القائمة الرئيسية

الصفحات

الفصل 28&29&30 والاخير رواية عشق الليل بقلمي هدير ممدوح كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

 الفصل 28&29&30 والاخير
رواية عشق الليل 
بقلمي هدير ممدوح 
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

          بسم الله الرحمن الرحيم

الفصل 28

وقفنا عند 

بعدما تناولوا الطعام وصلوا إلى المنزل 

في غرفة عشق وليل 

عشق ليل امتي الطيارة هتطلع 

ليل بعد ثلاث ساعات  

عشق ماشي 

ليل انتي رايحة فين 

عشق  هروح احط الهدوم ف الشنط 

ليل هدوم اي ده تعالي هنا وقام بحملها وذهبوا الي عالمهم الخاص 


وبعد مرور الكثير من الوقت 

وصلا عشق وليل إلي تركيا 

عشق انا مش مصدقة اني ف تركيا دلوقتي 

ليل وهو يحاوط كتفها لا صدقي ياقلبي 

عشق هنروح فين بقا دلوقتي 

ليل في الفندق ياحبيبتي 

عشق اوكي 

بعد قليل وصلا عشق وليل إلي الفندق وتوجهوا إلي عرفتهم 

دخل ليل وإلقي جسده ع السرير 

عشق ليل انت بتعمل ايه 

ليل هنام شوية 

عشق لا ماليش فيه انا مش جاية عشان انام انا عايزة اخرج 

ليل عشق انا مش عايز جنان  نامي ياحبيبتي 

 ساعتين كده ونقوم نخرج 

عشق هووووف 

يسحبها ليل بجانبة وبعد قليل يغطون في نوم عميق .


عند امنه في غرفتها 

امنة شوف ازاي رجعتله مقصوفة الرقبة 

لا وكمان سافرها فين ف تركيا اللي عمره ماعملها مع وحدة فينا 

يلا روحي الهي مترجعي يابعيدة 


(ونسيبها تاكل ف روحها )


عند عشق وليل يفيق ليل أولاً 

ليل عشق  عشق 

عشق اممممممم 

ليل يلا قومي 

عشق سبيني انام شوية 

ليل علي راحتك وانا اللي كنت هخرجك دلوقتي


عند هذة النقطة فاقت عشق 

عشق ايه انت قولت ايه 

ليل بقول روحي خدي شاور عشان نخرج

عشق اوكي

ليل انا هطلب اكل دلوقتي 

عشق تصدق نسيت اني ماكلتش 

ليل ربنا يشفي اول مرة اشوف واحدة تنسي تاكل

وجاء الاكل ثم خرجت عشق من الحمام 

عشق ليل اي رايك 

ليل يخربيتك ياشيخة 

عشق ايه حلو صح انا عارفة 

كانت عشق تلبس بنطلون من الجينز وتشرت قصير ابيض وشعرها ذيل حصان 

ليل غبري الزفت ده بقولك 

عشق وهي تتقدم الي طاولة الطعام .معلش .

ليل معلش طاب تعالي هنا وانا اوريكي معلش تتقال ازاي 

ركضت عشق الي الحمام سريعا 

غيريه بسرعة والا مفيش خروج 

عشق هوف اتنيل اغيرهازاي والبس برة 

ليل استني اناهجبلك 

اختار ليل لها شميز بالون الاسود 

وحجاب من اللون الاحمر الغامئ

ثم اعطاهم لها 

عشق كان لازم يعني 

ليل احمدي ربك اني هسيبك تطلعي بالبنطلون 

عشق لاغاظته الحمدلله 

ثم خرجت 

ليل مالفيتيش ليه الطرحة 

عشق طاب مانا شكلي حلو كدة وانا بشعري 

ليل وربنا خلق شعرنا عشان نورية للناس 

عشق ليل سيبني ع راحتي 

ليل راحتك ف شعرك 

ياهانم شعرك دة هيشيط يوم القيامة 

وربنا طلع حاجة اسمها حجاب 

فهمتي 

عشق وقد اقتنعت فهمت 

ثم تناولوا الطعام وذهبوا الي الخروج 

وقد التقطوا بعض الصور 

وشراء الملابس 

لفت انتباه ليل سلسال مكتوب عليه عشق بالغة التركية 

ثم سحبها الي ذلك المحل 


الحوار مترجم 

ليل اريد هذه السلسلة 

الرجل تفضل 

ثم دفع ثمنها 

عشق اي دي ياليل 

ليل دي ياستي سلسلة ومكتوب عليها عشق  

عشق واو

طاب متسأله اذا كان في واحدة تاني وعليها اسمك 

ليل اوكي 

وسأل ليل الرجل وقد وجد عنده 

ليل اهو ياستي خدي بتاعتك وهاتي بتاعتي 

عشق ﻷ انت خد المكتوب عليها اسمي 

وانا هاخد المكتوب عليها اسمك 

ليل ماشي ياعمري 

وتمر ثلاث ايا م 

وهم فرحين 

وفي جناح الفندق 

ليل عشق انتي بتستفرغي من بدري وما كلتيش حاجة 

خرجت عشق من الحمام وقالت ﻷ انا كويسة جد.. 

لم تكمل جملتها حتي سقطت مغشي عليها

ليل عشق عشق 

ثم حملها الي السرير وطلب من الفندق طبيبة فورا 

بعد قليل جاءت طبيبة 

وكشفت عليها 

ليل هوفي ايه ليه مش بتفوق 

الطبيبة مبارك لك المدام حامل وفد اكملت شهرا

ليل اي يعني عشق حامل ليها شهر 

الطبيبة نعم وهي ضعيفة جدا عليها الاهتمام لصحتها 

وستفوق بعد قليل 

ليل الحقيقة اننا لانعيش هنا فهل يمكننا السفر الي بلدنا 

الطبيبة حسنا لا مشكلة ولكن عليها الراحة 

والمتابعة لدي دكتور مختص 

ليل حسنا شكرا ليكي 

وغادرت الطبيبة 


مر بعض الوقت واخيرا قد فاقت عشق 

عشق ليل اي اللي حصل 

ليل اخيرا ياحبيبتي مفيش حاجة ياقلبي بس شكلة الولد هيطلع شقي 

عشق ولد ولد مين 

امسك ليل يدها وقال ابني 

عشق نننننننعم 

ليل كل دة وتعبانة كمان يامجنونة انتي حامل 

عشق اه بحسب

ها انت قولت ايه 

ليل حامل 

عشق الله يعني انا في بطني والد 

ليل تفريبا 

عشق اي 

ليل بضحك ياعوض مضحكش 

عشق اضحك ياخويا رجالة رخمة بصحيح 

ليل بتفولي حاجة ياقلبي 

عشق ﻷ انا كنت بكح

ليل ع العموم انا حجزت تذاكرتين عشان هنرجع

عشق احنا لسة قعدنا 

ليل معلش ياحبيبتي وعد اننا هنيجي تاني وهتكون مع ولادنا 

عشق ماشي 


وهاهما الان امام المنزل 

ليل السلام عليكم 

عبد ال اضي انتو جيتوا ياولدي 

ثم سلم عليه هو وعشق وعلي الجميع 

عبدالراضي تعالي ياولدي عايز اقولك ع خبرية 

هتفرحك

ليل وانا كمان بس قول انت ياجدي الاول 

عبدالراضي صاحبك احمد طالب ايد البت ياسمين 

وانا وافقت 

ليل بجد مبروك يابو حميد  

عبد الراضي قولنا ياولدي الخبرية بتاعتك 

ليل وهو يذهب لعشق ويمسك يدها  

ووووووو


دمتم بخير


 

{بسم الله الرحمن الرحيم }

الفصل 29 


وقفنا عندما 

عبد الرضي .. قولنا يا ولدي ع الخبريه بتاعتك

وقف ليل وذهب عند عشق وامسك يدها 

ليل .. عشق حامل 

عبد الرضي .. حامل الف مبروك يابتي ويا و

والدي .. يتربي في عزك 

عشق ليل .. الله يبارك فيك يا جدي 

ذهبت لها ناديه واحتضنتها .. الف مبروك واخيرا هشوف ولد بتي 

عشق .. الله يبارك فيكي يا ماما 

أمسك ليل يد ولدته وقبلها ربنا يخليكي لبنا يا 

أمي 

ناديه .. ويخليك لمرتك وعيالك 

رهف الصغيره .. عشق أنتي في بطنك نونه 

عشق .. اه يا حبيبتي 

حملها ليل .. بس انتي قلبي وفرحتي الكبيره 

قامت رهف بتقبيله من خده .. وانت كمان يا 

بابا ... ابتسم الجميع ع الطفله 

أمنه بغيظ .. مبروك يا خيتي 

عشق .. شكرا الله يبارك فيكي 

عبد الرضي. طب با ولدي روح خد مرتك ترتاح

دلوقتي 

ليل .. ماشي يا جدي 

أمنه سريعا شكلك ناسي يا ليل أنك متجوز واحده تانيه ولا ايه عاد 

ليل لا يا أمنه مانسيتش 

أمنه اذا كده يبقي هتبات الليله عندي 

عبد الرحمن .. امنه عندها حق يا ولدي وصل 

عشق اوضتها وروح بات الليله عند امنه 

ليل .. ماشي يا جدي 

ابتسمت امنه بانتصار وقالت ولسه يا حلوه 

عند ليل وعشق .. 

عشق وقد امتلئت عينها بالدموع 

ليل .. انتي زعلانه 

عشق .. لا انا مش زعلانه لاني لو انا مكانها كنت عملت كده 

ليل .. ماشي يا قلبي بكره هنروح لدكتور اللي هايبقي متابعها ماشي 

عشق .. ماشي 

وذهب ليل وبات هذه الليله عند امنه

ولكن في منتصف الليل 

قام ليل من جانب امنه وتسحب خارج غرفتها ولكن كانت امنه فايقه 

امنه بقي هتعمل فيا اكدا يا ولد عمي والله اخليك تندم 

عند ليل .. ذهب الي غرفة عشق 

لم يجدها ولكنه سمع صوت علم انها في الحمام بعد قليل خرجت عشق من الحمام وقالت 

ليل وانتي صاحيه ليه لحد دلوقتي 

عشق مش جيلي نوم 

ليل طاب تعالي كده 

وحملها الي السرير 

واخدها باحضانه سرعان ما غرقوا في سبات عميق 

ولكن حوالي الساعه السادسه 

ذهب ليل اعلي غرفة امنه 

كي تفيق وتجده بجانبها ولا تحزن ومر بعض ساعات 

وفاق الجميع ثم تناولوا الطعام وذهب ليل الي شغله الذي اهمله في الفتره الاخيره 

فاقت عشق ونزلت الي الاسفل 

عشق ماما .. هو ليل فين ؟ 

ناديه بحنيه هو راح شغله يا بتي بس يلا تعالي افطري انتي عشان اللي في بطنك 

عشق ماشي يا ماما .. قامت عشق تناولت الطعام وذهبت لتشاهد التلفاز هي ورهف 

راتهم امنه واتغاظت من حب هذه الصغيره لعشق 

اما عشق كانت تفكر هل نسي ليل موعد الطبيبه او ماذا 

رهف ماما عشق انا رايحه اثرب ( اشرب ) 

وجايه 

عشق استني يا حبيبتي انا هروح اجيبلك 

رهف ببراءه ماثي ( ماشي ) 

استغلت امنه ذهاب عشق وجلست بجانب الصغيره 

امنه رهف اكيد بتي انتي عارفه ان عشق هتجيب ولد 

رهف اه عارفه 

امنه بس انا زعلانه عليكي جوي 

رهف ببراءه ليه 

امنه عشان الكل اهنه هيحب عشق والولد وانتي لا 

رهف انتي كدابه كلهم بيحبوني 

امنه لا دلوقتي عشق تجيب نونه جديد والكل هيحبوه .... وعشق دلوقتي تكرهك 

ثم قاطعتهم مجيئ عشق 

عشق اتفضلي يا حبيبتي الميه اهي 

رهف وقد ازاحت يد عشق وتكسر الكوب هنا وقد جاء ليل 

ليل رهف اي اللي عملتيه ده 

رهف انا مش عايزه نونه جديد انا مش بحبه 

ليل بعصبيه ايه اللي بتقوليه ده 

عشق . اهدي يا ليل 

عشق طاب انتي كده مش بتحبي النونه 

رهف عشان انتي هتحبيه اكتر مني انتي وباب وهتكرهوني انا 

ليل مين قالك الكلام ده 

كانت امنه واقفه فرحه كثيرا 

ولكن توترت عندما سال ليل الطفله 

رهف وهي تشاور علي امنه خالتوا امنه هي اللي قالتلي 

ليل بعصبيه وامسك ذراع امنه وقام بلويه خلف ظهرها 

ليل انا سكتلك كتير بس انتي مبتفهميش بالذوق

وصفعها ع وجهها 


عشق ليل كفاية كدة رهف خايفة 

نظر ليل الي صغيرته وقال لامنة 

اطلعي ع أوضتك يلاااااا

ذهبت امنة الي غرفتها وقد زاد كرهها لعشق اكثر

ليل رهف حبيبتي مش انتي بتحبي ماما عشق وبابا 

رهف اه 

ليل / وبرضه عشق وليل بيحبوكي وبعدين مين الكبير انتي ولا نونو

رهف انا 

عشق يبقي انتي الكبيرة واخنا بنحبك انتي لأنك جيتي الاول فهمتي

رهف ببراءة آة 

ليل يلا بقي ياقمرات احهزوا عشان نروح للدكتور 

         (تسريع ف الاحداث )


