![]() |
🌛 وعد 🌜
الحلقة السادسة حتي الحلقه العاشره
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى قصر الجارحي
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
عادت بريهان من تركيا وفى صحبتها القبضان ومع دخولهم القصر اسرع بدر و نورسين لها يحضنونها ويرحبون بها ودخلو الى الصالون
شخص : وأنا يا حيوانات مفيش حمدلله على السلامه
بدر بفرحة : قبطان
نورسين بصوات : فارسي الحلو
جريو عليه ورحبو بيه بشده وبعد فترة صعد القبطان الى غرفته
القبطان فارس اوغلو رجل فى 40 من عمره شقيق بريهان يعمل قبطان سفينه
بدر : وحشني اوي فارس والله
نورسين : ومين سمعك ده هو اللى فيكم
بدر : واطيه انسي العربية الجديدة
نورسين : اصلا انا دفعت حق العربية
بدر : قولت واطية محدش صدقني
نورسين : انا رايحة الجامعة افيد
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى الجامعة إدارة الاعمال
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
وصلت نورسين وجلست فى الكافيتريا حتى معاد المحاضرة وبعد فترة دخلت مجموعة سيارات
وصلت وعد الى الجامعة وسط سيارات الحرس وكانت ترتدي توب ابيض و جيب اصفر وترفع شعرها للاعلي
ونزلت من سيارة مرسيدس ماركه افتار فيجين
توجهت وعد الى الداخل ولم تهتم بنظرات او كلام الطلبه وتوجهت الى الكافيتريا وجلست
أحضرت وعد بعض الطعام وجلست تاكل بستمتاع
ولكن كان يجلس بعض الطلبة يتحدثون عنها
شاب : هي مين الموزة ديه
بنت : مش حلوة اوى يعني
شاب آخر : بلاش غيره البنات ديه
شاب ثالث : بصراحة موزة جامدة طحن بس عوزين نعرف هي مين
الشاب الأول بغرور : انا هعرفلكم هى مين
توجه الشاب لكل غرور إليها وجلس أمامها لكل ثقة
وعد 🌜
الحلقة السادسة حتي الحلقه العاشره
الشاب : هاي انا مراد المنصوري وانتى
وعد : لا تعليق وتاكل فقط
مراد : اممممممم تقيله انا بحب البنت التقيلة بس عادى ممكن تتكلمي
وعد : لا رد وتاكل فقط
مراد بخبث : انتى حلوة اوي
وضع مراد ايده على صدرها الأيسر لأنه كان عاري وفى لحظة كان مراد على الارض و وعد تقف بكل غرور و ثقة وشاورت للحرس باوقف مكانهم
وقف مراد بسرعة وبصوت عالى جذب الجميع
الشاب : انتى مجنونة يا بت
وعد بسخرية : لا هبلة ومعاية شهادة معاملة اطفال ليك شوق في حاجة
الشاب بعصبية : والله لمسح بيكي الارض
وعد بضحكة رنانة : لوحدك ولا عاوز مساعدة
الشاب بغضب : لا لوحدي
رفع مراد ايده حتى يصفعها ولكن مسكت ايده بكل غضب
وعد بغضب اعمي : لسه متخلقش اللي يرفع ايده على وعد البحيري يا روح امك
نزلت وعد على وجه مراد بالقلم ولكن لم يكن واحد بال اكثر من واحد ومسكته من القميص وضربته بالروسيه وفى لحظة كان مراد على الارض أثر ضربه شديدة منها فى قدمة ولم تكتفي بذلك ومسكت ذراعة الأيمن وقامت بكسره وسمع الجميع صوت الكسر كأنها تتلزز بالصوت ورمته بالأرض وفى لحظة دخل أصدقاء مراد وكان أحدهم سيضربها ولكن وجدت شخص يقف فى ظهرها وعندما لفت وجدت بنت وتحت قدمها شاب فغمزت لها
فى لحظة كان وعد والبنت التانية كانو يقفو وسط حرس الشاب
وعد للبنت : بتعرفي تضربي ولا هنضرب
البنت بضحك : لا بعرف متقلقيش
وعد بضحكة : شكلك كيوت وهنضيع يا وديع
البنت : اشطا
وعد : صلي بقي على رسول الله { عليه أفضل الصلاه وأتم التسليم }
وبالفعل استطاع البنات هزم الحرس
وعد بصوت كالرعد : الحاضر يعلم الغايب اللي يفكر يرفع عينه فيا وعزة وجلاله الله همحيه من على وش الارض واللي ميعرفش انا مين انا بقي
برنسيسة الاقتصاد ☆☆ وعد البحيري ☆☆
وفى لحظة كان امن الجامعة يمسكون وعد والبنت ويصعدون الى مكتب العميد وهذا ما حماهم من باقي الحرس
دخلت وعد والبنت بكل غرور و ثقة وجلسو بكل برود
العميد بصوت عالي : ايه المهزلة اللى حصلت تحت ديه
وعد ببرود : دول شباب حاولو يقلو ادبهم علينا وعلمناهم الأدب خلصنا في ايه تاني
العميد : والله لرفدكم انتم الاتنين
البنت ببرود : مش الأول تعرف احنا مين
العميد بسخرية : هتكونو مين بنتين فاشلة
البنت : انا نورسين الجارحي وهى وعد البحيري اكيد سمعت عننا
العميد برعب : انا اسف والشباب هتيعقبو بلاش تقلقو
قامت البنات وخرجت برا المكتب ووقفو ينظرو لبعض
وعد 🌜
الحلقة السادسة حتي الحلقه العاشره
نورسين برقة : انا نورسين 2 إدارة أعمال
وعد بابتسامة : وانا وعد بردو 2 إدارة أعمال
نورسين : انا معنديش اصحاب ينفع يعني يعني
وعد بضحكة : اكيد ينفع يالا ناكل اصل الحيوان وانا بضربه الاكل وقع
نورسين : الاكل وقع هو كان قد ايه
وعد بدرامه : ربع رغيف فينو والنعمه
نورسين بصدمة : كل الدراما ديه على ايه رغيف بس تصدقى عندك حق ده ربع رغيف
وعد بحزن : شفتي بقي من حقي ازعل اذاي
نورسين بغل : ادامى يا بت على المحاضرة
وعد : جعانة جعانة ونبي
شدتها نورسين على المحاضرة ولكن وجدت وعد إحدى الحرس يحمل شنطتها و الكتب وسندوتش
فى لحظة واحدة كانت عيون وعد تظهر القلوب للسندوتش والحارس يكتم ضحكته بأعجوبة
شدتها نورسين الى الداخل وجلسو
نورسين : بس انا اول مرة اشوفك فى الجامعة
وعد : اصلي كنت مسافرة ولسه راجعة من أسبوع
نورسين : حمدلله على السلامه
وعد بابتسامة : تاكلي معايا
نورسين بضحك : يعني انتى زعلانه على ربع رغيف دلوقتي هتديني من السندويش ده
وعد بضحك : لا والله انا مش كده وتفضلي يا نور
قسمت وعد السندويش بالنصف وأخرجت العصير ووضعته أمامهم وغمزت ليها
ابتدت البنات تاكل وكان الدكتور يشرح وجاء ووقف بجوارهم
الدكتور : ايه التهريج ده
وعد بخضه : فى ايه يا عم خضتني حرام عليك
الدكتور : معلش المرة الجاية هبقي اتصل عليكي
وعد بضحكة : تصدق ضحكتني يالا بقي روح كما شرح
الدكتور : اه يا بت البرود ده
نورسين : حضرتك اسالنا وحنا هنجاوب
الدكتور : ماشي
سالهم الدكتور فى الشرح ولكن المفاجأة بأنهم جاوبو صح وجلسو بكل برود
بعد انتهاء المحاضرة خرجت البنات ووجدو أمامهم طلال الذي ينظر لوعد بشر ولكن وجد ذلك الملاك الرقيق
كانت نورسين ترتدي بنطلون اسود و بدي ابيض و جاكت احمر
نورسين : مين ده
وعد : طلال هتنفخ
طلال بغضب : عملتي ايه يا هانم
وعد ببراءة : ضرب شاب حاول يتحرش بيا حتى اسأل نورسين صح
نورسين بتاكيد : اه والله و انا ساعتها في الضرب مكنش ينفع اسبها لوحدها
طلال بذهول : بقي القطة الحلوة ديه بتعرف تضرب
نورسين : والقطة بردو بتخربش يالا باي وعد
وعد : باي نوري
نورسين : صح وعد انتى جبتي العربيه بتاعتك منين
وعد : من المصنع بتاعنا
نورسين : ايه ده هو انتي صاحية ماركة مرسيدس
وعد : ايوه و معايا طلال و يوسف وعمو محمد والد يوسف و طلال وعمتو سمر
نورسين : يعني انتى تبع شركات السيوفي
وعد : ايوه
نورسين : طيب انا بقي عوزة عربيتي مليش دعوة
طلال : هو حضرتك دافعة تمن العربية
نورسين : ايوة
