ماما ما انتي عارفه رايي في الموضوع ده وعارفه اني مش موافقا


الاء:  والله يا حور لو ما وافقتيش على العريس لاكون سايبه البيت ومش هتعرفيلي طريق


ذهبت الام وتركت ابنتها في حاله من الصمت


حور وهي تحمل الهاتف وتتصل بابنه خالتها روفان


روفان:  ايه يا حور في ايه


حور بغضب: بقا يا حيوانه عارفه ان امك جايبالي عريس وساكته وما قلتليش


روفان بخوف مصطنع: ما انا كنت هاقولك بس امك وامي حلفوني ما اقولكيش حاجه


حور: انا مش عارفه اعمل ايه في العريس ده

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


روفان: ولا اي حاجه اكيد مش هتوافقي زي كل مره وهيترفض زيه زي اللي قبله


حور: بس ماما مش مش هتدي ليا اي فرصه اني اعرف امشي العريس ده 


روفان: ما تقلقيش انا هاجي قبل ما اي حد يجي عندكم ونتفق على خطه ونمشي بيهاا العريس


الاء: بت يا حور 


حور: ايه يا ماما جايا اهو

طب سلام علشان اشوف ماما عايزه ايه


روفان: سلام


حور: ايه يا ماما في ايه


الاء بغضب: هو ايه اللي في ايه عاوزين نخلص الشقه علشان العريس اللي هيجي بالليل ده


حور: حاضر يا ماما


الاء: بت انا مش مطمنالك حاسه كده ان انتي هتعملي مصيبه


حور بمرح: لا مصيبه ايه يا لولو ربنا ما يجيبش مصايب


الاء بخوف مزيف: اهي لولو دي هي اللي مخوفاني


__________

في مكان اخروخاصتاً في ڤيلا المنشاوي.... كان يقف زين المنشاوي امام مرآته بعد ان ارتدا ملابسه وكانت وكانت عبارة عن بدله رسمية سوداء الون..... 

وما هي الالحظات حتي انتها لينزل الي الاسفل ويجد صديقه في انتظاره للذهاي الي الشركة 


زين: صباح الخير


قاسم: صباح النور يلا علشان اتأخرنا علي الشركة 


زين: اه تصدق نسيت موضوع الشركه


قاسم: يلا علشان منتأخرش


وصل زين الشركه بهيبته المعتادة

وهو يدلف الي الداخال الشركه قابل صديقه الصدوق..... 

زين بابتسامه: صباح الخير يا عصوم 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


عاصم وهو يبدله الابتسامة: ياصباح الحلويات ايه الشيكة دي يا عم


زين بغرور مصطنع: دي اقل حاجه عندي 


عاصم: عالي وضعك ياباشه


قاسم: يلا يا خويا منك ليه انتو هترغو ورنه شغل


عاصم: يلا يا عم المشغول


دلف زين الي داخل الشركه وزهب الي الجتماع 


بعد الاجتماع

زين: ملك


ملك: نعم يا زين بيه


زين: هاتيلي ملفات اخر صفقه علي المكتب


ملك: حاضر يازين بيه


ذهبات ملك وماهي الي لحظات حتي دق الباب


وين وهو ينظر  الي الاواق في يده:  ادخلي يا ملك


ملك و هي تدلف الي الداخل :الملفات اللي حضرتك طلبتها


زين ولم يرفع عينه من الاورق التي في يده: تقدري تسبيهم هنا وتروحي تشوفي شغلك


لتتركهم ملك علي المكتب ثم تخرج


كان زين يراجع بعض اللفات ليقاطعه دق الباب

زين بجديه: ادخل


ليدلف عاصم وهو يقول: حبيب هارتي وحشني يا برنس


زين بحاجب مرفوع: انت هتستهبل يلا انا مش لسه شيفك اول ما جيت


عاصم بضحك:  تخيل يا زيزو انك واحشتني في الساعه الي فاتت دي


زين وهو يستمع لسخافاته: ها وايه كمان يا حنين 


عاصم: وانت عوز حاجه اكتر من كده 


زين: لا مش عوز حاجه تاني ها في ايه


عاصم بجديه: عملت ايه في اخر صافقه


زين بالامبالاة: ولا حاجه المفروض الاسبوع الجاي ها نمضي العقود


قطاعهم صوت دق الباب 

زين: ادخل


قاسم: اه يا خونه متجمعين من غيري 


زين بمرح: ونبي خوده البني ادم ده عاشان لو قعد معايه كمان عشر دقائق انا هتجنن


عاصم بحزن مزيف: كده يا زيزو مكانش العشم يا خويا


زين بضحك: عمره ما هيعقل 


قاسم بجديه: المهم عملت ايه في الاجتماع


زين بجديه: ولا حاجه هنمضي العقود الاسبوع الجاي 


في مكان اخر الساعه السابعة مساء

_____________

روفان: هتعملي زي ما باقول ليكي بالظبط وانا اضمنلك  انو مش هايخد ساعة زمن وهيمشي


حور بابتسامة علي افكر روڤان الشيطنيه


الاء: بت يا حور العريس طالع على السلم مش عايزه اي غلطه

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


حور: حاضر يا ماما


الاء: يارب اليوم يعدي علي خير 


قاطعهم صوت دق الباب

لاء: الناس جات يا حور عشر دقائق وتيجي بل بيبس انتي وروفان ماشي


حور: حاضر يا ماما 


روفان: يلا يا خالتو عاشان الناس متفضلش وقفه علي الباب كتير


الاء: ماشي

لاء و هي تفتح الباب: اهلا اهلا شرفتونا و نورتونا


ام العريس بتكبر: بنورك يا حبيبتي


الاء: اتفضلو يا جماعه على الصلون


حور من المطبخ: شوفتي ام الاعريس رافعه مناخيرها في السماء ومش عارفه على ايه ده حتي ابنها بكرش واقراع 


