أخر الاخبار

هيام_آرام البارت التالت والرابع والخامس والسادس بقلم Hanane La Tendresse كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


 هيام_آرام 

البارت التالت والرابع والخامس والسادس

بقلم Hanane La Tendresse

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

البارت 3 

بقلمي 

مرة أسبوع كانت هتان تاقلمت مع وضعها الجديد و آرام

 تأقلم كمان و أسر وقع و ماحد سما عليه 


في صباح على سفرة كان قاعد آرام و يشرب قهوة و بياكل الفطير  و بعد نزلت هتان 

هتان : Bonjour

آرام : Bonjour تعي تفطري اه و اليوم في ضياف رح يجو 

هتان : ضيوف ايه 

آرام : لما يجو تعرفي 

هتان : d'accord  هو انت إجازة اليوم ولا ايه (لأن كان لابس لبس البيت بنطلون رياضي و تيشرت رياضي و المعطف الرياضي و مسوي القبعة المعطف فوق راسو 

آرام : ام إجازة لانو ضيوف مهمة و بالمرة اتعرف عليكي شوي فيني اسئلك 

هتان : اه طبعا اسئل 

آرام : عندك كام سنة 

هتان : 19 سنة و انت 

آرام : 26 انتي بتدرسي طب بدك تكملي دراستك 

هتان : اه بدي اكمل و اصلا الطب حلمي من انا و صغيرة 

هنا آرام سرح في 

فلاش باك في الزمن القديم

كان آرام مع بنت حلوة قاعدين بالغابة 

آرام : يا قمر ايه هو حملك

البنت : اني اعالج الناس و الحيوانات و انقذهم من الموت لهيك انا دائما بجتهد و دائما اقعد اتعرف على النباتات لأنها علاج و بضل مع العم الهيثم لانو هو معالج اريد ان اكون زيه

آرام : كتييييير حلو أن شاء الله بيتحقق حلمك بس اجتهادي مشان يتحقق 

    العودة للحاضر 

هتان : هاي انا هنا فين كنت سرحان

آرام : اه قولتي ايه مفيش حاجه

هتان : ok 

آرام : بفهم من كلامك ان بدك تدرسي الطب و تصيري طبيبة صح 

هتان : طبعا

آرام : انا رح اروح لبريطانيا لانو الفرع الرئيسي تبع شركتي هناك رح روح اشتغل و اتابع شغلي هناك و اقدملك على الدراسة في احسن جامعة في لندن تمام 

هتان : تمام و من السعادة قامت و راحت حضنته شكررررا 

آرام : مفيش شكر بينا 

فاقت هتان على حالها 

هتان : اسفة ههه 

آرام : مفيش حاجة 

هتان :اه بدي اسئلك 

آرام: اتفضلي 

هتان : هو انت ايه ده لي بتاكله و ليه متفطرش زي ما انا افطر 

آرام : انتي من اي بلد 

هتان : مصرية و جزائرية شوي بس لانو ست بابا كانت جزائرية بس بحب الجزائر اوي 

آرام : انا جزائري مش مصري و انا لانو عشت في صغري في الجزائر و في عائلة جزائرية اتعودت اكل كده و ده و شاور على الاكل فطير و هو عبارة على سميد و طحين و زيت و ماء و نعجنهم و بعدين نخبزه نطبخهم في الطاجين اوكي و هذه القهوة و كل العائلة الجزائرية بتاكل هيك الصبح و اهم شيء القهوة أما الفطير بيتغير باشياء تانية مثل العيش بالمربي أو بزبدة و بس 

هتان : اه فهمت شكرا على المعلومة

آرام : اف بتشكريني كتير انتي الاهم انا رح روح شوي و برجع 

هتان : في سؤال تاني

آرام : ايه هو 

هتان بدموع : ماما كيف ماتت 

آرام : بليل هاحكيلك


و بعدين في  الغابة وحش الغابة واقف 

آرام : اااااااااااااااااه مين هذي 


الوحش : انا لازم اتاكد اذا كانت هيامي اه هيامي وحشتيني اوي اوي و رح انتقم من الكل لي كان السبب في موتك زمان و نرجع نعيش الزمن الجديد في السلام و السعادة 

