![]() |
الحلقة 15 الحلقة 16 الحلقة 17 الحلقة 18
رواية / رنين الاسد
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
الحلقة 15
رنين..ألو مين
الشخص..جوزك عمل حادثه وهوا دلوقتى بين الحيا والموت
رنين بصدمه..إنت بتقول اه
وقفل معها ،فضلت رنين ترن علي أسد ومش بيرض لبست هدومها وخرجت برا القصر وهيا في الطريق جات عربيه ونزل منها ناس رشو في وشها حاجه وفقدت الوعي وحطوها في العربيه
...........................
في شركه أسد
خلص أسد الاجتماع وفتح تليفون بتاعوا لقي رنين رنه عليه كتير رن أسد عليها ومرضتش رن تاني وفتح شخص
الشخص بخبث..اهلا اهلا أسد باشا
أسد بغضب..إنت مين وفين رنين
الشخص..ياه لحقت تنساني يا أسد ،وبي النسبه لي رنين فا رنين معيا
أسد بغضب شديد..ورحمت امي يا عمر ولو جيت جمبها يا موتك
ضحك عمر وقال ..يبقي بعينك لو شوفتها
أسد بغضب..عايز اه
عمر بخبث..ايوه كده عايزك تيجي لوحدك علي المكان ده ........ولو حد جي معاك متلومش غير نفسك
وقفل معاه واخد أسد مفتاح العربيه وهوا ماشي رن عليه مالك
مالك..إنت فين يا أسد
أسد بغضب..عمر خطف رنين يا مالك
مالك بصدمه..إنت بتقول اه طب وانت فين
أسد..أنا رايح العنوان ده ......
مالك ..طب متحركش احنا جيين
أسد ..لا محدش يجي انا هاروح لوحدي
وقفل معاه
زين ومازن ..في اه يا مالك
مالك ..اصل عمر وبدأ يحكي كل حاجه
مازن ..طب يلا مستنين اه
زين ..مازن ابعت قوات معنا
مازن ..من غير ماتقول
وتحركوا الشباب
.....................................
الحلقة 15 الحلقة 16 الحلقة 17 الحلقة 18
رواية / رنين الاسد
في مكان مهجور
بدأت رنين تفوق وشافت عمر قاعد جمبيها
رنين..إنا بعمل ايه هنا
عمر بخبث.. حمد لله على السلامة يا روحي
رنين بزعر..عمر انت بتعمل اه
عمر ..هموت جوزك قدام عنيكي
رنين بزعيق ..متقدرش عشان انت مش راجل واسد هيجي ينقذني
عمر راح مسكها من شعرها وقال ..انا مش راجل طب انا هوريكي انا مش راجل إزاي وبدأ يفك زراير القميص
رنين بخوف..إنت هتعمل اه
وقرب عمر منها وقطع كموم الفستان وبدأ يقرب منها
رنين وهيا بتضربوا ابعد عني يا حيوان
وهنا بابا المخزن اتفتح ودخل أسد بكل غضب
أسد بغضب شديد..رنيييييين
وراح هجم علي عمر وفضل يضرب فيه وهوا مش شايف قداموا
رنين بدموع..خلاص يا أسد سيبوا
وهنا راح أسد نحيه رنين وحضنها وقال ..عملك حاجه
رنين بدموع..لا بس كان عايز ......
وغلي الد.م في عروق أسد وهنا قام عمر وندا علي الرجاله ودخل عدد كبير من الرجاله
رنين بخوف..أسد انا خايفه
أسد..متخافيش طول ما انا معاكي ورجعها لي ورا وبدأ ض.رب وكان بيض.رب بطريقه جذابه
وهنا دخلوا القوات ومعاهم مازن ومالك وزين
ومسكوا عمر ورجالتوا، وراح أسد نحياه رنين ولسه هيتكلم كان عمر خد المس.دس من الظابط وضرب أسد طل.قه في ظهروا
رنين بخوف وصويت ..أسددددد
وراحت نحيا أسد إلي كان فاقد الوعي
رنين..أسد قوم معلش قوم
وراحوا الشباب عند أسد وشلوا وأتجهوا الي المستشفي
...........................................