روفان: يلا يا حور واعملي زي ما اتفقنا


حور: ماشي


حور وهي تدخول الي غرفه الجلوس: السلام عليكم

ام العريس وعليكم السلام  عامله ايه يا حور كبرتي  ما شاء الله


حور: اه طبعا مش هفضل صغيره


ام العريس: ايه يا حور انتي مش فكراني ولا ايه


حور: معلش بس مش فكره حضرتك


الاء وهي تنظر الي حور نظارت حارقه: هه هه متخديش في با لك يا ام  حسين يا حبيتي بس حور بتحب تهزر كده كتير


ام حسين: اه وضح وضح  ايه مش هنسيب العرسان مع بعض  عشان يتعرفو 


الاء: اه طبعاً يلا  يا روفان


روفان: حاضر يا خالتو بس ثانيه هقول لحور حاجه

روفان و هي تهمس لحور: زي ما انفقنا


حور بهمس: يلا علشان ماما متشكش فينا ونروح في داهيه


ذهبات روفان الي الخارج وتركت حور لتنفيذ الخطه

&&&&&&&_____________&&&&&&&


بقلم شهد محمود


وقعت في حب مجنونه 


البارت الثاني

_____________


في غرفة الجلوس حور: ايه انت مش هتتكلم ولا ايه


حسن نظر بدهشه لجراءتها عكس الذي كانت تظهره امامهم


حور: هو انت لازم يعني تاخذ إذن طنط عشان تتكلم


حسن: لاء ابداً


حور: طيب ممكن اسالك الاسئله بتاعة البنات لما بيتقدم لهم عريس


حسن: اه طبعا اتفضلي


حور: بتحب البنت اللي بتشتغل ولا لا


حسن: لاء


حور: انا بقا هشتغل


حسن بهدواء: كل حاجه بتجي في وقتها 


حور: طيب بتحب الفشن كلاسيك ولا المودرن


حسن: الكلاسيك


حور: كنت متاكده اصل انا باحب التغيير


حسن: كويس


حور: يعني لو اتجوزنا مش هنخلف غير لما اقرر هاغيرك ولا لا


نظر حسن بصدمه لمقالته حور


حور: والشغل هشتغل و مش هعامل اكل وهبقا عوزه شغاله اه وهنستقر بره البلد مش عاوزه بقا جو العيال ده ووجع الدماغ ها انت فاهمني


حسن: بس ماما مقالتليش كده


حور بسخريه: اه ماما لاشوف بقا يا شاطر انا اصلا مش عوزي اتجوز و بطفشك 


حسن بصدمه وهو ينظر الى حور وهي تشاور الى امها بسعاده


حور: اطلع دلوقت زي الشاطر وتاخذ امك  دي وماشوفش وشك هنا تاني خالص انت فاهم واه استنى لو فكرت بس بس و الشيطان لعب في عقلك وصورلك ان انت تقول كلمه لماما من اللي حصل دلوقتي قول على نفسك يا رحمن يا رحيم


حسن يخوف: حاضر مش هتكلم 


حور بمرح: شاطر يا حسونه


حسن هو يدلف الي الخارج ويتحدث مع والدته: يلا يا ماما دي بنت مجنونه 


حور بصدمه: انا مجنونه 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


ام حسن: ليه يابني في ايه


حسن: دي بتقولي هاقت*لك يا ماما


ام حسن بشهقه ايه ده يا ام حور اللي بنتك بتقولو ده


الاء: حور انتي قولتي كده


حور: لاء يا ماما هو اللي قاعد يقولي انتي شكلك حلو وكده وانا قلتلو ان اللي انت بتعمله ده غلط وانا هاخرج اقول لماما لقيته طلع بسرعه واقوللكم كده


حسن: كدابه


حور بابراءه: الله يسامحك


ام حسن:بت انتي انا مش مرتحالك من الاول  يلا يا حسن انا هاجوزك ست ستها


الاء بعصبيه:  هتجوزي ست ستها مين ليه يعني هو انتي مفكر ابنك مين  ويلا بقا اتفضلي من غير مطرود احنا الي معندناش بنات للجواز


ام حسن: يلا يا بني من هنا دول ناس معندهاش ذوق


بعد مغادره حسن وامه ومحاوله حور وروفان في تهدئ

الاء: انتو بتهدوني علي اساس ان انا مش عرفه ان انتي والمفعوصه روفان سبب كل حاجه


حور بحزن مصطنع: كده يا لولو يرضيكي تجوزي بنتك الوحيده مجن"ون زي حسن ده


لاء: بس يابت اخفوا من وشي السعادي مش عايزه اشوف وش واحده فيكو


حور: حاضر يا ماما 


الاء: اه يا حور هتجننيني نفسي اطمن عليك يا بنتي في بيت جوزك قبل اما مو*ت 


عند حور وروفان في الغرفه

___________


حور بفرح: اه يا بت يا روفان على دماغك


روفان بغرور مصطنع: عشان تعرفي بس من غيري انا

ودماغي كان زمانك لبستي فيه طول العمر اه يا زمن مش لو كنت حطيت دماغي في المذاكره كان زماني دكتور قد الدنيا دلوقت


