expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية حوريه الرعد الفصل الاول والتاني بقلم شيماء رمضان كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات

 


رواية حوريه الرعد

الفصل الاول والتاني

بقلم شيماء رمضان


الفصل الاول 

ليله ممطره تجري فتاه انقذوني حد يلحقني الحقوني

ثلاث شباب بيجرو وراها واحد منهم محدش هيلحقك مننا كانو في قريه فقيره الكل مستخبي في بيوتهم خايفين من جبروتهم لانهم ولاد اغني واحد في البلد ودي بنت غريبه عن البلد مسكوها وواحد منهم شالها وودوها ع القصر واول مادخلو رنوها ع الارض وواحد منهم قال اول مره اشوف الفروله دي في البلد التاني هنعمل اي دلوقتي التاني هناكل فراوله الثالث بس ياجماعه كفايه 

عشان منتهوش الاول اسمه عماد التاني احمد الثالث كرم 

كرم بس ياجماعه كفايه كده دااحنا وقعنا قلبها 

احمد لا بقا انا هدوق فراوله 

عماد وانا كمان لازم ادوق 

شخص من فوق نازل ع السلم شاب ثلاتيني قمحي الون شعر اسمر ناعم عيون عسلي حاده قوام رياضي اسمه رعد

رعد بس انت وهوا فيه اي ومين دي 

الكل رعد انت جيت امتا 

رعد بس فاكريني هفضل في مصر كتير 

ونزل يلقي نظره ع الملقاه ع الارض بخوف وترتجف فتاه 25سنه خمريه الون شعرها ذهبي ومبلل قوامها ولا ملاكات الجمال عيونها لون البحر شفايفها صغيره وقصيره القوام 

رعد مين دي وحكايتها اي 

عماد دي. 

رعد بس انتي مين واسمك اي واي حكايتك 

حوو ريه اسسمي حوريه 

رعد مسكها من ايديها وقومها تعالي معايا واهدي مشيت معاه زي المغيبه وبطاعه وخوف طلع دخلها غرفه فيها هدوم بنات 

رعد ادخلي خدي دش وغيري ومتخفيش وانزلي تحت عايز اعرف حكايتك 

حوريه بس 

رعد مفيش بس محد ش يقول لرعد المنياوي بس اخلصي وسابها وخرج 

حوريه يارب اقف جنبي يارب انا تعبت وفتحت الدولاب اختارت فستان اسود رقيق ودخلت خدت شاور سرحت  وسابت شعرها الذهبي ع ظهرها ونزلت بخوف همما مشيو 

رعد متخفيش دول ولاد عمي واخويا واحد منهم مش بياذو حد كان مقلب بس تعالي احكيلي فيه اي 

حوريه قعدت انا اسمي حوريه 25سنه مخلصه كليه طب ع ماخلصت الكليه عشيت في ذل بعد موت امي ومرات ابويا عيشتني في ذل وتكدب ع بابا وتخليه يضربني وهيا كانت عايزه تجوزني اخوها وووفي يوم دخل عليا اخوها بليل شارب وحسيت بايد بتتحط ع جسمي قومت مخضوضه وهوا حول يغتص. ني وفضلت اصرخ ع امل بابا يلحقني محدش سمعني خالص مسكت ازازه المياه الازاز كانت جنب السرير وخبطه بيها وهربت وفضلت اجري خبط في ولاد عمك شتموني قومت زعقت فيهم وضربت واحد منهم قلم وجريت فضلو يجرو ورايا لحد ماجبوني هنا ودموعها ع خدها وصوت شهقاتها عاليا 

رعد قلبه وجعه من عياطها وقال في نفسه دي ملاك حد يزعل دي بس اي يارعد اوعا تحب دول صنف ملعون احم بس خلاص بلاش دموع امي وجدي ع وصول هتتعرفي بيهم ولو ع ولاد عمي دول طيبين متقلقيش كانو بيخوفوكي اطلعي فوق وارتاحي طلعت فوق بس غلطت ودخلت اوضه رعد اي ده الاوضه دي جميله صوره مين دي ياترا حست بنفس سخن وراها بتلف لقت رعد بعيون حمرا وغضب وبفحيح زي الافعي اي دخلك هنا 

حوريه ااانا 

شيماء رمضان


حوريه الرعد

الجزء التاني

رعد. اي دخلك هنا 

حوريه بخوف ورعشه اااصل ااصل تتوهت والله مش عرفت دخلت هنا ازاي

رعد. واي مسكك الصوره دي انطقي   وشدها منها ع اوضك غوووري 

حوريه جريت وهيا بتعيط 

رعد. ماسك الصوره وبدموع وحشتيني ياحياه وحشتيني اووووي 

بعد شويه راح رعد لحوريه ومن بره سامع صوت عياطها وشهقاتها وندمان انه زعلها في نفسه ليه زعلتها بس البنت دي ليه وخبط حوريه 

حوريه بعياط ادخل 

رعد. لسه بتعيطي 

حوريه اانت زعللتني جامد وزعقت وانا بخاف 

رعد طيب خلاص متزعليش 

حوريه انا تعبت من حياتي كل حاجه ضدي اهلي وامي ماتت وسابتني وبقيت لوحدي وزادتت عياط 

رعد خدها في حضنه وبقا يملس عليها خلاص انا جنبك ومش هسيبك وفي ظهرك 

حوريه قامت من حضنه وبتمسح دموعها بظهر ايدها انا اسفه استاذ رعد معرفش عملت كده ازاي

رعد. هووش بلاش استاذ قولي رعد ومفيش اسف فاهمه ولا ايييييه 

حوريه بخوف حااضر 

رعد انزلي يلا نتغدا 

حوريه شكرا مش ليا نفس 

رعد قولنا اي نسمع الكلام 

حوريه حاضر ونزلو كلهم لقت عماد  وكرم واحمد وشهم في الاكل 

رعد احم بصو له كلهم وفي نفس واحد اسفين ياحوريه احنا بنهزر معاكي 

احمد حقك علينا كان مقلب تقيل احنا اخواتك اسفين 

عماد باعجاب اسف ياحوريه متزعليش 

حوريه بكسوف مش زعلانه 

كلو وخدت عليهم بسرعه وهزار وضحك ورعد قاعد متغاظ وميعرفش السبب اي 

عماد انتي معاكي شهاده اي ياحوريه 

انا دكتوره بس مش مارست المهنه بسبب ظروفي 

احمد مشاء الله دكتوره اي 

دكتوره جراحه عامه كان نفسي اعمل المچستيربس دمعت موت امي قضي ع احلامي 

كرم حب يغير الموضوع بكرا بقا ياحوريه نفسحك في البلد والاراضي 

حوريه ابتسمت وقبل ماتتكلم رعد رد لا انتو وراكم شغل في المصنع مش فاضيين 

حوريه باحراج بعد اذنكم هقوم انام تصبحو علي خير وطلعت تنام صحيت علي صوت اعااااااااااا عفريت 

ياتري في اي البارت الجاي نعرف 

شيماء رمضان

الفصل الثالث والرابع والخامس من هنا 👇👇👇👇👇👇👇

من هنا

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close