رواية عشق توأم محبوبتي البارت الأول حتى البارت العاشر بقلم جاسمين محمد
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
رواية عشق توأم محبوبتي الفصل الأول حتى البارت العاشر بقلم جاسمين محمد
![]() |
رواية عشق توأم محبوبتي البارت الأول حتى البارت العاشر بقلم جاسمين محمد
البارت_الاول
لم قوم اصحي العيال دي اللي هتتاخر علي الشغل
_حياه ياحياه قومي الشغل
حياه: يوووه بقا سيبيني انام مالكيش دعوه ب شغلي
_كيف ده يابت قومي
حياه: روحي صحي حور بس وامشي بقا ورتحت شدت البطنيه علي دماغها ورجعت نامت
_استغفر الله العظيم وراحت علي السرير التاني عليه حور حور يابنتي قومي
حور: صباح الخير يافوفه
_صباح النور ياقلب فوفه قومي الشغل
حور: الساعه كام
_الساعه 6ونص
حور: اشطااا اقوم اطلع البس واخد دش ولبس وصلي عقبال متجهزي الفطار
_ماشي ياقلبي قومي وصحي المصيبه دي معاكي
حور:حاضر ياروحي روحي انتي
(فوفه دي بتكون فوزيه مامتهم)
حور: حياه قومي بقا وعماله تهز فيها وتشد البطانيه من عليها
حياه: بت انتي سيبيني انام
حور: والشغل ياهانم
حياه: فهد مش بيكلمني لو اخرت زاد هو لسه مصحيش كمان لم يصحا ابقا انا اصحا
حور: لا إله إلا الله براحتك انا اروح انام وسابتها ومشت
حياه: شاطره سلام
حور وهي بتقفل باب الاوضه ورايحه نحيت الحمام وزعلانه
فوزيه: الجميله زعلانه ليه
حور: مافيش حاجه ياروحي
فوزيه: انسيه يابنتي ورتاحي
حور: بحاول ياماما ومش قادرها بس اوعدك اني انسا عشان مينفعش بعد اذنك وسابتها ودخلت الحمام
فوزيه: ربنا يسعدك ياحبيبتي ويعوضك بالاحسن منه ويسعدك في حياتك يارب ورجعت علي المطبخ
في مكان تاني
_صباح الخير علي عصافير الحب
هاله: صباح الورد ياروحي
محمد: صباح الجمال علي اجمل بنت في الكون
ريتاج: قلباااااا انتو الاتنين عاملين اي
محمد وهاله: الحمدلله بخير ياروحي طول مانتو بخير قدامنا
ريتاج: يارب دايما يارب اه صح فين فهد عايزه
محمد: لسه نايم اطلعي صحي عشان عندنا شغل وميتاخرش
ريتاج: من عيوني وسابتهم وطلعت تجري علي السلم عشان تصحي فهد اول ما وصلت لحد الاوضه فتحتها ودخلت من غير متخبط
ريتاج بصوت عالي: فهددددد البيت بيولععععع
فهد قام مفزوع وقام يجري من علي السرير
فهد: البيت كيف ده رن علي المطافي طيب
ريتاج واقفه عماله تضحك فهد بيبصلها
فهد: عبوشكلك ياشيخه
ريتاج وقعت علي الارض من الضحك علي فهد
ريتاج: مهو انا مش هعرف اصحيك غير كدا صباح الورد يابرنس
فهد وهو حاطط ايدو في نصه: صباح الزفت علي دماغك اضربك انا دلوقتي
ريتاج: عيب تضرب اختك الصغنن عيب
فهد: عيب انتي تعرفي العيب يلا اطلعي خليني اتخمد تاني وراح نحيت السرير ولسه هيرقد
ريتاج: تتخمد اي اخلص قوم عايزاك في حاجه وراحت شده مقومه قاعد علي السرير
فهد: عايزه اي يانيله علي الصبح اخلصي
ريتاج: اول حاجه بابا عايزك عشان الشغل والشركه وتاني حاجه عايزاك تجيلي الجامعه النهارده
فهد: ليه في اي في الجامعه
ريتاج: معرفش بس العميد قال انه عايزك ورن عليك وانت مرددتش
فهد: اه رن وكنت مشغول ونسيت ارن عليه وتمام ماشي اجي اشوف في اي يلا بقا اطلعي عايزه انام
ريتاج: تنام اي قوم الساعه سبع ونص اخلص
فهد: قولت غوري اطلعي وسيبيني اتخمد ورجع رقد تاني
ريتاج لقحت المخده عليه: اتخمد عيل بارد وسابته وطلعت
هاله: ها ياحبيبتي صحي
ريتاج: لا ياماما صحيته ورجع نام تاني
هاله: مدام صحي وقام يبقا مش هيعرف ينام تاني يلا انتي علي جامعتك
ريتاج: ماشي ياماما
فهد: اووووف منك لله ياريتاج مش عارف انام تاني وبيبص لاقي رساله جاتلو مسك الفون يشوفها
فهد: صباح الورد ياقلب حبيبك هقوم اهو اغير واجي نفطر سوء وبعدين نروح الشركه اول مخلص ارن عليكي باي وراح قفل الفون وقام دخل الحمام
حور: الحمدلله اقوم امشي انا بقا ياماما هتعوزي حاجه
فوزيه: ماشي ياحبيبتي بس شوفي المصيبه دي يمكن تصحا وتروح معاكي
حور: مش هتصحا ولسه مخلصتش كلامها ولقت حياه طالعه من الاوضه
حياه: صباح الخير
حور وفوزيه: صباح النور
فوزيه: كويس انك صحيتي يلا عشان تلبسي وتروحي معا اختك
حياه: لع خليها هي تروح روحي انتي ياحور عشان عارفه اني عندي شغل قبل المروح وراحت غمزتلها
حور: تمام ياحياه يلا ياماما اروح انا لا اله الا الله ياماما
فوزيه: محمد رسول الله ياحبيبتي وراحت بصت لحياه
حياه: يلا اروح اخد دش عشان البس وسابتها ودخلت الحمام
جاسر: صباح الخير ياكبير
محمد: صباح النور ياحبيبي
جاسر: فهد فين
محمد: مانت عارف لسه شوي عقبال ما يجي
جاسر: تمام بس النهارده في اجتماع الساعه 10ليه هو
محمد: طيب رن عليه وقوله عشان الساعه 8عقبال ميقوم وياخد دش ويلبس ويجي هو والهانم تكون جت عشره
جاسر: حاضر ولسه هيرن
حور: مترنش هو اكيد قام عشان حياه قامت
جاسر: اممم تمام
حور: صباح الخير
جاسر: صباح النور ياللي شبه الحوريه
محمد: صباح الورد ياحبيبتي
حور: اتلم ياجاسر بيه ها اتلم🤌😂😂 عامل اي يااستاذ محمد
جاسر: والله انا غلطان اني بعبرك ياجعفر انتي
محمد: اتلم ياض عن حبيبتي انا كويس ياحبيبتي مدام انتي كويسه
جاسر: مش عارفه كله بيجي معاها ليه وبيحبها دي جعفر والله
حور: مالكش فيه واتلم عشان مقولهاش ها 😉
جاسر: لا عيب خلاص
محمد: يخواف ههه
حور: اللي يشوفك في الشغل ميشوفكش قدامها والله 😂
جاسر: لازم ابقا في الشغل شديد وعصبي ومعاها
حور: كتكوت صح 😂😂😂😂
محمد: صح
جاسر: اتلمي اخصم منك ايام
حور: هههه استاذ محمد مش هيوافق والشركه بتاعتو مش بتاعتك 😛😂😂
جاسر: طيب غوري علي شغلك طيب وجهزي للاجتماع بتاع النهارده
حور: حاضر بعد اذنكم وسابتهم وراحت مكتبها
تعريف الاشخاص
حور:: عندها 22سنه متخرجه من كليه علوم عيونها زرقه وبشرتها بيضه ومتوسطه الجسم والطول ومحترمه وتعيش في حي متوسط المعيشه ووالدها متوفي
حياه:: اخت حور التؤام عندها 22سنه وشبها حور بالظبط ومتخرجه من كليه علوم برضو بس صايعه شوي عن حور
فهد:: فهد الصيوفي صاحب اكبر شركات ادويه في مصر عندو 28سنه طويل وجسمه رياضي وعندو عضلات ودقن خفيفه وعيونه رصاصي
ريتاج:: اخت فهد عندها 21سنه في اخر سنه في كليه علوم جسمها متوسط وعيونها رصاصي زي فهد وبشرتها بيضه
جاسر:: جاسر الصيوفي ابن عم فهد عندو 28سنه جسمه رياضي وعيونه عسلي وطويل
❤❤
#عشقت_تؤام_محبوبتي
#البارت_التاني
حور: اللي يشوفك في الشغل ميشوفكش قدامها والله 😂
جاسر: لازم ابقا في الشغل شديد وعصبي ومعاها
حور: كتكوت صح 😂😂😂😂
محمد: صح
جاسر: اتلمي اخصم منك ايام
حور: هههه استاذ محمد مش هيوافق والشركه بتاعتو مش بتاعتك 😛😂😂
جاسر: طيب غوري علي شغلك طيب وجهزي للاجتماع بتاع النهارده
حور: حاضر بعد اذنكم وسابتهم وراحت مكتبها
في الكافيه
فهد: صباح الورد ياروحي
حياه: صباح الفل يانو عيني
فهد: عامله اي نمتي كويس (محن استحملو 🤌🏻😂😂)
حياه: اه الحمدلله وانت
فهد: مدام حبيبتي نامت ورتاحت يبقا انا نمت ورتحت
حياه: حياتي انت
فهد: يسلملي حياتك يلا نفطر عشان نروح الشركه
حياه: يلا ياحياتي
ريتاج: بت بت يلا نطلع نحضر المحاضره
ملك: خلينا قاعدين شوي
ريتاج: خالد لو جه واحنا هنا وقال حاجه هيحصل مشكله اخوي هيجي النهارده يعني ممكن ييجي في اي وقت
ملك: خالد ابن عمي مش هيعمل حاجه بس اسكتي انتي ده بيحبك والله
ريتاج: وانا مش بحبه متعصبنيش ويلا نطلع
ملك: خلاص اهدي تعالي نقعد في الكافتري شوي لسه المحاضره فاضل ساعه الا ربع
ريتاج: يلا
محمد: حور ياحور
حور: نعم يااستاذ محمد
محمد: فهد جه
حور: لسه
محمد بعصبيه: طيب رني عليه خليه يجي هو وهي عشان الاجتماع ربع ساعه وهيبدا
حور: مش هينفع ارن عليه
جاسر دخل وهم بيتكلمو
جاسر: في اي
حور بصوت واطي: رن علي استاذ فهد خلي يجي عشان متعصب
جاسر: طيب اروح ارن عليه انا وسابهم وطلع
حور: اهد بقا عشان الضغط
محمد: انا مش عارف اختك دي مش طالعه زيك وبتحب الشغل ليه والنيله التاني بعد مكان بيحب الشغل بقا مش بيحبه
حور: زي بعضو اهد انت بس
محمد: روحي شوفي جاسر عمل اي طيب
حور: حاضر
جاسر: فينك يازفت
فهد: اتكلم عدل في اي
جاسر: الاجتماع ياستاذ ولا عايز الوفد لم يجي يستنا حضرتك لم تخلص تصرمحها بر
فهد: جاسر اتكلم عدل قولتلك وجي
جاسر: لم نشوف سلام
حور: ها كلمته
جاسر بعصبيه: الاستاذ بيكلمني عادي ببرود كانه مافيش حاجه
حور: اهد طيب
جاسر: خلصتي تجهيز للاجتماع
حور: اه
جاسر: تمام انتي طبعا عارفه كل حاجه لانك كنتي في اوقات بتشرفي مع فهد صح
حور: اه ليه
جاسر: عشان لو الاستاذ اخر تحاولي تتكلمي وتاخدي مكانه عقبال ميجي
حور: ان شاء الله هيجي انا بخاف اقف قدام خيالي اقف قدام الوفد واتكلم ودي صفقه مهم جدا
جاسر: حور حاولي خوفك ده تشيلي في الوقت الصعب
حور: حاضر هحاول المهم يلا روح شوف الوفد قرب يوصل ولا لسه
جاسر: تمام
حور: ربنا يسترها يارب ويرجعك ياستاذ فهد بسرعه
حياه: في اي
فهد: في اجتماع مهم بعد ربع ساعه يلا بسرعه عشان نلحقه
حياه: طيب يلا
جاسر: حور فهد لسه مجاش والوفد جو يلا جهزي نفسك تدخلي تقفي مكانه عقبال ميجي عشان ننقز الموضوع
حور: خايفه احسن مغلط في حاجه وضيع الدنيا
جاسر: انا وعمي وفهد وثقين فيكي وعارفين ان انتي قدها يلا اثبتي ثقتنا واوع تضيعيها يلا
حور: ربنا يسترها يارب يلا وراحت داخله مع جاسر الاجتماع
محمد بص ل جاسر يرحلو
جاسر: ايو
محمد: هو لسه مجاش
جاسر: آه لسه
محمد: تمام حور شاطرها وانا واثق فيها وراح بص لحور وغمض عينو انها متخافش وطمنها
حور خدت نفس كبير وبدات تتكلم وتشرح للوفد عن الادويه وفوائدها وٌبًدٍآتٌ تٌشُرحً
فهد جه بعد ما حور بدات تشرح ودخل عليهم اوضه الاجتماع
جاسر اول ما فهد جه قام جري عليه والكل بص وحور بطلت كلام
جاسر: اقعد وحور هتكمل
فهد بص لحور حور شاورت ليه انه يقرب نحيتها راح فهد عندها
فهد: اي
حور: تعال كمل مكاني انا متوتر خايفه
فهد: صحبتي مش تخاف ابت يلا كملي
حور: طيب عشان خاطري اقف كمل معايا طيب
فهد: طيب وراح بص لجاسر انه هيكمل معاها وبدا فهد وحور يكملو شرح
ريتاج: ملك يلا نروح بقا
ملك: لسه فاضل تلت ساعه
ريتاج:مش عارفه قلقانه حاسه ان حاجه هتحصل يلا
ملك: طيب خلينا حتي عشر دقايق ونطلع
ريتاج بنفس: طيب يلا
صوت من ورها ريتاج: وانا اقول الكافيه منور ليه طلع عشان النور فيه
ريتاج خدت نفس طويل ولفت وشها بعيد عنو
ملك: خالد اخبارك
خالد: كويس انتي عامله اي انتي القلب وبيبص علي ريتاج
ملك: كويسين اهو
خالد: هي مش بتتكلم وترد عليا ليه
ملك: ريتاج كلمي خالد
ريتاج: لفت وشها نحيته
فهد وحور: وبكدا يبقا خلصنا
الكل سقف ليهم
_ممتاذ موافقين علي الصفقه
محمد: تمام مستر ايهاب بكرا نيجي ونمضي علي الاتفاقات
ايهاب: تمام بعد اذنكم
بعد ما الكل مشي
محمد: حور بجد كنتي كويسه جدا وخساره انك تبقا سكرتيره بس
فهد بضحك: بس بس انا اصلا السبب في كدا عشان انا اللي جيت كملت وانقذتكم
حور: لا والله انا اللي ليه الفضل اسكت
فهد: خلاص ياصحبي عيب
حور: صح افتكرت ريتاج رنت وقالت ان العميد عايزك
فهد: يالهووي نسيت طيب انا هروح
جاسر: متخليك انت وانا اروح
فهد: لع 😉
جاسر: اترزع بقا
فهد: تدفع كام
جاسر: ولا ربع جنيه اخلص واه صح حياه عايزاك
فهد: حياه عندها شغل دلوقتي ولسه شوي وتخلص
جاسر: طيب اقعد استناها وانا اروح
فهد: لع اروح انا
جاسر: انا اللي اروح
محمد: دانتو صداع انا ماشي وشوفه مين هيروح
حور: بصو انتو عيال والله وسابتهم ومشت
فهد وجاسر بصه لبعض
ريتاج بصت لخالد وقامت وسابته وماشيه راح خالد مسكها من ايدها
خالد: علي فين بس ياموزه
ريتاج: وانت مالك وسيب ايدي عشان هتزعل جامد من المسكه دي
خالد: انا مش بزعل علي فين بس لسه هنتكلم
صوت من ورهم: رايحه تجبلك عزرائيل يجي ياخد روحك ياروح امك وراح ضاربه
ريتاج: يالهووووي 😯
#عشقت_تؤام_محبوبتي
#البارت_التالت
ريتاج بصت لخالد وقامت وسابته وماشيه راح خالد مسكها من ايدها
خالد: علي فين بس ياموزه
ريتاج: وانت مالك وسيب ايدي عشان هتزعل جامد من المسكه دي
خالد: انا مش بزعل علي فين بس لسه هنتكلم
صوت من ورهم: رايحه تجبلك عزرائيل يجي ياخد روحك ياروح امك وراح ضاربه
ريتاج: يالهووووي جاسر
جاسر: بتمسك ايدها ليه ياروح امك انا اقطع ايدك اللي مسكتها بيها دي وقرب عشان يمسكه يضربه ريتاج جرت عليه
ريتاج: خلاص والنبي اهد وعشان خاطري جاسر بصلها وريتاج شدت ايدو وطلعو بر الكافيه
جاسر بعصبيه: بيمسك ايدك ليه
ريتاج: اهد طيب ونتكلم
جاسر: هوا انا اتجننت عشان اهدا مانا هادي اهو اتكلمي
ريتاج: بص هو شاب معانا في الدفعه بيكون ابن عم ملك صحبتي ومسك ايدي عشان كنا بنهزر عادي
جاسر بعصبيه اكتر: بتهزري مع مين ياروح امك
ريتاج: جاسر اتلم بقا واهد
جاسر: حاضر هدا خالص ياست ريتاج وانتي اتكلمي وهزري مع الشباب عادي وانا ماليش دعوه عايزه كدا
ريتاج بزعل: اكيد لع وبوعدك اني مقربش في اي مكان هو فيه بس يلا نروح
جاسر: لم نشوف اترزعي هنا لحد مروح اشوف العميد واجي
ريتاج بحزن: حاضر
جاسر سابها ومشي خطوتين وراح اتلفت بص عليها
جاسر: تعالي غوري معايا لحد مخلص ومسك ايدها وشدها وراحو عند العميد
جاسر: سلام عليكم
العميد: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
جاسر: في اي كنت عايز فهد
العميد: هو فين طيب ياجاسر بيه
جاسر: انا جي مكانه
العميد: تمام كنت عايزه هو والانسه حور يدرسه هنا لانهم ممتازين
جاسر: تمام بس هم احتمال ميوافقوش عشان مش فاضين الفتره دي
العميد: اتكلم معا وابقا رد انت او اي حد منكم عليا وانا هكون مبسوط جدا لو وافقه
جاسر: تمام بعد اذنك
العميد: اتفضل
جاسر قام هو وريتاج ووصلو لحد الباب ولسه هيطلعو جاسر وقف ورجع تاني
ريتاج: في اي
جاسر: استني بقولك في ولد هنا اسمو خالد المصري
العميد: اه ماله وريتاج واقفه خايفه
جاسر: عايزه يظبط السنادي
العميد: بس احمد المصري
جاسر: لو حصل حاجه انا معاك وحاجه تاني
العميد: ماشي اي تاني
جاسر: احتمال لو فهد وحور وافقه اجي ادرس معاهم وبص علي ريتاج
العميد: ياريت انا كنت محتاجك برضو بس خفت ترفض عشان انت بتسافر كتير
جاسر: لا عادي يلا سلام وطلع هو وريتاج
ريتاج: انت هتيجي بجد
جاسر بصلها بنص عينه : اه ليه
ريتاج بتوتر: لا عادي يلا نروح
جاسر: يلا وراح ركبه العربيه
في مكتب حور قاعدها هي وفهد بيتكلمه ويهزرو
حور: شوفت تلميذتك عملت اي النهارده وشرفتك
فهد: شرفتني اوووي بس انا السبب يعني الفضل يرجع ليا انا
حور: ليه بقا
فهد: عشان انا السبب واللي علمتك
حور: انت اه علمتني بس بيرجع لتركيزي وذكائي
فهد: ذكاء واضح ياختي اتنيلي
حياه سمعت صوتهم وهم بيهزرو وهي معديه من قدام المكتب راحت فتحت الباب من غير متخبط
فهد: حبيبتي خلصتي
حياه: قاعدين ليه كدا وبتهزرو علي اي
حور: بنهزر عادي علي اني كسبت الصفقه النهارده
فهد: اه بركيلها بسببها الوفد وافق علي الصفقه الادويه
حياه بقرف: الف مبروك فهد عايزاك
فهد: حاضر يالا ياروحي واحت حياه مسكت ايدو وشدته وطلعت هي وهو من المكتب
حور بزعل: ربنا يسعددكم يارب
فهد: ها في اي ياروحي
حياه: مافيش حاجه
فهد غمزلها: بتغيري عليا ولا اي 😉😉
حياه: مالكش فيه اسكت خالص
فهد: ههههه خلاص طيب فكي التكشيره دي
حياه: متهزرش مع حد تاني انت سامع
فهد: بس دي حور اختك تؤامك
حياه: حتي لو مين متهزرش مع حد
فهد: هههههه خلاص ماشي بس فكي كدا وحشتيني
حياه بكسوف: وانت كمان
فهد: يالهووي هو قلبي لسه بيتكسف
حياه: اتلم بقا احنا في الشركه مش ناقصين باباك يشوفنه المره التانيه دي ويبهدلنا
فهد: حاضر بس بقولك هنسهر النهارده سوء
حياه: اشطااا
فهد: اشطااا يلا علي شغلك وانا اروح اشوف اللي ورايه عشان نلحق نخلص بدري ونسهر
حياه: ماشي ياقلبي روح
بليل
حور قاعدها علي السرير وماسكه الفون وقاعدها تكتب رواياتها وبتبص لقت رساله جتلها راحت سابت الروايه وفتحت الرساله
_عامله اي
حور: الحمدلله بخير مين
_انا مراد اللي كنت في الاجتماع النهارده معاكم تبع مستر ايهاب
حور: اه اهلا بحضرتك في حاجه
مراد: لا مافيش بس حبيت اقولك كنتي ممتازه النهارده في الاجتماع اول مره اعرف ان في حد ممتاز كدا في الشركه
حور: لا هنا في الشركه كله ممتاز بس عشان حضرتك مجربتش الشغل معاهم
مراد: بس عجبتيني النهارده
حور: شكرا لحضرتك
مراد: مافيش شكر بينا خلاص صح انتي مرتبطه
حور بستغراب: ليه السوال ده
مراد: عادي اصلا انتي مزه بصراحه
حور: اي الكلام ده ياستاذ وراحت طالعه من الشات
وبتبص لقت ريتاج بترن عليها
حور: الناس اللي اديلها يجي يومين مش بتسال
ريتاج؛: معلش ياحبيبتي غصب عني والله الامتحانات والكليه
حور: ربنا معاكي يارب
ريتاج: يارب بس قوليلي كنتي فاتحه دلوقتي وقفلتي ليه كنت لسه هبعتلك
حور: في واحد اسمو مراد زفت كان فيه الاجتماع النهارده وقال اي بيسالني مرتبطه واي مززه وعمال يتكلم بطريقه مش عجباني
ريتاج: طيب قولي لفهد او لجاسر
حور: مينفعش دي صفقه مهم وهم ممكن يعملو مشكله ونخسر الصفقه
ريتاج: طيب حاولي تتجنبيه
حور: هحاول قوليلي انتي وجاسر عاملين اي
ريتاج: زفت تعالي احيكلك حصل اي النهارده............... ده كله اللي حصل لحد دلوقتي
حور: يخربيتك وبتخلي خالد ده يمسك ايدك قدامه
ريتاج: هو مسكها غصب ولسه كنت بحوشها لقيتو قدامي واه صح انتي وهو وفهد هدرسه هنا فين الجامعه
حور: والشركه
ريتاج: معرفش بس كان بيقول هيقولكم وتعملو اجتماع وتتناقشه فيه انتي وهو وفهد وبابا وتشوفه هتعملو اي
حور: تمام واتظبطي كدا بقا مش ناقصين ده عصبي اووي وبالاخص لو الحاجه تتعلق بيكي
ريتاج: ربنا يسترها اروح اشوف ماما بتنادم
حور: ماشي وانا اشوف فوفه بتعمل اي جعانه سلام
ريتاج: سلام يامفجوعه
تاني يوم في الشركه جاسر طلب منهم يتجمعو في مكتبه
اول متجمعو
حور: في اي
فهد: عايز اي يازفت علي الصبح
جاسر: محكتليش ليه علي اللي مراد عملو
فهد بعصبيه: مراد عمل اي
حور: وانت اي عرفك
#عشقت_تؤام_محبوبتي
#البارت_الرابع
تاني يوم في الشركه جاسر طلب منهم يتجمعو في مكتبه
اول متجمعو
حور: في اي
فهد: عايز اي يازفت علي الصبح
جاسر: محكتليش ليه علي اللي مراد عملو
فهد بعصبيه: مراد عمل اي
حور: وانت اي عرفك
جاسر: ريتاج كنا بنتكلم ووقعت بلسانها قدامي وخليتها حكت غصب عنها
فهد: مراد عمل اي ومحكتليش ليه احنا مش اصدقاء
حور: اهدو بس معملش حاجه هو بعتلي امبارح وبقا يكلمني بطريقه مش كويسه
فهد قام وجه يطلع من المكتب حور مسكت ايدو
حور: زي بعضو اهد لحد ما الصفقه تخلص وبعدين ابقا اعمل اللي انت عايزه
فهد: طظ في الصفقه بس ميكلمكيش كدا ابدا
جاسر: فهد كلامه صح
حور: اهدو انتو الاتنين وحياتي عندكم
جاسر: حور مينفعش نسكت المره دي عمل كدا المره الجاي مش عارفين هيعمل اي والصفقه في كتير عايزها يعني لو ده سابها هنلاقي غيرو كتير
حور: بس ده كويس وبنتعامل معاهم علطول
فهد: حور بصي الصفقه دي مش هتم معاهم يعني مش هتم وجه يطلع
حور: لا هتم ومحدش ليه دعوه بيه ها ارتاحو بقا دي حياتي انا وانت يافهد مالكش دعوه بيه
فهد بعيون حمرا وبصلها: بقا كدا اخر كلام
حور: اه يافهد انا موظفه هنا وبس محدش ليه دعوه
فهد: ماشي ياروح براحتك وسابها وطلع من المكتب وحور راحت وقعت علي الكرسي جاسر جري عليها
جاسر: ليه عملتي كدا
حور: عشان الشغل المهم ومينفعش اي حاجه تحصل نضيع الصفقه احنا تعبنا فيها كتير وكلنا فرحنا لم الوفد وافق عليها والارباح كويسه
جاسر: بس مكنش ينفع تقولي ليه كدا
حور: لازم عشان يسكت وكمان فهد مش ليا فهد لحياه يعني لازم ابعدو شوي عني عشان ارتاح شوي انا بتعب اووي لم بيكون جمبي وانا شيفه لغيري وانت عارف كل حاجه
جاسر شد الكرسي وقعد جمبها: اهدي طيب والله حاسس بيكي وهتلاقي اللي احسن منه انتي كويسه ومليون واحد يتمناكي عارفه يابت ياحور لو مش بحب البت ريتاج المجنونه كنت حبيتك انتي
ريتاج وهي داخله باب المكتب: مين اللي مجنونه دي ياستاذ جاسر وتحب مين والله اموتك فيها
جاسر بصوت واطي لحور: يالهووي لو جبنا سيرت حد غيرها مكنتش جت ادعيلي متموتنيش
حور: هههههه تستاهل
ريتاج: بتتكلمو وتضحكو علي اي
حور: ها لا ده بيكون شوفي حبيبتي بتحس بيا وجت كيف
جاسر: اه كلام حور صح تعالي اقعدي جمبنا
حور: خدي هنا بتحكي لجاسر ليه انا مش قولت مش تحكي لحد
ريتاج: والله غصب عني اسفه
حور: خلاص حصل خير
ريتاج: بس اي حصل
جاسر: اتخانقت هي وهو وبعد مكانو اصحاب وكانت بتقربه ليها شوي بعدتو خالص
ريتاج: كيف ده
حور: عادي فكك المهم جاسر قولت لفهد علي الكليه انا موافقه عادي
جاسر: اشطااا وانا كمان موافق هقول لفهد بس شوي يكون هدي من اللي انتي عملتيه
حور: ماشي اروح مكتبي انا بقا
ريتاج: خليكي
جاسر: لا خليها ياريتاج روحي ياحور
بعد ما حور مشت
ريتاج: خليتها تروح ليه
جاسر: عشان هي زعلانه سيبها لوحدها شوي وربنا يستر
فهد قاعد في المكتب ومتعصب راح مسك الكوبايه ونرمها في الحطيه وحياه كانت داخله
حياه: في اي مالك
فهد: مافيش حاجه في انتي حاجه
حياه: انا زهقانه يلا نطلع نغير جو
فهد: ماليش نفس
حياه: ليه كدا فيك حاجه حبيبي وقربت جمبه
فهد: ها لا مافيش بس ماليش مزاج اطلع النهارده ممكن تسيبيني شوي لوحدي
حياه: اسيبك وانت كدا مينفعش
فهد: معلش سيبيني يلا وراح فهد مطلعها تقفل الباب ورها
جاسر كان جي عند فهد وشاف حياه واقفه قدام الباب
جاسر: واقفه ليه كدا فهد جوه
حياه: اه هو فهد متعصب ليه
جاسر: معرفش لسه داخل اشوفه اهو
حياه: تمام ابقا عرفني
جاسر: حاضر وسابها ودخل
جاسر: فهد عايزاك في موضوع
فهد: جاسر انا مش طايق نفسي امشي دلوقتي
جاسر: ليه يعني ده كله عشان قالتلك مالكش دعوه بيها مهي عندها حق مالكش دعوه انت مين عشان تتدخل في حياتها سيبها براحتها
فهد: جاسر متعصبنيش زياده
جاسر: فهد فوق انت بتحبك اختها فاللي تتحكم فيها اختها مش هي وهي عامله علي مصلحت الشركه
فهد: جاسر ناوي تطلع ساكت من مكتبي ولا لع
جاسر: هطلع بس لم اعرف عايز اي منها
فهد: مش عايز حاجه غير ان صحبتي تكون كويسه
جاسر: صحوبيه برضو تمام يافهد المهم في عرض انك تدرس في كليه علوم ليآ انا وانت وحور وانا وهي وافقنا فاضل انت
فهد: ولا كويسين بتوافقه وتتناقشه من ورايها وانا ولا حاجه
جاسر: يووووه فهد انا ماشي وسابه وطلع
حياه: هاي الو عامل اي ياروحي
_الحمدلله بخير ياقلبي طمنيني عنك انتي
حياه: الحمدلله تمام
_اي الاخبار عندك
حياه: كان كله كويس بس مش عارفه من شوي لقيت فهد متعصب جامد وطلعني من المكتب وجاسر سالته مكنش يعرف وسيبتهم سوء
_تمام اعرفي ماله وقوليلي
حياه: ماشي ياروحي وحشني اووي مش هنتقابل بقا
_نتقابل النهارده ياقلبي عشان انتي وحشاني برضو
حياه: بحبككك اووي اووي
فهد دخل عليها وهي بتتكلم
فهد: بتحبي مين
#عشقت_تؤام_محبوبتي
#البارت_الخامس
حياه: هاي الو عامل اي ياروحي
_الحمدلله بخير ياقلبي طمنيني عنك انتي
حياه: الحمدلله تمام
_اي الاخبار عندك
حياه: كان كله كويس بس مش عارفه من شوي لقيت فهد متعصب جامد وطلعني من المكتب وجاسر سالته مكنش يعرف وسيبتهم سوء
_تمام اعرفي ماله وقوليلي
حياه: ماشي ياروحي وحشني اووي مش هنتقابل بقا
_نتقابل النهارده ياقلبي عشان انتي وحشاني برضو
حياه: بحبككك اووي اووي
فهد دخل عليها وهي بتتكلم
فهد: بتحبي مين
حياه بصدمه وتوتر: ها دي ميار صحبتي
فهد: اممم تمام بقولك انا هروح مشوار هتعوزي حاجه
حياه: مشوار اي واجي معاك
فهد: لع مشوار عادي ابقا اقولك عليه لم اجي يلا باي
حياه: باي
بعد يومين
فهد واقف بيتكلم معا بنت في الجامعه وحور كانت معديه وشافتهم وكانت البنت واقفه جمب فهد ولازقه فيه حور اتعصبت وراحت عندهم
حور: ازيك يامريم
مريم: ازيك يادكتوره حور اخبارك اي
حور: الحمدلله بخير انتي عامله اي
مريم: الحمدلله بخير
حور: ممكن دقيقه يادكتور فهد
فهد: ليه في حاجه
حور: لا عادي بس دقيقه
فهد: طيب اخلص مع مريم كلام واكلمك
حور اتعصبت جامد: تمام يادكتور فهد بعد اذنك وسابته ومشت
فهد بعد ما هش مشت: ممكن نكمل بكرا وراح علي مكتبه
جاسر دخل عليه وكان فهد قاعد علي الكرسي علي مكتبه
جاسر: اي اللي عملته لحور
فهد: معملتش ليها حاجه
جاسر: كانت ماشيه زعلانه جامد ومتعصبه عملتها اي
فهد:قولت معملتش حاجه
جاسر: تمام يافهد انا ماشي خلصت
فهد: وانا كمان خلصت بس حياه جي وهنطلعلي انا وهي
جاسر: حياه طيب سلام
جاسر وهو طالع حياه كانت داخله
حياه: جاسر عامل اي جاسر سابها من غير مايرد وسابها ومشي
حياه: ماله جاسر مش بيرد ليه عليا
فهد: ملهوش ممكن ميكنش سمعك يلا نطلع
حياه: يلا ياروحي
بليل
حور قاعدها فاتحه اكونت فهد وعماله تقلب فيه وتتفرج علي صوره وامها دخلت عليها واول مدخلت عليها راحت قفلت الفون وطلعت من الصفحه
فوزيه: حبيبتي بتعمل اي
حور: ها مش بعمل حاجه
فوزيه: علي فوفه حبيبتك برضو كنتي بتتفرجي علي صوره صح
حور: اه مش قدره انسا اعمل اي وبدات تعيط
فوزيه جرت عليها وخادتها في حضنها
فوزيه: اهدي ياروحي عشان خاطري
حور: ليه دايما اي حاجه بحبها وبعوزها هي بتاخدها ودايما ربنا بيديها كل حاجه وانا لا ليه عملت اي انا
فوزيه: بس حرام تقولي كدا ربنا بيدينا كل اللي احنا عايزينه بس بيدهولنا بطريقه مختلفه بس بناخد اللي عايزينه يعني مثلا انتي كنتي حابه تدخلي علوم وتدخلي القسم بتاعها وربنا مدخلكيش ودخلتي الاعلي منها صح واتفقتي فيه وبقيت ممتاذ ومن كتر ماانتي متفوقه العميد بعتلك تدرسي في الجامعه ربنا بيدينا دايما الاحسن والخير دايما ربنا عمرو ميبعد حاجه عننا غير لو هيدينا الاحسن منها والحاجه اللي لينا فيها نصيب
حور: ياماما انا عارفه كل ده بس غصب عني احنا بشر ولم بنبقا نفسنا في حاجه وتروح مننا اكيد لازم نزعل ونقعد نقول ليه ومش ليه
فوزيه: انا عارفه كلامك ياروحي بس لازم نرضي بنصيب ربنا وفهد ربنا هيديكي اللي احسن منك لو مش من نصيبك ويمكن ميكنش من نصيبك حد عالم
حور؛ يمكن ممكن تاخديني في حضنك زي زمان ونام
فوزيه: تعالي ياروحي
بعد اسبوع
حور ماشيه في الشركه وفهد نادم عليها
فهد: حور حور
حور: اي
فهد بضحك: عايزك في موضوع بليل وغمزلها
حور: موضوع اي
فهد: بليل ابقا ابعتيلي بس ونتكلم انا وانتي متنسيش
حور: حاضر
فهد&شطورها ياقلبي سلام وغمزلها
حور مبسوطه من عمايل فهد وعندها فضول عايز منها اي بليل وفضلت تشتغل ومستنيا الوقت يعدي بسرعه عشان الليل يجي بسرعه وتكلمو
بليل
حور مسكت الفون وبعتت لفهد
حور: فهد في اي
فهد: بصي بما انك صحبتي وبحكيلك كل حاجه ف في موضوع عايز رايك في علي انك صحبتي ماشي
حور: ماشي قول
فهد: اي رايك في حياه
حور: اي السوال ده حياه اختي وكويسه بس فيها اي السوال ده
فهد: اي رايك قصدك في انها تكون مراتي
#عشقت_تؤام_محبوبتي6
#البارت_السادس
حور مسكت الفون وبعتت لفهد
حور: فهد في اي
فهد: بصي بما انك صحبتي وبحكيلك كل حاجه ف في موضوع عايز رايك في علي انك صحبتي ماشي
حور: ماشي قول
فهد: اي رايك في حياه
حور: اي السوال ده حياه اختي وكويسه بس فيها اي السوال ده
فهد: اي رايك قصدك في انها تكون مراتي
حور سمعت كدا وسكتت
فهد: حور انتي قفلتي ولا اي روحتي فين يابت
حور: لا معاك اهو
فهد: طيب مقولتيش رايك في حياه اي
حور: حياه اختي كويسه جدا ربنا يسعدكم يارب ويفرحكم وراحت قافله وترمت علي المخده وحضنتها وعيطت
فهد فضل يكتب ويبعت ليها مش بترد عليها وبيبص لاقي ريتاج بتخبط عليه
فهد: ادخلي
ريتاج: بتعمل اي
فهد: عادي كنت بكلم حور بسالها علي حاجه حتي قفلت من غير منكمل كلامنا
ريتاج: 😉😉بتكلمها في اي
فهد: بتغمزي ليه اتكلمي عدل بنتكلم عادي في موضوع
ريتاج: للشغل يعني
فهد: لا
ريتاج: اوببب قولي بقا والنبي
فهد: اخلصي قولي عايزه اي ويلا اطلعي
ريتاج: طيب قولي والنبي الاول واسيبك
فهد: اوووف وقام وبدا يمشي نحيت كنبه الانتريه كنت بكلمها في موضوع الجواز
ريتاج: بتهزرررر لولولولولولولوي
فهد: يخربيتك اتلمي وحط ايدو علي بوقها
هاله ومحمد وجاسر طلعو عليهم
جاسر: بتزغرطي ليه ابت في اي
ريتاج شالت ايد فهد من علي بوقها: فهد طلب ايد حور وهيتجوزها
هاله ومحمد وجاسر: لولولولوي الف الف مبروك ياحبيبي
هاله: انا بحبها اووي وكان نفسي تكون هي مراتك الحمدلله يارب
محمد: اخير اخترت صح اول مره تعمل حاجه ابقا عايزها
جاسر: امال كنت بتحب حياه كيف
فهد: اهدو كلكم بقا انا مش هتجوز حور
جاسر: كيف امال هتتجوز مين
فهد: هتجوز حياه
الكل اتصدم
ريتاج: بس انت قولتلي دلوقتي انك كنت بتكلمها في موضوع جواز
فهد: مهو جوازي انا وحياه وهي قفلت وانا بكلمها
ريتاج: قفلت وراحت اخدت تلفون جاسر من ايدو وفتحتو وبترن عليها
فهد: في اي
ريتاج: حور مش بترد انا هروح اشوفها
فهد: ليه في اي
جاسر بحزن: مافيش حاجه يلا تعالي نشوفها
هاله ومحمد: بحزن ابقا طمنوني عليها
ريتاج: حاضر وطلعت هي وجاسر وركبه العربيه وراحو عند حور
فهد بعد مهم مشوه ماشي في الاوضه رايح جي وعمال يفكر في اي ومسك الفون ورن علي ريتاج مردتش
فهد: هوووف براحتهم ارن علي حبيبتي وراح رانن علي حياه
حياه: حبيبي عامل اي
فهد: الحمدلله بخير ياروحي فينك
حياه: كنت عند ميار ورجعه
فهد: خليكي واجيلك نطلع عندي ليكي مفاجأة
حياه؛ مفاجأة اي قول
فهد: لم نتقابل يلا سلام دلوقتي وجيلك
حياه: ماشي ياروحي سلام
ريتاج وصلت هي وجاسر وطلعو عند شقه حور وخبطه
فوزيه: مين جايه اهووو وفتحت الباب
فوزيه: ريتاج في اي ياحبيبتي
ريتاج: حور فين
فوزيه: في اوضتها شكلها نايمه او بتعمل حاجه
ريتاج: عايزها في حاجه وده جاسر وانتي عرفها
فوزيه: ادخليها طيب وتعال ياجاسر يابني اقعد
ريتاج خبطت علي حور ودخلت لقتها راقد علي السرير وبتعيط جرت قعدت جمبها
ريتاج: حور حبيبتي اهدي بس
حور بعياط: هيتجوزها ياريتاج طيب وانا اعمل اي هتقبل كيف انه معاها
ريتاج: اهدي طيب ياحبيبتي وان شالله هيجيلك اللي احسن منه بس اهدي وحياتي عندك
حور مسحت دموعها: انا حبيته اووي مش متخيله انه خلاص هيبقا جوزها ومعاها هي في مكان واحد الاول كنت بصبر نفسي ممكن يكون ليا بس كدا خلاص
ريتاج: اهدي بقا وحياتي عندك وانتي مؤمنه وعارف ان ربنا كل حاجه كاتبها خير لينا وان شالله اللي هيحصل خير بس قولي يارب صبرني
حور: يارب
ريتاج: قومي بقا امسحي دموعك واطلعي اقعدي معانا شوي وفكي كدا وميتجوزها كدا كدا هم هبل ومعفنين زي بعض بلا نيله انتي عايزه واحد مزز ابت فكك من الواد اخوي المجنون ده المعقد
حور: متشتمهوش ابت
ريتاج: اشبعي بيه بلا نيله ياختي بقيت انا كخه 🥲🥲
حور: مقدرش انتي روحي
ريتاج: قلبي ياناس يلا نطلع بقا
حور: يلا
طلعو وقعدو وبقا يهزرو سوء حور وريتاج وفوزيه وجاسر
حياه: قوليلي بقا اي هي المفاجأة
فهد: موافقه تتجوزيني
حياه: بصدمه سكتت شوي
فهد: في اي موافقه
حياه: ها اه بس مش تطلب ايدي من امي
فهد: مهو انا باخد رايك وبكرا اجي انا وباابا نتقدم ليكي في البيت
حياه: بجد انا فرحانه اووي اووي
فهد: وانا كمان اخير هنكون مع بعض ياروحي
حياه: اه اخير
فهد: دقيقه ارد علي الفون وسابها وطلع
حياه بعد ما هو طلع: الو الحقني
_في اي
حياه: فهد هيجي بكرا يتقدملي وعايز يتجوزني
_وفيها اي
حياه: انت بتهزر انا مش هتجوز حد غيرك
_ياروحي اكيد طبعا بس حاولي تسمعي كلامه بس وانا اللي هتجوزك
حياه: ماشي ياروحي سلام دلوقتي فهد جي
فهد: يلا نروح عشان الحق اقول لبابا قبل ما ينام
حياه: يلا ياروحي
تاني يوم
فهد: ها خلصت لبس يابابا
محمد: اه ياحبيبي
فهد: يلا ياماما
هاله: اهو يابني خلصت يلو
محمد: يلا
في بيت حور
فوزيه فتحت الباب لفهد ومحمد وهاله وجاسر وريتاج
فوزيه: اتفضلو اتفضلو
ودخلو وقعدو
فوزيه: شرفتونا
هاله: الشرف لينا احنا ياحبيبتي
فوزيه: تشربه اي
محمد: ولا اي حاجه متتعبوش نفسكم
فهد: انا عايز قهوه بس خلي حور اللي تعملهالي عشان بتكون حلو
الكل بص لبعض وزعلان
فوزيه: حاضر يابني
ريتاج: خليكي انتي ياطنط انا اروح اخليها تعملو وتجيب عصير للباقي
فوزيه: ماشي ياحبيبتي
ريتاج راحت لقت حور واقفه في المطبخ بتعيط
ريتاج: احنا قولنا اي نرضه بامر ربنا
حور: ونعم بالله يلا نطلع
ريتاج: يلا
طلعو وتكلمه ووافقه وفوزيه زغرطت
حياه في اوضتها: موافقه وبيزغرطو بر لا وحددو الموعد بعد اسبوع الحقني انا مش هتجوزه يعني مش هتجوزه وهي بتتكلم لقت ظل حد واقف بر قدام الاوضه 😯😯
#عشقت_تؤام_محبوبتي7
#البارت_السابع
ريتاج راحت لقت حور واقفه في المطبخ بتعيط
ريتاج: احنا قولنا اي نرضه بامر ربنا
حور: ونعم بالله يلا نطلع
ريتاج: يلا
طلعو وتكلمه ووافقه وفوزيه زغرطت
حياه في اوضتها: موافقه وبيزغرطو بر لا وحددو الموعد بعد اسبوع الحقني انا مش هتجوزه يعني مش هتجوزه وهي بتتكلم لقت ظل حد واقف بر قدام الاوضه فتحت الباب وطلعت بتبص لقت حور واقفه
حياه: انتي واقفه ليه كدا
حور: اي اللي انا سمعتو ده
حياه: وانتي مالك
حور: مال كيف انتي تختاري فهد للي انتي بتكلميه ومين ده اصلا
حياه: مالكيش فيه ومش هسيب فهد ابدا عشان انتي متخدهوش انا عارفه ان انتي بتحبيه وعايزه بس انا مش هخليكي تخدي
حور بصدمه: اي اللي انتي بتقوليه ده
حياه: اي انتي تحسبيني معرفش ولا اي ياثغننه انا عارفه من زمان انك عايزه بس مش هنولهالك برضو
حور: انتي شكلك اتجننتي اصلا ولازم تختاري حد منهم دلوقتي لم هطلع اقول لماما ولفهد
حياه: ان قولتي لحد منهم هقول ان انتي بتكدبي عشان عايزه تاخدي فهد مني وكمان عايزاني اسيب فهد وهتزعلي من اللي انا ممكن اعملو
حور بصدمه: اي اللي انتي بتقوليه ده كله دانا اختك
حياه: عند الحته دي ولا اعرفك ولا اعرف امي حتي اللي سمعتيه دلوقتي متحكهوش لنفسك حتي انتي سامعه
حور بصت لحياه بقرف وسابتها ومشت طلعت بر عند فهد واهله
فهد: بت انتي مش روحتي تجيبي عروستي فين
حور بحزن: ج.. ولسه مكملتش راحت حياه جت
حياه: انا اهو ياحبيبي وارحت قعدت جمبه والكل بيبصلها
فهد بصوت واطي: اي القمر ده بس
حياه: ده اقل حاجه وانت عارف
فهد: ههه حصل المهم سلملي علي ماما وبابا وريتاج وجاسر عيب
حياه: يالهوووي نسيت حاضر وراحت قامت سلمت عليهم
ورجعت تاني قعدت جمب فهد
فهد: ها رايك في المده اللي حددنها
حياه: مش قريب كدا
فهد: قريب فين ده فتره كبيره ولو بتتكلمي علي انك لسه مجهزتيش انا مش عايز حاجه غيرك لبسك وكل حاجه جاهزه مافضلش غيرك لو توافقي بكرا يبقا فوله
حياه: يالهوووي انت مستعجل ليه كدا اتلم
فهد: مستعجل عشان عايز حياتي جمبي
حياه: وحياتك عايزاك بس برضو بس لازم ناخد وقت
فهد: هو الوقت ده ومش هغير غير اني اقربه ده اسبوع كتير اصلا
حياه: ماما انتي موافقه علي المده دي
فوزيه: لو انتي موافقه انا هكون موافقه ياروحي المهم انتي
حياه: اممم تمام خلاص انا موافقه
فهد: ايو كدا زغرطي ياريتاج الف مبروك ياروحي
ريتاج: حاضر لولولولولوي
فهد: يلا نقرأ الفاتحه بقا
حور: اقراو الفاتحه انتو وانا هروح انزل اجيب حاجه واجي
فوزيه: هتجيبي اي ياروحي
حور: هجيب طلب ليا من تحت وشوي وهاجي عقبال متخلصو
فوزيه: طيب روحي
ريتاج: اجي معاكي
حور: لا خليكي انتي جمب اخوكي انا هنزل واجي بسرعه
ريتاج: طيب خدي جاسر قوم ياجاسر انزل معاها
جاسر: يلا ياحور
حور: خليك هنزل واجي بسرعه
جاسر: اخلصي يلا مدام ريتاج قالت حاجه تتسمع
حور؛: طيب يلا
حياه بصت لحور قبل متنزل
جاسر وهو ماشي مع حور
جاسر: هنروح فين بقاا
حور: معرفش بصراحه
جاسر: انتي هبله ابت هوا اي اللي مش عارفه
حور: عادي مش عارفه أنا حبيت انزل شوي وبس
جاسر: حور فيكي اي احكي
حور: مافيش حاجه
جاسر: احكي اخلصي
حور: احكي بس وعد بعد محكي محدش يعرف حاجه ولا تعمل حاجه
جاسر: ماشي وعد احكي
حور: سمعت حياه بتكلم واحد وبتقوله مش عايزه اتجوزه وعايزاك انت وكلام غريب
جاسر: طيب مقولتيش لفهد ليه والجماعه
حور: جيت احكيلهم قالتلي اقولهم دي كدابه وبتقول كدا عشان بتحب فهد وعايزه تاخدو مني وهتزعلني
جاسر: يابنت ال... طيب واحنا هنسكت
حور: معرفش هعمل اي هتشل
جاسر: طيب انا اللي هقوله وتوريني هتعمل اي
حور: انت وعدتني انك مش هتعمل حاجه ولا هتقول لحد خلينا ساكتين لحد منشوف هتعمل اي
جاسر: مينفعش
حور: عشان خاطري متعملش حاجه ولا تقول لحد
جاسر: حاضر بس لو حصل حاجه مش هسكتلها
حور: ماشي ويلا نروح عشان ميقلقوش علينا
جاسر: طيب يلا
حور روحت هي وجاسر وقعدو شوي وجاسر وفهد وريتاج ومحمد وهاله قامو استاذنه وروحو وحياه وحوي دخلو اوضتهم
حياه: اوع يكون حكيتي حاجه لجاسر هتندمي
حور وهي بتفرط البطانيه: محكتش حاجه أنا هنام
حياه: لم نشوف
حور: ماشي تصبحي على خير
حياه: وانتي من اهل الخير
بعد اسبوع يوم الفرح
حياه: النهارده الفرح هتسيبنا نتجوز
_اهدي بس لو تعرفي تجيلي وتسيبه الفرح تعالي
حياه: ماشي هعرف بس انت فينك دلوقتي
_تعاليلي في المكان اللي بنتقابل فيه
حياه: ماشي مسافه السكه واكون عندك ونسافر
_تمام بس لم تيجي نشوف الموضوع ده سلام ياروحي
حياه: سلام ياقلبي
#عشقت_تؤام_محبوبتي8
#البارت_التامن
بعد اسبوع يوم الفرح
حياه: النهارده الفرح هتسيبنا نتجوز
_اهدي بس لو تعرفي تجيلي وتسيبه الفرح تعالي
حياه: ماشي هعرف بس انت فينك دلوقتي
_تعاليلي في المكان اللي بنتقابل فيه
حياه: ماشي مسافه السكه واكون عندك ونسافر
_تمام بس لم تيجي نشوف الموضوع ده سلام ياروحي
حياه: سلام ياقلبي
حياه قفلت معا ومسكت الشنطه وقعدت تحت البس فين الشنطه حور دخلت عليها
حور: لمين الشنطه دي
حياه بتوتر: ها دي بتاعتي
حور: بتاعتك كيف رايحه فين
حياه: انتي ناسيه ان فرحي النهارده وهاخد البس ده
حور: اممم طيب سيبيها ويلا عشان تجهزري نفسك
حياه: شوي كدا طيب
حور: يلا دلوقتي ياماما ياماما
فوزيه: اي ياروحي
حور: كملي لبس حياه في الشنطه عشان هنروح انا وهي عند الكوافير
فوزيه: ماشي ياحبيبتي روحو
حياه: هوووف يلا
جاسر كان بيتكلم في الفون ومعدي من قدام اوضه ريتاج وهي كانت واقفه قدام المرايه بتربط الحزام بتاع الفستان وكان باب الاوضه مفتوح حته صغيره وهو وقف وسرح فيها ومحسش بنفسه غير واللي معا علي الفون زعقلو
جاسر: بقولك اقفل دلوقتي سلام وراح قفل في وشه
وراح فتح الاوضه ودخل ومسك الحزام وبدا يربطه وهو باصص في عيونها من المرايه
جاسر بصوت واطي لريتاج: يخربيت جمال امك
ريتاج بصتلو وخدودها احمرت وبصت فين الارض
جاسر: لا كدا انا هموت يام خدود طماطم انتي 😂😂
ريتاج بصتلو وسابته ومشت راح هو ماسك ايدها
جاسر: رايحه فين
ريتاج: نازله تحت
جاسر: امسحي اللي في وشك ده الاول
ريتاج: مش حاطه حاجه غير كحله وروج بس
جاسر: يتمسح برضو يلا
ريتاج: ده فرح اخوي ومش حاطه غير دول بس سيبني والنبي
جاسر: انا قولت اي يتمسح يلا
ريتاج: هووووف حاضر
جاسر: شطورها وحاجه كمان
ريتاج: اي تاني
جاسر: مافيش رقص وتفضلي جمبي مكان ما اروح تروحي معايا
ريتاج: لا كدا حرام اي الظلم ده
جاسر: عاجبك كدا ولا متنزليش خالص
ريتاج: خلاص ماشي وراحت تمسح اللي في وشها
جاسر: ايو كدا كفايه جمالك علي الطبيعه بقولك اي
ريتاج: نعم
جاسر: متيجي نخليها فرحين
ريتاج: ليه فرح مين التاني
جاسر: فرحي انا وام خدود طماطم
ريتاج: اتلم ويلا ننزل
جاسر: عيله بارده يلا
ريتاج: اشطااا يلا
فهد واقف قلقان حياه اتاخرت راح مسك الفون وراح رانن علي فوزيه
فوزيه بتوتر: فهد بيرن
_ردي عليه
فوزيه: اي ياحبيبي
فهد: فينكم كدا اخرتو ليه
فوزيه: خمس دقايق وهنكون عندك
فهد: تمام ياماما فوزيه خلي بالكم من نفسكم
فوزيه: حاضر ياحبيبي وقفلت معا
_ها
فوزيه: يلا نروح وربنا يسترها
ريتاج هي وجاسر نزلو لاقي فهد واقف قلقان
جاسر: مالك فيك اي
فهد: ها مافيش حاجه حياه اتاخرت ورنيت عليها وجين
جاسر: تمام اهد بقا
ريتاج: اهد ياعريس خلاص حبه وهتيجي وهتكون معاك علطول
فهد: اتلمي يابت وهم واقفين يتكلمه ويهزرو فوزيه جت هي والعروسه واهلهم فهد راح اول ماشافهم راح نحيتهم
وجه يمسك ايد حياه
فوزيه: فهد خلي بالك منها واوع تزعلها دي قلبي
فهد: متخافيش دي حياتي وراح مسك ايدها وراحو عند الماذون وكتبه الكتاب وحضنها ولف بيها وبداو يرقصه ويهيصو لحد ما الفرح خلص والناس مشت راح فهد اخد حياه وطلعين فوزيه راحت مسكت ايدو
فهد: اي
فوزيه: اوعدني تخلي بالك منها ومتزعلهاش
فهد: دي مراتي متوصنيش عليها
فوزيه: زي بعضو اوعدني
فهد: بوعدك
ريتاج: آه صح فين حور ياطنط فوزيه
فوزيه بتوتر: ها حور تلاقيها طلعت تعمل تلفون عشان تلفونها رن
ريتاج: اممم طيب اطلع اشوفها
فهد: طيب روحي وانا طالع انا وعروستي
جاسر: مستعجل ليه ياعريس متهدا شوي نشوف البت
فهد: اتلم وابقا شوفوها وطمنوني سلام وراح شايل العروسه وطلع بيها علي الاوضه واول مدخل نزلها
فهد: الف الف مبروك ياقلبي خلاص بقيتي معايا
حياه.....
فهد: مش بتردي ليه مالك
_ها لا مافيش حاجه
فهد: اممم طيب ادخلي الحمام غيري وتعالي
_حاضر
دخلت خلعت الفستان ولبست بجامه وغسلت وشها من الميكب وطلعت بر لقت فهد واقف مغير البدله وواقف باصص نحيت الشباك
_فهد
فهد: بص 😮😮😮😮
#عشقت_تؤام_محبوبتي9
#البارت_التاسع
فهد: الف الف مبروك ياقلبي خلاص بقيتي معايا
حياه.....
فهد: مش بتردي ليه مالك
_ها لا مافيش حاجه
فهد: اممم طيب ادخلي الحمام غيري وتعالي
_حاضر
دخلت خلعت الفستان ولبست بجامه وغسلت وشها من الميكب وطلعت بر لقت فهد واقف مغير البدله وواقف باصص نحيت الشباك
_فهد
فهد: بص 😮حياه ياروحي اي بجامه الاطفال اللي انتي لابسه دي
حياه: وانت مالك انا بحب البجامات اللي زي دي
فهد بضحك: متجوز طفله ياربي 😂😂😂
حياه بزعل: انا مش طفله متقوليش طفله تاني
فهد: مهو واضح انك مش طفله يلا تعالي البسي حاجه طويله عشان نصلي
حياه: حاضر
ريتاج بصوت عالي: طنط فوزيه حور مش لاقيها
فوزيه: كيف ده يابنتي دوري حلو
ريتاج بصوت عالي: يافهد يافهد الحقنا
جاسر: حط ايدو علي بوقها
جاسر: يابت اتلمي هو عريس دلوقتي
فهد خلص صلاه وطلع يجري علي بر يشوف في اي وحياه معا
فهد: في اي ياريتاج
ريتاج: حور مش لاقيها حتي الفون بتاعها مقفول ومشوفتهاش النهارده خالص
حياه طلعت وره فهد وبعياط: فهد حور اختي فين دور عليها
فوزيه بصدمه: حياه
فهد: في اي ياماما فوزيه
فوزيه: حياه فين ياحور وجيتي ايمتا
فهد بستغراب: جت ايمتا كيف هي مراتي اللي لسه عملين الفرح ليا انا وهي
فوزيه: لا انت اتجوزت دلوقتي حور مش حياه
حياه: انتي بتقولي اي انا وهو لسه متجوزين دلوقتي
فهد: اه انتي بتقولي اي ياماما
جاسر: كلام طنط فوزيه صح انت اتجوزت حور مش حياه
فهد: انت اتجننت ولا اي انا اتجوزت حياه وهي موجوده معايا اهيَ
فوزيه: حياه هربت وحور خدت مكانها عشان الناس متتكلمش واتجوزته من شوي
فهد: كيف ده طيب مدام بتقوله كدا ماشي حور راحت فين دلوقتي واي جاب حياه غرفه النوم مش المفروض تبقا حور هي اللي معايا
جاسر: مهو ده اللي عايزين نعرفه حور فين ياحياه
حياه بعياط وراحت جرت وقفت جمب فهد ومسكته من درعوه: وانا اي عرفني انا كنت مع جوزي فوق بنصلي حتي اساله
فهد: حياه كلامها صح هي كانت بتصلي ومعايا فوق ومن ساعه مجت بفستان الفرح وهي معايا
فوزيه بعياط: مستحيل حور فضلت معاك لحد ما جيته طلعين فوق
محمد بصوت عالي: احنا هنفضل وقفين نقول حياه اللي موجوده ولا حور يلا ندور نشوف حور فين
جاسر: عمي عندو حق انا هروح ادور عليها انا وفهد يمكن الاقيها
ريتاج: وانا كمان هروح اشوفها في الاماكن اللي بتكون فيها
حياه: فهد متسبنيش خليك معايا انا خايفه ومثلت ان اغمي عليها
فهد: بصوت عالي حياه حياه فوقي
جاسر: سيبها وطنط فوزيه وطنط هاله وعمو معاها يلا احنا
فهد جه يسيبها لاقها ماسكه ايدو
فهد: روح انت انا مش هسيب حياه وشالها وطلع بيها علي فوق
جاسر: خليك جمبها مهي دي اللي شبهك وزيك وسابه ومشي
فوزيه قعدت علي الكرسي تعيط
فوزيه: هتولي حور بنتي ارجوكم جبولي بنتي
هاله: هتيجي ياحبيبتي اهدي بس حور كويسه وان شالله مش هيحصل ليها حاجه وهتيجي بالسلامه
محمد: متخافيش حور زي ريتاج بنتي وربنا يعلم وانا هجبهالك حتي لو في اخر الدنيا اهدي بس ودعيلها وانا هروح اعمل حاجه واجي
فوزيه: يارب يابنتي ترجعيلي بالسلامه
جاسر وريتاج: عملين يدور علي حور لحد الصبح
في الصبح جاسر وريتاج رجع علي البيت
فوزيه: اول ما شافتهم جرت عليهم
فوزيه: ها فين حور يعني مجتش معاكم
ريتاج بحزن: مش لاقينها
فوزيه خبطت علي قلبها: بنتي هتولي بنتي
فهد نزل علي صوت فوزيه وعياطها
فهد: ها لقيتو حور
جاسر بصلو وسكت
فهد: في اي مترد
ريتاج: ملقنهاش يافهد
جاسر: بتسال ليه اصلا
فهد: انت بتقول اي
جاسر: اه بتسال ليه فهد عارف حور كانت بتحبك اووي وكنت دايما بحاول انا وريتاج نخليها تنساك بس مكناش عرفين ودايما كانت بتقف جمبك وبتنقزك من كل حاجه وعلي فكره حياه مش بتحبك بتحب فلوسك بس وبتحب حد غيرك وانا متاكد ان هي السبب في اختفاء حور
فهد: انت بتقول اي
جاسر: اه حور سمعت حياه وهي بتكلم واحد فينا اليوم اللي كنا عندهم بنطلب ايدها وسمعتها وهي بتكلمه وبتقولو انها مش عايزك وعايزه هو ولم حياه عرفت انها سمعتها هددتها ان لو قالت لحد هتموتها وتتبال عليها انها بتقول كدا عشان عايز تاخدك حور مستحملتش انها تسكت راحت اتحججت انها هتزل تجيب حاجه وانا نزلت معاها وحكتلي
فوزيه: انا لازم اعرف منها بنتي فين وطلعت تجري علي اوضه حياه والكل طلع يجري ورها فوزيه دخلت الاوضه وحياه كانت راقد علي السرير وبتشرب ميه فوزيه رمت الميه من ايدها
فوزيه: حياه انطقي حور فين بسرعه ولا مش عارفه اي ممكن يحصلك
حياه بعياط: وانا اي عرفني هي فين
فوزيه: بطلي تمثيل انا امك وعرفاكي كويس اكتر من اي حد وانا بايدي الاتنين دول اللي ربيتك فين حور انطقي
حياه: قامت تجري وقفت ورها فهد وبعياط: وحياتك يافهد معرف مكانها ابعدهم عني
فوزيه: اخر كلام يعني متعرفيش حور فين
حياه: اه معرفش
فوزيه: تمام يبقا انا اجيبه وهو يخليكي تنطقي حور فين
فهد: هتيجي مين
فوزيه: اسال اللي واقف معاها وبتقول انها مراتك انا قصدي علي مين وبصت لحياه
فهد والكل بصه لحياه
فهد: مين اللي هيجي
حياه بصدمه: مالك
#عشقت_تؤام_محبوبتي10
#البارت_العاشر
حياه: ماما مالك لع ارجوكي اوع تخلي يجي
فوزيه: لا هيجي والمره دي هيوقفك عند حدك ومحدش هيقف يحوشه عنك
حياه: ماما ارجوكي مالك لا
فوزيه: خلاص ومسكت التلفون ورنت علي مالك
فهد: حد يفهمني مين مالك ده
فوزيه: الو مالك تعال بسرعه حور اختفت
مالك بصوت عالي: مسافه السكه وقفل معاها
فهد بزعيق: مين مالك ده
فوزيه: مالك ده بيكون ابن اختي واكبر من حياه وحور ب15سنه وحور عندو روحه ودنيته كلها لو اتخدشت خدشه صغيره من حد بيكون موته قبالها وزعيم عصابه الشرطه نفسها بتخاف منه لو تسمع علي واحد اسمو مافيا
جاسر: اه اسمع عنه
فوزيه: المافيا ده بيكون مالك وده لو النمله في وسط قش بيلاقيها وبتتكلم وبتبص لحياه اللي واقفه بتتترعش من الخوف
بعد شوي
الكل قاعد وحياه قاعده وماسكه ايد فهد وبتترعش وبيبصه لاقي ناس اقتحمت البيت وشاب واقف عندو عضلات وطويل ولابس نضاره ولابس اسود في اسود وهم واقفين حولي يجي عشرين راجل
مالك: فين حور
فوزيه: اسال حياه
مالك بص نحيت حياه: فين حور
حياه بخوف: معرفش
مالك: اخر كلام عشان هلاقيها مسافه ساعه ولو طلعتي ليكي يد في اختفاء حور انتي عارفه ممكن اعمل فيكي اي
حياه بخوف: م اش ي
مالك: تمام خانه
خانه: نعم
مالك: نص ساعه بالكتير حور تكون قدامي انت سامع
خانه: سامع وفي ثانيه كانو كلهم طلعو يشوفه حور مالك راح وقعد علي الكرسي جمب فوزيه
مالك: بتعيطي ليه وزعلانه
فوزيه: عايزه حور يامالك
مالك: حور لو حصلها حاجه يبقا انا اللي حصلي متخافيش هجيبهالك بس شوي وفهميني اي اللي حصل عقبال ميجيبه
فوزيه: اللي حصل
#فلاش بااااك
فوزيه قاعدها في صاله الاستقبال عند الكوافير وحور جي تجري عليها وبتعيط
فوزيه: في اي مالك
حور: حياه عملت اللي في دماغه وهربت
فوزيه: اللي في دماغه كيف وهربت
حور: اصل انا سمعتها من كام يوم بتكلم واحد وبتقوله انها مش بتحب فهد وعايزه اهو ومش عايزه فهد ولم عرفت اني سمعتها هددتني ان لوحدي اتكلمت هتقول اني بكدب عليها عشان عرفت اني بحب فهد وهتعمل ليا حاجه رحت خوفت ومردتش اقول دلوقتي مش لاقيها خالص هربت
فوزيه وقعت قاعدها علي الكرسي وبتعيط
فوزيه: يالهووي هودي وشي من الناس فين واقول اي لعريسه اللي مستنيها حسبي الله فيكي ياحياه يابنتي حطيتي راسي فيه الارض بسببك
حور: هنعمل اي ياماما دلوقتي فهد بيرن وانا مش عارفه ارد عليه ولو سالني عليها اقوله اي
فوزيه: حور انتي تؤامها البسي الفستان مكانه ونعمل الفرح وبعدين نبقا نتكلم مع فهد ونفهمو
حور: لا مستحيل انتي بتقولي اي
فوزيه: لو بتحبيني اعملي كدا عشان لو معملتيش الناس هتتكلم ومش هقدر اسمع كلامهم
حور: ياماما مينفعش
فوزيه: عشان خاطري عندك لو عايزاني اعيش معاكي
حور: حاضر ياماما
وقامت حور لبست الفستان وراحت علي انها حياه ورحنا الفرح ورنيت علي جاسر وعرفته كل حاجه لانه كان عارفه كل حاجه من الاول راح وافق علي ان حور اللي تاخد مكان حياه وجاسر اتفق مع الماذون لم يجي يكتب كتب الكتاب يكتب حور مش حياه وبعد مخلصه طلعت مع فهد وانا مودعها وهي طالعه مع الاوضه كانت حور بعدها بشويه لقيتها حياه
#الحاضر
هو ده كله اللي حصل وحور مش لاقينها
فهد: يعني انا دلوقتي متجوز حور مش حياه
جاسر: اه قسيمه الجواز باسم حور مش حياه صدق بقا كل اللي بنحكيه احنا مش هنعمل تمثليه عليك
فهد بيبص لحياه: انطقي قولي حاجه ساكته ليه وبيبص لاقي النور راح والمكان بقا عتمه
مالك: بصوت عالي نور النور
النور جه والكل عمال يتلفت علي حياه
مالك: حياه اختفت بسرعه تكون قدامي هنا
فوزيه: اتاكدت يافهد ان حياه السبب في خطفها وكل اللي بنقوله حقيقي
فهد مسك دماغه وقعد: يابنت ال... وربي ياحياه ل اخرتك عليك ايدي وراح قايم وكان طالع جاسر مسكه
مالك: خليك هي هتيجي لحد هنا دلوقتي وحور جي كمان تلفونه رن
مالك: الو ها اي الاخبار
_لقينه حور بس
مالك: بس اي مالها حور والكل سمع كدا وقام وجري وقف جمب مالك
_فاقده الوعي ومضروبه مضرب جامد ولبسها مقطع
مالك: خدوها علي اقرب مستشفي وانا جي حالان
فهد: مالها حور فيها اي
مالك: حور حالتها صعبه اووي وخدوها علي المستشفي وانا رايحلهم
فوزيه: لا بنتي هتوهالي واغمي عليها
مالك وفهد جري عليها
مالك: فهد خليكم مع خالتي وانا اروح لحور
فهد: لا انا جي معاك خليهم هم معاها
مالك: طيب يلا وفهد ومالك طلعو جري علي المستشفي
في المستشفى وصل فهد ومالك وطلعو يجري علي اوضه العمليات
مالك لاقي رجالته واقفه قدام الاوضه
مالك: ها عامله اي
_الدكتور عندها جوه
مالك وفهد فضلو رايحين جين في الطرقه قدام الاوضه
فوزيه فاقت
فوزيه: حور حور وقامت مفزوعه
هاله: اهدي ياحبيبتي
فوزيه: فين مالك
هاله: راح يجيب حور اهدي بس كدا وادعيلها
فوزيه: ودوني عند ابنتي هناك
جاسر: اهدي طيب
فوزيه: جاسر انت بتعتبرني امك وديني عند بنتي عشان خاطري
جاسر: يلا تعالي اوديكي
مالك وهم واقفين هو وفهد الدكتور طلع جرو عليه
فهد: ها يادكتور عامله اي
الدكتور: بصو حالتها صعبه وفقدت دم كتير وعايزين فصيله دم o ومافيش منها متوفر
فهد: انا فصيله دي o
الدكتور: تمام يلا وهو جه داخل التلفون بتاع مالك رن
مالك: الو اي
_لقين حياه هي واللي كانو وخدين حور
مالك: تمام وديهم المخزن
فهد: مالك محدش يجي جمب حور غيري انا
مالك: روح طيب
فهد دخل مع حياه الاوضه ورقد علي السرير اللي جمبها والدكاتره بدات تاخد منه الدم واخدو منه كيسين دم
فهد: خد تاني يادكتور
الدكتور: بس كفايه كدا عليك
فهد: قولتلك لو عايز تاني خد
الدكتور: خلاص هم دول ان شاء الله هيكفه يافهد بيه بس لازم تروح تشرب عصير
فهد: ماشي وطلع بر وساب الدكتور مع حور
مالك: ها خدو
فهد: اه وفوزيه جت جري فوزيه: ها بنتي عامله اي
مالك: كويسه
وفهد حس انه هيدوخ ويقع مالك وجاسر جرو عليه
فهد: بس انا كويس
مالك: فهد روح ارتاح وشرب حاجه
فهد: مش هاخد حاجه غير لم حور تقوم بالسلامه
فوزيه: خد حاجه يابني عشان تقدر تقف جمبها
فهد: انا كويس
بعد شوي
الدكتور: كدا بقت كويسه شوي وهتصح ولم تصحا هاجي افحصها اشوف في حاجه ولا لا
فهد: ممكن ادخلها
الدكتور: مينفعش
فهد: ارجوك يادكتور
فوزيه: وانا كمان
الدكتور: مش هينفع انا هوافق علي واحد بس مين هيدخل
فهد: عشان خاطري ياماما فوزيه خليني ادخلها انا
فوزيه بحزن: ماشي يافهد ادخل
فهد مصدق سمع كدا راح جري دخل علي اوضتها واول مفتح الباب فضل يبص عليها وراح قعد حمبها
فهد بعياط: حور قومي عشان خاطري اول مره احس اني عايزك جمبي اووي كدا قومي لفهد صحبك وحبيبك عشان خاطري فهد عمرو منزل دمه واول مره ينزلها وقدامك انتي وعشانك مش عارف ليه حاسس ان قلبي متاخد مني وانا شايفك كدا قومي واتخانقي معايا واعملي اللي انتي عايزه بس قومي وراح رقد جمبها
في مكان تاني فين اوضه ضلمه
حياه: حد يجي يطلعني من هنا ارجوك يامالك سيبني
_انتي السبب ياريتني معرفتك
حياه: مراد انا مش ناقصه صداع
مراد: انا هقول لفهد علي كل حاجه بس لم اشوفه
حياه: قوله مش فارقه
فهد كان راقد جمب حور وبيبص لاقها بتتكلم
حور: ماما ياماما حوشيني منهم
فهد: اهدي ياقلبي يادكتور يادكتور
الدكتور: ايو ايو والكل دخل
الدكتور: فحص حور
فهد: حور عامله اي
حور: انت مين
يتبع
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
تعليقات
إرسال تعليق