أخر الاخبار

رواية حبك نار الفصل السادس عشر حتي الفصل الثلاثون بقلم اسماء الكاشف

رواية حبك نار الفصل السادس عشر  حتي الفصل الثلاثون  بقلم اسماء الكاشف 


رواية حبك نار البارت السادس عشر  حتي الفصل الثلاثون  بقلم اسماء الكاشف 

رواية حبك نار الفصل السادس عشر  حتي الفصل الثلاثون  بقلم اسماء الكاشف 

* ابيه انا خايفة منكن انام معاك في الاوضة بليز قولتها وانا واقفه على الباب 


_ تعالي يا مروه قالها بإبتسامة هادية بيطمني ووسع ليه مكان جنبه علي السرير وانا دخلت وحطيت جسمي علي السرير جنبه واتغطيت بص عليه وانا مغمضه عيني اتنهد وشدني فى حضنه ونام بهدوء ولأول مره من ساعه ما كبرت ينام جنبي ويحضني ويطمني وانا حسيت بأمان ونمت براحه بس الكوابيس ما سبتنيش 


كنت فى اوضه ضالمة بصرخ علي عاصم علشان يطلعني ومحدش بيساعدني حتي هو اتخلي عني بيبص عليه واداني ضهره ومشي وانا بنادي بصوت عالي عليه بس اختفي وصوتي كمان اختفي بقهر والضلمة شدتني لجوه أكثر بس في ايد اتمدت من بعيد ومعاها بدء النور يطلع الايد دي بدءت تظهر ملامحها كان شخص واقف بعيد مبتسم جيه النور علي وشه وطلع فارس بطلي ابتسمت ليه بحب وكأن الحب بينا سنين قرب مني ومسك ايدي وشدني ليه ومن بعيد واقف عاصم بعيون حزينة والضلمة سحبته بعيد فصرخت بأسمه خايفه عليه لكن فارس لف حواليه ومنع اني اقرب منه وكان نوره هيسحبني بعيد بس افتكرت عاصم اخويه الكبير الي اهتم بيه دايما فصرخت باسمه بوجع وماعرفش ان صوتي خرج للواقع فقوم عاصم مفزوع عليه


_ مروه اصحي حبيبتي ده كاب*وس اصحي 


فتحت عيني وانا بن*هج دمعت اول ما شوفته قدامي ونطيت في حضنه وعيط بصوت وهو اتفاجئ من قربي ده فضمني ليه أكثر وايديه بتل*مس ضهرى بيحاول يهديني


_ اهدي حبيبتى انا معاكي اهو ماحدش يقدر يأ*ذيكي طول ما انا عايش 


انت مكنتش موجود انا كنت خايفة اووي واستنيتك كثير بس بردو ما جتش 


_ انا اسف اسف اووي مكنش في ايدي حاجة انا متخلتش عنك ابدا صدقيني سكت لما حس بانتظام أنفاسي اتنهد وريح جس*مي على السرير بس فضل حاضني وفضل يراقب فيه وقلبه واجعه 


_ هندمهم وهجيبلك حقك


ثاني يوم الصبح صحيت من نومي لقيت نفسي في اوضه عاصم ومتغطيه كويس بس هو قام من بدري قومت انا كمان وحاسه بهدوء نفسي طلعت من اوضته ورجعت اوضي فتحت الدولاب واخترت فستان اسود جميل واصل لتحت الركبة ومقفول من قدام اخذته ودخلت الحمام شويه وطلعت وانا لابسه الفستان وقفت قدام المراية وحطيت مكياج خفيف كحلة وروج غامق ابتسمت لنفسي ونزلت لتحت كان عاصم بيجهز السفرة ومديني ضهره ولما سمع صوت الكعب لفلي بإبتسامة جميلة بس اتمسحت في لحظة وعينيه قلبت شر*ار 


_ يان*هار ابوكي اسود ايه إلى انتي لبساه ده  


قالها ومشي نحيتي بغيظ فضلت متنحة مكاني ببرود مقصود  


* ماله في ايه ده فستان حلو 


_ بس مفتح زيادة عن اللزوم وقصير اووي كمان قالها ومسك الفستان بطرف صوباعه وبعدين مسكني من ق*فايا وقربني من وشه بغيظ 


_ وايه إلى حطاه ومه*بباه علي وشك كمان 


* سيبني هتبوظ برستيجي وفستاني قولتها وحاولت افلت منه بس ماقدرتش وهزني أكثر اتأففت بضيق حقيقي


* فيها ايه دى حتة كحلة يعني حاجة بسيطة مش لازم اطلع حلوه ولا انت عايزيني افضل و*حشه قولتها وكشرت في وشه بطفولية سابني ومسح وشه بغيظ واداني ضهره كأنه بيحاول يهدي من نفسه علشان ما يتعصبش عليه 


_ اهدي يا عاصم كلم نفسه


بصلي وراسم ابتسامة 


_ بس انتي حلوه يا مروه من غير أي حاجه مش محتاجه تتزيني وتلبسي قصير فهماني يا روحي 


هزيت رأسي بعند وقولت 


* لاء انا لازم اكون احلي واحده 


_ طيب حبيبتي اعملي كده طالما في البيت لكن ما فيش خروج بيه قالها بمهادنه وبعدين كأنه افتكر حاجه 


_ هو صحيح انتي رايحه فين من النجمة كده قالها وبيحاول يكون هادي 


* عند فارس انت امبارح  وعدتني ان هتوديني ازوره


قولتها وسحبت بطاطسيه من السفرة وأكلتها 


_ من الصبح كده لاء طبعا 


بصيت عليه بغيظ


* بس انت وعدتني مليش فيه انا عايزه اروح دلوقتي قولتها ودبيت على الأرض بعصبية وطفولية وكأن فجاءة اتحولت طفلة عني*دة بس هو مكنش الاب الهادي إلى يقدر يحتويني فقد اعصابه وصرخ فيه 


_ هو فيه ايه يا مروه ايه لعب العيال ده مالك جري لعق*لك ايه من امتي التصرفات دي انا مقدر حالتك بس انتي زودتيها وانا مش هستحمل كثير  


رجعت خطوه لورا بخوف منه واتنفست بصوت عالي لاحظ كده اقرب مني خطوه بس انا خوفت منه وفقدت الثقة فيه وافتكرت خيا*نته دي الحاجة إلى عقلي بيجيبها دايما قدام عيني 


لما شاف خوفي اتنهد وقال 


_ أسف أتعصبت عليكي خلاص يا ستي هاخذك تشوفيه 


ابتسمت بانتصار لكن قال


_ بس تغيري اللبس ده وتمسحي إلى على وشك غير كده ما فيش مرواح 


جيت اعترض بس اتحرك وسابني اتنهد بغيظ وطلعت اوضي وأنا بضرب الارض في كل خطوه وبشت*مه


_ رخ*م وبكر*هك يا عاصم


بعد ساعة كنت قدام المستشفي بفستاني الأخضر الطويل وواصل للارض ووشي النقي خالي من مكياج نزلت من العربية ودخلت علي جوه وعاصم ماشي حنبي لابس قميص ازرق وبنطلون جينز أسود سأل علي اوضه فارس وانا بتأمل المكان حواليه وحسيت بانقباض بك*ره المستشفيات ذكرياتي معاها وح*شه عرف عاصم الاوضة ومسك ايدي وطلعنا الدور الثاني ووقفنا قدام اوضته خبطنا الباب ودخلت جري علي فارس إلى نايم علي السرير واتعدل اول ما شافني وابتسم ليه مسكت ايده بحب وقولتله 


* حمد الله علي سلامتك يا فارس 


قولتها بحب واضح وهو رفع ايدي وباسها برقه 


_ الله يسلمك مروه فرحان اني شوفتك 


كل ده تحت نظرات عاصم الي لسه واقف علي الباب مكانه كور ايده بغضب وخبط على الباب يفضي شحنة غضبه إلى بتزيد من تصرفاتهم وقال بهمس 


_ نه*ار ابو*كي أسو*د يا مروه الكل#ب........ يتبع 

١٧


#رواية_حبك_نار 


_ نه*ار ابوك*ي أس*ود يا مروه ال # 


قالها عاصم بعصبية لما شاف قربها المهلك من فارس الي مستحلي قربها ض*رب الباب بغضب وعينيه كلها ش*رار 


= اتفضل يا بني قالها ابو فارس إلى كان جاي من بره ولقي عاصم واقف التفت ليه وهو بيحاول يهدي الف سلامه علي فارس جينا في وقت مش مناسب بس مروه  اصرت تيجي تشوفه قالها بخجل واضح


= الله يسلمك قالها واتحرك لجوه وشاور لعاصم بالدخول دخل وراه وهو شا*يط من مروه


_حمد الله علي سلامتك يا بطل قالها و شدها من ايدها بقوه 


& الله يسلمك 


فقومت علي مضض من شدته وبصتله بغيظ وكنت  بشد ايدي منه 


* في ايه يا عاصم 


قرب من وداني بشكل مهل*ك وخط*ير 


_ عدي ليلتك علي خير يا مدام قالها لأول مره في حياته علشان يعرفها انها ملكه بصتله بغيظ ورجعت ابص علي فارس بهيمان واغمزله بشقا*وة


رجعنا الشقة بعد زيارة طويلة فتحت باب العربية ودخلت جري علي جوه قبل ما يمسكني عاصم الي متعصب وعلي اخره مني وبصراحه الهروب كل الجدعنة 


_ اهربي دلوقتي بس هو*ريكي 


قالها عاصم بخفوت وهو شايف هروبي قفل باب العربية بعد ما ركنها كويس في الجراج ودخل ورايا بخطوات بتأكل الأرض


فتح الباب بقوه افزعتني وعروق ايده بارزة ومكور ايده بغضب انتفضت بخوف وقولت بتوتر


* في ايه يا ابيه 


_ في انك عايزه تتربي يا مروه من الاول علي عدم سمعانك الكلام 


قالها وقرب مني رجعت خطوه لورا وشاورت على نفسي ببراءه 


* أنا ما سمعتش الكلام في ايه


_ ايه البراءه دي ياختي ده انا قربت اصدقك 


مسكني من ياقة الفستان وهزني وهو بيتكلم  


_ اسمعيني يا بنت الناس لو لمحتك بتقربي من الواد ده ثاني هك*سر دم*اغك فهماني قالها بشخيط وانا اترعشت بس هزيت رأسي بخوف شكله مج*نون سابني وخرج بصيت علي ضهره بغيظ وطلعت لساني وقولت بتريقة 


* لو لمحتك جنب الولد ده ثاني هك*سر د*ماغك يي .. ر*خم ولا تقدر اصلا تعملي حاجه انت بو*ق على الفاضي سكت لما حسيت حركته ناحيتي وحطيت ايدي علي شفا*يفي بخوف بس هو مشي وانا قعد مكاني علي السرير وكملت 


* بس انت حلو بردو يا عاصم 


مسكت الفون العب فيه شويه 


* وحشتني فوني الحبيب وقلبت الرسايل كانت رسالة من نفس الرقم


_ حمد الله علي سلامتك خوفت عليكي اووي انا بحبك يا مروه ونفسي نتقرب من بعض وتدينا فرصه لو موافقة ابعتي رسالة وانا هعرفك انا مين سلام يا اميرتي 


ابتسمت لأول مره للرسالة دي  احساس لطيف لما تكوني مر*غوبه من الكل للاسف من يوم خط*في واحساس خي*انة عاصم وأن انا مش مهمة بالنسبة ليه خلاني ادور علي الحب بره وده بيحصل مع البنات الصغيرة في السن ده لو ملقوش الحب من الاهل  بيدورو علي الحب من بره ويقعوا في الغلط ومشاكل كبيرة 


* ياتري هو انت مين قولتها ورميت جسمي علي السرير نايمه بهدوء وبفكر 


* ليكون فارس ياه لو هو بعدين غمضت عيني وقولت بعصبية


* ايه الي بفكر فيه ده انا متجوزه البا*رد الي تحت ده بس بس ده قال انه جواز مؤقت يعني يحقلي احب واشوف غيره ايوه انا كده ما بعملش حاجه غل*ط ورفعت رأسي لفوق مع تنهيده كبيرة سمعت جرس الباب بيرن تحت وشويه سمعت صوت عاصم الفضول حركني اشوف مينلو البت المل*زقة دي هك*سر رجلها  خطا*فة الرجالة قولتها بعصبية وخرجت.....  يتبع 

 

اسفه ع التاخير 

#رواية_حبك_نار 


نزلت وانا بتوعد ليهم شوفته بيدخل صاحبه الوسيم اوضه الصالون فوقفت مكاني مداريه ليشوفوني ومراقباهم بهدوء عضيت علي ايدي بتوتر وابتسمت لما جاتلي فكره اني ادخل عليهم بعصير وأسلم نزلت براحة وبصيت من الشباك عليهم شافني عاصم الي كان بيتكلم في موضوع مهم من ملامح وشه الجدية وسكت بس انا مشيت علي المطبخ وقفت بحيرة 


* اعمل عصير بس انا معرفش اماكن الحاجات الي هستخدمها نفخت بغيظ وفتحت الثلاجة لفيت عصير جاهز لونه احمر  ابتسمت وطلعته وصبيت كوبيتين ليهم


وقفت قدام الباب وانا شايله الصينيه خبطت براحه وشافني عاصم الي سكت هو وصاحبه وبصوا عليه باستغراب 


* ادخلي قالها وهو بيقوم وقرب مني واخذ الصينية وقال برفع حاجب .


_ ايه الشطارة دي والهمة يا مروه عماله بنفسك عصير قالها باستغراب وحط الصينية علي الطربيزة وقعد  


* بالهنا قولتها ودخلت مع ابتسامة بلهاء وقربت من كرسي معاذ ومسكت كوباية وناولتها لمعاذ مد ايده اخذها وقال


= تسلم ايدك قالها بابتسامة وقورة 


_ متشكرين يا مروه قالها عاصم وغمزلي علشان اخرج بس أنا طنشته وقعدت في الكرسي جنب معاذ 


* هو انت صاحب عاصم من زمان قولتها بهيمان وإعجاب من شكلة الوسيم وجسمة العريض واتنهد بحب وهو بيتكلم بذوق


= احنا اصحاب من زمان من أيام الدراسة في الجامعة 


* بس انا مشوفتكش قبل كده ليه قولتها باستفهام 


ضحك وبص علي عاصم 


=اسألي استاذ عاصم الي ما بيجبش سيرتي واحنا شركة مع بعض


بصيت علي عاصم بدهشه ورجعت ثاني لمعاذ بسؤال ثاني 


* انتم شركه في ايه اوبا لتكون انت الواد الرخم الفاشل الي ما بيعرفش يشتغل مع عاصم


كح عاصم بتوتر ومعاذ فتح عينيه بصدمة وبص علي عاصم بغيظ وشاور علي نفسه بصباعه 


= انا واد وفاشل 


ضحك عاصم ببلاهه وانا بتفرج عليهم وهزيت راسي بموافقه


_  بتهزي علي ايه  يااختي ولعتيها وفرحانه


اتكلم بضكك 


_ الكلام ده محصلش يا ابني يعني قولت اه قولت هخاف يعني ولا ايه 


قالها بشجاعة مصطنعه  _البت دي عايزه الضرب اصلا فتانه 


* يله اشرب العصير بقي 


رفعه علي بوقه 


= حاضر كح كح


رمي الي شربه بشرقة وكح 


= ايه ده عصير طماطم


عاصم باستغراب 


_ طماطم 


انا بهمس 


* اوبس هو إلى في الثلاجة ده عصير طماطم


قدم مايه لمعاذ وبصلي بغيظ 


   _ هو أي حاجة بتقدميها كده من غير ما تعرفي ايه ده وأنا إلى فكرتك اتشطرتي 


= معلش يا عاصم لسه صغيرة مخدتش بالها قالها بمدافعة شدتني ليه 


* انا كبيرة علي فكرة هو انت اسمك ايه


_ هو انا ليه حاسس انك بتحققي مع معاذ من اول ما دخل 


* الله اسمك معاذ اسم حلو اووي صح يا عاصم قولتها بشقاوة اتنهد بغيظ وقام 


_ اروح اعمل انا قهوه لينا وياريت تطلعي اوضك يا مروه وسيبينا من شغل العيال ده قالها وخرج بصيت عليه بغيظ


