القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية ورده ولكن كامله من الحلقه الاولى حتي السادسه والاخيره بقلم حبيبه محمد كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات




رواية ورده ولكن كامله

من الحلقه الاولى حتي السادسه والاخيره

بقلم حبيبه محمد


الأولي

.. علي فكره بقا هو بيحبني أنا مش أنتي.

كنت واقفه في المطبخ في بيت اهلي.. واتفجات باختي.. اختي بتقول كده!!.. أنا بقالي تالت شهور متجوزه من معتصم ابن خالتي لكن للاسف أنا بس اللي في الطرف دا بيحب.. رغم أنه عارف انا بحبه قد اي من واحنا صغيرين واحنا معا بعض.. ورغم ان مامتو هيا اللي اصرت عليه وانا كنت عارفه وقولت اكيد بعد الجواز هخليه يحبني.. بس كان اللي حصل عكس اللي حلمت بيه.. يوم الفرح بعد اما دخلنا..

فلاش باك

مُعتصم ..ادخلي يا ورد

.. دخلت وانا كنت مكسوفه شويه.. لكن عندي اصرار ان هخليه يحبني يعنى هخليه يحبني..ولقيتو قطعني وقال..

مُعتصم..ادخلي غيري الفستان ده يا ورد وتعالي علي اوضة المكتب نتكلم شويه في حياتنا...

..هزيت راسي وقولت حاضر..لكن كان قلبي بينبض جامد..خايفه منجحش..ودخلت غيرت هدومي ولبست بيجامة وسيبت شعري ماهو اجمل مافيا شعري اساسا عشان طويل وكمان لونه زيتي غريبه شويه..لكن حلوه..طلعت واناواثقه من نفسي ان هو اكيد هيبحبني..روحت عندو المكتب وخبط..وهو اذن ان ادخل

معتصم وهو ما زهول هو اول مره كان يشوفني بشعري ولقيته حمحم واتكلم فجأة ببرود وقال..تعالي ياورد اقعدي..

..قربت منو وقعدت

مُعتصم..بصي يابنت خالتي أنا كنت بحبك زي اختي لقبل القرف دا ميحصل..لكن ان امي تجبرني عليكي انتي فا انا مسمحش بحاجه زي دي..فا يابنت الناس نتعمل معا بعض لمدة سنه زي الغربين واخر شهرين نبين لي اهلينا ان احنا مش طيقين بعض فهمتي

باك..

فوقت من اللي اتقال ليا والكلمه اللي سمعتها من اختي فكرتها بتتكلم في التلفون ولا معا حد تاني..لكن كانت بتقولي أنا..يعنى هيا قصدها اي

رديت عليها بشوية تريقه..اي يابنتي..في ايه ومين دا اللي بيحبك ومش معرفنا..وضحكت بتوتر من التفكير اللي احتليني واتمنيت ان يكون غلط لقتها شلت تفكير لما نطقت تاني وقالت..

أميره بخبث..بقولك بيحبني انا..وانتم قدامك 9شهور بس يحلوه وكل حاجه تبقا ملكي انا..مفكره ان هيحبك..دا استحاله يحصل وانا معا..وياريت وكملت بغضب وصوت عالي.. متتصدميش اوي كده..انتي من صغرنا وانتي واخده كل حاجه...ومش اسمحلك دلوقتي انك تتهني بجوازك من اللي بتحبه..ليه تتجوزي انتي اللي انتي عاوزاه..وانا لا هاا..

..انا بحاول استوعب هيا قالت ايه لكن مش قادره..هيا بتتكلم بجد..بصت ليها لدقايق وقولت بصدمه...انتي بتحبي جوز أختك..

انتي.انتي بتهزري اكيد انتي بتعملي مقلب وبعدين ضحكت بتشتوت...وانا بمسكه من كتافه وبهز فيها..انطقي قولي ان اللي اتقال دا مقلب مش حقيقه..وللأسف دموعي نزلت وانا بحاول امنعه لكن المره دى مقدرتش..

أميره ببرود..لا مش مقلب ولا حاجه..احب اطمنك اكتر كمان ان جوزك وقع في حب اخت مراتو...وللأسف ميعرفش ان كل ده عشان ادمرك انتي...

.. اتكلمت بصدمه..ليه..ليييييه..ليه بتعملي كده..عملت ايه وحش عشان تكرهني كده..قطعت كلامي وهيا بتصرخ...وقال..قولي معملتيش ايه...كل اللي يمر بينا يحبوكي انتي..حته الشخص اللي انا حبيتو من قلبي جه وطلب ايدك انتي...عاوزني استحمل واسكت..لا ياورد..لا انا مش هسكت غير لما اشوف كسرت قلبك بعيني..واشفي غليلي منك علي الاخر..

...انتي بتقولي ايه..انا رفضتو...ردت عليا وقالت...وهو لسه بيحبك ومش عاوز ينساكي..شوفتي بقا جوزك حبني..واللي بحبو بيحبك انتي..اي رأيك بقا

قولت وانا بمسح دموعي بغضب..تعرفي ان اول مره استر*خصك كده..بس انتي متستهليش ان ازعل عليكي...وبنسبه لجوزي فا لسه قدامي 9 شهور..وبصيت ليها بتحدي..ماهو مش هسيب جوزي واختي اختي اللي..كانت بنتي تعمل فيا كده..لكن انا هعرف افوقه..طلعت سلمت على اهلي واستاذنت ان ارجع بيتي..

بعد شويه وصلت البيت..ودخلت علي طول علي اوضة المكتب اللي هو علي طول فيها بحجة الشغل عشان يتلاشاني...لكن انا لازم اتأكد..وقفت قدامو وانا بحاول ابين ان هاديه رغم البركان اللي في قلبي لكن تملكت نفسي..وقولت انت علي علاقه باختي..لقيتو رفع رأسو من تلي الملفّ وقال والحقيقه كنت..مستنه ان ينكر لكن كلامو كسرني اكتر..

مُعتصم...

اكملها ولا لا..👀🤎🤎🤎✨

ومتنسوش تصلو علي الحبيب المصطفي🤎🤎🌚

#يتبع..

