القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية الوعد بقلم ميرا ابوالخير من الفصل الأول حتي الفصل السادس عشر والاخير كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات

رواية الوعد

بقلم ميرا ابوالخير

من الفصل الأول حتي الفصل السادس عشر والاخير


: انا متجوز ارملة اخويا يا وعد. 

وعد ببرود:  عارفه يا زين بس يلي متعرفوش اني حامل. 

زين بصدمه: انتي بتقولي ايه. 

وعد بسخريه: اه والله شوفت بقا. 

زين:  انتي عارفه اتجوزتها ليه. 

وعد ببرود: ميهمنيش يا استاذ زين طلقني. 

زين بغضب: نعممم انتي بتقولي ايه. 

وعد: يلي سمعته يا زين انت اتجوزت ومقولتليش. 

زين: كنتي هترفضي. 

وعد ببرود:  تمم طلقني. 

زين بخبث:  مفيش طلاق يا وعد. 

وعد:  انت ايههههه جبلة اتجوزتها عشان امك طب وانا. 

زين بحزن:  كانت هتاخد الاملاك وتمشي. 

وعد بقرف: اشبع بيها انا ماشيه. 

زين بعدم فهم:  يعني ايه. 

وعد بهدؤء: هتعرف بعدين. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


تاني يوم. 

زين: اي يا غادة. 

غادة بدلع: انا مراتك في ايه. 

زين قام: هروح اشوف وعد انا بيات عندك لكن هطمن عليها. 

غادة بغيظ: طيببب. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


نزل وبيدور ملاقهاش: وعدددد. 

امه: في ايه. 

زين: مش لاقي وعد. 

امه: احسن في داهيه. 

زين بص بغضب رايح ناحيه الباب لاقي حد: افندم. 

الشخص: حضرتك زين الاسواني. 

زين: ايوا مين. 

الشخص: المدام وعد رفعت قضيه خلع ع حضرتك. 

زين بصدمة: نعمممم... 


#ال2.. . 

الشخص: حضرتك زين الاسواني. 

زين: ايوا مين. 

الشخص: المدام وعد رفعت قضيه خلع ع حضرتك. 

زين بصدمة: نعمممم. 

امه بغيظ: شوفت قلة الاصل. 

زين مضي والراجل مشي وقعد بحزن:  يامي كفايه كده انا سمعت كلامك واتجوزت من وراها وكسرت قلبها عشان خاطر املاك اخويا يلي كتبها لغادة. 

امه بخبث: خلاص اهي غارت وخالينا في النهاردة اطلع لمراتك وانسي. 

زين بغضب: وعددد حاامللللل. 

امه بتوتر:  ح حامل ا ازاي وانت مبتخلفش يابني. 

زين بصدمة: انتي بتقولي ايه. 

امه: اهو شوفت بقا. 

زين قام مشي وكله غضب وغيظ. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند وعد. 

وعد بهدؤء: اعمل ايه يا بابا انا تعبت. 

زاهر:  ارتاحي ويلي يريحك انا معاكي فيه عمري م غصبتك ع حاجه ولا هعملها. 

وعد حضنته: ربنا يخليك ليا يارب وميحرمنيش منك. 

زاهر بحنان: هقوم اجهزلك اكل عشان النونو. 

ابسمت بالم. 

الباب خبطت قامت تشوف مين: جاية. 

وقفت بصدمة: هو انت. 

كاظم: منورة يا بت عمي سمعت انك هتتطلقي. 

وعد ببرود: وانت مالك. 

كاظم داخل وهي اتغاظت: يعني نقصر المسافات ونتجوز. 

وعد بغضب: امشي اطلع برا. 

كاظم قام وقف قدمها: انا شاريكي براضكي او غصب خلاص. 

زاهر: انت جاي ليه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند زين. 

زين كان قاعد سرحان. 

الدكتور:  النتيجه طلعت. 

زين بامل عشان ميظلمش وعد: ايه هي. 

الدكتور: للاسف انت عقيم. 

زين اتكسر: م معقول و وعد تخوني. 

مشي وهو دموعه في عينه قلبه مش مصدق بس الكلام. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


زاهر: برا يا كاظم. 

كاظم ببرود: تؤ جايب الماذؤن وجاي اتجوزها. 

زاهر بغضب: انت شيطا"ن دا علي ذمه راجل  بررراااااا. 

كاظم بغضب: كلمة زيادة هخالي رجالتي يقت"لوك. 

زاهر بصدمة: انا عمك. 

كاظم: ولا يهمني يلي عايزو هاخدو. 

وعد بغضب: برررا احسن لكككك. 

كاظم شدها من ايديها: تؤ تؤ كده مش حلو عشان البيبي انتي ناسيه انه ابننا. 

زاهر: بتقوول ايهههههه. 

وعد بصدمة: انت كداب دا ابني انا وزين. 

كاظم شدها لحضنه:  مش هيعملك حاجه متقليش دلوقتي هكتب عليكي ومهمنيش حد. 

ايد قوية طرحته ارضا:  مراتي جاي تتجوزهاااا وام ابني. 

وعد بفرح: زين. 

كاظم بخبث: غلطان هتجوزها بس هي حامل في ابني انا. 

زين....

#ال3و4.

الوعد. بقلم_ميرا_ابوالخير. 


ايد قوية طرحته ارضا:  مراتي جاي تتجوزهاااا وام ابني. 

وعد بفرح: زين. 

كاظم بخبث: غلطان هتجوزها بس هي حامل في ابني انا. 

زين بغضب: انت بتقووول ايهههه. 

كاظم ببرود: يلي سمعته. 

زين بغضب:  ووعدددد. 

وعد بخوف: والله م... 

شدها لحضنه: يلا يا قلبي عشان نروح. 

كاظم بصدمة: بعد كل يلي عرفتوا. 

زين ببرود:  ثقتي بيها اكبر من اي حاجه. 

وعد ابتسمت. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


في بيت زين. 

غادة بخبث: وعد الف مبروك يا روحي. 

وعد لارد. 

غادة بمكر: ليه بس كده دا انتي حبيبتي. 

وعد ببرود: متشكرة يلا يا زينو. 

زين بهدؤء: تمم. 

حماتها بغضب: استني تطلع فينننن دي مش حامل منك. 

زين بعصبية: خلااااص انا عارف وعد كويس وميهمنيش اي حاجه. 

امه بغضب:  يبقا يانا يا هي. 

وعد بحزن: انا همشي يا زي.. 

زين بهدؤء: لا هنمشي سوا. 

امه بغضب: وتسيب امك. 

زين بحزن:  مش عايزة تقبلي بمراتي وحب عمري. بقلم ميرا ابوالخير 

امه سكتت: يلي يريحك اتفضل مع غادة. 

