expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية حبك نار البارت الثاني عشر حتي البارت الخامس عشر بقلم اسماء الكاشف

 

رواية حبك نار البارت الثاني عشر حتي البارت الخامس عشر بقلم اسماء الكاشف 


رواية حبك نار الفصل الثاني عشر حتي البارت الخامس عشر بقلم اسماء الكاشف 



رواية حبك نار البارت الثاني عشر حتي البارت الخامس عشر بقلم اسماء الكاشف 

البارت الثاني عشر 

* خرجوني من هنا انا عايزه اروح 

قولتها بعياط وشكلي متبهدل منهارة من الخوف والقعدة لوحدي الباب اتفتح واترزع جامد وظهر قدامي حارس ضخم


_ هش بلاش صداع 


قالها ودخل ووراه ثلاث حراس كل واحد شايل تلميذ فتحت عيني بخوف لما لقيت غادة منهم


* عملت فيهم ايه يا مجر*مين يا أشر*ار غادة حبيبتى اصحي بليز ما تخوفنيش عليكي 


قومت من مكاني وقربت منهم هم رابطين الحبل من حديد في عامود  بحيث  اقدر اتحرك مسافة قصيرة ز*قني مكاني وبصلي بغضب 


_ لو اتحركتي من مكانك ثاني هربطك في العامود واقفه 


عيطت و ربطوهم ذيي بالظبط  


وقال بز*عيق


_ اسكتي بقي شويه وهيصحوا قالها وشاور الحراس انهم يخرجوا خرجوا وسابونى في قلقي اول ما الباب قفل جريت علي غادة اصحيها حضنتها وقعد اهز فيها بس هي ساكتة ونايمة بصيت على الاثنين الثانين كان فارس واياد سيبت غادة  وقربت منهم بخوف 


* اصحي يا فارس طيب اصحي انت يا اياد قولتها وغمضت عيني بخوف الكل مغمي عليهم ورجعت انا مكاني بخوف وضميت نفسي بخوف وعيني عليهم وبتمني يفوقوا


عند عاصم 


اتحرك بضعف هو كمان وقعد جنب جد مروه


_ منصبك وعلاقاتك مش هتقدر ترجع ليه حبيبتى ولا ترجع ضحكتها من ثاني 


بص عليه ولقى ندم كبير بس لسه بيكابر


_ تقدر تمشي ومش هحملك ذنب أي حاجة الذنب كله ذنبي انا الى ماقدرتش احافظ عليها حط ايده على وشه سمع الجد بيتكلم بتهد*يد 


^ حفيدتي هقدر اجيبها وهلاقيها بس المره دى هترجع معايا انا 


ابتسم عاصم بغضب 


_ للاسف ايها الجد العظيم حفيدتك تبقي مراتي  قالها بسخرية 


^ هطلقها منك هي لسه صغيرة على الجواز اصلا


_ تطلق مين يا راجل انت شكلك اتهب*لت دى مراتي وعلى جث*تي اسيبهالك 


قالها بعصبية ونسيو ان مروه مخطوفة 


قام الجد من مكانه وقال


^ ترجع بس حفيدتي وهشوف هيحصل ايه 


قام عاصم ووشه فى وش الجد بتحدي


_ أبعد انت بس علشان لو عرفت العصا*بة انك تقرب ليها هيكون خط*ر عليها


قرب الجد خطوه وقال بغضب 


^ عارف انا بعمل ايه هجيبها من غير ما حد يقدر يلمس شعره منها


بص عاصم ليه بغيظ واتحرك الجد من مكانه وخرج وقفل الباب جامد خلي عاصم بستغفر بغضب وصرخ بغيظ ورمي إلى على الطرابيزة قدامة على الأرض وبعدين قعد مكانه بإنهيار


عند مروه 


فتحت غادة عينيها ولقتني قاعدة بعيد وخايفة سمعتها بتنادي عليه بصيت عليها ورجعت ليه الحياة جريت عليها وقعد جنبها بفرحة 