بعدين رجعت بصيت لمعاذ الي اتوتر من تصرفاتي ورجع لورا 


* انت شكلك مش رخم ذي صاحبك 


= متشكر بس احنا نفس العجينة علي فكره قالها بتوتر وبعدين ابتسم بمكر 


= هو صحيح مين البنت الي كانت مخطوفة معاكي الي عينها ملونة دي وحضنتوا بعض


قضبت حاجبي بتفكير بعدين ابتسمت 


* قصدك علي غادة صاحبتي دي بقي انتيمتي اووي ذيك كده انت وعاصم اصحاب اووي من واحنا في الحضانه  


قال بهمس ومركزش في كلامي 


= غادة اسمها حلو ذيها وسرح فيها 


* هاي معاذو انت روحت فين  


قولتها وشاوت بايديه قدام وشه هز رأسه وقال


= معاكي يا بنتي اهو وسكت وانا فضلت اتكلم عن كل حاجة تخصني من وقت ما اتولد تقريبا وهو صدع وبدء ينفخ وفك رباطة البدلة 


* شيلها خالص هو الجو اصلا حر  


قولتها وأنا شيفاه بيعرق


رفع عينيه ليه وقال بهمس من بين أسنانه 


= الله يعينك يا بني راديو شغال روحت فين وسايبني معاها لوحدي قال اخر حاجة وهيعيط من الغيظ 


= غادة صاحبتك دي مخطوبة 


قالها مغير الموضوع عايز يعرف أكثر عن حبيبته


*لاء قولتها بتأفاف من تغيره للموضوع ورجعت أكمل 


* تعرف اني طول عمري بحلم ان يكون ليه اخوات كثير اووي وووو 


قاطعني ثاني 


= هي غادة ليها اخوات 


* لاء وحيده خليك معايا انا كل شويه غادة غادة قولتها بتأفاف إلي انقذ معاذ هو دخول عاصم بكوبيتين قهوة واتفاجئ من وجودي لسه


_ هو انا مش قولتلك اطلعي اوضك ايه إلى مقعدك لدلوقتي مع معاذ قالها بصوت عالي وشخيط وحاسس ببعض الغيرة من قربها الواضح من معاذ لازقة جنبه بطريقة ملفتة قومت بغيظ ودبيت رجلي وخرجت متعصبة وببرطم 


* هو ايه ده 


طلعت متعصبة


*ازاي يشخط فيه قدامه ويحرجني معاه قليل ذوق بصحيح ايه ده ليكون بيغير عليه ضحكت بسخرية وقعدت على الكرسي 


* قال هيغير قال ده واحد جبلة وبيحب  البنت الملزقة وبيخوني معاها قولتها بحزن وقلبي وجعني ضربت صدري مكان قلبي وقولت 


* كفاية تفكير فيه هو ما يستهلش حبك ده 


 ابتسمت لما التليفون رن برقم غادة 


تحت في الصالون عند عاصم ومعاذ 


شرب معاذ رشفة من القهوة وحطها قدامة وقال


= هي تصرفاتها كده علطول مندفعة شويه


اتنهد عاصم وحط كوبايته هو كمان وقال


_ ابدا دي كانت هادية هدوء مميت لدرجة انك تحركها من مكانها ذي الشطرنج وماتسمعش صوتها بس بعد حادثة الخطف وهي متغيرة شخصية ثانية خالص كأنها اتبدلت بواحده ثانية بس نفس الشكل معرفش ايه الي حصل ليها 


= انت بتحب انه مروه فيهم قالها معاذ بجدية وعينية مركزة مع تحركات عاصم ال اتوتر للحظة واتنهد بقوه وقال 


 = مانكرش اني كنت عايز مروه الاولانية تتغير شوية وتبطل ثقة في اي حد ويكون ليها شخصية قوية بدل الشخصية الروتينية المملة واتحقق ده مع مروه الجديدة بس بعدت عني اووي ما بقيتش الشخص الي كان محور حياتها وبقت تتعلق بغيري 


ضحك بسخرية علي نفسه وقال


_ يا بني انا حاسس انها مبقتش تحبني ولا شيفاني اصلا بقت غريبة وفارس ده وشه كشر لما قال اسمه وافتكر قربهم بس كمل 


_ فارس ده حاسه بيسحبها ناحيته شيافه ملهوفة لتشوفه مع اني حبيت تغيرها بس خايف خايف اووي اخسرها قالها وعينيه لمعت بحزن


= يعني انت عايز مروه الجديدة بس تفضل انت بردو محور حياتها انت عايزها مدردحة وجميلة ومطيعة بردو عايز كله انت الي مضايقك ياعاصم انها بعدت عنك لا فارس ولا غيره شاغل تفكيرك قد انها لقت بديل ليك ده الي واجع رجولتك  


_ انت بتقول ايه يا معاذ قالها بمقاطعة وغاضب فرد عليه بقوه وتأكيد 


= الي سمعته انت اناني يا عاصم عايزها ليك انت وبس انت اتجوزتها وعارف انها مراهقة يعني مشاعرها بتتغير ماسبتش ليها حرية اختيار ولما عينيها فتحت عايز تحجزها في قفص بس عمايلك دي هتخليك تخسرها 


ضرب الطربيزة بغضب وقام 


= ايوه والمفروض اعمل ايه ياعني اسيبها تحب في فارس واسكت


= سيبها تشوف الدنيا وفك القيود عنها 


قالها بلا مبالاة وبيضحك جواه علي شياط عاصم وغضبه هجم عليه ومسكه من باقة قميصه   


_ انت اتجننت بتقول ايه اسيبها تحب سي ذفت يعني ابتسم بمكر وشال ايده من عليه 


= لاء ياحب خليها تنساه بحب عاصم المراهق الجديد  


عند مروه مسكت الفون وفتحت الخط 


* غادة اللذيذة ازي يا كنافة قولتها بشقاوة فضحكت غادة


_ ايه يا بنتي مخك ضرب ولا ايه 


* لاء يا مزه بس فرحانه شويه عملت مقلب في عاصم وصاحبه من غير ما اقصد اديتهم عصير طماطم بدل فراولة وماشوفتيش وش صاحبة ههه ضحكت وهي شاركتني الضحك وبعد فترة كبيرة من الكلام غادة قالت


* صحيح يا مروه فاكرة الشاب الي كان مع عاصم وركب معاكم العربية يوم ما انقذونا 


* ماله قصدك معاذ 


قولتها بقضبة حاجب 


_ هو اسمه معاذ المهم يا بنتي هو ده نفسه الشخص الي قابلته في الحفلة اياها 


* اوعي لاء ما تقوليش ان الوسيم الي تحت هو أمير الساندريلا


 قولتها بحماس 


_ يا بنتي افهميني بدل الكلام الفاضي ده احنا في ورطة دلوقتي هو شافني يوم ما رجعنا وحسيته افتكرني وبص عليه جامد دلوقتي لو قال لعاصم ودعبسوا ورانا هيعرف انك روحتي الحفلة من وراه ووقعتك هتبقي بجلاجل 


ذميت شفتي بخوف 


* اوبس أنا لازم اختفي اليومين دول من وش معاذ ده ليسألني عنك


_ لاء ياحب خليها تنساه بحب عاصم المراهق الجديد بصله بصدمة علي كلامه........  يتبع 

#الثامنه_عشر  


#رواية_حبك_نار 


فتح باب اوضي واتسحب بهدوء قرب مني وقعد جنبي علي طرف السرير رفع الزهرة  الي في ايده ومشاها على وشي برقة اتقلبت بضيق واديته ضهري ووشي بان عليه الضيق ابتسم وحطها ثاني علي وشي وحركها بر*خامه مسحت بأيدي على وشي بضيق ولفيت ثاني وبقيت في وشه ضحك عليه وقال وهو بيحرك الورده 


_ قومي يا حب كفاياكي نوم 


فتحت عيني بخضه لما سمعت صوته وشه كان قريب من وشي قولت بخضه وسرحان في عينيه   


* ابيه عاصم انت بتعمل ايه 


قولتها واتن*طرت مكاني 


_ بصحي الأميرة الكسو*لة الي هتتأخر علي مدرستها قرب مني وبا*س خدي وانا فتحت عيني بصدمة وهو كمل..


_ هسبقك لتحت قومي غيري وانزلي علشان نجهز الفطار مع بعض قالها ومسك ايدي وفتحها حط الوردة وابتسم وخرج وسابني وأنا حطيت ايدي على خدي بصدمة وقولت بتوهان 


* ده با*سني وحركت ايدي علي خدي وابتسامتي وسعت بعشق وقربت الوردة لأنفي استنشقتها برقة 


*******


واقف في المطبخ بيحضر الفطار ومركز جدا ش*م ريحتها وراه ابتسم ولفلها 


_ تعالي حبيبتي قالها ومد ايده ليه قربت منه ومستغربه تصرفاته شويه شدني ليه وابتسم وقال 

_ ايه رأيك نحضر الفطار مع بعض هزيت رأسي بموافقة وقاضبه حواجبي اتحرك بخفة في المطبخ ووقف قدام البوتاجاز بيسخن العيش 


_ ناوليني العيش من الثلاجة 


* حاضر قولتها وفتحت الثلاجة اخذته وناولته ليه 


* شاطرة هاتي خيار وطماطم من الدرج عندك 


قالها وهو مشغول طلعت الخضار وحطيتهم في طبق اخذهم مني وغسلهم واقفه بتأمله وسيم اووي وهو شغال وسرحت فيه لفلي وقرب مني بابتسامة ساحرة وشالني بين ايديه ورفعني على الطرابيزة إلى ورايا وقرب قطعة خيار مني أخذتها من ايده وسابني يقط*ع الخضار جنبي كنت باكل وبحرك رجلي بطفولية ومستمتعة من فر*جتي عليه 


* ابيه عاصم هو انا ينفع  ماروحش انهارده المدرسة ونخرج مع بعض


_ مش عايزة تروحي ليه


قالها بهدوء 


* ماليش مزاج وعايزه اروح ازور فارس بليز 


اظلمت عينيه بغضب وكور ايده وعينيه طلعت ش*رار لدرجة اني خوفت من شكله خب*ط جامد الطربيزة الي قاعده عليها خلاني اتن*فضت وقال بعصبية 


_ ايه قصتك مع سي ز*فت ده انا صبري قليل متخلنيش اتغا*بي معاكي 


عينيه دمعت من خوفي منه وانكمشت مكاني وبصيت عليه بنظرات مرعوبة وسكت اتنهد بغضب واداني ضهره وشيفاه بيحاول يهدي شال الاكل 


يله اخلصي علشان تلحقي مدرستك قالها وخرج وسابني بصيت عليه بخب*ث ونزلت وانا مبتسمه...  

صلوا ع النبي......  ♥❤

اسفه ع التاخير 

#رواية_حبك_نار 


نزلت وانا بتوعد ليهم شوفته بيدخل صاحبه الوسيم اوضه الصالون فوقفت مكاني مداريه ليشوفوني ومراقباهم بهدوء عضيت علي ايدي بتوتر وابتسمت لما جاتلي فكره اني ادخل عليهم بعصير وأسلم نزلت براحة وبصيت من الشباك عليهم شافني عاصم الي كان بيتكلم في موضوع مهم من ملامح وشه الجدية وسكت بس انا مشيت علي المطبخ وقفت بحيرة 


* اعمل عصير بس انا معرفش اماكن الحاجات الي هستخدمها نفخت بغيظ وفتحت الثلاجة لفيت عصير جاهز لونه احمر  ابتسمت وطلعته وصبيت كوبيتين ليهم


وقفت قدام الباب وانا شايله الصينيه خبطت براحه وشافني عاصم الي سكت هو وصاحبه وبصوا عليه باستغراب 


* ادخلي قالها وهو بيقوم وقرب مني واخذ الصينية وقال برفع حاجب .


_ ايه الشطارة دي والهمة يا مروه عماله بنفسك عصير قالها باستغراب وحط الصينية علي الطربيزة وقعد  


* بالهنا قولتها ودخلت مع ابتسامة بلهاء وقربت من كرسي معاذ ومسكت كوباية وناولتها لمعاذ مد ايده اخذها وقال


= تسلم ايدك قالها بابتسامة وقورة 


_ متشكرين يا مروه قالها عاصم وغمزلي علشان اخرج بس أنا طنشته وقعدت في الكرسي جنب معاذ 


* هو انت صاحب عاصم من زمان قولتها بهيمان وإعجاب من شكلة الوسيم وجسمة العريض واتنهد بحب وهو بيتكلم بذوق


= احنا اصحاب من زمان من أيام الدراسة في الجامعة 


* بس انا مشوفتكش قبل كده ليه قولتها باستفهام 


ضحك وبص علي عاصم 


=اسألي استاذ عاصم الي ما بيجبش سيرتي واحنا شركة مع بعض


بصيت علي عاصم بدهشه ورجعت ثاني لمعاذ بسؤال ثاني 


* انتم شركه في ايه اوبا لتكون انت الواد الرخم الفاشل الي ما بيعرفش يشتغل مع عاصم


كح عاصم بتوتر ومعاذ فتح عينيه بصدمة وبص علي عاصم بغيظ وشاور علي نفسه بصباعه 


= انا واد وفاشل 


ضحك عاصم ببلاهه وانا بتفرج عليهم وهزيت راسي بموافقه


_  بتهزي علي ايه  يااختي ولعتيها وفرحانه


اتكلم بضكك 


_ الكلام ده محصلش يا ابني يعني قولت اه قولت هخاف يعني ولا ايه 


قالها بشجاعة مصطنعه  _البت دي عايزه الضرب اصلا فتانه 


* يله اشرب العصير بقي 


رفعه علي بوقه 


= حاضر كح كح


رمي الي شربه بشرقة وكح 


= ايه ده عصير طماطم


عاصم باستغراب 


_ طماطم 


انا بهمس 


* اوبس هو إلى في الثلاجة ده عصير طماطم


قدم مايه لمعاذ وبصلي بغيظ 


   _ هو أي حاجة بتقدميها كده من غير ما تعرفي ايه ده وأنا إلى فكرتك اتشطرتي 


= معلش يا عاصم لسه صغيرة مخدتش بالها قالها بمدافعة شدتني ليه 


* انا كبيرة علي فكرة هو انت اسمك ايه


_ هو انا ليه حاسس انك بتحققي مع معاذ من اول ما دخل 


* الله اسمك معاذ اسم حلو اووي صح يا عاصم قولتها بشقاوة اتنهد بغيظ وقام 


_ اروح اعمل انا قهوه لينا وياريت تطلعي اوضك يا مروه وسيبينا من شغل العيال ده قالها وخرج بصيت عليه بغيظ


بعدين رجعت بصيت لمعاذ الي اتوتر من تصرفاتي ورجع لورا 


* انت شكلك مش رخم ذي صاحبك 


= متشكر بس احنا نفس العجينة علي فكره قالها بتوتر وبعدين ابتسم بمكر 


= هو صحيح مين البنت الي كانت مخطوفة معاكي الي عينها ملونة دي وحضنتوا بعض


قضبت حاجبي بتفكير بعدين ابتسمت 


* قصدك علي غادة صاحبتي دي بقي انتيمتي اووي ذيك كده انت وعاصم اصحاب اووي من واحنا في الحضانه  


قال بهمس ومركزش في كلامي 


= غادة اسمها حلو ذيها وسرح فيها 


* هاي معاذو انت روحت فين  


قولتها وشاوت بايديه قدام وشه هز رأسه وقال


= معاكي يا بنتي اهو وسكت وانا فضلت اتكلم عن كل حاجة تخصني من وقت ما اتولد تقريبا وهو صدع وبدء ينفخ وفك رباطة البدلة 


* شيلها خالص هو الجو اصلا حر  


قولتها وأنا شيفاه بيعرق


رفع عينيه ليه وقال بهمس من بين أسنانه 


= الله يعينك يا بني راديو شغال روحت فين وسايبني معاها لوحدي قال اخر حاجة وهيعيط من الغيظ 


