أخر الاخبار

رواية سدره البارت الرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر بقلم الكاتبه نعمه شرابي جميع الفصول كامله

رواية سدره البارت الرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر بقلم الكاتبه نعمه شرابي جميع الفصول كامله

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


رواية سدره البارت الرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر بقلم الكاتبه نعمه شرابي جميع الفصول كامله


رواية سدره البارت الرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر بقلم الكاتبه نعمه شرابي جميع الفصول كامله



سدرة  14

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍂🍂🍂

. سدرة.. معلش انشغلت في الشالية وترتيبه ولاء عامله اية زينب..بخير حبيبتي.سدرة.. طيب الحمد لله خدى بالك منها وسلمي لي علي بابا واخواتي زينب..حاضر يا حبيبتي وانت عيشي حياتك يا بنتي حرام عليكى شبابك وكلنا شايفين ان دكتور ماجد بيحبك يا بنتي

سدرة..ان شاء لله يا ماما اللي عايزه ربنا هيكون .ماجد.. نقوم اصلي علي ما تخلصي كلام مع ماما وسابهم عشان يعرفوا يتكلموا مع بعض  سدرة..ماما ممكن اطلب منك طلب بس تنفذية عشان خاطرى.. زينب..اطلبي يا بنتي خير حبيبتي..سدرة والله يا ماما كنت عاوزة تاخدى حد من اللي شغالين في البيت وينضفوا شقة الدكتور ماجد وتنزلي لبسي فيها علي ما نرجع ووحياتي عندك بلاش عند وصدام مع عمار لحد ما ننزل البلد

زينب.. حاضر يا بنتي مش كنتم وسكتت 

سدرة..كنا اية يا ماما.. زينب.. ولا حاجة يا بنتي يلا اسيبك عشان جوزك مش يزعل سدرة..لاء مش هيزعل هو فهم اننا هنتكلم راح يصلي عشان ناخد راحتنا في الكلام زينب.. طيب يلا هكلمك تاني انا وابوكي سدرة..ماشي يا امي وخدى بالك من ولاء دى امانه فارس عندنا يا ماما ووحياتي محدش يزعلها زينب...حاضر يا قلبي نسيت اقولك ابوكي النهارده كان في القسم وقابل وكيل النيابه قاله ان القاتل هياخد  اقل حاجة اعدام لانه قتل مع سبق الاصرار والترصد سدرة..ربنا ينتقم منه يااااااااااارب ماشي يا ماما اسيبك عشان اعشي دكتور ماجد واغلقت مع امها وذهبت الي الغرفة ودقت علي الباب ماجد تعمد ان لا يرد حتي يعودها علي انها اصبحت زوجته فتحت الباب طولت براسها وجدته يجلس واماما أوراق سدرة..شكرا يا دكتور ان حضرتك سيبتني انا وماما نتكلم ودخلت ماجد وقف وامسك يدها ونظر لها ماجد مفيش شكر يا سدرة بين الزوج وزوجته وبعدين احنا قلنا اية علي كلمه دكتور وحضرتك دي ينفع زوجة تقول لزوجها دكتور وحضرتك سدرة. هزت راسها يمين وشمال طيب معلش اتحملني شوية اخدها ماجد وجلس بجوارها ع السرير ماشي يا حبيبتي طيب انا جعان وعايز اكل ونظر الي شفتاها سدرة حالا ولم تفهم ما يرمي الية ماجد ماجد..مش جعان اكل يا سدرة سدرة..امال اجيبلك اية ماجد وضع اصبعه علي شفتاها جعان عاوز من ده خجلت ووضعت وجهها بالارض رفع ماجد وجهها وتقرب منها وكانت ترتعش يديها بين ايدى ماجد تقرب اكتر واخذها في قبله طويله لم يشعر بها الا حينما اخذت تضربه يصدره لحاجتها للهواء تركها وهو ينظر الي عينها بعشق ليس له حدود وهمس لها بحبك لم يتمالك نفسه الا وهو يقبلها مرة اخرى واخذهابين احضانه وقال يلا مش هتعشينا يا مدام سدرة ولا اية سدرة كانت بعالم اخر ماجد سدرة حبيبتى يلا العشاء ولا اقولك البسي وتعالي نتعشي برة سدرة..لاء ثواني واعمل العشاء ملوش لزوم نطلع ماجد لاء يلا احنا جاين هنا عشان نقضي يومين العسل بتوعنا يلا حبيبتي ولبست وكانت غاية في الجمال نظر لها وغمز بعينه طيب اخرجك الزاي وانت حلوة كدا شكلي هقتل اى حد يبص لك النهارده سدرة.. طب خلاص نقعد ماجد لاء نقعد اية دانا هعشيكي عشوة تحلفي بيها العمر كله تبسمت ومد لها يده وقال يلا حبيبتي نظرت الي يده ومدت يدها عل استحياء واخذها ماجد وتوجه الي الشاطئ وكان هناك مطعم جميل وجلست سدرة تنظر الي البحر تفكر بما حدث من ماجد وقبلته لها وجاء لها صورة فارس مرسومه فوق سطح الماء فارس يتبسم لها عيشي حياتك حبيبتي بس عاوز حقي حقي حقي ماجد..سدرة مش بكلمك روحتي فين سدرة نظرت له واشارت الي الماء فارس فارس كان هنا انا شوفته والله والله وقالي حقي ياسدرة قام ماجد من مكانه ومسك يدها اهدى حبيبتي اهدي هنجيب حقه انا وانتي اهدى ويلا تتعشي اية سدرة..مليش نفس ماجد.. كدا ياسدرة عيشي حياتك حبيبتي وانسي اللي فات نظرت الية بعين غاضبةماجد مش معني ان اقولك انسي انك تنسي فارس وحقه لاء حبيبتي حقه انا مش هتنازل عنه وقلت لك قبل كدا لو حصلت اني اقتل عمار هقتله بس انا عايز اعذبه واعيشة في عذاب لحد ما يعترف وناخد حق فارس  اخذ ماجد سدرة واتمشي بها علي الشاطئ بعدما اكلوا وشبك اصبعهم ببعض كانت مشاعر سدرة متضاربه وكانت في عالم اخر غير  ماجد الذى اخذ يقبل يدها من وقت لآخر ماجد..قولتي اية ياسدرة سدرة وكانت غير منتبه سدرة سدرة نعم ماجد قولتي اية نعيش في شقتنا اللي في المقطم ولا نعيش في الشقة اللي في بيت العيله سدرة.. معلش بعد اذنك انا طلبت من ماما تاخد وحدة من الشغالين في البيت وينضفوا الشقة في بيت العيله ده بعد اذنك طبعا ماجد.ده بيتك واحنا بقينا زوج وزوجته ومكان ما تحبي تعيشي انا معاكي حبيبتي سدرة.. علشان ولدتك اولا وولاء ثانيا وعشان عمار يبقي تحت عنينا ليل نهار ماجد ..افهم من كدا انك ناوية تنزلي تعيشي مع العيلة تحت سدرة..بالظبط كدا ماجد..بس انا معظم الوقت برة البيت واخاف عليكي من عمار نظرت إليه سدرة.متخفش علية وبعدين هطلب من ماما تيجي كل يوم في الوقت اللي اخوك هيكون في البيت فية عشان