حور: خلاص يا ستي ما كانتش فكره بصي اتصلي بخالتو وقوليلها ان انتي هتنامي عندنا النهارده


روفان: لاء ماما عرفه ان انا هابات هنا اصلاً


حور: اشطا يا زميلي


روفان بشمازاز: اشطا وزميلي نامي يا حور


حور: ايه ده بس انا مش عوزه انام


روفان: ما تناميش بس سيبيني انا انام


حور : اشطا 


بعد مده قصيره من الوقت


حور و هي تغني: يا بجحتك يالي حسدني وكمان جاي تقلدني علشان باحمد ربي دايماً ربي مزودني


روفان بعصبيا: بس حور الك*لب صوتك وحش واطفي الز*فت ده وتعالي نامي


حور بخوف من صوت روفان: حضار هنام اهو


روفان: دلوقتي


حور؛ اهو هنام اوف

_______________

صباح يوم جديد وتحديداً في منزل حور.... فتحت عينها بثقل وهي تحدث نفسها: يوه نفسي مره واحده اقوم من النوم وانا ناشيطه


الاء: روفان ادخلي صح كائن الكسلان اللي نايمه جوه دي


حور بحزن مصطنع: شكراً يا نبع حنان شكراً


الاء: لا شكر على واجب يا ختي ويلا اترزعي افطري


حور بمرح: انها طيبة الام يا ساده 

__________


في مكان اخر في شركه المنشاوي

زين وهو يدخل الي المكتب: ملك فنجان القهوه بتاعي بسرعه لو سمحت


ملك: حاضر يا زين بيه


قاسم: زين 


زين: ايوه يا قاسم


قاسم: الملفات دي بتاعه الصفقة الجديده جبتهم عشان تقرأهم قبل ما تمضي العقود


زين:ليه مش المفروض ان هنمضي العقود الاسبوع الجاي


قاسم: لاء استاذ جاسر اتصل واعتذر علشان جتله سافريه مهمه في لندن


زين: وهو هيجي الساعه كام


قاسم: الساعه 3

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


زين: تمام

قطعهم صوت دق الباب


زين: ادخل 


ملك: القهوه يا زين بيه


زين: شكرا يا ملك تقدري تشوفي شغلك


ملك: حاضر يا زين بيه


قاسم: هو انت لقيت سكرتيره جديده ولا لسه


زين: لاء ليه بس بتسال ليه


قاسم: لا بس عشان ملك


زين بشك: وملك مالها


قاسم بارتباك: لا ولا حاجه بس يعني عشان يعني


زين: هو ايه اللي بس وعشان ادخل في الموضوع علطول 


قاسم: عشان الشغل كتير عليها وانت عارف ملك السكرتيره بتاعتي ومينفعش تهمل شغل المكتب بتاعي


زين بابتسامه: ايه انت وقعت ولا ايه لايكون الاخ غيران 


قاسم بتوتر: لاء غيران ايه ده بس علشان الشغل كتير عليها


زين بمكر: تؤتؤ لاء وكمان خايف عليها 


زين وهو يغمز: ايه هي الصناره غمزت ولا ايه


قاسم وهو يتهرب من زين: لابس انا اعرف بنت بتدور علي شغل بس علشان كده كنت بقولك


زين: ماشي خليها تيجي بكره


قاسم: ماشي


زين: اه صح انا و عاصم هنروح نتغدا تيجي معانا


قاسم: لا روحو انتو انا هروح اتغدا عند مرات عمي النهارده 


زين: ماشي 

__________

عند حور في المنزل


الاء: حور انتي ليه مش بتفكر تشتغلي


حور: وانا هشتغل ليه يعني يا ماما


الاء: يعني لا عوزي تتجوزي ولا عوزي تشتغلي 


حور: ايوا هو ده 


الاء:: انتي لو فضلتي قعده في وشي طول اليوم انا هم*وت 


حور: بعد الشر عليكي يا لولو يا قمر انتي 


الاء: حور انا هكلم ابن عمك يشوف ويشغلك معا في الشركه 


حور: ماشي يا ست الكل اما اجي نبقا نشوف حوار الشغل ده

لاء: ليه انتي هتروحي فين 


حور: هنروح الموال انا وروفان هنشتري لبس وميكب وكده


الاء: هتنزلو الساعه كام 


حور: علي الساعه 4.30 كده 


الاء: ماشي 

_______________

في المول 


روفان بتعب: حرام عليكي يا شيخه انتي هنا بقالك ساعتين و ما اشتريتيش اي حاجه


حور: البس كله شكلو وحش اعمل ايه طيب


روفان: خلاص تعالي نروح البيت ونيجي يوم تاني


حور: لاء تعالي نروح مكان تاني

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في مطعم امام المول: 

عاصم: انا هجيب حاجه من المحل ده 

زين: ماشي انا هستنك هنا

عاصم: ماشي

حور وهي تخرج من المول وتصتدم في زين 

زين بعصبيه: انتي يا بني ادمه مش تفتحي عينك دي


حور ببرود: ما تحترم نفسك يا اخي وبعدين دوست على رجلك بالغلط كان قصدي انا يعني ولا كان قصدي


زين: واللهي اسألي نفسك وبعد كده ابقي فتحي عينك و انتي ماشيه بلاش العته بتاع البنات ده