= غادة صاحبتك دي مخطوبة 


قالها مغير الموضوع عايز يعرف أكثر عن حبيبته


*لاء قولتها بتأفاف من تغيره للموضوع ورجعت أكمل 


* تعرف اني طول عمري بحلم ان يكون ليه اخوات كثير اووي وووو 


قاطعني ثاني 


= هي غادة ليها اخوات 


* لاء وحيده خليك معايا انا كل شويه غادة غادة قولتها بتأفاف إلي انقذ معاذ هو دخول عاصم بكوبيتين قهوة واتفاجئ من وجودي لسه


_ هو انا مش قولتلك اطلعي اوضك ايه إلى مقعدك لدلوقتي مع معاذ قالها بصوت عالي وشخيط وحاسس ببعض الغيرة من قربها الواضح من معاذ لازقة جنبه بطريقة ملفتة قومت بغيظ ودبيت رجلي وخرجت متعصبة وببرطم 


* هو ايه ده 


طلعت متعصبة


*ازاي يشخط فيه قدامه ويحرجني معاه قليل ذوق بصحيح ايه ده ليكون بيغير عليه ضحكت بسخرية وقعدت على الكرسي 


* قال هيغير قال ده واحد جبلة وبيحب  البنت الملزقة وبيخوني معاها قولتها بحزن وقلبي وجعني ضربت صدري مكان قلبي وقولت 


* كفاية تفكير فيه هو ما يستهلش حبك ده 


 ابتسمت لما التليفون رن برقم غادة 


تحت في الصالون عند عاصم ومعاذ 


شرب معاذ رشفة من القهوة وحطها قدامة وقال


= هي تصرفاتها كده علطول مندفعة شويه


اتنهد عاصم وحط كوبايته هو كمان وقال


_ ابدا دي كانت هادية هدوء مميت لدرجة انك تحركها من مكانها ذي الشطرنج وماتسمعش صوتها بس بعد حادثة الخطف وهي متغيرة شخصية ثانية خالص كأنها اتبدلت بواحده ثانية بس نفس الشكل معرفش ايه الي حصل ليها 


= انت بتحب انه مروه فيهم قالها معاذ بجدية وعينية مركزة مع تحركات عاصم ال اتوتر للحظة واتنهد بقوه وقال 


 = مانكرش اني كنت عايز مروه الاولانية تتغير شوية وتبطل ثقة في اي حد ويكون ليها شخصية قوية بدل الشخصية الروتينية المملة واتحقق ده مع مروه الجديدة بس بعدت عني اووي ما بقيتش الشخص الي كان محور حياتها وبقت تتعلق بغيري 


ضحك بسخرية علي نفسه وقال


_ يا بني انا حاسس انها مبقتش تحبني ولا شيفاني اصلا بقت غريبة وفارس ده وشه كشر لما قال اسمه وافتكر قربهم بس كمل 


_ فارس ده حاسه بيسحبها ناحيته شيافه ملهوفة لتشوفه مع اني حبيت تغيرها بس خايف خايف اووي اخسرها قالها وعينيه لمعت بحزن


= يعني انت عايز مروه الجديدة بس تفضل انت بردو محور حياتها انت عايزها مدردحة وجميلة ومطيعة بردو عايز كله انت الي مضايقك ياعاصم انها بعدت عنك لا فارس ولا غيره شاغل تفكيرك قد انها لقت بديل ليك ده الي واجع رجولتك  


_ انت بتقول ايه يا معاذ قالها بمقاطعة وغاضب فرد عليه بقوه وتأكيد 


= الي سمعته انت اناني يا عاصم عايزها ليك انت وبس انت اتجوزتها وعارف انها مراهقة يعني مشاعرها بتتغير ماسبتش ليها حرية اختيار ولما عينيها فتحت عايز تحجزها في قفص بس عمايلك دي هتخليك تخسرها 


ضرب الطربيزة بغضب وقام 


= ايوه والمفروض اعمل ايه ياعني اسيبها تحب في فارس واسكت


= سيبها تشوف الدنيا وفك القيود عنها 


قالها بلا مبالاة وبيضحك جواه علي شياط عاصم وغضبه هجم عليه ومسكه من باقة قميصه   


_ انت اتجننت بتقول ايه اسيبها تحب سي ذفت يعني ابتسم بمكر وشال ايده من عليه 


= لاء ياحب خليها تنساه بحب عاصم المراهق الجديد  


عند مروه مسكت الفون وفتحت الخط 


* غادة اللذيذة ازي يا كنافة قولتها بشقاوة فضحكت غادة


_ ايه يا بنتي مخك ضرب ولا ايه 


* لاء يا مزه بس فرحانه شويه عملت مقلب في عاصم وصاحبه من غير ما اقصد اديتهم عصير طماطم بدل فراولة وماشوفتيش وش صاحبة ههه ضحكت وهي شاركتني الضحك وبعد فترة كبيرة من الكلام غادة قالت


* صحيح يا مروه فاكرة الشاب الي كان مع عاصم وركب معاكم العربية يوم ما انقذونا 


* ماله قصدك معاذ 


قولتها بقضبة حاجب 


_ هو اسمه معاذ المهم يا بنتي هو ده نفسه الشخص الي قابلته في الحفلة اياها 


* اوعي لاء ما تقوليش ان الوسيم الي تحت هو أمير الساندريلا


 قولتها بحماس 


_ يا بنتي افهميني بدل الكلام الفاضي ده احنا في ورطة دلوقتي هو شافني يوم ما رجعنا وحسيته افتكرني وبص عليه جامد دلوقتي لو قال لعاصم ودعبسوا ورانا هيعرف انك روحتي الحفلة من وراه ووقعتك هتبقي بجلاجل 


ذميت شفتي بخوف 


* اوبس أنا لازم اختفي اليومين دول من وش معاذ ده ليسألني عنك


_ لاء ياحب خليها تنساه بحب عاصم المراهق الجديد بصله بصدمة علي كلامه........  يتبع 

#الثامنه_عشر  


#رواية_حبك_نار 


فتح باب اوضي واتسحب بهدوء قرب مني وقعد جنبي علي طرف السرير رفع الزهرة  الي في ايده ومشاها على وشي برقة اتقلبت بضيق واديته ضهري ووشي بان عليه الضيق ابتسم وحطها ثاني علي وشي وحركها بر*خامه مسحت بأيدي على وشي بضيق ولفيت ثاني وبقيت في وشه ضحك عليه وقال وهو بيحرك الورده 


_ قومي يا حب كفاياكي نوم 


فتحت عيني بخضه لما سمعت صوته وشه كان قريب من وشي قولت بخضه وسرحان في عينيه   


* ابيه عاصم انت بتعمل ايه 


قولتها واتن*طرت مكاني 


_ بصحي الأميرة الكسو*لة الي هتتأخر علي مدرستها قرب مني وبا*س خدي وانا فتحت عيني بصدمة وهو كمل..


_ هسبقك لتحت قومي غيري وانزلي علشان نجهز الفطار مع بعض قالها ومسك ايدي وفتحها حط الوردة وابتسم وخرج وسابني وأنا حطيت ايدي على خدي بصدمة وقولت بتوهان 


* ده با*سني وحركت ايدي علي خدي وابتسامتي وسعت بعشق وقربت الوردة لأنفي استنشقتها برقة 


*******


واقف في المطبخ بيحضر الفطار ومركز جدا ش*م ريحتها وراه ابتسم ولفلها 


_ تعالي حبيبتي قالها ومد ايده ليه قربت منه ومستغربه تصرفاته شويه شدني ليه وابتسم وقال 

_ ايه رأيك نحضر الفطار مع بعض هزيت رأسي بموافقة وقاضبه حواجبي اتحرك بخفة في المطبخ ووقف قدام البوتاجاز بيسخن العيش 


_ ناوليني العيش من الثلاجة 


* حاضر قولتها وفتحت الثلاجة اخذته وناولته ليه 


* شاطرة هاتي خيار وطماطم من الدرج عندك 


قالها وهو مشغول طلعت الخضار وحطيتهم في طبق اخذهم مني وغسلهم واقفه بتأمله وسيم اووي وهو شغال وسرحت فيه لفلي وقرب مني بابتسامة ساحرة وشالني بين ايديه ورفعني على الطرابيزة إلى ورايا وقرب قطعة خيار مني أخذتها من ايده وسابني يقط*ع الخضار جنبي كنت باكل وبحرك رجلي بطفولية ومستمتعة من فر*جتي عليه 


* ابيه عاصم هو انا ينفع  ماروحش انهارده المدرسة ونخرج مع بعض


_ مش عايزة تروحي ليه


قالها بهدوء 


* ماليش مزاج وعايزه اروح ازور فارس بليز 


اظلمت عينيه بغضب وكور ايده وعينيه طلعت ش*رار لدرجة اني خوفت من شكله خب*ط جامد الطربيزة الي قاعده عليها خلاني اتن*فضت وقال بعصبية 


_ ايه قصتك مع سي ز*فت ده انا صبري قليل متخلنيش اتغا*بي معاكي 


عينيه دمعت من خوفي منه وانكمشت مكاني وبصيت عليه بنظرات مرعوبة وسكت اتنهد بغضب واداني ضهره وشيفاه بيحاول يهدي شال الاكل 


يله اخلصي علشان تلحقي مدرستك قالها وخرج وسابني بصيت عليه بخب*ث ونزلت وانا مبتسمه...  يتب

صلوا ع النبي......  ♥❤

شيلت الطبق في ايدي وطلعت وراه وقعدت جنبه علي السفرة 

* امم الاكل هايل يا فنان قولتها بمرح وباكل بشهيه رفع حاجبة من طريقه كلامي

_ بالهنا  

* منكن اقضي اليوم مع غادة 

قولتها برجاء وبصيت عليه بطفولية 

_ لاء قالها ببرود 

* ليه قولتها باندفاع ساب الشوكة من ايده وبصلي بحده وضيق 

_ من غير ليه انتي عارفه ما بحبكيش تزوري حد وخصوصا البيوت الي فيها شباب وغادة هانم ليها اخ  يعني في بيتها شاب

* ده صغير يا ابيه 

_ انا قولت الي عندي قالها ووقف وشال طبقه 

_ ويله خلصي اكلك علشان اوصلك قال كلامه ومشي وسابني بصيت عليه بغيظ وسيبت الشوكة واخذت طبقي ودخلت وراه علي المطبخ كان واقف بيغسل الطبق الخاص بيه

* بليز يا ابيه انا زهقانه من القعدة لوحدي وانت انهارده هتتأخر 

لفلي بضيق 

_ كلامي مافيهوش رجعه يا مروه مافيش مرواح لحد وياريت تبطلي ز*ن قالها وسحب الطبق من ايدي وغسله اتنهدت بضيق وبصيت عليه بحزن ومشيت من قدامه بص عليه طويل اتنهد بقوه غسل ايده وطلع ورايا سحبت الشنطة وطلعنا بره ركب العربية وركبت جنبه وبتفرج علي الطريق من شباكي حطيت رأسي علي الازاز ومكشره وهو بيسوق بتركيز بس كل شويه يبص عليه ويلاقيني مضايقة اتنهد بغيظ ووقف قدام المدرسة فتحت الباب ولسه هنزل 

_ هي لو عايزه تجيلك تقضى اليوم معاكي اوك مافيش مانع بس انتي الي ماتروحيش وانا كده كده هتأخر تقدروا تأخذوا راحتكم

بصيت عليه بحب قربت منه وبو*سته من خده بفرحة

* شكرا يا ابيه 

ونزلت لتحت جري مكسوفه من تصرفي ومصدومة وهو فضل متنح وحاطط  ايده علي خده مصدوم وبعدين ابتسم بحب واتنهد بسعادة 

_ غلبتيني يا بنت الايه عملتي فيه ايه يا بنتي 

قالها وفضل باصص علي طيفي وبعدين اتحرك ومشي   

 *******

نزلت من العربية بخجل ولقيت غادة قدام المدرسة سلمت عليها ودخلنا سوي 

* الخط*ة ماشيه ذي الفل يا غادة ده بيغير عليه من فارس قولتها وضحكت 


_ ا*وبا ايوه كده عايزين ضر*ب نا*ر لازم نشط*شطه ونجننه كمان ابتسمت بفرحة وانكشتها 

* هخليه يحبني انا وبس 

دخلنا الفصل وقعدنا 

* انا بحبه اووي يا غادة رغم كل حاجه بحبه رغم خيانته لسه القلب ده (ضربت بأيدي مكان القلب بوش موجوع ) بيحبه ويكذب عينيه بس لازم اخليه يعرف قيمتي شويه قولتها بتأكيد حطت ايدها عليه بتأييد وقالت 

= هي دي صاحبتي القوية وبعدين قالت بمرح 

= ده احنا هنروقوه على الاخر يا حب 

ضحكت 

* اكيد يا ست سك*ينة ضحكنا جامد وسكتنا لما دخل فارس ابتسمت بفرحة لوجوده بسلامة مش هقدر أنكر وجود بعض الإعجاب ناحيته وبحس بالامان معاه لدرجة اني خايفة تنقلب اللعبة حقيقة ضحكلي وقرب مننا 

_ سلاموز علي اللوز والجوز قالها بمرح 

= حمد الله علي سلامتك يا بطل قالتها غادة بمرح وانا بصيت عليه بتوتر 

_ الله يسلمك يا غادة 

* انت دلوقتي احسن حاسس بأيه قولتها باهتمام حقيقي فابتسم بلطف يطمني وعينيه ماتشلتش من عليه بتيه وعيونه بتطلع قلوب

_ انا احسن حاجة طول ما انتي كويسة  

* بشكرك اووي علشانك دافعت عني وانقذتني تعرف يا فارس انا نظرتي ليك اتغيرت انت بطل فعلا خا*طرت بنفسك علشان تنقذني غيرك كان هيقول أنا مالي 

_ انتي مش اي حد يا مروه صدقيني انا بح 

قطع الكلمة لما فتحت عيني بصدمة وقال

_ احم بعزك وبحبك ذي اختي بالظبط قالها بارتباك بس عيونه بتكذب كلامه ونظراته واضحة فهمتها ويمكن حسيت بفرحة ونش*وه احساس انك تكوني مرغوبة احساس جميل وخصوصا لمراهقة ذيي ويتيمة 

قطع كلامنا دخول اياد و المدرسة وراه علي طول فاتحرك بسرعة وقعد في مكانه

في البريك 

ماسكة في ايدي كورة السلة وواقفه في الملعب بعد ما رفعت شعري لفوق وسايبه شعرتين نازلين علي جنب وواقفه جنبي غادة الي هي كمان رافعة شعرها بس علي شكل ذيل حصان واقفين في وش بعض وبنبص على بعض بتحدي واخذين وضع الاستعداد خرج صوت فارس الي واقف علي جنب وفي ايده صفاره صفر وقال

_ مستعدين 

ايوه قولناها احنا الاثنين في نفس الوقت صفر بداية اللعب وبدءنا نطيت الكوره وبحاول اتفادي غادة الي بتيجي عليه وبتحاول تسحبها مني بعد جري لمسافة رفعتها علي وضع استعداد رميها ز*قتني غادة والكوره بقت معاها نف*خت بضيق وجريت وراها 

* تعالي هنا يا حر*امية 

ضحكت 

= نو انتي الي ما بتعرفيش اللعب وقواعده يا حب قالتها وهي بتتفاداني وبطلع لسانها ليه  

* اوف همسكك اهو وفضلنا نجري لغاية ما قدرت تسجل الهدف وتدخل الكوره صرخت بفرحة 

= دخلتها انا نمبر وان ياهو 

جريت على فارس الي صفر بحماس وضربو كفوف بعض بانتصار وطلعوا لسا*نهم ليه وانا اتغاظت 

* طيب تعالو بقي يا نصا*بين قولتها وجريت وراهم بعصا*يا  والاثنين صرخوا بمرح وجريوا 