#ورده_لكن

#حبيبه_محمد

2= البارت الثانى
مُعتصم ببرود.. ايوه بحبها.. وبحبها كمان قبل ماالبس فيكي انتى وعارف أنها كلمتك عن الموضوع ده واحسن برضو عشان تكون اختك اللي عرفتك.. واه كمان بعد لما نطلق هتجوزه وياريت تحلي عن دماغي دلوقتي علشان ورايا شغل ومش فاضي لواحده زيك..
ورد.. بزعيق وهيا بتكسر كل اللي قدامه..أنت اي هااا..انطق..انتم الاتنين ازاي تعملو كده فيا هاا..وكملة بعياط.. انا عملتلكم ايه لكل ده..حرام عليك يامعتصم..حرام عليك..مقدرتش افضل بالقوه دي..انهرت علي الارض وانا بعيط..
مُعتصم وبدايت ملامح وشه تلين..ورد..ورد أنا اسف لكن مش بيدى صدقيني..انتي عارفه انا كنت بعزك قد ايه لكن فرضك عليا خلاني اكرهك..كمل وقال بحزن..وعارف بردو ان اختك مش بتحبني..
بصيتلوه بصدمه وأنا عيوني مدمعه..ا..ازي
مُعتصم بابتسامة فيها وجع..علي أساس إنك مش عارفه..بس أنا راضي..أكيد لما نكون مع بعض هخليها تحبني..
اتكلم اكلام دا وسبني ومشي..مش معقول دا كله يحصل من اعز اتنين علي قلبي...صدقني يامعتصم ولا هيا ولا الف واحده هتحبك زي بس انا عمري مكسر كرامتي عشان حد..مهما كان وهخليك تندم..مسحت دموعي وطلعت من الاوضه علي اوضتي علي طول مستنتش اشوف هو هنا ولا لأ حته..
مُعتصم وهو بيبص علي خياله وهيا داخله الاوضه بحزن..انا عارف ان كده بكسرك لكن وجودي معاكي هيكسرنا احنا الاتنين..انا لو كان قلبي بيدي كنت اختارتك...كونت اتمنتك انتي..جمالك طيبة قلبك..لكن قلبي مش بيدى صدقيني اتمنيا تسمحي..انا فعلاً مش عارف وصلنا لكده ازاي..عمري متخيلت ان احب ويوم محب تكون اخت مراتي..سمحني..نطقت اخر كلمه بدموع..انا نفسي ارتاح..نفسي اعمل حاجه في حياتي انا عاوزها..انا مكونتش عاوز اذي حد او اكره حد فيا.. وخصوصاً انتي ياوردتي.. انتي  كنتي اقرب ليا من امي حقيقي.. وصدقيني مش عارف حبيت أميره ازاي وفين.. يمكن كسرت قلبها وقربها مني.. الفتره الاخيره.. هو اللي خلاني اتشد ليها كده.. بس انا مش عارف اعمل ايه... وكمل  بدموع وهو بيدعي... يارب.. يارب ريح قلوبنا كلنا واختار لينا الأحسن
"في اوضة أميره.."
أميره  بغضب..صدقيني ياورد هخليكي تكرهي عيشتك..انا..انا تخلي الشخص اللي بحبه يحبك انتي وعلي اي..عاوزه افهم علي لبسك اللي شبه الهطل دول..ولا على اي..
صوت من وراها..
..مش يمكن عشان قلبها..
أميره بكره أكتر..قلب اي..أنتي اللي بتتكلمي علي طول بتشكري فيها وتعقدي تقولي انها طيبه وقلبها أبيض وبتحب الكل..لكن..لكن أنا كُخه صح أنا بِتركنوني علي الرفّ علي طول... خليتني اكرها.. كلامك كله اعملي زى أختك الكبيره.. اختك خايفه علي مصلحتك.. أختك بتتمناه لك الخير.. الخير  اللي  انت بتقوله  عليه ده  انا مش  عاوزه..انا عاوزه شهاب يحبني أنا..تقدري تعملي كده ياماما ها تقدري..وقالت اخر جمله ببكاء..
أمها عبير وهيا حزينه علي حال بنتها فا كل واحده في وادي متعرفش نهيتو اي كانت هتقرب عليها بس رجعت لما لقتها اتفضيت وقالت بعصبيه..
أميره بغضب.. مَتلمسنيش انا مش طايقكم.. وعلي فكره بنتك انا هكسر قلبها زى مكسرت قلبي انا مش هسمح انها تتهنا بحياتها..
عبير بغضب..انتي اي بتتكلمي أكن محدش مالي عينك..انتي عارفه عاوزه تأذي مين عارفه..عارفه مين ورد..ورد دي اختك اللي فضلت نص عمرها مضيعه بين شغلها عشانك وعشان تعملك اللي انتي عاوزه..تقومي تكفيها كده..اخص عليكي..بجد يخساره..يخسرة تربيتي فيكي...وحبك أختك ليكي أنتي متسهلوش أصلا..دا كله عشان انسان مُخادع اصلاً..تخسَري أختك..عشان ده بجد مصدومه فيكي..واكملة بتعب..ربنا يهديكي..وسبتها وسط انتقامه وحقده..
"عند ورد.."
'ورد بتعيط وهيا علي سجادة الصلاة الخاصه بيها..'
..يارب انت عالم بحالي..يارب انت عارف ان مقصدش..مقصدش اذي حد..انا عارفه..ان حبي ليه هو اللى بيذيني..لكن انا..لكن انا عارفه ان قلوبنا مش بيدينا..ومش هقدر الؤم حد..عشان انا عارفه الاحساس بالحب دا انا من صغري واحنا بعشقو لكن..لكن كنت عاوزه نفضل نحس ببعض فكرت ان جوزنا من بعض هيقربنا لكن جوزنا نهاء حاجات كتيره..كانت بنسبه ليا حاجات كتير..يارب..يارب انا مش قادره علي الوجع دا..يارب ريح قلبي وهدي مُعتصم ليا..فجأه ابتسمت وسط دموعي..عارف..عارف ان حته مش قادره ابطل ادعي بيك في اصعب وقت انا فيه....وفجأه لقيت نفسي بيعلا فجأه ومش قادره اسيطر عليه كنت عاوزه اقوم افتح الباب لكن مقدرتش لقيتني في عتمه وفجأه ومحستش بنفسي غير وانا بنطق الشهاده واستسلمت للعتمه..
"عند معتصم في الاوضه"
معتصم لنفسه..انا المفروض اعمل ايه..انا بظلم اطيب واحده قابله قلبي..لكن قلبي مخترش يحبها هيا..
عاقله..ايوه..اكيد مش بتحبها..هتحبها ازاي مش دي اللي تنفع لمستواك أصلا
قلبه..ومين قال انها بتبقا بالمستوي..هيا قضيت حياتها في الشغل عشان اهلها ويرتاحو..
عاقله..ما تسكوت انت..والواحد مش فاهملك رأس من رجل..انت بتحب مين بتظبط..
قلبه..أنا بحس بفرحه في ووجود ورد..لكن مش عارف..
عاقله..هجاوب انا عشان انت عارف ان دي متنفعش لمستونا..
مُعتصم بتشتوت وفجأه حط ايدو علي ويدنو...كفاااايه..كفاايه..بس بقا..اللي بيحصل ده اسموه اي....واتفجأ بسماع تلفون ورد بيرن خدو..لقا خالتو..اللي هيا حماتو..بلاش ارد أنا الاحسن اروح لورد..خت التلفون وروحت اخبط علي االاوضه..مالقتش صوت..وقولت في سري ممعقول تكون نامت..وفكرة افتح الباب بس وقفت تانى لما لقيت التلفون بتاعه بطل رن..وجيت ارجع..بس رجع يرن قولت انا ادخل احطه جنبها وخلاص ترد مترودش هيا حره..فتحت باب الاوضه براحه عشان متصحاش.... بس وقفت مكاني مشلول الحركه وانا ماسك قلبي بخوف قربت منها وجيت اصحيها  مردتش ترد. ..اتكلمت وانا دموعي بدأت تتجمع في عيوني.. لا.. لاا اكيد  لاا... ورررد
مَتنسوش اصلا علي حبيبنا المصطفى يابنات 🤎🤎🤎👀✨
#يتبع..
#ورده_لكن
#حبيبه_محمد
3=الثالث