وعد بغيرة: دوري كان معها امبارح. 

زين ابتسم: اه يومها عن اذنك يا ماما. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند غادة. 

غادة بشر: لازم يلي في بطنها يموت. 

ام زين:  وانا عارفه ازاي. 

غادة بمكر: ههههه حبوب اجها"ض في الاكل. 

ام زين:  خبيثه بس تعجبيني. 

غادة ابتسمو بشر. 


في اوضه وعد. 

كانت حاطه ايديها علي بطنها وحاسه بخوف. 

زين حاوطها بحب: مالك. 

وعد بهدؤء: موجوعه. 

زين لافها له: مش قدي ليه رفعتي الخلع وسحبتيها . 

وعد بدموع: مستحملتش. 

زين حضنها: واثقه فيا. 

وعد: اه. 

زين باس خدها: يبقا اصبري. 

ابتسمت. 

خدها في حضنه ونامو. 


تاني يوم. 

وعد نازلة علي السلم وفي مياه بزيت مرميه بتدوس فيها وو.... 

#يتبع.... 


#ال4.#الوعد. 

تاني يوم. 

وعد نازلة علي السلم وفي مياه بزيت مرميه بتدوس فيها ورجليها اتزحلقت: اااااااه. 

بتقع في حضنه: اهدي اهدي. 

وعد برعب: هقع ابننا يا زين.

زين شالها بخوف ورجعها ورا. 

زين بهدؤء:  متقلقيش يا حبيبتي خلاص. 

وعد بدموع وحطت ايديها علي بطنها: الحمدلله. 

زين بغموض: روحي اوضتك يا حبيبتي وانا جاي. 

وعد ابتمست: حاضر. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

غادة كانت وقفه بعيد اتغاظت:  بنت 🐕 اما وريتككككككك. 

نزلت راحت عند حماتها. 

زين ببرود: مين حط المياه علي السلم.

غادة بتوتر: م معرفش. 

امه بلا مبالاة: خايفه ليه يعني يكونش ابنك مثلا. 

غادة بسخريه: عندك حق زين يا حبيبي طلقها احسن. 

امه:  حابب تعرنا ليه. 

زين بكل برود:  خلصتوا طلاق مش هطلق تمم ويلي عندكم اعملوا انا بحب وعد ومستحيل اسيبها. 

غادة بدلع: طب وانا يا زينو. 

زين ببرود:  ميخصنيش جوزانا انتي عارفه ليه. 

غادة بدلع وبتحاوط رقبته:  انسي ونحب بعض. 

زين شال ايديها ومشي. 

امه بخبث:  وقعيه في حبك. 

غادة بغل:  وانتي خاليكي مع وعد اما زين هنسيه وعد ويلي خلفوها ههههه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


زين كان شغال في اللاب توب. 

وعد: زين. 

زين بص لها: نعم. 

وعد بتوتر: ه هو انت ممكن تحب غادة. 

زين بضحكه رجولية:  انتي هبلة يابت انتي هو يلي قلبه مش معه يحب ازاي. 

وعد برفع حاجب: اومال مع مين بقاااا.. 

قام راح لها بحنان:  معاكي ياقلبي. 

وعد بابتسامة: حبك كتير 😂. 

زين باس خدها بضحك و بحب: حبك اكتر 😂. 

وعد راحت تحضر الاكل وهو نزل. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند كاظم. 

كاظم بسكر:  وحشتيني يا وعد ليه تسبيني وتروحي له. 

البنت:  القلب ومايريد. 

كاظم كسر الازازة بغضب: اخرسييي وعد ليا وهتبقا ليا وانا عارف ازاي غوري بررررا. 

البنت خرجت بخوف. 

كاظم طلع فونه وابتسم بخبث. 


عند وعد. 

كانت بتروق شقتها وبتحضر الاكل سمعت صوت ضحك من شقه غادة طنشت. 

فضلت مستنيه زين ساعتين وبردو مجاش وسمعت بردو الصوت بتاعها وضحكتها المياعه حست بحاجه غريبه. 

طلعت وعد تشوف في ايه فتحت غادة: افندم. 

وعد:  زين فين. 

غادة: هيكون فين احنا عرسان. 

غادة مشيت من قدم وعد بمكر وهي داخلت وراها. 

 لاقت زين وغادة.....


#ال٥ 

الوعد. بقلم_ميرا_ابوالخير. 


 بتداخل وعد بتلاقي زين في حضن غادة: ز زين. 

زين كان مصدع وعار"ي الصدر: في ايه. 

غادة بدلع: ايه يا وعد انتي ايه الله عرسان جدد مفيش اي د"م زي م جوزك جوزي بس الفرق انا الجديدة والاحسن. 

وعد باصه لزين يلي مش فاهم حاجه: وعد انا.. 

وعد مقاطعه: انت ايههه رد عليااااا بتعمل ايهه هنااااااا. 

غادة بخبث:  يا حجه مراته الله حرين يعني. 

زين بغضب: اخرسي يا غادة. 

غادة بخبث:  ليه يا زينو كده بتزعق لي عشانها. 

وعد بدموع:  انا غلطت لما رجعت لك تاني. 

طلعت تجري علي برا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

زيت اخد القميص وغادة مسكت ايده: هتروح وراها بردو. 

زين بغضب: حسابي معاكي بعدين. 

غادة بغل: لا بقا كده كتير صابر ع واحدة حامل من غيرك وانا بتعمل معايا كده. 

زين بغضب ومسك دراعها لوه: اخرسيييي خالصصص وعد لو حصل لها حاجه بس خدش صغير انا هف"رمك. 

نزل زين جري ورا وعد. 

غادة بضحكه شيطا"نيه:  دا انا هعمل عليها حفلة تؤ تؤ وعد استني صبرك عليا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


وعد قاعدة وضامه رجليها زي الاطفال وبتعيط زين داخل بحزن: وعد. 

وعد اول م سمعت جريت عليه حضنته:  مش مصدقة يا زين جوايا حاجه بتقولي انك معملتش كده. 

زين بحزن:  والله مش عارف انا كنت طالع لك بس سمعت صوت غادة بتصوت طلعت لاقتها حاطه صورة اخويا ومنهارة صعبت عليا قعدت معها شويه وهي جابت عصير وساعتها صحيت لاقتك قدمي معرفش حصل ايه. 

وعد بامل ودموع: يعني مكنتش معها بارادتك صح. 

زين بضحك: مقدرش سبيها انا هتصرف معها. 

وعد حضنته: اسفه عشان قولتلم كده بس من غيرتي عليك. 

زين شالها وحطها ع طرف السرير: انا راضي طلما انتي معايا. 

وعد باست دماغه: حقك ع.. اااه. 

زين بخضه.. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند ام زين وغادة. 