* اقف ياله انت وهي هجيبكم يعني هجيبكم قولتها واتكعبلت وقبل ما جسمي يلمس الارض ايد قوية لحقتني وتقريبا انا في حض*نه واتنفست بخوف وخضه ورفعت عيني الي اتشابكت مع عيونه الخضرا ذي الزيتون وفضلت متنحة فيه بتوهان عدلني بتوهان ومركز في عينيه 

^ انتي كويسه 

هزيت رأسي بنعم 

* شكرا يا اياد قولتها بتوتر وقربت مني غادة بقلق 

= انتي كويسه 

عدلت نفسي وبعدت عن مرمي ايده 

* كويسه يا بنتي 

فارس جيه بغيرة واضحة لما شاف ايد اياد مسكا*ني كور ايده بغيرة واضحة وابتسم باصطناع يخفي غيرته وبعدين كشر وقال بعصبية

= مش تخلي بالك وانتي بتجري هو انتي عيلة يعني قالها بهج*وم استغربته واياد واقف بيبص عليه ببرود 

* وانت بتز*عقلي ليه دلوقتي قولتها بغضب وعصبية من هجو*مه بالكلام عليه 

_ ما بتز*فتش از*عق قالها بغضب 

= خلاص يا جماعة في ايه

*_ملكيش دعوه انتي قولناها احنا الاثنين بهجو*م فرجعت غادة خطوه بخضه وكشرت 

= ايه ده بتشخ*طو فيه انا .. انا غلطانة اصلا اني بصلح بينكم ان شاء الله تول*عوا في بعض قالتها بغيظ ورمت الكوره في ايدي ولفت ضهرها ومشيت بتبرطم بصيت علي فارس بغيظ وز*قلت الكورة بغيظ ومشيت الحق غادة وفضل اياد مع فارس وكل واحد بيبص للثاني بنظرات تحدي وللحظة نسيوا  انهم قرايب والد*م أتحول لمايه لما الاثنين مسكو في خن*اق بعض بالكلام الجا*رح

قرب فارس من اياد بتحدي 

_ أبعد عن مروه يا اياد 

قرب إياد خطوه هو كمان وبص عليه بتحدي 

^ ولو ما بعدش هيحصل  ايه ابتسم بغضب وحرك رأسه يمين وشمال 

_ هند*مك علي اليوم الي اتولد فيه يا اياد وهنسي ان في بينا قرابه مروه ليه انا وبس يا شاطر قالها بالصريح وض*رب كتف اياد ب*غل ومشي والثاني فضل باصص عليه بغيظ ضر*ب الكوره برجله بقوة واتجه هو كمان للفصل

***********

* خلاص يا غادة متبقيش قفو*شة كده قولتها ومسكت ايدها ز*قت ايدي بغل

= امشي يا بت من وشي أحسن 

مسكت ايدها ثاني ولز*قت فيها 

* خلاص يا بنتي بقي مكنش قصدي اقولك كده دى ساعة شيطا*ن وز*هق 

سيبت ايدها زغز*غتها بمشا*كسة فضحكت بدلع وحاولت تبعد 

= خلاص يا بنتي بقي 

ضحكت وقولتلها 

* صافي يا لبن 

هزت راسها بيأس وقالت 

= حليب يا قشطة ابتسمت وانكشتها وز*قيتها لقدام 

* يله يا بنتي نلحق الحصة 

دخلنا الفصل وقعدنا في مكانا وكنا بنضحك 

= شكل الواد فارس ده بيحبك 

* واياد كمان وانتي الصادقة قولتها وحطيت ايدي علي شعري بكسوف 

ضحكت 

= يا محط*مة قلوب العذا*ري يا م*زه قالتها وضحكت وانا بعدل لياقة قميص وهميه 

* أقل مواهبي يا ماما ضربتي علي قفايا بضحك 

= اتو*كسي يا بتا*عة عاصم 

حطيت ايدي علي قفايا بصدمة 

= بخصوص عاصم يا حلوه قالي اعزمك انهارده عندي ونقضي اليوم كله مع بعض

= اوبا اخيرا شال عنك الحظ*ر 

ضحكت 

* ايوه يا اختي ايه هتيجي 

= قشطا طبعا جاية فرصة ما بتتكررش احنا هنخر*بها انهارده قالتها ورسمت ضحكة شر*يرة خلتني أضحك عليها..... يتبع 

صلوا ع النبى  ❤

اقبل ياادمن 


ادخلي برجلك اليمين يا عروسه قولتها بمرح وانا بفتح باب الشقة بأيد وشايله شنط بالايد الثانية دخلت انا وغادة الي بتضحك 

=  عروسة في عي*نك ياواد انت ده انا لسه صغيرة انا لسه صغيرة قالتها بغناء وبتتحرك يمين وشمال وفي ايدها شنط ديلفري قفلت الباب برجلها 

* طيب يا صغيرة انتي تعالي نحط الاكل على السفرة قولتها واتجهنا للسفرة حطينا الشنط وقاعدنا بتعب 

= اه يابت يا مروه الواحد تعب من الشيل 

* بس ما بتتعبيش ياختي من الاكل ده احنا جايبين اكل يكفي خمسة مش اثنين فردت ايدها في وشي الخمس صوابع

= أعوذ بالله علي الح*سد ضحكت 

* ده ق*ر بس يا حلوه رفعت حاجبها 

= طيب يااختي يله ناكل انا هف*طس من الجوع قومت بهدوء وقولتلها. 

* طيب يااختي قومي خلينا نغسل ايدنا 

بعد شويه كانت السفرة مليانه اطباق فاضية ومتو*سخة وكوبايتين عصير وازايز كانز مرمية والي منها واقع علي الارض وأكياس الطلبات فاضية ومتبعترة حوالينا رجعت بضهري لورا وفي ايدي كوباية عصير 

* اه يا بطني  هت*نفجر 

= وانا خلاص مش قادرة اتنفس قالتها غادة ورجعت لورا وشربت بوق من العصير الي فى ايدها وقضمه من اخر قطعة للبيتزا

* يعني مش قادرة ولسه بتطف*حي قولتها بسخرية وببصلها بطرف عيني

بلعت اللقمة 

*دى نعمة ارميها يعني 

* اومال وجع البطن ولا نرمي حته اتاوبت بكسل 

= ايه هتنامي ولا ايه 

* لاء طبعا بس كسلا*نه شويه الاكل الكثير ك*بس علي نفسي 

= او*با مروه هانم الرقيقة كلامها أتحول كده ليه 

* بطلي مق*لته يا بت انتي يله قومي اعمليلنا حاجة نشربها تفوقنا قولتها وفردت ايدي بتمطع لوت غادة فمها بضيق 

= ما تقومي انتي يا اختي هو بيتي ولا بيتك 

بعد مناهده طويلة كنا احنا الاثنين في المطبخ بنعمل الشاي وشربناه والمطبخ اتبهدل خالص الكوبيات في حوض الغسيل مرمين والبوتجاز مدلوق عليه الشاي اتنهدنا بضيق 

* مش مشكلة ننضفهم بعدين يله دلوقتي نقعد فى اوضي شويه

*******

روحت ناحية مسجل الاغاني وشغلت اغنية شبابية 

* يله نرقص شويه قولتها واخترت الاغنية 

=ه*زي يا*بت ه*زي وبدءت غادة تحرك و*سطها وتضحك ضحكت عليها واتجهت للدولاب فتحته وطلعت فستان اخضر قصير ودخلت التواليت اغير 

* هه*ز يا اختي بس اكون لابسه لبس مناسب قولتها وقفلت الباب وبعد خمس دقايق كنا بنر*قص ونضحك وصوت الاغاني عالي ولأول مره من زمان احس بفرحة مسكت ايد غادة ور*قصتها بمرح وبدءنا نلف حوالين بعض شويه وشغلنا اغاني الد*بجة رفعت حاجبي بخب*ث وطلعت فوق الدولاب جيبت عصا*يتين ز*قلتلها واحده 

* خذي دي يا بت 

رفعت حاجبها 

= مخبياهم فوق ليه 

نزلت ومسكت العصا*ية بتاعتي 

* ما فيش مخبياهم من ابيه عاصم لما كان بيزاكرلي قولتها وضحكنا وبدءنا نر*قص 

= شكلك كنتي نوتي يامروه وانا الي كنت بفتكرك كيوت

ابتسمت بهيمان وانا بتخيل شكله الوسيم وهو بيرفع شعره لفوق متعصب من عدم تركيزي

* هو الي كان عص*بي وبيخو*ف الله

ضحكت غاده وسابت العصا*ية وغيرت الاغنية لرقص شعبي 

= هنزل اشرب مايه واجيب كنزتين من الثلاجة واطلعلك  

* اوك هاتيلي انا بيبسي 

شاورت بايديها ونزلت لتحت 

*********

فتح عاصم الباب بهدوء دخل ووراه معاذ وفي ايده شويه ورق مهم كش*ر بضيق لما سمع صوت الاغاني عالي في الشقة 

^ عاملين حفلة ولا ايه يا عصوم قالها بمرح

_ ماعرفش الصوت جاي من اوضه مروه هطلع اشوف في ايه 

^ براحه عليها متز*عقلهاش او تز*علها

رفع حاجبه بغيظ 

_ متقلقش يا حنين انت قالها وجيه يتحرك لفوق شاف السفرة متبهد*لة اتعصب وكور ايده بغضب لاحظه معاذ فمسك خذه بلطف 

^ ريلاكس خليك ريلاكس يا بيبي 

ذق ايده بغيظ 

_ شيل ايدك يا ولا 

ضحك عليه والثاني طلع لفوق لأميرته الصغيرة فتح الباب براحه وحاول يهدي بس اتصنم مكانه لما شافها قدامه بتتما*يل على الأغنية ومغمضة عينيها بتركيز ابتسم بلطف وعينيه بتاكل تفا*صيلها دخل جوه الاوضه ووقف ساند ضهره على الحيطة وراه وثاني رجليه وراه ومربع ايده لقدام صدره وفضل مركز معاها اول مره وهي ماحستش بيه للحظة ومكملة ر*قص بس حست بحركة افتكرتها غادة 

* تعالي يا غادة ار*قصي قولتها وأنا مغمضة عيني بس شميت ريحته كذبت احساسي وجت اخر لحظة فى الاغنية ولفيت حوالين نفسي عده لفات والفستان لف معايا كان شكلي جميل وفتحت عيني في اخر لفه ورجلي اتشنكلت تحتي كنت هقع بس لقيت نفسي في حضن*ه

*********

كانت بتلف وانا عيني ما تشلتش من عليها كانت جميلة وهي بتلف ذي الاميرات بالظبط وفي اخر لفه شوفتها بتفقد توازنها فجريت عليها ووقعت بين ايديا ايدي كانت ماسكه ايدها وأيدي الثانية حوالين وسطها بصيت عليها بهيما*ن وسرحت في بحر عينيها 

_ اسم الله عليكي انتي جميلة اووي يا مروه انتي اتخلقتي لتكوني ملكة وبس قرب من شفا*يفها وهي مستسلمة ليه وقلبها بيدق جامد غمضت عينيها ومستنيه بو*سته 


_ متغمضيش عينك قالها بأمر ففتحت عينيها باستسلام بس صوت الاغنية الجديدة اشتغل بصوت  عالي فزعهم وفوقهم زقت ايده عنها بتوتر 

* غادة منكن تيجي في اي وقت 

عدل وقفتها وحط ايده علي قفاه بتوتر من ت*هوره 

_ احم اه ومعاذ صاحبي تحت 

بعد عنها بمسافة وهي بتحاول تداري جس*مها الباين من الفستان

لمح العصا*ية علي الارض وطي وجابها مسكها بإيده وبص عليها بتفكير تحت نظراتي المرعوبة وبص عليه بغيظ 

_ مش دي العصا*ية الي كانت ضايعه ايه الي جابها هنا وقرب ناحيتي ابتسمت ببلاهه 

* مش انا لقيتها 

_ لا والله هزيت رأسي بتوتر ورجعت خطوه لورا فجس*مي بان أكثر وده عصبه كور ايده بغيرة 

_ ادخلي غيري اللبس ده واياك اشوفك لبساه ثاني فضلت واقفة متنحة بس ضر*ب العصا*ية في الارض خضتني

_ ادخلي ياله غيري وصاحبي مستني تحت 

لفيت ضهري ليه بمثل الزعل 

* انا مالي يعني بصاحبك وو

صوته علي جامد 

_ اخلصي ورفع ايده بالعصا*ية عليه 

* اه صرخت واتنطيت مكاني وأيدي علي ضهري مكان الضربة

* بتوجع اه رفعها ثاني بتهد*يد 

* فريرة يا باشا قولتها وجريت علي الحمام

ضحك وقال 

* عيال بتجيش غير بالعين الحمرا حرك شعره بغرور ونزل لتحت وفي ايده العصا*ية

***********  

في مطار ايطاليا صوت التنبيه الاخير لركوب الطيارة اتحرك بخطوات رزينة ناحية الباب ركب وقعد مكانه جنب الشباك طلع صورة من  جيب محفظته ليه هو ومعاه بنت كانوا حاضنين بعض بمرح هو حاطط ذراعة علي كتفها وبأيده الثانية بينكش شعرها قرب الصورة أكثر لتظهر ملامح البنت الي كانت مروه ابتسم وهو بيفتكر شقا*وتها فجاءة صرخ بوجع لما شنطة خبطت ذراعة 

_ ماذا يحدث هنا قالها باللغة الأجنبية 

ظهرت فتاة بملامح اجنبية ساحرة وهتفت بتوتر واسف 

* انا اسفة سيدي وازاحت الشنطة جانبا ثم جلست فحرك رأسه بيأس ورجع يبص للصورة مره ثانية وهي قاعدة جنبة بتوتر وخوف وبتهز رجليها بتوتر وعصبية اتنهد بقوة وعصبية منها وقال 

_ ماذا يحدث معك انستي 

* لاشئ سيدي مرتبكة قليلا 

رفع حاجبه وقال بهمس غاضب بالعربي

_ ده الي ناقصني واحده غ*بية قالها ووضع الصورة في جيبه وما اخذش باله من وشها الي أتحول لعصبية وبصاله بغيظ وتمتمت في سرها 

* مصري وق*ح هوريك  

قررت تمثل عليه انها مش فهماه

* هل يمكن أن تبدل الاماكن من فضلك فأريد ان أكون بجوار النافذه 

حط القما*ش الاسود علي عينه وسند رأسه وره وقال بفظا*ظه 

_ لاء 

عضت شفا*يفها بغيظ بس اتوترت لما حست بالطيارة بتستعد للانطلاق

#الحادى_وعشرون 


لاء يا مامي هنمو*ت قالتها وبالشنطة على د*ماغه قومته مخضوض 


= في ايه في ايه 

والطيارة بتتهز وهي مسكة الشنطة بقوة وبتصرخ عند ودانه 

* هنمو*ت بتقولها وبتخبط في دراعه الي جنبها وبتمتم برعب

 انا مش عايزه امو*ت دلوقتي انا لسه الصغيرة عااا ياعيني عليكي يا ميرا هتموتي أش*لاء في طيارة 


قالتها وبتل*طم برعب وهو كور ايده بغضب والايد الثانية حاططها على قلبه الي و*قعته وما اخذش باله من كلامها الي بالعربي 

_ اخرصي ياغ*بية انتي و*قعتي قلبي يا بعيدة يا جب*لة 

* انت الي غ*بي اياك تمو*ت محرو*ق يا اخي بس انا مش عايزه اموت الطيارة هتقع بينا قالتها وعيطت اتنهد بغيظ واتوتر لما سمع نداء المضيفة من الميكروفون  بالالتزام بالهدوء ومشكلة بسيطة وهتتحل بص عليها لقاها منهارة بكل معني الكلمة وعينيها ز*ايغه اتنهد بضيق وللحظة اتخيل مكانها مروه مد ايده ومسك ايدها برفق وضغط عليها يطمنها 

