القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية جبروت سليم وعذاب روح من الفصل الاول حتي الفصل السابع عشر والاخير بقلم رحاب رمضان كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات


رواية جبروت سليم وعذاب روح

من الفصل الاول حتي الفصل السابع عشر والاخير

بقلم رحاب رمضان

ف فيلا يسكنها السكوت والهدوء ف احدي الغرف يفتح بطلنا عيناه يرا فتاه عاريه ف احضانه تصحا الفتاة عندما يستيقظ البطل 

الفتاه:اي ي سيلوا مزاجك عامل اي دلوقتي

سليم ببرود وهو يقوم من ع لسرير:برا

الفتاه:نعم

سليم بزعيق :أي طرشه قولت براااا يمسكها يرميها بره الاوضه 

اه خدي دول ويرمي فلوس ف وشها وشك ده مش عايز أشوفه تاني ولو صدفه عشان مقتلكيش 

البنت ابتلعت ريقها بخووف:ح ح حاضر وتلف جسمها كويس بالملايه وتدخل اوضه جنبه تلبس فيها 

الداد ألفت :تخبط ع الباب 

سليم:ادخل 

الفت:يلا ي حبيبي عشان تفطر 

سليم بصمت يقوم يدخل الحمام ياخد شاور 

-------------------------------------

ف مكان آخر ف شقه ف عرفه تصحي البطله ع اشاعه الشمس الساطعه ع عيونه تقوم بنشاط تدخل الحمام تاخد شاور وتتوضئ وتؤدي فرضها وتطلع تصحي باقي صحابها عشان الجامعه

ف احدي الغرف روح وهي تقتحم الغرفه تلاقيه صحبتها شمس ورقيه لسه نايمين 

روح بصوت صراخ:بناااااااااااااااااااااااااات قوموا مفيش رد 

تطلع روح تجب ميه وتكب رقيه تصحا مفزوعة

رقيه:ف اي يخربيتك

روح تكوب ميه ع شمس 

شمس :انا بفرق حد يلحقنييي

البنات واقعين الضحك تقوم شمس وتفضل تجري وراهم الاوضه��

خلصوا هزار شمس ورقيه راحوا كل وحده تاخد شاور وتلبس وروح بتحضير الفطار 

-------------------------------------

ف الفيلا ينزل سليم ع السلم

الفت: صباح الخير ي ابني

سليم: صباح النور ي داداه

امال فين إسلام 

الفت:مصحيشي ابني دلوقتي

سليم:طيب انا طالع اصحيه

ف غرفه من غرف الفيلا ينام شاب بعشوقيه

يفتح الباب سليم 

يقعد جنبه 

سليم :إسلام انت يلا ي إسلام

إسلام بنعاس:ابوس ايدك ي سوزي سبيني انام دلوقتي يجي الخال سليم يقرف اهلي

سليم بصدمه:إسلام قوم 

إسلام بهيام :ويمسك ايد سليم حببتي سبيني نايم حبه

سليم بصوت جهوري:اسلاااااااام 

إسلام بفزع:يخربيتك ف اي ي ابني أهدأ

سليم ببرود:مين سوزي دي ي حيوان

إسلام بأرتباك وتمثيل الحزن:م مين قال سوزي عليطلاق انت بتتبلي عليا ربنا ع الظالم والمفتري اهئ اهئ اهئ اهئ 

سليم بصوت صارم :قوم ي حيوان الفطار هيبرد

يقوم إسلام وهو بيسب ويلعن ف سليم بصوت واطي

سليم بصوت عالي نسبياا:بطل برطمه وأخلص

دخل سليم الحمام لياخد شاور 

ونزل سليم ع طاوله الفطار

-------------------------------------

عند البنات 

روح:يلا منك ليهاا اطفحوا بسرعه هنتأخر

رقيه:والله عيب انا الكبيره وبتهان

شمس:معلش حببتي مش لوحدك منا معاكي

روح:انتوا لسه هتحكوا انا بقول اخلثووو يخربيت البرود منك ليها

خلصوا البنات وخدوا تاكسي وطوالي ع الجامعه

-------------------------------------

عند فيلا سليم العامري

ع طاوله الفطار

الفت:اي ي إسلام ي حبيبي كل ده نوم

اسلام:معلش ي داده الشغل اعمل اي

مشيت الداده

سليم ببرود:جيت الساعه كام امبارح 

إسلام:يعني ع 3الفجر كدا 

سليم:مممم مش ناوي تيجي شركتي

إسلام وانا شركتي ماتت يعني

عم الصمت

-------------------------------------

ف مكان آخر 

الشاب:هقتلوا والله لقتلوا

آخر:أهدأ ي اوس ي ابني هننتقم وهنجيب حق أختك

أوس:تستنا لأمته هااا مش هستنا كتير

مدحت الأنصاري:ي ابني سليم معندهوش نقطة ضعف 

كان لي واختفت لكن دلوقتي ملهوش

اوس:بس انا مش هسيبوا 

-------------------------------------

عند البنات وش لو الجامعه اول ما دخلوا نظرات شباب 

إعجاب ونظرات بنات حقد اول ما دخلوا

روح:خلاص هروح المحاضرة بتاعتي ونتقابل ف الكفاتيريا

شمس ورقيه:تمام

-------------------------------------

ف شركه سليم العامري

السكرتيره:سليم بيه حضرتك ف اجتماع كمان ساعه

سليم:هاتيلي مواعيد انهارده وتعالي

دينا:حاضر 

قعد سليم يبص ف الورق الي ع مكتبه الباب خبط

سليم:ادخل 

كريم:اي ي سليم اتاخرت لي ف اجتماع كمان ساعه 

سليم ببرود:اديك قولت كمان ساعه

كريم:يعني اكيد هنتناقش قبل الاجتماع 

سليم:انا لسه معرفتش هحضره ولا لا

كريم:سليم احنا مبنلعبش دي شركه P.M

سليم ببرود استفز كريم:إطلع برا 

كريم بديق:انت بتهزر لاحظ انها مش شركتك لوحدك ي سليم 

سليم :وانا عايز اعرف مواعيدي عشان أشوف اي الأهم ونعمله متقلقش ي كريم 

كريم :تمم وخرج

-------------------------------------

ف الجامعه

رقيه:اي ي روح اتاخرتي لي

روح:كانت محاضره رزله مع دكتور ارزل���

شمس:طاب انا جعانه

رقيه :ي بنتي اهدي انتي علطول جعانه

روح:انا رايحه اجيب قهوة مين عايز 

شمس:انا عايزه عصير مانجا

رقيه:وانا عايزه قهوة زيك

مشيت روح

واحد واقف مع زميله:

سيبك ي عمر مش هتيجي سكه سبهالي انا

عمر:طاب وأن جبتها تعمل اي

شريف:مش هتجبها ي ابني

طاب نشوف وسابهم ومشي

عند روح قالت طلباتها للكافتيريا

صوت من وراها:دول حسابهم عندي ي عم سعد

روح:ودا لي بقا إنشاء الله 

عمر:وجه جديد لازم نعزمه 

روح :لا شكرا مش عايزين حد يعزمنا 

عمر بقرب منها:وحيات العيون دي متكسفيني

روح بعصبيه وصوت عالي نسبيا:انت اجننت ألزم حدودك ي أستاذ وإياك ثم إياك تتكلم معايا تاني انت فاهم بلاوي

عمر:امال ف اي ي بت انتي

روح بطفوليه:بت أما تبتك ي حلوف 

وسابته ورجعت لصحابها وهي ف دموع ف عنيها

رقيه:روح مالك 

روح:حيوان فضل يدايقني

رقيه: معلش ي حببتي هم كدا الشباب

شمس:يعني اي مفيش لا عصير ولا أكل حبكت تتخانقي

عاااااااااااااا����

روح:أدي الي فالحظه فين جاتك نيله يلا بينا انا هروح

البنات:يلا

ف مكان آخر 

شريف :مش قولتلك ي عم 

عمر بعصبيه:بنت ... ازاي تكلمني كدا دا انا مش هسيبوا

طارق:خلاص ي عمر محصلش حاجه 

وحده من وراهم تلبس ملابس غير ملتزمه

بوسي:سمعت أن عمر اتعلم  عليه 

عمر بخبث:طيب تعرفني عني كدا تعالي عايزك ف موضوع مهم حياه او موت��

بوسي:يلهوي ع مواضيعك

------------------------------------

شركه سليم العامري 

الباب خبط 

سليم:ادخل 

تدخل دينا بملابس تكشف أكثر ما تستر 

سليم ببرود دون انتباه لها:مواعيد انهارده اي

دينا قلتله المواعيد 

سليم :اوك

دينا وهي تتقرب لمكتب سليم:وحشتني اوي ي حبيبي 

سليم بقرف:الحاجه الي بتتداق مره مبحبهاش تاني 

واللبس الي لابساه ده مشفكيش بيه تاني والا اعتبري نفسك مرفوده ي هانم يلا براا 

دينا بغضب مكتوم:اوامرك سليم بيه عن ازنك 

وخرجت 

يخبط الباب بعدها

سليم بزهق:ادخل 

مراد:اي ي سليم مالك 

سليم:ولا حاجه ها ف اي

مراد: مفيش بس ف صفقه كدا عايزين نتكلم فيها

سليم وهو يرخي جسمه ع الكرسي:تمام

نسيبهم دول بتوع شغل ملناش فيه

-------------------------------------

ف شقه البنات رجعوا ع البيت

شمس:وأخيرا هاكول

رقيه:ي طفستك

روح:جماعه انا نازله اجيب حاجات من الهايبر حد عايز حاجه 

البنات:لا بس خلي بالك من نفسك 

روح:اوك باي

-------------------------------------

ف شركه إسلام

السكرتيره بتخبط .

إسلام :ادخل 

السكرتيره: دي أوراق الصفقه

اسلام:تمم

السكرتيره:عن ازنك

وتمشي

-------------------------------------

شركه مدحت الأنصاري

أوس بيتكلم ف التليفون: طاب حلو تابعي بقا

الشخص الآخر:..............

اوس:ماشي حببتي مستنيكي

الشخص الاخر:............

أوس:يلا باي

نسيبه يفكر دا شرير

-------------------------------------

روح طالعه من المحل وهي معديه عربيه كانت هتخبطها

روح غمضت عيونها واستسلمت

الشخص:انتي اتجننتيي بت انتي مش تفتحي 

روح فتحت عيونها:انا الي افتح ي أعمي 

الشخص:انتي اتجننتي انتي عارفه بتكلمي مين

روح:هيكون مين يعني وانت بتتكلم بنيابه عنه لي مهو بيتكلم

مش أخرس

جو:معلش ي سليم بيه

سليم وهو يتجه نحيت روح

سليم بصوت بفحيح الافعي وقرب جنب ودنهايقولها:انا عارف ان ف بنات وقحه كتير لكن انتي مفيش زيك قولي انك عايزه تقضي ليله معايا مش همنعك  وغمزلها

روح بفزع وهي تفتح فمها:ي حيوان وتنزل صفعه ع وجه سليم وتسيبه وتمشي

سليم بصوت جهوري وعيونه اتحوولت من الرمادي الي اسود قاتم جو:

الحلقه الجايه هنشوف سليم هيقول اي 

واي الي هيحصل لروح 

ي تري مين البنت الي كانت بتكلم اوس؟

رأيكم يهمني

تفاعلو علشان انشر حلقه كمان 

وعلقو 20 ملصق وسجل اعجاب �

الفصل الثاني

سليم بصوت جهوري وعيونه تحولت من الرمادي الأسود القاتم:جو

جو اوامرك سليم بيه

سليم :ف ظرف يوم يكون كل المعلومات البت دي علي مكتبي عشان اويها انا ممكن اعمل اي ورحمت ابويا لاخليها تتمني الموت ومتلقهوش جو البنت دي بكره بليل تبقي ع سرير مفهوم

جو:اوامرك ي سليم بيه

غادروا

عند روح

روحت أنفاسها متسارعه وكأنها كانت بتجري

رقيه:مالك ي روح

روح وهي ترتجف عندما تتذكر نظراته لها م م م مفيش انا داخله انام

وسابتهم ودخلت أوضاعها

ف المساء

سليم:مممممم اتكلم

كريم:اي جاي

سليم:لا

كريم:لي كدا

سليم:عادي سلام

عند كريم

مراد:أي ي ابني قالك اي

كريم:مش جاي مش عارف صوته كأنه مخنوق

مراد:خلاص سيبه يرتاح شويه ويب بقي يجي بكره معاينا

نسيبهم ف النيلكلاب

☺☺☺☺

عند روح بنت قلب ع السرير ونظرات سليم مش مفرقاها فضلت تفكر لحد ما غاصت ف نوم عميق

😊😊😊😊😊😊😊

عند سليم بيتقلب ع السرير

سليم بغضب :وحيات ربنا ماهرحمك

يرن هاتف سليم

سليم:عامله اي

الاخري:الحمد لله وحشتني

سليم :وانتي كمان

الاخري:مالك ي سليم حساك مدايق

سليم:لا ي جيسي بس محتاج انام تعبان شويه

جيسي:الف سلامه عليك

سليم:الله يسلمك  مالك بقا

جيسي:هو انا هفضل هنا كتير

سليم:لحد ما اوقف اوس الأنصاري وأبوه عند حدهم

جيسي:تمام تصبح ع خير

سليم :وانتي من اهلوا

رجع يفكر لحد منام نوم عميق

تاني يوم

عند سليم

سليم نازل ع السلم :صباح الخير

إسلام والفت:صباح النور

إسلام بهزار:اي ي مان مكنش حد معاك انهارده اكيد ف سبب

سليم بغضب ونظرات قاتله:خليك ف حالك عشان مزعلكش ع نفسك

إسلام:وعلي اي براحتك

سليم:ع فين انت انهارده

إسلام: هروح أزور اهلي بقالي مده مشفتهمش

سليم :تمام وبيت كمان يوم

اسلام:اه منا هعمل كدا

سليم:اوك سلام ويمشي

☺☺☺☺☺☺☺

ف شقه البنات

شمس:يلا ي روح مينفعش منروحش

روح:روحوا انتوا انا مش رايحه

رقيه:طيب لي مالك مش عجباني من امبارح

روح بصوت عالي نسبيأ:مفيش حاجه ي جماعه انا هنام

شمس:خلاص نامي هنحاول منتأخرش

روح:تمام

☺☺☺☺☺☺☺☺

وصل سليم مقر الشركه

داخل هيبته الموظفين كلهم اترعبوا من شكلوا

وصل عند مكتبه لقي دينا

سليم ببرود:تعالي ودخل المكتب

دينا خبطت ودخلت

سليم ببرود:قولتيلوا اي

دينا بأرتباك: ه ه ه هو مين الي قولتله اي

سليم بغضب: انتي هتستعبطي ي روح أمك

دينا بفزع:ا ا ا ااانا مش عارفه انت بتتكلم ع اي

سليم وهو يقوم من ع الكرسي ويمشي ناحيه دينا

دينا وهي مرتبكه وبتفكر ف ايدها

سليم بصوت جهوري:انك في قولتي أي لاوس

دينا ولسه هتتكلم صفعها سليم وقعت ع الأرض نزل لمستواها ومسك شعرها واقترب من انها يقول بصوت كفحيح الافعي:هتقولي ولا اخليكي تقولي بطريقتي

دينا بخوف :هقول هقول

سليم:انطقي

دينا بخوف وعياط:قولتله ع صفقه بتاعت شركه إسلام الفاروق والله مقولتلهوش غيرها

قام سليم: هتاخد عقابك لانك مفكرتيش قبل متخونيني

ف نفس اللحظه الباب خبط

يدخل جو وهو ف ايده ملف يلاقي دينا واقعه ع الأرض

سليم:البنت دي تتعلم الأدب وتترمي قدام فله مدحت الأنصاري مفهوم

دينا بصراخ:لا لا والنبي هيقتلني انا اسفه لالا

يسحبهاجو لبره

سليم يمسك الملف

ويقرأ المكتوب اتصل بجو

سليم:تعالي ويغلق الخط بدون انتظار الرد

بعد عدو ثواني يدخل جو

جو:اوامرك ي سليم بيه

سليم بدون مقدمات:تبقي ع سريري الليله أروح الاقيها ف أوضتك

جو:اوامرك

ف نفس الوقت ف مكان تاني البنات راجعين من الجامعه ماشين ف الشارع شخص معدي مستعجل بيتكلم ف التليفون خبط ف رقيه وقع والورق بتاعها ع الأرض

الشاب :انا اسف

رقيه:ولا يهمك حصل خير ي

الشاب:مراد اسمي مراد

رقيه سبحانه ف عيونه:أهلا وسهلا أستاذ مراد

شمس دايما بتقطع اللحظات:طاب اي مش يلا

رقيه بأرتباك وخجل:عن ازنك

ومشيوا

رقيه قعدت سرحانه ف عيونه وهو ماشي سرحان بيفكر حجبها

أفتكر اني نسي كريم ع التليفون

مراد :ايوة ي كريم

كريم بغضب نوعا ما:انت بتهزر باص تسبني ع التليفون

مراد:معلش نسيتك

كريم بغضب:نسيتني طاب غور ويقفل

☺☺☺☺☺☺☺☺

عند حور الي كانت نايمه

الباب خبط خرجت من الاوضه اكيد البنات  وفتحت لقيت راجل شافته قبل كدا لكن مش مستوعبه اول ما استوعبت كانت هتصرخ بس ايد جو سبقتها وخط منديل ع أنفها سرعان ما فقدت الوعي

- -----------------------------------

ف شركه سليم

سليم:اتعصبت لي عليه

كريم:بيتعرف ع بنات  ف الشارع وسايبني ع التليفون

الباب خبط دخل مراد

مراد:ي بجحانا الي غلطان وخبطف البنت وقعت حاجاتها ف الأرض بس اي ملاك الرحمان

تذكر سليم ما أمر جو به وسرعان اتصل بيه

سليم:ها عملت اب

جو:عيب تسألني سؤال زي ده حصل

سليم أبتسم ابتسامه جانبيه

كريم:ف اي ي سليم كنت بتكلم من

سليم:جو

مراد:يبقي وراك مصيبه بدال جو

جبروت سليم وعذاب روح😢بقلمي رحاب رمضان

سليم ببرود:برا عشان انا ماشي

كريم:وانا كمان ماشي

مراد:انا عندي شويه حاجات هخلصهم واروح

مراد:سليم هتسهر انهارده

سليم:لا

مراد:غريبه

ومشيوا

ف شركه مدحت الأنصاري

اوس بفرحه:عرفت حاجه غاليه ع سليم اووي

مدحت: اي هي

اوس بخبث:إسلام الفاروق

مدحت: وعرفت منين

اوس:مصادري الخاصه

مدحت:وهتعمله اي

اوس بغل:هقتلوا

مدحت بضحكه جانبيه:توكلنا ع الله هعملها ازاي وامته

اوس:هو عند أهله يرجع بعد بكره الصبح

وهو ف الطريق طلقه

والمحضر يتكتب ضد مجهول ههههههههااااي

مدحت عفارم عليك ي ابني

-------------------------------------

ف مكان آخر

البنات رجعوا ملقوش روح

رقيه بأستغراب:اي ده روح فين

شمس:ممكن تكون نزلت تجيب حاجه

رقيه: انا قلقت

شمس :يريت متقلقناش شويه هتيجي

جبروت سليم وعذاب روح 😢بقلمى رحاب رمضان

ف فيلا سليم يدخل متجه الي أوضاع ليجدها فاقده الوعي

يقترب منها يلاحظ انها ع وشك انها تفوق سكب كل ماء ع وجهها صحيه روح

روح بفزع:اي انا انا فين وا

لتسكت عندما تقع عيونها ع سليم وتذكرت الي حصل لما خدوها

روح بدموع:انا اي جابنيهنا وانت عايز اي

سليم هو يقترب عليها:عايز حقي ي تعتذري

روح بستهزاء:هاهاهاي استحاله أعتذر من واحد حقير زيك

نزلت صفعه ع وجه روح اسكتتها

سليم: تمام متعتذريش وانا مش هقبل اعتذارك

وهو يخلع ملابسه روح اغمضت عيونها

روح:انت ي بنأدم ألبس هدومك دا انت قليل الأدب

سليم بصوت كفحيح الافعي:انا هوريك قليل الأدب دلوقتي

روح وهي تبكي:انت عايز اي هعتذر والله هعتذر

اقترب منها سليم

وألهم شفتيها ف قبله عنيفه حتي أحس بطعم الدماء ف شفتيه ابتعد عنها سليم

روح برجاء:والله اسفه مش هتشوفني تاني والله

سليم ببرود:مهو مش هشوف وشك دا اكيد بس لما اخد حقي

روح بصراخ:لالا والنبي لا

انقض عليها سليم وهي تصرخ وتستنجد

وهو لا حياه لمن تنادي سلب منها أعز ما تملك

عاااااااااا بااس خلص الفصل التاني

ي تري رد فعل روح اي

واوس هينجح ف خطته ولا لا

ي تري اي الي هيرجع سليم لروح تاني

انتظروا الفصل الجاي

رأيكم يهمني ❤🌻

علق ب 20 ملصق ولايك  الحلقه 3 تنزل بسرعه وعمل متابعه لصفحتى الشخصية Nada Salah

الفصل الثالث

سليم وهو يقوم من ع السرير

سليم بزعيق:يلا ي روح أمك برا وقتك مع سليم العامري خلص

روح دموعها سايله ومنكمشه ع نفسها من غير كلام

سليم:اخلصي ي بنت انتي اي مبتسمعيش

روح بأنهيار:لي لي حرام عليك الحاجه الي كنت محافظه ع نفسي فيها لي خدتها مني لييييييي طيب كنت عملت اي حاجه لكن كدا ليييي انا بكرهككككك 

سليم ببرود:نفس الشعور

سليم يقرب ع روح يمسكها من شعرها جانب أظنها ي

صوت هادئ وواطي:أدي أخرت الي تفكر انها ترفع عينها ف سليم العامري ي تربيه الملاحة

روح بصدمه:ا ا ا انت عرفت ازاي

سليم:انتي هتتسايري معايا ي روح أمك بس احب اقولك اعرف عنك كل حاجه

روح وهي تضربه ع صدره:انت حقير وزباله تربيه الملاجء دي انضف منك ومن اهلك ع الأقل اتربيت إنما حيوان زيك مترباش ولا أمك فضيت 10دقايق تربيك

سليم عندما سمع سيره أمك:انا هوريكي الي مترباش ده هيعمل فيكي اي 

أمسك سليم روح من شعرها وصفعه ولا صفعه لحد مفقودا الزعبي رماها أرضا والغضب يتطاير من عيونه

أمسك التليفون لاجراء مكالمه وبعد لحظات تم الرد

سليم:جو تعالي

ويغلق الخط 

بعد عدد من الثثواني يدق الباب 

سليم:ادخل

جو:اوامرك 

سليم:خد البت دي ارميها قدام اي مستشفي

ويرمي له فلوس وارمي دول جنبها 

جو بطاعه:اوامرك ي سليم بيه

يحملها جون ويخرج

سليم بيكلم نفسه:هو انا لي مدايق غلطت ودا جزاءها

ظل يفكر لحد غلبه النوم وذهب ف نوم عميق

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

ف مكان آخر عند اوس الأنصاري

حارس:استاذ اوس

اوس ببرود:نعم خير

الحارس:لقينا وحده مرمية قدام بوابه الفيلا

اوس بأستغراب:تعالي ويني 

ذهب اوس مع الحارس وعندما رأيها تنصدم

انها دينا 

سليم للحارس بزعيق:هاتها بسرعه 

يتواجهالحارس ويحمل دينا ويتجه بيها ناحيه الفيلا

اوس وهو يرش ع وجهها ميه: دينا دينا فوقي 

دينا وهي تستعيد وعيها وغير منتبها للي قدامها

دينا:والله ي سليم بيه هو ده الي حصل 

اوس والشر يتطاير من عنيه:سليم انت قولتي لسليم

بعد عدد ثواني استعادت تركيزها

دينا بصدمه :اوس بيه

أوس بزعيق:اه ي حقيره وهو يصفعها ع وجهه

دينا بخوف:ا ا ا ا ابوس ايدك هو كشفني والله ارحمني

اوس ببرود:اوس الأنصاري معندهوش رحمه

وينده ع الحارس

الحارس:اوامرك ي اوس بيه

اوس بغضب:خد الكلبه دي خلص عليها

الحارس:اوامرك

دينا:ابوس ايدك انا اسفه والله هو إلي كشفني

الحارس ياخدها الفيلا

اوس وهو يحدث نفسه :هندمك ي سليم

-------------------------------------ف مكان آخر عند البنات

رقيه:الساعه بقيت 3الفجر وروح مش ظاهره

شمس:انا قلقت اووي نعمل اي

رقيه:مش عارفه انا مرعوبة عليها

شمس بدموع:انا هروح اصلي وادعي انها ترجع 

-------------------------------------

قدام المستشفى روح مرميه أرضا

حارس المستشفي يتجه ناحيه روح يلاقي وشها شاحب وهدومها متقطعه وكأنه فارقه الحياه

الحارس حمل روح ودخل بيها المستشفي الحارس دكتور البنت هتموت 

يجري عليه أحد الممرضين حطها ف الاوضه دي الدكتور جايلها

الدكتور أدي لروح حقنه عشان تفوق

بعد لحظات فاقت روح 

روح بدون وعي:انا فين

الدكتور:حمدلله ع السلامه 

عندما تفتح عيونها ينسحر الدكتور ف سره ربنا يحميها ويقويها

روح ببكاء:انا بعمل اي هنا قولوا اني بكرهوا بكرهوا

الدكتور:اهدي اهدي انتي اسمك اي

بصت عليه روح بخوف وانكمشه ع نفسها

الدكتور :انا مش هعملك حاجه انتي اسمك لي

روح بتردد:ر ر ر ررروح

الدكتور:أهلا استاذه روح نتكلم بقا

روح:ف اي

الدكتور:انتي حد اعتدي عليكي

روح الدموع تترقرق من عيونها واسمها يرتجف ويترعش


الدكتور محاول تهدأتها:اهدي اهدي قوليلي مين الي عمل كدا وانا هجبلك حقك

روح بأنهيار:تجبلي حقي من مين ولا من مين انا بكرهوا منه لله بكرهوا الدكتور بينادي ع الممرضة

هاله 

هاله تيجي مسرعه:نعم ي دكتور

الدكتور :حقنه مهدأ بسرعه

بعد لحظات أتت هاله معاها الحق نت

وراحت روح ف نوم عميق

-------------------------------------السااعه12ظهرا

عند إسلام 

يمسك هاتفه ليرن ع سليم

بعد محاولتين

رد سليم 

إسلام :اخويا الي مجبتهوش أمي

سليم :ايوة ي إسلام فينك

اسلام:اديني عند اهلي

سليم:راجع امته 

اسلام:المغرب هكون عندك 

سليم:تمام

اسلام:مالك ي صحبي

سليم:مفيش بس مشاكل ف الشغل

اسلام:طب خد بالك من نفسك

سليم:وانت كمان خد بالك من نفسك

اسلام:صحبي هتوحشني

سليم:وانت كمان هتوحشني الشويه دول 

وكأنه بيودعه

-------------------------------------

ف فيلا سليم العامري 

ف الغرفة الخاصه بيه وهي غرفه آلات الرياضه

يعمل مجهد ويبقوا كل جهده وكأنه بيخرج بركان جواه 

وهو بيفتكر كلام روح وهي بتتوسله وبتعيط ويحس بالذنب 

لأنها عذراء

خرج سليم من غرفه آلات الرياضه متجه الي غرفه نومه 

يدخل ويدلف الي الحمام حتي يهدأ أعصابه بتشاور

بعض ربع ساعه يخرج سليم من الحمام متجه لغرفه الملابس 

ويخرج بدله سوده ويلبسها تبرز عضلاته وتزيده وسامه

ويجلب البرفان الوهم بتاعه ويرش منه  ويخرج من الفيلا متجه ناحيه  الباب

الفت:سليم

سليم:ايوة ي داده

الفت:اي ي حبيبي مش هتاكول

سليم:معلش ي داده مليش نفس

ويخرج سليم متجها الي الشركه 

الفت :ربنا يريح قلبك وينتقم من الي خلاك بالاقسوه دي

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند البنات 

شمس:اي انا خلاص مش عارفه اعمل اي

رقيه :مفيش غير أننا نقدم بلاغ بختفأها

شمس:صح يلا بينا 

كل منهم اتجه تغير ملابسها وتؤدي فرضها

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

ف شركه سليم العامري

يدخل بكل هيبته يدخل الي مكتبه

بعد لحظات 

الباب يخبط

سليم:ادخل 

يدخل كل من كريم ومراد

كريم:سليم ف ورق لازم يتوقع

سليم:سيبه 

مراد:سليم ف أهل دينا مقدمينه بختفاءها

سليم ببرود:روح خلص كل حاجه

سليم:مراد عايزك تنزل إعلان عن سكرتيره جديده

مراد:تمام

كريم :مراد مالك حاسك مش مظبوط

ف نفس اللحظه خبط الباب

سليم:ادخل

سكرتيره مراد:سليم بيه واحد بره بيقول عايز حضرتك

سليم:اسمه اي

السكرتيره:اوس الأنصاري

مراد :مدخليهوش فاهمه

كريم:نادي الحرس يطلعوه بره

سليم ببرود:خلصتوا دخليه

خرج كل من مراد وكريم السكرتيره 

ودخل اوس المكتب

سليم ببرود:برااا

اوس بنرفزه:انت اتجننت ازاي تقولي كدا

سليم ببرود يعصب:هو مدحت الأنصاري معلمكش انك تخبط ع الناس وانت داخل اه نسيت مهو نفس التربيه

اوس بغضب:والله ي سليم لكسر قلبك 

سليم بضحك عالي: هاهاهاهاها ومين قالك أن انا عندي قلب اصلا

سليم ببرود:قولتلك براا 

اوس بغضب:الضربه الي جايلك دي مني عشان احنا بنلعب ع المكشوف

سليم بغضب مكتوم:مستنيها يلا برا

خرج اوس الغضب يتطاير من عيونه

------------------------------------- ف المستشفي 

ف غرفه روح

الدكتور:ها مهدتيش

روح:انا كويسه

الدكتور:ع فكره انتي قويه اووي

روح بدموع:ولي مبقاش بتظاهر بالقوه

لو سمحت انا عايزه امشي 

الدكتور:مينفعش انهارده بكره 

روح وهي تلوح وجهها ف الاتجاه التاني

الدكتور:انتي عارفه انك تعبانه

روح بأستغراب:ازاي

الدكتور يعني انتي عارفه انك عندك ثقب ف القلب!

روح بدموع:اه عارفه بس عشان خطري بلاش حد يعرف

الدكتور :متخافيش 

روح :تمام

الدكتور:مش ناويه تقولي مين الي عمل فيكي كدا

روح بارتباك:سو سليم العامري

الدكتور بخضه:وانتي مش اهد ازاي تقفي قصة ده

روح:نصيبي المهيب

الدكتور:انا بلغت البوليس

ولازم ياخد اقوالك متخافيش وقلويهم

روح سكتت

الدكتور :استأذن انا وتمشي

-------------------------------------

ف نفس الوقت ف مكان ع الطريق

ماشي إسلام بعربيته

اسلام بيكلم نفسه: اي العربيه الي ملحقاني دي

اكيد سليم باعتلي حرص 

ولسه هيمسك التليفون يتصل بسليم 

العربيه بدأت تزنق عليه لحد والعربيه كانت هتتقلب

اسلام بيحاول يرن ع سليم 

رد إسلام :سليم الحقني ع طريق......ناس بتحاول ولم يكمل جملته وصارت رصاصة ف جسد إسلام

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

ف الشركه عند سليم

يخرج من الاوضه وهو ف حاله من الصرع

يشوفه مراد 

مراد :سليم ف اي

سليم:لا رد وكان يمشي كأنه يركض 

نزل وراه مراد ركب سيارته تمشي ورا مراد

وصلوا وعندما رأو الناس كان سليم خايف يقرب من العربيه 

مراد مسك هاتفه يتصل بكريم

مراد :كريم تعالي بسرعه ع ....

كريم :مسافه السكه

راح مراد ناحيه العربيه بسرعه البرق

رأي إسلام:ينزف من كل انحاء جسده

وصل سليم عند العربيه وعندما رأه انصدم

سليم بصراخ:يلاااااا ي مرادد ننقله مستشفي

سليم حمل مراد :واتجه به ناحيه العربيه

وفي طريقهم الي المستشفي 

اسلام بصوت مقطع :م م ف ي ش و ق ت ي س ل ي م خ د ب ا ل ك م ن ن ف س ك و خ د ب ا ل ك م ن ج ي س ي ك ب ح ب ه ا و ه ت ج ز ه ا 

مفيش وقت ي سليم خد بالك من نفسك وخد بالك من جيسي كنت بحبها وهتجوزها 

سليم ودموعه نزلت ولأول مره بعد موت ابوه:اسكت انت مش هيحصلك حاجه وهجوزك جيسي بس اسكت وهنا سكت إسلام لانه فقد الوعي

وصلوا الي المستشفي سليم وهو يحمل إسلام وبصراخ: دكتووووووور وكأن المستشفي انقلبت

مراد:بيجري ورا سليم 

سليم وهو يمسك الدكتور من لايقته وعيونه كأن طالع منها شرار :لو جراله حاجه هقتلك فااااااهم ويتركه

يركض الدكتور الي غرفة العمليات

بعد لحظات وصل كريم:حصل اي ف اي

ف نفس اللحظه يتذكر سليم الكلام الذي  قاله اووس

سليم يرفع تليفونه

سليم:تاخد مجموعه من الحراس وتجبلي اوس الأنصاري

جو:اوامرك 

ويقفل

.------------------------------------ ف غرفه روح تأتي لها الممرضه والخوف ع ووجهها

روح بتسأل:مالك هو ف اي بره

الممرضة:ف مصيبه

روح بخضه:خير 

الممرضة:تعرفي رجل أعمال اسمه سليم العامري

روح اول مسمعت الاسم انكمشت بخوف:م م ماله 

الممرضه:أخوه حاولوا يقتلوه وأخوه لو جراله حاجه يبقي المستشفي دي هتتقفل

روح ببكاء:ربنا ينجيه

خرجت الممرضه

واني ظابط شرطه 

الظابط :مساء الخير

روح:مساء النور

الظابط :مش هطول عليكي هم كام سؤال وهم شي

روح:تمام

الظابط:مين الي اعتدي عليكي

-------------------------------------

عند سليم كان واخد الطرقه ذهابا وايابا 

بعد حوالي 3ساعات 

خرج الدكتور جري عيله 

كل من مراد وسليم وكريم

الدكتور بخوف: ل ل ل لاسف عملت كل الي أقدر عليه 

لكن 

استووووووووووووب

ي تري إسلام عايش ولا لا 

وسليم هيعمل اي ف اوس

وروح هتبلغ عن سليم ولا اي 

انتظروا الفصل الجاي

رأيكم يهمني 🌻❤

علق ب 20 ملصق لحلقه الرابعة 

وسجل اعجابك بصفحة عمرو المصري


الفصل الرابع

الدكتور: ل ل ل للاسف عملت كل الي أقدر عليه 

لكن

لما يكمل جملته وسليم انقض ع الدكتور

سليم بزعيق وصوت زلزل المستشفي:أنطق إسلام ماله

قوووووول ف اييي 

كريم ومراد بيحاولوا يخرجوا الدكتور من ايدين سليم

واخيرأ قدروا

الدكتور وهو بيحاول ياخد انفاسه ويتكلم بخوف:والله انا عملت الي أقدر عليه بس بس الطلقه كانت جنب الاقلب والطلقه جات ف جزي من الا قلب من بأديني وواحد طلقه ف جنبه 

كريم بنفاذ صبر: يعني اييي إسلام ماله

الدكتور بالارتباك وحزن:للاسف المريض تعيش انت

وقعت الكلمه دي ع الكل كالصاعقه

سليم بيجري ع اوضه العمليات ومراد وكريم وراه

سليم شاف الممرضه بتغطي وحشه

سليم بغضب والدموع ف عنيه وانهيار:انتي بتعملي 

انتي اتجننت قوم ي اسلااام لالا ممتش والله ممات قوم ي إسلام وهعملك الي انت عايز قوم وهجوزك جيسي

 كريم ومراد بيحاولوا يخرجوا 

سليم بالانهيار:سبوووني قوم ي إسلام انت هتيجي معايا قوم معايا سبوووني يبابااااااااااا اسلااااااااااااااااام

جه الدكاتره وادوا لسليم حقنه مهدأ

-------------------------------------عند البنات ف البيت 

شمس بدموع:هنعمل اي اتأخرت اووي

رقيه:انا مرعوبه يرب مراد يقف معانا

وتفتكر 

فلاش باك

قدام الاقسم

تمشي كل من شمس ورقيه وباين الخوف ع وجوهم

وهم ماشين يخبط فيهم واحد 

رقيه بأرتباك:انا اسفه اي ده أستاذ مراد

مراد :أهلا وسهلا ي 

رقيه:رقيه

مراد:مالك ي انسه رقيه 

رقيه:لا مفيش حاجه شكرا

مراد:عموما لو احتجتي اي حاجه تحت امرك

شمس وهي بتعمل رقيه انها تقوله ع روح

مراد بأستغراب:متأكده أنكم تمام

رقيه بأندفاع:اه تمام

رقيه لشمس يلا بينا وتاخدها ويطلعوا الاقسم

تدخل مكاتب وتطلع من مكاتب

لحد ملف يا المكتب بتاع الظابط

العسكري:مصطفي باشا

ظابط مصطفي:ايوة 

العسكري:بلاغ ي فندم

ظابط مصطفي:دخلهم

ظابط مصطفي موجه كلامه لمراد الي قاعد قدامه:اكيد المكان مكان زي ما أنت

مراد :اسيبك تشوف شغلك

مصطفي :يراجل عيب 

ف نفس الوقت تدخل كل من رقيه وشمس

اول ما مراد شافهم

مراد بخوف :ف اي

مصطفي بأبتسامه:أهدأ ي مراد

مراد بأحراج رجع مكانه

شمس:احنا جايز نقدم بلاغ عن فقدان وقدره صحبتنا من امبارح 

مراد :اسمها اي

رقيه:روح محمد عبد الخالق

مصطفي:تمام سبولي بياناتها

وصوره ليها واتفضلوا هنتابع معاكم

شمس :تمام ويخرجون

مراد:مش هوصيكع موضوع دينا وموضوع روح ضروري

مصطفي وهو يغمز لمراد:شكلها غمزت

مراد لمصطفى:سلام ياض تابعني بأي جديد

يخرج مراد يدوب يلحقهم:متقلقوش هتابع معاكم

رقيه :شكرا جداا

مراد :مفيش شكر ولا حاجه بس اديني رقمك عشان لو ف جديد 

رقيه بخجل:011....

مراد:هرنلك سيفي الرقم

رقيه:تمام سيفته 

مراد:تحبوا اوي لكم

شمس بأندفاع:لا شكرا التاكسي مستنينا

مراد :تمام خدوا بالكم من نفسكم

باااااااااااااك...

رقيه:ي تري مراد هيعمل حاجه ولا بيسكتنا

شمس :الله وأعلم 

شمس بدموع :انا مرعوبه معقول اختطفت

رقيه بتنهيده وخوف:أن شاء الله خير

-------------------------------------عن روح

الظابط:مين تعتدي عليكي

روح بأرتباك وخوف:س س س سليم العامري 

الظابط بصدمه: مين

روح بدموع:مش هتقدروا تعملوا حاجه صح

الظابط:احنا نقدر انتي هتكملي معانا ولا يجييلك تهديد وتتنازلي عن الاقضيه

روح:لي بتقول كدة

الظابط بتنهيده:عشان ف غيرك كتير عمل كدا

روح بقرف ودموع:وهو علطول بيعمل كدا

الظابط:عمتا انا هودي اقولك الاقسم وساعتها نشوف

الظابط:اه صحيح انتي اسمك اي

روح :روح محمد عبد الخالق 

الظابط:تمام

عن ازنك ويخرج

-------------------------------------ف فيلا مدحت الأنصاري

اوس بضحك:هاهاهاهاهاها واخيراا

 واخيرأ شفته مكسور

مدحت:لعبتها صح بس لو سليم عرف أن انت مش يرحمك

اوس بضحك وهو يحتسي الخمر:يبقي يوريني هيعمل اي ف نفس الوقت صوت طلقات الرصاص عم المكان 

اوس بغضب:اي ده

مدحت:واضح أن سليم عرف

اوس ومدحت يجروا ع باب الفيلا

يلاقي كل حراسه واقعين ارضأ والأرض مليئة بالدماء

جو ببرود:يلا اتفضل معايا

اوس مفاجأه يرفع سلاحه ع جو:انسا هقتلك هنا

حارس آخر يمسك اوس من يديه ويجلبه تحت رجل جو

جو ببرود:اديك تحت رجلي 

مدحت:فكرك هسيبك تطلع بيه

جو بأبتسامه:وانت معاه وخبطه ع رأسه وقع فاقد الوعي

وحملهم الي السياره متجه بهم الي المخزن الا قديم

-------------------------------------

ف المستشفي  ف غرفه سليم

يفتح عيونه سليم وسرعان ما تذكر كل شئ 

قام بيجري ف المستشفي يلاقي كريم ومراد 

سليم:إسلام فين

مراد وكريمم:بيجهزوا جوه

سليم بدموع:يعني هو فعلا خلاص سابني

اسرع متجه لغرفه إسلام 

راح وراه كل من كريم ومراد خوفأ عليه 

ف غرفه إسلام 

سليم:عشان كدا قولتلي هو وحشني

انت مش قولت انك ف ضهري ومش هتسبتي شوفت انت طلعت مش اد كلمتك ازاي طيب أعيش من غيرك ازاي ضحكتي مكنتش بتطلع غير معاك انت لي سبتنيييي لدرجه دي بتكرهني 

كريم:مينفعش ي سليم الي بتعمله ده

سليم بأندفاع:وينفع أنه يسبني

مراد:أهدأ ي صحبي خد حقه فكر ف حقه 

خرج كل من سليم ومراد وكريم الي الخارج 


وتم خروج جثمان إسلام الي الخارج 

تمت كل مراثم الدفن وكان سليم ينوي أن ينهي حياه اوس

خرج سليم من المقابر 

ركب سيارته متجه الي المخزن الي محبس فيه اوس و مدحت

وخرج وراه كل من كريم ومراد خوفأ من اي تهور

وصل سليم الي المخزن ودلف الي الداخل وجد اوس غرقان ف دمائه من كثرت الضرب

و مدحت قاعد يعيط ع ابنه

سليم ببرود عكس الي جواه:منورين جحيمي

مدحت ببكاء:سيب ابني وانتقم مني

سليم بضحك:انتقم منك ع اي ولا اي انت حسابك تقيل اووي 

اوس ببطء:صدقني هاخد حق اختي منك ولسه بدري

سليم بغضب :لما تعرف تحمي نفسك مني انت قتلت شويه الرحمه الي كانوا جوايا قتلتهم ومش هرحمك ي اوس الكلب 

مدحت :ارحمنا ي سليم

سليم بصراخ:وهو مرحمنيش لي اخد مني صحبي وأخواتي مرحمنيش لي صدقني مش هرحم حد منكم تاني  وانت بتتكلم ع أختك 

أختك كانت خااينه

اوس بصدمه:نعم 

سليم بضحك:انت مدحت الأنصاري مقالكش ان أختك بعد خطوبتنا بشهر لقيتها ف حضن الد اعدائي وخافت من اني اقتلها وأنا مرت اووو معلش اديني عرفتك بس انا عادي مش فارقه لأن انا كنت هتجوزها عشان انتقم منك ي مدحت ي النصاري اكيد عارف لي مش كدا

مدحت بأرتباك:ا ا ا انت اتجننت ازاي تقول كدا ع بنتي

سليم بزعيق :وفر كلامك 

اوس بصدمه:وانت كنت مفهمنيانت اوس هو الي قتل اختي لما شافته ف حضن وحده تانيه

سليم:هاهاهاها خلصتوا

سليم بزعيق:جوووووو 

جو:خلص ع مدحت الأنصاري  وخلص ع اوس 

كريم من الخلف:سليم انت هتعمل اي بطل جنان

سليم ببرود:لا مش نبطل

مراد:سليم مينفعش الي انت عايز تعمل ده

سليم بتفكير:خلاص تقتل مدحت الأنصاري وتعلم ع اوس الأنصاري واكيد انت فاهمني

مراد بعصبيه:انت اتجننت ي سليم اكيد اتجننت

مراد بعصبيه اكتر:متخلنيش اعتبرك من أعدائي ي سليم فااهم

كريم:ي صحبي كدا غلط 

سليم:والي عملوا هو الصح

وسابهم ومشي 

تليفون جه لسليم وهو ف العربيه

الشخص:سليم بيه

سليم:اتكلم علطول

الشخص:الاستاذه روح

سليم:بعدم استيعاب روح مين

الشخص :الي حضرتك اعتديت عليها

سليم ببرود:مالها

الشخص:قدمت بلاغ انك اعتديت عليه وقالت اسمك

سليم ببرود:امممم سلام

سليم لنفسه:انت عملتي كدا طيب تمام أهلا بيكي ف جحيمي ي روحي

رفع تليفونه كلم شخص ما تعلالي ف .....

ف أقل من 10دقايق ونفذ كذا كذا كذا

-------------------------------------

ف المستشفي عند روح 

كان الدكتور جالس معها

روح:انت مش قولت اني نخرج

الدكتور:معلش حالتك متسمحش بالخروج

روح:طيب هقعد لأمته

الدكتور ولسه يتكلم يلاقي صوت من وراه بيقولوا 

برااااا

استووووووووووب

ي تري مين الشخص ده وعايز اي من روح

واي الي حصل لاوس

ومين الراجل الي كلمه سليم 

وهيعمل اي ف روح 

نشوف الحلقه الجايه تابعوني

رأيكم يهمني🌻❤

الكاتبه:رحاب رمضان

علق ب 20 ملصق لحلقه 5 تصلك فور نشره

الفصل الخامس 

روح:انت مش قولت اني هخرج

الدكتور :معلش حالتك متسمحش بالخروج 

روح بزهق :طيب هخرج امته

الدكتور ولسه هيتكلم يلاقي صوت من وراه بيقولوا برااا

الدكتور بالارتباك :سليم بيه

روح وهي تنكمش ع نفسها:ا ا ا انت أي جابك

سليم ببرود:هو انت مش قولت براا 

خرج الدكتور مسرعا

تقدم سليم من روح 

سليم ببرود :انت قدمتي بلاغ اني اعتديت عليكي 

روح وحي تحاول السيطره ع خوفها:ا ا اه عملت كدا اي مش عايز تتعاقب ي بجاحتك ياخي

سليم ببرود:طيب ف واحد يعتدي ع مراته

روح بصدمه:مراتككك😳😳😳😳

 روح:بس انا مش مراتك

سليم:ف ظرف 10دقايق هتبقي مراتي

روح بضحك:دا نجوم السما اقابلك

سليم بتكبر:كلوا بمزاجي

سليم يرفع تليفونه ويرن ع شخصأ ما

سليم:ادخل 

ويغلق الخط

يدخل رجل ف الأربعين من عمره وأخرج ورقه من حقيبته

اخدها منه سليم

سليم ببرود موجه كلامه لروح:امضي

روح بعناد:دا بعدك

سليم وهو يقترب منها:وانا بقول أمضي

روح بصراخ:وانا قولت ايي البعيد مبيفهمش

سليم بغضب وصوت جهوري:صوتك ميعلاش انتي فااااااهمه

روح بخوف وبكاء:انا مش همضي

سليم وهو يقترب من اذنها:يبقي عايزه يحصل ف صحابك زي ما حصل فيكي اي رأيك وغمزلها

روح بخضه:لا ابوس ايدك

سليم:مش محتاجه تبوسي أيدي ناديهم وتمضي فاكره الي حطفك تحت بيتكم ولو ممضتيش ف خلال خمس ثواني هيشرفوا اوضتي

روح ببكاء وخوف:والنبي لا كفايا دمرتني انا 

سليم ببرود:خلصت

يلا أمضي 

سليم :1

2

3

روح بخووف ودموع:خلاص خلاص همضي

ومضت روح ع ورقه جحيمها

سليم بأبتسامه خبيثه:شاطره مراتي الحلوة مبروك عليكي جحيمي 

سليم:أستاذ نشأت

نشأت :نعم

سليم كمل الاجراءات

-------------------------------------

عند البنات

رقيه :انا برن ع مراد مش بيرد 

شمس:دا ملهوش اي لازمه دى حب يعمل نجوان وبس بق

رقيه:بس انا قلبي بيقول غير كدا

شمس:خلاص نسيب صحبتنا ونفكر ف قلبك

شمس:انا داخله انام

وتقوم وتسيبها 

رقيه قعدت تتصل ع مراد

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند مراد

كان قاعد شايف رنات رقيه ومحرج يرد يقولها اي اخويا وصاحبي هو اعتدي ع صحبتك ولا أقول اي

فلاااااش باااااااااااك

بعد ما مشيوا من المخزن المهجور 

رن تليفون مراد بص ع الاسم رد بلهفه

مراد:ايوة ي مصطفي

مصطفى:ايوة ي مراد عايزك ف موضوع

مراد:خير ف حاجه

مصطفي:اه حاجه تبع روح وسليم

مراد بأستغراب:مال سليم بروح

مصطفي:تعالي ونتعرف

مراد:تمام سلام ويغلق الخط

وصل مراد القسم ومشي لحد موصل مكتب مصطفي

مراد:خير ي مصطفي قلب اني

مصطفي:أهدأ ي مراد الأول وهناك لم

مراد بجديه:أخلص ي مصطفي

مصطفي:روح ف المستشفي

مراد:ف اي وهي كويسه ومال سليم بالموضوع ده

مصطفي:أهدأ ي مراد

مصطفي:البنت ف المستشفي حاله اغتصاب

مراد بصدمه:ايي😳😳

مصطفي:والي قالت اسمه ف المحضر هو سليم العامري

مراد غير مستوعب:ازاي

مصطفي:الي حصل ومضطرين نروح ناخد سليم

مراد:ممكن تستنا اتكلم معاه

مصطفي:مينفعش ي مراد انت عارف

مراد بتفهم:عارف

مراد:عن ازنك ي مصطفي

بااااااااااك......

فاق من شروده ع رنين هاتفه مرارا وتكرارا أغلق ال فون وقام بفرد جسده ع السرير

-------------------------------------

عند اوس ف المشفي 

الدكتور:حمدلله ع السلامه ي أستاذ اوس

اوس بتعب:الله يسلمك هو حصل أي

الدكتور:وهو يحط رأسه ف الأرض

للاسف والدك اتوفي وحضرتك للاسف حصل معاك عجز ف رجلك الشمال

اوس وهو يحاول يقف ع رجله ووقع ارضا:اوس بصراخ هقتلك ي سليم هقتلك 

هندمك ع اليوم الي ظهرت فيه ف حياتنا

أعطاه الدكتور حقنه مهدأ وغالبه اى نوم 

-------------------------------------

عند سليم وروح 

سليم ببرود:يلا مش كفايا المستشفي دي 

روح:وانت مالك

سليم وهو يقرب منها و يمسكها من ايدها ويلويها:اياكي انك تقولي انت مالك تاني فاااااااااهمه 

روح بدموع:اااااه وجعتني

سليم ببرود:انتي لسه شفتي حاجه أهلا بيكي ف جحيم العامري 

ف نفس الوقت يرن هاتف سليم

يقوم برد 

سليم:ايوة

جيسي:سليم هو صح الي سمعته

سليم بأستغراب:ع اي

جيسي بصوت باكي:إسلام

وقبل أن تكمل جملتها كان سليم مقاطعها

سليم:عرفتي منين

جيسي بأرتباك......

استووووب 

ي تري روح هتعيش ازاي مع سليم

وأوس هيفكر يعمل اي

ومين الي قال لجيسي عن وفاه إسلام

يرب تعجبكم 

رأيكم يهمني

علق ب 20 ملصق لحلقه 6 تصلك فور نشره

الفصل السادس

سليم باستغراب :انتي عرفتي منين

جيسي بأرتباك:أ ا أصل رنيت عليك فونك مكنش بيجمع روح رنيت ع إسلام 

وأكملت بدموع وبكاء:ردت عليا ممرضه قالتلي أن إسلام مات وانهارت ف البكام 

سليم وهو يحاول السيطره ع دموعه:اهدا خلاص شويه اكلمك

وأغلق الخط 

كانت روح قاعده سرحانه ف حياتها إلي جايه 

افاقت من شرودها ع صوت  سليم وهو بيقولها 

سليم:اجهزي مستنيكي ف العربيه 10دقايق لو مجهزتيش هطلع اجهزك انا وعملها

روح بارتباك:ح ح حاضر

خرج سليم من الغرفه وخارج المشفي بأكملها 

عند روح 

روح بدموع:يربي ألبس أي هدومي مقطعه

حسبي الله ونعم الوكيل فيك

بعد 3دقائق خبط باب الاوضه 

روح بخوف:م م مين

الممرضه:انا هاله  ي مدام روح

روح:ادخلي

دخلت هاله وحامله ف ايدها شنطه

هاله :سليم بيه بعتلك دول بيقولك الوقت هيتحسب من دلوقتي 

روح بأرتباك:ت تمام

هاله:عن ازنك 

روح:تمام

ودخلت روح عشان تغير

---------------------------------------------------------------

ف مكان تاني عند مراد

فتح هاتفه رأي 30مكالمه حاول الاتصال به وكلهم من رقيه 

فكر مراد وقرر أنه يرن عليها ويقولها هي كدا كدا مسيرها تعرف

مراد وهو يمسك هاتفه بعد لحظات 

مراد:الو 

رقيه:أيوة ي أستاذ مراد

مراد بأسف:معلش كنت نائم

رقيه:عادي ولا يهمك

مراد بشجاعه:انا عرفت مكان روح

رقيه بلهفه:أي طلب فني

مراد:للأسف ف المستشفي هعدي عليكم كمان شويه نروحلها

رقيه بفرحة وقلق:ماشي 

مراد :اديني عنوانك

رقيه:..... وملته العنوان

مراد سلام

وقفل 

مراد لنفسه مش عارف إلي عملته دى صح ولا غلط بس لازم يعرفوا

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند روح بعد 10دقايق نزلت

وركبه مع سليم العربيه جات تقعد الكرسي إلي ورا 

سليم بسزاجه:اكيد مش السواق إلي جيبنهولك أهلك

وأكمل بزعيق:اترزعي هنا

روح بخوف:ح ح حاضر 

وركبت وعم الصمت طول الطريق 

حتي وصلوا الفيلا 

سليم :أي تحبي انزل اشيلك لتكوني اتشليتي

روح بدموع:منزل

ونزلت روح 

واتجهه هم الاتنين ع باب الفيلا

خبط وبعد لحظات انفتح الباب

ألفت بقلق:أنت كنت فين ي حبيبي 

أنت كويس فيك حاجه وهي تتفحصه

سليم:انا كويس

ألفت بأستغراب:مين دي ي سليم

سليم:الخدامة ال جديده

روح بصت لسليم بصدمه ودموع

سليم ببرود :انا طالع اوضتي

ألفت بتلقائية :سليم آمال إسلام فين

سليم وهو ماشي وهو يحاول السيطره ع دموعه:إسلام مات محدش يدخل اوضته ولا يغير فيها أي حاجه مفهوووم

ألفت بدموع:أنت بتهزر ازاي اقول كدا

سليم بصراخ هستيري:مش بهزر ويلا امشوا من قدامي  وانتي ي حيوانه يلي واقفه 

موجه كلامه لروح واقفه لي ورايا

روح بدموع:حاضر

وذهبت وراه حتي دخلت إلي الغرفه

اتجه سليم إلي المرحاض

وروح فضلت زي ما هي ترتجف ودموعها تسيل

---------------------------------------------------------------

عند البنات

 صحيت شمس لقيت رقيه بتلبس

شمس: رايحه فين

رقيه بلهفه:مراد لقي روح

شمس بفرحه:بجد

رقيه:آه وقالي اجهزي نروحلها

شمس:طيب انا جايه معاكي 

رقيه:طيب اجهزي بسرعه

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

بعد 10دقايق خرج سليم من الحمام رأي روح واقفه كما تركها

سليم بأستهزاء:اي صنام واقف

روح:اعمل أي

سليم:اكيد كان المفروض إطلع الاقيكي لابسالي قميص حلو كدا

روح وهي تشهق:أنت مجنون

سليم وهو يقترب منها:لو معملتيش إلي قولت عليه هبقي مجنون فعلا وهطلع حناني عليكي دى حقي

روح:حقكك بورقه فين الإشهار 

سليم بضحك:اشهار اي ي أم إشهار انتي هتقعدي هنا كام يوم اتمتع بيكي وبعد كدا هرميكي بس عشان الشوشره إلي عملتيها مش أكتر ودا عقابك

روح بخوف وهي ترجع للوراء: أنت اكيد مش بنأدم أنت شيطان حقير زباله

وهنا جن جنون سليم:ونزل صفعه تليها صفعه تليها صفعه

لحد ما تركها ف الأرض جسد هامد 

سليم بعصبيه:ورحمة أبويا لاخليكي تتمني الموت ي جربوعه ي رخيصة انتي 

روح بصوت ضعيف:بكرهك ربنا ينتقم منك

وهنا امسك سليم روح من شعرها وقال بزعيق:انا هوريكي ي بت.... ازاي تتكلمي معايا كدا

وسحبها ف الأرض من شعرها وانزلها السلالم وهي تصرخ وتطلب النجاه ولكن مين يقدر يقف قدام سليم العامري نزل بها إلي غرفه منعزله ورماها بها 

كانت روح خايفه وترتجف وتبكي من الخوف والوجع

وتتراجاه يخرجها 

يمشي سليم متجها إلي أوضة إسلام دخل إلي غرفته

يتخيله ف كل ركن بها وهو يجلب صوره من ع الكميدينوا وفضل يبص فيها والدموع ف عينيه

سليم ببكأء:وحشتني ي أخويا وحشتني اووي

وظل يتخيله ف كل مكان  لحد مغلبه النوم

---------------------------------------------------------------

عند روح 

ظلت تبكي لحد ما غلبها النوم ونامت بعمق من التعب

☺☺☺☺☺☺☺☺

وصل كل من رقيه ومراد وشمس الي المستشفى

مراد ف الاستقبال

غرفه الأستاذة روح محمد عبد الخالق

مسؤله الرسبشن: انا اسفه أستاذ مراد بس الاستاذه روح خرجت من ساعه

مراد بعصبيه:ازاي يعني

جه الدكتور ع صوت مراد 

الدكتور:خير ي أستاذ مراد 

مراد:ازاي مريضه تخرج من المستشفي وهي تعبانه 

الدكتور بأستغراب:مين دي الي خرجت

مراد:روح محمد عبد الخالق

الدكتور:اكيد انت عارف أن سليم بيه هو الي جه خدها

اكيد مش هنقدر  نمنعه 

مراد بتفهم:تمام

رقيه :هو اي الي تمام روح فين وأي الي جابها هنا اصلا

مراد:هفهمك كل حاجه بس يلا  بينا 

شمس:تفهمنا اي مين سليم ده

مراد بعصبيه :ممكن يلا وهتعرفوا 

خرج كل من رقيه وشمس ومراد 

رقيه:ها ي مراد فهمني 

مراد:.....

---------------------------------------------------------------

ف اليوم التالي ف فيلا سليم العامري

آفاق سليم من نومه وهو يتطلع ع الغرفه أفتكر ما حدث ليله أمس

خرج سليم من غرفه إسلام واتجه الي غرفته

دخل إلي الحمام اخد دوش وخرج لبس بدله كحلي جعلته وسيم زياده

خرج سليم من الغرفه متجه الي غرفته روح 

وعندما دخل

سليم بصراخخ:رووووووح


بااااااااااااااااااس ي تري اي إلي حصل لروح 

وأي إلي هيقوله مراد لرقيه  وشمس 

وأي إلي هيحصل بعد كدا 

استنوا الحلقه الجايه

يرب تعجبكم 

رأيكم بهمني☺

بقلمي#رحاب رمضان#

علق ب 20 ملصق وتابع صفحتي الشخصي ليصلك الجز سابع

الفصل السابع

#بقلمي# رحاب رمضان#☺

سليم بصراخ :روووووح 

وهو يقترب عليها يراها واقعه أرضا ووجهها شاحب وكأنه لا توصله الدماء 

سليم بزعيق:داده الفت 

الفت بصدمه: اي ده ي سليم حصل اي

سليم بزعيق:اطلبي الدكتور بسرعه 

حمل سليم روح وطلع بها إلي غرفته 

بعد جنبها حاول أن يفيقها لكن لا جوده 

بعد بضع دقائق وصل الدكتور

سليم بغضب:فوقها شوف فيها اي

اتجه الدكتور بخوف ناحيه روح رأي وشها مورم وعلمات الضرب ظاهره ع وجهها 

الدكتور بأرتباك :ه ه هو ف حد ضربها 

سليم ببرود:وأنت مالك شوف شغلك

كشف الدكتور ع روح واعطاها حقنه تلفيق

الدكتور: خوف زايد أدي الي ارتفاع ضغط الدم وادي الي فقدان الوعي يريت الانسه تبعد عن اي توتر وعصبية وخوف

سليم بغضب وغيره:المدام اسمها المدام ويلا غور من هنا

خرج الطبيب وهو خايفه:اسفه عن ازنك وخرج 

اقترب سليم من روح وجعل يتأملها أنها بريئه ونومها هادي

فاق سليم من شروده وهو يقول لنفسه:اي ي سليم هتأمن لستات تاني دول كلهم زباله 

قام سليم وجلب كوب ماء وسكبه ع وجهها 

فاقت روح مفزوعه:اه انا اسفه اسفه

سليم وهو واقف حاطط أيده ف جيوب البنطلون :اي هتمثلي ي روح أمك قومي ي بنت انتي عايز الفيلا كلها تبقي بتبرق فاهمه  انتي هنا مش أكتر من خدامه ي تربيه الملاجء 

روح ببكأء عالي: ح ح حاضر ه ه هقوم أهو 

قامت روح وهي متجهه الي خارج الغرفه 

حاسه بدوران كانت هتقع لكن كيف تقع وسليم العامري موجود التقطتها الي احضانه وسحر ف عيونها البندقية 

فاق من شروده وشدها لي 

سليم ببرود: اي بتمثلي عايزه تفضلي معايا وهو يغمزلها

روح وهي ترتجف:لالا انا خارجه أبعد عني ي حي

وقبل أن تكمل جملتها نزلت صفعه ع وجهها وقعت أرضا والدماء تنزل من فمها

سليم بزعيق:انتي ي جربوعه تقوليلي كدا ولله ما هرحمك 

ولسه هينقض عليها بالضرب رنين فونه يعلن اتصال حد 

سليم بزعيق:اي ي كريم

كريم:ف ورق لازم توقعه حالا

سليم:ورق اي

كريم:التعاقد الي مع شركته جاك إلياس

سليم: ربع ساعه وهكون ف الشركه وأغلق الخط دون سماع رده

نزل لمستوي روح ومسكها من شعرها

سليم: مش سليم العامري الي كلبه زيك تغلط فيه الي انقذك التليفون مش معني كدا إني مش هعاقبك لا هتتعاقبي وحالما

روح بخوف وهي ترتعش:أ أ اسفه والله مقصتش ولسه هتكلم كلامه 

سليم أخذ روح ف قبله عنيفه جعلتها تبكي كثيراا ابتعد عنها لما أحس أنها ممكن تموت أن مبتاخدش نفسها 

سليم وهو بيقوم: لا مش هتمقاي دلوقتي

روح وهي تبكي بحرقه:حرام عليك مش كفايا الي عملته 

سليم ببرود:الفيلا تتنضف 

ويخرج من الغرفه ع اوضه الطعام

ويقعد يتذكر إسلام وهو بيهزر معاه ع الأكل 

اقترب الفت الي الصفره حتي تعطيه الأكل

سليم بصوت مكتوم :انا خارج مش هاكل ويخرج بره غرفه الطعام بل بره الفيلا بأكملها

------------------------------------------------------------

عند البنات وهم يتذكروا الي قاله مراد

شمس ببكاء:اكيد ده بيكدب 

رقيه بحزن:هيكدب لي

شمس بحزن أكبر ودموع:طيب مين سليم ده ولي يعمل فيها كدا 

فلاش باااكككك

بعد خروجهم من المستشفي اتجه كل من مراد ورقيه وشمس الي أحد الكافيهات

مراد بتنهيده: انتو عايزين تعرفوا مين سليم ومال روح بيه وأي السبب الي دخلها المستشفي

مراد ينظر لهم بحزن:روح دخلت المستشفي بسبب أن سليم العامري اغتصبها

شمس ورقيه :اي

شمس:الي هو ازاي ولي ويعرفها منين ولي يعمل كدا

مراد بحزن: ممكن تهدي 

رقيه بدموع:تهدأ اي هو خدها تاني مش بعيد يقتلها 

مراد:مش هيحصل لأن روح بلغت عنه 

وهو رايحين بكره ياخده 

شمس بغضب: وأي الي يضمن انك مش تبعه ي مراد بيه

رقيه بدموع وهي تنظر لمراد منتظره رده

مراد:الي يثبت حسن نيتي اديكم عنوان الفيلا وتاخدوا البوليس وتروحوا ع هناك غير كدا مقدرش

شمس بزعيق :هاته

مراد:....... هو ده

مراد وهو يقوم: يلا عشان تروحوا 

شمس بأعتذار:اسفه بس خوفي ع روح هو الي خلاني اقول كدا

مراد بتفهم:ولا يهمك يلا

وخرجوا وصلوا عند البيت ونزل كل من رقيه وشمس

مراد هو ينادي ع رقيه:رقيه استني

رجعت لي رقيه

رقيه: نعم

سليم:ممكن متقربيش من سليم وسيبي الشرطه هي الي تدخل عشان سليم مؤذي

رقيه:حاضر عن ازنك 

مراد بأبتسامه:اتفضلي 

ورجع كل منهم ع بيته

---------------------------------------------------------------ف فيلا اوس 

كان يجلس ع كرسي متحرك وقدامه شخصا ما

اوس :قول الي عندك

الشخص:اوس اتجوز

اوس بضحكه خبيثه:أمته ومين

الشخص:وحده اعتدي عليها وهي بلغت عنه وراح اتجوزها

اوس بتفكير:حلو اووي كدا ي تري بيحبها ولا أي

الشخص:لا مفتكرش انت عارف سليم العامري مبحبش

اوس:مش مهم المهم إني اشوف من القطه الي خلت العامري يتجوزها 

الشخص بعدم فهم: ازاي

اوس بتفكير :هقولك ......... فهمت

الشخص:ي ابن اللعيبه لعبتها  صح بس دى محتاج وقت

اوس : مش أكتر من يومين 

الشخص:طيب اسيبك انا

اوس:سلام 

ويمشي الشخص ده

--------------------------------------------------------------

ف شركه سليم

وصل سليم اي الشركه  دخل إلي مكتبه 

بعد دخوله 

خبط الباب

سليم:ادخل

دخل كريم وهو حامل ورق لسليم 

دخل كريم وهو يعني الأوراق لسليم:دا ورق العقد بتاع شركه جاك ف باريس

سليم:هقرا الورق  وامضي لما أفكر

كريم بحيره:بس بسرعه ي سليم

سليم بتفكير :ماشي

سليم :ها عايز اي تاني

كريم:انت كنت قايل لمراد ينزل إعلان عشان السكرتيرة

سليم :أيوة هو ف حد قدم

كريم :اه في 

سليم :اديلهم معاد ببكره لأن تعبان

كريم :تمام

كريم ع وشك الخروج يوقفه صوت سليم

سليم بحزن :روح شركه إسلام وشوف اي الدنيا هناك ومشي الدنيا وكأنه موجود

كريم:حاضر 

وخرج 

سليم رجع بكرسيه الي الوراء وظل يفكر ف روح وكيف كانت ملاك وهي نائمه وكيف هي طفله ارتسمت ابتسامه ع وجهه لا ايرادي واختفت عندما فاق من شروده 

خرج من المنزل معلن رجوعه الي الفيلا

---------------------------------------------------------------

ف فيلا سليم العامري

كانت روح تنظف الفيلا حتي أحست بوجع ف قلبها فكيف لا تتعب وهي مريضه بثقب ف القلب

روح وهي ترا الدنيا تلف بها وغير متزنه

الفت بخوف :مالك ي بنتي وشك أصفر لي فيكي اي

روحي وهي تحاول ان تستعيد نفسها لكن دون جوده 

وقعت روح ارضأ فاقده الوعي

الفت بخوف وهي تحاول ان تفيقها لكن دون جوده

ف نفس اللحظه دخل سليم إلي الفيلا يرى روح واقعه ارضأ لا يحس ع نفسه إلا وهو حاملها وخارج بيها برا الفيلا بعد بضع دقائق وصل سليم إلي المستشفي 

سليم بصراخ:دكتووووور بسرعه 

الدكتور:انقلوها ع السرير بسرعه

دخلوا بها إلي اوضه الكشف بعد ساعه من خرج الدكتور بتنهيده 

سليم بلهفه:اي الي حصل 

الكتور:هي اتعرضت لمجهود وده مينفعش ف حالتها خالص 

سليم:هي عندها أي 

الدكتور:انت تقربلها اي

سليم بجديه:الي جوه دي تبقي مراتي

الدكتور بأستغراب:مراتك ومش عارف أنها عندها ثقب ف القلب

سليم بصدمه: اييييي😳😳😳😳

بااااااسس

استوى بقى ي تري البنات هيعملوا اي 

واي تري اوس بيفكر ف اي

زي تري سليم اي رد فعله من تعب روح


بقلمي:#رحاب رمضان# 

استنوونييي هقولكم

يريت تفاااعل كتير كتير

رأيكم يهمني 😙😍

علق ب 20 ملصق ومتابعة لصفحتي الشخصية 

ليصلك الجز 8

الفصل الثامن

بقلمي ☺رحاب رمضان#

الدكتور:مراتك ومتعرفش أنها عندها ثقب ف القلب

سليم بصدمه:اييييي😳😳😳😳

سليم بعصبيه هو يمسكهمن لاياقته:انت بتقول اي انت اتهبلت ع كبر ي راجل انت 

الدكتور بخوف:و و والله هو ده الي بقولك عليه ولازم تبعد عن اي تعب او توتر او عصبيه 

سليم وهو ف حاله ذهول:العمل اي

الدكتور:هكتبلها ع علاج لو منفعش مضطرين نعملها عمليه

سليم:نسبه نجاحها كام

الدكتور:30%

سليم ولأول مره قلبه يألمه:عايز اشوفها

الدكتور:تقدر تدخلها عن ازنك

ورحل الطبيب 

أما سليم كان ف حاله اضطراب

دخل سليم غرفه روح وجدها نائمه كلملاك

سليم وهو يقترب منها ودعما عيونه:هتسمحيني انا السبب ف الي انتي فيه بس انتي الي اتحدتيني 

كانت تسمعه روح

روح بتعب:حتي وأنت بتطلب السماح بتكابر انك صح انت شيطان

سليم بغضب مكتوم:انتي كوبيه

روح ببكاء:ملكش دعوة إطلع بره ونظرة الشفقه دي خليهالك متلزمنيش

سليم بغضب:انتي ازاي بتتكلمي كدا هااا

روح بخوف وبكاء:أظهر زي ما انت متحاولش تبان انك طيب لأن مش لايق عليك

سليم وهو يسيب الاوضه ويخرج عشان ميفقدرش أعصابه

روح بصراخ:انا بكرهككك واستحاله اسامحك انت فاهم استحاله

وظلت تبكي حتي ذهبت ف نوم عميق

---------------------------------------------------------------

عند سليم الذي خرج متجها إلي الفيلا حتي يغير ملابسه 

وصل سليم الفيلا 

رأي الفت قاعده 

الفت بخوف:روح عامله اي ي سليم

سليم:كويسه

الفت بتوتر:س س سليم ممكن سؤال

سليم وهو يعلم اي سؤالها :مراتي 

وسابها وصعد الي غرفته ودخل المرحاض 

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند البنات ومراد كانوا قدام الاقسم  ودخلوا ووصلوا قدام مكتب مصطفي 

مراد موجه كلامه للعسكري:قول لمصطفى مراد بره

دخل العسكري:مصطفي بيه مراد بيه بره

مصطفي:خليه يدخل

دخل كل من مراد ورقيه وشمس 

مراد بلهفه :البنات عرفوا مكان سليم عشان خد روح من المستشفي وراح بيها الفيلا

مصطفي :اي 

مراد:زي ما سمعت

مصطفي :يبقي لازم نتحرك

رقيه:أيوة نتحرك دلوقتي

خرج كل من مراد ورقيه وشمس ومصطفي وبوكس شرطه ف عدد من العساكر وامناء الشرطه 

وهم ف الطريق 

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند سليم خرج من الحمام 

ودخل غرفه الملابس كي يغير هدومه 

لبس هدومه وصفف شعره وحط البرفان الوهم بتاعن ونازل ع سلم الفيلا

باب الفيلا يخبط تجري أحد الخدم حتي تفتح

وعندما يفتحوا ينصدموا بوجود الشرطه واتنين بنات 

سليم ببرود:افندم

مصطفى :انت مطلوب القبض عليك 

سليم ببرود اكتر:يتهمه

مصطفي:إعتداء ع روح محم

 عبد الخالق

سليم بضحك :هاهاهاهاها انت عبيط ي ظابط

مصطفي:سليم مبنضحكش انت مطلوب الاقبض عليك تهمه الاعتداء

سليم وهو يتقدم اليه:وبغباءك ف واحد هيعتدي ع مراته

مصطفي ورقيه وشمس:اي مراته

سليم :اه مراتي

وأخرج ورقه ويعطيها لمصطفي 

سليم بتريقه:بتعرف تقرأ ولا انادي واحد من رجالتي يقرالك

مصطفي وهو يعتذر:انا آسف ي سليم بيه يعني انت متجوزها من قبل متعتدي عليها 

سليم وهو يصتنع الغضب:انت غبي بقول مراتي يعني الي عملته ده حقي كراجل 

مصطفي:تمام عن ازنك

واقفه كل من شمس ورقيه

شمس بصراخ :انا عايزه اشوووف رووح دلوقتي 

سليم ببرود:صوتك ميعلاش 

رقيه ببكأء :عايزين نشوفها أرجوك

سليم بفهم:ورايا

البنات ع فين

سليم ببرود:روح ف المستشفي

البنات:اييي😳😳😳

سليم بزعيق :قولت وراياااا 

وخرج كل من سليم ورقيه وشمس

---------------------------------------------------------------ف مكان تاني عند اووس

اوس وهو يتكلم ف التليفون 

اوس:تنفذ بكره

الشخص:اوامركي اوس بيه

واغلق الخط

اوس بضحك نهايتك قربت ي ابن العامري

هاااهاااهاااهاا

---------------------------------------------------------------

وصل كل من سليم ورقيه وشمس الي المستشفس 

سليم وهو ينزل

سليم:هسمحلكم تقعدوا معاها ربع ساعه وتمشوا مفهوووم

البنات بخوف:ح ح حااضر

دخلوا المستشفي 

واتجهوا ناحيه غرفه روح 

سليم:استنوا هنا

وقفوا البنات 

وخطب سليم ع الباب ودخل 

روح ببكاء:ابوس إيدك سيبني ف حالي وطلقني وانا والله هسبلك المحافظه كلها وهمشي

سليم وهو يقترب منها يلهم شفتيها بقبله كلها حب وشغف وخوف وشعور مضطرب ابتعد عنها سليم 

وكانت روح ف حاله صدمه

سليم بجديه:ف ناس عايزاه تشوفك هدخلهملك ربع ساعه والاقيهم خرجوا مفهوم

روح وهي تفيق من شرودها: مفهوم 

خرج سليم ودخلت كل من رقيه وشمس

وعندما رأتهم روح صرخت وفتحت درعاتها كي تحضنهم

روح ببكأء حار:وحشتووني أوي أوي اوي

شمس:كنت هموت الخوف عليكي وحشتيني

رقيه بدموع:انتي كويسه فيكي اي طمنيني

روح وهي تبتسم بوجع:انا كويسه مفيش حاجه بس قلبي وجعني شويه نونو

ف الخارج كان يستمع سليم ع كلامها وابتسم ع طفولتها

نرجع ليهم

شمس بتسأل:انتي فعلا اتجوزتي البنأدم الغريب ده

روح بتنهيده :اه اتجوزته

رقيه:مقولتلناش لي 

روح وهي تفكر :انتي عارفه أهل بابا عايزين يجوزوني ابنهم غصب ف كانوا بيجروا ورايا وملقتش حد ينجدني  غيره وكانوا هيمسكوني لولا هو طلع ف طريقي وخدني فلته ووقتها اتجوزنا عشان محدش يقدر يتجوزني غصب 

بس كدا ي ستي اي رأيك بقا

رقيه بأبتسامه:ربنا يباركله 

روح بدموع:يرب

شمس وهي غير مقتنعه بكلامها:انتي متأكده من الي بتقوليه ده

روح بأبتسامه باهته:واي يخليني إداري ع مجرم ي شموسه

شمس بدالتها الابتسامه وقالت:طيب احنا هنمشي دلوقتي عشان جوزك وهنبقي نجيلك تاني

روح بتفهم وابتسامةواحتضانتهم:هتوحشوني اووي 

البنات بادلوها الحضن:وانتي كمان يلا بأي

روح :بأي

وخرجوا البنات 

رقيه لسليم:خد بالك منها

سليم بأبتسامه:روح مراتي وهي روح حياتي متقلقيش 

وأكمل سليم 

ف واحد تحت مستنيكم بعربيه يوصلكم

شمس .:مفيش داعي

سليم :مينفعش الدنيا ليل

البنات طيب عن ازنك 

سليم:اتفضلوا

مشيوا البنات

ودخل سليم إلي غرفه روح بعد أن طرق الباب

سليم :وهو يبص الي روح:لي مقولتيش لاصحابك الحقيقه

روح وهي تبكي بحرقه:عشان مش عايزه اخسرهم وأكملت بصراخ عشان هم صحابي انمااا انت جووووزي

سليم وهو مصدوم من كلمتها :طيب اهدي اهدي سامحيني

روح بضحك هستيري وببكأء اكتر:انت عملت كل حاجه تأذي اي بنت انت اتهمتني اني مش محترمه واغتصبتني ووضربتني وحبستني ف اوضه ضلمه وضربتني تاني وخلتيني اعمل مجهود لو عدوتك مش هتعمل كدا وجاي تقولي اسامحك انا بكرهك ي سليم بكرهككككك

سليم بخوف عليها وصراخ:ممكن تهدي اهدييي

سكتت روح وكانت تبكي ف صمت لحد ما غلبها النعاس وذهبت ف نوم عميق

قعد جنبها سليم ومسك ايدها لحد ما هو كمان غلبه النوم ونام ف نوم عميق

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

تاني يوم الصبح

فاقت روح وحست ان ايديها مقيده بصت لقيت سليم ماسك ف ايديها

حاولت انا تفك ايدها فاق سليم مفزوع

سليم بخضه:انتي كويسه

روح بهدوء:اهدا كويسه 

سليم وهو يقوم من ع الكرسي:هنزل اجيب فطار

روح وهزت راسها بأجابيه 

خرج سليم يجيب فطار وظلت روح تفكر

روح لنفسها:اي حبتيه دا قسي عليكي

قلب روح:بس بقي حنين وهشرط عليه ميزعلنيش

العقل :انت هتفضل مغفل لأمته الي ف طبع مبيغيرهوش

القلب:بس الي بيحب بيتغير

العقل:هياذيكي

روح وهي تحط ايدها ع واذنها:بس بس بس

دخل سليم بسرعه البرق

سليم وهو بيشيل ايدعا من ع دونها:مالك في اي

روح بتنهيده:مليش انا كويسة

سليم وهو يحاول يهدأ اعصابه:طاب اهدي خدي كولي وأنا نازل الشركه وراجع تاني كمان شويه

روح وهي تهز رأسها بالموافقة

خرج سليم متجه الي الشركه 

😌😌😌😌😌😌😌😌😌😌😌😌

ف الشركه وصل سليم ودخل إلي الشركه وطلب من موظف أنه ينادي لي مراد

دخل سليم المكتب 

وبعد دقائق خبط الباب 

سليم بصوت جادي:أدخل

دخل مراد

مراد:أيوة ي سليم طلبتني

سليم:اي الي عرف رقيه وشمس عنوان الفيلا

مراد بأرتباك:م م م مش عارف

سليم بجديه:انت الي قلتلهم

مراد بثقه:اه انا الي قولتلهم 

سليم وهو ينظر له :ودا بصفتك اي تقولهم

مراد بثقه:صحبك

سليم بضحك:يبقي الشركه كلها صحابي

مراد بعدم فهم:ازاي

سليم:مش كل واحد شغال عندي يبقي صاحبي

مراد بصدمه:شغال عندك

سليم ببرود:أيوة 

مراد وهو يسيب المكتب:سلام ي صح بي انا شغال معاك مش شغال عندك انا مبشتغلش عند حد سلام

سليم بغضب:غبي غبي

----------------- 

عند مراد ف الشركه وهو خارج خبط ف كريم

كريم :مالك ي ابني ما تبص قدامك

مراد بزهق:معلش ي كريم سلام

كريم :انت رايح فين 

مراد وعيونه دمعت:مبقاش ليا مكان هنا سلام ي صحبي عشان انا شغال عندكم ع رأي سليم سلام ومشي

اتجه كريم ناحيه مكتب سليم طرق الباب ودخل

كريم بغضب:ف اي ي سليم

سليم ببرود:ولا حاجه 

كريم :ازاي ولا حاجه واي الكلام الي قولته لمراد ده

سليم بعصبيه قص عليه كل الي حصل

كريم بغضب:متوصلش انك تقولوا كدا احنا التلاته الي قومنا الشركه دي ي سليم ولا انت ناسي ووشايف نفسك انك لوحدك الي كبرتها عموما ف مقابلات لسكرتيره ي كنج انا ماشي وساب المكتب وغادر بل غادر الشركه بأكملها

وظل سليم يعمل مقابلات ويشتغل وأخيرا لقي سكرتيره ساره 

سليم وبعد يوم طويل خرج من المكتب موجه كلامه لساره

سليم:انسه ساره انا همشي لو حصل حاجه اتصلي بيا

ساره:تمام ي سليم بيه وغادر الشركه متجه الي المشفي

بعد خروج سليم ذهب مراد لاخذ حاجته من شركه وهنا سمع وحده بتتكلم وبتقول هو خرج من 5دقايق كمان10دقايق وهتصل بيه يكون وصل وخاليه يرجع ونفذ

مراد حاول أنه يشوف مين دي راحت اختفت

ظل مراد يحاول الاتصال بتسليم لكن دون جدوي

خرج من الشركه حتي يوصل المشفي

عند سليم دخل المشفي ودخل غرفه روح رأها تتأمل السماء

سليم بجديه:عامله اي دلوقتي

روح بأبتسامه:الحمد لله كويسه

سليم:معلش كان عندي شغل كتير

روح بتفهم:واضح عليك التعب روح ارتاح

سليم بأعتراض:لا انا هفضل هنا 

وهنا رن تليفون سليم

سليم رد:أيوة ي ساره

ساره:ف ورق لازم يتمضي ي سليم بيه 

سليم بتنهيده:حاضر ي ساره 10دقايق وابقي عندك 

ساره:لو حضرتك مش عايز بلاش 

سليم:لا جاي عشان مش هاجي بكره

ساره:تمام سلام 

أغلق الخط سليم 

سليم وجه كلامه لروح:معلش انا هروح الشركه 10ربع ساعه وراجل

روح بتفهم:تمام ربنا معاك

سليم وهو خارج:خدي بالك من نفسك 

خرج دون انتظار ردها 

خرج من المشفي بأكملها 

مراد يحاول يرن ع سليم مش بيرد رن ع كريم


وقص عليه كل شي حصل كريم بتفهم

رن ع سليم 

مراد:برن مبيردش

كريم:طيب انا هرن 

واغلق مع مراد 

يرن ع سليم تليفونه مقفول

رجع اتصل بمراد 

سليم تليفونه اتقفل مراد انا هرجع الشركه كريم وأنت كمان هاجي الشركه

وصل سليم الشركه لقي ساره محضره الورق ودخلت المكتب 

سليم:سيبي الورق هقراه واخرجي 

ساره:حاضر 

وخرجت من المكتب 

دخل كل من كريم ومراد الشركه ودخلوا مكتب مراد دون طرق الباب

 مراد وهو بيزعق لسليم:انت مبيردش لي ع الزفت

كريم:وتليفونك اتقفل لي 

سليم ببرود :خير ف حاجه

كريم قص عليه كل الي حصل 

😑😑😑😑😑😑😑😑😑

ف المستشفي ناس بتحاول تخطف روح وخدروها وغابت روح عن الوعي


نرجع لسليم

وحين قالوا الكلام ده مجاش ف بالوا غير روح 

سليم بصراخ:روح ف المستشفي لوحدها وغادر الشركه مسرعا

ووراه كريم ومراد 

وصل المستشفي ملقيش روح ف المستشفي

وصلتله مكالمه من رقم مجهول 

سليم مسك التليفون وفتحه ورن ع جو 

سليم تعلالي المشفي .... ف ظرف 10دقايق فاهم

واغلق الخط

بعد عدد من الثواني رن هاتف سليم برقم مجهول

سليم يرد بلهفه:الو

روح بصراخ:سللليم الحقنييي

سليم هيموتوني

سليم ويحاول تهدأتها:اهدي اهدي انا جايلك حالا

والخط يتقفل 

سليم بعصبيه ف ظرف ساعه تعرفولي مكان المكالمه دي فين

بسرعاااااااااااا


بقلمي 😊رحاب رمضان#


بااااااااأااأاس كفايا كدا نكمل الفصل التاسع

ي تري مين الي خطف روح

واي علاقه ساره بيه

ي تري روح هترجع ولا لا 

انتظروني 

يري تكون عجبتكم

رأيكم يهمني😍💛

علق ب 20 ملصق ليصلك حلقه 9 فور نشره

وتابع صفحتي الشخصية

الحلقه التاسعه

سليم بصراخ :ف ظرف ساعه تعرفولي المكالمه دي مكانه فين بسرعااااااا

خرج كل من جو وكريم

أما مراد ظل مع سليم

سليم بتفكير:مين البنت الي انت سمعها

مراد بأسف:مشفتش شكلها

سليم بعصبيه:لي عميت وقتها

مراد وهو يعذره:لا بس هي اختفت من قبل ما ابص عليها

سليم بحيره:ي ربي ي تري مين

وفي نفس اللحظه أفتكر مكالمه ساره

سليم وهو يسب:ي بت.....

مراد بلهفه:مين دي

سليم وهو يخرج:ورايا 

خرج كل من سليم ومراد متجهين الي الشركه

عند وصولهم دخل سليم إلي مكتبه

مراد بعدم فهم:ف اي ي سليم انا مش فاهم

سليم:ف بنت اسمها ساره اشتغلت انهارده سكرتيره لمكتبي وأنت بتقول سمعتها وهي بتقول هي هيجيلي دلوقتي وأنت نفس صح

مراد بلهفه:أيوه صح 

سليم وهو يدور وسط الورق ع c vساره ولقاه وقرأ عنوانها

مراد:لقيت حاجه

سليم بزعيق:عنوان بنت .... دي

يلا ي مراد

مراد وهو يخرج وراه:يلا

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

ف مكان آخر المكان الموجوده فين روح

اوس بضحك:لا لي حق يتجوزك صبر ونال

روح بعياط:ابوس إيدك سيبني أمشي

اوس بحزن مصتنع:تؤتؤتؤ لي العياط ده ي موزه وفري لشويه كدا 

روح بعياط اكتر:طاب انت لي بتعمل كدا

اوس وهو يقترب من روح بلكرسي المتحرك :اشمعنا سليم يدق الحلاوة دي وأنا لا

قام اوس من ع الكرسي برجل وحده وقعد جنب روح ع السرير 

روح بصراخ بكاء:ابعد عني ي حيوان 

اوس وهو يحاول أن يقترب منها:مش هبعد سليم مش احسن مني

روح بصراخ:سليم جوزي ي حقير

اوس وهو يبتعد عنها وهو يضحك:هاهاهاها بس أول مره مكنش جوزك

روح بصدمه :انت مين قالك كداااا

اوس بأبتسامه خبث:سليم هو الي قالي كدا وبعدين انا اعرف مكانك ف المستشفي ازاي اكيد سليم هو للي قالي بس هو عملك الفيلم ده ف التليفون  وبس

روح بأنهيااار:يرب ارحمووني والله تعبت من الاقرف ده انا بكرهكم بكرهكمممم وغابت روح عن الوعي

----------------------------------------------

عند سليم وصل بيت ساره 

لقاها خارجه بشنطه سفر

سليم ببرود:ع فين

ساره بأرتباك:م م م مسافر ماما تعبانه شويه

سليم وهو يصتنع الحزن:ي حرام صعبتي  عليا

سليم بصوت جهوري:مين الي بتاعتك ليا روووح فين

ساره وهي تمثل الاستعباط:روح مين

سليم وهو يصفعها ع وجهها:روح مراتي ي بت...

مراد وهو يحاول يبعد سليم عن ساره

مراد بجديه:اتكلمي بدال ميقتلك 

ساره بخووف :ه ه هقول حاضر

سليم بعصبيه:انطقي 

ساره بخوف اكتر:أ أ أ اوس هو الي بعتني عندك

سليم بتوعد:ي بن..... 

سليم بصراخ:مكانهم فين

ساره وهي تصرخ :والله معرفش والله

سليم لمراد:خد الحيوانه دي المخزن

وخرج سليم مسرعا ليتصل بكريم

سليم:كريم وصلتوا للمكان

كريم:اه ي سليم المكان ف المخرن الاقديم للي ع الصحراوي

سليم وهو يشغل سيارته:انا هسبقكم وانتوا هاتوا الرجاله وتعالوا ورايا

كريم:تمام

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عن اووس 

اوس وهو ينادي ع الحرس

اوس :فوقها غابت كتير 

الحارس بطاعه:اوامرك

وجلب كوب مياه وراه ع روح

روح بخضه وخوف:انا مليش دعوة والله 

اوس بجديه:لي انتي مش مراتوا

ولا دلوقتي اتخليني عنه

روح بزعل :ي ريتني ما شفته ولا اتجوزتوا ولا اعرفكم

انتي زباله زبااااااااله

صفع اوس روح ع وجهها ومسكها من شعرها ايااااااكي تعالي صوتك فاهمه والزباله ده يبقي جوزك قتل ابويا قدام عيني

وعايزاني ارحمه دى نجوم السما اقربلكم

وظل ف محاولات الاعتداء ع روح 

ف نفس الوقت وصل كل من سليم وكريم ومراد وجو والحرس 

سليم مش عايز ضرب نار دلوقتي فهمين إلا لما اخد روح الأول

ومشيوا متجهين الي داخل المكان المهجور

واتجه كل واحد منهم ف ناحيه

سليم وهو يسمع صراخ روح

وفجأه الصوت وقف جن جنونه

وقتل كل الي يظهر قدامه حتي اقتحم الغرفه رأي اوس يحاول الاعتداء ع روح

سليم وهو يمسكه ويعطيه لكمه ولا لكمه حتي وقع أرضا ورأي روح غيابه عن الوعي ووجهها شاحب

جري عليها سليم لا يهتم بأوس بل أحس اني الدنيا وقفت عن رويتها بألحاله دي وحملها متجه بها إلي الخارج

رأي كريم أمام

كريم وهو يحط رأسه ف الأرض من منظر هدوم روح المقطعه

سليم بجديه:مشي كل الحرس من المكان لحد منزل بيها

ف نفس اللحظه قلع كريم الجاكت واعطاه لسليم 

سليم بأبتسامه:شكرا ي كريم

كريم:ي سليم انت أخويا وهي مرات اخويا

وخرجوا سوا 

واتجهوا الي المستشفي 

استقبلوا الدكاتره روح واتجهوا بيها الي العنايه المركزة

سليم بأبتسامه:شكرا ي مراد وأنت وكريم ومتزعلش مني ي مراد بس كنت مضايق 

مراد يبادله الابتسامه :ولا يهمك ي صحبي 

ودهب ليحضنوا

كريم بهزار:خلاص ي جدعان هعيط اهئ اهئ اهئ

سليم وهو يتجه له كي يلكمه

كريم وهو يداري وجهه سامح ابوس عضلاتك ياخي

بعد فتره خرج الدكتور متجه اليه سليم بلهفه

سليم:خير ي دكتور

الدكتور:متقلقش كلها كام ساعه وتخرج اوضه عاديه

سليم بأطمأنان:شكرا ي دكتور

الدكتور بأستغراب:نعم 

سليم بجديه:خير

الدكتور بخوف:وولا حاجه عن ازنكم وغادر

ف الخلف مراد وكريم واقعين ضحك ع شكل الدكتور

سليم وهو يقترب منهم وفجأه جريوا

اتجه سليم إلي إمام العيانه المركزه 

وعيونه نزلت ع روح 

سليم :انا آسف انا السبب ف الي انتي فين 


قومي وأنا هعملك الي عايزاه حتي لو عايزانا نطلق ويكمل بدموع هطلقك 

وبعد بضع الوقت فااقت روح 

سليم اتجه مسرعا الي الدكتور

وجاء الدكتور ودخل إلي اوضه العنايه وخرج بعد بضع وقت

سليم:خير ي دكتور

الدكتور :الحمد لله حالتها بقيت كويسه بس هتفضل يومين تحت الملاحظه ف اوضه عاديه

سليم :تمام 

واستأذن الطبيب ومشي

دخلت الممرضه حتي تجهز روح لنقلها الي غرفه عاديه

واتنقلت روح الي اوضه عاديه

اتجه الي الغرفه سليم وخبط ودخل الغرفه

سليم:حمدلله ع السلامه

روح:لا رد

سليم:انتي كويسه دلوقت

قبل انا يكمل جملته

روح بدموع:طلقني

سليم بنغزه ف قلبه:مالك وهو يقترب منها 

روح وهي تبعده:لو سمحت طلقني 

سليم وهو يقوم حاضر ي روح 

سليم والدموع ف عيونه:روح انتي طالق

وهنا خرج سليم وانهارت روووح وكأن حد أخذ منها روحها

😑😑😑😑😑😑😑😑😑

ف مكان آخر عند اوس

اوس وهو يكسر كل الي حواليه 

نفدت مني ي سليم

الحظ علطول معااك مش هرحمك ومش سيبك ف حالك ي ابن العامري 


بااااااااااااس

ي تري سليم هيبعد عن روح

واي الي هيحصل لروح بعد ما تبعد عن سليم

واي الي ناوي عليه اوس تاني

انتظروني

يرب تكون عجبكم 

بقلمي #رحاب رمضان😊

رأيكم يهمني☺

علق ب 20 ملصق تصلك حلقه 10 

ومتابعة لصفحتي الشخصية

الفصل العاشر

وصل سليم إلي الفيلا ودخل الفيلا

رأته الفت

الفت بلهفه:سليم

سليم :نعم

الفت :روح فين ي سليم

سليم:طلقتها ومش عايز اسمع اسمها تاااني هي زيها 

الفت بخوف ع سليم:اهدا ي حبيبي وأطلع اوضتك

مشي سليم طالع الي غرفته وعندما دخل قام بتحطيم كل شي ف الغرفه لحد مهدي وذهب ف سباق مع نوم

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

ف مكان آخر عند روح ف المستشفي

روح ببكأء :لي ي سليم ظل انا كنت هسامحك وكنت هعيش معاك لي حرام عليك عاااااااااااا😭😭😭😭😭

عقلها :قولتلك هياذيكي

قلبها:بس انا حبيته

عقلها :ملعون الحب ده انتي لازم تمشي

قلبها:هروح فين يعني

عقلها:اي مكان بعيد عن الشيطان ده 

قلبها:بس انا شوفت حنيه وخوف ف عيونه

عقلها:ما تمثيل عشان يبيعك انتي لازم تمشي

روح لنفسها أيوة انا همشي

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند البنات 

 شمس:اي هنروح الجامعه بكره

رقيه :اه هنروح وبعد الجامعه هنعدي ع روح

شمس :خلاص تمام يلا ننام

وذهبوا البنات ليناموا

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند مراد بيفكر ف رقيه 

مراد بلا ارادي يمسك فونه ويتصل بريقه

بعد دقيقه يتم الرد

مراد:الو

رقيه:وعليكم السلام

مراد بضحكه رجوليه:هاهاهاهاها حلوة 

رقيه بانسحار من ضحكته:نعم

مراد:اي مالك

رقيه:لا مفيش

مراد:تمام حبيت اطمن عليكي

رقيه:شكرا انا هناك عشان عندي جامعه بكره

مراد:انتي ف جامعه اي

رقيه:تربيه

مراد:طيب ربنا معاكي

رقيه:يرب

مراد:تصبحي ع خير

رقيه:وأنت من أهل الجنه

💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛

تاني يوم ف فيلا سليم

يفيق سليم وهو حاسس بتعب 

سليم يقوم يلاقي الموضه تقلب تعدل

يد هل الي المرحاض ياخد شاور 

ويغير ملابسه وينزل 

سليم وهو خارج

الفت:سليم

يقف سليم بدون رد

الفت:انت مكلتش

سليم:انا مش ها كول سلام

يخرج متجه الي الشركه 

وصل الشركه ودخل مكتبه وقام بالعمل بعد بضع الوقت دخل كل من مراد وكريم

استغربوا سليم مخدش باله انهم مخبطوش

وقعدوا 

كريم :مالك ي سليم

سليم ببرود:انا كويس

وأخرج سلسله من جيبته

وهو يعطيها الي كريم

سليم:كريم خد السلسه دي اديها لروح وتلبسها قدامك

فاهم

كريم بأستغراب :ف اي ي سليم

سليم بأمر:نفذ وبس

كريم:حاضر

سليم:وأنت ي مراد رووح لرقيه وشمس ووديهم لروح

مراد بطاعه:حاضر

كريم ومراد:طيب وأنت مش هتروحلها

سليم ببرود عكس الي جواه:انا طلقت روح

الشباب بصدمه:ايييي ازاي

سليم بعصبيه :خلصنا كل واحد ع شغله 

خرجوا الشباب وظل سليم يفكر ف روح

-----------------------------------------

عند البنات 

نزلوا ووصلوا الجامعه 

رقيه:خلصي محاضرتك واستنين

شمس:الي يخلص الأول يستنا التقنيه

رقيه :خلاص تمام 

شمس:بلاي

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند كريم ومراد

كريم:انا هخلي سليم يجي يقعد معايا كام يوم

مراد:وأنا كمان والنبي

كريم:لا مهو انت فاهم غلط 

مراد بعد فهم:هو اي الي فاهمه غلط

كريم:دا مش ملجأ يروح أمك

مراد بهزار:أخي عليك ي كيمو يهون عليك ابننا 

كريم:أمشي ي حقير ع مكتبك

مراد:اه ي قاسي

كريم:برا ي حيوان

خرج مراد جري 

😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

عند روح 

صحيت روح وهي حاسه بالتعب

روح لنفسها:خلاص قررتي تمشي وتعيط

بعد دقائق دخلت الممرضه لروح

الممرضه:صباح الخير

روح:صباح النور

الممرضه:انا جبتلك أكل والعلاج

روح:شكرا

خرجت الممرضه

روح لنفسها:يريتك مجبتي الموت عندي أهون

وظلت تبكي

😑😑😑😑😑😑😑😑😑

عند البنات ف الجامعه 

خرجت رقيه من المحاضرة وقواعده مستنيه شمس ف الكفاتيريا

صوت رجولي من وراها ينفع أقعد

رقيه بأبتسامه:اتفضل

مراد:شكرا 

رقيه:اي الي جابك

مراد:جاي اخد بنتين من هنا

رقيه وهي حست بغيره غريبه:أمم طيب رحلهم

مراد وحس بغيرتهاوفرح:لا مهو انتي وحده من الاتنين

رقيه بأستغراب:ازاي 

مراد :جاي أخدك انتي وشمس اوديكم عند روح

رقيه:احنا كنا هروحلها بعد منخرج

مراد:طيب كويس

ف نفس الوقت جات شمس

شمس:مراد اي الي جابك

مراد بضحك:ف اي ي جدعان هو انا نكره

شمس بضحك:مقصتش بس انت جاي لي

مراد:عشان اوديكي انتي ورقيه لروح حسب اوامر الامبراطور سليم

البنات:تمام يلا 

وخرجوا من الجامعه  متجهين الي المستشفي

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

ف الشركه 

كريم وهو يخبط ع غرفه سليم

سليم:ادخل

كريم :سليم تعالي اقعد عندي كام يوم

سليم:لي

كريم وهو بيفكر ف سبب:عادي مراد جايلي  تعالي نقضي وقت سوا بدال الشغل وحشتني ي صح بي

سليم:تمام 

كريم:انا رايح لروح

سليم واول ما سمع اسمها رفع رأسه

ورجع كما كان

سليم :تمام


😌😌😌😌😌😌😌😌😌😌

عند روح ف المستشفي 

الباب خبط 

روح:ادخل

دخل كل من مراد ورقيه وشمس

روح بأبتسامه باهته:وحشتوني

شمس:وانتي كمان

رقيه:يلا بقا شدي حيلك عايزين نجيلك بيتك

روح بدموع:أن شاء الله

وظلوا يحكوا حتي الباب خبط تاني

:مراد :ادخل

دخل كريم وهو يحمل بوكيه ورد 

كريم:حمدلله ع السلامه

روح بأبتسامه:الله يسلمك شكرا تعبت نفسك لي 

كريم:لا تعب ولا حاجه دا أقل حاجه 

مراد:ي حنين دا انا ببقي بموت مش بتدخل عليا بربطه جرجير

كريم وهو يضحك:طاب انت ست

مراد بأحراج:لا يعم

كريم بأنتصار:يبقي تسكت 

كل الحوار ده وفي وحده متابعه كريم ف كل كلامه 

بعد رغي كتير

أخرج كريم سلسله

وهو يعطيها لروح


كريم:دي هديه بسيطه يرب تعجبك

روح بأنبهار:حلوه اوي ميرسي

كريم:الحمد لله أنها عجبتك

بعد ما اتكلموا كتير زرعوا كتير

كريم:نستأءذن احنا بقا

وخرج كل من مراد وكريم ورقيه وشمس 

كريم :جاي النهارده

مراد:الإمبراطور جاي

كريم:أيوة جاي

مراد:خلاص راشق انا ي معلم

كريم:تمام سلام 

ومشي كريم 

مراد موجه كلامه للبنات

مراد:يلا عشان اوصلكم

البنات:يلا

---------------------------------------

ف مكان تاني عند اوس 

اوس وهو بيتكلم ف التليفون

اوس:انا لازم أسافر ف أسرع وقت

الشخص:حاضر ي اوس بس انت جهز نفسك

اوس :انا جهاز

الشخص :تمام هبقي اتصل بيك واقولك معاد طيارتك يلا سلام

اوس:سلام

☺☺☺☺☺☺☺☺

عند سليم كان يعمل وفجأه فونه رن معلن اسم جيسي

سليم:أيوة

جيسي:ازيك ي سليم

سليم:بخير

جيسي:طيب سليم انا هرجع أمته

سليم بزهق:احنا الي هنعيدوا هنزيدوا ولا اي اي الاقرف ده

جيسي بدموع :انا قرف 

أحس سليم بألندم فهو بنسبه لها أب وأخ وأم

سليم :معلش ي حببتي انا آسف بس عني شويه ضغوطات

جيسي بتفهم:ولا يهمك انا هقفل سلام


ف نفس الوقت  خبط باب مكتب سليم 

سليم:ادخل

دخل كل من مراد وكريم

سليم :نفذتوا

الشباب:تمام ي امبراطور

الشباب مش يلا نروح

سليم بلا

مشيوا الشباب متجهين الي منزل كريم

☺☺☺☺☺☺☺☺

ف المساء ف المستشفي 

كانت روح بتجهز نفسها  للمغادره وبصت ف طرقه المستشفي لا يوجد احد 

دخلت اوضه لقيت بلطوا دكتور لبسه وخرجت من المستشفي أخدت تاكسي ووصلها لحد المحطه 

روح لسواق:انا م

وقبل أن تكمل جملتها انزلي ي بنتي ربنا يسترها عليكي

روح :شكرا ونزلت ودخلت المحطه لقيت قطر متعرفش رايح فين وركبته

☺☺☺☺☺☺☺☺

ف الصباح ف المستشفي 

الممرضه دخلت اوضه روح لم تجدها ظلت تدور

 عليها لم تجدها اتجهت الي الرسبشن وسألت عنها محدش يعرف عنها حاجه

💔💔💔💔💔💔💔💔

عند الشاب سليم يفيق ع رنين هاتفه سليم يرد دن أن يرا الاسم

سليم بنعاس:أيوة

الدكتور:سليم بيه

سليم:مين 

الدكتور:احنا مستشفي. .....

قام سليم مفزع 

سليم بخوف:روح هانم فيها حاجه

الدكتور بتوتر :ب ب بصراحه الممرضه دخلت تديها العلاج ملقيتهاش موجوده لا ف الاوضه ولا ف المستشفي كلها

سليم بفزع:اي ازااااي


بقلمي#رحاب رمصان💛

بااااااااس 

ي تري اي السلسه دي

واوس مسافر فين

وروح رايحه فين وأي تري سليم هيوصل لروح ولا لا

استنوني

يرب تكون عجبتكم

رأيكم يهمني💛😍

علق ب 20 ملصق تصلك حلقه 11

فور نشره وتابع صفحتي الشخصية

الفصل الحادي عشر

عند سليم:اي ازاي يعني

الدكتور:زي ما بنقول لحضرتك

مراد وكريم صحيوا ع زعيق سليم 

كريم:ف اي ي سليم

مراد:ما تنطق ي ابني

سليم :روح مش لاقيتها ف المستشفي

كريم ومراد:نعم عملها تاني

سليم ببرود:لا

كريم بأستغراب:انت اي البرود الي انت فين ده

سليم:عادي بدال عارف مكانها عادي

كريم ومراد:ازاي يعني وعرفت مني

بعدين هتعرف ومسك تليفوونه وعرف مكان روح 

لمن الصدمه أن روح ف قنا وأهل باباها من هناك ولو لقيوها هيغصبوا عليها أنها تتجوز بس هي متنفعش تتجوز 

دخل سليم ياخد شاور

مراد:انت فاهم حاجه ي كيمو

كريم:عليطلاق مفاهم اي حاجه

مراد:سليم ده هيموتنا كلنا

وغادر كل منهم لكي يغير هدومه عشان يروحوا مع سليم

خرج سليم من الحمام ولبس ملابسه

وخرج من المنزل كل من سليم ومراد وكريم 

متجهين الي مكان روح

--------------------------------------

عند روح كانت تمشي ف الشارع وهي لا تعرف اي المكان ده

لحد موقفت قدام مكان هي عرفاه وجسمها ارتجف من الخوف وزاد الخوف عندما رأت محمد ابن عمها

روح بخووف:أروح فين يربي ساعدني

وفي نفس اللحظه رأها محمد وأمسك بها 

وذهبوا الي بيت عمها

------------------------------------------------

عند اوس

وهو يحمل اغراضه مسافر الي ألمانيا 

كي يعمل العمليه يرجع كما كان والغرض آخر

حتي ينتقم من سليم العامري

اوس وهو بيتكلم ف التليفون

اوس:الطياره جاهزه

الشخص:جاهز ي اوس بيه وكل حاجه تمام ومترتبه ف المانيا

اوس بأبتسامه خبث:طيب تمام 

واغلق الخط 

وضحك ضحكه سريره

هاااااهااااهااااااا

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند روح وصلت الي بيت عمها

العم:بقي كدا ي بنت محمد نفضل ندور عليكي وتهريب مننا

روح بستهزاء:أهرب منكم وانتوا عايزيني بعد ما اتربيت13سنه ف ملجء حتي مكنتش حد منكم بيفكر يبص عليا انا كويسه ولا لا دلوقتي بقا ليا عم وعيال عم

انا مش هتجوز حتي لو ع جثتي

العم وهو يصفعها:هتتجوزي ورجلك فوق رقبتك

محمد ابن عمها:امال اي ي ست رووح بنات مصر علمتك متختشيش 

مرات العم:براحه ي جماعه عليها وانا هتكلم معاها

العم بغضب:خديها من وشي عشان مقتلهاش

دخلت روح مع مرات عمها

مرات العم:معلش ي روح عمك خايف عليكي ي بنتي

روح بانهيار :مش عايزاه حد يخاف عليا ارحموني وسبوني أمشي

مرات العم:ي بنتي اهدي عمك هيموتك

روح :يريت يموتني وارتاح 

العم وهو بيفتح الباب:كتب كتابك بليل ع محمد الساعه 8تكوني جاهزه فاهمه

روح بعناد:وأنا مش هتجوزه

العم:انا يعرفك مش باخد رأيك

وخرج ظلت روح تبقي لحد مغالبها النوم

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند سليم ماشي ع الطريق بسرعه جنونيه

وعرف أن روح قعدت ف مكان ما

☺☺☺☺☺☺☺

ف المساء

ف منزل عم روح

باب غرفه روح بيخبط 

لا يوجد رد دخل العم لقيها نايمه

العم بصوت جهوري:انت ي بت قووميي

روح بفزع وخووف

روح ببكاء:لالا مش هطلع لا

العم :وأنا بقول يلا وهو يسحبها الي الخرج 

روح ببكأء ورجاء:عشان خرطي ي عمي متجوزنيش

العم:هتتجوزي 

وخرجهاا برا الغرفه

روح لقيت المأذون ومحمد ابن عمها

المأذون مين الواصي ع العروسه 

العم:انا 

البطايق

وأخرج كل منهم البطايق 

وهنا باب الشقه خبط وكأن حكومه

العم:اي ده مين بيخبط كدا

فتح محمد الباب رأي شخص أول مره يشوفه وبجانبه اتنين اخرين

محمد:خير مين حضرتك

سليم بجديه:ليا حاجه هنا جاي اخدها

دخل سليم دون استأذان رأي مأذون والعم شوربات وروح بتعيط 

أول ما شافته روح جريت عليه حضنته 

روح بخوف وبأرتباك وعياط:ع ع ع عايزين يجوزوني 

و و وعمي ضربي وبيغصبني ع الجواز خدني من هنا أرجوك

سليم عندما سمع كلام روح وعياطها جن جنون:انتو اتجننتوا عايزين تجوزا وحده متجوزه اي الهبل ده 

وأمسك عم روح من لياقه قيمصه إيدك الي مديتها  ع مراتي دي هقطعهالك انت فاهم 

سليم موجه كلامه لمحمد:وأنت هتتربي عشان فكرت مجرد تفكير فيها

وخرج سليم وهو ماسك ف روح وروح خايفه تسيب أيده

وركبوا العربيه راجعين الي الفيلا

سليم وهو يضمها الي حضنه اكتر وكأن خايف الهوا يجي جنبها

روح بعياط:انت عرفت مكاني منين

سليم بأبتسامه وهو يشاور ع السلسه :من دي

روح:مالها دي جيبهالي كريم

سليم بغضب مكتوم:أولا انا الي جيبهالك ثانيا اياكي اياكي تجيبي اسم راجل ع لسانك تاني مفهوم

روح وهي تنظر له :مفهوم 

روح:بس بردوا مال السلسه

سليم:محطوط فيها G p s

تحركوا بالسياره متجهين الي القاهره

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند البنات

رقيه وهي تمسك هاتفها

رقيه:أيوة

مراد:وحشتيني

رقيه بكسوف:اي ده

مراد:بقول الحقيقه

رقيه:شكرا

مراد:شكرا طيب انا هقفل بس انا محضلك مفاجأه بكره

يلا بأي

رقيه وهي فرحانه: بأي

بااااااااااس

بقلمي #رحاب رمضان💛😍

ي تري اوس بيخطط  لايه تاني

وروح هتعيش مع سليم ولا أي

واي المفاجأه الي محضرها لرقيه

استنونيي

يرب تعجبكم 

رأيكم يهمني💙😌

علق ب 20 ملصق ومتابعه لصفحتي شخصيه تصلك حلقه 12

الفصل الثاني عشر

حبايبي حبايبي اسفه حداء ع التأخير

بس غصب عني

وحشتوني جداا جدااا 

نبدأ بقااا

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

ف اليوم التالي ف فيلا سليم العامري 

روح وهي تتقلب ع السرير تصفحا تقوم بفزع عندما تري سليم بجانبها

رووح بعصبيه:انت بتعمل اي هنا

سليم وهو يفوق ع زعيقها :انتي بتزعقي 

روح :أيوة بزعق اتفضل برا بقا 

سليم بصوت جهوري:انت اتجننتي اياكي تفكري انك تعلي صوتك انتي فااهمه

روح بخوف وارتباك:أ أ أ انا عايزاه أمشي

سليم بعصبيه اكتر:فوري ف ستين داهيه آخر من الحمام ملاقكيش ف الفيلا كلها فاهمه

ودخل إلي المرحاض كي ياخد شاور

وقامت روح غيرت هدومها ومتجهه خارج الفيلا بأكملها

💔💔💔💔💔💔💔💔💔

عند البنات 

رقيه :قومي بقا ي شمس

شمس:سبيني شويه بالله عليكي

رقيه:ي بنت اخلصي ورانا جامعه

شمس بنعاس:انا كرهتها يرب تمون

وف نفس الوقت بابا الشقه خبط

رقيه وهي تخرج من الاوضه:تفتح اشوف مين وترجع اطلع عينك

فتحت الباب رقيه

رقيه بفرح:روح

روح وهي تحتضنها:وحشتيني اديني رجعتلكم

شمس قامت من ع السرير بلهفه:روووح

شمس بحب:قولي انك هتقعدي معانا صح

روح :فعلا تقعد معاكم

رقيع:بجد

روح :اه 

البنات :أيوة بقا 

شمس:يبقي ما في جامعه

رقيه:اكيد 

نسيبهم يحبوا ف بعض

☺☺☺☺☺☺☺

ف ألمانيا

عند اوس

اوس وهو يتكلم مع شخص واقف أمامه

اوس:تراقبها 24ساعه معاها خطوه بخطوه مفهوم 

الحارس:حاضر ي اوس بيه

اوس:يلا ع شغلك

أما اوس قعد يفكر ف العمليه وأنه لازم يخف

😅☺☺☺☺☺☺☺

عند سليم 

خرج من المرحاض ملقاش روح بالغرفة

غير ملابسه وصفف شعره وحط برفانه المميز 

وخرج من الغرفه متجه الي أسفل

سليم:صباح الخير

الفت:صباح النور

الفت:الفطار ي ابني

سليم وهو يجلس ويبدأ ف الفطار

الفت :هو انت اتخانقت مع روح

سليم وهو يترك الاكل:انا ماشي واسمها ميتجابش هنا مفهوم

الفت:حاضر ي ابني بس كمل اكلك

سليم وهو خارج:شبعت

الفت :منها لله الي كانت سبب ف قلب حالك ي ولدي

😑😑😑😑😑😑😑😑

عند مراد كانت ينتظر رقيه خارج الجامعه

ولم يجدها 

قرر الاتصال بها بعد دقائق ردت

مراد:انتي فين

رقيه:ف البيت

مراد بعصبيه:هو مش ف كلب مستنيكي قدام الزفت وأنت قايلالي رايحه 

رقيه بخوف:ر ر روح جات مقدرناش نسيبها أول يوم

مراد بعصبيه اكبر:ملعون أهله الي مستنيكي يولع مش كدا طاب روحي روحي

رقيه ولاول مره تتعصب:وانا مين قالي انك مستني عند الزفت هعرف منين بعلم الغيب اي الاستفزاز ده واياااك تزعق تاني سلام

وغلقت الخط

أما مراد كان ف حاله زهول هل هي من احبها فين البراءه

مراد لنفسه :بس هي فعلا كانت تتعرف منين ما انت غبي ي مراد قولتلها محضلك مفاجأه مقولتهاش ف الجامعه اي ده وبعدين روح مع سليم اي للي رجعها للبنات ربنا يستر

☺☺☺☺☺☺☺' بقلمي#رحاب رمضان💙 عند سليم وصل الشركه بكل هيبته المعتاده

ودخل إلي مكتبه 

بعد دقائق 

وظل يعمل حتي المساء

☺☺☺☺☺☺

وظل الحال كما هو عليه لمده شهرين

الاختلاف أن مراد أتقدم لرقيه

وكانت هي دي المفاجأة 

☺☺☺☺☺

ف يوم جديد ف فرحه وبهجه

كانت روح وشمس يزغرتان لأن اليوم خطوبه رفيقه عمرهم

روح بفرحه:ربنا يهنيكي يرب

شمس:عقبالي يرب من الواد التقيل زميله 

وظلوا يتضحكون

ف نفس الوقت روح أحست بدوران

شمس:روح مالك انتي بقالك كده بيحصل معاكي نفس الدوخه انتي كويسه 

روح بأرتباك:ا ا اه كويسه متقلقيش

وف نفس اللحظه جه مراد 

وأول ما شافها مراد انصدم هل هي حويريته

مراد وهو يمسك رقيه:اي الجمال ده متيجي نتجوز

رقيه وقد احمرت وجنتها:اتلم بقا

مراد :عشان تعرفني انك ظلماني اقصد عشان محدش ياخدك مني وغمزلها

روح:اي ي مراد هتبات واقف يلا ي بابا

وخرج كل من العروسين وروح وشمس

كريم بهزار:المغفلين هيزيدوا واحد

وضحك الكل 

كانت روح عيونها بتدور ع شخص ما

بعد بضع والوقت وظهر الي بدور عليه وهو سليم العامري

روح وهي منبهره بجمالوا:يخربيت حلاوتك

وهنا تقابلوا العيون وكأنهم يعاتبون بعضهم وكان سليم سرحان ف جمال روح كأنها ملاك ع الأرض كانت ترتدي فستان اف وايت وكانت شكلها ملكه

فاق من شروده ع صوت كريم:اي ي عم اتأخرت لي

سليم :ولا حاجه عادي

كريم طاب يلا ندخل 

دخلوا وقعدوا وكانت روح تغيب وتبص ع سليم رأته أنه متجاهلها

روح بغضب:والله لوريه

ف نفس الوقت شخصا ما:انسه تسمحيلي برقيه دي

شمس كانت هتتكلم اوقفها رد روح

روح:اكيد 

وكانت ترقص مع الشخص ده 

وكان سليم نار تحرقه وعيونه وتحولت لرمادي القاتم 

وقام غاضب متجه الي روح

سليم وهو يأخذها من ايد الشخص

الشخص:انت اتجننت مش شايفها بترقص معايا

سليم وبصله بغضب :خلال ثواني لو مختفتش من وشي هقتلك 

الشاب بخوف:ح ح حاضر ومشي

سليم وهو يتكلم ف إذن روح كفحيح الافعه ويضغط ع ايدها:اي ي محترمه اطلقتي ودلوقتي ماشيه ع حل شعرك

روح وقد تجمعت الدموع ف عيونها:انت بتوجعني ي سليم

سليم وقد ترك ايدها مغادر الحفله كلها

سمع صوت من وراه بيصرخ

سلللللللللللليممم

☺☺☺☺☺☺بقلمي رحاب رمضان💙😍

ي تري مين الي نادي عليه

واي سبب الدوخه الي بتيجي لروح 

استنوني

رأيكم يهمني💙

علق ب 20 ملصق  تصلك حلقه 13

ومتابعه لصفحتي شخصيه


الفصل الثالث عشر

 بقلمي#بقلمي#رحاب رمضان💋💙😍

☺☺☺☺☺☺☺☺

روح وقد تجمعت الدموع ف عيونها:انت بتوجعني ي سليم

سليم وقد ترك ايدها مغادر الحفله كلها

سمع صوت من وراه بيصرخ

سلللللللللللليممم

وكانت روحي تصرخ بصوته وهي تقع

سليم وهو يجري عليها كي يمسكها

سليم:روح قومي روووح

واتجمع كل الي ف النادي ع روح وسليم

شالها سليم واتجه بها الي المستشفي

بعد دقائق وصل بها إلي المستشفي

ودخلووها الي اوضه الكشف 

☺☺☺☺☺☺☺☺

عند اووس ف ألمانيا

اوس وهو يقف ع رجله بأبتسامه:واخيرراا 

سام صاحب اوس:مبروك ي اوس

اوس بفرحه :الله يبارك فيك ي حبيبي

سام:مش كفايا ي صحبي سليم مغلطش ولا قتل اختك

اوس بعصبيه:بس قتل ابووويا انت مش واخد بالك

سام :فكر ي اوس 

اوس بعصبيه:عمري ما تفكر ارحمه

وسابه ونزل 

اوس عندما فونه رن 

اوس:هي فين

الحارس :ف .....

اوس: تمام

واغلق الخط 

واتجه ع العنوان الي اتقال لي

☺☺☺☺☺☺☺☺

ف المستشفي عند روح 

خرج الدكتور وهو يتنهد

الدكتور:مدام روح تعبانه ي جماعه ممكن ترتاح

متنسوش انها محتاجه عمليه عن ازنكم ومشي

سليم موجه كلامه لشمس ورقيه:هي روح تعبانه بقالها اد اي

شمس:ممكن حوالي شهر كدا

سليم: تمام 

واتجه ناحيه غرفه روح

وعندما دخل رأها نائمه كملاك

سليم وهو يجلس ع كرسي بجانبها:انتي لي بتعملي كدا قولتيلي طلقني وطلقتك اعمل اي تاني حرام عليكم انا بتخلي عن كل الي بحبه حرام والله انتي لي عايزاه تتخيل عني زي ما هي عملت مع ابويا هي الي غيرتني انت لو سبتيني انا هموت انا أمي كانت بتضربني وتهيني وكأن مش ابنها ولما ابويا افلس سابته كنت ماسك فيها كأنها طوق النجي بتاعي بس هي للاسف رمتني وسابتي وابويا طلقها وبعدها بأيام ابويا مات وبقيت لوحدي وقررت اني اتحدي الكل وابتديت مع مدحت الأنصاري الي اتهمني بقتل بنته وهي خانتني وبعدت أختي عني عشان متتأذيش حتي اتغير مع اختي عشان كدا قولت أن كلكم واحد بس انتي غيرتيني انا حبيتك بجدد بس انا هبعد عنك وورقة طلاقك هتوصلك

عشان مفكرش اقربلك وكان صوته كأنه بيبكي وساب الاوضه وخرج بل خرج من المستشفي كلها

عندما خرج فتحت روح عيونها اه كانت صاحيه وسماعه وانفجرت ف البكاء 

ودخلت كل من رقيه وشمس وكريم ومراد

شمس:مالك ي روح بتعيطي لي

روح بأنهيار:سليم سليم هيطلقني وهيسبني خالص

مراد بشفقه:اهدي مش تخليه يطلقك اهدي

كريم:مش هيطلقك اهدي 

روح:هو قالي أنه هيطلقني بس انا والله مكنتش اعرف أنه حصل معاه كل ده عشان خطري انا عايزاه

-------------------------------------

عند سليم 

وصل الفيلا وظل يكسر ف كل شئ 

وقرر أنه لازم يمشي من البلد لأنه مش هيستحمل يقعد هنا وروح موجوده ومش معاه عشان كدا قرر الصفر الي أخته

☺☺☺☺☺☺☺☺

ف ألمانيا 

وصل اوس المكان الي قلع عليه الحارس

عندما وصل رأي ملاك من ملائكة الأرض وفاق من شروده عندما أفتكر أبوه

كانت جيسي خارجه من المول وبتتمشي الي السياره

وكان ف شخص ما بيرخم عليهاا

الحوار بالالماني طبعا

جيسي:عايز اي ي حيوان 

الشاب:اي ي قمر

كان الشاب هيمسك ايدها ويقترب منها

وكانت جيسي تصرخ 

ولقيت شخص ما ماسك الشاب وبيضربه

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند روح

 كانت تبكي بهستريا

روح ببكاء:عشان خطري ودوني عنه انا كويسه ودوني

 عنده

كريم:يلا بينا 

وخرج كل من كريم ومراد والبنات متجهين الي فيلا سليم

☺☺☺☺☺☺☺

ف نفس اللحظه كان سليم بيكلم شخص ما

سليم:جهزلي الطياره حالا

واغلق الخط وخرج من الفيلا متجه الي موقع الطياره

💔💔💔💔💔💔💔

عند روح كانت بتصرخ:يلا بسرعه أمشي بسرعه 

كريم :اهدي ي روح سليم ف الفيلا

ف نفس الوقت كانت الفت تتصل بمراد

مراد:أيوة ي داده

الفت:سليم خرج وسمعته بيكلم حد بيقوله جهزلي الطياره

مراد بانفعال:نعم دا اتجنن سلام

مراد موجه الكلام لكريم :إطلع ع موقع الطياره بسرعه ي كريم مش معانا وقت

روح بانهيار:طياره طيارت اي هو مش هيسيبني 

عشان خطري ودوني لي وأحسست بنغزه ف قلبها

وشافتها رقيه

رقيه بخوف:رووح أهي عشان خاطر سليم اهدي ادينا هنروح لي وبطلي عياط بقا

روح بأبصراخ:ودووني عندوو وصرخت بأسم سليم

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

باااااااااس 

ي تري مين الشخص الي انقذ جيسي

ويا تري روح هتلحق سليم ولا لا

وتتعلم اي لو ملحقتهوش واي الي هيتغير لو لحقته 

استنووني

يرب تعجبكم 

رأيكم يهمني حبيباتي💙💋😍

علق ب 20 ملصق ومتابعه تصلك حلقه 14

الفصل الرابع عشر☺

#بقلمي #رحاب رمضان💋💙

رقيه بخوف:رووح أهي عشان خاطر سليم اهدي ادينا هنروح لي وبطلي عياط بقا

روح بأبصراخ:ودووني عندوو وصرخت بأسم سليم 

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند سليم وصل الي موقع الطياره 

ونزل من سيارته متجه الي مكان الطائره وصل سليم ركب الطائره وأمر الطيار انا يذهب

كنت الطياره تتحرك ببطئ حتي سرعة وهمت الاقلاع

وكانت الطائرة ف الهواء عند سليم كان يفكر ف روح حتي غلبه النوم

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند روح 

وصلت الي مكان الطياره وجدو الطائره ف الهواء ع مرمي البصر ظلت روح تبكي وتصرخ

ف نفس الوقت أمسك كريم التليفون ليتصل بسليم

بعض ثواني رد سليم 

سمع صوت صراخ بجانبه 

سليم بخوف:روح مالها ي كريم

كريم :روح هتموت لو مرجعتش حالا

سليم بزعيق:مين قالها اني مسافر

كريم بعصبيه:مش مهم المهم انك ترجع حالا ي سليم

سليم بأصتناع البرود:مش هرجع سلام 

وأغلق الخط 

أما كريم لا يائس 

رفع تليفونه بيرن ع كابتن المضيفه الي ف الطياره

وعندما ردت 

المضيفه:أيوة ي كريم بيه

كريم بزعيق:اديني الطيار الزفت ده 

المضيفه:حاضر حاضر

وأدت التليفون لطيار

الطيار:أيوة ي كريم بيه

كريم بعصبيه :ترجع بسليم حالا

الطيار كان هيتكلم

كريم :نفذ الأمر 

وأغلق الخط 

كانت روح تحس انها لا داعي لوجدها 

☺☺☺☺☺☺☺☺

عند جيسي

الشاب:انت مين

 الشاب الآخر الذي انقذ جيسي:هتعرف دلوقتي وقام بلكمه

عندما لكمه فر هارب الشاب 

جيسي بخجل:شكرا جدا ي 

الشاب :اوس 

جيسي:أهلا ي اوس انت بتتكلم عربي حلو

اوس:انا اصلا من مصر

جيسي:واو وأنا كمان من مصر نورت ي ابن بلدي 

اوس بضحك:بنورك ي بنت بلدي

نسيبهم يتعرفوا

☺☺☺☺☺☺☺☺

عند روح كانت تتجه الي السياره كي تغادر

بعد ما مشيت بضع خطوات صوت من وراها استني خديني معاكي وكان الشخص سليم كنت روح مصدومه ها هو صوته كانت تلف الي الخلف بحركات بطيئه خوفأ ما يكون هو وتكون بتهيالها وعندما رأته كأنها روحها

رجعتلها من تاني ركضدت ببطء حتي استكنت ف حضنه 

روح بعدم استيعاب:انتي هنا صح انا مش بيتهيألي

سليم وهو يحاول تهدأتها:اهدي اهدي انا معاكي متخافش

روح ببكاء:انت مش هتسبني صح 

سليم بحنيه:مش هجيبك ابداا 

واخذها واتجه بها ناحيه سيارته 

متجه بها إلي الفيلا 


عند مراد ورقيه وكريم وشمس

مراد بحزن مصتنع:يولاد الآيه بوظولي ليلتي وهو رايح يتهننا 

كريم بتريقه:انت لي محسسني أنه كان فرحك  دا خطوبه ي ابني

رقيه:سيبه هيمان ي كريم 

ومشي كل من مراد وورقيه 

شمس موجهه الكلام لكريم :كريم ممكن اقولك ع حاجه

كريه وهو يتنبه لها:اه اكيد اتفضلي

شمس بأرتباك :بصراحه أ أ أ انا

كريم:اي ي بنتي علقتي متقولي

شمس بجراءه:ح حاضر بصراحه انا معجبه بيك جداا

كريم وهو رافع حاجبه اليسار:

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند سليم وصل الي الفيلا

واتجه هو روح الي الداخل

واتجهوا الي غرفتهم

روح بأرتباك:س س سليم

سليم وهو لاحظ ارتباكها:اي ي روح مالك قولي عايزاه تقولي اي

روح بخوف:انت مطلقني وحرام ابقي معاك ف مكان واحد

سليم بأبتسامه :حببتي انا مش أول يوم طلقتك فيه وأنا رديتك متقلقيش

روح بأبتسامه :بجد 

سليم :اه بجد  وكمل كلامه 

انا هاخد شاور وراجعلك

واتجه الي المرحاض

روح لنفسها:يا ترا آدي نفسي فرصه ولا ابعد 

قلبها :اديله فرصه

عقلها:لا متدلهوش

قلبها:هو رجع عشانك

عقلها :هو رجع عشان يكسب جسمك

قلبها:هو بيحبك واعترفلك

عقلها:تلاقيه عارف انك صاحيه فحل يكدب 

روح وهي تحط ايدها ع ودنها بس بس 

روح لنفسه:انا هديك فرصه ي سليم بس يرب متخذلنيش

قامت واتجهت ناحية الدلاب حتي تخرج لبس لها

رأت أنه كلها ملابس خليعه وغير محتشمة 

روح لنفسها:واي يعني مهو جوزي 

وأخرجت قميص نوم لون النبيتي ولبسته

واتجهت الي المرايا لتصفف شعرها

ف نفس اللحظه خرج سليم من الحمام

عندما رأي روح وكأنه اتصدم مكانه  هل هي ملكه 

سليم:هي فين روح

روح وهي تصتنع الزعل:اي مش عجباك

سليم بتوهان:انا أول مره اشوف كدا 

سليم وهو يقترب منها واحتضنها 

روح:سليم

سليم بتوهان :امممم

روح بحب وخجل:بحبك

سليم فاق من توهانه واتصدم:اي انتي قولي اي

روح بضحك:اي قولت بحبك

سليم وهو يحملها ويتجه بها إلي السرير 

وصارت السعاده بينهم وصارت مراته بأرادتها


باااااااااس

💛💛💛💛💛💛💛💛💛😍💋

بقلمي #رحاب رمضان 😙💖

ي تري اوس هيعمل بيخطط لأيه لسليم

وي تري رد فعل كريم هيبقي اي

وسليم وروح هدوم السعاده ولا هيحصل حاجه تخفيها

استنووووونييي

يرب تعجبكم

رأيكم يهمني💋💛

علق ب 20 ملصق ومتابعة لصفحتي الشخصية تصلك حلقه 15

الفصل الخامس عشر

بقلمي#بقلمي#رحاب رمضان💛💋

تروح بضحك:اي قولت بحبك

سليم وهو يحملها ويتجه بها إلي السرير 

وصارت السعاده بينهم وصارت مراته بأرادتها

💖💖💖💖💖💖💖💖💖

ف اليوم التالي ف فيلا سليم العامري 

سليم تستيقظ من النوم وتحس بتقل ع صدره يلاقي روح يبص عليها ويبتسم 

استيقظت روح وقامت مفزوعه وخجل :صباح الخير

سليم بأبتسامه ع خجلها:صباح النور حببتي

روح بصدمه:اي

سليم بضحكة رجاليه جذبتها:حببتي 

وقام متجه الي المرحاض تارك روح ف صدمتها

روح تقعد تفتكر الي حصل بينها وبين سليم

روح لنفسها: خلاص انت قولتيلوا انك بتحبيه وهو بيحبك 

وابتسمت 

فاقت من شرودها ع خروج سليم من المرحاض روح عندما رأته خارج عاري الصدر  

روح بأرتباك:س س سليم عيب متخرجش كدا تاني

سليم بوقاحه: لا حببتي براحتي ومتعصبنيش بدال ما اعمل حاجه متعجبكيش ع الصبح و غمزلها

روح بأرتباك:أ ا ا انت قليل الأدب وجربت ع المرحاض 

سليم بتوعد:انا قليل الأدب والله لما شي

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند رقيه وشمس

رقيه:مالك ي شمس

شمس وهي بتحاول تتماسك:مليش ي بنتي انا تمام

رقيه:ع أساس اني مش عرفاكي 

شمس:انا كويس متقلقيش

رقيه ولسه كانت هتتكلم فونها رن

رقيه:أيوة ي مراد

مراد :ي عقل مراد

رقيهووجهها أحمر:اي طيب 

مراد :يلهوي انتي لسه بتتكثفي 

وخرجت رقيه من اوضه شمس 

شمس وعندما خرجت رقيه انهارت

شمس وهي تبكي:لي لي 😭😭😭😭😭


فلاش باااك 

شمس:بصراحه انا معجبه بيك جداا

كريم وهو بربع حاجبه:نعم انتي اي الي بتقوليه ده

شمس وحست بالاحراج:أ ا نا بس بقولك الي حساه 

كريم ببرود:هو انا عشان اتكلمت معاكي كلمتين زي اي وحده يبقي كدا هتعجبي بيا

شمس:لالا والله مش كدا بس 

كريم مقاطعها:ولا بس ولا نيله بصي ي عثل انا مليش ف الحريم لو بس فكرت فهي ليله وبرميها تحبي تجربي وغمز ليها

شمس ونزلت دموعها وخافتت:أ ا ا انا اسفه 

وتركته وانهارت ف دموعها

باااااااك

شمس ببكاء حار:بكرهكك لو آخر راجل ف الدنيا مش عايزاك😭😭😭😭

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند منزل كريم كان معاه مراد

مراد:ف اي ي بنأدم انت

كريم بخنقه:مفيش حاجه

مراد بهزار:طيب ورحمه المدام لتقول

كريم بعصبيه:مجبش سيره مراتي ع لسانك ي مراد فاهم

مراد:خلاص ي كريم انا مكنش قصدي

وكان هيخرج

كريم:متزعلش ي صحبي بس انت عارف اني خديجه مراتي الله يرحمه مبحبش حد يقول اسمها وكأنها عايشه

مراد:مالك ي كريم فهمني

كريم:قص عليه كل الي حصل

مراد بأستغراب:لي تعمل كدا ي كريم

مفكرتش هي هتبقي عامله ازاي لي كدا

كريم بخنقه :والله مش عارف مالي وازاي قولت كدا بس ف ثانيه اتخيلت مراتي ومقدرتش

مراد:حاول تصالح الي انت عملته وعلي فكره شمس عمرك ما هتلاقي زيها 

كريم بتفهم:وانا مش عايز 

مراد بعصبيه:انت اي ادي فرصه لنفسك مراتك ميته بقالها 3سنين أرحم نفسك مش هتموت وراها ي صحبي ادي نفسك فرصه فرصه وحده 

كريم بعصبيه:انا نازل سلام

ونزل وركب عربيته متجهه الي المقابر 

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند سليم العامري

خرجت روح من الحمام 

واتجهوا هم الاتنين الي الاسفل

الفت:حبيبي واخيراا 

سليم:ازيك ي داده

الفت:الحمد لله ي ابني انت كويس

سليم: الحمد لله

روح بزعل طفولي:والابجوره الي جنبه مش مهم وضربت قدميها ف الأرض زي الاطفال

الفت بضحك:انتي الاقمر بتاعتنا

روح بأبتسامه:حببتي 

سليم ببرود:طاب اي مش هنفطر 

روح وهي بتبرطم:دايما فاصل الأمور أبو برودك 

سليم بغضب مصتنع:بطلي برطمه

روح:براحتييي

وقعدوا يفطروا 

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

ف مكان آخر كانت جيسي تجهز نفسها ونازله

أول ما خرجت من باب العماره

جيسي باستغراب:اي ده اي الي جابك وعرفت اني ساكنه هنا ازاي

اوس بتكبر:السؤال ده بلاس لاوس الأنصاري

اوس بأمر :اركبي

جيسي:لي 

اوس بهزار:جعان ي خلق عايز أفطر

جيسي بضحك:حاضر ي عم بس فضحتنا 

اوس:احسن عشان تأكليني

انتي الي هتعزميني صح

جيسي بضحك: بس كدا حاضر

وركبوا السياره متجهين الي مطعم عشان يأكلوا 

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عن كريم وصل الي المقابر وقعد قدام قبر مراته 

كريم بيكلم قبر مراته وبيعيط:سبتيني لي مقدرتش تقعدي معايا لدرجه دي بتكرهيني دا انا حتي كنت بحبك اكتر من اي حد انا سبت أهلي عشانك سبت الدنيا كلها عشانك وف الاخر تمشي وتسبيني طاب ليي لي 😭😭😭😭😭😭

قام كريم وخرج من المقابر متجه الي مكانن ما

💔💔💔💔💔💔💔💔💔

عند جيسي 

جيسي بأستغراب:اي ده انت موديني ع فين

اوس:لا رد

جيسي بخوف:رد انت موديني ع فين وأي المكان ده

اوس:لا رد

جيسي بعياط:رد ابوس إيدك موديني ع فين وأخرجت فونها عشان ترن ع سليم ولكن ف نفس اللحظه اوس اخد منها الفون وراماه ف الأرض

 

بااااااااااااااس

ي تري كريم رايح فين 

ي تري الفرح بين سليم وروح هيدوم 

واي تري اوس مودي جيسي فين وأي الي هيحصل

انتظرونييي

رأيكم يهمني حبيباتي

بقلمي#بقلمي#رحاب رمضان💋💙😌

علق ب 20 ملصق ومتابعه لتضلك حلقه 16

الفصل السادس عشر وقبل الأخير

بقلمي#بقلمي#رحاب رمضان ☺

جيسي بعياط:رد ابوس إيدك موديني ع فين وأخرجت فونها عشان ترن ع سليم ولكن ف نفس اللحظه اوس اخد منها الفون وراماه ف الأرض

اوس بغضب:لازم انتقم

جيسي بخوف:من مين 

اوس بعصبيه اكتر:من اخوكي الي قتل ابويا وعجزني هحرق قلبه عليكي ي جيسي

جيسي ببكاء:انا معرفكش والله ومعرفش حاجه عنك

اوس مردش عليه ظل مكمل ف الطريق

ويجيب منهارة ف البكاء

💔💔💔💔💔💔💔💔💔

عند سليم العامري

خرج سليم متجه الي الشركه 

اوقفه صوت 

روح ببراءة :سليم ممكن مش تروح الشركه

سليم وهو يربع أيده :دا لي بقا

روح:عشان انا مش عاوزه اقعد وحدي اقعد سليني

سليم وهو يرفع حاجه:ع أساس اني قرطاس لب

روح ببراءة:متقولش ع نفسك كدا ي حبيبي انت احسن

سليم بغضب مصتنع:رووح اطلعي ع أوضتك و اقفلي ع نفسك لحد مرجع

روح بزعل طفولي وهي تضرب رجلها ف الأرض :والله انت وحش وانا مخصمااك ي بااااااارد 

سليم وهو يقترب منها:انا وحش

روح بخوف:ل ل ل لا والله بهزر بهزر ي سليم

سليم وهو يحاول يكتم ضحكته:ازاي ما انتي كنتي متنزفزه

روح بأرتباك:د د د دا تمثيل ي حبيبي 

وهنا انفجر سليم من الضحك ع منظر روح 

روح مصددمه وتايهه في ضحكته

 واقترب منها سليم وطبع قبله صغيره ع شفايفها

روح بفزع:يخربيتك اي الي انت عملته ده

سليم:عملت اي

روح بتلقائيه:يخربيت البيت الي جنب بيتك كيف تبوسني كدا احنا صعايدة

سليم وانفجر ف الضحك مره آخره ع حبيبته

وشالها سليم وصعد بها إلي غرفتهم

روح وهي ماسكه ف قميصه:سليم متمشيش

سليم وهو يطبع قبله ع رقبتها:مش همشي ي حببتي 

سليم بوقاحه:بس بكدا يبقي تنفذي طلبي وغمز لها

روح بشهقه وخجل: سليم مراد عاوزك ف الشركه 

سليم بتوهان ف جمالها:وانا عاوزك انت 

واقترب منها وغاصوا ف العقل 

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند البنات 

رقيه :انا نازله ي شمس

شمس:ماشي

رقيه:عايزاه حاجه اجبهالك وأنا جايه

شمس بأبتسامه باهته:لا شكرا

رقيه :ماشي ي حببتي مش هتاخر بأي

شمس:بأي

وخرجت رقيه من المنزل متجهه الي مكان ما لمقابله مراد

قعدت شمس تفكر ودموعها تنزل وكل متفكر انها قللت

 من نفسها تنهار 

ف نفس اللحظه خبط بابا الشقه بتاعت شمس

شمس بتلقائيه:نسيتي اي ي رقيه 

ومسكت دموعها وقامت تفتح الباب بس كان باين ع وشها انها معيطه

عندما فتحت الباب شمس انصدمت

شمس:انت 

كريم :اه انا 

شمس بكسره:اي نسيت تقول حاجه جاي تكملها

كريم بندم:لا جاي اقولك حاجه تاني

شمس :خير

كريم وهو يحط رأسه ف الارض:انا آسف

شمس حزنت ع حزنه واتبكت:أ ا ا ا انت بتتأسف ع اي وحاطط رأسك لي ف الأرض 

وأكملت بأنكسار ودموع:انت معملتيش حاجه انا الي فكرت ف حاجه استحاله تتحقق

كريم بتلقائيه:تعرفي اي عني

شمس بأستغراب :ولا حاجه

كريم بحزن باين اووي عليه:انا كنت متجوز ي شمس

شمس بأستغراب:نعم ازاي

كريم :زي ما انتي سامعه انا كنت متجوز واكمل بدموع ومراتي الله يرحمها وكنت بحبها اووي اووي ومفكرتش ف الجواز خالص فلما جيتي انتي تقوليلي انك معجبه بيا جات صورتها قدامي حسيت اني بخونها لمجرد وقتي معاكي انا آسف ع اي كلام قولته بس بجد انا كنت مغيب ومكنتش  عارف بقول اي حبي ليها عماني عن اي حاجه انا آسف بجد سمحيني

شمس وهي منهاره من كلامه:يبختها بيك بجد 

كريم:انا مش بقولك كدا عشان تقوليلي ي بختها بيك

شمس بأبتسامه خفيفه:انا مسمحاك ومش زعلانه ومن انهارده أصحاب 

كريم بأرتباك :بس انا عندي طلب تاني

شمس بأستغراب:اكيد اوامرني

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند رقيه ومراد 

رقيه:اي الخروجه المفاجأة دي

مراد :عشان حاجتين

رقيه:اي هم 

مراد:عشان كريم راح لشمس يصلحها 

وعشان نحدد فرحنا ي قمر وغمزلها

رقيه بخجل:أحترم نفسك ي أستاذ

مراد:حاضر بس كدا

رقيه:اه 

مراد:طيب فرحنا  كمان أسبوع 

رقيه:اي السرعه دي

مراد:انا صابر أسبوع بالعافيه

يلا ي ماما بدال مغتصبك هنا خليني اروحك

رقيه :انت يتخاف منك

مراد:جدا اعثل 

واتجهوا الي خارج الكافيه متجهين الي المنزل

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند اوس وصل بجيسي أحد العماير ف الصحرا

جيسي وهي تتراجاه:ابوس إيدك سيبني

اوس :ممكن تسكتي 

وجرها وراه واتجه بها إلي الاسانسير 

وجيسي تحاول أن تهرب منه لاكن مقدرتش قعدت تترجاه لكن لا حياه لمن تنادي

واتجه بها إلي أحد الشقق ورماها ارضا

اوس :أهلا أهلا بيكي ي قمر

وأخرج اوس ورقه من جيبه وهو بيديها لجيسي

اوس  ببرود:أمضي

جيسي:اي ده 

اوس ببرود:اتنازلي عن الشقه الي انتي فيها ليا

جيسي بأستغراب:وأنت عامل كل ده عشان أتنازل عن الشقه

اوس:اه 

امسكت جيسي الورقه ومضت دون أن تقرأ

وعندما مضت أمسك اوس الورقه وظل يضحك

جيسي بأستغراب:انت بتضحك ع اي ع العموم مليش دعوة خرجني من هنا

اوس:هتروحي فين ي زوجتي العزيزه الي مضيتي عليها دي ورقه جوازنا


باااااااااااس

بقلمي#بقلمي#رحاب رمضان 💙💋💅

ي تري اي الطلب الي عايزه كريم

ويا تري رد فعل جيسي اي

واي الي بيفكر في مراد

انتظروني بعد قليل

رأيكم يهمني ي قمرات☺💙💋

متابعة او اضافه تصلك حلقة الاخيرة 

وعلق ب 20 ملصق


الفصل السابع عشر والأخير

بقلمي #رحاب رمضان 💋💅💙

جيسي بأستغراب:انت بتضحك ع اي ع العموم مليش دعوة خرجني من هنا

اوس:هتروحي فين ي زوجتي العزيزه الي مضيتي عليها دي ورقه جوازنا

جيسي بصدمه:انت اتجننت

اوس وهو يصفعها:اه اتجننت ولسه هوريكي الجنان 

واقترب منها ومسكها من شعرها وجرها لحد الاوضه

وجيسي بتصرخ وتعتذر وتترجاه وهو ولا هنا

وصل الي الاوضه ورما جيسي ع السرير 

جيسي بخوف:ابوس إيدك ابعد عني

اوس:استحاله انا هاخد حقي منك

جيسي وهي تتراجع الي الخلف:ابوس ايدك بلاش والنبي

انقض اوس ع جيسي وسط صراخها وهو لا حياه لمن تنادي ولكن كانت المفاجأه

☺☺☺☺☺☺☺☺

عند سليم كان نايم ع السرير 

وروح ف حضنه

سليم :اي انتي مبسوطه كدا

روح بخجل:بس ي سليم اتلم

سليم بضحكه :حاضر ي ستي

وفي نفس للحظه أمسك سليم تليفونه وجد رساله

 وعندما رأها تحول الي بركان غضب

وقام من ع السرير وهو بتزعق وبيكسر ف كل حاجه حواليه

روح بعياط :مالك ي سليم حصل اي 

سليم بصراخ:انتي تخرسي خالص فاهمه

روح ببكأء وخوف:ح ح ح حاضر 

وظل سليم ع نفس الحال 

وظل يكسر ف كل شي حواليه

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند كريم 

كريم:عايز منك طلب

شمس:اكيد اتفضل 

كريم:ممكن تقبلي تتجوزيني

شمس بفرحه ونسيت كل الي قلهولها:موافقه 

ف نفس اللحظه أتي مراد ورقيه

مراد بهزار:خلفتوا ولا لسه

كريم وكان هيكلمه لكن واقفه صوت رقيه 

رقيه:الله يباركلك فرحنا بعد.أسبوع عايزاه حي

وظلوا يضحكون 

كريم:فرحنا مع مراد ورقيه بعد أسبوع

شمس:بس احنا متخطبناش

كريم :خطوبه وكتب كتاب وفرح ف يوم واحد

شمس بخجل:موافقه 

ف نفس اللحظه جه مكالمه لكريم رد عليه

كريم بفرح:أيوة ي صاحبي

سليم :انت فين تعالالي حالا

كريم بخضه:ف اي ي سليم روح فيها حاجه

سليم بصراخ:قولت تعالي وبطل رغي

كريم :حاضر مسافه السكه سلام

واغلق الخط

مراد بأستغراب:مال سليم ي كريم

كريم :ربنا يستر

يلا بينا واخد مراد متجهين الي فيلا سليم

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند اوس وهو يقوم من ع السرير

اوس :اي ي محترمه

جيسي بخوف وبكاء:ارحمني والنبي مشيتي

اوس:طبعا اخوكي سايبك هنا ع حل شعرك وي تري مين الي عمل كدا

جيسي:أخرس ي حيوان انا أشرف من اهلك

اوس وهو يصفعها:كمان ليكي عين تتكلمي واكمل بصراخ مش عايز اسمع صوتك انا هخليكي كام يوم هنا اتمتع بيكي وهقتلك لأن مبقتيش تنفعي  ف انتقامي ي مدام

جيسي بصراخ:انا كنت متجوز ي حيوان 

اوس اتصدم:نعم

جيسي ببكاء:اه كنت متجوزه 

اوس :ومين بقا كملي كدب

جيسي:لا انا مش بكدل انا م تجوزه من إسلام الفاروق الله يرحمه

اوس والصدمه شلته واقف:انتي بتقولي اي كلام وخلاص

جيسي وهي تحاول تقوم:لأ مش أي كلام 

ومسكت شنطتها وأخرجت ورقه قسيمه جواز جيسي من إسلام

وعندما شافها اوس زادت صدمته ها هو سليم الذي قتله

وتركته واتجهت الي المرحاض 

أما اوس ظل يفكر هيعمل اي

☺☺☺☺☺☺☺☺

وصل كل من مراد وكريم الي فيلا العامري

واتجهوا الي الداخل 

رأوا سليم بياخد سلاحه وخارج

كريم:ف اي ي سليم فهمني

مراد:منتطق ي سليم

سليم  بغضب:اوس الكلب اتجوز اختي

كريم بأستغراب :ازاي 

سليم بعصبيه:وانا اش عرفني 

كريم :طيب انت عرفت مكانهم

سليم:أيوة لأن حاطط G P S 

ف السلسه الي بتلبسها علطول

كريم ومراد :طاب يلا واتجهوا الي الخارج

متجهين الي مكان الطياره

أما روح ظلت تبكي خوفا حتي غفت

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند جيسي

خرجت من الحمام وجلست ع الأريكة 

اوس:اتجوزتوا أمته وازاي وسليم ميعرفش

جيسي بصتله بعيون منتفخه من العياط

اوس بعصبيه:ردي

جيسي بخوف هقولك

فلاش باك

ف أحد الكافيهات 

جيسي بدموع:سليم هيسفرني ي إسلام

اسلام:معلش ي حببتي أمان ليكي

جيسي:بس انا مش عايزه اسيبك

وعايزة نتجوز

اسلام :نتجوز ي حببتي بس لما ترجعي

جيسي:وانت اي الي يضمنلك انيي هرجع مش م تجوزه

اسلام:عشان انتي بتحبيني

جيسي بعناد:قول انك كنت بتضحك عليا عموما انا هتجوز ي إسلام 

اسلام بغضب:تتجوزي اي دا انا أكون قاتلك

جيسي:متقدرش

وقامت عشان تمشي لكن كانت ايد إسلام أسرع 

وجذبها

اسلام بعصبيه:انا هكتب عليكي ودلوقتي ي بت العامري بس ف حاجه كمان

جيسي:اي هي

اسلام:هاخد حقي كزوج منك

جيسي :الي هو ازاي

اسلام:سياتك ف بلد غريبه وانا لازم اخد حقي كزوج منك

جيسي:ده الي هيريحك

اسلام:اه 

جيسي:تمام وانا موافقه 

بااااااك

جيسي بأنهيار :ارتحت كدا سمعت كل حاجه ممكن تمشي 

اوس وفاق من شروده:اي كل ده وسليم ميعرفش

جيسي:لا ميعرفش

اوس بأسف :انا آسف اني قولتلك كدا وشكيت  فيكي

جيسي بأنكسار:اي حد ف مكانك كان هيقول كدا ما كلو عشان جوزي مات😭😭😭😭

اوس بحزن:انا بجد آسف واقترب منها احتضنها 

☺☺☺☺☺☺☺☺

بعد عدت ساعات وصل سليم ومراد وكريم ومجموعه من الحراس الي المانيا قدام البيت الي موجوده فيه جيسي

صعد كل من سليم ومراد وكريم

وطرق الباب وفتح اوس  الباب وكانت صدمه بالنسبه له

ومسكت سليم من لياقته 

سليم بعصبيه:فين أختي ي ابن.....

اوس وهو يحاول يفك ايد سليم 

ف نفس اللحظه خرجت جيسي من الغرفه ع سليم

جيسي بصراخ:سليم سيبه بقا

سليم بأستغراب:اسيب مين 

جيسي ببكاء:سيبه ويلا نمشي

اوس :مراتي مش هتمشي من هنا

سليم:انت صدقت ولا اي انت هتطلقها دلوقتي 

اوس بغضب :مش هطلق ي ابن العامري

سليم بعصبيه:هطلقها

اوس:مش هطلق ولعلي ما ف خيلك اركبه

سليم واتجه كي يلكمه لكن تفجأ عندما رأي جيسي تقف قصاده

سليم:اووعي ي جيسي

جيسي بدموع:أمشي ي سليم 

سليم بأستغراب:أمشي اي انتي اتجننتي

جيسي بدموع :بقي جوزي خلاص

واكمل اوس قولا وفعلا وهنا حس سليم كأن حد ضربه ع دماغه 

كريم:اهدا ي صحبي اصنب طولك 

جيسي:مراد خد سليم وامشوا ارجوكم

مراد:نمشوا اي انتي مبتحسيش

جيسي بأنهيار:لا بحس عشان كدا امشوا 

سليم:مش قبل ما اخد روحوا 

كريم:اهدا ي سليم اهدا

سليم:مش ههدا وطلع سلاحه موجهه ع اوس 

جيسي :يبقي تقتلني قبله

سليم بصراخ:انتي لي بتعجزيني انتي الي بتعملي كداا هددت بأي فهميني اسيب الشخص الي قتلي صحبي وجاي عشان يقتلي اختي انت اتجننتي

جيسي بصدمه:صحبك مين

سليم بأنهيار:هيكون مين اسلام ي هانم الي كان بيحبك وطلب ايدك مني وهو بيموت 

ورجع صوب سلاحه عليه محدش هيفلتك مني ي اوس الأنصاري

ف نفس اللحظه مشيت جيسي من أمام اوس 

اوس وأحس انها النهايه

جيسي ببكاء وانهيار وهي تصفع اوس :انت الي قتلته انت الي قتلته انا بكرهك بكرهك  وفقدت الوعي 

سليم بعصبيه:خد جيسي ع تحت ي مراد

حملها مراد واتجه الي اسفل

امال سليم فقال لاوس:نهايتك جات ي ابن الأنصاري مراتي وأختي معنديش أغلي منهم وأنت حاولت تبعدهم عني زي اسلام خلصت وضربه بالرصاص ف قلبه 

كريم:طاب ممكن يلا من هنا

وسابوا اوس يموت وخرجوا متجهين الي الاسفل

متجهين الي الطياره 

☺☺☺☺☺☺☺

عند روح 

صحيت روح ورأت الغرفه افتكرت كلامه وطريقته

روح لنفسها :فكرتي أنه هيتغير الي زي سليم مبيتغيرش يرب الصبر 

ف نفس اللحظه دق باب الغرفه 

روح :ادخل 

دخلت الفت

الفت بصدمه:اي ده هو سليم حصله اي

روح :معرفش

الفت:طيب ي بنتي انزلي كولي

روح:لا ي داده مش ها كل

الفت:ي بنتي علاجك

روح بدموع:مش هام ده ويرب اموت وانهارت واحتضنتها الفت 

الفت:اهدي ي بنتي سليم بيحبك بس اكيد ف حاجه حصلت استهدي بالله كدا 

روح : حاضر

الفت:يلا ي بنتي تعالي معايا تحت عشان اخلي  حد يجي ينضف الاوضه

روح:ماشي هغير وانزل

دخلت إلي المرحاض  

وبعد دقائق خرجت متجهه الي الاسفل

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

عند البنات

رقيه:ي تري ف اي

شمس:مش عارفه 

رقيه:المشكله أن مش هنعرف نوصل لروح

شمس:ربنا يسترها يرب

☺☺☺☺☺☺☺☺

بعد عدت ساعات وصل سليم وجيسي وكريم ومراد الي الفيلا

واتجهو الي داخل الفيلا

ف نفس اللحظه كانت روح قاعده ع الاريكه بتفكر

وعندما دق الباب 

اتجهت مسرعه الفت لتفتح 

 عندما فتحت انصدمت بوجود جيسي 

الفت:جيسي حببتي مالك 

سليم:خديها لاوضتها ترتاح

الفت :حاضر.

أما مراد وكريم استأذنوا حتي يمشوا

ومشوا

أما سليم رأي روح قاعده عيونها مورمه من كتر البكاء

وشفايفها حمرا

سليم:انا آسف ي روح

روح بأنكسار:اتعوت

سليم:أختي اوس اتجوزها وانتقم فيها

روح بخضه:يلهوي طيب هي عامله اي

وانت عملت فيه اي

سليم:ولا حاجه ممكن يلا نطلع لأن محتاج أنام 

واتجه كل من سليم وروح الي غرفتهم وغاص ف نوم عميق

💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

بعد مرور أسبوع وكان فرح كل من شمس وكريم ورقيه ومراد

عند بيوتي سنتر

رقيه:اي ده هي دي طالعه احلي مننا لي وهي مش العروسه وهي بتشاور ع روح

جيسي:معلش أصل مرات أخويا قمر

روح:بأبتسامه المصحف انتي احلي جيسي

شمس :خلصتوا بقا  اي رأيكم فيا

جيسي:ي بختك ي كيموو

ف نفس اللحظه دخلوا الشباب

كريم:انا سمعت اسمي

جيسي:انت بتتلكك

كريم وهو بيبص ع شمس:اي ده انا معايا الا قمر ده يربي

شمس بكسوف:شكرا 

عند مراد

مراد:و المصحف انا أمي دعيالي والله

رقيه :منا عارفه 

كانت روح بتدور ع سليم لكن ملقتهوش وشافتها جيسي

جيسي:هتلاقيه بره 

روح اكتفت بأبتسامه

خرجوا من البيوتي سنتر متجهين الي العربيات

وكان سليم واقف بره وعندما خرجت روح وكأنه شاف ملاك ع الأرض

سليم متجه الي روح:انتو مشفتوش مراتي

روح بزعل طفولي:اديني ي سليم

سليم:اي ده ع  انا مراتي حلووه كدا

روح بنفزه:ع أساس اني وحشه

سليم:دا انتي ست البنات ي روحي 

واتجهو الي القاعه وخلص اليوم وسط رقص كل من كريم ومراد والبنات

☺☺☺☺☺☺☺☺

اليوم التالي 

عند سليم

ف الأسفل 

سليم:مالك ي جيسي

جيسي:مليش ي سليم بس تعبانه شويه 

سليم :من اي 

جيسي :مش عارفه الظاهر برد

عن ازنكم

وقامت متجهه الي غرفتها ولكن وقعت فقدت الوعي

حملها سليم واتجه بها إلي المستشفي

وبعد تحاليل وكشافات كتير

الدكتور:مبروك ي سليم بيه المدام حامل يدوب ملهاش غير اسبوع

وقع الخبر ع سليم كالصاعقه

وظلت جيسي تعيط ع حظ أبنها 

وخرج الدكتور

جيسي:ابوس ايدك ي سليم خليه يعيش وأنا تقولوا انا أبوه مات لما يكبر مش هحكيلوا كل ده انسا  أنه ابن اوس

سليم بدموع:انتي شيفاني مجرم لدرجه اني اقتل طفل ملهوش زنب أن اوس أبو 

جيسي بأبتسامه:شكرا

سليم:ع اي ي هبله

☺☺☺☺☺☺☺☺

بعد 6سنوات

طفل اسلام:بابا بابا 

سليم:ي قلب بابا

اسلام بلاماضه:الست الي بيقولوا انها امي عايزه تضربني

جيسي:ي حيوان انا الست الي بيقولوا

انها أمك دى انا هطلع عينك

روح بضحك ع إسلام

 روح:بس ي جيسي مالك بسولم

اسلام:أيوة بقا 

روح بضحك:ي ابني انت طفل

اسلام:بس طالع ابويا كبير ولا اي ي سليم ي عماري

وظلوا يضحكون ع تلك المشاكس

☺☺☺☺☺☺☺

عند رقيه 

رقيه:ي بت ي ولد تعالوا هنا

مراد:تعالي ي أدهم تعالي ي حورتي

مزعلين ماما لي

ادهم:ي عم دي ست افوشه اووي

حور:ي بابا دي لو مزعقتش بتدايق

رقيه بصدمه:طلعتوا لابوكم عليه العوض

وظلوا يضحكون

☺☺☺☺☺☺☺☺☺

ف غرفه سليم وروح

روح:سليم

سليم:عيونه

رووح :انت اكيد زعلان عشان مش جبتلك نونو بس غصب عني وأكملت ببكاء لو عايز تتجوز اتجوز

سليم :تصدقي فكره

روح بصدمه:يعني هتتجوز

سليم :ايوة

روح بزعل طفولي ودموع:انت بتتكلم بجد

سليم:أيوة والله

روح:تمام عن ازنك وجات تمشي مسكها سليم 

سليم:ي هبله هتجوزك انتي من تاني

عشان انا بحبك ي بنوتي

روح بفرحه:يعني انت مش هامك البيبي 

سليم :معايا تلاته 

روح بعدم فهم:مين هم

سليم بضحك ع صغيرته:معايا روحي ومعايا اسلام وجيسي

روح :انا بحبك اووي وحضنته 

سليم:وانا بعشقكك

☺☺☺☺☺☺☺☺

عند شمس وكريم

شمس:اي رأيك ف بنت خالتو رقيه هجوزهالك ي جاسر

جاسر:بس ي خالتي انا مفكرش ف الجواز دلوقتي وبعدين حور صغيره وهبله

شمس:عيب ي جاسر تقول كدا

جاسر :حاضر هكدب المره الجايه 

شمس:شايف ابنك ي كريم

كريم:الواد طالع لابوه ملهوش ف الستات

جاسر:قولها ي والدي عشان هي مش مصدقه

شمس:طلعت لابوك يخلف ربنا 

وظلوا يضحكون☺☺☺

و

وهنا خلصت روايتي يرب تكون عجبتكم

شكرا لناس الي تابعتني بجد 

انتظروني ف رواية جديده

بقلمي #رحاب رمضان 💅💋💙

وكل سنه وانتوا طيبين جميعاا 

وأن شاء الله سنه سعيده عليكم

تبقي سنه سعيده عليكم 

هتوحشوني💋💖😙

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close