القائمة الرئيسية

الصفحات

محبوبتي الصغيرة البارت الاول حتي البارت السادس عشر والاخير بقلم مريم حسن كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

 


محبوبتي الصغيرة 

البارت الاول حتي البارت السادس عشر والاخير 

بقلم مريم حسن

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

part 1


هنا... بابا انا 12 سنة هتجوزني ازاي حرام عليك

.. ده متجوز اتنين يا بابا


جمال... بطلي يا نواح يا بت انا كتبت كتابك خلاص

و جوزك جاي يخدك 


هنا بتبوس ايده... ونبي يا بابا انا لسة صغيرة طفلة 

ارجوك متعملش كده 


الباب بيخبط


جمال... اهو جوزك جه... ازيك يا حج مطاوع


مطاوع... انا هاخد مراتي و ننزل 


هنا.. انا مش همشي من هنا ألا على جثتي


مطاوع... هتوها يا رجالة


رجالة مطاوع اخدت هنا و هي بتصوت و راحو 

بيتو و طلعه اوضته

مطاوع... يا يا قمر انتي


هنا مسكت سكينة طبق الفاكهة... ابعد عني 

مطاوع... فكراني هخاف من حتت بت صغيرة 

هنا.. يا رب ايه الي بيحصلي ده انا طفلة لسة ايه

كده يا ريتني ما كنت من الارياف و كنت في حته 

تانية يا رب نجيني 


بعد شهرين


حسنية مراته الاولى... قومي يا بت اعمليلي قهوة


هنا بتعب... حاضر 


سعاد مراته التاني ... مالك يا بت بتتلكعي كده ليه

اخلصي سيدك مطاوع جاي


هنا راحة تعمل قهوة و قت اغم عليها


حسنية... يا مري البت وقعت


سعاد... كلمي الدكتور بسرعة


حسنية كلمت الدكتور و جه 


الدكتور... انتو مجانين ده صغيرة ازاي تخلوها تحمل


سعاد... يلا يا دكتور شرفت 


الدكتور زفر بضيق و مشي 


هنا.. ااه راسي ايه الي حصل


سعاد.. حبلة يا بت و صغرتت 


هنا بصدمة.. ايه


مطاوع دخل عليهم... سيبوني معاها .. بقولك 

ايه انا عندي بنات بس جبتي الولد هتعيشي مجبتيش

هطخك بالنار


هنا بخوف.. ححاضر 


و عدى سبع شهور و كانو سعاد و حسنية بيخلوها 

تنضف البيت و تعمل طلبات بناتهم 


هنا... اااه بطني


سعاد... اي يا بت 


حسنية... شكلها بتولد يا سعاد 


هنا... اااه مش قادرة


جابولها دكتور يولدها 


مطاوع.. ها يا دكتور ولد ولا بت


الدكتور... ولد يا حاج


علين الزغاريط في القصر عشان الولد جه و لا كأنهم

خربوا حياة طفلة بريئة 


مطاوع دخل ل هنا 


مطاوع... جبتي الواد يا ام الواد


هنا بصت على الطفل الي جانبها و عيطت مش ممكن

طفلة تجيب طفل 


مطاوع... انا مش عايزة دلوقتي هاخد من ولدي 

و مش هتشوفيه انتي طالق


هنا مسكت في الطفل... انا من غير ام ارجوك متبعدنيش

عنه


مطاوع جاب شنطة و حط فيها هدومها و شدها من ايديها و جرجرها تحت


مطاوع... انتي طالق بالتلاتة و رماها بر السرايا


هنا بصريخ.... عاااااا ونبي سيبوني اقعد معاه طيب


ولا كأنهم سامعنها فضلت هنا قاعدة اسبوع قدام السرايا

لحد ما زهقت و مشيت راحة بيت ابوها طردها 


هنا... يا رب اروح فين بس سيبتيني ليه يا امي ليه

انا ملحقتش اشبع منك  وقررت تعمل حاجة 


هنا راحة محطت القطر و حجزت تذكرة على اسكندرية 

و راحة هناك 


هنا... يااااا البحر جميل اوي انشاءالله اما اكبر هروح 

اجيب ابني يقعد معايا


و عدى الوقت و السنين هنا قبلت ست كويسة اخدتها

تعيش معاها لأنها وحدانية و كانت بتعاملها زي بنتها و عرفت قصتها و دخلتها المدرسة و بعديها الكلية و هنا دلوقتي اتخرجت من كلية حقوق و بقى عندها 24 سنة


هنا... ماما حبيبتي 


مها امها ... اي يا حبيبتي 


هنا ... ماما انا هسافر البلد


مها بخوف... هتسيبيني و تمشي 


هنا... هروح اخد ابني يا ماما 


مها بخضة... يا بنتي متروحيش ارجوكي خايفة عليكي 


هنا مسكت ايديها... ماما انا بقيت محامية و هعرف 

اخد ابني بالقانون متخافيش عليه


مها... طب هاجي معاكي


هنا... يا ماما مينفعش اخدك هتتعبي هناك


مها... خايفة عليكي


هنا ... متقلقيش يا ماما هبقى كويسة 


حضرت حقيبتها و هي تبكي على حالها و هي تتوعد

بالشر لمطاوع و اخذ ولدها منه 


في اليوم التالي في تمام الساعة 11 صباحًا 


هنا.. هتوحشيني اوي


مها... و انتي كمان


ذهب هنا لمحطة القطار للذهاب إلى بنها في منطقة 

الارياف و بعد ساعة اعلن القطار عن وصولو ل بنها 


و بعد قليل دبت رجل هذه الفتاة في ارض بلدها 

و نظرت لها بتمعن ثم بكت


هنا... ولله العظيم لأجيب حقي

محبوبتي الصغيرة


‏Part 2 و 3


هنا شافت الناس قاعدين حوالين طفل 


هنا سألت واحد من الي ماشيين.. هو مين الطفل 

ده و الناس قاعدة حواليه كده ليه


.. ده زين ابن الحج مطاوع الصغير 


هنا بصت عليه بدموع الفرحة لقت ان شعره اسود

زيها و عنيه عسلي و بشرته قمحاوية


هنا ... انت كبرت اوي كنت صغير خالص اول مرة

شوفتك فيها


و ذهب هنا للجلوس ما بين الاطفال


الحارس... انتي مين يا مرا


هنا بهدوء... انا جاية اقعد وسط الاطفال عادي


الحارس... ماشي


هنا بصت لزين... انت اسمك ايه و عندك كام سنة


زين... اسمي زين و عندي 11 سنة


هنا... انت قمور اوي يا زين هي فين مامتك


زين بحزن.. لا ابويا قالي ان امي ماتت و هي بتولدني 


الحارس... كفاياكي كلام معاه قومي يا ولية


هنا... احترم نفسك احسنلك


الحارس... لمي نفسك يا حرمة


هنا... ملكش دعوة اعمل الي انا عايزاه


الحارس.. انتي بتتكلمي معايا كده طيب 


و شدها من ايديها 


هنا... سيبني يا حيوان


الحارس... هوديكي للحاج مطاوع يتصرف معاكي


هنا مشيت معاهم بالعافية لحد ما راحو القصر


مطاوع... مين دي يا حماد


حماد... دي حرمة كانت بتتكلم مع ابنك و عمالة تسأله

كتير قولتلها امشي قالت لا و مصممة تتكلم معاه


مطاوع ركز في ملامحها شوية و عرف انها هنا


مطاوع جابها من شعرها... جايا ليه يا بت الكلب

انتي جايا تعملي ايه


هنا... جايا اخد ابني


مطاوع... ده بعينك ولا حتى هتاخدي ابنك


هنا فكت نفسها منه... انا هاخد ابني و نعيش بعيد

عنك يا اما هسجنك


مطاوع ضربها بالقلم... اتكلمي عدل خدوها على المخزن يا رجالة و ظبطها 


حماد اخدها المخزن و رماها 


هنا... ااه براحة يا غبي


حماد... اسكتي يا حرمة هديكي حسابك و طلع كرباج


هنا بخوف... انت انت بتعمل ايه 


حماد... حسابك 


و ابتدى يضرب بالكرباج


هنا بصراخ... عاااا كفايا ونبي اااه 


حماد... اسكتي 


هنا من كتر الضرب فقدت وعيها 


كانت في مكان فيه في زرع ورد كتير و كانت

بفستان روز لون الورد 


هنا... زين يا زين 


 كان لابس بدلة بيضة 


زين... انا اهو


هنا ... بس انت مش زين ابني ..انت كبير


زين... انا زين الي هياخدك 


هنا... هتاخدني فين


زين... هاخدك لمكان هاحفظ عليكي في


هنا... انت مين


زين بد يختفي


هنا.. زين يا زين و فاقت 


كانت الدنيا بليل خالص و لقت زين ابنها قدامها


زين... انا زين كنت معدي سمعت صوتك


هنا قعدت تحسس على وشه و حضنته


زين... انتي كويسة 


هنا... اه اه يا حبيبي انا كويسة 


زين... انا دخلت هنا من غير ما حد يشوف هو بابا

عمل فيكي كده ليه


هنا... عادي هو معملش حاجة امشي انت بس دلوقتي 


زين... ماشي هجيلك تاني


هنا... اوعى تيجي هنا هيشوفوك 


زين... متخافيش مش هيشوفوني


زين خرج و هي غمضت عنيه مع اخر طيف ليه


تاني يوم 


في مكان تاني


حسين...مطاوع كتر اوي


زين... هو دلوقتي حط رجالته على ارضنا و لازم 

ياخد جزاءه


حسين... هتعمل ايه 


زين... هعرفك بعدين يا بابا


حسين.. خالي بالك من نفسك


زين.... متقلقش يا بابا 


و جمع رجالته و. هي لسرايا مطاوع


زين بصوت عالي ... يا مطاوع 


مطاوع خرج .. اي جاي بزعابيبك ليه يا ابن حسين


زين... جاي اخد ارضنا


مطاوع... ارضكم ااه دي بتاعتي 


زين... انت مزور الورق يا مطاوع و هات الورق احسنلك


مطاوع... هتعمل ايه يعني


زين شاور على زين الصغير .. مش هتشوف وش ابنك تاني


مطاوع... انت اتجنيت 


زين ... ايوا اتجنيت و هتديني  الارض


مطاوع... اطلع برا 


زين... مش طالع عايز ورق الارض دلوقتي 


عند هنا 


صحيت على صوت ضرب النار  واستغلت ان مفيش حد 

و قامت بس الباب مكنتش راضي يفتح 


هنا... يا رب ساعدني اخرج من هنا 


و لحظت ان فيه كرتونة على الحيط شالتها و لقت شباك

حطت الكرسي و طلعت عليه و نطت برا


هنا... اااه ضهري 


و حاولت تقوم بصعوبة و كانت شايلة جسمها بالعافية 


عند زين


زين.... ها هاخد ابنك 


جريت بكل قواها على هذا الطفل و احتضنته


هنا... ابني ابني لا ارجوك 


و فجأة


محبوبتي الصغيرة part 3


 و فجأة 


زين كان هيضرب طلقة فالهوا بس جت في هنا


زين الصغير فتح عينه لقاها واقعة عليه و بتجيب

دم من دراعا


مطاوع مهموش اي حاجة و كان بيبتسم ابتسامة نصر

ان هي اضرب بالرصاص 


هنا.. زين حبيبى و غمضت عنيها 


زين كان مستغرب ان مفيش حد جري عليها هنا اكتفو

بالصويت بس و جري عليها و شالها و ركب عربيته 

و راح المستشفى 


الممرضين حطوها على السرير و مشيوا بيها لاوضة العمليات


مريم اخت زين كانت في المستشفى 


مريم... في ايه يا زين


زين... بعدين يا مريم بس ونبي خالي بالك منها


مريم... متقلقش هدخل معاهم اوضة العمليات و مشيت 


في اللحظة دي مراد صاحب زين جاله


مراد... البلد كلها بتتكلم على الي حصل يا زين و عمو

حسين قلقان 


زين... انا كنت بهدده بطلقة طايشة بس جت فيها 

هي ملهاش ذنب 


مراد... انشاءالله هتبقى كويسة 


عند مطاوع


زين كان عمال يعيط


مطاوع... سكتوا الواد ده 


مهرة اخته اخدته في حضنها و طلعت فوق هي و اختها

بنت سعاد


حسنية... افرح يا حج


مطاوع... اهي جت من عندهم اهي البت تموت و زين

يدخل السجن


سعاد... ايوا كده يا حج


مطاوع... لازم يجيلي خبرها النهاردة 


في قصر عيلة الهنداوي 


سامية... ابني ابني يا حسين 


حسين... انا هروحله يا سامية متخافيش


سلوى اخته... ها بومة من ساعة ما جت


حسين بغضب... مسمحلكيش يا سلوى مش معنى 

انك اختي تتكلمي كده


سلوى بهمس... هي كلمة الحق بتزعل دلوقتي 


حسين بصلها بغضب و مشي 


عند زين 


حسين راحله هناك


حسين... اي يبني الي عملته ده


زين ... كانت رصاصة طايشة انا غبي 


حسين..ادعي ميحصلهاش حاجة


مراد... بس غريبة محدش من عند مطاوع جه


زين... مهو بني ادم نصاب و حرامي عايزة يجي يعيط 

عليها ده شكله كان بيموتها و بعدين افتكر حاجة.. 

زين زين ابنها 


مراد... يا راجل بقى الي جوا دي امك


حسين... يبني اسكت بقى


زين... زين ابن مطاوع البلد كلها عارفة ان امه ماتت

و و لما هددته بزين هي جريت عليه و قعدت تقول

ابني


مراد.. شكلها حكاية كبيرة


و بعد ساعة طلعت مريم


زين.. ها يا مريم كويسة 


مريم... كانت طلقة في كتفها مش اصابة جامدة هتطلع دلوقتى بس كان في علامات ضرب جامدة على جسمها


زين بصدمة... ازاي


مريم... لما تفوق هبقى اسألها


و بعد شوية هنا طلعت و فاقت 


هنا ... ابني ابني انت معملتلوش حاجة صح


زين... اهدي اهدي ولله مكنتش هعمله حاجة انا بهدده

بس انا انا مش عارف اقول ايه بس انا كانت طلقة طايشة

و جت فيكي


هنا... انت....


و في اللحظة دي قاطع كلامهم دخول ظابط


الظابط... ازيك يا 


هنا... هنا 


الظابط... ازيك يا انسة هنا


هنا... انا مدام مش انسة و على العموم الحمدلله 


الظابط...انا النقيب اسر عبدالعزيز عايز اخد اقوالك

على الي حصل و خصوصًا ان الحدث كام قصاد البلد كلها


هنا بصت لزين و بعدين بصت لاسر... 