_ اهدي متخافيش كل حاجة هتتحل

* يعني مش هنمو*ت قالتها وهي بترشف قلب ملامح وشه بقر*ف 

_ لاء يا اسمك ايه 

حب يلهيها بالكلام 

* ميرا اسمي ميرا وانت 

ابتسم بلطف 

_ انا خالد اتشرفت بمعرفتك يا انسه ميرا 

* وانا كمان متشكره اووي ابتسم ليها والوضع هدي وفضل ماسك ايدها بصيت علي وضعهم 

* هو ايه ده شيل ايدك يا جد*ع انت ولا استحلتها قالتها بهجو*م وسحبت ايدها الي هو سابها ورافع حاجبه باستغراب من تقلبها المفاجئ 

_ مجنو*نة 

* اهو انت المجنو*ن وستي*ن مجنو*ن كمان واحد متحر*ش 

كور ايده بغضب وهوش بإيده انه هيضر*بها رفعت حاجبها ليه وبصيت عليه بتهد*يد اتنهد بغيظ ولف وشه بعيد عنها علشان ما يحط*مش وشها بإيده وتمتم في سره

_ مر*يضة وعندها انف*صام شخصية 

بعد شويه وصلت الطيارة مطار مصر وهي في وضع الهبو*ط غمضت ميرا عينيها برعب بتخا*ف من الطيارات اووي وخصوصا الإقلاع والهبوط ولولا الظروف الي اجبرتها تيجي مكنتش سافرت من الأساس بصيت عليه بغ*ل قاعد باريحية وهي مرعوبة واول ما حست بحركة الطيارة كلبشت في ايده وغرست ضوافرها  في ايده بص عليها من طرف عينه

_ ماسكة ايد المتحر*ش ليه دلوقتي قالها بخب*ث

* اسكت انت سيبني في حالي دلوقتي حاول يسحب ايده معرفش مكلبشه جامد اتنهد بغيظ وساب ايده ليها وهو بيوعد نفسه دقايق ويخل*ص من ازعاجها واول ما الطيارة لمست الأرض ووقفت اتنهدت براحة وسابت ايده باحراج وقامت علشان تمشي فكت الحزام وجت تتحرك خبط*ت شنطتها كتفه بجزء من وشه 

_ انتي يا بنت ال# 

سكت لما اختفت من قدامه زفر بغيظ وحط ايده علي وشه علشان يهدي ونزل هو كمان شافها من بعيد بتشيل شنطها وعربية مستنياها رفع حاجبة وبعدين التفت للصوت الي جاي من وراه ابتسم وفرد ذراعة وقال 

_ جدو حبيبي جاي بنفسه يستقبلني

قالها واخذه في حضنه 

* هو انا عندي اغلي منك انت وحفيدتي مروه انتم الي باقيين ليه 

_ اديني جيت بطلبك يا جدو

*******

ااه 

صرخت غادة بر*عب وحط ايده علي بو*قها بفزع والكانز وقع علي الارض 

^ هشش هتفضحي*نا انا معاذ صاحب عاصم يا بت انتي 

ركزت في ملامحه وافتكرته هزت راسها بموافقة وهو سرح في ملامحها الي بيعشقها كان قريب منها لدرجة مهل*كة ابتلع ريقة بتوتر من قربها فقال 

^ هشيل ايدي بس ما سمعش صوتك فاهمه قالها بجدية خوفتها هزت راسها بموافقة شال ايده من علي فمها فصرخت في وشه 

= انت ازاي تحط ايدك عليه كده 

ببرود 

^ سوري يا حلوه انتي الي حنجر*تك سبقاكي 

= قصدك ان صوتي عالي عاا مش هسيبك قالتها وهج*مت عليه حط ايده على رأسها وبيبعدها مقدرتش توصل لجسمه وبتحاول تلمسه هي جنبه قصيرة 

^ يا بت اهمد*ي فره*تيني 

نفخت بضيق وبصتله بغل ومسكت ايده الي علي راسها وعض*تها

= مش اي طير يتأ*كل لحمه يا حلو قالتها ووقعته بجسمها على الأرض مسك ايدها فوقعت فوقه وبقت في حضنه 

بغضب 

_ايه الي بيحصل هنا


اقبل ياادمن 


#رواية_حبك_نار 


وقعت غاده فو*ق معاذ وبقت تقريبا جوه حض*نه   شهقت بخضه ورجعت برأسها شويه ولقت وشه قريب من وشها اوي كان بيبصلها بعيونه البنيه الساحرة الي شدت عيونها الخضراء وفضل مركز معاها وكأن الزمن وقف عليهم 


سمعو صوت غاضب 


_ ايه الي بيحصل هنا نبرة قويه من صاحبها المصدوم من منظر صاحبه جعلت غادة تتوتر وترتبك وبتحاول تقوم بس و*قعت عليه أكثر فصرخ بوجع 


^ اه يا ضهري ياني 


قامت غادة بسرعة وارتباك وهو بيوضح لعاصم


^ انت فاهم غلط يا عاصم ده انا اتكعبلت لما  شوفتها طالعة من المطبخ مره واحده جت تساعدني فحصل الي حصل قالها بتأثر وهو بيبص عليها بعد ما وقف يعدل هدومه نزلت عينيها بكسوف عاصم مربع ايده ورافع حاجبه ومش مصدق اتنهد بقلة حي*لة وقال 


^ اوك يا معاذ هعمل نفسي صدقت وانتي اطلعي لصاحبتك فوق يلا قالها بشخ*يط فجريت لفوق وقلبها بيدق بخوف من عاصم  وارتباك واضح من معاذ بتحس بقربه بمشاعر غريبه عاصم بص لمعاذ بغل ومد ايده عند ودنه وشده منها بغيظ 


_ انت هتفضل خلب*وص كده كثير يواد انت مش هتعقل بقي 


بتذمر بيحاول يشيل ايده 


^ اي ده يا بني سيب ودني هتشيلها في ايدك .. وايه عاقل دي انت شايفني مجنو*ن قدامك بشد في شعري  قالها بمر*اوغة سابه عاصم وقال بجدية


_ كلمة واحده هقولهالك غادة صاحبة مروه خط أحمر متقربش منها لو في نيتك تسلية وبس 


قالها واداله ضهره داخل علي المكتب كشر معاذ بغيظ 


^  هو ايه كلامك ده انا مش كده علي فكره ومبت*سلاش بعيال اصلا قالها ودخل ورا عاصم الي مديله ضهره وبيطلع شويه ورق من الخزنه 


^ حلو اووي وايه الي قم*صك دلوقتي 


^ اتها*مك ليه انا لو ا*سوء واحد في الدنيا هعمري ما هأ*ذي غادة بالذات  


لفله عاصم بوشه ورافع حاجبه مستغرب حالة معاذ 


_ انت بتحبها ولا ايه ماتقوليش انك حبيتها من مقابلة واحده قالها بسخرية 


^ مين قالك انها مره واحده 


بصله برفع حاجب فاتنهد معاذ ولف ضهره وغمض عينيه وايديه مكورها 


^ غادة هي نفسها الساندريلا الي حكتلك عنها انا من يوم ما هر*بت من بين ايديا يوم الحفلة وانا بحلم بيها ويوم ما شوفتها مع مراتك والشر*طة بتنقذهم اتصدمت كانت اخر حد افكر يكون مخطو*ف وقلبي و*جعني عليها بس فرحت لأني عرفت طريقها اخيرا بس في نفس الوقت خوفت رجع بوشه واتحرك خطوتين باتجاه عاصم 


^خوفت اخسرها بسبب فرق السن بينا


قالها وما شافش نفس نظرة الحسر*ة في وش عاصم


**********


جريت غادة برعب ودخلت اوضه مروه بوش مبهوت ومصفر ومروه في نفس الوقت خارجة من التواليت الي استغربت حالة صاحبتها 


* مالك يا غادة وشك اصفر كده ليه 


قربت منها برعب 


= مصي*به وحلت علينا 


* مصي*بة ايه قلقتيتي 


= صاحب جوزك يا اختي هو الي كان موجود في الحفلة 


* ما انا عارفه شوفته يومها من فتحة الباب ايه الي يخوف في ده 


قربت من وشي بوش هيعيط


= ايه الي يخوف يا روحي هو ده الي حكتلك عنه 


رفعت عيني لفوق وقولت 


* اوه لو ركز شويه هيعرف اني كنت في الحفلة الش*وم دى ويحكي لعاصم عاااا كده كثير قولتها وقعد علي السرير ورايا 


= بصي اي حاجة هننكرها ماعرفش ماشوفتش وكده ماشي 


* محسساني الشر*طة مسكانا وهننكر الجر*يمة يا ست المحامية ضحكت غادة وقالت 


= الله بشوفهم كده في التلفزيون 


وقفت بفستاني الطويل وقربت منها 


* خلاص هنعمل كده اي حاجة هننكرها  والواد ده هنوريه 


بعد شويه كانت غادة حكت الي حصل تحت وقالت 


= الله يعينك يا اختي علي هو*لاكو الي تحت ده شخط فيه الشخطة نتر*ني من مكاني  


ضحكت عليها وقولت 


* تستاهلي يا اختي حد قالك تتخا*نقي مع معاذ وتحض*نيه 


= محضن*توش قالتها وضر*بت الأرض بطفولية مسكتها مروه وبتخرج من الاوضه وضحكت عليها


* خلاص يا حب هو الي حض*ن بس 


ضر*بتني غادة فمسكت ايدها 


*خلاص خلاص اومال لو تعرفي الي بيعمله معايا قالتها ودخلو المطبخ 


=بيعمل ايه 


حطيت ايدي بكسوف 


* ضر*بني يا اختي بالعصا*ية الي مخبياها منه لما شافني لابسه قصي*ر وقال البس محتشم علشان صاحبه تحت 


فتحت غادة عينيها بصدمة وشهقت لانها كانت بتشرب خبطتت علي ضهرها برفق وبعدين هديت 


= ايه ده عارفه معناه ايه الم*ز بيغير عليكي بغيرة ضر*بتها علي كتفها وسحبت ازازه المايه من ايدها 


* بت انتي ماتقوليش عليه م*ز ضحكت غادة وقالت 


= ايه ده الحب ولع في الذرة اهو 


* هشش اسكتي بقي احسن يسمعنا انا هطلع ابص عليهم وارجعلك 


شاروت غادة باديها بلا مبالاة وهي واقفه علي البوتجاز بتعمل قهوة لنفسها


********


في قصر كبير ومليان ديكورات غاليه وفي اوضه الصالون قاعد الجد ماهر وحاطط رجل علي رجل وقدامه على الكرسي قاعد خالد بهدوء وبيرتشف من القهوه بتاعته وقطع الصمت ده الجد 


_ والله وحشتني يا خالد اووي كل المدة دي بعيد عني مش كفاية مروه بعيدة انت كمان متسألش في جدك 


اتنهد خالد بضيق من نفسه ومن جده وحط الفنجان قدامه علي الطربيزة 


= معلش يا جدي كنت مطح*ون اوي في الدراسة مكنتش بفضي حتي اهر*ش قالها بمرح وبيحاول يتهر*ب من تلميحات جده 


_ اديك خلصت دراسة ومش جيه وقت بقي انك تستقر هنا وتمسك شركة ابوك بدل جدك العجوز ده= مين ده العجوز ده انت لسه شباب قالها بمرح


_ بطل ب*كش يا واد انت انا بتكلم جد علي فكره


= وانا بردو بتكلم جد انا لسه مش جاهز أمسك شغل الشركة دلوقتي هكمل دراسات عليا في البيزنس علشان  اقدر ارفع مستواها لفوق فوق اووي 


رشف الجد من قهوته وقال 


  _ عايز تكمل كمل وانت هنا وفي بلدك وسط شركتك احنا محتاجينك يا خالد صدقني محتاجين راجل وسطنا 


= انتو مين 


_ انا ومروه بصله بعدم فهم 


= مروه محتجاك لازم تساعدني اجيب حفيدتي لحضني


اتنهد خالد 


_ مش انت الي بعتها عنك الاول اشمعنا دلوقتي عايز تجمع شمل الأسرة من ثاني مش انت السبب في بعدنا عنك يا جدي قالها بهجو*م وكمل وهو مكور ايده بغضب 


 _ انت نسيت انك بعتها لعاصم وقبضت ثمنها وكمان بعتني وسفرتني بعيد كل الفترة الي فاتت ده علشان مصالحك كل حاجه كانت بمزا*جك ولما اتغير المزا*ج قولت ا*هد حياتهم الجديدة الي بنوها 


= انت بتقول ايه يا ولد انت ناسي اني جدك 


_ لاء ما نستش ولا عمري هنسي بس الظاهر انك انت الي ناسي غمض عينه واتوجع لما افتكر اهله 


_ ناسي ان أحفادك أيتام وانت اتخليت عنهم 


= متخليتش عنكم انا عملت ده علشان مصلحتكم مروه كنت مفكر اني بأمن مستقبلها مع الشخص الصح ولكن اكتشفت ان غلط مقدرش يحميها بنت عمتك البيه كان السبب فى خط*فها 


قام من مكانه مخضوض 


_ انت بتقول ايه 


ابتسم الجد بخب*ث وبعدين رسم الحزن وحكاله عن خط*فها وحط شويه أكا*ذيب من عنده جعلت خالد يتملي بالش*ر من ناحية عاصم وخرج متعصب 


*****  


واقفه غادة في المطبخ ومديه ضهرها للباب وقدام الرخامة ملت الفنجان بالقهوة وقالت 


= ايوه كده خلينا نعدل الدماغ حسيت بحد دخل المطبخ افتكرتها مروه قبل ما تتكلم حست بايدين بتتلف حوالين و*سطها من ضهرها اتخضت وقالت 


= ده انتي يا مروه قالتها ولفت ج*سمها ليه وايديه لسه في وسطها 


سمعته بيقول بهمس 


_ ازيك يا ساندريلا كتمت صرختها وصدرها فضل يطلع وينزل بخوف وتنفسها زاد وهو ابتسم وشدها ليه اكثر...  يتبع 


#رواية_حبك_نار 


* انت بتقول ايه عايزني اتجوز عيل وأصغر مني بعشر سنين كمان لاء ده جنو*ن فعلا


قالتها ميرا وهي بتلف حوالين نفسها بجنو*ن


= وفيها ايه هو عايزك وطلبك بالاسم وبيموت فيكي 


* حبه بر*ص ان شاء الله انت واعي للي بتقوله يا جدي 


ربع ايده ببرود وقعد علي الكرسي وحط رجل علي رجل 


= فيها ايه يا ميرا متكبريش الموضوع 


بهجو*م


* لاء ده هو كبير فعلا انت مش حاسس بالي عملته خلتني اجي جري من بريطانيا وقال ايه جدك تعبان وعايز يشوفك قبل ما يمو*ت بعد الش*ر عليك واجي الاقيها خطة علشان تجوزني لحته عيل لاء مستحيل اقبل بكده 


قربت منه أكثر 


* مستحيل 


 خرجت بس اتخبطت في الباب بعصبية قامت وهو ابتسم بخبث 


***********


^ ازيك يا سندريلا قالها معاذ ولف ايده أكثر علي و*سط غادة وقربها من وشه بنيته كانت بمواجهة زيتونيتها كانت بتتنفس بصوت مسموع وعينيها واسعه علي آخرها كانت هتصر*خ بس حط ايد علي شفا*يفها وقال بهمس مغر*ي وهو لسه مقيد جسمها بجسمه 


^ هش اهدي حبيبتى واسمعيني للاخر وبلاش هجو*مك دايما عليه 


اتنهد وبص علي عينيها بعشق وهي بتبص بصد*مة والصد*مة ال*جمت فمها  


^ انا بحبك يا ساندريلا بحبك من اول نظرة شوفتك فيها من يوم الحفلة وانا بفكر فيكي ودورت عليكي كثير اووي لغاية ما وصلت ليكي 


رفع صا*بعه من علي فمها تمتمت باحراج وتوتر وهيمان 


=انا انا 


ابتسم 


^ مش عايز اسمع رأيك دلوقتي خذي وقتك وانا هستناكي واتاكدي اني بحبك ومش بلعب بمشا*عرك قرب من خدها وطبع قب*لة عميقة وسابها وخرج وكأنه كان سراب بصت علي اثره بصدمة وحطيت ايديها علي وشها بكسوف وحركت ايدها مكان البو*سه وقالت بسرحان 


= ده با*سني قلي*ل الأ*دب بس م*ز الصراحة اتنهدت بتيه وغمضت عينيها وهي بتسمع دقات قلبها العالية الي بتعرفها انها داخله علي عشق جديد 


***********


عند عاصم ومروه 


لما دخلت عليه هو ومعاذ لحظات كان معاذ مستأذن ومتعرفش انه راح لغادة وفضلت لوحدها مع عاصم الي انشغل بالفون بتاعه وهي اتأففت بضيق وقعدت جنبه بحب اتكلمت


* متشكرة اووي علشان فرحتني وخليت صاحبتي تفضي اليوم معايا  


_ العفو قالها وبيقلب في الفون بملل اتنهدت وشربت المايه وفتحت الفون بتاعها تشوف الرسايل لقت رسالة علي الواتس من نفس الرقم 


= وحشني صاحبي الي بيهر*ب مني


تأففت بضيق وبصيت على عاصم الي واقف جنبي وأرسلت لأول مره في حياتي 


* الي بيحب ما بيهد*دش حد بالصور إلي معاه ومبيستخباش ذي الحرا*مية ويراقب من بعيد الي بيحب بيواجهه وبس 


بعت الرسالة وبصيت علي عاصم باصرار لازم اواجهه وبلاش اتعب نفسي أكثر قربت منه أكثر وقولت بهدوء 


*عاصم منكن اتكلم معاك في حاجة مهمه بصلي باهتمام وساب التليفون من ايده وقال 


_ طبعا يا حبيبتى 


اتنحنحت بهدوء 


* انت بتحبني !!