* انتي كويسة قولتها بعياط هزت راسها وقربت رأسها من رأسي _متخافيش 


سمعنا ضحكة بسيطة من فارس وقال


= ايه العشاق دول قالها بمرح بصينا عليه لقيناه بيحرك رأسه يمين وشمال بيفك تشن*يجته اتنهدنا براحة


_ رخ*م اسكت انت 


= ماشي يا ست غادة المهم انتم كويسين 


^ بس لازم نهرب من هنا قبل ما يق*تلونا 


قالها اياد بصينا عليه كلنا والخوف باين على وشوشنا 


* انت بتقول ايه هم هيق*تلونا


قولتها بخوف   


^ ليه لاء 


_ يامامي مش عايزة ام*وت انا لسه صغيرة يا مروة  


ولزقنا فى بعض


= يا ابني اسكت انت اهو خوفتهم قالها فارس بغيظ 


^ بكذ*ب انا مش دي الحقيقة هم لازم يعرفو ان وجودنا معاهم خط*ر ومنكن في اي لحظة نم*وت 


قام من مكانه ايده مربوطة لكن يقدر يتحرك بص من الشباك ولقي عدد كبير من الحرا*س فى المكان قعد بسرعة وهو مهموم 


^ الخروج من هنا صعب اووي قالها وبصينا على بعض بخوف وفقدنا الامل ان نهرب غمضت عيني وافتكرت عاصم وحشني وخايفة ما اشوفهوش ثاني هى دي النهاية ذي ما اياد قال   


عدي الوقت من غير ما يدخلو علينا وكمان من غير اكل جوعنا وصوت بطني بقي مزعج ومكسوفه


بالليل اتفتح الباب ودخل الحارس في ايده صنيه فيها اكل قرب مننا وحطها على ترابيزة صغيرة وقال 


# الاكل اهو يا كتاكيت 


قالها وقرب من فارس يأكله لقم قليلة علشان منشبعش كانو مستقصدين نفضل جعانين علشان منقدرش نتحرك كثير ونفكر نهرب خلص من فارس واكل اياد وبعديه غادة وجيه الدور عليه كان بيبص ليه بصات غر*يبة 


* انا عايزة جبنة رومي مباكلش النوع ده من الجبن 


رفع حاجبة وعنيه بتبص علي جس*مي بقذ*ارة ارتبكت ورجعت لورا 


# احنا مش في فندق خمس نجوم طلباتك وتنفذ يا حلوة قالها وقرب مني بطريقة مخ*يفة 


* خ  خلاص هاكل من دي قولتها بتهتهه وتوتر 


غامت عينيه وقال


# لو عايزه فندق خمس نجوم معنديش مشكلة يا مز*ه بس المقابل 


بص على جس*مي فحطيت ايدي وحضنت نفسي بخوف وهو كمل 


# انتي


قالها وماحستش غير بقربه المهل*ك مني وصرخت برعب....... يتبع 

صلوا ع النبى....  ❤

رواية_حبك_نار  

البارت الثالث عشر 

هج*م علي مروه فصرخت برعب وبتحاول تبعده بس اياد قام زقه بكتفه لانه متكتف من ايده  فالحارس غضب منه وزقه بجسمه الضخم وقعه على الحيطة إلى وراه واتخبطت رأسه جامد واغمي عليه تحت نظرات مروه المرعوبة وغادة إلى بتصرخ بهستريا وضامه نفسها برعب وفارس قام شا*يط هو كمان  وحاول يهجم عليه هو كمان بس زقه هو كمان ووقع وصراخ مروه زاد لما رجع الحارس ليها ثاني فك الحبل الحديدي بالمفتاح إلى معاه من العامود وقرب منها عايز ياخذها بعيد عنهم بس صراخها العالي زاد والباب اتفتح مره واحده وظهر شخص ضخم اتكلم بغضب 


& ايه إلى انت بتعمله هنا 


# انا انا ارتبك ومش عارف يتكلم ووشه كله عرق 


قرب منه الشخص الضخم وضر&به كف بغضب 


$ اطلع بره وحسابك بعدين معايا 


وسحب من ايده المفتاح 


نزل الحارس  رأسه بخوف وخرج بصيت عليه بخوف ورجعت لورا لما لقيته بيقرب مني ابتسم بهدوء وربط الحبل الحديد من ثاني في العامود وقرب من وشي بحنية ومسح دموعي واتكلم بلطف عكس شخصيته العصبية مع الحارس 