طلال : تمام انسة نورسين العربية هتوصل لغاية بيتك النهاردة
نورسين بفرحة : بجد مستر طلال انا عايشة فى قصر الجارحي
طلال : تمام انسة نورسين ذي مقولت ليكى العربية هتوصل النهاردة
نورسين : تمام انا همشي بقي علشان الحق اروح الشركة باي وعد
وعد : باي نورسين
غادرت نورسين وتوجهت وعد الى السيارة وتركت طلال يقف بمفردة وبعد لحظة قامت وعد بالنده عليه فتوجه إليها وركب بجوارها وانطلقو الى الشركة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى شركة السيوفي
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
وصلت وعد و طلال وحكت وعد لهم ما حدث معها فطمان محمد عليها ومنع طلال من الكلام معها فخرج متعصب وتوجه الى مكتبة ولكن فى لحظة نسي كل شي وتذكر تلك النورسين الجميلة الرقيقة فتصل على المسؤل عن تسليم السيارات وعلم كل شي عنها وأحضر رقمها وتصل عليها
وعد 🌜
الحلقة السادسة حتي الحلقه العاشره
نورسين : الو
طلال : الو أستاذة نورسين
نورسين : ايوة انا مين معايا
طلال : انا طلال السيوفي
نورسين : خير استاذ طلال
طلال : ورق العربية بتاعت حضرتك ادامي بس مش مكتوب اللون ممكن اعرف اللون
نورسين : عادى استاذ طلال اي لون
طلال : طيب ايه رايك فى اللون الرمادي
نورسين : تمام استاذ طلال
طلال : تمام أستاذة نورسين العربية هتوصل النهاردة مع السلامة
نورسين : مع السلامة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى قصر الجارحي
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
عاد بدر و نورسين القصر ووجدو والدتهم و خالهم يجلسون
نورسين : فوفا حبيبي اخبارك ايه
بدر : احكي بقي قبطان على آخر مغامراتك
فارس بضحك : مغامراتي الله يسامحك بس خلاص خلصت
بدر : تقصد ايه
فارس : انا سبت البحر
بدر بفرحة : يعني خلاص هتفضل معانا
فارس : همسك شركة الشحن البحري
نورسين بفرحة : اهم حاجة انك هتفضل معانا على طول
قطع كلامهم دخول إحدى الخدم يخبرهم بوجود أشخاص يسألون عن نورسين فخرج بدر و فارس وخلفهم بريهان و نورسين
بدر : مين انتم
العامل : احنا من شركات السيوفي والأستاذة نورسين كان ليها عربيه ممكن تتفضل تستلمها
نورسين : بجد هى فين
اخرج العامل السيارة من السيارة الحاملة و نزلها أمامها
دهش الجميع من جمال السيارة وروعتها فكانت سيارة باللون الرمادي فى الازرق وسبور
شكر بدر العمال وأعطي لهم بقشيش وغادرو
فارس بتعجب : اذاي العربيات ديه وصلت مصر
نورسين : من فترة نزلت صور كتير على السوشل ميدا وحجزت عربية والنهاردة كلمونى وبعتولها ليا
بريهان : بصراحة شركة محترمة
نورسين : صاحبتي شريكة فيها
بدر بستغراب : صحبتك مين
نورسين : وعد البحيري
فارس : المهم فين عنوان الشركة عاوز عربية من عندهم
نورسين : تمام يا كوتش هديلك العنوان
بدر : جرا ايه يا ست بيري سيبانه أسبوع جعانين والبقرة ديه بتاكلني جينه وعيش بس
بريهان : يا روحى حالا هجهز الاكل بس سؤال فين الاكل اللى كنت عملاه وسيباه فى الفريزر
بدر بصدمة مصطنعة : انا مشفتش اكل
فارس بسخرية : يعني بقالك أسبوع عايش على جبنه ولسه ماسك صحتك لا جامد يا واد
نورسين بردح : ده كان ناقص ياكلني
بريهان : خلاص اخرسو شوية محدش ليه دعوه بدري
بدر بغزل : ونعمه انتى عسل
مر الوقت وذهب كل شخص الى غرفته ونام
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى صباح اليوم التالي
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
توجه فارس الى شركة السيوفي وتعاقد على العربيه وطلب استسلامها فورا ولكن زاد مبلغ 5 آلاف جنية للسرعة فوافق
كانت سيارة سوداء كاملة و بداخلها اللون الأحمر وكانت اسبور
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
مرت الأيام والليالي وفاتت سنة كاملة
- أصبحت من خلالها شركات السيوفي قد عادت الى مجدها و عظمتها
- استمرت نورسين فى صداقه وعد
- تحرك قلب طلال لنورسين ولكن كان العاقد الوحيد انتشار خبر حبه من وعد
- زاد شهره الشباب الثلاثة على مستوي رجال الأعمال
- نجحت وعد و نورسين و يوسف فى الجامعة وخرجهم بتقديرات عالية
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى قصر السيوفي
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
وعد 🌜
الحلقة السادسة حتي الحلقه العاشره
سمر : يعني فاتت سنه كاملة ولسه منعرفش مين عمل كده فى الشركة
يوسف : والله عمتو معرفين نوصل
محمد : الحمد لله ان الشركة رجعت ذي الأول وأحسن
طلال : فعلا كمان هنستلم توكيل عربيات جديد غير مرسيدس
سمر بصوت واطي : مالها وعد
طلال : مش عارف بقالها يومين على الحاله ديه
يوسف : على فكرة هى مستنيه حاجة فى التليفون
محمد : وعد وعد وعد
وعد بخضه : فى ايه بابي
محمد : مالك طفلتي
وعد : مفيش حاجة
طلال : امال التليفون الى مسكاه 24 ساعة في ايدك ليه
وعد بنرفزة : أوف أوف في ايه متسبوني فى حالي
يوسف : حبيبتي هما ميقصدوش
قطع كلامهم صوت رنين هاتفها فأسرع بالرد وضحكت بشر وحملت حقيبتها وغادرت القصر بعد ان اخذت جميع الحرس ونبهت عليهم عدم خروجهم من القصر
طلال : فى ايه
سمر : فى ايه
محمد : ربنا يستر
جلس الجميع فى حاله خوف و رعب مما سيحدث قريبا وما زاد خوفهم منع الحرس المتبقي منعهم من الخروج بتاتا
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
يتبع
اين اتجهت وعد ؟
🌛 وعد 🌜
الحلقة السابعة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗
توقفنا عندما أخذت وعد ادم و الحرس وأمرت باقي الحرس بعدم خروج أحد من القصر ونطلقت بالسيارة وخلفها الحرس وكان هناك مجموعة سيارات انضمو لها فى الطريق وأصبحت تسير في موكب وتوجهت الى احدى الشركات وصعدت بكل جبروت وشر ووزعت الحرس وأخذت ادم و رئيس الحرس التاني وصعدت وصعدت غرفة المدير ودخلت بقوة
المدير : في ايه وانتم مين
وعد وهى تجلس بغرور : انا ماما يالا
المدير : نعم انا مجنونة
وعد بستهبال : لا هبلة معاية شهادة معاملة اطفال ينفع
شاورت وعد للشخص التاني فذهب الى المدير ورماه تحت أقدامها
وعد بشر : كده نتكلم يا حيله امك
المدير برعب : أنتي مين
وعد : اسمع اسمي وحفظة كويس لأنك هتفضل تكرره عمرك كله انا وعد البحيري شريكة في شركات السيوفي اللي انت و واحده واطية بتشتغل عندنا خليتو الشركة تخسر ملايين وكنت السبب فى تعب محمد السيوفي وانا بقي اي حد يفكر بس ياذي عيله السيوفي امحيه من على وش الارض
المدير برعب : انا اسف اسف
