![]() |
رواية وعد
الحلقة الثانية والتالته والرابعه والخامسة
الامبراطوره نور الشمس
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
🔗🔗🔗🔗🔗🔗
وصلنا عندما جمع الشباب ما امرت بيه وعد واعطو لها الأوراق
جلست وعد تراجع كل شي بدقه عاليه وستمرت اكثر من ثلاثة ساعات وهى تجلس ولا تتحرك كل ما تفعله تراجع الأوراق وتشرب قهوة
طلال بحنان : حبيبتي كفاية كده هتتعبي
وعد : لا انا تمام اوي المهم جهز نفسك علشان هنسافر
طلال : فين
وعد : هنسافر ايطاليا و فرنسا وانجلترا بس الأول هنروح لبنان و الإمارات
يوسف : ليه ده كله
وعد : جيه وقت رد الجميل ونشوف الصاحب الأصيل من المزيف
طلال بابتسامة : فهمتك تمام هحجز
و بالفعل حجز طلال تذاكر سفر الى لبنان و الإمارات وبعد يومين كانو على متني الطائرة المتجهه الى لبنان
اصبح يوسف يتولى الشركة ويحاول إيجاد اي حل
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
في لبنان
🔗🔗🔗🔗
وصلت الطائرة الى المطار وانهو الأوراق وتوجهو الى الفندق وكان طلال حاجز غرفتين ولكن الغت وعد حجز غرفة وجلست منه فى نفس الغرفة ونامو مقتلين من شدة التعب
فى صباح اليوم التالى استيقظت وعد وأخذت دش وتؤضات وخرجت ودخل طلال بعدها أخذ دش وتؤضا وخرج ووقف صلي بيها وتوجهت وعد وأخذت ملابسها وتوجهت الى الحمام حتى تلبس ولبس طلال فى الغرفة
ارتدت وعد سلوبت من اللون البيج مع كاجت
وارتدي طلال بدله من اللون الأزرق الغامق مع قميص ابيض
قيم طلال ملابسها بردا وغادرو وهما مشبكي الأيدي ونزلو الى الاسفل وجدو سيارة وانطلقو بيه
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
رواية وعد
الحلقة الثانية والتالته والرابعه والخامسة
الامبراطوره نور الشمس
في شركات المالكي
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
نزل طلال من السيارة وتوجه الى باب وعد وفتحة ومسك اديها ودخلو الى الشركة بكل كبرياء و عظمة ووصلو الى مكتب مالك الالفي الذي خرج لستقبلهم بنفسه
مالك : اهلا وسهلا نورتم الشركة
طلال : اهلا بيك
وعد بجديه : هاي مستر مالك
عدنان : مين انتي
وعد : انا وعد البحيري حبيبه طلال وليه نسبة فى شركات السيوفي
مالك : شكلك صغنن اوى
وعد بعظمة : مش بالسن ولكن بالذكاء وأكيد حضرتك ذكي وهتحسبها صح
مالك : اكيد وانا احب اتعامل مع الذكي مش الحافظ
وعد بابتسامة : يبقي شكلنا اتفاقنا ومش هنختلف
مالك : طلباتك انسة وعد
وعد : محتاجين شحنة ياميش باسمنا بس الدفع مؤجل لبعد بيع الصفقة
مالك : اممممم بس انا سمعت على اللي حصل فى الشركة فكده شركة السيوفي انتهت من السوق
وعد بعظمة : فعلا موقف الشركة صعب بس وقت الأزمة بيبان الصاحب من العدو
طلال : هنسيبك تفكر يالا وعد
وعد وهى تقف : صدقني الأزمة هتعدي وهنرجع اقوي من الأول زمان كان عمي محمد وطنط سمر لاكن دلوقتي جيل جديد وفكر جديد واللي هيقف دلوقتي معانا بكرا هنقف معاه والمكسب و الخسارة كأس و داير النهاردة عندي بكرا عندك سلام مستر عدنان احب اسمع رايك بكرا بالكتير بعد اذنك
خرجت وعد و طلال وغادرو الشركة و ذهبو لأكثر من ثلاثة شركات وعملو نفس الحركة واخير عادة الى الفندق
ابدلت وعد ملابسها للبس مريح وطلبت الطعام وبعد فترة جاء الطعام وأخذه طلال ووضعه وجلس أمامها وبعد انتهاء الاكل جلسو بجوار بعض على السرير
طلال : تفتكري كام واحد هيوافق منهم
وعد : هيوافق 3 منهم بس
طلال بامل : نفسي مالك الألفي يوافق اوي شركاته قوية وهتفدنا
وعد بثقة : هيوافق وهيتصل بينا الصبح
طلال : يارب يا وعدي يا رب وعد وعد
وعد بنوم : اممممم نام طيلو نام
أبتسم طلال على طفولية شقيقتة وتنهد و ضمها لحضنه ونامو
رواية وعد
الحلقة الثانية والتالته والرابعه والخامسة
الامبراطوره نور الشمس
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى صباح اليوم التالى
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
اسيقظت وعد على صوت رنين التليفون الخاص بالفندق يعلمونها بوجود مالك الالفي في الاسفل فطلبت منه ان يجعله ينتظرهم فى المطعم وهما سوف ينزلو بسرعة
وعد : طلال اصحي بسرعة
طلال : فى ايه وكنتى بتكلمي مين
وعد : مالك الالفي تحت فى المطعم مستنيننا
طلال : طيب يالا بسرعة ننزل
وعد : ماشي يالا
نزلو وتوجهو الى المطعم و سلمو على مالك وقعدو
طلال : خير مالك بيه
مالك : شو في يا زلمه ليش مخضوض هيك
وعد : وليه متقولش تعبنين من امبارح وكنا نايمين ولسه صاحين ومكلناش ولسه بردو مفقناش
مالك بضحكة : شو انك مهضومة
وعد : بس انا لسه مكلتش انتم هتضحكو علينا ولا ايه
مالك بضحكة رنانة : مهضومه يعنى بالمصري بضحكي اوى
وعد : يبقي كلمني غريب بلاش اللغة ديه علشان ممكن اقتلك دلوقتي المهم خير
مالك : تمام تمام هنتكلم عربي ودلوقتي عزمكم على يوم عندى فى القصر بتاعي ونتكلم هناك
طلال : بس
وعد : المهم هتاكلني فتوش و منتوش والحاجات العربية ديه وفى الآخر القيها زتون هولع فى طلال ها
مالك : يالا دانتى مشكله
طلال : لحظة بس نفهم من كده انك موافق على الصفقة
