القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية جبروت عاشقان الحلقه الاولى والثانية والثالثة بقلم فرح عبد الرحمن كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات

 

رواية جبروت عاشقان

الحلقه الاولى والثانية والثالثة

بقلم فرح عبد الرحمن

هو يكره النساء وهي ماضيها عقبه لها هو عصبي لا يخاف احد وهي عنيده لا تهاب احد فكيف سيجتمع العشاق وكيف سيجدون السعاده لكلا منهما وهل يحتاج حبهما تضحيه ؟؟      هل سيتفق كل من رعد وفرح وسيعيشون بسعاده ام ان قصتهما تحتاج مكافحه      جبروت عاشقان 😊

الشخصيات 

فرح الدمنهوري : بنوته جميله عندها ٢٠ سنه في كليه هندسه سنه ٣ عنيها بني غامق ورموشها طويله وبشره قمحاويه وشعرها لونه بني فاتح وقصير (كيرلي) وعندها غمازه الي يشوفها يقول عليها هاديه و ملاك بس هيا مجنونه ومرحه جدا وبتحب تستمع بوقتها وعنيده جدااا ومبتحبش حد يمشي كلامه عليها بس بعد الحادثه الي حصلتلها من سنه اتحولت وبقت عصبيه جداا وجاده جداااا ومبتهظرش غير مع ناس معينه وبتحب اخواتها ومعتبره نفسها هي امهم وابوهم بعد الي الحصل وكمان هي المسئوله عن مجموعات الدمنهوري 


سلمي هلال :بنوته جميله وهبله وملهاش في المشاكل والمصايب عكس فرح وجني عنها ٢٠سنه في هندسه سنه ٣ شخصيه مرحه وطيبه ملامحها طفوليه (وده يخليه جذابه اكتر ) عنيها بني فاتح وبوقها ومنخيرها صغيره وعندها خدود وعندها غمازه شعرها بني غامق متوسط الطول وبتشتغل مع فرح في الشركه 


جني نصار :عندها ٢٠ سنه في كليه هندسه في سنه ٣ ملامحها جميله عنيها سوده ورموشها طويله عندها غمازه وشعرها اسود وطويل بتكره الولاد لسبب هنعرفه بعدين حنينه بس عصبيه جدااا وبتحب تسيطر وتمشي كلمتها بس في الاخر طيبه ومبتحبش تزعل حد منها (عكس فرح جداا يا سبحان الله 😂)بتشتغل مع فرح في الشركه  


(ملحوظه :فرح وسلمي وجني التلاته قرايب بس الي يشوفهم يقول تؤام مرتبطين ببعض اوي التلاته ضلع ثلاثي واسرارهم كلها مع بعض علي الحلوه والمره مع بعض والتلاته بيحاول ينسوا همومهم ويعيشوا حياتهم مع بعض من غير مشاكل بس يا تري للقدر رأي اخر (ده انا هنفخهم😂 ))

.................................

رعد الجارحي :عنده ٢٥ سنه المسئول عن مجموعه شركات الجارحي عنيه لون العسل ورموشه طويله وكثيفه شعره بني فاتح و عضلات وسكس باكس(يارب ارزقنا 😂)عصبي جدااا ومبيحبش حد يعند معاه او يستفزه الناس بتخاف منه وبتعمله الف حساب  بيحب عيلته جدااا وبيخاف عليهم بيكره البنات ماعدا اخته لسبب هنعرفه بعدين (اه صح ومشهور بالفهد 😍)


اسر الجندي : عنده  ٢٥ سنه ظابط في المخابرات الخاصه مسمينو ثعلب المخابرات لذكاءه ودهاءه  بيحب شغله جدا و اهله ماتو في حادثه و صاحب رعد جداا و اهل رعد بيعتبروه منهم عيونه عسلي فاتح و بشره قمحاويه وشعره اسود وعنده حليه خفيفه بتزود من جازبيه وطبعا عضلات وسكس 

باكس مش ضابط 😂


ادهم الدمنهوري :ابن عم فرح بيشتغل ماسك مجموعات الدمنهوري بره مصر عنده ٢٣ سنه دمه خفيف وبيحب الهزار بس وقت الجد او لما بيتعصب ميعرفش ابوه وامه وطبعا وعضلات بقا وجمدنه عنيه خضرا وشعره بني فاتح ورموشه كثيفه (ميختلفش حاجه عن المزز الي فوق 😂)

...............