غادة ببرود:  بقولك ايه اطلعي من دماغي. 

ام زين بصدمة: انتي بتكلميني كده ليه. 

غادة بخبث: مش قصدي بس مضايقه من وعد بردو راح لها يا ماما. 

ام زين: خلاص سبيها عليا. 

غاده: هتعملي ايه. 

ام زين: هتعرفي الصبح. 


عند زين. 

زين بخضه: في ايه. 

وعد بابتسامة: بطني وجعتني شويه. 

زين بحب: تعالي. 

شدها علي المخده وسحبها في حضنه بحنان: نامي. 

ابتسمت وزين باس خدها بحب وناموا. 


الصبح. 

وعد كانت بتجهز الفطار لاقت ورقه زين (حبيبتي مش رضيت اصحيكي انا نزلت بدري عندي شغل وهرجع نتعشا برا بحبك..). 

ابتسمت بفرح. 

عند زين كان حاسس انه في حاجه خنا"قاه بيتصل ع وعد مش بترد قلق اكتر. 


تك تك تك. 

وعد بتفتح بتنصدم: ا ايه دا انتو مين. 

الستات: جايين نربيكي. 

المنقبه من وراهم:  يلا يا ستات علموها الادب. 

وعد بترجع لورا وبتصراخ والستات بتقرب عشان تضر"بها حطت ايديها ع بطنها ووو.... 


#يتبع.....


ال٦

.الوعد. بقلم_ميرا_ابوالخير.

 

المنقبه من وراهم:  يلا يا ستات علموها الادب. 

وعد بترجع لورا وبتصراخ والستات بتقرب عشان تضر"بها حطت ايديها ع بطنها: انتوو عايزين ايههه لاااااا. 

بيقربوا منها وبيقفلوا الباب:  هاتوا العصايا. 

اخره بشر:  شعرها حلو نشيله خالص. 

اخره:  ههههه يلا. 

بيقربوا وهي بتزحف لورا ايد واحده منهم لسه هتمسك شعرها عيون كلها شراره بتمسكها وتزقها. 

وعد بترتجف: ز زين. 

زين رمي المفاتيح علي الارض ونظره كلها غضب عارم ونفس لاهث:  بهدؤء كده لانه مش بمد ايدي ع حر"يم مين باعتكم. 

الست بتبلع ريقها من شكله: ي ياباشا اتدفع لينا عشان نعلمها الادب. 

زين بغضب وصوت شراني اتخضت منه وعد نفسها:  دي مرررراتيييي ومحدش يتجرا يقرب منهاااااااااا. 

بيداخل كارم صاحبه ظابط. 

كارم: خدوهم واحنا هنتصرف معاهم. 

زين راح ناحيه وعد يلي بتترعش وقومها. 

كارم بتنهيدة:  لما مشيت عرفت انه في حاجه غلط جيت وراك وجبت الرجالة معايا. 

زين بتفكير:  في رقم اتصل عليا اعرفلي تبع مين. 

كارم: تمم خد بالك منها. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

مشي كارم وزين قعد وعد علي الكرسي وهي وشها مخطوف. 


زين باس دمغها: خلاص اهدي يا وعدي مفيش حاجه. 

وعد بنهيار: ك كانوو.. دموعها نزلت. 

زين بحب:  متخفيش ياروح زين اوعدك كله هيتحل. 

وعد عملت راسها بنعم. 

زين خدها في حضنه وطبطب عليها وبيفكر مين يلي اتصل عليه قالوا الحق مراتك عشان كده جاه بسرعه وساب الميتنج. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


بتقلع النقاب وبترميه بغل: فشلت زين لاحقها في كل مرة يلحقها. 

ام زين:  بردو لازم نبعد زين عنها باي طريقه. 

غادة بغل:  انا هقت"ل وعد. 

ام زين بخضه: انتي بتقولي ايه. 

غادة بكر"اهيه هقت"لهاااا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


غادة طلعت شقه وعد وزين. 

زين بيفتح: جايه ليه. 

غادة بدلع:  مشيتها ولا لسه. 

زين بتافف:  غادة قولتلك دا كله تمثيل عشان اعرف اخد حقي منها واتسلي شويه وهر"ميها واطلقها و.... 

بيسمع صوت كسر علي الارض بيبص بيلاقي وعد. 

زين بصدمة وعيونه عليها: و وعد... 

بقلم ميرا ابوالخير.


#ال8.#الوعد. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

غادة بدلع:  مشيتها ولا لسه. 

زين بتافف:  غادة قولتلك دا كله تمثيل عشان اعرف اخد حقي منها واتسلي شويه وهر"ميها واطلقها و.... 

بيسمع صوت كسر علي الارض بيبص بيلاقي وعد. 

زين بصدمة وعيونه عليها: و وعد.

وعد ببصة كلها لوم وندم وكسره. 

زين بتوتر: وعد افهمي ان... 

وعد بجمود: افهممممم ايههههه بتتسلى بيااااا لحد دلوقتي مش مقتنع اني حامل منككككك ليهههههه عملت فيا كده ليههه. 

زين راح جري عليها:  وعد انا مش عارف بس بجد... 

طخخخ كف بينزل ع وشه. 

وعد بقوة: انت اناني وحيو''ان بقا تعمل فيا انا كده.

بقلم ميرا ابوالخير. 


زين ببرود مفاجاء:  اه متعمليش فيها الشريفه بقا وانتي حامل من غيري احمدي ربنا انك لسه ع ذمتي. 

وعد بذهول:  كمل. 

زين من جواه وعينوه بتقولها خاليكي كده وكملي. 

وعد بصت لعيونه فهمت:  طلقني يا زين. 

زين بغضب: عشان تمشي علي حل شعركككك. 

وعد ببرود: وانت مالك انا حرة. 

زين بعصبية مسكها من ايديها: متختبريش صبرررررري. 

وعد بلا مبالاة: خاليك في السلعوه بتاعتك. 

غادة بغيظ: انا ستك يا ر"خيصةةة. 

وعد قرب وطخخخخخخخ:  شكل العشم وخدك اوووي يا رووو''ح امكككك فاكراني هسكت لك ولا ايهههه لا دا انا وعدددد ياعنياااااا تعاليلي بقااااا. 

بقلم ميرا ابوالخير 


قلعت شبشبها وزين هيموت من الضحك وبيكتم ضحكه ووعد نزلت علي غادة ضر"ب وهي بتصرخ: اعااااااا سيبيني يا حشررة اعاااات الحقني يا زينوووو اااااعاااااا. 

وعد بتعضها وبتطلع غضبها: زينوووو في عينككك يا بنت 🐕 حسابك كتررررر. 

زين راح وشالها من عليها: اوعاااا ياض سبني هلي بنت الجزمه دي. 