مالك : وبالكمية اللي عاوزنها وهتوصل قبلكم الصديق وقت الضيق وزمان عمي سليمان ساعد والدي وجه وقت رد الدين
وعد بابتسامة جميلة : وده مش رد الدين ده تجديد عهد وصداقة مع الجيل الجديد
مالك : صح وعد يالا
وعد بفرحة : الى الطعام
طلال وهو يحضنها : مجنونة بس بموت فيكي
ذهبو الى قصر المالكي وقضو اليوم معه ومع عائلته وتم مضي الصفقة و بالفعل اتصل بيهم أصاحب الشركات و تفقو على الموعد غدا لمضي الصفقة
بعد مرور 5 أيام قد أنهي الشباب جميع تعاملاتهم فى لبنان و ذهبو الى الإمارات و بعدها ايطاليا و فرنسا و إنجلترا
- رحبت أكثر من شركة فى مساعدة مؤسسة السيوفي
- تم إرسال أكثر من 5 صفقات من الإمارات
- تم امضاء صفقات مع اكثر من شركة فى ايطاليا و فرنسا
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى مصر
🔗🔗🔗🔗🔗
رواية وعد
الحلقة الثانية والتالته والرابعه والخامسة
الامبراطوره نور الشمس
استطاع يوسف جدوله الديون على الشركة وأحضر تقرير من المستشفي بأن محمد السيوفي عايش و فى كامل صحته
استقبل الشحنات وهو سعيد وكان يسير على الخطة الموضوعة من قبل طلال و وعد
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى إنجلترا
🔗🔗🔗🔗🔗
وأخيرا وصل الشباب الى إنجلترا نزلو فى شقة ملك طلال ودخلو نامو مقتولين
وفى الصباح استيقظ طلال وفعل روتينه اليومي ونزل يجري وترك وعد نائمة وترك لها رساله بأنه ذهب للجري
بعد فترة استيقظت وعد وأخذت دش ولبست شميز كروهات و بنطلون ابيض ونزلت
ارسلت وعد رساله لطلال بمكان تواجدها فضلت قاعدة على أن يأتي طلال ولكن تأخر بشدة فقامت بفتح موقعه على التليفون ووجدته لا يتحرك من مكان فقامت بسرعة وتوجهت الى المكان ووجدت شباب يضربونه فاسرعت له وقامت بضربهم بحديدة وجدتها على الارض
لم يتوقع الشباب بأن يأتي أحد من خلفهم وكانت سريعة لانها تضرب على الرأس بشده وبغل يسقط الشاب على الارض بسرعة وبالفعل سقط الشباب على الارض وتوجهت الى طلال الاطمئنان عليه وجدته ينزف وهناك شاب آخر لا يتحرك
وعد بدموع : طلال طلال حبيبي رد عليا
طلال بتعب : متخفيش وعدي انا كويس المهم لازم ننقذ الشاب ده
وعد : وحنا مالنا يا عم يالا قبل ميرجعو
طلال : يالا وعد
وعد ببرطمه : الله يحرق وعد وسنين وعد واليوم خلفة وعد كل حاجة وعد وعد وعد دانا لو شركة إعلانات مش هبقي معروفة كده
طلال بضحكة : يخربيت فرقك يالا
وبالفعل حملو الشاب وتوجهو الى الشقة قامت وعد بتنظيف الجروح ودخل طلال بعد ان اخذ دش ابدل الشاب ملابسه و خرج جلس بجوار وعد الغاضبة
طلال : وعدي وعدي طفلتي حبيبتي اسف
وعد بغضب : ولو كان جرالك حاجة كنت هفرح بالشحط اللي جوه ده
طلال بضحك : شحط لغتك باظط بلاش تقعدي تانى مع يوسف
وعد : يا شيخ اتنيل و نزل هات اكل علشان جعانه اوي
طلال : أمر البرنسيسة
نزل طلال يحضر الطعام وترك وعد فى الشقة بمفردها مع الغريب
بعد فترة شعرت وعد بأحد يقف خلفها فلفت بهدوء ووجدت ذلك الشاب يقف امامها بطولة و عرضة
وعد بخضة : يخربيتك و يخربيت البيوت الا جمب بيتك كل ده طول و عرض هو انت بتعمل ايه ولا بتشرب ايه علشان الجسم ده كله امال لو مش مضروب كنت حصل ايه يخربيت جمالك يا شيخ وكنت بقول على طلال قمر طلعت صاروخ
الشاب بتعب : خلصتي كلام ولا لسه فاضل كلام تاني
وعد : لا تمام كده يا وحش انت مين بقي
الشاب وهو يجلس : انا مين انتى اللي مين
وعد : هى شكلها هربت منك ولا ايه ولا الضرب قصر على نفوخك
الشاب بصوت عالي : اخرسي يا بت
وعد بغضب وصوت أعلى : فوق يا عم الشبح مش بالصوت العالى ديه كلها بتاكل بروتينات وعارف بعضها فهدي اعضائك كده
الشاب بصدمة : عم و وحش و اعضائك انتى مين بجد
وعد : بص يا عم الشبح انا وعد مصرية وحنا فى إنجلترا واحنا لقناك مضروب وساعدناك وانت دلوقتي فى بيتي هاااا كده تمام يا شبح
الشاب : انا ماكس بارون وانا عارف أننا فى إنجلترا
وعد : امممممم ماكس الشكل أجنبي و اللسان مصري انت واقع منين بقي
ماكس : انا من هنا بس بعرف اتكلم عربي وكذا لغة
قطع كلامه صوت طلال وهو ينده على وعد
رواية وعد
الحلقة الثانية والتالته والرابعه والخامسة
الامبراطوره نور الشمس
ماكس : مين ده
طلال : مين ده
وعد بستهبال : مين ده
طلال بغضب : وعد مين ده
ماكس بغضب : وعد مين ده
وعد بستهبال : وعد مين ده
طلال بغضب اعمي : انطقي يا بت من الباب ده
ماكس بغضب اعمي : متعليش صوتك عليها وهى هتقول
وعد بصوت عالي : باااااااااس في ايه كل واحد يسأل مين ده ده على اساس انك جوزي و التاني خطيبي بالي نيله
ماكس : وع
وعد بغضب : أخرس خليني أعرفكم على بعض ده طلال و ده ماكس الواد المضروب
طلال بستهبال : كل ده ومضروب امال لو سليم هيبقي عامل اذاي
وعد : بصراحة حته جامده شبح شبح يعني
طلال بارف : شبح اسفوخس على شكلك
وعد : فين الاكل
طلال : فى المطبخ
وعد وهى تجلس : روح جهزه وتعالي وانت ماكس اتنيل اقعد بلاش تفضل فوق رأسي
ذهب طلال وأحضر الطعام واكلو وشربو عصير
ماكس : انا بشكركم اوي لولاكم كان زمانى ميت
طلال : بعد الشر عنك
وعد : مالك يا عم الشبح موت ايه المهم طلال هيوصلك لغاية البيت و يطمن انك وصلت بالسلامه