فجر الدمنهوري :اخت فرح الصغير عندها ١٨سنه في ٣ثانوي ملامحها جميله بشره بيضاء عيون زرقاء لون البحر انف صغير شعر اسود طويل بنت كيوته في نفسها كده والمدلعه 


فاطمه الدمنهوري  :اخت فرح الكبيره عندها ٢٥سنه دكتوره جراحه ومديره مستشفي الدمنهوري بتحب شغلها جدا ومش مهتمه بالحب خالص ملامحها عاديه بس ليها جاذبيه خاصه بشره قمحيه عيون بني غامق شعر لون الشيكولاته طويل وناعم (ربنا يسامحني 😂)


محمد الدمنهوري :اخو فرح الصغير وتوأم فجر عنده ١٨ سنه في ٣ ثانوي الشهير ب(زينه الرجال )عنده الكوره دي هوايه بيعشقها احنا معتبرينه احمد عكاشه بتاع العيله امور ورغم ضغره الا انه عنده عضلات برده 😂بشرته بيضاء عينه لون الشيكولاته


يوسف نصار :اخو جني الصغير عند ١٨ سنه في تالته ثانوي مؤدب وخادي بس عنيد جدااا وعصبي جداااا و برده رغم صغر سنه الا انه عند عضلات وسكس باكس 😉بشره قمحاويه وعيون سوده وشعر اسود شبه جني جدااا 


مريم الجارحي :اخت رعد الصغيره عندها ١٨سنه في تالته ثانوي هاديه وبتحب اخوها وعيلتاها جدا بشره بيضاء ولامعه مثل الزجاج وعيون لون القهوه وشعر اشقر طويل (حاجه كده استغفر الله العظيم 😂)


الحلقه الاولي 

في قصر الجارحي تستطع الشمس في جناح رعد

-سناء:قوم يلا يا حبيبي هتتاخر علي الشغل 

-رعد:صباح الخير يا ست الكل 

-سناء:صباح النور يا حبيبي يلا اصحا كده وفوق عقبال ما احضرلكو الفطار 

-رعد : حاضر يا سوسو 

نهض رعد واتجه نحو المرحاض الغاص بغرفته واخذ شاور وتوضئ وخرج وارتدي ملابسه وادي فرضه واتجه الي الدرج 

-مريم :ايوه ايوه المزز الي متشيكه 

-رعد بصدمه : المزز انا نفسي افهم بتجيبي الالفاظ دي منين 

-مريم ببرائه :من صحابي يا ابيه بيقعدو يقولولي اخوكي مز وعرفينا عليه

-رعد بغرور :من نحيه مز فا انا مز فعلا يماما 

-سناء من الاسفل بصرامه :يلا يا اخويا منك ليها الفطار جهز 

يهبط رعد و مريم و يبدائو في تناول الافطار 

-رعد : الي قوليلي يبت يا مريم انتي في سنه كام دلوقتي 

-مريم :واللهي يا اخويا بيقولو اني في تالته ثانوي 

-رعد :نهار ابوكي اسود بيقولو امال انتي لازمتك اي يا جزمه قديمه 

-مريم :الله يا ابيه وانت مالك ماهي الحمدلله معديه ببركه ربنا 

-رعد بسخريه :وايه لازمه ابيه بقا ده انتي ناقصه تقوليلي يسطا رعد

-سناء :باااااس ابوس ايدكو انتو الاتنين انا عندي صداع هو انتو لازم تقرفوني كل يوم مينفعش تاكلو وانتو ساكتين 

-رعد بيبوس ايد امه :ولا عاش ولا كان الي يقرفك يحبيبتي 

-مريم :الركات القرعه دي متفرقش مع ماما يحبيبي صح يماما 

-سناء :لا بتفرق يا عين امك 

-رعد :اووو اين الجبهه انا لا اراها 😂

سناء :رعد انا عايزاك في موضوع 

_رعد بتنهد :هو نفس الموال بتاع كل يوم يا امي صح 

_سناء :يبني ريحني بقا نفسي اشوفك متجوز ومخلف قبل ما اموت 

-رعد :بعد الشر يا حبيبتي بس انا كذا مره اقولك جواز مش هتجوز 

-سناء بعصبيه :خلاص يا رعد اعمل الي انت عاوزه 

-يخرج رعد وهو متعصب و يروح الشركه 


-مريم :ليه يا ماما تمشيه كل يوم وهو متعصب كده ما انتي عارفه رعد وعارفه ان هو مش عايز يعيد التجربه دي تاني 