في المستشفى
دخل مازن ومالك وزين وهما شيلين أسد
مالك بزعيق..دكتور بسرعه يا حيونات
الدكتور..مالك بيه اتفضل ،وخدوا أسد علي غرفه العمليات
رنين كانت قاعده في الأرض وكانت شبه ميته
كلم مالك البيت وقلهم علي كل حاجه وقال لملك تجيب هدوم لي رنين
زين وهوا يخلع الجاكيت بتاعوا وبيديه لي رنين ...البسي ده يا رنين بدل ما أسد يصحي ويتربق الدنيا علينا
خدت رنين الجاكيت ولبستوا ووصلت العليله وجابت ملك هدوم لي رنين ودخلت غيرت هدومها وطلعت
بعد ساعه ،طلع الدكتور
رنين بخوف..أسد كويس يا دكتور
الدكتور ..أسف بس .....
رنين ..اه
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
الحلقة 15 الحلقة 16 الحلقة 17 الحلقة 18
رواية / رنين الاسد
الحلقة 16
.
part 16
الدكتور..أسف بس المريض محتاج نقل دم بسرعه
رنين بصدمه..إنت بتقول اه
الدكتور..عايزين عينه د.م -o
رنين بسرعه..انا عينه دمي -o
مالك..وانا برضوا
الدكتور..طب تعالوا معيا بسرعه
وخدوهم إلي المعمل وخدوا منهم العينه وكانت رنين تعبانه جدا
نغم..رنين حببتي تعالي أقعدي شويه
رنين بدوخه..لا انا مش هقعد إلي لما أسد يفوق، وأكملت كلمها وأغمي عليها
جريوا العيله عليها ونادو دكتوره وخدوها وعلقوا ليها محاليل
..................................
محمد..إنت بتقول اه
الشخص..زي ما بقولك كده
محمد..طب وعمر فين واسد حصلوا اه
الشخص..للأسف عمر بيه أتقب.ض عليه اما أسد باشا فاهوا في المستشفى وحالتوا خطيره
محمد..يا وجعه مربرابه
الشخص..في اه يا باشا
محمد..مافيش غور إنت
ومشي الشخص ورن محمد علي شخص
محمد..ألو يا باشا
الشخص..حصل اه
محمد بخوف..أسد عرف كل حاجه
الشخص..إنت بتقول اه
محمد..أصل......وبدأ يحكي كل حاجه
الشخص..يا حي.وان قسما بالله لو محليت المشكله دي يتكون نهيتك علي إيدي
وقفل الخط
الشخص..شكل نهايتك هتبقي علي إيدي يا أسد إنت وجدك ،قسما بالله يخلي جدك يدفع التمن غالي قوي
(ياتري مين الشخص واه بينوا وبين الشرقاوي وأسد واه الي حصل زمان عشان يدفعوا التمن غالي )
...........................................
في المستشفى
قامت رنين وشالت الكنوله من إيدها وراحت عند أسد
رنين بتعب ودموع..مالك فين أسد يا مالك
مالك..إهدي يارنين لسه الدكتور مطلعش
وهنا خرج الدكتور
جريت عليه رنين
رنين بلهفه..أسد بخير يا دكتور
الدكتور..الحمد لله أسد بيه بقا كويس يا أنسه
رنين..طب ينفع ادخل اشوفوا
الدكتور..تمام بس شخص واحد إلي يدخل
رنين..انا يا دكتور
الدكتور..طب تعالي معيا يا أنسه عشان تتعقمي
وراحت رنين مع الدكتور رغم إستغراب الجميع من كلمه أنسه
.........................................
الحلقة 15 الحلقة 16 الحلقة 17 الحلقة 18
رواية / رنين الاسد
في الاوضة عند أسد
دخلت رنين عند أسد وكان في اجهزه متعلقه حوليه وشكلو ضعيف
رنين بدموع..أنا أسفه كل الي حصلك ده بسببي لو مكنتش طلعت من القصر مكنش حصل كل ده انا أسفه يا حبيبي انا مش عارفه انا أمته حبيتك بس الي انا متأكده منوا اني مش هقدر اعيش من غيرك قوم بقا يا أسد
وهنا بدأ أسد يفتح عينوا ويحرك إيدوا وحست رنين بيه
رنين بفرح..حبيبي انت قومت وراحت حضنتوا
أسد بصوت ضعيف..أه يعني متتغزليش بيا ألي وانا في الحاله دي
رنين..إنا كنت بموت من غيرك اوعي تسبني
أسد بحب..عمري ماهسيبك يا رنين
رنين..طب إيرتاح إنت وانا هاندي للدكتور
أسد..تمام
وخرجت رنين ،وراحت هيا و ملك ورهف عند الدكتور
خبطت رنين الباب ودخلت هيا والبنات
رنين..لو سمحت يا دكتور
الدكتور(مصطفى)..أتفضلي يا انسه رنين
رنين..هوا ممكن أسد يخرج أمتي
الدكتور وهوا سارح في جملها..إن شاء بكره
رنين..تمام شكرا ،وجت تتطلع راح الدكتور ندي عليها
الدكتور..انسه رنين لو سمحت كنت عايز أخد معاد مع والدك
رنين بأستغراب..ليه يا دكتور
الدكتور..لا إن شاء الله خير كنت عايزه في موضوع
رنين..تمام ممكن حضرتك تجي بكره الساعه ٩ بليل
الدكتور بفرح..تمام شكرا
وخرجت رنين وقعد الدكتور علي المكتب وقال..هيا دي الانسانه المناسبه ليا
......................................
