أخر الاخبار

رواية ملآك الأسد جميع الفصول كامله البارت الحادي عشر حتي البارت العشرون بقلم بسمله مصطفى

 رواية ملآك الأسد  جميع الفصول كامله البارت الحادي عشر حتي البارت العشرون بقلم بسمله مصطفى 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


رواية ملآك الأسد  جميع الفصول كامله الفصل الحادي عشر حتي البارت العشرون بقلم بسمله مصطفى 


رواية ملآك الأسد  جميع الفصول كامله البارت الحادي عشر حتي البارت العشرون بقلم بسمله مصطفى 

روايه ملاك الأسد 🖤

    البارت الحادي عشر 💫🦋

بقلم /Basmala Mostafa 🦋✨💜

Basbosa 💜💫

أسر بصدمه :في اي 


سليمان :مش انا اللي اخون معلمي يا استاذ وحط الكلام ده حلقه في ودانك ومتفكرشي بعد كده أن انت تغريني بالفلوس يا شاطر علشان ميحصلشي ليك حاجه مش تعجبك

 

أسر بصدمه :انا غلطان اني اساسا بساعدك بالفلوس اكيد انت محتاجهم وانا كنت كل اللي طالبه تخرجني وادفع ليك التي انت عايزه


سليمان خرج قبل ان يقتل تلك المجنون ولم يعطي اي اهتمام لكلامه وخرج دون رد فعل منه 🙃


أسر :ماشي يا ولاد الجوارحي هخرج من هنا يعني هخرج وساعتها بقي محدش هيلومني علي اللي هيحصل وهاندمك يا اسد وكل حد من عيله الجوارحي هيندم 


(بطل عبد علشان انت مش هتخرج من هنا انت كده هتلعب في عداد موتك إذا لسه ملعبتش فيه يا أسر انت دخلت في جحيم الأسد واللي بيدخل فيه مستحيل يخرج منه إلا وهوا ميت )


في قصر الجوارحي 

ليان قاعده في اوضتها مش بتخرج في أي مكان ومش بتقعد معاهم الا بس علي الاكل وكلامها معاهم مش زي الاول قليل اووي لو قعدت معاهم ودخلت في حاله اكتئاب وبقت حاجه تانيه خالص 

ليان قعدت تعيط وقعدت تانب نفسها أن هيا حبت واحد كده وهيا حاليا بسببه في حاله اكتئاب ومش عارفه تخرج منها 

منك لله يا أسر علي وجع قلبي ده والمرحله اللي وصلتني ليها  


نروح بقي لملاك 

ملاك اول ما روحت البيت مامتها مكنتشي في البيت لأنها لما عرفت أن هيا هتسافر قعدت مع خالتها 

ملاك اول ما فتحت الباب بنسخه المفتاح الخاص بها دخلت البيت وبعد كده كلمت أمها وقالت ليها تيجي وهيا مسافرتشي 

مامت ملاك :طب يا بنتي هاجي بكره الصبح دلوقتي الوقت اتاخر 

ملاك :ماشي يا ماما 


ملاك قفلت مع امها وغيرت هدومها ولبست تيشيرت ابيض وفيه خطوط سوداء وبنطلون اسود وقعدت علي السرير ومسكت فونها وفتحت الواتس لقت اسد متصل الان وبيكتب وبعدين يمسح ومش بيبعت حاجه ملاك قعدت حوالي خمس دقائق تستني منه رساله لكن هوا بيكتب ويمسح راحت كتبت 

ملاك :اي ده هتفضل تكتب وتمسح كتير 

وبعد كده بعتتها له 

وكان رده 

اسد :معلش انا اسف وفضل الفون وقعد علي السرير بيفكر فيها وطبعا ملاكنا اه هيا بتفكر فيه بس مش حاسه بمشاعر كبيره اوي من ناحيته ومش هتقول له علي حاجه 


ملاك بعتت رساله له 

ملاك :اولا يا اسد انا مش هاجي الشركه تاني 

ثانيا بص بقي انا مش عارفه ارد عليك اقولك ايه بخصوص الكلام اللي في المطار ده فأنت تستني عليا شويه لحد ما اخد عليك وانا لما احس ان فيه مشاعر من ناحيتي تجاهك هاقولك بس مش معني كده اني هاجي الشركه الشركه دي أمر بالنسبه ليا وانتهي ومش هرجع له


اسد كان قاعد شارد وبيفكر وقاطع تفكيره صوت رساله فتح فونه بسرعه وقرا الي موجود فيه

هوا الي حد ما فرح وفي نفس الوقت زعل أن هيا مش هتيجي الشركه خالص 


اسد بعد كده رد عليها 

وانا مستني ردك يا ملاك 


وبعد كده قفل كل واحد ونام بارتياح الي حد ما كان الطرفين مبسوطين 


تاني يوم 

اسد استيقظ  في الصباح قام أخد شاور  وادي فرضه ولبس بدله سوداء وتحتها قميص ابيض ورش برفانه المميز والجميل وبعد كده نزل 

علي السفره 

اسد اتجه ناحيه أمه وقبل رأسها  وقعد علي الكرسي ولاحظ أنه ايان موجود بس ليان لا 


فسأل مامته

اسد :امي هيا ليان فان بقالها كام يوم مش بتنزل تفطر معانا 


ريم :والله يا ابني مش عارفه اختك لفتره دي متغيره قووي ومش عارفه فيها اي 


اسد :طب أنا طالع ليها بس محدش يطلع معايا انا هطلع لوحدي واقعد اتكلم معاها لوحدنا 


الام :ماشي يا ابني 

ايان :ماشي يا اسد 


اسد قام من علي الكرسي واتجه نحو غرفه ليان 

خبط علي الباب ولكن لا يوجد رد 

اسد فتح آلباب ودخل ولكن لقي أخته ......


اسد بصدمه :ليان 


يا تري لللي حصل مع ليان ؟؟


وملاك ناويه تعمل اي في اسد ؟؟ 


عايزه تفاعل كبير يا جماعه تفاعل تفاعل تفاعل تفاعل يا سكاكري 😘💜


دمتم سالمين 💓💋روايه ملاك الأسد 🖤

    البارت الحادي عشر 💫🦋

بقلم /Basmala Mostafa 🦋✨💜

Basbosa 💜💫

أسر بصدمه :في اي 


سليمان :مش انا اللي اخون معلمي يا استاذ وحط الكلام ده حلقه في ودانك ومتفكرشي بعد كده أن انت تغريني بالفلوس يا شاطر علشان ميحصلشي ليك حاجه مش تعجبك

 

أسر بصدمه :انا غلطان اني اساسا بساعدك بالفلوس اكيد انت محتاجهم وانا كنت كل اللي طالبه تخرجني وادفع ليك التي انت عايزه


سليمان خرج قبل ان يقتل تلك المجنون ولم يعطي اي اهتمام لكلامه وخرج دون رد فعل منه 🙃


أسر :ماشي يا ولاد الجوارحي هخرج من هنا يعني هخرج وساعتها بقي محدش هيلومني علي اللي هيحصل وهاندمك يا اسد وكل حد من عيله الجوارحي هيندم 


(بطل عبد علشان انت مش هتخرج من هنا انت كده هتلعب في عداد موتك إذا لسه ملعبتش فيه يا أسر انت دخلت في جحيم الأسد واللي بيدخل فيه مستحيل يخرج منه إلا وهوا ميت )


في قصر الجوارحي 

ليان قاعده في اوضتها مش بتخرج في أي مكان ومش بتقعد معاهم الا بس علي الاكل وكلامها معاهم مش زي الاول قليل اووي لو قعدت معاهم ودخلت في حاله اكتئاب وبقت حاجه تانيه خالص 

ليان قعدت تعيط وقعدت تانب نفسها أن هيا حبت واحد كده وهيا حاليا بسببه في حاله اكتئاب ومش عارفه تخرج منها 

منك لله يا أسر علي وجع قلبي ده والمرحله اللي وصلتني ليها  


نروح بقي لملاك 

ملاك اول ما روحت البيت مامتها مكنتشي في البيت لأنها لما عرفت أن هيا هتسافر قعدت مع خالتها 

ملاك اول ما فتحت الباب بنسخه المفتاح الخاص بها دخلت البيت وبعد كده كلمت أمها وقالت ليها تيجي وهيا مسافرتشي 

مامت ملاك :طب يا بنتي هاجي بكره الصبح دلوقتي الوقت اتاخر 

ملاك :ماشي يا ماما 


ملاك قفلت مع امها وغيرت هدومها ولبست تيشيرت ابيض وفيه خطوط سوداء وبنطلون اسود وقعدت علي السرير ومسكت فونها وفتحت الواتس لقت اسد متصل الان وبيكتب وبعدين يمسح ومش بيبعت حاجه ملاك قعدت حوالي خمس دقائق تستني منه رساله لكن هوا بيكتب ويمسح راحت كتبت 

ملاك :اي ده هتفضل تكتب وتمسح كتير 

وبعد كده بعتتها له 

وكان رده 

اسد :معلش انا اسف وفضل الفون وقعد علي السرير بيفكر فيها وطبعا ملاكنا اه هيا بتفكر فيه بس مش حاسه بمشاعر كبيره اوي من ناحيته ومش هتقول له علي حاجه 