-سناء بدموء: مش بايدي يا بنتي نفسي اشوفه متجوز ومخلف نفسي اطمن عليه وعليكي قبل اما اموت العمر بيجري وانا نفسي استريح 

-مريم وهي تحتضن امها :خلاص يحبيبتي ان شاء الله يلاقي الي يحبها ويتجوز وتفرحي 

-سناء بعياط:يارب 

-مريم بصريخ :اعاااااا يماااااماااا اتاخرت المستر هينفوخنيييييي سلاااام يا مزه ده انا هتشحور ربنا يخدك يا رعد ديما جايبلي مصايب الا ولا مره استفدت منك فيها 😂

_________

في مكان اخر تستيقظ من النوم وتدلف المرحاض الخاص بغرفتها وتاخد شاور وتتوضئ وتخرج وترتدي ملابسها وتادي فريضتها

مملابس فرح 



-يتفتح الباب فجاءه 

جني بصريخ :اعااااا لااااا خيانه بتخونيني يا واطيه ومع مين مع المخده الي قطنها من خيري لا لا انا مصدومه مصدومه مصدومه ااااه

-سلمي تطلع فجاءه وتمسك جني من قفاها :ده علي اساس انك العفيفه الشريفه الي ملكيش في حاجه انطقي يا بت فين فرده الكوتش بتاعي الابيض الي مكتوب عليه فيلا 

-فرح فجاءه :جري اي يا زفته منك ليها انتو جايين تتحاسبو هنا متقفي عدل منك ليها بدل ما اشلوحكو اقسم بالله وبعدين انتي هتحوري انتي كمان يا سلمي من امته وانتي كان عندك كوتش نوعه فيلا 

-سلمي :ومين قالك ان الكوتش نوعه فيلا 

-فرح:انتي هبله يبت مش انتي الي بتقولي مكتوب عليه فيلا 

-جني :لا يا فرح متظلمهاش حرام ده انا الي حسيت ان خطي بقا وحش فقولت اكتب فيلا علي الكواتش بتاعها 

-فرح بصريخ :يا خالتوووووو تعالي خدي بنتك وبنت اختي انا ضغطي علي منهم 

-هناء :في ايه يفرح بتصريخي ليه علي الصبح صحيتي الفيلا كلاها وزمانهم هيجو يعلمو عليكي دلوقتي 

_فرح :مين دول الي يعلموا عليا ولا عاش ولا كان الي يرفع اه عليا 

-سلمي :يا واد يا متمكن 😉

-فرح :اومال يبت ده انا مسيطره 😂

-جمال من خلف فرح :في حاجه يفرح 😈

-فرح بتصنع الخوف :لا ولا حاجه يخالو ده انا كنت بس بعلمهم درس السيطره المتنقله عارفه 😅

-جمال :لا يا فرح عرفهوني 

-فرح :لا لما افضالك ابقا اعرفهولك 😂

-جمال :فرررررررح اتلمي بدل ملمك بطريقتي 😡

-جني :اهدي يعم الحاج ده بدل متشكر البت انها بتعلمكو من غير فلوس 

-سلمي :اه واللهي يبنتي الناس بقت نفوسهم وحشه اوي الايام دي 

-جمال بنرفزه :برررره يزباله منك ليها 😡

-فرح :بره اي يا خالو دي اوضتي 


جمال طلع يجري ولا فرح وجني الفيلا كلها 

-جمال :ااااا يا ولاد الكلب منك ليها انا معرفتش اربي مهو لو عرفت اربي مكنش هيكون ده حالنا

-فرح بغرور :اي يا خالو فرح الدمنهوري مديره شركات الدمنهوري وكل ده مش مكفيك اه واللهي علي رأي الشاعر الي في مسلسل ابو البنات الي مش فاكره اسمه النفوس بقت سوده وقله الاصل بقت موضه 😂

-جمال وهو بيحدف عليها الشبشب :اه يبنت الجزمه بقي انا نفسيتي سوده وقليل الاصل تربيه زباله صحيح 