حور: بعصبيه عته في عينك واحد قليل الذوق صحيح


زين: انتي ايه يا بت انتي بدل ما تعتذري ده انا رجلي اتفر*مت


حور: طيب تصدق بالله انا كنت ناويه اعتذر بس انا مش هاعتذر علشان انت بني ادم مست*فز 


زين: اتلمي يا بت انتي بدل ما المك


حور: بت اما تبتك اسمع يا بني ادم انت امشي من قدامي دلوقت عشان انا مش طايقه نفسي ومش عاوزه اتغابا عليك


زين بعصبيه: تتغابي عليا لاء انتي كده بتلعبي في عداد عمرك انتي عرفه انتي بتتكلمي مع مين


حور: بلامبلا مع مين يعني 


زين : مع زين المنشاوي 


حور بخوف مصطنع:حصل لنا الر*عب يا استاذ زين


زين: بعصبيه هتندمي علي كلمك ده 


حور: مستنيا اشوف هتندمني ازاي يلا سلام ولا اقولك من غير سلام 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


روفان وهي تسحب حورمن ايدها: اه منك يا حور الك*لب مش بتعرفي تعدي يوم كده من غير ماتعملي مشكله مع حد


حور بمرح: الصراحه لاء 


روفان : ياترا ممكن يعملك حاجه زي مقال


حور:يا بنتي مش هيقدر يعمل حاجه 


روفان: اما نشوف 


حور: يلا بس مش عارفه ليه حاسه ان انا سمعت اسم المنشاوي ده قبل كده بس مش عارفه فين


روفان: تعالي نرجع البيت كفايا المشكل الي حصلت النهارده


حور: ماشي يلا

________________&&&&

#بقلم_شهد_محمود 


#وقعت_في_حب_مجنونه

 

#البارت_التالت 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في منزل حور» 

الاء: مين علي الباب


قاسم بمرح: ايه يا لولو كل ده عشان تفتحي الباب


الاء بفرحك: ادخل يا ابني نورت ما بقتش تيجي ليه ولا يعني لازم الواحد يتصل بيك عشان تبقا تيجي


قاسم: لاء واللهي مسحول في الشغل جامد الفتره دي اه صح هي فين حور


الاء: حور خرجت هي وروفان يشتروا لبس زمانها جايه دلوقتي


قاسم بمرح: صح عملت الاكل ولا لسه علشان انا جعان اوووي 


الاء بضحك: لاء الاكل شويه وهيخلص


قاسم: اصل بصراحه وحشني اكلك قوي


"ليقاطعهم صوت دق الباب"


الاء: اهي حور جت اهي


حور وهي تدلف الى المنزل: اهلا اهلا يا اهل الدار


قاسم وهو يضرب راس حور بخفه: انتي يا بت انتي مش ها تعقلي بقى خلاص


حور بمرح: لا مش هاعقل انا باحب نفسي كده


قاسم: باستغراب ايه ده مراة عمي قالتلي انك كنتي بتشتري لبس بس الغريبه انك ما جبتيش حاجه 


حور: بس بقا ما تفكرنيش انا كنت هاشتري بس وانا ماشيه خبط فيا واحد قليل الزوق بل غلط المهم بقا عمال يزعق ويتخانق معايا


عاصم: وانتي عاملتي ايه 


حور: طبعاًما سكتش وعرفته غلطه بس كنت تعبت  فقلت ابقى ارجع في يوم تاني اجيب اللي انا عايزه


قاسم: انتي ايه يا بنتي هو انتي مش بتعرفي تعدي يوم كده من غير ما تعملي مشكلة مع احد


حور ببراءه: وللهي يابني بحول ابقا هاديه ومعملش مشاكل بس اعمل ايه الناس هي الي بتجبرنبي 


قاسم بتصفيق: عاش يا فنانه انتي ازاي كده يا فنانه تمثيلك رائع


حور: شكرا شكرا لا داعي للتصفيق


الاء : بس يا اولاد انتو مش هتكبرو وتعقلو


قاسم بضحك: في المستقبل انشاء الله


الاء بضحك: ماشي يلا بقا علشان الاكل ما يبردش


«نسيب حور يقا شويا ونروح عند زين» 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


عاصم: مالك يابني في ايه وشك مقلوب من ساعت ما قعدنا


زين بعصبيه: بس يا عاصم متفكرنيش بت كلها علي بعضها شبر ونص اتخنقت معها بس وللهي مهسبها وهعرافه مين زين المنشاوي وازي تتحداني


عاصم: هزقتك يعني


زين بعصبيه شديده: عاااصم


عاصم: خلاص سكتنا مش فالح تتشطر غير عليا 


زين بنفز صبر : عاصم امشي من وشي علشان ما اتعصبش عليك دلوقتي


عاص: خلاص يا عم متتعصبش انا كده كده كنت ماشي يلا سلام


زين: سلام 


زين و هو يتوعد لحور في نفسه: وللهي ما هسيبك وهعرفك ازي تتحدي زين المنشتوي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في منزل حور علي سفرة الطعام: 

قاسم: تسلم ايدك يا لولو الاكل كله يجنن 


لاء: الف هنا يابني


قاسم: انا نفسي اعرف ازاي حور تبقا بنتك دي مشاءلله فشله في كل حاجه ده حتي البيض مش بتعرف تعملو انا نفسي اعرف يا حور انتي هتتعلمي تعملي اكل امتا 


حور: استغفر الله العظين انا مش عوزي اتعلم انت ايه اليه مديقق


قاسم بسخريه: وانشالله لما تتجوزي مين الي هيعمل الاكل انتي ولا هو ولا هتعيشو علي الطاقه الشمسيه 