ملاك بعتت رساله له 

ملاك :اولا يا اسد انا مش هاجي الشركه تاني 

ثانيا بص بقي انا مش عارفه ارد عليك اقولك ايه بخصوص الكلام اللي في المطار ده فأنت تستني عليا شويه لحد ما اخد عليك وانا لما احس ان فيه مشاعر من ناحيتي تجاهك هاقولك بس مش معني كده اني هاجي الشركه الشركه دي أمر بالنسبه ليا وانتهي ومش هرجع له


اسد كان قاعد شارد وبيفكر وقاطع تفكيره صوت رساله فتح فونه بسرعه وقرا الي موجود فيه

هوا الي حد ما فرح وفي نفس الوقت زعل أن هيا مش هتيجي الشركه خالص 


اسد بعد كده رد عليها 

وانا مستني ردك يا ملاك 


وبعد كده قفل كل واحد ونام بارتياح الي حد ما كان الطرفين مبسوطين 


تاني يوم 

اسد استيقظ  في الصباح قام أخد شاور  وادي فرضه ولبس بدله سوداء وتحتها قميص ابيض ورش برفانه المميز والجميل وبعد كده نزل 

علي السفره 

اسد اتجه ناحيه أمه وقبل رأسها  وقعد علي الكرسي ولاحظ أنه ايان موجود بس ليان لا 


فسأل مامته

اسد :امي هيا ليان فان بقالها كام يوم مش بتنزل تفطر معانا 


ريم :والله يا ابني مش عارفه اختك لفتره دي متغيره قووي ومش عارفه فيها اي 


اسد :طب أنا طالع ليها بس محدش يطلع معايا انا هطلع لوحدي واقعد اتكلم معاها لوحدنا 


الام :ماشي يا ابني 

ايان :ماشي يا اسد 


اسد قام من علي الكرسي واتجه نحو غرفه ليان 

خبط علي الباب ولكن لا يوجد رد 

اسد فتح آلباب ودخل ولكن لقي أخته ......


اسد بصدمه :ليان 


يا تري لللي حصل مع ليان ؟؟


وملاك ناويه تعمل اي في اسد ؟؟ 


دمتم سالمين 💓💋


ده الاكونت اللي هكمل عليه روايه ملاك الأسد 

روايه ملاك الاسد 💜🦋

    بقلم /Basmala Mostafa 🦋✨

البارت 12

اسد قاعد معاهم علي السفره بس لاحظ أن ليان مش موجوده 

اسد :هيا ليان فين يا امي 

ريم :فوق في اوضتها

بقالها كام يوم مش بتخرج منها وحاسه أن فيها حاجه

اسد :انا هطلع اكلمها بس مش عايز حد منكم يجي 

ريم وحمزه :ماشي 


وبعد مده اسد قام من علي السفره وطلع واتجه نحو غرفه ليان 

قعد يخبط علي الباب 

ليان ليان ليان 

وبعد كده لما لقاش فيه صوت فتح الباب واتفاجئ بسقوط أخته علي الارض وايديها مل*طخه بالدماء 


اسد بصدمه :ليان 

واتجه ناحيه ليان بسرعه وشالها ونزل علي تحت بسرعه 

ريم بصدمه وقامت من علي الاكل :بنتي مالها يا اسد 


اسد :مش عارف يا امي والله انا هاخدها علي المستشفي بتاعتنا 

نعم مستشفي تبعهم لأن ليهم شركات ومستشفيات وكله 


ايان :طب انا هحصلك علي هناك 

اخد اسد ليان وقام بأمر السائق أن يتجه نحو المستشفي الخاصه بيهم فهو ليس به اعصاب أن يقود


وبعد فتره وصلوا 

اول ما دخل المستشفي 

اسد بزعيق : انتو يا شويه بها*يم حد يجيب ترولي بسرعه 

الدكتور :جرا اي يا استاذ احنا في مستشفي محترمه فاتكلم باحترام احنا مش في حديقه حيوانات

اسد :طب وتقدر تقولي اسم المستشفي اي 

الدكتور :مستشفي الجوارحي

اسد :وانا اسد الجوارحي اي رايك بقي 

وافضل ارغي كتير وسبب اختي بتنزف يا متخ*لف 


الدكتور بصدمه :اسد باشا انا اسف دخلوها علي العمليات فورا 

وبعد كده قصيره 

وصل ايان وريم المستشفي 

ريم :بنتي فين يا اسد 

اسد :خدوها علي العمليات 

اقعدي يا امي ارتاحي


ريم قعدت تقرا قران في سرها وتدعي أن ربنا ينجي بنتها 


وبعد نص ساعه خرج الدكتور من غرفه العمليات 


جري عليه اسد بلهفه 

الدكتور :عايزين دم بسرعه علشان قدرنا نوقف النزيف بعد فتره كبيره وخسرت دم كتير وعايزين الدم يكون 0سلبي


اسد: حاضر 

وأسد قد اتجه لمستشفي خاصه وجاب الدم بعد فتره كبيره لأن فصيله دم ليان نادره

ووصل بعد ساعه من اللف المستمر 


اسد دخل جري علي مستشفي 

اسد :اتفضل يا دكتور 

الدكتور خده ودخل العمليات بسرعه 


**نروح عند ملاك **

ملاك كلمتها رجعت من عند بيت خالتها

مامت ملاك : مسافرتيش لي يا بنتي 

ملاك :مفيش يا ماما بس انا محبتشي اسيبك لوحدك 

مامت ملاك :ماشي يا ستي 

هقوم انا احضر الغدا وانتي غيري لبسك لان ملاك كانت خرجت وتمشي شويه علي البحر 


بقلم /Basmala Mostafa 🦋💜


ملاك دخلت غيرت وقررت ترن علي اسد ويتقابلوا وبعد تفكير طويل قررت أن ترن عليه 

ملاك :الو 

اسد  بحزن :الو يا ملاك في حاجه

ملاك  بقلق من نبره صوته :هوا في حاجه

اسد :لا قولي بس عايزه اي 

ملاك :ممكن نتقابل 

اسد :لا مش هينفع انهارده خالص 

ملاك :لي يا اسد 

اسد :علشان اختي ليان في المستشفي وفي العمليات

ملاك بصدمه :نعم في العمليات طب قولي اسم لمستشفي بسرعه 

اسد قالها وبعد مده قفلت الخط وغيرت لبسها تاني وخرجت لمامتها 


مامت ملاك :انتي راحه فان يا بنتي مش قولتلك غيري هدومك علشان تأكلي معايا ومالك مفزوعه كده لي 


ملاك بحزن علي حاله اسد:مفيش يا امي راحه مشوار كده واحتمال تتأخر 

سلام 


مامت ملاك : طب عرفتيني المكان طيب

ملاك بسرعه  :  لما ارجع هعرفك 

باي 

مامت ملاك:طب خلي بالك من نفسك كويس 

ملاك :ماشي سلام 

ونزلت ملاك وركبت تاكسي وقالتله العنوان ووصلها 

Basbosa 💜

وكان في الوقت ده الدكتور خرج وقالهم 

الدكتور بحزن:البقاء الله 

وكان ملاك وصلت وسمعت الخبر انصدمت

اسد بصريخ علي أخته فهو اللي مربيها منذ صغره وبيحبها جدا:لاااااااااااااااا😭😭😭😭💔💔

ملاك بصدمه : مستحيل

ريم بصدمه وبكاء وصريح علي بنتها ودخلت في حاله هستريا :لا بنتي لسه عايشه 

وايان من كتر الصدمه مش قادر يتكلم والدمعه متحجره في عينه 

وبعد كده حصلت حاجه؟؟


يا تري اي اللي حصل ؟؟؟

ويا تري مصير ليان اي الموت ولا أن تظل في هذه الدنيا التي كرهتها ؟؟


دمتم سالمين 💓💋


روايه ملاك الأسد 💜🌍

    البارت 13🌍

بقلم /Basmala Mostafa 🦋💜

Basbosa 💙

وحدث شيئ لم يتوقعه أحد ليان قلبها رجع ينبض تاني ورجعت للحياه التي كانت تتمني أن ترحل منها ولكن القدر له رأي آخر 

اسد بفرحه من وسط دموعه :انا قولتلك ليان عايشه 

ايان روح نادي علي الدكتور بسرعه 


ايان جري بسرعه علي الدكتور 

ايان :دكتور دكتور ليان اختي نبضها اشتغل 

الدكتور :لا حضرتك النبض بتاعها أتوقف واتوفت 

ايان وتعصب من كلام الدكتور :هوا اي اللي ماتت انا بقولك اختي نبضها رجع تاني تقولي لا دي ماتت انت بتفهممممم

تعال شوفها بسرعه 

الدكتور بخوف من كلامه : حاضر يا ايان باشا هروح 


وخرج الدكتور من غرفته مسرعا الي غرفه ليان وتفاجا بها وأن نبضها رجع اشتغل تاني 


الدكتور باندهاش :ده معجزه ده كانت فقدت دم كتير بس الحمد لله هيا دلوقتي عدت مرحله الخطر وحالتها مستقره


اسد :طب هيا هتفوق امتي 

الدكتور :كمان نص ساعه كده او اقل ممكن تفوق 

اسد :طب شكرا يا دكتور تقدر تتفضل 

الدكتور مشي وبعدها اسد دخل غرفه أخته هو وأمه وأخوه وملاكه اللي مسبتهوش لحظه 


قعدوا شويه وبعد كده ليان بدأت تفوق 

ليان بتعب :انا فين 

امها ردت عليها  :في المستشفي يا بنتي لي تقلقينا عليكي كده احنا كنا هنموت من الرعب عليكي ونبضك كان وقف ورجع تاني لي عملتي كل ده 