& اسف على إلى حصل مش هتتكرر ثاني هم يومين وهترجعوا بيتكم ثاني بس اتعاونوا معانا علشان محدش يتأذي تمام 


هزيت رأسي بموافقة ودموعي بتنزل بخوف ابتسم وقام قرب من إياد اطمن عليه لقاه بخير وخرج وسابنا


ثاني يوم في مكتب عاصم قاعد مع معاذ وشكله متبهدل وعنيه تبدلانه ومعاذ مضايق علشان صاحبه وبيحاول يواسيه 


حط معاذ ايده علي كتفه وقال بهدوء 


^ هتكون كويسه متقلقش 


بص عليه بسرحان وقال بتعب 


_ يارب يارب انا قلبي واجعني اووي عليها وحاسس بالذنب 


^ ده قدر ومكتوب يا صاحبي كفايه لوم على نفسك ده مش هيعمل حاجة ولا هيرجعها هي دلوقتي محتاجاك تكون قوي علشان تقدر ترجعها 


كان هيتكلم بس لقي التليفون بيرن فتح على طول


_ الو .. مين .. هو انت الكل** الي خطفتهم .. سيبهم وهنعمل إلى عايزه بس رجعها..  ايه كام مليون جنية .. انت بتقول ايه اجبلك المبلغ ده كله منين.. لاء خلاص خلاص هجمعهم بس اسمع صوتها الاول .. الو الو 


قفل الخط في وشه وهو اتعصب وز*قل الكرسي إلى جنبه بعصبية 


 ^ خير هم العصا*بة قالها بتوتر


_ اه ولاد ال # بيهددوني بيها وطالبين فيديه مليون جنية عشان يرجعوها بس تيجي والله ما هرحمهم 


^ وهتجيب المبلغ ده كله ازاى 


غامت عينه بحزن 


_ مش عارف إلى معايا ٥٠٠ الف بس هحاول اجمع المبلغ ان شاء الله أبيع العربية مش مهم المهم ترجع


^ عربية ايه إلى تبيعها يا صاحبي انا معايا مبلغ خذه وهنتصرف في الباقي 


ابتسم لوجود صديق صالح في حياته


اهل فارس عرفو بخ*طف ابنهم ورجعوا في اول طيارة ووصلوا عند الضا*بط ودخلو عليه 


_ اتفضلوا 


ابو فارس 


* عرفنا بخ*طف فارس وزمايله وجايين معانا الطريقة لانقاذهم احنا زارعين جهاز تتبع فى فارس علشان علاقاتنا وشغلنا ودايما فارس متعرض للخ*طر


وصلت الشرطة المكان وداهمته من كل اتجاه والمجر*مين حاسوا بالتوتر وبدءو ينسحب مجموعة منهم ودخل الحارس الضخم الي اته*جم على مروه قبل كده 


_تعالي معايا مش هسيبك يا حلوه انتي طوق النجاة يا حفيدة الوزير 


فتحت عينيها برعب وحاولت تجري بس مسكها وبعدين فك مروه مع صراخهم عليه بالمفتاح إلى معاه وشالها على كتفه هجم عليه فارس بس مقدرش عليه خرج وسابهم بس فارس بص على إلى فى ايده المفتاح بمهارة قدر يوقعه من الحارس وده كان هدفه لما اتهجم عليه هو عارف ان مكنش هيقدر يوقفه لانه متكتف وأضعف منه بكثير


كل الأهالي وصلت المكان والشرطة سيطرت على الوضع وخرجو كل التلاميذ بأمان كل أب وام مستنين عيالهم يحضنوهم ويشمو ريحتهم الطلاب خرجوا ورا الثاني وجريو على اهلهم في مشهد عاطفي ومؤثر معاذ مع عاصم مقدرش يسيبه في لحظة ذى دي بس فتح عينيه بصدمه لما شاف اميرته الساندريلا طالعة من ضمن التلاميذ عاصم واقف بأمل مستني حبيبته ياخذها في حضنه ويعتذر منها لكن مش كل نهاية سعيدة ومش دايما بيكون في فرصه ثانية الكل خرج معاداها سمع صراخ اهل فارس القلقنين على ابنهم إلى هو كمان مكنش من ضمن إلى اتنقذوا........ يتبع


صلوا ع النبى  ..  😍😘

البارت الرابع عشر


١٤

#رواية_حبك_نار 


واقف عاصم بأمل مستني حبيبته ياخذها في حضنه ويعتذر منها لكن مش كل نهاية سعيدة ومش دايما بيكون في فرصه ثانية الكل خرج معاداها سمع صراخ اهل فارس القلقانين على ابنهم إلى هو كمان مكنش من ضمن إلى اتنقذوا 


قرب من الضابط بخوف 


_ فين مروه 


اتنهد الضابط بقوه وقال


= اسف بس احنا ملقيناش غير سبعة بس وفي ثلاثه مش موجودين في المكان بنت وولدين بس البحث لسه مستمر وهنلاقيهم متقلقش مش هيعدي اليوم من غير ما يكونوا وسطنا 


رجع عاصم خطوة لورا بوجع وايده علي قلبه وماسمعش غير ان حبيبته لسه مخط*وفة حط معاذ ايده على كتفه وحاول يهديه بس عاصم في مكان ثاني وعينيه بتدور فى وشوش التلاميذ بيدور على وشها بينهم


غادة بعدت عن حضن امها إلى مسبتهاش لحظة من اول ما شافتها وقالت اقوالها للضباط فتحت عينيها بصدمة لما شافت معاذ بس شالت ده على جنب وراحت وقفت قدام عاصم وبتوتر ملحوظ


_ ابيه عاصم الحق مروه بليز المج*رم شالها وبعد بيها وبس فارس واياد لحقوه انا عرفت الشر*طة وأن قالو هيجيبوها بس انا خايفه انقذها بليز


فلاش باك لفترة صغيرة 


عند مروه شالها الحارس وخرج بيها وبص فارس على المفتاح وفك نفسه ذقل المفتاح ل اياد وقال


^ فكوا نفسكم وانا هلحق مروه قالها بسرعة وخرج اياد فك نفسه وفك غادة وقفها بهدوء ومسك كتفها بجدية وقال


& اسمعيني كويس يا غادة ما تتحركيش من هنا فهماني استخبي على ما الشرطة تيجي قالها وخرج ورا فارس


 كنت بصرخ وانا مرعوبة وشايفة جث*ث فى كل مكان والحارس بيجري فى اماكن مستخبي من عيون الشرطة إلى لسه موصلتش لينا وفى ايده مسد*س طلع فارس فجاءه وبالعصا*ية خبط الحارس هزته شويه بس الحارس مسك العصا*ية فى الض*ربة الثانية وانا وقعت على الارض وصرخت بوجع الحارس ابتسم بش*ر وشد العصايه من ايد فارس وضر*به بيها على دما*غه  فوقع على الأرض شبه مغمي عليه صرخت برعب وجيت اهرب بس مسكني من ذراعي وحط سلا*حه على راسي


# امشي معايا بسكات والا هقت*له واق*تلك  


* فارس لاء قولتها وانا بجري وبحاول اجاري خطواته علشان مقعش وببص ورايا علي فارس بطلي ايوه فارس هو منقذي إلى قام ثاني وحاول يلحقني واياد وصل ليه لما شاف الحارس تهديدهم واصرارهم رفع المسد*س علي فارس ساعتها حسيت ان لازم أكون قوية محدش هينقذني غير نفسي ز*قيت ايده بعيد عن هدفه الي كان  قلب فارس  وخرجت الرص*اصه عليه بس جت علي كتفه صرخت وز*قيته ثاني بس مسكني من شعري ويتوعد بق*تلي 


