رواية مليكة الاسد
الفصل الخامس والسادس
بقلم ايمي الطيب
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
عند والد مليكه واسد
والد مليكه بقلق: هو اتأخر كده ليه
والد اسد: متقلقش يا عبدالله
والد مليكه: مقلقش ازاي دي بنتي
والد اسد: متقلقش اسد راح يجبها
والد مليكه: مليكه فيها حاجه مليكه مش كويسه
وافتكر وهو بيقول لوالد اسد عن مرض مليكه
فلاش بااااك بقلم ايمي الطيب
والد اسد بصدمه: مريضه
والد مليكه بحزن: ومش اي مرض مليكه عندها كانسر
والد اسد: ايييييييييه
والد مليكه: للأسف كمان هي مش عايزه تتعالج
والد اسد بتفكير: انا عندي فكره عشان مليكه تتعالج
والد مليكه بلهفه: ايه هي
والد اسد:'''''''''''''
والد مليكه بصدمه: اييييه
******************** بقلم ايمي الطيب
عند المخزن اللي في مليكه
وصل اسد وامر رجالته يفضلو بره
ودخل واول ما دخل اتصدم
لان لقا مليكه مغم عليها وهدومها متقطعه وفي دم تحتها
وفجاه مليكه فاقت وقعدت تصرخ وتعيط
اسد بتلقائيه حضنها وقعد يهديها لحد مفقدت وعيها
وفجاه قلع الجاكت بتاع بدلته ولبسهولها وشالها وطلع
ومليكه من كتر العياط والصريخ اغم عليها
حطها اسد فى العربيه وركب وطلع علي المستشفى
******************* بقلم ايمي الطيب
في المستشفى
وصل اسد قدام المستشفى وشال مليكه بين ايديه
ودخل المستشفى
اسد بصوت عالي وعصبيه:دكتووووووووور بسرررعه
احد الممرضات: حطها هنا لو سمحت
اسد حطها وفعلا خدوها على اوضة الكشف
وجت دكتوره ودخلت عشان تكشف عليها
************ بقلم ايمي الطيب
خارج اوضة الكشف واقف اسد وهو متعصب واول مره يحس بنغزه في قلبه بس فاق علي صوت التلفون وهو بيرن وكان والد مليكه اسد خد نفس عميق وبعدين رد
اسد بحزن: الو يعمي
والد مليكه بلهفه: طمني يابني انتو فين وفين مليكه
اسد: سكت
والد مليكه بقلق: رد عليا طمنى فين بنتي طب حصلها حاجه
اسد بتنهيدة حزن: مليكه في المستشفى ياعمي
والد مليكه بقلق: مستشفى مستشفي ايه بنتي الي حصلها يا اسد
اسد بحزن: مستشفى''''''''''' وافضل لما تيجي تعرف
************* بقلم ايمي الطيب
عند البوص
البوص وهو بيضحك: هههههههههههه وبكدا اخت حقي من الست مليكة وكسرت قلب الاسد ودلوقتي جه الدور انك تنفذي بقيت الخطه
البنت بضحك خبيثه: متقلقش يا حبي املاك اسد الغرباوي كلها هتبقي بين ايدينا اممم اما بالنسبه لمليكه فقريب اوي هشلها من طريقي
وضحكوا الاثنين ضحكت شر
************ بقلم ايمي الطيب
عند اسد في المستشفى
وصل والد مليكه ووالد اسد المستشفى
والد مليكه: لو سمحت في واحده جت من شويه في حادثه
الممرض الي واقف في الاستقبال: قصدك الانسه الي جايه مع استاذ اسد الغرباوي
والد مليكه: ايوه هوا
الممرض هي في اوضة الكشف الدور""الاوضه اللي في الوش
طلع والد مليكة والد اسد وشافو اسد واقف عند الاوضه
وفي نفس الوقت الي وصلو فيه عند اسد الدكتوره كانت طلعت
والد مليكه بقلق شديد: طمنيني يادكتوره بنتي ملها
الدكتوره بحزن:للاسف """"""""
الكل: ايييييييه. بقلم ايمي الطيب
بوم بوم بوم البارت خلص
يتري والد اسد قال ايه خلي والد مليكه يتصدم
يتري مين البنت الي مع البوص
ويتري الدكتوره قالت ايه خلي الكل يتصدم
هنعرف البارت الجاي
بقلم ايمي الطيب
رواية مليكة الفهد
انا والله حولت اكبر البارت علي قد ماقدر ولو البارت قصير فأنا اسفه جدا بس والله هحاول اكبر اكتر من كده المره الجايه واتمنلكم قراية ممتعه
بسم الله نبدأ
الفصل السادس
بقلم ايمي الطيب
المسألة أكبر من كونها تراكُمات نفسية ، إنها حرب تحدث في الداخل .🖤
*********** بقلم ايمي الطيب
وقفنا المره اللي فاتت لما الدكتوره طلعت وقالت يتري قالت ايه تعالو نشوف
الدكتوره بحزن: للاسف المريضه دخلت في غيبوبه