_ ايه السؤال ده قالها وقاضب حاحبه قومت بهدوء


* انسي خلاص شدني من ذراعي وقعدني ثاني 


_ ماعرفش ايه الي في دماغك الصغيرة دى بقالك فترة كبيرة متغيرة يا مروه وكأنك شخص ثاني عارف انك مريتي بمواقف صعبة واثرت فيكي ولسه متأثره ومش عارف أخرجك من حالتك دي انا حاسس باليأ*س وكار*ه نفسي علشان مش قادر اكون سندك بس الي عايزك تتأكدي منه يا مروه انتي الوحيده إلى دخلت حياتي وقلبتها اتنهد بقوة ومسح بإيده علي شعري وقال 


_ايوه انا بحبك غمضت عينيها مستمتعة باعترافه وموجوعة في نفس الوقت شدها لحضنه بقوه اتنفست ريحته 


بعيون حزينة 


* انا شو*فتكم مع بعض بعدها عنه ولسه هيستفسر دخل معاذ عليهم مره واحده من غير ما يستأذن اتحرج وبعد عنها وبيغ*لي من جوه وبيتوعد لمعاذ في سره وهي رتبت علي شعرها بتوتر وبصت ليه بحزن وقامت تشوف غادة بس قبل ما تخرج سمعوا خبط جامد علي الباب خرجت غادة المرتبكة ووقفت جنب مروه وعاصم قام بتأفأف يفتح الباب ومجرد ما فتح لقي خالد واقف بغضب أول ما شاف عاصم ضر*به بو*كس خلاه يرجع خطوه لورا وانفه نز*ف صرخت مروه وجريت علي عاصم  


* انت اتجننت يا خالد بتضر*به ليه ذ*قها خالد بعيد عن عاصم بغضب جعلت عاصم يزمجر بخشون...... يتبع


#رواية_حبك_نار


*  انت اتج*ننت يا خالد بتضر*به ليه قولتها بعصبية وقربت من عاصم بخوف قبل ما المسمه مسك ذراعي جا*مد وعروق ايديه بارزه وز*قني خالد بعيد عنه 


^ متلمسيهوش 


رجعت خطوه لورا وعاصم ز*مجر بغضب وه*جم على خالد من هدومه وز*قه بقوه علي الحيطة وراه 


_ انت ازاى اتجرأت ولمستها يا ح*قير


^ انا إلى ح*قير ولا انت الي ح*قير ذق عاصم بقوه وجبر*وت وقال


^ هي دى الامانه الي سيبتهالك بهد*لتها 


كنا واقفين بنتفرج عليهم معاذ جيه يحوش بينهم رفع عاصم ايده بمعني اتوقف وقف مكانه وهو مش فاهم سبب الخنا*قة 


_ مالها الأمانة يا خالد انا محافظ عليها وطالما كنت مهتم اووي بيها ليه سيبتها وسافرت  قالها عاصم وحاول يهدي


^ علشان سعادتك قولت هتحميها بس انت كنت سبب في خط*فها ولاء غير كده استغل*يت ضعفها ومحافظتش عليها ضر*به في صد*ره بقوة وذ*قه فتحرك عاصم خطوه لورا وه*جم عليه وهو بيقول 


^ ازاي تسمح لنفسك تفضل معاها لوحدكم واهلك مسافرين ولما جيه جدي علشان يحافظ علي حفيدته اها*نته وضر*بته 


ضر*ب عاصم بو*كس لخالد فبعد عنه خطوه وقال بغضب 


_ ايه الكذ*ب ده وانت صدقت البيه جدك دلوقتي مش ده نفسه الي اتخلي عنكم 


اتنفس بعمق وقال بتحدي 


^ يبقى رد عليه اهلك فين دلوقتي 


بصله بغيظ ومسح الد*م من علي انفه 


_ مسافرين اه 


سكت لما ه*جم عليه ثاني بس انا خوفت عليه من غضب خالد مع ان خالد جميل وهادي بس لما بيغضب بيبقي و*حش ووقفت فى النصف وغمضت عيني بخوف مستنية اي لك*مة منهم 


^ انتي خايفه عليه  


مسكت ايده تحت نظرات الغضب من عاصم 


* ارجوك كفاية يا خالد متضر*بوش بعض انت فاهم غلط عاصم وانا 


 _مراتي قاطعها ومسك ايدها بغيرة ورجعها جنبه حط ايده على و*سطي وشدني ليه أكثر وخالد واقف مصدوم وردد 


^ مراتك امتي ده حصل وازاي محدش عرفني بعيون حزينة اتحرك خطوه 


^ مكنتش اتخيل اني ما فرقش معاكم للدرجة دي عموما مبروك 


قالها واتحرك للخارج بصوت مهزوز 


_ خالد علشان خاطري استني بس خرج من غير أي تبرير ز*قيت ايد عاصم بغضب وبصيتله بغضب 


* بسببك خسرت خالد كمان


قولتها وجريت على اوضي حسيت اني اتيتمت مره ثانية خسرت اهلي مره ودلوقتي خسرت خالد الي بعتبره اخويه اتربينا  مع بعض فترة لغاية ما دخلت إعدادي هو سافر يكمل دراسة ويجي زيارات بس لما بيجي اجازات بنقضيها سوي ومابنسبش بعض خالص لغاية ما رما*ني جدي واتخلي عني رما*ني لعمي الي استقبلني بترحاب كبير حتي عيلته رحبت بيه وحبوني وخصوصا عاصم الي اعتبرني بنته غمضت عيني بقوة وقفلت الباب جامد وقعد علي السرير بعيط ما اقدرش اخسر حد منهم خالد وعاصم أكثر اثنين اتعلقت بيهم لأول مره اشوف بينهم خنا*ق وانا كنت السبب 


عند خالد خرج وقلبه مهمو*م وحزين مشي بخطوات سريعة وركب عربيته وقفل الباب بعصبية وانطلق بيها بسرعة كبيرة لدرجة طلع غبار مكانها كان بيسوق بسرعة وتهو*ر وعينيه علي الطريق وبيتنفس بقوة ضر*ب المقود قدامه بعصبية كام مره وصرخ باعلي صوته 


^ ليه ليه 


هدي شويه وكمل بهمس


^ حبتيه هو واتجوزتيه ليه حر*قتي قلبي كده  


تحت عند عاصم ومعاذ وغادة 


العصبية واضحة اووي فى عاصم الي بيبص علي مكان هر*وبها بغيظ ما توقعش انها تثو*ر عليه علشان خالد كور ايده بغضب وهو بيلمح غادة الي واقفه في اخر الركن منكمشة على نفسها وخايفه لدرجة أن رجليها مساعدتهاش تلحق مروه اتنهد بغضب ولف وشه لمعاذ الي قرب منه وحط ايده علي كتفه


= انت كويس 


هز راسه بالإيجاب وقعد على الكرسي بارهاق


_ كويس متقلقش معلش توصل غادة معاك  مينفعش تروح لوحدها بالحالة دي 


ابتسم جواه بفرحة وقال


=طبعا طبعا  


رفع حاجبه بغيظ وقال


_ دي امانه في رقابتك يا مسيو رومانسي وبلاش حركاتك معاها انا فوت بمزاجي دخولك المطبخ عليها بحجتك التا*فهه لأنك كنت تحت عيني وكمان واثق فيها بنت اه بس بميت راجل 


ابتسم بخجل وحط ايده علي قفاه وقال بهمس 


= انا بحبها وقصدي شريف اخذ منها الموافقة بس وهتقدملها على طول  


_ الله يسهلوا قالها ولمس مكان الضر*ب بو*جع فضيق حاجبة وقام قال بهدوء لغادة 


= اجهزي علشان هيوصلك معاذ 


اتغاظت من اسلوبه الامر وقالت باعتراض


* بس انا هروح لوحدي شكرا 


_ هش من غير اعتراض مينفعش تمشي متأخر كده لوحدك هو هيوصلك خلاص من غير اعتراض قالها بأمر ومشي وهو حاطط ايده علي انفه بيحاول يوقف الد*م الي بينزل بصيت عليه بغيظ وبصت علي معاذ الي واقف بيبص عليها وبيرفع حاجبه بمشا*كسة نفخت غادة بغيظ ودبت رجليها ذي الأطفال وطلعت تجيب شنطتها من اوضه الصالون تحت نظراته الولهانة وضحكتها المكسوفة ومدارياها ومصدرة الوش الكشو*ر


لبست الشنطة ووقفت قدامه بكسوف بس عملت نفسها مضايقة وهي مربعة ايديها قدام صد*رها وبتحرك رجليها اليمين 


* لبست يله متعطلنيش ضحك بخفة وحط ايده علي فكها برفق 


= يله يا ساندريلا امشي قدامي قالها وشاور ليها تسبقه هاتفا بمرح 


= السيدات اولا 


كانت هتبتسم بس كشرت ومشيت قدامه وقفت قدام العربية مد ايده يفتح الباب الي جنب السواق بس هي كشرت وقالت بعد ما فتحت الباب الخلفي 


* هركب انا ورا 


رفع حاجبه باغاظة وفتح الباب 


_ ليه السواق الهانم ولا انتي خايفة قولي قولي 


ضر*بت برجليها الأرض بغيظ وشخطت فيه 


* انا مبخافش اصلا 


= وريني 


قفلت الباب الي ورا بتحدي وز*قت ايده ودخلت علي الكرسي الي جنبه ضحك بخفة وقفل الباب وهو بيغمز بشقاوة خلاها تشهق بكسوف 


* قلي*ل الأ*دب بصحيح 


لف وركب جنبها حط حزام الامان وقرب منها مره واحده خلاها ترجع لورا بخوف وحاطه ايدها قدام  وشها  


* في ايه 


قرب أكثر ومال عليها وهي لزقت علي الكرسي وغمضت عينيها بخوف وبتفكر تصرخ 


* لو قربت هصرخ والم عليك الناس 


مد ايده ورا كرسيها وسحب الحزام وربطه ليها وهو بيتعمد يبطئ علشان يكون قريب منها أكثر  ورجع مكانه وهو بيتمني يفضل جنبها علي طول القلب دايما ساحبنا للأشخاص من غير تفكير 


= بربط الحزام بس 


قالها ببرود وبص قدامه واتحرك بالعربية وقلوبهم بتنادي بعض...... يتبع 


#رواية_حبك_نار 


_ اه عا انت بتعمل ايه 


قالتها غادة وحطت ايدها علي وشها ورجعت لز*قت في الكرسي ورا لما لقت ايد معاذ بتقرب من وشها 


= بهش الذبان ايه ما هشش 


قالها وكور ايده وحطها جنبه وبيشت*م نفسه لانه ضعف للحظة وفكر يلمس وشها وهي اتنطرت مكانها بغيظ 


_ فين الذبان ده ان شاء الله 


= اهو قالها وشاور عليها بمشا*كسة وسعت عينها بغيظ وشاورت على نفسها بصدمة 


_ انا ذبانه طيب والله ما هسيبك قالتها وضربته بأيديها علي ايده بغل


بصراخ عليها 


= اه يابنت المجنو*نة ابعدي هنعمل حا*دثه وبأيده الفاضية مسك ايديها الاثنين والأيد الثانية الي ماسكة مقود السيارة تحاول تسيطر على السيارة لغاية ما وقف علي جنب الطريق تحت نظراتها المرعوبة حاولت تسحب ايدها بس ماعرفتش وهو التفت ليها بغضب خلاها تنكمش بخوف 


= ايه الي هبب*تيه ده يا غب*ية كنا هنمو*ت بسببك


بلعت ريقها بتوتر وخافت من صوته بس مثلت الشجاعة


 _ الله يسامحك مش هرد عليك علشان انا متربية وحركت وشها الناحية الثانية حرك رأسه بيأس منها بس ابتسم بهدوء وقال


= خلاص يا قمو*سه انا اسف ابتسمت بنصر وبصت ليه بزعل 


_ طيب يله امشي بقي اخرتني وسبب ايدي دي انت استحليتها ولا ايه كور ايده بغيظ وحركه قدام وشها ونزلها 


= اوف بنت فصي*لة اووي وغمز لها بوقا*حة 


= بس جميلة يا ساندريلا 


كانت هتتكلم بس قرب منها ومسك وشها بين ايديه وقال بجدية وهو بيبص علي عينيها ببنيته الي بتسحبها لمكان ملهوش رجوع 


= انا عارف اني أكبر منك بكثير بس القلب محدش يقدر يتحكم فيه مره واحده جت ساندريلا الحفل وقدرت تسحبه ذي الجنية الصغيرة اخذته وسابتني لوحدي دورت عليها كثير لغاية ما ظهرت ذي ما اختفت بس المرة دي خلتني اتشعلق بيها أكثر 


اتنهد بقوة وغمض عينيه للحظة وهي الصدمة لجما*ها وحبست الكلام في حنجرتها 


= انا بس عايز فرصة واحده واحده بس تتعرفي فيها عليه وصدقيني مش هتندمي انا بحبك وعايز قلبك ده يحبني ذيه 


كانت عايزة تقولها انها كمان معجبة بيه من يوم الحفلة وهي بتحلم بيه هو الفارس المغوا*ر الي سبب قلبها من غير استأذان وعمرها ما فكرت بفرق السن ابدا بس كلامه وقف افكارها 


 = مش هخليكي تحسي بفرق السن صدقيني هكسب قلبك ده وسحب ايدها لشفا*يفه وبا*سها برقه وابتسم ليها وكمل طريقة تحت نظراتها الولهانة وحاطه ايدها علي قلبها وعينيها في الارض مكسوفة ومكوره ايديها الي با*سها وهو ابتسم بداخله كل شويه يراقبها ويراقب حركاتها وبيوعد نفسه انه هيكسب قلبها ويخليها ملك ليه هو وبس ولما تدخل القفص برجليها هيعلمها تحبه هو وبس  وقف قدام بيتها وهي نزلت من العربية جري وبتنهج كأن قطر جاي ناحيتها راقبها وهي بتدخل بابتسامة واسعة ولما اطمن عليها اتحرك بالعربية لبيته وهو بيغني بمرح وكأنه رجع مراهق مره ثانية من اول ما حبها اقتحمت قلبه من غير استأذان 


*************


في شقة عاصم 


نضف الد*م من علي وشه وغير القميص وخرج يشوف مروه إلى عارف انها مضايقة منه خبط على الباب بس مسمعش ردها فتح الباب ودخل بهدوء لقاها نايمة علي السرير ومتكورة ذي الطفل الصغير اتنهد بقوة وقرب منها سحب الغطا عليها وقعد علي السرير جنبها ملس علي شعرها برقة وقال بهمس 