لما قربت منها كنت خايف.. مش عارف ليه الاحساس ده وقلبي انقبض كده ليه لما لقتها نايمه علي الارض.. بس ركنت خوفي وكل حاجه علي جنب وقولت اما اصحيها تنام علي السر*ير احسن من نومتها دي قربت منها ومسكت كتفها وقعدت اصحي فيها.. ورد.. ياورد.. ياورد قومي.. انتي نايمه كده ليه.. بدأ الخوف يدخل جوه قلبي ومسكتها جامد لقيتها سايبه خالص.. ومش مديه اي رديت فعل.. صرخت بصوت عالي لما لقيت مناخيره بتجيب د*م.. ياوووورد.. قومي حصلك اي ياورد..دموعي اتجمعت وانا بخوده في حصني عشان اطمن قلبي عليها..
......
بعد فتره من الزمن رنيت علي الدكتوره تجي.. أنا حاسس أن مشلول التفكير حقيقي.. احساسي اول مره يخوني بالشكل ده..
لقيت تلفوني بيرن ولقيتها أميرة..قفلت التلفون بشكل نهائي..انا مش عايز اسمع صوت حد دموعي بدأت تنزيل..انا عايز اطمن عليها يارب ميصبهاش حاجه وحشه هيا طيبه وتستاهل الخير يارب..
بعد شويه من الحزن اللي احتليني فجأه ومش  عارف  سببو اي.. لقيت الدكتوره  طلعت وهيا  ملامح وشه مش  مُبشره بالخير.. دعيت في  قلبي وأنا  بقرب منها انها تكون كويسه وميصبهاش حاجه..
الدكتوره.. ياستاذ مُعتصم.. أنا في حاجه مش شاكه منها ولازم نعمل للمدام تحليل ضروري...
مُعتصم بعدم فهم.. مش متأكده من ايه يدكتور.. وهو في اي.. وماله ورد.. هيا كويسه صح..
الدكتوره..مش متاكده يااستاذ معتصم لكن.. هنفهم حالة المدام  بعد التحليل اللي هعمله ليها دلوقتي.. وان شاء الله خير..
.. الخوف دخل قلبي.. لكن حولت اطمن نفسي أنها اكيد هتكون بخير.. وهتفضل بيخير.. لكن أنا خايف عليها كده ليه أنا مش ممكن احبها وخصوصاً ان هيا من صُغرها فَرضه نفسها عليا
.......
"في مكان تاني"
إيهاب..أنا لازم اخرب حياتهم واحد ورا التاني وخصوصاً مُعتصم..اللي خد مني ورد..المفروض تكون مراتي أنا مش مراتو هو..
إسلام صاحب ايهاب..طيب أنا عندي فكره ليك هتساعدك..
إيهاب بتسروع..انجدني بيها بقا..وقول اي هيا
إسلام..أنت مش قولتلي ان اخت ورد بتحبك وهيا دلوقتي مش طايقه اختها من ساعت متقدم لخوتها..وكمان جوز ورد بيحبها..
إيهاب..أنت قصدك استغل اختها وحبيبت جوزها في نفس الوقت عشان اضرهم بيها وهيا كده كده بتحبني فا هتعمل كل اللي هطلبو...
إسلام بخبث..ايوه كده بدأت تفهم..
إيهاب بضحكه خبيثه..والله ماعارف من غيرك هعمل ايه يابو الصحاب..
إسلام..عيب عليك يسطا احنا خوات..
وفضلو  يفكرو في خطه لدخول حياتهم..ولخراب البيوت..
.......
"عند أميره.."
أميرة بعصبيه وهيا بترمي  التلفون... مبترودش ليههه.. لااا ماهي مش  هسمح ليك  أنك تحبها.. وتحقق اللي  هيا عاوزه.. وأنا افضل مدمره...
وفجأه لقيت تلفونها بيرن برقم غريب رديت بعصبيه..الو مين..
...انتي نسيتي صوتي ولا اي..
أميرة بصدمه وهيا بتحاول تجمع الكلام وعيونها اتملت بالدموع..ا..إيهاب..
إيهاب بستغلال..ايوه إيهاب..انبسط لما منسيتيش صوتي..وكمل بعطف..أميره..
أميره بحب ولهفه في نفس الوقت..نعم..اي قول عاوز تقول اي
إيهاب بتمثل..أميره..أميره..أنا آسف عارف ان كسرت قلبك..وروحت لختك لكن هيا وأمك السبب..هما اللي هددوني أنهم هيخدوكي ويختفو لو معملتش كده..تعرفي كمان ان عمري محبيت غيرك
أميرة بحزن..أهلي يعملو كده..وكملت بفرح..بجد يايهاب..
إيهاب بتمثل..اه يحبيبتي..لكن دلوقتي انا محتاجك جنبي دلوقتي..عاوزك تكوني قريبه مني عشان محدش يقدر يذيكي واحنا معا بعض..
أميره بفرح لحلم حياته اللي هيتحقق..بجد ياشهاب..انا مش مصدقه نفسي..معقول حلمي اتحقق...كملت..وانا محتاجه لوجودك معايا..لكن ازاي
إيهاب بخبث..نتجوز..
......
"عند ورد.."
..وأنا بحاول افتح عيوني...فتحتها لقيت نفسي علي سر'يري..جيت عشان اقوم حسيت أن جسمي متكسر..هو اي اللي حصل...فجأه لقيت مُعتصم..داخل وفي ايدو صنية اكل..لقيتو قرب مني..وحط الصنيه علي المكتب اللي جنب السر'ير بلهفه لما لقني بتعدل ومش قادره اساعد نفسي.. ومسك ايدى..ولقتو بيلف ايدي حولين رقبتو وفجأه مسكني من وسطي وراح ولف ايدو وهو وفجأه عيونا اتقبلت فضلنا علي الوضع ده مش عارفه قد اي...حمحمت لما لقتني خلاص كمان
"شويه وابوسه..ماصل بعيد عنكم  البعيد مش بيحس"  لقيتو حمحم هو كمان..وعدلني وحط مخده ورا ضهري..ورجع مسك ايدي تاني بالهفه..
معتصم بخوف..انتي كويسه..حاجه تعبكي..اجيبلك الدكتوره..
.. انا كويسه  يامعتصم  متقلقش.. بس اي اي  اللي  حصل.. وانا جيت السرير ازاي.. فجأه  سكت لما لقيت عيونه بدأت الدموع  تتجمع فيها.. هو في اي هو  مش  بيحبني  ليه  خوفو دا..
لكن سكت خالص  لما لقتني  في حضنو وهو بيشد عليا جامد.. أنا  عضامي  اتكسرت كده..
.. في اي يامعتصم.. وكملة بضحك هو انا  همو.. انا ملحقتش  اكمل الكلمه ولقتو مسكني من معصمي وقطعني باقب*له.. لدرجة ان شفيفي جابت.. د*م.. بعدني  عنه شويه وحط راسو علي راسي..
مُعتصم  بغضب.. اقسم  بالله ياورده.. لو نطقتي الكلمه دى تانى لكون عامل حاجه هتزعلك مني...
..هزيت راسي وقولت حاضر... انا عارفه معتصم لما بيتعصب بيقول ياورده مش ياورد..
لقيته قام جاب الاكل  وجه حطه قدامي..
.. أنا مش جعانه..
معتصم.. وانا مش  بسألك انتي جعانه ولا لا.. انتي هتاكلي الاكل ده كله.. انتي صحيتك بقت في النزل
