القائمة الرئيسية

الصفحات

صفقة زواج البارت الخامس والسادس بقلم ميساء عنتر

اعلان اعلى المواضيع



 صفقة زواج

البارت الخامس والسادس

بقلم ميساء عنتر


ف بيت سليم وحور 

سليم قرب منها 

وهمس:هتتعاقبي 


حور بخجل من قربه: ط ط طب ابعد ونبي 

سليم:مش لما اقولك العقاب 


حور بخجل:قول 


سليم بوقاحه:ترقصيلي 


حور بصدمه:ايييييي 

سليم:زي ماسمعتي ي أما 


حور بتوجس: ي أما اي 

سليم : هقصلك شعرك الجميل دا 


حور برعب فهي تعشق شعرها:لا لا خلاص 


سليم شالها ودخل الأوضه : طب يلا اختارلك ال هترقصي بيه 


حور لسي هتتكلم

سليم:أنا قولت اي 


سكتت تاني 

راح ع الدولاب بتاعها وسط خجلها وقعد يقلب فيه 


بعد شويه"

طلع (هيهيهي) مفتوح من كل حته 


سليم بخبث:البسي دا 

حور وهي ع وشك العياط:لا لا بالله عليك ي سليم 


سليم راح جاب مقص :  طب خلاص 


حور برعب:خلاص خلاص هروح البس 

سليم:اتفضلي


دخلت الحمام خدت شاور ولبست(هيهيهي)وطلعت***


ف فيلا السيوفي 

عمر دخل اوضته سمع صوت عياط نور من الحمام 


عمر وهو بيخبط:نور نور افتحي

نور:عمر سبني لوحدي شويه 


عمر:حاضر ي نور 

وراح حمام تاني اخد شاور ورجع غير هدومه 


ونور لسي مطلعتش 

عمر : نور افتحي بقي 

لا رد 


عمر:نور لو مفتحتيش والله هكسر الباب  


لا رد 

عمر زق الباب برجله دخل لقي نور واقعه ع الأرض 


عمر بصرااخ:نوووور 

شالها حطها ع السرير. 


حاول يفوقها  كتير لحد ماستجابت 


عمر بخوف:نور نور انتي كويسه 

نور بعياط:قلبي بيوجعني ي عمر 


عمر:نور مش انتي ال قولتيلي اتجوز 


نور بعياط:مش قادره اشوفك لحد غيري ي عمر أنا انانيه ي عمر 


عمر حضنها وفضل يهدي فيها لحد مانامت 


نرجع بقي ل(هيهيهيهي)


حور واقفه قدام الباب مكسوفه تدخل 


سليم قام شدها وانبهر بجمالها 

(ال هيهيهي كان لونه اسمر معاكس مع بشرتها فا كان رايق)


سليم بخبث ووقاحه:يلا ي حوري هزي يروحي 


حور بكسوف:س س سليم ونبي 


سليم راح شغل اغنيه وقعد ع  السرير : اتفضلي 


حور بدأت ترقص كانت مكسوفه ف الاول من وجود سليم وبعدين خدت ع الجو ورقصت ببراعه


(كانت بتسخن ف الاول)


سليم قام رقص معاها هو كمان وفجأه قرب من شفتيها وقبلها بعمق وبادلته حور بعمق 


وشالها وراح السرير حضنها ونامو 

(محترمين الناس دي)


نرجع لفيلا السيوفي تاني 

تحديدا ف غرفه روز 


روز قاعده الفيس وقابلها اكونت قصي 

فتحت الاكونت وفضلت تدور فيه وتشوف صوره والكومنتات والايكات  


وهوووف عملت للاايك ع صوره لي 


روز. احيه احيه ي فضحتك ي روز 


معداش كتير لقت قصي بعتلها ادد 


روز:ياترا اقبل ولا مقبلش


وف الاخر قبلت الادد 


ف الشات"

قصي:ازيك ي روز 


روز:الحمدلله ي قصي تمام وانت 


قصي:تمام حاولي متتاخريش ع الشغل بكره لأننا هنروح الموقع ال لسي بيتبني جديد 


روز:هنروح لي 


قصي: ع نشوف اخبار الشغل فيه 


روز:تمام تصبح ع خير


قصي:ونتي بخير 


قفلت روز وقعدت تفكر فيه شويه لحد مانامت


ف بيت قصي 

قصي قاعد سرحان ف ملامح رووز وهوووب 


قصييييييي 


قصي بخضه:اي ف اي 

...... بضحك:لا مفيش شوفتك سرحان بس 


قصي بصراخ: رسلااان الكلللب 

رسلان بضحك:خلاص يعم بس شكل القمر ال سرحان فيها مزه 


قصي بغضب:اطلع برااا ي رسلااااان 


رسلان بضحك:تصبح ع خير ي بيبي


وسابه وطلع جري 

(قصي شااب طموح جداا بيشتغل فى شركه السيوفي وبيحلم يكون عنده شركه خاصه)


