القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

روايه اخت بلا رحمه الحلقه الاولى والثانيه والثالثة بقلم آيه عرفات

 روايه اخت بلا رحمه

 الحلقه الاولى  والثانيه والثالثة بقلم آيه عرفات


روايه اخت بلا رحمه

 الفصل الاول  والثاني والثالث بقلم آيه عرفات


روايه اخت بلا رحمه

 البارت الاول  والثاني والثالث بقلم آيه عرفات



روايه اخت بلا رحمه

 الحلقه الاولى  والثانيه والثالثة بقلم آيه عرفات

كان هناك اختين توام يعيشون مع اسراء فقيره وكانت الاختين شمس وقمر عندهم 18سنه وكان لديهم اخين محمد 26سنه واحمد 22 سنه 

في يوم من الايام دخلت قمر اوضة شمس 

قمر/ شمس شمس 

شمس/ افندم 

قمر /شوفتي بابا جابلي فستان جميل ازاي علشان احضر بيه فرح اخويه محمد 

شمس /هو الراجل الي بره ده شاطر يجبلك انتي وانا بقا بنت البطه السودا 

قمر/ عيب تقولي كده علي بابا في اي 

شمس/ اسكتي انتي 

شمس طلعت لابوها الحاج مصطفي 

شمس/ انت ليه بتفرق بيني وبين اختي 

مصطفي/ انا يبنتي بفرق بينك وبين اختك 

شمس /اه لما حضرتك تاخد بنتك وتروحو تشترو فستان لفرح ابنك وانا لا يبقا بتفرق 

مصطفي/ انتي يبنتي مش واخده مني الف جنيه من اسبوعين علشان تجيبي فستان لفرح اخوكي 

شمس/ ده من اسبوعين احنا في النهارده وانا عايزه فستان زي قمر 

مصطفي/ يبنتي انا مش معايا فلوس اديكي شوفتي انا بجوز اخوكي 

شمس/ معرفش تستلف بقا تشحت تسرق ماليش فيه انا عايزه فستان النهارده

وفجاء الباب اتفتح 

شمس/ اهو العريس جه ينفع يا محمد ابوك ياخد اختك ويجبله فستان وانا لا 

محمد/ في اي يا شمس صوتك عالي ليه مهو ابوكي ديما بيجبالك ومديكي الف جنيه من اسبوعين 

شمس/ ماليش فيه انا عايزه فستان النهارده ولو مجاش الفستان انا مش هحضر الفرح 

شمس سابتهم ودخلت اوضتها 

قمر /متزعلش يا بابا حقك عليا 

مصطفي/ وازعل منك ليه بس يبنتي انتي عملتي اي 

محمد/ سيبك بقا يا حاج من شمس دي بت هبله انا هتصرف واستلف من اي حد واجبلها الفستان الي هيا عايزه

مصطفي/ لا يبني انت داخل علي جواز انا هستلف من اي حد في الجامع 

قمر /لا يا بابا انتو مش هتستلفو ولا حاجه 

--

روايه اخت بلا رحمه الحلقه الثانيه 


قمر /لا يا بابا انتو مش هتستلفو ولا حاجه

قمر دخلت علي شمس 

قمر /انت ازاي بتكلمي ابوكي كده 

شمس/ عندك كلمه حلوه قوليه مش عندك اتفضلي اطلعي بره 

قمر /انتي محتاجه الفستان النهارده 

شمس /اه علشان هلبسه بكره في فرح اخوكي 

قمر /طب ابوكي واخوكي مش معاهم فلوس 

شمس/ معرفش بقا انا ليا الفستان يجيلي النهارده 

قمر /خلاص يا شمس خدي الفستان بتاعي البسيه وانا هلبس اي حاجه

شمس/ كويس حطي الفستان علي السرير واطلعي بره

قمر طلعت بره اوضت شمس ودخلت اوضتها وفضلت تعيط 

وفجاه اخوه احمد دخل عليه

احمد/ قمر حبيبتي ممكن تكويلي البدله الي هحضر بيه فرح اخوكي بكره 

قمر /سيبهالي يا احمد وانا هكويهالك 

احمد /اي ده انتي بتعيطي 

قمر/ لا ده عيني وجعاني شويه 

احمد/ عليا بردو في اي 

قمر /مفيش يا احمد 

احمد/ اكيد شمس زعلتك

قمر/ لا مش زعلتني 

احمد /طب احلفي كده 

قمر /خلاص بقا يا احمد 

احمد /يبقا مزعلاكي 

احمد بصوت عالي

احمد /شمس انتي يابت 

شمس/ براحه شويه في ايه بتعلي صوتك ليه

احمد /انتي عملتي اي في اختك 

شمس/ هكون عملتلها اي يعني ضربتها بالنار

احمد/ اتكلمي عدل بدل ما اضربك

محمد دخل عليهم 

محمد/ في اي صوتكم عالي ليه 

شمس/ اخوك عايز يضربني 

احمد /دي بترد عليا 

محمد /خلاص عدو اليوم ده علي خير 

احمد /ماشي وحيات امك يا شمس لربيكي

---------------------


روايه اخت بلا رحمه الحلقه الثالثه


احمد /ماشي وحيات امك يا شمس لربيكي 

بعد كام ساعه 

احمد/ قمر

قمر /نعم اعملك تاكل 

احمد/ لا تعالي وهاتي الاب توب الشهاده بتعت الثانويه بتعتكم ظهرت

قمر /بجد

شمس/ وانت فرحان كده ليه اختك دي اخرها معهد ده لو طالتو 

احمد/ هنشوف 

احمد كتب رقم جلوس شمس وكانت جايبه 86في المايه 

شمس/ الله عليا شوف يبني المجموع بتاعي عسل والله من يومي انا كده هدخل تربيه اكتب بقا رقم جلوس المحروسه خلينا نضحك 

احمد كتب رقم جلوس قمر وكانت جايبه 99في المايه 

احمد /الله اكبر اي الحلوه دي 

شمس/ اي ده ده ظلم دي فشله مبتعرفش حاجه ازاي هتدخل طب 

احمد /صفي نيتك ربنا يحلي دنيتك 

قمر /الحمد لله يارب حلمي اتحقق 

شمس /حلم اي يابت انتي ده انتي فشله قال دكتوره قال

احمد /انا هنزل اضرب نار 

احمد نزل يضرب نار ويفرح مع اصحابه 

قمر /الف مبروك يا شمس مجموعك كويس جدا والله وانشالله من نجاح لنجاح ديما 

شمس /انتي بتتريقي عليا طب والله لربيكي 

شمس رمت كبايه الميه في وش قمر 

قمر انتي ليه عملتي كده 

شمس علشان انتي بتتريقي عليا 

قمر والله ما انا قصدي اتريق انا بعمل كده علشان متزعليش علي العموم ربنا يسمحك 

وفجاء الحاج مصطفي دخل 

مصطفي الف مبروك يا قمر يا بنتي انشالله هتكوني اجمل دكتور في مصر كلها 

قمر الله يبارك فيك يا بابا 

مصطفي الف مبروك يا شمس يبنتي 

شمس بعد اي بقا يا حاج ما حضرتك لزم تبارك لحبيبة قلبك الاول وبعد كده شمس دي بقا ارضيها بكلمه 

مصطفي انا يبنتي الله يسمحك 

شمس انتو خنقتوني وزهقتوني انتو اي مبتحسوش اي

شمس دخلت اوضته 

تاني يوم بليل الكل بيلبس علشان الفرح

--------------------- 

يتبع

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close