في الكافيه بتاع المشفي
رهف..بس غريب الدكتور ده
ملك..اه عمال كل شويه يقولك يا انسه هوا البعيد أحول مش شايف الدبله في إيدك
رنين..معرفش بس انا اتكسفت اقلوا إني مدام
رهف..وليه عايز يقابل العيله
ملك بشك..لي يكون عايز...لا انا تفكري راح لفين يلا نقوم
وقاموا البنات
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵
الحلقة 17
.
part 17
وصل الجميع إلي القصر وذهبوا لكي يأخذوا قسطا من الراحه
.........
في جناح أسد
أستلقي أسد علي السرير وذهبت رنين لكي تعد له الطعام، جهزت رنين الطعام وطلعت بيه إلي أسد
رنين..يلا يا أسد الاكل جاهز
أسد..مش قادر اكل
رنين..مينفعش يا أسد لازم تاكل عشان الدوا
أسد بخبث..طب تعالي انتي أكليني
رنين..لا ،ومره وحده كان أسد شدها من وسطها وقعدها علي رجله
رنين بإحراج..أسد عيب مينفعش كده
أسد..هوا اه إلي عيب انتي مراتي وبعدين انتي وحشتيني
رنين..أسد بس بقا عشان تاكل وتاخد الدوا
أسد..طب هتأكليني انت
رنين..حاضر
وجابت رنين الاكل وبدأت في إطعام أسد وهوا ينظر لها
وبعد مده خلصت رنين إطعام أسد
رنين..أسد انا عايزه اعرف كل حاجه
أسد..عايزه تعرفي اه
رنين..إنت تعرف اهلي من فين وعمي ليه قال كده
أسد..دي حكايه طويله أقعدي وانا هاقولك
وجلست رنين وبدأ أسد يحكي
أسد..بصي أبويا وأبوكي كانوا صحاب جدا وكان عملين مشاريع كتير مع بعض فكان عمك محمد بيكره أبوكي عشان ابوكي اتجوز الست إلي حبها فا في يوم كان أبوكي وابويا وامي وامك رايحين الصعيد جت عربيه نقل كبير قل.بت عربيه أبوكي وابويا ومات.وا جي بعد أسبوع عرفنا اني جدك جي عند جدي و زعقوا مع بعض عشان جدك كان عايز كل الفلوس والمصانع بس جدي ماوفقش فا جدك حلف لي جدي انو هيندموا علي كل حاجه ومن ساعتها واحنا علقتنا أطقطعت بيكم ومكنتش أعرف عنك حاجه غير اليوم إلي شوفتك فيه
الحلقة 15 الحلقة 16 الحلقة 17 الحلقة 18
رواية / رنين الاسد
رنين كانت قاعده بتعيط وبتقول ليه عملوا فيا كده لييييه بابا وماما عملوا اه
أسد وشدها في حضنوا..هششش خلاص اوعدك هاجيب حق أبوكي
رنين بحب..أسد اوعي في يوم تسبني
أسد..عمري ماهسيبك وقب.لها قب.له عشق وشغف وزهبوا إلي عالمهم الخاص
...........................................
في الصباح في قصر الشرقاوي
صحيت رنين وخدت دوش ونزلت تساعدهم في الفطار
ملك..فينك يا حجه هنروح المول أمتي
رنين..معرفش حددو انتوا
نغم..اه رأيكم بعد الفطار
رهف..تمام
وذهبوا البنات ليضعوا الاكل علي الصوفره
................