_ اسف علي كل حاجة حصلت معاكي ولسه بتحصل بس اوعدك كل حاجة هتتحل 


اتنهد بقوة ولقاها بتتقلب بضيق من ملمس ايده فشلها بسرعة وبص عليها بحب 


_ ماعرفش امتي حبيتك بس مش عايز اظلمك معايا لازم تكر*هيني أكثر كر*هك عندي احسن ما تتعلقي بوهم وهم كبير مع شخص ذيي منتهي 


غمض عينيه بيحاول يخبي دموعة الي بتهدد بالنزول وافتكر لمسه خالد ليها واحساس الغيرة الي مسكة وقتها وحوله لشخص هم*جي بنظرها ففتح عينيه الي اتحولت لعيون و*حش لو شافتها هتهرب من قربه وتخاف منه أكثر 


_ كر*هي لخالد ذاد لما شوفت نظرتك الخايفة عليه عارف ان مليش حق اعترض هو مصيرك ترجعي لحضنه هو بس بردو بغير عليكي 


كور ايده بقوة 


= بس علشانك هعمل اي حاجة حتي لو هسلمك ليه بنفسي 


بعيون حزينة ودمعة يتيمة نزلت من عينه مسحها بسرعة وقام من مكانه با*س رأسها وخرج لبره قفل الباب بهدوء ونزل لتحت عند المكتب دخل ومن غير تفكير ذ*قل الورق علي المكتب علي الأرض وصر*خ بوجع 


*********


قدام الفيلة وقف خالد العربية مره واحده وبص قدامه بغضب فتح الباب ونزل كان شكله متبهدل وهدومه متبهدله ومتعاصه من الد*م ووشه غاضب دخل بعصبية ومكور ايديه قابله جده الي اتخض من شكله 


^ خالد ايه الي عمل فيك كده 


بص علي جده بغضب وطنشه طلع لاوضته بخطوات غاضبة وسريعة والجد واقف مستغرب تصرفه وطلع وراه يشوف فيه ايه بس خالد دخل اوضته بغضب قفل الباب بقوة افزعت الجد الي فتح الباب عليه ودخل لقي خالد واقف قدام خزانة الهدوم وبيطلع قميص 


^ منكن افهم ايه الي بيحصل وايه الي بهدلك كده 


بغضب صر*خ فيه بعد ما كان بيحاول يتجنب   جده 


_ وده يهمك في ايه انت اصلا امتي اهتميت بينا ولا جاي علشان تعرف عملت ايه في اختي قالها بعيون حزينة لان عمرها ما كانت ولا هتكون بالنسبة ليه اخته هي حبيبته الي خبي حبه ليها سنين واستني الوقت المناسب ليتجوزها بس الوقت المناسب مجاش لانه خسر*ها للأبد 


_ بس للاسف كذ*بك المرة دى نجح يأذينا بس مش بالشكل الي يرضي سيادتك

 قرب منه وقال 


_ ليه ما عرفتنيش بجوازها ليه خبيت عليه ولاء كمان تخدعني وتقول معاه لوحدها وفيها ايه مش مراته يا جدي


^ كتب كتاب بس وهو اتجوزها غصب عني لوي ذراعي خوفت اعرفك وقتها تسيب دراستك وتيجي وتضيع مستقبلك 


ضحك بسخرية 


_ ودلوقتي مش هتضبع مستقبلي 


^ لاء لأنك دلوقتي كبرت وهتحكم عقلك قبل اي حاجة قالها بكذ*ب وهو عارف حبه ليها بس حب يصدمه 


بغضب بصله 


_ انا علشان وصية اهلي بس هبرك بس لازم تعرف انك خسرتني قالها وطلع شنطة هدومة وحطها علي السرير وبدء يحط الهدوم جواها بعشوائية 


^ انت بتعمل ايه قالها وبيسحب منه القميص الي هيحطه في الشنطة 


_ سيبهالك تشبع بالقصر والفلوس ومركزك بعيد عننا  


ساب القميص ليه وطلع غيره 


_ خليهولك قالها وقفل الشنطة وجرها وراه وساب الجد لوحده الي قعد علي الكرسي وراه وبدءت عيونه تقفل بحزن حط ايده علي قلبه بو*جع وقال 


^ اه خسر*ته هو كمان 


نهاية كل طما*ع ان يفقد كل الي بيحبوه هيجي عليه اليوم الي يلاقي نفسه فيها لوحده من غير قريب أو ونيس


التفاعل زفت ياجماعه بارتين اهم يارب التفاعل يزيد بقا 


٢٧ #رواية_حبك_نار 


* بقي انت حته العيل الي عايز تتجوزني قالتها ميرا بغضب ومسكته  من قفا*ه وهزته يمين وشمال وبتبص عليه بغيظ وهو اتأ*فأف بضيق وبيحاول يشيل ايديها 


* يا بني انا لو كنت اتجوزت صغيرة شويه كان زمان عندي عيل قدك سكتت بصدمة لما وقف قدامها بعد ما كان قاعد علي الكرسي وبان طوله الطويل وقصر قامتها نزلت ايديها بخضه ورجعت خطوة لورا وقالت في سرها 


* ياصلاة النبي احسن  


قرب منها وابتسامه لئيمة على وشه وقال وهو بيبص عليها لتحت هي حتي ما وصلتش لنصف صدره 


_ كنتي بتقولي ايه بقي 


بتهكم كمل 


_ عيل قالها وقرب خطوه هي رجعتها بتوتر 


* انا العيلة وستي*ن عيلة انا اقدر اقول كده قولتها وبصيت حواليه والمطعم هادي وما فيش حد غير النادل واحنا وحراسه كثير اووي مستنين بره لع*نت نفسي اني جيت اصلا قال ايه ههز*قه وامشي  شاور بإيده ليه علي الكرسي وقرب أكثر وشد الكرسي ليه فقعد بهدوء ورجع الكرسي بيه لقدام بطريقة جنتل مان استغربته سنه صغير بس شخصية قوية تجبرك تحترمها ابتسم برزانة وقال 


_ تشربي ايه يا انسه ميرا


ربعت ابدي بعند وقولت بغضب 


* مش جايه هنا علشان اشرب


ضر*ب ايده علي الطربيزة بخفة وصوت خشن مش عايز جدال 


_ قولت تشربي ايه 


بابتسامة بلهاء قولت 


* عصير ليمون


 وكملت بخفوت علشان اروق أعصابي الي ضيعتها يا ا*بن الا*يه جيه النادل اخذ الطلبات ومشي وانا رفعت حاجبي مستغربة الاحترام ده كله 


* هو انت حاجز المطعم كله ولا ايه ما فيش غيرنا هنا 


_ طبعا علشان نأخذ راحتنا 


ضحكت بخفة وقولت بصوت عالي 


* ايه الكيوت ده يا ناس عاملي فيها مهم اووي وحرا*سه  


_ لأني كده وياريت صوتك يكون اهدي من كده شويه وبعدين ضيق حاجبة وقال 


_ هو انتي ماتعرفيش انا مين 


قلبت عينيها بملل 


* ما يهمنيش اعرف عيل صغير بيتبا*هي بفلوس ابوه واهله ومش ده موضوعنا 


كور ايده بغضب ونظرته كلها شرا*ر خلاها ترجع بضهرها بخوف 


_ اولا انا مش عيل صغير بيستغل اهله علشان يتباهي قدامك انا جاسر الدمنهوري وأظن اسمي معروف اتسعت عينيها بصدمة الاسم ده أشهر اسم في السوق الاقتصادي فتحت بوقها بصدمة وبتردد الاسم بخفوت مستحيل الطفل الصغير بجسم كبير ده يكون أشهر واحد في السوق  


فوقها من صدمتنا بصدمة الخبيثة عليها وقال 


_ منكن تعرفيني ايه هو موضوعنا يا حب قالها وغمز ليها بوقا*حة بصدمة مسكت العصير الي قدامها  كبته على راسه استفزها وقا*حته بس خافت من نظرته ليها ورجعت لورا بخوف سحبت شنطتها وطلعت جري بس الحرا*س الي واقفين علي الباب وقفوا قد امها وخصوصا الحارس الي  شاف الي حصل ومسك ذراعها يوقفها وجاسر اتحرك ناحيتهم بغضب وعيون مليانه و*عيد وغضب 


********


* قالي كلام احلي كلام من بعده ما هعرف انام قالي بحبك ومدوبني حبك قالي بحبك بحبك غنتها غادة بعيون بتطلع قلوب وهيمانه علي الاخر طلعت اوضتها ورمت جسمها علي السرير وابتسمت بعشق سمعت رسالة علي الفون رفعت الفون لقت رسالة من رقم غريب  


^ بحبك يا ساندريلا معاذ 


حضنت التليفون بسعادة ونامت من غير ما تحس 


*************


مسك عاصم الاشعة في ايديه بعيون حزينة عمره ما اتوقع ان تكون نها*يته بدري كده لسه محققش أحلامه فاق علي طرق الباب اتوتر وخبي التحا*ليل بسرعة في درج المكتب وقال 


_ ادخلي 


دخلت بهدوء وكسوف ووقفت علي الباب ووشي تحت ببص علي الأرض وايدي بتفرك بتوتر احساس الند*م والخجل واكلني حس بكسوفي بس الغضب جواه كان كبير اتنهد بقوة وقال بهدوء 


_ تعالي يا مروه مالك واقفه كده علي الباب


اتحركت ناحيته وانا بجر رجلي بتوتر وقعد علي الكرسي الي قدامه ورفعت وشي ليه بنظرات الاسف وقولت بارتباك 


* انا اسفة يا ابيه 


كانت نظراته قو*يه وبعدين لانت شويه لما شاف نظراتها قام من مكانه من ورا المكتب تحت نظراتي المندهشة وجيه قدامي وقعد على الكرسي إلى جنبي وبص عليه بتركيز وترني فكملت 


* انا اسفة علشان قولتلك بكر*هك دمعت عيوني وبصيت لتحت اخبيها عن عينيه 


* مكنش قصدي والله انا انا 


سكت وسمعته بيكمل كلامي


_ انا عارف انك كنتي مضا*يقة وحقك علي فكره يمكن غلط لما حطيتك في موقف صعب ذي ده 


اتنهد بقوة ومد ايده ناحيتي ومسك ايدي بين كفوفه الكبيرة فا*ختفت  جواه وكمل وهو بيبص عليه 


وعارف انك اغلي حد عنده بردو ومستني ذي اي اخ بيحب اخته يوم فرحها اليوم الي هيوصلها لعريسها بنفسه أو علي الاقل يكون عارف بالتفاصيل الصغيرة ليها بس احنا معرفناهوش وكتب الكتاب جيه من غير منعمله حساب 


دمعت وانا بسمعه افتكرت اصعب موقف مر بحياتي بص عليه بوجع في نظراته وقرب من وشي ومسح دموعي بهدوء وكمل 


_ بس اوعدك كل حاجه هتتحل اخوكي هيعرف بكل حاجة وهيسامحك صدقيني 


ركز علي عيني وقال 


_ بوعدك يا حبيبتى هنحل كل المشا*كل متقلقيش وخالد الولد ده هخليه يجي يعتذر ليكي كمان ها ايه رأيك بقي قالها بمرح يحاول يخفف الموقف ابتسمت ليه ونطيت في حض*نه 


* شكرا اووي يا عاصم انا بحبك اووي قولتها بحب واضح وشيلت اي لقب وده خلي عاصم يفتح عينيه بصدمة من اعترافها الصريح حس بسعادة كبيرة بس قلبه وجعه مش لازم تتعلق بيه فبعدني عن حضنه بارتباك وابتسم بحب 


_ انا كمان بحبك 


حب يغير الكلام 


_انا جعان ما كلتش حاجه  ايه رأيك نطلب اكل سقفت بمرح 


* هاي ايوه كده اطلبي شاورما 


ضحك وطلب لينا


يتبع.....

#السابعةوالعشرون


٢٨ #رواية_حبك_نار 


مسك الحارس ايد ميرا بقوة يوقف خروجها بصيت علي الحارس وبعدين ايدها وحاولت تسحبها بخوف وهو مكلبش فيها وشافت جاسر  الدمنهوري جاي ناحيتهم بغضب وايديه مكورها والعروق واضحة متوقعتش انها تخاف من عيل عمره عشرين سنة وقف قدامهم ورمشت بعينيها برعب ودقات قلبها عالية لما شافت قبضه ايده بتتحرك في وشها علي شكل لكم*ة صر*خت برعب بس الضربة كانت للحارس الي ماسكها ففلت ايديها ووقع علي الأرض وز*عق بأعلي صوته


_ انت ازاى تتجرء وتلمسها يا ابن# ده انت ليلة أ*هلك سو*دا معايا


قالها وعلامات ال*شر في عنيه ضر*به برجله على بطنه وزعق للحارس الثاني الي واقف 


خذه من وشى علي المخزن وحسابك انت كمان بعدين يله ا*خفو من وشي 


وميرا واقفه حاطه ايديها على خدها متخيله شكلها لو اخذت هي الضر*به دي فقوست فمها بخوف ورجعت خطوه لورا 


سند الحارس زميله وخرج من المطعم وجاسر كان بيتنفس بغضب وبيبص عليهم وهم خارجين وبعدين بص ليها حاول يهدي نفسه علشان ما تخفش منه اتقدم ناحيتها بس هي رجعت خطوه لورا وقالت 


_ انا انا 


معرفتش تكمل الكلام لما لقته بيقول بهدوء عكس العا*صفة الي كان فيها كأنه شخص ثاني معاها هي وبس وقال بلطف اتقلب حده 


_ انتي كويسه اذاكي بحاجة الكل*ب ده 


هزت رأسها بلا وهي تتنفس بقوة ابتسم بلطف ومسك ايدها بلطف 


_ نكمل كلامنا دلوقتي ولا نأجلها وقت ثاني شكلك تعبا*ن


سحبت ايديها بتوتر وبعدين كشر*ت وقالت بعصبية 


* مافيش بينا كلام ثاني انا جيت اقولك حل عني بقي وإنساني سلام 


التفتت تمشي بس مسك ايديها بقوة ولفها ليه لقت عينيه اتحولت لظلا*م للحظة خافت بس الخوف استمر أكثر لما قربها منه وحست بفرق الطول رفعت وشها ليه وهو بيتكلم بغضب وكا*زز على أسنانه


_ أياكي تفكري للحظة تمشي من قدامي قبل ما اخلص كلامي علشان انا صبري قليل صدقيني مش عايز ا*تعصب عليكي واو*ريكي الو*ش الثاني لجاسر الدمنهوري 


قربها أكثر وشدها فاصطدمت في صد*ره وعينيه ماسبتش عينيها وكمل بنفس الحدة


_  وكمان الكلام بينا لسه مانتهاش لينا قاعدة ثانية مع بعض وعرضي ليكي( الجواز ) هستني فيه القبول وبس معنديش عندى اختيار الرفض انا بس عايزك تجيني بنفسك  


ساب ايدها بعنف وشاور ليها بإيده وقال


_ ويله اتفضلي قدامي علشان اروحك 


شعرت بأن لسا*نها قد شل من كلامه وتهد*يده لها ولكنها استطاعت أخيرا إخراج الكلام والاعتراض 


* أنا همشي لوحدي قالتها بكبرياء لإخفاء خوفها وارتباكها فرفع حاجبه بتهد*يد واكمل وهو يخطو أمامها


_ قولت يله من غير اعتراض 


ضر*بت رجليها الأرض ونفخت بغيظ وصر*خت جواها وحركت ايديها علي شكل ه*خنقك ومشيت وراه لما سمعت صوته المخيف والعالي


_ يله 


* اوف خلاص جايه واكملت بخفوت 


*عي*ل غت*ت هسمع كلامك دلوقتى بس علشان حرا*سك الي بتتباهي بيهم وعضلاتك الي بتستعرض بيهم علي الغلبانة الي ذيى 


الحا*رس فتح الباب الخلفي فشاور ليه يمشي وشاور لميرا تدخل ر*مته بنظرة اغاظة وركبت وهو ركب جنبها وقفل الباب واتحركت العربية بيهم للبيت وعربيات الحر*اسه  اتحركت وراهم كأنه وز*ير بموكب بتاعه فتحت عينيها مندهشه من المنظر وتمتمت بداخلها 