ماكس بابتسامة : بصراحة انتم اجدع اتنين شوفتكم وانتى كمان يا قردة صح المصري جدع وابن بلد ينفع نبقي اصحاب
وعد : انا مش قردة وعلى العموم تشكر يا شبح وكمان الصحوبية مش بالكلام لا احنا كلنا عيش وملح مع بعض يبقي مش بس اصحاب لا وأخوات كمان ولسه لما تتعرف على يوسف هتلعن اليوم اللي شفتها فيه
طلال : يالا اوصلك يا عم ديه ممكن ترمينا من الشباك
ماكس : لا انا كلمت واحد صحبي وبعتله المكان وزمانه وصل شكرا مرة تانية
وعد : باي ماكس
غادر ماكس الشقة و دخل طلال ينام ولقي وعد تنام بجوارة فضمها لحضنة ونامو
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
🌛 وعد 🌜
الحلقة الثالثة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى إنجلترا
🔗🔗🔗🔗🔗
وعد : شكله طيب ماكس ده
طلال : الله وأعلم بس انتى عملتي شغل جامد يا بت بصراحة مش خسارة فيكي فلوس مدرب الكونج فو و مدرب التيكوندو
وعد بسخرية : مش احسن منك وكنت شبه الطور المربوط فى ساقية
طلال بارف : طور يا بقرة تعالى ننام بقي هموت وانام
وعد : يالا طيلو
نامو بجوار بعضهم لغاية الصبح صحي طلال ووجد وعد تنام على صدره فرفع راسها براحة وحطها على المخده وتوجه الى الحمام واخذ دش وتؤضا وصلي
وتوجه الى وعد وصحاها
رواية وعد
الحلقة الثانية والتالته والرابعه والخامسة
الامبراطوره نور الشمس
طلال : وعد وعد اصحي بقي كل ده نوم يخربيت شكلك بتحبي النوم و الاكل
وعد بنوم : انا سامعة اسم اكل هو فين
طلال : طفسه طول عمرك قومي يا ختي خلينا نروح ناكل
وعد بسرعة : هوااااااا 5 دقائق بس وهكون جاهزة
أسرعت وعد الى الحمام وأخذت دش وفى الخارج تنهد طلال على تلك الهبلة التى لم تاخذ ملابس لها فتوجه إلى الدولاب واخرج بدي ابيض و بنطلون ابيض وجاكت احمر وبوط احمر وملابسها الداخليه وضعهم على السرير وخرج
بعد فترة خرجت وعد من الحمام وهى ترتدي البورنس ووجدت ملابسها على السرير فضحكت على شقيقها الذي يهتم بها كثيرا فلبست ووضعت مكياج خفيف جدا لانها لم تحتاج لذلك وجهزت شنطة اليد وخرجت وجدت طلال يقف امام الشباك فاسرعت له وحضنته
ابتسم طلال على صغيرته ووضع قبله على راسها واخذها وخرج حتى يتناولون الإفطار
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى مصر
🔗🔗🔗🔗
فى قصر الجارحي
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
توجهت نورسين الى جناح شقيقها ووجدته ينام فاسرعت اليه ونامت بجواره فحس بيها فضمها لحضنه بشده وفضل يقبلها ويزغزغها وهى تطلق ضحكات شديدة جدا دخلت على إثرها أمهم التي وقفت تبتسم على أطفالها مهما كبرو
بريهان بزعل مصطنع : بقي يا بدر بيه تلعب معها وانا لق انا زعلانه
بدر بحب : وانا اقدر على زعلك يا بيري قلبي
نورسين : تعالى يا بيري العبي معانا
بريهان بضحك : هههههههههه هتفضلي مجنونة طول عمرك معرفش مين اللي هيرضي يتجوزك
بدر بعصبية : لا اختى لسه صغيرة ومفيش جواز خالص
بريهان : ليه هتترهبن ولا ايه
بدر : اه وانا قولت مفيش جواز بس ها وانتى يا بت اوعي تسبيني لوحدي مفهوم
نورسين : موعدكش لو موز و جامد انا اللي هتجوزه مش هو
بدر بصدمة : موز و جامد وهتتجوزيه عليه العوض ومنه العوض كشفت رأسي عليكي يا بنت بريهان وتوجه للحمام
ضحكت امه و شقيقته عليه وتوجهت نورسين الى جناحها وامها و جناحها لابدال ملابسهم
بعد فترة نزل الجميع وجلسو يتناولون الافطار وبعد شوية قامت نورسين وباست شقيقها و والدتها
نورسين : بيدو هتتاخر بالليل
بدر بحنان : لا يا عمري
نورسين بفرحة : تمام يبقي جهز نفسك للهزيمة النهاردة
بدر بخوف مصطنع : بلاش ونبي انا لسه صغير على الضرب
بيريهان بضحكة : ههههههههه هيبقي شكلكم مسخرة
بدر بضحكة : اعمل ايه قلبي الصغنن لا يتحمل
نورسين بغيظ : والنعمة لكسبك النهاردة بس ها
بدر وهو يغظها : مش هتعرفي يا قطه
نورسين : انا ماشيه
بدر : سلام يا قلبي
وتوجهت الى الجامعة وسط الحرس اما هما فتوجهت الى الشركة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
رواية وعد
الحلقة الثانية والتالته والرابعه والخامسة
الامبراطوره نور الشمس
فى قصر السيوفي
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
استيقظ يوسف وتوجه الى الحمام واخذ دش ولبس ونزل الى الاسفل وغادر القصر وتوجه الى المستشفي للاطمئنان على والده وبعد فترة وصل ونزل الى الداخل
يوسف : صباح الورد سموره
سمر بابتسامة : يسعد صباحك يا قلب سموره
يوسف : بابا صحي
سمر : لسه ادخل حبيبي قعد جامبه
يوسف : تمام
سمر : أخبار الشغل ايه
محمد بتعب : اذيك جو
يوسف بحب : الحمد لله يا حبيبي انت اخبارك ايه
محمد بتعب : كويس فين طلال و وعد
يوسف : هما حاليا فى إنجلترا بيخلصو شغل
محمد : وانت بتعمل ايه
يوسف : انا ماسك الشركات والحمد لله الشغل اتظبط جدا بعد مجالنا كذا شحنه من لبنان و الإمارات وكمان جدولنا القرض وقدمنا كذا حاجة ضمان ليهم غير كده البنك وافق لما طلع تقرير من المستشفي بأنك فل الفل وانت داخل بس نتيجة ارتفاع فى ضغط الدم و السكر وده بأمر من الحرباية الصغيرة
