القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة هزت كيان فرعون الحلقة السادسة حتي الحلقه العاشره كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


 رواية طفلة هزت كيان فرعون

 الحلقة السادسة حتي الحلقه العاشره

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

😘😘

فرعون مسك الدكتور من هدومه واتكلم : انت اكيد اتجننت تبلغ فمين ومفيش واحد بيغتصب مراته

الدكتور بخوف ورعب منه: انا انا معرفش ي استاذ …

فرعون : اسمي فرعون ودا عقد جوزانا من سنة فاتت اهو وطلع له ورقة تثبت كدا

الدكتور استغرب الاسم جدا وشاف الورقة وسكت

فرعون : لازم تخرج معايا حالا

الدكتور : مينفعش دي ممكن تموت فيها

فرعون طلع مسدسه ووجه علي دماغ الدكتور : ها انا قولت تطلع وحالا هتطلع ولا اشوف تصرفي معاك اي

الدكتور بينفد بجلده : حاضر حالا هتطلع بس اتفضل تحت امضي علي الإقرار وادفع الفلوس تحت

فرعون امر عادل ينزل مكانه

صفاء لرامي والخدم: فين البت

رامي: فرعون طلب مننا نمشي وكان زهقان ربنا يستر لحسن ليلتنا هتبقي سودة

صفاء: والله انا ميهمنيش دا قد ما هتبقي البت رجعه معاه

رامي : ليه خلتيها تروح المستشفى

صفاء بذكاء: لان ساعتها هيشوفوا حالتها وبيقولوا سين وجيم ومين عمل كدا ومواضيع فرعون عشان يطلع منها اكيد هيكتب عليها عند مأذون في أسرع وقت دا لو مكنش عمل كدا لحد حالا

بس لو كان بقي جبنا دكتور هنا كانت ساعه وهتمشي كدا انا ضمنت رجوعها مع فرعون

رامي : دماغك دي ذرية والله تسلم دماغك ي خالتي

صفاء : لو كانت امك الله يرحمها سمعت كلامي ومتجوزتش واحد فقير مكنش نهايتها الموت من الجوع والمرض

رامي: الله يرحمها بقي

صل علي حبيبك المختار❤️

عفاف طلعت علي القصر وبتجري

صفاء: في اي ي وليه

عفاف بانيهار: بنتي فين

الراجل ابنك دا عمل فيها أي حسبي الله ونعم الوكيل فيه

صفاء : انتي بتدعي علي ابني قدامي ي قرشانه

عفاف: من حرقة قلبي علي بنتي نفسي اشرب من دمه

فرعون وهو شايل نور علي دراعه : بنتك ايامها السودة لسه هتبدا

عفاف: ابوس ايدك بنتي مالها هي مش بترد ليه

فرعون طلعها في جناحه ونزل : بنتك بقت بتاعتي خلاص بقت مراتي يعني محدش له حاجة عندي

عفاف : انت ازاي تعمل كدا انت معندكش قلب

فرعون وهو ماسك الفلوس قيمتها ٥٠ الف : لا معنديش ومن هنا ورايح انسي ان ليكي بنت اعتبريها ماتت وخودي دول ٥٠ الف واطلعي برا بالذوق

طلعت المسكينه وقلبها موجوع جدا علي بنتها ومفيش في ايديها حل ومحصورة علي ابنها اللي كل همه الفلوس

فرعون لصفاء: عارف انك اللي أمرتيهم يخدوها علي المستشفي عشان كدا مش هعاقبك عقاب كبير عقابك انك طول الشهر زيك زي الخدم ومسحوب منك كل حاجة تخص الهانم صفاء عشان تاني مرة تفكري في اللي يفيدني مش اللي يفيدك وسابها وطلع

رامي : هو عارف انتي بتخططي لأي معني كلامه كدا ي خالتي

صفاء بغضب لأنها مكنتش متوقعه عقابه ولا متوقعه كلامه : اخرس ي وش النحس

طلع فوق لقي نور نايمه لسه مفقتش ووشها كله دماء وأثار ضرب

جاب دورق ماية ورماه عليها اتفزعت من مكانها ووقعت علي الارض

نور اول ما شافت فرعون ضمت رجليها واستخبت فيها من خوفها منه

فرعون: دا المنظر اللي عاوزك فيه دايما عشان تعرفي مين فرعون باشا

نور بتهته: ع عاوزة ماما

فرعون : امك مين مبقاش ليكي ام ولا اخ وامك مخدتش تمنك بس اخوكي بياخدهم من عادل حالا تحت

نور : عاوزة ماما عاوزة ماما حرام عليك خليني امشي انت خدت اللي عاوزه مني ودمرتني سبني امشي

فرعون وهو بيطلع هدوم من دولاب لونه اسود : تمشي فين متعرفيش إن غلط لما الست تسيب بيت جوزها وتمشي

نور : بيت جوزها ؟

فرعون : ايوا طبعا ما انا كتبت عليكي عند المأذون

نور : انت انت وفقدت الوعي تاني

فرعون سابها زي ما هي ولبس ونزل

فرعون للخدم : البيت يكون كويس لأن معايا ضيوف جاية بالليل وانتي ي صفاء جهزي الاكل والغلطة بغلطة اكبر وانتي مكانتك كبيرة عندي فعقابك هيبقي كبير ي حلوة وطلع من البيت

صفاء بدأت تنضف معاهم لأنها عارفة ان كل ركن في القصر تحت سيطرة فرعون

طلعت لحد جناح فرعون ومقدرتش تقرب منه لانه ممنوع الدخول فيه نزلت تعمل الاكل وتلوم نفسها علي اللي بقت فيه لحد اخر الشهر

عادل لفرعون

رجاله المافيا جاية النهاردة مصر واكيد جوري هتقضي الليلة في القصر

فرعون : اكيد عشان كدا القصر مهيأ لكل حاجة

عادل : كفاية علي نور كدا

فرعون : خليها تعرف قيمتها

عادل : عارف ان محدش يجرأ يكلمك في الموضوع وعشان انا عارف قيمتي عندك بقولك كفاية عليها انت مشوفتش وشها عامل ازاي غير كدا انت اخدت اعز ما تملك ي عز

فرعون : متقوليش ي عز انا فرعون

عادل : فرعون قدام الناس والكل لكن قدامي وقدام نفسك هتفضل عز

فرعون : عز كان طفل ضعيف ومات من ساعه موت ابوه

وصفاء عمرها ما هتبقي فاضية ليا طول عمرها اهتمامها الاول والاخير هو الفلوس وبس

بقلمي مروة موسي

عادل : انت من ساعه موت ابوك وانت شايفه وشايف حقه بيضيع ومرجعش غير لما رجعته انت

فرعون : عمي الكبير قتله وامي كانت واقفه شاهدة وخبت الحقيقة من ساعتها بعاملها كشخص عادي مش امي لان لما كبرت لقيتها سبب في قتل ابويا عشان تاخد فلوسه لولاك انت من صغرك مع ابويا كتبت كل حاجة ليا في الوقت المناسب عشان كدا صفاء تقتلني وتاخد فلوسي وميهمهاش انا مين

عادل : لولا فضل ابوك عليا مكنتش عملت دا كله ولا فضلت معاك ولا خليتك فرعون ي عز وعارف أن ايدك في كل حاجة بس لازم بين الوقت والتاني تعرف إن لسه عز موجود وفرعون موجود بردوا

فرعون : حاضر جهز عربيات تجيب الرجالة من المطار وجوري تجي للقصر انا مروح

عصام في الجانب الاخر خد الفلوس من عادل وطبعا بيشرب مخدرات وعفاف كل دقيقة تفتكر حالة بنتها ومفيش في ايديها حاجة غير انها بتدعي ترجع ليها بالسلامه

نور فاقت وبدأت تقوم وتخرج من الغرفة حست بارهاق رجعت تاني سمعت صوت فرعون تحت خافت وقعدت مكانها وعيونها منتفخة من العيا

فرعون طلع الجناح لقاها : الاكل تحت عاوزة تاكلي اطفحي مش عاوزة يبقي احسن وعلاجك جمبك واعرف ان اللي بياخد مضاد حيوي كتير من غير اكل بيعمل مضاعفات سلبيه ياريت تعمليها ونخلص

نور كانت هتتكلم لكن افتكرت انه ممكن يإذيها تاني سكتت

ولقت فرعون بيفتح الباب وبيدخل واحدة في الاوضة و…..

