أعلان الهيدر

2022/04/16

الرئيسية سجينة الرعد البارت الاول بقلم آيات الرحمن

سجينة الرعد البارت الاول بقلم آيات الرحمن



 سجينة الرعد

البارت الاول

بقلم آيات الرحمن

.............

مالك يا لمار بتعيطى ليه

لمار:الميس ضربت"نى

رعد:والميس ضربت"ك ليه بقي ان شاء الله

لمار:عشان بتقولى 6+4 كام

رعد:قولتى ليها ايه

لمار:قولت ليها10

رعد:طب دا صح اومال ضربت"ك ليه

لمار:ماهى رجعت سألتنى 4+6 كام

رعد:ماهى هى ياروح ام"ك

لمار:ماانا قولت ليها كده

رعد:قولتى ليها10

لمار:لا

رعد:اومال قولتى ليها ايه

لمار:هى هى يا روح ام"ك

رعد:يخرب بيت"ك ليها حق تضر"بك وعملتي ايه

لمار:وقالت لي كمان ماتجيش بكره غير ومعاكى ولي امرك

رعد:وانتى هتقولي لعمو يوسف الكلام ده

لمار:لا انا خا"يفه اوى يارعد بابي هيضر"بنى

رعد بنفاذ صبر:اوووووف محلوله

لمار:هنعمل اييه

رعد:بصي انا معايا 100 جنيه هديها لاي حد من الشارع ويمثل ان هو والدك ويدخل يعتذر من الميس من غير عمو مايعرف

لمار:بس ممكن يقول لبابا

رعد:ماتخا"فيش مش هيقول ليه

يلا هاتى ايدك عشان نروح نفطر

لمار:ماشي انت جيبت ايه النهارده معاك

رعد:معايا 10 ساندويتشات و 2 شيبسي عائلي و2 بيبسي

لمار:مش شايف ان الاكل ده مش هيكفي

رعد:لا ماهو انا مش هااكل غير لما انتى تااكلي الاول

لمار:طب هما فيهم اييه

رعد:سجق وبرجر وجبنه رومى ولانشون

لمار:امممم لسه معاك فلوس

رعد:ايوه وهشترى ليكى الايس كريم المفضل واحنا راجعيين البيت

وخدها وقعدوا تحت شجره في المدرسه

وبدء يأكل فيها

مر الوقت وطلعوا كل واحد علي الكلاس بتاعه

وجه وقت رجوعهم البيت

لمار مسكت ايد رعد كالعاده ورجعوا البيت مشي

رعد: ماتقوليش اى حاجه لطنط او لعمو عشان مفيش حد يزعلك وانا هجيب الفلوس معايا ونشوف حد يمثل ان هو والدك

لمار ببراءة اطفال:حاضر

حبيبه والدة لمار كانت واقفه برا مستنياها

ايه يارعد اتأخرتوا ليه وماجيتوش بالباص

رعد :مفيش ياطنط كنت بشترى حاجه ولمار جت معايا

حبيبه:مفيش مش"كله بس بعد كده تيجوا مع عم عبده بالباص

لمار:حاضر

هو مفيش حاجه كان بيشتريها  هو كان طول

الطريق بيحفظها هتعمل ايه وماتقولش لحد

بيرجع بيته وبيطلع اوضته وبياخد ال100 جنيه بيحطها في الشنطه عشان ماينساش

وبييجى تانى يوم بيروح ياخد لمار من بيتها ويروحوا المدرسه

بيشوفوا واحد بيتكلم في الموبايل بيروحوا عليه

رعد:لمار زى مااتفقنا اول مااقول لعمو ده ييجى معانا لو رفض تعيطى ما رفضش خلاص ماتعيطيش تمثلي الحزن خلاص

لمار:حاضر

رعد:عمو لو سمحت

انس:ايوه في حاجه

رعد:ممكن تيجى معانا المدرسه الميس ضرب"ت اختى ومش هتسيبها تدخل المدرسه غير ومعاها ولي امرها

انس:طب وانا مالي

لمار:اهئ اهئ اهئ أااااااا

رعد:معلش ياعمو والنبي عمو لو عرف هيضر"ب لمار كتير تعالي معانا ودى 100 جنيه خدها بس تعالي معانا

انس كان مستغرب ازاى طفلين في السن ده يفكروا كده دا هو وهو صغير لما كان بيتعمل ليه استدعاء ولي امر كان بينضر"ب قبل مايروح المدرسه وبعد مايرجع من والده وعمره مافكر ربع الفكره دى

#بقلم_أيات_عبدالرحمن

رعد:قولت ايه ياعمو

انس:هههههه حاضر بس خلي ال100 جنيه معاك

لمار:شاطر يا عمو.شاطر

انس بيضحك علي براءتهم

بيدخل معاهم وبيقابل الميس وبيتكلم معاها وخلاص المش"كله اتحليت

وبيمر اليوم ورعد ولمار فرحانين ان هما نفذوا خطتهم

بيرجعوا بيتهم بالباص عادى

ورعد بيدخل مع لمار عشان يسلمها لوالدتها زى كل يوم

واول مابيدخلوا بيلاقوا انس قاعد مع يوسف والد لمار

رعد ولمار وبيبصوا لبعض :😯😯😯

هما مش هيفضلوا صغيرين كده بس دى الحكايه من الطفوله اومال هتكون اثيرته ازاى لو فضلوا صغيريين

لو عجبتكم اكملها ولو مش عجبتكم خلاص هوقف نشرها

البارت الثاني والتالت هنا 👇👇

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.
close