ليان : علشان أنا كرهت الحياه وكرهت نفسي ومعنتش بحب اكلم مع حد ولا اشوف حد انا حسيت نفسي وحيده مليش اي حد انا عملت اي في حياتي علشان يحصلي كل ده انا زهقت من الحياه وخلاص انا معنتش بحب الحياه ومبقاش عندي ثقه في نفسي وثقتي في اي حد اتهزت حتي اقرب الناس ليا مبقتش اثق فيهم توأم روحي اللي كنت دائما بحكيله عن كل حاجه معنتش باحكي ليه حاجه وصحبتي اللي هيا صديقه الطفوله اللي بثق فيها معنتش بكلمها انا دلوقتي انتهيت انا بقيت جسد من غير روح ادمرت نفسيا وجسديا


اسد ساب الأوضه ومشي متعصب من كلام أخته ومرضيش يرد عليها علشان هيا تعبانه ومتتعبشي اكتر لانه لو كان رد كان قلب الاوضه عليها 


وملاك جريت علشان تلحقه وتهديه 


***في اوضه ليان ***


ليان قعدت تبكي وايان قرب منها وحضنها وطبطب عليها وملس علي شعرها بحنيه لحد ما انتظمت أنفاسها عرف انها نامت عدلها علي السرير وغطاها وقعد جنب أمه 


""عند اسد وملاك """

ملاك :اسد استني 

اسد وقف وقالها :عايزه اي يا ملاك 

ملاك :عايزه اقولك اللي عملته غلط وكان المفروض بدل ما تتعصب كنت تهدي اختك وتحسسها بالامان والحنان اللي مفتقداه مش تخرج متعصب ومتكلمش اختك وتسيبها في الحاله دي 


اسد :وانتي اي الي دخلك هوا انتي كنتي من عائلتي دي أمور عائليه وشخصيه ومسمحشي لي اي حد يدخل فيها  وبعدين هوا انتي مسكتي في أن انا خرجت من غير ما اكلمها ومفكرتيش لو كانت خسرت حياتها كان هيحصلي اي ليان دي بنتي م اختي أنا الي مربيها 


ملاك بدموع من كلامه :انا اسفه يا استاذ اسد ومعنتش تدخل حاضر وانا همشي وهاسيبلك المستشفي خالص بس قبل ما امشي متفكرشي تكلمني تاني لان خلص الكلام اللي بينا  


وبعدها ملاك مشيت وسابته وهيا بتعيط وهوا قعد يلعن نفسه أنه نزل دمعه منها وزعل اكتر مهوا زعلان وهوا شايف أن كلامها كله صح بس لازم يخلي ليان تندم علي اللي عملته علشان هيا كانت هتضيع حياتها  


وبعدها راح لغرفه الدكتور وسأله علي ليان وهتخرج امتي وكده

اسد خلص كلام مع الدكتور والدكتور قاله أن ليان هتطلع انهارده وكتبلها علي خروج ولسه اسد جاي يمشي 


الدكتور :اسد باشا انا كتبتلها علي خروج بس لازم يكون فيه راحه تامه وانا هبعت معاها ممرضه تعتني فيها  والعلاج ده تجيبه ليها 


اسد بهدوء :اللي تشوفه يا دكتور 

وأسد خرج واتجه نحو غرفه ليان وقال لمامته يلا علشان هنرجع القصر 


ريم الام :ماشي يا ابني 

وليان سندها توأمها ايان وأمها لحد العربيه


وركبوا العربيه وكانت ليان هيا وريم الام في الكرسي الخلفي  وايان كان راكب مع اسد في المقعد الأمامي


ليان بتعب : اسد 

اسد مردش وكمل الطريق 


ايان بهمس:رد عليها يا اسد 

 اسد مردش عليه وكمل قياده


وبعد فتره وصلوا القصر ومامت ليان والممرضين سندوها لحد فوق اوضتها

وبعد كده ليان امها ساعدتها تغير ملابسها وقعدت علي السرير والممرضه جات وادتها علاجها ونامت ليان 


** في منزل ملاك **

وصلت ملاك البيت ودخلت أوضتها من غير كلام غيرت ملابسها وادت فرضها ولبست هدوم البيت وبعد كده قعدت علي السرير وقعدت تعيط كل ما افتكر كلام اسد ليها تعيط اكتر لحد ما راحت في النوم 

وبعد مده صحيت ملاك علي صوت رنه فونها وكان اسد 


قعدت فتره مردتشي عليه وبعد مده لما لاقته بيرن كتير ردت عليه 

ملاك :نعم يا استاذ اسد في حاجه نسيت تقولها في المستشفي تحب تكملها هنا 


اسد :انا اسف يا ملاك انتي عارفه اني كنت مضغوط وده كان تسرع مني في الكلام 


ملاك: تمام في حاجه تاني علشان اقفل 


اسد :استني يا ملاك انتي شكلك لسه زعلانه

ملاك :زعلانه ولا لا ده شي ميخصكشي يا استاذ 😒😒

 

اسد : انا اسف يا ملاكي 


ملاك : اوك يا اسد باشا هتعوز حاجه مع السلامه

وقفلت الفون دون أن تنتظر رده وبعد كده تلقت رساله منه علي الواتس 


اسد :طب ينفع تقفلي الفون في وش زوجك المستقبلي وقره عينك


ملاك بسخريه : زوجي المستقبلي وقره عيني مين انت بتضحك علي نفسك ولا عليا ومين قالك اني موافقه عليك اصلا 


اسد بصدمه :هيا مين دي اللي متوافقشي علي اسد الجوارحي ده انا البنات حواليا ياما بس مع ذلك اختارت الكائن الغريب اللي هوا حضرتك 


ملاك : مش انا موافقتش يبقي فيه في حاجه تانيه علشان تقفل وياريت مترنش عليا  علشان عايزه انام علشان ورايا مشوار بكره 


اسد :مشوار فين 


ملاك :اظن أن ده مش من حقك تعرف 


اسد :مش مكرر كلامي تاني مشوار فإن 


ملاك :راحه عند خالتي في حاجه


اسد : وخالتك دي أن شاء الله عندها اولاد 


ملاك :ايوه عندها يوسف واحمد ومريم 


اسد :مفيش مرواح 


ملاك : الكلام ده عندك انت مش عندي انا اروح مكان ما انا عايزه ومحدش ليه حكم عليا خالص وبعدين بقي انت مين عشان تحكم عليا انت متقربليش ولا حتي خطيبي 


اسد :بس هبقي أن شاء الله 


ملاك :قفلت الفون ونامت 


تاني يوم 

يوم مليئ بالاحداث 

اسد استيقظ من نومه واخد شاور وادي فرضه ولبس بدله لونها ازرق وقميص أبيض ورش برفان وكان في غايه الجمال

 

اسد نزل قعد علي السفره وسلم علي أمه وأخوه واتجاهل ليان

وليان زعلت ومكملتش اكل وقامت مستحملتشي معاملته دي 


اسد بصرامه: اقعدي كملي أكلك 


ليان :لا مش عايزه اكلت 


اسد بحده : وانا مش مكرر كلامي مرتين 


ليان قعدت وخلصت فطورها وقامت علي اوضتها علي طول 

وأسد خلص اكله وباس راس أمه واتجه نحو شركته ولكن اسد لم يعلم بالمفاجاه التي تنتظره في الشركه


اسد ركب عربيته وذهب للشركه

بعد كده قصيره 

اسد وصل الشركه ولما وصل لقي الكل في نشاط غريب 


اسد دخل مكتبه واتفاجا باللي منتظره أو منتظراه وهنشوف البارت الجاي اي هيا المفاجاه 


 دمتم سالمين 💓💋


روايه ملاك الأسد 💜🌍

    البارت الرابع عشر 💫🦋

بقلم /Basmala Mostafa 🦋💜

Basbosa❤️

اسد اتجه للشركه وكانت الشركه نشيطه جدا وكل منهم يؤدي عمله بإخلاص وجد وكلهم فرحانين اسد استغرب النشاط والفرحه المفاجئه دي ولكنه لم يعلم من ينتظره في الداخل 


اسد فتح باب مكتبه ورأي ملاك بالداخل فاستغرب أن هيا هنا وبالأخص هيا قالتله انا مش هاجي الشركه دي تاني 


اسد باستغراب : بتعملي اي هنا يا ملاك 

ملاك:اي حضرتك مستغرب قووي كده لي 

انا بس جايه اقولك حاجه مهمه قبل ما امشي خالص 


اسد باستغراب من كلامها : قصدك اي قبل ما تمشي خالص دي 


ملاك :حاضر هقولك

انا مسافره ومش راجعه تاني هنا وانا في حد بحبه وهوا منتظرني في البلد اللي انا مسافره عليها انا اسفه في بنات كتيره بتحبك شوف واحده تانيه غيري وسابته ومشيت وهيا كاتمه دموعها 


اسد لسه واقف مصدوم من الكلام وان هيا بتحب حد تاني غيره وبعد كده فاق من صدمته علشان يلحقها ولحقها وهيا لسه كانت خارجه من باب مكتبه 