هنا... دي كانت طلقة طايشة يا حضرت الظابط


اسر... البلد كلها عارفة ان زين الهنداوي هو الي ضربك


زين بصله بغضب


هنا... على العموم انا مش عايزة اعمل بلاغ و لا اي حاجة


اسر... بس ده مش هيفيدك 


هنا... اظن دي حاجة بتاعتي


اسر بحرج... براحتك طبعًا استأذن انا و خرج


زين... مبلغتيش ليه ده حقك


هنا.. ببساطة لأني محتاجة مسعدتك


زين بأستغراب... ازاي


هنا... ابني زين ابن مطاوع اتجوزني و انا 12 سنة


زين بصدمة... ايه


هنا... متتصدمش ايىبويا غصبني و كملت بدموع

اتجوزته و خلفت بالعافية و رماني بعد ما خلفت بساعة


زين... انتي ازاي 


هنا... المهم اني سفرت اسكندرية و رجعت بعد11 سنة

عذاب و جايه اخد ابني و امشي


زين بشفقة على حالها... اقدر اساعدك ازاي


هنا... عايزة اخد ابني و مطاوع مش هيسيبه بالساهل

و انا محامية صغيرة مش هعرف اعمل حاجة من كلام الظابط حسين ان حضرتك اقوى من مطاوع و ممكن تساعدني


زين.. اوعدك هجيبلك ابنك 


هنا...شكرًا يا استاذ زين 


زين... انتي متشكرنيش انا الي المفروض اشكرك على

الي عملتيه .. هو مطاوع ضربك


هنا... مش وقته ضربني ولا لا كل الي عايزاه ابني 


في اللحظة دي دخل مراد و شاف زين و هو ماسك 

ايد هنا


مراد... اخييييه ماسك ايدها


هنا شدت ايديها و اتكسفت


زين... ما تحترم نفسك


مراد... انا مراد صاحب قتال القتلة ده


هنا ضحكة بخفة.. و انا هنا الي هدافع عن قتال القتلة


زين... ما نجيب كوبايتين لمون و شجرة


مراد بهمس لهنا... بصي ده تاجر مخدرات و بيتاجر في السلاح و بيفطر بعشر أفراد السبح و خمسة بليل


اطلقت ضحكة عالية و هذا الرجل سرح في ضحكتها

يا لها من جميلة في وسط وحوش يا لها من مصلحة في وسط فاسدين 


زين فضل سرحان 


مراد... و أحيانًا بيشتغل تمثال 


و ضحكة مرا تانية 


هنا... كفاية ولله دراعي وجعني من كتر الضحك


زين... انتي كويسة 


هنا... انا تمام 


مراد بهمس لزين... انا ماشي ها و خرج برا


زين بغضب.. انت بتضحكي مع اي راجل كده عادي


هنا... احترم نفسك احسنلك


زين... ولله انتي بصي بتعملي ايه


هنا... و انت مالك انت مين انت عشان تقولي كده 


زين... انا مين طب ماشي شوفي مين بقى هيساعدك


هنا... متشكرين لأفضالك مش عايزة حاجة


خرج زين بغضب منها و لكن قرر فعل شئ/

محبوبتي الصغيرة part 4


تشرق الشمس معلنًا عن يوم جديد لأبطالنا


في سرايا مطاوع


مطاوع... انا مش فاهم مماتتش ازاي انا هتجنن


حماد... يا مطاوع بيه قولتلك ان الطلقة كانت في كتفها


حسنية... يا حج اهدى من امبارح و انت مش على بعضك


مطاوع... مهو لازم زين هيموتنا كلنا و البت مبتلغتش 

عنه و مرحتش عند الي خلقها و عايزاني ابقى على بعضي 


سعاد... طب ما احنا ممكن نخلي البت تحت طوعنا 


مطاوع... ازاي 


سعاد.. انا هقولك


عند هنا


هنا للممرضة.. ممكن موبالك اتكلم فيه


الممرضة... اه اتفضلي


هنا اتصلت على امها


هنا... الو يا ماما وحشتيني 


مها... و انتي كمان بقالي تلت ايام بتصل عليكي مبتروديش كنت هموت من الخوف انتي كويسة 


هنا بكدب... اه الحمدلله يا ماما


مها... صوتك متغير


هنا... شوية برد بس المهم انتي كويسة 


مها.. انا الحمدلله عملتي ايه في ابنك


هنا... اهو هرفع قضية و اشوف


مها... يا رب يا بنتي اشوف فرحتك


هنا... امين يا ماما انا هقفل دلوقتي عشان ورايا حاجات


مها... ماشي يا بنتي سلام و قفلت


زين دخل هو و مريم


هنا... اي الي جابك


زين ... اللهم طولك يا روح  امشي يعني


هنا... اه امشي 


مريم... يا كسفتك يا حازم


زين... طب مش همشي ها و قعد 


مريم... عملة ايه احسن دلوقتي 


هنا... الحمدلله احسن


مريم... طب انتي هتقعدي في البيت شهرين عشان

ميحصلش مضعفات 


هنا... اي لا طبعًا 


مريم... لازم تقعدي في البيت


هنا بصت لزين بغيظ


زين... اخرجي انتي يا مريم دلوقتي 


هنا... خاليها انا عايزاها


زين... لا هتمشي 


هنا مسكت ايد مريم .. لا هتقعد


و زين مسك اديها التانية... لا هتمشي


هنا... لا هتقعد


زين لا هتمشي


مريم... باااااس ايه هو انا قرطاس لب انا خرجة 

و انت كلم بابا عايزك


مريم خرجت برا 


هنا... ممكن افهم انت جيت ليه 


زين... عشان المفروض بساعدك


هنا... لا مهو اصل انا واحدة بتضحك مع رجالة متسعدهاش


زين... مكنش قصدي 


هنا... ما تعمل الي انت عايزو بس متتكلمش عليه 

بالطريقة دي


زين... انا اسف ولله


هنا... انت عارف اخد ابني و مشوفش وشك تاني


زين... مش لواحدك على فكرة و انا ولله


هنا.. هو ايه العداوة الي ما بينك و بين مطاوع


زين بصرامة... ملكيش دعوة بحاجة انا هساعدك و بس


في سرايا الهنداوي 


سامية... انا عايزة اروح اشوف البنت يا حسين


شادية بن سلوى.. ايه هو احنا هنروح نحب على اديها

عشان متبلغش 


حسين... لولا ان البنت مقلتش حاجة كان زين راح في

ستين داهية بس ربنا ستر كلامك الملوش لازمة ده 

خليه لنفسك


شادية... كده يا خالو انا كنت عايزة مصلحة زين


سامية... ابني عارف مصلحة نفسو


سلوى... في ايه ما تتكلمى عدل 


سامية.. انا رايحة للبنت لحسن دي لواحدها و زين مينفعش يقعد معاها


حسين.. و انا جاي معاكي


و اتجهو للمستشفى 


سامية...الف سلامة عليكي يا حبيبتي 


زين.. ماما 


هنا.. مكنش ليه لزوم تتعبي حضرتك


سامية... انتي زي بنتي 


حسين ... تعالى يا زين عايزك 


و خرجوا برا


حسين... انت هتعمل فيها اي 


زين قص عليه ما حدث


زين... انا هجبيلها ابنها


حسين... بس خالي بالك يبني من مطاوع 


زين... هو انا هخاف منه ولا ايه 


حسين... مش قصدي بس يعنى متدخلش حاجة 

في ده


زين بتوعد... ده انا هربيه


عند مريم 


مريم... يا كريمة دخلي المريض الي بعضه


مراد دخل 


مريم... اي ده مراد انت كويس


مراد بأبتسامة... اهدي انا كويس


مريم بتنهيدة.. يا شيخ خوفتني


مراد بخبث... خايفة عليه


مريم بتوتر... ها لا عادي يعني مش اخويا المفروض اخاف عليك


مراد بعصبية... قولتلك مية مرا انا مش اخوكي


مريم... اومال انت اي


مراد... انا صاحب اخوكي و 


مريم... كمل و ايه


مراد... انا همشي دلوقتي ورايا شغل 


مريم... كنت جاي ليه


مراد سابها و مشي و مردش عليها


مراد... نفسي تعرفي اني بحبك بس مش هقدر 

اقولك انا كده يخون ثقة صحبي


عند هنا


هنا... حضرتك طيبة اوي 


سامية... و انتي عسولة و قمر


زين دخل


زين... انتي بتعاكسيها


سامية... مهي قمر

اياجماعه التفاعل قل ليه عالقصه🤔 اتمني اكملها معاكم 😘😘


محبوبتي الصغيرة part5


عند مراد


زين راحله


زين... مالك يا مراد


مراد بحزن... مفيش 


زين... انت بتكدب يا مراد

مراد... ايوا بكدب يا زين ارتحت


زين ... ايه الي حصل قولي


مراد... حاجة مش مهمة 


زين... هو مش انا صاحبك المفروض تحكيلي ايه

الي بيحصلك 


مراد .... في ان انا بحب مريم اختك و مكنش ينفع 

اجي اقولك عشان انا كده بخون ثقتك فهمت بقى 


زين... حلو اوي 


في سرايا الهنداوي


هنا في اوضتها و قاعدة هي و مريم و سامية 


هنا... دراعي هتموتيني


مريم... خلاص اهو لزقتها


سامية... براحة عليها يا مريم


مريم... اي يعني واخدة طلقة يعني دي ولا حاجة


هنا .. خلاص يا حبيبتي هاتي الطبنجة و اضربك في دراعك


مريم... لا ياما بخاف


سميحة دخلت عليهم الاوضة تغيرت جميع ملامحهم

ما عدا هنا الي كانت مستغربة


سميحة... الله هي مرات مطاوع هنا


هنا... انا مش مراته 


سميحة... ازاي ازاي يبقى مخلفين الواد في الحرام


سامية... احترمي نفسك يا سميحة


سميحة... احترم ايه دي سيرتها بقت على كل لسان


هنا... انتي بني ادم مش محترم 


سميحة... من دي الي مش محترمة يا تربية الشوارع


مريم ... سيبوني عليها و جبتها من شعرها و ضربتها بالقلم... هو احنا مش قولنالك احترم نفسك يا بت 


سميحة بصريخ... اااه يا خالييييي الحقني 


حسين و سلوى جم على صوتها 


سلوى... سيبي بنتي يا حيوانة 


حسين ... باااااس اسكتو في ايه 


مريم سابتها... عمالة تقول كلام يسم البدن ل هنا 

بتستغل انها مش قادرة عليها


حسين بص لهنا لقى دموع في عنيها 


حسين... من دلوقتي لو شوفتك بتكلمي هنا كلمة واحدة 

مش هيحصلك كويس مفهوهم


سلوى... علفكرة البت دي كدابة انا بنتي متعملش كده


مريم... لا عملت 


حسين... قولت مفهوم


سميحة اتنفضت من صوته ... مفهوم مفهوم


حسين... و مش عايز زين يعرف بألي حصل دلوقتى 


عند زين 


زين مسكه من لياقة قميصة ... يا غبي يا حيوان انت 

مش فاهم حاجة 


مراد... مش فاهم ايه


زين... انت فاكر اني معرفكش و لا عارف اختي علفكرة انت لو جيت قولتلي مش هقول بتخون ثقتي هقول دخلت البيت من بابه بس انت غبي 


مراد... يعني انت موافق و اجي اطلبها 


زين بهدوء... ايوا يا مراد 


مراد بفرحة.. بجد يا زين 


زين حضنه... يلا ده انت اخويا اسلمك مريم و انا مغمض 

عيني 


مراد... ممكن تديني فرصة اعزمها على العشا و اقولها


زين... ماشي بس حسك عينك تمسك أيديها ولا حتى تبصلها


مراد... اومال اعمل ايه يعني 


زين... بص للارض احسنلك يا اما هاجي معاك


مراد... لا خلاص الارض احسن


زين... بتقول حاجة 


مراد... لا لا مفيش 


زين ... عايز مساعدتك يا حضرت الظابط


مراد حط رجل على رجل.. قول قول الشرطة في خدمة

الشعب


زين... ها احترم نفسك بدل ما اقل منك


مراد... علفكرة انت الي عايزني 


زين... عايز اخد زين ابن مطاوع 


مراد... ده الي هو ازاي


زين... زين يبقى ابن هنا 


مراد... نعم 


زين... متستغربش


مراد... بس دي صغيرة خالص 


زين ... ملكش دعوة 


مراد.... تشكر يسطا 


زين...عايز اخده من غير ما هنا تعمل حاجة لو حاجة 

تيجي جنبها 


مراد... بص هو في حليين ان هي تعملك توكيل بس طبعًا 

بس  انها تعملك توكيل بصفتك ايه و ده ممكن يبقى في 

صف مطاوع و يبان انها لمؤاخذة في الكلمة بتعرف رجالة كتير 


زين ... ما تحترم نفسك يا زفت انت 


مراد... طب اهدى و في حب تاني ان تتجوزها و بكده هيبقى انت بصفتك جوزها هي عملتلك توكيل


زين بأبتسامة... اتجوزها 


مراد... طب امشي انا بقى عشان عصفور الحب ده 


زين... اقعد مكانك


مراد... و حاجة كمان مطاوع ده تاجر اثار و الغنى بتاعه 

مش من فراغ و البوليس عايز يمسك عليه حاجة


زين... حلو اوي 


زين راح ركب عربيته و اتجه للسرايا 


و طلع اوضته و اخد دش و لبس بنطلون و نازل 

يروح المطبخ يشرب و هو طالع هنا فتحت باب اوضتها 


هنا شهقت ... امشي امشي روح البس


زين... احنا الفجر مكنتش اعرف انك صاحية


هنا... طب روح البس


زين كان في تيشرت في ايده لبسه... خلاص فتحي عينك


هنا فتحت براحة... مينفعش تمشي كده 


زين... حاضر يا ستي المهم ايدك كويسة 


هنا... اهو يعني بتوجع شوية 


زين جري عليها بلهفة... تحبي نروح المستشفى 


هنا... لا لا مش للدرجة دي


زين... الحمدلله ريحتيني


هنا... طب انا هنزل اتمشى في الجنينة


زين... ماشي هاجي معاكي


و نزلو هما الاتنين في الجنينة 


هنا... تعرف و انا صغيرة كنت فاكرة ان هعيش

زي البنات و اصاحب بنات و متأخرش في تعليمي


زين ... متقلقيش هجيبلك حقك


هنا.. انا مش عايزة حق انا عايزة حياة جديدة قولي

مين هيرضى بحب واحدة متجوزها و هي 12 سنة و مخلفة هل هيستحملني انا و ابني


زين بأبتسامة... و ليه ميستحملكيش فيكي ايه 


هنا كانت بتدمع... عارف امي ماتت بعد ما خلفتني

ابويا كان بيضربني كأني سجينة عنده و رماني لمطاوع الزفت ده و بقيت لواحدي لحد ما قبلت ماما مها هي الي غيرت حياتي 


زين مسك وشها و مسح دموعها .... ممكن متعيطيش تاني قلبي بيوجعني


هنا... انت طيب اوي يا زين 


زين همس في ودنها... و زين الطيب اوي عايز يتجوزك 


هنا... ها 


زين ابتسم... هستنى ردك بكره متتأخريش


هنا طلعت تجري على اوضتها دخلت لقت

🔥🔥محبوبتي الصغيرة. 6🔥🔥


هنا طلعت جريت على اوضتها و قفلت الباب و سندت عليه بسعادة لقت 

اتنين  واقفين بمسدسات 


هنا كانت لسة هتصرخ بنجوها و شالوها 


... خد بالك يا سعيد لحد يشوفنا


سعيد... خضرتهم كلهم متقلقش 


و اخدوها و خرجو برا السرايا 


عند زين 


دخل اوضته و أبتسم بسعادة و طلع البلكونة كانت في الضهر و مش متشاف منها حاجة لقى بلكونة هنا مفتوحة و النور والع 