تزوج اخمد من ياسمين 

وقد حمدت ربها ﻷنه عوضها بزوجها احمد


وقد قررت أن تنسي كل شيء حدث معها 


اما قمر اخت ليل قد ولدت وانجبت طفلين مالك ومليكة 

اما عشق قد علمت بأنها حامل بتؤم ولد وفتاة 

وهي الان ف شهرها الخامس 

اما امنة  يزداد كرهها لعشق 


والان وقد مر شهرين ايضا لن يحدث شيئاً جديد 

غير هرمونات الحمل لدي عشق التي تجنن ليل وقد تقوم في منتصف الليل وتطلب منه ان يحلب لها طعام 

وووووو

استوب 


دمتم بخير


الفصل 30 ماقبل والأخير. 


بسم الله الرحمن الرحيم 


وهقد مر شهرين 

واصبحت عشق ف شهرها السابع 

والكل يزداد اهتماما بها 


في حوالي الساعة الثانية عشر 

ينم ليل وعشق 

افاقت عشق وهي تشعر بالجوع 

عشق ليل ليل 

ليل اي ياعشق نامي 

عشق انا جعانة عايزة اكل 

ليل ماشي ياحبيبتي روحي هاتي اكل من تحت 

عشق ياليل انا تعبانة قوم انت هاتلي 

ليل ياحبيبتي ماانتي كلتي قبل ماتنامي 

عشق اديك قولت قبل مانام 

دلوقتي انا صحيت 

وعايزة اكل 

ليل قايم اهو قايم عشان عارف مفيش فايدة 

عشق تشكر ياخوي

ليل ف سره داكي خوتة تخوتك ياشيخة 

ذهب ليل واحضر طعام لها 

ثم تناولته عشق وذهبت الي النوم سريعا


ليل انا خايف اتاكل وانا نايم جمبها 

اهو يلا توكلنا علي الله 

في الصباح 


فاقت عشق وكان ليل قد فاق 

عشق ليل انت صحيت امتي 

ليل صاحي من نص ساعة تقريبا 

عشق طاب مصحتنيش ليه مش يمكن جعانة 

ليل انا شهر كمان وهعلن افلاسي 

عشق وانا ذنبي ايه يعني 

ماولادك هما اللي بياكلوا 

ليل وهو انا قلت حاجة انا نازل لشغلي لحسن اموت 

نزلت عشق الي الاسفل 

وقد جاءت والدتها لها 

وكان قد رحل ليل الي شركته 

صفاء عاملة اي ياحبيبتي والكتاكيت اللي ف بطنك عاملين ايه 

عشق كويسة ياماما بس هما تعبني شوية 

صفاء استحملي يابنتي 

عشق مستحمله والله لولا كدة كنت طلعتهم رميتهم وخلصت 

صفاء وهي تضحك كله بيقول كدة لكن الضنا غالي وميهونش عليكي .

عشق فعلا ياماما كله يهون فترة وهتعدي 

ثم قالت عشق للخدامة سعاد 

لوسمحتي ياطنط سعاد هاتي كوباية عصير وقطعتين كيكة 

سعاد حاضر ياست هانم 

صفاء في ايه ياعشق 

عشق ايه ياماما خضتني 

صفاء اي يابنتي دي رابع كوباية عصير هتشربيها والكيكة برضه اي 

دة انتي حتي معزمتيش عليها 


عشق باحراج ها معلش ياماما استني هخليها اتجبلك 

صفاء ﻷ يابنتي انا ماشية بس انتي خفي شوية عشق حاضر ياماما سلام 

في غرفة 

امنة وجدت هاتفها يرن برقم غريب

امسكته وقامت بالرد 

امنة الو مين 

الشخص تؤتؤ معقول نسيتي بالسرعة دي 

امنة سامر ازاي مش انت مت 

سامر ههههههه ﻷ ياحلوة انا مامتش اسمعي بقي كويس جوزك المصون خسرني شركتي 

بس الغبي مايعرفش اني معايا شركة 

بس مش بااسمي 

المهم ياحلوة عايزين ننهي اللي بدأنا 

وانا عرفت ان عشق حامل 

امنة ايوة صوح 

سامر يبقي ده هدفنا 

امنة تقصد ايه عاد 

سامر اسمعي كويس .........

امنة خلاص فهمت هعمل اكدة وربنا يستر 


ولكن قد سمعها شخص ولكن 

ولكن لن يفهم بالظبط المكالمة 


جاء ثاني يوم وهو موعد رجوع ليل 

هاتف ليل عشق واخبرها بأن تجهز حتي يذهبوا للمتابعة لدي الطبيبة 

لانهم سيرحلون ع طول 


قد جهزت عشق نفسها وكانت نازلة الي الاسفل 

عندما هاتفها ليل وقال لها انه قرب ع الوصول الي البيت 

كانت عشق نازلة وكان الجميع بغرفهم 

عشق وهي نازلة من علي درجات السلم 

لم تستطع التماسك بسبب الشئ الذي اسفلها 

عشق اااااااااااااااه 

صرخت عشق عندما وقعت من ع درجات السلم 

فذلك الوقت 

دخل ليل ورأها

ليل عشششششق 

ونزل الجميع ايضا ع اثر الصوت كانت 

عشق مستلقيه ع اخر درجات السلم والدماء منتشر حولها

حملها ليل وذهب الي المستشفي 

وصل سريعا ليل 

ليل ترولي يابهايم ياللي هنا 

احضرله ممرض واحدة 

ثم ادخلوها الي غرفة العمليات 


انتظر بعد الدقائق وهويري الممرضين يسرعون بأكياس من الدماء 

ليل وهو يمسك بيد الممرضة 

ليل هي كويسة وليه الدم ده 

الممرضه لوسمحت سبني دلوقتي المريضة نزفت ومحتاجة دم 

وذهبت الممرضه سريعا 

وقد حضر عبدالراضي ومصطفي ونادية 


عبدالراضي اي ياولدي 

ليل مش عارف مش عارف 

مصطفي اهدي يابني 

عبدالراضي خير ان شاء الله 

مر ساعتين 

واخيرا قد اطفئت المبه الحمراء الذي تتدل ع الانتهاء 

ثم رأي الطبيبة وهي تخرج 

ليل حصل اي 

عبدالراضي طمنينا يابتي 

الطبيبة للاسف ........ 

استوب 

دمتم بخير

الاخير ج2  


بسم الله الرحمن الرحيم 

وقفنا عندما خرجت الطبيبة 

عبدالراضي طمنينا يابتي 

الطبيية للاسف 

المدام كانت حامل بتؤام 

واحنا قدرنا ننقذ طفل والتاني توفي

والطفل دلوقتي هينتقل للحضانة 

ليل بالهفة وعشق 

الطبيبة المدام بخير بس هتفضل تحت الملاحظة 

اربعة وعشرين ساعة وبعدها ننقلها اوضة عادية 

ليل عايز اشوفها 

الطبيبة مش هينفع اول ماننقلها اوضة عادية 

تقدر تشوفها 

عن اذنكم 

عبدالراضي يلا يابني تعالي شوف ولدك اللي توفي عشان الدفنة. 

ليل مش هيدفن غير لم تفوق عشق وتشوفه 

عبدالراضي طاب تعالي نشوفهم 

ليل يلا 

ذهب الجميع ولقد علم ان نوع الطفل الذي توفي فتاة 

والذي ف الحضانة ولد 

ومر اليوم سريعا 

وقد نقلت عشق الي غرفة عادية 


دخل ليل اولا لها وقد رأت الطفلة التي توفي 

وانهارت واعطاها الطبيب حقنة مهدئة 

وتم دفن الطفلة 

ومر اسبوعا ايضا والان موعد العودة الي البيت مع الطفل الجديد 

فرحت عشق كثيرا علي هذا الطفل الذي يشبهها ولكن بعيون ابيه 


دخل البيت والكل فرح ورحب  بهذا المولود 

وجاء ايضا عائلة والد عشق 

ليل بما ان الكل ما تجمع هنا 

عايزين بقي نعرف ياعشق انتي وقعتي ازاي 

عشق حاضر 


انا كنت نازلة ومبصتيش اي اللي تحتي 

بس فجأة مقد رتش اتماسك ووقعت 


ليل واي الخاجة اللي كانت ع سلم 

عشق بلي 

امنة سريعا ايوة انا شوفت رهف وهي بتلعب بي. ...ااااااااااه

لم تكمل جملتها ف لقد تلقت صفعة من ليل 

عبد الراضي بحدة ايه اللي عملته ده ياولد 

وهنا جاءت سعدية والدة امنة 

سعديه وه انت كيف تمد ايدك علي بيتي دي مرتك وبت عمك 

ليل قصدك طلقتي ايوة انا جبت وراق طلاق ووقعت عليهم فاضل هي 

لاني مستحيل اخليها ع ذمتي بعد ماقتلت بنتي 

عبدالراضي ايه اللي ع تقوله ده ياولدي 

ليل سعاد ياسعاد تعالي هنا 

سعاد ايوة 

ليل احكي ليهم 

سعاد حاضر 

انا اول ماجيت وانا براقب الست امنة وسمعتها وهي بتحكي مع شخص بس مفهمتش كويس 

وبعيديها شوفتها وهي ع تاخد البلي من اوضة رهف الصغيرة وحطته ع سلم وشوفت ازاي وقعت الست عشق .

ليل سمعته دة كمان المدام مش لوحدها بتكلم الاستاذ سامر المهدي 

اللي قالوا عليه مات بس هو غبي جدا لاني بعت شخص يراقبه وجاب رقم تليفونه كمان 

والخطه المتفقين عليهم متسجلة وهو دلوقتي اتحبس ف السجن 

اكراما لعمي انا مش هحبسك بس انتي طالق 

ومش عايز اشوف وشك تاني 

وغصبها بان تمضي ع الاوراق 

وذهبت مع والداتها 

في منزل امنه 

سعديه مقلتيش ليه ع الحيلة دي 

وهنا جاء اخوا امنة اسمعي كويس ياامنة اول ماتخلص عدتك هجوزك 

امنة انت بتقول ايه انا مش هتجوز تاني 

ياسر. بحدة تتجوزي كفايه عاميلك الكحلة اللي عملتيها 

انهارت امنة من البكاء 

اما عند عشق وليل 

ليل كان يلاعب طفله 

عشق ليل احنا مسمناش الولد لحد دلوقتي 

ليل مين قال كدة انا سميته اسر 

عشق بجد حلو جدا الاسم ده 

ثم ادمعت عينيها 

وضع ليل الطفل ع سريره 

ليل عشق انسي وكغاية معانا رهف واسر 

وبعديها ياستي هنعوضها 

تعالي طدة بقي 

وحملها وذهبوا الي عالمهم الخاص 

وتمر الايام سريعا 

وقد تزوجت امنة من شخص يبلغ من العمر الاربعون عاما ومتزوج اثنتان 

في منزل امنة الجديد 

ضرتها يلا ياحلوة قومي وضبي البيت وحضري الاكل 

امنة ومتقوميش ليه انتي 

الضرة التانية وه انتي كمان ع تردي شكلك متربتيش زين 

وقد انهالوا عليها بالضرب وبعد ذلك 

قامت بالعمل كله 

 (* ماكان من الاول بدال العلقة السخنة دي *)


 والان تمر الايام وعشق وليل سعداء مع طفلهم ورهف 


ولم يفرقوا بينهم 

وامنة وسامر قد اخذوا جزاتهم 

والان وقد مرت ثلاث سنوات 

ورهف تبلغ 6 سنوات 

واسر 3واولاد قمر ثلاث 

والان وقد انجبت عشق طفلان 

ايلا واياد يبلغون شهر فقط

ومازال سامر ف السجن 

وامنة تعامل معاملة الخدم 

اما ياسمين معها طفلان هما جاسر وايتن 

*******************************


البعض منا يختار الطريق الاسهل مثل ياسمين 

والبعض الاخر يختار طريق الانتقام مثل سامر 

والبعض الاخر يختار الكره والحقد مثل امنة 

ولايرضون بما كتب الله لنا 

وهذا كله من اجل المال 

ولكنهم يجب ان يعلموا انهم كما اتوا الي هذه الدنيا سيرحلون  

فعشها بحلوها ومرها 

وارضي بما كتب الله لك 

تمت بحمد الله 

رأيكم بليز ف الرواية 

بحب اشكر كل شخص دعمني وعلق ولوتعليق بسيط بشكركم

 من كل قلبي كلامكم بيفرحني جدا 

دمتم بخير

بداية الروايه من هنا

تعليقات

التنقل السريع
    close