في غرفه الطعام
رهف..لو سمحت يا جدي لو تسمح نروح المول النهارده عشان خلاص رمضان بعد بكره
الشرقاوي..ماشي يا بنتي بس خدوا حراس معاكوا
رنين..شكرا ياجدي
أسد..متتأخرش
رنين..حاضر
وخلصوا البنات وذهبوا ليجهزوا
.....................
في المول
نغم..بس كده احنا جبنا العبيات والطرح ناقص اه تاني
ملك..ناقص اهم حاجه
نغم..اه
ملك..تعالوا وريا وانتوا تعرفوا
راحت ملك خدتهم قدام محل قم.صان نوم
رنين..يخرب.يتك انت بتفكري في اه
ملك..مش لازم ندلع أجوزنا بدل ما يطفشوا مننا
رهف..البت دي معها حق يلا ندخل
ودخلوا البنات وجابوا قم.صان نوم جريئه جدا وجميله جدا
ملك..يلا بقي عشان تأخرنا
رنين..لحظه بس أه رأيكم في ده
وقفوا البنات مصدومين من جمال القم.يص
نغم..يابنت المحظوظة دا يهبل
رنين..عيب عليكي
ملك..عشان تصدقوا بس
رهف..طب يلا نحاسب عشان أتأخرنا
وذهبوا البنات وحسبوا واتجهوا إلي المنزل
.......................
وصلوا البنات إلي المنزل ولم يكن هناك غير الشرقاوي فا الشباب ذهبوا إلي الشركه
طلعوا البنات كل واحده علي الجناح بتاعها تجرب الحجات الجديد
...............
في المساء في جناح أسد
كانت رنين قاعده زهقنا ومش لقيا حاجه تعملها
رنين..أوف اه الملل ده ،صح انا ما أقوم أشغل حاجه وارقص شويه
راحت رنين غرفت الملابس وغيرت ولبست قم.يص النوم إلي جابتوا وشغلت أغنيه وبدأت ترقص وكانت بترقص بطريقه جذابه جدا
وصل الشباب وذهب كل واحد منهم إلي جناحوا ،وفتح أسد باب جناحوا وأتصدم ب............
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵
الحلقة 18
.
part 18
دخل أسد الجناح وانصد من جمال رنين ورقصها وقعد يتفرج عليها وهيا مكنتش وخده بالها
بعد مده ليست طويله
بصت رنين ورها وشافت أسد راحت شهقت ورايحه تجري علي الحمام ولكن أسد شدها من وسطها ووقعوا الاتنين علي السرير
أسد برغبه..إنت ليه ماقلتيش ان رقصك حلو كده
رنين بإحراج..أسد سبني
أسد..هوا بقي في أسد وليه هيق.بلها راح الباب خبط
أسد..مين الرخم إلي بيخبط في الوقت ده
رنين..أسد قوم شوف مين عيب كده
أسد..ماشي يامزه جايلك
قام أسد فتح الباب ولقي الخدامه
أسد..في اه
الخدامه..في واحد مستني حضرتك تحت والشرقاوي بيه قالي إنديك انت والهانم
أسد..تمام روحي انت ،وقفل أسد الباب وبيبص علي رنين ملقهاش لقي صوت في الحمام أتأكد انها في الحمام
لبس أسد ولبست رنين برضوا ونزلوا مع بعض
............................ .
الحلقة 15 الحلقة 16 الحلقة 17 الحلقة 18
رواية / رنين الاسد
في الصالون تحت
نزل أسد ولقي الدكتور مصطفى استغرب أسد وراح عندوا وسلموا علي بعض
رنين..هوا في اه
ملك..شكل كده إلي أنا كنت شكه منوا هيحصل دلوقتى
رهف..هوا اه
ملك..هاتشوفي دلوقتى
نغم..ربنا يستر
مصطفى..اهلا أستاذ أسد انا اسف اني مقولتش لحضرتك اني جاي بس انا اخت معاد من الانسه رنين
أسد بغضب..أنسه هيا رنين كلمتك أمتي
رنين بخوف..ولله يا أسد دا هوا قلي في المستشفي انو عايزه يقابلك فا قلتلوا يجي بكره بس كده
أسد بغضب..تمام وحضرتك عايز اه
مصطفى..أحم انا كنت طالب إيد الأنسه رنين اخت حضرتك علي سنه الله ورسوله
زين..يالهوي يالهوي دا هتحصل مجزره دلوقتى
أسد بغضب شديد..نعم ياروح امك جاي طالب إيد مين
مصطفى..وليه الغلط حضرتك انا جاي طالب إيد الأنسه رنين
أسد وهوا بيمسكوا من قميصه..جاي ططلب إيد مراتي
مصطفى بصدمه..مراتك
أسد بغضب..اه مراتي يا روح امك
مصطفى بإحراج..أسف حضرتك ،وخد نفسوا ومشي وهوا في إحراج شديد
بص أسد علي رنين ملقهاش
أسد بغضب..رنين فين
ملك بخوف..رنين رنين طلعت الجناح بتعها
سبهم أسد وطلع الجناح ودخل الجناح ورزع الباب وراه وكل الي تحت سمعوا الرزعه
.........................