وعد بغضب وصوت عالي : اسف اصرفها منين بسبب واحد وسخ ذيك ابويا كان هيضيع وشقي عمره كله كان هيضيع وفى الآخر تقول اسف وانا كمان اسفة على اللي هيحصل هو انا مقولتلكش اخس عليا صفقة الأدوية اللي في المينا زمانهم طلعو منها أدوية فاسدة بضور بالمواطن كمان القري السياحية طلع امر بازالتها علشان مخالفة للقوانين يعني هتخسر كل فلوسك وكمان هيتقبض عليك أشرب بقي يالا يا بوبو همشي انا اه نسيت اقولك رجالتي خدو من الحسابات مبلغ محترم كمان الشيك إللى مضيته من شوية كان ليا والموظف واحد من رجالتي وبكده الحساب اتقفل وبعد كده لما تفكر بس مجرد تفكير انك تاذي عيلتي اعرف ان فيهم وعد البحيري سلام حبوب
وقفت وعد وغادرت الشركة وخلفها الحرس وتوجهت إلى السيارة وغادرو المكان
اتصلت وعد على شخص
وعد : مساء الخير استاذ اياد الاسيوطي
اياد : ايوه انا اياد مين معايا
وعد : انا وعد البحيري
اياد : اهلا وسهلا انسه وعد كنت مستني المكالمة من بدري
وعد : اسفة على التأخير بس كل حاجه جاهزة
اياد : طبعا كله شي جاهز اول مستر ماكسيوس اتصل عليا وانا جهزت كل شي
وعد : يبقي تنفذ حالا
اياد : اعتبري كل اومرك اتنفذت وياريت تعتبريني من اللحظة ديه واحد من رجلتك
وعد : اكيد طبعا لما ماكسيوس قالى عليك رحبت جدا وفى انتظارك بكرا
اياد : شي يشرفني يا فندم
وعد : مع السلامه
أغلقت وعد وتوجهت الى القصر ودخلت بكل جنان
وعد 🌜
الحلقة السادسة حتي الحلقه العاشره
وعد بجنان : سمر سمر سماااااااااااااااااار
سمر بخضة : فى ايه مالك
وعد : جعاااااااااااااااااااااااانه جعاااااااااااااااانه ونبي اكلوني حرام عليكو
محمد بضحك : بسرعة سمر حضري الاكل للبت تاكلنا
طلال : كنتي فين
وعد : كنت برا
طلال بهدوء مخيف : كنتي فين يا وعد
وعد ببرود : كنت برجع حقنا وحق رميه ابونا في المستشفي وحق كل لحظة عشنا فيها بخوف وهم وكسرة
طلال بغضب : عملتي ايه انطقي
وعد بغضب : شركات النجار بقت فى الأرض علشان اي حد يفكر يقف ادامنا همحيه من على وش الارض
طلال بغضب : انتى غبية هو انتى فاكرة ان منصور النجار هيسكت ولا هيرتاح ليه انطقي
محمد بصدمة : انتى عملتي ايه ليه يا بنتي ايه
وعد بجنون : ايوه عملت كده وعزة وجلاله الله اي حد يفكر يقرب منكم والله هقتله مفهوم هقتله
طلال بغضب وصوت عالى : وانا من عاوز اشوف وشك تاني
وعد بهسترية : لا طلال انا وعد طلال طلال
طلال بغضب : ابعدي عني
يوسف بسرعة : خلاص طلال اخرس شوية وانتى وعد اهدى يا عمري اهدي
سمر بدموع : اهدي وعد
وعد بدموع : عمتو طلال طلال عمتو سابني
محمد بحنان : أهدى وعد هيصالحك بلاش تقلقي
وعد بتوهان : عوزة طلال عوزة طلاااااال
- سقططت وعد غائبة عن الوعي فحملها بسرعة يوسف وطلع على غرفتها ووضعها على السرير
- اتصلت سمر على الدكتور حتى يأتي بسرعة
- اتصل محمد على طلال حتى يأتي ولكن لم يرد
بعد حوالي ربع ساعة اتي الدكتور وكشف على وعد وعلمهم بأنها مصدومة وأعطى لها ابره لكي تنام حتى الغد تركها الكل ونزلو
سمر : هنعمل ايه
يوسف : ولا حاجة حقنا ورجع مطلوب ايه تاني
محمد : يعني انت شايف كده
يوسف ببرود : اه وأدام تؤامي عملت كده يبقى انا معاها فى اي حاجة و طالع لاختي
صعد يوسف الى وعد ونام بجوارها وضمها لحضنة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
- تم إسقاط أسهم شركات منصور النجار فى البورصة
- علم جميع رجال الأعمال بأن من انهي شركات النجار هى امرأة وليست أي امرأة فهى ايه من الجمال والدلال والقوة والجنون والجباروت
- اصبح اسم البرنسيسة وعد البحيري يزلزل قلوب الجميع بالخوف منها
- لم يغفر طلال لوعد ما عملته
- نقلت وعد ملابسها واشيائها الى فيلاتها وجلست بها
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى قصر الجارحي
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
عاد بدر وامه من الشركة وكانت نورسين تجلس مع فارس ويلعبو بلايستيشن
بيريهان : انا نفسي اعرف هتكبر امتي فارس
فارس بتافف : وانتى مالك انا مش عاوز اكبر انا كدة حلو
بدر بضحك : سبيه بيري هو هيفضل كده بكرا يعقل
فارس بتقليد : سبيه بيري هو هيفضل كده بكرا يعقل بلا ارف انا كنت عايش حياتي بالطول و العرض ايه اللى خلاني ارجع بس
نورسين : خلاص فارسي متزعلش
بدر بضحك : خلاص قبضان مالك بس
بيريهان : اااااااه يا غلبي منكم والله انتم الثلاثة هتجننوني
فارس بتكهن : على فكرة أنتي اصلا مجنونة
بيريهان : كده ماشي شوفو بقي مين هياكلكم
بدر بسرعة : بيري حبيبتي انا جعان اكليني انا وبس
نورسين : واطي بدري
بدر : طبعا ده اكل يا هبلة
بيريهان بجديه : سمعت بدر على اللى حصل فى السوق
بدر بتعجب : اااااااه مش عارف عملت اذاي ده كله
فارس : هى مين ديه وعملت ايه
بدر : واحدة نسفت شركة كبيرة وضيعت كل شغلهم في السوق
نورسين : اسمها ايه اوعي تكون الأميرة الم لله ميرال عبدون
بدر : لااااااا ميرال اه شديدة ومستحيل تسامح فى الغلط بس بردو طيبه ديه بتكون البرنسيسة وعد البحيري
نورسين بصدمة : وعد وعد
بيريهان : انتى تعرفيها
نورسين : ايوة أعرفها ديه صحبتي معايا فى الكلية بس ليه عملت كده
بدر : من فترة حصل راجل اعمال هو و السكرتيرة خلو محمد السيوفي يمضي على شحنة مضروبة وتعب ودخل المستشفي
فارس : يبقي هى عملت كده للانتقام
بيريهان : بصراحة بت بمليون راجل عرفت تجيب حقها بمعلمه
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
مر شهر ولم يتحدث طلال مع وعد وامتنعت وعد من الدخول الى المنزل
ارسل محمد احدى الخدم لاخبار وعد بان تاتي وبالفعل ذهبت وعد
وعد : نعم بابي
محمد بحده : اقعدى
وعد : حاضر بس اهدي
شاور محمد لسمر فبعت لطلال ان يأتي وبالفعل نزل ووجد وعد تجلس فجلس ولم يهتم بها مما احزن وعد بشدة
محمد : ممكن أفهم لعب العيال ده هيخلص امتي فات شهر بحاله وانتم مش بتكلمو بعض هتفضلو كده لغاية امتي
طلال : انا مش عاوز اتكلم براحتي
محمد بغضب : لا يا بيه مش براحتك ديه اختك الصغيرة وانا شايف انها مغلطتش بالعكس عملت الصح ورجعت هيبه العيله في السوق خلت أي حد يفكر يقرب يرتعب خلت اكبر شركات العالم يتسارعو للشغل معانا والبيه بدل ميقف فى ظهرها ويبقي حامي ليها لا سايبها لشوية رجاله منعرفهمش ونسي انها اخته وأنها الصغيرة بس اذاي البيه رجله شالته ونسي كده
طلال : ممكن تهدي بس انا كنت بعاقبها علشان متعملش كده تاني
يوسف بصوت عالى : تعاقب مين وعد هى وعد اللى تتعاقب
طلال : خلاص في ايه وهى اصلا اللى غلطت ليه متجيش تصالحني
سمر : تصدق انك عيل بارد هى من امتى بتصالح حد
وعد 🌜
الحلقة السادسة حتي الحلقه العاشره
كانت وعد تجلس حزينه وتنزل دموعها فقط قرب طلال منها وجلس أمامها على الارض
طلال بحنان : هتفضلي ساكته كده كتير وعدي الحلوة اسف خلاص بقي طب مين بياكل الشكولاته بتاعة كل يوم انا بخلى الخدم يحطهم فى الثلاجة ذي كل يوم وعد حبيبتي خلاص اسف ونبي كفاية دموع طيب يارب اموت
وعد بسرعة : بعد الشر عليك طيلو خلاص مسامحاك بس انا عملت كده كنت خايفة عليكم
طلال بحنان و هو يضمها : خلاص يا قلبي انسي بس ايهه يا بت ربيتي الرعب للسوق كله