حور: تؤتؤ ولا ده ولا ده بعد اما اتجوز قورةُ عيني هيجيب شغاله تعمل الاكل بدالي


قاسم: ماشي ياختي ده لو حد عبرك


حور: علي فكره انا العرسان عليه طوبير بس انا الي مش عوزي اتجوز دلوقتي 


قاسم: طوبير ماشي ياختي


الاء : قاسم انا كنت عوزاك تعملي حاجه يابني وانا عرفه ان انت هتعرف تعملهالي


قاسم ببسمه: ايه يا لولو عوزي ايه انا من العين دي قبل العين دي

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


الاء : انا عوزاك تشوف شغلانه كده لحور معاك في الشركه علشان انت عارف ان حور لو اشتغلت في مكان غريب محدش هيستحمله من جننها و المصيب الي بتعملها كل يوم 


حور: لاء وانا الي قولت علشان بتقلقي عليا 


الاء: لاء انا ببقا قعده مطمنه عليكي يا بنتي انتي ما حدش  هيستحملك ساعتين علي بعض 


حور ببتسما: اهم حاجه حب الناس وبعدين يا ماما هو مين الي قالك ان انا عوزه اشتغل اصلاً


الاء: بس يا بت وبعدين انتي لاء عوزا تتجوزي ولا عوزا تشتغلي انا لو انتي فضلتي في وشي كده طول اليوم انا كده هيجرالي حاجه ف انتي اختاري تشتغلي ولا تتجوزي 


حور: لاء وعلي ايه بقا الطيب احسن هشتغل وامري الي الله 


قاسم : طيب هما في الشركه محتجين سكرتيره 


حور: تمام اجي الشركه امته


قاسم: بكره تيجي علي الشركه وتجيبي 

السي ڤي بتاعك علي الساعه 9 الصبح تكوني في الشركه 


حور: وللهي حرام انا مش بحب اصحي بدري كده


الاء: حووور


حور: خلاص من الساعه 7 هبقا في الشركه ولا تزعلي نفسك انتي يا ماما يا قمر 


قاسم بضحك: لاء انتي تعالي الساعه 9حلو


حور: تمام ابعتلي الوكيشن بتاع الشركه وانا انشاء لله هاجي بكره 


قاسم: ماشي سلام يقا انا همشي 


الاء: تمشي ايه لسا بدري


قاسم: معلش وللهي هبقا اجي تاني بس عندي شغل مهم لاذم يخلص انهارده 


الاء: ماشي يا بني


قاسم: حو بكره الساعه 9


حور: ماشي


قاسم: انا همشي يلا سلام


الاء وحور: سلام


حور: تصبحي علي خير يا ماما انا هدخل انام


الاء: انتي هتنامي من دلوقتي ده الساعه لسه 8


حور: لاء ده انا يادوب الحق انام دلوقتي علشان اعرف اقوم بكره 


الاء: ادخل نامي يا اخرت صبري 


«في صباح يوم جديد» 

ـــــــــــــــــــــــ


عند زين وقاسم في الشركه شركة المنشاوي: 


قاسم: كده كل الوراق بتاعة المشروع خلصة


زين: اه كده خلاص ورق المشروع كله جاهز

اه صح هي السكيرتيرا هتيجي امتا


قاسم: هتيجي علي الساعه 9


زين: تمام 

ـــــــــــــــــــ


في منزل حور: 

استيقظت حور كل عاده علي صوت ولدتها: قومي يا اخرت صبري قومي يلا علشان اكيد مش عوزي تتاخري في اول يوم شعل والمدير يعلقق علي باب الشركه


حور: في ايه يا ماما هو في حد يصحي حد كده


الاء: هو انتي بتصحي عادي زي الناس العاديه ده انتي لو حصل ايه مش هتصحي


حور: خلاص يا ماما مش كل يوم هصح علي الكلام ده انا هقوم البس علشان متئخرش علي الشغل ا كتر من كده 


الاء: ماشي يا ختي ربنا يهديكي 


حور وهي ترتدي ملابسها: انا مش عرفه ليه ماما مصمما ان اشتغل


الاء: بصوت عالي خلصتي يا حور 


حور: اه خلصت يا ماما


ثم تخرج حور الي غرفة الجلوس لتجد ولداتها جالسه علي احد الكراسي: 


حور: انا همشي يا ماما علشان متاخرش 


الاء: ايه مش هتفطاري 


حور: لاء ده انا يا دوبك الحق 


الاء: ربنا معاكي 


عند قاسم في الشركة: 

قاسم: الو يا حور انتي فين 


حور: في ايه انا قدام الشركه هو

 

قاسم: طيب اقفلي سلام انا شفتك خلاص


حور: سلام 


قاسم: ايه يا بنتي التاخير ده كلو 


حور: في ايه الطريق زحمه اعمل ايه خارقه انا يعني علشان اطير 


قاسم: خلاص بطلي كلام كتير


حور: طيب المهم هعمل الانترڤيو امتا 


قاسم: هشوف وهقولك اوعي تتحركي من مكانك 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


حور: هو انا ليه عندي احساس ان انت بتكلم عايله صغير

علفكره انا كبيره واعرف اخلي بالي من نفسي 


قاسم  بعصبيه: حووور


حور: خلاص يا عم فهمنا كل حاجه زعيق بني ادم مستفز بصحيح 

ـــــــــــــــــــــ

«عند ملك في المكتب» 