رسلان ) اخو قصي بيحبه اوي بيعتبره كل حياته من ساعت وفاه أهله 


نرجع تاني🚶‍♀️   


فات اسبوع ع ابطالنا 


ف فيلا السيوفي 

عمر:الخطوبه كمان اسبوعين هتبقي خطوبه وكتب كتاب 


نور بصتله بصدمه 

عمر بادلها بعتاب 


الاب بحزن:ربنا يتمم بخير 

روز:مبروك ي عمر أنا ماشيه راحه الشركه 


الاب:هروح اوضت المكتب شويه 

ودخل وسابهم


نور لعمر:بجد هتتجوز 

عمر:ايوا مش دا ال عايزاه 


نور:مبروك وطلعت فوق 

قعدت تعيط لحد ماتليفونها رن 


نور:الو ايوا ي دكتور تمام أنا جايه اهو مع السلامه 


وقامت لبست ونزلت 

نور للأب:بابا أنا راحه مشوار وجايه 


الاب:خلي بالك من نفسك ي بنتي 


نور بابتسامه:حاضر 


وركبت مع السواق وراحت ع المستشفي 


نور للدكتوره:خير ي دكتوره 

الدكتوره:انتي****


ف بيت سليم وحور 


حور:سليم سليم اصحي 

سليم شدها لحضنه:نامي ي حور ربنا يهديكي


حور:سليم قوم هتتاخر ع الشركه 


سليم فتح عينه وشافها ف حضنه وافتكر هو اتجوزها لي زقها وقام 


حور:ف اي ي سليم 


سليم بقرف:مفيش عن اذنك 


ودخل اخد شاور ولبس ونزل ع الشركه 


حور لنفسها:مالو دا واتنهدت ودخلت تعمل اكل.....


ف فيلا الصياد 


نجوي:رشدي احنا مش هنروح لحور بقي  شوف بقالها أد اي متجوزه عاوزه اطمن ع بنتي 


رشدي:قسم بالله لو طلعتي روحتي هناك لتكوني طالق 


وسابها وقام 


نجوي بعيااط:يااارب بقي ياارب 

لقت حد بيحضنها 


متزعليش ي ماما إنشاءالله هنروح نشوف حور 


نجوي:يارب ي مليكه اشوفها وحشتيني اوي 


مليكه:إنشاءالله هنشوفها ومسحت دموع امها 


أنا همشي بقي ي ماما


نجوي:خلي بالك من نفسك ي حبيبتي 


مليكه:اوك ي ماما 

ومشيت 


عوده للمستشفي 

الدكتوره : مدام نور انتي****


خلص البارت + طويل اهو 

رأيكو ف الكومنتات ومتنسوش اعملولي منشن ع اشوفه 


صفقه_زواج


Misa_Anter

البارت السادس🖤🌕

صفقه_زواج 


ف المستشفي 

الدكتوره:مدام نور للاسف انتي مريضه قلب 


نور بصدمه:ايييي 

الدكتوره:انتي مكنتيش حاسه بأعراض قبل كدا 


نور:لا أنا مكنتش حاسه لسي حاسه قريب 


الدكتوره:الادويه دي خوديها لما تحسي بتعب شديد اوي 


نور : شكرا ي دكتور عن اذنك

وخرجت من المستشفى وهي مش حاسه بأي حاجه 


وروحت البيت 

عمر:كنتي فين ي نور 


نور بلا وعي وشرود:ف مكان بعيييد وبصتله وضحكت 


نور:مبروك ع الجواز ي حبيبي 

وطلعت اوضتها 


عمر:مالك بس ي نور 

وطلع وراها 


ف شركه السيوفي تحديدا في مكتب روز 


قصي:روز يلا ع نروح نشوف موقع البناء 


روز:تمم يلا 


ونزلت ركبت عربيتها ومشيت وراه  


ف شقه سليم وحور 

حور:ياترا ي سليم بتعاملني كدا ليه بس 


سليم:هتعرفي ف الوقت المناسب


حور بخضه:سليم جيت امتي 

سليم: لسي جاي ي حور 


حور:هحضرلك الأكل 

سليم:لا مش دلوقت أنا هقوم انام شويه 


حور:ماشي  تصبح على خير

سليم مردش ودخل الاوضه غير هدومه واخد شاور وقعد ع السرير


سليم لنفسه:لي يارب اتحمل مسئوليه كبيره زي دي 

لييي أنا بحب حور وعاوز اعيش معاها طبيعي وافتكر ***


Flash Back


سليم:يعني اي اتجوزها ي رشدي بيه 


رشدي:سليم يابني حور مش بنتي 


سليم بصدمه:امال بنت مين 


رشدي:حور ابوها مات بعد ماتولدت علطول 


سليم بص ليه باهتمام شديد 


رشدي كمل:فا أنا سجلتها باسمي وطبعا أهل ابوها فكروا أن البيبي مات 


بس من فتره عرفوا أنو عايش وأنها بنت 


سليم:وبعدين 


رشدي:أهل ابوها صعايده مش هيبسبوها ف حالها وخصوصا أنهم مكنوش حابين ابنهم يتجوز من نجوي 


سليم بخوف ع صغيرته:طب واي الحل 


رشدي:حور لازم تتجوزها ي بني ع تبقي ف حمايتك أنا أقدر احميها بس لازم تبقي ف حمايه جوزها ع يبقي قانوني ميقدروش ياخدوها 


سليم:تمم أنا موافق نكتب الكتاب علطول 


رشدي:تمم بس خلي بالك اوعي تجبرها ع حاجه ي سليم وافتكر أن فرق السن بينكو ١٠ سنين 


سليم بحزن:تمام 


رشدي:متزعلش من كلامي انا ونجوي فرق السن اكتر من ١٠ بس بنحب بعض لو حور حبتك يبقي كملوا حياتكو سواا معنديش اي مانع 


سليم:شكرا ي رشدي بيه عن اذنك 


End Flash

سليم بتنهيده:اه ي حور ياترا بتحبيني ولا لا 


ونام من كتر التفكير 


ف مكان الموقع 

قصي:روز تعالي ورايا 


روز:تمم 

وراحت وراه 


قصي : طلع فوق سطح المبني 


روز بخوف:ه ه هو احنا طلعنا فوق لي 

قصي:ع هنشوف شويه حاجات هنا ي بشمهندسه 


روز هزت راسها بخوف شديد فهي تخشي المرتفعات بشده 


قصي بصوت عالي:يلاااا ي روز بقي هتفضلي وافقه كدا كتير 


روز وهي علي وشك العياط:ح ح حاضر حاضر 


قصي:روحي هاتي الحاجات ال هناك دي وشاور علي طرف المبني 


روز بقلق بالغ: حاضر ي فندم 


وراحت تجيب الحاجات ال قصي قال عليها بتوتر شديد 


وفجأة.......


ف مكان هادئ(ع البحر)


مليكه قاعده تاكل دره من تحت نقابها (فهي ملتزمه بشده)


شخص ما بخفوت:اي القمر دا اول مره اشوف قمر بياكل دره والله 


فضل قاعد لحد ما مليكه قامت مشيت ومشي وراها وعرف بيتها 


انا لازم اتقدملها معقول دا الحب من النظره الاولي 


وابتسم ومشي 


ف فيلا السيوفي 

عمر بقلق:مالك ي نور انتي تعبانه ولا اي 


نور بوش اصفر:مفيش ي عمر تعبانه شويه 


عمر : لا ي نور مش هينفع لازم تكشفي 


نور بخوف:لا لا مفيش ي عمر أنا هنام 


وراحت ع السرير ونامت*** 


ف مكان بعيد عن المدينه(الصعيد)


ف بيت الرشيدي 


وبعدين ي جدي كيف نتركها ف المدينه أكده 


الرشيدي:مخاابرش ي ولدي هياا هلأ متجوزه يعني منجدرش ناخدها من جوزها 


ابراهيم:والعمل ي بوي 

الرشيدي:راح اتصرف ي ولدي 


معاذ:جدي أنا بحبها جوي جوي عاوز اتجوزها ي جدي 


الرشيدي بغضب:تتجوز مين ي ولدي ناسي عاد أنها متجوزه ولا ناسي هيا انها بتكون مين عااد 


ابراهيم:متزعلش منه ي بوي 


الرشيدي:جوم من جدامي دلوجت ي معاذ 


معاذ:حاضر ي جدي  

وقام مشي 


الرشيدي:اسمع ي ابراهيم بنت البندر دي لازم تموت 


ابراهيم بشر:أنا معحبهاش واصل ي بوي 


الرشيدي:اسمع بجي***


ابراهيم:عفارم عليك يا بوي 

الرشيدي:يلا جوم من اهنه 


(مليش ف الصعيدي اوي معلش)


نرجع تاني للموقع🚶‍♀️


قصي بصراخ:روووز وطلع جري عليها و***** 


خلص البارت ي حلوين 


صفقه_زواج

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇

من هنا

بداية الروايه من هنا 👇👇👇

من هنا

Misa_Anter

ادسنس وسط المقال
ادسنس اسفل المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS