القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لؤلؤ الصعيد البارت العاشر والحادي عشر الكاتبة : أية علي الشربيني كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات

 



رواية لؤلؤ الصعيد 

البارت العاشر والحادي عشر

الكاتبة : أية علي الشربيني 


دخلت انعمت بحمام دافئ وغيرت ملابسها ونزلت وكان جدها يدخل من باب المنزل حتي قال : 

كيفك يابتي دلوجت 


ردت لؤلؤ وقالت : 

زينه ياحبيبي 


اتاها صوت من الخلف يقول : 

حبك برص يابت دياب متجوليش لجوزى حبيبي اني بس الا اجول 


ردت لؤلؤ بضحك وقالت : 

لا حبيبي وروحي كمان يا ياقوت 


اقتربت ياقوت وقالت : 

لا دة روحي اني ولا ايه ياسلطان 


ضحك سلطان وقال : 

انتو التنين روحي حلو اجده 


اقتربت لؤلؤ منه وحضنته وقالت : 

لا اني بس ياحبيب جلبي 


امسكت ياقوت وسادة وضربتها علي لؤلؤ وقالت : 

شيل بتك عني يادياب 


ضحكت لؤلؤ واقتربت من جدتها وقالت : 

عتغيري عليه لحد دلوجت يا ياقوت ياجمر انتي 


ضحكت ياقوت وقالت بخجل : 

اتحشمي يابت 


ضحكه الجميع حتي نزلت أمل ابنه نجات ومندور وقالت : 

اني رايحه لصحبتي ياجدى 


اتاها رد غير متوقع وقالت : 

لا مفيش طلوع 


ردت أمل بعصبية وقالت : 

مش باخد منيكي الأذن اني بجول جدى ولا ركبتي شنب واني مشيفهوش 


اتعصبت لؤلؤ وقالت بقوة : 

اسمع يابت انتي اطلع فوج ومشفش وشك دة تاني واسمع زين كلمتي اهنيه كيف السيف اني خلفتيني همشي علي رجبتك سامعه ولا لا 


نظرت لها امل بخوف من هيئت عينها وملامح وشها وهتتكلم قطعها سلطان وقال :

كلمه لؤلؤ تتسمع من الجميع مش انتي بس ياامل واوعي تخلفي اوامرها لان لؤلؤ بقيت كبيرة الصعيد يابتي ودة مش حديدى بس دة حديد الخلج وكبرات البلد 


بكت أمل وقالت : 

ايوة هي بس علي الحجر انما احنا لا مداسين 


اصدرت صوت لا يبشر بالخير وصاحت بها وامسكتها من ايدها وقالت : 

اسمع يامسمومه بسم امك انتي احنا كلنا واحد وانتي خيتي وخديجه كمان بس انتي دمك كيف دم امك مليان بالحقد واياك تجولي الكلام العفش دة تاني انتي سامعه 


خافت امل وقالت : 

حاضر وذهبت الي غرفتها 


اما عن نجات رأت كل شئ وغلي الدم في عروقها وذهبت إلى غرفتها وامسكت الهاتف وقالت : 

ايوة يانعمه احنا لازم نعمل حاجه لبت المركوب دى البت سايجه الكل اهنية لازم نكسرو شوكتهم دى اتصرفي 


ردت نعمه وقالت : 

اسمعي يانجات بت قمر اسخن من تمها وستها بصي ياحزينه في عينها وانتي تعرفي كل حاجه دى اقوة من سلطان المنشاوي نفسه بت قمر كيف المنشاوي علي ما سمعت من ابوي واماي 


ردت نجات وقالت : 

متخافيش واصل انتي بس لفي علي دياب عاوزة بيتهم يتخرب عاوزة دياب يعشجك اجده 


ردت نعمه وقالت : 

واني هعمل اجده كيف 


ردت وقالت نجات : 

اني هجولك وهخليكي ست الدرار امعاي اسمعي زين هجبلك دوا تحطي في الشاي بتاعه وتكوني انتي بترجبية وسعات هو بيبات في المزرعه اتروحي اهناك وتحطي نقطتين في الشاي وبعد اجده هتلاجي امعاكي اسد واول ما يفوج هيلاجيكي بحضنه اجده تبجي ضمنتي انو هيجوزك 