طفله هزت كيان فرعون

البارت 7

😘 😘 

فرعون بيفتح الباب وبيدخل واحدة في الاوضة وكانت جوري


جوري بدلع : هاي بيبي

فرعون : اهلا بالاسد


جوري : أمال مراتك فين


فرعون : ماتت الله يرحمها بقي

جوري: تؤتؤ تؤتؤ يلا يجي غيرها


فرعون : جه غيرها وبيشاور علي نور


جوري وهي بتقعد علي كرسي : ياحرام هي شكلها عامل كدا ليه


فرعون : غلطت واخدت عقابها


نور وهي خارجة من الاوضة


فرعون : علي فين كدا


نور : هسيبلك الاوضة عشان تاخد راحتك


فرعون : كلك نظر في داهيه يلا


جوري: غريبة تكون مراتك ومتمنعكش


فرعون : متدخليش في تفاصيل خليكي في حالك


نزلت تحت نور وكانت تعبانه جدا ومش عارفه تروح فين


لقت نفسها قاعدة علي البيانو


رامي من وراها : بتعرفي تعرفي


نور : انت مين


رامي : ابن خالة فرعون


نور : انا جعانه


رامي : احلي اكل يجيلك حالا


نور : شكرا ليك


رامي طلب من الخدم يجيبه ليها أكل : انتي كويسة


نور: لاء عاوزة ماما


رامي: مامتك دي كويسة اوي علي وشها القبول


نور بابتسامه : الله يخليك


رامي : اتفضلي الاكل


وقعد يعزف جمبها وهي بتاكل


نور: كان ليا اخ صغير بيعرف يعزف بس اتوفي


رامي: الله يرحمه


نور: انت شكلك طيب عن اللي هنا


صفاء بمقاطعه كلامهم : إزيك ي بنتي عاملة اي


نور : مين حضرتك


صفاء: انا ام فرعون ي بنتي


نور: اهلا بيكي


صفاء بخبث: أي اللي رماكي في طريقة ي بنتي


نور بدأت تحكي بدموع : والله معملتش حاجة كل الحكاية اني كنت شغالة في كافيه عشان الشقه كانت محتاجة إيجار وأول ايامي قابلت ابنك وبحسن نيه بحط المشروب قدامه غلط فيا وقال اي الخدمه اللي بقت زفت دي وانا رديت عليه ومن ساعتها اشتري الشقه من عمي حمدي وبعدين جيت هنا وبدأت تعيط


صفاء فهمت كل حاجة: معلش ي بنتي دا انا قلبي متقطع عليكي انتي بقالك يومين هنا تعالي اجبلك غيار تستحمي وتلبسي حاجة


صفاء جابت لنور بيجامه من مرات فرعون اللي ماتت فرعون بيكره البيجامه دي لانها اول مرة تلبسها كانت حامل في بنت لبستها وقعدت تحت بتتأمل منظر القصر المخيف دا


جوري بتفك زراير القميص لفرعون فرعون مسك ايديها وبعد


جوري باستغراب: مش عادتك يعني


فرعون : تعبان شوية بس المهم البيت بيتك ونزل تحت


لاحظ شرود نور وانها لابسه بيجامه من مراته الاولي


فرعون بغضب : انتي ي حيوانه


نور : في اي


فرعون : مين اللي جابلك الهدوم دي


نور : طنط صفاء


فرعون : اقلعيها حالا


نور : بس هدومي اتبهدلت وبتتغسل


فرعون شدها وطلعها في غرفه تانيه وفتح دولاب طلع منه قميص ابيض بكم طويل ليها


فرعون: في أقل من دقيقه تكوني تحت ورايا ورمي في وشها الهدوم


فعلا غيرت ونزلت


فرعون : محبش اللي يتصرف من دماغه وانا هنا الكل في الكل متسمعيش اي كلام غير مني فاهمه


نور:طيب بس ابوس رجلك سبني امشي من هنا كفاية كدا


فرعون وهو بيقعد : لازم أذل انفاسك اكتر من كدا


نور قربت له وقعدت قدامه : لما كنت صغيرة كنت محبش حد يكسبني في اي لعبه كنت شجاعه وكنت جريئه بس عمري ما أذيت حد


لكن لما كبرت بقيت اتعلم ان اللي هتعمله مسيره في يوم هيتعمل فيا سواء بالحلو او الوحش


عشان كدا هتلاقي ي فرعون الاقوي منك وساعتها هياخد حقي وحق كل اللي ظلمتهم


فرعون هاج من كلامها وجابها من شعرها : انتي بتهدديني معاش ولا كان اللي يكلم حتي فرعون نص كلمه لكن انتي عشان بقي ظلم بظلم هتفضلي في المخزن لمدة ٢٤ ساعة في الضلمة ومن غير اكل وشرب


نور بغل : علي الاقل اكون بعيد عن خلقتك ومتكونش قدامي


فرعون بغضب جرها من شعرها ونزلها المخزن وطلع


نور قعدت علي الارض بتفكر في حالها واللي وصلت له ولقت باب شبه مفتوح اخر المخزن دخلت فيه ولقت نفسها في اوضة تانيه مفيش مخرج منها ندبت حظها وقعدت مكانها


***** من استعان بحولي وقوتي ألنت له الحديد


طلع فوق وفضل قاعد يفكر في عناد نور مهما يأذيها بتفضل ترد علي كلامه ومش بتسيب حقها


جوري قطعت تفكيره : الاجازة دي مملة اوي ي حبيبي حاساك مش معايا خالص


فرعون : معلش مشاغل شغل بس


جوري: مشاغل شغل اي ي فرعون ما شغل المافيا كله تمام والشغل ماشي زي الواحد المظبوط


فرعون : تحبي نخرج نتعشي


جوري : ايوا عاوزة اكل مشوي من برا يلا نخرج


فرعون : طيب هغير والبس واجي


جوري : ما انت بتلبس عادي قدامي اي الفرق المرة دي


فرعون : انا مطول بالي علي اسألتك الكتير وخرج من الاوضة ودخل اوضه تانيه لبس قميص ابيض وبنطلون رصاصي وحزام وجزمة جملي وفتح أول زرار وتاني زرار من قميصه ووضع عطره الفواح التي لم تستطيع النساء مقاومته


فرعون : يلا بينا


جوري بحب : طول عمرك شيك وانيق في هدومك ولا ريحة برفانك تجنن


نزلوا وخرجوا قدام صفاء كانت قاعدة


فرعون: البت اللي تحت دي طلعها ومتخاليهاش اكتر من كدا لحسن تفقد الوعي هي في المخزن


رامي : حاضر ي فرعون هطلعها


خرجوا وذهبوا لمطعم ضخم يقع علي النيل مباشرة


جوري : المكان تحفه والاكل يجنن


فرعون وهو بيبص علي النيل والمراكب : بالهنا والشفا


عند نور تحت لقت المخزن بيتفتح وشبه خيال داخل مسكت حديدة من جمبها ووقفت


رامي : نور ي نور


نور رمت الحديدة : نعم


نور : تعالي يلا اخرجي


نور: وفرعون ممكن يأذيك


رامي وهو بيخرجها: متقلقيش هو انا أي حد دا انا رامي باشا


نور بابتسامه : بجد طيب خالي بالك لفرعون يسمعك ويخليك رامي فرخة مش رامي باشا


طلعت ودخلت ولقت صفاء


صفاء: معلش ي بنتي هو فرعون كدا نعمل اي بقي هو طلع من السنيورة بتاعته اكيد مش جاي حالا اطلعي يلا لو هترتاحي


رامي: انتي بتاخدي علاجك


نور: لاء


رامي : طب حاسة بوجع او بتعب


صفاء: سبها ي حبيبي تطلع ترتاح ومتسألهاش كتير خليها براحتها


بعد شوية صفاء لرامي: مالك ي حنين عمال تسألها وخايف عليها ليه اتعدل كدا


رامي: مش عارف حاسس اني اعرفها من زمان


صفاء باستهزاء: وماله يحبيبي


طلعت فوق نور لقت هدوم جورية علي السرير دخلت الاوضة التانيه وجابت حاجة تلبسها ودخلت استحمت وسرحت ونامت في الجناح بتاع فرعون


نور نايمة عيونها في السقف وعماله تفكر في مامتها ياتري عاملة اي حالا وقلبها مقبوض عليها


عفاف علي الجانب الاخر حاسة بوجع في قلبها والوجع بيزيد نزلت لجارتهم تحت عشان تساعدها وذهبت بيها للمستشفي


نور فضلت قلقانه لحد ما لقت تليفون علي أحد حوائط الجناح اتصلت علي والدتها ولكن لا يوجد رد اتصلت علي جارتها وكلمتها وعرفت ان امها في المستشفي


نور فضلت قلقانه وخايفة تخرج لفرعون يعمل حاجة أسوء من اللي فاتت فضلت مكانها لحد ما فرعون دخل ومعاه جوري


جوري : أي القرف دا انتي روحي اي اوضه تانيه غير دي انا هنام فيها


نور تجاهلت كلامها ووجودها ووجهت كلامها لفرعون


نور : ممكن اقولك علي حاجة


فرعون استغرب من نبرة صوتها الهادي : انجزي


نور كانت بتبص علي جوري خايفه يرفض ليها كلامها قدامها: عاوزة اشوف ماما والله تعبانه اوي وهي في المستشفى و عاوزة اشوفها بعد إذنك


بقلمي مروة موسي


فرعون فاجأ جوري بكلامه


فرعون : اخرجي ي جوري دقيقه


خرجت جوري وكانت زعلانه من رد فعل فرعون


فرعون : مين اللي عرفك أن امك تعبانه


نور واقفه خايفه منه : انا كنت قلقانه ولقيت التليفون دا اتصلت بيها وعرفت انها تعبت وجارتنا خدتها المستشفي


فرعون : تعرفي طريق المستشفي


نور : ايوا


فرعون : تعالي


وخدها وطلع علي المستشفي ونور طول الطريق قلقانه


دخلوا المستشفي وسألوا علي الغرفة وطلعوا فوق


نور اول ما شافت عفاف جريت عليها وعفاف فرحت بيها اوي وقلبها ارتاح شوية


عفاف بتعب : انتي كويسة ي بنتي


نور : انا كويسة وهبقي كويسة اكتر لما تقومي بالسلامه ي ست الكل


عفاف لفرعون اللي واقف بعيد : يبني انا مليش غيرها وتعبانه وكفاية اللي انت عملته فيها


فرعون تجاهل كلامها : ألف سلامة عليكي وخرج دقيقة يشوف الدكتور اللي ماسك حالتها


الدكتور: مكذبش عليك حالتها خطر جدا وهتعمل عملية كبيرة مش متوفرة هنا لازم تسافر لان هي أهملت نفسها لان علاجها غالي


فرعون: طب والعملية دي فين وتكلف كام


الدكتور :ألمانيا في مركز هنا علي مستوي العالم لجراحة القلب وتكلف كام دي تكلف كتير ممكن تدخل في اكتر من مليون


دخل فرعون ليهم تاني وجد نور بتبكي وعفاف نامت


فرعون: ان شاء الله هتبقي كويسة يلا نمشي


نور بقلق ؛ ممكن أفضل جمبها مش هكون مرتاحة وانا بعيد عنها


فرعون : انا هبعت حد يكون جمبها


نور : بس ….


فرعون: خلاص مش عاوز كلام كتير بقي


نور : لو سمحت هفضل معاها فرعون نظر ليها نظرة رعبتها خلتها تقف من مكانها


وخرجوا من المستشفي وطول الطريق نور بتبكي بدون صوت ووقف العربية وطلب منها تنزل ووقفوا علي كورنيش النيل


فرعون وهو بينظر للنيل : مطلوب منك انك تسفري امك ألمانيا وتعمل عملية بمليون جنيه واكتر


نور بصدمه : أي ازاي دا


فرعون : امك من كتر ما هي اهملت في علاجها الغالي أثر عليها وخلاها تتعب اكتر


نور : ماما طول عمرها بضحي عشانا انا واخويا انا طمر فيا لكن اخويا مطمرش فيه وباعني ب٥٠ الف


فرعون واقف صامد لكن عارف اد اي هي موجوعه واد اي مفيش حاجة في ايديها لعلاج امها : علاج والدتك وسفرها علي حسابي


نور باستغراب : دا مقابل اي تاني


فرعون ………….

رواية طفلة هزت كيان فرعون الحلقة الثامنة

😘😘


فرعون : علاج والدتك وسفرها علي حسابي

نور باستغراب: دا مقابل اي تاني

فرعون : مقابل ليلة مع واحد معرفه هتجيبي منه معلومات ليا وانتي اكتر حد هيكون مناسب له

نور واقفه مصدومه عاجزة عن الكلام بقت سلعه تباع لأي شخص ومتقدرش تعمل حاجة عشان حياتها وحياة امها تحت ايد الفرعون

نور : وانا مش موافقة ولو امي ماتت تموت ولو انا كمان هموت عادي بس مستحيل حد يلمسني ودا علي جثتي هقتل نفسي مش مهم اكون ميته بس اكون حاولت اني ادافع عن نفسي كفاية االي انت عملته

فرعون ركب العربية وهي ركبت وطلعوا علي القصر

طلعت جناحه لقت جوري نايمة ولابسه لانجري مبين مفاتن جسمها قفلت الباب ودخلت الاوضة التانيه

عادل لفرعون : ازاي تطلب منها كدا

فرعون: كان مجرد اختبار اشوف ممكن توافق علي أي حاجة مقابل علاج امها ولا لاء

عادل : انت كدا بتخليها تكره نفسها وتلعن حياتها

فرعون وهو بيشر كأس بيه خمر: دا المطلوب من وجودها

عادل : كفاية عليها وسبها ي عز

فرعون : كام مرة اقولك إن عز مات خلاص بقي فرعون

عادل : لاء عز ممتش وفرعون لازم يعرف دا

وجوري متجاهلها المرة دي ليه لما كانت مراتك أم عيالك موجودة مكنتش بتعاملها كدا اي السبب

