
الفصل 13&14&15
الفصل الثالث عشر
رواية عشق الليل
بقلمي هدير ممدوح
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
كان الجميع يحضر إلى الحفل
أحضر ليل لعشق فستان .... ولم ينسي زوجاته ف أحضر لهم عبايات خليجي
وفي المساء حضر الجميع .... وكان ليل واقفا على باب الفيلا ... منتظر ضيوفه الذي علم بحضورهم ...
ليل .... أهلاً مستر جون كيف حالك ، شرفتنا بحضورك انت وزوجتك ايلا
( الحوار مترجم )
جون : اهلا مستر ليل شكراً لك ، منزلك جميلاً جداً
السيده ايلا : بالطبع المنزل رائع
ليل : شكراً جزيلاً لكم تفضلوا إلى الداخل
جون : الن تعرفنا على زوجاتك
ليل : بالطبع مستر جون ، رأي ليل فاطمة وأمنه وشاور لهم لكي يأتوا
ليل : مستر جون هذه أمنه وهذه فاطمة
جون : رائع ولكن ألم تقل أن لديك ثلاث زوجات أين زوجتك الآخري
وسرعان ما تأتي إليهم عشق
ليل : وهذه هي زوجتي الثالثه عشق
جون : رائع أن زوجتك حقاً جميله
فكانت عشق جميله حقاً بفستانها الأحمر و وضعت بعض الميك اب الخفيف
اغتاظ ليل كثيراً منه ولكنه معه حق فأنها جميله
ايلا : فعلاً مستر ليل ف حقا زوجتك خارقة الجمال
عشق : شكراً جزيلاً لكم
ثم يأتي شخص ويقاطعهم
سامر الشامي وهو مجهول الذي كان يتكلم مع ياسمين وهو رجل اعمال
ورحب بالجميع ، واحتضن ليل
وقال له ليل : شكلك منستش اخر مرة لما طردتك من مكتبي ودلوقتي كمان عايز اطردك من بيتي
سامر : تؤ تؤ تؤ أنا سمعت أن الصعيد أهل الواجب والكرم ف اكيد انت مش قليل اصل وهتتردني من بيتك وبصراحه اكتر انا بشكر ربنا اني جيت لاني لو مكنتش جيت مكنتش هشوف زوجتك القمر دي
ليل : مش عايز اشوف عينك عليها فاهم وإلا هوريك الصعيدي لما يغضب كيف يبقي غضبه
قاطعهم صوت جون وقال لهم ما هذا هل احتضانكم سيدوم إلى الأبد أم ماذا اريد ان استمتع إلى الحفل
ليل : بالطبع سيد جون خذ كامل راحتك هنا
عشق : تعالي شويه عايزك
ارجو من الجميع الاستمتاع بالحفل
استشاتط امنه من اعجاب الجميع بعشق
اما فاطمة استأذنت وطلعت الي غرفتها
كانت امنة تقف في ركن لوحدها وتحمل كاسة عصير بيدها
وجاء لها سامر
سامر اهلا مدام امنة
امنة ببرود اهلا بيك
سامر ممكن نحكي شوية
امنه في ايه ياجدع انت لو مكنتش صاحب ليل جوزي كنت عملت معاك الواجب بزيادة
ضحك سامر بهسترية علي حديثها
امنة وكمان ع تضحك لا انت زوتها عاد
سامر ايه كل العصبية دي مش تفهمي الاول انا عايز ايه بس انا مقدر انك مضايقة من عشق وان الكل اعجب بيها
بس انتي الاصل وانا حاسس بل متأكد انها بتحاول توقع بينك وبين ليل ويكون ليها لوحدها
امنه قصدك ايه ياجدع انت
سامر قصدي منكرش ان عشق حلوة جدا وبجاملها تقدر توقع اي حد بشباكها وبصي هناك كويس كدة وانتي ها تعرفي انا اقصد ايه
التفت امنه إلي الناحية الاخري وجدت عشق وليل يقف وكأنه يتغزل بها وهي تبتسم بخجل
امنه لسامر والمطلوب عايز ايه
سامر انا بصراحة عايز انتقم من جوزك ليل
امنه ياجبورتك ياشيخ وع تقولها فوشي كمان
سامر انا عايز انتقم منه في عشق لانه باين انه بيحبها
امنه وانا هستفاد ايه من ده كله
سامر انتي اكتر واحدة هتستفيدي لان عشق هتبعد عنه
وكمان سمعت ان زوجته الثانية فاطمة عندها كانسر
يعني ممكن فإي وقت تموت وبكده ليل هيبقي ليكي لوحدك اناﻻمش هضغط عليكي انا هسيبك تفكري براحتك وده الكارت بتاعي لو موافقةرني عليا وانا هقولك هتعملي ايه بالظبط
اخذت امنه منه الكارت
وابتعدت
*********************
اما عند عشق وليل
ليل لو كنت اعرف ان الفستان هيطلع عليكي حلو كدة كنت جبته من زمان
كانت عشق تقف تنظر الي الاسفل بخجل فهو منذ ان اخذها يتغزل بها
ليل بخبث انتي مكسوفة ليه كده وبعدبن صحيح هو انا قولتلك اي ع روج الملطوع ع شفايفك ده
عشق بس دي حفلة وامنه كمان حاطة روج
ليل بس انتي غير امنه ويلا تعالي كدة