محمد بابتسامة : لو سمعتك هتنفخك
صوت : وحيات امك يا يوسف لعلقك بقي انا حرباية يا فاشل
يوسف بخضة : وعد وعد هى فين بسم الله الرحمن الرحيم
وعد بضحكة رنانة : انا هنا يا هبل
يوسف : فين
سمر بضحكة : فى التليفون يا حمار
وعد : سموره اديني حمو
محمد بحنان : اذيك يا برنسيسة قلبي
وعد بحب : وحشتني يا قلب البرنسيسة اخبارك ايه
محمد : الحمد لله حقك عليا يا بنتي ضيعت فلوسكم ومستقبلكم و نزلتك الشغل وانتي لسه صغيره
وعد بجدية : اسمعي بابي كل شخص وليه وقعة وانت ابونا وكل ده تعبك وشقاك ومحدش فينا ليه دخل فيه وعلشان اسم محمد السيوفي اكبر من الوقوع احنا خلفتك فى كل شي وهرجع حقك و حق نومتك ديه ولسه متخلقش ولا هيتخلق اللي يقف ادام ولاد السيوفي و بنت البحيري ووعد منى انا بنتك الصغيرة ومن ولادك هنرجع الشركات أقوى من الأول وأعظم
طلال بجدية : وحياتك عندي يا احن و أعظم اب لخلي الكلب اللي خانك يترمي تحت رجلك وانت هتصدر حكمك عليه وذي وعدي ما قالت احنا ولادك وسندك و ظهرك
يوسف بعظمة : ورجاله عيله السيوفي و البحيري هيحلف بيهم العالم بقوتهم و جبرتهم
سمر بسعادة : والله وعرفت اربي البنت ذي الولد محدش يعرف يفرقكم عن بعض
طلال بدموع مزيفة : اسكتي يا سمر البت ديه ناقص شوية وتاكلني
يوسف بضحك : طول عمرها طفسه
وعد وهى تاكل : اعمل ايه بس جعانه جعانه يا بشر
طلال بصدمة : جعانة لسه والله العظيم كلت 5 سندويشات شاورما و 3 كرب و 5 كيكات و 10 شكولاته و 2 كنز أجيب ايه تاني انا عرفت مين سبب الخسارة
محمد بلهفة : مين طلال مين
طلال و يوسف فى نفس واحد : وعد من كتر الاكل
وعد بزعل : طيب والله مانا واكله عجبك كده
محمد : معلش يا حبيبتي استحملي وأول مترجعي بالسلامة هعملك الاكل اللي عوزاه بأيدي
وعد بفرحة : ربنا يخليك ليا و ميحرمنيش منك ابدا
سمر بتهكن : والبرنسيسة مش هتقلول لمحمد على حكايتها مع طلال
محمد : حكاية ايه يا وعد
وعد بجدية : احنا نشرنا إشاعة انى حبيبه طلال علشان اي واحد بيفكر يخون مش هيروح ليوسف لا هيجي ليا بما اني حبيبته فهيحاولو يوقعو بينا بأي حاجة واحنا هنعرف الخاين ونعرف نحاسبه صح
محمد بهدوء : ادام شايفة ان كده للمصلحة انا معاكي كمان طلال حبيبك و اخوكي و صاحبك وانا امن عليكي معاه وانا واثق فى تربية ولادي
يوسف بكومديه : اااااااايه جو العشق الممنوع ده مالك يا ست سمر انتى وعم مهند
وعد بارف : اخرس يا حيوان انا احلى من برين سات و طيلو احلى من كيفان ديفينشو ( مهند يعني )
طلال : انت يا زفت قاعد بتعمل ايه قوم غور على الشركة شوف المصالح هناك
يوسف ببرطمه : دانتو لو اشترتوني مش هتعملونى كده
طلال : سمعني بتقول ايه كده
يوسف بسرعة : مش بقول حاجة انا ماشي
وعد بدلع : جو يا جو ممكن تروح الكليه وتجيب المحاضرات وتقدم التقرير بتاع علاجي
يوسف : اااااااه تقصدي التقرير المزور صح
وعد بغيظ : ورحمه امك يا حيوان لسحب لسانك من لغلوغة اه ودي التقرير المزور يا يوسف غور ياض
خرج يوسف يجري من رعبه وفضل الكل يضحك عليه وبعد كده قفلو مع بعض
رواية وعد
الحلقة الثانية والتالته والرابعه والخامسة
الامبراطوره نور الشمس
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى انجلترا
🔗🔗🔗🔗🔗
بعد خروج طلال و وعد من الشقة وتوجهو الى إحدى محلات الطعام واكلو و تصلو على والدهم وفضلو يضحكو وبعد ذلك قفلو
جلست وعد على إحدى الكراسي وهى ترسم معالم الحزن على وشها فنظر لها طلال وضحك على طفلته الجميلة
طلال : مالك وعدى
وعد طفوليه : مفيش
طلال : امال عامله بوظ البطه ليه
وعد بطفوليه : زعلانه منك
طلال : خلاص تعالى اصلحك
رمي طلال عليها ماية وجري وهى بتجري خلفه ويضحكو ومن ينظر إليهم يعتقد بأنهم عشاق وازواج جاءو لقضاء شهر العسل
حملها طلال على كتفه كان منظرهم يجعل من حزين يضحك بشده حيثو كانت وعد راسها فى جهه ظهر طلال و قدمه فى وجه
فضلت وعد تضحك بشده وتشاور للناس بالتحية 👋👋👋
وعد بضحك : تعرف طيلو انا مستريحة كده انت اللى شايل وانا بلعب
قام طلال بصفعها بشده على ماخرتها فصرخت
طلال بضحك : اضحكي يا لولو اضحكي
وعد بزعل : مش لعبه معاك بس ها
طلال بضحك : ليه بتوجع اوى كده
وعد : اه بتوجع كمان ايدك بقت مرذبه
طلال : طيب تعالى
نزلها طلال ووقفها على الارض وباس خدودها بحنية
طلال بحنان : خلاص برنسيستي سامحتني
وعد بحب : ربنا يخليك يا قلبي البرنسيسة
طلال : تعالى نقعد
مسك اديها وجلسو على سور ولكن فى لحظة واحدة كانت تنتفد وعد من مكانها وفضلت تدلك ماخرتها وسط ضحكات طلال عليها
بعد شوية سحابها وجعلها تجلس على رجله وفضل يناغشها حتى ضحكت
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
🌛 وعد 🌜
الحلقة الرابعة
🔗🔗🔗🔗🔗
فى إنجلترا
🔗🔗🔗🔗🔗
فضل طلال يصالح وعد الى أن ضحكت وجاء معاد مقابلتهم للشركة فتوجهو الى هناك
وصلو الى الشركة التى كانت عملاقة وشامحة فدخلو وصعدو الى الاعلي
وعد بضحك : كل ده طول شركة ليه صاحبها زرافة
طلال بضحك : لا نجفة
وعد بسخرية : ظريف اوى يا واد استني اضحك اهاهااها
طلال بارف : رخمة على فكرة
اخرجت وعد له لسانها وعندما انفتح الأسانسير عادو لبرودهم وتوجه الى مكتب السكرتيرة
{ الحوار بالانجليزي }
وعد بارف : مستر ماكسيوس باردن موجود
السكرتيرة بدلع لطلال : حضرتك اسمك ايه
وعد بغضب : اتكلمي عدل وردى عليا
السكرتيرة بخوف : ايوة موجود انتى مين
وعد بعظمة : انا وعد البحيري
السكرتيرة : لحظة واحدة
دخلت السكرتيرة الى الداخل ولفت وعد لطلال
وعد بعصبية : متاخدها معاك الشقة احسن
طلال بصدمة : وعد انتى اتجننتي
وعد بعصبية : ايوة اتجننت انت مش هتتجوز ولا هتحب حد غيري انا بنتك و اختك و صحبتك
طلال بهدوء : اهدي طيب مفيش واحدة هتملك قلبي غيرك انتى طفلتي و برنسيسة قلبي وكمان
قطع كلامها خروج السكرتيره تعلمهم بان المدير فى انتظارهم فدخلو الى الداخل
رواية وعد
الحلقة الثانية والتالته والرابعه والخامسة
الامبراطوره نور الشمس
صدم طلال و وعد عندما وقع نظرهم على المدير الذي يدعي ماكسيوس باردن
وعد بالمصري : يخربت اهلك انت مين بالظبط
ماكسيوس بضحكة : هو لسانك ده مسحوب منك
طلال بصدمة : انت مين بالظبط ماكس بارون ولا ماكسيوس باردن
ماكسيوس بضحكة : اهدو بس كده وانا هفهمكم انا اسمي ماكسيوس باردن بس اصحابي بيقولولى ماكس علشان كده انا اعتبرتكم اصحابي وقولتلكم ماكس
شخص : انت تعرفهم ماكس
ماكسيوس : ايوه هما دول اللي انقذوني امبارح
الشخص : شكرا جدا انا ديفيد الفونس
وعد : لحظة واحدة انت ديفيد وهو ماكسيوس وانتم الاتنين بتعرفو عربي ومش اي عربي ده مصري كمان انا ليه حاسه انكم هتطلعو من الباطنية
ديفيد بضحك : انتى كتير مهضومة يا صبيه
وعد : اشطا قلبو لبناني
طلال : اهدو بقي شوية عاوز افهم حاجة واحدة بس تجاوب بكل صراحة
ماكسيوس : اتفضل وأكيد هجاوب
طلال : انتم تبع المافيا
ماكسيوس : لا مش تبع مافيا ولا لينا علاقه بيهم انت ممكن تعرف مقدار ثروتنا احنا مش محتاجين فلوس حرام
وعد بجدية : انا بعتذر منك بس احنا تعلمنا بيرفض أننا نتعامل مع حد فلوسة حرام مستر ماكسيوس
ماكسيوس : متخفوش انا فاهم الكلام ده كويس
طلال : يبقي نناقش الصفقة
ديفيد : تمام
جلس الأربعة على التربيزة يناقشون و يتابحثون شروط و بنود الصفقة لمده طويلة الى ان وافق الطرفان على شروط العقد ونتهت الجلسه بمضي العقد
ماكسيوس وهو يصافحة : مبروك استاذ طلال
طلال وهو يصافحة : مبروك علينا
ديفيد : يبقي لازم تحضرو الحفلة
طلال : بشكرك جدا بس احنا لازم نسافر بعد بكرا مصر علشان وعد جامعتها
ماكسيوس : جامعة انتى صغيرة بس متوقعتش انك فى جامعة
وعد بابتسامة جميلة : انا فى 2 جامعة إدارة أعمال
ديفيد : على فكرة الحفلة بكرا يعني مفيش تعطيل خالص
طلال وهو ينظر لوعد فحركت عيونها : تمام هنحضر الحفلة
وعد : نستاذن احنا بقي
غادر طلال وبين احضانه وعد وتوجهو الى احدي المطاعم وجلسو ياكلو
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
عودة الى أرض الوطن الحبيب
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
عند يوسف
🔗🔗🔗🔗🔗
وصل يوسف الى جامعة وعد وصعد الى مكتب العميد وخبط وسمح له بالدخول
يوسف : صباح الخير دكتور
العميد : صباح النور انت مين
يوسف : انا يوسف السيوفي اخو الطالبة وعد البحيري
العميد : اذاي اسمك يوسف السيوفى و هى اسمها وعد البحيري
يوسف بعملية : وعد بنت خالتي وأختي بالرضاعة
العميد : تمام خير
يوسف : اختى في المستشفي عملت حادثة وده تقرير المستشفي علشان نسبة الغياب
العميد بجدية : الف سلامة عليها تمام يا ابني انا هرفع نسبة الغياب
يوسف وهو يقف : أتمني ده يا فندم
العميد : بلاش تقلق ان شاء الله تقوم بالسلامة
يوسف : شكرا يا دكتور بعد اذنك
غادر يوسف ولم يسلم من همسات البنات له ولكن لم يهتم وتوجه الى السيارة وغادر إلى الشركة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى قصر الجارحي
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
وصل بدر وامه الى القصر وفى لحظة كان يسقط بدر على الارض بشده أثر لكمة شديدة من أحد
بيريهان بخضة : ابني بدر حبيبي انت كويس
بدر بغل : كويس متخفيش بيري
نورسين بسخرية : قوم ولم اللي وقع منك
بيريهان بصدمة : بقي انتى اللي ضربته
نورسين بفخر : طبعا انا علشان ميعصبنيش تاني
بدر وهو يخلع جاكت البدله : طيب وحيات امك مانا سايبك
صرخت نورسين وطلعت تجري و خلفها بدر فتنهدت بيريهان على أطفالها مهاما كبرو سوف يظلو شعار وصعدت الى غرفتها لتبدل ملابسها وتنزل لتعد الطعام لهم
رواية وعد
الحلقة الثانية والتالته والرابعه والخامسة
الامبراطوره نور الشمس
دخلت نورسين غرفة التدريب ولكن عندما دخل سقط على الارض فوقفت نورسين تضحك بشده على منظرة
بدر بالم : يارب يرزقك بواحد اهبل و عبيط و يكون اسود وسنانه مكسره ويكون بكرش و احول كمان
نورسين بضحك : أدعي براحتك مش هتعرف تمسكني يا بيدو
بدر وهو يقف : انتى شايفة كده
وفي لحظة كانت نورسين تحت ايده وهو يسدد لها بعض اللكمات الخفيفة وهى تصرخ و تصيح بامها التى أسرعت لهم ووجدت بدر ينظر عليها لكل فخر وشماته
