![]() |
حلم سارة
بقلم نجلاء
البارت الحادي والعشرون حتي البارت الخامس والعشرون بقلم نجلاء
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات والوصفات
البارت الواحد والعشرين
"""فى قصر المراد تحديدا غرفة ندى """
ندى/ كدة يا سارة حرام عليكى يلا تعالى بسرعة الناس بدأت تجى وانتى لا
سارة/ ٠٠٠٠٠
ندى/ لا لا مافيش أعذار يابنتى كل عيد ميلاد ليا بكون مخنوقة وبعيط لكن المرادى مختلف علشان انتى معايا كل دة ومش عايزة تجى اسمعى مش عانزل غير وانتى معايا ، OK
سارة/ خلاص عالبس واجى سلام
ندى/ سلام واغلقت الخط ولفت لاقت مراد وراها وعاقد زراعة على صدرة وقال
مراد/ اللى سمعتة دة بجد ومين الى مش عاتنزلى غير لما يحضر انتى بتعرفي شاب من ورايا
ندى/ شهقت لالا دى دى سارة يا ابية هو انا بتاعت الكلام -اهىء اهىء.
مراد/ دموعها أثرت فية فاشدها فى حضنة وباس رأسها بحب أخوى بل حب ابوى بلاش دموعك دى ها بتوجعينى عايزة ابية يتوجع
ندى/ هز رأسها بمعنى لا
مراد/ حلو يبقى تنزلي معايا الان
ندى/ بس وعت سارة ان انزل لما هى تجى يا ابية
مراد/ بهدوء عكس ما بداخلة انا عايز اعرف هو ليه البنت دى صقر ومازن وخصوصا صقر اللى اسم على مسمى البنت دى لفتت نظرة وبيقول فى حقها كلام حلو وانتى اهو مأثرة عليكى فى اية بقا بالضبظ
ندى/ سارة بنت نقية جدا هى صحيح مجنونة شوية بس بنت جدعة وميت راجل وأعتقد يا ابية السنة اللى اعرفها فيهادى ما اذتنيش اوعاك يا ابية فاكرني مش عارفة انك جمعت عنها معلومات ولما لاقتها كويسة سمحت انى اصحابها
مراد/ انا مش عايز كلام كثير وفلسفة وخصوصا فى يوم ذى النهاردة بالمناسبة انا سمحت للبنت دى انها تتقرب منك علشان ابتسامتك اللى نورت وشك وملاحظ انها قدرت تعمل اللى ماعملتهوش معاكى اسمعى قولى عنوان بيتها وابعت حد يجبها بسرعة
ندى/ ايه عنوان بيتها على اساس ان حضرتك ماتعرفهوش
مراد/ خبطها على رأسها بخفة وقال ماشى يا لمظة فين ندى القطة المغلوب على امرها مع اخوها الشرير ولكن الآن ادامى قطة بتخربش
ندى/ البركة فى سارة انا بحبها اووووى يا ابية
مراد/ وقد تملك منة الغضب وتوجة الى اختة ومال عليها وقال بجوار اذنها اياكى اسمعك تقولى انك بتحبى حد غيرى حتى لو كانت بنت انتى بنتى واختى وحبيبتي حبك ليا انا فاهمة
ندى/ خافت وبلعت ريقها وهز رأسها بمعنى حاضر
لاحظ مراد ذلك ابتسم وقال شاطرة بنتى حبيبتي بسمع الكلام يلا بقا شوفى هديتك وفى نفس الوقت لبسها سلسلة رقيقة فيها كرستالة
ندى/ جريت على المراية بتقول جميلة اوى اية دة الحق يا ابية لونها غير
مراد/ ابتسم وفى داخلة طبول تدق من سعادتها وواقف وراها ونظر الى وجهها فى المراية وقال الكرستالة دى انتى الوحيدة على كوكب الأرض اللى تمتلكيها
ندى / ياةة معقول على كدة مميزة بس تلاقيها غالية اوى يا ابية
مراد/ صح علشان الغالى يلبس الغالي وهى مميزة ذيك حافظى عليها اللى يشوفها يفكرها حتة ازازة بتلون لكن اللى يعرف قمتها تقوم بسببها حرب
ندى/ ماكنتش فاهمة حاجة غير أن السلسة بتغير لونها وبس وانها تحافظ عليها ومش تقول سرها لحد ،،حاضر يا ابية بس يعنى اية تقوم حرب لحتة سلسلة دى وموضوع لونها دة ايه
مراد/ اتوتر احمم مش مهم تعرفى المهم عندك انتى اما فرحتى بيها نورت احمر ولما تكونى زعلانة بتنور اسود ولما اللى لابسها بدون مشاعر او تكون ماحدش لابسها بتكون ابيض شفاف فاهمتى كل سنة وانتى معايا وفى حضنى وفى رعايتى
ندى/ وحضرتك طيب يا ابية
مراد/ تمام انا عانزل بقا اشوف الضيوف واشوف صاحبتك دى على فكرة انا عرفت عنها كل حاجة بس عمرى ما شوفتها ،لما تجى خلينى اشوفها OK وقبل مايخرج من الغرفة ندى انا خبط كتير وانتى ماسمعتيش فدخلت
ندى/ اكتفت بابتسامة ولا يهمك يا ابية حضرتك تدخل من غير استاذان عادى وهى فرحانة بالسلسلة
_______________________
بعد ما مراد ماخرج من غرفتة اختة فالفون رن
مراد/ 😯😯😯😯😯😯😯😯😯
___________________
وصل مازن القصر ودخل وفى داخلة ابتسامة انة عايخلص موضوع ندى مع مراد الليلة بس خايف انة يخسر فيها مراد بس عايحاول
_____________________
صقر وهو فى عربيتة اتصل علية الحراسة اللى بتحرس سارة من غير لما تعرف وقالوا له ان سارة مش لاقية عربية يدخلوا ،فاصقر رفض وتوجة بسرعة الى بيتها بدلا من الذهاب لقصر مراد
صقر/ وصل امام بيتها فهو حافظ عنوانة فى قلبة بس عايز يكلمها ومش عارفة وخايف انها تكون مش فاكراه وقال سنة مش شوية برضو وهى مجنونة اصلا فانزل من عربيتة وعمل حجة ان العربية عطلت وقال اية الارف دة العربية عطلت قالها بصوت عالى علشان تسمع ،سارة لم تنتبة لان عقلها مشغول آن الوقت اتأخر على عيد الميلاد