صاحت نعمه وقالت : 

عاوزاني افرط في شرفي اياك كيف يامره يامخبوله انتي عاوزاني اعمل اجده 


ردت وقالت : 

اسمعي ياحزينه النقط دى زى المخدر بس هيكون صاحي بس موعيش هو ايعمل ايه فاهمني يانعمه هتبجا اهنيه فكري يابت 


ردت بخوف وقالت : 

وافرض فاج ومعرفنيش وحد شافنا هنتفضح 


ردت وقالت : 

لا اول ما يفوج ابكي كتير وجولي يامصيبتك يانعمه انت عملت ايه فيه حرام عليك ضيعتني هتلاجي مش فاكر حاجه تحكيلو قصه من عندك بجا انك كنتي جاية تاخدى اللبن من المزرعه واول ما شافك شدك في الاؤضة وانتي اترجتي وهو مرحمكيش 


ردت نعمه وقالت : 

كيف ادماغك السم دى عتألفي الحاجات دى ازاي اني خايفه يانجات ومجادرش اعمل اجده دة شرف يانجات 


ردت نجات وقالت : 

متخلوش يجرب منك وفهميه ان جرب 


ردت وقالت : 

مخابرش ليه كمية الكره دى عندك بصي معايزاش اعمل اجده همليني لحالي لا دول واعرين 


ردت نجات وهي تبخ سمها وقالت : 

لو عملتي اجده يبجا ليكي عندى هدية كبيرة جوي وكمان هتكوني عايشة اهتيه في عز لو خلتي يجوزك هتاخدى مطرح قمر لان ساعتها جمر هتهمل البيت 


ردت نعمه وقالت : 

هفكر واجولك 


ردت نجات بخبث وقالت : 

ماشي بس متأخريش 


وقفلت نجات وقالت لنفسها : 

لو حوصل دة هيكون في مصلحتي اني بس وافجي يانعمه واني هعمل كتير وهلعب بيكي وبدياب كمان وهخلي يمشي كلمتي اني في البيت لو منفذش يبجا هفضحه 


في مكان اخر وبتحديد في القاهرة 


تجلس جومانا ومعاها قصي وقالت : 

اشتقتلك كتير قصي 


رد بحب وقال : 

وانا كمان ياجومانه تعرفي نفسي تكوني معايا علطول مش عارف ليه عاوزة تسافري 


ردت بحزن وقالت : 

البابا حكاني وبده ارجع لعندو وانا ما بدي والله حبيت مصر وكمان حبتها كتير من لما شفتك وحبيتك ما بعرف كل شئ كان سريع اكتير بس ما بعرف شو بسوي 


رد قصي وقال : 

بصي كلمي عمتك وهي تتصرف معه لحد ما نظبط امورنا 


ردت وقالت : 

ما بعرف قصي هحاول مع عمتي وهي تحاكي البابا 


رد وقال بحب : 

ان شاء الله هقنع جدى واجوزك وتبقي معايه علطول 


ردت وقالت : 

بتمنا هيك بتعرف قصي ما بعرف حبيتك به الوقت الصغير بس كنت بحب كتير حسام يحكي عنك كتير ولما شوفتك حسيت بشئ غريب بس حلو كتير 


رد وقال : 

وانا كمان ياجومانه حبيتك اوووى بصي فرح عمي نور الدين قرب ولؤلؤ اختي هتعزمك وهتكوني قدام الكل صحبتها وعاوزك تخلي الكل يحبك كيف ما انا حبيتك 


ردت وقالت : 

اكيد قصي من غير ما تحكيني انا حسيت بدفا معك ما بعرف حياتي كلها من وانا صغيرة كتير بشعه البابا والماما منفصلين عن بعضهم وكنت بينتهم لكن كل واحد عايش لنفسه والبابا بدو اجي بسبب مرته كتير شريرة 


حزن عليها وقال : 

انا هكلم عمتك تحاول ما ابوكي متخافيش 


في مكان أخر وبتحديد في منزل نوح ابو زهران تجلس ميادة وزوجه ابوها وفاطمه وسمر اخت فاطمه وفارس اخو اسد وسعدية أخت ميادة من أبوها وكمال اخو ميادة من ابوها نوح ابو زهران 