زين... هنا هنا  و على صوته يا هنا


و راح لأوضة هنا خبط 


زين... يا هنا يا بنتي  و فتح الباب ملقهاش جوا


نزل تحت و دور عليها ملقهاش و خرج من باب السرايا 

لأنو كان داخل من ضهرها و مشافش لقى الغفر كلهم 

واقعين على الارض 


زين بزعيق.... انت يا زفت انت وهو قوموا 


قامو بفزع 


زين... مين الي عمل فيكم كده


.. احنا كنا قاعدين بتشرب شاي فجأة لقينا حد بيكممنا

و محسنات بحاجة


زين... ما شاءالله و انتو اغبية للدرجة دي 


زين سحب الطبنجة من الغفير و عمرها 


زين... ولله لموتك يا مطاوع الكلب 


عند هنا


هنا... ااه دماغي 


مطاوع كان قاعد على الكرسي قدامها ... اي يا حلوة 


هنا بتعب... انت جايبني هنا ليه


مطاوع مسكها من شعرها... بقى انا حتت كلبة زيك

تخلي البلد تتكلم عليه و ابني ميبقاش طايقني


هنا بتأوه... اااه 


مطاوع ضربها بترف المسدس في دراعها


هنا بتعيط... اااه حرام عليك منك لله


مطاوع.... ده لسة في الاول بس هجيبلك زين تقوليله 

انك مش امه 


هنا ... لا مش هقول حاجة 


مطاوع... خلاص يا حلوة يبقى زين الهنداوي حبيب القلب هيموت


هنا... زين لا لا 


مطاوع... يبقى خلاص هتقولي لابني انك مش امه


و فجأة كان في صوت ضرب نار 


زين.... يا مطاوع الكلب لو راجل تطلعلي


هنا بخوف... زين


مطاوع سابها و مشي و طلعله


مطاوع... خير يا ابن الهنداوي جاي دلوقتي ليه


زين... فين هنا 


عند سرايا الهنداوي 


كلهم صحيوا و عرفو


سامية ابني ابني 


حسين... اهدي يا سامية ابنك راح يجيب البنت و ابنك

راجل متخافيش عليه 


سلوى... انا قولتلك دي بومة 


حسين... اسكتي بقى انتي ايه ... الو يا مراد قوم دلوقتي روح عند سرايا مطاوع خد هنا و زين راح لهناك


مراد... ايه طب انا جاي حالًا 


عند زين


مطاوع... و انا مالي


زين... انت الي اخدتها 


مطاوع بأستفزاز... و انا هعمل ايه تاني بواحدة قضيت

معاها ليلة


زين مسكه و حط المسدس على راسه و اتكلم بصوت اشبه فحيح الافعى... لو جبت سيرتها تاني على لسانك

هموتك دلوقتي تطلعهالي زي الشاطر بدل ما اسلم للبوليس مستندات تجارة الاثار


مطاوع... اي يا زين لسة فيك كده انا عمري ما عملت 

كده 


زين هتحيبها ولا اموتلك حد من عيالك


مطاوع فاكر يا زين فاكر اخوك التؤام الي قتلتو قدام 

عنيك 


زين متكلمش في الموضوع ده


مطاوع اخوك لسة عايش يا زين 


زين بصوت بفحيح الافعى اسكت قولتلك متكلمش

تاني


مطاوع عايش بس عارفي فين في مستشفى المجانين

يا زين اتجنن 


مراد كان جه و سما مطاوع 


مراد زين ابعد عنه ده بيحك عليك


مطاوع و اضحك عليه ليه 


زين كان واقف مصدوم 


( هو ده السبب في عداوة زين و مطاوع و هو صغير

مطاوع قتل اخوه التؤام قدام عينه لأن مطاوع كان بيكره حسين عشان كان ابن كبير البلد و لما ابوه مات بقى الكل في الكل  و ابو زين سافر عشان يبعد ابنه عن مطاوع و الي زود العداوة حسين لما رجع و بقى بردو الكبير )


مطاوع.. بص بقى يا اخوك يا السنيورة الي جوا


الستات كانو واقفين في البلكونة و زين الصغير

نزل


زين الصغير... بابا 


مطاوع... زين اطلع فوق 


زين فاق ... و يطلع فوق ليه خليه يعرف ان ابوه ضحك

عليه و اقلو ان امه ميته مع انه رماها بعد ما ولدته 

بأسبوع و دلوقتي بردو حابسها و بيتاجر في المخدرات

و الاثار


مراد...  زين خلاص ده طفل 


زين الصغير كان بيعيط بهستيريا و كان كل الي جواه

مشاعر طفولية 


مطاوع متصدقهوش ده كداب 


زين الصغير  يعني هي اما فادتني من الرصاصة و قالت

ابني انا سمعت صح


مطاوع طلع المسدس بتاعه و ضرب طلقه

🔥🔥🔥محبوبتي الصغيرة(7)🔥🔥🔥


كانت هتيجي في زين بس مراد نط عليه و قعدو على الارض


مطاوع ... بسبع ارواح تقول ايه 


زين قام وقف... انا مش نصدق كلامك ده انا اخويا 

مات قدام عيني 


مطاوع ... هقولك بس ندخل جوا 


فلاش باك من 20 سنة زين كان 9 سنين


زين... العب عدل يا سليمان


سليمان... شوت يا زين انت عاوج رجلك


مراد.. قولو انا عمال اقولو كده من الصبح


سليمان.. ده مبيعرفش يلعب كورة يا عم


زين بص وراه سليمان لقى مطاوع مطلع المسدس 


زين... حاسب يا سليمان 


لكن مطاوع كان ضرب طلقة في رحل سليمان و زين 

فقد الوعي من الخضا


في المستشفى 


زين .. سليمان فين بابا


حسين.. سليمان اخوك الله يرحمه


زين... يا بابا سليمان فين 


زين قعد يصرخ ... سليمان يا سليمان 


سامية حضنته و كان في اديها مريم الي عمرها كان سنة


حسين خرج برا 


و زين قام 


سامية... رايح فين يا زين


زين.. رايح لبابا عشان هو بيضحك عليه زين خرج و سمع

ابوه بيتكلم في التليفون 


حسين... ابني مات محروق يا سلوى... لقيت جثته 

محروقة جنب زين و مرمي قدام السرايا .. هتيجي النهاردة... ماشي سلام 


زين... بابا هو سليمان كان محروق 


حسين حضن زين و عيطو... اخوك راح عند الي الاحسن

من اي حد و هيروح الجنة يا زين 


زين... انا هقتل عم مطاوع


حسين... لا يا زين احنا هنمشي من هنا


زين... هكبر يا بابا و مش هسيبهم في حالهم


باااك


مطاوع.. و الجثة الي اتحرقت دي مكنتش بتاعت سليمان


زين قام مسكها من جاليته... اب ال*** يا و*خ 

انت ايه يا اخي شيطان 


مطاوع... و عارف مين الي ودا اخوك مستشفى المجانين جمال ابو هنا 


زين... هتقولي دلوقتي المستشفى الي قاعد فيها اخويا


مطاوع... و هتسيب حبيبة القلب


زين... اسكت خالص اسكت 


مطاوع... قول انك هتسيبها 


زين لسانه عجز عن الكلام


مطاوع.. ها اخوك ولا هنا 


زين لسة هيتكلم لقى الحراس داخلين و ماسكين هنا 

و دراعها كلو دم و سها مضروب و هدومها متقطعة 


زين نسي كل حاجة و جري عليها الحراس رفضو يسبوها 

لكن مطاوع امر الحراس يسبوها


زين قعد على الارض و هو واخد هنا في حضنه 


زين... هنا هنا 


هنا بصوت متقطع.. زين 


زين... انا اهو موجود 


هنا... روح لأخوك يا زين انا هقدر اخد ابني يا زين


زين. عارف انها بتقول كده عشان توديه لأخوه


زين... مش هسيبك يا هنا


هنا... زين سيبني ابويا السبب في ان اخوك يبقى كده

انا هقدر ابص في عنيك 


مطاوع... و اه صحيح عشان متستغربش كنت عايزها

تتفرج عليك و انت بتسيبها من مكانها بس هي الاسرت تيجي


زين ... مش هسيبك ولله مش هسيبك انا ميهمنيش 

كل ده 


هنا... امشي امشي يا زين 


مطاوع... قالتها بنفسها يلا بقى قوم امشي


زين الصغير ... انا مش بحبك انت مش ابويا انت وحش

هي ماما انت كنت بتضحك عليه و جري عليها ... انتي 

ماما 


هنا... ايون انا 


زين الصغير... انا مش هقعد معاه انا هاجي معاكي 

انا مش عايز اقعد مع طنط حسنية الي كل يوم بتزعقلي و طنط سعاد الي بتضربني انا عايزك انتي


مطاوع شده... دي مش امك يا زين


زين الصغير... و انت مش بابا


تلقى هذا الصغير صفعة قوية من ذلك الوحش 

فسقط أرضًا 


مراد جري على زين ... انت حتى الصغير مش عتقه


مطاوع... ملكش دعوى ها يا زين اخوك ولا 


زين... سؤال واحد عايز اعرف هتاخدها ليه ابنك و عرف

انها امه عايزها ليه


مطاوع... عشان اكسرك يا زين 


زين... و انا هعرف مكان اخويا بنفسي و قام شال هنا و وقف ... و انت يا بطل هاجي اخدك بعدين


مراد ... دلوقتي انا بصفتي ظابط فأنا دلوقتي هقبض عليك بتهمة الابتزاز و خطف 


مطاوع... معاك اذن نيابة يا حضرت الظابط


مراد... معايا قوات


و دخل البوليس في المكان كله و مسك مطاوع


مطاوع... اوعى يا حيوان انت و هو 


مطاوع... هموتك يا زين انت و ابوك و اخوك


البوليس اخد مطاوع و مرتاته عمالة تصوت


مطاوع كان بيبص لزين نظرة شر و زين بيبصله 

ببرود و مراد اخده و خرج برا 

و زين الصغير عمال يعيط  


زين... تيجي معانا يا زين


حسنية... يروح فين ده قاعد في بيت ابوه


زين نزلني على الارض وقفت كنت شايفة ضباب

و عيني قفلت و اخر حاجة سمعتها زين ابني و هو 

بيقول ماما 


فقت لاقتني في المستشفى 


و زين الصغير قاعد في ناحية و زين الكبير قاعد في ناحية 


هنا ااه انا فين


زين  هنا انتي كويسة هناديلك الدكتور 


هنا انا كويسة 


زين الصغير  انا هقولك يا ماما عشان انتي ماما صح


هنا صح يا حبيب ماما 


زين بغيره  حبيب ماما انت صح


زين طلع لسانه  ايوه انا حبيب ماما و انت لا


زين بغيظ استغفرالله العظيم انت طفل


هنا  شوف يا اخي حب الناس


عند مراد 


مراد... مهو انت هتنطق وديته فين 


مطاوع... انا موديتش حد في حته 


مراد... انت متصور صوت و صورة و انت في الصعيد

بطلع اثار 


مطاوع... متفبرك 


مراد... متحقق منو مليون في الميا انو مش متفبرك 


مطاوع ... و عايز ايه 


مراد... قولي مكان سليمان و انا اخرجك من قضية الاثار


مطاوع... بس كده يبقى تستر على مجرم 


مراد... ملكش دعوة فين بقى سليمان


مطاوع... و ايه الي يضمنلي انك متسلمش الڤديو


مراد... انا كده كده معايا حاجات توديك اعدام لا لو مقولتش حكم الاعدام هيتنفذ


مطاوع بخوف ... حاضر حاضر المكان في...


يتبع. ...♥️♥️😘


 مريم حسن 


🔥🔥💖💖

🔥🔥🔥محبوبتي الصغيرة 8🔥🔥🔥


مطاوع... في بيت في القاهرة العنوان ***


مراد.. تعالى يا عسكري حطه في حبس انفرادي 


عند زين 


شايل هنا و داخل بيها 


سامية.. يا مري البت عاملة كده ليه


زين.. بعدين يا ماما تعالى يا مريم معايا 


مريم طلعت معاه فوق


زين.. مريم اقعدي معاها خالي بالك منها و محدش يدخل الاوضة غيرك انتي و ماما و بابا بس فاهمة


مريم حاضر


زين الصغير ماسك دراع هنا التاني و نايم عليه


زين .. انت يا استاذ 


زين الصغير... مش قايم 


زين... بقى كده ماشي طب استحمل بقى


زين راح شاله .. اديك قومت اهو


هنا... سيبه جنبي شوية 


زين... الراجل ينام جنب الراجل 


زين الصغير... الحقوني هيخطفني 


زين... ولا حد يعرفك


عند سلوى و سميحة في اوضت سلوى


سميحة... البت اخدت عقله خالص اعمل ايه 


سلوى.. انا سمعتهم بيتكلمو في الجنينة كان بيقول

هيتجوزها 


سميحة... هيضيع مني يا ماما


سلوى... طب بصي بقى انتي هتعملي ايه ......


سميحة... ايوا ياما ده فكرة ايه 


سلوى.. لما بس تحصل مش هتبص في وشه تاني


كانو بليل خالص و كله نايم 


في اوضة مريم 


مريم.. احيه اي صوت ده  و بتقرب على البلكونة 

و بتفتحها ... عااااااااااا حرامي 


كام صوتها... ايه ايه اسكتي انا مراد 


مريم.. انت انت بتعمل ايه هنا 


مراد.. طالعلك الفجر من على الشباك و في ايدي ورد 

هكون بعمل ايه جاي اعزي مثلًا اتفضلي 


مريم اخدت منه الورد ... و ده ليه 


مراد... استنى بس بحبك 


مريم ..مين ايه 


مراد... بحبك  


باب اوضة مريم اتفتح و هي زقت مراد وقع تحت 


مريم...زين في ايه 


زين... اي الي في ايدك ده 


مريم... ده ده ده ورد 


زين... اه ما انا عارف جبتيه منين 


مريم... بص هقولك بس اديني فرصتي


زين كان عايز يوترها .. يلا قولي


مريم... بص بقى مراد طلع على الشباك و اداني 

ده و قالي قالي 


زين... خلاص مش مهم هو قالي و راحلها .. مبسوط

انك قولتيلي الحقيقة بس الواد الي وقع ده


مريم راحة فتحت البلكونة و دخلت هي و زين 


مراد... بجد شكلي حلو اوي كده حد يجي يقومني مش قادر منك لله انت و اختك في يوم واحد انا مالي كنت 

