![]() |
بسم الله الرحمن الرحيم
متهمه في عرين الاسد
الفصل الثالث والرابع والخامس
نور محمد
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
في مبنى المخابرات تحديداً بمكتب أسد كان يجلس خلف مكتبه يعمل على ملف خاص بمهمه مراد الراوي ولاكن عقله كان مشغول بمليكه فهي بمثابة أخت لهو ويخاف أن يصيبها مكروه فهي لا تعلم الخطر الموضوعه به
فأي خطأ ثمنه حياتها أخرج هذه الأفكار السلبيه من رأسه ليطمئن نفسه بأن مليكه شخصيه ذكيه جداً وسوف تتعامل مع المهمه بذكاء.
🖤💜💜🖤
في شركه الراوي.
كانت تقف مليكه وهي ترا مقبض الباب يدور تمنت أن يقف الوقت وشعرت بالخطر يقترب ولاكن بحركه سريعه أغلقت الاب توب في هذه اللحظه دخل مراد الغرفه ليرا مليكه تقف بمنتصف الغرفه.
مراد بنبرة صارمه /أنتي مين وزاي دخلتي مكتبي فهو لم يراها من قبل.
مليكه بنبرة تبدو ثابته برغم الخوف الذي يمتلك قلبها /أنا بشمهندسه مليكه الجندي اتعينت النهارده في الشركه ومستر عدنان طلب مني أركب كاميرات مراقبة في مكتب حضرتك.
مراد وهو ينظر لها بتفحص وكأنه آله لكشف الكذب /
مراد /تمام ممكن تخرجي دلوقت وتركبي الكاميرات في وقت تاني.
مليكه /تمام لتتركه وتغادر الغرفه وهي تحمد ربها أنها خرجت من هذا الموقف.
في هذه اللحظه وصل عدنان لغرفه مراد.
مراد /عمله إيه.
عدنان /اسمها مليكه ماهر الجندي بنت رجل أعمال مشهور متخرجه من وقت قريب اشتغلت في أكتر من معروفين عندها أخت بتدرس في الجامعه. وأخ بيشتغل مع ابوه في الشركه
مامتها سيده مجتمع أعمال خيريه حقوق الإنسان مفيش حاجه غريبه حوليها يعني مفيش قلق منها.
مراد /أتعلم لما تكون كل حاجه سلسه أوي كده يبقى في حاجه غلط.
عدنان /اومرك شو ما بدك بيصير.
مراد /أبداً بس متغبش عن عينك طول ما بتشتغل.
🖤💗💜
في أحد الكافيهات كانت تجلس سولاف مع أحد أصدقائها.
ميرنا/إيه يابنتي لسه ريان محسش بيكي.
سولاف /هو أنا بشوفه دا مقضيها شغل وبس.
ميرنا /أعرفي هو بيكون موجود في البيت أمته وروحي شوفيه وكأنك بتذوري طنط منيره.
سولاف /عندك حق لازم أخليه يحس بيا وبحبي ليه.
🖤💜🖤💜
كان أسد يقود السياره في طريقه للمنزل ليرن هاتفه.
أسد /الو مليكه عاملتي إيه
مليكه /ماتخفش وراك رجاله كان مراد هيقبض عليا متلبسه.😃
ليفرمل السياره فجأه
أسد /أنتي كويسه إزاي ده حصل
لتحكي لهو ما حدث.
أسد /كويس إنك قدرتي تصرفي بسرعه.
مليكه /بكره هحاول تاني بم إني عرفت كلمت السر فالموضوع هيكون أسهل.
أسد /مش عايزك تتسرعي وتجزفي لأن ممكن يشوفك تاني وساعتها مش هيسبلك فرصه تبرلي حاجه
مليكه /طيب أعمل إيه.
أسد /هتروحي الشغل عادي وتعملي إلى طلبه عدنان منك بكل أحترافيه
وفي وقت معين تليفونك هيرن رنه واحده في الوقت ده عايزك تقفي في مكان قريب من مكتب مراد.
مليكه /أنا مش فاهمه حاجه.
أسد /نفذي كلامي وبكره هتعرفي سلام ليغلق الهاتف ويتركها في حيرتها.