اسد :استني 

ملاك لفت لي :نعم يا استاذ اسد 


اسد :اللي انا سمعته ده صح يا ملاك 

بتحبي حد تاني غيري علشان كده مكنتيش عايزاني اجي واخطبك لي بتعملي فيا كده انا غلطان اني اعترفت بحبي ليكي انا كده هنت نفسي انا اسد الجوارحي اللي الكل بيعمل الف حساب وخاطر لي تيجي واحده زيك تكسر قلبه لي كده وكمان بكل جراه بتقوليلي انا مسافره وبحب واحد ومنتظرني هناك طب حتي راعي مشاعري هوا انتي لي انانيه للدرجه دي لي بتعملي كده لي بتحبي نفسك بس ومش هامك حد خالص لي كده وبدأ في تكسير كل مكتبه وبعد كده سابها وخرج 


ملاك وهيا مصدومه وسمحت لدموعها بالنزول وقعدت علي الارض تعيط ومش عارفه اعمل اي 


أما عند اسد 

اسد ركب عربيته لوحده من غير حراس أو حد وساق بجنون وتهور وبعد كده قابلته عربيه كبيره وعمل حادثه سير والناس اتلموا عليه

وفي ناس اخدوه للمستشفي 


ملاك لقت حد بيرن علي تليفونها وكان اسد فاستغربت أنه بيرن


 ملاك مسحت دموعها واتكلمت 

ملاك بحزن : الو 

ايوه يا اسد 


الشخص : حضرتك صاحب  الفون ده عامل حادثه وهوا حاليا في المستشفي 


ملاك بصدمه قامت من علي الارض : مستشفي اي 


الشخص : مستشفي الجوارحي حضرتك 


ملاك قفلت التليفون بسرعه وخرجت ركبت تاكسي ووصلت للمستشفي 


اول ما وصلت المستشفي سالت علي اسد 


ملاك : في شخص لسه جاي من مده وعامل حادثه هوا في غرفه اي


سكرتيره الاستقبال: هوا في الدور التالت في العنايه المركزه


ملاك طلعت بسرعه علي السلم 

 

ووصلت قدام الغرفه ولقت الناس اللي جابوه هناك 


ملاك :هوا من امتي جوه 


شخص منهم :هوا بقاله حوالي نص ساعه ولسه الدكتور مطلعشي من جوه


ملاك انهارت في البكاء وبعد كده اخدت فونها وكلمت ليان  اخت اسد اخدت رقمها من فون اسد 

 

ملاك اتصلت 

ليان باستغراب : رقم غريب 

وبعد كده ردت 

الو مين معايا 


ملاك : انا ملاك يا ليان


ليان :ملاك مين 


ملاك:مش وقته يا  ليان انا ملاك اخوك اسد  عامل حادثه وفي المستشفي بتاعتكم تعالي بسرعه 


ليان :اسد 


ريم وايان :ماله اسد يا ليان 


ليان ببكاء : اخويا اسد عامل حادثه وفي المستشفي


ريم وايان بصدمه :اي 

طب هوا في مستشفي اي قولي بسرعه 


ليان :في المستشفي بتاعتنا 


ريم وايان وليان  اخدوا بسرعه عربيه واتجهوا الي المستشفي 


بعد مده وصلوا المستشفي


في الريسبشن سألوا وقالوا علي الغرفه وبعدين طلعوا 

وصلوا قدام غرفه العمليات وسألوا ملاك اللي حصل بس ملاك مش بتتكلم

#BasmalaMostafa

قعدوا وهما قلقانين 

وبعد فتره كبيره الدكتور طلع من جوه 


جريوا عليه وهما قلقانين

ريم الام بقلق وبكاء :ابني عامل اي يا دكتور 

الدكتور بتعب : بقالنا فتره كبيره يتوقف النزيف بس خسر دم كتير قوي ومحتاجين دم وعايزينه دلوقتي حالا علشان ننقذه 

هنعمل تحاليل ليكوا علشان نعرف مين فصيله دمه زيه علشان يتبرع ليه بسرعه


ايان :طب هنعمل التحاليل دي فين 


الدكتور :في الطابق اللي تحت 

ايان اخدهم بسرعه  كلهم واتبرعوا واستنوا النتيجه تطلع  وبعد كده ظهر ان ملاك  نفس فصيله دمه وراحت مع الممرضه علشان تتبرع بالدم لاسد 


الممرضه اخدت منها الدم وملاك قامت بسرعه بس حست بدوخه جامده وبعد كده راحت قاعده علي السرير تاني 


الممرضه:حضرتك لازم ترتاحي وتشربي عصير وتاكلي اي حاجه علشان تعوضي الدم اللي اخدناه منك 


ملاك مهتمتش بكلامها وحاولت تقوم بس كانت تعبانه ومش قادره ولكن مكانتشي عارفه تمشي كويس بس سندت علي الحيطه وخرجت


والممرضه بعدها أخدت الدم ودخل غرفه العمليات وبعد فتره الدكتور خرج 


الدكتور :الحمد لله يا جماعه عدي مرحله الخطر وهننقله اوضه عاديه وهيفوق كمان ساعه كده 


ملاك : الحمد لله يارب 

طب ممكن ندخله ي دكتور 


الدكتور :الاحسن تدخلوا لما يفوق 

#Basbosa

وبعد ساعه 

اسد فاق 


ودخل ليه الكل 

اسد اول ما شاف ملاك قالها 


اسد بتعب : بره مش عايزك هنا 


ملاك بعيون مليانه دموع : بس يا اسد 


اسد :مش هتكلم تاني قولت بره


دمتم سالمين 😉💓


روايه ملاك الأسد 💜🌍

   البارت 15 

بقلم /Basmala Mostafa ♥️ 

Basbosa 💜🦋

ملاك بعيون دامعه : بس يا اسد 

اسد :انا قولت بره مش مكرر كلامي مرتين بره 

ملاك واتجهت الي الباب ومشيت وهي تبكي بشده 


عند اسد 

مامت اسد :لي عملت كده يا اسد 

حرام عليك البنت اصلا هيا اللي جات ليك اول واحده المستشفي وهيا اللي بلغتنا وكمان اتبرعت ليك بدم لي تكسرها كده وتحرجها قدام اخواتك


اسد : لان هيا برده كسرتني فأنا مش عايزها في حياتي وكمان غير كده جات ليا الشركه وبتقولي انا بحب واحد تاني وهسافر علشانه لي اقدر واحده جرحتني بكلامها. وكان كلامها زي السيف في قلبي 


مامت اسد بحزن علي اسد وملاك لأن تعرف أن اسد بيحبها جدا 


عند ملاك 

مشيت وخرجت بره المستشفي ووقفت تاكسي وبعد كده قالتله علي العنوان وهي طول الطريق مش مبطله عياط 


وبعد شويه وصلت علي بيتها 

ودخلت البيت وهيا زعلانه جدا ودخلت علي أوضتها علي طول من غير ما تكلم مامتها 


في الاوضه 

قعدت علي السرير وقعدت تعيط وانهارت في البكاء بمعني هذه الكلمه وبعد شويه راحت في النوم من كتر عياطها 


نروح عند اسد 

الدكتور: اهلا اسد باشا اخبارك اي 

اسد :الحمد لله يا دكتور

الدكتور:حاسس باي وجع 

اسد :ايوا شويه يا دكتور 

الدكتور:طب هكتبلك علي العلاج وهابعتلك ممرضه في ميعاد العلاج

وياريت تقعد هما يومين بس علي ما تقدر تتحرك ونتأكد أن مفيش اي حاجه ممكن تحصل 

اسد :ماشي يا دكتور 


نروح بقي عند اللي مذكرناهوش بقالنا كتير 

في المخزن عند أسر 

أسر : يا اللي بره عايز حد يجي هنا بسرعه

جه واحد من الحراس :عايز اي يا يلا 

أسر :عايز المعلم بتاعكم دلوقتي حالا والا 

واحد من الحراس :والا اي 


أسر كان قام بفك الحبل بس عمل كأنه مربوط وبعد كده هجم علي الحارس لحد ما وقع في الأرض وهرب أسر 


(طبعا يا جماعه أسد مش عارفين ممكن يعمل اي لما يعرف أن أسر هرب ؟؟ اكيد طبعا هيطربق عليه الدنيا وهيجيبه من تحته الأرض 😂😂😂)


وبعد ما اسر هرب الحارس معرفش يلحقه لأن أسر ضربه علي رأسه فقد الوعي 

#BasmalaMostafa

عند ملاك 

ملاك صحيت الساعه ٢ بليل وغيرت همومها لأنها كانت نامت بهدوم الخروج


وبعد كده قامت فتحت الفون وقعدت تقلب في شويه 

وبعد فتره فتحت الواتس 

لقت اسد متصل الان 


فكانت هتكتب بس اتراجعت وقالت في نفسها أكلمه لي عايزه تكلميه لي يا ملاك مش ده الشخص اللي جرحك


وبعد كده قررت أن تسافر 

وكانت مجهزه كل حاجه للسفر لأنها كانت عايزه تسافر بس هيا لما قالتله علي موضوع السفر مكنتش بتضحك كانت بتتكلم جد بس موضوع حبيبها ده اللي مكانش صح 


وقامت ملاك بتجهيز شنطتها لان سفرها كان هيكون بكره بليل 


وبعد تحضير شنطتها قامت بالاتجاه نحو النوم لكي تنام وتنسي آلامها 


في الصبح

قامت ملاك بالاستيقاظ مبكرا وقد أدت فرضها وبعد ذلك قامت بتغيير ملابسها والذهاب الي البنك لسحب فلوسها 


وبعد فتره روحت ملاك البيت واشترت كل ما يلزمها وسوف تحتاجه للسفر 


وبعد فتره وصولها البيت 

قامت بتحضير الفطور لها ولامها لان وقت خروجها كانت مامتها لم تستيقظ بعد 

#Basbosa

وراحت علشان تصحي امها 


ملاك: ماما ردي عليا ماما 

وقعدت تهز في امها ولكن امها لم تستجيب 


فقلقت ملاك علي مامتها كثيرا وقامت بنقلها الي المستشفي 


وبعد وصولها الي المستشفي قامت بالصراخ

ترولي ترولي بسرعه

وكانت ملاك في نفس المستشفي الذي يوجد بها اسد


وبعد كده تم نقلها الي العنايه المركزه 

بره غرفه العمليات


كانت ملاك زعلانه جدا وقاعده تعيط ولكن مين شافها ليان اخت اسد 

جريت عليها 


ليان :مالك يا ملاك

ملاك بانهيار:امي في العنايه المركزه يا ليان 


قامت ليان باحتضانها لكي تقوم بتهدئتها.