غادة بالم وتمثيل: اااه عاجبك كده ارميها في الشارع. 

بقلم ميرا ابوالخير 


زين بضحك مكتوم: خلاااااص بقاااا ايهههه اخرسوا انتو الاتنين. 

وعد بشر"اسه: اوعاااااا هر"بيهاااااا. 

غادة والجيران اتلمت فكرت في حاجه بخبث. 


غادة بدموع وخبث:  الحقوني يا جماعةةة ضرتي حامل من را"جل غريبببب وجوزها عقيممم شوفتوا الو*** اكتر من كده والر"خص ويا عالم بتجيب ر"جالة ولا لا. 


زين ووعد......... 

#يتبع...... 

#الوعد.... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير... 


Mira Abulkhair 


التفاعل + في بارت تاني بليل بعد التفاعل.

#ال9.#الوعد. #بقلم_ميرا_ابوالخير 

غادة بدموع وخبث:  الحقوني يا جماعةةة ضرتي حامل من را"جل غريبببب وجوزها عقيممم شوفتوا الو*** اكتر من كده والر"خص ويا عالم بتجيب ر"جالة ولا لا. 

زين بغضب:  غااااادددددةةةةةة. 

غادة بزعيق:  ايههه قولت هتطلقها وترميها حصل ولا لا. 

وعد بصت له بص الناحيه التانيه. 

احد الجيران:  اي القرف دا ومتجوزه ظابط المفروض يقت'لها. 

احد اخر: مفيش اي خشاء كتها القرف. 

زين بفقدان اخر ذرة في عقله: اخرسوووااا انا سليممممم مراتي حامل منيييييي ويلي هيجيب سيرتهاااا هفر"م امه انتووو ايههه كله علي بيته متنسوش انه دا ملكي. 

غادة باحتقار:  لا ملكي انا المرحوم كتبه ليا. 

زين ببرود:  البيت بتاعي ومش بتاعك تقدري تشوفي المحامي بقا يا قطه. 

وعد مش فاهمه حاجه هو بص عليها بهدؤء فهمت. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


جت امه بغيظ. 

ام زين:  زيننن البت دي انا مش طايقها طلقها. 

زين بهدؤء:  وعد مراتي وحبيبتي ومستحيل اطلقها حتي لو مت. 

امه بغضب:  يبقا اعتبر امك ماتت. 

زين بحزن وجمود:  تمم متشكر يامي انا رعيت ربنا فيكم انتو الاتنين بس وعد حرام اوي اظلمها وانا عارف كل حاجه. 

امه بتوتر وبتبص لغادة: قصدك ايه. 

زين بجمود:  زورتي التحاليل ليه يا امي عشان اذ"يها ليه. 

وعد بصدمة: ايههه. 

امه بتوتر:  م محصلش. 

زين بغضب: لا حصللل وحصل اوي انا عرفت انا سليم ودي مجرد تمثلية اجبرتيني اتجوز غادة وسكت لكن وعد لا يامي لا. 

امه بتمثيل التعب:  ليه يابني كده. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


وعد: زين طلقني وخاليك مع امك يازين بعد اذنك. 

زين بصدمة: انتي بتقولي ايه. 

امه بغل: مثلي انك بريئة. 

وعد بهدؤء: لو بتحبيني خاليك معها يا زين انا مش عايزة حاجة. 

غادة بتصفيق: لا مثالية يابت. 

امه بخبث:  زين الحقني هقع. 

عملت نفسها هتقع زين جري عليها ابتسمت بخبث وزقت وعد من علي السلم ووو.... 

زين...... 

#يتبع.... 

#الوعد. 

#بقلم_ميرا_ابوالخير. 


Mira Abulkhair


#ال10.#الوعد. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

ام زين بخبث عملت نفسها هتقع وزقت وعد من علي السلم. 

زين ماسك ايد وعد وامه بايد التانيه وعد بخوف: ه هقع ابننا يازين. 

امه بغل عملت نفسها اغمى عليها وشدت زين و زين غصب عنه ايد وعد سابت: ووووعدددددددد. 

بتقع من ع السلم وزين جري عليها بخوف لاقي د"م زين بزعيقققق:  غااددةةة خدي امي علي جوااااا. 

شالها بخوف وجري علي عربيته. 

في المستشفى. 

زين دموعه نازلة وقلبه مقبوض قاعد وحاطط ايده علي وشه. 

الدكتوره:  المدام اتعرضت لاصابة قويه هي في العناية والبيبي الحمدلله تمم بس لازم يبقوا تحت الملاحظة. 

زين بحزن: ط طب ينفع اطمئن عليها. 

الدكتوره:  للاسف مش هينفع دلوقتي. 

زين هز براسه بنعم. 

الدكتوره مشيت وهو وقف قدم العناية سابها ومشي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


في بيت زين. 

امه بكر"ه:  البت دي لازم تمووووت. 

غادة بلا مبالاة:  ميلزمنيش في حاجه انا حسابي مع ابنك. 

امه زين:  بقولك ايهههه هتسمعي الكلام ولا لا. 

غادة بغضب: مش هسمع مش كفاية سمعت كلامك وقت'لت اخوه يلي هو ابنك. 

امه زين ( سعاد):  اخررررسيييي يابت مكنش ابني كان ابن جوزي. 

: انتو بتقولوا ايه. 

بيبصوا لمصدر الصوت بصدمة: انت... 

بقلم ميرا ابوالخير. 


في المسجد. 

زين بيصلي وبيدعي لوعد ودموعه نازلة:  ياربي والنبي متحرمنيش منها والنبي اي حد مبيصدق يلاقي روحه ويلي هيسنده احنا تعبنا 7 سنين عشنا نتجمع مع بعض خدني انا وسبها واحميها يارب انا اتعذ"بت كتير اوي متاخدش الحاجه الوحيدة يلي مخاليني عايش وبتنفس يااااررررررب. 

الشيخ بحنان علي حاله: انت بتحبها يابني اوي كده. 

زين بيمسح دموعه: اوي يا شيخنا. 

الشيخ بإبتسامة: ربنا هيكرمك متقلقش يابني قول يارب. 

زين بدعاء: ياررب. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


داخل المستشفى. 

زين مش لاقي وعد: لو سمحت المدام يلي كانت هنا راحت فين. 

الممرضه: الحمدلله عدت مرحلة الخطر واتنقلت اوضه رقم 14.

زين بفرحه:  بجد الف شكر. 

داخل الاوضه لاقها نايمه راح ومسك ايديها وباسها:  وحشتيني اصحي بقا. 

باس دماغها وطلع جنبها وخدها في حضنه وفضل بيملس علي شعرها بحب. 


#يتبع.... 

#الوعد.. 

#بقلم_ميرا_ابوالخير.... 