قاسم: ملك هو زين فين


ملك بهدواء: استاذ زين نزل من شويا علشان يسلم ورق المشروع


قاسم: تمام بس السكرتيره الجديده جت والمفرود زين الي هيعمل معاها الانتر فيو 


ملك: اكيد الاستاذ  زين  علي وصول 


زين: طيب انا هخليها تطلع و تستنا هنا


ملك: تماما 

ــــــــــــــــــــ

«عند حور» 

حور: اوووف كل ده تأخير


قاسم: ايه في ايه ده انا مكملتش عشر دقائق بس غريبه سمعتي الكلام ومتحركتيش من مكانك والا عملتي مشاكل


حور بضحك: اعمل مشاكل ليه هو انا هبله ده ماما حلفه لو ما اتقبالتش في الشغل هتتبرا مني


قاسم: المهم انتي هتطلعي الدور الرابع وتستني شويه 

حور بغباء  ليه وانت هتروح فين 


قاسم:  لاء كده كتير وللهي  يعني هروح فين مثلاً واحنا في مكان شغل


حور بغباء: وانا هعرف منين انت هتروح فين 


قاسم: سلام يا حور علشان كده كتير 


حو: ر ماله ده مش طايق حد كده ليه يلا مش مهم اما اروح اشوف لنا هعمل ايه

ــــــــــــــــــــــــ

في الاصانسير 

حور في نفسها: ايه ده هو مش ده الواد الي اتخانق معايا  قدام المول ايه ده دا شكلو جي يركب الاصانسير


حور بصوت عالي: انت يا بني ادم رايح فين 


زين:  هو ايه الي رايح فين وبعدين انتي الي بتعملي ايه هنا في الشركه وفي الاصانسير وبعدين الاصانسير ده  خاص بالاداره بس


حور: وانت مالك هي كانت شركة ابوك ويلا اتفضل اطلع برا انا نفسي اعرف ازاي بيشغلو الاشكال دي

 

زين بعصبيه: لاء بقا انتي كده زوتيها


«ولسه زين ماخلصش كلامه راحت حور مطلعا برالاصانسير  وقفله الباب» 


حور: يا ساتر  بني ادم غلس بصحيح

ـــــــــــــــــــــــ

«عند ملك» 

حور: لوسمحت انا البنت الي مقدمه علي الوظيفه


ملك: اه اتفضلي الاستاز زين لسه مجاش بس تقداري تستني في المكتب

 

حور: ماشي تمام 


« بعد مرور القليل من الوقت» 


زين و هو يدلف الي مكتبه: ملك السكيرتيره الجديده جت ولا لسه


ملك:  جت يا زين بيه وخلتها تدخل المكتب تستنا حضرتك


زين: تمام 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

#بقلم_شهد_محمود


#وقعت_في_حب_مجنونه 


#البارت_الرابع 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


«في مكتب زين» 


زين و هو يدلف الي مكتبه: أنا اسف على التاخير 


حور بصدمه: ايه ده انت بتعمل هنا ايه


زين بعصبيه: انتي الي بتعملي هنا ايه في مكتبي


حور بصدمه: مكتبك يعني انا هبقا السكيرتيره بتعتك


زين ببتسامه شيطانيه: وليه لا وبعدين لازم تتكلمي مع مديرك باسلوب احسن من كده


حور بعصبيه: مستحيل اشتغل مع واحد ذيك


«ليقطعهم صوت دق الباب» 


زين: ادخل 


قاسم: ايه صوتكو جايب اخر الشركه


حور: قاسم انت ازاي تعرف الاشكال دي 


زين:  الاشكال دي ليه هو انتي تطولي تعرفي حد زاي


حور: واحد مغرور


زين: غبيه


قاسم بصوت عالي: باااااااااااااس انت وهي انتو بتتخانقو زي الاطفال 


زين: هي الي بدأت 


قاسم: وبعدين انتو تعرفو بعض منين


حور: هو نفس الشخص الي اتخانق معيا في المول


قاسم بضحك: اه انت نفس الشخص الي حور عرافته غلطو

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


زين بستغراب: عرفتني غلطي  وبعدين انت تعرفها منين


قاسم: دي حور  بنت عمي واختي  الصغيره ها  خلي بالك اختي الصغيره يعني متتعبهاش في الشغل


حور ببرود :  بس انا مش هشتغل معا الشخص ده 


زين:بص الاسلوب الي بتتكلم بيه 


«ليقطعهم صوت تلفون حور» 


قاسم: مين الي بيرن عليكي


حور: ماما


قاسم: طيب ردي عليها


حور: الو يا ماما


الاء:  ايه يبت يا حور كل ده علشان تردي عليه 


حور: انا اسفه يا ماما  بس  ما سمعتش الموبيل


الاء: طيب عملتي ايه في الشغل  اتقابلتي ولا لاء


حور:  وانا الي قولت بتتصلي تطمني عليه


الاء:  لاء انا عرفه ان انتي ما يتقلقش عليكي المهم عملتي ايه في الشغل


حور برتباك:  اكيد اتقابلة يعني هما هيلقو زي فين يعني 

وكمان من كتر ما شغلي عجبهم قالولي هتشتغلي من النهارده


الاء بشك: مش عرفه ليه عقلي مش عاوز يسدق الي انتي بتقوليه


حور: انتي بتشككي في قدرتي 


الاء:  الاء بس انتي بنتي وعرفها وعرفه ان مستحيل تعدي يوم من غير ما تعملي مشكله 


حور:  يا هو انا سمعتي سبقاني اوي كده 


الاء:  بت يا حور انتي عملتي مشكله صح


حور: ايه الو الو  ياماما  انا مش سمعكي كويس لو سمعني انا هقفل  دلوقتي علشان عندي شغل سلام 


«عند الاء» 


الاء:  البت قفلة في وشي  البت دي اكيد عملت مصيبه بنتي وانا عرفها كويس 


«في مكتب زين» 


حور: المهم بقا هنبتدي شغل من امته


زين بستغراب: هو انتي هتشتغلي معايا


حور  بجديه مصنعه:  اكيد يعني انا مش جيا هنا علشان العب اكيد جيه اشتغل 


زين:  تمام انتي هتروحي عند ملك  علشان  تعرفك كل حاجه عن الشغل 


حور: تمام


قاسم:  وانا هروح علشان عندي شغل مهم 


زين:  تمام 


«بعد خروج قاسم و حور» 


زين ببتسامه شيطانيه:  انا عارف انا هعلمك الادب ازاي يا حور

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ&&&&


#بقلم_شهد_محمود 


#وقعت_في_حب_مجنونه


#البارت_الخامس

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

«عند ملك في المكتب» 


حور و هي تذهب الي مكتب ملك: انتي ملك صح 


ملك ببتسامه هاديه: اه انا 


حور ببتسامه: مش عرفه انا ليه حبيتك كده


ملك بضحك: وانا كمان حبيتك وللهي وشكل كده هنبقا اصحاب


حور: اه اكيد بس هو ممكن اسائل سؤال بصراحه شاغل تفكيري من ساعة ما جيت الشركه دي


ملك: اكيد اسألي


حور: هو مش انتي سكرتيرة زين


ملك بستغراب: اه بس ليه بتسائلي


حور: طب لو انتي سكيرتيرة زين ليه هو بقا عوز سكيرتيره جديده 


ملك: لاء انتي فهمه غلط انا اول ما اشتغلت كنت شغاله مع الاستاذ قاسم بس من شهر تقريباً السكيرتيره الي كانت شغاله مع الاستاذ زين مشيت ف انا استلمت شغل مكتب الاستاذ زين مع شغلي الاساسي وبس يا ستي عوزي تعرفي حاجه تاني


حور ببتسامه: لاء خلاص بس لو ممكن تعرفيني علي نظام الشغل وكده 


ملك: اه طبعاً بصي يا ستي اول حاجه الاستاذ زين بيحب اول ما يجي الشركه تكون القهوه بتعتو جهزه وتجيبيهالو علي المكتب وبعد كده تكوني محضرا جدول المواعيد وتقوليلو لو في مواعيد مهمه او اجتماع مهم وبس كده ولو عوزي اي حاجه مش عرفها في الشغل قوليلي وانا هسعدك فيها تمام 


حور: تمام


«صوت رن تلفون الشركه» 


حور: ايه الصوت ده


ملك: ده اكيد زين بيه ردي شوفيه عوز ايه


حور و هي تجيب علي التلفون: الو


زين: حور تعالي علي مكتبي دلوقتي


حور: تمام


«بعد انتهاء حور من التلفون» 


ملك: في ايه كان عوز ايه 


حور: مش عرفه بس قالي تعلي علي المكتب


ملك: طيب روحي شوفي عوز ايه وانا هروح علشان عندي شغل ولو عوزتي اي حاجه في الشغل ابقي قوليلي


حور: طيب انا هروح اشوف هولاكو الي جوه ده عوز ايه 


ملك بستغراب: هولاكو مين 


حور: قصدي زين 


ملك بضحك: طيب انتي ليه بتقولي عليه كده


حور: لاء دي قصه طويله هبقا احكيهالك بعدين 


ملك: طيب روحي شوفي عوز منك ايه


حور: ماشي


«حور وهي تدق باب مكتب زين» 


زين بجديه: ادخل


حور: عوز ايه يا زين


زين: أستاذ زين وبعدين ايه زين دي هو انا بلعب معاكي 


حور بعصبيه: اتفضل قول عوز حاجه يا استاذ زين


زين ببتسامة نصر:اه انا عوز اعرف كل الموعيد بتاعت النهارده


حور: وانا هاعرف منين 


زين بنفاز صبر: هو انتي اما رحتي عند ملك علشان تعرفك الشغل ماشي ازي قالتلك ايه


حور: قالت ان انت بتحب تشرب قهوتك اول ما تدخل مكتبك وان ارتب جدول موعيدك ولو فيه اي موعيد مهمه اقولك عليها و...


زين: باااس يعني ملك قالتلك ان المفروض تقوليلي علي الموعيد المهمه امال اما بسألك دلوقتي يتقوليلي مش عرفه ليه


حور: ما هو اكيد بذكائك الخارق ان الاكيد ان انا لسه معرفش اي موعيد


زين: ماهو انتي لو كونتي بتسائلي كان زمانك عرفتي


حور: ماهو انت ما سبتنيش لما اعرف


زين: طيب اتفضالي اطلعي باره واعرفي شغلك كويس 

ومتستهتريش في شغلك علشان انا مش با حب الاهمال في الشغل


حور بعصبيه: اتكلم بأسلوب احسن من كده وعلي فكره انا كنت هطلع من عير ما تقول 


«ذهبت حور خارج المكتب دون ان تسمع اي رد من زين»