 ليان :أهدي يا حبيبتي ان شاء الله هتكون بخير متقلقيش 

وبعد فتره الدكتور خرج 

#BasmalaMostafa

ملاك جريت عليه 

امي مالها يا دكتور 

الدكتور بأسف : البقاء لله ربنا يصبرك 

ملاك بصدمه: امي ودخلت علي طول عند امها 

ماما قومي يا ماما قومي يا حبيبتي متسبنيش لوحدي والنبي 

امي وصرخت بانهيار ووجع مامااااااااااااااا


وكان صوتها قد هز أرجاء المكان بأكمله


اسد كان غرفته قريبه منها 


فسمعوا صوت الصراخ فانهض واسرع للخروج لكي يري ما يحدث بالخارج 


كان في ممرض معدي فسأله اسد 

اسد :هوا في اي 

الممرض :في واحده لسه جايبه مامتها للمستشفي ومامتها كانت في العمليات واتوفت وهيا منهارة في العياط 


اسد اتجه الي الغرفه ولكن صدم مما رآه فقد راي حبه وملاكه هي من كانت تصرخ  


اسد بصدمه:ملاك 

ملاك جريت عليه اول ما شافته 


ملاك :اسد قولي أن ماما لسه عايشه 

قولي أن هيا مسابتنيش وراحت

مامااااااااااااااا

وقد انهارت في البكاء


قام اسد باحتضانها لكي يهدئها وكان يربط علي ظهرها لكي يحسسها بالامان 


اسد بحزن علي حاله ملاكه: اهدي يا حبيبتي اهدي وادعي ليها بالرحمه


ملاك وقد فقدت الوعي 


اسد بصراخ : ملاك 

دكتور بسرعه 


وقام بنقلها علي الاوضه


الدكتور جه وكشف عليها 

وقاله أن هيا جالهع انهيار عصبي نتيجه لتعرضها بصدمه شديده 


اسد قعد جمب ملاك لحد ما فاقت اول ما فاقت كانت عماله تهلوس بكلام مش مفهوم وفي الاخر اسد سمع جمله انا بحبك يا ****

اسد بصدمه :......

دمتم سالمين ✨💜

روايه ملاك الاسد 💜🌍

البارت 16

بقلم /Basmala Mostafa

Basbosa 💜

اسد قعد جمب ملاك لحد ما فاقت وبعدها ملاك فاقت وقالت

ملاك :انا بحبك يا اسد 

اسد بصدمه:بتقولي اي يا ملاك 

ملاك بهلوسه:انا بحبك يا اسد 

اسد بفرحه وصدمه :ملاك انتي بتحبيني 

ملاك وعيت للي بتقوله وقالت

ملاك :انا بعمل اي هنا 😭

وبعدين افتكرت أن مامتها ماتت

ودخلت في حاله هستيريه تاني وقعدت تعيط اسد معرفش يسيبها كده قام وحضنها وقالها

اسد :اهدي يا ملاك اهدي يا حبيبتي هيا في مكان احسن من دلوقتي 

ملاك بعياط :خلاص الحضن اللي كنت بترمي فيه واشكي لي كل حاجه مبقاش موجود والحضن الي كان بيشيل عني همومي راح خلاص راح الحضن الدافئ راح الحضن الي كنت انا في برتاح من كل حاجه 💔💔

اسد كلامها اثر فيه وزعل عليها جدا ومكانش في يوم من الايام يتمني أن يشوفها بالحاله دي 

اسد حس بانتظام أنفاسها فعرف أن هيا نامت 

فعدل وضعيه نومها وغطاها كويس وخرج بره 


اول ما خرج 

الفون بتاعه رن 

اسد باستغراب : سليمان

اسد فتح الفون بتاعه ورد 

اسد :الوو يا سليمان في حاجه

سليمان :ايوا يا اسد باشا أسر هرب 

اسد بعصبيه : يعني اي هرب. يا شويه بها*يم هوا انا موقف اي علي الباب يحرسوه موقف شويه بها*يم يحرسوا 

تدوروا عليه وتقلبوا الدنيا وتجيبوه من تحت الارض والا وقسما بالله لموتكم كلكم علي ايدي

سليمان بخوف :حاضر يا اسد باشا 


في مكان آخر لم يتم ذكره من قبل 

مجهول (1): ايوا اسد عمل حادثه

مجهول (2):وام ملاك حبيبته ماتت يعني احنا حاليا نعرف نسرق ورق الصفقه لأن الصفقه دي مهمه جدا

مجهول(1): لازم نشوف حد نزرعه هناك علشان يراقب ما تحركاته ويعرف اوراق الصفقه فين 

مجهول (2):بس يا تري مين ؟؟؟

خلاص لقيتها 

اي رايك في ساره ؟؟

ساره ذكيه وتقدر تجيبه بسهوله

مجهول (2): ماشي بس تعرفها هي هتعمل اي علشان مش تبوظ الدنيا

مجهول(1):ماشي بس دلوقتي مش هينفع تروح غير لما اسد يرجع الشركه وانت عارف اسد هوا الي بيختار كل حاجه بتخص شركته 

مجهول(2):ماشي 


عند اسد 

اسد قام بإجراءات الدفن وتم الدفن 

اسد لما رجع دخل لملاك دخل لقاها نايمه بس وجهها كله احمر من العياط ودموعها بتنزل علي خدها


اسد نام جمب ملاك للصبح 

ملحوظه (اسد طلب من ايان ياخد أمه واخته البيت وهوا كويس وهوا هيقعد مع ملاك )


تاني يوم 

في الصباح 

نور الشمس جه علي عيون ملاك 

ملاك كانت دائما متعوده تصحي علي نور الشمس لأن مامتها كانت تفتح الستاره 

ملاك وهي تفرك في عينيها : سيبيني شويه يا ماما 

وهوا اصلا المدير الغلس بتاعنا بيزعق دائما (كلنا عارفين قصدها علي مين بس مش هقول )


اسد كان صحي قبلها 

ملاك فتحت عينيها وفاقت لقت اسد في وشها ولقت المحاليل متعلقه 

عرفت أن هيا مكنتش بتحلم ومامتها ماتت بجد

ملاك دموعها بدأت تنزل تلقائي علي فقدان والدتها 

اسد أخدها في حضنه وهداها وطلب ممرضه تيجي تفك الكانيولا ليها وطلب دكتوره علشان تتطمن علي صحتها علشان لو كويسه تروح 


الممرضه جت وقبل ما تفك الكانيولا 

اسد بتحذير :اياك توجعها براحه عليها 

الممرضه بخوف من طريقه كلامه :حاضر ي اسد باشا 

الممرضه وهي بتفك الكانيولا 

ملاك وكأنها في عالم تاني لم تشعر بأي شيء

وأسد حزين علي حالتها بس مش بايديه حاجه 


(وبكده يكون بارت انهارده خلص ويارب يعجبكم 

لا يا جماعه بضحك معاكم 😂😂♥️ لسه في تكمله )


الدكتوره جات وكشفت عليها وأتاكدت أن هيا تمام وقالتله 

الدكتوره :هي كويسه بس بلاش تضغط علي نفسها ولا تعيط كتير ولا بلاش التعرض لأي ضغوط نفسيه ياريت


الدكتوره مشيت وأسد ساعد ملاك تقوم واتصل علي اخوه علشان ييجي يوصله 

اسد :يلا ي ملاك علشان تمشي 

ملاك :انا عايزه اروح بيت ماما 

اسد :تروحي فان يا ملاك انتي هتيجي معايا القصر وهتعيشي معانا هناك 

ملاك :لا مش عايزه اعيش مع حد عايزه اعيش لوحدي في بيت ماما في البيت الي اتربيت وكبرت فيه وعايزه اعيش فيه علشان افضل حاسه بوجود ماما معياا وتكون ريحتها في كل حته 

اسد :انتي هتيجي تعيشي معااي ووقت ما انتي عايزه تروني لبيت مامتك انا هوديك 

ملاك :انا مش عايزه اقعد عند حد وكلها يومين وهسافر 

اسد :تسافري فين 

ملاك:مسافره عند اخويا 

اسد :لا يا ملاك م هتسافري وماما وريم قالولي لازم تيجي تعيش معانا 

ملاك :بس انا كده مش هعرف اقعد مع حد انا مش ليا صله بيه 

اسد :بس دول هيبقوا عيلتك التانيه

ملاك :قصدك اي بكلامك ده 

اسد :قصدي أن احنا هنطلع علي المأذون وهنكتب كتابنا ونروح بيتنا وكده هيبقي رايحه بيت جوزك