-فرح :انا بقول علي رائ الشاعر انت الشاعر 

-سلمي :اه صحيح انت الشاعر 

-جني :اي ده يخالو هو انت الشاعر 

-هناء :اي ده يجمال هو انت بقيت شاعر ومقولتش 

-سلمي :اه يا خالتو شوفتي بيخبي عليكي دي اصولي يخالو انا ربيتك لا لا انا اتخذلت فيك بجد 

-جني :فين الاخلاص فين 

-فرح بسخريه :راح يجيب الفطار وجي مخلاص يزفته منك ليها انتو هتظيتو متيلا نفطر عشان نتنيل نلحق الجامعه وكمان دكتور حامد مشي وهيجي دكتور جديد انهارده 

-محمد اخو فرح :فرررررررح 

-فرح بخضه :اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بيطلعو امتا دول 

-فجر اخت فرح :الساعه ١٢و٤و٨

-يوسف اخو جني : ده علي كده في بريك بقا يا انسه فجر 

-محمد :اكيد طبعا يا جوووو 

-يوسف بتفكير :لا دا انا ممكن ادخل المجال ده بقا 

-جني بصريخ :لاااااا يخويا مش كفايه فرح قربت يجيلها شلل ارتعاش من الخضه بتاعه كل يوم اما انا ممكن اطب ساكته فيها 😂

-يوسف :خلاص يبقا علي بركه الله انا هدخل المجال ده 😂

-سلمي :اسفخس عليك تربيه ناقصه 😂

-يوسف :انا متربتش اصلا 😂

-هناء :طب واللهي لقول لابوك 😈

-فرح :البس يا جوووو 

-جمال :خلاص يا ولاد الكلب كلكوا انا هغمض وافتح مشوفش خيال حد فيكم قدامي 

طبعا قبل ما يغمض كان كل واحد في مكانه 😂


يا تري كيف ستقابل العشاق ؟؟

وما هو سر رعد المخفي ؟؟

الحلقه التانيه 

في مقر شركات الجارحي 

يدخل رعد المكتب وهو متعصب ويدخل وراه اسر 

-اسر :في يبني مالك 

- امي يا سيدي كل لازم تديني محاضره الصبح مينفعش تمشيني فرحان ابداا 

كاد اسر ان يتحدث ولكن قاطعه طرق علي الباب

-رعد :ادخل 

-ريم بمياعه ودلع :ايوه يا فندم عندك مقابله كمان ١٠ دقائق 

-رعد :اجلي كل حاجه دلوقتي لساعه 

-ريم بدلع :ليه يا فندم لو تعبان قولي وانا هعرف اداوي جروحك 

-رعد :ريييييم متتخطيش حدودك وخلي بالك في خلال خمس دقايق تكون استقالتك علي مكتبي 

-ريم بخوف شديد :يف

-رعد بقاطعه :الي عندي اتفضلي غوري من هنا 

_خرجت ريم بسرعه البرق 

-اسر :في اي يبني اهدي 

-رعد بتنهيده :في خلال ساعه يا اسر تكون عندي سكرتيره جديده غير المتخلفه الي بره دي

(ملحوظه اسر مبيشتغلش مع رعد بس رعد بيخليه يعمل الحاجات دي ) 

-اسر :اوك هسيبك دلوقتي بس لينا قاعده تانيه 

خرج اسر من المكتب لينفذ ما قاله له صديقه و ترك اسر يسترجع زكرياته 

فلاش باك 

(وائل :هتكرهك يا رعد هاخد منك كل حاجه حلوه ختي البنت الي بتحبها كل حاجه بتكشي بالفلوس يا صاحبي 

رعد :انت طول عمرك حقود وبتكرهك الناس بس علي العموم خليك متاكد ان انا واثق في دينا ومستحيل تسبني 

وائل :طب هنبقا نتقابل بعدين يا...يا صاحبي 

.....بعد يومين .....

كانت تمشي دينا مع رعد وفجاه ظهر وائل وجذب انتباه كل من في الجامعه ثم جثي علي ركبتيه ووجه كلامه لديزا واخرج خاتم الماظ وقال لدينا :تتجوزيني يا حب عمري

عم الصمت علي المكان وينتظر كل من في الجامعه رد دينا و كان اولهم رعد الذ انصدم من ردها عندما قاله له :اكيد موافقه 

رعد :دينا انتي اتجنينتي 

دينا :ااه رعد ايدي يا متخلف اي في اي انت كنت فاكرنا عاشقين ولا اي ده احنا كنا صحاب بس يبابا 

رعد بصدمه :وكلام الحب الي كنتي بتقولي 

دينا :ولو بس انا دلوقتي بحب وائل وهتجوزه )

.......فلاش....