فرعون : مشاغل مش فاضي ليها بس

عادل: مشاغل اي ي عز وانت مش عارف نهاية جبروتك علي نور اي

هقولك كلمه كنت الأول بتكره نفسك وحياتك عشان مكنش ليك نفوذ ولا سلطة ومكنتش بتعرف تجيب حقك وكان حقك هيضيع وحق ابوك وكنت لا حول ولا قوة منك ي فرعون باشا فافتكر نفسك كنت زي نور وفي موقفها اشترتها بفلوسك ودمرتها بنفسك

********** استغفروا الله

صفاء كانت بتكلم حد في التليفون ونور

كانت نازلة من الاوضة تجيب ماية

لفت انتباها صوت صفاء : متقلقش المرة دي هيكون في أمل مش زي مراته الاولي كانت بدل ما تساعدنا نخلص منه او ناخد فلوسه كانت محافظة عليه وكنت بحاول اخرب بينهم وكنت ببذل مجهود بس خلصت منها ومن عيالها في مرة واحدة

نور حاولت تطلع من غير اي صوت تاني الاوضة ودخلت وقفلت وفضلت رايحة جاية: ازاي أم تقتل مرات ابنها ومش بس كدا كمان لاء دا قتلت احفادها دا كله مقابل الفلوس يالله اي البيت االي كله عدم رحمة دا

فرعون وجد جوري في جناحه ونور مش موجوده قفل الباب ودخل لنور

فرعون كان سكران شوية الوقت دا : انتي لسه متخمدتيش

نور : لاء لسه هو مين اللي عند ماما

فرعون : انا بعت ليها حد يبقي معاها وهتسافر خلال يومين تتعالج

نور: تمام وان شاء الله احاول أرد ليك جزء من علاجها بس مش اني ابيع نفسي

فرعون : مش هعالجها عشان مقابل علي فكرة عشان شوفت خوفك عليها وخوفها عليكي اتمنيت يكون حد يخاف عليا كدا حتي امي مش كدا معايا

نور لاحظت انه محتاج اهتمام ورعاية من شخص يقدم له كل حاجة كويسة

بقلمي مروة موسي

نور : ممكن سؤال

فرعون وهو بيخلع جزمته وبيترمي علي السرير ومازال شبه سكران

فرعون: قولي اسألي

نور بذكاء: كنت متجوز قبل كدا اكيد مراتك فين

فرعون: ماتت

نور وهي بتقرب من حافة السرير : محاولتش تدور علي سبب موتها

فرعون : لاء عشان عملت حادثة هي والطفل اللي معاها واللي في بطنها

نور: طب مزعلتش عليها ليه

فرعون : معرفش بس مكنتش لفترة قريبة بحبها كانت شخص عادي مش زوجة تقدم كل رغبات جوزها من راحة وحنان واهتمام كان وجودها في القصر هنا أزمه لأمي كانت ممكن تقولها كلام وهي بحسن نيه تنفذوا كانت واثقة في امي لدرجة انها ممكن تخرب بيت ابنها وهي مش فاهمه دا عشان طيبة

وبدأ ينام مكانه

بعد فترة نور كانت نعسانه وعاوزة تنام بس شاغل بالها وتفكيرها ازاي أم تعمل كدا والغريب ان فرعون عارف ان أمه ممكن تعمل اي حاجة عشان تدمر حياته وساكت

اتنهدت ونامت علي الكرسي اللي في الاوضة

في الصباح

جوري صحيت ملقتش فرعون موجود

نور صحيت دخلت تغسل وشها وملقتش حاجة تغيرها وهدومها اتبهدلت بقالها يومين عليها واتوسخت

صفاء صحيت وهي بتلعن في نفسها انها هتبقي زي الخدامة طول النهار بسبب فرعون وبتتمني الشهر يخلص عشان ترجع

هانم تاني

فرعون مكانه لسه مغمض عيونه بس بيحاول يفوق من مكانه لقي نور واقفه قدام الدولاب بتشوف حاجة تلبسها خاصة أن الدولاب دا كله هدوم فرعون اتنهد وقام وقف

فرعون : هجيب ليكي حاجة تلبسيها ومتقربيش من حاجة تخصني

نور : طيب ماشي بس انا معرفش أن الدولاب دا في حاجات مهمه

فرعون: مفهوش زفت حاجة مهمه بس كل الحكاية انك تقولي حاضر وتخرسي

جوري دخلت عليهم الاوضة من غير ما تخبط : وانت هنا وسايب جناحك طول الليل

فرعون وهو بيحط الفوطة على  كتفه عشان يغسل وشه : عادي البيت كله بتاعي مفرقتش جناحي من اوضتي

جوري : ماشي ي فرعون يلا عاوزة اروح مشوار

فرعون: لاء هطلع علي المول اعمل شوبينج وبعدين اشوف مشوارك

جوري : منا المشوار دا شوبينج

فرعون : تمام يلا ونور كانت ساكتة

فرعون : شوفي حاجة لنور من عندك تلبسها

عشان هتيجي معانا

جوري بغيره : ليه تيجي معانا .

فرعون : عشان هروح المول مخصوص ليها لأنها محتاجة هدوم

جوري : وفين هدومها ان شاء الله

فرعون : انتي هتحققي معايا يلا شوفي انا قولتلك اي

جوري جابت لنور بنطلون وبلوزة ولبستهم وهما ذهبوا للمول

فرعون ونور وجوري دخلوا المول كان كبير وضخم جدا نور كانت بتبص حوليها من كتر جماله

 فرعون دخل محل ملابس وجاب


 كام قطعه منه ونور واقفه مكانها وجوري بتشتري لنفسها

جوري : أي رأيك في دا ي فرعون

فرعون : تمام

جوري : يعني اي

فرعون: نور انا اختارت دول لو عاوزة تشوفيهم او تغيري منهم انجزي

نور : لا حلوين تسلم .

وبعدين دخلوا محل شوزات وشنط وفرعون حاول يوفق بين الألوان

ونور واقفه لكن عجبها شوز عالي طالع من عنيها وكان عنيها عليه

فرعون : هاتيه

نور : هو أي

فرعون : اللي عينك عليه دا

نور : لا كفاية شكرا كفاية دول

جوري : انا هجيبه ليا لانه جميل بصراحة وراحت جبته لكن فرعون خده من ايديها لنور وجوري اضايقت جدا من دا

خلصوا وفرعون دفع واتجهوا للبيت

عفاف كانت اطمنت لما شافت بنتها لكن لسه جواها قلق

عفاف وهي نايمة مكانها في المستشفي: ربنا يريح قلبك وعقلك ي نور ي بنتي من يومك وانتي شايلة همنا

علي الجانب التاني عصام كل يوم يقضي كل ليلة في مكان شكل يسهر فيه

فرعون ركن عربيته ودخل البيت ووراه نور وجوري

نور كانت متجه للاوضة لكن فرعون قالها تدخل الجناح بدل الاوضه

جوري : لما هي تقعد في الجناح انا هقعد فين ي فرعون .