موافقه علي أن احنا نتزوج انا عارف ان لوقت مش مناسب بس مش هسيبك لوحدك أبدا 

ملاك بصدمه :_____

 (انا اسفه يا جماعه انا عارفه إن البارت مش كبير بس بجد ايدي بتوجعني ومش قادره اكتب اعذروني )


يا تري اي رد فعل ملاك هتوافق ولا لا ؟؟؟


دمتم سالمين يا سكاكري 😘💜


روايه ملاك الأسد 💜🌍

   البارت 17 💙

بقلم/Basmala Mostafa ♥️

Basbosa 💜🌍

ملاك بصدمه : نتجوز

اسد :ايوا انا مستحيل اسيبك تسافري أو اسيبك تقعدي لوحدك

ملاك :وانا مش طفله علشان حد يخاف عليا 

اسد :بس انتي هتفضلي اجمل واحسن طفله شوفتها في حياتي

ملاك :انا مش طفله حضرتك ولو علي الجواز فأنت عايز تتجوزيني لي 

اسد :علشان بحبك ♥️

موافقه ولا لا 

ملاك :انا موافقه يا اسد 

اسد  :بجد 

طب هكلم الماذون حالا 

اسد كلم المأذون

ورن علي اخوه ايان وصديق عمره فهد 

والماذون جه واللي شهدوا علي هذا الزواج 

وفاقت ملاك علي الكلمه الشهيره التي يقولها المأذون 

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

ملاك :انا عايزه امشي من هنا 

اسد :طب تمام 

هروح اكلم الدكتور واخلص إجراءات الخروج وهنروح 

ملاك ولم تجيب باي شي وتركها اسد وغادر الي غرفه الدكتور

في غرفه الدكتور

اسد :هيا ملاك ممكن تخرج امتي 

الدكتور:بكره او بعد بكره علي حسب استقابلها العلاج علشان هيا تعبانه جدا نتيجه الصدمه الي اتعرضتلها ويستحسن أن محدش يزعلها لأن ده هيعود عليها بالسلب

اسد :طب تمام شكرا 

بس هيا عايزه تخرج النهارده وانا هوفر ليها الرعايه الكامله في البيت 

الدكتور:تمام 

وزي ما قولت ليك يا اسد باشا


اسد خرج من غرفه الدكتور واتجه الي غرفه ملاك بعد اتمام الإجراءات

اسد :ملاك يلا علشان نروح 

ملاك قامت معاه من غير ولا كلمه 

واتجهوا الي القصر 

بعد فتره قصيره 

وصل اسد وايان وملاك الي القصر 


اول ما دخلوا 

ريم الام :هيا مش دي نفس البنت اللي كانت في المستشفي يا اسد 

اسد :ايوا ي امي 

بس دي مش اي حد دي مراتي علي سنه الله ورسوله


ريم الام :تعالي اتفضلي ي حبيبتي

ملاك بحزن وتعب واضح :لا شكرا يا طنط انا عايزه ارتاح 

فين اوضتي 


ريم :طلعها اوضتها يا اسد 

اسد :حاضر يا امي 


وهما طالعين علي السلم 

ملاك حست بدوخه

وهيا علي السلم كانت هتقع لكن اسد كان اسرع منها ومسكها 

اسد :انتي كويسه يا ملاك 

ملاك بعدت عنه من غير كلام 


وطلعت وهوا وراها اوضتها وجاب ليها هدوم من عند ليان أخته

في الاوضه 

ملاك :ممكن حضرتك تطلع بره علشان اغير هدومي وارتاح شويه 

اسد :انا هخرج علشان تلبسي براحتك 

اسد خرج ونزل تحت قعد مع عائلته 


ريم الام :اسد انت ازاي تتجوزها انت تعرفها اصلا 

طب بخصوص البنت الي كنت بتحبها ضحيت بمشاعرك ونفسك علشان حد تاني غير الي بتحبه


اسد بهدوء :امي هيا دي البنت اللي كنت بحكي ليكي عنها 

ودي البنت الي بحبها 


ريم بفرحه لابنها :بجد يا اسد هيا دي 

ما شاء الله ♥️♥️

#Basbosa

اسد :ايوا يا امي 

ليان :الف مبروك يا اسد 

اسد ببرود :الله يبارك فيكي

ايان :الف مبروك يا بوب 

اسد بضحكه بسيطه:الله يبارك فيك يا قلب اخوك 


ليان اضايقت جدا من تعامله معاها وأنه رده عليها كان بطريقه مش كويسه

ليان قائمه وداخله اوضتها 


الام :رايحه فين يا بنتي 

ليان وقد تحاول أن تكتم دموعها من النزول :طالعه ارتاح شويه 


الام وقد أحست بها :ماشي يا قلب امك 

بعد ما ليان مشيت 

الام :مكنش ينفع طريقتك مع اختك دي يا اسد

انت لازم تكون سند وضهر ليها مش تكون سبب ان هيا زعلانه 

فكر في مشاعر اختك قبل اي كلام يطلع منك 


اسد :وهيا مفكرتش لما كانت هتموت كان احساسي هيكون اي 


الام :معلش هيا غلطت بس انت برضه الكبير 

صالح اختك وراضيها اختك نفسيتها مش كويسه 

عايزه حد يكون حنين عليها

#Basmala_Mostafa

اسد بهدوء :تمام يا امي 

ممكن تطلعي تخليكي جمب ملاك لحد ما ارجع من مشوار بسيط كده


الام :ماشي 

اسد :يلا يا ايان تعالي علشان عايزك معايا 


في الخارج 

اسد :ايان تعرف أن أسر هرب 

ايان بصدمه :امتي وازاي ده حصل 

اسد:الكلام ده من حوالي يومين 

وانا سايبه براحتي وهوا مفكر أني مش عارف مكانه أو مش هعرف اجيبه 

ايان :طب هوا مكانه فين.

اسد :تعالي معايا 

#Basmala_Mostafa

ركبوا العربيه واتجهوا الي مكان يشبه المصنع المهجور

ايان :احنا اي الي جابنا هنا

اسد :أسر موجود هنا 

ايان :واي اللي هيجيبه مكان زي ده

اسد :تعالي بس 


ودخلوا ووقفوا في مكان بحيث أن محدش يشوفهم

وايان لاحظ وجود أسر واستغرب هو في مكان زي  ده بيعمل اي 


وأسد سمع كل كلامه ولكن كانت صدمته لما المجهول (٢)اتكلم وهوا عارف الصوت ده كويس واتصدم لما شافه ؟؟


أما عند ملاك 

ملاك نامت بعد ما غيرت ملابسها وجات ريم ام لاسد وجلست بجانبها ولكن فزعت عندما رأت ملاك بحاله مثل هذه 

 ملاك كان وشها اصفر وشفايفها ازرقوا 


ملاك بدأت تعيط وتقول ماما 

ام الاسد مستحملتش منظرها وضمتها لحضنها واخدت تربت علي كتفيها لحد ما هدأت 

 ونامت واستكانت في حضن ام الاسد

وبعدين ام اسد اتصلت عليه وأخبرته بأنه ييجي 

يا تري مين اللي اسد شافه ده ؟؟.

ويا تري اللي هيحصل مع ملاك وأسد ؟؟.

دمتم سالمين يا سكاكري 😘♥️


روايه ملاك الأسد 💜🌍

البارت ١٨

بقلمي /Basmala Mostafa ♥️

Basbosa 💜🌍

ملاك كل شويه تقوم من النوم مفزوعه وتقعد تعيط وتقول امي وام الأسد تقلق لشأنها جدا 

وتتصل علي اسد وتخبره بما يحدث 

ام الاسد رنت عليه 

اسد :نعم يا امي 

الام :تعالي بسرعه يا اسد علشان ملاك كل شويه تصحي من النوم مفزوعه وتقعد تعيط ومبتنامش الا بعد وقت طويل

اسد قلق بشأنها :حاضر يا امي جاي اهو. 