وعد : احسن خليهم يتربو
يوسف بفرحة : ادام طلال صالح وعد يبقي انا عازمكم على العشا برا على حساب طلال قولتم ايه
سمر : موافقة طبعا
محمد : ماشي
طلال بحب : يالا اجهزو بسرعة
عادت وعد الى الفيلا وأخذت دش ولبست بدي اسود وبنطلون اسود مقطع وجاكت جملي وحذاء باللون الاسود
وعد بفرحة : انا جاهزة يالا
يوسف بصدمة : يخربيتك ايه اللي انتى لبساه ده
محمد : وانت مالك يا حيوان يالا حبيبتي
سمر : يالا بقي انا جعانه
طلال : يالا جنون فلوس يوسف علشان تدفع
يوسف : لا طبعا انت اللي هتدفع احنا هناكل بس
وعد : يالا بقي جعانه
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
في المطعم
🔗🔗🔗🔗🔗
وصلو الى المطعم وجلسو يضحكو و يناكفون فى بعض
وعد : انا جعانة هتاكلني ولا اصوت
يوسف : خلاص اسكتي انتى هتفضحينا
طلال وهو يضمها لحضنه : ملكش دعوة بيها
بعد فترة جاء الطعام وفضلو يكلو وبعد انتهاء الاكل و توجهت وعد الى الحمام وكانت تمشي تلعب بالتليفون ولكن خبطت فى جدار بشري
وعد بالم : ااااااااه دماغي هما بنو الجدار ده امتي
الشخص : لسه بنينه من شوية
وعد : تليفوني الحلو وقع وكسر
نزل الشخص وامسك التليفون وأعطاه لها
الشخص : متخفيش التليفون سليم
وعد بفرحة : بجد شكرا
الشخص وهو يمد ايده : بدر الجارحي
وعد : وانا ............ وغمزتله وطلعت تجري
بدر : مجنونة ااااه غبيه دماغها حجر وجعتلي بطني
عاد بدر الى الترابيزة وأكمل الاجتماع
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
🌛 وعد 🌜
الحلقة الثامنة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
اممممممممممممم مش عارفة اكتب حاجة اعمل ايه
اللهم صلي وسلم على أشرف المرسلين
فى شركة السيوفي
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
دخل الأشقاء الثلاثة بكل قوه وجبروت ولم يرتحمو من نظرات الموظفين منهم من ينظر بهيام و رومانسية و منهم من ينظر بحقد ولكن الأشقاء الثلاثة لم يهتمو وتوجهو الى مكاتبهم
بعد مرور ساعة تجمع الكل فى غرفة الإجتماعات وجلسو
محمد بجدية : هنعمل ايه فى المناقصة
طلال : لو قدرنا ناخدها هتنقل الشركة لمستوي تانى خالص
يوسف : فعلا والحمد لله السيولة متوفره
سمر : يارب ناخدها
وعد : بلاش حد يقلقل المناقصة هترسي علينا
محمد : اذاي وعد
وعد : لأنه خلاص انتشر خبر نزول شركات السيوفي المناقصة ومحدش هيقدر يقف ادامنا
يوسف : بس حيتان السوق مش هيسكتو
وعد بابتسامة سخرية : حيتان ايه يا روحى الظاهر متعرفش اختك ديه مربيه الرعب للكل
طلال : عارفة وعدي لو حصل ليكي عندى هديه
محمد بحنان : عارفة وعد نفس طريقة كلام ابوكي وقوته كان ذيك كده محدش يقدر يتوقع دماغه فيها ايه ربنا يرحمه
وعد : اللهم امين كمان حبيبي انا بنته اه بس تربيتك انت ربنا يخليك ليا يا عمري
يوسف : ايه اجيب شجرة واتنين لمون
وعد بسخرية : لحظة اضحك
طلال : اه يا واد الخفه ديه
وعد بغل : وليه ميستزفش والبيه بقي يتيوبر الحيوان عدي متابعينه المليون مشترك
يوسف : الله اكبر خمسه فى عينك وانا بردو بقول ليه عيني الشمال بترف اتاري الصفره الغلوية بتحقد عليا
طلال بضحك : لا ده مش حقد ده قر بس
محمد : انا مش فاهمة حاجة يعني ايه وعد الكلمه اللى قولتيها
سمر بضحك : اصل قناة يوسف أولى على اليوتيوب بقي فيها مليون واحد بيشفها وكلها كام يوم وهيستلم درع دهب من شركة اليوتيوب
محمد بذهول : بقي المعفن ده هياخد درع ذهب
طلال بضحكة رنانة : والله يا محمد انت عسل
سمر بضحكة : حرام عليك يا محمد جو قمر
وعد بسخرية : القرد فى عين امه خروف
طلال : غزال يا بت مش خروف
وعد : خلاص غيروها يا عمده
يوسف بعنجهيه : انا مش هرد على أمثالكم هسيب اعمالى هي اللى ترد
وعد برتح : أعمال ايه يا فاشل لولا صور العربيات اللي نزلت عندك كان زمانك ذي مانتا يا مقشف
محمد : خلاص انتم هتردحو لبعض عوض عليا يا رب عوض الصابرين
طلال : عندك حق يا محمد العيال ديه عوزة تضرب
محمد بعصبية : برا يا ابن الكلب منك ليها ليها
سمر بصدمة : وانا مالي يا محمد
محمد بغل : مهما تربيتك تربيه زباله
وعد : خلاص يا محمد طلقني ورمي العيال فى الشارع ونفضحك
محمد : عارفين يا ولاد الكلب لو فضلتم قاعدين هعمل ايه والله بالجذمة وفى وسط الشركة خلي كرامتكم تروح
وعد : متهدي يا محمد مالك يا راجل انت شامه ريحة ست
محمد وهو يخلع الجذمة : ست يا وطيه
فى لحظة كان المكتب فاضي على محمد وخرج الأربعة يجرو وهما يضحكو بشده
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
وعد 🌜
الحلقة السادسة حتي الحلقه العاشره
مر أسبوع وجاء يوم المناقصة توجهت وعد و طلال الى مكان المناقصة وعند دخولها انتفض الجميع بسرعة من جمال تلك الحورية وغضبها
كانت وعد ترتدي بدي ابيض حمالات و بنطلون أبيض وجاكت روز
نظرت وعد للجميع بحده وغضب مما أسرع عدد من رجال الأعمال لمغادرة المكان وجلست وعد وبجوارها طلال وخلفها الحرس
طلال : يخربيتك انتى عملتي ايه فيهم
وعد ببراءة : ولا حاجة شوية أخبار انى عاوزة المناقصة فهما سبوها ليا
طلال بسخرية : بريئه يا روحي
وعد بسخرية : علشان تعرف ان المناقصة لينا يا روحي
طلال : هنشوف يا بنت البحيري
وعد : هنشوف يا ابن السيوفي
ابتدا المناقصة بين الأطراف ولكن استطاعت وعد نزع المناقصة من الجميع وبالسعر التى ترغب بيه
وعد : أقول مبروك
طلال : قولى مبروك
ضمها طلال لحضنه وقبل خدها واخذها وعادو للشركة يزفون لهم خبر الفوز الساحق
محمد بفرحة : مبروك يا ولاد
طلال بسعادة : مبروك ديه لوعد هى اللي تستحقها بجداره
يوسف : مبروك يا منكوشه
وعد بغضب : شايف محمد ابنك بيقولى ايه
يوسف : بقول ايه مانتى طول عمرك منكوشة
وعد : مش لعبه معاك انا ماشية
طلال : وعدى خلاص هو رخم مش جديد عليه
سمر : اقعدى بقي خليني نتفاهم هنعمل ايه
وعد : لا يا روحى انا معذومة على خروجه جنان مش ناقصة ارف عندك طيلو و يويو و حمو ولعو فى بعض
محمد : خلى تليفونك مفتوح وبلاش تبعدي عن الحرس
وعد : تمام حمو باااااااي
غادرت وعد وجلس الباقي يدرسون كيفية التعامل مع المناقصة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى المول
🔗🔗🔗🔗
وعد بصراخ : نووووووووووووري
نورسين بخضة : الله يحرقك يا وعد صوتك ياماه
وعد : الحق عليا يعني فرحانه انى شفتك
نورسين : والله انتى مجنونة صحيح مبروك المناقصة
وعد : الله يبارك فيكي يا عسلي
نورسين : تعالي بقي نلف خلاص الدارسة قربت
وعد : اشطا
ابتدت البنات تلف على المحلات واخذو الكثير من الملابس والمكياج وطلبو من الحرس وضع الأشياء فى السيارة وتوجهو الى المطعم
طلبت وعد الكثير من الطعام وجلست تاكل بستمتاع
نورسين : يخربيتك كل ده اكل
وعد : الله اكبر هو انا اخلص من طلال تطلعي انتى