حتي تطلمت سعدية وقالت : 

وميتا الفرح بجا 


ردت ميادة بسعادة وقالت : 

جريب ياخيتي عقبال ما افرح بيكي 


ردت زوجه ابوها وقالت بحقد : 

ان شاء الله هتفرح وتتجوز احسن من عريسك 


ردت ميادة بحزن وقالت : 

ربنا يرزجها يامرت ابوي 


نظرت لها سعدية بحقد حتي قالت سمر : 

جرا ايه يامره انتي بدل ما تفرحلها تحزنيها اياك افردو وشكم المجفل دة 


ارتفع صوتها زوجه زهران وقالت : 

اجفلي خاشمك ياسمر وانتي يافاطمه لمي خيتك وخليها تجعد اهنيه ب أدبها 


ردت فاطمه وقالت : 

اسمعي يامرات جدى اوع الشيطان وسوسلك ويفهمك اننا هنخاف منيكي لا فوجي انتي عتغلطي بحديدك ومش عجبك رد خيتي الكل عارف اهنيه كليتنا عنحب عمتي ميادة ولو نطجتي انتي وبتك هجول لزين وأسد وانتي خابرة مين أسد 


اتاهم صوت يقول : 

جايبين سرتي ليه عاد 


ردت زوجه زهران صفية وقالت : 

مفيش حاجه ياولدى بنتحدد علي العرس عجبالك ياولدى وعروستك عندى 


كتمت ضحكتها سمر وقالت : 

اياك هتلبسي بتك فادية دة في الحلم يابت المركوب 


سمعتها فاطمه وميادة وفارس ودمعه من الضحك 


حتي فهم أسد ما يضحكون عليه ف ابتسم حتي قال فارس : 

احلي حاجه عمتي هتروح بيت المنشاوي هتجنن واشوف لؤلؤ الصعيد تاني 


لفت نظرة الاسم ورد وقال : 

وانت تعرفها منين 


رد فارس وقال : 

الصعيد كله يعرفها ياخوي دى واعره جوي وكمان حلوة جوى 


ردت سمر وقالت : 

شكلك نسيت اني جاعدة ياواكل ناسك 


نظر الجميع وضحكه حتي قال فارس : 

يالهووى دة اني هتعلج الحجني ياخوي 


رد أسد وقال : 

اشرب علشان اتحرم تبص للبنات ياحزين 


رد وقال فارس : 

ما اي حد عيشوفها بينسا نفسية ياخوي ما انتو معزورين ياخلج


وقفت سمر وبدأت بالجري وراء فارس وظل الجميع يضحك 


في مكان أخر وبتحديد في منزل المنشاوي تجلس لؤلؤ مع جدها وابوها وروبرت وقالت : 

اني قررت اعمل امعسكر اهنية ونضرب كل شباب البلد في هعمل معسكر دفاع عن النفس ياجدى ودة هيفيدنا كتير 


رد جدها وقال : 

هيفيدك في ايه يابتي 


رد ابوها وقال : 

ومين هيضربهم 


ردت وقالت : 

هيفيدنا ياجدى كتير اجده كل الشباب هتكون تحت يدى في الدفاع ولو شافه حد من المطاريد يقدور يسيطرو علي الوقعه جبل حدوثها كل شاب هيحافظ علي البنته لو حوصل حالة خطف او سرجه 

انما يابوي الا هيدربهم روبرت والشباب الا معه 


رد روبرت بصدمة وقال : 

كيف ياكبيرة العدد هيكون كتير وهيستغرق وقت 


ردت وقالت : 

واني ملفتش النظر اني في امعسكر ياروبرت المعسكر هيكون من كل بيت في الجزيرة شاب يعني نضرب في فترة الا هتاخدها ٢٠ شاب وهنعملو مكان بس كامين ياجدى يافته في المزرعه اكن الشباب عتشتغل وهيكون في جه بعيدة عن الشغل خالص 


رد روبرت وهو يصفق وقال : 

دماغك ذرية 


رد جدها وقال : 

زين جوى جوى تمام نظبها يابتي


ردت وقالت : 