Mira Abulkhair 


استنوا الجديد بليل تفاعل حلو 🙂❤. 


ال11

.الوعد بقلم_ميرا_ابوالخير. 


وعد بتفوق بتعب:  ز زين. 

زين بخوف: مالك حاسه بايه ياقلبي تعبانه انادي الدكتور. 

وعد بجمود:  طلقني يا زين انا بكر"هك ومش عايزك في حياتي تاني. 

زين بصدمة: انتي بتقولي ايه. 

وعد بحزن من جواها: اه طلقني وروح عشان مامتك وملكش دعوه بيا. 

زين بتملك اعصاب:  وعدد متختبريش صبري حرام كده. 

وعد ببرود: برا. 

زين وقف ومش عارف يعمل ايه خرج وكله غضب. 

وعد بدموع وحزن:  دي امك يا زين لازم انا امشي عشانها وعشان مينفعش تختارني وتسبها هي. 

حطت ايديها علي بطنها بالم:  حقك عليا يابني بس ستك بتكر''هنا يا حبيبي هاخدك ونمشي من هنا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند سعاد و غادة. 

:  انا عايز وعد. 

الاتنين بصدمه:  هو انت. 

:  اه ساعدوني اخدها وامشي. 

غادة بخبث:  انا موافقه. 

سعاد برفع حاجب:  وانا بس بشرط تاخدها وتغور بعيد عن ابني. 

: ههههه دا اعز الطلب. 

بيمشي وهو مبتسم بمكر. 

غادة:  زين لازم يكر"ه وعد عشان ميخفش علي موتها. 

سعاد: مستحيل دا عاشق ليها. 

غادة بغمز:  عندي خطه حلوة اوي. 

سعاد:  ارغي. 

غادة:  اوقعه في حبي. 

سعاد بسخريه:  جاموسه انتي اوي بقولك بيعشق وعد. 

غادة بمكر:  طب نعمل ايه. 

سعاد بتفكير: هقولك. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


وعد كانت بتحاول تقوم بطنها وجعتها سندت علي السرير. 

وعد بالم: ااه تعبانه ياترا فين زين دلوقتي. 

وقفت في الشباك لاقت يلي وراها. 

وعد بصدمه: ا انت مين. 

الشخص رفع مسدسه:  جاي اخد روحك. 

وعد غمضت عينها برعب وبصوت واطي نادت عليه. 

الشخص بسخريه: استشهدي يا حلوة. 

بيدوس علي الزيناد وبتخرج طلقه. 

وعد بتفتح عينها بتنصدم وقلبها بيقع بتلاقي يلي حضنها واخد الطلقه مكانها وعد وعينها كلها دموع: ز زين. 

زين الد"م غر"قه وو.....


ال12.

الوعد. بقلم_ميرا_ابوالخير. 


زين بقا ضهره كله د"م  ووعد الدموع اتملت في عينيها وهو باصص لها بابتسامه الشخص هرب وزين وقع في حضن وعد وقعوا علي الارض ووعد حاضنه زين وبتصراخ: ززينننننن. 

زين وهو في حضنها بيتكلم بالم وتلعثم:  ا اب ابقي خ خالي بالك م من اببنا ا انا ب بحبك اوي يا وعد ا انا ك كده و وفقيت بوعدي ل ليكي ا اني هحميكي ب بحياتي. 

وعد بدموع وانهيار:  متسبنياش عشان خاطري يا زين هموت من غيرك. 

زين بالم والدكاترة جم غمض عينه وهي انهارت والدكاترة اخدوا زين وهي فقدت الواعي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

داخلوا زين العمليات ووعد بردو عشان نزفت في نفس الاوضه. 

ايديهم بتلمس بعض وقلب زين بيضعف تترجي ووعد نفسها بيقل. 

الدكاترة بيحاولوا يدوا نبض كهرباء لزين عشان ينعشه. 


علي لحن...🎀🩸 

كده يا قلبي يا حته مني

يا كل حاجة حلوة فيا

كده هتمشي وتسبني وحدي

في الحياة والدنيا ديا


يعني ايه

يعني خلاص انا مش هشوفك تاني

مش هلمسك

مش هحكي ليك عن حاجة تاعباني


كنت روحي لما كان جوايا روح

عمري ما اتخيلت انك يوم تروح

مش فاضلي مني غير حبة جروح


مع السلامة يا حبيبي وفي أمان

عمري ما هقول يوم عليك ماضي وكان

عمري ما انسى مهما طال بيا الزمان. 


(انا عيطت يعني كل مرة البطل يامر في البطلة بس هنا ضحي عشانها ومش بيامر انا ابغي زي زين 😭😭😭❤) . 


عند سعاد. 

سعاد طخخخخخخ: انت عملتتتت ايههه. 

الشخص بغضب: بقولك ايه مماتتش واحد جاه معرفش منين واخدها مكانها ميخصنيش فين فلوسي. 

سعاد مسكته من الليقه:  تعرف لو طلع ابني انا هعمل فيك ايههه. 

الشخص بسخريه:  خايفه اوي علي ضناكي وكنتي باعتني اخد ضنا حد تاني لا وبتهيالي كانت حامل انتي ايه شيطا"نه. 

سعاد بغضب: اخرس واطلع برا بيتي بررراااااااا. 

الشخص مشي. 

سعاد فون جالها وقعت علي الكنبه عرفت يلي اتصاب ابنها بدل وعد طلعت تجري علي المستشفى. 

بقلم ميرا ابوالخير . 


في اوضه العمليات. 

الممرضه بهلع:  يا دوكتور بسرعه النبض وقف بتاعه. 

الدكتور مسك الجهاز وبينعشه: زوددي الضغط بسرعةةةة دا بيمووووت. 

جنبه كانت وعد جسمها كان بيترعش:  الحقي يا دكتورة المريضه في خطر. 

الدكتوره بتديها الحقنه بتلاقي حالتها بتسوء اكتر. 


في مكان ما في بيت وعد. 

ابوها علي سجادة الصلاة:  يارب احمي بنتي وجوزها من كل شر يارب اقف معاهم واحميهم وابعد عنهم الا*ذيه يارب.. الله واكبر.. 


في اوضه العمليات. 

الدكاترة بفرح:  الحمدلله قدرنا نساعدهم الظاهر الاتنين بينهم رابط لما المريض رجع نبضه المريضه وقفت عن الهيجان الحمدلله. 


بعد ساعتين. 

في اوضه زين الدكاترة خالوهم الاتنين مع بعض في نفس الاوضه. 

داخلت سعاد وغادة بسرعه. 

زين بيفتح عيونه بتعب وضعف: و وعد. 

وعد كانت بتفوق هي كمان بصت له: زين. 

زين بص: انتي طالق...


#ال13.#الوعد. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

زين بالم وماسك الجرح: انتي طالق يا وعد. 

وعد بصت عليه بتعب ومش فاهمه ليه عمل كده: ا انت ب بتقول ايه بعد كل دا. 

زين بص لامه:  انا هكمل مع غادة ارملة اخويا واحسن منك. 

وعد بدموع وبرود:  تمم. 

زين بص لغادة يلي مستغربه وامه كمان هو ازاي يعمل كده بعد كل دا. 

بعد شهر. 

وعد كانت ضايعه وقاعده وبطنها كبرت شويه. 

ابوها:  ايه طلقك تاني. 

وعد بدموع:  مش فاهمه هو عمل كده ليه بعد كل دا يا بابا دا كان هيموت عشاني وفجاءة يطلقني كده انا خلاص مش قادره من غيره. 

ابوها بحنان:  زين ديما محافظ عليكي ركزي هتلاقي السبب. 

وعد مسحت دموعها:  انا ضايعه اوي ومحتاجه اوي. 

ابوها بحنان حضنها وهي دموعها نازلة. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند زين. 

زين بابتسامة:  شكلك قمر يا روحي. 

غادة: بجد يا حبيبي انا مش عارفه اتجوزت اخوك ازاي انا بحبك انت. 

زين بابتسامة:  ياروحي وانا كمان. 

غادة حضنته وهو باس دماغها. 

امه جت:  مش كده احسن بكتير. 

زين:  فعلا بلا وعد بلا مشاكل بلا قرف انا كنت هموت خلاص. 

امه بحب:  ايوا عشان تسمع كلامي ياحبيبي ربنا يخليك. 

زين باس ايديها: انتي اعظم واحن ام في الدنيا. 

غادة في نفسها:  كده حلو اوي زين بقا في حضني باقي وعد ويلي في بطنها يموتوا. 

ابتسمت بمكر. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


بعد يومين. 

عند وعد. 

كانت بتمشي لاقت يلي وقفت قدمها متعرفش طلعت منين. 

وعد ببرود: هو انتي. 

غادة بخبث:  وحشتيني يا دودو شوفتي بقا اني انتصرت في الاخر. 

وعد بلا مبالاة: او''لعي. 

غادة بغيظ:  لا خاليكي حلوة هقولك سر صغنن كده وبم انه الناس مشغولة انا يلي قت"لت اخو زين بد"م باررد عشان يبقا ليا. 

وعد شهقت من الصدمة وهي ابتسمت بشر. 

: طب مانا عارف اقبضوا عليهاااااا. 

بصت ناحيه الصوت بصدمة:  ز زين. 

زين وقف وحضن وعد وهي ابتسمت له:  انتي فاكرة هسيب روحي عشانك تؤ ياحلوة غلطانه. 

غادة بتوتر:  علي فكرة انا معملتش حاجه ام... 

طخخخخخ طلقة وقعتها الارض وو.... 

#يتبع.....


ال14

.الوعد. بقلم_ميرا_ابوالخير.


وقعت سايحه في د"مها و وعد شهقت من الخضه وحضنها زين بذهول. 

غادة وهي بتموت:  خ خد ب بالك م من امك هي ال... غمضت عنيها ووعد اترعبت. 

زين بزعيق: شوووفووووا الطلقه جت منيننننن بسرعةةةةةةةة اسعاااااااف. 

وعد بخوف راحت علي غادة: هي مش هتموت صح. 

زين راح لوعد لاقها بتترعش من المنظر. 

زين بتهدئه: ششش اهدي اهدي. 

وعد بهستريه: لاااا ايههه بيحصل لكل دددااا يا ززيييين لاااا شالها وفقدت الواعي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

في عربيه زين. 


فلاااااااش بااااااكككككككك. 

وعد لاقت زين بيتصل اتصدمت: نعم عايز ايه. 

زين بضحك: وحشتيني. 

وعد بغيظ: خاليك في حضن الزفته. 

زين بإبتسامة: بتغيري يا وعدي. 

وعد بغضب: بقووولكككك ايههه اطلع من دماغي. 

زين بحب:  طب بحبك. 

وعد ببرود: مش بتثبت. 

زين بحب:  بعشقك يا روح زين وقلبه. 

وعد بحب: وانت كمان ياحبيبي بس ياريت بقا نخلص ام التمثليه دي عشان مش هستحمل قربها منك تاني. 

زين بذكاء: انزلي وانا هكون وراكي انا والبوليس ومتقلقيش غادة اكيد هتيجي عشانك. 

وعد بخوف:  ماشي خد بالك من نفسك. 

زين: وانتي كمان. 

باااااااكككككككككككك. 


وعد بتفوق:  ز زين. 

زين بحنان:  متقلقيش هانت اعرف مين يلي ورا الحكايه وتخلص. 

وعد بخوف:  ه هيموتنا ز زي غ غادة.

زين شدها لحضنه:  متقلقيش ياقلبي كله هيتحل. 

وعد هديت شويه في حضنه وهو بيفكر مين يلي عمل كده. 


عند سعاد. 

سعاد بغضب:  كويس انك قت"لتها بنت 🐕 كنت هتقول عليا. 

الشخص:  تمم كده وعد نظمها ايه. 

سعاد بكر"ه:  هنهدا شويه عشان زين معها دلوقتي طلع ذكي وضحك علينا. 

الشخص بسخريه: ماهو ابنك ابن الحربايه اكيد طالع زيك. 

سعاد بغضب: بقولك ايههه اختفي دلوقتي. 

الشخص: تؤ انتي ناسيه اني بساعدك ليه. 

سعاد بمكر:  اي رايك نحط منوم لوعد وتاخدها وتسافر بعيد بس بشرط. 

الشخص: ايه هو. 

سعاد  بغل:  تعمل لها عمليه اجها"ض ونقول انه هي يلي نزلته وزين هيقلب عليها وانت تاخدها وتمشي. 

الشخص بخبث:  مش بقول حربايه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند زين. 

زين كان ماسك ايد وعد وبيتحسس شعرها بحب:  مالك. 

زين بقلق:  مش عارف ياوعد قلقان. 

وعد باست دماغه:  انا معاك وهنقدر نعدي اي حاجه. 

زين باس خدها وحط ايده علي بطنها:  حبيب بابا عامل ايه. 

وعد بضحكه جاذبه: بيسلم عليك. 

زين باس بطنها بحب ونام علي رجليها وهي بتتحسس شعره بحب.


#ال15.#الوعد. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

سعاد  بغل:  تعمل لها عمليه اجها"ض ونقول انه هي يلي نزلته وزين هيقلب عليها وانت تاخدها وتمشي. 

الشخص بخبث:  مش بقول حربايه. 

سعاد بمكر:  اي رايك في جر"يمه شر"ف. 