هو ايه جو الاكشن ده بقي حته العيل ده هو جاسر الدمنهورى الي الكل بيخاف منه لو*ت فمها باستنكار وبصت عليه من طرف عينيها وهو باصص قدامه بثبات فقالت 


* ياربي علي تنا*كة ا*هلك يا اخي قال بيحب قال بقي حته عيل يحبني     


***********


صحي عاصم بدري دخل علي مروه الاوضة لقاها نايمة با*س رأسها وخرج ركب عربيته وفضل يلف شويه وبعد شويه وقف قدام البحر نزل من العربية واستند بجسمه على مقدمتها وثاني  رجله اليمين وفضل باصص قدامه شويه من غير ما يعمل حاجه غمض عينيه لحظات واتخيل مروه حبيبته هو حبها بس لما عرف مشاعره نحوها ظهر المر*ض الي جاي يفرق بينهم لاول مره يحس بالضعف لأن لأول مره كان عنده سبب يعيش مروه كانت السبب الي خلاه يتمسك بالحياة افتكر ازاي رفض يتعا*لج رن التليفون فرفعه كانت والدته اتنهد بقوة وفتح الخط وسمع صوتها الي بيطمنه


_ وحشتيني اووي يا ماما 


* مالك يا عاصم صوتك تعبا*ن في حاجه مسح دمعة نزلت من عينيه وقال ببحة 


_ انا كويس يا ماما انا بس انتي وحشاني اووي انتي وبابا والبت مها القردة دي وحشتني 


بقلق ردت عليه ونبرة صوته قلقاها


* وانت كمان واحشنا هانت حبيبي بكره جايين قولت لمروه ولا لسه 


غمض عينيه وقال 


_ لسه معرفتهاش قولت خليها مفاجئة ليها   


ضحكت بهدوء فكمل هو


*هتفرح اوي بكره لما تشوفكم 


_ ايوه هتفرح دي كانت مضا*يقة علشان سافرنا من غيرها يله هقفل دلوقتي وأكلمك بعدين سلام يا روحي 


_ سلام قالها وقفل الفون وكان هيحطه في جيبه بس افتكر خالد اتنهد بضيق ورن عليه....  يتبغ 

#الثامنةوالعشرون


٢٩ #رواية_حبك_نار 


* ابيه عاصم انت فين قولتها وحطيت ايدي علي عيني بنوم وبدور عليه دخلت المطبخ ملقتهوش فطلعت اوضه السفرة لقيته عامل ساندوتش  وحاطه في طبق وكوباية عصير وموجود ورقة جنبها فتحتها وانا ببتسم وبلهفه وكان كاتب 


_ افطري كويس يا حبيبتى شويه وهاجي قولتها بصوت عالي وحضنت الورقة بسعادة وانا بستمتع بكلمة حبيبتى منه حتي لو مكتوبة بس كفاية بيحبها قعد على الكرسي وبدءت اكل بفرحة ونفسي مفتوحة وخلصت الاكل كله شيلت الأطباق وغسلت ايدي ومسكت الفون اتسلي شويه لقيت رسالة وصلتني من نفس الرقم 


_ لسه مش عايزه تحبيني وتدينا فرصة نتعرف بصيت عليها بملل وعملتله بلو*ك وانا قررت افتح صفحة جديدة مع عاصم بعيد عن أي شخص ثاني متطف*ل بيفكر يدخل حياتنا سمعت صوت الباب بيفتح فوقفت استقبله بابتسامة جميلة دخل ووراه شخص ثاني اتحرك عاصم علشان يبان الي وراه وكان خالد صرخت بفرحة بس خايفة ومترددة شويه 


* خالد 


ابتسملي بهدوء وفرد ايديه ليه فجريت عليه وحضنته وهو حاوطني بحنان الي دايما بشوفه منه رفعت عيني ليه وقولت باستفسار وخوف 


* انت سامحتني خلاص يعني مش ز*علان مني 


هز راسه ليه وقال 


 = انا ما بزعلش منك ابدا


كل ده تحت نظرات الغيرة من عاصم الي كور ايديه بغضب بس اتنفس بقوة علشان يهدأ وما قدرش يستحمل أكثر فمسك ايدي وشدني بعيد عن خالد وبيقول 


_ مش كفاية أحضا*ن بقي 


ضحك خالد علي غيرت عاصم الواضحة وشدني ليه بإغاظة 


= لاء مش كفاية ويله طر*قنا شويه اخوات مع بعض ايه حشر*ك بينهم يا حشر*ي


وسحبني لجوه معاه وسيبنا عاصم علي الباب زفر بغضب وقفل الباب ولحقهم حس بشويه وجع غمض عينيه اتنفس بضعف والعرق ظهر علي جبينه فسابهم ودخل علي المطبخ فتح الدرج وطلع شريط علاج ليه حط الحبو*ب في بوقه ومسك الازازه شرب منها بلع العلاج وقعد علي الكرسي شويه 


بره عند مروه وخالد الي قاعدين جنب بعض وكلام كثير 


* يعني عاصم هو عمل كل ده جالك وشرحلك كل حاجة حصلت قولتها وعيني دمعت


ابتسم بلطف ومسك ايدي 


= عاصم بيحبك على فكره مش مجرد حماية ليكي هو بيحبك 


رفعت عيني ليه واثر الدموع في عيني وقولت بضعف 


*بيحبني أنا 


هز رأسه بتأكيد رغم وجع قلبه بس هو بيحبها والي بيحب حد بي*ضحي علشانه حتي لو هي*ضحي بقلبه 


= بيحبك ايوه وعمل كل حاجه علشان بيحبك اتحد*ي الكل علشان بيحبك وقف في وش جدك علشان بيحبك 


* هو قال انه بيحميني وبيساعدني علشان هو الي رباني وبس


= انا را*جل وعارف الي بيحب من نظرة عينيه وواثق اووي من كلامي انا عارف انك لسه صغيرة والحياة قدامك لسه وهو أكبر منك بكثير ويمكن ده الي مخو*فه انه يقرب منك خطوة بس لو قلبك ده حب عاصم عمره ما هيكون في الكفة الغلط لو الحياة ادتك فرصة تحبي عاصم حبيه وبس اتنهد بقوة ومسك ايديها وضغط عليه بلطف وبص علي عينيها وقال كلام بيقصد قلبه قبل ما يكون ليها 


* الحب عمره ما كان يعرف كبير او صغير الحب مشاعر بته*جم مره واحده وتسحبك لعالم بعيد عن الواقع عالم مقتصر عليكي انتي وبس وحبيبك والشاطر الي يتمسك بحبه وما يفر*طش فيه ابتسم بلطف وساب ايدي بهدوء وقام من مكانه هندم هدومه وقال 


= اسيبكم دلوقتي واشوفك بعدين وماتنسيش كلامي سلام ومشي من غير كلام ومجرد ما قفل الباب خرج عاصم من المطبخ وفي ايديه صينيه بها أكواب عصير  قضب حاجبه وقال باستفهام


_ اومال خالد فين 


قالها واتقدم علي الطربيزة حط الصينية وانا واقفه ببص عليه بحب ما ستنتش كثير وجريت عليه حضنته بقوة ودفنت وشي في صد*ره وقولت بحب


* انا بحبك يا عاصم بحبك اووي...... يتبع


صۣۗـۙلَوُآ عۣۗـۙلَى خۣۗـۙيۣۗہر خۣۗـۙلَقۣۗـۙ آلَلَهۣۗہ ♥❤


٣٠ #رواية_حبك_نار 


* أنا بحبك يا عاصم بحبك اووي 


قولتها ود*فنت رأسي في صدره أكثر ابتسم من جواه ورفع ايده علشان يحطها حوالين و*سطي بس في اخر لحظة ايده وقفت وغمض عينيه بقهر وقال بقوة 


_ وأنا بحبك يا مروه انتي اختي الصغيرة الي هفضل دايما بحبها وبخاف عليها وهعمل اي حاجه علشان افرحها ايديه الي حوالين و*سطه اترخو ونزلو جنبي وعينيه غيمت وقلبي وجعني اووي حبه ليه يختلف عن حبي انا ليه رجعت خطوة لورا وبصيت علي عينيه الي كلها حنان بس لمست نظرة حزن جواها بس وجع قلبي منه خلاني أتجاهل ده وقولتله 


* انا كمان شيفاك اماني واخويه الي بيحميني 


قولتها ودوست علي قلبي بس كبريائي منعني من المواجهة وقربت الخطوة الي رجعتها وقولت بقسو*ة 


* بشكرك علشان حكيت لخالد كل حاجه انت عارف ان حبي لخالد مختلف وما بحبش يكون في سوء فهم بينا ومش عيزاه يبعد عني ابدا 


عينيه اظلمت وكور ايده بغضب اديته ضهرى وطلعت علي اوضي وبكمل


* الحق البس علشان الدرس 


جريت على اوضي وهو كور ايده بغضب وضر*بها على الحيطة وراه بقوة اتو*جع وصر*خ بهدوء ودخل هو كمان اوضته


*********** 


عند غادة واقفة قدام المراية بتحط مكياج خفيف وروج غامق ابتسمت برضا على نفسها ولفت حوالين نفسها فدار الفستان حواليها وقفت مره واحده وغمز*ت لنفسها في المراية وبا*ست نفسها في الهواء من قدام المرايه وبعدت شويه مسكت شنطتها والفون بصت عليه ابتسمت لما سمعت رسالة جديدة منه 


_ بحبك يا ساندريلا هشوفك انهارده وجايبلك معايا هديه هتعجبك 


صر*خت بفرحة وبعدين حطت ايديها علي شفا*يفها علشان تمنع صوتها وابتسمت بسعادة وضحكت علي نفسها حطت الفون في الشنطة ورتبت الفستان وبصت علي نفسها بصة أخيرة ونزلت لتحت


* رايحة الدرس يا ماما عايزه حاجة قولتها وقربت منها وبو*ستها من خدها 


_ لا يا حبيبتى خلي  بالك من نفسك 


* من عنيا حبيبتي سلام 


امها بصت ليها بتقييم 


_ مش شايفه الفستان ضيق شويه 


* لاء ده حلو يلا سلام اتأخرت بقى قالتها غادة وجريت علي بره قبل ما مامتها تعلق علي لبسها ثاني هي اول مره تلبس كده باهتمام علشان معاذ يشوفها باحلي شكل ليها طلعت لقت عربيته قدام بيتها قلبها خفق بتوتر لما شافته واقف وساند ضهره علي العربية وفي ايده هديه متغلفه وابتسامة كبيرة علي وشه بس لما قربت منه اتحولت ابتسامته لو*جوم وغضب ساب الهدية علي مقدمة السيارة وايديه اتكو*رت بغضب وعروق رقبته ظهرت وعينيه اتحولت لشع*لة نار هتحر*ق كل الي يقف في طريقها وقبل ما توصل لعنده كان واقف مكانه وقرب ناحيتها بخطوات غاضبة خلتها تخاف من منظره لأول مرة تشوف معاذ متعصب وكأن البر*كان الهادي أتحول لبر*كان مشتعل وصلها في لحظات وهي وقفت مكانها ومد ايده بغضب ومسك ذراعها بغضب وقسو*ة وشدها لناحيته فاصطدمت في صد*ره شهقت بخوف وو*جع ورجعت برأسها لورا


* في ايه 


قالتها غادة بتوتر وارتباك وبتحاول تسحب ايديها من ايده الي مسكاها ذي الفو*لاذ هزها بعنف وقال بغضب وعصب*ية 


_ منكن اعرف ايه الي حضرتك لبساه ده ها ده ايه ده قالها وبأيده الثانية بيشد الفستان بتاعها بإها*نة مدت ايديها ناحية الفستان وبتحاول تبعد ايده عنها وبصوت مر*عوب 


* مالك فيك ايه انت اتجنن*ت سيبني سيبني بقولك 


فلت الفستان من ايده وضغط علي ذراعها المكشو*ف بقسو*ة خلتها تأ*ن بو*جع


_ ولا ايه ده كمان دراعك كله باين ضر*بها بخفة علي ذراعها فصر*خت بو*جع 


* أه اي سيبني يا مجنو*ن انت 


اتعصب من الشتي*مة وهزها بعصبية وايديه ضغطت علي دراعها الي ماسكة من الاول


_ انا الي مجنو*ن بردو ولا انتي المجنو*نة الي طالعة بالمنظر ده وفكراني هسيبك تخرجي كده ليه وكمان ايه الهبا*ب الي علي وشك ده قالها ولمس وشها بخشو*نه ولهنا خس*رت غادة كل قوتها وعيطت 


* انت بتو*جعني سيبني بقي 


انتبه لنفسه وليها وضعف لما شاف دموعها فلت ايديها بهدوء وهي رجعت خطوة لورا ود*لكت ايديها بو*جع وعينيها بتخبيها عنه مش عايزه تبان ضعيفة قدامه مكنتش متخيلة هيتعصب عليها وهي حبت تكون جميلة علشانه اتنهد بضعف لما شاف خو*فها منه بس قال بعصبية 


_ ادخلي غيري الز*فت ده والبسي حاجه عدله وامسحي الي علي وشك 


بعند مسحت دموعها وقالت بعصبية وعند بيليق بيها 


* وانت ما*لك ايه الي دخلك بيه اصلا  امشي من هنا مش عايزه اشوف وشك ثاني وكانت هتمشي بس مسكها بغضب ورجعها قدامه فصر*خت بخوف منه ومن منظر عينيه المخيفة وهو قربها منه وقال بهمس عند ودانها 


_  متعصب*نيش بقولك وخلي ليلتك تعدي علي خير ويله ادخلي بدل ما اطر*بقها علي دما*غك 


قالها وذ*قها لقدام وكمل وهو مربع ايده


_ وأنا هستناكي هنا يله قالها بصوت عالي 


جريت بخو*ف لجوه


وهو فضل باصص عليها بغضب وعصبية واتنفس بقوة ورجع سند علي العربية ضر*ب بإيده عليها بغضب هو عصبيته مهل*كة وده أكثر حاجة قلقاه خايف يأ*ذيها بغضب اتنفس بغضب وغمض عينيه علشان يهدأ شويه  وهي فتحت الباب ودخلت بسرعة وسندت ضهرها علي الباب واتنفست بسرعة وخو*ف وايديها علي قلبها مامتها شافتها ورفعت حاجبها باستغراب 


= ايه الي رجعك ثاني 


اتحركت لفوق وقالت 


* هغير الفستان بس يا ماما


رفعت امها حاجبها مستغربة تصرفاتها وقالت


= اشمعنا دلوقتي ايه الي غير رأيك 


* عادي ما رتحتش فيهم قالتها وطلعت اوضتها بسرعة


دخلت الاوضه وقفلت الباب وعيطت بصوت هادي ومسكت دراعها الي وا*جعها وقالت بغضب 


* ان شاء الله تتكس*ر ايد*ك يا *بعيد ودلكتها بو*جع قربت من الشباك وبصت منه لقته واقف مكانه وساند علي العربية رفع رأسه ليها وبص عليها وشاور بايده ليها بمعني اخلصي فخا*فت ورجعت خطوة لورا 


 * تن*ح اووي بس حبيته الشر*س ده ابتسمت لما اتخيلت انه بيغير عليها بس وشها قلب لخوف لما افتكرت شكله تحت جريت علي الدولاب تطلع لبسها وقالت بتوتر بسرعة احسن هولا*كو ده ياكلني وانا مش حمل ضر*ب من المتوحش الي تحت ده كفاية ايدي الي ور*مت منه سمعت صوت رسالة فتحتها بايد مر*تعشة 


_ اخلصي في ليلة أ*هلك دي أحسن اطلعلك


رمت التليفون بخضه..... يتبع 


صۣۗـۙلَوُآ عۣۗـۙلَى خۣۗـۙيۣۗہر خۣۗـۙلَقۣۗـۙ آلَلَهۣۗہ  ♥❤


لتكملة الروايه اضغطوا هنا


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close