اسد وايان ركبوا العربيه واتجهوا الي القصر وأسد ساق باقصي سرعه عنده لكي يوصل بدري

بعد فتره وصل اسد 

وترك العربيه واتجه الي الغرفه سريعا ورأها قد استيقظت وبتعيط وام الأسد تهديها

جري عليها واخدها في حضنه وقعد يطبطب عليه ويملس علي شعرها بحنيه 

اسد :اهدي يا ملاكي 

انا معاكي متخافيش من حاجه

ملاك وقد هدأت نوعا ما ولكن ما زالت تبكي 

أخرجها اسد من حضنه ومسح دموعها وقال :العيون دي مش عايزها تدمع ابدا يا ملاكي ماشي 

لو شوفت دموعك تاني هزعل منك 

ورجعها الي حضنه من جديد واخد يهديها حتي استكانت في حضنه ونامت وعدل وضعيه نومها وغطاها وطلب من أمه تعمل ليها اكل وهوا هيقعد جنبها 

اسد قعد جمبها وأمه نزلت تعمل اكل لملاك 

اسد نام جنبها واخدها في حضنه 

اسد قاعد زعلان علي اللي بيحصل لحبيبته مهما كان هيا اه زعلته بس ده ميمنعشي أنه بيحبها لسه ومش بيحب يشوفها زعلانه 

ملاك  نايمه في هدوء وسلام ولكن ما زالت اثار دموعها علي خدها 

ملاك بتحلم وبتقول بصوت مسموع متسبنيش يا ماما متسبنيش مامااا 

اسد بفزع :اهدي يا ملاك ده حلم يا حبيبتي اهدي 

ملاك لسه الصدمه ماثره عليها ومش مستوعبه اللي حصل لمامتها 

ملاك بتبص لاسد وعيونها مليئه بالدموع

اسد بيبص لها وهوا حاسس بيها 

اسد :طلعي كل اللي جواكي يا ملاكي 

زعقي اعملي اللي انتي عايزه

عيطي انا موجود معاكي اهو ومحدش معانا عيطي وطلعي كل اللي في قلبك يا روحي 

ملاك وقد انفجرت في البكاء وأسد اخدها في حضنه 

اسد طلعها من حضنه وقال لها 

انتي عارفه إن هيا في مكان احسن دلوقتي صح 

ملاك هزت راسها وسط بكائها 

اسد :طب انتي عايزه مامتك تكون مبسوطه ولا زعلانه

ملاك بصوت مبحوح من كتر العياط: مبسوطه

اسد :هيا اكيد مش عايزه تشوف دموعك ولا عايزاك في الحاله دي هيا اكيد عاوزاك مبسوطه وهيا هتكون مبسوطه لما تشوفك مبسوطه


ريم ام الاسد دخلت بالاكل

اسد :حطي يا امي علي الترابيزه 

ريم حطته وخرجت 

وأسد قال لملاك 

اسد :يلا علشان تأكلي معاياا 

ملاك :مش ليا نفس 

اسد :لا هتاكلي معايا 

مش هاكل لوحدي 

ملاك :مش عايزه اكل يا اسد كل انت انا مش ليا نفس للاكل 

اسد جاب الاكل وحطه قدامها وبدأ يأكلها وهيا رافضه بس هوا مصمم علي انها تاكل 

اسد اكلها وهيا قالتله : خلاص يا اسد انا شبعت 

اسد :طب أخر معلقه

ملاك :لا مش عايزه كل انت بقي 

اسد:انا مش هاكل نفسي انتي اللي هتاكليني (قال يعني الواد صغير 😂😂)

ملاك :انت مش طفل يا اسد 

اسد بتذمر مثل الاطفال :بس انا أكلتك مع انك م صغيره ببقي تأكليني 

ملاك بدأت تاكل اسد وأسد مبسوط وخلص اكل وقام غسل وقوم ملاك وسندها لحد ما غسلت وكانت هتقع ولكن اسد مسكها بتحكم 

ملاك خلصت وأسد رجعها مكانها تاني 

وجاب العلاج ومايه

اسد :يلا يا ملاكي علشان تاخدي العلاج 

ملاك : بس انا م تعبانه 

اسد :لا يا حبيبي انتي مش تعبانه العلاج بس علشان اعصابك تهدي شويه 

ملاك اخدت منه العلاج واخدته وبعد كده نامت 


اسد خرج بره بعد ما نامت نزل لمامته وسألها هيا فين ليان 

الام :في اوضتها ي اسد 

اسد : تمام

وتتوجه اسد الي غرفه أخته ليان 

اسد خبط علي الباب وليان فتحت ولما لقت اسد الواقف برقت بصدمه ولكن نزلت عينها في الأرض بحزن ودموع 

اسد :ليان ارفعي راسك 

اسد اخدها وقعدها علي السرير علشان يعرفوا يتكلموا

اسد مسك وشها بين أيديه 

اسد :ليان انتي اكيد عارفه انا زعلان منك لي 

ليان متكلمتش وحاطه عينيها في الارض 

اسد :لا اتكلمي انا مش جاي علشان اقعد اكلم نفسي 

ليان ببكاء :اقول اي اقول إن اكتر انسان حبيته في حياتي طلع عائلته هيا اللي قتلت ابويا ولا اقول إن اكتر انسان حبيته في حياتي طلع الد اعدائنا ولا اقول إن كذب عليا كتير ولا اقول اني مغفله ومش بفهم 

اسد : طلعي كل اللي في قلبك ااحكيلي انا بسمعك اهو يا قلب اخوك 

ليان :اقول اي ولا اي 

اسد :طب هسالك حاجه هل ده مبرر انك تضحي بحياتك

ليان :اه علشان انا كرهت نفسي وكرهت الدنيا اللي انا عايشه فيها 

اسد :مفيش مبرر يخلي الإنسان يضحي بحياته أو يقتل نفسه بسببه والانتحار مش حل لاي مش مشكله واي حد بينتحر بيموت كافر مفكرتيش هتقابلي ربنا ازاي وانتي قاتله نفسك 

ليان متكلمتش بتعيط بس 

اسد اخدها في حضنه وقعد يكلمها ويهديها بكلامه 

اسد :اولا ده واحد.مش يستاهلك 

انتي تستاهلي احسن منه بكتير 

ليان اتكلم مع ليان كتير وبعد ما خلصوا كلام

 

اسد قال لي ليان :نامي يلا يا قلب اخوكي ومتزعليش من تصرفاتي معاكي انا بخاف عليكي انتي بنتي قبل ما تكوني اختي انتي امانه ولازم احميها ومش افرط فيها 

انا موجود في اي وقت تكوني عايزه تتكلمي فيه 


ليان حضنته :اوعدك بعد كل الكلام اللي سمعته منك ده مش هتلاقيني زعلانه تاني 

ليان بمرح :بقولك اي سيبني انام وروح شوف القمر بتاعتك 

اسد بضحك ضربها بخفه علي دماغها:ماشي يا لي لي هروح اشوفها 

اسد كان ماشي ولكن أوقفه صوت ليان

ليان :اي رايك يا اسد لو نفاجئ ملاك ونفرحخا ونخرجها من المود اللي هيا فيه ده 

اسد قعد معاها  تاني وقعد يخطط معاها يعملوا اي لملاك وقعدت تسأله هيا بتحب اي وبتفرح بسبب اي واسأله كتيره 

وبعد كده اسد سابها وقال لها نكمل كلامنا بكره علشان تعبت وعايزه انام 

وخرج واتجه الي غرفته وفتح الأوضه واتصدم 😳؟.


يا تري اللي صدم اسد؟؟

ومين المجهول اللي ذكرناه في البارت الي فات لسه شويه علي ما نعرف مين ده مع الاحداث هنعرف

دمتم سالمين 💓


روايه ملاك الأسد 🌸♥️

البارت ال 19

بقلم /Basmala Mostafa 🌍💜

 Basbosa🌏❤️

 وأغلق أسد غرفه ليان واتجه الي غرفه ملاك ولكن كانت صدمته لما ملقاش ملاك في الاوضة

وقعد ينادي علي ملاك

أسد :ملاك ملاك انتي فين

ولقاها خارجه من الاوضه بتاع الملابس وبترد عليه :نعم بتنادي لي

أسد :قلقت لما فتحت الاوضه وملقيتكيش واخدها في حضنه ولكن هيا خرجت منه سريعا واتجهت الي السرير وقبل ان تنام

أسد نادي عليها :في اي انتي بتعامليني كده لي

ملاك بهدوء :أسد طلقني

أسد باستغراب :اطلقك

ملاك :ايوا طلقني انا مش عايزه اتعبك معايا وانت تستاهل واحده من مستواك وتستاهل واحده احسن مين ميت مره

أسد راح وقعد جمبها :بس انا مش عايز اي حد منهم انا عايزك انتي انتي االي دخلتي قلبي ومستحيل تخرجي منه ابدا

ملاك: بس انت اي ذنبك انك تفضل مع واحده زي

اي اللي جبرك انك تفضل معايا

أسد وهوا بيشاور علي قلبه :علشان ده حبك انتي ومستحيل يزهق منك

ملاك انا بحبك ونفسي اسمعها منك

ملاك :هتسمعها في الوقت المناسب يا أسد

اسدد :ماشي يا ملاك

واتجه الي غرفه تغيير الملابس وغير هدومه واتجه الي السرير واحضنها ونام

********_______*********

نروح عند المجهول

اكيد منتظرين تعرفوا مين المجهول ده

احنا عارفين واحد منهم واللي هوا أسر

اما التاني فيبقي واحد عاقد صفقه مهمه مع شركه الأسد واسمه سيف

نتعرف علي سيف

(سيف الأنصاري واحد من رجال الأعمال ولكنه بيكره أسد بشده لانه طول عمره اسد اشطر منه وبيكسب صفقات كتير وليه اسم في السوق وعقد معاه الصفقه دي علشان يكسبها ويكسره ولكن هوا ميعرفش الأسد هيعمل فيه اي

سيف عنده 27 سنه رياضي وأهله متوفيين وهوا عايش مع اخته اللي اصغر منه في الفيلا)

أسر : طب احنا دلوقتي هنجيب ورق الصفقه ازاي ومفيش حد تبعنا في الشركه يقدر يجيبها

سيف :انا بفكر ابعت حد من اللي بيشتغلوا عندي علي اساس انه محتاج شغل وبكده يقدر يجيب لينا الأوراق

أسر :مهو ممكن يعرف

سيف :هيعرف ازاي يا غبي احنا هنعمل svمزيف للعميل اللي احنا هنبعته وبكده مش هيقدر يشك فينا