الحديد دة بينتنا ولا اي حد يعرف بي في الدار حتي 


رد الجميع وقال : 

مفهوم 


في مكان اخر وبتحديد في مكان بالجبل يجلس حمدان وهو يقول : 

خليل هيأخر ولا ايه كل دة بيدور عاد 


رد جعفر وقال : 

انت خابر ياريس البلد مليانه غفر في كل مكان 


رد وقال : 

مستنية علي شوج ولد المركوب دة 


في مكان أخر يجلس أحدعم علي طرف الطريق وتتوقف سيارة وتنزل منها فتاتين ونظر لهم وظل يراقبهم حتي اقتحم طريقهم وقال : 

امشي معايا بدون صوت الا واذا هجتلكم لو سمعت صوتكم هجطع لسانكم 


نظرو البنات برعب حتي قالت الفتاة منهم : 

ومين جالك هنتحدد دة احنا مش لجين مكان نروح في بس جولي الحلو اسمه ايه 


رد ب ابتسامة وقال : 

خليل ياجمر دة احنا هنيص والريس هيفرح جوى 


ردت الفتاة الاخري وقالت : 

واني هبسطهولك جوى وهخلي يتبسط منك جوى كمان 


رد خليل وقال : 

حج دة يبجا جتولي من السما ياله بجا 


ردت الفتاة الاولي وقالت : 

ويصح تفضل مهددنا اجده انا جتتي بتتلبش من السلاح بعدو عني ياحزين واحنا هنروحو امعاك برضانا 


رد ب ابتسامه وقال : 

زين جوى ياله بينا 


مشيو معه الفتيات حتي اتكعبلت صابرين وصرخت برجليها وقالت : 

يالهووي يامري الحجوني رجلي مجدراش احركها اه ياماي اه الحجوني ياخلج 


رد خليل وقال : 

اجفلي خشمك هتفضحينا 


ردت وقالت : 

الحجني رجلي اتكسرت يابومه


اتلمت الناس وقال احدهم : 

مالك يابتي 


رد وهي تغمز للرجل وقالت : 

رجلي ياعمي وجعاني اتكسرت 


الرجل مش فاهم حتي نظرت ولقيت خليل يسحب اختها نسرين حتي قالت صابرين الراجل دة خاطفنا واني مثلت اني رجلي اتكسرت وهو مسلح الحج خيتي ياحج ونبي 


وقف الرجل ونظر لقي الرجل يمسك بيد نسرين حتي اتي احدهم 


متنسوش التفاعل ورأيكم لو الروايه عجبتكم ولسه الا جي أحلي مع الكاتبة يوكا .....♥️

علقو ب20 ملصق وأعملو #متابعة لحسابي ليصلك كل جديد اضغط هنا 👈👈 👇👇👇👇👇👇👇👇

أية علي الشربيني 

أعملو #متابعة لحسابي ليصلك احلى واجمل الروايات من العيار الثقيل 🙈💞😉 اه صحيح بحبكم قد البحر وسمكاته 💞😉🙈

البارت 11


رواية لؤلؤ الصعيد 


الكاتبة : أية علي الشربيني 


وقف الرجل ونظر لقي الرجل يمسك بيد نسرين حتي اتي احدهم وقال : 

وجف عندك ياوكل ناسك 


اتصلب مكانه خليل حتي قليل لنسرين : 

جولي انك مرتي احسن هفرغ فيكي السلاح دة 


اتاه صوت الشاب وهو يقول : 

تعالي اهنيه ومش هعيد حديدي تاني 


لف خليل وقال : 

خير ياجدع انت عاوز مني ايه 


نظرت نسرين وهي تحرك شفايفها بأنها مخطوفه وحس الشاب واقترب من خليل وسلب منه سلاحه بحركه سريعه وامسك نسرين وبعدها عن الراجل حتي هجم عليه الشاب وبدء يضرب في وقال : 

جي تخطف البنته في عز النهار كمان 


وظل يتبدلون الضرب ولكن الشاب بيتفادا اي ضربة حتي اتلموا الناس ولف الشاب وقال لنسرين : 

حوصولك حاجه 


ردت وقالت : 

لا انا زينه 


ولفت وجه ونظر وظل يبحث عن خليل ولكنه فر هارباً 


نظرت الفتيات وهم يتشكرون الشاب 


وبعد الشكر قال احد الغفر : 