عايش حياتي واحيد ظريف 


زين... اسكت انا نازلك 


مراد.. و انتي يا قمر انزلي معاه عالجيني 


مريم ابتسمت 


زين... ادخلي جوا يلا البسي حاجة هننزل نشوفه 


مريم لبست و نزلت هي و زين 


مريم... يلهوي ده انت راسك اتفتحت 


مراد... فداكي يا روحي


زين طلع المسدس .. كلمة كمان و هدفنك مكانك 


مراد ... خلاص انا اسف مكنش يومك يا مراد 


زين و مريم سندوا مراد و دخلوه جوا و الا صحي و نزل


حسين... ايه يبني اي الي حصل


سلوى.. بنتك بتقابل الرجالة من الشباك يا حسين


سامية... انا بنتي متعملش كده انتي بتقولي ايه


حسين.. ما تتكلمو ساكتين ليه كلامها صح ولا ايه 


زين.. بص يا بابا مراد كان طالب ايد مريم مني و اديتو 

فرصة هو يقولها و خليه هو يكملك الباقي عشان ده واحد اهطل


مراد.. متغلطش فيا انا جوز اختك المستقبلي 


حسين... اسكتو خالص و مين قالكو اني موافق 


مراد.. يعني ايه 


حسين... يعني مش كنت تطلع من الشباك عشان 

تقولها و جو سنوي ده كنت تيجي تقول لأبوها 


زين بهمس لهنا... خدي مريم و اطلعي


هنا.. تعالي يا مريم نطلع فوق


مريم كانت بتدمع بس محدش اخد باله و سامية طلعت 

معاهم 


حسين.. اطلعي فوق انتي و بنتك يا سلوى 


سلوى... طالعى يا اخويا 


كلهم طلعو مفضلش غير زين و مراد و حسين


مراد... يا عمي اديني فرصة 


حسين... انك تروح لحد اوضة بنت في انصاص الليالي

يبقى عيب ولا لا 


مراد.. عيب بس ولله انا مكنتش عارف اقول ازاي 

و الظروف مكنتش تسمح اخدها برا ملقتش غير الحل ده 


زين بهمس... انا غلطان اني قولتلك تعالى فضحتنا 


حسين... امشي دلوقتي و نبقى نتكلم الصبح 


مراد بحزن... ماشي 


مراد حس بدوخة بسبب الفاتحة الي في دماغه


زين... انت كويس


مراد.. اه انا وقع اغم عليه


الكل صرخ بأسمه و هما نزله على صريخهم


حسين و زين شالوه حطوه على الكنبة


مريم جريت عليه ... مراد مراد ايه الي حصل


زين... كان ماشي فجأة وقع من طوله 


مريم.. هاتولي شنطتي


جابولها الشنطة و مريم بدأت تخيط الجرح 


مراد فاق من الوجع.. ااه


مريم.. اهدى ونبي 


مريم خيطتله الجرح و ضمدته


مريم.. بتوجع


مراد.. لا تمام انا ماشي 


زين.. رايح فين انت تعبان 


مراد.. زين عايزك 


مراد و زين راحو يتكلمو في المكتب


مراد... انا عرفت مكان سليمان 


زين بلهفة..بجد 


مراد... ايوا و كنت هقولك الصبح 


زين.. صبح ايه يلا نروح دلوقتي 


مراد.. براحتك 


زين و مراد طلعو برا و مشيوا من غير ما يتكلموا 

و محدش فاهم حاجة 


و ركبوا العربية و اتجهو للقاهرة و راحو على عنوان البيت


خبطوا على الباب واحد فتح 


.. ادخلوا 


زين و مراد دخلو لقو.... يتبع


القصة للكاتبة الجميلة مريم حسن 💐

🔥🔥محبوبتي الصغيرة 9🔥🔥 يالااا نكمل قصتنا ❤


يزين و مراد دخلو لقو 


الشقة كلها مكسرة 


مراد.. انا من رأيي نمشي


زين.. اسكت اما نشوف


.. انتو مين 


مراد و زين بقلعر ريقهم بصعوبة من منظره كان شكله لا يبشر بالخير 


... شكلك مش غريب عليه بس انت شكلي اوي 


مراد.. يمكن عشان اخوك مثلًا 


زين.. انا مش اخو حد و يلا نمشي 


مراد.. انا قولت كده ولله محدش سمع كلامي 


.. اقفو عندكو 


مراد و سليم قعدو و هو دخل جوا


مراد.. انا عايز امشي انا لسة متجوزتش انا عايز اعيش


زين.. اسكت بقى يا سميرة سعيد انت اما نشوف


مراد.. بس هو ازاي ده اخوك ده متوحش اوي 


زين.. انا بذات نفسي متوتر منه 


سليمان خرج 


سليمان.. انتو مين 


مراد.. يادي النيلة


زين... انا اخوك زين يا سليمان انت مش فاكرني احنا 

كنا أخوات تؤام 


سليمان كأنه قلب طفل.. بس انتو كبار اوي و انا صغير 


مراد... انا مش فاهم حاجة 


زين.. انت عندك كام سنة


سليمان.. عندي عندي سبعة


زين.. انت معندكش سبعة انت كبير عندك تسعة و عشرين سنة


سليمان.. انا كده كبير اوي لا انا عندي سبعة


زين.. تحب تروح لبابا و ماما 


سليمان قام فجأة و راح مسك مراد من قميصه


مراد... ألاه و انا مالي يا لمبي


سليمان... انت و هو هتتروقو ترويقة 


و مسك زين 


زين ضربه بالبوكس 


مراد.. و جوول 


قام سليمان وقعه في الارض


مراد.. قوم يا زين مصر عايزاك استنى


زين.. اضربه يا حيوان هيموتنا


مراد مسكه و اداله بالروسية داخ وقع على الارض


مراد.. هنعمل ايه


زين... لازم يتعالج مينفعش كده 


مراد.. طب و ابوك 


زين... مش هنعرفه حاجة ألا لما يتعالج


مراد.. و مطاوع


زين... هيتسجن 


مراد ... هيتسجن بتهمة خطف هنا لكن المستندات انت دورت عليها بأذن نيابه


زين... لا 


مراد... هو هيخرج نفسه بأي طريقة ممكن يقول أنها جت معاه و هي راضية 


زين.. ازاي يا ذكي و هي كانت مضروبة و انت موجود و اخدناها من عنده


مراد. هيقول لوكيل النيابة انا مضربتش حد ده هما الحراس و شوف مين هيسبت و مطاوع ده بيجيب محامين بيشتغلو مش قانوني


زين.. اومال كان خايف ليه 


مراد... مش فاهم حاجة اصلا 


زين... مش عارف 


مراد... طب يلا نمشي 


زين .. اربطه و ناخده معانا هنوديه مصحة هناك


مراد.. ايوا نربطه لحسن ده ممكن ياكولنا


زين ربطه هو و مراد و نزلو تحت و خطوه في العربية 

و مشيوا سافر البلد


عند هنا 


هنا... اهدي طيب 


مريم... مراد تعبان و بقالهم يوم كامل برا البلد


هنا... انتي بتحبيه اوي كده


نظرت لها بكسوف.. يعني من و انا صغيرة اعرفو و كنت 

بحبو بس هو طور و مبيفهمش وانتي


هنا... انا ايه


مريم بخبث.. بتحبي زين


زين.. ايوا طبعًا مش ابنها لازم تحبني 


مريم... اسكت انت انا بتكلم عن الكبير بتحبيه


هنا.. يعني 


مريم.. يعني ايه 


زين.. انا لسة عارف انها ماما بس عرفت انها شكلها كده او اكيد


هنا.. ايوا اه بقى خلاص استريحتو 


مريم.. امممم ماشي 


الباب اتفتح عليهم


مريم.. في ايه يا سميحة مش تخبطي


سميحة... اي بيتي امشي في وقت ما انا عايزة 


مريم... اه انتي جايه ترمي بلاكي علينا طب يلا بقى اطلعي من هنا


سميحة.. و على كده القمورة هتفضل قاعدة هنا و احنا نصرف عليها ولا هي قاعدة هنا عشان تقديلها يومين حلوين في اوضة زين 


هنا قامت ضربتها بالقلم... اقسم بالله لو جبتي سيرتي على لسانك تاني مش هيكفيني فيكي القلم ده 


مريم خرجتها برا و قفلت الباب 


مريم.. الحمدلله خلصنا منها 


هنا.. انا لازم امشي هرجع اسكندرية 


مريم... طب و زين ابنك


هنا.. القانون في صفي هيبقى معايا يلا يا زين


مريم.. طب زين هتعملي ايه 


هنا بصتلها بدموع.. يشوف غيري انا واحدة بأبنها

و قاعدة هنا على اساس ايه هي عندها حق هفضل قاعدة و زين يصرف عليا و على ابني 


مريم.. طب على الاقل قوليلو 


هنا.. مش لازم يعرف انا هسافر 


هنا حضرت شنطتها و لبست و لبست زين 


مريم... هتمشي خلاص 


هنا.. ايوا


مريم.. بس انتي بتحبي زين 


هنا... بس انا هنا محدش عايزني


مريم.. مين قال كده انا و بابا و ماما و زين عايزينك تقعدي 


هنا.. على اساس ايه و مين يا مريم


مريم .. معرفش 


هنا مسكت الشنطة و ايد زين و خرجت من غير ما خد يشوفها و ركبت تاكسي و راحة محطة القطر


زين .. ماما هو احنا رايحين فين 


هنا.. عند تيتا يا حبيبى


زين.. طب و عمو زين 


هنا... خلاص يا زين 


عند زين 


كان خلاص وصل البلد و ودا سليمان مصحة 


مراد.. مناخيري جابت دم 


زين.. استحمل عشان تاخد حاجة عدلة


مراد.. و انا هاخد الحاجة العدلة ازاي ما خلاص 


زين.. طب ده يرضي ربنا تطلع على الشباك انا سكت

عشان عارف انك اهبل 


مراد.. حسي الأمني قالي انكو نايمين


زين.. حسك انتي ايه يا ابو حس انت 


مراد.. طب و انت اخبار حسك الامني ايه


زين... عالي عالي اوي


( يا عيني هيرجع بيتهم يتصدم 😂) 


زين رجع البيت 


حسين.. كنت فين كل ده 


زين.. في مشوار مهم 


سامية... احضرلك اكل


زين.. ايوا لحسن انا واقع من الجوع هي فين مريم 


( طبعًا قصدوا هنا بس سأل سؤال غير مباشر😂)


سامية... فوق هي و هنا 


زين طلعلهم و خبط على الباب 


مريم... ادخل 


زين.. اي ده انتي عنيكي محمرة كده ليه كنتي بتعيطي


مريم.. انا لا أبدًا 


زين.. كل ده عشان مراد 


مريم.. مراد ايه يا عم اخرتها تعيط على مراد


زين.. انا قولت مده بردو اومال في ايه و فين هنا 


مريم.. سميحة دخلت الصبح قعدت اقول كلام مش ولا بود هنا اديتها بالقلم و انا خرجت سميحة برا دخلت لقيت هنا بتقولي انا همشي 


زين بقلق.. و بعدين


مريم.. كانت بتقولي هقعد هنا بصفتي ايه 


زين.. هي سميحة قالتلها ايه


مريم.. قالتلها ان انت مقعدها هنا بتصرف عليها هي و ابنها و انك بتاخد مقابل 


زين.. و بعدين


مريم.. حضرت شنطتها و مشيت من غير ما حد يعرف 


زين.. متصلتيش ليه 


مريم.. هي قالتلي متقوليش لحد


زين زفر بضيق و راح اوضته لبس و مشي من غير ما يقول اي حاجة و ركب عربيته و سافر اسكندرية 


عند هنا 


كانت تنظر للفراغ فا هي عاشقة تركت من تعشقه بمفرده على اقتناع انه لم يحبها 


زين.. ماما احنا فضلنا اد ايه


هنا.. ساعة 


زين. طب ماشي 


عند مراد


قاعد بيبص للنيل و سرحان قاطعه إتصال


مراد.. الو مين


.. ده انا يا مراد مريم


مراد.. مريم إنتي كويسة صوتك مالو


مريم... مفيش انا كنت بس بطمن عليك


مراد.. انا كويس بس لو عمي وافق انا هبقى تمام


مريم.. اتكلم معاه ولا انا مستهلك انك  تحاول عشاني


مراد.. انتي تستاهلي كل حاجة انا بحبك اوي 


مريم.. احم طب انا هقفل


محبوبتي الصغيرة part 9.


هنا.. وحشتيني اوي يا ماما 


مها.. و انتي كمان.. انت بقى استاذ زين 


زين... ايوا انا 


مها... انت عارف ان مامتك و انا بنحبك اوي اوي اوي


زين.. و انا كمان بحبكو 


هنا.. طب هندخل ننام عشان تعبنين هنا دخلت جوا

و قاعدت على السرير


زين.. اوضتك حلوة اوي و ايه كل الكتب دي


هنا.. دي كانت بتاعت المذاكرة بتاعتي 


زين... اممم و مين دي


هنا.. ده مامتي 


زين.. اومال مين الي برا دي


هنا.. انت عمال ترغب كتير و انا عايزة انا هحكيلك بكره


زين.. ماشي 


هنا اخدت زين في حضنها 


اما عند زين التاني 


زين.. انا مش فاهم بتمشي ليه 


مراد.. اهدى يا وحش


 زين.. اهدى ايه 


مراد... بص انت هتروح تطلبها من امها 


زين... حاضر يعني بس هطلعلها دلوقتي 


مراد.. اه صحيح احنا الساعة 11 طب هنعمل ايه 


 زين.. مش عارف 


مراد.. بص يبني اطلعلها من على الشباك و ربنا يقدم الي 

في الخير 


زين.. أنت صح 


مراد.. متيسرا 


زين طلع حط سلم و طلع بس الشباك كان مفتوح 


زين.. نايمة و انتي حضناه ماشي هنا هنا هنا


هنا صحيت بأنزعاج. ينهار اسود انت بتعمل ايه


زين.. جاي اتمشس اصل هنا الشمس روعه 


هنا.. طلعلي على السلم دلوقتي 


زين.. دخليني بس


هنا.. تعالى و مسكت ايده و دخلته 


زين.. مشيتي ليه بقى


هنا.. عشان انا ماليش مكان قاعدة بصفتي ايه انا 


زين.. انا عارف انك مشيتي بسبب سميحة


هنا.. هي عندها حق يا زين


زين.. لا معندهاش حق 


هنا... اومال انت مقعدني عندك ليه يا زين ما خلاص 

مطاوع اتقبض عليه و بكده هقدر اخد زين


زين.. مطاوع خرج


هنا.. ازاي 


زين.. و انا في الطريق حالي اتصال انو خرج 


هنا... زين زين هياخده مني 


زين... مش هياخده ميقدرش 


هنا.. ازاي ده خرج 


زين.. هو كلها شوية  و يعرفو يمسكوا عليه حاجة 


هنا.. انا خايفة 


زين.. انا معاكي و في حاجة كمان


هنا.. ايه


زين.. بقالي تلت ايام علىارض عليكي الجواز لغايط ما نشفتي ريقي 


هنا ضحكت و بصتله بكسوف. انا 


و قطعها دخول مها 


مها... مين الحيوان ده و قلعت الشبشب


هنا.. براحة استني هفهمك


مها بتضربه.. تفهميني ايه 


زين.. يا طنط افهمي انا زين اكيد هنا حكيتلك عني


مها.. انا دخلت ازاي


زين شاورلها على الشباك


مها.. و كمان حرامي و ضربته 


زين الصغير .. بااااااااس كفاية انتو ايه عمالين زعيق زعيق زعيق سيبو الواحد ينام


مها.. اسكت انت بدل ما تيجي مكانو


زين الصغير .. لا انا مالي انا قاعد ساكت


زين.. كده يا زين ده انت حتى على اسمي 


زين.. شششش سيبني انام


هنا.. يا ماما اقعدي 


مها... قعدت فهموني


زين حكالها كل حاجة


مها.. يعني انتحاري تقولها تتجوزيني في انصاص الليالي 


زين.. حاجة في الرنچ ده


مها... تجيب اهلك امك ابوك اخت و تيجو تتقدمولها


زين.. انا كنت هاخدكو على البلد


مها.. الي قولته يتنفذ


زين.. حاضر 


يتبع..♥️


انا عارفة ان الاجزاء دي احدثها مش كتير  بس قوليلي 

حاجات ممكن اعملها  


يعني اعمل ايه في الحربؤة سميحة و امها 

و لا مطاوع


ولا مراد و مريم


🎉🎉🎉محبوبتي الصغيرة part 10🎉🎉🎉 سبب التاخبر ضعف التفاعل 😥


زين... ايوا انتو تعالو بكره


حسين... انت بتستهبل بتتصل بيا الفجر تقولي تعالى 

بكره هنتقدملها 


زين... ايوا يا بابا ما مهو مش المفروض العريس يجيب اهله 


حسين... طب هنحضر نفسنا و نيجي بعد بكره


زين... هو بكره مفيش غيره


حسين... قسم بالله لو ما اتعدلت لألغيلك الجوازه


زين... خلاص انا اسف بس تعالى بكره ها


حسين... يلا بقى عايز انام 


زين كان قاعد في اوتيل 


زين... هنون انتي لسة صاحية 


هنا... هو انت جيت للواحد نوم 


زين... كل ده عشان بحبك انا غلطان


هنا... عشان ايه 


زين... احم عشان بحبك 


هنا... بجد 


زين... ايوه بجد و نفسي نتجوز بأسرع وقت 


هنا... انت انت


زين... طب بصي نامي و كلميني الصبح


هنا... ايوا فعلًا تصبح على خير


زين... و انتي من اهله


زين قفل مع هنا و قعد يفكر هيعمل ايه مع سليمان 


زين... مين كان يصدق انك عايش انت مش متخيل انا فرحان ازاي هرجعك لأبوك و انت راجل عصب يتسند عليه بس تصدق هيرجعوا يتلغبطوا فينا تاني