🖤💜🖤💜
في فيلا المهدي وصل أسد لداخل الفيلا ليجد والده يجلس أمام شاشه التلفاز.
أسد /الباشا عامل ايه.
أحمد /بتابع أخبار البلد المهم أنت ياأسد أخبار شغلك إيه.
أسد /الله لو ماما سمعتك بتقول أسد هي مش بتحب الأسم ده بتقول بيحسسها إني دايماً في خطر.
أحمد /أصلها في العياده فبتكلم براحتي.
أسد /ياعيني شكل ماما مسيطره على الآخر.
أحمد /بكره تتجوز ونشوف أسد المخابرات هيعمل إيه.
أسد /مش عارف بس حاسس ماما أثرت عليك ياباشا.
أحمد /أنا بصراحة شايف ان معاها حق لازم ترتبط وتأسس أسره.
أسد /وأنا شايف ان حرام اربط حياه انسانه بشخص بيتعرض للموت كل يوم.
أحمد /لو كل ظابط فكر كده ماكنتش اتجوزت والدتك وانجبتك وكونا اسره في رأي إنها مثاليه
ولازم تعرف ان الموت قدر ومحدش يعرف قدره إيه.
أسد /اوعدك أفكر في الموضوع بس الأهم عاملين ايه على الغدا علشان عازم عبد الرحمن.
أحمد /كل ما لذا وطاب.
أسد /تمام هطلع أخد حمام تكون ماما وصلت وعبد الرحمن جه.
بعد قليل وصلت منيره ولاكن لم تكن بمفردها بل كانت سولاف معها.
أحمد /أهلاً سولاف بنتي نورتي.
سولاف /ميرسي ياأونكل.
كان الحديث أمام أسد وعبد الرحمن الذي وصل منذ قليل.
منيره /أهلاً عبدالرحمن.
ولاكن لم يكن معهم بل هائم في هذه الفتاه التي تشع انوثه ورائحه عطرها النفاذ تخللت إلى أعماق روحه.
أسد /عبد الرحمن ماما بتكلمك.
عبد الرحمن /أهلاً ياطنط معلش سرحت.
منيره /شكلك بتحب.
عبد الرحمن /اظاهر ياطنط.
سولاف /وهي تمد يدها بالسلام عامل ايه يا ريان.
ريان /تمام أنتي إيه أخبارك.
سولاف /ولا حاجه من الفيلا للجامعه وخلاص.
أحمد /يالا يا ولاد على السفره الغدا هيبرد.
ليذهب الجميع ويلسون حول المائدة لتناول الغداء
بعد الغداء حاولت سولاف جاهده لفت نظر ريان ولاكن هو لم يعطيها أي أهميه.
بالمقابل حاول عبد الرحمن خلق أحاديث معها لينعم بسماع صوتها الرقيق.
انتهى اليوم ليعود كل شخص إلى منزله.
🖤💜🖤💜
صباح يوم جديد تملأه الأحدث كانت مليكه بالشركة تتابع عملها حتى
رن هاتفها كما أخبرها أسد
لتذهب متحججه الحديث مع سكرتيره مراد لتكون قريبه من المكتب بعد قليل اشتغل جهاز الأنظار يعلن عن وجود حريق بطابق الثاني فخرج الجميع مسرعاً وخرج مراد سريعاً برفقه عدنان حتى يتأكد آمن الشركه من حقيقه هذا الأنظار في هذه اللحظه تسللت مليكه سريعاً إلى مكتب مراد اتجهت مباشرتاً
إلى جهاز الاب توب انفتح سريعاً لتضع فلاشه لتنقل كل محتوياته عليها ولاكن ما رأته مفاجأه لها.
🖤💜🖤💜
بعد مرور أكثر من ساعه في إحدى الكافيهات كانت مليكه تنتظر رؤيه ريان.
ليصل ويجلس على أمامها.
ريان /نقلتي كل المعلومات على الفلاشه.
مليكه /طبعاً 😎وهتتفاجأ لقيت إيه
لتخرج الاب توب الخاص فيها وتضع بها الفلاشه وتديره ليرا مابها.