في جناح أسد
دخل أسد الجناح بتاعوا وملقاش رنين راح نحيت باب الحمام وخبط بغضب
أسد بغضب..رنين اطلعي من عندك بدل ما أكسر الباب ده
رنين بخوف..لا مش هفتح عشان انت متعصب
أسد بخبث..كده يا روحي دا انا كنت جايبلك شوكلاته
رنين..بجد
أسد بخبث..بجد
وفتحت رنين الباب وثانيه كان أسد شدها إليه
أسد بغضب..بقا بتقولي للدكتور انك انسه
رنين..ولله يا أسد ما قلت لحد حاجه دا هوا كان طول الوقت عمال يقول يا انسه وانا اتحرجت اني أقلوا
أسد..ليه يا ختي اتحرجتي ليه
رنين بدلع..خلاص بقي يا أسد إنت بتغير عليا
أسد بتوهان..بغير بس وقب.لها وراحوا إلي عالمهم الخاص
..............................
في الصباح قامت رنين من النوم علي الحمام بتثتفرغ كل الي في بطنها
قام أسد ورها
أسد..مالك يا روحي
رنين..لا مافيش ممكن ايكون كلت حاجه بايظه
أسد..ماشي يا حبيبتي يلا عشان ننزل نفطر
........................
في المطبخ
ملك..مش عارفه مالي النهارده حاسه بدوخه شديده
نغم ورهف..ومين قالك دا احنا من الصبح واحنا عمال نستفرغ
رنين..وانا ولله
ملك..ليكون وغمزت ليهم
رنين بفرح..بجد يا عني ممكن نكون حوامل
نغم بفرح..خلاص يبقي بعد الأكل نروح الصيدليه ونجيب اختبار حمل
رهف بفرح..تمام
..........................
في غرفه الطعام
رنين بهمس..أسد انا بعد الأكل هروح انا والبنات الصيدليه
أسد..ليه
رنين بإحراج..ها مافيش هنجيب حاجه
أسد بخبث..ماشي بس متتأخريش
رنين..ماشي
وخلصوا الأكل وراحوا البنات الصيدليه وجابوا اربع اختبارات حمل
............................
الحلقة 15 الحلقة 16 الحلقة 17 الحلقة 18
رواية / رنين الاسد
في جناح نغم
نغم..يلا يا رنين اطلعي من الحمام عايزين ندخل
خرجت رنين وكانت في حاله صدمه
ملك..ها طلع اه
رنين بفرح وصوت عالي..طلعت حاملللل
البنات...ها الف مبروك يا روحي
رنين..الله يبارك فيكوا يلا يا ملك دورك
ملك..تمام ودخلت ملك الحمام وبعد شويه طلعت
رهف..ها
ملك..مش حامل
رنين..عادي يا روحي إن شاء لله بكره تحملي
ملك بفرح...ها حامل
البنات..يا بنت ......
ملك..بس عيب
وحضنوا بعض
ملك..دورك يا نغم
نغم..لا انا اخر واحده
رنين..ماشي يلا يا رهف
ودخلت رهف وخرجت بعد شويه
ملك..نقول مبروك
رهف..حامل حامل
رنين..الف مبرووك يا قلبي
ملك..يلا بقا يا نغم
نغم بتوتر..ماشي ودخلت نغم
بعد نص ساعة
ملك..هيا البنت اتأخرت ليه
رنين..معرفش
ونغم فتحت الباب وخرجت وكانت بتعيط
جريوا عليها البنات
رنين..في اه ياروحي
ملك..في اه يا نغم
نغم بعياط..حا حا حامل
البنات..يا بنت .....وجريوا وراها
رهف..بس خلاص يلا عشان ننزل نقولهم تحت
البنات..يلا