 و جاء اثنين من وراه 

الاول :آرام ايه هي الخطة الأولى للانتقام 

آرام : ضعف البنات الحب رح تحب البنت و ضعف الشباب النساء نوقع الحشرات اول شيء و بعدين les animaux domestiques  للحيوانات الاليفه الصغيرة اللطيفة و بعدها الحيوانات المتوحشه animaux sauvages 

بس نقضي على الحيوانات المتوحشه نكون حققنا انتقامنا و نعيش الزمن الجديد في الحب و السلام و نرجع بشر بقلب احمر و دم احمر و دموع شفافة 

الاول و الثاني : نحنا معاك في أي خطوة بس هتان بنعمل ايه معاها هي ما تذكرت شيء 

آرام : متخافوا عليها هي مسؤوليتي و حتى يمكن تكون هي هيامي مش ممكن هي اكييد . بس لازم نتاكد 

الثاني و الاول : كيف نتاكد 

آرام : خلوها عليا دي انتو دلوقتي نفذوا لي طلبته و رح يجو ليا ضيوف يلا باي 

بعد شوي رجع آرام للبيت و راح اخد دوش و غير ثيابه و كان وقت الغدا و نزل لسفرة وجد هتان قاعدة و راح قعد 

آرام : اهلا 

هتان : اهلا 

و بعدين تغدو 

آرام : عجبك الغدا 

هتان :يمي لذيذ اوي كتير حبيت اسمها ايه الأكلة دي 

آرام : الشخشوخة و هي كمان أكلة جزائرية لما يلحقوا الضيوف قوليلي 


و قام و راح و بعد شوي دخل بنتين حلوين من الباب القصر و بعدهم الحرس يحملوا حقائبهم 

رئيسة الخادمة : مرحبا نورتو القصر 

آرام من ورا و هو يغني :توحشتكم أنا عمري بغيت نشوفكم

طال صبري طالت عليّ غيبتكم

يا اللي بغيتوها ندير لكم أنا بخاطركم يا عمري، يا عمري

مانيش مليح انضريت من قلبي

تكويت بزاف وداري بيّ ربي

Jusqu'à quand

تقعدوا  فيّا تعذبوا عندي غير إنتم  أنا عندي غير إنتم (اغنيه جزائريه اسمها توحشتك انا بمعنا وحشتيني )


راحوا البنتين ناحيتو و دخلو في حضنه : وحشتنا اوي اوي

آرام : و انتوا كمان وحشتوني جدا جدا جدا يلا تعالو تتعرفوا على هتان 

البنتين : نحنا زعلانين اوي منك يعني بيصير تتجوز و ما تقولناش ليه 

آرام : خلاص دلوقتي صرتو مصريات تعالوا 

راح آرام و البنتين على الريسبشن لي كانت فيه هتان 

آرام و حضن هتان من كتافها : هذه هي هتان مراتي 

و شاور على البنت الاول و قال دي خزامى اختي و شاور على الثانية و ديه توأم خزامى ترانيم

هتان سلمت عليهم : تشرفنا 

خزامى : الشرف ليا 

ترانيم: متشرفين يا قمر 

ترانيم لخزامى : بصح وشنهي خوك جاب فيها بومبا زلة يا جدك ذاك الزين الحاجب و العين (بس ايه اخوكي اخد بنت قمر حلوة اوي صاروخ هذا  الجمال )

هتان ضحكت : ههههههههه ههههههههههه أسر رقم اثنين ههههه بصراحه انتي كمان حلوة اوي اوي 

ترانيم و خزامى : بتحكي جزائري 

هتان : مش اوي بس افهم شوي لان كامنوا رفقاتي بيحكو لهجة دي 

خزامى : اها كتير حلوة 

ترانيم: بس لحظة هو اخواتك حلوين زيك كده 

من وراهم 

: احلى منها الصراحة 

ترانيم: اه أسر دي اختك 

اسر : Yes baby 

خزامى: أسر ياسر كيفكم 

ياسر : الحمد لله 

هتان : بس لحظة انتو من وين تعرفوا بعض 

خزامى: انا و ترانيم توام و كنا ندرس مع أسر و ياسر 

هتان : اها فهمت 

آرام : يلا انتو روحوا ارتاحوا و غمز لخزامى و ترانيم 

و الكل راح

هتان راحت تشاهد في مسلسلها على التلفزيون و كان مسلسل صالون زهرة

عند وحش النار كان في الغابة و و قداموا 2 

الاول : انا معاك بكل

الاول : انا معاك بكل خطواتك 

الثاني: و انا كمان يا آرام 

آرام : المهم فهمتوا و شيء تاني ما تخلوا هتان تحس بشيء 

يلا نرجع 

بعد الشوي بعد العشاء قعد آرام و هتان و خزامى و ترانيم و أسر و ياسر يهزرو مع بعض و بعدها راح الكل ينام أما آرام فكان بالجنينة بايدو جيتارة و بيغني بالجزائري 


اسم الاغنيه يا حسراه عليك يا دنيا  المغني الاصلي تبعها اسمه كمال مسعودي الله يرحمه و غناها كمان حمزة نمرة و امين بابيلون ( اسمعوها بيوتيوب ) 

و اي شيء متفهموهش اسألوني و شكرا

#البارت الخامس 

#هيام_ارام

في مطعم فاخر بالليل كانت خزامى في جالسة و بعدين و هي ريحا للحمام فجأة صدمت في شاب طول و عرض 

خزامى: Désolé 

الشاب :  Il n'y a pas de problème ma belle . je suis ayman

خزامى : خزامى

ايمن : مصرية 

خزامى: اه 

ايمن : انت لوحدك هنا 

خزامى: اه للاسف 

ايمن بخبث : و انا كمان لوحدي ايه رايك تتعشي معايا عزومة من عندي و لنتعرف على بعض اذا ماعندك مشكل 

خزامى: نعم بالطبع 

و قعدوا يتعشوا و خزامى تغري فيه و هو معجبة فيها و بدوا إياها 

و بعد شوي راحت خزامى للبيت  

في غرفة كبيرة مليئة بالشاشات 

آرام : عملتوا ايه اليوم 

خزامى : وقعت ايمن و اخدت رقمه و هيصير رفيقي 

آرام : حلو 

ترانيم: و انا وقعت ايهاب من اسبوع 

آرام : مدهش ايهاب من animaux sauvages رائع 

أسر : وقعت نيللي وقع زي الفل 

ياسر : و انا وقعت سيلينا

آرام : انا في وحدة بدها تقرب مني و انا عجبها و هي لينا و وقعت من شهرين عم العب على الخفيف بس دلوقتي هبدا اللعب الصح بقالنا 2 فهد و تاني زيدان بس هيوقعو بيد الدولة عن قريب و في الثامن و هو متذكرتوا و هو المدبر لي دمرنا زمان ليأخذ كل شيء بس شو عليه هعرفه  خلونا نقول عليه y السيد y آرام بابتسامة شيطانية و من هنا تبدأ قصة انتقام ملاك النار آرام 

ياسر : بس نحن كيف هننتقم و كيف هنعاقبهم و انت و هيامك مصيركم ايه هو بعد الانتقام ده 

ترانيم: و اذا عرفت هيامك مين أو لسا 

آرام : عقابهم هو رح ناذيهم نفسيا و بعدين جسديا و بعدين نسلمهم للحكومة 

اسر : و ليه منقتلهمش بدل ما تسلمهم لدولة و كيف هنجيب أدلة للدولة 

آرام : هم مافيا و شغلهم كله مشبوه و كمان اذو كتير ناس و انا مقتلش لأن الموت راحة العذاب احسن و خاصه النفسي 

أما هيامي فهي معانا بنفس البيت بس هي متلخبطة شوي 

و صدموا كلهم 

آرام : متظهروش   حاجة و يلا ارتاحوا شوي و بعدين انزلوا نتعشا كلنا سوا 

و الكل راح لغرفته ليرتاح 

..............................._______________________________

في غرفة هتان كانت قاعدة على سرير و تنظر في نقطة وهمية حتى دخل آرام و راح لهتان و قبلها من فمها 

آرام : هتان اهلا كيفك 

هتان : اهلا منيحة انت مش هتقولي ليه ماما ماتت 

آرام قعد جنبها و بلش يحكي 

فلاش باك 

في الجامعة دخل اخ ام هتان و كان هيضرب هتان بس هي وقعت و حملها آرام و راح لبيته و بعدين عرف من أسر و ياسر أن أمهم لي هي مش أمهم مربيتهم فقط أنها ماتت بسبب وقع وقعتها من الاعلى و مجهول هو لي دفشها 

العودة للحاضر 

هتان ببكاء : يعني ماما ماتت مقتولة و هي مش امي من الأساس 

آرام: اه بس اهدي و انا هاخد حقها و هي كانت بتحبك وكانك بنتها . اهدي 

هديت هتان و نامت في حضن آرام 

و بعد شوي قام آرام و راح لجنينة عمل تليفون

آرام : مرحبا يا قمر كيفك اشتقتلك

.....:مش هعصب والله انا منيحة و بطل الكلمة دي و شعور غير متبادل لأن اكيد ما اشتقتلك 

آرام : لا والله حرام كيف ما تشتاقيلي 

............:يلا قلي عايز ايه عم اذاكر 

آرام : عم بتذاكر شيء ما بيتصدق 

..........:المفيد الاهم بسرعة 

آرام :بدي توقعيلي شب بلشت انتقامي 

........:اسمه وين يقعد في رسالة 

آرام : اوك هرسلك كل المعلومات لعندي اه و اتجوزت 

.........:الف مبروك باي 

آرام : باي 

و ابتسم و راح السفرة و تجمعوا كلهم ليتعشوا

السلام عليكم

#هيام_ارام 

#البارت 6


مرت ايام آرام في خطته للانتقام مع أسر و ياسر و خزامى و ترانيم و عم ينتظروا وصول لوتس لتنتقم معهم و لي يكتشفوا مستر y هتان لسانها ملخبطة في عقلها و مش فاهمة حاجة و عم اكمل دراستها و آرام رجع حبه لهتان مثل ما كان بالزمن القديم و . 

في قصر من القصور الكبيرة و الفخمة عائلة كبيرة متجمعة 

قال أحدهم : وحش النار رجع و لازم نكتشفه قبل ما يعرف أن هو وحش النار و نقضي عليه و ناخذ قوته و ملاك النار كمان لازم نعرفها و ناخد قوتها و نقضي عليها لأن لو اتحدوا الاتنين هتكون كارثة عضمى . 

قال زيدان : كيف هنعرفه 

........:خلي للوقت و نعرف هنعرفهم

.........._______&_______________عند أسر وياسر و اليوم هو يوم حفلة تخرجهم من الجامعة و نهاية السنة الدراسية الجامعية . احتفلوا و تخرجو من الجامعة بفرحة و هتان فرحانة لأن هتروح لبريطانيا تكمل تعليمها بمساعدة آرام 

في قصرهم 

آرام قاعد على الكنبة في غرفته : هتان تعالي 

هتان : نعم 

آرام : بعد الإجازة دي هننتقل لبريطانيا و تكملي طب هناك فاهمة 

هتان : بجد طبعا هروح بس هروح لوحدي 

آرام : كلنا هنستقر في بريطانيا حتى تكملي دراستك و نرجع لمصر و انا اتابع شغلي من هناك 

_____________________عند ياسر 

كان مع سلينا في نادي و هو يمثل أنه عم يشرب معاها و هي سكرت حملها و اخذها على الاوتيل 

كانت عم بتهلوس رماها على سرير و قرب منها 

ياسر بخبث : ام بتحكي ايه احكيلي 

سلينا بسكر: ههههه انا كنت مع وحش النار و كنت بحبه و لينا كمان كانت بتحبه بس هو راح لملاك النار و حبها و ما حبني انا بس نحنا ما خليناهم بتهنو و بعدناهم عن بعض و كملت بشر بس دلوقتي رجعو و نحن لازم نتخلص منهم و ناخد قوتهم لأن لو اتحدوا هتكون كارثة لازم ميتحدوش مع بعض و

ياسر : و مين هو كبيركم 

سلينا بتقطع: كان يعشق و يحب ملاك النار هههههههه الكل يحبها 

ياسر : اسمه ايه 

سلينا : هههههههه م و فقدت الوعي  

ياسر : يخرببيت امك دلوقتي بس أجاكي تفقدي الوعي اففف

._______________________عند ترانيم

ايهاب : مساء الخير ترانيم كيفك 

ترانيم: منيحة الحمدالله و انت عامل ايه 

ايهاب و هو ينظر لبنت تانية حلوة : بخير 

تطلبي اكل ايه

ترانيم:على زوقك 

ايهاب : اه أكلو و بعدين طلعوا من المطعم 

ايهاب بخبث: ايه رايك تجي معي للبيت ههههه 

ترانيم: هههههههه لما نتجوز ههه 

و تركته 

ايهاب في نفسه :انت مزة بس في كتير احسن منك فخلينا نتسلى بيك شوي ههه 

_____________________في قصر آرام دخلت بنت. في غاية الأناقة و التميز و الغرور و الثقة في النفس

......... السلام عليكم ورحمه الله وبركاته يا اهل الدار اين انتم يا سلالة الفاراعنة 

آرام : اننا هنا ايتها القوقازية كيف الحال 

............بخير الحمدلله لقيت خطة و غمزة 

آرام: تعالي راحو للمكتب و كان هناك أسر و ياسر و خزامى و ترانيم

آرام :بعرفكم و شاور على البنت دي لوتس هتساعدنا و هتدخل لبيت لي رح ننتقم منهم و نقول عليهم عائلة المحمودي

ياسر : كيف هتدخل و هي بنت و محجبة 

لوتس : حياتي رحلي عقلاتك هدخل يعني هدخل متخفش عليا ما انا لوتس 

آرام : مثل ما قالت هي لوتس و اكيد قد المهمة دي . لنبدأ الانتقام . و ذهب الجميع 

_____________________

بعد مرور يومين في قصر المحمودي تدخل بنت محتشم بملامح جميلة تدخل 

البنت : اهلا انا الدكتورة الفيزيائية 

الحارس : تفضلي معي تدخل معه البنت و يقابلها ايهاب


ايهاب: انت هي الدكتورة الفيزيائية

البنت : اه انا هي 

ايهاب تعالي معي اخذها لغرفة فيها امرأة في ستينات من عمرها 

ايهاب : دي امي ماما دي الدكتورة الفيزيائية الجديدة تساعدك مشان تصيري تمشي 

المرأة (حليمة )بطيبة : اسمك ايه 

البنت : انا أميرة الشرقاوي  دكتورة فزيائية 

حليمة بطيبة : مرحبا بك أن شاء الله شفائي يكون على يدك

أميرة : ان شاء الله

هنا أميرة بدأت في علاج حليمة و حليمة كانت تتحسن و ايهاب كان معجب باميرة و نسى ترانيم و ترانيم راحت تلعب على فهد حتى وقعته في الكلام و عرفت أنه تاجر مخدرات و القي القبض عليه هو و زيدان 

عند بيت اراك كان الجميع مجتمع أما شاشة كبيرة يشاهدون الشرطة و هي تقبض على فهد و زيدان المحمودي