تذكر حينها رعد عندما تغير واصبح اكثر قسوه وغضب وعصبيهوواصبح يكره الجنس الاخر

.........

في مدرسه ثانويه مختلط انترناشونال 

كانت تقف فجر مع محمد ويوسف ويتحدثون ثم رأت فجر فتاه تقف وحدها هناك 

-فجر :ثواني يا جماعه 

ثم توجهت نحوها فجر :واقفه لوحده ليه كده هتتعاكسي 

رفعت الفتاه وجههها وضحكت مريم :لا بس انا معنديش صحاب هنا 😢 

-فجر :ولا يهمك احنا ممكن نبقا صحاب وكمان انتي شكلك محترمه لان هنا نادر تلاقي بنت محجبه وانتي محجبه زي 

-مريم :اه فعلا انا حاساهم بيحتقروني مش عارفه لي 

-فجر ضحكت :لا ده بس عشان دي مدرسه انترناشونال 

-مريم :طيب يا ستي انا اتشرف انك تبقي صحبتي 

ثم تبادلو ارقام الهواتف 

-فجر :طب بقولك اي انا هنا برده ماليش صحاب بنات بس انا هنا ببقا مع محمد اخويا ويوسف ابن خالتي تعالي اعرفك عليهم 

ثم توجهو نحو الشباب 

-فجر :بس بقا يا شباب دي مريم صحبتي الجديده وده محمد اخويا ويوسف ابن خالتي يا مريم 

-مريم بكسوف :اهلا 

-محمد بدون وعي :اي القمر ده 

-مريم بشراسه :افندم 

-محمد :انا بقول لفجر 

-مريم :اه بفكر بس 

-محمد بنرفزه :انتي بتكلمي كده لي يا بتاعه انتي 

-مريم بعصبيه :اي بتاعه دي يا بتاع انت 

-يوسف :باااااس انتو الاتنين حقكو عليا انا 

ثم ظلو يتحدثونونظرات الحقد والغيظ بين محمد ومريم مشتعله 

............

في فيلا عائله فرح 

-سعاد ام سلمي :انا فرحانه اوي ان فرح اتخطت مرحله الكائبه الي كانت فيها 

-هناء ام جني :متهايئلك يا سعاد 

-جمال :ازاي يا هناء 

-هناء :فرح متخطتهاش ولا حاجه فرح لسه الموضوع مأثر بيها كل الضحك وهزار ده عشان تداري علي وجعها فرح عامله زي الغرقانه في بحر غميق اوووي ومحدش هيقد يشدها للبر او يطلعها منه الا.غطاس و مش اي غطاس سعاد :انتي بتكلمي بالغاز كده ليه يا هناء متفهمين 

-هناء :باختصار فرح محتاجه الحب 

-كلنا بنقدملها الحب ده يا خالتو 

-هناء :تعالي يا فاطمه اقعدي بصي مش هو ده الحب ده الي انا اقصده اقصد انها محتاطه حد يحسسها بلامان والدفئ الي فقدتهم بعد اموها وامها الله يرحمه 

-جمال :الله يرحمهم 

-فاطمه :معتقدش يا خالتو فرح طول عمرها هتفضل مشيله زنب اي حاجه وكل حاجه بتحصل واولها حادثه بابا وماما 

-سعاد بتنهد :رينا معاها يبنتي الي فيه مش سهل 

-هناء :فرح ضعيفه اوي ومكسوره وكل ده بتخبيه بقناع القوه والغرور الي لبساه 

-جمال :ربنا معاها بس هو انتي ليه يعني يا هناء بتفكري في مشكله قبل متفكري في مشكله بنتك ده علي اساسا ان بنتك هيا الي تمام 

-هناء :ومين قالك اني مبفكرش في مشكله بنتي بس الفرق انا بنتي بتستمد مني القوه وعارفه هتواجه ازاي اما فرح بتستمد القوه من حاجات غلط واولهم الشغل الي مضيعه نفسها فيهيلا ربنا معاها 

-الكل :امين يارب 


توقاعتك في الكومنتات 😉

الحلقه الثالثه 

في جامعه الهندسه 

-جني :ربنا ياخدك يا فرح بسببك اتاخرنا ازيد ما كنا متاخرين يعني حبكت انك كنتي عايزه تاكلي ايس كريم 😡

-سلمي :لا وكمان بيقولو ان الدكتور الجديد عصبي اوي وشديد اوي كمان 😨

-فرح بتلذذ :علي نفسه مش علينا 😈

-جني :اخرسي خالص مهو كله بسببك في الاخر واتاخرنا نص ساعه 

_فرح :ليه يختي هو انا الي قعدت اضيع في الوقت واتهم المخده الشريفه العفيفه بالخيانه 

-جني :ما انتي عارفه يا مهزقه اني بحب المخده دي بتخديها ليه 

-فرح بغرور :اولا انا الي حبيتها الاول وبستريح عليها ثانيا انا اي حاحه عايزاها بخدها 

-جني بسخريه :لا والله 😒

سلمي بنرفزه :ينفع تخرصوا انتو الاتنين احنا في ايه ولا في ايه موضوع الدكتور اهم ولا المخده 

-جني وفرح مع بعض :المخده طبعا 😂

سلمي :طب اسكتو بقا اما نشوف هنعمل ايه 

دخلو التلاته المدرج وفرح في ايديها الايس كريم لسه (مستفزه اوي 😂)التلاته كان متاخرين ١٠ دقائق خبطوا ودخلو وفرح كانت طالعه المدرج عادي كان الدكتور شفاف وسلمي وجني وقفو بعد اما قال اقفو 

-الدكتور :انتي يبنتي هو مش انا بنديلك 

-فرح وهي بتشاور علي نفسها :انا يا دكتور 

-الدكتور :اه انتي يعني متاخره وكمان داخله باللي في ايدك ده وكمان مش عملالي وبتسالي كمان 

-فرح ببرود مستفز :اها اسفه مخدتش بالي 

-الدكتور :انا لسه كنت بقول لزمايلكم ان ممنوع الدخول بعدي واني مبحبش الفوضي وبحب الانتظام فممكن اعرف اتاخرتو ليه هو مش انتو عارفين ان عليكو محاضره 

-سلمي وجني بارتباك :والهي يا دكتور رعد هو .... يعني ....اصل ..يعني 

-فرح بثبات :اصل وقفت العربيه عشان اشتري ايس كريم يا دكتور 

-رعد بنرفزه :يا ايه الهدوء ده ولا اكنك عامله حاجه مثلا 

-فرح ببراءه مستفزه :هو انا عملت مصيبه ده انا كنت بشتري ايس كريم 

-رعد شارو علي سلمي يطلعوا المدرج وطلعو وشاور علي فرح وقال 

-رعد :هما طلعوا عشان احترموني ووقفو احترام ليا من غير ما اقول اصلا اما انتي بقا هتفضلي واقفه طول المحاضره عبره لاي حد يفكر يتاخر تاني او يستفزني 

-فرح حست انها عايزه تعيط او الدموع ابتدت تتجمع في عنيها من الاحراج بس مردتش تبين واتجهت نحو الباب

-رعد :استني هنا انا مقلتش امشي بقولك اقفي 

-فرح بهدوء :سمعت علي فكره بس انا الي مش عايزه احضر المحاضره دي 

-رعد بنرفزه :لو خرجتي من هنا اعتبري نافسك شايله الماده 

-فرح باستفزاز رغم زياده رغبتها بالبكاء :اوك 

-خرجت فرح تجري من المحاضره وراحت العربيه وساقت بسرعه وكانت هتعمل كذا حادثه ووقفتها علي البحر وطلعت الهاند فري وحطتها في ودانها وفضلت تعيط  

وتغني اغنيه (اوقات بيحي الصح في الوقت الغلط)رغم بكاءها الا ان صوتها كان جميل جدا حتي جاءت سلمي وجني وجلسو بجانبها وبدأو يعيطو معاها جامد وليه لا فتلاته دول تعبو جامد في حياتهم (يلا ياولاد النكديه من هنا )وبعدين هديوا وقعدو يضحكوا بس ورا كل ضحكه بتضحها كل واحده وجع كبير 

-فرح :مغلطش الي سمانا النكدييين 

-جني: اه واللعي اي النكد ده 

-فرح :انتو خلصتو بدري اوي كده 

-سلمي :لا بس احنا بعد اما هو طردك رحنا قلناله لو سمحت اطردنا وشيلنا الماده احنا كمان وراح فتح ضحك الراجل لحد اما دمع وبعدين قالنا ليه قلناله لان احنا مع فرح في كل حاجه حلوه او وحشه راح طاردنا ومشبلنا الماده 

-فرح :يخربيت جبروتك يا شيخه 

-جني :لا بس بجد احنا هنعمل 

-فرح :هنعمل اي خلاص شيلنا للماده 😈

-سلمي وجني :يعني انتي مش هتستخدمي نفوذك وترجعينا 😨😵

-فرح بمكر:لا مين قالك الكلام ده 😈

-جني :اعاااااااا كان مكتبولك كل ده فين يا جوجو 😲

-سلمي :اه يلومه يالي سعاد هتعملك شربه فراخ 😨

-فرح :شربه فراخ بس دي هتتقمص شخصيه الشيف بوراك وتجربها فيكي 😂

-جني وسلمي :اعاااااا😭😭

-فرح :اعنل اي يعني انتو عارفين انو مينفعش الا 😈

-سلمي وجني : الا ايه 

-فرح :الا انكو تعتذروا 😈

-سلمي وجني :وانتي 

-فرح : :انتو عارفين اني مبعتذرش لحد

-خلاص اوكي هنعتذرله بكره 

-فرح :اوك يلا بقا يختي منك ليها علي الشغل 

-اوك يلا 

_______________

في فيلا عائله سعد (عائله ام فرح )

دخل محمد وقعد جنب خاله 

-محمد :الماتش كام كام يخالو 

-جمال:  ٢:٠

-محمد : اوك ربنا يستر وفخر العرب يعملها ونعدي 

-فجر :يشيخ اتنيل واطلع زاكرلك كلمتين بدل ما انت متلقح قدام الماتش ليل نهار متقول حاجه يخالو 

-جمال :فجر سيبي اخوكي براحته هو مش صغير 

-محمد :الله يخليك يا قنبله الشهامه 😂

-جمال :ولا هتلعيبني بلاي استيشن ولا اسيبها عليك 😈

-محمد :ااااا علي رأي الشاعر الي مش فاكر اسمه مفيش حلجه بتم بسهوله ....موافق 

-يوسف :ماما انا جعان 

-هناء :حاضر يا حبيبي يلا قوم انت وفجر ومحمد و اطلعو خدو شاور وصلو والاكل يكون جاهز

-الكل :حاضر

.............

في مستشفي الدمنهوري 

-الممرضه :دكتوره في حاله مستعجله وحتاجينك بسرعه 

- فاطمه :حاضر جهزو اوضه العمليات واعملو الاسعفات الاولي وانا جايه وراكي 

-الممرضه :حاضر يا دكتوره 

-لبست فاطمه البالتو الابيض وعقمت نفسها وراحت علي غرفه العمليات ودخلت وابتدت تعمل العملي بكل حذر ودقه ولما لا فأي خطا سيسبب موت المريض .....بعد مده انتهت العمليه بالنجاح وخرجه فاطمه لتقابل اهل المريض لتخبرهم عن حالته 

-الرجل :طمنيني يا دكتوره 

-فاطمه :متخفش العمليه نجحت وهيتنقل العنايه المركزه ٢٤ ساعه وبعدين هيتنقل اوضه عاديه 

-الرجل :الله يخليكي يا دكتوره ويجعلك في كل خطوه سلامه 

-فاطمه :امين يا راجل يا اطيب اهم حاجه دلوقتي حد يروح الحسبات عشان الحساب 

-الرجل بدمع :انا حاليا معيييش المبلغ كله والللهي بس متخافوش هجيبه بس متخرجوهوش من المستشفي ده ممكن يموت 

-فاطمه بشفقه :اهدي اهدي يا والدي طب واللهي ده عيب في حقي بص انت مش هتدفع حاجه خالص انا هنا عملت سيستم يتقبل حالات زي دي الرجل بدموع :الله يخليكي يبنتي ويبعد عنك الشر وينصرك ويوقفلك ولاد الحلال 

-فاطمه بتبوس ايد الراجل :واللهي الدعوه دي بالنسبالي اغلي من اي كنز 

-الرجل :ربنا يخليكي يبنتي

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close