انارت شاشه الاب توب وظهرت أمامه فتاه وكأنها حوريه من الجنه لم يستطيع منع نفسه من التمعن والنظر إلى كل إنش في وجهها.
مليكه /فوق ياأسد باشا هي حلوه أوفر بس أنا أحلى😃
لينظر لها😡لتكمل حديثها ركز في صور تانيه ليبحث ليجد أكثر من صوره تجمعها بمراد يبدو على الصور إنهم عاشقان
ريان /هو ده كل الي موجود على لاب توب مراد الراوي
مليكه /آه والله أنا كمان استغربت بس الواضح أنها شخص بيعنيله كتير.
ريان /لازم أمشي دلوقت علشان أقابل اللوا طاهر وقوله عل المعلومه دي.
مليكه /تمام بس خالي بالك الشخص ده مش سهل الطريقه إلى بصلي بيها إمبارح لما لقاني في مكتبه بتقول أنه مش سهل ومش بيصدق حد بسهوله وده يبين اد ايه هو ذكي.
ريان /ماتخفيش أكيد هيقع سلام ليتركها ويغادر.
🖤💜🖤💜
بعد قليل في مبنى المخابرات تحديداً بمكتب اللواء طاهر الزيني.
كان أسد يجلس أمامه يعلمه بم توصلت إليه مليكه تناول منه الفلاشه ليرا هذه الفتاه ولاكن تفاجأ عند رؤيتها.
اللوا طاهر /مش معقول تكون هيا استحالة.
أسد /سياتك تعرفها.
اللوا طاهر /عايزك ياأسد تجمعلي كل المعلومات عن البنت دي هو كاتب على الصور كلها ملك أكيد ده إسمها أجمع فريق البحث كله علشان المهمه دي.
أسد /تمام يافندم ليذهب
ويترك طاهر متحير لا يمكن أن تكون هيا.
بعد مرور أكثر ساعه يأتي إتصال للواء طاهر.
طاهر /ألو
الطرف الآخر /...........
طاهر /إنت متأكد.
الطرف الآخر /..............
ليغلق الهاتف وعلامات الغضب تحتل وجهه ويمسك الهاتف ليتصل على أسد ليجب على الهاتف.
طاهر /تعالى فوراً مليكه عملت حادثه وحالتها خطر.
💣💣💣💣💣💣
من الحلقه الجايه هتبدأ الأحداث تطور وتبدأ المفاجأت انتظروني
✍️نور محمد
تفاعل حلو بقي لايك وكومنت كتييير ومشاركه
🧚♀️#آلبــرنسـيسـه_وفآء_مـلكه_آلروآيآت🧚♀️
بسم الله الرحمن الرحيم
البارت الرابع (وعد)
🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠
كان يجلس خلف مكتبه عندما جأه إتصال اللواء طاهر ومعه هذا الخبر المفزع ليقف سريعاً وهو يطرق سطح المكتب بقبضة يده بكل غضب ثم يمسك مفاتيح سيارته ويتجه مسرعاً إلى الخارج متجه نحو المستشفى الموجوده بها مليكه كان يقود سيارته بسرعه كبيره وهو يشعر بنقباض في صدره ولا يستطيع تصديق ما حدث فكانت معه منذ قليل كيف حدث هذا ليقطع تفكيره وصوله أمام المستشفى ليترجل سريعاً من السياره ويتوجه لداخل المشفى.
🖤💜🖤💜
لم يكن الوضع أفضل في الحي الشعبي فمنذ حادثه قتل أمل لأبيها وهذا هو الموضوع المتداول بينهم منهم من يقول إنها جنت ومنهم من يقول إنها تحب شخص ورفضه أبيها ليجعلها تخدم أمها المريضه
والبعض يقول إنها لم ترتكب الجريمه من الأثاث ووراء هذه الجريمه سر وكل شخص يصنع سنريو تبع مخيلته ليحكيه للجميع.
ولاكن الحقيقه لا تعلمها سوا أسما التي شاهدت كل شيء ولاكن كتب عليها
أن تبقى صامته بسبب حالتها الصحية وترا ابنتها تعاني لا تملك سوا قلباً يصرخ ألماً على فلذه كبدها وعقل يلعن هذا العجز الذي جعلها لا تستطيع الحركه.
💜💜🖤🖤
أمام غرفه العمليات والتوتر يسود المكان كان يقف ماهر الجندي يحاول أن يتظاهر بالقوه من أجل أن يهون علي زوجته التي يعتصر قلبها خوفاً وبجانبها سولاف منهاره من البكاء فرغم قوه شخصيتها وغرورها ألا أنها تخاف خساره مليكه فهي دائماً تنصحها وتبقى بجانبها أما كارم لا يستطيع العيش بدونها فهي ليست أخته فقط إنما رفيقته الأقرب بجانبهم كان يجلس أحمد المهدي وزوجته منيره التي كانت تريد أن تدخل غرفه العمليات بصفتها دكتوره ولاكن عند وصولها وجدت مليكه بالعمليات فلم تجد سوا الإنتظار.
كان ريان يقف بعيداً يراقب الخوف والقلق في عيون الجميع أراد أن يذهب لمراد الراوي ليقتلع عنقه ولاكن عليه أن يتحكم في تصرفاته
وأيضا ً عدم أخبار أحد أن الحدثه ليست قداء وقدر بل مدبره لقد أخبره اللواء طاهر
أن يتحكم في غضبه وينتظر
في هذه اللحظه لاحظ ماهر وجود ريان.
ماهر /أنت هنا عرفت إزاي إلى حصل لمليكه.
ريان /واحد من أصحابي في الداخليه عرف وتصل بيا.
ماهر /أنا عايز اعرف مين اللي عملها دا أكيد شخص مجنون إلى عرفته أنه كان سايق بسرعه وصدمها وهي بتعدي تركب عربيتها وهرب.
ريان /هنقبض عليه بس الاول نطمن على مليكه.
في هذا الوقت يأتي إتصال لريان.
ريان /عبد الرحمن نكلم بعدين.
عبد الرحمن /ثانيه عرفنا مين اللي في الاب توب.
ريان /تمام شويا وهكلمك ليغلق الهاتف وهو يفكر كيف سيدمر هذا الراوي.
في هذه الأثناء أغلقت اللمبه الحمراء تعلن عن انتهاء العمليه ليفتح باب غرفه العمليات ويخرج الطبيب..
لتنتفض صفاء سريعاً لتقف أمامه.
صفاء /طمني بنتي بخير بليز قولي إنها كويسه.
الدكتور /المريضه وصلت المستشفى وعندها نزيف في المخ قطع حديثه صراخ صفاء./خلاص قولي في إيه.
الدكتور ووجهه لا يبشر بالخير /آسف البقاء لله.
في هذه اللحظه وقعت صفاء أرضاً وهي تصرخ صرخه دوت في كل المشفى ملييييييييييكه
بنتي عايشه محدش يقول إني مش هشوفها مش هسمع ضحكتها 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
كان الجميع مصدوم غير مصدق منهار وكأنه كابوس سئ لا يستطيعون الافاقه منه.
بعد عده ساعات كان يجلس الجميع بفيلا الجندي منهارون بينم إهتم ريان بإنهاء إجراءات الدفن واهتم كارم بتجهيز للجنازه فوالده لا يقوى على فعل شيء خسر إبنته وزوجته أصيبت بانهيار عصبي فطلب من ريان وكارم الإهتمام بكل الأمور في وقت قصير أنهى ريان الإجراءات ليذهب ريان وكارم وأحمد وماهر إلى المقابر ليتم دفن مليكه بعد أن تم الدفن ذهب الجميع ليكونو في إستقبال
الحاضرين لتقديم التعازي
ولاكن وقف ريان أمام القبر
ووضع يده عليه.
ريان /وعد مني إني هخلي مراد يتعذب ويتمنى الموت علشان يرتاح وعد إني هكرس كل حياتي في إني انهيه آسف إني مقدرتش احميكي آخر حاجه قولتيهالي اخلي بالي من نفسي لأن مراد مش سهل
وقولتلك هيقع بس هو طعني في ضهري لما قتلك
قتل إلى بعتبرها أختي.
بعتزر. ليرحل إلى مبنى المخابرات ليضع أول مسمار في نعش إبن الراوي.
🖤💜🖤💜
في شركه مراد الراوي بغرفه المكتب كان يجلس خلف مكتبه وعلى وجهه ابتسامة نصر ويجلس أمامه عدنان.
عدنان /بس شو عرفك أنا
من طرف الشرطه معا أن
المعلومات إلى جمعناها عنا ماكان فيها شي.
مراد /وأنا ماوصلني أي معلومه غريبه عنها هي اللي كشفت نفسها.
عدنان /كيف هالشي.
مراد /افتح الاب توب تبعي
ليقوم عدنان بفتحه.
ليخرج مراد هاتفه ويقوم بفتحه ويوجهه لعدنان.
لينظر عدنان إلى الهاتف ليرا نفسه.
مراد /بكل بساطه أنا واضع كاميرا صغيره على جانب شاشه الاب توب محدش يقدر يكتشفها ولما فتحته اول مره عرفت أن وراها حاجه بس انا دخلت المكتب قبل متقدر تشوف إيه عليه وقلت اديها فرصه تنجي بعمرها إنت عارف اد إيه أنا مسالم وبكره العنف.
ليحضك ضحكه شريره 😈
بس هيا رجعت الشغل تاني وفتحت الاب توب ونقلت إلى عليه على فلاشا.
عدنان /شو يعني هلأ الشرطه عنا خبر عن صفقه المخدرات.
مراد /غبي أنا مسحت كل المعلومات الي تخص شغلنا من على الاب توب.
عدنان /وحيات الله إنت مو معقول يعني هيك ما لقت شي على اللابتوب.
مراد /بالعكس لقت أهم شيء حتى أهم من الصفقه ومن حياتي.
عدنان /أنا ماعم بفهم شي.
مراد /هتفهم مع الوقت ويالا سبني لوحدي عايز اكلم الجماعه اشوف أخبار الصفقه لازم ننهي كل حاجه بسرعه ونسافر.
💣💣💣💣💣💣💣💣💣كان يجلس بمكتبه مثل بركان إذا انفجر سيسبب الهلاك ينتظر عبد الرحمن ليأتي لهو بالمعلومات الذي حدثه عنها ليدخل عبد الرحمن.
أسد /فين المعلومات.
عبد الرحمن /الأول البقاء لله.
أسد /سيب المعلومات وخرج.
علم عبد الرحمن انهو غاضب لأبعد حد فلم يريد الضغط عليه ترك الملف أمامه وخرج.
فتح الملف ليقرأ مابه الإسم ملك الأسيوطي العمر 24 سنه متخرجه من فنون جميله من عيله مصريه هجرت تركيا مع أهلها من 10 سنين أبوها عنده سلسلة محلات لبيع الملابس اتعرفت على مراد من 3سنين كان بيعشقها وكانو هيتجوزو بس فجأة اختفت قبل الفرح بقالو سنه بيبحث عنها في كل مكان مش قادر يوصلها أبوها ميعرفش حاجه عنها.
إنتهى من قرأت الملف ليتجه إلى غرفه اللواء طاهر
بداخل مكتب اللواء.
جلس ريان أمامه يعرض عليه آخر المعلومات.
طاهر /أنا آسف للي حصل إحنا كنا اخدين كل التدبير بس مش قادر أعرف إزاي كشفها.
أسد /المهم دلوقت إننا نقبض عليه في أسرع وقت.
طاهر /أنا شايف إنك مش محافظ على تركيزك بسبب إلى حصل حاول تحافظ على ثباتك علشان تقدر تواجه شخص بذكاء مراد.
أسد /سياتك عارف ان الأسد الجريح بيكون خطير.
طاهر /تمام دلوقت هات الملف بعد أن قرأ المعلومات الموجوده بالملف.
طاهر /الأهم إننا نتقدم عليه بخطوه ونعرف ملك اختفت فين.
أسد /أنا كلمت حد أعرفه في تركيا وقريب هعرف اختفت فين
طاهر /تمام دلوقت أمشي علشان تحضر العزا.
أسد /تمام يافندم.
ليتركه ويغادر.
🖤💜🖤💜
بعد مرور يومان أنار هاتف أسد بأسم الشخص المكلف بالبحث عن ملك.
ليجيب أسد سريعاً /عرفت أي معلومه.
الشخص /..................
أسد وقد احتل وجهه معالم الغضب/ 😡مستحيل
💣💣💣💣💣💣💣💣💣استنوني في أحداث جديده وبارت نار 💣
🧚♀️#آلبــرنسـيسـه_وفآء_مـلكه_آلروآيآت🧚♀️
بسم الله الرحمن الرحيم
البارت 5(إعدام)
💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟
في مبنى المخابرات كان يجلس أسد خلف مكتبه
يضع يديه حول رأسه يفكر
في مراد الراوي وكيفيه القبض عليه فبعد أن ظن انهو وجد هذه الفتاه ومن خلالها سيتوصل إلى معلومات حول مراد ويستطيع إيقاعه بها ولاكن المعلومات التي توصل لها كانت بمثابة صفعه قويه ليعلم بأن أمامه مهمه صعبه ليقف ليتوجه إلى مكتب اللواء طاهر ليخبره بأخر التطورات.
💛💛💛💛
بداخل مركز الشرطه تم استدعاء أمل من الحجز لتقف أن أمام وكيل النيابه
لقد مر أكثر من أسبوع على ارتكابها للجريمه ولكنها لم تنطق بكلمة واحده وكل ما يشغل بالها هي والدتها وكيف حالها الآن بعد أن أصبحت وحيده بدونها وكان عقلها يخبرها بأن بالتأكيد قد تدهورت حالتها الصحية بعد هذا اليوم المشئوم كثره التفكير جعلتها لا تتوقف عن البكاء مما جعل عيناها متورمه وجهه شاحب أصبحت ضعيفه بشده لا تقوى على الوقوف كانت تائه في أفكارها ليفيقها صوت وكيل النيابه /طبعاً سكوتك معناه إنك مرتكبه الجريمه وبم أن كل الأدله ضدك من حيث سلاح الجريمه إلى الطب الشرعي أكد أن عليه بصماتك وكمان شهاده الشهود بتأكد حسن السير والسلوك للمجني عليه وبعد البحث والتحقيق هيتم تحويلك للسجن وتحديد أول جلسه لمحكمتك. ليأمر أحد العساكر بأخذها إلى سياره الترحيلات.
🖤💜🖤💜
في فيلا الجندي كانت تجلس منيره بجانب أختها صفاء لتواسيها.
صفاء /شوفتيها يامنيره كانت زي الملايكه إلى يشوفها يقول نايمه وهتصحي تضحك زي الأول كانت تتحدث وهي تبكي.
منيره /أنا عايزاكي تهدي علشان صحتك وبدل ماتبكي ادعلها بالرحمه وحاولي إنك تفوقي لأن أنتي عندك سولاف وكارم ولازم تكوني قويه علشنهم.
صفاء /ربنا يرحمها.
منيره /دلوقت هسيبك ترتاحي وتنامي شويا لتتركها وتخرج من الغرفه.
لتجد ماهر زوج أختها يجلس على آحد الكراسي يبدو عليه الحزن الشديد.
منيره /ممكن اقعد معاك شويا.
ماهر /أكيد.
منيره /أنت شايف حاله صفاء عامله إزاي وأنت مش لازم تضعف لازم تكون
قوي علشان تستمد قوتها منك وكمان حالت الولاد وحشه جداً لازم تدعمهم.
ماهر /إلى حصل صعب دايماً بقول أن محدش يقدر على ماهر الجندي بكل سلطته وقوته إلى الكل في مجال الأعمال بيعمله ألف حساب يقع حاسس ان موتها كسرني.
منيره /لازم تقف على رجلك علشان ولادك أوعدني.
ماهر /أوعدك ومتشكر بجد لوقفتك معانا ومع صفاء.
منيره /دي أختي وأنت ذي أخويا وولادكم زي ريان بالمناسبه أنا لازم أرجع بيتي لأن أحمد بقالو كذا يوم سيباه لوحده.
ماهر /تمام.
🖤🖤🖤🖤
في مبنى المخابرات بغرفه اللواء طاهر الزيني كان يجلس أسد ليناقش آخر المعلومات.
طاهر /عرفت أي معلومه عن ملك.
أسد /من شويا إتصل بيا الشخص اللي كنت مكلفه بجمع معلومات عنها.
كان في صفقه أسلحه كبيره كان بيتنافس عليها مراد وشخص تاني إسمه سامر
وكانت بالنسباله صفقه العمر بس قدر مراد في آخر لحظه يخدها منه فات على الموضوع فتره طويله بس سامر مسيش الموضوع وقبل فرح مراد وملك خطفها على أساس يساومه على مبلغ مالي كبير وبعد ماياخد الفلوس يرجعها بس بعد ما يكسر كبرياء وغرور مراد أدام مافيا السلاح بس إلى حصل كان غير متوقع حاولت ملك إنها تهرب ورجاله سامر وهما بيلحقوها واحد منهم وهو بيهددها بالسلاح طلعت طلقه صابت ملك وماتت فوراً.
وطبعاً سامر كان عارف ان لو مراد عرف هيحرقه حي
فقتل كل رجالته إلى كانو متكلفين بمهمه خطفها ومسابش أي دليل وبم أن كانت العداوة إلى بينه وبين مراد بقالها فتره هاديه ومفيش مشاكل بينهم دور مراد عليها في كل مكان ومشكش في سامر بالمره لأنه شايف أنه أضعف من أنه يقف قصاد مراد الراوي.
طاهر /كويس جداً.
أسد /كويس إزاي سياتك دا كده ضاعت فرصتنا أن نلاقي البنت ونعرف منها أي معلومه عن مراد.
طاهر /البنت موجوده.
أسد /بس الشخص اكدلي إنها ماتت.
طاهر /هي ماتت بس شبيهتها حيا.
أسد /لو سياتك تكون أوضح.
طاهر /من فتره كان عندي شغل فالمباحث وكنت هناك وشوف بنت هناك نسخه طبق الأصل من ملك.
أسد /بس موجوده في المباحث يعني أكيد محاميه أو جايا تشوف حد هناك ليقول بنبرة مستهزئه إلا إذا كانت متهمه.
طاهر /بالظبط كده.
أسد /سياتك بتتكلم بجد
طاهر بنبرة جاده /من أمته طاهر الزيني هزر في شغله.
أسد /أسف يافندم بس سياتك بتفكر أنها تكون مكان ملك.
طاهر /بالظبط كده
أسد /سياتك عايزنا نخاطر بمهمه كبيره زي القبض على مراد الراوي باستخدام مجرمه تساعدنا وممكن تكون متهمه في مخدرات أو سرقه أو دعاره يعني مالهاش أمان وغير موثوقه.
طاهر /متهمه في قضيه قتل.
لم يتكلم أسد فهو يرفض هذه الفكره.
طاهر /عارف إنك مش عايز تجازف وخصوصاً بعد إلى حصل مع مليكه بس لازم يكون في عيون لينا قريبه من مراد ومش هنلاقي فرصه احسن من كده.
أسد /بس دي قاتله يعني هتنعدم.
طاهر /الموضوع صعب لاكن مش مستحيل إحنا ممكن نوقف الحكم ونقدم ورق أنها لازم تجند لصالحنا لمنع دخول صفقه مخدرات وأسلحة للبلد وأكيد روحها مش أهم من بلد كامله هيموت شبابها لو دخلت الشحنه دي البلد.
أسد /تمام يافندم وأنا هكون مستني اومرك.
🖤🖤🖤🖤
بعد مرور يومان بدأت الحياه تستقر الأوضاع أفضل إلى حد ما بفيلا الجندي لم ينسوا مليكه ولاكن الحياه تمضي
ماهر بدأ يشغل نفسه بالعمل بالشركة وبجانبه كارم صفاء بدأت حالتها في التحسن بمساعدة منيره أما سولاف فكانت بغرفتها
فمنذ وفاه مليكه لم تخرج
من غرفتها كانت تتفحص الموبايل ليرن بين يديها برقم غريب لترد على المتصل.
سولاف /الو مين معايا.
عبد الرحمن /أنا عبد الرحمن زميل ريان وتقابلنا مره عندهم في الفيلا.
سولاف /تمام في حاجه.
عبد الرحمن /كنت حابب اعزيكي في وفاه مليكه البقاء لله.
سولاف /شكراً بس إنت جبت رقمي منين.
عبد الرحمن /أنا ظابط مش حاجه صعبه أجيب رقمك.
سولاف /واو يعني أنت بدل ماتشوف شغلك بتجيب أرقام البنات.
عبد الرحمن /أنا آسف اظاهر اديقتي من إتصالي بعتزرمع السلامه.
سولاف /أوف كنت سخيفه معاه أوي خلاص هبقي أكلمه وعتزرله بدل ما يحكي لريان ويزعل مني.
💜💜💜💜
ولاكن لم يكن الأفضل لأمل فاليوم أول جلسه لها كانت تقف خلف القضبان والقاعه بها بعض الأشخاص لم تعين محامي للدفاع عنها فقامت المحكمه بتعين محامي لها
بدأت الجلسه وبدأ المحامي بالدفاع عنها ببعد المبررات
والاستنتاجات فهي لم تعطيه أي معلومه أو ثغره ليستخدمها في الدفاع عنها
بعد قليل من الدفاع وسماع الشاهده رفعت الجلسه المداولة.
بعد قليل خرج القضاه ليعلنو الحكم.
بعد الاطلاع على الأدله وسماع الشهود حكمه المحكمه حضوريا على المتهمه أمل إبراهيم هاشم بالإعدام شنقاً.
رفعت الجلسه.
💜💜💜💜
في مبنى المخابرات طلب اللواء طاهر حضور أسد فوراً إلى مكتبه.
حضر أسد إلى مكتب طاهر.
أسد /أوامر سياتك.
طاهر /بسرعه تركب سيارتك وتروح على السجن هناك هتلقيهم لسه مرحلين امل من المحكمه.
أسد /هي اتحكم عليها.
طاهر /بالإعدام وترحلت للسجن علشان تلبس البدله الحمرا وتتحبس في الانفرادي لحد معاد التنفيذ
أنا عايزك تجبها هنا قبل ماتتسجن في الانفرادي.
أسد /بس ليه
طاهر /من غير اسئله هتفهم كل حاجه لما تجبها هنا تمام.
أسد /تمام.
طاهر /دي ورقه هتسلمها للمئمور هناك هيسلمك أمل .
خرج أسد متوجهاً إلى السجن ليجلب هذه الفتاه.
🖤💜💜
بعد قليل كان يقف بغرفه مئمور السجن بإنتظار أن يجلب لهو أمل اخرج هاتفه ليحدث عبد الرحمن.
أسد /انت فين.
عبد الرحمن /النهارده اخدت اجازه بقالي شهور ماخدتش إجازه.
أسد /عشر دقايق القيك في مكتبك ورانا مهمه.
عبد الرحمن /والله حرام.
أسد /بسرعه ليغلق الهاتف.
في هذه اللحظه فتح باب مكتب المئمور ليدخل.
المئمور /ثواني وتكون المتهمه هنا بس أنا ورايا دوريه على العنابر مطر استأذن ليتركه ويرحل.
جلس أسد يتفقد هاتفه ليسمع صوت خطوط يقترب فعلم أنها حضرت رفع عيناه ليراها كانت تنظر أرضاً تبدو في حاله مذريه لم يتبين ملامحها من شعرها الذي ينساب على وجهه بطريقه عشوئيه.
أسد /أمشي معايا ليعطيها ظهره ولاكن تفاجأ بصوت ارتطام بأرض الغرفه لينظر خلفه ليراها واقعه على الأرض فاقده للوعي.
أقترب منها ونحني لمستواها وضع يده على وجهها ليزيح شعرها عن وجهه ليحاول افاقتها ولكنها لم تستجيب ليحملها بين زراعه ويقف بها ليكون رأسها على صدره وانفاسها تلفح وجهه كانت ضئيله الحجم بين يديه لينظر لوجهه القريب منه وملامحها الملائكيه ليشعر بضربات قلبه تتزايد لتخبره
بقدوم مجهول.
💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣انتظروني الحلقه الجايه في كثير من الأحداث التي لا تخلو من الرومانسيه
✍️نور محمد
تكملة الرواية من هنا 👇👇👇