اتأذيت في حاجه ياأسد بيه 


رد أسد وقال : 

لا ارمح ورا البنته لحد ما يوصلو وزودو الغفر 


رد الغفير وقال : 

تامر يابية بالأذن وذهب 


في مكان أخر وبتحديد في منزل سلطان المنشاوي 


تجلس أمل وتمسك هاتفها وفاتحه الفيس بوك ل يأتيها طلب صداقة ولكنها طنشت وبعد ربع ساعه اتاها من نفس الايميل رساله ومكتوب فيها : 


صفحتك جميلة جدا ياتري صحبه الصفحه حلوة زى صفحتها 


تركت الرساله ومردتش ولكن الفضول قتلها وفرحانه بكلامه واتاها اشعار برساله وكان مكتوب بها : 

ممكن ترودى انا حابب اتكلم معاكي 


نظرت أمل ولكن دون جدوي ولكنها تريد ترود ولكن خافت 


دخلت نجات عليها وقالت : 

هتفضلي ساكته اجده مشغلتيش ولد عمك ليه ياحزينه 


ردت أمل وقالت : 

اعمل ايه ياماي اهو سافر وهملنا 


ردت وقالت : 

امال المخروب التلفون دة بيعمل ايه اتحددى امعه 


ردت أمل وقالت : 

حاضر ياماي حاجه تاني 


ردت نجات وقالت : 

انتي حرة لو اجوز غيرك متجيش تنوحيلي 


انتفضت وقالت : 

لا ياماي اني نفسي اجوزة دة البت زهرة بت عم شحاته هتجنن عليه جولتلها بعينك لو اتجوزتية وغيرهم ياما 


ردت نجات وقالت : 

فتحي عينيكي بجا 


ردت امل وقالت : 

حاضر ياماي 


رن هاتف نجات ونظرت للمتضل وقالت : 

بالأذن بجا هروح اشوف الا ورايا 


ذهبت نجات وردت علي نعمه وقالت : 

ها فكرتي 


ردت نعمه وقالت : 

مخابراش يانجات خايفه يوحصل حاجه 


ردت نجات زهي بتزرع سمها وقالت : 

لا متخفيش اني معاكي جهزى نفسك وهجولك علي الوقت الصح 


وبعد الانتهاء من المكالمه ابتسمت بشر وقالت : 

دة اني هعمل الا ميتعملش واصل وهخليكي ياقمر ترمحي من الدار ودياب بجا الفضيحه هتسبجه وابوة هيطردو وياعيني علي نعمه سمعتها هتتوسخ بس مش امهم المهم انفذ خطتي 


في مكان اخر وبالتحديد في القاهرة 


تجلس جومانه مع قصي زهي في غاية السعادة فقد وافق ولدها بالجلوس عند عمتها 


ونظرت له وقالت : 

كتير انت بطير العقل يازلمه 


رد وقال : 

انتي الا طيرتيلي عقلي وقلبي ياجومانه 


ردت وقالت : 

بحبك كتير قصي وبدي اكمل عمري معك 


رد بحب وقال : 

ان شاء الله ياحبيبتي 


في مكان أخر وبتحديد في شركة لؤلؤة تجلس بكل شموخ في مكتبها وعقدت اتفقيات عالمية ومازلت شركاتها في الطالع امسكت هاتفها واطمئنت عليهم في المنزل وانهت بعض المكالمات المهمه 


وذهبت لؤلؤ الي الفيلا ودخل عليها عمها نور الدين واخيها فهد حتي قال نور الدين : 

نفسي افهم ليه الا حوصل يابت اخوي علشان تحبسونا كيف الحريم اجده 


ردت وقالت ببرود : 

محصولش حاجه 


رد فهد وقال : 

كيف يعني جدى مريدش نرجع ليه وايه حكايه الحرس الا في كل حته دى ومين الراجل الا واقف دة 


ردت لؤلؤ وقالت : 

اسمعو كلام الكبير مريدش تروحو اهناك خلاص 


رد قصي وهو ينظر لها وقال : 

بس الواضح انك انتي الا أمرتي اننا مننولش الصعيد دلوجت خبرينا ياخيتي في اي وليه كل الجلج دة 


ردت وقالت : 

ومين جالك اني اني الا أمرت 


رد بتحدى وقال : 

أمل اتصلت تطمن عليه وجالتلي انك انتي الا مبعدانا 


خبطت لؤلؤ علي التربيزة وقالت : 

وانت تسمع حديد المخبولة صوح هي عتتصل علشان تجرك ليها مش أكتر واني امرت هتكسرو حديدى عاد 


نظر نور الدين وقال : 

احنا مجولناش حاجه بس عاوزين نفهم 


ردت وقالت : 

هجمه المطاريد علي الجزيرة وخطفه ١٠ ابنته ارتحتو 


انصدمة وقال فهد : 

وايه مصير البنته دى 


اتاهم رد من الخلف من روبرت وقال : 

سمو الملكه لؤلؤ الصعيد حلت كل حاجه ورجعت البنات وقص لهم روبرت كل حاجه 


نظرو لها نظرة فخر والكل اتأسف لها حتي قال قصي : 

ياكبيرة احنا خابرين انك خايفه علينا بس منرجدش كيف الحريم اجده جوليلنا نكون في ضهرك 


ردت لحده وقالت : 

واني ما مستغنياش عنكم وبفكر نأجل الفرح بتاعك ياعمي 


رد نور الدين سريعاً وقال : 

لا ونبي ياحبيبه عمك متأجليش اجده ياكبيرة 


ضحك الجميع عليه حتي قالت لؤلؤ وهي ماشية : 

هفكر واشوف حل واخبرك بالأذن 


وتركتهم وذهبت اما فهد قال : 

خيتك د واعره جوى ياخوي مخابرش كيف هي اجده احنا خواتها ومنعرفش نعمل الا عتعملو 


اناهم صوت من لؤلؤ تقول : 

فهد جهز نفسك بكرة هتروح الشركة تستلم الشغل 


رد نور الدين وقال : 

شغل ايه 


ردت وقالت : 

شركة لؤلؤة هتروح تدرب علي كل حاجه مفهوم 


رد تور الدين بفخر وقال : 

دى من اكبر الشريكات ياكبيرة 


رد قصي وقال : 

تعرف صاحبها ياعمي 


رد نور الدين وقال : 

لا بس اكيد حد تجيل جوى 


رد قصي ب سعادة وقال : 

اهي واقفه جدامك 


انصدم فهد ونور الدين وقال عمها : 

يابوي شريكتك دى يابت خوي معجول كيف طيب انتي كنتي امسافرة 


ردت وقالت : 

تم تأسيس الشركة دى من قبل ما اسافر وكنت بنزل مصر اظبط بعض الامور وبتابع من اهناك 


انصدم عمها وفهد حتي قال فهد : 

وكيف عتسافري وكنت امعاكي 


ردت وقالت : 

نسيت عاد اني في ايام كنت بغيب عنيك 


رد وقال : 

طلعتي حاجه واعره جوي ماشي هجهز نفسي 


ردت لؤلؤ وقالت : 

ميعزنيش تنضمه لشركتنا انتو كمان هتهملوها اجده 


رد قصي وقال : 

انا معاكي ياكبيرة 


رد نور الدين وقال : 

معاكي ياكبيرة 


ردت لؤلؤ وقالت : 

اتفجنا ضمه شركاتكم علي شركتي وهتكون اكبر شركه بأذن الله بوجودكم ومتجلجوش اصحابكم هيكونو امعانا لاني محتاجه اوسع الشركة في حجات كتير وغير المصنع 


رحبه جميعم حتي قال قصي : 

لؤلؤتي حبيبة اخوكي هتجنن واتجوز جومانه 


رد نور الدين وقال : 

ومين جومانه دى عاد 


رد قصي وقال : 

بنت بحبها هي لبنانية 


رد فهد وقال : 

يابوي جدك هيرفض وكمان ابوك وامك 


رد قصي وقال : 

الله يبشرك بالخير 


ردت لؤلؤ وقالت : 

اعزمها بكرة علي الغدا اهنية علشان اقيمها اني ولو عجبتني يبجي الف مبروك عليك ياخوي 