عدى يومين و اها زين جم


زين... بابا انا 


حسين.. انا مش فاهم انت متوتر ليه محسسني انك طفل


مريم... انا هنا جاي عشان ابارك لأخويا و اقوله يا عريس


سامية.. بس هتفضحونا احنا طالعين على السلم 


زين خبط على الباب 


فتحلو زين 


زين... ممكن ادخل يعني ولا هتفضل لاطعنا على الباب


مها... ادخلو ادخلو 


احب زين دخلو و قاعدو


حسين... اومال فين العروسة 


مها.. يا هنااااا 


هنا خرجت و كانت لابسة فستان نبيتي بعد الركبة بالظبط و فرده شعرها و مش حطة غير زبدة كاكاو 


حسين.. هتفضل مبحلق كده كتير


زين... ها حاضر 


حسين... احنا جايين نطلب ايد هنا لزين ابني 

على سنة الله و رسوله


مها... كلام هنا عن زين ده خلاني اعرف انه هيحافظ عليها آنا موافقة


حسين... يبقى على خيرة الله تيجو عندنا بنها نعمل الفرح هناك يبقى بعد اسبوع 


مها... حلو نسيبهم يقعدو مع بعض شوية 


كلهم خرجوا 


زين .. ممكن اعرف اي القمر ده


هنا... شكرًا 


زين... انتي مكسوفة بس عارفة لو شوفتك لابسة فستان زب ده تاني ده تلبسيه ليه بس


هنا وشها احمر... انا انا هدخل جوا


زين... طب حضري شنطتك طيب عشان نسافر 


في بنها 

في الأرياف 


سلوى... شوفتي قولتلك خليها تقفشه معاكي معملتيش حاجة


سميحة.. ما انا كل ما اقرر اعمل حاجة تحصل مصيبة 


سلوى... هييجوا بكره عايزاكي تحضني حضن بس حاجة

حلوة كده و بوسيه كده يعني و خليها تشوفك 


سميحة... من عيني ياما 


عند زين 


تاني يوم استهدو للسفر و سافرو


زين الصغير... هو بابا راح فين


زين... وحشك 


زين الصغير .. يعني بس اصل هو كان مهتم بيا عشان 

انا ولد بس و ماما حسنية و سعاد كانو بيضربوني لما بعمل حاجة وحشة 


هنا ... محدش هيقدر يعملك حاجة تاني 


زين الصغير... ايوا عشان عمو زين معانا 


زين... ايوا عشان عمو زين بس ممكن تقولي بابا


زين.. حاضر يا بابا


زين وصل البيت و الكل رحب بيهم ما عدا الحربؤتين


حسين... مراد 


مراد.  نعم يا عمي


حسين... انت عايز تتجوز مريم صح


مراد.. ايوا بس حضرتك مش موافق 


حسين.. كنت بعلمك الأدب عشان مطتلعش من الشباك تاني


مراد.. اخر مرا بس وافق بس


حسين... موافق 


مراد... الحق يلا ابوك وافق


زين.. مبدئيًا كده متقوليش يلا و احترمني


مراد... احت اي احترمك 


عندهم فوق


مها.. ولله انتو قعدتكم حلوة اوي


سامية.. و انتي ولله


هنا... عليه بأقعدتكو روعة


مريم... أروع علفكرة 


هنا... ششش اسكتي 


مريم... هبقى عمتو الحربؤة احترمي نفسك 


هنا... ايه الصوت ده


كلهم نزلو تحت 


سامية... يلهوي في ايه يا زين ايه الي جاي البوليس


زين.. استني سما اما نشوف حضرتك جاي ليه


الظابط... مطلوب القبض على هنا جمال العيوطي 

بتهمة خطف زين مطاوع عزت


يتبع...

🎉🎉🎉محبوبتي الصغيرة part 11🎉🎉🎉


الظابط .. مطلوب القبض على هنا جمال العيوطي 

بتهمة خطف زين مطاوع عزت 


زين..انت بتقول ايه يا جدع انت 


الظابط.. احترم نفسك انا لازم اخدها و زين بردو هايجي


هنا مسكت زين... محدش هياخد ابني لا محدش هياخده


الظابط.. مينفعش كده لازم تيجي معانا محمد حطبها الكلبشات


مها... بنتي بنتي  


زين.. متخافيش انا جاي 


هنا راحة مع الظابط 


زين... ممكن تسيبو انا هجيبه معايا في العربية 


مها... خدني معاك يا زين


زين... كلو يقعد هنا محدش يتحرك فاهمين و انت يا مراد تعالى معايا 


مراد... حاضر 


زين راح مع هنا و دخل 


زين.. ممكن اعرف هي متهمة في ايه 


الظباط.. بصفتك ايه


زين... انا كنت جاي البلد هنا عشان اكتب كتابي و نتجوز بس انا أناجئت ب الي حصل


الظابط.. طب ممكن تقوليلنا يا هنا اخدتيه ليه


هنا.. حضرتك انا اتجوزت و انا. 12 سنة قاصرات 

و خلفت زين و اول لما خلفتو رماني برا و انا معرفتش اعمل ايه ساعتها مكنتش فاهمة انا و انا صغيرة ازاي بقيت كده بس الي عقلي قالهولي اني لازم امشي مشيت روحت اسكندرية عيشت هنا 11 سنة و درست و بقيت محامية و رجعت عشان اخد ابني بالقانون


الظباط... بس انتي مش امه 


هنا... ازاي يعني


الظابط... ام زين هي حسنية مجدي عبدالعزيز 


هنا... ولله كدب انا امه ولله 


الظابط... مفيش حاجة قدامي تقول انك امه 


هنا... خلاص اعمل تحليل dna 


الظابط... يغلق المحضر على حبس المتهمة هنا جمال العيوطي على زمة التحقيق لمدة اربعة ايام


زين... انت بتقول ايه هي مش متهمة


الظابط... لحد ما نعمل تحليل dna و النتيجة تظهر


زين.. خرجها بكفالة و هي موجودة عندي في السرايا 

و انا اضمنلك انها مش هتمشي


هنا.. زين هيروح فين


الظابط... هيقعد في بيت مطاوع لحد ما نسيت انه ابنك 


هنا.. ماشي 


هنا خرجت برا و لقت مطاوع بيبصلها بشماتة 


مطاوع... افتكرت انك بوست دراعي لكن لا و المستندات بلها و اشرب ميتها مزورة و هاخد حقي منك 

يا زين الهنداوي 


زين كان هيمسك في 


مراد... سيبه يا زين سيبه ده قاصد يستفزك 


هنا مكنتش معاهم و راحة لزين ابنها


هنا.. هتروح مع بابا تقعد معاه شوية 


زين... لا لا مش عايز ارجع


هنا... عشان ابقى معاك لازم تروح تقعد مع بابا 

شوية ايام 


زين... مش هتتأخري


هنا.. اوعدك مش هتأخر عليك


زين اخد هنا و مشيوا راحو البيت


مها .. بنتي بنتي و حضنتها


هنا اول لما حضنت امها عيطت بشهقات


مها.. تعالي يا حبيبتي نطلع فوق


طلعو فوق 


هنا... هياخد ابني مني يا ماما 


مها... محدش هياخد منك حاجة مش انتي دخلتي 

حقوق عشان تاخدي ابنك بالقانون 


هنا... ايوا يا ماما 


مها... هو لازم يشوفك قوية و مش مكسورة أبدًا 


عند زين تحت في المكتب مع ابوه


حسين.. مطاوع اتجن اوي


زين.. بابا اقعد عايز اقولك حاجة .. بص الي هقوله ده مش عايز حد يعرفه لا ماما ولا عمتي ولا حته مريم


حسين.. اي يبني قلقتني


زين حكاله كل حاجة عن سليمان 


حسين.. انت بتخرف ولا ايه هي دي حاجة فيها هزار


 زين... لو مش مصدقني تعالى شوفه 


حسين... ايوا تعالى وديني


زين اخدحسين و راحو هناك المستشفى 


عند مطاوع


مطاوع.. اخدته خلاص


حسنية... شاطر يا سيد الناس


زين... انا مش بحبك علفكرة انت مش ابويا


حسنية.. اسكت انت بتقول ايه


مطاوع ... انا ابوك و ها عشان تكون فاهم مفيش رجوع عند الست دي تاني


زين... دي امي علفكرة و انا مش طفل عشان تكون فاهم 

و انت مش ابويا انا الي شايفه ابويا و بيحبني اكتر منك عمو زين


مطاوع ضربه بالقلم... محدش ابوك غيري و الي بتقول عليه ابوك ده هقتلهولك فاهم 


زين طلع يجري على اوضته و قفل الباب و طلع من جيبه 

الموبايل بتاعه و اتصل على هنا


زين... ماما تعالي خديني 


هنا.. متعيطش يا حبيبى هاخدك ولله


زين.. ضربني يا ماما انا عايز اجيلك


هنا بتحاول تقويه.. مش انت راجل و الراجل مبيعيطش

استناني هاجي اخدك ولله 


زين... بسرعة ونبي انا مش عايز اقعد هنا


هنا... حاضر يا حبيبي هاخدك


عند زين


زين... هو في الاوضة دي


حسين حط ايده على الاوكرة الباب  بأرتعاش و فتح 

بص بصدمة ابنه الي كان فاكره ميت نايم على السرير 


حسين راح لعند و حسس على وشه و اخده في حضنه 

سليمان مكنش حاسس لأنه واخد مهدء


حسين... ابني ابني واحشتني يبني تمنتاشر سنة بحالهم 

اااه يبني ااه 


زين.. اهدى يا بابا 


حسين.. انا ازاي مكنتش حاسس 


 زين.. بابا لازم تخرج عشان ميصحاش 


حسين خرج برا هو و زين


حسين.. انا مش عارف هقول لأمك ايه 


زين.. متقولهاش حاجة لحد ما يخف 


حسين.. ماشي


عدى تلت اسابيع هنا عملت فيهم التحليل هي و زين 

و مستنين النتيجة


و سليمان بدء يتحسن شوية و افتكر ان زين اخوه 


أما مريم و مراد قروا الفاتحة بس


و سميحة و امها كل أنا يجو يعملو حاجة تفشل بس الظاهر المرا الجايه مش هتفشل

تفاعل ياريت ب 20 ملصقات 💙💙🎉

🎉🎉🎉محبوبتي الصغيرة part 13&12🎉🎉🎉


في المستشفى 


زين... اخبارك 


سليمان... كويس بس زهقت من القاعدة هنا


زين.. هانت خلاص كلها شهر


سليمان... انا مكنتش فاكر حاجة خالص لما فوقت

من الحريق و واحد غريب جبني البيت انا انا 

و فجأة صوته بقى عالي و عنيه احمرت من الغضب


زين... طب طب انا هطلع بقى و اجيلك بعدين 


سليمان.. انت عارف اني ممكن اضرب اي حد ألا انت


زين.. حلو اجبلك خطيب اختك بيموت فيك 


سليمان... الواد الخرع ده لا لا 


زين... علفكرة مهو صحبك يعني انت كمان


سليمان بدء يهدا ... اخر مرا جالي كان من يومين 

خليه يجي تاني


زين... حاضر طب انا همشي بقى عندي اشغال كتير


سليمان... اشغال بردو ولااااا


زين.. ولا 


و خرج زين برا و ركب العربية و راح بيته 


حسين.. عملت ايه عند اخوك


زين... اهو بقى كويس اهو 


هنا نازلة من على السلم و بأبتسامة حزينة


زين.. يلا عشان نروح المحكمة


هنا.. يلا 


عند مريم 


هند.. الحقي يا مريم في ظباط كتير متصابين تحت 

و كل الدكاترة تحت


مريم.. طب تعالي وريني


و راحت مريم و هند الطوارئ بس اتفجئت اما لقت 

مراد قاعد على السرير و ماسك دراعه 


جريت عليه


مريم بعياط.. انت انت كويس صح 


مراد.. متخافيش دي طلقة في الكتف و سطحية روحي بس شوفي باقي الظباط


مريم.. لا لا هشوفك انت


مراد بشخيط... روحي شوفي باقي الظباط يلا 


مريم راحة بتوتر و عمالة تعمل الأسعافات الأولية 


مريم... لازم يدخل العمليات بسرعة نادو دكتور محمد 


الدكتور جه و بقى يعمل الأسعافات و بيقرب من مريم 


مريم.. لو سمحت ابعد يا دكتور


محمد.. ليه بس ما احنا حلوين


مريم بزعيق.. انا سكت مرا لكن دي التانية بقولك ابعد

عني  و شوف الظباط احسن اقسم بالله اقدم فيك شكوة تقعدك في بيتكو


مراد شافها و هي بتزعق في الدكتور و راحلها 


مراد.. في ايه 


مريم.. مفيش 


محمد... لا فيه الأستاذة عمالة تقولي تعالى الاوضة و سيبك من دول 


مريم لطشته حتت قلم خماسي😂😂


مراد مسك فيك ... قسمًا بالله لو ما مشيت من المستشفى دي لتكون قاعد في بيتكو فاهم 


محمد بخوف.. فاهم فاهم 


مراد.. اعملهم الاسعافات و امشي 


في ظباط مصابين و في منهم الي استشهد


في قاعة المحكمة 


مطاوع كان قاعد خايف لأنو حاول يرشي الدكتور معرفش


القاضي... حكمة المحكمة حضريًا لهنا جمال العيوطي 

بالحضانة لزين مطاوع عزت و حبس مطاوع عزت عمران بتهمة التزوير لعقوبة مدتها ثلاث سنوات رفعت الجلسة ( بصو انا معرفتش اكتب ايه

فا المحامين الي هنا ميتصدموش 😂😂😂)


هنا جريت حضنت زين .. شوفت هتيجي معايا خلاص اهو متأخراتش عليك


زين الصغير... وحشتيني اوي يا ماما 


زين ... مش هنروح ولا ايه


كانو العساكر بياخدو مطاوع 


مطاوع... هقتلك يا زين هقتلك 


زين بيبصله ببرود و بيمشي 


في سرايا الهنداوي 


مها... يا رب جيب العواقب سليمة


سامية.. متخافيش انشاءالله هيجوا كويسين 


مها.. انا خايفة من الي اسمو مطاوع ده 


سامية... زين معاها و هو بيخاف عليها اكتر من نفسو


مها..زين ده طيب  و مفيش زيه و هيحافظ على هنا 

كده نطمن عليها قبل ما اموت


سامية.. ليه بتقولي كده بعد الشر عليكي


مها.. انا عمري كبير مش صغيرة اكتشفت ان عندي المرض الوحش 


سامية.. يا ساتر يا رب ربنا يشفيكي 


مها... روحت لدكاترة بس قالولي مفيش فايدة 

و انا مقولتش لهنا فأرجوكي يا حجة متقوليلهاش


سامية... بس دي ضناكي و لازم تعرف


مها... مش عايزة اكسر فرحتها و فرحها كمان يومين


سامية... بس تقوليلها بعد الفرح


مها.. ماشي 


في مكان تاني في السرايا


سميحة.. احنا بنعمل خطت و بتفشل هنعمل ايه تاني

( يا شوية حرابيىئ😂😂😂)