صقر/ هى سمعها تقيل ولا ايه ،،قالها لنفسة
وبصوت عالى هو دة وقتة اعمل اية ياربى العربية عطلت
سارة اتنبهت لصوتة تسكت لا عيبة فى حقها توجهت إلية وقالت
سارة/ انتى يا استاذ صوتك الدنيا ليل وفى ناس تعبانة انا بكلمك لف خلينى اشوف وشك بدل ظهرك اللى أطول من عمود النور دة
صقر/ ماجرد ما واقفت وراة غمض عينة بتوتر ومش عارف يعمل ايه وكأن الصقر اللى الناس بتترعب منة أمامها فار حاول يبان طبيعى وعايز يعرف رد فعلها لما تشوفة فالف ليها
صقر/ فى حاجة يا آنسة
سارة/ مالسة بدرى حضرتك لسة فاكر ترد ولسة بترفع عنيها علشان تشوفة
سارة / شهقت وقالت الجرافيك احم اسفة اقصد الاستاذ صقر صاحب اخو ندى صح سورى مش عارفة اسم اخو ندى ايه
صقر/ اول لما سمع اسمة منها السعادة عرفت طريقة كما يعتقد لانة اول مرة يسمع اسمة منها وسعيد فاكراة مع انها ماشفتهوش غير مرة واحدة ومن سنة تقربيا لكن صقر لم يظهر تلك السعادة لانة معروف عنة مش بيعرف يعبر عن اللى جواه
سارة/ حست بالاحراج من سكوتة وقالت اسفة اصل حضرتك شبة واحد شوفتة قبل كدة ولسة عاتمشى
صقر/ استننننننننننننننى احم اقصد هو حضرتك تعرفينى
سارة/ بخجل لا ما انا قولت شبة حد شوفتة قبل كدة لكن مااعرفهوش تفرق حضرتك
صقر كان بيحاول يتكلم فى اى حاجة علشان يسمع صوتها بس احم طيب يا آنسة اسم ايه الشخص دة علشان انا كمان حاسس انى شوفتك قبل كدة بس مش متذكر
(( ياولاااا طب عينى فى عينك كدة يعنى مش حجة اخص عليك يا صقر طلعت بتحور اوعى تعقد مع الواد مازن النحنوح🤣🤣🤣))
سارة/ صقر اقصد الاستاذ صقر
صقر/ انا أسمى صقر وليا صاحب اسمة مراد إللى انتى مش عارفة اسمة واختة اسمها ندى
سارة/ بجد اممم طب حاضرتك فاكرني
صقر /لا بعد اذنك انا لازم أمشى اصل ندى عيد ميلادها النهاردة وركب عربيتة بس انتظر انة مايمشيش بحجة انة بيدور علي حاجة فى العربية
سارة/ طلعت تجرى ورارة وخبطت على زجاج العربية فاصقر نزل الازاز وبداخلة سعادة انها بتجرى خلفة
صقر/ نعم فى حاجة قالها بملامح خالية من اى تعبير على عكس السعادة اللى بداخلة
سارة/ رخم اوى وجرافك ههههههههههه
صقر / الله يسامحك مش عارد عليكى علشان خاطر ندى لكن لو حد تأتى كنت دافنتة
سارة/ بكت واول مرة صقر يشوف دموعها اتوتر وحس بالقلق ونزل بسرعة من العربية وقال لأول مرة فى حياتة
صقر/انا اسف حقيقى اسف هوهو انا سبب دموعك
سارة/ لا اصل انا بفكر وبقول اللى جوايا بصوت عالى وانت اقصد حضرتك سمعتنى ويعنى كدة اصلا يعنى هو بص من الاخر غلط 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭وكمان بتهددنى والدنيا ليل وووممكن تطلع مسدسك وتقولى عاموتك يا بت وانا طبعا عاموت و ادفن فى الضلمة وانا بجوع باليل ومش عاكل وانا صغيرة ومحدش،يعرف من القاتل وماما تزعل عليا 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭صح
لسة صقر عايتكلم لقى ٠٠٠٠٠٠٠٠٠
صقر / ينهار أسود
سارة/ ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
# حلم سارة #✍نجلاء
# البارت الثانى و العشرين #
💕شكرا على التفاعل يا حلويات روايات وحكايات نجلاء 💕
⚘شوفوا البارت اللى فات علشان تفهموا البارت دة وخصوصا القفلة ⚘
صقر انصدم من كلام سارة ودار حوار بينة وبين نفسة وقال معقول تكون طفلة لا لا ده كل التقاير اللى بتجى عنها من خلال المراقبة مافهاش انها بالحالة دى بس ازاى اتعامل معها لما اتجوزها بس عاتتعب معايا اوى معقول قلبى اختار مجنونة وطفلة ولسة عايتكلم لاقى اللى بيصفر وبيصقف
صقر / 😯😯😯😯😯😯😯😯
مازن / كان قاعد على عربيتة من الامام و مربع رجلة وبيصفر وبيصقف ويقول الله عليكى يا ست حلو اوى الأداء دة بس عندى سؤال الناس بتخاف من الموت وانتى مشكلتك انك بتجوعى باليل هههههههههه ويصقف وبقا بيلف يمين وشمال ويقول حد معاة قفص طماطم مفعصة وكرتونة بيض بايظ
(( مازن ماسمعش غير كلام سارة الاخير فقط وبالتالي الحوار دار كدة))
سارة/ لية يا استاذ مازن وقالتها بنبرة بكاء
مازن/ نزل من على عربيتة وواقف ادامها ونظر الى عيونها بقوة وقال بنبرة جدية علشان ارميهم عليكى هههههههههههههههه ادائك يقرف الكلب 🤮
سارة لسة عاتتكلم مازن لاقى نفسة مرفوع من على الأرض وملزوق فى الحائط
صقر/ انت بضحك عليها لية يا حيوان هى قدك دى
مازن/ قام من على الأرض اةةةةة ظهرى يعنى انا اللى قدك وبعدين انت مالك انا وصرصور صح يا صرصور
((طبعا مازن قال كدة لانة عايز يشوف هل صقر بيحب سارة لانة شاف فى عينة اول لما راح المستشفى لما قالة فى بنت أمانة معاك الناس اللى متابعة الرواية عاتعرف الحتة دى ))
سارة/ استاذ مازن بطل تقولى صرصور دى لية شايفني عندى شانب طويل ذى الصرصار
مازن/ لا عندك لسان اول من برج ايفل ههههههههههه
سارة/ طيب حلو انت راقتنى اصل دايما تقولى جبل افريست خلتنى برجل ايفل وفجأة سارة ومازن فى نفس واحد هههههههههههه
صقر/ انصدم وقال لنفسة ازاى هى كدة دى دى كانت منهارة من العياط ازاى بتضحك كدة وعند هذة النقطة اتغاظ لأنها بتضحك مع غيرة ،،
احم اية يا آنسة سارة هو انتم تعرفوا بعض وقالها بملامح خالية من اى تعبير
لسة سارة عاتتكلم مازن سبقها وقال ايوة ياصقر دايما بشوفها كتير اووى فى الجامعة لما اوصل ندى وبنتكلم كثير صح يا صرصور وانتظر يشوف رد فعل صقر اية (( مش سهل الواد مازن دة 🤭))
صقر / وهو هادى على عكس ما بداخلة هرش فى دماغة هو اللى جابك عند بيت الآنسة سارة
مازن/ اتنهد وقال الله يسامحك يا سارة انا بعد ماوصلت القصر مراد بلغنى ان الهانم متأخرة وماحدش فاضى من الحراسة يجى ياخدها فاقالى انا يلا بقا يا سارة اصل ندى مش راضية تنزل من غرفتها غير لما انتى تجى صقر ايه بقا اللى جالك عند بيتها وغمزله 😉
صقر/ صدفة
سارة/ بتسرع صدفة اية هو مش انت حضرتك قولت لى عربيتك عطلانه
صقر/ لنفسة بلوه ورميت نفسى فيها احمم ايوه صدفة انى مشيت فى الطريق دة وصدفة برضو العربية عطلت وصدفة انها اتصلحت وبلاش أسئلة كتير ويلا كفاية تأخير
مازن/ ميل على صقر وفى اذنة اةولاااا صدفة برضو ماشية معاك حلاوه يا عم ،،وجرى بسرعة على عربيتة لانة معروف عن صقر ايدة سابقة لسانة علشان كدة ماحدش من مراد ولا مازن يقدر يقول لصقر فى غضبة شىء او يقف قصادة
مازن/ بعد ما ركب عربيتة خرج راسة من الشباك يلا بقا يا سارة وفرصة ندردش مع بعض طول الطريق وبقا يشاور بأيده لسارة علشان يحرك قلب الصقر
(( نعم يا سادة افضل وسيلة لمعرفة مشاعر الرجل هى الغيرة اوعى حد يجربها لان فى رجالة مش بتفكر وممكن بيتك يتخرب انا قولت اهو ☠☠))
صقر /لا عاتركب معايا واتلم بدل ماالمك وقالها بكل جدية
سارة لاحظت ان مازن وصقر حصل بينهم خناق وكل واحد. عايزها تركب معاة
قالت ،بس كفابيييييييية بققققققا انا ماينفعش اركب مع حد مااعرفهوش عاركب تاكسى مع انة غالى اوى
مازن/ ومادام فى مواصلة غير العربية معطلانى لية انتى غبية يا بت كل دة ومازن مطلع الجزء العلوى من جسمة من شباك العربية
سارة/ ولااا صوتك بقولك العربية ارخص من التاكسي ايه مش بتفهم
مازن/ خبط كف على كف وهو مازال فى نفس وضعة وقال حبة تقولى أستاذا مازن وحبة تقولى يالاااااااااا طيب والله لكون عامل ولسة عايتكلم لاقى صقر عاقد زراعية على صدرة وعينة كلها غضب وشاور بأيدة بمعنى انة يكمل
مازن/ من ملامح صقر اتأكد انة بدل ما يدخل دنيا عايخرج منها قال ها اقصد يعنى انى أمشى وهى تجى معاك وفر هاربا بعربية وهو سعيد ان صاحبة بدأ قلبة يميل بس لازم يتأكد الاول وقال لنفسة لو قلبك عايزها ياصاحبى لحول نفسى بدل من مازن رجل الأعمال المشهور لخاطبة وسار فى طريقة لقصر مراد وهو يدعى الله انة يوفق صقر ويوفقه لانة ناوى فى موضوع كده مع ندى ودعى لمراد بالزواج
صقر/ كويس انة مشى نجا بنفسة
سارة / بقت تشاور بأيديها يلا امشى انت كمان حضرتك انا عانروح بالتاكسي
صقر/ صح عندك حق يا آنسة ماينفعش تركبى مع حد ماتعرفهوش بس ينفع تركبى تاكسى مع سواق والدنيا ليل والله اعلم ممكن يكون ضميره ميت وسكت شوية وقال بس انا يا آنسة مختلف بلاش تخافى منى انا امانك اقصد يعنى فى امان
سارة/ لاقت انة عندة حق وموقف المستشفى اتجسد أمامها لانة هو اللى شلها وانقذها ومن غيرة كانت اتصفت وماتت
احم ماشى بس عانعد فى الكرسى اللى وراه مش جانبك الإحتياط واجب برضو وذهبت ركبت فى عربيتة
صقر/ فرح بداخلة انها بتحافظ على نفسها وحزن انها مش حاسة معاة بالأمان وقال مش مهم المهم انها فى عربيتى ولازم اقرب منها علشان اما أعلن عن حبى تكون ولسة ٠٠٠٠
سارة/ خرجت رأسها من الشباك وقالت يلا اااا واقف عندك بتعمل ايه يلا بدل ما انزل انا بتلكك الصراحة
بسرعة البرق كان راكب سيارتة وانطلق بيها وهو بداخلة سعادة لكن ملامحة كانة بركان غضب واتمنى انها تجلس بجوارة وهى مراتة وكل شوية ينظر فى المراية اللى فيها انعكاس سارة من الحين الى الآخر وسارة لم تنتبة وبعد وقت وصلوا
روايات وحكايات نجلاء
""فى قصر المراد""
وصلت سيارتة الى القصر وانفتحت البوابة الالكترونية الكبيرة وسار بعربية الى الداخل وكل دة وسارة فاتحها فمها من الصدمة وروعة وجمال المكان لأنها اول مرة تشوف حاجة ذى دى وصقر من ملامحها قادر يفهم دة بحكم شغلة
نزل من عربيتة وفتح لها الباب وانحنى لها وقال اتفضلى انزلى يا اميراتى طبعا سارة ولا مركزة معاه فى اى كلمة كل تركزها فى اللى عنيها شيفاه
(( عادى يا جماعة ساعات كتير بسبب غباء مننا بتضيع اللحظة
🤭🤣🤣🤣))
صقر/ اوووف ورجع اعتدل فى وقفتة وقال انزلى وبالفعل سارة نزلت وقال لنفسة بت فقر مالهاش فى الرومانسية
وشاور ليها على مكان غرفة ندى وهو متابعها بعينة بس اظاهر ليس وحدة من يتابعها
سارة / توجهت الى غرفة ندى وهى كل ماعنيها تشوف حاجة تقول ما شاء الله وصعدت على السلم الداخلي للقصر وفجأة كانت عاتقع وجدت يد قوية منعت سقوطها انتى كويسة
سارة/ فتحت عنيها لأنها من الخضة كانت مغمضة عنيها وجدت انها بداخل احضان شخص وبيقول انتى بخير اتنبهت سارة للوضع زقتة وفجأة قلم حاير طاير نزل على وجهة الشخص دة وقالت انت حيوان ازاى تقرب منى كدة اتفوةةة عالم زباله المفروض اللى ذيك بيتمنع من دخول الأماكن الفخمة دى وطلعت لسانها وبثقت علية وأكملت طريقها عادى جدا وهى تقول ندى بنت يا ندوووش انتى فين فى مغارة على بابا دة يا ندددددددددددى
الشخص اللى نزل على وشة القلم من الصدمة لم ينطق بحرف 😯😯😯😯😯😯وكأن العالم توقف على هذة النقطة
((معلش يا كبد امك خيرآ تعمل شرا تلقى كنت سابها تنزل زرع بصل على دماغها 🤣🤣🤣))
________________________ يتبع
⚘ مين بقا الشخص اللى تلسوع بالقلم واتهان 🤔🤔
⚘مين الشخص المجهول اللى متابع سارة من ساعت لما دخلت القصر
⚘هل عيد الميلاد عاينتهى على خير فى وجود سارة
____________________
# حلم سارة #✍naglaa
# البارت الثالث ةالعشرين#
بعد القلم ما نزل على وشة وضع ايدة على وشة وكان فى حالة صدمة لانة لم يجرأ احد من الرجال على رفع عينة فية فما بالك انة انضرب بالقلم والتشتم واتهان ومن من من بنت وفى بيتة وفاضل متابعها بعينة لحد لما دخلت غرفة ندى وابتسم بخبث اكيد المجنونة دى سارة اللى ندى مستنية تنزل معها ورحمة امى لو هى لكون لأول مرة فى تاريخ المراد انة ينتقم من بنت هى تستاهل وخرج الى ضيوفة ولم ينسى طارة بس لازم يتأكد انها صاحبة اختة ولالا
(( مراد مايعرفش سارة شكلا كل اللى يعرفة معلومات فقط ولاسارة تعرف شكل مراد ))
______________
"""" فى غرفة ندى """""
سارة/ اخيرا لاقيت يا ندى كل سنة وانتى طيبة
كل سنة وانتى فى طاعة الله اقرب وأفضل
ندى/ خرجت من حضن سارة اندهشت من الدعوة وقالت سارة انا اول مرة اسمع ان حد يقول كدة لحد تاني
سارة/ انحرجت لأنها من داخلة البيت عرفت ان ندى غنية ها يعنى مش عجباكى
ندى/ بتسرع لالالا والله جميلة ومميزة اوى سارة ارجوكى خليكى معايا عايزة اكون زيك ،سابتها وجلست على حرف السرير وقالت تعرفى ان ابية مراد حريص ان لبسى يكون محتشم وفضفاض يعنى ناقصة حجاب وهو عمرة ماقالى اتحجبى حتى شعرى لازم يكون ملموم بتوكة
سارة/ وقفت أمامها وابتسمت عايزة نقولك حاجة وخايفة تزعلى
ندى/ لا طبعا قولى
.سارة/ باحراج لبسك لو كمل باحجاب عاتكونى حلوه لكن كدة شكلك عامل ذى التورتة اللى عليها حتة سودة
ندى/ مش فاهمة
سارة/ ها مش مهم المهم عايزة تتحجبى
ندى/ ايوه
سارة/ على اقتناع
ندى/ ايوه
سارة/ اممممم غمضى عيونك يا بنوتة ، وبالفعل غمضت ندى عيونها وقالت سارة فتحى
ندى / فتحت عيونها وقامت اطنطت وصقفت وجريت فى حضنها
سارة/ يعنى افهم من كدة انى هديتى عجابتك
ندى/ اكيد بسرعة بقا لفى الحجاب عليا ،وبعد وقت نظرت ندى لنفسها فى المراية واعجبت بنفسها اووى
ندى/ سارة هو انا لسة كدة حتة سودة على التورتة
سارة/ لا طبع كدة انتى حتة كريزة على افخم واغلى تورتة ودعت لها بالثبات ونزلت هما الاثنين فى الحفلة
__________________
""فى الحفلة ""
فايز/ هو انت لسة مصمم على ندى
مرتضى/ ايوه بحبها
فايز/ يا راجل يا عجوز قول كلام غيرة حب اية دى قد بنتك انت ناسى انك صاحب ابوها اللى قتلتة وبعدين موضوع خطفها عدى على خير ومراد مايعرفش انك سبب خطفها احمد ربنا
مرتضى/ بس ماتفكرنيش دى كانت تكة وعاتبقى ملكى لولا اللى اسمة مازن دة لاحقها اموت واعرف مين اللى عرفة طريقها
فايز/ طيب ومراد ساب سوزى كدة
مرتضي/ أبتسم لا طبعا قبل ما يروح المخزن كنت مخلص كل حاجة وهربتها برة مصر حتى هبة السكرتيرة اللى معاه تبعى
فايز/ يخرب بيتك كل دة وانا ماعرفش
مرتضى / علشان غبى مراد بعد الحادثة اللى أتعرض لها واللى نجا منها ابن اللذينة وحادثة اختة رجع مراد أفظع من الاول وصقر بدل ما كان مسؤل على حراسة ندى لا خلى مازن كمان وفى بنت كدة محجبة لازقة ليها برضو
فايز/ بنت بنت مين مراد مش بيسمح ان حد يقرب من اختة
مرتضى/ مش عارف ماشوفتهاش قبل كدة انا اللى يهمنى ندى حبيبتى
فايز/ بلاش حبيبتى دى مش لايقة
مرتضى/ بصراحة مراد لو مات ندى عاتكون غنية والكل اللى انت شايفة ده ملكى اقصد ملكها
مرتضى / ايه دة فى بنت محجبة داخلة القصر لتكون دى صاحبتها
فايز / دى نزلة من عربية صقر
مرتضى/ بقى صقر بيركب بنات فى عربيتة دة مالوش فى السكة دى
فايز/ محدش فى الحفلة بحجاب يبقى اكيد دى البنت اللى انت بتقول عليها
مرتضى/ بنت عادية بس يا ترى الحجاب دة مخبى اية وقالها بخبث وفاضل متابعها بعينة
((يا جماعة الحوار دة دار لما سارة نزلت من عربية صقر واتوجهت لداخل القصر لندى بس انا نسيت اكتبة سورى ))
نزلت سارة وندى الحفلة وكانت مرعوبة من نظرات الناس ليها لكن سارة كانت الداعم القوى ليها
مراد/ بيلف وشاف ندى اختة لابسة فستان ازرق وعلية حجاب بسيط اوف وايت وبدون مكياج لأنها اصلا معندهاش او بمعنى أصح مراد رافض المكياج فكانت طبيعية وحورية من الجنة مازن اول لما شافها وقع منة الكأس اللى فى ايدة دة كأس عصير يا جماعة لانة مازن وصقر ومراد مش بيشربوا وقال حورية ومرة واحدة بحركة غير ارادية منة صقف وقال مبروك الحجاب يا حورية ونظر الى سارة وشكرها بعينة
سارة/ الغباء ركب وبقت تقول لنفسها دة بيعاكسنى بعينة اه يا مازن الكلب حاضر انا عانعرفك مين سارة عيل قليل قليل الادب وفين قليل الادب التانى ( تقصد مراد )
مراد/ بسرعة البرق كان مادد ايدة وماسك ايد اختة وجلس أمامها على ركبة ونصف وطبع قبلة رقيقة على ايد اختة وقال ،بسم الله ماشاء الله فعلا حورية ذى ما مازن قال وطبعا كاميرات الصحافة سجلت هذة اللحظة لان نساء العالم يتمنون هذة اللحظة من مراد
(( يا ختى بلا نيلة نساء مين كفاية الشخط والتحكمات ولما الجنونة تحضر هولاكو معاكى فى البيت احم عيب بلاش ضحك خلى الرواية تعدى على خير🤫🤫🤫 ))
ندى/ ابية مراد ماينفعش الصحافة قوم
مراد/ وهو مازال على وضعة مين اللى قالك تتحجبى وقالها بهدوء شديد رغم السعادة اللى جواه
ندى / وحش
مراد/ لا عايز اعرف قمر
ندى / سارة ،والفستان والحجاب هدية منها ليا
مراد/ يعنى قلعتى الفستان البراند اللى من فرنسا ولابستى فستان ب١٠٠ جنية ينفع يا اخت المراد
مازن/ كان غضبان وكان نفسة يكون مكان مراد وفى نفس الوقت مش عارف بيقولوا اية لان سارة وندى ومراد كانوا أعلى السلم
سارة/ طلعت من وراء ندى لأنها كانت استخبت من كاميرات الصحافة وقالت نععععععععم هو ايه اللى ب١٠٠ جنية يا حليتها دة انا اشتريتة اول لابس ١٠٠٠ جنية والطرحة ٥٥ بعد مناهدة مع الراجل يعنى صرفة ومكلفة وكان صوتها عالى والكل سامعة
صقر/ يا نهار اسود مراد لا يا سارة قالها لنفسة وتعهد انة يحميها حتى لو خسر مراد فيها
مازن/ هههههههه الله يرحمك يا سارة كانت فعلا جزمة ولسانها طويل ههههههههه وانتبة ان لو جرالها حاجة ندى عاتزعل وهو مش عايز ندى تزعل فقال استرها معاها يارب
مراد/ اعتدل فى وقفتة لمن تتحدث ووجدها نفس البنت اللى علمت علية اقصد اللى لاسعتة بالقلم على وشة بهدوء اخذ ايد اختة ونزل بيها من على السلم وهو بيتوعد لها بالكثير وكانها هواء وفى نفس الوقت مش عايز يبوظ عيد ميلاد اختة
سارة/ ماشفتش وش مراد وهى بتكلمة لان الإضاءة كانت منخفضة لكن مراد عارفها
والكل انصدم من رد فعل مراد بما فيهم صقر ومراد علشان عارفين ان مراد مش بيسب حقة لكن الحاضرين فسروا دة ان مراد مش بيرد ولا بيتكلم مع اى بنت لانة متدين
سارة/ ايه البرود دة لا لا هى ندى قالت ابية مراد يالهوي عليا ينفع اول لقاء اهزق الراجل كدة مش عارفة تمسكى لسانك شوية زمان ندى زعلت لازم اشوفة واعتذر بس الإضاءة كآنت منخفضة مش شوفت وشة اوووف بقا
((لا يا حلوة مش اول لقاء دة التانى 🤣🤣))
نزلت سارة جرى من على السلم وهى بدور على ندى ومراد علشان تعتذر وهى مش عارفة شكلة وهى بتجرى لاقت اللى ماسك اديها
مرتضي/ براحة يا حلوة احسن تقعى وغمزلها
سارة/ زقت ايدة بالقوه وقالت لولا انك رجل كبير كنت هزقتك إياك تلمسني تانى فاهمممممممم