حضنها قصي وشكرها وذهبت لؤلؤ 


في مكان أخر وبتحديد في منزل نوح ابو زهران يجلس نوح ومعه جميع عائلته وهو يقول : 

زين ما عملت ياولدى انقاذك للبنات زين بس اجده المطاريد هيهجه علي عندينا كبيرة الصعيد محيت وجودهم من الجبل اني هتحدد مع سلطان ونشوف لؤلؤ هتعمل ايه 


رد أسد وقال : 

ماشي يتجدى بس اني اهنيه يعني هحميكم ولو عتحب تكون امعاي ونقضي عليهم معنديش مانع 


نظر فارس وغمز لزين وقال : 

يبجا امك دعيتلك ياخوي دى كيف الجمر 


رد نوح بضحك وقال : 

نجوزهالك بجا 


رد فارس وقال وهو ؤتلفو يمين وشكال : 

موافج ياجدى 


جئت من خلفه لتصفعه علي رأسه وتقول : 

موافج تي ياوكل ناسك انت كيف يعني 


رد فارس بخوف وقال : 

بتطلعي منين يافجرية انتي مموافجش خلاص دة انا بجول نجوزها ل أسد اخوي 


نظر الجميع ل أسد الذي ظل صامت علي غير عادته حتي قال نوح ب ابتسامه : 

جولو الصوح يافارس والله ياريت يفرح جلبي بجا 


رد أسد وقال : 

كله بأذن الله ياجدى بالأذن 


ورحل أسد 


في مكان أخر وبتحديد في المزرعه جلس دياب حتي اتته مكالمه هاتفية 


اما عند نعمه اتفقت مع نجات وتم تحديد المعاد اليوم بعد رحيل لؤلؤ ذهبت نعمه الي المزرعه ونظرت ورأت أحد الهمال يجلب شاي الي غرفه المزرعه ذهبت اليه وقالت : 

هو كنت عاوزة اروح اخد لبن وقمح من عند دياب بيه 


رد العامل وقال وهو لفت وجه الي النحي الثاني : 

تمشي طوالي وتدخلي شمال 


غفلته نعمه وحطط الحبة وقالت له : 

الشاي دة مش متجلب زين 


رد وقال : 

ماشي ياخيتي بالأذن وجلب الشاي وذهب 


رقبته نعمه حتي خرج ونظرت من الخلف لتري من ظهره وهو يحتسي كوب الشاي وبعد مدة بسيطه بدء يهيس وبدات الحبة تشتغل دخلت عليه نعمه وقالت : 

يابية عاوزة قمح ولبن ومخابراش اروح فين 


لفت انتباهو صوت فتاة وذهب اليها وقفل الباب وقال : 

هجولك فين بس تعالي اجعدى جمبي 


انصدمت نعمه وظلت متسمرة مكانها حتي حملها وذهب بها الي داخل الغرفه ونظر لها بعمق وقال : 

انتي زينه جوى 


ونعمه مغيبة من هول الصدمة حتي هجم عليها ونظر لها وفجأة ظلت تتوسل له ان يتركها وهي تحاول الألفت ولكن قد قيدها 


نظر لها وقال : 

حسي بيه بجا اني مخبرش جتتي مالها حاسس اني حرارتي عالية وظل يفوج نفسه ولكنه فشل حتي انقض عليه وفعل ما هو تم الأتفاق عليه من قبل نجات ففتحت نجات الباب فجأة لكي تفضحهم ولكنها انصدمت مما رأت 


ياتري نجات انصدمت من ايه 

متنسوش التفاعل ورأيكم لو الروايه عجبتكم ولسه الا جي أحلي مع الكاتبة يوكا .....♥️

علقو ب20 ملصق وأعملو #متابعة لحسابي ليصلك كل جديد اضغط هنا 👈👈 👇👇👇👇👇👇👇👇

أية علي الشربيني 

أعملو #متابعة لحسابي ليصلك احلى واجمل الروايات من العيار الثقيل 🙈💞😉 اه صحيح بحبكم قد البحر وسمكاته 💞😉🙈

البارت الثاني عشر هنا 👇👇

من هنا

بداية الروايه من هنا 👇👇👇


من هنا

تعليقات

التنقل السريع
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS