سكريبت الحب ولكن كامل الفصل الاول والتاني والاخير بقلم ميرا ابوالخير كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات

 


سكريبت الحب ولكن كامل

الفصل الاول والتاني والاخير

اسكربيت1.

: هتيجي تخطبني امتي يا باسل. 

باسل بتافف:  انا خاطب اصلا يا ندي اخطبك علي خطيبتي ازاي اه وكمان بحبها. 

ندي بدموع: بس انا بحبك اوي يا باسل. 

باسل بغضب: ندددي انتي اختي تمم حطي دا في دماغك حلو. 

ندي بدموع: لا مش اختك انا بنت خالتك والحب مش بايدينا. 

باسل ببرود: انتي قولتي وانا بحب يسرا. 

ندي بغضب وبتمسح دموعها: يسرا صحبتي صح ودي كمان يلي كنت بتقول زي اختك تسيبني وتروح لصحبتي. 

باسل ببرود: خلصتي انا ماشي. 

ندي مسحت دموعها: تمم اسفه ليك يا ابيه. 

باسل نزل. 

بقلم ميرا ابوالخير 

ندي بدموع: مش بايدي كنت احبك بس والله هتعرف قيمتي وتندم. 

فون بيجي لها. 

يسرا: متنسيش تيجي خطوبتي يحبيبي. 

ندي بغضب: في يوم هيعرف حقيقتك الز"بالة. 

يسرا ببرود: ههههه ولا هتعرفي تشاووو. 

قفلت معها. 

ندي كسرت الفون: تمم اوي كده. 

يوم الخطوبه. 

لابست اشيك درس لحد الركبه وسابت شعرها وحطت مكياج خفيف. 

بتداخل ورافعه راسها بتلاقيه جنبها بتبتسم بالم. 

يسرا: فرحانه انك جيتي يانودي. 

ندي ببرود: مش بن خالتي وصحبتي. 

باسل:  انتي ازاي لابسه كده. 

ندي ببرود: ميخصكش خاليك في خطيبتك انا يلي يحكم عليا خطيبي. 

باسل بغضب: نعم ياختي. 

: اهلا احب اعرفكم انا معتز خطيب الدكتورة ندي. 

باسل...... 

#يتبع.. 

#الحب_ولكن.. 

#بقلم_ميرا_ابوالخير...

Mira Abulkhair


#اسكربيت2والاخير.. 

باسل:  انتي ازاي لابسه كده. 

ندي ببرود: ميخصكش خاليك في خطيبتك انا يلي يحكم عليا خطيبي. 

باسل بغضب: نعم ياختي. 

: اهلا احب اعرفكم انا معتز خطيب الدكتورة ندي. 

باسل بغضب: ودا امتي وازاييييي. 

معتز مسك ايد ندي: يلا ياروحي الف مبروك مرة تانيه. 

باسل لسه هيضر"به مسكته يسرا: مالك بيها مخلاصنا بقا. 

باسل بغيظ: تمممممم. 

مشيت ندي مع معتز. 

معتز سابها ومشي: استنا انت ازاي تعمل كده. 

معتز:  اعمل ايه. 

ندي: تقول انك خطيبي. 

معتز بهدؤء: انا عارف انك بتحبيه يا ندي انا جاركم ولاحظت دا عشان كده جيت وقولت كده. 

ندي بغضب وتوتر: ب بتقول ايه. 

معتز بهدؤء: ع فكرة انا بحبك من اول يوم شوفتك فيه بس ديما ببعد لانك مش ليا. 

ندي بصدمة: ايههه. 

معتز بابتسامة: انا مش زعلان انك بتحبيه انا ماشي وعملت يلي عليا. 

ندي بهدؤء: احم شكرا. 

معتز ابتسم ومشي. 

بعد شهر ندي اهتمت بنفسها ومتجاهله باسل ومش بتشوفه وهو بيحاول يوصل لها. 

معتز كان في حاله وكل يوم كان يقعد في البلكونه ويغني وصوته بيوصل لها بتخرج بيشوفها بيسكت ويداخل بهدؤء وبيجي من شغله تكون هي طالعه بيتجاهلها وهي حست بحاجه غريبه وتجاهلتها. 

في يوم بتقرا لاقت انه اتقبض ع يسرا وابوها بتهمة المخد"رات بفضل باسل. 

ندي بسخريه: يعني كل الحوار دا عشان يترقي و يمسكها. 

حد داخل وامها فتحت له. 

: اه وعشانك. 

ندي بصدمه: باسل. 

باسل: وحشتيني. 

ندي ببرود: خلصت. 

باسل: نعم.. 

ندي بجمود: تمم اتفضل اطلع برا بعد اذنك ولو عايز خالتك اهي برا انا مش لاعبه تحبها وقت م انت عايز عشان توصل لهدفك وترميها وقت مانت عايز حبك مكنش حب في قلبي كان مجرد تعلق انت اناني كان في مليون طريقه مليون حل بس للاسف طلعت غبي. 

باسل بصدمة: يعني ايه. 

ندي لابست جزمتها: يعني عن اذنك عشان الحق حبيبي يلي بجد سلااام. 

باسل بحزن: يلي يريحك. 

طلعت تجري علي فوق وخبطت هو فتح ولاقت صوت زغرايط. 

ندي بصدمة: انت بتتجوز. 

معتز: ودا يهمك في ايه. 

ندي بتضربه في صدره:  كدداب وفين حبك بعد م حبيتك تسبني. 

لسه هتنزل شدها لحضنه: ولسه بحبك وهفضل احبك لاخر العمر. 

نددي بدموع: والزغرايط دي. 

معتز بابتسامة: عشان بقا عندي شركه استثمار. 

ندي: بجد. 

معتز: ايوا بجد. 

ام ندي:  كتب الكتاب والفرح الجمعه الجايه. 

معتز شال ندي ولف بيها وباسل مشي. 

#تمت.... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير... 

Mira Abulkhair

إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close