كانت نورسين معلقة من ملابسها على الحائط ومنظرها بضحك بشدة فضحكت امهم بشدة على ذلك الثنائي المجنون فخرجت وعادت الى المطبخ
نورسين بعيون كالقطة : بدر بيدو حبيبي نزلني
بدر وهو يجلس على الكرسي : لا انتى كده حلوة
اخرج بدر التليفون واخذ يلتقط لها بعض الصور وهى تتحرك بشده ولكن فى لحظة كان بدر يرمي التليفون ويسرع لشقيقته قبل وقوعها على الارض الصلبة وامسكها بين احضانه
بدر بخوف : انتى كويسة يا عمري
نورسين : اه حبيبي متخفش مالك بس
بدر بخوف : خفت تقعي يا قلبي
نورسين بابتسامة وحب : بس انا مكنتش خايفة علشان عارفة ان اخويا حبيبي وسندي هيحميني من اى حاجة
بدر بحنان وهو يحملها بين ذراعه : علشان انتى بنتي مش اختي
وضعت نورسين راسها على صدره و خرجو وصعد بيهاالى الأعلى وادخلها غرفتها ووضعها على الكرسى
بدر بحنان : يالا يا عمري خدي دش ونزلي علشان ناكل
نورسين : حاضر بيدو
غادر بدر وتوجهت الى الحمام وأخذت دش سريع ونزلت الى الاسفل وبعد قليل نزل بدر وجلسو يتناولو الطعام وسط الهزار والضحك
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
مر باقي اليوم وصباح اليوم التالي ولكن فى المساء وفى إنجلترا
تألق طلال ببدله باللون الرومادي وقميص ابيض وترك اول زاير القميص مفتوح
اما وعد بفستان باللون السماوي عاري الصدر ورفعت شعرها الى الاعلى
وعد : طيلو طيلو
طلال : ايه حبي
وعد بنرفزة : تعالى اقفل المخروبة ديه
طلال بضحك : ولا عمرك هتنضفي ابدا
قام طلال بإغلاق السوسته الخاصة بالفستان واخذ الحذاء وجلس أمامها ولبسهلها
وعد بحب : ربنا ميحرمني منك ابدا
طلال بحنان : ولا منك يا قلبي بس ايه يا بت الجمال ده موزة موزة يعني
وعد بدلع : مرسي طيلو يعني ينفع اتعاكس
طلال بجدية : هتفضلي جمبي واوعي تروحي هنا او هنا مفهوم
وعد بجدية : متخفش يا سطي أختك بت مخلصة وتفوت فى الحديد يالا بينا
طلال بحسرة : ربنا يستر والنعمة حاسس أننا هنترحل مصر بسببك استني يا بت المجنونة
خرج طلال يجري خلف وعد وتوجهو الى السيارة التى أرسلها لهم ماكسيوس وتوجهو الى القصر
كان القصر قمه فى الفخامه و الرقي وكانت الحفلة على أعلى مستوي
دخلت وعد وبجوارها طلال وهو يمسك اديها بشده
ماكسيوس : منور طلال اهلا بالصغنن العسل
طلال : اهلا وسهلا ماكس
وعد : هاي ماكسيوس
ماكسيوس : يا بنتي قوليلي ماكس ذيهم
وعد : لا اسمك حلو كمان فيه قوة وعظمة و فخامة
ماكسيوس بذهول : كل ده من اسمي خلاص اوعدك من النهاردة اسمي ماكسيوس
وعد : براحتك كل واحد حر فى اسمه
طلال : حبيبتي تعالى نرقص
توجه طلال الى نصف القصر ورقص معها بحب و رومانسية
استمر الحفل ولكن بعد مرور ساعة و نصف استأذن طلال من ماكسيوس وغادر الحفلة و رجعو الشقة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى مساء اليوم التالى
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
رواية وعد
الحلقة الثانية والتالته والرابعه والخامسة
الامبراطوره نور الشمس
كان طلال و وعد يجلسون فى انتظار موعد الطائرة للانطلاق الى مصر وبعد قليل أعلن كابتن الطائرة على ربط احزمه الكراسي للإقلاع
طلال : دلوقتي احنا خدنا صفقة السيارات هنعمل ايه
وعد : مش فاهمة تقصد ايه
طلال : هنجيب فلوس منين نعمل حمله الدعاية للعربيات
وعد : امممممممم محلوله نوصل بس بالسلامة ونقعد كلنا ونشوف بس ادعي ربنا وهو هيوفقنا احنا كنا فين وبقينا فين
طلال : عندك حق ربنا كريم
وعد وهى تمسك ذراعة : عاوزة انام طيلو
طلال بحنان : نامي يا قلبي طيلو نامي
غمضت وعد عيونها ونامت وهى تشعر بالأمان بين احضان شقيقها و سندها فى الحياة وذهبت فى ثبات عميق فتنهد طلال ووضع رأسه على راسها و غمض عيونه ونام بتعب ايام مضت وقادمة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى مطار القاهرة الدولي
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
أعلنت الخطوط الجوية القادمة من إنجلترا عن قدوم الرحلة رقم 2345 عن وصولها الى الأراضي المصرية
وبعد مرور ساعة كان قد أنهي طلال الأوراق و خرج وهو يمسك ايد وعد ويدفع عربه الملابس
يوسف بضحك : والله مصر ضلمت
طلال بضحك : ربنا يهدك انت لسه ذي مانتا
يوسف : اه يا بت مخروسه ليه
وعد بشر : علشان هولع فيك يا جو يا حبيبي
يوسف بصويت : يالهويييييييييييييي الحقوني يا ناس
طلال بصدمة : الله يحرقك هتفضحنا امشي قدامي
مسكه طلال من ملابسه وسلم على ادم و الحرس وذهبو الى القصر
وصول الكل ونزلو ودخلو الى القصر وجدو محمد يجلس وبجواره سمر فاسرعت وعد له ورتمت فى حضنة بلهفة وحب وفضلت تقبله بحب
محمد بحنان : وحشتيني يا طفلتي
وعد بحب : وانت كمان وحشتني اوى ميدو
طلال : ايه يا عم محمد مش هتسلم عليا
محمد : اذيك يا بني اخبارك ايه
طلال : كله تمام يا كنج
يوسف : عيب عليك يا عم محمد احنا وحوش
سمر : انا هامر بتجهيز الاكل شكلكم جعانين يا حبايبي
وعد بلهفة : يا ريت يا سمورة اصلي جعانة اوى بس زودي الاكل ونبي
سمر بضحكة : حاضر يا روحي
تناول الجميع الطعام و صعد طلال و وعد الى غرفهم ونامو من تعب السفر و توجه يوسف الى الشركة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