زين: انا هعلمك الادب يا حور وانا ونتي والزمن طويل

ـــــــــــــــــــــــــــــــ

نسيب حور و زين شويه كده ونروح مكان اول مره نروحو تحديداً في الروضه


في موعد تناول طعام الغداء خرجة طفله صغيره الي الحديقه الخاصة بل روضة


لتشاهدها روفان من بعيد وتذهب إليها: ممكن اقعد معاكي


ابتسمت ملاك تحرك راسها بنعم


روفان بهدواء: ماخلصتيش اكلك ليه 


ملاك ببرأة اطفال: انتي كمان يا ميس روفان بتقوليلي علي الاكل


روفان ببتسامه: ايوا لازم تخلصي اكلك كله علشان تكبري بسرع 


ملاك: ماما علطول بتقولي كده 


روفان: ايوا مامتك بتتكلم صح ولازم تبقي شطره وتسمعي كلام مامتك

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


ملاك: حاضر يا ميس روفان انا هسمع الكلام وهخلص اكلي كله 


روفان ببتسامه: شطره 


ملاك ببرأة اطفال: عرفه يا ميس روفان انا ماكنتش بحب اجي ال school 


روفان: ليه يا حبيبتي هو فيه حد بيديقق


ملاك و هي تهمس بل قرب من اذن روفان: لاء يا ميس كان في ميس وحشه كانت بتض*رب اصحابي وتزعلهم

هي الميس الوحشه مش هتيجي تاني صح


روفان بنفس الهمس: ما تخفيش الميس الوحشه مش ها تيجي تاني 


ملاك بفرحه: يعني اصحابي مش هيزعلو تاني


روفان: اكيد محدش هيزعل اصحابك تاني وبعدين قوليلي دلوقتي باقيتي بتحبي ال school ولا لسه


ملاك: انا بقيت احب اجي الschool كل يوم علشان اشوفك لان انتي بتوحشيني اوي انتي عرفه انا بحبك اوي يا ميس روفان


ورفان ببتسامه: وانا كمان بحبك اكتر يا كوكي


ملاك: انتي عارفه انا نفسي تعيشي في البيت معانا


روفان: بس مش هينفع


ملاك ببرأة اطفال وحماس في نفس الوقت: انتي عارفه يا ميس انا هقول لعاصم علشان تتجوزو وتعيشي معانا

علي طول


روفان بصدمه لما قالتو الطفله الي لم تتخطا الخمس اعوام: ومين عاصم ده بقا 


ملاك: ده اخويا الكبير بس مش متجوز انتي عارفه يا ميس ماما علطول بتقوله امتا تتجوز علشان ارتاح منك شويه فا انا قولت ان انتي وعاصم تتجوزو علشان تعيش معانا في البيت و كده حتي بعد اما ال school تخلص تبقي معايا وعلشان ماما ترتاح من عاصم الي بيزهقها


اردفت روفان وهي تحول تغير مجرا الحديث: طيب ايه رأيك نروح نتزحلق دلوقتي وبعدين نبقا نتكلم في الموضوع ده


اومأت ملاك بحماس: ايوا ايوا


حملتها روفان واتجهات نحو الزحلوقه ومن ثم بدأت في العب معها حتي انتهاء موعد الروضه


ليأتي السائق ليوصل ملاك الي المنزل بعد ان ودعة روفان وكذلك غادرة روفان المكان 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


في شركه زين و تحديداً خارج مكتبه خلف مكتب السيكيرتيره "حور" كانت تعبث بهاتفها بملل الي ان انتبهت لظل احدهم يقف من امامها فرفعت وجهها تنظر الي التي يقف امامها مردفة.. خييير


زين بسخريه: الله الله اجبلك عصير لمون كمان


حور بستفزاز: ياريت وللهي اصل عوزا اشرب حاجه


زين بعصبيه: انتي جايه هنا علشان تشتغلي ولا جايه علشان تقعدي لا شغله ولا مشغله


حور ببرود واستفزاز: يا عم روق كده ما فيش حاجه تستهل تتعصب علشانها كده ولو علشان عصير المون الي كنت هتجبهولي يا هم انا مش عوزا ابقا اشربه انت علشان تهدي اعصابك


زين و هو يمسك حور من ملابسها: بت انتي مستفزه كده ليه انا عملت ايه علشان ربنا يبتليني بيكي


حور: طب سيب الجكت بتاعي يا عم سيب بقا هتبوظو وهو غالي اصلاً


زين: بكام يعني


حور: ده ب150 جنيه بعد فصال نص ساعه انت تسدق ان الراجل كان عوز يضحك عليه و يدهولي ب 200 جنيه ليه يعني شايفني عيده صغيره علشان يضحك عله


زين بصدمه: انتي بتتكلمي جد 


حور: اه وللهي وانا هاهزر معك ايه يعني


زين: حور امشي من وشي ومش عوز اشوف وشك طول اليوم


حور: علي فكره انت الي في مكتبي و يلا بقا من غير مطرود


زين بصدمه: انتي بتطرديني


حور: ما انت طردتني من مكتبك الصبح علفكره لونسيت


زين بعصبيه: انا المدير علي فكره لو نسيتي واعمل الي انا عوزه وعلي فكره مخصوم منك يومين علشان تعرفي تكلميني معايا كده تاني


ذهب زين الي مكتبه بعد الانتهاء من الحديث مع حور 


حور بسخريه: علي فكره مخصوم منك يومين اوووف 

انسان مغرور... امتا بقا اليوم ده يخلص انا تعبت

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


يتبع


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


تعليقات

التنقل السريع
    close