أسر :ماشي يا سيف

سيف :بس يا تري نبعت مين؟؟

أسر :اي رايك نبعت زياد

سيف :تمام

********________*********

تاني يوم في الصباح

ملاك صحيت قبل أسد وطبعت قبله علي خده وبدأت تلمس وجهه

ملاك :انت حلو اووي وانت نايم واحلي وانت صاحي

أسد كان سامع كل الكلام بس مرضيش يكسفها

ملاك :تعرف يا أسد انا نفسي احكيلك عن حاجات كتير بس خايفه احكي

أسد لحد اللحظه دي وكان عايز يرد عليها

ملاك :عايزه احكيلك عن حياتي

عايزه احكيلك مشاكلي

عايزه اقولك اني يوم ما جيت الشركه ليك وقولتك ان انا مش بحبك وانا هسافر علشان بحب حد تاني ويومها انت عملت الحادثه انا كذبت عليك وانا مفيش. حد في حياتي انا بحبك انت يا أسد بس كنت خايفه اقولك لترفضني وتهيني علشان انا بصيت للاعلي مني وانت مستواك فين. انا فين كنت خايفه تجرح مشاعري وتكسرني وتكسر قلبي قولتلك كده اما انا بحبك وبقيت مطمنه لوجودك كمان بقيت بحس معاك بالأمان بحبك يا أسد ومش بحبك بس انا بعشقك


أسد لتاني مره يسمع الكلمه دي منها اول مره مكانتش في وعيها وتاني مره اهي بس هوا مش عارف اذا كان كلامها اكيد ولا لا

أسد في اللحظه دي فاق وقال لها :لي مقولتش الكلام ده وانا صاحي لي عايزه تحرميني من حاجه انا كان نفسي اسمعها

ملاك بتوتر :أسد انت صاحي من امته

أسد :انا صاحي من اول كلامك كله ومن اول ما صحيتي

لي مش عايزه تعترفي بحبك وتفرحيني لي يا ملاك


ملاك :انا اهو بقولك اهو وحتي وانت صاحي

انا بحبك يا اسدي

ومش بحبك بس بعشقك

أسد :بجد يا ملاك طب انا في حلم ولا حقيقه

ملاك :لا حقيقه يا أسد

أسد :وانا بحبك يا ملاك من اول ما شوفتك وكنت دايما بحكي لماما عنك

حبيتك من اول نظره من اول ما شوفتك وانا بحبك يا ملاك انتي دخلتي قلبي ومش هتخرجي منه

حبك هيفضل في قلبي وكل ثانيه بيزيد في قلبي

بس انا عايز اطلب منك طلب


ملاك:اطلب يا أسدي

أسد : ممكن تدعي لمامتك بالرحمه وتبطلي تعيطي علشان خاطري

ملاك بحزن : ماشي يا اسدي هحاول

أسد : انا عارف انه صعب عليكي بس انا موجود معاكي اهو وانا موجود فاي وقت عايزه تكلميني فيه

ملاك :ربنا يخليك ليا

ممكن اطلب منك طلب انا بقي

أسد : اطلبي يا ملاكي

ملاك :اوعي تسيبني يا أسد في يوم من الايام مهما حصل انا مبقاش فاضلي في الدنيا دي غير انت

أسد : هوا في حد بيسيب قلبه وروحه وكل حياته هسيبك واروح لمين يا ملاكي

ملاك بفرحه واحتضنته :انا بحبك قووي ربنا يخليك ليا

********_________*******

اهو يا جماعه بينت مين المجهول وخليت ملاك تعترف بحبها لاسد 😊❤️

دمتم سالمين ☺️❤️

روايه ملاك الاسد 🌏💜

 البارت ال 20

بقلمي /💜Basmala Mostafa

Basbosa 🌏💜

وفي يوم جديد علي ابطالنا أسد وملاك

يستيقظ أسد قبل ملاك وظل اسد سارحا في ملامح ملاك البريئه وهيا نايمه

واسد بقي مبسوط انها معاه وانها اعترفت بحبها ليه

اسد بيقبلها من خدها ويقوم ياخد شاور وملاك لسه نايمه

اسد خلص شاور وخرج اتجه نحو السرير وقعد يصحي ملاك

اسد :ملاك ملاكي ملاكي

اصحي بقي

ملاك بنوم :نعم يا اسدي

اسد :اصحي بقي علشان ننزل تفطر مع بعض

ملاك :حاضر خمس دقايق بس

أسد :لا ويلا بقي

واي رايك تقعدي مع ماما لحد ما ارجع من الشركه وتتعرفوا علي بعض اكتر وتقعدي مع ليان

ملاك صحيت وقعدت علي السرير :ماشي

اسد :قومي غيري هدومك بقي

ملاك قامت اخدت شاور وغيرت هدومها

واسد استناها بره لحد ما خلصت وقبل ما تخرج

اسد بيتكلم مع حد

اسد :انا عايز كل حاجه تمام ومش عايز حاجه ناقصه

 قفل اسد المكالمه وملاك خرجت واخدها ونزلوا

علي السفره

ريم ام الأسد وايان وليان قاعدين عغي السفره بيتكلموا ويضحكوا

ملاك :صباح الخير يا ماما

صباح الخير يا توينز 😂

ايان وليان بضحك :صباح النور يا مرات اخونا

أسد :صباح الخير يا امي ووطي باس ايديها وقعد علي السفره وملاك قعدت جمبه وفطروا وخلصوا

واسد استاذن امه وسلم عليها ومشي واخد ايان معاه

وبقي في القصر ليان وملاك وريم الام وقعدوا يتكلموا ويضحكوا مع بعض

ملاك :والله يا طنط قعدتكوا دي حلوه

ريم :قوليلي ماما يا ملاك

ملاك بفرحه :حاضر يا ماما

هوا انا ممكن احضنك

ريم :طبعا يا قلب امك

وفتحت لها دراعاتها وملاك جريت حضنتها 

ليان بضحك :طب وانا مليش من الحب جانب ولا اي

ولا الست ملاك جات واخدت كل الحب

ريم :تعالي يا بكاشه وفتحت لها حضنها

ريم الام :من النهارده بقي عندي ولدين وبنتين وربنا يخليكوا ليا

ملاك :اي رايك يا ماما انتي وليان نقف مع بعض ونعمل ليهم اكل انهارده

ليان :يلا هنعمل احلي اكل انهارده

ريم :يلا يا بنتي

ودخلوا المطبخ وبدأت ملاك تسأل علي مكان ااحاجه وتجيبها وتعمل وطبخت احلي اكل وليان وريم واقفين مصدومين من مهارات ملاك في المطبخ

وبعد اما خلصت عملت ليهم تورته وزينتها وخلصت

وقعدوا لحد ما سمعوا صوت عربيه اسد

قاموا التلاته وجهزوا السفره

ولكن ملاك طلبت منهم محدش يقول ان ده اكلها لحد ما يشوفوا رايهم

 وخلاص السفره جهزت وجه اسد طلع علي فوق وايان كذلك غيروا ونزلوا

سلموا وباسو ايد مامتهم وقعدوا اكلوا مع بعض وسط ضحكهم وهزارهم ولكن فجاه

اسد :مين االي عامل الاكل ده

 ريم :ملاك يا أسد هيا اللي عملته

اسد :الاكل طعمه جميل قووي بجد تسلم ايدك يا روحي

ملاك بخضه :ده انا خوفت اصل يكون في حاجه

ايان :الاكل تحفه تسلم ايدك يا مرات اخويا

اسد :لا متخافيش يا حبيبتي

كلهم خلصوا اكل وملاك وليان شالو الاكل وملاك جابت التورته وليان جابت الاطباق والشوك وااسكينه

وحطتها ملاك قدامهم واسد اتفاجا من جمال منظر التورته وقال لملاك

اسد :انتي االي عامله دي كمان

ملاك :اه

دوق وقولي رايك

قطعت لكله وكله اكل

كلهم :التورته طعمها جميل قووي اي الجمال ده تسلم ايدك يا ملاك

طب بمناسبه الجو الجميل ده عندي ليكم خبر حلو

أسد. :في حد جه الشركه ليا وطلب ايد ليان وهوا شخص محترم جدا وانا عارفه من زمان

ريم الام :مين ده يا اسد

اسد :فهد صديقي يا امي

فلاش باك flash back

أسد قاعد بيراجع ورق الصفقه الجديده حد خبط ودخل

أسد رفع وشه من الورق لقي فهد صديقه

فهد :ازيك يا صاحبي

أسد :ازيك يا فهد

عامل اي يا صاحبي

فهد :الحمد لله

اسد :اي في حاجه مبتجيش هنا المكتب غير وفي حاجه مهمه جدا

فهد بتوتر :ايوا

انا انا

أسد :في اي يا ابني متقول

فهد :بصراحه كده انا جاي اطلب ايد ليان اختك

أسد :وانا عمري ما هلاقي عريس مناسب زيك وانا موافق يا صاحبي

بس هاخد رايها وارد عليك

فهد :ماشي يا صاحبي. وانا مستني الرد

Back

اسد :اي رايك يا ليان

ليان....................

يا تري ليان هترضي بفهد ولا هترفض زي مراد؟؟؟

واي رايكم في البارت انا عايزه رايكم مش عايزه تم

دمتم سالمين 🌏💜


تابعوني وكونوا بالقرب للتكمله 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close