🌛 وعد 🌜
الحلقة الخامسة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى قصر السيوفي
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
عاد يوسف من الشركة وصعد وابدل ملابسه ونزل وبعد قليل نزل طلال
طلال : مسا مسا يا حلوين
سمر بابتسامة : يسعد مساك يا عمري
طلال : فين القردة
يوسف : نايمة
طلال : يخربتها ديه نايمة طول الطريق ومصحيتش غير لما قربنا نوصل
سمر : هبعت حد يصحيها
يوسف بشر : هطلع اصحيها حالا
محمد بسرعة : استني يا واد سابها
ولكن كان يوسف طلع ليها انا ما الا لحظات وكان صراخ وعد يملي البيت ونزول يوسف يجري وهو يضحك وبعد قليل نزلت وعد والمياه تتساقط منها ووقفت أمامهم
وعد بعصبية : شايف يا محمد ابنك الحيوان ده
طلال بضحكة مكتومة : اه ده يا حيوان ليه كده
قام طلال وضم وعد لحضنة وملس على شعرها أهداها وبعد عنها وهى نظرت لمحمد فى لحظة كانت تصرخ بشدة أثر سقوط مياة غزيرة على راسها وجسدها فنظرت وجدت طلال و يوسف يحملون جرادل ويضحكون بشدة عليها فصرخت و طلعت تجري خلفهم من تحدفهم باي شي تمسكه
سمر بصوت عالى : طلال يوسف وعد اهمدو بقي بلاش شغل الجنان ده
محمد بضحكة : سبيهم والله عملين حس للبيت بذمتك مش احسن من جنينه الحيوانات أهم بيطنطو ذي القرود كملو يا قرود أقصد يا عيال
وعد بغيظ : بقي انا قرد ماشي لما احنا قرود وانت ابونا يبقي انت ايه
محمد بصدمة : تقصدي انا غوريلا اه يا بنت الكلب
وعد بلا مبالاه : بتشتم نفسك على فكرة
سمر بضحك : بس بقي يالا اطلعي غيري هدومك ونزلي عملالك الرقاق والمكرونة و الفراخ اللي بتحبيهم يا قلبي
وعد بفرحة : حبي يا سمورة هنزل بسرعة
طلال وهو يطلع من ورا الكرسي : طفسه يا روحي و اااااه
وعد بفخر : احسن
طلال بالم : ربنا يهدك يا وعد
رواية وعد
الحلقة الثانية والتالته والرابعه والخامسة
الامبراطوره نور الشمس
جلس طلال يدلك رأسه أثر الكوب الذي أصابه من وعد
صعدت وعد الى الأعلى لتبدل ملابسها وبعد فترة نزلت وجلست بجوار طلال
فضلت وعد تاكل بستمتاع تحت نظرات طلال و يوسف
يوسف : ااااااه ياما افصلي شوية خلصتي الاكل
وعد وهى تأكل : وانت مالك جعانة اعمل ايه مكلش
طلال بسخرية : لا اذاي كلي ولما تخلصي تعالى كوليني
وعد بارف : بارف من أمثالك اصل دعمك يارف
محمد : متخرس انت و هو سبوها تاكل براحتها كلى يا قلبي انا خليت الخدم يعملو الاكل اللي بتحبية
وعد : ربنا ميحرمني منك يا رب بس خلاص الحمد لله شبعت خلاص
طلال بسخرية : أخيرا الجموسة شبعت
محمد : طلال متشتمش أختك سبها براحتها شبعتي يا قلبي
وعد : الجن لله يا بابي
طلال بجديه : سمورة ونبي اعملنا قهوه وخلي حد يجبها الجنينة فى مكانا
سمر : حاضر طلال
توجه الجميع الى الجنينة وجلسو على الارض وامرت سمر الخدم بتجهيز القهوه و العصير لوعد و محمد
بعد قليل جاءت الخادمه ووضعت الصنية
سمر : خير طلال
طلال : الحمد لله احنا خدنا شغل السيارات من إنجلترا بس فى مشكله
محمد : الحمد لله فين بقي المشكله
وعد : المشكله المطلوب نعمل حمله دعاية بمبلغ كبير والسيوله فى الأرض
سمر : فعلا هنعمل ايه
طلال : ديه مشكله كبيرة لان خلاص السيارات على آخر الشهر هتيجي
يوسف : اممممممم واللي عنده الحل للمشكله
طلال بلهفة : قول اذتي
يوسف : السوشل ميدا
سمر : يعني ايه
يوسف : يعني دلوقتي مفيش بين فى مصر مفهوش روتر او عامل باقة على التليفون فاعنا هنعمل موقع على الفيس باسم الشركة وهنزل صور العربيات
وعد : صح يوسف بيتكلم صح كمان انت يوسف عندك قناة على اليوتيوب والانستا يبقي ننزل على قناتك شويه فيديوهات و نصورك مع كل العربيات فى أوضاع مختلفة ونزلها على الانستا بتاعتك وكمان انا لما كنت هناك صورت شوية عربيات هنزلهم بس عوزين شوية لعب فى الصور
محمد : وانت حد بيشوف الكلام ده يوسف
سمر : طبعا وكلهم بنات وكمان مسمينه الحريف
طلال : كمان انتم الاتنين اول مالعربيات توصل هتنزلو بأحدث العربيات الجامعة
وعد : صح احنا فى جامعة خاصة ومرموقة والكل عنده عربيات والناس دول اغنية ولما يشوفو العربيات هيشترو
سمر : وبكده مش هنعمل حمله دعاية
طلال بضحك : وهنوفر فلوس كتير
وعد : ولما نبيع ونغطي القرض ويبقى معانا مبلغ نشترك فى حمله دعاية على اي مسلسل فاضل لسه 6 شهور على رمضان
محمد بفخر : فعلا الجيل الجديد دماغة حلوة انا فخور بيكو اوى ربنا يحميكم يا ولاد
طلال بحب : ويخليك لينا يا حبيبي
وعد : طيب احنا اتغدينا فين الحلو بقي
طلال : الله يحرقك احنا لسه وكلين
وعد : انا عاوزة حاجة حلوة
يوسف : انا ورايا شغل كمان فى حاجة مهمه
طلال : في ايه
يوسف : انتم عارفين انكم و خدين قروض من 3 بنوك بعد مالكل وافق على الجدولة بعد كده فى بنك من يومين رفض الجدوله
طلال بغضب : هو كلام عيال انا هتصرف
وعد بهدوء : أهدى يا وحش انا هتصرف أبعد عن الموضوع ده اشطا
محمد : خلاص طلال وعد هتتصرف أهدى شوية
فضلو يتكلمو كتير فى الشغل وبعد كده صعد كل شخص على غرفته للاستعداد للغد
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
في قصر الجارحي