سدرة  15

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍀🍀🍀 بقلم نعمه شرابي 🍀🌼

 نظرت إليه سدرة.متخفش علية وبعدين هطلب من ماما تيجي كل يوم في الوقت اللي اخوك هيكون في البيت فية عشان وجود ماما هيستفذه ويخليه يغلط وغير كدا هي تخلية يحس بذنب اخوه بانها ترمي له بعض كلام وبكده نقدر نوقعة ماجد..دماغك حلوة يا سدرة وتفكيرك ممكن يكون صح وفي مصلحتنا وممكن يكون غلط ويوقعنا معاه بس عندى امل الحقيقة تظهر قريب وإنا مش هسيب حق مجدى  اخوياوفارس ابنه وربنا دايما مع الحق وبينصر المظلوم ولو بعد حين سدرة انا عاوزة اقابل فاروق يمكن اقدر اطلع منه بحاجة وعايزة اعرف هو قال اية لفارس وانا بالعربية بكلمك عندى احساس ان او الخيط اللي هيوصلنا للحقيقة موجود عند فاروق ولا اية رئيك يا دكتور ماجد.ماجد.. دكتور ماجد تاني ياسدرة ماشي هخليكي تقبلية بس مش لوحدك هكون معاكي سدرة..مش عاوزين عمار يعرف حاجة عن المقابله دى ماجد حاضر يا قلبي مش يلا نروح وعشان الجو برد عندى شغل الصبح بدري واجتماع ع الساعة  10 لو هتملي من قاعدة البيت تعالي معايا واهو تاخدى فكرة عن الشغل

سدرة..لاء خليني بالبيت علي ما تخلص شغلك عشان مش ازعجك امسك ماجد يدها وقبلها تزعجيني طب يا ريت وحاوط بيده كتفها ويدها بيده ومشي علي الشاطئ حتي وصل الي السيارة فتح لها الباب وجلست وجلس هو امام عجله القيادة نظر لها وجدها تفرك يدها امسك يدها واشبك اصابعه معها وقبلها وضم سدرة الية مش تقلقي كل حاجة هتبقي تمام وياريت لما تفكرى في حاجة فكرى بصوت عالي عشان نكون دايما مع بعض في اي خطوة حركت راسها من فوق الي تحت علامة موافقة وانطلق عائدا الي الشالية وما ان كان يهم للدخول رن هاتف ماجد.أيوة وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته بخير يا ست الكل والدته.. لسة قدامك كتير ماجد. لاء يا غالية بكرة بس آخر مقابلة للوفد الصيدلي وهكمل الاسبوع هنا وأنزل .الدته.. انت اخدت سدرة معاك يا ابني ماجد..أيوة يا أمي اخدتها تغير جو وترتاح شوية وعلي فكرة يا امي سدرة اصبحت زوجتي شرعا علي سنة الله ورسوله والدته..ربنا يسعدك يا ابني وما يغير عليك عمار كان بيقول انك هتكتب عليها بعد ما تنزل وتقريبا كدا راح للاستاذ شحاتة يكلمه عن جوزازكم ماجد راح للاستاذ شحاتة يكلمه لية يا أمي طيب يا ست الكل نقفل معاكي واكلم عمار والدته..يا ابني ده اخوك الكبير ولازم متاخدش اى خطوة اللي بشورته ورئيه ماجد.حاضر ياامي حاضر في رعاية الله يا أمي ولاء عامله اية والدته.. ياريتك اخدتها معاك يا بني مش مبطله بكا بس ام سدرة مش سيباها وجت النهاردة يا ابني نضفت شقتك واخدت ولاء معاها ماجد..سيبيها هناك يا امي البنات هناك من سنها هيهونوا عليها شوية وخدى بالك منها والدته..في عيوني يا ابني دي اللي فاضله لي من ريحة الغالي في رعاية الله وسلم لي علي سدرة ماجد..يوصل يا امي واغلق معها ورن علي الأستاذ شحاتة ماجد..السلام عليكم يا أستاذ شحاته اخباركم اية طمني شحاتة..بخير يا دكتور ماجد أنتم اخباركم اية وسدرة عاملة اية ماجد بخير المهم عمار جالك ولا كلمك شحاتة..لاء مجاش ماجد..حلو قوى بص هو جايلك في الطريق ان سالك قول له احنا كتبنا الكتاب واني اخدت مراتي وسافرت وماتقولش سافرت فين ان سالك قول له معرفش كان بيقول لزينب هيقعد أسبوع في شقة المقطم متغيرش كلمه من اللي انا قولته وأي سؤال يساله رد بمعرفش فاهمني يا أستاذ شحاته شحاتة..اه يا دكتور ماجد حاضر ماجد..ومن بعد إذنك خد بالك من ولاء علي ما أنزل أنا هخلص شغل بكرة وأكمل الأسبوع هنا وان شاء الله نرجع تكون سدرة وولاء ارتاحوا شوية شحاتة بأمر الله يا إبني ربنا يقويكم علي ما بالكم ماجد..يارب واغلق معه ونظر لسدرة ماجد..عمار مش ساكت رايح لابوكي يتاكد انك بقيتي مراتي ولا لاء عرفتي ان اللي عملناه كان عين العقل وان لو كنا استنينا الأربعين مكنش سكت سدرة..ده انسان مريض مش عارفه هو عايز اية يقتل اخوه عشان عاوز خطيبته وابن اخوه عشان يطول مراته لاء ده وراه لغز ولازم نعرفه بس أنا عرفت حاجة انه هدد ماما يوم ما طلبتم أيدى لفارس عشان كدا هي رفضت في الأول معرفتش بابا قال لها اية والآخر لقيتها واقفة في صفنا اما نرجع هنرجع علي ماما الاول بعد اذنك طبعا ماجد..لاء هنرجع علي شقة المقطم وهرن عليهم يجولنا هناك نتكلم بعيد عن عيون عمار زمانه راشق له عيون تراقب الكل دلوقتي.سدرة..اه وانت غيرت العربية يوم سفرنا عشان ممكن يكون مرائبنا ماجد..اه أصلي مش عايز اعرفه احنا فين واحتمال كبير لو الاجتماع بتاع بكرة مش خلص نكمله الاسبوع الجاي مع مؤتمر الصيادلة في اسوان نحضر المؤتمر والاجتماع هنآك واهو بالمرة سدرة قلبي تحاول تاخد علي ماجد شوية وتطلع م الحزن اللي مستسلمه له وتحس بماجد وقلبه الملهوف عليها ونفسه من ده وشاور علي شفتاها نظرت للأسفل واحمرت وجنتها سدرة..وبعدين معاك مش قلت سيبني اتعود عليك الأول ماجد..اتعودي براحتك معاكي للاخر يا قلبي مش هسيبك


سدرة  16

🍀🍀 بقلم نعمه شرابي 🌹🌹🍀

 سدرة..وبعدين معاك مش قلت سيبني اتعود عليك الأول ماجد..اتعودي براحتك معاكي للاخر يا قلبي مش هسيبك غير وانا هنا جوه قلبك يا قلبي سدرة محتاجة لوقت علي ما احس ان فارس حلم وقمت منه فارس ميتنساش بالسهولة دي ماجد ومين قالك ان فارس أنا أو أنت هننساه فارس مكنش ابن اخويا وبس يا سدرة فارس ابن عمرى اخويا الصغير وان كنت انا صالب نفسي عشان الدنيا تمشي فانا منهار من جوايا هنا نار وشاور علي قلبه وعقلي مش مصدق كل اللي حصل بس لازم نصمد لاجل نكمل مشوارنا وبمناسبة الكلام محتاج اتكلم معاكي غيرى هدومك وتعالي وانا هغير واعمل فنجان قهوة علي ما تخلصي لااللي هتكلمه هنا مش عايز حد يسمع بية ولا يعرفة حتي اهلك واهلي

ابدلت ملابسي وخرجت وجدته اعد قهوته وعصير برتقال فرش تبسمت نظر إلي مش نسيتك اهوت اصل تقولي ماجد مآثر معايا والدنيا تقف علي رجل ويعتبوني تبسمت لاء مش تقلق مش هقول لحد وياتري عرفت تعمل العصير ولا حطيت نصه ماية..ماجد.ماية اهو من اولها افتراء علية ياغلبان يا ماجد مراتك مفترية وقوية ضحكت ماجد اه كدا الدنيا هتشتي ياجدعان سدرة بنت زينبو ضحكت سدرة بقا كدا حد قالك علية مش بضحك ماجد طب تعالي اقعدى الأول ونتكلم في المهم الاول جلست بجواره وسحبني للجلوس جمبه والتصق بي ولف يده علي بصي ياسدرة احنا بعد ما اخلص شغلي هنا هنفضل نكمل الأسبوع ده ويمكن نروح مع المؤتمر لاسوان محتاج منك حتي لو تمثيل انك تتعاملي معايا كزوج وزوجة قدام الكل ان كان هنا او في اي مكان لان احتمال كبير عمار يشك فينا ويبعت حد يراقبنا دى حاجة عاوزك قدام عمار والعيلة تحسسيهم اني جوازنا تم فعليا وتقومى بواجباتك كزوجة بتحب بيتها قدامهم لحد ما نعرف عمار ناوى على اية  وانا من نحيتي هقوم بكل واجباتي كزوج لكي وغمز لي حتي احمرت وجنتي ماجد ضحك اية الفراولة دى مش تقلقي انا اوعدك مش هتبقي زوجتي فعلا وقولا الا يوم ما أخد تار فارس قلتي اية سدرة..موافقة ماجد طب يلا ننام دخلت الغرفة وجدت ماجد يدخل سدرة اية ده انت هتنام فين ماجد هنا سدرة هنا هنا فين ماجد ع السرير زى امبارح سدرة..وانت نمت هنا امبارح ماجد وضع كف يده علي جبيني سدرة انت حرارتك حلوة مالك عندك زهيمر انت طول الليل نايمه في حضني وانتي بتقولي بحبك يا ماجد حتي اسالي السرير يشهد عليكي سدرة..والله ماجد.والله يلا بقا انا هلكان وعندى شغل الصبح تصبحي علي خير يا حب تذمرت سدرة ماجد لو ما جتيش تنامي هزعلك واطلب حقي الشرعي ومتنسيش انا جوزك يلا سدرة .وعلي اية السرير واسع ويساع كتير تصبح علي خير ي ماجد بالطرف الاخر وضمها فارس الية سدرة.. متفقناش علي كدا يا دكتور ماجد.دكتور طب اهو واخذها اكثر ونام ونامت سدرة بعد تفكير كبير من ما يحدث من ماجد بمشاكسته لها عند عمار لابنه وانت متعرفش عمك فين لية انت مش شغال معاه في الشركة 

علي..ابن عمار ده تبع الجامعة يا بابا انا مش لي ذنب في كدا وبعدين ستي عواطف عارفة لاني سمعتها بيكلمها النهاردة وسالته ان كانت سدرة معاه ولاء

عمار.أمي يا حاجة ماجد ابنك فين عايزين ماده خام للمصنع وهو اللي معاه تليفونات العملا ومش عارفين نوصل له وتليفونه مقفول عواطف.معرفش يا ابني كان بيقول انه في مؤتمر وان سدرة معاه وانه كتب كتابة وتم جوازه بيها طيب يا حاجة معاكي رقم الست سدرة عواطف. لاء يا ابني هتلاقية مع ولاء عمار.. وهي فين الست ولاء علي يا علي رن علي ولاء خليها تديك رقم الست سدرة نشوف جناب البرنسيسة هي وعمك فين هدى..زوجة عمار وانت عايز تعرف هي فين لية ياعمار..عمار هدى مش ناقصك انت كمان الشغل وقف في المصنع والبية ماجد مبعتش المادة الخام لحد دلوقتي نقفل بقا عشان حضرتك بتفتحي تحقيق احضر علي رقم سدرة بعدما سألتها ولاء ان تعطية له ام لا وامرها ماجد ان تعطية له علي الرقم اهوت يا بابا إتصل عمار وردت سدرة وفتحت الاسبيكر كي يسمع ماجد.سدرة..السلام عليكم ايوة مين معايا

عمار..سدرة انت فين وماجد فين سدرة مين معايا عمار.أنا عمار انت فين اهلا يا عمي عمار..انت فين يا سدرة انطقلي سدرة وتنظر إلى ماجد لية هو حضرتك متعرفش انا فين انا في اسكندرية مع ماجد عنده مؤتمر عمار اسكندرية متأكدة سدرة آه متأكد قاعدين في فندق المنتزة عمار متأكدة سدرة اه متأكدة دقيقة اسالك ماجد علي العنوان يا ماجد ماجد ماجد بخبس يضحك ايوة يا حبيبتي سدرة.عمو عمار معاك اهوت عاوز يعرف احنا فين بالظبط ماجد.ماشي يا حبيبتي ماجد..عمار باشا اخبارك عمار..زفت اخبارى زفت فين المادة الخام مش وصلت لية للمصنع لحد دلوقت انت رايح تتجوز وتقضي شهر عسل والدنيا هنا تخرب ولا علي بالك ماجد. اهدى يا عمار انا هنا في شغل للشركة ومؤتمر للصيادله تبع الجامعة مش جاي اقضي شهر عسل ولا حاجة انت نسيت ان فارس ما فتش علية اسبوع عشان حتي اقضي يوم عسل عمار.اه  هترجع امتي اخلص ماجد اخر الأسبوع ولو المؤتمر طول هيبقي


سدرة 17

بقلم نعمه شرابي

ماجد..عمار باشا اخبارك عمار..زفت اخبارى زفت فين المادة الخام مش وصلت لية للمصنع لحد دلوقت انت رايح تتجوز وتقضي شهر عسل والدنيا هنا تخرب ولا علي بالك ماجد. اهدى يا عمار انا هنا في شغل للشركة ومؤتمر للصيادله تبع الجامعة مش جاي اقضي شهر عسل ولا حاجة انت نسيت ان فارس ما فتش علية اسبوع عشان حتي اقضي يوم عسل عمار.اه  هترجع امتي اخلص ماجد اخر الأسبوع ولو المؤتمر طول هيبقي هنفضل لحد ما يخلص عمار..وسدرة هتفضل معاك ماجد..اه طبعا انت ناسي سدرة دلوقت مراتي عمار..اه طبعا البرنسيسة التي مات من اجلها رجالة العيلة ماجد..عماااار متنساش انها مراتي نص ساعة والمواد الخام تكون وصلت المصنع سلام واغلق ماجد الهاتف ونظر إلي واضح أنه شايط لعدم معرفته احنا فين عمار مش ناوى على خير سدرة..هتعمل اية معاه هو واضح انه حاطتني في دماغه وزاعق ماجد..سيبك منه يلا انا النهاردة اجازة تعالي نخرج اصل لو فضلنا هنا نظر إلي وتبسم ولا بلاش هتزعلي يلا البسي ناخد اليوم من اوله احسن سدرة..علي فكرة بلاش اسلوب الكلام المتغطي ده ماجد هتيلا ولا سدرة وعلي اية التهديد يلا بينا وارتديت درس طويل اسود به نقشات زهرية اللون وحجاب زهرى وخرجت ماجد.حرااااااام والله الحلاوة دى بين ايدايا ومش طايلها سدرة.وبعدين معاك ماجد ولا بعدين وخرجنا واذا به يقف أمام مركب كبير وقال هنقضى اليوم هنا كله يلا سدرة. اليوم كله بس انا بخاف لاء احنا نقعد هناك في الكافية ده ماجد. يا بنت يلا هتخافي وانت معاكي ماجد ..وركبنا ووقف يدير القارب رن هاتفه وقمت لكي اعطيه له رايت اسم مها لم اعلق ماجد مين سدرة.مكتوب مها ماجد اه هاتي مها حبيبتي وحشاني انت فين مها......... ماجداوك مش هغيب هما عشر ايام وهكون عندك مها.......ماجد ماشي بس هى مش تعرفك لسة سدرة..بنظرة غيرة

ماجد.خلاص هوصلها سلام سدرة ولم تحاول السؤال لكن كانت من داخلها تقول من هي حبيبته دى طب ومتجوزهاش لية ولية بيقولي أنا اول حب في حياته يا ترى وراك اية يا ماجد ماجد..سدرة سدرة روحتي فين يا قلبي سدرة ابدا معاك تعالي اقعدى هنا جمبي علي فكرة مها بعته لك السلام سدرة..هى تعرفني من اين ماجد..طبعا تعرفك وشافتك يوم الفرح وسلمت عليكي سدرة..كتير سلم علية بس معرفهاش ماجد.دى توأمي ياسدرة متجوزه وقاعدة في القاهرة ولما تعرفيها هتحبيها هى محضرتش غير الفرح ومشيت بسرعة لان جوزها كان عامل عملية كبيرة ومش قدرت تسيبه وتحضر العزا المهم احكي لي عن طفولتك وعنك شوية لسة هتكلم لقيت هاتف ماجد يرن ماجد بابسامة رد باشا اهلا يا باشا الباشا ...ماجد ..الله يباركلك يارب اه انا هنا في شرم ألله يخليك حاضر ياباشا مع الف سلامة ماجد..اتكلمي سكتي لية يا قلبي احكي سدرة.عن اية بالظبط عنك عن اصحابك وعلاقتك بيهم عن حياتك الشخصية عايز اعرف كل حاجة عنك سدرة.ولية ماجد..مراتي بلاش اعرف حياتها احنا نعتبر مخطوبين لحد ما نوصل لقاتل فارس ومن بعدها هعمل لك فرح ونتم زواجنا سدرة..بس انا حياتي عادية خالص ومش لي غير صديقتي نورا من واحنا في اولي ثانوى واحنا مع بعض ومش افترقنا وفارس يا سدرة انت تعرفية من زمان سدرة..الصراحة كنت معجبه به من زمان من اول سكشن دخل شرح لنا فية كنت مفكرة انه طالب بالفرقة الرابعة عندنا معرفش انه معيد لحد بعد خطوبتنا بيوم لقيته قال اعملي حسابك الفرح بعد مناقشة الدكتوراة انا قلت له دكتوراة اية انت لسة هتستني تلات سنين علي ما اخلص واعمل دكتوراة فارس..لاء ده في احلامك الدكتوراة بتاعتي انا هناقشها قريب ولو اتوفق عليها الفرح هيكون بعدها علي طول سدرة..اية ده يعني انت مش في سنه رابعة صيدلة وبتدخل تشرح لية مع دكتور ماجد فارس يضحك ماجد عمي بيساعدني ويعدني اني امتهن التدريس بعد الدكتورة وانا رسالتي في الكمياء العضوية عشان كدا تدريسي لكم كان من ضمن رسالتي المهم الفرح هيتم هيتم سدرة. ربنا يوفقك وتكون احسن دكتور في الدنيا كلها يارب فارس.آمين يا حياتي وكنت كل مرة بنتقابل فيها اعرف عنه حاجة جديدة ماجد..بس انتي تعرفي ان فارس له اخ من ابوه عايش هنا ياسدرة سدرة بدهشة فارس له أخ الزاي ماجد اه له أخ اصغر من ولاء بسنه وهو ده اللي دخل فارس الجيش سنه وكان ناوى يتعين بالجيش  بس عمار عمل مشاكل عشان الشركة فاضطر فارس يتخلي عن حلمه بانه يكون ضابط بالجيش وعشان كدا كنت دايما بقوله يا سيادة الرائد سدرة..معقول فارس مش جاب لي سيرة غير بس وراني صور له بالزى العسكرى حتي انا استغربت قال كان ناوي يقدم حربية وفشل ماجد.يضحك فعلا فشل لما قدم بس كان عاوز يطوع بالجيش وعلي فكرة فارس واخد بطوله الدوله في المصارعة عشان كدا وقف لفاروق لكن الخاين كان غدر بية بالرصاص  بكت سدرة فضمها ماجد الية وامسك وجهها ومسح دموعها بانامله مش عاوز اشوف دموع في عيونك تاني فاهمة طول ما انا عايش انا ان كنت اتكلمت عن فارس ده عشان تفضل ذكراه الحلوة بينا


تكملة الرواية من هنا


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close