كاظم بصدمة: انت بتقولي ايههه انا اه عايز وعد بس كده انتي ايههه. 

سعاد بخبث:  يبني متخفش هيخش يلاقيها في حضنك بعد الاجها"ض ويطلع مسدسه وبووووم. 

كاظم بغضب:  لا كده كتيرررر. 

سعاد بتلف حولين منه بمكر:  مسدسه هيكون طلق فشنك يعني ولا كانه حاجه متقلقش دا هيخليه يكر''ها ويحاول يقت"لها. 

كاظم ببرود:  مستحيل اعمل في وعد كده انا اه بحبها ومعاكي في نزول البيبي لكن يلي قولتيه دا مستحيل اعمله سلام. 

سابها ومشي وهي اتغاظت: ماشي ياوعد مش هسيبك تتهني ابدا لازم اعمل حاجه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند زين ووعد. 

زين كان شايلها وفي المياه بيلعبوا:  احسن عشان تقولي لا تاني. 

وعد بضحك: مبعرفش اعووم نزلني. 

زين بمشاكسه: لا دا انا هعلمك بادب خالص. 

وعد بعدم اطمئنان: ياجدع بردو. 

زين بغمز: انتي مراتي هو انا شاقطتك يعني ياروحي. 

شالها وخرجها من البسين وهي هتتكلم جريت علي جوا. 

زين جري وراها بلهفه وخوف داخلت الحمام وقعد ترجع بتعب ووشها بقا اصفر. 

زين بحنان حط ايده علي بطنها وبيرجع شعرها لورا. 

وعد بتعب: اخرج يا.... 

زين بحنان: لا هفضل معاكي. 

سندها وغسل وشها وغير هدومها وحطها علي السرير برفق وداخل غير هو كمان. 

وعد وهي بتغمض عينها لاقت يلي بحط حاجه في بوقها. 

وعد باستغراب: ايه دا يععع مبحبش الفواكه. 

زين برفع حاجب:  تعرفي لو مكلتوش هعمل ايه. 

وعد بتحدي: لا مش هاكل. 

زين همس في ودنها وشها اتقلب.  

وعد اخدته بسرعه وكلت غصب وهو ضحك. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


في الليل زين كان قاعد وجاله فون خرج بسرعه من الشالية وساب وعد نايمه. 

وعد قامت تدور عليه مش لاقياه. 

راحت الجنينه بردو مش موجود. 


عند زين كان مع امه. 

سعاد بدموع:  الحق وعد اتصلت بيا قالت هتجيب كاظم وهي مش عايزة عيال منك شوف يابني عشان حفيدي وهتهرب معه. 

زين حس بحاجه غريبه طلع يجري علي الشاليه. 


عند وعد.. 

كانت قاعدة وماسكه صورة زين بحب وحاطه ايديها علي بطنها. 

: بتدوري عليا يانور عينا. 

بصت لمصدر الصوت لاقت كاظم ومعه ناس لابسه لبس دكاترة. 

وعد بصدمة وخضه: ا انت بتعمل ايه هنا. 

كاظم بسخريه:  مش حابب تبقي حامل يعني جبت دكاترة والطفل دا نهايته النهاردة وبايدي كمان غير كده يادودو هتبقي في حضني وجوزك هيخش ويشوف مراته في حضن عاشقها ياحلوة.


#ال16.#الوعد. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

كاظم بخبث وبيقرب: تخيلي كده جوزك يلاقيكي في حضني حضن راجل غريب لا وكمان مو''تي ابنه. 

وعد بقوة: زين مستحيل يصدق وانت مش هتقدر تقرب ولا تعملي اي حاجه. 

كاظم بضحك خبيث:  يلا خدوها علي الاوضه ونفذوا المطلوب. 

وعد بترجع لورا مسكوها وهي بتصراخ: ابعددوووا عنيييي. 

الممرضه: يلا مش فاضيين لك ياحلوة. 

وعد بتشوف المزهريه بتعض ايدها وبتضر"بها بسرعه وبتجري. 

كاظم بغضب: هاتووووهااااا. 

بيطلعوا يجروا وراها وهي بتطلع علي برا وهما وراها. 

بعد شويه رجع زين وهو مرعوب:  وووعددددد. 

بيدور ويلاقي حاجات للدكاترة والمزهرية مكسورة ع الارض. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


زين خرج بسرعه وبيجري يشوف وعد. 

عند وعد بتكون مستخبية ورا الشجرة وكاظم والناس تبعه بيدوروا عليها. 

وعد حاطه ايديها علي بوقها وبطنها هتمو"تها من التعب مش قادره. 

كاظم بغضب: اكيد مبعدتش يلااااا بسررعةةةةة. 

بيجروا في كل مكان وهي بتترعش من الخوف. 

لاقتهم مشيوا اتنهدت بارتياح ولسه هتقوم لقت يلي وراها. 

كاظم وعيون كلها شر:  المرة دي مفيش اي هروب. 

وعد بترجع لورا وبيمسكها بغضب: اااه ايدي. 

لسه هيتكلم سمع صوت زين وهو بينادي علي وعد: وعدددددد انتي فيييين. 

لسه هترد حط ايده علي بوقها وخبها وزين بيدور عليها. 

وعد بتحاول تفلت من كاظم وهو بيبص علي زين من بعيد شويه ومستخبيين. 

زين بيمشي وبيكمل وكاظم بيبتسم بخبث وبيشد وعد معه غصب بيشلها ويحط لزق علي بوقها. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند سعاد. 

سعاد بغل:  ياترا عمل ايه لازم اروح اتاكد بنفسي عشان مياذيش ابني الو"طي دا واتاكد انه وعد بح. 

لابست وخرجت راحت الشالية. 


زين كان هيتجنن طلع فونه وبيدور علي مكان سلسله لابسها لوعد فيها جهاز تتبع بيروح المكان بس السلسله بتكون: م مقطوعه طب فين وعددد ياووعددددددد. 


كاظم داخل وعد كوخ موجود وقلع الجاكت بتاعه وهي مش قادره حتي تنطق من كتر التعب. 

كاظم بخبث:  ايه ياروحي هانت وتبقي ليا خلاص كوني بقا مطيعه. 

وعد بتنادي بصوت متعب: ز زين. 

كاظم بسخريه: انسيه خلاص كل مرة بيلحقك بس المرة دي لا يا وعد انا بس كاظم وبس. 

وعد بتسند وتقوم تقف:  عمرك م هتكسب لا انت ولا يلي معاك. 

كاظم بسخريه:  ماهو اهو انتي معايا. 

وعد بقوة وتعب بردو:  لا ولا هكون معاك. 

بيقرب كاظم منها بس بيرجع لورا تاني بيلاقي د"م كتير ووعد بتفقد الواعي وو....


#قبل_الاخيرة. #الوعد. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

لسه هيقرب لاقي د"م كتير اوي رجع بخوف: و وعد مالك. 

وعد وقعت فاقدة الواعي وهو لسه هيقرب يشوفها قبضه قوية اسقطته ارضا. 

زين جري علي وعد شالها بخوف والبوليس داخل وامه كانت بتبص علي وعد بخبث وشر. 

كاظم بخوف: ا انتو جيتوا ازاي وليه. 

زين بعيون كلها شرارة: لو حصل لها اي حاجة اوعدك هقت'لك يا كاظم ومش هرحمك. 

كاظم بص علي سعاد يلي وقفت بخبث:  فعلا حقير. 

كاظم بص لها بتوعد:  مش اح'قر من حد تاني. 

بصت له بتهديد والبوليس مسكه. 

خرجوا وهي وقفت مكانها: يبقا لازم انا اقت"لها بايدي موتك قرب ياوعد. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


في المستشفى. 

زين كان جنبها وخايف عليها: وعدي. 

وعد بتفوق وعينها فيها دموع:  زين. 

زين باس باطن ايديها:  فيكي حاجه. 

وعد بتعب:  لا بس اب... 

زين حط ايديه علي شفايفها: ششش بخير متقلقيش يا حبيبتي. 

وعد بدموع وانهيار:  مش كفايه بقا انا تعبت اوي. 

زين بيمسح دموعها:  كفايه ياقلبي كفايه فعلا. 

وعد بحزن: هو مين ورا كل دا. 

زين بهدؤء:  كان كاظم وخلاص اتمسك ياحبيبي. 

وعد بتنهيدة:  عايزة انام شويه. 

زين ملس علي دماغها:  نامي ياقلبي وكله هيبقا بخير. 

غمضت عينها بتعب وهو جاله فون قام يشوفه برا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


بتداخل لابسه لابس ممرضه وبتمسك المخدة وبتبتسم بغل وبتحطها علي بوقها وعد بتصحا وبتتخض: اممممم امممممم. 

سعاد بغل: مو"ووووتييي بقاااا موووو"تيييي. 

وعد بصدمة: امممممم امممممم. 

سعاد بكر"ه:  هقت"لك زي مقت'لت ابن جوزي ومراته وزي م امك خدت مني حبيبي واتجوزت صاحبه امك اتعذ"بت بسببها وجاه وقتك دلوقتي. 

وعد زقتها وبتلهث: انتي بتقولي ايههه. 

سعاد بغل طلعت مسدس:  مستحيل تعيشي انا يلي هخلص دلوقتي. 

وعد بصت علي المسدس و سعاد ضربت طلقة نا"رية ووو..... 


تفاعل عشان الاخيرة.....


#الاخيرة. #الوعد. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

سعاد بغل طلعت مسدس:  مستحيل تعيشي انا يلي هخلص دلوقتي. 

وعد بصت علي المسدس و سعاد ضربت طلقة نا"رية وعد بتصرخ بس ايه دا الطلقة طلعت خدعه مش حقيقي. 

بيدخل زين وهو علي وشه الحزن:  ليه يامي. 

سعاد باستغراب وصدمه: ه هو في ايه. 

زين بيشاور علي المسدس:  مزيف هو ويلي جواه انا بس عايز اعرف سبب قت'لك لاخويا ومراته ولوعد ليه الشر دا كله ليه انا اذيتك في ايه واخويا يلي كنتي امه التانيه ليه يا امي ليههههه حرام عليكي انت مستحيل تكوني بني اد"مه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

سعاد بجنان:  اه عشان ابوك كان متجوز عليا وخلف منها كنت عايزاني اسيبه ياخد الجمل بما حمل لااات بتحلممم ومراته انا يلي وزتها علي قت'له وقت'لتها لما كانت هتعترف عليااااا اما بقا وعد بسبب امها الحق'يرة اخدت حبيبي مني واتجوزت ابوك كان كل يوم وكل دقيقه يحر"قني وينزل فوقي ضر"ب دا انا حتي لما خلفتك اول م نزلت من بطني نزل فوقي ضرب عشان معملتش اكل له وهو جايب صحابه ابوك ورا"ني العذ"اب الوووان لو كنت اتجوزت ابو وعد كان زماني احسننن بس امها يلي سرقته مني اسكت لااااا لازم اخد حقي منهم كلهم. 

وعد بصدمة ودموع:  بابا محبش غير امي. 

سعاد بغضب وصوت عالي:  كدددب حبني وكان خلاص هيخطبني بس لاقيته راح لهاااا هيييي. 

زين بدموع:  وابني يلي في بطن وعد زنبه ايه وهي ملهاش اي ذنب في حاجه. 

سعاد بجنان: لا لا لا ليهااا ليهاااا ليهاااااااااا. 

زين قرب بدموع:  اعترفتي بكل حاجه والبوليس جاي ياخدك. 

سعاد بدموع وجنان: هقت"لك يا وعد هقت"لكككككك سبونيي. 

زين دموعه نازلة ووعد راحت حضنته فضل يعيط زي الاطفال. 

راحوا البيت وامه راحت المستشفى المجانين وكاظم اتحبس. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

بعد سنتين. 

وعد جابت جاسم و نورين تؤام وزين كان بيروح لامخ مستشفى المجا"نين وفي يوم وصل له انها عد''مت نفسها عدا ست شهور لحد موقف علي رجله تاني. 

في يوم. 

زين كان حاضن وعد وشايلين عيالهم:  يااااه للدرجه دي. 

وعد بحب:  لدرجه اكبر بكتير. 

زين باسها بحب وقطع التورتة معها كانت عاملة له مفاجأة وفضلت معه للاخر. 

تاني يوم. 

وعد بصدمة:  نعمممم لا يمكن. 

زين بضحك:  ليه بس نكمل داسته عيال الله. 

وعد بتوسيع عين:  لااااا كفايةةةة كده ابقا كون حامل انت بقا سلام قال داسته قال. 

زين قام شالها:  امممم يعني مش موافقه. 

وعد بغيظ: لااا انا تعبت في دول. 

زين بغمز: طيب تعالي بقا انا هقولك سر. 

وعد وشها احمر: اعاااااا يابن المجنونه لاااااا.

جاسم عيط راحت عليه وباسته.

زين بغيظ:وعدددد متبوسيش حدددد غيررري.

وعد بذهول:دا ابنك.

زين بغيظ: انا بلغتكككك تمممممم.

وعد ضحكت وجاسم نام في حضنها وهو جاب نورين وناموا كلهم سوا. 

#تمت..... 

#الوعد.... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير. 


تسلموا علي رايكم وتشجيعكم ❤❤❤



تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close