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
صحي بدر على صوت والدته وتوجه الى الحمام وخد دش وتؤضا وصلي ولبس و توجه الى غرفة شقيقته ودخل كانت تجهز نفسها وكانت ترتدي بنطلون ابيض و بدي ابيض حمالات و جاكت روز
بدر : صباح الورد يا عمري
نورسين : صباحك فل يا بدوري
بدر : جاهزة
نورسين : اه حبيي يالا
حمل بدر الجاكت بتاعها وهى حملت الشنطة ونزلو وجدو امهم تجلس على يمين الطاولة فتوجهو إليها ووضعو قبله على راسها وجلس لدى على رأس الطاولة وعلى يساره نورسين
بدر : هتروحى الجامعة النهاردة
نورسين : لا حبيبي معنديش حاجة هطلع معاكم على الشركة
بريهان : انا مسافرة يوم الخميس تركيا عوزين حاجة من هناك
بدر : في حاجة هناك
بريهان : لا جدك عاوزني بس
نورسين : اجي معاكي بيري
بدر : ايه ده هتسبوني لوحدي
بريهان : لا نور انتي هتفضلي مع اخوكي
بدر بغيظ : هتفضلي معايا
نورسين : شايفة ابنك
بريهان : مش هتكبرو ابدا اه صحيح القبطان احتمال يرجع معايا
بدر بفرحة : بجد وحشني اوى
نورسين : قبطانيييييييييييييي
بريهان : انا عرفت انتم طلعين مجانين لمين اكيد ليه
بدر بغمزة : ومزز ليكي يا مزه
بريهان : ااااااه دماغي انا همشي لو فضلت معاكم هولع فيكم جاتكم الهم عيال توكس
نورسين : مالك بيري فين العرق التركي انا ليه حاسه انك من الشرابية
بدر بضحك : او من الدرب الأحمر
بريهان : برا يا حيوان انت والبقرة ديه على الشركة هتموتوني نقصة عمر
خرج بدر و نورسين يجرو وهما يضحكو وركبو العربيات ونطلقو الى الشركة
صعدت بريهان وابدلت ملابسها لفستان باللون الاسود بيه بعض الورود باللون البيج وحذاء اسود وشنطة بيج ونزلت وتوجهت الى الشركة
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
فى قصر السيوفي
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
صحيت سمر ونزلت الى الاسفل وجهزت الفطار وتركت الخدم يخرجه على السفرة وصعدت الى غرفة شقيقها وصحته وتركته وهو يتوجه إلى الحمام بعد ذلك توجهت الى غرفة طلال وجدته يصلي وبعد انتهائه وضعت قبله على رأسه وتوجهت الى غرفة يوسف وصحته وأخيرا توجهت الى غرفة الاميرة النائمة وفضلت تصحي فيها واخيرا صحيت وتوجهت الى الحمام وبعد ذلك توجهت الى غرفها ولبست فستان باللون الاسود وجاكت احمر وعملت مكياج هادي ونزلت
اما طلال فارتدي بدله ونزل وخلفة كان ينزل يوسف وهو يرتدي ملابس كاجول ووضعو قبله على راس والدهم وقعدو
طلال بضحك : البقرة لسه نايمه
سمر بضحك : لا صحتها خلاص وزمانها نزله
محمد : محدش يزعلها حرام عليكو
يوسف بخنقة : خليك كده يا محمد دلع فيها لغاية متولع فينا
محمد : ملكش دعوة بيها يا حيوان
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
في غرفة وعد
🔗🔗🔗🔗🔗🔗
انتهت وعد من صلاتها وتوجهت الى الدولاب ولكن لم تعثر على ملابس تليق لمقابلة رئيس البنك فتوجهت الى غرفة سمر ودخلت على الدولاب وفتحته
وعد : والنعمة انتى يا سمورة عسل ايه الهدوم ديه بصي حلو اوى الطقم ده يالا اهو ينفع بس الجذمة فين والشنطة اكيد فى الناحية التانية وكمان فين الاكسسوري يالا هاخد من عندي
وذهبت الى غرفتها ولبست كان الطقم عبارة عن بنطلون ابيض و بلوزه بيضاء و جاكت روز وشنطة روز وحذاء بكعب عالى باللون الروز من الأعلى والاسفل فضي
وعد بارف : يع هو انا هلبس بلوزه تحت الجاكت لا مش بحب الخنقة
وتوجهت الى الدولاب وأخرجت توب باللون الاسود ولبست ونزلت
وعد : صباحو شباب
سمر بشهقة : بت الهدوم ديه بتاعتي والنعمة
وعد بهدوء : البنطلون و الجاكت والشنطة و الجذمة والروج بس والله
طلال بضحك : امال ناقص ايه من عندها
وعد : التوب و الاكسسوري والمكياج والبرفن بتوعي والنعمه
يوسف : طيب البت مغلطتش
وعد : شفتي يعني اعمل ايه كمان انا راحة البنك يبقي لازم البس حلو مينفعش لبسي هناك صح
محمد : وعد بتتكلم صح فعلا الهدوم بتاعتها مش مناسبة للمشوار ده
سمر بزعل : بس الطقم ده كان لسه جديد
وعد بعيون كالقطة : خلاص سمورة هطلع اغير الطقم شكرا
سمر بسرعة : خلاص يا عمري ربنا يهنيكى بيه مبروك عليكي
وعد بفرحة : شكرا سمورة
ما الوقت وتوجه طلال و سمر و محمد الى الشركة و توجه يوسف و وعد الى البنك
بعد ما يقرب من ساعة كان البنك مجدول القرض بمدي طويل بعد ان قامت وعد بتهديد مدير البنك وخرجو وتوجهو الى الشركة
حكى يوسف لهم ما حدث معهم فى البنك والجميع استغرب كيفيه السيطرة على المدير ولكن أخبرتهم بأن ابنه زميلها فى الجامعة و بتعاطي مخدرات وهذا الخبر غلط على منصبه فوافق على شروطها
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
- سافرت بريهان الى تركيا
- استمر العمل فى شركات الجارحي على أكمل وجه
- نزل يوسف صور العربيات على الانستا ونبهر بيها الجميع
- قام يوسف بانشاء موقع للشركة على السوشل ميدا
- وصل الشركة الكثير من الحجوزات على السيارات
- سددت سمر الكثير من القروض من الشحنات القادمة من لبنان و الإمارات
🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗
يتبع
الى لقاء جديد فى الحلقة القادمة
تعليقات
إرسال تعليق