![]() |
محاولة إغتصاب ليالي
الفصل الثالث والرابع
بقلم ابتسام شعلان
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
((الفصل3))
واشتغلت ليالى في مطعم الفندق على اساس جرسونه
هىوريماس صاحبتها بيخلصوا الكليه وايالى بتروح على الشغل
وبعد مرور ثلاثه ايام وايالى مازالت بتشتغل في الفندف
.........
سفيان بكبرياء وغرور بيزاد يوم بعد يوم بيكلم السكرتيره :أكرم هايوصل أمته
السكرتيرة بمياعه وهيام من جماله وكبرياءه
:الأستاذ أكره هايوصل على سته يا فندم وهاتقابلوا
بعض في المكان إلى انتوا على طول بتتقابلوا فيه
سفيان بغرور:خلاص كلمة عثمان (ألو هو رئيس الحرس) يجهز العربيه علشان نمشى على طول
السكرتيرة بهيام وحب ليه :حضر يا فندم هابلغه
سفيان بغضب من أسلوبها المايع:تب يلا اطلعى بره
السكرتيره أول أما سمعت صوته وهو معصب جريت على طول في وشها كان بيجرى وراها كلب🏃🏃
.........
وجري الوقت بسرعه وراح سفيان المطعم إلى في الفندق
وهو داخل تليفونه رن وكان اكرم
سفيان بغضب وكأنه الدخانه بتتصاعد من ودنه من كتر العصبيه:انت فين يا حيوان
أكرم بزعيق:مين إلى حيوان ها وانا اصلا لسه جاى
وكمان ما دخلتش لسه وعمال تكلم
ليتابع حديثه بهدوء لامتصاص غضبه
انا يا عم خمس دقائق ها كون عندك أتت خش اطلب حاجه نشربها وانا جايلك طياره ماشي
سفيان بكبرياءه المعتاد :ماشى مستنياك يا دول خمس دقائق بس بعد كده هامشى على طول
أكرم :ماشى سلام
سفيان :سلام يا خويه
دخل سيفان المطعم واستقبله مدير المطعم بذات نفسه
المدير :اتفضل يا سفيان بيه احسن طربيزه عندنا في المطعم لحضرتك ثوانى وحد هايجى ياخد الطلابات
سفيان بكبرياء :اوكى بسرعه
جه واحد اخد الطلابات
الجرسون باحترام :تشرب ايه يا فندم
سفيان بكبرياءه المعتاد :قهوه ساده
الجرسون باحترام :حاضر يافندم
راح المطبخ الجرسون لى ليالى
:لو سمحتى يا ليالى ودى الطلب ده للتربيزه إلى هناك دى وكان بيشاور ليها على المكان إلى أعد فيه سفيان
ليالي بابتسامه:حاضر
واخدت الطلب وراحه توديه وهى ماشيه اتكعبلت في السجادة والطبع الطويل
وراحت هوب واقعه على التربيزه مدهوله سفيان البدله كلها قهوه
ليالى وهى مازالت على التربيزه وبصوت خافت
:انا اسفه والله
سفيان بعصبية وزعيق شديد :انتى اتجننتى انتى مش عرفه انا مين وايه إلى انتى عملتيه فيه دا انتى واحده جربوعه تعملى في انا كده وترمى عليه القهوه
جه المدير على صوت سفيان العالى والمهين لليالى وهى تبكى كثير
المدير برجاء :في حاجه يا سفيان بيه
سفيان بزعيق وكبرياء:اه حتت البنت الحربوعه ديت وقعت عليه القهوه
المدير باعتزار:احنا اسفين يا سفيان بيه وانتى اعتزري يا ليالى حلا
ليالى بكبرياء بعد الاهانه إلى اهنهالها :لا اكيد طبعا مش هاعتزر علشان حضرته اهانى بالشكل ده حتى لو هاسيب الشغل
وايه يعنى وقعت عليك القهوه ها ولا لازم تهين الناس ديما ومنخيرك ديما في السما
سفيان بغضب والشراره في عنيه :انتى اذاى تتكلمي بالطريقة دى معايه انتى عرفه البدله إلى انتى بتتكلم عنها انتى لو اشتغلت العمر كله مش التعريف تجيبى غيرها ولا تسددي حقها يا اموره ماشى
ليتابع بغضب:
وأدام انتى عيزه تتطردى فأنا بقولها ليكى وبصوت عالى سمعه كل إلى في المطعم بره
ليالى بعند:على اساس انك اصلا صاحب المطعم يعنى وبتطردنى وبصت للمدير علشان يتكلم
حط رأسه في الأرض
سفيان بابتسامة نصر:شفتى باه يلا بره
مشيت ليالى بغضب كبير من أهانته ليها وطلعت أجري على بره واعدت تفكر لغيت انا جت على بالها فكره فقامت علشان تنفزها
...
عند سفيان وهو بيكلم رئيس الحرس كلم أكره وأجل المعاد معاه لبكره
وخرج سفيان وراه رئيس الحرس واتنين من الحراس
ليالى من وراه وبصوت على في الإستقبال بتاع الفندق اكل سمع وبص
:انت يلى منخيرك في السما وعامل نفسك راجل
سفيان لسه بيلف هوب في وشه بالجردل اللبن في وشه جبته
(((الفصل 4)))
سفيان لسه بيلف وهوب وبالجردل البن في وشه
جبته من فوق لتحت باللبن عملته قهوه باللبن
ليالى في وسط الإستقبال بصوت عالى
:هاى انت ماتفكرش بعد اليوم ده والقعوه باللبن
الى على البدلة بتاعت حضرتك انك تهنئ او تهين اى بنت في يوم من إلى الايام وقبل ماتعمل كده أفتكر إلى انا عملته فيك يا استاذ يا محترم
وده كله كان بصوت عالى
وسبته ليالى ومشيت بعد ما بصت عليه كن فوق لتحت سفيان بص لقى كل الى في الاوتيل بيضحكوا عليه من العمال لى النازلين إلى في الفندق حتى الحراس وراه كانوا بيضحكوا عليه
سفيان سمع من أحد نازلين الفندق واحده بيقول لواحده
واحده:شوف عملته قهوه باللبن ههه خلاص هبته راحت يا حرام
الوحده التانيه :هههه انتى بتقولى دى البنت دى جدعه جدا جابت كبرياءه الأرض ههه
سفيان أول أما سمع كده عن كبرياءه بزات
وعنيه حمراء من كتر الغضب والشراره وبصوت عالى :عثمان قالها بصوت عالى بغضب
سفيان والغضب والشراره تتطاير من عينه :قدامك ربع ساعه عايزها في المكان بتاعى فاهم قالها بصوت عالى
عثمان باحترام :حاضر يا باشا ربع ساعه وهاتكون في المكان إلى انت عايزه
.......
في مكان آخر عند ليالى كانت خارجه متعصبة اوى من الفندق
فاصدمت بأحد عند البوابه بشده
ليالى بتاؤه وهى تمسك أديها :اه مش شايف قدامك
الشخص :انا اسف بس انتى إلى جايه بسرعه
ليالى وهى تتطلع فيه :معلش ماخدش بالي خالص وسبته ومشيت بسرعه
الشخص (اكرم)صاحب سفيان:عصبيه اووى بس قمر اوى
أكرم دخل بسرعه الاوتيل فاصدم بسفيان إلى متغرق لبن وقهوه
أكرم لسفيان:ايه إلى عمل فيك كده خلاك قهوه باللبن كده وبضحك مش تقولى وانا كنت عملتلك بدل ما كنت غرقت نفسك من تحت لفوق
وبص لسفيان لقي عينه كلها جحيم وحمره من كتر الغضب
سفيان بغضب كالجحيم :مش وقت هزارك واسكت
يا استاذ ده كله اصلا بسببك
أكرم باستفهام:تب وانا مالى حد قالك ادلق اللبن على نفسك
سفيان بغضب :انا مش قولتلك اسكت خالص انا مش عايز اسمع صوتك خالص
عند ليالى وهى مشيه متعصبه من إلى قل من كرامتها
فجأه وقف عربيه جيب كبيره جنبها ونزل اتنين من حراس سفيان
ليالى بخوف من الرجال : انتوا مين وعايزين منى ايه
وقبل ما تعمل أي حاجه تانيه
كان واحد من الحراس حاطت قماشه على منخيرها
ليالى باختناق:اممممممم ابعد عنى
وبعدها اغم عليها وشلها واحد من الحراس في العرييه
رئيس الحراس على التليفون :كل حاجه تمام يا فندم خمس دقائق وتبقى في المكان إلى انت عيزه
سفيان بابتسامه نصر:حلو اوى يا عثمان
وقفل التليفون وأعد يفكر ايه إلى هايعمله فيها ويتعصب كل أما يفتكر وهى عملت فيه في الاوتيل وفي نفسه والله يا حلوه اه ما اسمك (ليالى)اه ليالى لدفعك تمن إلى انتى عملتيه فيه انا سفيان الصاوي انا تعملى معاه كده دا ناس اكبر منك كانت بترقع تحت رجلى
أما وريتك يا ليالى مباش انا سفيان الصاوى وخليكى تكرهى اسمى
تفاعل
تكملة الرواية من هنا 👇👇👇