# هق*تلك قالها ورفع المس*دس قدام عيني وفى اللحظة دى انطلقت رصا*صة من بعيد كان هدفها الحارس  والشرطة أتلفت حوالينا غمضت عيني بخوف وفتحتها لما افتكرت فارس جريت عليه وحضنته بس هو ابتسم وضمني لصدره بكتفه السليم ولأول مره أحس بالحب ناحيته


عند عاصم واقف بيسمع كلام غادة إلى بتترجاه ينقذ مروه ولسه هيتحرك يدور عليها ظهر من العدم الثلاث تلاميذ فارس المص*اب ومن على يمينه اياد الي ماسكه بلطف وعلى الشمال مروه ماشين ناحية أهاليهم ووشهم مش متفسر  عاصم كل تركيزه على حبيبته وبس كانت عينيها باردة وكأنها فقدت روحها في المكان ده ماشيه بضعف وبد*اري بايديها الجذء الم*قطوع من لبس مدرستها شكلها وج*ع قلبه اتحرك ناحيتها بدموع  ومأخذش باله من وش فارس المتوجع وإلى الممرضين قربوا منه وبعدوا بيه ناحية سيارة الاسعاف علشان يشوفوا الج*رح ومروه إلى بتراقب ابتعاده بوجع ووقفت مكانها وما اعطتش اهمية لوجود عاصم واياد إلى راح ناحية اهله وحضنهم واتقابلت اخيرا النظرات بصت عليه وفضلت مركزه معاه وهو بيقرب منها وهي ثابته مكانها فى لحظة كانت فى حضنه شدها ليه بقوة وضغط على جس*مها بقوة عايز يحس بوجودها وأنا  فضلت منزله ايدي جنبي وبصيت لقيت جدي وراه فرفعت ايدي ولفتها حواليه بس عيني بتقول ان القادم ح*رب.......... يتع              

#الرابعه_عشر


 


#رواية_حبك_نار 


خرجت من حضن عاصم ببرود وملامح باهته


^ حبيبة جدو تعالي في حضني 


قالها جدي وفتح ذراعة ليه بس انا بصيت عليه بلا مبالاة ودخلت في حضنه ما حستش بالأمان إلى محتجاه بعد عنه وقربت من فارس المص*اب 


* هتكون كويس متقلقش قولتها بحب وحطيت ايدي علي شعره برقة تحت نظرات عاصم الغير*انه إلى قرب مني وشدني بعيد عنه واتكلم من بين سنانه


_ ايه إلى بتهببيه ده 


ز*ميت شف*تي بلا مبالاه ورجعت ابص على فارس 


_ حمد الله على السلامة قالها عاصم وشد ايدي علشان نمشي بس انا فلت منه وقولت 


* مش هسيب فارس لوحده يا ابيه انا لازم اكون معاه مسكني ثاني وقال بعصبية 


_ هو في ايه يا مروه ما تتعدلي بقي بصيت عليه ودموعي نزلت اتنهد بحزن وضمني ليه 


* انا اسف مكنش قصدي اتعصب عليكي بس انتي بتتصرفي بغرابه


* هو ساعدني وانض*رب بسببي المفروض افضل معاه لغايه ما يخف اتنهد براحة للحظة خاف من تعلق مروه بفارس ولكن كلامي طمنه شويه فنزل لمستوايا ومسك بايديه الاثنين اكتافي برقة وقال كأنه بيكلم طفلة صغيرة 


_ هو دلوقتي تعبان يا حبيبتى واهله معاه مش هيسيبوه لحظة ولازم تسيبيه يرتاح وبعد كده هاخذك بنفسي تزوريه ايه رأيك حبيبتى وكمان انتي تعبانه ينفع تفضلي كده متب*هدله والناس تشوفك بالشكل ده انتي الاول ارتاحي وغيري لبسك إلى مق*طع ده  واحكيلي كل حاجه وهاخذك تشوفيه ها رأيك ايه مش ده الصح يا حب 


بصيت عليه مقتنعه بكلامه هزيت رأسي بموافقة وحضنته بسعادة ابتسم ليه وشالني بين ايديه فاتكسفت 