سلوى.. المرا دي هنعمل حاجة تانية 


سميحة.. ايه هي 


سلوى.. بصي يا ستي ( هي دلوقتي بتقولها الخطة بس انا مش هزيعها ليس الأن😂😂😂)


عند مريم


بتعمل لمراد صراعه و بتعيط


مراد.. يبنتي كفاية عياط هتخلصي دموعك 


مريم .. تصدق انا غلطانة اني خايفة عليك 


مراد.. خايفة عليه


مريم... ايوه خايفة اومال اخاف على مين يعني 


مراد.. بتحبيني 


مريم.. اه بحبك


مراد.. طب و انا بحبك مراد رفع راس مريم 

. مش عايز اشوف دموعك تاني عايزك دائمًا مبسوطة  و فرحانة 


مريم حضنته جامد 


مراد.. ولله ناقصلي ثانية و اقوم ابوسك علفكرة


مريم بعدت عنه و ضربته في دراعه


مراد... اااه دراعي


مريم... انا اسفة ولله مكنش قصدي


مراد.. لا انا زعلان منك صالحيني 


مريم... ازاي طيب


مراد شاور على خده 


مريم.. لا بقى خليك زعلان طول العمر انت لسة مش جوزي


مراد... رومانسية اوي انتي


مريم... ملكش دعوة و يلا بقى عندي شغل كتير 

اوي


مراد.، مش هنخرج


مريم.. مراد انت مكسح هنخرج ازاي


مراد.. علفكرة بقى هذا غير لائق الغي رحلتي


جاء الليل و الجميع يجلس في غرفة المعيشة


سميحة.. اتفضل الشاي يا زين


و وزعت الشاي عليهم كلهم و شربوه


زين .. انا هطلع انام مش قادر


زين طلع فوق و سميحة ابتسمت بخبث


سميحة.. ياما انا هطلع فوق انا جسمي وجعني 


بعد شوية الكل كان طالع ينام


هنا و هي طالعة سمعت صوت ضحك جاي من اوضة زين


منتبهتش و قالت يمكن التلفزين لكن اتقرر تاني


هنا.. لا بقى كده كتير و راحة فتحت باب الاوضة


لقت 


يتبع....♥️♥️♥️

يا جماعة التفاعل قل اوي عن الاول القصة في الاول كانت بتعدي  اب 800 لايك دلوقتي مبتعديش ال500 لو هي وحشة قولولي مكملهاش .. بس كتروا التفاعل ت فاعل قل مع رواية ياريت نتفاعل عشان نستكمل سريعا💙

🎉🎉محبوبتي الصغيرة part 13🎉🎉


هنا دخلت اوضة زين لقت زين نايم و جنبه سميحة 

و عمالة تضحك 


سميحة بعصبية.. انتي ازاي تدخلي كده 


هنا.. طب يرضي بزمتك بتضحكي مع الهوا مش شايفاه نايم ولا انتي ملبوسة


سميحة ... زين زين اصحىً


زين صحي بعد هز سميحة في كتير و اتخض 


زين.. هنا ولله انتي فهمة غلط هنا ولله محصلش حاجة 


هنا بصت لسميحة.. اوعي تكوني فاكره بألي عملتيه ده هتهزي ثقتي في زين أبدًا زين عمره ما يخذلني و انا عارفة انك كنتي حطاله منوم و شوفتك 


سميحة... دي كدابة يا زين انت الي قولتلي تعالي


زين ضربها بالقلم و مسكها من شعرها و خرج بيها برا 

و الكل صحي على صوت صويت سميحة


حسين... ايه الي بيحصل 


زين حكى كل حاجة


سلوى.. انا بنتي متعملش كده أبدًا أكيد البت دي 


حسين.. اسكتي خالص


سلوى .. انا شوفت البت دي و هي بتحط منوم لزين 

عشان تفضحه و راحة جابتها من شعرها 


و الكل عمال يحاول يفصل ما بينهم لكن سلوى بحركة سريعة زقت هنا وقعت من على السلم


مها .. بنتي بنتي 


زين نزل جري عليها و شالها و خرج بيها و مها راحة معاه


زين الصغير.. خدني معاك 


زين... طب اركب بسرعة 


زين ركب و مشيوا


حسين... محمد قول للسواق يجيب العربية بسرعة


محمد.. حاضر يباشا 


حسين.. و انتي و بنتك احسنلكو تهربو تمشو من هنا لحسن زين مش هيرحمكو 


عند سليمان


سليمان... انتي مين 


.. انا لارا الممرضة الجديدة 


سليمان.. و انتي جايا تعملي ايه


لارا.. جايه بدل الممرضة التانية اصلها تبط ساكتة


سليمان.. يا ساتر يا رب اي يا بومة على الصبح كده


لارا.. ولله لو مش عجبك اتفلق 


سليمان فجأة عنيه احمرت و عروقو ظهرت و قرب منها 

و جاب ايدها ورا ضهرها


لارا بعياط.. ولله اسفة كنت بهزر انا اسفة


سليمان... حسك عينك تتكلمي معايا كده تاني فاهمة


لارا... فاهمة فاهمة


سليمان سابها و هي مسكت أيدها 


سليمان.. انتي كويسة 


لارا.. همك اوي 


سليمان .. انا عملت ايه


لارا... لا بقى انت هتجنني انت لسة عاوجلي ايدي


سليمان... انا لا خالص امتى


لارا بصت في الورق و فهمت حالته .. اقعد 


سليمان.. اهو قعدت


لارا.. تحمي اي حاجة تخطر على بالك 


سليمان.. ماما ماما وحشتني اوي


عند زين 


وصل المستشفى و دخل الطوارئ و قالولو لازم تدخل العمليات و دخلت و فضلت جوا حوالي اربع سعات


زين الصغير كان عمال يعيط 


مها اخدته في حضنها.. اهدى يا حبيبي ماما هتبقى كويسة 


زين الصغير... بس انا شوفتها مكنتش كويسة انا انا عايزها تطلع


مها... متخافش يا حبيبي 


مريم.. اهدى يا زين كفاية عياط 


زين... اهدى ايه اهدى ايه انا السبب في كل حاجة

انا السبب في ضربها بالنار و انا السبب ان مطاوع يخطفها و انا السبب انها تقع من على السلم 


مريم.. لا مش انت ده سميحة و امها هما السبب هما الي خطتتو و ده التنفيذ بتاعهم


زين.. يا رب بقالها كتير اوي جوا


الدكتور طلع 


مها.. بنتي بنتي كويسة 


الدكتور.. للأسف الشديد الخبطة كانت جامدة أدى لأرتجاج في المخ و ممكن يكون في  فقدان ذاكرة 


الكل اتصدم مبقاش عارف يتحرك 


عدى ايام و زين لسة قاعد في المستشفى و هنا في غيبوبة و زين الصغير بيبقى مع مها دايماً 

و مراد بيحاول يسند زين هو و مريم و كلهم 

أما سميحة و سلوى قاعدين في البيت مش عارفين يروحو فين 


زين.. وحشتيني اوي هتفضلي نايمة كتير كده اصحى حتى لو مش هتبقي فكراني بس اهم حاجة اشوفك كويسة 


كانت تسمع أليه و لم تعلم من هو و ظلت تفتح عينها و تغلقها حتى استقرت


زين.. هنا انتي فوقتي انتي كويسة اناديلك دكتور 


هنا ... انت مين و انا فين 


زين بصدمة.. انتي مش فكراني 


هنا.. معرفكش بس انت مين 


زين... انا زين خطيبك يا هنا 


هنا... لا بجد مش فكراك


زين نادى الدكتور يكشف عليها 


الدكتور.. زي ما توقعت حصل فقدان ذاكرة ده ممكن يدوم لمدة شهر شهرين مش هيزيد عن تلاتة 


زين كلمهم و قالهم يجوا و فهمهم حالة زينة 


هنا.. انت ابني ازاي انت شكلك كبير 


زين الصغير.. انتي الي شكلك صغير اعمل اي انتي الي حلوة 


كلهم ضحكوا عليه 


زين.. بص متتعودش على معاكستها ها


هنا فجأة حست بحاجات بتفتكرها مواقف كتير داخلين في بعض بس الموقف الي سبت في دماغها يوم جوازها من مطاوع


هنا... ابعد عني ابعد عني ارجوك ابعد


زين... انتي كويسة 


هنا بصريخ... ابعد عني


الداكترة سمعو الصوت و دخلو و أدوها مهدء


الدكتور... للأسف هي حصلها اضطراب في المواقف 

كلها دخلت في بعدها و الي خلاها كده بتفتكر حاجة كبيرة في حياتها سبب لها ألم او فرحة و من الواضح انها حاجة أذتها و متدخلولهاش اي راجل لأن لما كن جوا انا و الدكاترة كانت خايفة حتى لو كان استاذ زين


زين قعد بصدمة و مش عارف يعمل ايه الوحيدة الي حبها خايفة منه و مش عايزة تشوفو 


عند سليمان 


سليمان... انا عايز اعرف انتي ليه عاملة دوشة ما تروحي اوضة الممرضين يعني 


لارا.. يا أخي انا عجبني الموضوع بحب اغلس عليك


سليمان.. ما عندك مستشفى كاملة اشمعنى انا


لارا... علفكرة انا نعمة ها عشان تكون عارف انا العلاج لكن انسان موجوع 


سليمان.. متخلنيش اتغابا عليكي 


لارا.. مش وقتو مش كفاية شعري الي قطعتوا في ايدك


سليمان.. انا معملتلكيش حاجة علفكرة


لارا... بس يا عسل ااه


سليمان... انتي كويسة 


لارا... ااه مش قادرة بطني ااه


و فجأة

تفاعل ب 20 ملصق 💙👇

تفاعل بلايك و20 ملصق فضلا منك 💙💙👇

💝💝💝محبوبتي الصغيرة part 14💝💝💝


لارا... اااه مش قادرة بطني


سليمان... دكتور دكتووور بسرعة 


 سليمان كان أول مرا يحس بخوف على حد بالشكل 

ده 


الدكتور.. ده مغص عادي علقتلها محاليل ودوها اوضة تانية 


سليمان ... لا خليها معايا 


الدكتور.. مينفعش ولله


سليمان... مش هعملها حاجة


الدكتور خرج 


سليمان.. الف سلامة عليكي خوفتيني 


لارا.. مش انت مبطقنيش 


سليمان... أنا بالعكس أنا بحبك قصدي يعني ممكن أعمالك عادي بس انتي الواحيدة ألي بناقر فيكي


لارا... طب ما أنت كمان الوحيد ألي بناقر فيه


سليمان... انا زهقت عايز امشي من هنا


لارا بحزن... انت خلاص فاضلك اسبوع و هتمشي 

بس انت عايز تخرج بسرعة ليه


سليمان... في واحدة بحبها عايز اعترفلها بحبي


لارا دمعت بس خافتها... طب يا رب تقولها


سليمان.. تعرفي نفسي اقولها بس خايف ترفضني 

عشان كنت في المستشفى و كده


لارا... اوعى تقول كده دي مش حاجة تعيبك علفكرة 

انت طيب و جدع و راجل 


سليمان.. يعني انتي شايفة اقولها


لارا.. ايوا طبعًا و لازم تقولها عشان هي


سليمان قاطعها.. بحبك


عند زين 


كان قاعد لواحده في المستشفى و قرر يدخل لهنا

دخل لقاها نايمة مسك الكرسي و قعد جنبها


زين... وحشتيني اوي نفسي تفتكريني أنا بجد متعذب

و أنا شايف في عنيكي أنك مش قبلاني 


هنا حست بصوته و فتحت عنيها ... ابعد عني ابعد 

عنيييييي


زين.. اهدي ولله مش هعملك حاجة انا هقعد في الجنب هناك


هنا بخوف... لا أخرج برا 


زين.. علفكرة أنا بحبك مش هأذيكي ألي بيحب حد مبيوجعهوش أنا بحبك 


هنا.. امشي بقى امشي


زين بحزن... ماشي همشي 


زين خرج و هنا قعدت تعيط


عند مريم 


كانت برا مع مراد 


مريم... الله يا مراد بص الطيارة الورق


مراد... عجباكي 


مريم.. اوي تعالى نجربها 


مراد راح معاها يجربوها بس حست انه زعلان


مريم.. مالك يا مراد انت كويس


مراد... اه كويس 


مريم.. مراد متكدبش عليه في ايه 


مراد... في مأمورية كمان عشر ايام المأمورية فيها خطر 

و يمكن مرجعش منها 


مريم.. لا متقولش كده انت هترجع 


مراد بصلها بأبتسامة حزن.. لو مت يا مريم شوفي حياتك 

و حبي تاني 


مريم... لو سمحت متقولش كده انت هترجع و هنتجوز 

و اجبلك اطفال كتير كتير 


مراد.. اطفال كتير كتير 


مريم.. ايوا 


مراد باس راسها.. هتوحشيني اوي 


عند سليمان 


سليمان.. ايوا مردتيش عليه بقالك ساعة على الحال ده 

و كمل بحزن.. بس خلاص أنا عرفت ردك 


لارا.. علفكرة أنا كمان بحبك ها 


سليمان... بجد 


لارا... ايوا 


سليمان.. اول لما أخرج من هنا هجيب أهلي.  أجي 


لارا حضنته... انا بحبك اوي


تعالو نسيب عصافير الحب دول و نروح لعصافير تانيين


عند هنا 


خرجت برا أوضتها لقت زين نايم بره قربت عليه 

و بتحط أيدها على وشه


هنا.. أنا أسفة بس مش بأيدي ولله


زين حس بيها و قام.. هنا انتي كويسة محتاجة حاجة


هنا.. كنت خارجة اتمشى شوية تيجي معايا 


زين.. ماشي 


زين قام معاها و نزلو جنينة المستشفى و قعدو فيها


هنا.. زين احكيلي اتقابلنا ازاي


زين.. احم هو يعني يعني كان الموضوع اكشن شوية


هنا حطت راسها على كتفه... سيبني هعرف لواحدي


زين.. انتي عارفة فرحنا كان الأسبوع الجاي بس 

الي حصل 


هنا ... احنا ممكن نعمل فرحنا 


زين... بجد 


هنا... ايوا هنتجوز بس مش هتقول مني لغايط ما افتكر كل حاجة


زين.. ماشي اهو احسن من مفيش 


عدى أسبوع و تجهيزات الفرح بتتعمل و جه اليوم المنتظر


مها... خلاص هتتجوزي 


هنا... طب متعيطيش طيب ما أنتي هتفضلي معايا


مها... كبرتي و كبرتينا


مريم.. بقولك انا خلاص بقيت عمتو الحرباية 


هنا... لا انتي طيبة


مريم... تشكري يا زوق 


سامية... يلا يا بنات زين جه تحت يلا عشان نروح القاعة


هنا كانت لابسة فستان ديله طويل اوي و طرحته طويلة

و كان على الكتف و نازلة كانت شبه الأميرات 


عند نبيلة


نبيلة... قومي يا بت هنتأخر


سميحة.... هنروح ازاي و زين لو شافنا 


نبيلة.. زين مش هيعمل حاجة عشان ست الحبيبة 

بتاعته 


سميحة.. هما خلاص اتجوزو هنعمل ايه 


نبيلة... استني انتي بس سبيهم يفرحلهم يومين و نيجي للشغل التقيل 


عندهم تحت


هنا...  زين يا زين هتفضل سرحان كتير


زين... ها انتي حلوة اوي


هنا... ميرسي 


مراد... اخلص يا عم العربية برا 


زين.. يخربيتك ام فصلانك عيل تنح


و ركبوا العربية و راحو القاعة هناك و كتبوا الكتاب 

و قامو يرقصو 


زين كان مع صحابه و هنا كانت مع البنات و كانو كل شوية يبصوا لبعض بس فجأة النور كله قطع 


بس اتفتح تاني و لتصوب على شخصين كانو جنب بعض 

زين و سليمان 


سليمان في المايك.. عارف انكو مصدومين بس 

ده انا سليمان كنتوا فاكرني ميت لكن أنا عايش


سامية مقدرتش تمسك نفسها و اغم عليها كلهم جريوا

عليها و حاولو يفوقوها و فاقت 


و الدنيا كلهما مصدومة ان سليمان الي اتحرق طلع عايش


سامية مسكت وشه.. انت انت ازاي عايش


زين... علفكرة انا زين مش سليمان 

 

كلهم ضحكوا و سامية حضنتهم هما الاتنين 


حسين... مش عيالك لواحدك علفكرة


مريم ... الظاهر اتنسيت انا كده


زين... تعالو نتصور و طلع الموبايل و اتصورو كلهم


سليمان... هعرفكم على حد لارا 


مراد... ايوا يا عم


سليمان... اسكت ولا تحب سليمان الي في الأول خالص


مراد.. لا يعم استغرالله 


و لتعرفو على لارا و حبوها اوي 


الفرح خلص و راحو البيت


في اوضة سميحة


سميحة... يلهوي ياما سليمان رجع 


نبيلة... مش عارفة ازاي حصل ده 


سميحة... هنعمل ايه لو شافنا مش هيرحمنا 


نبيلة.. اسكتي خلينا نفكر في حل


عندهم تحت 


سليمان.. يا ماما كفاية عياط بق ابنك التاني في الأوتيل

هايص اشمعنى انا 


سامية... وحشتني بس البنت الي عرفتنا عليها دي طيبة علفكرة و بتحبك


سليمان.. ايوا بردو ما انا أتحب يعني


مريم.. بس يلا و احنا صغيرين مكنش حد بيطيقك


سليمان... بس يا قلقساسة 


مريم.. أنا قلقاسة يا أبو طويلة


سليمان.. بت انتي 


زين الصغير.. عمو سليمان 


سليمان.. قولي يا سليمان شيل الألقاب 


زين .. بص يا سليمان انت طبعًا بتحب لارا


سليمان.. ايوه


زين.. معندهاش اخوات 


سليمان.. بص يبني عندها واحدة تمن سنين 


زين... طب حلو مش بطال 


حسين.. بااااس بقى كفاية اطلعو نامو 


عند زين 


كان قاعد على السرير لقى هنا خارجة من الحمام لابسة

فستان بينك على الكتف و قصير 


زين قام و قرب منها 


هنا.. زين أبعد 


زين... يخربيتك حلاوتك ده وقتو


هنا همست في ودنه.. علفكرة افتكرت كل حاجة من يومين افتكرتك يا زيني 


زين... طب حيس كده بقى الكلام يطول


نقف هنا أنا كبرت البارت ده شوية عشان اتأخرت عليكو

المهم عايزة التفاعل يكتر بليييز✋✋😥

قلة التفاعل هي الي بتخليني أخرها بحس انكو مش عايزينها و الي بيقرأ و مبيعملش لايك بيتابع في صمت  يا ريت التفاعل يكتر 

💨💨محبوبتي الصغيرة part 15 💨💨


كان نائم و استيقظ على صوت الهاتف 


مراد الو .. ايه... مطاوع هرب . ازاي .. انا جاي حالًا 


عند زين 


نظر للهاتف بضيق. الو مصحيني ليه 


مراد تقوم تفز بسرعة كلموني دلوقتي قالولي مطاوع 

هرب 


زين ايه ازاي 


مراد بليل امبارح ساعة العشا العسكري دخله الأكل 

قتله و هرب 


زين استغفر الله العظيم اقفل انا رايح البيت دلوقتي 

.. هنا حبيبتي اصحي


هنا امممم 


زين قومي لازم نروح البيت 


هنا بخضة حصل حاجة 


زين مطاوع هرب 


ذهبوا لسرايا الهنداوي


زين الكلام ليكو كلكوا محدش هيخرج من هنا غيري

انا و سليمان و بابا فاهمين مطاوع دلوقتي معاه رجالته 

احنا مش عارفين عددهم فا محدش يطلع فاهمين


الكل فاهمين 


زين تعالى يا سليمان معايا 


و خرجوا برا


سليمان ايه


زين عايزك تقلبلي بنها كلها على مطاوع فاهم او الصعيد لأن تجار الأثار بيبقوا في الصعيد و أنا هروح أشوف مراد 


سليمان حاضر في ضهرك 


زين طول عمرك يا اخويا 


عند مراد


مراد انتو اغبية ازاي يهرب احنا حطين عليه حراسة مشددا عشان محدش يهربه 


يا فندم ولله الحراسة كانت واقفة مش عارفين خرج ازاي

و هو كان ممكن يخرج بسهولة لأن دي مش قاضية 

تجارة اثار


مراد معنى انه خرج و الحراسة موجودة يبقى في 

حد منكوا خرجوا 


ولله يفندم محدش


مراد هو انت المتحدث الرسمي بتاعهم و ليه ميكونش

انت مثلًا 


انا لا ولله 


نظر له مراد بشك تعالى معايا المكتب


مراد احنا دلوقتي بقينا لواحدنا فا ياريت تنطق و تقول 

هربته ازاي 


ولله ما هربت حد 


مراد طب و التسجيل ده دليل بتقول انت بلسانك

انك انت الي هربته صح صح 


ايوه 


مراد هربته ليه عايز اعرف هربته ليه


يا باشا حالي اتصال اني لو مهربتوش هيموتو عيلتي

لكن ولله انا عمري ما كنت معاه 


مراد اديني الرقم ده اخلص


اكتب عندك يا باشا 01*********


مراد حساااام


حسام ايوا يا باشا حضرتك عايزني


مراد تعرفلي الرقم ده بتاع مين و فين دلوقتي و كل تحركاته فاهم


حسام فاهم بس أستاذ زين برا 


مراد دخلوا و انت يا محمد اخرج و لو حد كلمك 

قولي فاهم


محمد طب و عيلتي يا باشا 


مراد عيلتك محدش هيقدر يعملها حاجة يلا اخرج 


محمد خرج و زين داخل


زين عملت ايه 


مراد حكاله كل حاجة


زين انا حطيت حراسة على البيت عشان محدش يدخله


مراد ايوا حط لأن في حد تاني غير مطاوع اكبر منه 


زين طب ما انتو لو جبتوا مطاوع هيبقى لازم تجيبوا الراس الكبيرة 


مراد ما احنا هنعرف مين الراس الكبيرة من مطاوع


في سرايا الهنداوي 


يجلسون في غرفتهم بتوتر 


مريم يا رب استرها 


هنا انا خايفة على زين 


مريم و مين سمعك كلنا خايفين


مها ربنا ينتقم منه مطاوع الكلب


سميحة من ساعة ما جيتي و المصايب عمالة تحل علينا


مريم سميحة اسكتي احمدي ربنا ان زين سايبكم قاعدين

في البيت لحد دلوقتي 


سامية اسكتو بقى انتو الاتنين محدش يتكلم 


نبيلة ليه كنتي مين عشان تسكتينا


سامية بجمود ست الدار و انا الي احكم مين يتكلم و مين يسكت و مين يقعد و ميقعدش و اقفلي بقك


زين الصغير ماما انا خايف عشان بابا ممكن يعمل لعمو 

زين حاجات وحشة 


هنا متخافش يا حبيبي انشاءالله كده هيبقى كويس


في مكان تاني


سعاد رم عضمك يا حج


حسنية ايوا لازم تاكل بدل اكل السجن ده يقرف


نظرت له ابنته الصغيرة بقرف و لكنه لم يلاحظ


حسنية قومي يا بت هاتي لأبوكي مايه


مهرة بضيق حاضر 


( ايوا مطاوع مستخبي في بيته اكتر مكان محدش هيعرف انه فيه)


عند سليمان 


بيكلم لارا 


سليمان انا مشغول يا لارا 


لارا متزعقش طيب 


سليمان احنا عندنا مصيبة اقفلي قبل ما اعمل اي تصرف تاني


لارا بحزن حاضر و قفلت


زين راح لبيته و طلع ينام في اوضته 


زين خديني في حضنك تعبان 


هنا الف سلامة عليك يا حبيبي 


زين بقولك ايه حبيبتي و حبيبي عايزين نجيب حبايب

صغيرين بقى 


هنا من عيني 


عند مراد 


بيكلم مريم 


مريم عرفتوا حاجة 


مراد لا لسة 


مريم انشاءالله ربنا يعطركو فيه يا حبيبي 


مراد يا ايه قولي تاني


مريم بكسوف يا حبيبي 


مراد احلا حبيبي سمعتها يا مريومتي


عند سليمان 


راح قابل لارا


سليمان انا اسف ولله مش هتحصل تاني


لارا متتعصبش عليه طيب


سليمان طب بقولك ايه ما تعرفيني على عمو 

و اختك 


لارا اختي بسيطة انا عمو مش اوي


سليمان ليه بقى


لارا مش لازم 


سليمان بحدة قولي يا لارا


لارا بدموع تعالى شوف بيتنا و انت تعرف 


سليمان ركب العربية و راح معاها البيت و دهب لقى 


يتبع

💨💨💨💨تفاعل ب 20 ملصق 💨💨💨💨

التفاعل مع رواية قل جدا ياريت نتفاعل شوية💙


💨💨💨محبوبتي_الصغيرةpart.  16💨💨💨


سليمان راح معاها البيت و دخل لقى  أبوها قاعد

مش دريان و حواليه ازاي خمور كتير و ( يا الكاس يا البانجو 😂😂)


لارا بدموع.. اهو شوفت ده بابا مش دريان بينا 

مش عايش معانا كل همه انو ياخد مني فلوس عشان

يشتري الخرا الي بيشربوا ده و لو مديتهوش بيضربني 

و اختي الصغيرة بتقعد جوا خايفة مش عايزة تطلع

ليضربها لسة لحد دلوقتي عايزني انا مش هقدر اسيب 

اختي لواحدها 


سليمان.. انا بحبك انتي علفكرة و بخب كل حاجة بتحبيها و اي حاجة انتي عايزاها انا هعملهالك 


لارا.. بس انت مش هتستحمل


سليمان.. في حد ميستحملش القمر ده ممكن بقى متعيطيش 


لارا... حاضر 


سليمان.. و نادي اختك عايز اشوفها 


لارا دخل جوا و سليمان قعد جنب هشام ابو لارا


سليمان... اي يا عمي معايا


بيبصله بتوهان.. حجة مريم مراتي واحشتيني


سليمان... مراتك مين يا عم انا سليمان خطيب بنتك


هشام... انت جوز بنتي


سليمان.. فيما بعد


هشام.. تشرب 


سليمان.. لا يعم استغفرالله 


لارا فضلت جوا كتير  لدرجة ان هشام بقى حاسس


هشام .. انت مين 


سليمان.. انا خطيب بنتك يا حج


هشام بغضب... خطيب مين بنت ال *^** يا لاراااا


لارا خرجت بخوف و هي حاضنة اختها


هشام جابها من شعرها 


سليمان.. ايدك دي لو اتمدت عليها تاني هقطعهالك


هشام... امشي من هنا انا خاطبها لواحد تاني


لارا بصريخ... انا مش هتجوز الي انت جايبهولي ده 

اد جدي انت فاهم يعني ايه


هشام.. هتتجوزيه و رجلك فوق رقابتك


سليمان مسك ايد لارا... أنا و لارا هنتجوز


هشام.. دي بنتي علفكرة 


سليمان... بنتك ااه حتى بأمارة الخرا الي انت بتشربوا ليل نهار ده و تقعد تضرب فيهم انا هاخدها و هي خلاص عدت السن القانوني و تقدر تتجوز لواحدها


هشام بصلهم بشر ... برااااااا اطلعوا برا بيتي 


سليمان اخدها و خرج برا 


سليمان.. متعيطيش ممكن تهدي


لارا.. انا حملتك فوق طاقتك 


سليمان.. لا أبدًا خالص و بعدين نزل لمستوى سلمى

اخت لارا.. انتي عندك عشر سنين 


سلمى.. اه 


سليمان... جايبلك حتت عريس مز كده و شعره بني و عنيه عسلي اكبر منك بسنة 


ضحكت لارا هي و سلمى 


سليمان... ايوا كده اضحكوا يلا بقى اركبوا عشان نروح

للعريس 


لارا.. احنا هنروح فين 


سليمان.. بيتي


لارا.. لا طبعًا ممكن طنط و عمو يدايقو 


سليمان.. تعالي انتي لسة هتتناقشي أولًا بابا و ماما حبوكي علفكرة و انا هاخدك تعيشي معانا هنكتب كتب الكتاب بس و بس المشاكل دي تخلص و نعمل فرح 

موافقة 


لارا موافقة 


سليمان راح البيت و جمعهم كلهم و قالهم على كل حاجة 


تاني يوم 


سليمان.. أنا هكتب كتابي على لارا النهاردة انا بعت

اجيب المأذون و هبقى اقولكو السبب بعدين 


حسين.. ماشي يبني


زين الصغير لسلمى .. انا اسمي زين و انتي


سلمى.. انا سلمى  


زين... انت بتعقلها يلا


زين الصغير.. انت بتوقف المراكب السايرة ليه ما تروح لمزتك و سيبني في حالي


زين.. مزتي انت بتقول على مراتي مزتك كده عادي


زين الصغير.. خلاص روح لمراتك و سيبني مع مزتي


زين .. يا ربي 


و بعد كده راح لهنا .. الحقي الواد واقف يظبط 


هنا بصت على زين ابنها... انا هي طفلة حلوة 


زين.. انا هربيه من اول و جديد الواد ده ده بيقولي روح لمزتك و سيبني مع مزتي 


المأذون جه و كتب الكتاب و قال جملته الشهيرة 


"بارك الله لكما و بارك عليكما و چمع بينكما في خير "


كانت سميحة ونبيلة بيبصولهم بحقد و هما شايفين

ان فرصهم ضاعت بس الشر بيكبر جوا نبيلة و أصرارها 

أنها تخرج من البيت يا هنا يا لارا 


مراد... احم عمي عمي عمي 


حسين... اييييييه عايز ايه


مراد... هو لو ينفع نكتب الكتاب يعني الناس كلها بتتجوز

و أنا خلاص هطق


حسين.. لا هنكتب كتب الكتاب يوم الفرح


مراد .. أنا بحبها و عايز اتعامل معاها بحرية و متبقاش

هي مدايقة من كلامي ليها 


حسين بصله برفعة حاجب.. موافق


مراد... راسك ابوسها يا حاج 


الزغاريط عليت في القصر و الكل عمال يهني ان كتب

كتاب سليمان و لارا و مريم و مراد اتكتب 


سليمان و زين .. تعالى عايزينك 


و راحو اوضة الضيوف 


سليمان... مش معنى انك كتبت كتابك عليها انك انسة ايدها


زين... ولا انك تقولها بحبك 


سليمان... هاتيجي تحكي كل حاجة حصلت


زين.. النفس الي اتنفستوه انتو الأتنين 


مراد... ايه يا عم ده خلاص بقت مراتي اعمل الي انا عايزو


سليمان بيرفع اكمامه 


مراد... اهدى يا وحش ولله مكانتها عندي  زي مكانتها عندكو ابعد انت بس


زين بص لسليمان و ضحك ... ده صدق


سليمان.. تعالى يا أهبل


مراد.. انتو جايبني تهزقوني هنا ولا ايه


زين... احنا عرفين انك هتشيلها في عنيك و هتحافظ 

عليها 


فجأة سمعو برا صوت صريخ

محبوبتي_الصغيرة last part البارت الأخير 


فجأة سمعو برا صوت صريخ 


طلعوا جريوا على برا هما التلاتة و مراد طلع مسدسه


دخلوا لقوا في رجالة كتير و ماسكين مسدسات كانو أكتر من حراسهم


زين... اطلعوا برا


واحد منهم... احنا جايين ناخد حق مطاوع فعشان كده 

هنحرق قلبكوا


و مسكوا هنا و مريم و سميحة لأنهم مكنوش يعرفوا مين لارا 


مراد.. سيبهم انت حسابك معانا احنا 


.. لاااا هناخدهم تطلعو مطاوع من التهمة و نرجعهم 

و يا دار ما دخلك شر


زين.. انت ايه عايز تاخد حق من ستات مهو مايخدش حق من ست ألا ست زيها


هو بعصبية... خلص الكلام و رجالتك كلها بره مسخسخين ابقى فوقهم بقى


زين و مراد و سليمان بوصلهم بمعنى اطمنوا 


سليمان.. بس احنا مش هنعرف نطلع مطاوع من القضية خلاص لابساه لابساه بالأدلة و الشهود كمان


هو بتعجب.. شهود


مراد... ملكش دعوة مين الشهود بس خلاص احنا عرفنا مكان مطاوع 


فلاش باااك


سليمان... مراد أنا جيتلك على طول


مراد.. ايه عرفت حاجة


سليمان... في فجر أمبارح في عيال شافو مطاوع في بيته 

بالصدفة و جيبت الشغالة و قالت انو جوا بس بعد ما 

اديتها فلوس


مراد... تمام حلو اوي كده أحنا هنقبض عليه بكره 


سليمان.. لازم بكره


مراد... في ايه


سليمان... مهو أصل أنا كنت فاجئ لارا بكره و نكتب الكتاب بقى و كده و بعد الدربكة دي نعمل فرح


مراد.. حلو أنا هبعتهم يبقوا عليه ساعة كتب الكتاب 

و أكيد خبر انك بتكتب الكتاب هيتنسوا في البلد و ده هتبقى بالنسبالو انسب فرصة انه يجي و يكسر فرحتنا


باااك


.. هقتلها هقتلهم


زين .. ولله بص وراك كده 


لف وراه و بص لقى ظباط كتير و رجالته اتمسكت


و أنتهز الفرصة و شد سميحة 


سميحة... عاااااا


.. ألي هيقرب مني هضربه بالنار انا هخرج بيها من هنا 

و محدش يجي ورايا بدا ما اقتلها 


حسين.. أهدى طيب و سيبها 


.. هخرج من هنا 


سميحة بقت تعيط و نبيلة عمالة تصوت 


سليمان... بااااااس كفاية صويت 


و فجأة حد ضرب الراجل على دماغه و كانت سامية 


سميحة جريت عل حسين مش أمها حضنته 


سميحة.. ككنت هموت يا خالو ككنت هموت


حسين بيملس على شعرها.. اهدي يا حبيبتي خلاص 

مشي مشي 


البوليس أخذ الراجل و كل واحد طلع على اوضته و مراد روح 


عند سميحة 


كانت عمالة تعيط 


نبيلة... هي بداية المصايب من ساعة ما جت و كل يوم يحصل حاجة 


و فجأة الباب اتفتح و كان سليمان 


سليمان... حبايبي 


نبيلة بتوتر.. خير يا سليمان


سليمان.. هو انتي مثلًا كنتي متفقة مع مطاوع و رجالته

يجي ياخدو واحدة من البنات النهاردة ها ولا مثلًا مكنتيش أنتي السبب في أني أتحس عشرين سنة بعيد عن أهلي 


نبيلة.. انت بتقول ايه انا معملتش حاجة


سليمان.. خططتي و عملتي كل ده عشان سمعتك و انتي بتقولي انك هتمضي ابويا على تنازل بكل أملاكه بس

خلاص و أنتي و بنتك هتتحاسبوا


سميحة بعياط.. أنا أنا كنت شيطانة و مفرقش عن أبليس بس ولله لما شوفت الموت بعنيه مبقتش عايزة حاجة غير اني اعيش في حالي و مش هاجي جنب حد و لو على حبسك أنا عرفت و أنا كبيرة و سمعتها بالصدفة أنا مليش ذنب و هروح دلوقتي ابوس أيد واحد واحد فيهم عشان يسامحوني و لو عايز تموتني خلاص موتني بس أما كلهم يسامحوني 


نبيلة... أنتي بتقولي ايه يا مجنونة انتي


سميحة.. بقول الحقيقة بس أنا خلاص همشي من هنا 


سليمان.. استني يا سميحة اقعدي


سميحة... أنا لازم أهليهم يسامحوني


و نزلت تحت و فضلت تنادي عليهم لحد ما نزلوا كلهم


سميحة.. أنا من ساعة بالظبط كان يمكن أموت 

بس الحمدلله أنا عايزاكو تسامحوني  و راحة لهنا..

و انتي يا هنا انا عملت حاجات وحشة مفيش بني ادم يعملها حاولت اشكك في زين و اوقعك من على السلم 

سامحيني و جت تبوس أيدها هنا شدت أيدها


هنا... معاش ولا كان ألي يخليكي تبوسي أيد حد أنا مسمحاكي و ده بتبقى ساعة شيطان و بتروح لحالها 


سميحة.. انتي طيبة اوي  و بصت لزين.. زين انت كنت أكتر من أخويا و ألي كنت بعمله ده أنانية مني 


زين.. أنك توقعي مراتي من على السلم أنانية منك 

انتي كنتي هتموتيها


سميحة... كنت غبية و حيوانة و الشيطان كان عاميني 

أرجوك سامحني ولله هبعد عنكو خالص همشي


زين .. مسامحك


سميحة بقت تلف على الكل تطلب منهم انهم يسامحوها 

و وافقوا


سميحة.. سليمان أنت أكتر واحد أتوجعت مننا


نبيلة... خلاص يا سميحة


سميحة... انتي تسكتي انتي السبب انتي الي كنتي كل يوم تزرعي فيا الحقد و الغل من ناحيتي ربنا فوقني فأخر لحظة 


حسين... و سليمان اكتر واحد اتوجع منكوا ليه 


نبيلة .. لا عادي يا أخويا هي بس تعبانة شوية


سميحة .. أنا مش تعبانة ولا بخوف هي السبب هي الي اتفقت مع مطاوع انو يحرق سليمان بس طفل تاني عشان هي خايفة على أبن أخوها الي كانت عايزة تحرقه و فضلو عشرين سنة حابسينو و هو شاف امي مرتين 

فا عرف انو هي السبب أنا سمعت أني بالغلط و هي بتتكلم أضطرت تحكي 


حسين جاب نبيلة من شعرها .. يا بنت ال** يا حيوانة 

بقى انتي تعمل كده في ابني يا بنت ال**** طالعة لأمك 

كان دايماً تعذب فيا ما هي مرات اب 


نبيلة.. سيبني بقى شعرييي 


حسين... طلعوها برا خالص براااا مش عايز ألمحنا أرموها في الشارع برااااااا 


الحراس جم خادو نبيلة رموها برا 


و سميحة خرجت من الباب 


حسين.. استني 


سميحة .. نعم 


حسين... هتقعدي هنا معانا و أمم هتعيش في بيت 

تاني لو حبا تروحي تعيشي معاها روحي 


سميحة بسعادة.. هقعد معاكو 


حسين أخدها في حضنه و الكل بقى فرحان و مبسوط 


عدى  أربع شهور أتعلم فيهم فرح سليمانو مراد و كمان زين 


التلت بنات عند الدكتور 


مريم.. احنا التلاتة مرا واحدة حوامل 


لارا.. استني بس نتأكد


التلاتة دخلو 


الدكتور... مين هيكشف


هنا.. احم احنا التلاتة 


التلاتة كشفوا و طلعو حوامل


الدكتور.. شكلكو متفقين أنا مفيش حلات جتلي كده 


لارا.. معلش اصل احنا عيلة أرانب 


هنا خبطتها في رجليها 


الدكتور.. دي ڤتامينات الحمل العادية هتاخدوها بعد الفطار 


كلهم خرجوا 


هنا... هنقول ايه هنعمل ايه 


مريم.. مهو أنا يستحيل أروح لمراد القسم روحت مرا كنت هموت من الرعب 


لارا... خلاص احنا نجمعهم كلهم هنا التلاتة 


في كافيه على النيل


مراد.. جايبنا على ولا وشنا ليه  عايز افهم


سليمان... انتو هتفضلوا ساكتين كده 


زين.. طب دول شكلهم خرس يلا نقوم و كانو لسة بيقوموا


التلاتة مرا واحدة... أنا حامل 


سليمان... مش عارف ليه سعات وداني بتسمع اصوات

غريبة


مراد.. تصدق و أنا كمان 


زين.. احم قولو تاني


التلاتة مرا واحدة... احنا حوامل 


كلهم قاعدو بصدمة 


مراد.. تسمحولي اعمل حاجة و قام شال مريم و حضنها

و كذلك زين و سليمان 


زين.. أنا فرحان انك هتشيلي حتى مني و منك جواكي


هنا... هتبقى أحلا أب يا زين 


سليمان.. لولو حبيبتي هتبقى أم أنا طاير م الفرحة


لارا ... أنا بحبك اوي 


سليمان... و أنا كمان 


مريم.. خلاص يا مراد كفاية لف هدوخ 


مراد.. لا خلاص أنا أسف ايوا لازم تقعدي عشان 

البيبي و متتحركيش 


كلهم كانو فرحانين بس مش فاهين بعد سبع شهور 


هنا.. زين 


زين.. ايه يا حبيبتي 


هنا.. بطني يا زين ااه 


زين.. في ايه اعمل ايه


هنا... بولد يا زين اااااه اخلص 


زين... حاضر


الكل صحي على صويت هنا 


مها... بنتي بنتي مالها


هنا... اااه اخلصوا مش قادرة اااه 


و ركبوا العربية و عمالة تشد في شعر زين 


زين... طب سبيني اسوق طيب 


هنا.. انت السبب يا حيوان انت السبب طلقنيييي


زين.. من عيني 


عندهم في البيت 


حسين.. تعالى معايا يا سليمان و كلم مراد قوله يجي


سامية.. أنا لازم أحي معاكو البت و أمها لواحديهم 


حسين.. ماشي 


سليمان راح للارا 


سليمان.. ممالك يا حبيبتي بتعيطي ليه


لارا.. اصلي بولد 


سليمان... ايه 


لارا فجأة اغم عليها و سليمان لحقها 


سامية.. يعني هو لازم تولدو اول يوم العيد يعني


كلهم مشيوا و سميحة فضلت من الأطفال


عند مراد


مراد... أنا لازم أنزل سليمان كلمني لارا و هنا بيولدو


مريم... ايه خدني معاك


مراد... أنتي تعبانة يا مريم خليكي 


مريم.. لا أنا عايزة أروح 


مراد. و مريم راحولهم المستشفى 


مراد.. هما لسة مطلعوش 


سامية... هنا بس ألي طلعت و جابت بنت زي القمر 

و لارا هتولد قيصري 


عند زين 


هنا.. بص يا زين حلوة ازاي 


زين.. بنوتي حبيبتي 


هنا.. لا علفكرة أنا بس ألي حبيبتك


مها.. بتغيري من بنتك 


مريم و مراد دخلوا عليهم 


زين.. العقلة ألي فيهم 


مريم.. هات حبيبة عمتو و شالتها 


مراد.. انت أيدك زرقة كده ليه


زين.. حاسب بتوجع 


مراد.. ايوا يعني 


زين... احم هنا كانت بتعضني من كتر الوجع 


مراد بص بصدمة على أيدو.. أنا ربنا نصرني 


عند سليمان 


كان قاعد خايف 


سليمان... يعني هما كل ده بيعملوا ايه 


سامية.. سليمان تعالى اسكت صوت عيالك 


سليمان قرب على الباب و حط ودانو و سمع صوته


و ضحك بخفة .. فضحونا في المستشفى كلها 


بعد شوية البيبهات طلعت و بعديها لارا و راحو اوضة عادية 


سليمان.. أنا هسمي ده يزن


لارا.. و ده أدهم 


عند مريم كانو في الكفتريا 


مراد.. كان كلها ساعة و نكون بتصلي صلاة العيد 


مريم.. يا عم روق كده 


مراد.. الحمدلله انك مولدتيش النهاردة 


مريم.. أنا أصلًا تعبانة خلقة فاضلي تكا


مراد... لا و على ايه تعالي نروح عشان ترتاحي 


مراد و مريم قايمين 


مريم.. مراد استنى 


مراد.. نسييتي حاجة 


مريم.. اااه و مسكت بطنها مش قادرة شكلي بولد


مراد... استني بس كده نروح ننام و اصحي تولدي


مريم ... انت حيوان بقولك بولد ااااه 


الدكاترة جم خادوها و دخلوها اوضة العمليات 


مراد.. يختي نيست اقولهم من لبختي


و كلمهم و كلهم جم و كانو فرحانين اوي 


بعد عشر سنين 


زين الصغير.. ااااه اخيرا أتخرجت من الجامعة 


سلمى.. يبختيك أنا فضلي سنة 


يزن.. خالتو خالتو خالتو 


سلمى.. ايييييه عمالين خالتو خالتو ما هو عندكو اهو 

اشمعنى انا 


زين الصغير بغرور.. احم قولي يا زوزو عايز ايه 


أدهم.. أنا أدهم مش يزن 


زين الصغير.. مش موضوعنا المهم في ايه 


يزن.. عمال يقول لملاك بحبك و أنا ساكتله من الصبح 


زين الصغير.. ملاك دي ألي هي أختي و مسكهم من قفاهم .. انت ياض انت و هو لو متلمتوش اقسم بالله 

ما هيكفيني فيكوا الضرب 


ورد و روان و لاد مريم .. احنا ساكتين من الصبح 

علفكرة ايه ملناش كلمة


زين الصغير ... باااااااااس خلاص ايه يلا أمشوا من هنا 


سلمى بتضحك 


زين الصغير... اضحكي اضحكي مهو لو أنتي الكبيرة 


سلمى.. خلاص سوري أنا اسفة


زين الصغير.. احم كنت بقولك يعني أني خلاص خلصت

كلية شرطة و بقيت ظابوطة بحبك 


سلمى... و أنا كمان بحبك يا زيني 


تمت ..♥️♥️


مش شرط النهاية تكون بالأبطال و يا رب تكون النهاية

تعليقات

التنقل السريع
    close