فرعون : انتي هتسافري النهاردة لان انا مسافر النهاردة بردوا

 جوري بعصبية : مش تعرفني ولا انت بتتعامل مع شخص مبيفهمش مثلا

فرعون بصوت عالي وغضب: صوتك ميعلاش وانتي هنا اللي اقوله يتنفذ وزقها من قدامه وطلع

جوري اتعصبت وبدأت تجهز شنطتها وخرجت بعد شوية ركبت العربية وفرعون وصلها للمطار ورجع تاني بسرعه

فرعون بعصبية : اخفي انتي كمان جهزي شنطتك عشان هتسافري مع والدتك

نور : حاضر

وفعلا جهزت شنطتها وعفاف خرجت من المستشفى للطيارة بعربية إسعاف وركبوا التلاته الطيارة

ونزلوا علي مستشفي عالمية في ألمانيا لعلاج القلب

قبل دخول عفاف العمليات طلبت نور لوحدها وفرعون لوحده

عفاف لنور : نعم ي ماما

عفاف : انا بحبك اوي ي بنتي ومتقلقيش عليا انا هبقي احسن من الاول بكتير فرعون شكله طيب ميجبنيش هنا ويعالجني غير لما يكون جواه طيبة ويبنتي من خلال حياتي عاوزة اقولك إن فرعون دا وراه سر عشان يبقي كدا اكيد كان شخص كويس اوعديني انك ترجعيه تاني للشخص دا والأفضل كمان

 نور : بس انا مليش علاقة بيه انا مجرد وقت وهنفصل عنه هو اكيد كارهني وأنا كذلك

عفاف: اوعديني ي نور

نور باستغراب من كلام امها : اشمعنا ي ماما دا انا بخاف حتي اكلمه عوزاني اغيره دا انا لو ادخلت في حاجة تخصه يقتل*ني فيها

عفاف : الايام علاج لكل جرح ووجع ي نور العين

نور: وحشني الاسم دا منك ي ست الكل اوعدك هحاول اغيره للأفضل

فرعون دخل وعفاف نايمة علي السرير

فرعون بهدوء: انتي طلبتيني في حاجة عوزاها

عفاف بتعب: ايوا ي ابني انا مضمنش ظروفي اني اطلع عايشة من العملية دي بس عاوزة منك طلب

فرعون : اتفضلي

عفاف: انا عارفه انك بتعاقب بنتي علي حاجة هي عملتها بس الحاجة دي متستهلش دمارك ليها دا

فرعون : بس …

عفاف بمقاطعه: كل اللي طلباه منك انك تخالي بالك منها حتي لو طلقتها علي اساس انك متجوزها حتي وانت بعيد عنها من وقت للتاني راقب حركتها شوفها محتاجة اي وخليك كويس معاها عارفه انها  


منك ي فرعون باشا فافتكر نفسك كنت زي نور وفي موقفها اشترتها بفلوسك ودمرتها بنفسك

********** استغفروا الله

صفاء كانت بتكلم حد في التليفون ونور كانت نازلة من الاوضة تجيب ماية

لفت انتباها صوت صفاء : متقلقش المرة دي هيكون في أمل مش زي مراته الاولي كانت بدل ما تساعدنا نخلص منه او ناخد فلوسه كانت محافظة عليه وكنت بحاول اخرب بينهم وكنت ببذل مجهود بس خلصت منها ومن عيالها في مرة واحدة

نور حاولت تطلع من غير اي صوت تاني الاوضة ودخلت وقفلت وفضلت رايحة جاية: ازاي أم تقتل مرات ابنها ومش بس كدا كمان لاء دا قتلت احفادها دا كله مقابل الفلوس يالله اي البيت االي كله عدم رحمة دا

فرعون وجد جوري في جناحه ونور


 مش موجوده قفل الباب ودخل لنور

فرعون كان سكران شوية الوقت دا : انتي لسه متخمدتيش

نور : لاء لسه هو مين اللي عند ماما

فرعون : انا بعت ليها حد يبقي معاها وهتسافر خلال يومين تتعالج

نور: تمام وان شاء الله احاول أرد ليك جزء من علاجها بس مش اني ابيع نفسي

فرعون : مش هعالجها عشان مقابل علي فكرة عشان شوفت خوفك عليها وخوفها عليكي اتمنيت يكون حد يخاف عليا كدا حتي امي مش كدا معايا

نور لاحظت انه محتاج اهتمام ورعاية من شخص يقدم له كل حاجة كويسة

بقلمي مروة موسي

نور : ممكن سؤال

فرعون وهو بيخلع جزمته وبيترمي


 علي السرير ومازال شبه سكران

فرعون: قولي اسألي

نور بذكاء: كنت متجوز قبل كدا اكيد مراتك فين

فرعون: ماتت

نور وهي بتقرب من حافة السرير : محاولتش تدور علي سبب موتها

فرعون : لاء عشان عملت حادثة هي والطفل اللي معاها واللي في بطنها

نور: طب مزعلتش عليها ليه

فرعون : معرفش بس مكنتش لفترة قريبة بحبها كانت شخص عادي مش زوجة تقدم كل رغبات جوزها من راحة وحنان واهتمام كان وجودها في القصر هنا أزمه لأمي كانت ممكن تقولها كلام وهي بحسن نيه تنفذوا كانت واثقة في امي لدرجة انها ممكن تخرب بيت ابنها وهي مش فاهمه دا عشان طيبة

وبدأ ينام مكانه

بعد فترة نور كانت نعسانه وعاوزة تنام بس شاغل بالها وتفكيرها ازاي أم تعمل كدا والغريب ان فرعون عارف ان أمه ممكن تعمل اي حاجة عشان تدمر حياته وساكت

اتنهدت ونامت علي الكرسي اللي في الاوضة

في الصباح

جوري صحيت ملقتش فرعون موجود

نور صحيت دخلت تغسل وشها وملقتش حاجة تغيرها وهدومها اتبهدلت بقالها يومين عليها واتوسخت

صفاء صحيت وهي بتلعن في نفسها انها هتبقي زي الخدامة طول النهار بسبب فرعون وبتتمني الشهر يخلص عشان ترجع هانم تاني

فرعون مكانه لسه مغمض عيونه بس بيحاول يفوق من مكانه لقي نور واقفه قدام الدولاب بتشوف حاجة تلبسها خاصة أن الدولاب دا كله هدوم فرعون اتنهد وقام وقف

قدام الدولاب بتشوف حاجة تلبسها

 خاصة أن الدولاب دا كله هدوم فرعون اتنهد وقام وقف

فرعون : هجيب ليكي حاجة تلبسيها ومتقربيش من حاجة تخصني

نور : طيب ماشي بس انا معرفش أن الدولاب دا في حاجات مهمه

فرعون: مفهوش زفت حاجة مهمه بس كل الحكاية انك تقولي حاضر وتخرسي

جوري دخلت عليهم الاوضة من غير ما تخبط : وانت هنا وسايب جناحك طول الليل

فرعون وهو بيحط الفوطة علي كتفه عشان يغسل وشه : عادي البيت كله بتاعي مفرقتش جناحي من اوضتي

جوري : ماشي ي فرعون يلا عاوزة اروح مشوار

فرعون: لاء هطلع علي المول اعمل شوبينج وبعدين اشوف مشوارك

جوري : منا المشوار دا شوبينج

فرعون : تمام يلا ونور كانت ساكتة

فرعون : شوفي حاجة لنور من عندك تلبسها عشان هتيجي معانا

جوري بغيره : ليه تيجي معانا .

فرعون : عشان هروح المول مخصوص ليها لأنها محتاجة هدوم

جوري : وفين هدومها ان شاء الله

فرعون : انتي هتحققي معايا يلا شوفي انا قولتلك اي

جوري جابت لنور بنطلون وبلوزة ولبستهم وهما ذهبوا للمول

فرعون ونور وجوري دخلوا المول كان كبير وضخم جدا نور كانت بتبص حوليها من كتر جماله

فرعون دخل محل ملابس وجاب


 كام قطعه منه ونور واقفه مكانها وجوري بتشتري لنفسها

جوري : أي رأيك في دا ي فرعون

فرعون : تمام

جوري : يعني اي

فرعون: نور انا اختارت دول لو عاوزة تشوفيهم او تغيري منهم انجزي

نور : لا حلوين تسلم .

وبعدين دخلوا محل شوزات وشنط وفرعون حاول يوفق بين الألوان

ونور واقفه لكن عجبها شوز عالي طالع من عنيها وكان عنيها عليه

فرعون : هاتيه

نور : هو أي

فرعون : اللي عينك عليه دا

نور : لا كفاية شكرا كفاية دول

جوري : انا هجيبه ليا لانه جميل بصراحة وراحت جبته لكن فرعون خده من ايديها لنور وجوري اضايقت جدا من دا

خلصوا وفرعون دفع واتجهوا للبيت .

عفاف كانت اطمنت لما شافت بنتها لكن لسه جواها قلق

عفاف وهي نايمة مكانها في المستشفي: ربنا يريح قلبك وعقلك ي نور ي بنتي من

يومك وانتي شايلة همنا


علي الجانب التاني عصام كل يوم يقضي كل ليلة في مكان شكل يسهر فيه

فرعون ركن عربيته ودخل البيت ووراه نور وجوري

نور كانت متجه للاوضة لكن فرعون قالها تدخل الجناح بدل الاوضه

جوري : لما هي تقعد في الجناح انا هقعد فين ي فرعون .

فرعون : انتي هتسافري النهاردة لان انا مسافر النهاردة بردوا

جوري بعصبية : مش تعرفني ولا انت بتتعامل مع شخص مبيفهمش مثلا

فرعون بصوت عالي وغضب: صوتك ميعلاش وانتي هنا اللي اقوله يتنفذ وزقها من قدامه وطلع

جوري اتعصبت وبدأت تجهز شنطتها وخرجت بعد شوية ركبت العربية وفرعون وصلها للمطار ورجع تاني بسرعه

فرعون بعصبية : اخفي انتي كمان جهزي شنطتك عشان هتسافري مع والدتك

نور : حاضر

وفعلا جهزت شنطتها وعفاف خرجت من المستشفى للطيارة بعربية إسعاف وركبوا التلاته الطيارة

ونزلوا علي مستشفي عالمية في ألمانيا لعلاج القلب

قبل دخول عفاف العمليات طلبت نور لوحدها وفرعون لوحده

عفاف لنور : نعم ي ماما

عفاف : انا بحبك اوي ي بنتي ومتقلقيش عليا انا هبقي احسن من الاول بكتير فرعون شكله طيب ميجبنيش هنا ويعالجني غير لما يكون جواه طيبة ويبنتي من خلال حياتي عاوزة اقولك إن فرعون دا وراه سر عشان يبقي كدا اكيد كان شخص كويس اوعديني انك ترجعيه تاني للشخص دا والأفضل كمان

نور : بس انا مليش علاقة بيه انا مجرد وقت وهنفصل عنه هو اكيد كارهني وأنا كذلك

عفاف: اوعديني ي نور

نور باستغراب من كلام امها : اشمعنا ي ماما دا انا بخاف حتي اكلمه عوزاني اغيره دا انا لو ادخلت في حاجة تخصه يقتل*ني فيها

عفاف : الايام علاج لكل جرح ووجع ي نور العين

نور: وحشني الاسم دا منك ي ست الكل اوعدك هحاول اغيره للأفضل

فرعون دخل وعفاف نايمة علي السرير

فرعون بهدوء: انتي طلبتيني في حاجة عوزاها

عفاف بتعب: ايوا ي ابني انا مضمنش ظروفي اني اطلع عايشة من العملية دي بس عاوزة منك طلب

فرعون : اتفضلي

عفاف: انا عارفه انك بتعاقب بنتي علي حاجة هي عملتها بس الحاجة دي متستهلش دمارك ليها دا

فرعون : بس ….

عفاف بمقاطعه: كل اللي طلباه منك انك تخالي بالك منها حتي لو طلقتها علي اساس انك متجوزها حتي وانت بعيد عنها من وقت للتاني راقب حركتها شوفها محتاجة اي وخليك كويس معاها عارفه انها هتبقي مش متقبلة وجودك بسبب اللي عملته معاها بس هي هتعيش من غير اب وأخ وأم كمان هتبقي وحيدة الدنيا هتخبط فيها اوي كل اللي طلبته من كلامي خليك رحيم وكويس معاها ي ابني

فرعون سمع كلامها وحاول يسكت : حاضر

دخلت العمليات وفرعون بيفكر في كلامها واتوتر للحظة انها تتوفي هيكون موقف نور أي وحياتها من غير امها ازاي

الدكاترة دخلت وفضلت يجي اكتر من ٤ ساعات جوا ونور قلقانه وفرعون صامد مكانه

الدكتور طلع وعلي وشه حاله من ……..

قصه طفله هزت كيان فرعون

البارت 9

😘😘

فرعون الحلقة التاسعة

الدكتور طلع وعلي وشه حاله من الحزن : البقاء لله والدتك ماتت

نور بعدم استيعاب: ماتت يعني أي ماتت آمال احنا جايبنا هنا عشان تتعالج ولا عشان تموت

فرعون : اهدي خلاص

نور بعياط : محتاجة اشوفها واكلمها هي اول لما تسمع صوتي هتصحي

الدكتور : هي ارتاحت بكتير والله كانت بتتألم

نور بعياط اكبر : أنا هاخدها معايا ومش عاوزة حد يعالجها انا هبقي جمبها ونزلت علي رجليها في الارض

فرعون طلب من الدكتور يخلص الورق

فرعون لنور : البقاء لله ي نور هي بقت في مكان احسن دلوقتي

نور بعتاب: لو مكنتش ظهرت في حياتي مكنتش هتتعب ومكنتش هتبقي في مكان احسن حالا كانت هتبقي معايا لكن انت السبب في موتها انت اللي وجعت قلبها عليا

فرعون مشي من قدامها عشان هي في حالة حزن وعدم استيعاب وذهب لإجراء مراسم الدفن وتجهيز الورق ليها لخروجها من المستشفي

نور فضلت مكانها بتعيط

رامي حس بوجع في قلبه وقلق ميعرفش مصدره اي

الجثمان جهز وفرعون نقله في طيارة خاصة وكانت نور معاه ورجعوا مصر

وعصام عرف بالخبر وجه لدفن والدته

عفاف ادفنت ونور كانت منهارة وصفاء عادي خالص ورامي زعلان علي عفاف وعلي حزن نور

فرعون رجع لقي نور تحت لابسة اسود في اسود وبتعيط وعيونها احمرت جدا

صفاء اول ما شافت عرفون كلمت نور: خلاص ي حبيبتي بقي انا هنا زي مامتك بالظبط واي حاجة تعوزيها قوليلي ربنا يصبر قلبك ي حبيبتي

فرعون لنور : تعالي ورايا وطلع وهي طلعت وراه

فرعون : ممكن تهدي بقي عاوزك تعرفي اني مش السبب السبب انها كانت بتضحي كتير ودا كلامك عشان كدا هي أهملت في صحتها ادعيلها

نور والدموع محبوسة في عيونها : هي اللي كانت باقيه ليا دلوقتي مبقاش حد ليا بقيت وحيدة في دنيتي وضعيفه في حياتي

فرعون اتنهد وباس دماغها : أنا معاكي اهو

سابها ونزل وهو زعلان عليها دخل مكتبه اللي تحت لقي عادل موجود فيه

عادل : زعلان ليه ي عز

عز: افتكر يوم وفاة ابويا مكنش حد معايا غيرك حاسس اني لسه دفنه حالا وراجع من جنازته

عادل : اهو انا كنت معاك ومازلت معاك يمكن دا اللي

مقويك لكن نور مين معاها حالا


فرعون : معرفش معاها ربنا بقي هو اللي مع الكل

عادل : ونعمه بالله وانت فين .

فرعون : كلها فترة وهخرجها عشان ترتاح من حياتي

عادل : انت شايف كدا حل ليها

فرعون : دا انسب حل ليها اعتقد لأنها شايفه وجودها هنا دمار

عادل : الدمار الوحيد ليها فعلا انك تسيبها

فرعون : أمال اسيبها تفضل هنا تعمل اي

عادل : أي المانع انك تاخدها زوجه ليك

فرعون : وصفاء وانا مش عاوز حد تاني كفاية اللي فاتت

عادل : صفاء هتستغلها لو مكسبتهاش وانت عارف هي عاوزة اي زي مراتك الاول كانت بتحرضها عليك

لكن انت مسيرك في يوم ترجع من شغلك محتاج بيتك ومراتك وحياتك وعيالك اللي اتحرمت منهم لازم تجيب غيرهم يملوا حياتك بالفرح

فرعون : وانا أي الفايدة اتجوز وأخلف وانا مش متقبل دا

عادل بقسوه في كلامه : علي الاقل لما تموت تلاقي اللي يشيل اسمك ومالك ونفوذك تلاقي اللي يجيبلك حقك متبقاش ماضي وخلص

فرعون بعصبية : انت ليه بتحاول


 تكون قاسي في كلامك انت اللي بقول عليك اكتر حد بيرشدني وبيخاف عليا

عادل بتحذير: صوتك ميعلاش ومتنساش اللي قولته ليكي سلام ي فرعون باشا وخرج

*****وحد اللي ما بيغفل ولا بينام

فهد فضل يفكر في كلامه وهو عارف انه صح ولازم يستقر في حياته وفرعون زعله منه بسبب عصبيته وان دا اكتر حد بيحبه فعلا

طلع فرعون لقي نور لسه بتعيط ودخل وقعد جمبها بهدوء

نور بتلقائية: امي ماتت واخويا زي ما قولت عاطل وباعني زي ما قولت وانت دمرتني فاضل حاجة تاني عاوز تعملها

فرعون : ليه كلامك دا

نور بصراخ : من غير ليه زي ما كتبت عليا من غير علمي ياريت تطلقني بعلمي حالا

فرعون : معنديش طلاق

نور: خالي عندك دم وطلقني

فرعون بعصبية : نوووووور

كلامك وفوقي لنفسك


نور بقهقه: االي انت عاوز تعمله اعمله مبقتش فارقه الضرب في الميت حرام

فرعون : خلاص الحي ابقي من الميت بقي ولو علي اخوكي اجيبه ليكي

نور : لو سألتني اي اكتر حد بكره هقولك انت واخويا اللي كان كل يوم والتاني بيضربني

وجريت علي المطبخ تحت وفرعون وراها ودبحت ايديها ووقفت مكانها

فرعون بخوف : ي مجنونة وبيقرب ليها

نور : أقف مكانك لإما هقتل نفسي

صفاء: في اي ي بنتي دمك بيصفي

فرعون : اللي انتي عوزاه هعمله ليكي بس خلينا نشوف ايدك

نور: طلقني

فرعون : حاضر

نور: حالا يلا

صفاء: طلاق أي ي بنتي اهدي بس كدة

فرعون استغل فرصة انها باصة لصفاء ومسكها وهي عماله تحاول معاه انها تبعد لكن هي كانت ضعيفه

مسكها وحاول يداوي ايديها بمساعدة رامي

فرعون : صدقيني لو حصلت كدا تاني هتندمي

نور: مفيش ندم اكتر من اللي ندمته

صفاء بخبث: متروديش علي جوزك ي بنتي

فرعون بخبث اكبر: سبيها ي أمي تعمل اللي هي عوزاه دي مرات الفرعون

صفاء بتغلي: طبعا عقبال ما تبقي ام ابن الفرعون

فرعون : قريب بس اطلعي منها انتي وخليكي في حالك وحياتك

وفجأة شال نور وطلع بيها الجناح

نور: سبني نزلني

فرعون : اهو اتنيلي انزلي

نور بترجي: طلقني سبني بقي علي الاقل اعيش حياتي

فرعون بهمس: مفيش طلاق ي نور واقفلي علي الموضوع دا

بقلمي مروة موسي

رامي لعادل : عادل عادل

عادل : نعم ي رامي

رامي: ممكن معلومات عن نور

عادل باستغراب : ليه

رامي: يعني فين بقيت أهلها

عادل : امها وابوها اتوفوا كان عندها اخ لكن اتوفي واخوها عصام خد الفلوس من فرعون وساعتها محدش يعرف له طريق

رامي بحزن : ربنا يصبر قلبها حاسس اني اعرفها من زمان اوي وأمها كانت حاجة شداني ليها

عادل : انت قلبك طيب ي رامي لكن مشيك ورا خالتك هيوديك في حيطة سد

فرعون نزل وهما بيتكلموا

عادل كان خارج لانه لسه زعلان من عز

فرعون : تعالي معايا عاوزك

عادل وهو دخلوا المكتب

فرعون : متزعلش مني

عادل : عادي ولا يهمك

فرعون: خالي قلبك ابيض

عادل : طول عمره ابيض بس خليك انت قلبك ابيض تجاه المسكينه دي

فرعون : مش ملاحظ كل كلامك معايا عن نو

عادل : عشان هي طيبة وصدقني لو حبتك ساعتها هتكون ملكت الدنيا وانت حاول تحب وتعيش حياتك

فرعون : تحبني واحبها وضحك

عادل : طول ما انت قافل علي قلبك وبتتعامل بعقلك صدقني هتخسر االي باقي ليك

اطلع وخليك جنبها مبقاش غيرك ي عز

فرعون : كل مرة تكلمني وتجيب اسم عز بيهزني بيحاول يرجعني لشخص كان بيحب اللي بيحبه لكن مش قادر ابقي كدا ومش عاوز ابقي كدا

عادل : دا المطلوب ومتنساش انك وعدت امها والوعد الحر علي المسلم دين ي فرعون

فرعون وهو بيحضن عادل : حاضر ي عادل

علي الجانب الاخر

نور واقفة صورة والدتها قدامها في بالها وخيالها

نور قررت تتأقلم مع حياتها ومش كل حاجة تبان ضعيفه ومهزوزة

نور شخصية جريئه بس بدون سند في الحياة ليها

شخصية عادية ومش كئيب قررت تعيش وتخالي القصر دا تحت ايديها وتنتقم من فرعون ويبقي تحت ايديها بردوا وتحرق قلبه وتسيبه مدمر زي ما دمرها

جمعه مباركة عليكم ❤)

صفاء لرامي : هنفذ خطتنا امتي

رامي: سيبهم في حالهم بقي كفاية موت مرات فرعون وموت عفاف ام نور

صفاء: قلبك الطيب دا هو اللي هيوديك في داهيه

رامي : والله عاوز اقولك بسبب تفكيرك دا احنا رايحين في داهيه

فرعون طلع جناحة لقي نور واقفه

فرعون : هديتي شوية

نور : ايوا

فرعون : حاولي تعيشي حياتك والبيت بيتك

نور: طيب ماشي

عدي اياااام ونور بدأت تتأقلم علي رحيل مامتها

في يوم نور قررت تغير من شكل البيت المرعب دا

فتحت ستاير القصر كله وأمرت الخدم يفتحوا الشبابيك ويفرشوا ألوان زاهيه مبهرة ومبهجة

صفاء: فرعون لما يشوف المنظر دا مش هيعدي علي خير

نور باستغراب : ليه .

صفاء: لانه مانع اي نور يدخل البيت والفرش والأثاث الوان داكنة جدا

فرعون وعادل داخلين من القصر وقف مكانه ووجدت القصر متغير ١٨٠ درجة

فرعون بغضب : نووووووور و…….

رواية طفلة هزت كيان فرعون الحلقة العاشرة

😘😘

فرعون وعادل داخلين من القصر وقف مكانه ووجد القصر متغير ١٨٠ درجة

فرعون بغضب : نوووووور وكان بيتكلم بحدة

نور بهدوء: نعم

فرعون: أي اللي انتي عملتيه دا

نور: ولا حاجة حاولت أغير شكل البيت بدل ما هو زي المدافن كدا

فرعون وهو طالع علي السلم : اللي اتغير يرجع تاني كل حاجة تتقل والشبابيك تتقفل عشان العقاب مينزلش علي الكل

نور : محدش يحرك حاجة من مكانها وطلعت وراه

دخلت الجناح وقفلت

نور: ممكن تسيب البيت كدا

فرعون : لاء

نور؛ صدقني هيفرق في راحة البيت انت شوفت لما كنت داخل البيت كان منور والشمس دخلت فيه وكل حاجة جميلة ازاي

فرعون : البيت من ساعه ابويا مامات وهو كدا وهنفضل كدا متجيش واحدة زيك تغيره

نور : بس انا متعودة علي الشمس والنور في البيت انا ببقي مخنوقة والبيت كدا

فرعون ؛ مخنوقة ولا روحك هتطلع البيت هيفضل كدا وطلع علي البلكونه في الجناح

نور بهدوء: موت ابوك مقصر فيك لدرجة انك مش عارف تعيش حياتك

فرعون: متفتحيش كلام معايا

نور بترجي: كمل لو سمحت

فرعون وهو بيشرب كأس من الخمر وسرحان في الجو : كنت صغير لما ابويا مات

مات قدام عيني عمي موته وصفاء ليها ايد في دا هي اللي كانت عاوزة تموته عشان تاخد فلوسه بما إنها مراته ليها نسبة كبيرة منها لكن اتفجأت لما لقت عادل معاه ورق مختوم بتنازل كل حاجة تخص ابويا تكون ملكي وعليه إمضت ابويا ساعتها زي ما يكون ركبها جن وعاوزة تاخد حقها مني

نور باستدراج: يعني هي مش بتخاف عليك بتخاف علي فلوسك وكمان هي سبب في موت ابوك

طب ليه سايبها دا كله

فرعون وهو بيشرب من الكاس: عشان امي وعشان مكانتها بس انا عارف انها بتكره الخير ليا وتتمني تشوفني عاجز قدامها

نور : يعني واخد احتياطك منها كويس ؟

فرعون : خلص الكلام

نور : هخلي البيت بقي كدا

فرعون وهو بينام : لاء

نور: طيب ماشي تفتكر اغير لون الستاير هيبقي احسن

فرعون وهو مغمض: انا بقول لاء مش عشان تفضلي تتكلمي وكمان تقولي هغير الستاير

نور: فرعووون بقي وافق

فرعون : سبيني انا ي نور

نور: وافق وانا هسيبك

فرعون: نوووور

نور : هسيب البيت كدا ماشي هسيبه

فرعون : ماشي

نور بفرح : تسلمي ي فرعون

فرعون : فرعووون ؟؟

نور: أي

فرعون : ولا حاجة

نور قامت واتجهت لمكان الكنبه لتنام

أتي الصباح وصفاء منتظرة رد فعل فرعون من وجود كل حاجة مكانها نزلت نور وفرعون بعدها

نور : افتحي الشباك كدا شوية

صفاء علي السفرة: انت هتسيب كل حاجة مفتوحة كدا ي ابني

فرعون: ايوا

صفاء : بعد موت ابوك ليك نفس ترجع البيت زي ما كان

نور بخبث: ويرجع احسن من الأول كمان عشان فرعون فيه وان شاء الله يفضل عامر بيه ومنور بيه وبعدين هو بقاله كتير ميت كفاية الحزن اللي في القلب

صفاء معرفتش ترد علي كلام نور

****سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم واتوب اليه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته

نور لعادل : ممكن دقيقة من وقتك

عادل : ايوا

نور: عوزاك تساعدني في إنقاذ 

عادل: ليه

نور : احاول اعمل اي حاجه لفرعون تفكره بيا زي ما انا مستحيل انسي اني ادمرت بسببه

عادل: ملكيش دعوة بحياة فرعون

نور : هحاول اعرف اي حاجة عن صفاء وعن موت مراته واعرفك بس محتاجة تليفون

عادل باستسلام: اطلبي من فرعون وهو هيجيبلك يلا سلام عشان فرعون منتظرني برا

فرعون وعادل في السيارة

عادل: عامل اي في حياتك

فرعون باستهزاء: علي اساس حياتي دي مش قدامك كلها صح

عادل: اقصد يعني قررت تعيش مع نور ولا هتطلقها وتشوف غيرها

فرعون وهو بيقفل الموضوع: لا هي ولا غيرها يشغلوني اصلا اتجوز ليه وانا لما اعوز حاجة بخودها بكيفي

فرعون تليفونه رن لقي رقم البيت فتح لقي نور

نور: السلام عليكم

فرعون : انجزي في اي

نور: يا اخي السلام لله هات ليا تليفون وانت جاي ماشي

فرعون : تليفون ليه

نور: ببقي قاعدة زهقانه العب عليه أو اقرأ عليه روايات مروة موسي دي كاتبه رائعه

فرعون : تمام وقفل في وشه

وعادل عارف هي ليه عاوزة التليفون

علي الجانب الاخر

نور: دا قفل في وشي لما يجي بس انا ….

سكتت واتنهدت قائلة : انا اي بس دا بشوفه قدامي أترعب بس لازم اخليك تدوق الندم اللي انت عيشتني فيه

رامي في اوضته واقف بيبص علي الوحمة اللي في كتفه الشمال وافتكر وهو صغير في سن الخمس سنوات ان أمه عندها نفس الوحمة بس مش قادر يفتكر ملامحها كويس ومع مرور الوقت نسي كل حاجة

فرعون رجع البيت وكان ………


تكملة الرواية من هنا


تعليقات

التنقل السريع
    close