* نزلني بليز يا ابيه الناس هتتفرج عليه 


_ هش انتي الأميرة


قالها وانا دفنت راسي في صد*ره


 فتح العربية ودخلني فى الكرسي إلى ورا وسابني لحظة ولقيته جاي ومعاه شخص غريب ركبوا قدام واتحرك بينا هو بيبص بتركيز على الطريق وصاحبه سرحان وانا حاطه رأسي علي الازاز ومغمضه عيني بفتكر فى إلى فات وإلى جاي حاسه اني تايهه مشاعري ملغبطه بصيت قدامي لقيته بيبصلي وغم*ز ليه اتكسفت اول مره يكون واضح بمشاعره بعد عيني بسرعة وتوتر


^ حمد الله على سلامتك قالها صاحبه معاذ  لما وصل قدام شقته  


*الله يسلمك


فتح الباب ونزل من العربية راقبته وهو داخل شكلة وسيم وجسمه طويل ماشي بثبات عاصم بصلي با ابتسامه وقال


_ تعالي اقعدي قدام جنبي يا حب 


قالها بهدوء وانا هزيت راسي بطاعة نزلت وركبت جنبه بص علي عيني بمشاعر فياضه ومسك ايدي وبا*سها 


_ الحمد لله انك بخير وانك في حياتي يا مروه كنت هم*وت لو حصلك حاجه 


بصيت بجمود بس قولت بسرعه


* بعد الشر عليك يا ابيه متقولش كده 


ابتسم ليه بعينيه إلى بتسحرني وقال 


_ بتخافي عليه اووي كده 


* طبعا مش انت إلى مربيني انا مليش غيرك يحبني يا ابيه  قولتها بقسوة  بلع ريقه بغيظ وب*اس ايدي واتحرك بينا للبيت طول الطريق ماسك ايدي وانا ببص عليها مش نفس إلى كنت بحسه الاول كأن حبي ليه قل سحبت ايدي تحت دهشته وبصيت من الشباك 


وصلنا قدام الشقة وقف بالعربية ونزل فتح الباب ليه بمشهد رومانسي ومد ايده ليه اتنهدت بقوة ومديت ايدي ليه شدني براحه ودخلنا الشقة 


_ حمد الله على سلامتك نورتي بيتك  


* الله يسلمك قولتها وسيبت ايده وبصيت حواليا بتوتر


_ اطلعي خذي دش وغيري لبسك علي ما اطلب حاجه ناكلها يله قالها وز*قني براحه لقدام طلعت فوق اوضي بخطوات ضعيفه ومرهقه وحطيت جسمي علي السرير ورفعت عيني للسقف سرحانه وبفكر في شخص واحد هو فارس


قومت للحمام واخذت شاور ولبست هدوم جديدة وشعري مبلول دخل عليه بعد ما استأذن اول ما شافني اتحرك ناحيتي وكأن جنية بتسحبه للمياه 


_ الاكل وصل يله علشان تاكلي وتشربي اللبن قالها وحط الصيينيه علي الطرابيزة وجيه وقف قدامي مد ايده ورايا وسحب الفرشه قال بابتسامه وهو بيقعدني علي الكرسي 


_ تعالي اسرحلك ذي زمان 


وبدء يسرح وأنا منهكة نفسيا وجسديا ما اقدرتش اعترض حتي 


_ ايوه كده يا و*اد يا عاصم عليك تسريحة شعر ولا الكوافير قالها بفخر لنفسه ووقفني قدام المرايه 


_ شوفي كده 


كانت تسريحه جميلة


* حلوه شكرا قولتها ببرود وتعب وقعد على السرير بارهاق تجاهل برودي وقال 


_ يله كلي وأرتاحي شويه


كنت جعانه جدا ماكلتش من فترة كبيرة واكلت بنهم شديد لدرجة اني وقعت علي هدومي وهو بص عليه بحزن وقال 


_ ولاد ال # مكنوش بياكلوكم 


هزيت رأسي بنعم ومستمرة في الاكل نظراته قلبت حزينه وهو بيتخيل قد ايه عانيت بس انا مقدرتش اشوف ده خلصت الاكل واخذ الصينية وقام من مكانه 


_ بالهنا حبيبتى تصبحي على خير قالها وخرج بعد ما قفل النور والباب وراه وحاسس لأول مره ببعدها عنه رغم انها معاه بس روحها تايهه ومشتته في مكان ثاني...... يتبع

االخامسه_عشر


#رواية_حبك_نار 


* ابيه انا خايفة منكن انام معاك في الاوضة بليز قولتها وانا واقفه على الباب 


_ تعالي يا مروه قالها بإبتسامة هادية بيطمني ووسع ليه مكان جنبه علي السرير وانا دخلت وحطيت جسمي علي السرير جنبه واتغطيت بص عليه وانا مغمضه عيني اتنهد وشدني فى حضنه ونام بهدوء ولأول مره من ساعه ما كبرت ينام جنبي ويحضني ويطمني وانا حسيت بأمان ونمت براحه بس الكوابيس ما سبتنيش 


كنت فى اوضه ضالمة بصرخ علي عاصم علشان يطلعني ومحدش بيساعدني حتي هو اتخلي عني بيبص عليه واداني ضهره ومشي وانا بنادي بصوت عالي عليه بس اختفي وصوتي كمان اختفي بقهر والضلمة شدتني لجوه أكثر بس في ايد اتمدت من بعيد ومعاها بدء النور يطلع الايد دي بدءت تظهر ملامحها كان شخص واقف بعيد مبتسم جيه النور علي وشه وطلع فارس بطلي ابتسمت ليه بحب وكأن الحب بينا سنين قرب مني ومسك ايدي وشدني ليه ومن بعيد واقف عاصم بعيون حزينة والضلمة سحبته بعيد فصرخت بأسمه خايفه عليه لكن فارس لف حواليه ومنع اني اقرب منه وكان نوره هيسحبني بعيد بس افتكرت عاصم اخويه الكبير الي اهتم بيه دايما فصرخت باسمه بوجع وماعرفش ان صوتي خرج للواقع فقوم عاصم مفزوع عليه


_ مروه اصحي حبيبتي ده كاب*وس اصحي 


فتحت عيني وانا بن*هج دمعت اول ما شوفته قدامي ونطيت في حضنه وعيط بصوت وهو اتفاجئ من قربي ده فضمني ليه أكثر وايديه بتل*مس ضهرى بيحاول يهديني


_ اهدي حبيبتى انا معاكي اهو ماحدش يقدر يأ*ذيكي طول ما انا عايش 


انت مكنتش موجود انا كنت خايفة اووي واستنيتك كثير بس بردو ما جتش 


_ انا اسف اسف اووي مكنش في ايدي حاجة انا متخلتش عنك ابدا صدقيني سكت لما حس بانتظام أنفاسي اتنهد وريح جس*مي على السرير بس فضل حاضني وفضل يراقب فيه وقلبه واجعه 


_ هندمهم وهجيبلك حقك


ثاني يوم الصبح صحيت من نومي لقيت نفسي في اوضه عاصم ومتغطيه كويس بس هو قام من بدري قومت انا كمان وحاسه بهدوء نفسي طلعت من اوضته ورجعت اوضي فتحت الدولاب واخترت فستان اسود جميل واصل لتحت الركبة ومقفول من قدام اخذته ودخلت الحمام شويه وطلعت وانا لابسه الفستان وقفت قدام المراية وحطيت مكياج خفيف كحلة وروج غامق ابتسمت لنفسي ونزلت لتحت كان عاصم بيجهز السفرة ومديني ضهره ولما سمع صوت الكعب لفلي بإبتسامة جميلة بس اتمسحت في لحظة وعينيه قلبت شر*ار 


_ يان*هار ابوكي اسود ايه إلى انتي لبساه ده  


قالها ومشي نحيتي بغيظ فضلت متنحة مكاني ببرود مقصود  


* ماله في ايه ده فستان حلو 


_ بس مفتح زيادة عن اللزوم وقصير اووي كمان قالها ومسك الفستان بطرف صوباعه وبعدين مسكني من ق*فايا وقربني من وشه بغيظ 