آرام : اول اثنين تخلصنا منهم مبقاش كتير 

ثم خرج ليعمل مكالمة 

آرام : الو عاملة ايه يا لوتس ايه الاخبار عندك فهد و زيدان المحمودي في داهية راحو هههه 

لوتس : هنا عندي العائلة كلها اتبرت منهم هههه يعني مش هيعمل لهم محامي و طبعا خوفا على أنفسهم ههه 

آرام : رائع مدهش اي اخبار على مستر y عرفتي له طرف خيط 

لوتس : لا لسا بس شوي وقت و هعرف كل شيء . 

آرام : عرفت معلومة أنه يبلش بحرف الميم 

لوتس : هنعرفه اه ايهاب واقع و عم يحكيلي على العيلة دي كتيير و دائما يفلت لسانه شوي صغيرة و الغرفه أن إيهاب كل المعلومات عنده . 

آرام : رائع يلا باي بتقليد حضرة الدكتورة الفيزيائية أميرة الشرقاوي ه

لوتس : باي روح شهر عسل مع المزة احسن لك 

السلام عليكم

#هيام_ارام 

#البارت 6


مرت ايام آرام في خطته للانتقام مع أسر و ياسر و خزامى و ترانيم و عم ينتظروا وصول لوتس لتنتقم معهم و لي يكتشفوا مستر y هتان لسانها ملخبطة في عقلها و مش فاهمة حاجة و عم اكمل دراستها و آرام رجع حبه لهتان مثل ما كان بالزمن القديم و . 

في قصر من القصور الكبيرة و الفخمة عائلة كبيرة متجمعة 

قال أحدهم : وحش النار رجع و لازم نكتشفه قبل ما يعرف أن هو وحش النار و نقضي عليه و ناخذ قوته و ملاك النار كمان لازم نعرفها و ناخد قوتها و نقضي عليها لأن لو اتحدوا الاتنين هتكون كارثة عضمى . 

قال زيدان : كيف هنعرفه 

........:خلي للوقت و نعرف هنعرفهم

.........._______&_______________عند أسر وياسر و اليوم هو يوم حفلة تخرجهم من الجامعة و نهاية السنة الدراسية الجامعية . احتفلوا و تخرجو من الجامعة بفرحة و هتان فرحانة لأن هتروح لبريطانيا تكمل تعليمها بمساعدة آرام 

في قصرهم 

آرام قاعد على الكنبة في غرفته : هتان تعالي 

هتان : نعم 

آرام : بعد الإجازة دي هننتقل لبريطانيا و تكملي طب هناك فاهمة 

هتان : بجد طبعا هروح بس هروح لوحدي 

آرام : كلنا هنستقر في بريطانيا حتى تكملي دراستك و نرجع لمصر و انا اتابع شغلي من هناك 

_____________________عند ياسر 

كان مع سلينا في نادي و هو يمثل أنه عم يشرب معاها و هي سكرت حملها و اخذها على الاوتيل 

كانت عم بتهلوس رماها على سرير و قرب منها 

ياسر بخبث : ام بتحكي ايه احكيلي 

سلينا بسكر: ههههه انا كنت مع وحش النار و كنت بحبه و لينا كمان كانت بتحبه بس هو راح لملاك النار و حبها و ما حبني انا بس نحنا ما خليناهم بتهنو و بعدناهم عن بعض و كملت بشر بس دلوقتي رجعو و نحن لازم نتخلص منهم و ناخد قوتهم لأن لو اتحدوا هتكون كارثة لازم ميتحدوش مع بعض و