واخذها إلي غرفتهم
عشق /ليل انتي حايبني هنا ليه
ليل عشان تمسحي الزفت ده
عشق بعند لا انا مش هامسح حاجة
ليل يعني ده اخر كلام عندك
عشق ايوة
ليل خلاص يبقي امسحه انا بطريقتي
وجاء ان يقترب
عشق لا خلاص همسحه انا أهو
ومسحته عشق
ليل لو لقيتك حطيتي مرة تانيه همسحولك انا فهمتي
عشق بخجل فهمت
استوب
ياتري امنه هتوافق ع كلام سامر
وايه اللي هيحصل مع عشق
دمتم بخير
♡14♡
بسم الله الرحمن الرحيم
بعد انتهاء الحفلة وذهاب كل الحاضرين
وفي غرفة امنة بالتحديد
كانت تتكلم مع والدتها ع الهاتف
امنة الو يامة كيفك وكيف اخوي
سعدية زينة يابتي كيفك انتي وكيف كانت الحفلة عندك
امنة زينة ياامة انا رنيت هليكي عشان اقولك ف الحفلة جه واحد وعطاني رقمه وقال انو عايز ينتقم من ليل
وقصت لها كل ماحدث ف الحفلة
سعدية وانتي معاكي رقمه يابتي
امنه ايوة ياامة طيب رني عليه وشوفي ايه هي خطته
دي جاتلك من السما عشان ربنا ع يحبك شوفي هيقولك اي ونفذي كلامه فاهمة يابت
امنة ماشي يامة هرن عليه بكرة عشان الوقت اتأخر
وهروح انام دلوقتي
سعدية هينام معاكي ليل انهاردة
امنة لا ياامة هينام عند مقصوفة الرقبة عشق
سعدية ماشي يابتي تصبحي ع خير
امنه وانتي من اهله ياامة
اما في غرفة عشق
ابدالت ملابسها الي بجامة بالون الأبيض وسرحت شعرها علي هيئة كعكة
وكانت تبدو كالملاك
ليل عشق عايز احكي معاكي شوية تعالي هنا
عشق اوكي اتفضل
ليل لامتي
عشق مش فاهمة ازاي لامتي
ليل لا متي هنفضل عايشين كدة انتي مراتي
ياعشق
انتي عارفة اني مستخيل اخد منك حاجة بالغصب ودلوقتي مر شهر مش كفاية ولا اي انا بحبك صدقي
حبيتك اول مرة شوفتك وانتي بتبكي حبيتك من كل قلبي
عشق وانا كمان بحبك
ليل اخيرا قالتي
يبقي انهاردة عايزك تكوني زوجة ليا امام الله
عشق ﻷ
ليل قصدك ايه
عشق
انا قصدي اني مش هقدر اعيش وانت مع واحدة غيري
ليل بس دول كمان زيكي وده العدل
عشق انا عايزة وقت كمان
ليل انا هسيبك دلوقتي ومش هدخل هنا تاني غير لم تتعودي انتي لازم توثقي فيا قبل كل حاجة ولم اشوف النظرة دي ف عينك هبقي اجي ياعشق
ثم خرج ليل وصفع الباب ورائه
انهارت عشق باكيه
ثم قالت
انا بحبك قوي صدقني بس مش هتحمل وانت بتنام كل يوم مع واحدة تانية
ونامت عشق
في صباح اليوم
قام الجميع ونزل الي الاسفل
عبد الجليل لعشق ليل فين يابتي
عشق مش عارفة هوخرج ومجاش
عند امنه اتصلت ب سامر وقلت له انها موافقة
وقص لها خطته
وهي وافقت علي كل شيء
وجاءت الخادمة ياسمين واعطت لها هاتف حتي تمر الخطة كما يردون
وعلمت ان ياسمين معهم
وخروج ليل من المنزل جاء لها بنفع
♡دمتم بخير♡
)
15
بسم الله الرحمن الرحيم
في فيلا عبدالراضي
وفي الحديقة كانت عشق تجلس هناك
ولم تنتبه لمن خلفها
كانت ياسمين وامنه يقفون خلف عشق
ومعهم هاتف
يحاولون التقاط صور لعشق
امنه روحي اكدة يابت ياياسمين شوفي لحسن حد يجي
ياسمين. حاضر ياستي
امسكت امنة بالهاتف
بمحاولة التقاط صورة لعشق
وفي ذلك الوقت نهضت عشق وامسكت بوردة جميلة
امنه هاخد صورة ازاي انااكدة وهي عطتني ضهرها اعمل ايه انا دلوقتي
يابت ياسمين خودي
ياسمين ايوة ياستي
امنة روحي قوليلها اي حاجة خليها تتلف عليا عشان اخد
صورة ليها واخلص
ياسمين ماشي ياستي هروح احكي معاها شوي وانتي شوفي ع تعملي ايه
ذهبت ياسمين عندعشق
ياسمين ست عشق كانت عايزة اسألك ع حاجة
عشق اتفضلي يايا سمين عايزة اي
وفي ذلك الوقت التقطت امنة لعشق بعض الصور
وذهبت
ياسمين ماشي ياستي تشكري
عشق مش لازم تقوليلي ستي انا مش كبيرة اوي كدة
قولي عشق من غير اي حاجة
ياسمين ازاي بس ياستي العين ما تعلاش ع الحاجب
عشق كلنا عباد الله
ومفيش حد احسن من حد
ياسمين حاضر ياعشق انا هقولك ع طول ياعشق
استوب
معلش ياجماعة هكمل شوية كدة عشان مشغولة شوية
محدش ينسي التفاعل
دمتم بخير
تعليقات
إرسال تعليق