_ وايه إلى حطاه ومه*بباه علي وشك كمان 


* سيبني هتبوظ برستيجي وفستاني قولتها وحاولت افلت منه بس ماقدرتش وهزني أكثر اتأففت بضيق حقيقي


* فيها ايه دى حتة كحلة يعني حاجة بسيطة مش لازم اطلع حلوه ولا انت عايزيني افضل و*حشه قولتها وكشرت في وشه بطفولية سابني ومسح وشه بغيظ واداني ضهره كأنه بيحاول يهدي من نفسه علشان ما يتعصبش عليه 


_ اهدي يا عاصم كلم نفسه


بصلي وراسم ابتسامة 


_ بس انتي حلوه يا مروه من غير أي حاجه مش محتاجه تتزيني وتلبسي قصير فهماني يا روحي 


هزيت رأسي بعند وقولت 


* لاء انا لازم اكون احلي واحده 


_ طيب حبيبتي اعملي كده طالما في البيت لكن ما فيش خروج بيه قالها بمهادنه وبعدين كأنه افتكر حاجه 


_ هو صحيح انتي رايحه فين من النجمة كده قالها وبيحاول يكون هادي 


* عند فارس انت امبارح  وعدتني ان هتوديني ازوره


قولتها وسحبت بطاطسيه من السفرة وأكلتها 


_ من الصبح كده لاء طبعا 


بصيت عليه بغيظ


* بس انت وعدتني مليش فيه انا عايزه اروح دلوقتي قولتها ودبيت على الأرض بعصبية وطفولية وكأن فجاءة اتحولت طفلة عني*دة بس هو مكنش الاب الهادي إلى يقدر يحتويني فقد اعصابه وصرخ فيه 


_ هو فيه ايه يا مروه ايه لعب العيال ده مالك جري لعق*لك ايه من امتي التصرفات دي انا مقدر حالتك بس انتي زودتيها وانا مش هستحمل كثير  


رجعت خطوه لورا بخوف منه واتنفست بصوت عالي لاحظ كده اقرب مني خطوه بس انا خوفت منه وفقدت الثقة فيه وافتكرت خيا*نته دي الحاجة إلى عقلي بيجيبها دايما قدام عيني 


لما شاف خوفي اتنهد وقال 


_ أسف أتعصبت عليكي خلاص يا ستي هاخذك تشوفيه 


ابتسمت بانتصار لكن قال


_ بس تغيري اللبس ده وتمسحي إلى على وشك غير كده ما فيش مرواح 


جيت اعترض بس اتحرك وسابني اتنهد بغيظ وطلعت اوضي وأنا بضرب الارض في كل خطوه وبشت*مه


_ رخ*م وبكر*هك يا عاصم


بعد ساعة كنت قدام المستشفي بفستاني الأخضر الطويل وواصل للارض ووشي النقي خالي من مكياج نزلت من العربية ودخلت علي جوه وعاصم ماشي حنبي لابس قميص ازرق وبنطلون جينز أسود سأل علي اوضه فارس وانا بتأمل المكان حواليه وحسيت بانقباض بك*ره المستشفيات ذكرياتي معاها وح*شه عرف عاصم الاوضة ومسك ايدي وطلعنا الدور الثاني ووقفنا قدام اوضته خبطنا الباب ودخلت جري علي فارس إلى نايم علي السرير واتعدل اول ما شافني وابتسم ليه مسكت ايده بحب وقولتله 


* حمد الله علي سلامتك يا فارس 


قولتها بحب واضح وهو رفع ايدي وباسها برقه 


_ الله يسلمك مروه فرحان اني شوفتك 


كل ده تحت نظرات عاصم الي لسه واقف علي الباب مكانه كور ايده بغضب وخبط على الباب يفضي شحنة غضبه إلى بتزيد من تصرفاتهم وقال بهمس 


_ نه*ار ابو*كي أسو*د يا مروه الكل#ب........ يتبع 


استغفر وا  ...  ❤


تكملة الرواية من هنا

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close