نورسين : اه صحيح أخبار طلال و يوسف ايه
وعد بسهوكة : كويسين ياختي انشفي شوية يا موكوسة
نورسين : وعد
وعد : نورسين هههههههههههههه متخفيش كويس مش بيبص يمن ولا شمال اختك حويطة
نورسين وهى تأكل : بتحبيه اوي كده
وعد بحب : بحبه ديه كلمه قليله انا بعشقة جدا طلال كل حاجه بالنسبة ليا بعد الساعات اللى بعيده عنه وجري استخبه فى حضنه طلال ابويا واخويا وحبيبي وصحبي
نورسين بحزن داخلي : ربنا يخليكم لبعض
وعد : امين يا رب
قطع كلامها دخول ادم وتوجه إليهم
ادم : وعد
وعد بستغراب : ادم في ايه
ادم : لازم نمشي حالا
وعد بقلق : في ايه حد جراله حاجة أنطق
ادم بخوف : بصي هو يعني
وعد بغضب : ادددددددددم أنطق
ادم بسرعة : حد ضرب نار على طلال وهو فى المستشفي
وعد بخوف : طلال حبيبي يالا
حملت وعد شنطتها وخرجت تجري وخلفها نورسين و ادم و الحرس
بعد فترة دخلت وعد الى المستشفي التى يرقض بها طلال ووجدت محمد و يوسف و سمر يبكون فاسرعت إليهم
وعد بخوف : ايه اللى حصل يوسف
يوسف بدموع : كنا مروحين وفجأة ظهرت موتوسيكل وضرب نار علينا و طلال اتصاب
محمد بدموع : انا خايف على طلال
وعد : متخفش هتنحل والله لتنحل
مر الوقت وخرج الدكتور الذي طمانهم على صحته وتم نقله الى غرفة عادية
تجمع الكل حولى طلال ولكن جلس يوسف من جهه و وعد من جهه وضموه لحضنهم بخوف
سمعت وعد صوت تليفونها فاخذته وخرجت برا وردت
وعد : الو
الشخص : اذيك يا وعد
وعد : مين معايا
الشخص بسخرية : مش عيب يكون اسمك بيرعب الكل ومتعرفيش انا مين وعلى العموم انا عملك الاسود
وعد بسخرية : ومحدش قالك يا عملي الأسود ان انا همحيك من على وش الدنيا بس قبلها هخليك تشحت
الشخص : مش لما تعرفيني الأول
وعد بضحكة رنانة : عيب عليك يا سطا معقوله معرفكش انتى بقي شريف العزازي اللي هخليه يندم وهربيلك الرعب قبل متقتل نفسك
شريف برعب : انتى عرفتي منين
وعد بشر : انت لسه صغير لما تروح قبرك وعد مني هاجي أحكيلك ورحمه امي لدفعك تمن رقده طلال السيوفي ديه غاليه اوي
وعد 🌜
الحلقة السادسة حتي الحلقه العاشره
قفلت وعد التليفون وفضلت راحة جاية وفى لحظة
كانت تخبط وعد اديها فى لوح من الزجاج الذي انكسر كله وجرحت اديها
اسرع ادم لها
ادم بغضب : انتى اتجننتي
وعد بشر : عوزة شركات العزازي يتمسح بيها السوق مفهوم
ادم : طب ايه
وعد بغضب : مفهوم ادم
ادم بهدوء : مفهوم
وعد : مرااااااااد
مراد : امرك
وعد بشر : شريف العزازي يبقي تحت أيدي النهاردة ولو معرفتش اعمل حسابك هحجزلك الاوضة اللى جمب طلال مفهوم
مراد : مفهوم يا فندم
غادر ادم ومراد لتنفيذ أوامر وعد وهما مرعبين منها
اتصلت وعد على اياد تامرة بإنهاء أسهم شركات العزازي فوافق
وقفت وعد و أغمضت عيونها بشده من غضبها وبعد لحظات شعرت باحد يمسك اديها ويسحبها خلفة وتوجه الى غرفة الدكتور بتعقيم الجرح
امسك الدكتور ايد وعد وأمسك الشخص اديها التانية وفضل يمسح عليها بهدوء وعلى وجهه ابتسامه مطمانه
انهي الدكتور تعقيم الجرح ولفه بعناية شديدة
الدكتور : من فضلك ابعدى ايدك عن اي ماية وبلاش تحركيها كتير
وعد ببرود : خلصت
الدكتور : ايوه وديه روشته العلاج
اخذتها وعد ووقفت ووقف بجوارها ذلك الشخص وخرجو برا وجلست على الكرسى باهمال
الشخص : خايفة عليه للدرجه ديه
وعد وهى تتنهد : لازم أخاف عليه لأنه روحي وعقلي
الشخص : ربنا يخليه ليكي بس اسف الأوامر اللى قولتيها للحرس صعبة
وعد بسخرية : صعبة اذاي يعني انى هقتل واحد كان السبب فى حزن و تعب ابويا ولا كان السبب ب حرقة قلبي على حبيبي
الشخص : القانون يا بنتي القانون
وعد : القانون اتوجد علشان الضعفة مش علشان الاقوية اسمعني يا عمو المثاليه اللى حضرتك عايش بيها متنفعش فى زمن الوحوش لو زمان كنت هقولك ممكن لكن دلوقتي لاااا انا مش هسمح لحد ياذي عيلتي
الشخص : بس انتى كده ممكن تتعاقبي
وعد : بجد وهتعاقب اذاي علشان قتلت واحد عادى محدش هيعرف متقلقش
الشخص : انتى دماغك صحبه
وعد : خلينا نقلب الموقف بمعني أن اللى نايم جوا يكون ابنك والقاتل بيتصل بيك علشان يشمت فيك هتعمل ايه
الشخص بابتسامة : عندك حق انا شايف الموضوع من منظور وانتى شايفاه من منظور ربنا معاكي يا عمري
وعد : شكرا عمو على كلامك
الشخص : اسمك ايه
وعد بابتسامة : خلى الأيام تجمعنا لو جمعتنا تاني هنتعرف على بعض لاكن لقاء النهاردة خليه عابر ولم بدأ لناظره قريب سلام عمو
الشخص بابتسامة : سلام يا فراشة
غادرت وعد وغادر ذلك الشخص وكان السؤال الذي يشغل بال ذلك الشخص
هل سيلتقي بيها مرة أخري ؟
هل تلك الفراشة ستلوث اديها بالدماء؟
هل لو كان مكانها كان سيقتل اي شخص ياذي اهله ؟
هل تلك الفراشة قوية ومتينه لمواجهت الحياة ؟
غادر الشخص فى طريقة على امل اللقاء بيها مرة أخري
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
عادت وعد الى غرفة طلال وجلست بجوارة الى أن فاق واطمانت عليه ولكن شاهد اديها
طلال بخوف : وعدى مالها ايدك
وعد بهدوء : جرح صغير متقلقش
محمد بعتاب : خلي بالك من نفسك يا بنتي
وعد : حاضر بابي متقلقش
الباب خبط ودخل مراد الذي نظر لها فقط وهي ابتسمت بشر وغادرت الغرفة بعد فرض الحرس الازم
اتصل اياد وأخبرها بانتهاء عمله على أكمل وجه
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
🌛 وعد 🌜
الحلقة التاسعة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى مخزن قديم
🔗🔗🔗🔗🔗🔗
وصلت وعد مع الحرس لذلك المخزن ودخلت وجدت شريف على الارض مغمي عليه فجلست على الكرسي بكل غرور
وعد : صحوه
مراد : امرك
رمي إحدى الحرس جردل مايه عليه فنتفط شريف من برودة المياة
وعد : اخس اخس عليكم ليه تصحوه كده مفيش عقل خالص
شريف برعب : وووووووعد
وعد ببراءة : عمو شريف بجد بعتذر عن غباء رجالتي جبوك هنا من غير ترحيب ينفع كده
شريف برعب : ونبي سبيني امشي واسف على اللي حصل
انهالت وعد عليه بالضرب المبرح
وعد بغضب : اسف هو انت كسرت كوباية من النيش لا يا روح امك انت قتلت طلال السيوفي عارف يعنى ايه طلال السيوفي ده جذمته برقبتك انت وعلتك مراااااااااد
مراد بسرعة : امرك
وعد بهدوء مخيف : خلى الرجالة تغدية ويحلي كمان مفهوم عوزة صوت مضغه للاكل عالي مفهوم
مراد : مفهوم
توجه 5 رجال اقوية وشداد الى شريف أقامه بضربة بعنف وحده تركتهم وعد وخرجت الى الخارج وخلفها مراد وذهبت إلى السيارة
وعد بحده : ولا اكل ولا شرب وحتى عنيه متغفلش مفهوم
مراد : مفهوم بس يعني
وعد بزهق : مرااااد اخلص عاوز ايه
مراد : ده كده هيموت
وعد بذهول مصطنع : يموت ليه هو انا جايباه دريم بارك يتمرجع
وبجديه : فوق مراد لو طلال كان اتحرك شوية كانت الرصاصة فى القلب فوق طلال و يوسف وابويا وعمتو خط احمر انا اموت فداهم فهمت مراد
مراد : فهمت وعد فهمت عارفة انا كنت بشتغل مع ماكسيوس مكنش بشرك ولا جبروتك
وعد بضحك : اهلا وسهلا بيك امام النسخة المصرية
مراد بضحك : اهلا بيكي ياختي يالا نروح
وعد : اطلع على المستشفي اشوف أيدي ديه
مراد : عارفة بالرغم انى لسه عارفك من فترة صغيرة بس بصراحة بت مليار راجل
وعد : الحمد لله عجبتك يا مراد بيه فى حاجة يالا بقي على المستشفي
وعد 🌜
الحلقة السادسة حتي الحلقه العاشره
أغمضت وعد عيونها براحة بأنها أخذت حق شقيقها وبعد مده صحيت على ايد مراد يعلمها بوصولهم الى المستشفي
نزلت وعد وتوجهت الى الدكتور الذي ابدل الرباط ومسح الدم وعقمه من جديد وبعد انتهائه غادرت الغرفة وتوجهت إلى غرفة طلال
مشي محمد وسمر و يوسف بعد إصرار وعد عليهم وبعد أن اطمأنت انهم وصلو القصر خلعت الجاكت والحذاء ونامت بجوار طلال الذي ضمها لحضنه ووضع قبله على رأسها بحنان
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى الصباح
🔗🔗🔗🔗🔗
- جلس الشخص الذي قابل وعد فى المستشفي يتفقد الأخبار ليعلم ماذا فعلت تلك الفتاة ولكن لم يجد شي
- جهز يوسف ملابس لوعد و لطلال واخذهم ونزل
- جهزت سمر بعض الطعام للأولاد
تجمع الثلاثة وتوجهو الى المستشفي
وصلو ودخلو وجدو وعد تنام بين احضان طلال بهدوء
توجهت سمر لهم وصحت وعد بهدوء ولكن فى لحظة كانت وعد تشهر سلاحها في وجه سمر التي خافت وعادت الى الخلف بسرعة
طلال بسرعة : وعد وعد أهدى ديه سمر مالك يا عمري
ارتمت وعد على صدره بلهفة والذي استقبلها بسعة صدر وضمها وفضل يهديها
محمد بحنان : انتى كويسة يا قلبي
وعد : اه كويسة اسفة سمورة كنت بحلم حلم وحش
سمر بتنهيدة : حصل خير يا بنتى
يوسف بحنان : يالا قومي غيري هدومك وخدي دش
وعد : حاضر فين مراد
سمر : برا ليه
وعد : مفيش هخرج اكلمه وهرجع
خرجت وعد لمراد وطلبت منه ان يترك شريف ويامره بترك البلد بعد بيع جميع املاكه حفاظا على حياته وحياه أبنائه وإذا فكر فى يوم الرجوع الى مصر او اذيتها سوف تقتل جميع عائلته
مراد بستغراب : ليه وعد
وعد بتنهيده : مش عاوزة أيدي تتوسخ بالدم عوزة اكون الجلاد مش القاتل
مراد : كل يوم بتثبتي انك بمليار راجل
وعد : شكرا مراد
مراد بغيظ : يا بت احترميني
وعد ببرود : حاضر مرادي
عادت وعد الى الغرفة وأخذت ملابسها ودخلت الحمام أخذت دش ولبست فستان باللون الازرق مع جاكت لبني هادي وخرجت
سمر : تعالى يا قلبي افطري
وعد بغيظ : هو حد قالك تجبلي لبس من عند سمر يا حيوان
يوسف بضحكة : اللي جيه تحت أيدي بقي
سمر بدموع مصطنعة : عاااااا انا عاوزة هدومي البت ديه بتسرق منهم
محمد بضحك : معلش سمر اختك الصغيرة هتعملي ايه
طلال بضحك : المفروض تضربي يوسف سمر لانه هو اللى جاب او تحرميه من الاكل
يوسف بسرعة : لا اضربيني بس سيبي الاكل
وعد بغيظ : يا حيوان بعد كده هات هدومي بلاش هدوم العواجيز دول
سمر بشر : يعني انا عجوزة يا جذمة
وعد وهى تأكل : يعني ده منظر هدوم
سمر بغيظ : يا بقرة ده أشهر مصممي الأزياء عملنها
وعد : مالها يا ختي الوكالة ولا العتبة فيها احسن البس
يوسف بارف : بيئة
طلال بحنان : معلش يا عمري استحملي
وعد وهى تقبله : حاضر طيلو
محمد : المهم انا هروح الشركة وبعد كده هرجع هنا تاني
وعد بجدية : انتم هتروحو الشركة وبعدها على البيت لان طلال هيخرج النهاردة ويكمل باقي العلاج فى البيت وانتى سمر هتفضلي مع طلال
سمر : وانتى راحة فين
وعد : اروح الجامعة انتي عارفة ان الدراسة بتدات فلازم اروح يوم ولا حاجة
يوسف : وانا كمان هسقط على الجامعة وبعد كده هاجي الشركة
سمر : ماشي وانا هتصل على الخدم يجهزو الاكل
وعد : اهم حاجة الاكل
سمر بعصبية : برا يا بقرة
خرجت وعد تجري وبعدها خرج محمد و يوسف
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى المخزن
🔗🔗🔗🔗🔗
دخلت وعد المخزن بقوة وجبروت وجلست على الكرسي
وعد : انا هسيبك تمشي بس هتسيب مصر كلها ولا فكرت مجرد تفكير انك ترجع مصر او حتى تفكر تاذي حد من عيلتي وعزة وجلاله الله هندمك على ولادك وعيلتك كلهم وهقتلهم بأيدي وقدام عنيك قولت ايه
شريف برعب : تحت امرك بس سبيني امشي وانا هاخد عيالى وهختفي
وعد بثقة : تمام وشركاتك ومصانعك هشتريهم بالمبلغ اللى عاوزة
شريف : تحت امرك بس ده مش خوف واحدة على حبيبها ده خوف واحدة على أخوها
وعد بلامبالاة : حاجة متخصكش معاك أسبوع وبعدها هتقري الفاتحة على عيالك سلام
مشيت وعد وخلفها الحرس
وعد : مراد تخلي حد من الحرس معاه لغايه ميخرج من مصر وتبعت حد يفضل يتابعه مفهوم
مراد : تمام بلاش تقلقي
غادرت وعد إلى الجامعة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
وعد 🌜
الحلقة السادسة حتي الحلقه العاشره
فى الشركة
🔗🔗🔗🔗🔗
محمد : انا عارف ان وعد عملت مصيبة ايه هي
ادم : معرفش حاجة هى ماشي معاها مراد وانا لا
محمد : والله العظيم انا عارف ان انتم مع بعض فى المصايب ربنا يستر
ادم : ربنا يستر اكيد
محمد : عرفت ان شريف العزازي خسر كل فلوسه
ادم بصوت واطي : عارف يا خويا من قبلك
محمد : بتقول حاجة ادم
ادم : لا بقول قريت الصبح الخبر
محمد : يا ترا هيعمل ايه فى الشركات والمصانع
ادم : بلاش تقلق اكيد وعد عندها الحل
محمد بابتسامة : عندك حق وعد دماغها سم ذي ابوها انا طلبت منه زمان نخلي النسب متساوية بس هو رفض وقالي مليش فى الإدارة شيل انت
ادم : الله يرحمه كفاية بنته بالدنيا كلها
محمد : هااااا مش عاوز تقول حاجة
ادم : عمي محمد انت عارف اني مش هقولك حاجة فنسي بقي
محمد : واطي ذي عيالي
ادم بضحكة : ههههههههههههه تربيتك يا غالى
محمد بعصبية : برا يا حيوان والله معرفت اربي
خرج ادم من المكتب وهو يضحك
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
- اشترت وعد شركات و مصانع العزازي بالمبلغ الذي تريده
- سفر شريف العزازي خارج البلاد وقرر عدم الرجوع لمصر خوفا من وعد وغضبها
- زادت قوه وصلابه شركات السيوفي فى السوق المصري والأجنبي
- استمر اسم شركات الجارحي فى السوق المصري و التركي وقرر بدر فتح فرع فى لبنان
- اصبح اسم البرنسيسة وعد البحيري يهز ويزلزل قلوب اعتل الرجال
- استمرار اللعب بين الجميع فى المناقصات والصفقات
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
🌛 وعد 🌜
الحلقة العاشرة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗
انقلب السوق والوسط باثرة بوصول حماه مؤسسة السيوفي العملاقة هما ثلاثة فرسان لم يغيب عنهم صلابتهم وقوتهم عرف الفرسان الثلاثة بالقاب مهولة وقوية
فحصل طلال على لقب 👈 الحوت
وحصل يوسف على لقب 👈 الحريف
وحصلت وعد على لقب 👈 برنسيسة الاقتصاد
مر عامين وانهت من خلالهم وعد و يوسف ونورسين الدراسة وحصلو على تقديرات عالية
أصبحت كلا من وعد و نورسين و يوسف فى 23 عام اما طلال فأصبح فى 27 عام اما بدر فأصبح 30 عام
طول هذه الفترة لم تتقابل وعد مع بدر ولكن هل يستمر عدم اللقاء بينهم كثير لم للقدر رأي آخر
دعونا نبتدي الأحداث الحقيقية والقوية
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
في قصر السيوفي
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
كان الجميع يجلس فى الجنينة بعد يوم عمل طويل واخير جلسو
طلال : محتاجين شركة شحن
يوسف : فى شركة القبطان كبيرة وسمعتها كويسة وتبع شركات الجارحي
محمد : سمعت ان صاحب الشركة تركي
وعد وهى تنام على قدم محمد : انا اصلا حدتت معاد معاهم بكرا الساعة 12 الظهر وسمورة اللى هتروح
سمر : اوف اوف منك وانا هعرف يا هبلة اتكلم تركي
وعد : بلاش غباء سمر اكيد بيعرف يتكلم عربي
سمر : نفسي تحترميني انا اكبر منك ومربياكي
يوسف : تربية الندامه احنا اصلا مش متربيين
محمد : وسفلة كمان
طلال بضحك : شفتي حتى مودي عارف
محمد بحنان : وعد حبيبتي قومي نامي فوق
وعد : تو انا اصلا مسافرة الصبح لبنان
طلال : راحة لمالك ليه
وعد : لأ راحه لشركة الشامي
طلال : ليه فى حاجة
وعد : تو عاوزة صفقة معاهم
فضلو يتكلمو ولكن كانت وعد تنام بعمق على قدم محمد وهو يلعب بشعرها بحنان قام طلال من مكانه وحمل وعد وصعد الى غرفتها ووضعها على السرير وباس راسها وخرج
فى الصباح صحيت وعد وأخذت دش وتؤضات وصلت ولبست بدله نسائية باللون الاسود واسفلها قميص ابيض وأمرت إحدى الحرس بالصعود الى غرفتها وحمل حقيبه السفر
نزلت وعد وعلمت بمغادرة الكل للشركة فركبت العربيات وتوجهت الى المطار
بعد ساعتين كانت وعد انهت تخليص الإجراءات وخرجت وخلفها الحرس ووجدت سيارات فى انتظارها
وعد : مراد انا هاخد عربية وهلف شوية وبعد كده هاجي على الفندق
مراد : بس
وعد : خلاص مراد انت عارف ان مفيش حد يعرفني فخليني براحتى شوية
مراد : تمام لو عوزتي حاجة كلميني
وعد بابتسامة : اشطا ميرو
غادرت وعد الى طرقها واخذ مراد الحرس وتوجهو الى الفندق
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
وعد 🌜
الحلقة السادسة حتي الحلقه العاشره
على صعيدا آخر كان بدر يسوق فى طريق الجبل وخلفة اكثر من سيارة يحاولون اللحاق بيه لقتله ولكن كان بدر يسوق بسرعة عاليه
ابتد ضرب النار على سيارة بدر بكثرة ولكن كان يفتدى بدر طلقات النار الى ان حاصرة السيارات ونزلو فضلو يضربو فيه وهو يضرب فيه
بدر بتعب : انتم مين
الرجل : احنا رجالة البرنسيسة وعد البحيري
بدر : انا مليش علاقة بيها
الرجل : هى بتوصلك سلامها
روفع الرجل سلاحة حتى يضرب بدر ولكن فى لحظة واحدة دخلت سيارة فى المنتصف وبتدت بإطلاق النار عليهم ووقفت امام بدر مباشرا
نزلت فتاة من السيارة وأخذت تضرب الرصاص عليهم وتوجهت الى بدر
الفتاة : انت بخير
بدر بتعب : ايوة
الفتاة : لازم نمشي بسرعة عددهم كبير حاول تركب العربية بسرعة
بدر : ممكن تساعديني
الفتاة : اكيد تعالى
ساعدته الفتاة وركبته السيارة ولفت وأخذت تضرب الرصاص بعد تغير خزان المسدس وركبت العربية ونطلقت بسرعة عالية
الفتاة : انا معرفش الطريق هنعمل ايه
بدر : متخفيش سوقي على الجبل بسرعة
انطلقت الفتاة بالسيارة الى ان وصلت الى نهاية الجبل ووجدت امامها مجموعة كبيرة من الحرس يحملون السلاح وقفت الفتاة بسرعة وخرجت برا العربية ونزل بدر
{ انا كاتبة الحوار مع بدر باللبناني الله وأعلم صح ولا غلط شوية فهلوه 😉😉 }
الحارس : يا الله سيد بدر شو صار
بدر : مش وقته افتح البوابة بسرعة وانتى اركبي
ركبت الفتاة ونطلقت الى الداخل حتى وصلت إلى مدخل القصر وكان فى انتظارهم رجل
الرجل : شو فى بدر وين كنت
بدر : انا كويس كنان تعالى ساعدني
ساعده كنان بعد ان طلب من الفتاة الدخول وجلسو فى الصالون
كنان : شو صار
بدر بغضب : طلع عليا شوية رجالة وكانو بيبعتو سلام لوعد البحيري
كنان : شو البرنسيسة وعد البحيري أعتقد انك ليك شغلك وهى ليها شغلها ليش تعمل هيك
بدر بغضب : معرفش معرفش
كنان : أهدى بدر مين هيدي الفتاة
بدر : اه صحيح البنت ديه ساعدتنى وخلصتني من الموت
كنان : هى شو فيها
بدر : شكلها مصدومة
بدر للفتاة : انا بشكر جدا على إنقاذ حياتي
الفتاة : هاااا
كنان : انتى منيحة
الفتاة بستعاب : ايوة كويسة شكرا
بدر : انا مش عارف أشكرك اذاي بجد انتى انقذتي حياتي
الفتاة : ولا يهمك تسمحلي امشي علشان اروح
بدر : اكيد بس احب اتعرف عليكي انا بدر الجارحي وانتى
الفتاة بصوت واطي : بدر الجارحي امممم
وبصوت عالى : انا ياسمينة الشرقاوي
كنان : انتى منيحة
ياسمينة : اه بس كتفي بيوجعنى شوية
بدر : تسمحي اشوفه
ياسمينة : مفيش داعي بس ممكن تقولى اوصل اذاي لفندق ********
كنان : بس ده فى الجهه التانية وبعيد تحبي ابعت معاكى حد من الرجالة
ياسمينة : لا شكرا جدا تسمحلي امشي
بدر : طيب اشربي العصير
ياسمينة بتوهان : يا ريت
حمل بدر الكأس وأعطاه لها ولكن سقط الكأس من اديها وسقطت بين احضان بدر الذي فؤجي بوجود دم على ايده فصاح بكنان وطلب دكتور بسرعة وحملها وصعد بيها الى الاعلي ووضعها بشويش على السرير
ابعد بدر الجاكت عنها ووجد رصاصة فى كتفها اليمين فوضع فوطة على مكان الجرح حتى يكتم الدم
قطع ذلك دخول كمان وشاف الجرح وبعد قليل دخل الدكتور وبعدهم وقطع القميص وجعلها تنام على بطنها وظهرها الى الأعلى وقام بتعقيم الجرح وأخرج الرصاصة وخيط الجرح طلب من بدر المساعده بعدلها وجعلها تنام على ظهرها ووضع تحت الجرح مخده اسرع بدر بتغطيه جسدها العلوي العاري
الدكتور : انا علقت ليها محاليل بس اكيد درجة حرارتها هترتفع لازم حد يعملها كمادات تحبو ابعت ممرضة
بدر : لا شكرا
غادر الدكتور وتركها بدر و كنان حتى ترتاح
بدر : كنان ابعت حد يجيب شنطتها خلينا بكلم أهلها
كنان : لا رد
بدر بصوت عالى : كنااااااااااان
كنان بخضة : شو في يا زلمه فزعتني
بدر : مالك وايه المسدس ده
كنان : هيدا المسدس الخاص بياسمينة بس كيف لبنت ذيها تشيل سلاح مثل هيك
بدر : ماله يعني اهو مسدس وخلاص
كنان : لااااا هيدي المسدس مصنوع خصيصا لها وعليه نقشة معينه علامه انجليزية
بدر : تفتكر تكون تبع المافيا
كنان : يا الله بدر ليش هيدا الجنان انا قولت مافيا هيدا السلاح صنع فى إنجلترا عند شخص من أشهر صانعي الأسلحة ممكن يكون هدية منقوش عليه شكل التاج 👑
بدر : ريحنا يا عم انا هطلع اخد دش ونام كان يوم متعب وهات ده وبعت حد يجيب حاجتها من العربية خلينا نتصل على أهلها
كنان : تمام
ارسل كنان إحدى الرجالة حتى يحضر شنطتها ولكن لم يجدها فعاد مرة أخري لكنان وأخبره وغادر
صعد بدر الى غرفته ووضع سلاح ياسمينة بجوار متعلقاته وتوجه الى الحمام واخذ دش وخرج ارتمي على السرير ونام
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
وعد 🌜
الحلقة السادسة حتي الحلقه العاشره
فى الفندق
🔗🔗🔗🔗🔗
كان مراد قلق على وعد وفضل يتصل ولكن دخل احدى الحرس واعطى له هاتف وعد
مراد بغضب : يااااااربي يا وعد مفيش فايده فيكي هتفضلي مستهترة على طول
احد الحرس : هنعمل ايه مراد بيه
مراد بغضب : معرفش معرفش انشر الرجالة فى كل لبنان وانا هتصل على مالك يبعت ليا رجالة يالااااااا واقف ليه
غادر الحارس لينفذ أوامر مراد ويبحثو عن وعد التى تأخرت وقد أصبح الوقت فى الليل
انتشر الحرس للبحث عن وعد ولكن لم يعثرو عليها ونضم رجال مالك للبحث عنها
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
عودة لبدر
🔗🔗🔗🔗
صحي بدر وتوجه الى غرفة ياسمينة ووجد بجوارها إحدى الخادمات تعمل لها كمادات فشاور لها بالمغادرة فغادرت
عمل بدر لها كمادات لغاية الفجر حتى هدأت حرارتها وطمان وعاد الى غرفته
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى الصباح
🔗🔗🔗🔗🔗🔗
صحيت ياسمينة بتعب وأخذت تنظر للغرفة بذهول ولجسدها العاري ولكن وجدت أحد يدخل الغرفة من غير خبط وكان بدر و كنان ولكن وقفو بسرعة حتى تغطي جسدها وبالفعل غطت جسمها العاري
ياسمينة : انا بعمل ايه هنا
بدر بابتسامة : صباح الخير عاملة ايه دلوقتي
ياسمينة بعصبية : انا ليه لسه هنا وفين هدومي
بدر بهدوء : أولا انتى ختي رصاصة امبارح واغمي عليكي والدكتور جيه وطلع الرصاصة وحاولت اوصل لحد من أهلك معرفتش علشان شكل شنطتك ضاعت هناك متخفيش
ياسمينة : من فضلك عاوزة هدوم لازم امشي زمان الدنيا مقلوبة عليا
كنان : لا متقلقيش مفيش اي خبر عن اختفائك
ياسمينة بسخرية : انت مجنون فاكر اهلى هيتصلو بالشرطة اهلى ليهم طرقهم ممكن هدوم بقي
بدر : تمام براحة علشان الجرح كنان هات هدوم
كنان : على فكرة انا بتهزق من واحدة ذيك
بدر بتحذير : كنان يالا
خرج كنان واحضر ملابس خاصة بزوجته واعطاها لها وغادر الغرفة وخلفة بدر
توجهت ياسمينة وحاولت تلبس بس تألمت بشدة ولكن ضغطت على نفسها ولبست بنطلون مسطرده وبدي وجاكت ابيض وخرجت
نزلت ياسمينة الى الاسفل وجدتهم يجلسو ومعهم فتاة
كنان : تعالى افطري انتى من امبارح ماكلتيش
ياسمينة : انا فعلا جعانة جدا كمان فين سلاحي
جلسو بجوار بعضهم على السفرة وحاولت تأكل ولكن لم تعرف فساعدها بدر على الاكل وبعد انتهائها اعطي لها بدر السلاح و غادرت القصر بسرعة وتوجهت الى الفندق
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
عند مراد
🔗🔗🔗🔗🔗
كان يجلس مراد و مالك وعدنان الشامي وهما قلقون على وعد بشدة ولكن فى لحظة انفتح الباب ودخلت وعد فأسرع لها مراد وامسكها من ذراعها ولكن صرخت بشدة
وعد : حاسب مراد كتفى مجروح
مالك بخوف : مالك حصل ايه
وعد : اسمعونى الأول مالك و عدنان عوزاكم تعرفو كل حاجة عن واحد اسمه كنان عايش فى الجبل وسط حرس شديد
مالك بذهول : تقصدي كنان ابو ضيف وانتى وصلتي ليه اذاي
وعد : كده كويس فى شخص شغال معاه اسمه بدر الجارحي عاوزة اعرف مين ورا محاولة قتله امبارح وليه اسمي دخل فى النص
مراد : انا مش فاهم حاجة
وعد بهدوء : هقولك
حكت وعد كل شي حصل امبارح تحت ذهول الثلاثة
عدنان : كده وعد انتى حياتك فى خطر
وعد : بالعكس انا كنت في بيته وتحت اديهم وهما ساعدونى لغاية ممشيت
مراد : احنا لازم ترجع مصر
وعد : انت ليك بنت اخت اسمها ياسمينة صح عايشة فى مصر صح
عدنان : صح ليه
وعد : عوزاك تعرف الكل وتنشر خبر اختفائها امبارح اوبس مش هينفع خلاص لان اكيد بنت اختك مش هتنزل فى فندق
مراد : مراد جهزت كل حاجة والطيارة هتتحرك الساعة 6 بالليل يعني معانا 4 ساعات
عدنان : انا ممكن اكلم الشركة يبعتو العقود وتمضيها هنا
وعد بتعب : تمام
مضت وعد الصفقة مع عدنان الشامي وغادرت الفندق تحت حراسة مشددة وتوجهت الى المطار للصعود الى الطائرة للعودة الى مصر
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى مصر
🔗🔗🔗🔗
وصلت وعد الى القصر فى وقت متأخر وكان الجميع ينام فتوجهت الى غرفتها وبدلت ملابسها ورتمت على السرير بتعب
مر الوقت وفتحت وعد عيونها ووجدت فى اديها محاليل وطلال و يوسف ينامو على الكراسي ووجدت صدرها عاري فعلمت بأنهم علمو
وعد بتعب : طلال طلال يوسف يوسف
طلال بخضة : حبيبتي انتى صحيتي
يوسف بسرعة : حبيبتي مالك فيكي ايه
وعد بتعب : اهدو بس انا كويسة
طلال : كويسة اذاي بس وانتي واخده رصاصة والجرح ملتهب
وعد بالم : وانتم عرفتم اذاي
يوسف : بالليل صحينا على صوت صريخ جينا عن لقناكي نايمه سخنه مولعة اتصلنا بالدكتور وقالنا كل حاجة
طلال : ممكن بقي اعرف حصل ايه
وعد : حد يساعدنى ادخل الحمام وحد يروح يجيب اكل وأي عصير علشان جعانة وعطشانة اوى
سمر : صحيتي يا روحي حمدلله على السلامة
محمد بحنان : عاملة ايه يا بنتي سلمتك
طلال : تعالي ادخلى الحمام اغسلي وشك وتعالى كلي وبعد كده جاوبي على الأسئلة كلها
وعد : لحظة سمر مضيتي مع شركة القبطان
سمر : لسه هروح النهاردة
وعد بغموض : لا انا اللى هروح اتصلي اكيد المعاد
طلال بغضب : انتى مش هتخرج من باب الاوضة
وعد : ممكن تهدي وانا هشرحلك كل حاجة بس اغسل وشي واكل
ساعدها طلال وغسلها وشها ولم شعرها وجلست تاكل ولكن كانت ايد يوسف من جهه و ايد طلال من جهه يطعموها بحنان وحب وهدوء الى ان انهت الطعام
حكت وعد كل شي لهم حصل فى لبنان تحت ذهول الكل
وعد 🌜
الحلقة السادسة حتي الحلقه العاشره
طلال : مين عمل كده
يوسف : الاكيد اللي عمل كده عارف انك فى لبنان فحب يضربكم فى بعض
وعد : صح سمر انتى حاطة شرط جذائي كام
سمر : حطين 2 مليون
وعد برتح : نعم يا روح امك العقد يطحت فيه 10 مليون دولار
طلال : محدش هيرضي
وعد بثقة : بدر لسه هينزل بعد يومين واحنا لازم نمضي العقد يوسف انت اللي هتروح وهتاخد العقود بالشرط الجديد ولازم يمضي مفهوم
محمد : بلاش يا بنتي
وعد : يوسف نفذ وانت طلال جهز مشروع يكون تبع شركة الجارحي ولازم بريهان الجارحي تمضي
طلال : انتى عوزة توصلي لايه
وعد بغموض : الصبر يا طيلو ويالا بقي عاوزة البس
محمد : برا طلال وانت كمان يوسف وانتى سمر
خرج الثلاثة وفضلت وعد تنظر الى محمد وفى لحظة ضحكو
محمد : انتى عارفة ان شركة الجارحي مش هتمضي صح
وعد : صح مودي صح
محمد : وعارفة كمان ان بدر هو اللى هيسعي للمشروع صح
وعد : صح مودي
محمد : دماغك فيها ايه يا بنت البحيري
وعد بتنهيده : بدر مش هيسكت وهيوصلي بس لازم نورسين تبقي معايا
محمد : شوفي انتى عاوزة ايه واحنا معاكي
وعد بتعب : ماشي مودي
محمد : يالا يا روحي نامي علشان انتى تعبانه
وعد : فعلا لازم اناااااااااام مليون سنة لقدام
باس محمد رأس وعد وتركها تنام وغادر الى الشركة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
يتبع
الى لقاء جديد فى الحلقة القادمة
تعليقات
إرسال تعليق