صقر/ انتبة لصوتها وبسرعة البرق كان عندها وقال بهدوء على عكس بركان الغضب اللى جواه ،هو مين اللى لمسك يا آنسة سارة
سارة/ الرجل دة وقال ايه حاسب اللى أقع وغمز ليا بعينة راجل مش محترم شيبتة
مرتضى/ لاحظ غضب صقر ،افهم الاول يا صقر يا بنى دى اقد بينتى وكنت خايف انها تقع وهى بتجرى
صقر / لا حنين يا مرتضى وماسكت اديها ليه قالها بهدوء
مرتضى / رجع خطوة للوراء بخوف لكن لم يبين وعينة على ايد صقر علشان صقر معروف ان ايدة سابقة لسانة ،لا هى فعلا كانت عاتقع وانا
سارة / كداااب
لسة مرتضى عايتكلم
صقر/ بجوار اذنة ابعد عنها وبلاش ترمى شباكك عليها
مرتضى/ بلع ريقة ،هو انا يابنى بتاع الكلام دة انتى عارفنى
صقر/ ماهى المشكله انى عارفك يا مرتضى ومشى بس لف ليه وقالة بلاش ابنك دى بتخنق منها
مرتضى / بس غصب عنك انتى ابنى وانا ابوك
صقر/ لاسف بس يا مرتضى بية على الورق انت قاتل و******
مرتضى/ بلع ريقة وتوتر وبدموع التماسيح هو انت ليه مصمم ان انا اللى قتلت ابو صاحبك دة دة كان صاحبى واخويا
صقر/ مش عايز اسمع حاجة واحمد ربنا ان مراد مايعرفش مين القاتل ابعد عنى وعنها انا بسبب اللى شوفتة بعينى بقيت كدة
مرتضي/ ربنا يا ابنى ماقالش انك تقف أدام ابوك يا صقر
صقر/ ربنا بريء من امثالك ايدك ملوثة بالدم وسابة ومشى
جلس صقر فى مكان ما ولم ينتبه من جوارة وشرد فى الماضى
# حلم سارة #✍naglaa
# البارت ٢٤#
صقر بعد ماساب مرتضى وجلس فى مكان ما فى الحفلةوغمض عينة وشارد فى الماضى
"""فلاش باااااااك"""
فى فيلا صغيرة توجد طفلين لا يحملون للدنيا هم
صقر / ههههههههههههههه ضحكتة تملأ المكان مسكتك يا مراد
مراد/هههههههه اوعى كدة يا صقر ههههه بص استخبى تانى
صقر / ماشى بس فين مازن
مراد/ مش عارف كان هنا بص تعال نشوفه فى البيت جوة وبعدين نكمل لعب بس انت تدور علية فى الدور الارضى لا اقولك اممممم بس ممكن يكون فى غرفة ندى بيلعب معاها
مراد/ ندى ايه بس ندى لسة بترضع مش بتعرف تلعب
صقر/ اهو دة اللى انا بحاول افهمة لمازن يااخى من ساعت اختك لما اتولدت وهى معاه شكلة كدة لما ندى تكبر عايز يتجوز ها
مراد/ جواز لا طبعا مافيش جواز بابا بيقول ان الجواز نظام فاشل
صقر/ لية .
مراد / مش عارف بس لو مازن العبيط دة عايز يتجوز ندى ماشى بس ازلة الاول
صقر / لو كدة ماشى وضحكوا هما الاثنين
وفجأة سمعوا صوت داخل الفيلا كل منهما جرى للداخل ووصلوا لمكان ضرب النار فى غرفة مكتب ابو مراد
مراد/ دخل غرفة المكتب وانصدم لما وجد مازن شايل ندى داخل احضانة طفلة رضيعة ومستخبى بيها وراء كنبة المكتب ومرعوب
فقال/ فى ايه يا مازن واختى اللى نزلها من اوضتها وانت عامل لية كدة
مازن/ بكاء ورعب ومازال يحمل الصغيرة وكانة يخبى وشها علشان مش تشوف حاجة، اكتفى انة شاور على شىء ما
مراد/ نظر مكان ماشاور لة مازن وجد والدة والد مازن مقتلين نزل لمستوى والدة القتيل ولم يبكى او يهتز بأس ايدة ودماغه ومسح وجة والدة برفق وقالة وعد منى لما اكبر عناخذ طارك واخذ جثمان ابوة فى حضنة وصرخ صرخة اهتز لها جدارن الفيلا من يسمعها لن يصدق انها صرخة طفل صاحب ال١٠ سنوات فى نفس اللحظة صقر مش عارف يعمل اية الموقف اكبر منة ابو أصحابه الاثنين واخواتة اتقتلوا
صقر/ لاحظ انة ابوه فى حمام المكتب طلع يجرى علية انصدم لما لقى ابوة بيغسل ايدة من الدم وبيرمى السلاح فى التويلت ومنة للصرف وابوه بيحاول يغسل الدماء اللى موجودة على قميصة
مرتضى/ انصدم لما شاف انعكاس ابنة فى المراية وقال صصقر هو هو انت هنا من امتى وبتوتر شديد
صقر/ انت اللى قتلتهم ليييييييية حرام تقتل أصحاب عمرك
مرتضى/ وضع يدة على فم صقر ابنة ودخلة الحمام هوششش اقتل اية دة انا كنت فى الحمام اللى شوفتة مش حقيقى فاهممممممممم وسابة ومشى
صقر / جلس على الأرض فى الحمام وضم رجلة نحو صدرة وسند رأسة عليها واخذ يكبى ويقول انا بحبك اوووي يا بابا لية تقتل ابو مازن و مراد
""باككككككككك""
صقر/ لنفسة من ساعت اليوم الأسود دة وانا ومراد اتغيرنا وكأن الضحكة كانت آخر ضحكة فى عمرنا حتى مازن الهزاز دة بيداري بة حزن وقهر الله يسامحك يا ابويا لولا دادة عظيمة كنا ضعنا
اتنبة على خبط على كتفة برفق
سارة/ احم هو حضرتك يا استاذ صقر جالس لوحدك لية
صقر/ فرح داخليا لكن ملامحة جادة مش بحب الفرح ولا الضحكة ،ايه اللى جابك ورايا
سارة/ مش عارفة انت عارف انا كل لما اشوفك الاقيك مكشر كدة على فكرة الضحكة بتطول العمر
صقر/ بس الضحكة دى بتموت
سارة/ بعد الشر احم بص امى بيقول اللى ذيك كدة نكد احم اقصد يعنى يوه ةةةة بقا بصى من الاخر أنت جواك حزن او صدمة خلاتك كدة
صقر/ مش عارف يرد بس نفسة يتكلم ويخرج الى جواه
سارة/ هو انت ساكت لية طيب ممكن طلب
صقر/ انتى تقولى اللى انتى عايزاة وانا انفذ
سارة / ههههههههههههههه انفذ ههههههههه لية عفريت مصباح علاء الدين ههههههههههههههه بص بما انك جرافيك حضرتك خلى انك تنفذ لى ٦ طلبات وههههههههههههه
صقر/ اقسم بالله انتى بت بومة دكر ولا ليكى فى الرومانسية
سارة/ خبطتة على كتفة وقالت رومانسية مين يا عم الحاج صلى على النبى وغيرت نيرة صوتها لصوت شاب طب خليهم خمس طلبات الا ربع ههههههههههه
صقر/ انصدم ،ونفخ بقوة ساررررررررررررة
سارة/ اتنفضت من مكانها وبعدت عنة من صوتة وارتعشت وبكت
صقر/ غضب جدا وقال لنفسة ازاى عملت كدة،، احم آنسة سارة انا اسف وجدها كل لما يقرب هى تبعد وبحركة غير ارادية منة جلس أمامها على ركبة ونصف اسف حقيقى اسف طب يا رب اموت لو ما بتلطيش عياط
سارة/ مسحت دموعها بظهر اديها بعد الشر انشالله النكد اللى انت فية
صقر/ فرح اووى طيب مش كنتى عايزة ٦طلبات قولى يلا فرصه ماحدش بيطولها
سارة / اممممم افكر
صقر/ انجزى يا حجة ظهرى
سارة/ اممممم اول طلب من العشرة
صقر / نعم انتى قولتى ٦ طلبات ثم ٥ الا ربع ايه موضوع العشرة دى
سارة/ رجعت لطبيعتها وكأن الزعل لم يعرف لها طريق من شوية براحتى ياباااا فاهم بص من الاخر هو طلب واحد
صقر / اعتدل فى وقفتة ووضع ايدة فى جيبة انتى تطلبي العمر كلة
سارة/ 🤔🤔دة عبيط دة ولا ايه عمر ايه اللى عاطلبة
صقر/ اعتقد انك بتفكري مع نفسك صح
سارة/ بتوهان ،صح عارفت ازاى وانت اصلا مش تعرفنى
صقر/ بأمارة عبيط وموضوع انى مش اعرفك نتكلم فيها بعدين
وبعدين عايزة نقولك حاجة مهمة
سارة/ لنفسها يوةة بقا نفسى فى سندويتش طعمية عايعد يتكلم وانسى اقوله
صقر/ طعمية يا فقرية حاضر احلى جرين برجر يكون عندك
سارة/ شهقت وقالت انت عرفت إزاى دة انا كنت بكلم نفسى
صقر / عارف ومش عايز ولا كلمة وبعدين دول المتابعين عارفين وانا مش عانعرف يعنى
سارة/ متابعين اية
صقر/ ها لا لا ماتخديش فى بالك تعالى بقا لما ندردش
_____________.
مازن/ بخخخخخخ
ندى/ يامامى
مازن/ ايه يا ندى مامى دى المفروض تقولى ياماااااأ او يا لهووووووى او خراشششششششى ياعرابى حاجة كدة مش يا مامى
ندى/ ابية مازن مين الناس اللى انت قولت عليهم دول
مازن/ بقالك سنة مع سارة ومش اتعلمتى منها حاجة
ندى/ مش فاهمة
مازن / طب تعالى بقا يا أخرت صبرى لما نعرفك اة بالمناسبة البت اللى دماغها مفوت دى هى اللى لبستك الحجاب حلو وموووووز الموززززز
ندى/ حضرتك عايز موز
مازن/ يا لهووووووى منك اشق هدومى ويقولوا الوليه اتجننت
ندى/ بس يا ابية صوتك عالى وضحكت
مازن/ والنبى عسل
ندى/ شكلك جعان يا ابية مرة موز ومرة عسل
وسابتة ومشيت
مازن/ بت ياندى انتى يابت استنى روحى الهى تتجوزي،،،
(وفى نفسة اللى هو انا طبعا) وطلع يجرى وراها
_________
""عند صقر وسارة""
سارة/ اوووف انجز بقا بقالك ساعة بتكلمنى عن انجازاتك انا مال اممممممممممى ها وانا مالى بالمسؤولية والزواج يا استاذ والله انا مش مرتبطة عاندك عريس
صقر/ موجود
سارة/ مين
صقر/ العريس هو صق٠
سارة/ يالهووووووووووووووى انت سمعت صوت فى صوت حد اعرفة وطلعت تجرى على مصدر الصوت
صقر/ تستاهل بقالك ساعة ترغى كنت قولها سارة انا بحبك وعايز اتجوزك من اول يوم شوفتك من سنة غبى غبى سارة مجنونة وبحالات فجأه انتبة وقال هى جريت لية وجرى يشوف مين الصوت اللى سمعتة وتوعد له انة يدمرة ذى ما دمر اللحظة التاريخية وهى اعترافة بحبة لسارة الذى لم يكتمل
((حلم سارة ))بقلم نجلاء
(البارت ال٢٥))
((((الناس اللى بتقول انتى وقفتى البارت لية لا حضرتك انا كنت محظورة تفاعل حلو علشان دة اول بارت بعد الحظر واللى عايز يعرف السبب يشوف البوست اللى قبل دة ))))
""فى قصر المراد""
صقر كان خلاص عايعترف بحبة لسارة وفجأة صرخت وطلعت
تجرى على مصدر صوت هى عارفاه دون السماع الى اعترافة
وصقر توعد بالهلاك توعد بالهلاك لمن تسبب فى قطع اعترافة
وانتبة وقال هى جريت لية وطلع يجرى مكان ماهى جريت
وصلت سارة فى مكان الصوت وشهقت ووضعت اديها على فمها
وتهز رأسها بالرفض يمين وشمال ودموعها كأنه شلال ينهمر من
عيونها لكن بدون صوت (( حاجة صعبة البكاء اللى من نوع دة ))
((على بوابة القصر ،))
روايات وحكايات نجلاء ،كان يوجد رجال ذو أجسام ضخمة
ومعاهم أسلحة فى وضع الاستعداد ويقودهم رجل يبان علية
القسوة والهيبة بنفس الوقت وبيقول مش ماشى غير لما ناخد
بنت والدى غير اكدة جاعدين اهنة
مراد/ يا حج لحد دلوقتى محترم انك راجل كبير عايز تتفضل نزل
سلاحك واتفضل غير كدة برا انت شايف دة عيد ميلاد اختى
وبنتى الوحيدة وقالها بهدوء رغم قسوة وصوت الشخص اللى امامة
الحاج كامل / لاااااا جولت انى مش ماشى من اهنة غير معايا بت
والدى اوعى تفكر ان شغل الجصر اللى انت عايش فية وجو
التران دول يخوفني (( يقصد البودى جارد )) انا متأكد انها اهنة
وبقا يضرب بالعصا بتاعة فى الأرض وشاور للرجالة انهم يقتحموا
القصر فجأة حراسة مراد وحراسة الصقر اللى امر انها تتنكر بين
الحاضرين لأى لحظة غدر ظهروا وأصبح الحاج كامل ورجالتة
محاصرين فى المنتصف وهنا أدرك ان اى خطوة تهور عايعرض
نفسة ورجالتة للهلاك
مازن/ بأعلى صوت عندة، امممم انت كنت مفكر شوية الفئران
اللى معاك عاتتحمى فيهم لااااااا تبقى غلطان انت فى قصر المراد و٠٠٠٠
مراد/ انصدم من كم الحراسة وفهم ان صقر كان عمل حسابة
ودول حراسة صقر لان صقر صاحب اكبر شركة للبودى جارد
وبيكونوا بمواصفات خاصة فى كل شىء ،،بس انت يامازن الحاج
فى بيتى واظن انت شايف احترم شيبتك وامشى او ادخل وخذ واجب ضيافتك واتكل
الحاج كامل/ رغم خوفة قال بكل قوة مصتنعة سلمنى بت والدى وامشى
مازن/ بعصبية يا عم قرفتنا ببنت والدك دى اكيد غلطان ماحدش
من الخدم هنا روح شوفها فى مكان تانى
الحاج كامل / خدم خدم اية يا بية يا متعلم يا بتاع مصر بنت
والدى تبجى سارة محمد كامل اللى لسة داخلة اهنة جدام عينى
اللى عايكولهممممم الدود دول
مازن/ فى سرة انشالله يارب وانتبة سارة مين تكون وبينظر 👀
سارة/ اول لما سمعت اسمها بلعت ريقها وبقت ترجع للخلف لكن
انخبطت فى حائط بشرى فاوضع يدة الإثنين على كتفها كانوع
من الدعم النفسى (( دعم مين صلى على النبي الدعم بيكون قلم، شخط حاجات حلوة كدة يلا كلام روايات 🙃😂 قال دعم قال )
سارة/ نظرت لصقر وانهارت
صقر/ ملامحة كانت جادة لكن قلبة كانة يا كبد أمة جايب
محصول البصل وبيقطعة ،،""""عيب يا نوجا تتنمرى علية وهو
مشروخ من جواة """احم وقال اهدى مين دة وعايز اية
سارة/ دة دة جدى ابوس ايدك بلاش تخلية ياخدني عايموتنى 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
صقر/ هل جنت ماذا أيعقل انها تترجاه وهى باشارة منها تهد
العالم أيعقل انها تطلب منة ان لا يتركها ترحل وهى من جعلت
قلب الصقر ينبض من جديد أيعقل انها سوف يسلمها للموت بيدة
للمدعو جدها وهى من أحيت حياة الصقر من اول لحظة عيونة
شافتها قالها لنفسة وكانة الوقت توقف عند هذة النقطة وعقل
الصقر إصابة شلل ماذا يفعل وهى بين يدة ولكن ليس بايدة شىء لانة مهما كان دول أهلها ✍naglaa
صقر/ احم اسمعى كدة واهدى بقولك جدك عايز يقتلك لية ريحى قلبى
سارة/ لم تنتبة لحالة وقلب هذا العاشق الحزين على ما مر بة من طفولتة ،،لم تجيب وتبكى
صقر/ بنبرة متوترة لآخر مرة بسألك جدك عايز يقتلك لية دماغى
بتلف وخايف فى نفس الوقت يسمع شىء ما يصدمة
سارة/ تبكى بين ايدة ولا ترد
صقر / صدقينى اى كان السبب انا مش يفرق معايا وعافضل
جانبك وعانجيب حقك بس انطقققققققى
سارة / ببكاء كل الموضوع انة وتوقفت لما سمعت مازن بينادي عليها
مازن/ بصوت كل عصبية ساررررررررررررة اللى إسمها زفت سارة
محمد كامل اطران ترد منك لله بوظتى الحفلة يا سارررررررة
سارة / سمعت كلام مازن وخصوصا اخر جملة انها بوظت حفلة
عيد الميلاد حررت نفسها من قبضة يد الصقر وذهبت الى جدها
تلقى مصيرها تحت انظار الصقر الذى من هول الصدمة شلت
حركاتة
مراد/ ياراجل افهمممممممممممم مافيش سارة هنا براااااااااااااا
سارة / انا سارة محمد كامل يا جدى 😭😭😭
جدها / يا مرحب باللى طفشت وحطت راس ناسها وأهلها فى
الطين اتشهدى على روحك جايز الشهادة تشفع ليكى وصوب
السلاح نحو قلب سارة بسرعة البرق
سارة/ نظرت الى صقر ثم الى مازن وندى اللى كانوا جنب بعض
ثم جدها وغمضت عيونها بضعف واستسلام و خرجت رصاصة
الغدر ولم يقدر أحد انة يمنعها رغم كم الحراسة
صقر/ أغمى علية وهو فى مكانة لانة عقلة رفض المشهد
ندى / ساررررررررررررة وقبل ما الأرض تأخذها فى احضانها كان
مازن الأسرع وهو يبكى على صغيرتة التى بين يدة فاقدة للوعى
وهو بيقول ندددددى فوقى سارة خلاص ٠٠٠٠٠نددددى
مراد/ واقف بكل هدوء يتابع المشهد و٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
______________يتبع
حلم سارة
بقلم نجلاء
تكملة الرواية ونهاية الجزء الاول من هنا