الكل بصدمه: ايييييييييه
والد مليكة بحزن وقلق على ابنته: طب هي هتفوق امتي
الدكتوره بأسف: للاسف الغيبوبه ملهاش معاد ومن الواضح ان المريضه رفضه انها ترجع للواقع عشان كده مستسلمه
بس في طريقه واحده ممكن تخليها تفوق
والد مليكة بلهفه: ايه هي
الدكتوره: ان في حد هي بتحبه ومتعلقه بيه يخش يكلمها ويشجعها علي انها تفوق
والد مليكة ووالد اسد: بصو ناحية اسد
********************* بقلم ايمي الطيب
عند البوص كان بيتكلم علي التلفون
البوص: هاااا في اخبار
احد رجالة البوص: دخلت في غيبوبه يابوص
البوص وهو بيبتسم ابتسامة شر: خلي حد يروح المستشفى ويقتلها مليكة لازم تموت عشان احرق قلب الاسد
احد رجالة البوص: انت تأمر يا بوص اعتبره حصل
********************* بقلم ايمي الطيب
عند معتز اخو مليكة كان في القسم
لانه بيشتغل ظابط وفي رتبة راءد
كان معتز قاعد في مكتبه وفجأة سمع صوت دوشه بره
طلع لقا اتنين بيتخانقو
معتز بزعيق: بسسسسسس في اي انتو هنا في قسم مش في الشارع ثم اكمل: في ايه يعسكري
العسكري: يافندم فجأة لقينا الراجل ده داخل ودماغه مفتوحه والبت دي عماله تزعق فيه
معتز بص ناحيتهم بس ملحظش وش البنت: هاتهم علي المكتب
دخل معتز ودخل وراه العسكري ومعاه الراجل والبنت
معتز بهدوء: ممكن افهم الي حصل
الراجل كان لسه هيكلم لاكن قاطعته البنت وهي بتقول
البنت: اقولك انا يا باشا ثم اكملت الراجل ده يبقي الفكهاني الي في حرتنا وكل ما يشفني يفضل يعاكس فيا وانا كنت بصدوا
وانهارده رحت عشان اشتري فاكهه حاول يتحرش ويقربلي رحت ماسكه حديده لاقتها هناك ورحت ضرباه علي دماغه
الراجل بخبث: انا عايز اعمل محضر يا باشا
معتز بهدوء مميت: عايز تعمل محضر من عنيا ثم اكمل بزعيق: يا عسكري ارمي الراجل ده في الحجز
الراجل بخبث: الله هو انا اضرب ويتفتح راسي بسببها واتحبس كمان ثم اكمل لو عجباك يا باشا خدها ل: يل: ه وانا ل: يل: ه فجأة الراجل بقا متسطح علي الارض لان معتز ضربه بالبوكس وقال بزعيق: خدو يا عسكري علي الحجز
البنت: هو انا ممكن امشي دلوقتي
معتز: ممكن بس تمضي علي المحضر
البنت: تمام
وفعلا البنت مضت على المحضر وكانت هتمشي لكن وقفها صوت معتز وهو بيقول
معتز: مقولتليش اسمك ايه
البنت بعصبيه خفيفه: وحضرتك عايز تعرف اسمي ليه
معتز بحمحمه: احم احمممم يعني عشان اقفل المحضر
البنت بإحراج واسف: اه اسفه اسمي ساره ساره محمد الورداني
معتز ببتسامه جذابه: تمام يا ساره
وبعدها مشيت ساره
***************** بقلم ايمي الطيب
عند اسد كان بيتكلم في التلفون في طرفة المستشفى
اسد بحزن: بجد انا حاسس اني ضعيف يا مازن
مازن بحزن علي صديق عمره: ان شاءلله هتبقي كويسه
اسد بخوف لاول مره: انا خايف عليها اوي
مازن: في محاولة اقناع اسد: طب متقولها لما تفوق
اسد بسرعه وغضب: لا مستحيل انا لو قلتلها انا هخسرها
مازن: برحتك يا صحبي انا نازل مصر بكرهف
اسد بحزن: توصل بالسلامة ياصحبي سلام وقفل
******************** بقلم ايمي الطيب
عند والد مليكه كان قاعد قدام اوضة العنايه
وببفتكر كلام ياسين والد اسد
فلاش باك
والد اسد: انا عندي فكره هتخلي مليكه تتعالج
والد مليكه بلهفه: ايه هي
والد اسد: ان مليكه تتجوز اسد
والد مليكه: ايييييييييه
والد اسد: زي ماقولتلك مفيش غير الحل ده عشان مليكه تتعالج وكمان عشان اسد يتعالج
باك
والد مليكه: انا خدت القرار خلاص
بوم بوم بوم
انتهي البارت
يتري البوص هينجح في قتل مليكه
ويتري ايه السر الي مخبيه اسد
ويتري معتز وساره هيتقبلو تاني
وبتري ايه القرار الي خدو والد مليكه
وهل القدر هبجمع الاسد وصغيرته
ولا هناك للقدر رأي اخر
تكملة الرواية من هنا 👇👇👇👇👇👇
تعليقات
إرسال تعليق