.. مين.. اي دا.. اكل اي كله اللي يخلص.. أنت جايب اكل لفيل.. مش لبشر اي. دا لحمه وفراخ.. وبط... وكمان جايب بط.. وانت عارف  ان مش  بطيقووو...
مُعتصم.. أنا اللي هاكل البط.. بس أنتي هتاكلي الفراخ.. والحمه.. وطاجن الرز دا كله.. ومفيش اعتراض.. ولو اعتراضتي أنتي  عارفه هعمل ايه.. وبص علي شفا*يفي.. ومسك المعلقه وقربه من بؤقي اختاري..
..أنا مال وشي بقا بيجيب صهد كده ليه.. هو ماله بقا قل*يل الاد'ب كده  ليه.. لكن كلت وأنا  سكته دا  إنسان معدوش تفاهم.. بس حقيقي فرحت خوفو عليا فرحني.. وحسيت ان مع الوقت كل حاجه هتتغير..ودعيت في سيري ان ربنا  يهدي أختي  ..
لكن قطع كلامنا..خبط علي الباب..
بصينا أنا ومُعتصم لبعض وهو قام أنا كنت هقوم لكن رفض..وراحهو يشوف مين..
...
فتحت الباب..لقيت ماما عبير..وهيا بتنهج..وعاوزه تتكلم لكن مش مجمعه..دخلتها..وجبتلها مايه..وقولت لورد انها مامتها لقيته جات بسرعه..انا مش عارف الستات دماغهم نشفه كده ليه...
..ماما وحشتني..في اي مالك بتنهجي كده ليه في حاجه حصلت أميره حصلها حاجه..فجأه لقيت معتصم بص جامد..حسيت لوهله بخوف..لكن قطع دا ماما وهيا بتعيط
عبير بيعياط..ا..ا.أميره..أميره....
مُعتصم بعصبيه......
مَتنسوش الصلاه علي النبي يابنات🤎🤎👀✨
#يتبع..
#ورده_لكن
4= الرابع 
مُعتصم بعصبيه..ازاي..ازاي تتجوز هيا مش وعدتني أنها هتحبني...ازاي تتجوز..وكمان الانسان ال'زبا'له دا..
عبير بدموع علي حال ولادها..ليه كده يابني أنت دلوقتي متجوز اختها..لا وانسانه بتحبك ليه بتجرحه كده هيا متستهلش كده..
مُعتصم بصريخ..يعني هيا متسهلش وانا اللي استأهل صح..أن اللي انفز اومر حضرتك انتي وامي وانا اتفلق بجاز عادي مش كده..انتم فكرتم في كله معاد أنا.. أنا ذنبي ايه اتجوز واحده مش بحبها..ليه اشوف حبيبتي بتروح لغيري والمفروض اسكت..ليييييه عاوز افهم..
..حقيقي أنا مش مصدومه من رديت فعلو لكن معا حق الحب مش بيدينا..ووجعو انا عارفه كويس..وللاسف عمري مقدر ادوي جرحو عشان..انا لحد الان معرفش الدوا للجرح دا..لكن انا مش عاوزه ينجرح اكتر من كده فيها اي لما ابعد..طالما عارفه ان استحاله خلاص يحبني..وصممت أنفذ اللي في دماغي..
........
"عند إيهاب وأميره"
أميره بفرحه...أنا فرحانه اوي يايهاب..أنا حاسه أن طيره من الفرح وأخيراً بقيت مراتك..
إيهاب بخبث..ايوه يحبيبتي أخيراً بقينا لبعض أنا حابب اشكرك على وجودك معايا في الوقت ده..واسف ان مخلتكيش تفرحي زي اي عروسه وسط أهلها..وكمل بتمثيل الحزن..وعرفه أن اهلي الله يرحمه سبوني في الحياه دي من غير ضهر..
أميره بحنان..يحبيبي سيبك من كل دا كفايه عليا وجودك معايا..انت عارف أنا حسيت بي اي يوم مجيت لخوتي..كملة بعياط..حيست أن روحي التسحبت مني..وكنت هدمر حياتها كلها لكن ربنا رجعك ليا تاني..وأنا مش عاوزه حاجه خالص غيرك..وقربت منو تحضو'نو
إيهاب بحبث وهو بيقربه منو..عارف يحبيبتي ويلا نبدأ حياتنا سوا وعلي طول..
أميره ابتسمت واكديت كلامو 
..............
"عند معتصم"
.... هو أنا ليه علي طول مظلوم بالاسلوب دا ليه محدش حاسس بيا..حته امي بعد مدمرت حياتي سابتني ومشيت..أنا كرهت كل اللي حواليا.. قطع كلامي دخول ورد..أنا عارف انها مظلومه زى بظبط لكن أنا مش بيدى..وبصيت ليها لقيت حزن اول مره اشوفه..وملامحه باهتيت..هيا كانت ورده..ورده بمعنا الكلمه..اي اللي حصل..معقول اكون السبب في اللي هيا فيه..
ورد بضعف وملامح تعب..عاوزه اتكلم معاك شويه ممكن..
اتكلمت الكلمتين دول وانا حسيت ان قلبي اتنبض..أنا نسيت انها كانت تعبانه..قومت..بسرعه عليها لما لحظة انها داخت..ومسكت ايديها وقعدتها علي الكرسي وأنا قعدت قصدها
..في اي ياورد..حاجه تعباكي..
ورد بتمثيل القوه..لا مفيش حاجه يمُعتصم انا بخير..لكن عاوزه اتكلم معاك في موضوع اختي..ا.
قطعتها وقولت..سيبك من الموضوع دا انا هحله..معا ان مش عارف ازاي لكن مش هسمح ليه يأذي أميره..
ورد بحزن..انا جايه عشان كده..انا عندي حل..
رديت عليها بأستغراب.. حل! حل اي دا..
ورد..نطلق..
.. حقيقي كنت مستني منها اي حاجه بس فعلاً مكنتش عارف انها ممكن تقول حاجه زى ده..انا عارف انها بتحبني..حته قبل مأنا احب اختها.. وانا  حبها الاول.. والمفروض حاجه زى  دي  تفرحه..لكن اي اللي حصل..
ورد..انا عارفه إنك مستغرب بس هو دا الحل..انت عارف ان ايهاب بيحبني..ولما يعرف ان احنا اتطلقنا هسيب أميره..وبكده هترجع ليك 
اتكلمت بعصبيه..نعمم..انتي اتجننتي ياورد ازاي عاوزاني اعمل كده..انتي عارفه عاوزه تعملي ايه..
ورد..عارفه..وعارفه كويس كمان بس  دا الحل الوحيد.. اانا  خايفه  علي اختي.. وانت خايف علي حبيبتك.. فالازم يحصل كده.. وصدقني انا  هعمل  كل اللي  اقدر عليه عشان  ابعد ايهاب عنكم وانا كمان هبعد انا مش عاوزه اكون تقيله علي حد تاني..
ردرديت عليه بهدوء..تمام سيبيني أفكر
ورد..أقوم انا بقا..
.......
حقيقي انا لما طلعت من عندو حسيت بنار جوايا..حته ماتمسكش بيا..لدرجه دي انا تقيل عليه..لكن خلاص انا مش عاوزه حد في حياتي انا تعبت..ولا أنا هكون في حيات حد..
قطع كلامي صوت تلفون مُعتصم برقم الدكتوره..فتحت عليها
الدكتوره.. 
ورد بدموع فرح..الحمدلله
#يتبع..
#ورده_لكن
#حبيبه_محمد

5=الخامس
النت فصل  امبارح  ومعرفتش انزل البارت دا بليل 
مُعتصم وهو بيقرب.. مين ياورد اللي  كان بيرن.. وليه رديت اصلا.. 
..رديت عليه بتوتر.. مفيش حاجه يامُعتصم.. دي الدكتوره بتاعتي... بطمني علي التحليل.. وقالتلي.. قالتلي مف. مفيش  حاجه.. 
مُعتصم  بشك.. طيب وريني الرقم كده.. 
خد مني التلفون وبص عليه لقه فعلاً  الدكتوره.. بصلي شويه وبعدين.. قال
مُعتصم.. طيب طالما التحليل طلعت اروح اجيبها بقا.. 
.. اتكلمت بخوف وتسرع.. لا لا.. ملوش لازم هو مفهوش حاجه.. وملوش لازمه تدب المشوار علي الفاضي... 
بصلي شويه وبعدين اتكلم.. 
مُعتصم.. تمام عايز اقولك أن همشي بكره في سافريت شغل وممكن اغيب شهرين ولا حاجه.. 
اتكلمت بتسرع من غير تفكير.. وهتسيبني..
مُعتصم وهو بيبصلها..ايوه ياورد..أنا لازم أسافر ومش شغل بس أنا عايز اريح اعصبي عشان افكر في الموضوع اللي انتي فنحتيني فيه ده
..حولت اتحكم في زعلي واتكلمت..تمام..بس بالله خلي بالك من نفسك..
مُعتصم..حاضر..وأنا هروح احضر الهدوم..وعلي فكره كلمت مامتك تجي تقعد معاكي..عشان مينفعش تقعدي لواحدك في البيت..
 ..تمام..وسيبتو ودخلت الاوضه بحزن..
..ليه كده يامعتصم..دا أنا كان نفسي..تفضل معايا اخر ايام ليا..ليه كده..مسحت دموعي..وقولت بتفكير وبفرح..بس احسن اهو هيرتاح مني ومش هشيل هم بعد كده..بس لازم اكلم أميره..واتكلمت بضحك..ماهي أنا اخر ايام ليا..لازم اصالح كل اللي زعلان مني..حته انتي ياميره معا أن قلبي وجعني منك لكن بسيطه..أنا مسامحكي والله عمرى مزعل من بنتي أصلا..وجبت المذكره بتاعتي وكتبت فيها حبي لكل واحد..كان نفسي اقضي اخر ايامي معا معتصم..مقدرتش اتحكم في عياطي المره دي وحسيت أن عاوزه اصروخ..جيبت البطنيه وحطيت وشي فيها..وطلعت كل الوجع اللي في قلبي..
...........
"عند معتصم في الاوضه"
..أنا عارف انك زعلانه ياورد..وانا هبعد عشان ارتب افكري...أنا عمري مشوفتك حبيبتي..ومش قادر اشوفك غير اختي سمحني..
قومت احضر شطنت السفر..وبعد مرتبت الهدوم..مسكت التلفون..ورنيت علي خالتي..عشان تجي تقعد مع ورد..بعد مقفلت معاها..
لقيت ورد بتخبط..قولتلها تتدخل..بس ليه حاسس ان في حاجه غلط..هيا كانت بتعيط..بصيت ليها شويه..وقمت من مكاني وانا بقرب منها عشان اتكلم معاها..ورد هو انتي كنتي بتعيطي..
لقيتها بصيت ليا والدموع بانت في عيونها اكن هيا كانت عاوزه اذن انها تنزل..قررت منها يخوف..في اي..ورد مالك..لقيتها بتبص عليا جامد..ولقتني مره واحده توزن جسمي اختل لما لقيتها احتلت حضني..من شديت دفعه انا..كنت هقع اتكلمت وانا حطيت ايد علي كتفاه..مالك ياورد..حاجه وجعكي..لقيتها اتكلمت بعياط هستيري..قلبي اللي وجعني...قلبي يامعتصم..أنا تعبت..
بعدتها عني شويه..وبصيت في عيونها وبعدين جبتها وقعدنا علي الانتريه....ورد انا عا..قطعتني وهيا بتبو'سني من شفا'يفي .. بعيدت عني وانا لسه في صدمتي..
ورد وخيا بتبص ليه بحزن...ممكن نقضي اليوم دا معا بعض.ممكن تخلي ذكره بنا حلوه..
..انا كنت بحاول استوعب هيا عملت ايه واي اللي قالتو دا اتكلمت بصدمه..ور..ورد
لقتها بتقرب مني واتكلمت..ورد محتاجه ليك..ممكن تنفذلي اخر طلب..وصدقني هتكون اخر مره..
..بصيت ليها كتير..وقولتلها..متاكده ياورد..متاكده إنك..عاوزه كده..وانتي عارفه اللي فيها..
ورد..ايوه متاكده وعاوزه ننسا كل حاجه انهارده..انهارده بس يامُعتصم..مستخسر فيا قربك مني يوم واحد..
بصيت ليها واتكلمت بسرعه..لاا ياورد..أنا خايف..أنا خايف اكسرك..او اذيكي..
ورد..متقلقش يامُعتصم..انا اللي طلبت منك كده..وصدقني هتكون اخر مره نكون معا بعض..
..فضلنا بصين لبعض لمدة دقيقتين..وبعدين مسكت وشه بين ايدي وقربتو مني ووو..
#يتبع..
#ورده_لكن
#حبيبه_محمد

6= والآخيـــــــــــــــــــــــــــــــــر
انا حقيقي بعتذر ليكم لكن انا كنت تعبانه حقيقي الفتره اللي فاتت دي وكنت شبه الفرخه الداخيه ومكنتش عارفه اجمع كلمتين علي بعض وكنت قفله الفيس وبعتذر والله بس كان غصب عني وبنسبه لتكملت رواية ليتك تحبني خلصت من زمان لكن منفعتش تنزل هنا 🙂
#الاخير
صحيت من النوم لقت نفسي في حض. نو.. حقيقي كنت مبسوطه ان بقيت مراته شرعاً وفعلا.. فضلت بصه ليه بحب... كان نفسي نفضل كده علي طول.. بس مش هينفع خلاص الدكتوره عرفتني ان ايامي معدوده.. الحمدلله جيت عشان أقوم.. لقيتو شديني ليه تاني ونفسنا بقا قريب جدا.. مسكني من  وسطي وقرب شفا. يفو من شفا.يفي.. بس الباب خبط بشكل مرعب.. هو قام بسرعه 
مُعتصم.. متتحركيش من مكانك هشوف مين اللي بيخبط كده واجيلك.. 
مشي ولقيت الدوخه بدأت ترجعلي تاني حولت اقوم عشان  اخود العلاج مقدرتش حاسه ان الدنيا بتلف بيا.. اخر حاجه كنت سامعه كانت زعيق بينه وبين حد لكن مقدرتش اركز هما بيقولو اي 
............ 
عند أميره وإيهاب 
أميره وهيا بتفتح عيونها لقت ايهاب ساند دراعو وكان بيلعب في
 شعرها وبيبص عليها بنظرت حب.. صباحيه مباركه ياعروسه 
أميره بستغراب هيا مشفتش النظرة الحب دي في عيونو قبل
 كده حته لمعة عيونه اتكلمت بستغراب وكسوف..ال.. الله. يبارك فيك  .. بس هو مالك 
إيهاب بحزن علي اللي كان بيفكر يعمله فيها وفجأه حبها من يوم اتكلم.. هقولك كل حاجه يحبيبتي بس الاول  لازم  تفطري عشان  صحيتك متتعبش.. واحنا لسه قدامنا مشوار طويل.. خلص اخر جمله بغمزه.. وقام جبلها الفطار  
إيهاب لنفسه.. أنا لازم اعرفه الحقيقه.. أنا فعلاً مكنتش اعرف ان هحبها.. وفيوم واحد بأن الحب دا..بس انا خايف تبعد.. لالا اكيد لا.. أنا لازم اصلح غلطيتي وافهمها كل حاجه وان اختها ملهاش ذنب.. وبعدين كمل بابتسمه علي الاقل هعمل حاجه كويسه.. 
.............. 
عند مُعتصم..
مُعتصم بعصبيه وزعيق..انتي ازاي متقوليش حاجه زى كده..
الدكتور بتوتر..ياستاذ معتصم المدام مكنتش حابه ان انا اللي أقولك هيا طلبت مني مقولش ليك عشان حابه هيا اللي تقولك.. 
مُعتصم وهو حاسس بوجع في قلبو..ا..ازاي يعني..طيب ليه..وجالها كانسر ازاي..وكمل بزعيق..يعني اي مراتي قربت تمووووت عاااوز افهم يعني اااي...يعني اي اعرف ان مراتي قدامها ايام وتسبني..ودموع نزلت من عيونه
الدكتوره بحزن علي حالو..أهدأ ياستاذ معتصم..كل شئ ربنا كتبو وانت اكيد مومن وعارف ان دا قضاء ربنا..
مُعتصم وهو بيمسح وشه ورجع لشخصيتو تاني..تمام..اتفضلي وانا هبقا اجبها ونجي نكمل بقيت أجرات التحليل..
الدكتوره..مينفعش ياستاذ مُعتصم.. لازم ادخل اكشف عليه في الوقت ده..عشان اقدر اعرف وضعه هيسمح بالكماوي ولا تعمل العمليه..
مُعتصم وهو بيحاول التحكم في اعصبه..تمام استاني هنا شويه..
الدكتوره..تمام
مُعتصم وهو بيدخل الاوضه بندفاع شديد ولسه هيزعق لقاها وقعه جنب السرير والملا. يا علي جسمها..
مُعتصم بفزع وهو بجري عليها وخدها في حضنو  وفضل يخبط علي خدودها وهو مش قادر يتحكم في دموعو وقعد ينده عليها و..ورد ..ورد
..........
ايهاب وهو ماسك خدود أميره..أميره حبيبتي انا حابب اعترفلك بحاجه..
أميره رفضول لتغيرو..اكيد قول يايهاب في اي 
إيهاب..انا كدبت عليكي..بس والله مكنتش اعرف ان هحبك في يوم انا كنت متفق ان اتجوزك واكسر معتصم عشان يطلق ورد وانا اتجوزه..واتكلم بحزن..لكن معرفش..معرفش امته حبيتك..اليوم اللي احنا قضينا مع بعض غير حاجات كتيره..وكمان اختك بتحبك اوي..لدرجة أن لما هيا عرفت انك بتحبيني وانا روحت اتقدمت ليها..فكره اليوم لما اتقدم هيا عملت ايه..فكره ساعت مقعدت تهين فيا..وانا كنت قايلك انها بتهددني...انا اللي كنت ساعتها بهدده بذيتك..لكن هيا وقفت قصادي..وحمتك من كل خطه كنت بعمله عشان اذيكي...أميره  انا عارف ان انسان ز'باله دلوقتي في نظرك لكن انا مقدرتش استحمل ان واحده ترفضني..فا كنت عاوز اضمرها باي طريقه وكنتي انتي الطريقه دي..وكمل بدموع أنا..أنا آسف
أميره بصدمه وعدم استعاب..يع..يعني ا..اي..وكملة بصريخ..يعني انا..اناااا ظلمة اختي..وظلمته عشان مين..عشان واحد كان كل هدفو يذينا...انتتت اي هاا وقربت منو ومسكتو من القميص..انت مصنوع من اي..ليه عملت كده..خلتني اكره اهلي..وخلتني اتمنا الموت لختي..وخلتني كنت هخرب بيتها..ليييييه...بدموع..ليه ليه كده..
إيهاب بدموع هو كمان...انا آسف انا استاهل اي عقاب..بالله عليكي سامحيني..
أميره بصريخ..ومين هيخلي اختي تسامحني هااا...انا وانت غلطانين في حقها...بسبب انانية جوانا احنا الاتنين..وانا اختي اللي طول عمرها مفضلاني عن صحابه ومكنتش بترضاا تصحب حد عشان مزعلش...اه اههه....يوجع قلبي..ليه عملت فيها كده...يااارب سامحني..
إيهاب بدموع وضعف..طيب تعالي نروح ليها ونريح قلبك..انا متأكد انها هتسامحك..
أميره بحزن ودموع..عارفه أنها هتسامحني عشان قلبها طيب..لكن انا استحاله اسامح نفسي
إيهاب كان هيتكلم قطعه صوت التلفون..كانت عبير..رد بحزن
إيهاب..ايو..مكمش كلامو بمقطعت عبير 
عبير بصريخ...ورددد بتموت ياميره..اختك..بتموت 
صريخ عبير كان شديد..لدرجة الصوت وصل لاميره..وقامة من مكانه بسرعه وقالت..ماما في اي..وفجأه التلفون وقع من ايديها وكانت هتقع علي الارض لولا ان ايهاب ماسكه قبل ماتوقع..
أميره بتوهان..ور..ور.ورد...اختي..اختي هتروح..اختي هتروح مني...لاااا..لاا.لا ونبي يارب ونبي لا انا عارفه ان غلط والله عارفه..بس يارب متحرمنيش منها..هستحمل اي عقاب يارب الا دا..يارب...يارب..وقعت مغم عليها
ايهاب بفزع...أميره..أميره اصحي اختك هتكون كويسه وصدقني هتسامحك ياميررره
............
الدكتره كأنو بيجرو وكان كل شويه ممرضه تتطلع بسرعه حته مطمنش ذلك الذي يحس ان روحه سايفقدها من جسدو وهو يرها بين كل الجهزه دي هو كان ينظر لها بين الزجاج وهو لا يحكم في تلك الدموع..هل حقاً سايخساره للأبد...لاااا كل الافكار دي كانت بتمر بيه وهو مش قادر يقف
الدكتوره وهيا بتطلع من الاوضه وبتخلع الجوانت..
مُعتصم وهو بيقرب منها بلهفه..دكتوره..و..ورد كويسه..كويسه مش كده
الدكتوره بحزن..احنا لازم نعملها العمليه دلوقتي ياستاذ مُعتصم..حالتها بقيت نزله ولو استانينه اكتر من كده.م...
مُعتصم بعصبيه..لااا انا مش عايز واحد في الميه فشل أنا عاوز ورد..
الدكتوره بتفهم..ياستاذ مُعتصم الموضوع ده في ايد ربنا وبعدين انا بقولك الحقيقه اللي باينه قدامي كاطبيبه لكن كا ام او كده فا انا بقولك هيا محتاجه انك تتدعيلها هي بين ايد ربنا مش حد غيرو... 
عبير وهيا بتقرب منها والدموع ماليا عيونها.. طيب يادكتوره العمليه نسبة نجاحه كام.. 
الدكتوره..عشان مكدبش عليكم نجاح العمليه متعديش عن 9٪
مُعتصم.. لا هتعيش ربنا مش هيبعدها عني انا عارف ان غلط في حقها كتيره بس مش اقدر اشوفه تعبانه كده ولا اقدر اشوفه بتتوجع بالشكل ده يارب متحرمنيش منها 
عبير وهيا بتقرب منه.. دلوقتي حسيت بقيمتها.. دلوقتي حبتها.. مش كده 
مُعتصم والدموع بتتجمع في عيونه.. مكنتش اعرف ان اصلا محبتش غيرها 
عبير بحزن وكانت لسه هتتكلم قطعه صوت بنتها وهيا بتجري عليها..اقفيي 
أميره بحزن..م.ماما..أنا عارفه ان كنت غلطانه في حق اخت..
قعتها امها بصفعه..انتي ليكي عين تتكلمي اختك كانت بتحافظ عليكي من الهواء وخصوصاً الانسان دا وشورت علي إيهاب..
أميره بدموع..أنا عارفه ان غلط..وعارفه ان محستش بقيمة اختي غير وهيا بضيع مني بس ياماما بالله عليكي عاوزه اشوفه عاوزه أطمن عليها..
قطعهم إيهاب..يامي أحنا عارفين ان كلنا غلطانين في حق ورد..بس عاوزين نصلح الغلط ده..
مُعتصم وهو حطيت ايدو علي راسو..سييهم ياخالتي كلنا فعلاً غلطانين..وكلنا جوانا نفس احساس الندم..عمر ماورد كرهت حد..ولا اذت حد وكانت علي طول جنبنا بس مقدرناش قمتها..واهي دلوقتي بضيع مننا...وكمل بدموع أنا اكبر واحد اذيتها...كنت عارف أنها بتحبني..لكن كنت عاوز اشبع غروري اللي ضايعه من ايدي..استحملت وجع جسمها عشانه لكن احنا كنا بينذي اكتر واكتر...وقام وقف بصعبه أنا نازل الجامع..انا واثق ان ربنا هيرجعه ليا سليمه...
عبير وأميره في صوت واحد..وانا جايه معاك.عبير بيت لبنتها بخذلان
وأميره بصيت علي والدتها بندم..ماما سمحيني بالله عليكي..أنا عارفه غلطانه وغلاوت ورد عندك سامحيني..
عبير..مش وقتو يلا علشان ندعي لختك انها ترجع لينا 
وراحو كلهم يدعو..ويبكو علي اللي كانو بيعمله فيها..وكل واحد بيدعي بسماح..بين بكهم كلهم...
....................
في مكان ضلمه 
ورد كانت ضامه رجلها وقاعده..
انا فين..فين معتصم..فين أميره...أنا عاوزه أهلي...
شافت باباه جاي من بعيد بيقولها تعالي معايا ياورد
ورد..بابا..بابا انت بتعمل اي هنا..وليه ماما واميره مش هنا...
باباها بحنان..هما ميستهلوش وجودك يحبيبت باباكي..مش دا اللي كنتي بتقوليه..وكان نفسك تشوفي الندم في عيونهم صح..
ورد بحزن..انا كان نفسي يحسو بيا...كان نفسي في حب يابابا..لكن هما عملو عكس دا 
والدها وهو بيمسك ايديها وبيوقفه قدام نفسه وهيا شايفه كل اللي في الاوضه بيعيط ويدعو..بصيت لباباها..
باباها بابتسمه...بصي لنفسك وبصي ليهم يورد..هتقدري تسامحي..
كنت هتكلم لكن قطعني صوت مُعتصم وهو بعيط وبيمسك ايدي...ورد..ورد..ورد اصحي..هتسبني كده لواحدي..هسبيني طيب لمين...تعرفي ياورد..انا غبي اه والله غبي..كانت معايا حبيب قلبي طول الوقت وانا كان عندي عقل عاوزك لما تصحي تضربيه بالجزمه..بس اصحي..انا عاوزك تسامحيني..وعاوز اجيب دستيت عيال شبهك...مش هقدر ياورد اتخيل حياتي من غير ارجعي..الدكتوره قالت ان لو فات 24ساعه وانتي كده مش..م..مش..مش هتحصي تاني...ولقيتو حط رأسو فيي رقبتي..وبدأ يعيط ويتحايل عليا اصحا...كنت وقفه ودموعي نزله مش عارفه افرح ولا ازعل..انا مش قادره اشوفه بيتوجع.رجعت بصيت لبابا لقيتو حط ايدو علي كتفي وقف جنبي..وقالي بصي كده..بصيت لقيت اختي..أميره..أميره اللي اتوجعت منه اكتر واحده..
لقيتها بتمسك ايدي التانيه ودموعها نزله واتكلمت بعياط.. حبيبتي..اصحي..أنتي علي طول معايا ليه تسبيني دلوقتي...انا عارفه ان غلط..بس أنتي علي طول بتسامحي..علي طول قلبك ابيض..وبسيع العالم كله..وكملت بعياط..فاكره يوم مكونا في المدرسه..وكان اما حد يزعلني تعملي فيه اي...فاكره يوم مضربتي الواد عشان عكسني..وضحكت وبعدين رجعت لعياطه تاني..بس انا مين دلوقتي اللي هيدافع عني..مين هروح ليه وامنو علي سري..مين اللي هتاخدني في حضانه حته وانا بكون مزعله..مييين غيرك هتعمل كده...اجعيي عشان خاطري..وحضنت ايدي وعياطه بدأ يزيد.. لقيت ماما قربت منه وحطيت ايدها علي راسي ورسها..اميره عرفت غلطه..عرفت انها كانت غلطانه في حقك طول الوقت عرفت ان عمر محد هيقدر يأخد مكانك في قلبها... ومُعتصم عرف بيحب مين.. عرف حبو الحقيقي تجاهك ارجعي بقا يابنتي... 
كنت شايفه كل حاجه  عياط ووجع وندم.. وحاسه ان كل دمعه منهم بتحرق في قلبي.. أنا مقدرش اسيبهم.. مقدرش ابعد عنهم.. بصيت علي بابا.. لقيتو بصلي وبا. س دماغي وقالي روحي لأهلك ياورد عيشي معاهم وانسي كل الوجع اللي  جواكي يابنتي.. ومتقلقيش هنتقابل تاني.. سلام ياروح  قلب باباكي.. 
............ 
بعد مرور شهر في المستشفي 
أميره بمرح..  اي ياست هانم استحليتي قعدت المستشفى ولا اي..لا قومي كده..قومي فزي ساعديني فرحي..ايهاب سايبه بيصوت بقالو اسبوعين في البيت يلااا..
ضحكت بمرح..يابنتي حرام عليكي تمرمطي الجدع معاكي ..كده هيطفش..
قطعنا  صوت مُعتصم..هو لسه هيطفش..انا مش عارف مستحمل الكارثه دي ازاي..أساسا
ضحكت وضربته علي كتفه.. اتلم اختي متقولش عليها كده..دي في قلبي دي
أميره وهيا بتبص لمُعتصم..شوف اهي دي اختي بقا مش واحد بارد زيك رخم..
مُعتصم طيب يختي حلي عننا دلوقتي..عشان عاوز مراتي في كام كلمه كده..
اميره بحباط..يجدعان حسو ان لسه سنجوله بقااا
معتصم وورد وهما بيبصه عليها..
اميره بخوف...خلاص..خلاص انا غلطانه كان معايا الراجل..اما اطلع اشوفو فين رجالي وانتم مع نفسكم بقا...
معتصم وهو بيبص لورد..لو هيا قلبك انا اي بقا يهانم..
ورد ابتسمت بحب وقالت..انت روح الفؤاد..
معتصم وهو بيمسك اعصابه..بت انتي هتخرجي النهارده وهنسافر شهر عسل مينفعش كده..انتي وحشتينى..وبعدين مسك ايدها واتكلم بحنان.. اوعد ان هعوضك عن كل الوحش اللي  سببتو ليكي.. 
ورد..تصدقني لو قولت مش فاكره انك اذتني اصلا..
معتصم...بحبك ياوردتي..
ورد..ووردتك بتعشقك
... كان وجعك بنسبه ليا دواء.. 
#تمت
#ورده_لكن
#حبيبه_محمد


تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close