ياسر : و مين هو كبيركم 

سلينا بتقطع: كان يعشق و يحب ملاك النار هههههههه الكل يحبها 

ياسر : اسمه ايه 

سلينا : هههههههه م و فقدت الوعي  

ياسر : يخرببيت امك دلوقتي بس أجاكي تفقدي الوعي اففف

._______________________عند ترانيم

ايهاب : مساء الخير ترانيم كيفك 

ترانيم: منيحة الحمدالله و انت عامل ايه 

ايهاب و هو ينظر لبنت تانية حلوة : بخير 

تطلبي اكل ايه

ترانيم:على زوقك 

ايهاب : اه أكلو و بعدين طلعوا من المطعم 

ايهاب بخبث: ايه رايك تجي معي للبيت ههههه 

ترانيم: هههههههه لما نتجوز ههه 

و تركته 

ايهاب في نفسه :انت مزة بس في كتير احسن منك فخلينا نتسلى بيك شوي ههه 

_____________________في قصر آرام دخلت بنت. في غاية الأناقة و التميز و الغرور و الثقة في النفس

......... السلام عليكم ورحمه الله وبركاته يا اهل الدار اين انتم يا سلالة الفاراعنة 

آرام : اننا هنا ايتها القوقازية كيف الحال 

............بخير الحمدلله لقيت خطة و غمزة 

آرام: تعالي راحو للمكتب و كان هناك أسر و ياسر و خزامى و ترانيم

آرام :بعرفكم و شاور على البنت دي لوتس هتساعدنا و هتدخل لبيت لي رح ننتقم منهم و نقول عليهم عائلة المحمودي

ياسر : كيف هتدخل و هي بنت و محجبة 

لوتس : حياتي رحلي عقلاتك هدخل يعني هدخل متخفش عليا ما انا لوتس 

آرام : مثل ما قالت هي لوتس و اكيد قد المهمة دي . لنبدأ الانتقام . و ذهب الجميع 

_____________________

بعد مرور يومين في قصر المحمودي تدخل بنت محتشم بملامح جميلة تدخل 

البنت : اهلا انا الدكتورة الفيزيائية 

الحارس : تفضلي معي تدخل معه البنت و يقابلها ايهاب


ايهاب: انت هي الدكتورة الفيزيائية

البنت : اه انا هي 

ايهاب تعالي معي اخذها لغرفة فيها امرأة في ستينات من عمرها 

ايهاب : دي امي ماما دي الدكتورة الفيزيائية الجديدة تساعدك مشان تصيري تمشي 

المرأة (حليمة )بطيبة : اسمك ايه 

البنت : انا أميرة الشرقاوي  دكتورة فزيائية 

حليمة بطيبة : مرحبا بك أن شاء الله شفائي يكون على يدك

أميرة : ان شاء الله

هنا أميرة بدأت في علاج حليمة و حليمة كانت تتحسن و ايهاب كان معجب باميرة و نسى ترانيم و ترانيم راحت تلعب على فهد حتى وقعته في الكلام و عرفت أنه تاجر مخدرات و القي القبض عليه هو و زيدان 

عند بيت اراك كان الجميع مجتمع أما شاشة كبيرة يشاهدون الشرطة و هي تقبض على فهد و زيدان المحمودي

آرام : اول اثنين تخلصنا منهم مبقاش كتير 

ثم خرج ليعمل مكالمة 

آرام : الو عاملة ايه يا لوتس ايه الاخبار عندك فهد و زيدان المحمودي في داهية راحو هههه 

لوتس : هنا عندي العائلة كلها اتبرت منهم هههه يعني مش هيعمل لهم محامي و طبعا خوفا على أنفسهم ههه 

آرام : رائع مدهش اي اخبار على مستر y عرفتي له طرف خيط 

لوتس : لا لسا بس شوي وقت و هعرف كل شيء . 

آرام : عرفت معلومة أنه يبلش بحرف الميم 

لوتس : هنعرفه اه ايهاب واقع و عم يحكيلي على العيلة دي كتيير و دائما يفلت لسانه شوي صغيرة و الغرفه أن إيهاب كل المعلومات عنده . 

آرام : رائع يلا باي بتقليد حضرة الدكتورة الفيزيائية أميرة الشرقاوي ه

لوتس : باي روح شهر عسل مع المزة احسن لك 


تكملة الرواية من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close